• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Topicstarter
Video's maken met behulp van je camera begint gemeengoed te worden. Compactcamera's konden het al langer maar ook nieuwe DSLR's worden tegenwoordig vaak uitgerust met video mogelijkheden. Kon je met compactcamera's nog niet veel instellen, met DSLR's worden tegenwoordig zeer goede producties gedraaid die niet onder hoeven te doen voor producties gemaakt met professionele filmapparatuur. Het aantal accessoires om het filmen makkelijker te maken neemt dan ook sterk toe

Omdat we dit uiteraard willen stimuleren op GoT open we een topic waar je je filmpjes kwijt kan. We houden het laagdrempelig omdat niet iedereen uberskills heeft. Het enige dat we willen is dat het een enigszins interessant filmpje is. Een filmpje van je kat die aan het slapen is opgenomen met je Sweex webcam uit 2003 is hoogst waarschijnlijk niet interessant. 8). De filmpjes mogen uiteraard ook met een videocamera gemaakt zijn.

In dit topic kan je bespreken waar je tegen aan liep en wat er allemaal goed ging. Work in progress filmpjes waar je feedback op wilt, gelikte productie waar je uren/dagen werk in hebt zitten of eenmalige probeersels kunnen hier worden geplaatst. Hardware zaken kunnen hier niet worden besproken, daar is Film & Video voor. In Het video-dSLR hardware topic kun je al je vragen kwijt over de hardware en als je vragen hebt over de planning of hoe je iets moet filmen kun je terecht in Video voor fotografen.

Het uploaden van je filmpjes kan uiteraard naar onder andere Youtube of Vimeo.

Om een video te plaatsen moet je de volgende code gebruiken [video]url van de video[/video]
Dit werkt bij YouTube, Google Video, MySpace, MSN Video en Vimeo.

Iedereen moet ergens beginnen natuurlijk en dat kan hier. Hopelijk worden er lekker veel filmpjes gepost en wordt het niveau van het materiaal steeds beter. Als je een video plaatst, ga er dan in beginsel vanuit dat je hierop commentaar krijgt. Mocht je gevoelig zijn voor kritische opmerkingen, dan kun je je materiaal beter niet plaatsen. Houd het netjes en moedig elkaar aan, dan weet ik zeker dat iedereen heel veel kan leren van dit topic.

[Voor 2% gewijzigd door PowerUp op 11-01-2011 19:39]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Topicstarter
Kudo's voor je editing skills, zeer vet. Ik vind het filmpje wel wat veel compressie bevatten, kan dat kloppen? Ik heb er weinig verstand van hoor, maar het viel me wel op

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Topicstarter
Hee Ton, wil je je aan de punten houden in de waarschuwing? Je filmpjes zijn niet embedded en reageren op je voorgangers wordt ook gewaardeerd.

Het lijkt een beetje een filmpjesdump zo, vertel eens iets over je filmpje.

Ik zal ze even embedden voor je

Pagina: 1

Let op:
Embed je filmpje met de video tags, kijk in de OP als je niet weet hoe dat moet.
Posts met alleen linkjes worden verwijderd!

Geef ook commentaar op je voorgangers. Jij wil commentaar, zij ook.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee