Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

robbertvw schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 19:57:
[...]

Kwok was hier een deelnemer aan de workshop en dus ook niet de klant :)

Ga de grade nog eens bekijken.
Zo rond 1.12 zit 'n shot dat ik beter vind. D'r komt ook gene gloed/blooming uit de ramen zo. en je ziet naar verhouding meer.

And it goes BRAAAAAPP!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
wat een te gek topic! mijn complimenten voor alle mooie filmpjes. Welke software gebruiken jullie allemaal om je filmpje zo gaaf mogelijk te editten? Ik ben zelf in het bezit van final cut pro X, maar ik merk dat er meer tools zijn om je filmpjes mooier te maken :)

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Sbakker1982 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:05:
wat een te gek topic! mijn complimenten voor alle mooie filmpjes. Welke software gebruiken jullie allemaal om je filmpje zo gaaf mogelijk te editten? Ik ben zelf in het bezit van final cut pro X, maar ik merk dat er meer tools zijn om je filmpjes mooier te maken :)
Wij hebben een Adobe CC abo dus gebruiken Premiere en After Effects.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Ferra
  • Niet online
Gutteguttegut schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:28:
[...]
Wij hebben een Adobe CC abo dus gebruiken Premiere en After Effects.
En als je de vergelijking trekt tussen Premiere en FCP, wat zijn dan de plussen en minnen van beiden??? Waarom zou jij Premiere boven FCP kiezen?

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Sbakker1982 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:37:
[...]

En als je de vergelijking trekt tussen Premiere en FCP, wat zijn dan de plussen en minnen van beiden??? Waarom zou jij Premiere boven FCP kiezen?
Je bouwt ervaring op met een bepaald pakket en dat was ooit Premiere....
Daarnaast gebruiken wij zowel een Mac als een Windows pc....en dan kun je projecten makkelijk op beide bewerken.

• Furfoot
  • Laatst online: 23-09 15:32
Kijk ook eens naar Davinci Resolve. Fijne NLE en is gratis voor zowel Mac als Windows.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Furfoot schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:03:
Kijk ook eens naar Davinci Resolve. Fijne NLE en is gratis voor zowel Mac als Windows.
D'r is behoorlijk wat af te dingen op Resolve en of het een degelijke NLE is. Sinds 12.5 is het flink verbterd maar ze zijn er nog niet.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 12:46
Sbakker1982 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:05:
Ik gebruik ook FCPX en Motion nadat ik overgegaan ben van windows naar mac. Op windows gebruikte ik Premiere maar ik vind zo'n abbo wat aan de dure kant ivm de eenmalige aankoop van de Apple software.
Voor color grading gebruik ik Color Finale binnen FCPX, dit geeft me voldoende mogelijkheden voor nu en scheelt me round-tripping naar Resolve.

Voor 3D werk ben ik nu Lightwave3D aan het leren. Ik heb mezelf een aantal jaar geleden 3DSMax aangeleerd maar dat is er niet voor Mac en is me naast bijvoorbeeld ook Cinema 4D/Maya te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
Van mij maar weer eens een nieuwe promo. Dit is nog een draft versie maar ik verwacht niet heel erg veel wijzigingen meer na review van de klant.
Drone footage komt van YouTube en wil de klant er graag in hebben ook al zijn er duidelijke compressie artefacten te zien.

Deze keer ben ik gegaan voor een wat snellere cut (muziek is ook door de klant gekozen). Sommige stukjes zouden misschien wat langer mogen blijven hangen. Aan de andere kant zorgt dit er misschien voor dat mensen het filmpje nog eens gaan bekijken.

[Vimeo: https://vimeo.com/179112167]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV3NNER
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 10:24

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

Een nieuwe Time Lapse die ik gemaakt heb hier in mijn Stad Vlissingen.
Geschoten met RX100 III en Xiaomi Yi, merk wel dat ik nog steeds veel moet leren met de instellingen van de Camera, vaak out of focus, of vergeten ND filter uit te zetten, te hoge ISO etc. |:(

| Youtube |

• Ferra
  • Niet online
Waar halen jullie je muziek vandaan?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Sbakker1982 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 07:42:
Er zijn allerlei sites om iets te vinden. Epidemic Sound, Premiumbeat.com, The music bed.

And it goes BRAAAAAPP!

• SV3NNER

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

Sbakker1982 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 07:42:
Soundcloud https://soundcloud.com
NoCopyrightSounds YouTube: NoCopyrightSounds
Royalty Free Music http://www.bensound.com/
Machinimasound https://machinimasound.com/music/

voor meer even googelen op Royalty free music.

| Youtube |

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

SV3NNER schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 23:41:
Een nieuwe Time Lapse die ik gemaakt heb hier in mijn Stad Vlissingen.
Geschoten met RX100 III en Xiaomi Yi, merk wel dat ik nog steeds veel moet leren met de instellingen van de Camera, vaak out of focus, of vergeten ND filter uit te zetten, te hoge ISO etc. |:(

[video]
Erg leuke timelapse, ik zou hm wel iets korter houdende beweging is erg goed alleen stopt het te vaak waardoor het niet lekker vloeiend is.
Let ook op je horizon ;)

Nog een teaser/behind the scenes van ons lopende project...

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Gutteguttegut schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:14:
[...]
Erg leuke timelapse, ik zou hm wel iets korter houdende beweging is erg goed alleen stopt het te vaak waardoor het niet lekker vloeiend is.
Let ook op je horizon ;)

[video]
Heel vet, ben benieuwd naar het eindresultaat!

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

AdmiralSnipe schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:29:
[...]

Heel vet, ben benieuwd naar het eindresultaat!
Is reeds klaar ;)

• SV3NNER

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

Gutteguttegut schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:14:
[...]
Let ook op je horizon ;)

[video]
Thanks,

Erg mooie teaser, super mooi gefilmd. :)

| Youtube |

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

En waar is dat eindresultaat dan te bekijken? Het teasen is met je teaser namelijk aardig gelukt! :)

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:53

Karel V

Een simpele ziel

Ik ben ook wel benieuwd naar het eindresultaat. Als ik me niet vergis hadden we eerder een teaser van je gezien die een beetje leek op de landingen bij Arnhem in de weide. Had hetzelfde thema. Ik ben wel benieuwd naar het verhaal dat jullie eromheen hebben gebouwd.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

tobiasvs schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:59:
[...]

En waar is dat eindresultaat dan te bekijken? Het teasen is met je teaser namelijk aardig gelukt! :)
Karel V schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:10:
Ik ben ook wel benieuwd naar het eindresultaat. Als ik me niet vergis hadden we eerder een teaser van je gezien die een beetje leek op de landingen bij Arnhem in de weide. Had hetzelfde thema. Ik ben wel benieuwd naar het verhaal dat jullie eromheen hebben gebouwd.
Klopt zie eerder in dit topic ;)

Het resultaat is te zien op de facebook pagina van het museum en nu ook hier onder :*)

topic report maken voor een hotshot mag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
Lekker gedaan weer Flying Dutchmen Team!!

Enige wat me zo snel erg opviel was de plotselinge scherpte van het shot op 1:35. Sluit niet helemaal lekker aan bij het shot ervoor en erna. En de credits zijn erg lang gezien het flimpje van +/- 2 minuten maar dit was waarschijnlijk geen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Duidelijk verhaal! Het doel van het filmpje is duidelijk en ik vind de beelden sprekend en goed. Lijkt me enorm veel werk en vrijwilligerswerk inzitten.
Ik vraag me wel af bij deze filmbeelden van het museum wat een museumbezoek voor meerwaarde heeft boven een boek als 'A bridge too far'. Ik zie fotolijsten hangen met personen die er hebben gevochten in het museum, maar op mij komt het wat kaal en duf over. Als er materiaal, kleding op paspoppen en historische items staan en liggen opgesteld (en je brengt dat in beeld) dan kan dat het gevoel van meerwaarde voor een museumbezoek versterken. Als ik op internet op afbeeldingen zoek lijken ze dat wel tentoon te stellen in het Airborne museum Hartenstein. Verder vind ik alles top aan het beeldmateriaal wat jullie laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Hoi allen,

Zoals jullie weten maakte ik vroeger wat customizing werk, maar ben sinds een jaar of twee daarmee gestopt. Ik had er niet meer de behoefte aan om dat soort type kunst te doen. Wat toen? Toen moest ik dieper graven en verder zoeken naar wat ik qua kunst wel kon doen. Ineens wist ik het weer; vanaf kleins af aan maak ik al films; ik had op mijn 8ste al een videocamera en maakte 'shorts'.

