Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Zeau, weer 1:

Regie: Gert-Jan Gutman

Camera en wat werk op de kleuren door mijzelf

Animaties door Tom vd Heijden

Edit met z'n 3-en.

Het doel was een combi van Jiskefet, Monthy Python en Danger5. Dat is wel gelukt.

@ Guttegut: Een VO mag wat mij betreft klinken als een stem uit de lucht. Meer nadruk op mids en hihgs in de stem enzo. Nu heb ik het gevoel alsof ik moet kiezen tussen -of- de video -of- de stem.

@ Nordlys. Mooie natuur platen maar ik weet niet of ik meteen Ijsland erin zie, als leek. Heb je wat overzicht shots? bv dat je bij iets begint wat iedereen herkent als Ijsland of wellicht een startbord aan het begin van de route? Ik merk zelf namelijk dat als ik een camera aanzet dat ik niet let op wat ik eigenlijk al weet. Als deelnemer aan de scene heb ik al wat info adhwv ik weet waar ik ben wat de situatie is etc. maar wat als de video voor een stepperijder uit mongolie bedoeld is die nog nooit heeft gehoord van Ijsland, wat laat je dan zien? Ikzelf moet dat ook veel vaker hanteren mbt wat ik film want als deelnemer heb je context en voorkennis die een kijker wellicht niet heeft.

Edit: En een showreel erbij :)

[ Voor 62% gewijzigd door ROFLASTC op 08-12-2015 21:23 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

ROFLASTC schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:55:
Zeau, weer 1: [video]

Regie: Gert-Jan Gutman

Camera en wat werk op de kleuren door mijzelf

Animaties door Tom vd Heijden

Edit met z'n 3-en.

Het doel was een combi van Jiskefet, Monthy Python en Danger5. Dat is wel gelukt.

@ Guttegut: Een VO mag wat mij betreft klinken als een stem uit de lucht. Meer nadruk op mids en hihgs in de stem enzo. Nu heb ik het gevoel alsof ik moet kiezen tussen -of- de video -of- de stem.

@ Nordlys. Mooie natuur platen maar ik weet niet of ik meteen Ijsland erin zie, als leek. Heb je wat overzicht shots? bv dat je bij iets begint wat iedereen herkent als Ijsland of wellicht een startbord aan het begin van de route? Ik merk zelf namelijk dat als ik een camera aanzet dat ik niet let op wat ik eigenlijk al weet. Als deelnemer aan de scene heb ik al wat info adhwv ik weet waar ik ben wat de situatie is etc. maar wat als de video voor een stepperijder uit mongolie bedoeld is die nog nooit heeft gehoord van Ijsland, wat laat je dan zien? Ikzelf moet dat ook veel vaker hanteren mbt wat ik film want als deelnemer heb je context en voorkennis die een kijker wellicht niet heeft.

Edit: En een showreel erbij :) [video]
Ik kan helaas geen commentaar geven ivm het "verkleurde" beeld ;)

Maar mede dankzij jouw kleurinzichten is onderstaande resultaat ontstaan.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05:29
@Gutteguttegut: Wat gebeurt er in de rechterbovenhoek rond 0:33?

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

AdmiralSnipe schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:28:
Ik zie niets vreemds? Al kijk ik nu wel via m'n telefoon, ik zal later even op een groot scherm kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golflars
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:07
Afgelopen augustus/september heb ik 3,5 week door Maleisisch Borneo gereisd en daarvan heb ik onderstaand filmpje gemaakt. Dit is het eerste serieuze filmpje dat ik ooit van een vakantie gemaakt heb. Ik heb een combinatie van materiaal gebruikt: mijn pa's Canon 60D met 18-55mm IS en 55-250mm IS, GoPro Hero (de goedkope variant) en mijn OnePlus One.

Zelf ben ik redelijk tevreden, hoewel ik besef dat ik nog veel te leren heb over compositie, licht, focus en nabewerking (color grading, stabilisatie, etc.). Vooral het manueel focussen met een dSLR vond ik een uitdaging. Ik heb bewust gekozen voor wat langere shots, om zo meer rust te creëren. Ik hoor graag hoe jullie die keuze vinden.

Ik ben erg benieuwd naar jullie feedback en tips! Eens moet de eerste keer zijn natuurlijk en ik wil mezelf graag verbeteren in deze hobby!

[ Voor 24% gewijzigd door golflars op 13-12-2015 14:10 ]

Canon EOS R | EF 16-35mm f/4.0L IS USM | RF 24-105mm f/4.0L IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF 70-300mm f/4.0-5.6 II IS USM | EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:39
Ik vind het er wel vet uitzien! Leuke rustige shots inderdaad. Qua stabilisatie e.d. ook dikke prima vind ik.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

check, gezien.
Gutteguttegut schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:06:
[...]
Ik kan helaas geen commentaar geven ivm het "verkleurde" beeld ;)

Maar mede dankzij jouw kleurinzichten is onderstaande resultaat ontstaan.

[video]
:P

[ Voor 45% gewijzigd door ROFLASTC op 13-12-2015 15:10 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Dank je voor het melden, ik zie het op een groot scherm nu ook, gaan we aanpassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 21:53

Karel V

Een simpele ziel

golflars schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:59:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar jullie feedback en tips! Eens moet de eerste keer zijn natuurlijk en ik wil mezelf graag verbeteren in deze hobby!

[video]
Ik vind de kwaliteit van de beelden heel goed, zeker voor een eerste keer. Je keuze voor de 'langere shots' vind ik goed uitpakken. Je laat boeiende details zien en door je in vrij rap tempo veranderde onderwerpen geef je in korte tijd een gevarieerd beeld van de natuur in Borneo. Je muziek vind ik zeer geschikt voor het beeldmateriaal dat je toont.
Je filmpje nodigt mij uit om op vakantie te gaan en geeft me een gevoel van hoe indrukwekkend de natuur is terwijl ik niet met je mee op vakantie ben geweest.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:37
Wist niet het bestaan van dit topic. Heb er even snel doorheen gestruind. Zitten mooie creaties tussen! Heb zelf alleen een drone, dus uitsluitend alleen drone filmpjes op mijn kanaal. Zal mijn laatste maar meteen even delen.

Feedback is welkom ;)

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Mooie beelden hoor, wel veel van hetzelfde (had korter gemogen) en af en toe zie je dat je het beeld van de camera een fractie verschuift. Beetje gevoelsmatig uitgelegd: met een schok wegrijden met de auto en dan direct weer op de rem trappen. Daar zou ik (als leek op filmgebied) je adviseren om voor een vloeiende en doorgaande beweging te kiezen of anders de camerapositie niet te corrigeren.
Je hebt trouwens een goed tijdstip gekozen om te filmen zo met de laagstaande zon.

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:06
@TheRicolaa10

Ik ben het grotendeels eens met de persoon hierboven, maar wilde ook even toevoegen dat dat het veel rustige shots zijn van niet heel erg interessante gebied, maar wanneer je een overzicht geeft (de 360) je er eigenlijk te snel doorheen gaat. Zelfs de 60 fps compenseert daar neit goed genoeg voor.

@Golflars

Leuk verschil tussen Landscape en Macro footage!
Wat mij wel opviel is dat je in het begin en aan het volle einde weinig met de muziek doet, maar halverwege juist wel. Is dit bewust gekozen, of toeval?

-----

Overigens zoek ik zelf hier ook even wat tips. Ik maak al een tijdje video's vanuit mijn hobby/sport Airsoft. Nu is dat niet echt een alledaagse sport en zijn het voornamelijk beelden van mij aan het spelen of juist tips/tricks, maar ik heb nu om het jaar af te ronden een compilatie gemaakt van beelden uit 2015.

Ik heb geprobeerd het rustig op te bouwen en de verschillende aspecten te laten zijn en hoop dat dit gelukt is.

Anyhoe, neem ff een kijkje en feedback is zeer gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-08 14:55

wickedm3n

Always having fun!

Woow hier komen wel gave filmpjes voorbij! *jaloers*

@Golflars:
Mooie beelden zeg! goed in elkaar gezet met veel verschillende beelden wat het leuk houd om naar te kijken.

@TheRicolaa10:
Ik blijf beelden met een drone erg gaaf vinden zo ook deze:) Ook leuk dat je rond de toren gaat met de drone. zoals eerder gezegd inderdaad het 360° draaien gaat net te snel eigenlijk.

@Hogader:
Ik ga toevallig aanstaande dinsdag met collega's airsoften in Deventer(een collega doet het als hobby).
Leuk filmpje vooral omdat de muziek opbouwend is en mooi meegaat met de film.
Zoals je zegt je krijgt wel een beetje een idee van wat je doet op z'n dag maar stiekem had ik wel wat meer actie verwacht ;)

Nu wil ik in de toekomst meer met videobewerking gaan doen aangezien ik een Sony actioncam heb gekocht voor een aantal activiteien die ik graag doe. (motorrijden, karten & snowboarden)

Hier eentje van afgelopen week in valkenburg.
Hij is heel simpel omdat ik ook het programma nog moet leren kennen(Sony vegas pro 13)
Nu had ik zelf een fade out en fade in gebruikt bij een overgang. maar nu zie ik bij de filmpjes hier dat dat niet echt wordt gebruikt..
Ik heb nog wat problemen met het behouden van de kwaliteit door het uploaden van Youtube..
hopelijk vinden jullie het wat en tips zijn zeer welkom :) (mag ook via PB)

In progress: VW kever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Karel V schreef op woensdag 23 december 2015 @ 19:55:
Mooie beelden hoor, wel veel van hetzelfde (had korter gemogen) en af en toe zie je dat je het beeld van de camera een fractie verschuift. Beetje gevoelsmatig uitgelegd: met een schok wegrijden met de auto en dan direct weer op de rem trappen. Daar zou ik (als leek op filmgebied) je adviseren om voor een vloeiende en doorgaande beweging te kiezen of anders de camerapositie niet te corrigeren.
Je hebt trouwens een goed tijdstip gekozen om te filmen zo met de laagstaande zon.
Thanks voor de feedback!
Hogader schreef op donderdag 24 december 2015 @ 18:01:
@TheRicolaa10

Ik ben het grotendeels eens met de persoon hierboven, maar wilde ook even toevoegen dat dat het veel rustige shots zijn van niet heel erg interessante gebied, maar wanneer je een overzicht geeft (de 360) je er eigenlijk te snel doorheen gaat. Zelfs de 60 fps compenseert daar neit goed genoeg voor.
Buiten die toren was er in het gebied inderdaad weinig te zien. Vind het tevens ook erg lastig om de goede muziek uit te kiezen. Die 360 is inderdaad een beetje mislukt. Ik had geen zicht en moest vanaf een iPod met een trage WiFi verbinding die 360 maken (FPV). Ik loop een beetje tegen de beperkingen van deze drone aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 12:46
TheRicolaa10: Wat mij betreft wat te veel van hetzelfde. Sommige shots zijn mooi, maar met name het aantal shots rond de toren vind ik wat hoog en daardoor niet heel boeiend.

