Dankje voor je feedbackrufio64 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 00:36:
[...]
Je hebt hier natuurlijk het mee dat het bronmateriaal erg mooi gemaakt is, je eigen bijdrage zit hem in het goed afstemmen van de beeldbeweging op de muziek, en daar slaag je goed in. Het is prettig om naar te kijken en de bewegingen passen erg goed bij het beeld. Er zit veel herhaling in, maar dat komt doordat je maar een beperkt deel van de oorspronkelijke videoclip kon gebruiken, dat is mijn enige echte kritiek, verder is het een mooie creatieve uiting / draai aan de originele clip.
Anoniem: 319230
Afgelopen maand weer een korte video productie in elkaar gezet. De opdracht kwam bij Slamm.nl vandaan, die een groep boxers onder zich heeft. De video wordt gebruikt ter promotie van een gala in Suriname, en is daar ook een maand lang op tv te zien.
De video is geschoten met een 5D II en 600D. Lenzen waren canon 50 f1.4, sigma 85 1.4, canon 70-200 f2.8 en canon 100 f2.8. Ook is er gebruik gemaakt van greenscreen, en kwa post-productie gaat alle eer naar Adobe!
http://vimeo.com/27213001 --> Making off
http://vimeo.com/27031695 --> Bloopers
Ennn ik(we) ben(zijn) erg benieuwd naar commentaar, reacties & kritiek!
De video is geschoten met een 5D II en 600D. Lenzen waren canon 50 f1.4, sigma 85 1.4, canon 70-200 f2.8 en canon 100 f2.8. Ook is er gebruik gemaakt van greenscreen, en kwa post-productie gaat alle eer naar Adobe!
--> Resultaat
http://vimeo.com/27213001 --> Making off
http://vimeo.com/27031695 --> Bloopers
Ennn ik(we) ben(zijn) erg benieuwd naar commentaar, reacties & kritiek!
[ Voor 1% gewijzigd door PowerUp op 03-08-2011 14:08 ]
Mooi licht, netjes!
edit: Waarom werk je trouwens met een greenscreen als het eindresultaat toch een egale zwarte achtergrond wordt? Kun je dan niet beter meteen een zwarte achtergrond gebruiken?
edit: Waarom werk je trouwens met een greenscreen als het eindresultaat toch een egale zwarte achtergrond wordt? Kun je dan niet beter meteen een zwarte achtergrond gebruiken?
[ Voor 86% gewijzigd door -DG- op 03-08-2011 14:42 ]
@Ruben_dee: mooie promo. Ziet er proffesioneel uit.
Ook mooi om te zien hoe je het gemaakt hebt. Top!
Ook mooi om te zien hoe je het gemaakt hebt. Top!
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
@ruben_dee. Ziet er top uit. Ik zou alleen het shot op 44 seconden hebben weg gelaten ivm de de-interlacing.
@-DG-, Het werken met een zwarte achtergrond verdiend niet de voorkeur omdat het moeilijk is. Met een greenscreen leg je eigenlijk gewoon de zwarte achtergrond in de post waarneer je er veel meer controle over hebt.
Werken met een zwarte achtergrond is heel irritant kan ik je vertellen...
Binnenkort hopelijk weer 2 filmpjes van mij... Die wel case waardig zijn.
@-DG-, Het werken met een zwarte achtergrond verdiend niet de voorkeur omdat het moeilijk is. Met een greenscreen leg je eigenlijk gewoon de zwarte achtergrond in de post waarneer je er veel meer controle over hebt.
Werken met een zwarte achtergrond is heel irritant kan ik je vertellen...
Binnenkort hopelijk weer 2 filmpjes van mij... Die wel case waardig zijn.
[ Voor 31% gewijzigd door joke_name op 03-08-2011 23:09 ]
@Heren Kaktus: Grappig dat ik jullie nu ook hier al tegen kom 
Jullie maken erg mooi werk!
Jullie maken erg mooi werk!
The birds turned into The Flying Dutchmen!
@ruben_dee - Mooi man! Ziet er erg profi uit! De bloepers zijn ook erg grappig.
@GH - Schaamteloos!
Ik heb zelf helaas nog steeds geen 5dMKII (donaties zijn hartstikke welkom
) dus filmpjes moeten dmv time-lapse bij mij. Aangezien de vorige nogal bij jullie in de smaak viel wou ik jullie deze ook niet onthouden
@GH - Schaamteloos!
Ik heb zelf helaas nog steeds geen 5dMKII (donaties zijn hartstikke welkom
[ Voor 3% gewijzigd door Nedra op 13-08-2011 21:57 ]
Anoniem: 47458
@ruben_dee erg tof filmpje, toning is ook erg vet!
Heb wel het idee dat je af en toe iets tever naar achter zit met je focus op bijv. 16sec, 19sec, 25sec en 36sec.
Bloopers zijn erg grappig, hopelijk kunnen de mannen er ook om lachen
Ook ik ben benieuwd waarom je hebt gekozen voor een greenscreen.
Het lijkt mij dat een zwarte achtergrond een stuk makkelijker is te verkrijgen, door bijv. afstand tussen onderwerp en achtergrond vergroten, flaggen, grids, snoots enz.
Ik heb de ervaring dat je een greenscreen goed moet uitlichten voor een perfecte key voornamelijk om problemen te voorkomen bij bijv. het haar, dus het uitlichten lijkt mij ook een stuk meer werk?
Daarnaast heb je in ook weer de kans dat je een groene gloed over je onderwerp krijgt ivm kaatsen van het licht of reflectie via de muren en je hebt de beperking dat je onderwerp geen groen mag gebruiken.
Dus ik ben oprecht benieuwd waarom de keuze alsnog op een greenscreen is gevallen wellicht jij me laten inzien dat een zwarte achtergrond gebruiken voor een zwarte achtergrond niet de manier is
Een voordeel van een greenscreen wat ik wel zou kunnen verzinnen is filmen op locatie waar je niet al het omgevingslicht kan kan tegenhouden voor je achtergrond en je met lampen je object niet kan overpoweren?
@Nedra, leuk filmpje al heb ik het idee dat er af en toe iets te grote stappen worden gemaakt? Ik stoor me aan die neppe blur, dit had er naar mijn mening iets netter uit gezien als je een effect gebruikt wat meer lijkt op een TS lens. Als het op je camera Voor de volgende keer kan je wellicht zo'n lens regelen(ook direct makkelijk om je muren recht te zetten). Daarnaast is het erg jammer dat je foto van het eindresultaat een harde schaduw van het gebouw erop heeft staan, wellicht iets langer wachten of op een later moment terugkeren voor een nette foto? Wel dikke complimenten voor de artiesten.
En regel een laptop en je kan met je 40d ook video opnemen op locatie(stuk goedkoper als een 5d2
)
Heb wel het idee dat je af en toe iets tever naar achter zit met je focus op bijv. 16sec, 19sec, 25sec en 36sec.
Bloopers zijn erg grappig, hopelijk kunnen de mannen er ook om lachen
Ook ik ben benieuwd waarom je hebt gekozen voor een greenscreen.
Het lijkt mij dat een zwarte achtergrond een stuk makkelijker is te verkrijgen, door bijv. afstand tussen onderwerp en achtergrond vergroten, flaggen, grids, snoots enz.
Ik heb de ervaring dat je een greenscreen goed moet uitlichten voor een perfecte key voornamelijk om problemen te voorkomen bij bijv. het haar, dus het uitlichten lijkt mij ook een stuk meer werk?
Daarnaast heb je in ook weer de kans dat je een groene gloed over je onderwerp krijgt ivm kaatsen van het licht of reflectie via de muren en je hebt de beperking dat je onderwerp geen groen mag gebruiken.
