The birds turned into The Flying Dutchmen!
Holy shit die is cool!
Jullie andere video van vorige week is ook schitterend!
[ Voor 3% gewijzigd door Balance op 29-03-2015 11:37 ]
Het is ook een trailerBalance schreef op zondag 29 maart 2015 @ 11:36:
[...]
Holy shit die is cool!. Zeer gave shots en lekker muziekje wat leuke impressie geeft, maar de verhaallijn is voor mij een beetje vaag. Meer een verzameling van goede, leuke en technisch knappe shots. Maar als show off dus wel zeer geschikt!
Thx
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Pfoe, lekker hoor :)!
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Vliegen doen we met de DJI s900 met daaronder GH4 met Olympus 12mm f/2.0 (er zitten ook nog beelden tussen welke we met een DJI S800 Evo en de Nex7 icm Sigma 19mm/30mm/60mm f/2.8 hebben gemaakt).Terrz schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:05:
Heeeeeele mooie beelden inderdaad! Mag ik vragen wat voor camera(en lenzen) & drone jullie gebruiken?
Daarnaast gebruiken we een Canon 600D, Canon 7D, Sony FS700, Sony A7S en GoPro's maar dat allemaal dus niet in de lucht.
[ Voor 4% gewijzigd door Gutteguttegut op 01-04-2015 11:37 ]
Verwijderd
Hele mooie beelden, vooral die uit de lucht zijn echt prachtig.Gutteguttegut schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:42:
Volgend project.
Heb sinds kort een handheld gimbal voor de GoPro, zorgt echt voor ongelofelijk stabiele beelden. Niks vergeleken met bovenstaande natuurlijk, maar goed!
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2015 19:41 ]
Hoe kom je aan die beelden uit de lucht?
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
MakenSalvatron schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:48:
[...]
Hoe kom je aan die beelden uit de lucht?
Hoe dan? Met een drone?
Salvatron schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 00:28:
[...]Hoe dan? Met een drone?
Gutteguttegut schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:36:
[...]
Vliegen doen we met de DJI s900 met daaronder GH4 met Olympus 12mm f/2.0 (er zitten ook nog beelden tussen welke we met een DJI S800 Evo en de Nex7 icm Sigma 19mm/30mm/60mm f/2.8 hebben gemaakt).
Daarnaast gebruiken we een Canon 600D, Canon 7D, Sony FS700, Sony A7S en GoPro's maar dat allemaal dus niet in de lucht.
Welke gimbal gebruik je? Ziet er netjes uit!Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 19:40:
[...]
Heb sinds kort een handheld gimbal voor de GoPro, zorgt echt voor ongelofelijk stabiele beelden.
The devil is in the details.
Verwijderd
Feiyu-Tech G4, 3-axis gimbal.Daan00 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 20:39:
[...]
Welke gimbal gebruik je? Ziet er netjes uit!
[ Voor 8% gewijzigd door tobiasvs op 20-04-2015 16:05 ]
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Thx!tobiasvs schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:05:
Lekker bezig gutteguttegut, erg mooi werk dat de laatste tijd langs komt! Toffe kleuring ookNu durft niemand hier meer iets te posten
Het is natuurlijk wel teamwork, niet dat ik alles in mn eentje doe
Best tevreden met de beelden van de SJ4000, alles zonder enige kleurcorrectie achteraf
[ Voor 10% gewijzigd door tobiasvs op 14-05-2015 23:37 ]
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Recentelijk ben ik overgestapt van Nikon naar Sony en omdat ik mij steeds meer begon te interesseren voor video heb ik gekozen voor een A7s als één van mijn body's. Deze heb ik uitgerust met de 28-135 f/4 cine lens die me heel goed bevalt en heb rond de lens een cage gebouwd (cage om de body vond ik niet echt fijn).
In mijn vrije tijd dans ik veel en als een eerste project vond ik het dan ook leuk om hiervan een leuk video project te doen. Afgelopen weekend was er een feest op een locatie die gaat verdwijnen en als soort van aandenken heb ik een compilatie video gemaakt.
Bewerking heb ik gedaan met combinatie van Premiere, AE en Speedgrade.
[Vimeo: https://vimeo.com/127664613]
[Vimeo: https://vimeo.com/130699038]
Beide video's zijn erg gaaf, en er is duidelijk verbetering te zien tussen de eerste en de tweede. De videokwaliteit is simpelweg uitstekend, en de compositie en opbouw is, zeker bij de tweede video, erg sterk!
Wat mij wel opviel is dat de grading misschien nog wat beter kan. Je schiet duidelijk met een LOG profiel, waarbij goede grading essentieel is. De eerste video vond ik (persoonlijk!) iets te grauw, alles kwam grijzig over en er zat weinig contrast en kleur in. Misschien was dat je bedoeling, maar bij mij kwam het niet geweldig over. De tweede video geld eigenlijk hetzelfde, maar dan met rood. Over het grootste gedeelte van de video zat een soort rode waas wat de rest van de kleuren een beetje onderdrukte en voor weinig contrast zorgt. Misschien was dat ook wel de kleur / sfeer in de zaal, maar het viel mij gewoon op
Verder gefeliciteerd met je Ronin M, ik moet ook eens budget vrijmaken voor zo'n pareltje!
Ik zie dat je een Sony 28-135mm f/4 hebt, zou je hier misschien een review over kunnen schrijven? Ik ben erg benieuwd hoe deze lens jouw bevalt!
Thnx voor de comments. Bij de eerste video had ik de Ronin nog niet en alleen geschoten van statief. Dat is duidelijk te zien omdat de tweede video door de beweging van de camera een stuk dynamischer is geworden.Balance schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:44:
[...]
Beide video's zijn erg gaaf, en er is duidelijk verbetering te zien tussen de eerste en de tweede. De videokwaliteit is simpelweg uitstekend, en de compositie en opbouw is, zeker bij de tweede video, erg sterk!
Wat mij wel opviel is dat de grading misschien nog wat beter kan. Je schiet duidelijk met een LOG profiel, waarbij goede grading essentieel is. De eerste video vond ik (persoonlijk!) iets te grauw, alles kwam grijzig over en er zat weinig contrast en kleur in. Misschien was dat je bedoeling, maar bij mij kwam het niet geweldig over. De tweede video geld eigenlijk hetzelfde, maar dan met rood. Over het grootste gedeelte van de video zat een soort rode waas wat de rest van de kleuren een beetje onderdrukte en voor weinig contrast zorgt. Misschien was dat ook wel de kleur / sfeer in de zaal, maar het viel mij gewoon op.
Verder gefeliciteerd met je Ronin M, ik moet ook eens budget vrijmaken voor zo'n pareltje!