Ik ben daar toen eigenlijk nooit mee gestopt, maar deed er minder mee. Sinds dat ik gestopt ben met customizen, heb ik mijn liefde voor film making EN gaming weten te combineren in een ander project; Fistbumpbros. Begonnen als iets om een vriend van mij uit een diep dal te halen (details laat ik even achterwege) is het nu gegroeid tot iets groter dan dat en is het meer en meer geworden. De content is meer gericht op 20+ gamers, dan op tieners, getuige onze voorliefde voor oldskool en retro gaming.

Je zal dus geen Minecraft en COD video's vinden. NOOIT. =D

Waar we begonnen met simpele 'lets plays' is het nu professioneler geworden, met Reportages en Sketches.

Ook heb ik drie maal prijzen gewonnen met onze filmpjes, te weten laatst een iPhone 6S, een MSI Nightblade en een Motorola X (hier op Tweakers toendertijd) thus, wil ik in dit topic onze filmpjes met jullie delen en jullie meningen horen ;)

Even van nieuw naar oud, met de populairste video's bovenaan:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=z6uWZAZNw1A]

*knip*

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2016 16:36 . Reden: Eén video is voldoende om commentaar te ontvangen. ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Lieve Tweakers, in dit topic is het de bedoeling om van elkaar te leren op videovlak. Dat betekent dat je elkaars werkt voorziet van commentaar en hier video's plaatst waar je graag commentaar op ontvangt.
Daarnaast moet het op Tweakers duidelijk zijn dat het niet gaat om reclame-acties of werving.
Een aantal posts hierboven voldeden niet of onvoldoende aan deze eisen, dus heb ik ze verwijderd of aangepast.
De posters die het betreft hebben van mij bericht ontvangen.

Los daarvan verwacht ik van de poster boven mij ook nog commentaar op de video's van zijn voorgangers.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2016 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 16:33:
[modbreak]Lieve Tweakers, in dit topic is het de bedoeling om van elkaar te leren op videovlak. Dat betekent dat je elkaars werkt voorziet van commentaar en hier video's plaatst waar je graag commentaar op ontvangt.
Daarnaast moet het op Tweakers duidelijk zijn dat het niet gaat om reclame-acties of werving.
Een aantal posts hierboven voldeden niet of onvoldoende aan deze eisen, dus heb ik ze verwijderd of aangepast.
De posters die het betreft hebben van mij bericht ontvangen. [/]

[mbr]Los daarvan verwacht ik van de poster boven mij ook nog commentaar op de video's van zijn voorgangers.[/]
Duidelijk verhaal, was mij niet duidelijk :)

Overigens kon ik niet op je bericht reageren; ik drukte op 'gelezen en reageer' en toen werd ik door verwezen naar de Tweakers main page?

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 16-09 10:24

Ik ben gisteren op pad geweest en besloot om een timelapse filmpje te gaan maken.

Alhoewel de Samsung Galaxy S7 een formidabele camera heeft blijft toch het issue 'autofocus' spelen.
Zoals te zien in bovenstaande timelapse zie je af en toe het beeld wat schokken. Ook in vorige filmpjes had ik hier last van. De S7 lijkt geen optie te hebben om autofocus uit te schakelen, of handmatig in te stellen. Verder wordt de telefoon flink heet als deze minstens een uur in 4K staat op te nemen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Snowwie schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 23:17:
[video]

Ik ben gisteren op pad geweest en besloot om een timelapse filmpje te gaan maken.

Alhoewel de Samsung Galaxy S7 een formidabele camera heeft blijft toch het issue 'autofocus' spelen.
Zoals te zien in bovenstaande timelapse zie je af en toe het beeld wat schokken. Ook in vorige filmpjes had ik hier last van. De S7 lijkt geen optie te hebben om autofocus uit te schakelen, of handmatig in te stellen. Verder wordt de telefoon flink heet als deze minstens een uur in 4K staat op te nemen.
Als ik de snelheid bij opties op 2 zet kijkt het een stuk leuker ;)
hint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
En ik denk dat 3 of 4 x ook niet zou misstaan. Verder wel een prima compositie :)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Gutteguttegut schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 23:41:
Als ik de snelheid bij opties op 2 zet kijkt het een stuk leuker ;)
hint
Is deze beter?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Je camera stond scheef.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik vind ze allebei leuk. Maar misschien wel handig om die laatste recht te zetten :)

[ Voor 19% gewijzigd door Luxicon op 13-10-2016 19:47 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Niet echt camera; een galaxy S7, vast aan een selfiestick, liggend op het dashboard, met tape vastgezet, ging helaas een beetje overzij. Maar het is toch niet heel erg storend?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Snowwie schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 20:53:
[...]

Niet echt camera; een galaxy S7, vast aan een selfiestick, liggend op het dashboard, met tape vastgezet, ging helaas een beetje overzij. Maar het is toch niet heel erg storend?
Ach...ik ben er zo één die altijd en overal zeikt over een scheve horizon :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:05
Al veel te lang niet meer super actief op GoT (check tweakers wel dagelijks), maar toch maar weer eens het forum afstruinen. Hier is mn liefde voor het maken van films een beetje begonnen (DSLR revolutie).

Heeft uiteindelijk geresulteerd in deze reel. Ik ben er nog niet, maar aardig onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Nu online
@DarkShadow: Mooie showreel! De muziek past mooi bij de beelden en ik vind de color grading persoonlijk ook erg fijn. Een aantal slowmotion shots lijken niet helemaal vloeiend en er is in een aantal shots aardig wat banding en ruis te zien maar dat zijn kleinigheidjes. Ik vind 'm gaaf! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DarkShadow schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 21:55:
Al veel te lang niet meer super actief op GoT (check tweakers wel dagelijks), maar toch maar weer eens het forum afstruinen. Hier is mn liefde voor het maken van films een beetje begonnen (DSLR revolutie).

Heeft uiteindelijk geresulteerd in deze reel. Ik ben er nog niet, maar aardig onderweg :)

[video]
Zeer netjes~!

Lijkt mij een soort T-grain korrel ding over alles heen te zitten?

Her en der ook wat dingen zoals banding en wat artefacts wat vimeo erger maakt als je sommige dingen toch niet helemaal zwart maakt.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
[Vimeo: https://vimeo.com/188577793]

Mijn 1e motion timelapse gemaakt met de Dji osmo mobile (inclusief tripod) in combinatie met een iphone 7. Dit was vandaag bij Egmond aan Zee. Iemand een idee hoe ik dat groene lichtpuntje, lens flare, kan voorkomen of weg editten, zodra de zon in de lens schijnt??

[ Voor 62% gewijzigd door Ferra op 23-10-2016 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Timelapse (race) video van Nieuw Scheemda heulmaal naar Leeuwarden. Afstand 100km in 2,5 minuut :)

Sbakker1982 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:30:
[video]

Mijn 1e motion timelapse gemaakt met de Dji osmo mobile (inclusief tripod) in combinatie met een iphone 7. Dit was vandaag bij Egmond aan Zee. Iemand een idee hoe ik dat groene lichtpuntje kan voorkomen zodra de zon in de lens schijnt??
Hoe laat je de smartphone draaien?