Dus ik ben oprecht benieuwd waarom de keuze alsnog op een greenscreen is gevallen wellicht jij me laten inzien dat een zwarte achtergrond gebruiken voor een zwarte achtergrond niet de manier is
Een voordeel van een greenscreen wat ik wel zou kunnen verzinnen is filmen op locatie waar je niet al het omgevingslicht kan kan tegenhouden voor je achtergrond en je met lampen je object niet kan overpoweren?
@Nedra, leuk filmpje al heb ik het idee dat er af en toe iets te grote stappen worden gemaakt? Ik stoor me aan die neppe blur, dit had er naar mijn mening iets netter uit gezien als je een effect gebruikt wat meer lijkt op een TS lens. Als het op je camera Voor de volgende keer kan je wellicht zo'n lens regelen(ook direct makkelijk om je muren recht te zetten). Daarnaast is het erg jammer dat je foto van het eindresultaat een harde schaduw van het gebouw erop heeft staan, wellicht iets langer wachten of op een later moment terugkeren voor een nette foto? Wel dikke complimenten voor de artiesten.
En regel een laptop en je kan met je 40d ook video opnemen op locatie(stuk goedkoper als een 5d2
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 47458 op 18-08-2011 00:18 ]
De laatste dagen heb ik weer eens een poging gemaakt tot het maken van een edit van het afgelopen skiseizoen. Het grootste deel van de beelden is afkomstig van een Gopro HD helmcamera en de rest is geschoten met een Canon EOS 550d met de 18-55 kitlens. De mensen die mij filmde met de 550d hadden nog nooit met een DSLR gefilmd dus dat was wat lastig, vooral als ik al ergens boven stond en zij beneden 
Al met al ben ik aardig te spreken over de beelden en denk ik dat het een goed overzicht geeft van afgelopen seizoen. Op welke punten denken jullie dat ik nog kan verbeteren?
Al met al ben ik aardig te spreken over de beelden en denk ik dat het een goed overzicht geeft van afgelopen seizoen. Op welke punten denken jullie dat ik nog kan verbeteren?
Als complete videonoob heb ik 2 puntjes die me opvallen. Heel wat scenes zijn onderbelicht. Sneeuw hoort wit te zijn, niet grijs en ik mis wat variatie. Ik ben totaal geen skiër, dus dat zal wellicht ook een deel verklaren. verder wel hier en daar mooie beelden.
Even serieus, 84 dagen?Roelaano schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 23:08:
De laatste dagen heb ik weer eens een poging gemaakt tot het maken van een edit van het afgelopen skiseizoen. Het grootste deel van de beelden is afkomstig van een Gopro HD helmcamera en de rest is geschoten met een Canon EOS 550d met de 18-55 kitlens. De mensen die mij filmde met de 550d hadden nog nooit met een DSLR gefilmd dus dat was wat lastig, vooral als ik al ergens boven stond en zij beneden
[video]

Wat een trip moet dat zijn geweest, erg tof hoor. Vooral de offpiste stukken vind ik vet.
Klopt helemaal! de gopro kan tijdens bewolking/tussen de bomen de belichting lastig goed krijgen. In de nabewerking is hier wel iets aan te veranderen, maar de witbalans helemaal bijtrekken is bijna onmogelijk.Maar het kan beter inderdaad. Nadeel is alleen dat je vaak bewolking hebt als je op zoek bent naar poedersneeuwTeun_2 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 23:17:
Als complete videonoob heb ik 2 puntjes die me opvallen. Heel wat scenes zijn onderbelicht. Sneeuw hoort wit te zijn, niet grijs en ik mis wat variatie. Ik ben totaal geen skiër, dus dat zal wellicht ook een deel verklaren. verder wel hier en daar mooie beelden.
Misschien handig om er ook bij te zetten dat het me voornamelijk om edit gedeelte gaat, dus het maken van een interessant filmpje voor de kijker. Ik hoop dat dat wel gelukt is
Eerste commentaar had je ook kunnen lezen in de topic waarschuwing: Geef ook commentaar op je voorgangers. Jij wil commentaar, zij ook.
Dan als tweede, de muziek vind ik te heftig, beetje dubstep is goed en past bij de setting maar dit lijkt een geloopt stukje van het meest aggressiefste stukje muziek uit een dergelijke plaat.
Dan prachtig die effecten en slomo's wordt er helemaal geil van. Overdaad schaad, dus ik zou dat persoonlijk een of twee keer toepassen bij een shot dat echt de moeite waard is en niet bij elke jump. Verder vind ik geen verband in het filmpje, ik zie BMX, Stuntskaten en van een brug afspringen. Als je hiermee doelt op extremesports had dat imho beter naar voren moeten komen d.m.v. een inleiding alla de RedBull extreme shows.
Verder zijn die info tag's een beetje afleidend en ook het heen en weer (vooruit achteruitspoelen van slomo's in een scene) een beetje overdone.
Ik vind het filmpje wel leuk, maar het begint snel te vervelen door bovengenoemde dingen. Hoe en waarmee heb je het filmpje gemaakt? Hoe bedoel ik uit de losse hand of vanaf statief oid? En welke apparatuur heb je gebruikt. Altijd leuk om te weten toch?
Dan als tweede, de muziek vind ik te heftig, beetje dubstep is goed en past bij de setting maar dit lijkt een geloopt stukje van het meest aggressiefste stukje muziek uit een dergelijke plaat.
Dan prachtig die effecten en slomo's wordt er helemaal geil van. Overdaad schaad, dus ik zou dat persoonlijk een of twee keer toepassen bij een shot dat echt de moeite waard is en niet bij elke jump. Verder vind ik geen verband in het filmpje, ik zie BMX, Stuntskaten en van een brug afspringen. Als je hiermee doelt op extremesports had dat imho beter naar voren moeten komen d.m.v. een inleiding alla de RedBull extreme shows.
Verder zijn die info tag's een beetje afleidend en ook het heen en weer (vooruit achteruitspoelen van slomo's in een scene) een beetje overdone.
Ik vind het filmpje wel leuk, maar het begint snel te vervelen door bovengenoemde dingen. Hoe en waarmee heb je het filmpje gemaakt? Hoe bedoel ik uit de losse hand of vanaf statief oid? En welke apparatuur heb je gebruikt. Altijd leuk om te weten toch?
Anoniem: 319230
Lieve mensen.. Ben even op vakantie geweest, en heb daarom niet gereageerd op de kick-box commercial die we vorige maand gemaakt hebben. Allereerst bedankt voor de positieve reacties, altijd prettig om te horen dat we een goede weg zijn ingeslagen!
Verder, het greenscreen. Zoals eurOtic het e.e.a. geanalyseerd heeft, is het eigenlijk ook. We hebben op locatie moeten schieten. Een sportschool waar we eerder ook gefotografeerd hebben. Toen we fotografeerden hadden we geen zwarte achtergrond gebruikt, maar het door de diepte zwart laten worden. Toch was dit niet helemaal goed uitgepakt. Het haar viel het en daar weg, en dat gaf toch een hoop nabewerking.
Voor de video wilden we op save zitten, omdat we ook niet zeker wisten in welke ruimte we dit maal konden schieten. Het greenscreen uitlichten opzich was geen probleem. paar lampen erop, een test-key in premiere pro op locatie, en we wisten dat we goed zaten. Een zwarte achtergrond goed zwart krijgen, dat had een hoop meer werk gekost.
Daarnaast zijn een aantal shots niet 100% in focus. het scheelt weinig, maar scherp opgemerkt. Zoals je in de bloopers kon zien werd er, ondanks we het hadden aangegeven, toch een hoop bewogen. Het overgrote deel van wat we geschoten hebben is allemaal perfect in focus, maar achteraf bleek dat soms de scherpe beelden niet de juiste blik hadden. Dan is het de afweging; scherpte of uitstraling/feeling. En dit is natuurlijk een punt waarop de volgende keer kritischer naar gekeken kan worden. Ben persoonlijk blij dat er ruimte voor verbetering is!
Hoop dat het e.e.a. zo wat duidelijker is! nogmaals, thnx voor de comments...