Hogader: Ik kwam eerlijk gezegd niet door het filmpje heen. Te weinig actie voor wat ik verwachte. Misschien wel leuk voor mensen die het zelf meegemaakt hebben. Maar voor mij als neutrale kijker die niets heeft met airsoften was het niet erg boeiend.

Zelf wilde ik vanuit de invalshoek als modelfotograaf wat meer met modellen werken in video vorm. Ik heb vervolgens gekozen om een aantal parfum reclame's te maken met verschillende modellen. De eerste in een buiten setting was erg leerzaam maar met het eindresultaat was ik niet erg tevreden.
Een aantal weken later heb ik mezelf de Sony FS5 kado gedaan (schoot daarvoor met de Sony A7 serie) en nog eens twee pogingen gedaan. Hiervan bij deze het eerste resultaat.

De formfactor van de FS5 bevalt me erg goed ten opzichte van een DSLR/Mirrorless en de 28-135 F4 cine lens is een stuk "handzamer" met de FS5.

[Vimeo: https://vimeo.com/150302095]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week m'n eerste DSLR (Canon EOS 600D) ooit opgehaald (2e hands) en dag erna gelijk leuk kunnen testen qua video tijdens een groot diner. Gemerkt dat het erg lastig is zonder (veel) licht en te hoge ISO waarde gebruikt, maar veel voorbereidingstijd was er niet. Gelukkig tijdens nabewerken nog wel wat licht kunnen toevoegen.

Verder nog suggesties van de experts ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
robbertvw schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:57:
TheRicolaa10: Wat mij betreft wat te veel van hetzelfde. Sommige shots zijn mooi, maar met name het aantal shots rond de toren vind ik wat hoog en daardoor niet heel boeiend.

Hogader: Ik kwam eerlijk gezegd niet door het filmpje heen. Te weinig actie voor wat ik verwachte. Misschien wel leuk voor mensen die het zelf meegemaakt hebben. Maar voor mij als neutrale kijker die niets heeft met airsoften was het niet erg boeiend.

Zelf wilde ik vanuit de invalshoek als modelfotograaf wat meer met modellen werken in video vorm. Ik heb vervolgens gekozen om een aantal parfum reclame's te maken met verschillende modellen. De eerste in een buiten setting was erg leerzaam maar met het eindresultaat was ik niet erg tevreden.
Een aantal weken later heb ik mezelf de Sony FS5 kado gedaan (schoot daarvoor met de Sony A7 serie) en nog eens twee pogingen gedaan. Hiervan bij deze het eerste resultaat.

De formfactor van de FS5 bevalt me erg goed ten opzichte van een DSLR/Mirrorless en de 28-135 F4 cine lens is een stuk "handzamer" met de FS5.

[video]
Naakte vrouw O-) Nette video verder, al vind ik het eind niet zo fijn. Flesje komt er wel heel ruw overheen ineens...

Wat vind je overigens van de FS5. Lees er de laatste dagen veel negatiefs over, al dan niet totaal gebaseerd op onzin overigens...

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
Peter_Aragorn schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:53:
[...]

Naakte vrouw O-) Nette video verder, al vind ik het eind niet zo fijn. Flesje komt er wel heel ruw overheen ineens...

Wat vind je overigens van de FS5. Lees er de laatste dagen veel negatiefs over, al dan niet totaal gebaseerd op onzin overigens...
Ik ging voor een wat meer "etchy" style en heb er daarom voor gekozen om het logo/flesje juist niet met een fade-in in beeld te laten komen.

Wat betreft de FS5:

Voor mij is dit eigenlijk de perfecte camera. Op dit moment schiet ik erg veel dansvideo's op dansfeestjes. Bij voorkeur schiet ik dan vanaf mijn gimbal (Ronin-M). Hier past de FS5 prima op. Als er te weinig ruimte is om vanaf de gimbal te schieten kan ik naar handheld overgaan en de camera stabiliseren tegen mijn borst. Een schoudercam (FS7) zou hiervoor totaal niet handig zijn. Maar dit levert wel een stuk stabieler/natuurlijker beeld op dan handheld met mijn A7Rii.

Het is duidelijk dat met name in UHD modus de FS7 een hogere kwaliteit kan leveren maar ik schiet momenteel voornamelijk in HD behalve voor interviews om crop mogelijkheden te hebben.

De interface, use ability & form factor bevallen me erg goed tov filmen met A7s/A7rii. Bijvoorbeeld op een slider vind ik het erg fijn werken met de roteerbare handle van de camera. Door de hanteerbaarheid heb ik ook het gevoel dat ik creatiever ben "on set" dan ik met de A7 serie was.

Het beeld in HD is gewoon top en zeer goed te graden. De variabele ND is geweldig en het hebben van XLR aansluitingen en de Multi-interface schoen voor audio setje van Sony is ook top. Dit zal voornamelijk interview werk makkelijker maken tov A7 serie.

De FS7 levert in UHD beter beeld, maar dat gebruik ik nog niet veel en de formfactor van de FS7 zou voor mij niet handig zijn om mee te reizen. Voor mij is de FS5 ideaal.

Inmiddels een tweede FS5 resultaat: (let op: lichtelijk NSFW).
[Vimeo: https://vimeo.com/150989953]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 14:44
na een maandje editen/wachten tot de band wilde releasen kan ik hem hier ook tonen

videoclip gedraaid waarbij ik zelf zat ''puntjes'' heb.

band wilde graag een wat ''losse'' feel maar ik heb voor mn eigen gevoel teveel ''bumps/shakey" erin zitten.

maar verder ben ik er wel heel blij mee!

[ Voor 10% gewijzigd door AjDuLion op 07-01-2016 19:14 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

AjDuLion schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:14:
na een maandje editen/wachten tot de band wilde releasen kan ik hem hier ook tonen

[video]

videoclip gedraaid waarbij ik zelf zat ''puntjes'' heb.

band wilde graag een wat ''losse'' feel maar ik heb voor mn eigen gevoel teveel ''bumps/shakey" erin zitten.

maar verder ben ik er wel heel blij mee!
Fly of Steadi?

Dit soort dingen wil ik ook maken.... <3

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 16:10
@robbertvw Nice, mooie video en afwisseling van shots. Het einde voelt inderdaad ook natuurlijker dan bij het vorige parfum slot. Doordat 'chloe, eau de parfum' wat snel uitgesproken wordt lijkt het alleen nog net niet bij het 'sunday coffee' tempo te passen. Muziek keuze is wel passend bij de shots en sfeer en ook leuk overigens.

@AjDuLion: Erg cool, mooie shots en afwisseling tussen details en de gezichten van de muzikanten. (En vind het persoonlijk ook wel een mooi nummer).

Wat was de reden dat je de zangeres af en toe centraal in beeld brengt? (bijv 0:43 en 1:15) Heeft dat ook te maken met de iets lossere stijl? (oprechte vraag, ik heb zelf namelijk niet echt veel kaas gegeten van filmen tov fotografie.) In ieder geval een video om trots op te zijn.

5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
ROFLASTC schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 22:57:
[...]

Fly of Steadi?

Dit soort dingen wil ik ook maken.... <3
begin is gemaakt met een gymbal een paar shots tussen door ook, de rest is vanuit de de hand (schouder) gefilmd.
Jur_ schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 12:33:
@robbertvw Nice, mooie video en afwisseling van shots. Het einde voelt inderdaad ook natuurlijker dan bij het vorige parfum slot. Doordat 'chloe, eau de parfum' wat snel uitgesproken wordt lijkt het alleen nog net niet bij het 'sunday coffee' tempo te passen. Muziek keuze is wel passend bij de shots en sfeer en ook leuk overigens.

@AjDuLion: Erg cool, mooie shots en afwisseling tussen details en de gezichten van de muzikanten. (En vind het persoonlijk ook wel een mooi nummer).

Wat was de reden dat je de zangeres af en toe centraal in beeld brengt? (bijv 0:43 en 1:15) Heeft dat ook te maken met de iets lossere stijl? (oprechte vraag, ik heb zelf namelijk niet echt veel kaas gegeten van filmen tov fotografie.) In ieder geval een video om trots op te zijn.
Niet bewust gedaan in mijn eigen gevoel vond ik dat het wel veel om ''haar'' moest gaan vanwege de zang.

Er was ook nog een probleem met de coulisse die helaas zichtbaar was (er hangen aan de zijkant van het podium zwarte doeken maar door de hoek keek je daar dwars doorheen en dus ''backstage'')

Dit heb ik zoveel mogelijk geprobeerd tegen te houden maar zit er helaas af en toe toch nog in.

[ Voor 10% gewijzigd door AjDuLion op 09-01-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
Bij deze weer eens een kickje omhoog voor dit topic met weer een compilatie video van mij van een dans festival:

[Vimeo: https://vimeo.com/152613193]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een beginnend filmer. Heb een sony as30. Heb een mini film gemaakt als voorbereiding op de volledige versie. Zouden jullie mij advies kunnen geven over wat beter kan? Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
Nice one Guttegutt, I like it. Muziek en geluid past ook heerlijk bij het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Daar de opdrachtgever zeer content was met onze 30 seconden film hebben wij intern een extra edit gemaakt, de opdrachtgever reageerde overweldigend... :*)

https://www.facebook.com/hartkevin/videos/10153415268687045/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Die tweede bewerking vind ik beter dan de eerste. Ik zat voor mijn gevoel bij het 30 seconden filmpje op 27 seconden midden in het verhaal (qua beeld erg pakkend) toen ineens het beeld stilstond en het logo naar voren plopte. Hadden jullie ervoor gekozen om die sprong in slomotion in beeld te brengen en de muziek geleidelijk af te laten nemen dan was het als afsluiter veel logischer geweest. Voor mij was het een ''Huuh?'' moment. Wat wel gevoelsmatig klopte was dat de sprong symbolisch past bij het logo van Nike.
Met dezelfde soort puike beelden hebben jullie dat wel netjes gedaan in de tweede edit. Dankzij slomotion momenten en een rustig einde ziet het er veel logischer uit en kijkt het prettiger weg. De muziek vind ik persoonlijk ook prettiger om naar te luisteren. Ik kan me voorstellen dat de opdrachtgever tevreden is.