Leuke serene video, dat wel. :)

[ Voor 60% gewijzigd door Snowwie op 23-10-2016 23:39 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Snowwie schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:35:
Timelapse (race) video van Nieuw Scheemda heulmaal naar Leeuwarden. Afstand 100km in 2,5 minuut :)

[video]

[...]

Hoe laat je de smartphone draaien?

Leuke serene video, dat wel. :)
Middels de Dji Osmo Mobile. Dat is een gimbal. Daar zit via de dji go app een motion timelapse optie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Sbakker1982 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:49:
Middels de Dji Osmo Mobile. Dat is een gimbal. Daar zit via de dji go app een motion timelapse optie op.
Dat is wel een handzaam apparaatje. Kun je in dat ding je smartphone ook in portretmode plaatsen?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Snowwie schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:58:
[...]

Dat is wel een handzaam apparaatje. Kun je in dat ding je smartphone ook in portretmode plaatsen?
Volgens mij wel. Al heb ik het nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
AdmiralSnipe schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:16:
@DarkShadow: Mooie showreel! De muziek past mooi bij de beelden en ik vind de color grading persoonlijk ook erg fijn. Een aantal slowmotion shots lijken niet helemaal vloeiend en er is in een aantal shots aardig wat banding en ruis te zien maar dat zijn kleinigheidjes. Ik vind 'm gaaf! d:)b
thanks, technisch idd niet altijd perfect. De a7s is erg goed in lowlight, maar vind het zelf fijn om met veel dynamisch bereik highlights te bewaren en dan iets op te lichten. Maar voorbij 2 stops ga je dan toch al snel teveel ruis en banding zien. Het blijft 8bit ;(

Voor slomo draai ik meestal gewoon op 1080 60p en dan 40% (zou dan goed moeten zijn), maar soms optical flow gebruikt.

Ben wel blij met de reel, geeft iig goed aan welke richting ik in wil, lekker moody, verhalend, cinematisch en spelen met natuurlijk licht, hou ik van :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Gutteguttegut schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:51:
[...]

[...]
Klopt zie eerder in dit topic ;)

Het resultaat is te zien op de facebook pagina van het museum en nu ook hier onder :*)

[video]
topic report maken voor een hotshot mag :+
Net gezien, indrukwekkende productie. Heel fijn geschoten! Had het wel tof gevonden om er iets van een verhaal in te stoppen, nu lijkt het wat meer een montage van (heel erg goede) shots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:39
Even een kickje.

Mijn vrouw is net terug van een vakantie in Egypte. Toch maar even een filmoje ge-edit voor haar. Commentaar is altijd welkom!:

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
JeroenF schreef op woensdag 23 november 2016 @ 22:36:
Even een kickje.

Mijn vrouw is net terug van een vakantie in Egypte. Toch maar even een filmoje ge-edit voor haar. Commentaar is altijd welkom!:

[video]
Mooie beeldkwaliteit. Welke camera heb je gebruikt?

Blijft toch mooi, zeker als je 10 jaar later zo'n filmpje opnieuw bekijkt.

Wat dat betreft zijn onze kinderen gezegend met de mooie heldere beelden die we nu kunnen maken. Toen wij baby's waren moesten de foto's nog ontwikkeld worden en dan waren het meestal kleine fotootjes met een lage resolutie. Maar tegenwoordig, 1080p is verschrikkelijk mooi en duidelijk, om van 4K nog maar niet te spreken. En over 10 jaar is 8K de standaard en over 20 jaar heeft iedereen een aparte kamer dat het meest lijkt op een holodeck uit Star Trek. Waarom zou je beeld immers niet volledig 360 graden om je zelf heen kunnen projecteren?

Ben zelf ook even weer aan het editen geweest....lekker oppleuren normaal doen en afvragen of je je baan nog hebt....het komt allemaal te sprake....

[ Voor 9% gewijzigd door Snowwie op 23-11-2016 23:04 ]

Mijn YouTube Channel

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-09 14:42
@DarkShadow Heel gaaf filmpje. Mooie afwisselende shots. Zoals ook AdmiralSnipe zegt, de color grading is erg prettig.

@Sbakker1982 Je zou met motion tracking in After Effect het groene puntje kunnen tracken en er iets overheen leggen zodat het minder opvalt. Heel veel meer dan dat kan je volgens mij niet doen helaas...

@Snowwie Aangezien ik deze weg zelf er goed ken vind ik het filmpje een beetje saai. Verder denk ik dat de snelheid van de timelapse goed is. Het is best wel leuk om te zien hoe vaak je nou wordt ingehaald/zelf inhaalt en het gedag van andere op de weg.

@JeroenF Leuk en interessant geedit. Ik zou denk ik wel misschien meer shots van het duiken laten zien dan van het zwembad. Maar dat is persoonlijk. Gewoon een leuk vakantie filmpje!

Nu een "vakantie filmpje" van mezelf. Het is een tijdje geleden dat ik een filmpje geedit had dus het duurde even. Ook even geëxperimenteerd met After Effect. Over de teksten ben ik niet helemaal zeker. Soms is het wel leuk maar past misschien niet altijd. In het filmpje zie je onze eerste alpine beklimming (zonder gids en ervaring :X ). De berg die we beklimmen is de Bishorn in Zwitserland. Veel kijk plezier. Hopelijk kunnen jullie wat feedback geven over de gebruikte shots, overgangen, After Effect effecten en misschien tips geven hoe ik de vervelende ruis wat beter kan weg werken ( had een verkeerde instelling gebruikt met het opnemen |:( ).

Never fall in love with your own design!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Er zijn verschillende manieren om ruis eruit te poetsen en ik weet niet hoe de meer recente AE versies het doen maar je hebt er doorgaans een plugin voor nodig zoals Neat video.

Welke GoPro versie was dit? Je kunt doorgaans de EV wel wat tweaken naar een hoger of lager waarde om ruis alvast uit de opname te houden of op een camera .raw achtige instelling zetten. OP zo'n hoogte zou'k er een filtertje voor hangen trouwens met zo'n felle zon.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
ROFLASTC schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:09:
[...]

Er zijn verschillende manieren om ruis eruit te poetsen en ik weet niet hoe de meer recente AE versies het doen maar je hebt er doorgaans een plugin voor nodig zoals Neat video.

Welke GoPro versie was dit? Je kunt doorgaans de EV wel wat tweaken naar een hoger of lager waarde om ruis alvast uit de opname te houden of op een camera .raw achtige instelling zetten. OP zo'n hoogte zou'k er een filtertje voor hangen trouwens met zo'n felle zon.
Ik zal eens kijken naar de Neat video plugin.

Dit is de xiaomi yi camera. Ik had een custum script draaien om de bitrate te verhogen en helaas zat er ook in instelling in om geen ruis reductie te gebruiken. Helaas had ik dat na de vakantie pas door :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hood schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:37:
[...]

Ik zal eens kijken naar de Neat video plugin.

Dit is de xiaomi yi camera. Ik had een custum script draaien om de bitrate te verhogen en helaas zat er ook in instelling in om geen ruis reductie te gebruiken. Helaas had ik dat na de vakantie pas door :'(
Ik wil best een oppoets poging doen. Moet je ff mail contact PM-en

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
ROFLASTC schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:48:
[...]

Ik wil best een oppoets poging doen. Moet je ff mail contact PM-en
Bedankt voor het aanbod. Ik zal eerst zelf even kijken naar de demo van Neat Video, als dat er goed uitziet wil ik wel even kijken of ik de plugin ga aanschaven of gebruik wil maken van je aanbod :) . Momenteel zit ik in het buitenland voor me werk dus het zal nog even op zich moeten laten wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hood schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:44:
[...]