Verder, het greenscreen. Zoals eurOtic het e.e.a. geanalyseerd heeft, is het eigenlijk ook. We hebben op locatie moeten schieten. Een sportschool waar we eerder ook gefotografeerd hebben. Toen we fotografeerden hadden we geen zwarte achtergrond gebruikt, maar het door de diepte zwart laten worden. Toch was dit niet helemaal goed uitgepakt. Het haar viel het en daar weg, en dat gaf toch een hoop nabewerking.
Voor de video wilden we op save zitten, omdat we ook niet zeker wisten in welke ruimte we dit maal konden schieten. Het greenscreen uitlichten opzich was geen probleem. paar lampen erop, een test-key in premiere pro op locatie, en we wisten dat we goed zaten. Een zwarte achtergrond goed zwart krijgen, dat had een hoop meer werk gekost.
Daarnaast zijn een aantal shots niet 100% in focus. het scheelt weinig, maar scherp opgemerkt. Zoals je in de bloopers kon zien werd er, ondanks we het hadden aangegeven, toch een hoop bewogen. Het overgrote deel van wat we geschoten hebben is allemaal perfect in focus, maar achteraf bleek dat soms de scherpe beelden niet de juiste blik hadden. Dan is het de afweging; scherpte of uitstraling/feeling. En dit is natuurlijk een punt waarop de volgende keer kritischer naar gekeken kan worden. Ben persoonlijk blij dat er ruimte voor verbetering is!
Hoop dat het e.e.a. zo wat duidelijker is! nogmaals, thnx voor de comments...
*Schopt*
Vandaag eindelijk een goed statief met videokop gekocht (Manfrotto 055XProB en 701HDV) en ben meteen gaan filmen.
Ik was bij de wildbaan op de Hoge Veluwe. Van zichzelf al een erg mooi stuk natuur, maar als de herten nog eens komen is het helemaal top. Het bewolkte weer maakte plaats voor een strak blauwe lucht en een zacht zonnetje, ideaal.
Ik heb van alles geprobeerd, met de 18-50 en 55-250IS ging het heel goed en met de 400mm wat minder. Ten eerste ben ik vrij beperkt, aangezien de 400 niet kan diafragmeren, maar verder is het natuurlijk het moeilijkst om het beeld op 400mm vloeiend te houden. Dat is nog even oefenen dus. Sommige shots op 400mm heb ik in 720p 60fps geschoten zodat de snellere sluitertijd het beeld niet teveel verpest. Ik zat rond de 125/160. Maar ik vind de resultaten van 720p eigenlijk nooit zo mooi, dus dat wil ik eigenlijk niet meer doen. Later werd de zon wat minder fel en kon ik gewoon 1/50, f5.6 op 400mm schieten.
Uit wat testen die ik gedaan had vond ik toch dat de Cinema picture style het best eruit zag. Ik heb het contrast op -4 gezet en dat vind ik mooie resultaten geven. Er is eigenlijk niets bewerkt aan de video's. Alleen audio vervangen en de video in elkaar gezet. Kleur en contrast komt zo uit de camera. Ik had misschien wel even kunnen color correcten, maar ik wilde gewoon ff snel de video in elkaar zetten en de kleuren vond ik zo wel prima.
Vandaag eindelijk een goed statief met videokop gekocht (Manfrotto 055XProB en 701HDV) en ben meteen gaan filmen.
Ik was bij de wildbaan op de Hoge Veluwe. Van zichzelf al een erg mooi stuk natuur, maar als de herten nog eens komen is het helemaal top. Het bewolkte weer maakte plaats voor een strak blauwe lucht en een zacht zonnetje, ideaal.
Ik heb van alles geprobeerd, met de 18-50 en 55-250IS ging het heel goed en met de 400mm wat minder. Ten eerste ben ik vrij beperkt, aangezien de 400 niet kan diafragmeren, maar verder is het natuurlijk het moeilijkst om het beeld op 400mm vloeiend te houden. Dat is nog even oefenen dus. Sommige shots op 400mm heb ik in 720p 60fps geschoten zodat de snellere sluitertijd het beeld niet teveel verpest. Ik zat rond de 125/160. Maar ik vind de resultaten van 720p eigenlijk nooit zo mooi, dus dat wil ik eigenlijk niet meer doen. Later werd de zon wat minder fel en kon ik gewoon 1/50, f5.6 op 400mm schieten.
Uit wat testen die ik gedaan had vond ik toch dat de Cinema picture style het best eruit zag. Ik heb het contrast op -4 gezet en dat vind ik mooie resultaten geven. Er is eigenlijk niets bewerkt aan de video's. Alleen audio vervangen en de video in elkaar gezet. Kleur en contrast komt zo uit de camera. Ik had misschien wel even kunnen color correcten, maar ik wilde gewoon ff snel de video in elkaar zetten en de kleuren vond ik zo wel prima.
[ Voor 18% gewijzigd door Scirocco op 28-09-2011 11:11 ]
Haal de muziek eens wegScirocco schreef op woensdag 28 september 2011 @ 03:09:
*Schopt*
[video]
Deze video bevat inhoud van EMI, die deze wegens auteursrechtschending heeft geblokkeerd voor je land.
Het spijt ons.
huh, bij mij staat gewoon automatisch de artiest en het nummer erbij? Geen waarschuwing ofso?
@Zerocool22
Allereerst moet ik zeggen dat dit de eerste keer is dat ik mij begeef op dit deel van het forum dus ik kan slechts commentaar geven vanuit een amateuristisch oogpunt.
Ik wil beginnen met je te complimenteren met het feit dat het fimpje erg gaaf aandoet, de algehele kleurbalans en tags zijn respectievelijk mooi en grappig. Verder vind ik de verschillende scenes mooi achter elkaar gemonteerd zijn.
Waar ik iets minder over te spreken was, zoals loewie1984 ook al aangeeft, de hectiek in je filmpje. De scenes zelf zijn behoorlijk druk door de vele rewinds en witbalans die soms erg hoog staat. Daarnaast zou ik ook wat minder slomo's gebruiken, het effect gaat -naar mijn mening- altijd snel een beetje omslaan in verveling.
Keep up the good work, en ben benieuwd of en hoe je het commentaar verwerkt!
Allereerst moet ik zeggen dat dit de eerste keer is dat ik mij begeef op dit deel van het forum dus ik kan slechts commentaar geven vanuit een amateuristisch oogpunt.
Ik wil beginnen met je te complimenteren met het feit dat het fimpje erg gaaf aandoet, de algehele kleurbalans en tags zijn respectievelijk mooi en grappig. Verder vind ik de verschillende scenes mooi achter elkaar gemonteerd zijn.
Waar ik iets minder over te spreken was, zoals loewie1984 ook al aangeeft, de hectiek in je filmpje. De scenes zelf zijn behoorlijk druk door de vele rewinds en witbalans die soms erg hoog staat. Daarnaast zou ik ook wat minder slomo's gebruiken, het effect gaat -naar mijn mening- altijd snel een beetje omslaan in verveling.
Keep up the good work, en ben benieuwd of en hoe je het commentaar verwerkt!
Hmm...zowel in Chrome als IE9 krijg ik die meldingScirocco schreef op woensdag 28 september 2011 @ 03:29:
huh, bij mij staat gewoon automatisch de artiest en het nummer erbij? Geen waarschuwing ofso?
Meer mensen die dit hebben?Gutteguttegut schreef op woensdag 28 september 2011 @ 05:03:
[...]
Hmm...zowel in Chrome als IE9 krijg ik die melding
Yep, ik ook. Zit jij zelf achter een proxy of in het buitenland?
Nope, geen proxy en zit niet in t buitenland.
Bij de video zelf zie ik niks staan, maar bij de thumbnail staat indd dat hij in de meeste landen is geblokkeerd...
Ik kan m zelf wel afspelen met geluid.