Ik zie dat je een Sony 28-135mm f/4 hebt, zou je hier misschien een review over kunnen schrijven? Ik ben erg benieuwd hoe deze lens jouw bevalt!
Grading kan inderdaad beter en is iets waar ik nog weinig ervaring mee heb. Het licht van de zaal in de tweede video was inderdaad heel erg rood overheersend maar ik was zo druk bezig met mijn Ronin dat ik de witbalans denk ik ook niet optimaal heb ingesteld.
De eerste video is overigens geschoten met de 28-135 f/4. Ik zal binnenkort eens een review schrijven van dit objectief.
Laat ik ook eens een filmpje van mij tonen, alles is geschoten met een GoPro 4 Black in Protune Flat mode en vervolgens bewerkte in Adobe Premiere Pro. Over de beelden is vervolgens een LUT gegaan en heb nog wat kleine brightness en extra contrast toegevoegd.
Het grote gemis is toch het hebben van een drone, die ik dan zou kunnen gebruiken bij relatief rustig weer. En iets om de GoPro te monteren zodat deze altijd beelden schiet waarbij de horizon ook horizontaal blijft.
Achteraf baal ik dat ik van een aantal situaties geen beelden heb. Dit komt voornamelijk vanwege bovenstaande onderdeel wat ik niet heb/ken aangezien ik met een windkracht 7 liever alle handen vrij hou
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Coju5KMQOjA]
Fijne afwisseling in beelden en standpunten. Lekker zomers sfeertje ook door die LUT. Een aantal shots hadden van mij wel iets korter gemogen, het shot vanaf 1:16 duurt bijvoorbeeld 20 seconden terwijl er niet echt iets noemenswaardigs gebeurt.FabiandJ schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 23:06:
Wat een prachtige filmpjes in dit topic!
Laat ik ook eens een filmpje van mij tonen, alles is geschoten met een GoPro 4 Black in Protune Flat mode en vervolgens bewerkte in Adobe Premiere Pro. Over de beelden is vervolgens een LUT gegaan en heb nog wat kleine brightness en extra contrast toegevoegd.
Het grote gemis is toch het hebben van een drone, die ik dan zou kunnen gebruiken bij relatief rustig weer. En iets om de GoPro te monteren zodat deze altijd beelden schiet waarbij de horizon ook horizontaal blijft.
Achteraf baal ik dat ik van een aantal situaties geen beelden heb. Dit komt voornamelijk vanwege bovenstaande onderdeel wat ik niet heb/ken aangezien ik met een windkracht 7 liever alle handen vrij hou
[video]
Sowieso +1 voor ODESZA.
Mooi ook hoe de schroef van de boot begint te draaien op het moment dat de muziek in intensiteit toeneemt, ik hou wel van dat soort details.
[ Voor 5% gewijzigd door AdmiralSnipe op 25-07-2015 23:27 ]
Klopt dat een aantal shots vrij lang zijn, maar helaas waren de meest interessante beelden op dus dan moet ik keuzen maken. Zeilen is ook relaxed tijdens een vakantie wil dat ook laten zien in het filmpje, dus dan maar wat langere shots want om nog halverwege een nummer de boel af te kappen is ook niks.AdmiralSnipe schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 23:21:
[...]
Fijne afwisseling in beelden en standpunten. Lekker zomers sfeertje ook door die LUT. Een aantal shots hadden van mij wel iets korter gemogen, het shot vanaf 1:16 duurt bijvoorbeeld 20 seconden terwijl er niet echt iets noemenswaardigs gebeurt.
Sowieso +1 voor ODESZA.
Mooi ook hoe de schroef van de boot begint te draaien op het moment dat de muziek in intensiteit toeneemt, ik hou wel van dat soort details.
[ Voor 6% gewijzigd door Peter_Aragorn op 26-07-2015 19:57 ]
Leuk gedaan en altijd zo cool om dolfijnen te zien (heb afgelopen Maart nog op ze gestaan tijdens mijn vakantie in Cuba, echt zo fantastisch!!!). Om de stabiliteit van je beeld te verbeteren zou een rig wel uitkomst bieden, en natuurlijk een wat betere cameraFabiandJ schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 23:06:
Wat een prachtige filmpjes in dit topic!
[video]
Van mijzelf een nieuw werk. Dit keer een gechoreografeerd stuk dat in meerdere takes is opgenomen met verschillende camera standpunten. Op een gegeven moment stond de choreo niet echt vast meer en is de danser gaan improviseren waardoor het achteraf bij het bewerken niet helemaal bleek te kloppen. Dus genoeg verbeter punten voor een volgende keer.
https://vimeo.com/133241174
First of all, ziet er netjes uit, maar wil daarnaast toch zeggen dat ik het zelf storend vind dat door het 21:9 aspect haar armen (en daarnaast ook andere ledematen) regelmatig uit het beeld verdwijnen. Verder vraag ik me zelf af wat je hierbij de toegevoegde waarde vond om met ik gok een Ronin of iets in die richting te werken ipv gewoon een statief neer te zetten, omdat ze soms zo op een raar deel in het beeld zit (niet volgens rule of thirds en dat soort dingen) of dat de camera draait waar dat niet nodig had hoeven zijn. Ik wil wel nog een keer erop terug komen dat ik het wel een leuk geheel vindt, maar geloof er zelf in dat als je iemand eerst veel complimenten gaat geven, deze de punten van kritiek daarna minder goed tot zich neemtrobbertvw schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:30:
[...]
Van mijzelf een nieuw werk. Dit keer een gechoreografeerd stuk dat in meerdere takes is opgenomen met verschillende camera standpunten. Op een gegeven moment stond de choreo niet echt vast meer en is de danser gaan improviseren waardoor het achteraf bij het bewerken niet helemaal bleek te kloppen. Dus genoeg verbeter punten voor een volgende keer.
https://vimeo.com/133241174
Je kaart een aantal punten aan waar ik achteraf zelf ook niet tevreden mee ben. Daarom ook genoeg punten om de volgende keer rekening mee te houden.WardKuipers schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 00:37:
[...]
First of all, ziet er netjes uit, maar wil daarnaast toch zeggen dat ik het zelf storend vind dat door het 21:9 aspect haar armen (en daarnaast ook andere ledematen) regelmatig uit het beeld verdwijnen. Verder vraag ik me zelf af wat je hierbij de toegevoegde waarde vond om met ik gok een Ronin of iets in die richting te werken ipv gewoon een statief neer te zetten, omdat ze soms zo op een raar deel in het beeld zit (niet volgens rule of thirds en dat soort dingen) of dat de camera draait waar dat niet nodig had hoeven zijn. Ik wil wel nog een keer erop terug komen dat ik het wel een leuk geheel vindt, maar geloof er zelf in dat als je iemand eerst veel complimenten gaat geven, deze de punten van kritiek daarna minder goed tot zich neemt!