Bedankt voor het aanbod. Ik zal eerst zelf even kijken naar de demo van Neat Video, als dat er goed uitziet wil ik wel even kijken of ik de plugin ga aanschaven of gebruik wil maken van je aanbod :) . Momenteel zit ik in het buitenland voor me werk dus het zal nog even op zich moeten laten wachten
Als je een bestand stuurt kan ik je laten zien hoe Neatvideo werkt. ;)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Gisteren ben ik samen met mijn vriendin op pad geweest om wat foto's te maken. Foto's van plaatsen waar vroeger ook ooit foto's zijn gemaakt. De bedoeling was om de foto's naast elkaar te leggen om te zien wat er allemaal veranderd is (of juist niet). Vervolgens met Irfanview, Prt-Screen en Wondershare Filmora aan de gang gegaan om er een leuk filmpje van te maken.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:17

Don Quijote

El Magnifico

@Snowwie leuk gedaan. Sommige shots zijn alleen leuk voor mensen die jouw familie kennen (zoals 1:34), anderen zijn ook voor mensen zoals ik leuk. Al moet ik bekennen dat ik een soort "before / after"-fetish heb ;). Wel zijn de after foto's soms wat slordig geframed. Bijvoorbeeld op 1:01, dat kan echt wel iets beter. In het algemeen hadden de shots ook wel iets korter gekund denk ik.

Gisteren voor het eerst in mijn leven met een drone gevlogen en voor het eerst videobeelden gemaakt. Ontzettend leuk om te doen, maar heb toch het gevoel dat jaren fotografie ervaring weinig toegevoegde waarde heeft. Video is toch wel een paar slagen complexer dan fotografie...

Nog genoeg te leren qua controle over de drone, color grading, editing etc. etc. maar vind het toch leuk om mijn eerste vlucht te delen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Don Quijote op 04-12-2016 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
DivWhis schreef op zondag 4 december 2016 @ 18:49:
Wel zijn de after foto's soms wat slordig geframed. Bijvoorbeeld op 1:01, dat kan echt wel iets beter.
Dat was niet mogelijk omdat daar bosjes stonden. Soms kun je niet meer exact op dezelfde plek staan als vroeger omdat er in de tussentijd iets is neergezet. Een boom, een plant, een bosje, een huis, noem maar op.
Dan maak je maar het beste er van. :)
Gisteren voor het eerst in mijn leven met een drone gevlogen en voor het eerst videobeelden gemaakt. Ontzettend leuk om te doen, maar heb toch het gevoel dat jaren fotografie ervaring weinig toegevoegde waarde heeft. Video is toch wel een paar slagen complexer dan fotografie...
[video]
Zeer mooie opnames, maar je durft wel. Als het je 1e keer is dat je een drone vliegt en om dan gelijk over een plas water te vliegen. _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door Snowwie op 04-12-2016 20:16 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zitten hier zoals gewoonlijk weer prachtige filmpjes tussen.

@DivWhis voor de eerste keer met een drone en dan zulke beelden maken, ik ben benieuwd wat je voor elkaar krijgt met meer vlieguren :)

Ikzelf ben in november naar Bali geweest en heb mijn GoPro 4 meegenomen en wat beelden geschoten, hiervan heb ik onderstaand filmpje gemaakt. Ik ben er wel uit dat ik de GoPro 4 ga vervangen voor iets beters op dit moment kijk ik naar de Panasonic Lumix DMC-LX100 al hoop ik dat ze binnenkort met de LX200 gaan komen. De GoPro 4 zal ik alleen nog voor onderwater gaan gebruiken.

Alle beelden op het droge zijn gemaakt met de GoPro gemonteerd op de Feiyu Tech FY-G4QD.
Overdag heb ik het Polar Pro Venture ND filter gebruikt en tijdens het snorkelen de Polar Pro Snorkel Filter met de volgende instelling op de GoPro:
FOV: 2.7K Lineair
FPS: 24
Protune: Aan
WB: Auto
Color: Flat
Ex. Comp: -.5
Shutter: Auto
ISO lock: 400
Sharpness: Low

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=8rDhvTIoL94]

[ Voor 22% gewijzigd door FabiandJ op 06-12-2016 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbertvw
@Snowwie leuk gedaan. Sommige shots zijn alleen leuk voor mensen die jouw familie kennen (zoals 1:34), anderen zijn ook voor mensen zoals ik leuk. Al moet ik bekennen dat ik een soort "before / after"-fetish heb ;). Wel zijn de after foto's soms wat slordig geframed. Bijvoorbeeld op 1:01, dat kan echt wel iets beter. In het algemeen hadden de shots ook wel iets korter gekund denk ik.

Nog genoeg te leren qua controle over de drone, color grading, editing etc. etc. maar vind het toch leuk om mijn eerste vlucht te delen ;)

[video]
Ik zeg: heel veel oefenen met vliegen en camera controle. En in het eerste gedeelte is echt duidelijk zichtbaar dat de camera het dynamisch bereik van de scene niet kan bolwerken.
FabiandJ schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 22:49:

@DivWhis voor de eerste keer met een drone en dan zulke beelden maken, ik ben benieuwd wat je voor elkaar krijgt met meer vlieguren :)

Ikzelf ben in november naar Bali geweest en heb mijn GoPro 4 meegenomen en wat beelden geschoten, hiervan heb ik onderstaand filmpje gemaakt. Ik ben er wel uit dat ik de GoPro 4 ga vervangen voor iets beters op dit moment kijk ik naar de Panasonic Lumix DMC-LX100 al hoop ik dat ze binnenkort met de LX200 gaan komen. De GoPro 4 zal ik alleen nog voor onderwater gaan gebruiken.

Alle beelden op het droge zijn gemaakt met de GoPro gemonteerd op de Feiyu Tech FY-G4QD.
Overdag heb ik het Polar Pro Venture ND filter gebruikt en tijdens het snorkelen de Polar Pro Snorkel Filter met de volgende instelling op de GoPro:

[video]
Over het algemeen ben ik geen fan van GoPro vakantie beelden maar deze is wel lekker gedaan. Ook door goed gebruik van de muziek in de edit.

Ik heb zelf recentelijk mijn nieuwe camera binnen gekregen ter vervanging van mijn Sony FS5. Nu de opstap gemaakt naar een "echte" cinema camera. Kinefinity is een nog relatief onbekend merk uit China maar zit inmiddels toch al weer aan hun 4de camera release. Wat betreft specs en met name color science/highlight roll-off doet deze camera niet onder voor RED's en Arri's uit een veel hogere prijsklasse.

Van het weekend een eerste opdracht geschoten waarbij er ook nog wat tijd was om met meer dan alleen theaterverlichting een stukje dans choreo te schieten:

En daarnaast wat test footage met de camera op de Freefly Alta.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robbertvw
Een nieuw project geschoten met de TERRA 6K. Opgenomen in twee takes. Een dansstuk over de vluchtelingencrisis. Ik vond het zelf een erg indrukwekkend stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Wat ik hier mis is het daadwerkelijke gedeelte 'vliegen'. Het lijkt meer op hoveren en dan voornamelijk naar de grond kijken. Doordat je in sommige scenes zo dicht bij de bomen vliegt is het soms moeilijk te bepalen hoe groot het object is waar je tegen aan kijkt en is de diepteperspectie nauwelijks waarneembaar. En verder zie je nauwelijks een horizon, alleen tussen 1:40 en 1:45 voor een kort ogenblikje.

Kwalitatief is het beeld perfect, de muziekkeus is ook goed, maar bij dit soort muziek verwacht je ook iets majestueus, en dat ontbrak een beetje in deze video.

Geeft niet, volgende keer weer beter. Alle begin is moeilijk. Ben zelf ook een pruts0r bij wijlen dus..... :) :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
Snowwie schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:07:
[...]

Wat ik hier mis is het daadwerkelijke gedeelte 'vliegen'. Het lijkt meer op hoveren en dan voornamelijk naar de grond kijken. Doordat je in sommige scenes zo dicht bij de bomen vliegt is het soms moeilijk te bepalen hoe groot het object is waar je tegen aan kijkt en is de diepteperspectie nauwelijks waarneembaar. En verder zie je nauwelijks een horizon, alleen tussen 1:40 en 1:45 voor een kort ogenblikje.