Hoe kun je überhaupt wèl muziek onder je videos gebruiken op youtube? Volgens youtube heeft het ook geen zin om de artiest en het nummer in de beschrijving te zetten. Dus hoe krijg ik m online met dit zelfde liedje?
Bij de video zelf zie ik niks staan, maar bij de thumbnail staat indd dat hij in de meeste landen is geblokkeerd...
Ik kan m zelf wel afspelen met geluid.
Hoe kun je überhaupt wèl muziek onder je videos gebruiken op youtube? Volgens youtube heeft het ook geen zin om de artiest en het nummer in de beschrijving te zetten. Dus hoe krijg ik m online met dit zelfde liedje?
[ Voor 11% gewijzigd door Scirocco op 28-09-2011 10:24 ]
Nu op Vimeo gezet waar hij het wel schijnt te doen!
Op mn Nokia doet de youtube versie het welScirocco schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:12:
Nu op Vimeo gezet waar hij het wel schijnt te doen!
De Vimeo versie doet het ook met Chrome hier.
Ik vind het mooie beelden maar heb twee opmerkingen.
-1: Zo goed als alle beelden bewegen daardoor wordt het onrustig en lijkt er wel een bewegings patroon in te zitten. Zorg er ook voor dat er stil staande shots tussen zitten om de rust te bewaren.
-2: Probeer niet de dieren te volgen als je gaat "pannen", laat ze gerust het beeld uitlopen maar zorg dat je met 1 constante snelheid de dieren volgt. Ik zag nu dat je soms vertraagde/versnelde om de dieren in beeld te kunnen houden en ook dit zorgt weer voor onrust.
Goede punten. Misschien toch iets teveel met de nieuwe mogelijkheden gespeeld (pannen).
Volgende keer toch ook weer wat stille shots erin en indd niet meer de herten proberen te volgen.
Ik wil eigenlijk over 1/2 maanden een tokina 11-16 kopen. Want zeker met video krijg ik het idee dat je met UWA veel meer in het landschap word getrokken en daarnaast kan je ook wat sneller pannen zonder dat het er te bewogen uit ziet. Gister had ik namelijk een paar keer dat ik een lang mooi stuk wilde pannen, maar dat het op 18mm eigenlijk te lang duurde om alles te laten zien. En als ik dan sneller ga pannen, kijkt het niet prettig. Ik denk dat een UWA hier het best voor is, naast het feit dat ik gewoon vaak groothoek te kort kom.
Volgende keer toch ook weer wat stille shots erin en indd niet meer de herten proberen te volgen.
Ik wil eigenlijk over 1/2 maanden een tokina 11-16 kopen. Want zeker met video krijg ik het idee dat je met UWA veel meer in het landschap word getrokken en daarnaast kan je ook wat sneller pannen zonder dat het er te bewogen uit ziet. Gister had ik namelijk een paar keer dat ik een lang mooi stuk wilde pannen, maar dat het op 18mm eigenlijk te lang duurde om alles te laten zien. En als ik dan sneller ga pannen, kijkt het niet prettig. Ik denk dat een UWA hier het best voor is, naast het feit dat ik gewoon vaak groothoek te kort kom.
Ik ben benieuwd of dit genoeg niveau heeft maar 't leuk om te zien wat jullie zoal maken!
Beelden zijn zondag jl. gemaakt op het RDW 'circuit' in Lelystad tijdens een slot van Driftsport.
Beelden zijn zondag jl. gemaakt op het RDW 'circuit' in Lelystad tijdens een slot van Driftsport.
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Leuk filmpje, welke gear heb je allemaal gebruikt?twixx schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:50:
Ik ben benieuwd of dit genoeg niveau heeft maar 't leuk om te zien wat jullie zoal maken!
[video]
Thx.Gutteguttegut schreef op donderdag 29 september 2011 @ 00:24:
[...]
Leuk filmpje, welke gear heb je allemaal gebruikt?
Volgens mij valt 'allemaal' wel mee.
Het gaat om:
- Panasonic HDC SD800 (in 25 fps omdat FXP AVCHD 50p niet 'pakt')
- Manfrotto tripod + fluid head
- Contour GPS actioncam (in 50 fps)
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
2 weken terug stukje gefilmd voor wat vrienden van mij en hun eerste echte gig die ze hadden.
was niet superdruk maar vond het nog aardig vol.
gefilmd met een 5D II met een nikkor(n) 35mm F2 erop
video is deels door mij gefilmd en deels door een ander.
editing had ik verder niets mee te maken maar vind het toch wel waard om hier even te posten aangezien ik toch wel voor een groot deel meegewerkt heb hieraan.
was niet superdruk maar vond het nog aardig vol.
gefilmd met een 5D II met een nikkor(n) 35mm F2 erop
video is deels door mij gefilmd en deels door een ander.
editing had ik verder niets mee te maken maar vind het toch wel waard om hier even te posten aangezien ik toch wel voor een groot deel meegewerkt heb hieraan.
@Twix: Leuke video, geeft een mooi overzicht van de dag. De gopro stukjes tussen door geven mooie actie shots. De muziek vind ik er niet heel goed bij passen, toch iets te langzaam bij zo'n actie video.
@Angel00008: Vet gedaan! De intro is een beetje lang, maar de snelle shots achter elkaar, die splitscreens en de slomo als de muziek vertraagd zijn heel mooi gedaan.
Donderdag ben ik naar IJmuiden geweest om wat te fotograferen en filmen.
Vandaag dit filmpje in elkaar gezet.
Het was eerst heel mooi en zonnig totdat er opeens hele dichte mist was. Het strand zag er verlaten uit en boven de zee hing een aparte sfeer. Deze overgang van zonnig naar mysterieus wilde ik laten zien.
Achteraf wilde ik de video voorzien van een letterbox effect om het een wat meer cinema look te geven, maar omdat ik m'n video's precies zo gekaderd heb om alles goed in beeld te krijgen zou een letterbox de compo verpesten. Ik heb het dus toch maar niet gedaan. Ik zal er de volgende keer rekening mee houden, maar ik heb zeker ook meer groothoek nodig.
Ik hoor graag jullie op- of aanmerkingen!
@Angel00008: Vet gedaan! De intro is een beetje lang, maar de snelle shots achter elkaar, die splitscreens en de slomo als de muziek vertraagd zijn heel mooi gedaan.
Donderdag ben ik naar IJmuiden geweest om wat te fotograferen en filmen.
Vandaag dit filmpje in elkaar gezet.
Het was eerst heel mooi en zonnig totdat er opeens hele dichte mist was. Het strand zag er verlaten uit en boven de zee hing een aparte sfeer. Deze overgang van zonnig naar mysterieus wilde ik laten zien.
Achteraf wilde ik de video voorzien van een letterbox effect om het een wat meer cinema look te geven, maar omdat ik m'n video's precies zo gekaderd heb om alles goed in beeld te krijgen zou een letterbox de compo verpesten. Ik heb het dus toch maar niet gedaan. Ik zal er de volgende keer rekening mee houden, maar ik heb zeker ook meer groothoek nodig.
Ik hoor graag jullie op- of aanmerkingen!
[ Voor 8% gewijzigd door Scirocco op 12-11-2011 16:52 ]
@Freek
(Mijn mening is) Op 0:20 en 0:40 seconden probeer je een overzicht shotje te maken en een beetje te pannen. Doe dit iets rustiger. Zodra je het wat snel doet krijg je last van rolling shutter. En als je pant (en je doet dit snel) dan word de boel snel niet duidelijk meer 'scherp'.
Verder vind ik het wel een leuk filmpje, de muziek doet het ook goed onder het filmpje
(Mijn mening is) Op 0:20 en 0:40 seconden probeer je een overzicht shotje te maken en een beetje te pannen. Doe dit iets rustiger. Zodra je het wat snel doet krijg je last van rolling shutter. En als je pant (en je doet dit snel) dan word de boel snel niet duidelijk meer 'scherp'.
Verder vind ik het wel een leuk filmpje, de muziek doet het ook goed onder het filmpje
@Servertje: Bedankt voor je reactie! Je hebt wel een punt, het gaat daar net iets te snel. Die ene bij 40 sec start ook te snel eigenlijk, daarna gaat ie al iets langzamer.
Maar ook hierom wil ik eigenlijk een wijdere lens. Dan hoef je minder te pannen en door de groothoek beweegt het beeld niet zo snel. Je kan er meer mee laten zien. Ik heb nu vaak dat ik op 18mm een te lang stuk moet pannen. Als ik dat te snel doe is het niet mooi meer zoals jij al zegt en als ik goed pan zodat het scherp blijft, krijg ik een te lang shot.
*Scirocco spaart nog even door voor de Tokina 116*
Maar ook hierom wil ik eigenlijk een wijdere lens. Dan hoef je minder te pannen en door de groothoek beweegt het beeld niet zo snel. Je kan er meer mee laten zien. Ik heb nu vaak dat ik op 18mm een te lang stuk moet pannen. Als ik dat te snel doe is het niet mooi meer zoals jij al zegt en als ik goed pan zodat het scherp blijft, krijg ik een te lang shot.
*Scirocco spaart nog even door voor de Tokina 116*

Zo, ben erg benieuwd naar jullie meningen over mijn laatste filmpje. 
'T was voor een school opdracht: een interactief koffie kopje.
Vooral hints of tips qua het rotoscopen en cameratracken word zeer op prijs gestelt.
[Vimeo: http://vimeo.com/33637282]
gemaakt in After Effects CS5.5
Cameratracking met Foundry Cameratracker
'T was voor een school opdracht: een interactief koffie kopje.
Vooral hints of tips qua het rotoscopen en cameratracken word zeer op prijs gestelt.
[Vimeo: http://vimeo.com/33637282]
gemaakt in After Effects CS5.5
Cameratracking met Foundry Cameratracker
Authentically Digital
Opzich geen slecht filmpje. Interessant concept, maar doet me denken aan:
Nette edit, misschien net iets te langzaam qua tempo. Wat ik eventueel wel storend vond in de video was het gebruik van flares en spots en een overmaat aan scherptediepte en overbelichting.
Misschien was dat bedoeld, maar de flares waren in mijn mening iets te herkenbaar als gimmick. Kijkende naar JJ Abrams producties zoals Super 8, Fringe etc.. is dat tegenwoordig weer meer gebruikelijk en kan het soms de sfeer versterken, maar bij een video zoals dit over een interactieve koffie utility is het redelijk ongepast.
Ook de scherpte diepte was soms storend (00.40/00.52). Op een gegeven moment wordt er bijna scherpgesteld op een object op de tafel, maar blijft het de laatste seconden toch onscherp. Scherpte diepte is vooral bruikbaar om onderwerpen te isoleren en meer aandacht te geven, maar semi focussen om maar onscherpte te kunnen hebben is nogal vreemd.
Nette edit, misschien net iets te langzaam qua tempo. Wat ik eventueel wel storend vond in de video was het gebruik van flares en spots en een overmaat aan scherptediepte en overbelichting.
Misschien was dat bedoeld, maar de flares waren in mijn mening iets te herkenbaar als gimmick. Kijkende naar JJ Abrams producties zoals Super 8, Fringe etc.. is dat tegenwoordig weer meer gebruikelijk en kan het soms de sfeer versterken, maar bij een video zoals dit over een interactieve koffie utility is het redelijk ongepast.
Ook de scherpte diepte was soms storend (00.40/00.52). Op een gegeven moment wordt er bijna scherpgesteld op een object op de tafel, maar blijft het de laatste seconden toch onscherp. Scherpte diepte is vooral bruikbaar om onderwerpen te isoleren en meer aandacht te geven, maar semi focussen om maar onscherpte te kunnen hebben is nogal vreemd.
reactie op oude post, so don't get mad bro!
@zerocool22 F-ing mooi filmpje man!
jij zou echt pro game montage maker o.i.d moeten studeren/worden gast!
kan je goud geld mee verdienen maat!
@zerocool22 F-ing mooi filmpje man!
jij zou echt pro game montage maker o.i.d moeten studeren/worden gast!
kan je goud geld mee verdienen maat!
[ Voor 13% gewijzigd door w4v3g0d op 14-12-2011 23:53 ]
Sorry...maar ik vind toch echt dat deze hier ook hoort!
meer info voor de mensen die het nog gemist hebben
meer info voor de mensen die het nog gemist hebben
Van mijn tweakblog;
De afgelopen maanden heb ik Hanoi, Vietnam meedere timelapse video's verzameld vanaf verschillende rooftop bars, en geedit tot een grote compilatie.
Alle shots zijn maximaal 10 minuten video die ik versneld heb naar enkele seconden.
De afgelopen maanden heb ik Hanoi, Vietnam meedere timelapse video's verzameld vanaf verschillende rooftop bars, en geedit tot een grote compilatie.
Alle shots zijn maximaal 10 minuten video die ik versneld heb naar enkele seconden.
Wow, prachtig filmpje pim! Echt heel goed gedaan, één van de beste city-timelapse die ik ooit heb gezien. Het geeft me een goede indruk van de stad Hamoi. Dat shot met het meer, de bootjes en de city skyline is mooi
De overgang tussen dag en nacht in een shot is ook netjes gedaan. Leuk muziekje eronder. Ook veel verkeer daar zeg.
Hoeveel tijd heb je uiteindelijk in dit filmpje gestoken?
goden prijzen jullie mensen met een BMW M3!twixx schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:50:
[video]
AMEN

Thanx!!JvdGeest schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 00:14:
Wow, prachtig filmpje pim! Echt heel goed gedaan, één van de beste city-timelapse die ik ooit heb gezien. Het geeft me een goede indruk van de stad Hamoi. Dat shot met het meer, de bootjes en de city skyline is mooiDe overgang tussen dag en nacht in een shot is ook netjes gedaan. Leuk muziekje eronder. Ook veel verkeer daar zeg.
Ik ben 6 maanden geleden begonnen met filmen. Elke keer in het weekend precies voor zonsondergang bezocht ik een rooftop bar om een daglicht/zonsondergang en avond shot te kunnen filmen.
Ongeveer 20 keer met mijn camera op pad gegaan..
Uiteindelijk de video geedit met "Air-All I need" als achtergrond muziek. Toen ik een testversie uploadde naar Youtube, bleek de audio geblocked te worden i.v.m. Copyright. Toen bood een vriend van me (uit Den Bosch) aan dat ik zijn muziek kon gebruiken.
Editten is uiteindelijk +/- 30 uur geweest.. Het was al eerder 'af', maar was nog niet tevreden omdat het richting het einde iets teveel van hetzelfde werd. Dat opgelost door de shots richting het einde steeds korter en korter te maken.
Voor het eerst dat een video viral lijkt te gaan, kan het aantal facebook shares al niet meer bijhouden. Supervet!
[ Voor 9% gewijzigd door pim op 16-12-2011 06:30 ]
Cool, leuk om te lezen hoe je de video hebt gemaakt. Goed muziek ook van je vriend. Bij jou lijkt de YouTube-teller ook wat achter te lopen op het daadwerkelijke aantal views. Aan de hand van het aantal likes kun je ongeveer schatten dat je rond de 10.000 views zit
Erg mooi!!pim schreef op donderdag 15 december 2011 @ 23:12:
Van mijn tweakblog;
[video]
Waarmee geschoten en wat voor instellingen heb je gebruikt?
[edit]gevonden op YT: Casio-EX-FH20
[ Voor 3% gewijzigd door Gutteguttegut op 16-12-2011 20:34 ]
Welke instellingen bedoel je precies?Gutteguttegut schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 20:30:
[...]
Erg mooi!!