Zijn daar tool voor dan? Alle opnames buiten de boot zijn gemaakt doormiddel van een stok met hier de GoPro onder. Voor zo ver ik weet is er geen gimball waar je een stok aan kan koppelen zodat je ook de camera ver van je vandaan kan houden.robbertvw schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:30:
[...]
Leuk gedaan en altijd zo cool om dolfijnen te zien (heb afgelopen Maart nog op ze gestaan tijdens mijn vakantie in Cuba, echt zo fantastisch!!!). Om de stabiliteit van je beeld te verbeteren zou een rig wel uitkomst bieden, en natuurlijk een wat betere camera
En wat betreft een betere camera, mogelijk had ik de beelden in 4k kunnen opnemen maar dan zit ik vast aan max 30fps.
Een Feiyu Tech aan een pole vastmaken werkt prima hoor, zie onderstaand filmpje maarFabiandJ schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:58:
[...]
Zijn daar tool voor dan? Alle opnames buiten de boot zijn gemaakt doormiddel van een stok met hier de GoPro onder. Voor zo ver ik weet is er geen gimball waar je een stok aan kan koppelen zodat je ook de camera ver van je vandaan kan houden.
[ Voor 10% gewijzigd door WardKuipers op 28-07-2015 12:56 ]
€400 damn, zoveel film ik nou ook weer niet en zo te zien kan ik ook niet de waterproofcase gebruiken.WardKuipers schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:55:
[...]
Een Feiyu Tech aan een pole vastmaken werkt prima hoor, zie onderstaand filmpje maar!
[video]
Niet heel onbelangrijk als je op zee bent.
[ Voor 13% gewijzigd door FabiandJ op 28-07-2015 13:16 ]
Ohja goed punt, daar had ik even niet aan gedachtFabiandJ schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:12:
[...]
€400 damn, zoveel film ik nou ook weer niet en zo te zien kan ik ook niet de waterproofcase gebruiken.
Niet heel onbelangrijk als je op zee bent.
[ Voor 4% gewijzigd door WardKuipers op 28-07-2015 13:35 ]
en op dit moment ben ik op zo'n 95% van een film van Dubai. Die is echter nog véél vetter dan die Brazilië. En die is al nice al zeg ik het zelf ;-)
Brazilië is ongv 3 maand werk. Dubai al 8
Gave stukjes:
YouTube: Brazil 2012 - 2013
[ Voor 35% gewijzigd door NeFoRcE op 28-07-2015 13:44 ]
Professioneel Heftruck Syndroom
Ik vind t heel admirabel dat je een film van 1 uur 48 minuten en 22 seconden maakt, maar to cut to the point: Voor wie heb je dit in godesnaam gemaakt? Ik bedoel voor het publiek doe je het niet denk ik, want je heb je post al direct gewijzigd naar één met links naar de leukste stukjes in jouw ogen, dat betekend dus dat je zelf al niet alles even boeiend vindt. Dus als je dit doet zodat zoveel mogelijk mensen er naar gaan kijken, maak van die stukjes dan aparte videos, want ik ken weinig mensen die 'even' een video van bijna 2 uur gaan kijken. Ik had m gestart maar nadat het reizen naar alleen al een paar min duurde ben ik er doorheen gaan skippen. Het is in mijn ogen meer een bij elkaar gezet ding dan dat het echt een geheel vormt. Dus misschien voor Dubai nog een idee om wat voice-overs te doen om uit te leggen wat je met een (voor de buitenstaander) random straatbeeld wilt laten zien?NeFoRcE schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:36:
Mijn 1:50u durende film van Brazilië:
[video]
en op dit moment ben ik op zo'n 95% van een film van Dubai. Die is echter nog véél vetter dan die Brazilië. En die is al nice al zeg ik het zelf ;-)
Brazilië is ongv 3 maand werk. Dubai al 8
Gave stukjes:
Op zich zitten er zeker shots tussen die interessant zijn, maar niet interessant genoeg om te blijven kijken in mijn ogen. Oh en je shots mogen vaak ook veeeeeeeel korter, maar misschien is dat ook weer persoonlijk. Succes met je Dubai film nog
Thanks voor je reactie!WardKuipers schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:27:
[...]
Ik vind t heel admirabel dat je een film van 1 uur 48 minuten en 22 seconden maakt, maar to cut to the point: Voor wie heb je dit in godesnaam gemaakt? Ik bedoel voor het publiek doe je het niet denk ik, want je heb je post al direct gewijzigd naar één met links naar de leukste stukjes in jouw ogen, dat betekend dus dat je zelf al niet alles even boeiend vindt. Dus als je dit doet zodat zoveel mogelijk mensen er naar gaan kijken, maak van die stukjes dan aparte videos, want ik ken weinig mensen die 'even' een video van bijna 2 uur gaan kijken. Ik had m gestart maar nadat het reizen naar alleen al een paar min duurde ben ik er doorheen gaan skippen. Het is in mijn ogen meer een bij elkaar gezet ding dan dat het echt een geheel vormt. Dus misschien voor Dubai nog een idee om wat voice-overs te doen om uit te leggen wat je met een (voor de buitenstaander) random straatbeeld wilt laten zien?
Op zich zitten er zeker shots tussen die interessant zijn, maar niet interessant genoeg om te blijven kijken in mijn ogen. Oh en je shots mogen vaak ook veeeeeeeel korter, maar misschien is dat ook weer persoonlijk. Succes met je Dubai film nog!
De film is gemaakt n.a.v. mijn afstudeerstage daar. Ik heb veel gefilmd en vond het leuk om er een film van te maken. Flink verdiept in Adobe MC CS6, en dat is uiteindelijk een grote hobby geworden. De originele film bevat nog een DTS-HD Master 5.1 geluidsspoor en is gebrand op een blu-ray disk. Deze film heb ik gemaakt voor o.a. mijzelf, en op youtube gezet als backup en om aan mijn vrienden in Brazil te laten zien. Maar hoofdzakelijk als doel om 'm ff makkelijk te kunnen delen met iemand. Hij stond in het begin maanden op privé, maar later toch openbaar gemaakt
don't mind me
Aardig is anders, maar hij heeft wel een punt. Als je t filmpje hieronder kijkt wat gisteren in het GoPro topic is gepost door @bsmldrs (die weliswaar ook 10 min plus is) zit hier veel meer afwisseling in tussen shots en zijn de shots een stuk korter, wat het een stuk leuker maakt voor een buitenstaander om m te kijkenJeroenF schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:18:
Even kort door de bocht is er geen zak aan om naar te kijken. Alle stukken zijn veel te langdradig en totaal niet interessant. Als je er een filmpje van 10 minuten van had gemaakt was het een stuk beter geweest.
[ Voor 9% gewijzigd door WardKuipers op 29-07-2015 12:27 ]
hebben hebben hebben. Vet shot ook.WardKuipers schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:55:
[...]
Een Feiyu Tech aan een pole vastmaken werkt prima hoor, zie onderstaand filmpje maar!
[video]
Jij hebt die Feiyu ook? Beetje doable qua naked gopro in de sneeuw? Ik wil nog wel eens vallen tijdens het filmen :-)
Dat is wel interessant wat je daar zegt. Wat wil je dan precies als reactie op je post van de film hier in dit topic. Want de mensen hier bekijken 'm natuurlijk in eerste instantie vanuit hun eigen optiek.NeFoRcE schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:32:
Wel lezen wat ik gepost heb he. Het filmpje is niet bedoeld voor mensen die mij niet kennen, het is gewoon een speel/vakantie/reisfilm van 2 uur. Als ik een filmpje had gemaakt voor youtube met als doel views te trekken, had ik 'm idd wel zwaar ingekort en anders ge-edit
[ Voor 40% gewijzigd door vanardenne op 29-07-2015 20:02 ]
Maar laten we dan wel wezen. Waarom deel je hem dan hier? Dan had je hem beter in het grote Brazilie topic kunnen posten, of uberhaupt niet. Ik bedoel, als herinnering van je periode in Brazilie is het persoonlijk ongetwijfeld een fijne film. Voor alle anderen hier is het te langdradig en zou een 10 minuten film, met veel kortere shots, veel fijner zijn.NeFoRcE schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:32:
Wel lezen wat ik gepost heb he. Het filmpje is niet bedoeld voor mensen die mij niet kennen, het is gewoon een speel/vakantie/reisfilm van 2 uur. Als ik een filmpje had gemaakt voor youtube met als doel views te trekken, had ik 'm idd wel zwaar ingekort en anders ge-edit
Ik weet het, ik heb nog veel te leren wat betreft licht, focusing, panning, stabilisatie, bewerking etc. Maar eens moet de eerste keer zijn
[ Voor 3% gewijzigd door 8GUS op 16-08-2015 12:55 ]
Daar is zeker wat fout gegaan met de export of de instellingen in de camera, ik hoop het eersteBzrk80 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:54:
Hierbij mij eerste video projectje ooit. Van de vakantie in Vietnam.
Ik weet het, ik heb nog veel te leren wat betreft licht, focusing, panning, stabilisatie, bewerking etc. Maar eens moet de eerste keer zijn
[video]
Verder is het ook in veel shots erg onstabiel beeld, maar denk dat software stabilisation niet veel zal helpen. Dus daar zul je je techniek of lens op aan moeten passen.
Naar de export instellingen ga ik eens kijken. Daar heb je wel een punt. Nog tips?Furfoot schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:59:
[...]
Daar is zeker wat fout gegaan met de export of de instellingen in de camera, ik heb hoop het eersteLijkt sterk op 480p.
Verder is het ook in veel shots erg onstabiel beeld, maar denk dat software stabilisation niet veel zal helpen. Dus daar zul je je techniek of lens op aan moeten passen.
Verder heb ik qua stabilisatie geen hardware en software stabilisatie help me niet genoeg. Dat had ik al geprobeerd.
Edit: Hmmm er is wat mis gegaan met de sequence settings waardoor hij op een veel lagere resolutie heeft geexporteerd. Gaan we fixen!
[ Voor 9% gewijzigd door 8GUS op 16-08-2015 15:55 . Reden: Export settings fout gevonden ]
Gefilmd met Sony a7s, Atomos Shogun, Zeiss Loxia 35mm en DJI Ronin M. Edited en graded in FCPX.
https://vimeo.com/136535273
@NeFoRcE: Zoals anderen al aangaven is het voor ons niet echt interessant om naar een filmpje te kijken van langer dan een uur terwijl we er zelf niet bij waren. Je hebt na zo'n trip genoeg beeldmateriaal om een korte maar krachtige compilatie in elkaar te draaien, dat is voor buitenstaanders een stuk fijner om naar te kijken.
@Bzrk80: Ik vind het een geslaagd filmpje, zeker voor een eerste keer. Mooie variatie in beelden en goed geëdit op de muziek. Wel zou ik in- en uitzoomen proberen te vermijden tijdens het filmen, dit ziet er vaak niet erg professioneel uit in het eindresultaat.
@robbertvw: Ik kan niet zeggen dat ik het geweldig vind om naar dit gedans te kijken, maar dat is meer een smaakkwestie. Het geheel komt door de beweging van de camera wel dynamisch over wat de dans ten goede komt. Ook erg stabiel beeld, de Ronin doet z'n werk goed.
Vorige week heb ik tijdens een dagje Amsterdam wat beelden geschoten en getracht hier een compilatie van te maken. Sinds de aankomst in Amsterdam heeft het bijna de hele middag geregend dus veel beeldmateriaal van Amsterdam zelf heb ik niet geschoten. De video is redelijk kort gehouden zodat de aandacht niet zo snel vervliegt. Ik heb zitten twijfelen of de video het delen waard is maar ik ben toch wel benieuwd wat anderen ervan vinden.
@AdmiralSnipeAdmiralSnipe schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 23:49:
Vorige week heb ik tijdens een dagje Amsterdam wat beelden geschoten en getracht hier een compilatie van te maken. Sinds de aankomst in Amsterdam heeft het bijna de hele middag geregend dus veel beeldmateriaal van Amsterdam zelf heb ik niet geschoten. De video is redelijk kort gehouden zodat de aandacht niet zo snel vervliegt. Ik heb zitten twijfelen of de video het delen waard is maar ik ben toch wel benieuwd wat anderen ervan vinden.
[video]
Hmm... ik heb je filmpje twee keer gekeken, eerste keer zonder geluid en het tweede keer met. Ik vind het lastig om een mening te geven omdat ik nog redelijk nieuw in het video-wereld ben. Maar het filmpje heeft weinig interessants naar te kijken. Als het een transport/ov-promotie filmpje was geweest, was het misschien interessant geweest (ik zie veel treinen/trams/taxi's) maar weinig van amsterdam. Oke je filmpje is de weg naar Amsterdam en dat zie je duidelijk terug. Maar dat is helaas voor mij niet zo interessant. Verder is het prima geschoten (video-technisch erger ik niet aan je filmpje).