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
golflars schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:59:

[video]
Mooie beelden hoor. En lekkere rustgevende muziek. Ik wil wel weer een keer terug naar Borneo :-). Blijft ook wel erg mooi om te filmen met camera met goeie DOF. Ipv mijn gopro. :-)
TheRicolaa10 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:34:
Wist niet het bestaan van dit topic. Heb er even snel doorheen gestruind. Zitten mooie creaties tussen! Heb zelf alleen een drone, dus uitsluitend alleen drone filmpjes op mijn kanaal. Zal mijn laatste maar meteen even delen.

[video]

Feedback is welkom ;)
Leuke plek en mooi licht. Muziek misschien iets te dramatisch voor wat je daadwerkelijk ziet :-). Drie tips waardoor het voor mij beter zou zijn: (1) korter, nu krijg je te vaak vergelijkbare shots van hetzelfde te zien en nodigt dan minder uit om helemaal door te kijken. (2) ik zou zelf alleen de drone shots kiezen waarbij het gehele shot uit 1 vloeiende beweging bestaat. Ik zou zelf de shots bijv op 0:29 en 2:00 afkappen voordat de drone 'bijdraait'. (3) 360 shots voelen voor mij wat onrustig.
Beide erg vet gemaakt!

• vanardenne
  • Niet online
Eindelijk weer nieuwe film afgemaakt; twee weken Sicilië - incl. drone. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
vanardenne schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 23:19:

[...]

Leuke plek en mooi licht. Muziek misschien iets te dramatisch voor wat je daadwerkelijk ziet :-). Drie tips waardoor het voor mij beter zou zijn: (1) korter, nu krijg je te vaak vergelijkbare shots van hetzelfde te zien en nodigt dan minder uit om helemaal door te kijken. (2) ik zou zelf alleen de drone shots kiezen waarbij het gehele shot uit 1 vloeiende beweging bestaat. Ik zou zelf de shots bijv op 0:29 en 2:00 afkappen voordat de drone 'bijdraait'. (3) 360 shots voelen voor mij wat onrustig.
Dank voor je feedback. Korter had inderdaad een optie geweest, maar vind het altijd vervelend/komt raar over om de muziektrack in te korten op een onlogisch moment. Er zijn inderdaad 2 momenten waar het knippen net te laat/vroeg is gebeurd. Dat moet beter ;). Met die 360 had ik geen zicht op de drone en de fpv zat een te grote vertraging in om het fatsoenlijk in beeld te brengen. Dus dat shot is een beetje mislukt.
vanardenne schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 23:24:
Eindelijk weer nieuwe film afgemaakt; twee weken Sicilië - incl. drone. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

[video]
Leuk filmpje! Origineel ook met die radio. En goede drone shots. Gebruik jij gewoon de app van de GoPro voor de fpv? Enigste nadeel is dat het filmpje wat mij betreft iets te lang was. Rond de 3 minuten was perfect geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door TheRicolaa10 op 12-02-2016 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:40:
[...]

Dank voor je feedback. Korter had inderdaad een optie geweest, maar vind het altijd vervelend/komt raar over om de muziektrack in te korten op een onlogisch moment. Er zijn inderdaad 2 momenten waar het knippen net te laat/vroeg is gebeurd. Dat moet beter ;). Met die 360 had ik geen zicht op de drone en de fpv zat een te grote vertraging in om het fatsoenlijk in beeld te brengen. Dus dat shot is een beetje mislukt.

[...]

Leuk filmpje! Origineel ook met die radio. En goede drone shots. Gebruik jij gewoon de app van de GoPro voor de fpv? Enigste nadeel is dat het filmpje wat mij betreft iets te lang was. Rond de 3 minuten was perfect geweest.
Muziek goed timen met lengte van hoeveelheid beelden is inderdaad uitdaging. Vooral als je bepaald nummer gewoon graag wilt gebruiken. Voor bovenstaande video heb ik hetzelfde nummer 3x in zichzelf gemixt om m te verlengen :)

Lengte, tja. Ik vind iets korter eigenlijk ook beter. Kon t er alleen niet inpassen zonder dat ik beelden weg moest snijden die ik echt niet wilde missen. Ben benieuwd hoe anderen dat zien; of andere 'm wel onderhoudend genoeg vinden?

Bij deze opnames had ik nog geen fpv dus dit is allemaal op basis van line of sight. Inmiddels heb ik schermpje. Heb een phantom 2, dus geen app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

vanardenne schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 23:24:

[video]
Erg leuk filmpje, goede edit op de muziek ook. Kijkt erg fijn weg :)
Maar inderdaad wat lang voor de onbekende kijker, aan de beelden ligt het niet maar aan de tijd wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Gutteguttegut schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 19:35:
[...]
Erg leuk filmpje, goede edit op de muziek ook. Kijkt erg fijn weg :)
Maar inderdaad wat lang voor de onbekende kijker, aan de beelden ligt het niet maar aan de tijd wel ;)
Thx! Maar wel afgekeken dus? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Ik kan me vinden in het commentaar van Guttegut en als ik voor mezelf spreek heb ik hem wel afgekeken maar dan door telkens 15 sec. door te scrollen en weer 5 seconden te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
vanardenne schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 21:14:
[...]

Thx! Maar wel afgekeken dus? ;-)
Ik wel in ieder geval! Leuke video en mooie beelden. De muziek vond ik echter niet heel erg passen bij de landschap-shots, en daar heb je er nogal wat van :P

Wat betreft de lengte: 5 minuten vond ik ook wat te lang, maar gelukkig zitten er veel mooie beelden in. Waar je wat mij betreft wel echt zonder zou kunnen, zijn al de standaard selfiestick-shots (ik heb het niet bijgehouden, maar volgens mij heb je zeker 5 keer jezelf zittend in de auto gefilmd, niet heel interessant om te zien).

Al reduceer je de selfie-shots met 80%, en houd je alleen de echt leuke over, dan scheelt dat al snel een minuutje en is je video nog sterker :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 12:52:
[...]

Ik wel in ieder geval! Leuke video en mooie beelden. De muziek vond ik echter niet heel erg passen bij de landschap-shots, en daar heb je er nogal wat van :P

Wat betreft de lengte: 5 minuten vond ik ook wat te lang, maar gelukkig zitten er veel mooie beelden in. Waar je wat mij betreft wel echt zonder zou kunnen, zijn al de standaard selfiestick-shots (ik heb het niet bijgehouden, maar volgens mij heb je zeker 5 keer jezelf zittend in de auto gefilmd, niet heel interessant om te zien).

Al reduceer je de selfie-shots met 80%, en houd je alleen de echt leuke over, dan scheelt dat al snel een minuutje en is je video nog sterker :)
Thx voor je feedback. Eens dat er ook wat 'vulling' shots tussen zitten. Overweging om die er nu wel in te laten was dat ik graag een 'lopend verhaal' door het filmpje heen wilde. Tussen bijna elke locatie zit dus ff een kort shot met auto of loop-shot. Misschien dat ik ook nog een vette-shots-only edit moet maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
@ vanardenne ik vind de drone shots ook gaaf! Welke GoPro settings heb je gebruikt? Het hele filmpje zit solide in elkaar, moet wel zeggen dat ik op het eind ook skipte ivm lengte.

Ik heb ook voor de aller eerste keer een filmpje gemaakt met de GoPro 4 silver. Zelf ben ik er tevreden over, maar ik weet zeker dat jullie een paar goeie opmerkingen hebben voor de volgende keer :P

Grootste moeite die ik heb is het gelijk houden van alle kleur in de beelden.
Alles is gefilmd in 1080p60 met protune op 4400k en bewerkt in Premiere Pro CC.

Als ik het zo eens vergelijk, zijn mijn kleuren te blauw, en valt de scherpte op YouTube mij tegen.

[ Voor 10% gewijzigd door stimm op 16-02-2016 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Zanniebal schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 08:11:
@ vanardenne ik vind de drone shots ook gaaf! Welke GoPro settings heb je gebruikt? Het hele filmpje zit solide in elkaar, moet wel zeggen dat ik op het eind ook skipte ivm lengte.

Ik heb ook voor de aller eerste keer een filmpje gemaakt met de GoPro 4 silver. Zelf ben ik er tevreden over, maar ik weet zeker dat jullie een paar goeie opmerkingen hebben voor de volgende keer :P
[video]

Grootste moeite die ik heb is het gelijk houden van alle kleur in de beelden.
Alles is gefilmd in 1080p60 met protune op 4400k en bewerkt in Premiere Pro CC.

Als ik het zo eens vergelijk, zijn mijn kleuren te blauw, en valt de scherpte op YouTube mij tegen.
Je hebt een licentie voor dat Woodkid stukje?

Afijn te blauw idd en contrast en verzadiging is te ver inderdaad, zeker voor ProTune. Ik weet niet hoe je het hebt aangepakt maar begin in CC eens met Lumetri color en zorg dat de waardes van de clip (op de waveform) niet boven bepaalde waardes uitkomen (legal levels). eerst shadow's dan highlights en dan de midtones heen en weer bewegen. Daarna de witbalans rechttrekken. Waarbij het overigens goed is dat je alles op dezelfde temp hebt opgenomen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV3NNER
  • Laatst online: 23-09 10:24

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

Mijn eerste Timelapse met de Sony RX100 III.

Gemaakt met de Timelapse app op Sunrise stand.
Vergeten van Autofocus naar Manual te zetten.
Volgende keer maar volledig manueel doen.
Ik moet het nog leren.

Totaal 840 foto's in Raw.

| Youtube |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
@zanniebal, leuk filmpje. Opbouw vind ik zelf leuk om naar te kijken. De blauwe gloed over de gehele film stoort me wel heel erg. Echt eventjes in premiere de kleuren wat warmer zetten.

@sv3nner, opzich een leuke timelapse. Al die bewegingen er in had van mij niet gehoeven. Al helemaal niet 3x het zelfde filmpje maar de achterstevoren oid. Dat voegt wat mij betreft niet zo veel toe. Je kan beter filmpjes maken met meerdere timelapses er in. Dat is veel leuker om naar te kijken

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV3NNER

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

JeroenF schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 16:43:

@sv3nner, opzich een leuke timelapse. Al die bewegingen er in had van mij niet gehoeven. Al helemaal niet 3x het zelfde filmpje maar de achterstevoren oid. Dat voegt wat mij betreft niet zo veel toe. Je kan beter filmpjes maken met meerdere timelapses er in. Dat is veel leuker om naar te kijken
Je hebt gelijk, 3x is wat veel. Maar een filmpje van 20 seconden vond ik wat kort. ben ook nog niet echt heel bekend met premiere dus was het een en ander aan het uitproberen.