Waarmee geschoten en wat voor instellingen heb je gebruikt?
[edit]gevonden op YT: Casio-EX-FH20
Je hebt dus filmpjes gemaakt en deze versnelt? En niet allemaal losse foto's?pim schreef op zondag 18 december 2011 @ 14:10:
[...]
Welke instellingen bedoel je precies?Met filmen heb ik niet veel instellen die ik kan aanpassen.. Wel veel kleur correcties gedaan achteraf.
Yes, geeft een veel beter effect. Tenzij je uren lang wilt timelapsen, dan heb je geen andere keuze dan foto's te maken.
Thanx! Het zijn er ondertussen al 300.000 views, omdat de video door wat grote nieuwssites is gekopieerd..
Ben in een klap 'bekend' in Vietnam, en er wordt nu de komende dagen achtervolgt met camera's door de nationale tv voor een documentaire over mijn leven in hanoi.. Ben benieuwd wat dat teweeg gaat brengen volgende week..
Afgelopen dagen 300 friendrequests op facebook, en duizenden berichten.. Bizar wat een viral voor impact kan hebben!
Ben in een klap 'bekend' in Vietnam, en er wordt nu de komende dagen achtervolgt met camera's door de nationale tv voor een documentaire over mijn leven in hanoi.. Ben benieuwd wat dat teweeg gaat brengen volgende week..
Afgelopen dagen 300 friendrequests op facebook, en duizenden berichten.. Bizar wat een viral voor impact kan hebben!
lol, ben je serieus over dat je achtervolgt wordt door nationale tv?
The devil is in the details.
Yep, 4 dagen lang.. Het is de internationale zender van Vietnam, dus als het goed is wereldwijd via de sateliet te ontvangen.. Ben benieuwd hoeveel van de 100 miljoen vietnamezen het gaan zien
Haha die video, prachtig, en dat je dan daar in 1 klap zo bekend mee word!
Mooi om te zien wat een grote verkeerschaos het daar is, met al die scootertjes, en die dansende mensen, prachtig gemaakt met passende muziek!
Hier wat videootjes van mij, schiet bijna alles met een Canon 500D, maar heb sinds kort ook een GoPro
Mooi om te zien wat een grote verkeerschaos het daar is, met al die scootertjes, en die dansende mensen, prachtig gemaakt met passende muziek!
Hier wat videootjes van mij, schiet bijna alles met een Canon 500D, maar heb sinds kort ook een GoPro
Je weet dat je met je gescheur in die oude brikken in het bos voor een heleboel mensen een heleboel stuk maakt? Als in bossen die afgesloten worden voor recreatie e.d. en vergeet de diertjes niet enzo
Hmm, niet helemaal waar, ja bossen kunnen afgesloten worden, maar alleen voor auto's/motoren, voor voetgangers zullen ze geen bos afsluiten, en de meeste mensen komen nou eenmaal naar het bos om te lopen, dus dat lijkt me geen probleem.McMiGHtY schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:28:
Je weet dat je met je gescheur in die oude brikken in het bos voor een heleboel mensen een heleboel stuk maakt? Als in bossen die afgesloten worden voor recreatie e.d. en vergeet de diertjes niet enzo
En de dieren, tjah, die hebben misschien een minuutje last van wat herrie? Het is niet alsof we bomen omkappen of hun habitat verpesten
Dus misschien overdrijf je een beetje
@Row1: leuk die met de katjes
ik vind de video's toch iets te veel bewogen en het oogt wat slordig.
Deze vakantie met wintersport heel wat gefilmd en ik heb mn best gedaan om er een vette video van te maken.
Ik heb uiteindelijk de letterbox toegevoegd om een wat spannendere look / cinema look mee te geven, maar dat verpest de compo soms...
Wat vinden jullie?
Deze vakantie met wintersport heel wat gefilmd en ik heb mn best gedaan om er een vette video van te maken.
Ik heb uiteindelijk de letterbox toegevoegd om een wat spannendere look / cinema look mee te geven, maar dat verpest de compo soms...
Wat vinden jullie?
De letterbox vind ik toegevoegde waarde hebben. Het ziet er inderdaad enigszins filmachtig uit. Mooie montage. Eén punt van (lichte) kritiek is dat ik een aantal shots wat lang vond duren, maar niet echt storend. Ik zie dat je ook gebruik hebt gemaakt van versnellingen, o.a. op de piste. Had je een statief mee op de piste? Of heb je door middel van software het beeld gestabiliseerd?
Thanks!Rn82 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:00:
De letterbox vind ik toegevoegde waarde hebben. Het ziet er inderdaad enigszins filmachtig uit. Mooie montage. Eén punt van (lichte) kritiek is dat ik een aantal shots wat lang vond duren, maar niet echt storend. Ik zie dat je ook gebruik hebt gemaakt van versnellingen, o.a. op de piste. Had je een statief mee op de piste? Of heb je door middel van software het beeld gestabiliseerd?
Klopt, ik twijfelde bij sommige shots ook aan de lange duur. Maar aan de andere kant wilde ik niet de hele video alleen maar korte snelle shots hebben. Toen heb ik het maar zo gelaten.
Ja de 'timelapse' waren gedaan vanaf statief. Toen heb ik inderdaad gewoon m'n statief meegenomen op de piste.
Ik kon niet op tijd een afstandsbediening krijgen voor mn 7D, en de software loopt ook niet lekker op OS X Lion, dus daar kon ik geen timelapse mee maken. Daarna heb ik het nog geprobeerd met mn iphone en iTimelapse. maar de kwaliteit was me eigenlijk te slecht.
Toen maar besloten om lang te filmen en dan te versnellen.
Gaaf filmpje zeg Scirocco! Zitten echt hele mooie composities en shots tussen. De tempo van het muziek sluit wel aan bij de snelheid van de overgangen. Ik ben benieuwd hoe het filmpje was geweest als er iets meer tempo in zat. Maar ik vind hem echt heel goed gemaakt zo, goede afwisseling tussen de leuke herinneringen voor jezelf en ook mooie beelden voor anderen om te zien.
@scirocco, Vet filmpje! Er had van mij wat meer tempo in mogen zitten, maar erg mooi gefilmd en gemonteerd 
Ik heb zelf een tijd geleden een filmpje gemonteerd van I Love Techno in Gent. M'n vriendin heeft gefilmd, ik was daar om te fotograferen. Mijn eerste filmpje met Final Cut X gemonteerd, het is niet perfect, maar ik leer steeds wat bij
Ik heb zelf een tijd geleden een filmpje gemonteerd van I Love Techno in Gent. M'n vriendin heeft gefilmd, ik was daar om te fotograferen. Mijn eerste filmpje met Final Cut X gemonteerd, het is niet perfect, maar ik leer steeds wat bij
- Zooi - www.stefanjacobs.nl
@Scirocco echt super mooie film idd, prachtige beelden. Krijg er zin van om te gaan skieen, Wel hier en daar dat er een paar lange shots in zitten inderdaad. En bij de intro in de auto misschien iets meer cinematische kleur correctie toepassen? past misschien wat beter bij de letterbox...
@Markofnikoff ben onder de indruk hoe goed die beelden zijn geworden in zo'n donkere discotheek. Denk zelf dat het wel bij het filmpje had gepast als je de cuts en edits wat meer op de muziek had getimed. Nu is het meer achtergrond muziek en anders had je het wat meer bij de film kunnen betrekken denk ik. Maar das maar ideetje..
Heb zelf ook nieuwe filmpje gemaakt, heb naar vorige kritieken geluisterd en geprobeerd dit filmpje zo professioneel mogelijk te maken, ben benieuwd naar jullie meningen...
[Vimeo: http://vimeo.com/34862963]
[edit]Misschien handig om ff te vermelden dat het om een schoolopdracht ging: Verzin een nieuwe NUI voor een tablet interface die ouderen helpt bij bepaalde dingen in het dagelijks leven.