Ik weet niet of dit het juiste topic is. Timelapse is een video maar gemaakt uit fotomateriaal. Aangezien er twee kleine videoclips tussen zitten, wil ik het toch hier posten (en eventueel lose foto's in andere topics). Na het uploaden kreeg ik helaas een melding van Youtube dat ik het nummer niet mag gebruiken en heb ik het helaas moeten aanpassen.
Niet alle timelapses zijn succesvol geweest. Ik heb onjuist gebruik gemaakt van de slider (niet goed ingesteld) waardoor er hapering in het beeld zijn. Er zijn timelapses die 2x zo lang waren maar door de kleine verandering niet meer vloeiend waren (en dus heb moeten verwijderen). De viertal videoclips zijn ook in mijn ogen ver onder kwaliteit. Eerste filmpje is geheel verkeerd gefocust. Tweede filmpje gaat wel, derde is niet vloeiend en vierde is ramp (heb geprobeerd te stabiliseren in post maar dat schoot ook niet echt op).
Ik ben achtergekomen dat mijn statief gewoon troep is en geen vloeiende bewegingen kan maken. Ik heb iets gehoord over de elastiek-truc maar kon nergens een elastiekje vinden. Daarnaast realiseerde ik dat ik geen enkele vorm van stabilisatie heb op mijn camera. De a7s heeft geen body stabilisatie + mijn lens heeft geen stabilisatie. Alles is geschoten met de Samyang 24mm T1.5 Cine lens. Ja de voet-zoom vond ik ook niet zo fijn.
Het blijkt dus wel dat een iets mindere body + betere equipment beter keuze was geweest. Maar goed, dit is mijn eerste filmpje/timelapse en laten we zeggen dat door oefenen, het ooit beter zal worden
[ Voor 7% gewijzigd door FireBladeX op 02-09-2015 17:06 ]
Ik zou niet weten waarom je hier geen timelapse zou mogen plaatsen, aangezien het gewoon een video is. In een foto topic kun je het niet plaatsen dus dan blijft er niet veel over. Zoals je zelf al aangeeft is de kwaliteit niet consistent door de hele video heen. Zo zijn er een aantal shots niet helemaal in focus, verspringt het beeld soms en lijkt de lucht in een aantal shots opeens schokkerig te bewegen.FireBladeX schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:58:
Ik weet niet of dit het juiste topic is. Timelapse is een video maar gemaakt uit fotomateriaal. Aangezien er twee kleine videoclips tussen zitten, wil ik het toch hier posten (en eventueel lose foto's in andere topics). Na het uploaden kreeg ik helaas een melding van Youtube dat ik het nummer niet mag gebruiken en heb ik het helaas moeten aanpassen.
Niet alle timelapses zijn succesvol geweest. Ik heb onjuist gebruik gemaakt van de slider (niet goed ingesteld) waardoor er hapering in het beeld zijn. Er zijn timelapses die 2x zo lang waren maar door de kleine verandering niet meer vloeiend waren (en dus heb moeten verwijderen). De viertal videoclips zijn ook in mijn ogen ver onder kwaliteit. Eerste filmpje is geheel verkeerd gefocust. Tweede filmpje gaat wel, derde is niet vloeiend en vierde is ramp (heb geprobeerd te stabiliseren in post maar dat schoot ook niet echt op).
Ik ben achtergekomen dat mijn statief gewoon troep is en geen vloeiende bewegingen kan maken. Ik heb iets gehoord over de elastiek-truc maar kon nergens een elastiekje vinden. Daarnaast realiseerde ik dat ik geen enkele vorm van stabilisatie heb op mijn camera. De a7s heeft geen body stabilisatie + mijn lens heeft geen stabilisatie. Alles is geschoten met de Samyang 24mm T1.5 Cine lens. Ja de voet-zoom vond ik ook niet zo fijn.
Het blijkt dus wel dat een iets mindere body + betere equipment beter keuze was geweest. Maar goed, dit is mijn eerste filmpje/timelapse en laten we zeggen dat door oefenen, het ooit beter zal worden![]()
[video]
Dat shot vanaf 0:50 is wel echt mooi, ook met de zon die steeds tussen de wolken doorkomt.
Als losse foto heb je daar ook een mooi moment te pakken. Het shot vanaf 1:37 vind ik ook goed gelukt, de lucht beweegt daar ook vloeiend. Heb je Warp Stabilizer gebruikt voor gebruikt? Je ziet wel duidelijk de vervorming. Warp Stabilizer werkt ook niet voor ieder shot even goed, soms kun je het maar beter niet toevoegen. Voor een eerste poging vind ik het zeker niet slecht, en oefening baart kunst natuurlijk! Ik ben wel benieuwd wat voor muziek je eerst bij de video had. De muziek die er nu onder zit past er namelijk ook goed bij naar mijn mening.
Over mijn video: Ik had die dag alleen mijn telefoon (Oneplus One) bij me en had hier nog nooit echt mee gefilmd. Het was dan ook meer als test bedoeld. Ik was benieuwd of ik met "minimalistische" apparatuur (om het zo maar even te noemen) een enigszins fatsoenlijk resultaat neer kon zetten. Zoals ik al aangaf was het bijna de hele dag grauw en regenachtig, wat de reden is dat ik voornamelijk shots op het station en vanuit de trein heb gemaakt. Ook mijn telefoon heeft geen stabilisatie dus ik heb ook veel shots in post moeten stabiliseren. Aangezien de meeste shots bij mij over de X as bewegen zijn deze makkelijker te stabiliseren. Bij jouw shot in de kerk maak je een pitchende beweging, dat is volgens mij een stuk lastiger te corrigeren met software dan wanneer een camera van links naar recht beweegt.
Ik denk dat ik de volgende keer maar in 4K modus ga filmen want door de stabilisatie verloor ik ook nog aardig wat pixels wat de beeldkwaliteit niet ten goede komt (en die is al niet geweldig, het blijft een hele kleine sensor).
[YouTube: https://youtu.be/zVeNgJaHE3E]
Testing, one, two ...
Ik vind het laatste stukje een leuke manier om te wisselen tussen de beelden!hardware-lover schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:40:
Hierbij een "teaser" van mijn zoon en zijn vriendin, verzameld uit materiaal van een recente 6 weken backpack vakantie, doorgebracht in Thailand en Singapore. Hoewel de beeldkwaliteit niet overal even geweldig is, vind ik hun (allereerste poging tot) edit tamelijk vermakelijk om te bekijken. Ik zeg bewust "teaser" omdat wij hopen dat er een iets langere versie zal verschijnen, ze hebben namelijk nogal wat beeldmateriaal verzameld over die 6 weken.