Bedankt voor je commentaar. _/-\o_

| Youtube |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 21:09
Leuk zo'n topic. Nooit geweten dat die er was.

@zanniebal inderdaad wat blauw. Iets van een 3-way color corrector helpt enorm, en kleurcorrectie is sowieso een hele verbetering voor elke film imho. Zelf gebruik ik FCP X omdat die kleurcorrectie mij beter ligt.

@sv3enner Timelapse is op zich best leuk. Maar zoals al opgemerkt, 3x hetzelfde is vrij saai. Leuker is inderdaad om meerdere onderwerpen rondom 1 hoofdonderwerp te timelapsen. En dan in korte stukjes.

Van mij een oudje, maar eentje waar ik op zich best tevreden mee ben. Gefilmd met een simpele camcorder en een paar stukjes met een DSLR. Even herupload omdat ik na het kopen van de audiotrack destijds vergeten was de audiojump-versie te vervangen met de legale gekochte variant.

Audio in het begin-intro was misschien wel handig geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UkonPC
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-10-2022
Wist niet dat zo'n topic hier ook bestaat, leuk om is andermans werk hier te zien! :)
Geschoten met een Nikon D7100, Canon Powershot S120 en een GoPro Hero 4 Silver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie Gijs
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-07 10:33
Afgelopen vrijdag een promo video geschoten. Reacties zijn heel positief, maar dat komt misschien door de smakelijke inhoud. Wat vinden de filmmakers ervan? Daar ben ik meer benieuwd naar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:01
Mijn bescheiden opmerkingen:
- sfeer is te donker, lijkt het me. Kan zijn dat dit effectief de correcte belichting was die dag (regenachtig, wolken, ...) maar het is gewoon te donker en "not so happy feeling". Er moet een filtertje over voor mij
- vele van de zwenkende beelden schokken hier op de pc, heb ik normaal niet aan de hand.
- zwenken is me iets teveel en filmpje duurt eigenlijk te lang
- ik mis het korte krachtige promo filmpje eigenlijk wat het had kunnen zijn

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Over het algemeen ziet het er goed uit, wellicht wat lang. Bij de panning shots ergerde ik me wel enorm aan het schokken door het complete gebrek aan motion blur. Gooi eens een ND filter over je lens heen en probeer dan met de juiste sluitertijd te filmen. Dit 1/(2*x), waarbij x je frame rate is (dus op 30fps moet je 1/60 gebruiken, of iig iets in die buurt). Dan krijg je veel natuurlijkere beweging in je video's.

Op 60fps filmen (met dus een sluitertijd van rond de 1/120) kan ook enorm helpen om het minder schokkerig over te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de feedback kazzdafke en Balance!

Te donkere had ik inderdaad kunnen voorkomen door camera niet op kunstlicht te laten staan. Beeld had een blauwe waas, welke ik geprobeerd heb er zoveel mogelijk uit te halen, maar hierdoor blijft het aan de donkere kant inderdaad.

Schokken/zwenken ga ik eens verder naar kijken, thanks voor de motion blur suggestie.
Sluitertijd was 1/50 met 24fps, zou goed moeten zijn toch?
ND filter ga ik me ook even verder in verdiepen, maar zou bijv een andere lens (geschoten met standaard kitlens 18/55mm van de Canon 600D) dit ook kunnen oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
1/50 op 24fps zou prima moeten zijn. Heb je de instellingen in je videobewerkingssoftware wel gelijk met de camera?
Dus geschoten in 24fps, en de timeline/export ook op 24fps? want dit schokken lijkt meer op een instellingsfout oid.

Dat het wat donker oogt is toch op te lossen door in post production de belichting wat hoger te zetten? Iets lichter zou al mooi zijn volgens mij, en misschien iets meer saturation (kleur). En misschien toch de kleurtemperatuur iets hoger (warmer) maken door geel toe te voegen of blauw weg te halen.

Let op: ik kijk nu even op een ongecalibreerde monitor, dus kan zijn dat de verzadiging prima is. Maar dan is mijn monitor wel heel slecht.

EDIT:
Voor je denk dat ik het een slechte video vind... absoluut niet 8) Geeft een leuk speels beeld van de zaak. Prima promotie, maar alles kan altijd beter :+

[ Voor 10% gewijzigd door Waah op 29-02-2016 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 17:18

JTfoto

Work hard

Ik zou persoonlijk ook nog wat meer saturatie toevoegen om het geheel ook wat vrolijker te laten ogen. Het beeld is nu wat aan de doffe kant, maar bij een ijssalon stel ik me juist wat meer kleur voor :) Verder netjes gedaan, het maakt de zaak in ieder geval herkenbaar (kom er zelf ook wel eens ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:19:
1/50 op 24fps zou prima moeten zijn. Heb je de instellingen in je videobewerkingssoftware wel gelijk met de camera?
Dus geschoten in 24fps, en de timeline/export ook op 24fps? want dit schokken lijkt meer op een instellingsfout oid.

Dat het wat donker oogt is toch op te lossen door in post production de belichting wat hoger te zetten? Iets lichter zou al mooi zijn volgens mij, en misschien iets meer saturation (kleur). En misschien toch de kleurtemperatuur iets hoger (warmer) maken door geel toe te voegen of blauw weg te halen.

Let op: ik kijk nu even op een ongecalibreerde monitor, dus kan zijn dat de verzadiging prima is. Maar dan is mijn monitor wel heel slecht.

EDIT:
Voor je denk dat ik het een slechte video vind... absoluut niet 8) Geeft een leuk speels beeld van de zaak. Prima promotie, maar alles kan altijd beter :+
Ja volgens mij staat alles op 24fps, maar dat ga ik vanavond nog eens nakijken.

Met de tips op zak ga ik er nog even een versie 2 van maken, toch wel fijn om gelijk de tips te kunnen implementeren, hoewel het alleen voor portfolio gebruik zal worden dan (de geshowde versie staat al op Facebook met 12K weergaven :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9BJuZdvuxKfRqhsBgUQ9oaEZ/full.png
Dan is er ergens wat mis gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
Japie Gijs schreef op zondag 28 februari 2016 @ 17:58:
Afgelopen vrijdag een promo video geschoten. Reacties zijn heel positief, maar dat komt misschien door de smakelijke inhoud. Wat vinden de filmmakers ervan? Daar ben ik meer benieuwd naar ;)

[video]
Leuk gedaan. Zoals hiervoor al gezegd af en toe wat aan de donkere kant en wat meer saturatie zou inderdaad ook niet kwaad kunnen naar mijn mening. Verder idd nog even kijken naar de framerate :)

Van mij een verslag van een Brazilian Zouk event in Londen.
[Vimeo: https://vimeo.com/157203847]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 19:15
Afgelopen jaar tijdens het duiken ook wat video opnames gemaakt met mijn Canon 60D. Deze had ik nog steeds niet verwerkt. Afgelopen week er eens voor gaan zitten om er iets leuks van te maken.

Vind het zelf erg lastig om macro video's te maken met mijn 60D. Doordat je geen autofocus hebt en geen statief hebt krijg je al snel bewogen beeld waar je zeeziek van wordt.

Qua scherpte en kleur is het wel een grote dikke plus tegenover mijn Gopro ... Het blijft een vak apart zeg maar. Onderwater filmen met de dSLR (Zonder fatsoenlijke lampen :9 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
@vanardenne: Mooie video! Inderdaad wat lang en meer een vastlegging van je vakantie die erg leuk kan zijn om later terug te kijken. Veel mooie beelden.

@SV3NNER: Het mag allemaal wat spannender voor een video. Dit is eigenlijk meer 1 scene uit een langere video. Nu heb je hem herhaald wat het iets spannender maakt maar dit is een 'goedkoop' trucje wat eigenlijk juist de waarde van de video weer naar beneden haalt.

@waah: Prima vakantie film maar de stabilizer die je er overheen hebt gehaald is soms wat duidelijk.

@UkonPC: Ik vind motoren mooi om te zien en te beluisteren, geen ontzettend grote passie voor maar het beweegt me allemaal net wat te veel en te druk. Daarnaast zijn sommige composities niet helemaal lekker. Het shot waarbij je wegrijd is helaas scheef en dus een mindere compositie. Ondanks het weer is het ook erg grauw wat je in post bij had kunnen trekken of (manueel?) anders had in kunnen stellen. Ik weet eigenlijk niet of je een belichtingscompensatie op een go-pro achtig iets kunt doen.

@Japie Gijs: Inderdaad even naar je export settings kijken. Nu zijn die pans erg vervelend om naar te kijken. Even opnieuw exporteren lijkt me en opnieuw uploaden en als je dat doet kun je inderdaad alles iets omhoog gooien qua belichting. Verder is het een leuke openingsvideo met de juiste mensen. Sommige shots aan het begin kunnen misschien nog wat korter.

@robbertvw: Oeh erg lang Robbert. Zeker voor 'vreemden' om naar te kijken. Misschien leuk als dag verslag maar zelfs dan merk ik dat mensen het al snel te lang vinden. Een video maken is vaak ook 'Kill your darlings". Mooie beelden moeten er soms uit om plaats te maken voor het verhaal.

@Jeroenz90: Erg jammer van het schommelen in je beelden. Dat maakt inderdaad dat ik er zeeziek van word. De beelden an sich zijn wel erg mooi!

Onze eigen video. Deze video was het eindresultaat van een vakantie waarin we elektrisch rijden proberen te ontdekken en promoten. Met een groepje vrienden hebben we verschillende auto bedrijven benaderd om ons te voorzien van een elektrische auto zodat we daar vervolgens een roadtrip video van kunnen maken. Het hele verhaal is hier te lezen: https://electricroadmovie.atavist.com maar hier gaat het natuurlijk om de video!

[Vimeo: https://vimeo.com/140863857]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
@walletje-w: Leuke video, lekker zomers sfeertje ook. Heb het verhaal en de blog ook even vluchtig gelezen. Interessant om te lezen waar jullie allemaal geweest zijn tijdens jullie zoektocht naar de oplaadpunten, al ligt de focus in dit verhaal wel erg op de auto (wat natuurlijk logisch is bij een gesponsorde roadtrip).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
robbertvw schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:50:
[...]