@Markofnikoff ben onder de indruk hoe goed die beelden zijn geworden in zo'n donkere discotheek. Denk zelf dat het wel bij het filmpje had gepast als je de cuts en edits wat meer op de muziek had getimed. Nu is het meer achtergrond muziek en anders had je het wat meer bij de film kunnen betrekken denk ik. Maar das maar ideetje..
Heb zelf ook nieuwe filmpje gemaakt, heb naar vorige kritieken geluisterd en geprobeerd dit filmpje zo professioneel mogelijk te maken, ben benieuwd naar jullie meningen...
[Vimeo: http://vimeo.com/34862963]
[edit]Misschien handig om ff te vermelden dat het om een schoolopdracht ging: Verzin een nieuwe NUI voor een tablet interface die ouderen helpt bij bepaalde dingen in het dagelijks leven.
[ Voor 16% gewijzigd door Deity op 13-01-2012 00:58 . Reden: ff verduidelijken :) ]
Authentically Digital
Heb gister een 1e poging gedaan met mijn dslr te filmen. Heb de volgende combi gebruikt:

En een voorlopig resultaat, moet nog wat uitproberen qua kleur / toning in de software (heb Video Pad gebruikt). Tevens de stabilisatie feature van Video Pad moet ik nog aanpassen, die is nu nog beetje te zweverig in sommige stukjes film.
Heeft iemand tips qua hoe je een cinematic look kan krijgen qua toning?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=BnmEHnOXc44]

En een voorlopig resultaat, moet nog wat uitproberen qua kleur / toning in de software (heb Video Pad gebruikt). Tevens de stabilisatie feature van Video Pad moet ik nog aanpassen, die is nu nog beetje te zweverig in sommige stukjes film.
Heeft iemand tips qua hoe je een cinematic look kan krijgen qua toning?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=BnmEHnOXc44]
@jeroenzelle
Misschien een kleeeiin beetje blauw/groene toevoegen voor een cinematic toning??
Verder ben ik niet echt fan van je muziekkeuze
Mij iets te oubollig.
Hier een filmpje wat ik in de sneeuw gemaakt heb.
Geschoten met een GoPro HD Hero 2 en een Canon 500D
Misschien een kleeeiin beetje blauw/groene toevoegen voor een cinematic toning??
Verder ben ik niet echt fan van je muziekkeuze
Mij iets te oubollig.
Hier een filmpje wat ik in de sneeuw gemaakt heb.
Geschoten met een GoPro HD Hero 2 en een Canon 500D
Okee, wellicht wat minder serieus en/of mooi dan alle professionele filmpjes hier, maar het is mijn school project en ik ben er wel blij mee
Het is alleen nog de intro....
De eerste heeft me zeker wel 1/2 uur gekost!
Ik heb niet alles zelf gefilmd dus dat is soms nog wel een probleem...
Ik mis een paar shots die op andere camera's staan en het beeld is, tja, beweeglijk.
Maar het is voor school:)
Intro:
[YouTube: http://youtu.be/NP6n40P_Fx4]
Outro (1):
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vgnGcs_cJCw]
Die laatste is snel in elkaar geflanst en ik heb eigenlijk een betere maar die is nog in ontwikkeling.
Shine your light, but not to hard. I'm new.
Scirocco en Pim... Wauw!
edit: Onaffe dingetje maar even ge-upload:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=A53-QtnWsFU[/video]
10 minuten werk zit hier tot nu toe in en dat is te zien, nog wel:)
Jeuh copyright infringement
De eerste heeft me zeker wel 1/2 uur gekost!
Ik heb niet alles zelf gefilmd dus dat is soms nog wel een probleem...
Ik mis een paar shots die op andere camera's staan en het beeld is, tja, beweeglijk.
Maar het is voor school:)
Intro:
[YouTube: http://youtu.be/NP6n40P_Fx4]
Outro (1):
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vgnGcs_cJCw]
Die laatste is snel in elkaar geflanst en ik heb eigenlijk een betere maar die is nog in ontwikkeling.
Shine your light, but not to hard. I'm new.
Scirocco en Pim... Wauw!
edit: Onaffe dingetje maar even ge-upload:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=A53-QtnWsFU[/video]
10 minuten werk zit hier tot nu toe in en dat is te zien, nog wel:)
Jeuh copyright infringement
[ Voor 38% gewijzigd door StrongArmLance op 11-02-2012 08:30 ]
@markofnikoff: Vette beelden, laat de sfeer goed zien. Wel een beetje langdradig
@Macure: Mooi gefilmd en heel vet in elkaar gezet met die schermpjes!
@jeroenzelle: Prima video test om wat uit te proberen indd. Dat shot van de schaatsen aan doen duurt wat lang. Hou de volgende keer rekening met je kadering als je een letterbox wil toepassen, ik vind sommige beelden iets te krap. Daar heb ik de vorige keer ook geen rekening mee gehouden, vond ik wel jammer bij een aantal shots (zie vorige post)
@Row1: Jullie hebben in iedergeval veel lol gehad lijkt me
De video vind ik wat minder interessant, veel van het zelfde en qua compo vaak niet helemaal goed.
@kristan: In de eerste is het op een gegeven moment wel erg lang zwart en je hebt niet zo veel (interessant) beeldmateriaal van brussel. De 2e vind ik beter omdat je in korte tijd veel meer laat zien.
Een jongen waar ik vroeger mee omging zag m'n video van de wintersport en nodigde me uit om eens bij hun te ijszeilen. Leuk om elkaar weer even te spreken en ik kon me uitleven met het fotograferen en filmen. Hij wilde nog eens een vette video maken met z'n GoPro en vroeg of ik daarbij kon helpen. We hebben de gopro op verschillende plaatsen gemount en ik heb nog wat beelden met mn 7D geschoten.
@Macure: Mooi gefilmd en heel vet in elkaar gezet met die schermpjes!
@jeroenzelle: Prima video test om wat uit te proberen indd. Dat shot van de schaatsen aan doen duurt wat lang. Hou de volgende keer rekening met je kadering als je een letterbox wil toepassen, ik vind sommige beelden iets te krap. Daar heb ik de vorige keer ook geen rekening mee gehouden, vond ik wel jammer bij een aantal shots (zie vorige post)
@Row1: Jullie hebben in iedergeval veel lol gehad lijkt me
@kristan: In de eerste is het op een gegeven moment wel erg lang zwart en je hebt niet zo veel (interessant) beeldmateriaal van brussel. De 2e vind ik beter omdat je in korte tijd veel meer laat zien.
Een jongen waar ik vroeger mee omging zag m'n video van de wintersport en nodigde me uit om eens bij hun te ijszeilen. Leuk om elkaar weer even te spreken en ik kon me uitleven met het fotograferen en filmen. Hij wilde nog eens een vette video maken met z'n GoPro en vroeg of ik daarbij kon helpen. We hebben de gopro op verschillende plaatsen gemount en ik heb nog wat beelden met mn 7D geschoten.
Ik weet het, alleen als intro leek de eerste mij het meest geschikt.
Dat lange zwarte was omdat de muziek dat het beste toestond maar het deel dat daarna komt is niet eens noodzakelijk.
Voor Brussel beeldmateriaal had ik het derde filmpje... Ik ga overstappen op vimeo.
Maar voor de rest tips? In de intro moet duidelijk worden wie en wat.
Ik was van plan bij de tekst verschijningen nog wat kleine mozaiekjes met beeld materiaal te laten verschijnen. Maar ik wacht nog op de bestanden van m'n vrienden.
En over jeroenzeile en row1: het verschil in muziek:) vertel is jullie filmwerk ook niet weg... Ik heb zo'n HD flip camera van Sony, gekregen van de dierenarts omdat ik hem hielp met een filmpje over het prikken van een 6 meter lange python.
Dat vindt ik nou leuk aan het filmen, het brengt je ergens. Nu nog een normale camera die groter is dan 15(!) cm...