Kwalitatief is het beeld perfect, de muziekkeus is ook goed, maar bij dit soort muziek verwacht je ook iets majestueus, en dat ontbrak een beetje in deze video.

Geeft niet, volgende keer weer beter. Alle begin is moeilijk. Ben zelf ook een pruts0r bij wijlen dus..... :) :)
Deze video was dan ook (voornamelijk) bedoeld als camera test. Ik vind hoog vliegen/omgeving shots per definitie al niet heel erg interessant (zeker in NL niet). Wat mijn doel met het gebruik van drones voor video voornamelijk zal zijn is actie vastleggen (denk aan sporten, auto's), dicht op het onderwerp en de drone gebruiken als een mobiele jib. Voor deze camera test had ik alleen geen actief onderwerp beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
FabiandJ schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 22:49:

[video]
Het beeld is soms wat schokkerig... bijv bij de pan die je doet op 0:20. Komt dat door de gopro? Of is dat een youtube dingetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Sbakker1982 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:15:
[...]

Het beeld is soms wat schokkerig... bijv bij de pan die je doet op 0:20. Komt dat door de gopro? Of is dat een youtube dingetje?
Ik ben daar aan het fietsen, ik gok dat ik daar de Feiyu Tech FY-G4QD laat rusten op het stuur waardoor de die niet netjes kan stabiliseren. En bij pans van links naar rechts of andersom kan het schokkerig zijn omdat ik dan moet moet overpakken met draaien van mijn handen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricepuppet
robbertvw schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:43:
Een nieuw project geschoten met de TERRA 6K. Opgenomen in twee takes. Een dansstuk over de vluchtelingencrisis. Ik vond het zelf een erg indrukwekkend stuk.

[video]
Damn! Mooi geschoten beeld man :D

• Peter_Aragorn
Gemaakt met ons bedrijf :)

[ Voor 28% gewijzigd door Peter_Aragorn op 22-12-2016 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Ik ben dan meer geinteresseerd in hoe jullie bepaalde dingen voor elkaar hebben gekregen, technisch.

- Zitten er op sommige momenten bestuurders in met zwarte pakken, en dat wat aangepast in b.v. Adobe After Effects?
- De auto die op het laatst komt aanschuiven, is die geduwd in beeld?

Just curious :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ricepuppet schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:40:
[...]

Ik ben dan meer geinteresseerd in hoe jullie bepaalde dingen voor elkaar hebben gekregen, technisch.

- Zitten er op sommige momenten bestuurders in met zwarte pakken, en dat wat aangepast in b.v. Adobe After Effects?
- De auto die op het laatst komt aanschuiven, is die geduwd in beeld?

Just curious :)
Bestuurders hebben we niks aan gedaan. Gewoon ervoor gezorgd dat je ze niet ziet zitten, zodat we hier in post geen werk aan hebben gehad.
Die laatste auto is niet in beeld geduwd. Gewoon gereden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Nu online
robbertvw schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:43:

[video]
Mooi in beeld gebracht al vind ik het wel een beetje jammer dat de danseres op bepaalde momenten uit beeld valt door de zwarte balken (rond 11:30 bijv.)
Ziet er goed uit! Het toevoegen van die sterrenhemel in de laatste paar shots geeft het geheel wel iets extra's. Wat was jouw functie tijdens het schieten van deze video?
Is er trouwens een mask gebruikt in het laatste shot om het huis en de auto's wat beter uit te lichten? Wanneer de camera omhoog tilt lijkt er namelijk een gebied onder in beeld te zitten dat lichter is dan de rest.

[ Voor 38% gewijzigd door AdmiralSnipe op 28-12-2016 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
AdmiralSnipe schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:28:
[...]

Ziet er goed uit! Het toevoegen van die sterrenhemel in de laatste paar shots geeft het geheel wel iets extra's. Wat was jouw functie tijdens het schieten van deze video?
Is er trouwens een mask gebruikt in het laatste shot om het huis en de auto's wat beter uit te lichten? Wanneer de camera omhoog tilt lijkt er namelijk een gebied onder in beeld te zitten die lichter is dan de rest.
Het is niet direct een masker, maar volgens mij is dat gedeelte wel iets extra opgetrokken inderdaad. Al hadden we het wel zo belicht uiteraard.

Mijn rol varieerde een beetje. Bij de shots met de mensen heb was ik deels DOP en deels lichtman. Bij de vele auto shots heb ik óf de camera gedraaid of iets anders. Bij het huis hield ik me vooral bezig met de technische kant. Vooral het licht en de drone.

• Ferra
  • Niet online
Ik ben wel enthousiast over dit filmpje:

https://youtu.be/tFNsbOSbu0A

Weet iemand hoe hij die shots doet dat hij heel snel vooruit gaat, soort sprong vooruit van 2 sec en dan in 1x slowmo een shot laat zien? Vanaf seconde 0:20 gebeurt dat een aantal keer

• Chaise
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-08 14:21
Sbakker1982 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 08:32:

Weet iemand hoe hij die shots doet dat hij heel snel vooruit gaat, soort sprong vooruit van 2 sec en dan in 1x slowmo een shot laat zien? Vanaf seconde 0:20 gebeurt dat een aantal keer
Hogere snelheid afspelen en daarna weer op 'n lagere snelheid. Het ziet er soepel uit omdat hij gebruik maakt van een gimbal:

Afbeeldingslocatie: https://www.iphoneness.com/wp-content/uploads/2015/07/27/kumbacam.gif

[ Voor 4% gewijzigd door Chaise op 29-12-2016 09:27 ]

• Ferra
  • Niet online
Stoell schreef op donderdag 29 december 2016 @ 09:26:
[...]

Hogere snelheid afspelen en daarna weer op 'n lagere snelheid. Het ziet er soepel uit omdat hij gebruik maakt van een gimbal:

[afbeelding]
Ja de dji osmo mobile heb ik ook... dus puur het versnellen en vertragen? Zijn het geen timelapse shots?

[ Voor 4% gewijzigd door Ferra op 29-12-2016 10:50 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 12:00
Hoi allemaal,

In 2013 heb ik mijn eerste 'wereldreis' gemaakt. Ik had destijds totaal geen verstand van video-of fotografie, maar heb niettemin veel momenten kunnen vastleggen met een simpele Sony Nex 5N camera.

Nu, drie jaar later, vond ik het tijd om toch iets met deze beelden te doen. Ik heb deze gecombineerd met een recente trip naar Zuid Amerika, waarvoor ik een Sony A6000 heb gebruikt (met betere codec).

(Slut alert) Mocht je het een leuke video vinden, voel je dan vrij om de video te liken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:17

Don Quijote

El Magnifico

Chapeau heel gaaf. Een van de weinige keren dat ik een vakantie film tot het einde heb afgekeken. Editing is aantrekkelijk gedaan. Lekker vlot waardoor het spannend blijft, knap want je hebt snel de neiging om te lange shots te gebruiken van al dat natuurschoon omdat je wilt dat het goed overkomt.

Het moet een waanzinnige reis zijn geweest en gelukkig komt dat ook goed over! Enige minpuntje vond ik het stukje waar we daadwerkelijk mensen horen praten. Op zich een prima intermezzo, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat je in al die tijd niet een iets boeiendere tekst op camera hebt gekregen.

[ Voor 22% gewijzigd door Don Quijote op 29-12-2016 19:14 ]

• AdmiralSnipe
  • Nu online
goldmemberf1 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 18:43:
Hoi allemaal,

In 2013 heb ik mijn eerste 'wereldreis' gemaakt. Ik had destijds totaal geen verstand van video-of fotografie, maar heb niettemin veel momenten kunnen vastleggen met een simpele Sony Nex 5N camera.

Nu, drie jaar later, vond ik het tijd om toch iets met deze beelden te doen. Ik heb deze gecombineerd met een recente trip naar Zuid Amerika, waarvoor ik een Sony A6000 heb gebruikt (met betere codec).