Leuk gedaan. Zoals hiervoor al gezegd af en toe wat aan de donkere kant en wat meer saturatie zou inderdaad ook niet kwaad kunnen naar mijn mening. Verder idd nog even kijken naar de framerate :)

Van mij een verslag van een Brazilian Zouk event in Londen.
[video]
Paar hele gave shots, duurt alleen wel wat lang voordat de eerste echte kijk-trigger mij bereikt. Shot op 00:31 zou ik er sneller in gooien. Ik wordt ook beetje op het verkeerde been gezet qua muziek, ik verwacht bij Zouk wat meer salsa achtige muziek. Heb ik dat verkeerd? Ik zou 'm ook wat korter maken.
JayZeeTie schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 20:46:
Afgelopen jaar tijdens het duiken ook wat video opnames gemaakt met mijn Canon 60D. Deze had ik nog steeds niet verwerkt. Afgelopen week er eens voor gaan zitten om er iets leuks van te maken.
[video]
Je ziet wel echt een verschil met bijv de gopro inderdaad. Maar het zou een wereld van verschil zijn als je deze beeld stabiel weet te krijgen. Heb je dat al geprobeerd in post? Ik vind 'm daarnaast ook wat voorspelbaar / saai qua opbouw; alles shots zijn stilstaand shot en ongeveer even lang in beeld. Zou daar wat in variëren.
walletje-w schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 22:28:
@vanardenne: Mooie video! Inderdaad wat lang en meer een vastlegging van je vakantie die erg leuk kan zijn om later terug te kijken. Veel mooie beelden.

Onze eigen video. Deze video was het eindresultaat van een vakantie waarin we elektrisch rijden proberen te ontdekken en promoten. Met een groepje vrienden hebben we verschillende auto bedrijven benaderd om ons te voorzien van een elektrische auto zodat we daar vervolgens een roadtrip video van kunnen maken. Het hele verhaal is hier te lezen: https://electricroadmovie.atavist.com maar hier gaat het natuurlijk om de video!

[video]
Thanks!

En potverdorie, je ziet wel echt de aandacht die je er in hebt gestoken. Heel leuk gespeeld met gelijk houden van de camera positie op verschillende locaties, leuk geknipt, speelse icoontjes, in beeld verschijnen etc. Well done. Is dat met after effects gedaan of binnen Premiere?

Qua verhaal zou ik 'de voortgang van de roodtrip' nog wel iets duidelijker willen zien, het gevoel 'gaat het lukken of niet' heb ik niet echt gehad maar meer gekeken naar leuke plaatjes van de verschillende locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 19:15
vanardenne schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 23:20:
[...]
Je ziet wel echt een verschil met bijv de gopro inderdaad. Maar het zou een wereld van verschil zijn als je deze beeld stabiel weet te krijgen. Heb je dat al geprobeerd in post? Ik vind 'm daarnaast ook wat voorspelbaar / saai qua opbouw; alles shots zijn stilstaand shot en ongeveer even lang in beeld. Zou daar wat in variëren.
Daar heb ik zeker een poging mee gedaan om de boel te stabiliseren in Vegas. Echter leverde je dan weer heel veel in op de resolutie omdat hij dan de randen wegknipt. Was ook niet echt een groot succes te noemen.

Qua 'saaie stilstaande' beelden ben ik het helemaal met je eens. Probeer maar eens een voorbij zwemmende vis te filmen zonder autofocus. Ik kan in mijn onderwaterhuis (Seacam) niet bij stellen zonder dat hij weer helemaal opnieuw gaat zoeken. Dus focus bepalen en filmen. Het enigte wat je dan kunt doen om het scherp te houden is spelen met de afstand tussen jou en het object. Maar hou dat maar eens scherp :9

Is het trouwens handig als je toch al weet dat je gaat stabiliseren met de Gopro dat je hem in een hogere resolutie filmt zodat je na het stabiliseren toch nog 1080 overhoud ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
vanardenne schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 23:20:
Thanks!

En potverdorie, je ziet wel echt de aandacht die je er in hebt gestoken. Heel leuk gespeeld met gelijk houden van de camera positie op verschillende locaties, leuk geknipt, speelse icoontjes, in beeld verschijnen etc. Well done. Is dat met after effects gedaan of binnen Premiere?

Qua verhaal zou ik 'de voortgang van de roodtrip' nog wel iets duidelijker willen zien, het gevoel 'gaat het lukken of niet' heb ik niet echt gehad maar meer gekeken naar leuke plaatjes van de verschillende locaties.
We hebben het met de hele groep gefilmd en vervolgens met 3 mensen de edit gedaan. De animaties zijn in after effects gemaakt op een 1920x1080 canvas. Vervolgens geëxporteerd, de video is namelijk in final cut pro gemaakt.

Het gevoel wat we met deze video wouden overdragen was dan ook niet om het spannend te maken, maar om te laten zien dat je ontspannen met een elektrische auto op vakantie door europa kan gaan. We hadden de focus inderdaad ook kunnen leggen op een meer informatieve video maar hebben besloten om alle informatie geschreven neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
walletje-w schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 22:28:

[video]
d:)b Supernice! Ik heb eigenlijk altijd wel wat op te merken en halverwege de video dacht ik "Leuk! Ow, ik ben pas halverwege", maar ook de 2e helft heb ik met veel plezier uitgekeken. Dus ik heb gewoon niks op te merken :+ Leuk gebruik van graphics ook :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
walletje-w schreef op zondag 06 maart 2016 @ 10:30:
[...]

Het gevoel wat we met deze video wouden overdragen was dan ook niet om het spannend te maken, maar om te laten zien dat je ontspannen met een elektrische auto op vakantie door europa kan gaan. We hadden de focus inderdaad ook kunnen leggen op een meer informatieve video maar hebben besloten om alle informatie geschreven neer te zetten.
Ah check, die verwachting werd bij mij wel beetje gewekt door in het begin met titels de focus te leggen op de vraag 'is het mogelijk dat?'
JayZeeTie schreef op zondag 06 maart 2016 @ 09:00:
[...]

Daar heb ik zeker een poging mee gedaan om de boel te stabiliseren in Vegas. Echter leverde je dan weer heel veel in op de resolutie omdat hij dan de randen wegknipt. Was ook niet echt een groot succes te noemen.

Qua 'saaie stilstaande' beelden ben ik het helemaal met je eens. Probeer maar eens een voorbij zwemmende vis te filmen zonder autofocus. Ik kan in mijn onderwaterhuis (Seacam) niet bij stellen zonder dat hij weer helemaal opnieuw gaat zoeken. Dus focus bepalen en filmen. Het enigte wat je dan kunt doen om het scherp te houden is spelen met de afstand tussen jou en het object. Maar hou dat maar eens scherp :9

Is het trouwens handig als je toch al weet dat je gaat stabiliseren met de Gopro dat je hem in een hogere resolutie filmt zodat je na het stabiliseren toch nog 1080 overhoud ?
Ik geloof dat het inderdaad een uitdaging is tijdens opname. Wat ik bedoel is echter ook deels op te lossen door in de edit meer te spelen met lengte van je clips, en welliicht beetje met post-zoom of pan.

ik neem mijn gopro shots inderdaad altijd in hogere resoluties op. Ook omdat mijn drone kleine afwijking heeft en ik altijd horizon moet rechtzetten (en daar dus ook beeld mee verlies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie Gijs
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-07 10:33
@robbertvw: Mooie shots zitten er tussen! Goede slomo's ook op de juiste momenten. Vind er wel veel kleur verschillen in zitten, maar zal voornamelijk door het licht van de omgeving zijn.

@Jeroenz90: Vet! Je verwacht dat het met een gopro gemaakt is, maar idd door de scherpte en kleur is dat al snel vergeten ;)

@walletje-w: Cool project! Vette shots en goed gemonteerd, alleen de langere stukken zonder een auto shot vond ik er niet echt bij passen, maar het gaat natuurlijk ook om de trip zelf, dus wel begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
[x-post van gopro topic]

Kort vluchtje gemaakt over stuifzandgebied Soestduinen bij Soest. Mooi bij zonsondergang. (was eigenlijk net 15/30 min te laat, qua zon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
weer gefilmd voor een 48 hour, ditkeer in Nijmegen !

If the Earth could trap a sound

Watch the video in HD with a high quality soundsystem or headhones for best results.

Our entry for 48 Hour Film Project Nijmegen 2016
Michael Fisher, Team Worst Case Scenario.

Nominated for:
Best sound design (winner)
Audience award (winner)
Best use of character (winner)
Best SFX
Best musical score

Genre: Silent Film
Line: I am your father
Prop: Guitar
Character: L. Veenendaal

Team "Worst Case Scenario"
Written and directed by Michael Fisher
Special appearance by Jos Verest
Director of photography Albert-jan Van Leeuwen
Cinematography by Auke Booiman, Chris Piepers and Kevin Besselink
Produced by Manon Blaauw and Jeroen Hendrix
Edited by Tom van Dessel and Arjan Westenberg
Music by Arie Visser - Studio AVM
Assistant Director Rosalinde Köll
In association with Cinerebels, Cinemaginary and Cultuur spinnerij De Vasim

In opdracht van 48 Hour Film Project - Nederland

[YouTube: http://youtu.be/yNe0p-euqbM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV3NNER

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

vanardenne schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 09:42:
[x-post van gopro topic]

Kort vluchtje gemaakt over stuifzandgebied Soestduinen bij Soest. Mooi bij zonsondergang. (was eigenlijk net 15/30 min te laat, qua zon)

[video]
Mooie beelden en een erg mooi gebied. _/-\o_

(SV3NNER) wilt ook een Phamtom :*)

Na wat feedback van de tweakers hier om meerdere timelapses in 1 video te stoppen, en niet hetzelfde te herhalen in 1 filmpje. Ben ik een aantal dagen in Antwerpen geweest om wat videos en timelapses te maken. Hier is het resultaat.

Jammer van de Youtube compressie hierdoor gaan de wolken niet vloeiend, dit is in het originele bestand niet terug te zien. Op Vimeo is de video wel goed. https://vimeo.com/163148278

Gemaakt met de Sony RX100 III en de Xiaomi Yi.

[ Voor 38% gewijzigd door SV3NNER op 23-04-2016 10:58 ]

| Youtube |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richall
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-12-2024
@walletje-w: goed laten zien dat elektrisch rijden relax is, animatie mooi gedaan en fijn om naar te kijken.

@vanardenne: gaaf die drone shots, muziek past goed bij het beeld

@AjDuLion: Niet zoveel over te zeggen, eigenlijk vind ik alles aan deze video mooi. De shots, sound design, acteerwerk ect

Ben eerstejaars fotografiestudent, voor een opdracht voor school heb ik een Timelapse moeten maken. Wat een werk, had niet verwacht dat het zoveel tijd zou kosten Maar was het waard. Ik zou hier graag commentaar op willen, zelf zie ik op 1:02 een foutje en dat er springers in het beeld zitten doordat ik nog niet goed wist hoe de intervalometer werkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
@ hierboven, allebei erg leuke timelapses! dat die wolken stotteren viel me inderdaad op. Jammer van Youtube..