[video]
Ja, ik hoop met meer ervaring en betere equipment het in de toekomst de kwaliteit consistent te houden in het hele video.AdmiralSnipe schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:24:
[...]
Ik zou niet weten waarom je hier geen timelapse zou mogen plaatsen, aangezien het gewoon een video is. In een foto topic kun je het niet plaatsen dus dan blijft er niet veel over. Zoals je zelf al aangeeft is de kwaliteit niet consistent door de hele video heen. Zo zijn er een aantal shots niet helemaal in focus, verspringt het beeld soms en lijkt de lucht in een aantal shots opeens schokkerig te bewegen.
Dat is de scene/timelapse waar ik zelf ook het meest trots op ben. Dankje!Dat shot vanaf 0:50 is wel echt mooi, ook met de zon die steeds tussen de wolken doorkomt.
Als losse foto heb je daar ook een mooi moment te pakken.
Ik heb de Warp Stabilizer gebruik in twee shots. De eerste was bij de zee (1:00) en de tweede in de moskee (1:17). Ik heb beide gecropt om het nog enigzins stabiel te houden. Maar inderdaad de moskee gedeelte is gewoon mislukt (was misschien beter geweest om het geheel weg te laten).Het shot vanaf 1:37 vind ik ook goed gelukt, de lucht beweegt daar ook vloeiend. Heb je Warp Stabilizer gebruikt voor gebruikt? Je ziet wel duidelijk de vervorming. Warp Stabilizer werkt ook niet voor ieder shot even goed, soms kun je het maar beter niet toevoegen. Voor een eerste poging vind ik het zeker niet slecht, en oefening baart kunst natuurlijk!
Een variant van Dexter Britain - The Time To Run, welke ik nu niet op youtube kan vindenIk ben wel benieuwd wat voor muziek je eerst bij de video had. De muziek die er nu onder zit past er namelijk ook goed bij naar mijn mening.
Nu moet ik bekennen dat ik tijdens het kijken van het filmpje helemaal niet het idee heb gehad dat het geschoten was met een telefoon!Over mijn video: Ik had die dag alleen mijn telefoon (Oneplus One) bij me en had hier nog nooit echt mee gefilmd. Het was dan ook meer als test bedoeld. Ik was benieuwd of ik met "minimalistische" apparatuur (om het zo maar even te noemen) een enigszins fatsoenlijk resultaat neer kon zetten.
Mogelijk. Ik moet ook toegeven dat ik misschien iets gehaast heb gestabilizeerd (was beetje klaar met uren editten etc.) De tijd die mijn computer nodig heeft om te analyseren (en RAM voorbeeld te draaien) zorgt ervoor dat ik al kriebels krijg om mijn pc te mishandelen. Ik had mogelijk iets meer tutorails kunnen kijken + met meer geduld was het mogelijk beter gelukt.Zoals ik al aangaf was het bijna de hele dag grauw en regenachtig, wat de reden is dat ik voornamelijk shots op het station en vanuit de trein heb gemaakt. Ook mijn telefoon heeft geen stabilisatie dus ik heb ook veel shots in post moeten stabiliseren. Aangezien de meeste shots bij mij over de X as bewegen zijn deze makkelijker te stabiliseren. Bij jouw shot in de kerk maak je een pitchende beweging, dat is volgens mij een stuk lastiger te corrigeren met software dan wanneer een camera van links naar recht beweegt.
Misschien vind je het interessant. De reden dat ik begonnen ben met filmen (en daarin wil groeien) was na aanleiding van lovend commentaar van ex-collega's van mijn stage-instelling. Oke een gemiddelde leek heeft veel minder eisen voor een filmpje dan mensen die er verstand van hebben. Maar ik heb hier alles in 4K geschoten met mijn Sony Z2 en gedwonscaled naar 1080p. Wegens privacy redenen kan niet de hele fimpje linken (helaas dus ook niet de deel dat Warp Stabilizer heb toegepast).Ik denk dat ik de volgende keer maar in 4K modus ga filmen want door de stabilisatie verloor ik ook nog aardig wat pixels wat de beeldkwaliteit niet ten goede komt (en die is al niet geweldig, het blijft een hele kleine sensor).
Die hand daarentegen vind ik juist vervelend worden. De eerste keer was het nog leuk alleen komt het trucje meerdere keren terug en dat is loze tijd voor de kijker.
Dank je. Qua zoomen viel me dat inderdaad ook al op ja. Volgende keer niet meer doen of zelf lopend zoomen waar mogelijk.AdmiralSnipe schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 23:49:
@Bzrk80: Ik vind het een geslaagd filmpje, zeker voor een eerste keer. Mooie variatie in beelden en goed geëdit op de muziek. Wel zou ik in- en uitzoomen proberen te vermijden tijdens het filmen, dit ziet er vaak niet erg professioneel uit in het eindresultaat.
Vind de sfeer erg goed inclusief muziek. Zonder muziek is hij wat minder interessant. Juist vanwege de relatief hoge snelheid van de beelden inclusief de muziek er best een heftige kleurcorrectie overheen gegooid mag worden.AdmiralSnipe schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 23:49:
[video]
don't mind me
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Ik heb veel gedraaid op Castlefest, oa voor liveshows en slomo shots voor bumpers die op het led scherm moesten. Er bleek genoeg materiaal voor een clip voor Prima Nocta.
@ Guttegut. hebben jullie een colorist zelf of huren jullie in?
Edit: overigens yours truly in de crowdsurf met mn camera:
klik it: https://www.facebook.com/...7/?l=4292808190773989930r
[ Voor 38% gewijzigd door ROFLASTC op 10-09-2015 01:01 ]
And it goes BRAAAAAPP!
A7RII inderdaad ivm de interne 4K maar met zn nukken, alleen op S35, FF is niet zo strak, en natuurlijk het oververhittings probleem.AdmiralSnipe schreef op maandag 07 september 2015 @ 23:22:
Ziet er weer strak uit! En die A7Rii(Is die in de plaats van de A7s gekomen vanwege interne 4K?)
Mooie beelden, wel jammer dat de slowmo de overhand heeft maar dat leg je al uit.ROFLASTC schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:38:
[video]
Ik heb veel gedraaid op Castlefest, oa voor liveshows en slomo shots voor bumpers die op het led scherm moesten. Er bleek genoeg materiaal voor een clip voor Prima Nocta.
@ Guttegut. hebben jullie een colorist zelf of huren jullie in?