[video]

(Slut alert) Mocht je het een leuke video vinden, voel je dan vrij om de video te liken :)
Netjes! Lekker geëdit ook.
Je geeft aan dat je destijds totaal geen verstand had van video- of fotografie maar ik vind de beelden van Azië ook goed gelukt. Ik vind de video ook niet snel vervelen door de snelle afwisselende beelden en de manier waarop ze in elkaar overlopen. Mooi gemaakt! d:)b

• vanardenne
  • Niet online
Hoi allemaal,

[video]

Prachtige edit. En ook echt mooi beelden. Geloof er niks van dat je er geen verstand van had ;-)

Kan jij iets meer zeggen over je zoom-transitie's tussen beelden, of heb je toevallig linkje naar goeie tutorial? Ik heb daar zelf eerder mee zitten pielen maar nog niet echt fijn resultaat gekregen.

• goldmemberf1
Thanks voor de feedback! Heel leuk om te horen.
@ AdmiralSnipe: ik heb destijds veel op 'auto' mode geschoten. Tegenwoordig schiet ik alles op manual, omdat dat net wat meer controle geeft. Heb ik dus geluk gehad dat de camera me heeft geholpen :)
vanardenne schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:47:
[...]

Prachtige edit. En ook echt mooi beelden. Geloof er niks van dat je er geen verstand van had ;-)

Kan jij iets meer zeggen over je zoom-transitie's tussen beelden, of heb je toevallig linkje naar goeie tutorial? Ik heb daar zelf eerder mee zitten pielen maar nog niet echt fijn resultaat gekregen.
Welke editor gebruik je? Ik gebruik zelf FCPX en daar heb ik de mTransition Zoom bundle gekocht. Je kunt deze natuurlijk ook zelf maken, het makkelijkst gaat dat met de kaleidotile. Kijk maar even naar deze tutorial: YouTube: Sam Kolder TRANSITIONS on FCPX

• vanardenne
  • Niet online
goldmemberf1 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:42:
Thanks voor de feedback! Heel leuk om te horen.
@ AdmiralSnipe: ik heb destijds veel op 'auto' mode geschoten. Tegenwoordig schiet ik alles op manual, omdat dat net wat meer controle geeft. Heb ik dus geluk gehad dat de camera me heeft geholpen :)

[...]

Welke editor gebruik je? Ik gebruik zelf FCPX en daar heb ik de mTransition Zoom bundle gekocht. Je kunt deze natuurlijk ook zelf maken, het makkelijkst gaat dat met de kaleidotile. Kijk maar even naar deze tutorial: YouTube: Sam Kolder TRANSITIONS on FCPX
Ik werk met Adobe Premiere. Dus die effecten zijn volledig gedaan met een plug-in/effect. Dat is chill...

• goldmemberf1
vanardenne schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:47:
[...]

Ik werk met Adobe Premiere. Dus die effecten zijn volledig gedaan met een plug-in/effect. Dat is chill...
Voor Premiere / AE moet je even naar deze kijken: YouTube: After Effects Tutorial: Sam Kolder Transitions (Zoom and Luma Fade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Ik heb vorige week het huis in aanbouw van een collega gefilmd met de Phantom. Leuk projectje om de Point of Interest mode eens uit te testen. De drone vliegt dan automatisch een perfecte cirkel om het gekozen punt. Werkt simpel en effectief :)

[ Voor 8% gewijzigd door jd1987 op 29-01-2017 17:10 ]

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:35
De drone vliegt lekker soepel, maar de video vond ik een aardige anti-climax, om eerlijk te zijn. In het begin doe je wat 'reveal' shots, maar uiteindelijk zit je 35 seconden letterlijk naar een paar daken te kijken waar niks mee gebeurt :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Hahn schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:22:
De drone vliegt lekker soepel, maar de video vond ik een aardige anti-climax, om eerlijk te zijn. In het begin doe je wat 'reveal' shots, maar uiteindelijk zit je 35 seconden letterlijk naar een paar daken te kijken waar niks mee gebeurt :P
Ik dacht precies hetzelfde. De eerste secondes waren 'spannend', alsof je naar een uiting van een reclame filmpje zit te kijken > 20 seconden in 'gaat er nog wat gebeuren?'

Je had er wat epic music onder moeten gooien, dan was het helemaal intens geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
jd1987 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:04:
Ik heb vorige week het huis in aanbouw van een collega gefilmd met de Phantom. Leuk projectje om de Point of Interest mode eens uit te testen. De drone vliegt dan automatisch een perfecte cirkel om het gekozen punt. Werkt simpel en effectief :)

[video]
Leuk filmpje. Zoals je zelf zegt om point of interest te testen. Goed gelukt zou ik zeggen. Ik moet die functie ook eens testen.
Hoi allemaal,

[video]

Super gaaf filmpje! Daar moet heel wat tijd in hebben gezeten. Heb je gebruik gemaakt van een stabilisator of een gimbal? Mooie afwisselende shot en gave overgangen.

Graag deel ik ook een filmpje. Het filmpje is gemaakt met een Mavic Pro. De beelden zijn niet nabewerkt. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
De laatste tijd ben ik bezig geweest met een project waarbij ik een semi bekende Nederlander heb betrokken.
Het gaat om Lammert Grofsmid. Lammert Grofsmid is in 2008 en 2009 bekend geworden via het programma Man bijt Hond. Na 1 seizoen werd Lammert zelfs benadert voor het maken van een plaatje. Lammert, die totaal niet zingen kon, ging toch overstag om het liedje, met de niets zeggende naam "Schei wie dei" te gaan zingen en uiteindelijk belandde hij ook in het voorprogramma van Jan Smit.

Lammert Grofsmid is, met name in de noordelijke provincies een bekende persoonlijkheid. Ondanks het feit dat hij nog regelmatig optreed heeft verder niemand ooit bedacht om verder te gaan waar Man bijt Hond is gestopt. Het programma heette namelijk "Het huishouden van Lammert Grofsmid".

Ik had Lammert tussen mijn Facebook vrienden staan en heb hem benaderd met het idee om het "huishouden van Lammert Grofsmid" voort te zetten. Dat leek em erg leuk toe, maar, zo stelde hij, moesten er geen zaken uit Man bijt Hond worden gekopieerd of worden nagedaan. De serie zou een op zichzelf staande serie moeten zijn. Het "Huishouden" werd dus vervangen door het "Leven".

Ik ben vervolgens bij Lammert thuis geweest en heb een introductie filmpje gemaakt. Dat is deze geworden:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=g1XkDAEjXz0]

Uiteindelijk wist deze informatie de media ook te bereiken en is het artikel in de krant te komen staan. Zowel in de online editie als in de papieren versie. Het online artikel kun je hier vinden:
http://www.dvhn.nl/drenth...-cultfiguur-21925332.html

Dat was dan de krant, maar er was ook nog de regionale radio en tv omroep in Groningen, ook wel bekend als RTV Groningen die een verslag wou maken van dit idee. Dus zodoende werd er een cameraman gestuurd en heeft het verslag op 1 avond de gehele avond tussen 18:00 en 0:00 op tv geweest.

Dat verslag kun je hier zien:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ylpDKDg7few]

Nu vraag je je misschien af wat ik hier mee hoop te bereiken. Ik heb meerdere doelen:
- Ik vind het leuk om met video editing software bezig te zijn, ik ben toch werkloos dus tijd hiervoor heb ik zat.
- Lammert heeft 5.000 Facebook vrienden, waarschijnlijk een hoop van die mensen zouden het leuk vinden om te zien hoe het dagelijkse leven van Lammert er nu uit ziet. Wat hij doet, wat hij van plan is. Lammert is een zeer open persoon en alles wat bij een normaal mens als privacy wordt beschouwd is bij hem gewoon een open boek.
- Vanwege mijn werkloosheid zag ik ook wel een mogelijke inkomstenbron in dit project. En daar is op zich niets mis mee. Er zit een hoop werk in het videobewerken, met name de ondertiteling, omdat Lammert niet altijd even duidelijk te verstaan is en en niet iedere Hollander verstaat dat knauwerige Groningse dialect.
- In de huidige situatie ga ik eenmaal per week naar Lammert voor het maken van opnamen en onderwerpen worden ter plekke besproken en sommige andere dingen worden van te voren wel even doorgenomen. Het belangrijkste is, is dat het spontaan blijft.