@Richall, leuke gedaan, welke gear heb je gebruikt hiervoor?

Zelf heb ik vorige week op de trouwdag van mijn zusje video'tjes geschoten. Niet zo veel als ik hoopte want ik moest veel dingen regelen die dag. Alhoewel ik nog vanalles aan het ontdekken ben bij het maken van filmpjes denk ik dat ik desondanks toch wat leuks in elkaar hebweten te prutsen. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

[Vimeo: https://vimeo.com/163850728]
voornamelijk geschoten met Canon 650D + 18-55STM. Ook kleine stukjes met Gopro, Iphone, of Samsung S6

[ Voor 3% gewijzigd door Pindakaas op 23-04-2016 11:31 ]

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richall
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-12-2024
@JeroenF: leuk de dagvastgelegd, ik vind de lensflare een beetje storend en zijn paar shots wat aan de gele kant op mijn mobiel, misschien dat het op een scherm wel minder is. Verder leuke video om naar te kijken!

Voor de timelapse heb ik de Nikon d3200 18-105mm kit lens gebruikt en nd filter, statief, intervalometer. De meeste shots zijn gemaakt met een sluitertijd van 1/4 met een interval van 2seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smarm
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-05 17:14
Ik ben sinds vorig jaar begonnen met het editen van filmpjes die ik maak met m'n GoPro 3+ Black. Ik heb best wel een scala aan mounts beschikbaar en vind het leuk daar een beetje mee te spelen om het boeiend te houden voor de kijker. Het editen doe ik in Cyberlink Powerdirector, deze onlangs aangeschaft dus ben alles nog een beetje aan het ontdekken.

Staan hier erg vette filmpjes tussen. Mede door dit topic ben ik me gaan verdiepen in timelapse. Dit kan in een wat langere video een welkome afwisseling zijn van alle bewegende beelden. Ik ga volgende week op stedentrip naar Wenen en heb echt zin om daar weer helemaal los te gaan met filmen!!

Hieronder staat een link naar een video die ik een maandje geleden heb geüpload. De tuin moest Lente/Zomer klaar gemaakt worden dus heb ik dat moment maar gelijk aangepakt om een video te gaan maken. Ik kijk uit naar jullie feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
@JeroenF: door oa de bewerking krijg ik wel een heel erg homevideo gevoel bij de video. Misschien is dat ook juist je bedoeling en dan is dat helemaal prima. En waarschijnlijk is je zus heel blij met het resultaat. Ikzelf zou eerder een cinema stijl video nastreven. In September heb ik mijn eerste trouw video opdracht dus ik benieuwd in hoever ik mijn doelstelling kan gaan halen.

@Smarm: het gebruik van de GoPro en de bijhorende lens karakteristieken zorgen ervoor dat ik al vanaf het begin niet geboeid ben.

Van mij een promo die ik afgelopen weekend in Dublin heb geschoten voor een koppel dat daar dansles geeft.
Volledig geschoten op de Sony FS5 in combinatie met de Movi M5 en Mimic controller als single operator (Movi in Majestic mode handheld of op statief in Mimic mode).

[Vimeo: https://vimeo.com/166858531]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
robbertvw schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:30:
@JeroenF: door oa de bewerking krijg ik wel een heel erg homevideo gevoel bij de video. Misschien is dat ook juist je bedoeling en dan is dat helemaal prima. En waarschijnlijk is je zus heel blij met het resultaat. Ikzelf zou eerder een cinema stijl video nastreven. In September heb ik mijn eerste trouw video opdracht dus ik benieuwd in hoever ik mijn doelstelling kan gaan halen.
Wat bedoel je precies met het homevideo gevoel?

Hou dit topic al wat langer in de gaten en vind jouw video's de laatste tijd echt stuk beter worden. Ook al ben ik niet zo geïnteresseerd in dans. Zo ook deze

@gopro video, leuk idee maar de video duurt eeeeerg lang en er gebeurt vrij weinig. Wel een leuk probeersel om je gopro beter te leren kennen.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
smarm schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:33:
Ik ben sinds vorig jaar begonnen met het editen van filmpjes die ik maak met m'n GoPro 3+ Black. Ik heb best wel een scala aan mounts beschikbaar en vind het leuk daar een beetje mee te spelen om het boeiend te houden voor de kijker. Het editen doe ik in Cyberlink Powerdirector, deze onlangs aangeschaft dus ben alles nog een beetje aan het ontdekken.

Staan hier erg vette filmpjes tussen. Mede door dit topic ben ik me gaan verdiepen in timelapse. Dit kan in een wat langere video een welkome afwisseling zijn van alle bewegende beelden. Ik ga volgende week op stedentrip naar Wenen en heb echt zin om daar weer helemaal los te gaan met filmen!!

Hieronder staat een link naar een video die ik een maandje geleden heb geüpload. De tuin moest Lente/Zomer klaar gemaakt worden dus heb ik dat moment maar gelijk aangepakt om een video te gaan maken. Ik kijk uit naar jullie feedback!

[video]
Wat er gezegd wordt over de "gopro look"....
Probeer eens op Narrow te filmen voor de overzichtsshots, of de shots die niet Point of View (POV) zijn. Dan heb je al meer een videocamera gevoel, en lijkt het alsof je shots afwisselt tussen GoPro en videocam.

Ik mis eigenlijk een beetje een verhaal, een voor/na of een doel. Maar als test voor de camera is het een prima video.

helaas is dat vaak het lastigste, dat verhaal. Want dat moet je eigenlijk vooraf bedenken. Niet achteraf als je de footage hebt, want dan mis je vaak footage (heb ik zelf ook bijna altijd met vakantievideo's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaise
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-08 14:21
Bij deze ook mijn bijdrage.
Filmpje/timelapse van n weekendje weg. Ben benieuwd naar het commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smarm
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-05 17:14
@robbertvw Oke ieder zijn smaak. Maar vind je sowieso de filmpjes die gemaakt worden met GoPro van een te lage kwaliteit? Gezien ik net begin met deze hobby, is het altijd nuttig een mening te horen van iemand die meer ervaring heeft met verschillende apparatuur. Dit zou voor mij eventueel een reden kunnen zijn een ander apparaat aan te schaffen wanneer het allemaal wat serieuzer wordt...

@JeroenF klopt het is idd wat lang maar nu had ik genoeg footage om het nummer te vullen... Er zijn 2 dingen die moeilijk zijn voor een "spontane" film; het verhaal en de muziek op de achtergrond. Dit geeft @waah ook al aan. Ik heb je tip voor het filmen in narrow ter harte genomen, hier kan ik zeker wat mee thanks!

@Stoell leuk filmpje! Paar opmerkingen... Denk eraan bij je timelapse dat je ze niet te vroeg afkapt. Je gebruikt een GoPro om te filmen denk ik? Waar ik mezelf altijd op betrap, en dat zie ik jou ook doen op je surfplank, is dat ik soms in de camera kijk of hij er nog wel hangt en goed staat... Ook het stukje op de surfplank is misschien wat lang en hier had wat meer afwisseling in gemogen. Welk programma gebruik je voor editting? Het in en uitzoomen is erg vet gedaan namelijk!

Ik betrap me wel op het steeds bedenken van leuke scenes en andere dingen... Daarnaast kost het ook veel tijd om een leuke scene te bedenken en dan uiteindelijk zo op beeld te krijgen als je het in je hoofd had... Ik ga binnenkort een film van mijn citytrip naar Wenen uploaden... Deze is ook weer veel te lang dus zal ik jullie niet mee lastig vallen... Het doel van die filmpjes is over het algemeen een soort bewegend fotoboek te creëren voor de familie/vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
SV3NNER schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:35:
[...]

Mooie beelden en een erg mooi gebied. _/-\o_

(SV3NNER) wilt ook een Phamtom :*)

Na wat feedback van de tweakers hier om meerdere timelapses in 1 video te stoppen, en niet hetzelfde te herhalen in 1 filmpje. Ben ik een aantal dagen in Antwerpen geweest om wat videos en timelapses te maken. Hier is het resultaat.

[video]

Jammer van de Youtube compressie hierdoor gaan de wolken niet vloeiend, dit is in het originele bestand niet terug te zien. Op Vimeo is de video wel goed. https://vimeo.com/163148278

Gemaakt met de Sony RX100 III en de Xiaomi Yi.
cool gedaan wil zelf ook wat meer met timelapsen gaan doen (triggertrap/gh4 die timelapse functie heeft)
JeroenF schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 11:31:
@ hierboven, allebei erg leuke timelapses! dat die wolken stotteren viel me inderdaad op. Jammer van Youtube..

@Richall, leuke gedaan, welke gear heb je gebruikt hiervoor?

Zelf heb ik vorige week op de trouwdag van mijn zusje video'tjes geschoten. Niet zo veel als ik hoopte want ik moest veel dingen regelen die dag. Alhoewel ik nog vanalles aan het ontdekken ben bij het maken van filmpjes denk ik dat ik desondanks toch wat leuks in elkaar hebweten te prutsen. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

[video]
voornamelijk geschoten met Canon 650D + 18-55STM. Ook kleine stukjes met Gopro, Iphone, of Samsung S6
voor een filmpje wat je er ''ff'' tussendoor hebt gedaan ziet het er echt wel leuk uit!
lensflare vind ik alleen ook een beetje storend.
smarm schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:33:

[video]
krijg hier spontaan zin in om een gopro om de nek van mn ma te hangen (die is echt alleen maar bezig in de tuin in het weekend)

verschil tussen gopro? en vaste cam valt alleen wel op, klein scherm is het echt rete scherp op sommige momenten!)
robbertvw schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:30:

@Smarm: het gebruik van de GoPro en de bijhorende lens karakteristieken zorgen ervoor dat ik al vanaf het begin niet geboeid ben.

Van mij een promo die ik afgelopen weekend in Dublin heb geschoten voor een koppel dat daar dansles geeft.
Volledig geschoten op de Sony FS5 in combinatie met de Movi M5 en Mimic controller als single operator (Movi in Majestic mode handheld of op statief in Mimic mode).

[video]
tof vind zelf de grading iets minder (al lijkt die heel veel op de video die ik zelf post) zeker goeie promo voor het koppel denk ik zo maar.
Stoell schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:42:
Bij deze ook mijn bijdrage.
Filmpje/timelapse van n weekendje weg. Ben benieuwd naar het commentaar.

[video]
typisch weekendje weg weinig op aan te merken ;)

vorige week interviews gedraaid voor Revealed tv en daar zaten soms wat bloopers tussen van de presentatrice..

knip en plak werk en wat grading erover gedaan, geen stabilisatie omdat het mislukte clips waren maar het geheel is wel grappig bij elkaar.