Edit: overigens yours truly in de crowdsurf met mn camera:
klik it: https://www.facebook.com/...7/?l=4292808190773989930r
Onze productie is geheel inhouse gedaan.
Ik zat er ook even tegenaan te hikken maar omdat het nummer ook een redelijke trage kadans heeft heb ik het maar 100% slomo gemaakt. Ik had echter wel wat spannendere slomos kunnen maken denk ik maar dit was meer iets wat je achteraf maakt met wat je al had. Ook heb ik her en der de belichting wel beter gedaan dan in andere shots maar goed. al met al ben ik super tevreden. Ik heb wat dat betreft mn cam meer onder controle en de nabewerking ook.Gutteguttegut schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:18:
[...]
A7RII inderdaad ivm de interne 4K maar met zn nukken, alleen op S35, FF is niet zo strak, en natuurlijk het oververhittings probleem.
[...]
Mooie beelden, wel jammer dat de slowmo de overhand heeft maar dat leg je al uit.
Onze productie is geheel inhouse gedaan.
And it goes BRAAAAAPP!
Ik wou een reactie plaatsen dat het niet lang meer zou duren voordat de A7SII aangekondigd gaat worden maar Sony was me al voor:Gutteguttegut schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:18:
A7RII inderdaad ivm de interne 4K maar met zn nukken, alleen op S35, FF is niet zo strak, en natuurlijk het oververhittings probleem.
http://www.sony.com/elect...le-lens-cameras/ilce-7sm2
Hebben jullie overwogen om te wachten tot de A7S II aangekondigd zou worden -gezien de snelheid waarmee toestellen binnen de A7 lijn elkaar opvolgen- of was het qua opdrachten noodzakelijk om zo snel mogelijk 4K te kunnen leveren?
We zien het eerste filmpje gefilmd met de A7S II hier wel verschijnen.
[ Voor 5% gewijzigd door AdmiralSnipe op 11-09-2015 15:30 ]
Leverbaar in november, we gaan na het weekend onze leverancier benaderenAdmiralSnipe schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:29:
[...]
Ik wou een reactie plaatsen dat het niet lang meer zou duren voordat de A7SII aangekondigd gaat worden maar Sony was me al voor:
http://www.sony.com/elect...le-lens-cameras/ilce-7sm2
Hebben jullie overwogen om te wachten tot de A7S II aangekondigd zou worden -gezien de snelheid waarmee toestellen binnen de A7 lijn elkaar opvolgen- of was het qua opdrachten noodzakelijk om zo snel mogelijk 4K te kunnen leveren?
We zien het eerste filmpje gefilmd met de A7S II hier wel verschijnen.
Van mij weer een dans compilatie filmpje.
https://vimeo.com/139956707
Ook al naar gekeken, moet ik mij nog even in verdiepen maar ik denk toch dat het formaat minder handig is (hij is gelukkig al kleiner dan de FS7 welke wel erg fijn werkte maar ik gewoon te groot vond).Peter_Aragorn schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 07:29:
FS5 is ook een optie guttegut
Leuk filmpje, goed afgewisselde beelden en effecten waardoor het leuk blijft kijken.robbertvw schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 20:17:
wow guttegut, weer een top productie. Wat zou ik graag eens in jullie keuken kijken
Van mij weer een dans compilatie filmpje.
https://vimeo.com/139956707
In onze keuken kijken kan best hoor...
En de FS5 kan iets minder, ook geen QXD kaarten maar gewoon SD. Getweakte FS700 is het.Gutteguttegut schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:23:
[...]
Ook al naar gekeken, moet ik mij nog even in verdiepen maar ik denk toch dat het formaat minder handig is
And it goes BRAAAAAPP!
Minder en meer, want idd mindere bitrate en dynamic range, maar wel hogere fps (240fps vs 180). Dus als update van een FS700 zou het een hele goede zijn en nadat ik ze bij de IBC allebei in handen heb gehad ben ik toch wel erg te spreken over de vormfactor van de FS5 vs de FS7ROFLASTC schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:09:
[...]
En de FS5 kan iets minder, ook geen QXD kaarten maar gewoon SD. Getweakte FS700 is het.
Daarnaast durf ik na posts van oa Guttegut bijna niet zelf iets te posten, maar doe het toch maar want van kritiek kom je verder, mijn laatste edit: 2 weken in zonnig Corfu
*Van de warp stabilizer weet ik dat t niet even chique is, maar ik heb nogal een afkeur voor schokkerig beeld en geen geld atm voor een Ronin of een Feiyu Tech pole
[ Voor 29% gewijzigd door WardKuipers op 24-09-2015 14:11 ]
Ben van plan om met mijn Canon 550D ook eens wat meer te gaan filmen, dit i.c.m. de vele mogelijkheden die dit met zich meebrengt. Nu is echter mijn vraag;
Bij het filmen op Fulld HD 25FPS, is een ideale sluitertijd ongeveer 1/50 begreep ik. Alles korter dan 1/50 zou een 'niet natuurlijk effect' met zich meebrengen? Nu heb ik e.e.a. al even getest met een lens met een diafragma van 2.8, maar het probleem is dat ik daar de sluitertijd niet op dat niveau krijg. Zeker nu met het vele zonlicht, de ISO op 100 en het diafragma op 2.8, gaat de sluitertijd zelfs over de 1/2000.
Hoe kan je dit nu het beste ondervangen? Is dan het werken met een (variabel) ND filter echt een keiharde eis? Ben even benieuwd hoe jullie dit aanpakken!
Even voor mijn beeldvorming, bijvoorbeeld een landschap (met relatief weinig bewegende 'delen' / 'objecten') zou eventueel wel baat hebben bij een snellere sluitertijd begrijp ik? Bijvoorbeeld een winkelstraat, kruispunt, of filmen 'vanuit de hand' (met evt. later nog een correctie middels de warp stabilizer) eist voor het mooie toch wel een lagere sluitertijd, als 1/50 als minimum? Dit omdat het anders niet natuurlijk gaat ogen?
Merk dat het allemaal toch wel heel anders is dan fotografie, maar wel dermate interessant om me er eens volledig in te verdiepen! :-)
[edit]In overleg met de klant even op private...
Op facebook wel te zien:
https://www.facebook.com/...r/videos/911856658864015/
[ Voor 56% gewijzigd door Gutteguttegut op 14-10-2015 16:28 ]
Niet zo mooi als die van jou (en een ander type productie met name ook), maar toch:
[Vimeo: https://vimeo.com/142116105]
[ Voor 5% gewijzigd door Peter_Aragorn op 14-10-2015 21:04 ]
Teaser 2..