Dus, voor wie geïnteresseerd is, er zijn inmiddels 4 officiele afleveringen verschenen, en dat is exclusief het interview en een oude filmpje uit 2010 waarbij ik me in de cola verslikte, welke op zich ook hilarisch is op de manier waarop Lammert moet lachen.

In elk geval bij deze de link voor wie geïnteresseerd is:
YouTube: Het Leven van Lammert Grofsmid

Graag hoor ik suggesties over cameraposities, de manier van filmen, geluid, de plaatsing van de ondertiteling, het gebruik van achtergrondmuziek e.d..Ik moet natuurlijk heel erg rekening houden met het copyright beleid van YouTube. Dit is ook wat ik tegen Lammert gezegd heb, ik ben maar een amateur en je kunt, als je wat geld wilt verdienen op YouTube, dit niet doen met muziek van derden op de achtergrond.

Ik hoor graag jullie oordeel. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=zqC1C2FJTgY]

Even het topic een trap geven vanuit mijn kant :)

We gingen de grens een stukje over naar Comic Con Brussel, in Brussel. Daar deden we onze befaamde Pop Quiz met o.a. Nicole Marie Jean, James Duval & Tasha Cosplay UK!

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=tZP3FcfJ3GU]

En mijn laatste Lootchest video (wat meer creativiteit)

[ Voor 17% gewijzigd door Ricepuppet op 28-02-2017 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wout r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 20:01

Misschien niet iedereen's smaak, maar mijn eerste poging tot het monteren van meerdere opnames.

Gebruik gemaakt van Premiere Pro, Gopro Hero 5 Black en een iPhone SE.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hood

Eindelijk mijn vakantie filmpje eens afgemaakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:29
@wout r : ik zou zelf iets kortere shots gebruiken om het interessant te houden.
@hoot : mooi in beeld gebracht, de beelden vertellen het verhaal, laatste gedeelte (lopen door de sneeuw) duurt me iets te lang.

Ik was zelf wel tevreden over onderstaand filmpje, met de gopro onderwater bij Playa Grandi op Curacao:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Roodaap schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:42:
@wout r : ik zou zelf iets kortere shots gebruiken om het interessant te houden.
@hoot : mooi in beeld gebracht, de beelden vertellen het verhaal, laatste gedeelte (lopen door de sneeuw) duurt me iets te lang.

Ik was zelf wel tevreden over onderstaand filmpje, met de gopro onderwater bij Playa Grandi op Curacao:

[video]
De stukken waarin het in slow-mo gaat zijn prettiger om te kijken dan de echte FPS. Zou het ook mogelijk zijn om een waterdichte stabilizer te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Als hij net zo duikt/zwemt als zijn buddy denk ik niet dat een stabilizer de grote schokken van die zwaaiende arm gaat opvangen. Die heeft ze nodig om in balans te blijven. Dat is ze duidelijk niet doordat ze slecht is uitgetrimd. Ze hangt schuin i.p.v. horizontaal (horizontaal=minder waterweerstand=minder energie=langere duik). Daarnaast hangt haar dieptemeter los dus een slechte uitlijning. Het is dat ze niet vlak boven de bodem duikt, anders zou die gaan harken :Y)
Wel opmerkelijk dat jullie instructeur daar niet op let.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Karel V schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:20:
Als hij net zo duikt/zwemt als zijn buddy denk ik niet dat een stabilizer de grote schokken van die zwaaiende arm gaat opvangen. Die heeft ze nodig om in balans te blijven. Dat is ze duidelijk niet doordat ze slecht is uitgetrimd. Ze hangt schuin i.p.v. horizontaal (horizontaal=minder waterweerstand=minder energie=langere duik). Daarnaast hangt haar dieptemeter los dus een slechte uitlijning. Het is dat ze niet vlak boven de bodem duikt, anders zou die gaan harken :Y)
Wel opmerkelijk dat jullie instructeur daar niet op let.
Thanks voor de comment. Het zijn anderwijs wel mooie beelden. Misschien zijn we met zijn allen te verwend geraakt door gestabiliseerde beelden :9

Anyway, hierbij mijn laatst gemaakte video reportages (en ik verschijn er ook een keer in in plaats van alleen maar te filmen!)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qyNRWBnQ0cI]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=yEtWE3vhZdE]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=44AruVsmZIU]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=3e5bvF6mTMY]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricepuppet schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 07:55:
[...]

Thanks voor de comment. Het zijn anderwijs wel mooie beelden. Misschien zijn we met zijn allen te verwend geraakt door gestabiliseerde beelden :9

Anyway, hierbij mijn laatst gemaakte video reportages (en ik verschijn er ook een keer in in plaats van alleen maar te filmen!)

[video]

[video]

[video]

[video]
Ik moet ten eerste bekennen dat ik niet alles helemaal van voor tot achter heb bekeken.

Wat me direct opvalt is dat er een soort mistige/heiige zweem overheen zit, ik krijg het idee dat daardoor veel kleuren niet lekker doorkomen en donkere vlakken bijna grijs worden. (vooral de kleuren zijn jammer aangezien het cosplay betreft en mensen juist aandacht hebben besteed aan hun costuum)

Inhoudelijk zijn het prima vermakelijke filmpjes om naar te kijken; lekker vlot en genoeg afwisseling. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:33:
[...]

Ik moet ten eerste bekennen dat ik niet alles helemaal van voor tot achter heb bekeken.

Wat me direct opvalt is dat er een soort mistige/heiige zweem overheen zit, ik krijg het idee dat daardoor veel kleuren niet lekker doorkomen en donkere vlakken bijna grijs worden. (vooral de kleuren zijn jammer aangezien het cosplay betreft en mensen juist aandacht hebben besteed aan hun costuum)

Inhoudelijk zijn het prima vermakelijke filmpjes om naar te kijken; lekker vlot en genoeg afwisseling. d:)b
Thanks man. Dat kan zeker kloppen : de omgevingen waar we in filmen zijn altijd zeer donkere omstandigheden. Ik film met een Canon 70D (dit keer heb ik het over gelaten aan een andere cameraman en sta ik ook in beeld) en die gebruik ik omdat die compact is tijdens die super drukke beurzen. Ik zie soms andere camera ploegen lopen met zware opstellingen.

Die lopen volop te hanessen tussen het publiek door met hun apparatuur. Vandaar de keuze om met een DSLR door het publiek te gaan.

Helaas is de ISO kwaliteit van de 70D niet altijd toereikend, vandaar dat ik het beeld soms softwarematig moet verhogen, jammer genoeg. Dit weekend maken we een reportage op Tomocon met een andere cameraman die een Sony 4K camera gebruikt (vraag me niet welke) en zullen vooral buiten filmen in de open lucht.

Voor de rest wel bedankt voor het compliment though :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ui6wrUO-YtE]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=MTZ_4U-JM-w]

En dan hierbij de beloofde video's waar ik het de laatste keer over had. Dit keer door iemand anders gefilmd in 4K met een Sony FS7.

Ik heb hier alleen de productie en aftermath gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Laatst online: 14-09 15:47
Mooi werk hierboven! De onderwerpen moeten je wel aanspreken(Tomocon/Man bijt hond dude) maar technisch zit het allemaal goed in elkaar. Het onderwatershot met de schildpad tegen de zon in is prachtig. Sowieso maken GoPro's bij voldoende licht hele mooie beelden.