(oh en ik weet het er zat wat stof op de lens.. kwam net uit de heli na het eerste shot..) is daarna eraf gepoetst 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaise
smarm schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:10:
@Stoell leuk filmpje! Paar opmerkingen... Denk eraan bij je timelapse dat je ze niet te vroeg afkapt. Je gebruikt een GoPro om te filmen denk ik? Waar ik mezelf altijd op betrap, en dat zie ik jou ook doen op je surfplank, is dat ik soms in de camera kijk of hij er nog wel hangt en goed staat... Ook het stukje op de surfplank is misschien wat lang en hier had wat meer afwisseling in gemogen. Welk programma gebruik je voor editting? Het in en uitzoomen is erg vet gedaan namelijk!
Voor het filmen gebruik ik inderdaad een GoPro. Meestal edit ik in Adobe Premiere Pro. Alleen had ik de afgelopen tijd mijn desktop (met daarop APP) niet in de buurt dus heb ik het in de GoPro studio gedaan op m'n laptop. Vond het nog redelijk lastig omdat je daar niet echt een duidelijke timeline en keyframes heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
smarm schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:10:
@robbertvw Oke ieder zijn smaak. Maar vind je sowieso de filmpjes die gemaakt worden met GoPro van een te lage kwaliteit? Gezien ik net begin met deze hobby, is het altijd nuttig een mening te horen van iemand die meer ervaring heeft met verschillende apparatuur. Dit zou voor mij eventueel een reden kunnen zijn een ander apparaat aan te schaffen wanneer het allemaal wat serieuzer wordt...
Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen smaak maar ik denk ook voornamelijk een verschillend doel. En dat is in deze gevallen denk ik ook één van de belangrijkste verschillen in "hoe ik naar een filmpje kijk".

Ik probeer op een (semi)-professioneel vlak met video bezig te zijn. Dus ook echt werk voor klanten te krijgen waarmee ik wat geld mee probeer te verdienen. Daarnaast is het voor mij een hele dure hobby geworden. Als ik dus naar filmpjes kijk dan probeer ik veel van het materiaal van anderen te leren om mezelf beter te maken. Ik kijk dus misschien ook wel met een andere blik dan alleen voor wat vermaak.

Filmen met een GoPro is leuk (heb het zelf ook wel gedaan) maar omdat je zo weinig controle hebt over de camera (en lens) word het veel moeilijker om de video interessant te houden. Het is niet zozeer dat ik de pure beeldkwaliteit van een GoPro te laag vind, tenslotte maakt het na het uploaden op YT/Vimeo/FB niet gek veel uit wat voor codec/kwaliteit je bronmateriaal was. Als je in deze met kwaliteit meer de "controle over de camera" bedoelt dan zou je idd kunnen zeggen dat ik de "kwaliteit" van een GoPro te laag vind buiten action shots in een totaal video om.

Bij deze post ik hier mijn eerste (zal niet mijn laatste zijn) showreel. Het drone materiaal is deels afkomstig van de Inspire 1 Pro (geschoten in Hongarije) en deels afkomstig van mijn FreeFly Alta rig in combinatie met de FS5 (geschoten in Zwitserland). Alles is geschoten als single operator en vooral met de Alta is dat niet super handig te noemen. Ben eigenlijk nog op zoek naar iemand die mijn vaste camera op wil worden.
Daarnaast was ik bij beide trips maar een enkel weekend op locatie en dat is eigenlijk te weinig om echt mooi materiaal te schieten. Word dus tijd voor een wat langere roadtrip.

[Vimeo: https://vimeo.com/168055239]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaise
Mooi filmpje :) Alleen de draai van de drone op 1:45 is wacht 'ruig'. Had imo wat smoother gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 12:57
Tof topic! Ik zie allemaal leuke filmpjes voorbij komen waarvan mensen ook echt progressie maken van hobbyfilm tot (semi) professionele footage.

Nu wil ik zelf ook een beetje verdiepen. Welke software raden jullie aan om video te bewerken?

Wat ik me verder afvraag is of jullie ook aan een budget houden naarmate je verder wilt. Of is sky the limit?

Ik hou dit topic in de gaten.

[ Voor 17% gewijzigd door studiodubio op 09-06-2016 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
robbertvw schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:19:
[...]

Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen smaak maar ik denk ook voornamelijk een verschillend doel. En dat is in deze gevallen denk ik ook één van de belangrijkste verschillen in "hoe ik naar een filmpje kijk".

Ik probeer op een (semi)-professioneel vlak met video bezig te zijn. Dus ook echt werk voor klanten te krijgen waarmee ik wat geld mee probeer te verdienen. Daarnaast is het voor mij een hele dure hobby geworden. Als ik dus naar filmpjes kijk dan probeer ik veel van het materiaal van anderen te leren om mezelf beter te maken. Ik kijk dus misschien ook wel met een andere blik dan alleen voor wat vermaak.

Filmen met een GoPro is leuk (heb het zelf ook wel gedaan) maar omdat je zo weinig controle hebt over de camera (en lens) word het veel moeilijker om de video interessant te houden. Het is niet zozeer dat ik de pure beeldkwaliteit van een GoPro te laag vind, tenslotte maakt het na het uploaden op YT/Vimeo/FB niet gek veel uit wat voor codec/kwaliteit je bronmateriaal was. Als je in deze met kwaliteit meer de "controle over de camera" bedoelt dan zou je idd kunnen zeggen dat ik de "kwaliteit" van een GoPro te laag vind buiten action shots in een totaal video om.

Bij deze post ik hier mijn eerste (zal niet mijn laatste zijn) showreel. Het drone materiaal is deels afkomstig van de Inspire 1 Pro (geschoten in Hongarije) en deels afkomstig van mijn FreeFly Alta rig in combinatie met de FS5 (geschoten in Zwitserland). Alles is geschoten als single operator en vooral met de Alta is dat niet super handig te noemen. Ben eigenlijk nog op zoek naar iemand die mijn vaste camera op wil worden.
Daarnaast was ik bij beide trips maar een enkel weekend op locatie en dat is eigenlijk te weinig om echt mooi materiaal te schieten. Word dus tijd voor een wat langere roadtrip.

[video]
Ziet er goed uit. Ennuh: tell me more over datgene dat ik dikgedrukt heb ;)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaise
studiodubio schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:36:
Welke software raden jullie aan om video te bewerken?

Wat ik me verder afvraag is of jullie ook aan een budget houden naarmate je verder wilt. Of is sky the limit?
Ik gebruik voornamelijk Adobe Premiere Pro en After Effects. Als ik iets 'moet' monteren en me desktop niet in de buurt heb gebruik ik :z GoPro Studio.

Qua budget.. Ik, als hobbyist, geef nog relatief weinig uit. Maar dat komt meer omdat ik momenteel andere prioriteiten en verantwoordelijkheden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
@vanardenne: Weer een leuke drone video, erg mooie lucht en omgeving. De muziek past ook goed bij de beelden vind ik.

@JeroenF: Zitten mooie shots tussen, ook goed geschoten vanaf verschillende standpunten. Ik vind de toegevoegde lensflares wel een beetje overdreven, ze komen ook erg vaak terug. Ook komen een aantal beelden schokkerig over, maar ik weet hoe lastig het kan zijn om zonder hulpmiddelen stabiele footage te krijgen met een DSLR.

@robbertvw: Ik heb niet zo veel met dans(video's) maar ik vind je video's wel steeds beter worden. Mooie omgevingen ook om te filmen. Showreel ziet er ook goed uit, mooie drone shots.

Ik ben laatst een dagje naar het Aekingerzand nabij Appelscha gegaan om aldaar wat beelden van de natuur te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
AdmiralSnipe schreef op zondag 26 juni 2016 @ 01:16:
@vanardenne: Weer een leuke drone video, erg mooie lucht en omgeving. De muziek past ook goed bij de beelden vind ik.

Ik ben laatst een dagje naar het Aekingerzand nabij Appelscha gegaan om aldaar wat beelden van de natuur te schieten.

[video]
Thx!

Mooi geschoten filmpje. Bij mij komt de stijl over als 'soort van gestabiliseerd, maar toch wat 'slordig'/losjes'. Ik weet niet of dat bewust is, maar het komt bij mij wel lekker over in combinatie met de natuur en wat zonnige gegrade kleuren. Geeft wat avontuurlijks. Heb je iets van een glidecam of gimbal gebruikt of stabilizer software?

Wat zou het voor mij beter maken?
- ik zou de hoogtepunten/andersoortige beelden meer verdelen over de film -> Qua beelden is het (voor mij) niet superspannend en in het begin lijk ik veel hetzelfde te zien. Naar het einde toe echter zie ik mensen, dieren en water. Ik zou dat er eerder doorheen gesneden hebben.
- Effect van edit op de muziek vaker doorvoeren -> ik houd wel van beeld editen op effecten in de muziek. En ik herken dat jij dat ook doet, qua welke shots je kiest bij welk moment in de muziek. En op 1:11 en 2:35 zet je ook 2 beelden snel achter elkaar, net als in de muziek. Dat effect zou je voor mij wel vaker mogen doen (niet zo vaak als de muziek vraagt) en wat structureler door je film heen. Maakt 't wat speelser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
vanardenne schreef op zondag 26 juni 2016 @ 09:59:
[...]

Thx!

Mooi geschoten filmpje. Bij mij komt de stijl over als 'soort van gestabiliseerd, maar toch wat 'slordig'/losjes'. Ik weet niet of dat bewust is, maar het komt bij mij wel lekker over in combinatie met de natuur en wat zonnige gegrade kleuren. Geeft wat avontuurlijks. Heb je iets van een glidecam of gimbal gebruikt of stabilizer software?

Wat zou het voor mij beter maken?
- ik zou de hoogtepunten/andersoortige beelden meer verdelen over de film -> Qua beelden is het (voor mij) niet superspannend en in het begin lijk ik veel hetzelfde te zien. Naar het einde toe echter zie ik mensen, dieren en water. Ik zou dat er eerder doorheen gesneden hebben.
- Effect van edit op de muziek vaker doorvoeren -> ik houd wel van beeld editen op effecten in de muziek. En ik herken dat jij dat ook doet, qua welke shots je kiest bij welk moment in de muziek. En op 1:11 en 2:35 zet je ook 2 beelden snel achter elkaar, net als in de muziek. Dat effect zou je voor mij wel vaker mogen doen (niet zo vaak als de muziek vraagt) en wat structureler door je film heen. Maakt 't wat speelser.
Bedankt voor je nuttige feedback, de dingen die je noemt zijn ook dingen waar ik zelf ook een beetje mee zat. Ik had die dag een Glidecam tot m'n beschikking dus daar ben ik mee gaan oefenen en experimenteren. Hier en daar kun je ook zien dat het beeld wat schokkerig is en/of heen en weer gaat, en de horizon is ook niet overal recht (vooral erg lastig met de Glidecam op z'n kop). Ik heb bij een aantal shots nog een lichte Warp Stabilizer (rond de 5-10%) eroverheen gegooid om het net iets soepeler te maken.