En op facebook:
https://www.facebook.com/...r/videos/914869998562681/
[ Voor 29% gewijzigd door Gutteguttegut op 22-10-2015 16:32 ]
Vond ik zelf ook, haha! Heb een kortere versie gemaakt, maar de opdrachtgever wilde de langer versie. Klant is koning he...Gutteguttegut schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:31:
@ Peter_Aragorn Ik vind hm erg netjes gedaan misschien iets te lang voor mijn gevoel maar kijkt verder wel prettig weg.
Teaser 2..
[video]
En op facebook:
https://www.facebook.com/...r/videos/914869998562681/
Kwam je teaser al tegen op Facebook. Nice!
De Bonte Koe bedrijfsfilm is voor mij inderdaad ook wat te lang. Een kortere versie zou inderdaad beter zijn. Maarja, klant is koning natuurlijk.
Zelf een filmpje gemaakt van afgelopen weekend. Een vriend van mij woont in Luxemburg en is daar ook getrouwd. De Film is bij lange na niet zo professioneel als hierboven maar tips zijn altijd welkom.
Voornamelijk geschoten met GoPro Hero 3+ Silver. Sommige shots komen van een Iphone 5s of een Canon 650D
don't mind me
Guttegutt: ben benieuwd naar meer.
Van mij mijn eerste productie met het gebruik van mijn nieuwe Inspire 1 Pro. Kon niet anders dan dat dit ook weer een dans productie zou zijn. Binnenkort ga ik me weer aan iets nieuws wagen.
Deze is geschoten met de A7RII en X5 en bewerkt in FCPX.
[Vimeo: https://vimeo.com/143479222]
Hier is hij dan
https://www.facebook.com/...r/videos/917345121648502/
BTS volgt snel
[ Voor 36% gewijzigd door Gutteguttegut op 29-10-2015 12:40 ]
JeroenF/robbertvw: al aangegeven, maar voor iemand die er niet bij is geweest of niet zelf danser is, duurt het iets te lang.
Van Reykjavik heb ik een kort filmpje gemaakt. Helaas zijn niet alle shots scherp, en heb ik soms wel last van geflikker van lichten. Heb nog geen stabilizer gebruikt. Ben benieuwd naar jullie feedback (graag kritiek!)
[ Voor 6% gewijzigd door Nordlys op 12-09-2018 10:48 ]
Verwijderd
Erg fijne droneshots weer hoorGutteguttegut schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:34:
@ robbertvw Ziet er goed uit het intro zou ik versnellen nu duurt het te lang en het hele filmpje is natuurlijk al heel specifiek voor dansers bedoeld dus vrij lang voor niet dansers.
Hier is hij dan
https://www.facebook.com/...r/videos/917345121648502/
[video]
BTS volgt snel
Even technische vraag: Hebben jullie een vergunning voor de drone of heb je de gok gewaagd?
In dat laatste geval zou ik het antwoord nooit hier postenPeter_Aragorn schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:14:
[...]
Erg fijne droneshots weer hoor![]()
Even technische vraag: Hebben jullie een vergunning voor de drone of heb je de gok gewaagd?
Volgens mij zijn ze van plan om vanuit Brussel een nummerplaat verplichting op te leggen. Maar gaat het dan nu al zo ver dat er een vergunning voor nodig is?
Hier in Nederland is het een soort diploma dat je moet halen. Ik werk zelfs soms met een piloot namelijk. Kost zo'n €13000 en dan mag hij enkel met een bepaalde drone vliegen, op serienummer. Beetje zelfde als de nummerplaatverplichting eigenlijk, maar op een iets andere manier.Karel V schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:48:
[...]
In dat laatste geval zou ik het antwoord nooit hier posten![]()
Volgens mij zijn ze van plan om vanuit Brussel een nummerplaat verplichting op te leggen. Maar gaat het dan nu al zo ver dat er een vergunning voor nodig is?
Absurd eigenlijk want een huis/tuin en keuken knutsel vliegtuigje van duizend Euro's wordt gewoon zonder diploma's vanaf de grond bestuurd. Hangt waarschijnlijk ook van het gewicht van 25 kg af. Daaronder hoeft het blijkbaar nog niet.
Dank jePeter_Aragorn schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:14:
[...]
Erg fijne droneshots weer hoor![]()
Wij zijn gebrevetteerd en geregistreerd (PH nummer).
Daarnaast zijn we ook nog eens druk met onze PPL op dit moment.
Zoals beloofd de BTS/Making of:
https://www.facebook.com/...r/videos/921527174563630/
Kiek eens aan, goed bezig!Gutteguttegut schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:10:
[...]
Dank je
[video]
SU-PER!Gutteguttegut schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:10:
[...]
Dank je
[video]
Het lijkt mij super leuk om te doen, maar dan als job. Als je dit als amateur wil doen, dan kruipen er gigantisch veel uren in die je niet hebt!
Keep up the good work!
Never ever financial advice...
Thanks, kan ik me voorstellen. Wellicht dat je de volgende edit wat sterker vindt qua shots?Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:16:
Zit prima in elkaar en de shots zijn technisch kwalitatief goed genoeg (helemaal als je meeneemt waar je mee geschoten hebt), maar de meeste shots zijn voor mij niet bijster interessant. Het laatste shot vind ik echter wel heel erg sterk.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=e57cKgjP3J8]
Voor iedereen die van hiken houdt, echt een dikke aanrader. Dit is een 4-daagse hike in IJsland met hele bijzondere landschappen. Ik zou wel buiten het hoogseizoen gaan (bijv. in de maand september), dan is het wat rustiger.
Wat een heerlijke baan moeten jullie hebben!Gutteguttegut schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:10:
[...]
Dank je
[video]
Zo lijkt het tenminste door al die vette video's
Ziet er lekker kijkbaar uit, ook goede muziek voor de sfeer.Nordlys schreef op zondag 15 november 2015 @ 16:32:
[...]Thanks, kan ik me voorstellen. Wellicht dat je de volgende edit wat sterker vindt qua shots?
[video]
Voor iedereen die van hiken houdt, echt een dikke aanrader. Dit is een 4-daagse hike in IJsland met hele bijzondere landschappen. Ik zou wel buiten het hoogseizoen gaan (bijv. in de maand september), dan is het wat rustiger.
Laatste werk:
Puntje van kritiek:
Ik vind de VO echt verschrikkelijk. Kan persoonlijk zijn, maar het haalt voor mij zo veel van de sfeer weg.
Embed je filmpje met de video tags, kijk in de OP als je niet weet hoe dat moet.
Posts met alleen linkjes worden verwijderd!
Geef ook commentaar op je voorgangers. Jij wil commentaar, zij ook.