Ik heb vroeger wat korte GoPro filmpjes gemaakt en wou de hobby enigszins uitbouwen, heb daarom een Panasonic GH5 gekocht. Op dit moment is het allemaal nog een beetje behelpen gezien de talloze opties maar YouTube is een uitkomst qua tutorials.

Dit zijn in ieder geval de eerste beelden die ik er mee geschoten heb, vergeet 4K niet aan te zetten:

[ Voor 3% gewijzigd door StevenzeN op 13-04-2017 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 17:44
Oké, ik heb hem in 4k gekeken - en nog wel op een 4k monitor ook. De intro vind ik wat nodeloos, maarja, YouTube is YouTube. Je eerste shot is hartstikke sterk, retescherp en gelijk het kleurbeeld dat in de rest van de video terugkomt ook. Shot vanuit de auto doet me eigenlijk weinig, beetje rommelig. Gaat het nu om de auto's voor de boerderij, de boerderij zelf of de zon die daar ergens naast verstopt zit? Probeer hier zelf vaker over na te denken. Dan komt het "model" langs, als ik haar even zo mag noemen. Vriendin/vrouw/zus/bekende, maakt niet uit. Tussen haar eerste twee shots zit echt een supervette transitie! Strak uitgevoerd, net werk! Tweede shot loopt nét iets te lang door, op een gegeven moment zie je niks anders dan de sluiting van haar broek. Blijft weinig over van de omgeving. Shot van het riet is wederom heerlijk scherp, beetje shaky maar dat maakt allemaal niet zo veel uit. De sequence die daarna komt is allemaal lekker. Misschien had je de telefoon wel zo kunnen schieten dat je in de bokeh nog kon zien wat er op het scherm te zien was? Shot op 0:43 is helaas niet in focus. Je ziet de camera nog een klein beetje hunten. Voor dit soort shots kan het heel handig zijn om ergens in het midden van de beweging te focussen, focus naar MF te zetten en het model de focus in te laten lopen. Met het flikkeren van het beeld begrijp ik dat je hebt geprobeerd met de muziek mee te gaan, maar ik vind het eigenlijk storend. Misschien wordt het wat beter als je het zwart vervangt door shots die een beetje dezelfde kleur hebben. Verder vind ik je shots leuk en creatief. Doordat je durft wat nieuws te proberen, maak je wat sneller "fouten". Laat dat je vooral niet tegenhouden, want je filmpje geeft een duidelijke, prettige sfeer af en je camera en glas zijn in staat om retescherpe beelden te produceren.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Laatst online: 14-09 15:47
BeefHazard schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:51:
Oké, ik heb hem in 4k gekeken - en nog wel op een 4k monitor ook. De intro vind ik wat nodeloos, maarja, YouTube is YouTube. Je eerste shot is hartstikke sterk, retescherp en gelijk het kleurbeeld dat in de rest van de video terugkomt ook. Shot vanuit de auto doet me eigenlijk weinig, beetje rommelig. Gaat het nu om de auto's voor de boerderij, de boerderij zelf of de zon die daar ergens naast verstopt zit? Probeer hier zelf vaker over na te denken. Dan komt het "model" langs, als ik haar even zo mag noemen. Vriendin/vrouw/zus/bekende, maakt niet uit. Tussen haar eerste twee shots zit echt een supervette transitie! Strak uitgevoerd, net werk! Tweede shot loopt nét iets te lang door, op een gegeven moment zie je niks anders dan de sluiting van haar broek. Blijft weinig over van de omgeving. Shot van het riet is wederom heerlijk scherp, beetje shaky maar dat maakt allemaal niet zo veel uit. De sequence die daarna komt is allemaal lekker. Misschien had je de telefoon wel zo kunnen schieten dat je in de bokeh nog kon zien wat er op het scherm te zien was? Shot op 0:43 is helaas niet in focus. Je ziet de camera nog een klein beetje hunten. Voor dit soort shots kan het heel handig zijn om ergens in het midden van de beweging te focussen, focus naar MF te zetten en het model de focus in te laten lopen. Met het flikkeren van het beeld begrijp ik dat je hebt geprobeerd met de muziek mee te gaan, maar ik vind het eigenlijk storend. Misschien wordt het wat beter als je het zwart vervangt door shots die een beetje dezelfde kleur hebben. Verder vind ik je shots leuk en creatief. Doordat je durft wat nieuws te proberen, maak je wat sneller "fouten". Laat dat je vooral niet tegenhouden, want je filmpje geeft een duidelijke, prettige sfeer af en je camera en glas zijn in staat om retescherpe beelden te produceren.
Ontzettend veel dank voor je uitgebreide reactie!

Ik heb dit filmpje tevens geplaatst in een besloten Panasonic GH5 gebruikersgroep en daar kreeg ik exact dezelfde tips mee als degene die jij geeft. Het MF gebeuren zal ik inderdaad gebruik van moeten gaan maken om het onder de knie te krijgen. Ook het "Strobe" effect is inderdaad teveel aanwezig, tips die ik o.a meekreeg was om de volgende clip al te gebruiken voor het strobe effect waardoor het net even wat minder saai zal worden.

Je tips met betrekking tot de shots zal ik zeker meenemen in toekomstige video's, nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaise
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-08 14:21
Goed filmpje, eigenlijk heb ik weinig (niets) toe te voegen aan de reactie van @BeefHazard !
Gewoon veel filmen en blijven nadenken bij alle shots :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
StevenzeN schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:49:
Mooi werk hierboven! De onderwerpen moeten je wel aanspreken(Tomocon/Man bijt hond dude) maar technisch zit het allemaal goed in elkaar[video]
Bedankt!

Het is inderdaad een onderwerp dat je moet aanspreken (cosplay, gaming en interviews) en is meer bedoeld voor mensen die wat comedy willen zien + cosplay. Ons publiek is ook gericht op 25+ jaar in plaats van 12 jaar (daar bedoel ik niet jou mee overigens, gewoon mensen met wat meer geduld ;) )

Ik vond je eigen video zelf prachtig om te zien, qua beelden. De gegeven opmerkingen zijn inderdaad ook bij mij van kracht; het 'flikkeren' vind ik een leuk bedacht iets, maar het zou fijner zijn als je dan 'still shots' van het model ziet in plaats van zwart.

Nu lijkt het meer op een epileptische aanval attack. Verder heb ik geen problemen met de intro. Dat is iets om je te differentieren van de rest.

Echter, ik houd mijn intro's tegenwoordig super kort. Ik begon met een intro van bijna 14 seconden.

Merkte al snel dat mensen dat na 2-3 keer gezien te hebben al weg skipte om bij de content zelf te komen. Daarom is de intro nu maar 3 seconden; snel, flashy > hop daar is de content die je wilde zien.

Dat is het enige wat ik je mee wil geven, want de rest van de film ziet er super uit; misschien moet je andere soort video's maken als het in je straatje past (thriller/horror/dreamy content)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:39
Leuk filmpje. Die GH5 ben ik wel jaloers op. Mijn camera maakt niet zulke mooie beelden helaas.

Zelf onlangs een filmpje gemaakt van een citytripje naar berlijn. Gefilmd met verschillende camera's. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
JeroenF schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:55:
Leuk filmpje. Die GH5 ben ik wel jaloers op. Mijn camera maakt niet zulke mooie beelden helaas.

Zelf onlangs een filmpje gemaakt van een citytripje naar berlijn. Gefilmd met verschillende camera's. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

[video]
Leuk gemonteerd, ik bleef geinvesteerd. Gebeurt niet vaak :)

Het lijkt alleen meer op iets in Azie, of is dat iets nagebouwd?

Enige minpuntje is inderdaad de kwaliteit van het filmpje, maar er is zeker wel (montage) potentie ;)

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Let op:
Embed je filmpje met de video tags, kijk in de OP als je niet weet hoe dat moet.
Posts met alleen linkjes worden verwijderd!

Geef ook commentaar op je voorgangers. Jij wil commentaar, zij ook.