Doordat ik bijna alleen maar lopende shots op de Glidecam gemaakt heb kwam ik er ook achter dat het veel dezelfde soort shots zijn, dit is wel iets waar ik in het vervolg rekening mee wil houden. Ik heb wel geprobeerd zo weinig mogelijk mensen in beeld te brengen omdat ik het gevoel van leegte wel vond passen bij de omgeving. Veel wandelaars en fietsers in beeld zouden dit gevoel teniet doen naar mijn mening. Het shot met de fietsers heb ik erin gelaten omdat ik het mooi vond dat ze precies voorlangs fietsten toen de camera tussen de wortels van de boom doorkwam (heb het shot ook zonder fietsers).

Qua editing heb ik wel geprobeerd enige chronologie toe te passen door beelden te zoeken die bij elkaar passen en een opbouw te maken waarbij het rustig begint, wat drukker wordt, dan weer een rustig stuk en dan nog een "knallend" eind. Hiervoor het ik de muziek wel erg moeten inkorten want het nummer duurde oorspronkelijk 6 minuten. De overgangen heb ik wel zo veel mogelijk op de muziek geëdit maar je hebt gelijk wat betreft het effect op de muziek, dit had wat structureler gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

@robbertvw Erg mooie beelden, lekkere kleuren ook. Ik zie wel wat schoonheidsfoutjes in de aerials, toch maar snel eens langskomen op kantoor bij ons ;)

@AdmiralSnipe Wel een erg lang filmpje met een redelijk saai onderwerp. Ik zie wel dat je goed op de muziek snijd alleen zou ik meer consistent blijven en bij een dubbele drum ook een dubbel cut doen zoals je in het begin een keer deed. ;)

Een teaser van een lopend project met in de hoofdrol een tweaker :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Gutteguttegut schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:52:
@robbertvw Erg mooie beelden, lekkere kleuren ook. Ik zie wel wat schoonheidsfoutjes in de aerials, toch maar snel eens langskomen op kantoor bij ons ;)

@AdmiralSnipe Wel een erg lang filmpje met een redelijk saai onderwerp. Ik zie wel dat je goed op de muziek snijd alleen zou ik meer consistent blijven en bij een dubbele drum ook een dubbel cut doen zoals je in het begin een keer deed. ;)

Een teaser van een lopend project met in de hoofdrol een tweaker :P
[video]
*O* Let ook op de site van Museum Hartenstein in Oosterbeek voor meer teasers en de uiteindelijke film. Het is een karwei van heb ik jou daar maar het is erg bijzonder, opwekkend en fantastisch dat ik dit met de vliegende hollanders kan doen. *O*

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik ben bezig met het maken van een filmpje van mijn vakantie in Thailand, ben benieuwd wat jullie ervan vinden en mogelijk opmerkingen of tips hebben. Nu kan ik het nog verbeteren, bij een reunie 31 juli wil ik het laten zien aan de rest van de groep.

De opnames in het vliegtuig zijn gemaakt met mijn Nexus P6 in 4K. De rest is opgenomen met een GoPro 4 Black in 2K Protune Flat Mode en vervolgens bewerkt in Adobe Premiere Pro. Over de beelden zijn vervolgens LUT's gegaan uit de package Hangtime 2 gemaakt door Ground Control. Om daarna nog de Fast Color Corrector er overheen te halen en wat sharpening erover.

Daar kwam deze versie uit: YouTube: Thailand 2016 en kwam ik er achter dat ik hier en daar toch de sharpening wat zachter moest zetten of zelfs helemaal uit. Tevens kwam ik ook achter de Lumi Curves functie en hoe ik deze ongeveer moet gebruiken en heb ik die vervolgens ingesteld op elke scene.
Het filmpje ziet er nu zo uit, volgens mij toch weer een stap beter dan de vorige versie, de wolken komen nu meer naar voren.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fqNPwLdVh_c]

[ Voor 40% gewijzigd door FabiandJ op 04-07-2016 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
AdmiralSnipe schreef op zondag 26 juni 2016 @ 01:16:

[video]
Leuk filmpje! Is een keer wat anders. Qua feedback is het meeste hierboven al gezegd ;)
FabiandJ schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 19:50:
Ik ben bezig met het maken van een filmpje van mijn vakantie in Thailand, ben benieuwd wat jullie ervan vinden en mogelijk opmerkingen of tips hebben. Nu kan ik het nog verbeteren, bij een reunie 31 juli wil ik het laten zien aan de rest van de groep.
[video]
Prima filmpje hoor! Zit genoeg tempo in en afwisselende shots.
robbertvw schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:19:
[...]

[video]
Mooie drone shots, goede keuze van de muziek. Vind zelf persoonlijk dansen niet zo interessant, maar tof filmpje!

Het begint eindelijk weer wat beter weer te worden, dus de drone kan ook eens het huis uit, ben benieuwd naar jullie reacties :)

[ Voor 11% gewijzigd door TheRicolaa10 op 07-07-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQAirstrike
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 09:45
Het begint eindelijk weer wat beter weer te worden, dus de drone kan ook eens het huis uit, ben benieuwd naar jullie reacties :)
[video]
[/quote]

Tof filmpje! erg gebeurt alleen niet zo heel erg veel :)

Ik was afgelopen weekend in Frankrijk en maakte dit filmpje:

www.instagram.com/thomas.bartelds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
TQAirstrike schreef op maandag 11 juli 2016 @ 19:14:
[video]
[/quote]

Tof filmpje! erg gebeurt alleen niet zo heel erg veel :)

[video]
Rond 0:18 leek het beeld opeens vast te lopen, maar dit bleek te komen doordat de drone plotseling stilstond. Ik vind het niet heel spannend om naar te kijken, de beweging van de camera is naar mijn mening niet constant genoeg om de video uit één shot te laten bestaan. Wel een mooie omgeving trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaise
TheRicolaa10 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:11:

[video]
De kleuren lijken niet helemaal realistisch. Het groene is wel heeel groen.
TQAirstrike schreef op maandag 11 juli 2016 @ 19:14:

[video]
Was imo mooi geweest om het uit een vloeiende beweging te doen. Zonder de 'stop' @ 0:18.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ondertussen doen we veel meer...een paar voorbeeldjes:

[Vimeo: https://vimeo.com/167316132]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Stoell schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:29:
[...]

De kleuren lijken niet helemaal realistisch. Het groene is wel heeel groen.
De originele beelden waren een beetje dof qua kleuren. Vind het persoonlijk wel mee vallen. Is het meer in het algemeen of alleen een bepaald moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Nog even zo tot we hm op Vimeo open kunnen zetten.
https://www.facebook.com/.../videos/1298772170147978/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
Weer lekker werkje!!

Van mij een video voor weer een tevreden klant. En nu eens een keer niet vanuit de danswereld:

[Vimeo: https://vimeo.com/174627255]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
robbertvw schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:10:
[...]

Weer lekker werkje!!

Van mij een video voor weer een tevreden klant. En nu eens een keer niet vanuit de danswereld:

[video]
Heel erg mooi en goed gedaan! Vraag me alleen af waarom bij de interview stukjes het hoofd zo afgesneden wordt?

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
JeroenF schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 21:00:
[...]

Heel erg mooi en goed gedaan! Vraag me alleen af waarom bij de interview stukjes het hoofd zo afgesneden wordt?
Achteraf hierin tijdens de opname niet helemaal de juiste keuze gemaakt. Wat dat betreft mis ik nu op locatie regelmatig een wat grotere field monitor. Gezien het beperkte budget van 150 euro heb ik geen re-shoot gepland (of bijvoorbeeld een (semi-)prof. voice-over ingehuurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
Deze keer post ik een video die nog in het einde van de bewerkingsfase zit.
Ik weet dat het niet ieders geliefde onderwerp is in dit forum (dans)... Er zitten in ieder geval nog wat punt/komma/schrijffouten in de ondertiteling en de promo text aan het einde word nog aangepast naar het idee van de klant.

De video is in zijn geheel waarschijnlijk wat aan de lange kant voor een promo maar dit is enerzijds in opdracht van de klant en anderzijds vond ik het plaatsen van dialoog onder een stuk met daarin duidelijk aanwezige beat vervelend werken.

Sta open voor andere suggesties.

PS: Alhoewel het onderwerp te maken heeft met Tantra bevat deze video niets wat nsfw zou zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door robbertvw op 02-08-2016 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

robbertvw schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:35:
Deze keer post ik een video die nog in het einde van de bewerkingsfase zit.
Ik weet dat het niet ieders geliefde onderwerp is in dit forum (dans)... Er zitten in ieder geval nog wat punt/komma/schrijffouten in de ondertiteling en de promo text aan het einde word nog aangepast naar het idee van de klant.

De video is in zijn geheel waarschijnlijk wat aan de lange kant voor een promo maar dit is enerzijds in opdracht van de klant en anderzijds vond ik het plaatsen van dialoog onder een stuk met daarin duidelijk aanwezige beat vervelend werken.

Sta open voor andere suggesties.

PS: Alhoewel het onderwerp te maken heeft met Tantra bevat deze video niets wat nsfw zou zijn.

[video]
heeft Kwok je zo gek gekregen? ;)

Gooi dr meer contrast in zou'k zeggen want zo'n "summer" look is wel soort van passend maar te uitgebeten/bleek voor binnen en het doet huidskleuren geen goed. Scherpte is ook een ding want in de slomo trekt de blondine de aandacht maar is de kerel achterin scherp.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
ROFLASTC schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 19:01:
[...]

heeft Kwok je zo gek gekregen? ;)

Gooi dr meer contrast in zou'k zeggen want zo'n "summer" look is wel soort van passend maar te uitgebeten/bleek voor binnen en het doet huidskleuren geen goed. Scherpte is ook een ding want in de slomo trekt de blondine de aandacht maar is de kerel achterin scherp.
Kwok was hier een deelnemer aan de workshop en dus ook niet de klant :)

Ga de grade nog eens bekijken.
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Let op:
Embed je filmpje met de video tags, kijk in de OP als je niet weet hoe dat moet.
Posts met alleen linkjes worden verwijderd!

Geef ook commentaar op je voorgangers. Jij wil commentaar, zij ook.