@Scirocco Mooi filmpje, ziet er tof uit ijszeilen, hoe vindt jij dat soort muziek voor een filmpje?
Maar wederom weer een prachtig filmpje:)
Dat lange zwarte was omdat de muziek dat het beste toestond maar het deel dat daarna komt is niet eens noodzakelijk.
Voor Brussel beeldmateriaal had ik het derde filmpje... Ik ga overstappen op vimeo.
Maar voor de rest tips? In de intro moet duidelijk worden wie en wat.
Ik was van plan bij de tekst verschijningen nog wat kleine mozaiekjes met beeld materiaal te laten verschijnen. Maar ik wacht nog op de bestanden van m'n vrienden.
En over jeroenzeile en row1: het verschil in muziek:) vertel is jullie filmwerk ook niet weg... Ik heb zo'n HD flip camera van Sony, gekregen van de dierenarts omdat ik hem hielp met een filmpje over het prikken van een 6 meter lange python.
Dat vindt ik nou leuk aan het filmen, het brengt je ergens. Nu nog een normale camera die groter is dan 15(!) cm...
@Scirocco Mooi filmpje, ziet er tof uit ijszeilen, hoe vindt jij dat soort muziek voor een filmpje?
Maar wederom weer een prachtig filmpje:)
[ Voor 19% gewijzigd door StrongArmLance op 17-02-2012 16:09 ]
@scirocco: Nice filmpje! Alleen zou je wat meer afwisseling kunnen proberen qua beelden, ik weet niet of dat kan natuurlijk, want het onderwerp is beperkt. Maar zeer goed gemaakt!
Ik heb zelf ook weer wat in elkaar geknutseld:
Geschoten met een A55 + 16-50F2.8SSM + Samyang Fisheye
Het was erg donker binnen en er hing ook veel rook dus het is niet helemaal geworden wat ik ervan had gehoopt:
Above & Beyond Group Therapy Tour 2012 Noxx Antwerp Aftermovie [HD]
Ik heb zelf ook weer wat in elkaar geknutseld:
Geschoten met een A55 + 16-50F2.8SSM + Samyang Fisheye
Het was erg donker binnen en er hing ook veel rook dus het is niet helemaal geworden wat ik ervan had gehoopt:
Above & Beyond Group Therapy Tour 2012 Noxx Antwerp Aftermovie [HD]
- Zooi - www.stefanjacobs.nl
[Vimeo: http://vimeo.com/37850116]
Ik heb niet alles zelf gefilmd natuurlijk, wat soms wat verschil geeft in de kwaliteit.
@Markofnikoff
Niet slecht hoor, ja die rook is jammer, maar zeker aan het stukje bij het eind heb je de lichteffecten heel mooi er op staan.
Ik heb niet alles zelf gefilmd natuurlijk, wat soms wat verschil geeft in de kwaliteit.
@Markofnikoff
Niet slecht hoor, ja die rook is jammer, maar zeker aan het stukje bij het eind heb je de lichteffecten heel mooi er op staan.
Dit jaar voor het eerst meegedaan aan een 48 Hour Film project, super ervaring! Weer ontzettend veel bijgeleerd. Het 48hfp wordt over de hele wereld georganiseerd in meer dan 120 steden, waarbij teams het tegen elkaar opnemen om binnen 48 uur een korte film van max 7 minuten neer te zetten. Hierbij moet elk team 3 verplichte zaken in de film verwerken: een karakter, een voorwerp en een zin. Dit jaar was dat voor ons Ome Henk en/of Tante Hennie, een zakdoek en de zin "Vergeet je broer niet." Op vrijdag is om 19.00 de aftrap, waarbij elk team een papier uit de grote hoed trekt en zo bepaald in welk genre je je film gaat maken. Vervolgens heb je 48 uur, dus tot zondag 19.00 om je film te realiseren. Te laat inleveren of een of meerdere verplichten elementen er niet in betekend diskwalificatie...
Wij hebben een film moeten maken in het genre horror. Na een flinke brainstorm sessie tot diep in de nacht vrijdag stond het script in de basis klaar. Vervolgens zijn we zaterdag 's ochtends vroeg begonnen met filmen en tot 's avonds laat doorgegaan, waarna we tot diep in de nacht hebben doorgezwoegd om de basis van de edit te realiseren. Zondag stond in het teken van de audio afmixen, sound design, laatste missende shots schieten, edit afronden en bijschaven en kleurcorrectie. Gelukkig op tijd klaar en mooi de 3 elementen kunnen verwerken. Ik heb het camerawerk en het licht verzorgd voor de film. Het resultaat leverde een award op voor Best Director, Best Editing, Best Use of Character, Runner-Up Publieksprijs en Runner-Up Best Film!
Wij hebben een film moeten maken in het genre horror. Na een flinke brainstorm sessie tot diep in de nacht vrijdag stond het script in de basis klaar. Vervolgens zijn we zaterdag 's ochtends vroeg begonnen met filmen en tot 's avonds laat doorgegaan, waarna we tot diep in de nacht hebben doorgezwoegd om de basis van de edit te realiseren. Zondag stond in het teken van de audio afmixen, sound design, laatste missende shots schieten, edit afronden en bijschaven en kleurcorrectie. Gelukkig op tijd klaar en mooi de 3 elementen kunnen verwerken. Ik heb het camerawerk en het licht verzorgd voor de film. Het resultaat leverde een award op voor Best Director, Best Editing, Best Use of Character, Runner-Up Publieksprijs en Runner-Up Best Film!
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
zo die volwassen acteurs doen hun werk best heel aardig, waar heb je die zo snel / low budget vandaan weten te halen?
Iedereen werkt aan dit project gratis mee, we gaan gewoon allemaal voor de eer
Dit team heeft al vaker mee gedaan, ik was er nieuw bij. Vorig jaar hebben dezelfde acteurs meegewerkt. In het team is iedereen professional en verdient dus zijn of haar brood met de rol die ze vervullen in het team, ook de acteurs en actrices.
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
Vet, zou ook wel eens mee willen doen met zo'n projectje. Mis de gevarieerdheid wel een beetje na het afronden van mijn opleiding. Kan je je ergens opgeven oid? (doe overigens ook al mee met het tweakers videoproject)
[ Voor 15% gewijzigd door Snuurtje op 19-03-2012 23:25 ]
kristan: Misschien leuk voor mensen die de mensen in je filmpje kennen, maar ik vind de kwaliteit (zowel qua resolutie als qua camerawerk) toch wel een beetje aan de lage kant...
jd1987: Supervet
Goed gefilmd, goede acteurs, goede kwaliteit beeld & geluid. Waar was jij verantwoordelijk voor?
Voor onze projectherkansing (
) waren we op het idee gekomen om een viertal reclamefilmpjes te maken. We moesten voor een zelfbedachte telecomprovider een 'experience' bedenken en daar waren onderstaande filmpjes als ondersteuning bij bedoeld.
Ik heb alles gefilmd met m'n Canon 7D en Sigma 17-50 f/2.8 (enkele shots met Canon 70-200L f/4) en na afloop gemonteerd met Adobe Premiere Pro CS5.5. Geluid heb ik ook gedaan. Ondanks dat het allemaal filmpjes zijn van rond de 30 seconden ben ik er nog flink lang mee bezig geweest...
Maar gelukkig niet voor niks, want voor de herkansing heb ik een 8 gekregen (
).
De filmpjes zouden natuurlijk voor zich moeten spreken, anders zouden het geen goede reclamefilmpjes zijn, maar mocht het niet duidelijk zijn, onder elk filmpje staat een spoiler met de uitleg
720p of 1080p is aan te raden.
jd1987: Supervet
Voor onze projectherkansing (

Ik heb alles gefilmd met m'n Canon 7D en Sigma 17-50 f/2.8 (enkele shots met Canon 70-200L f/4) en na afloop gemonteerd met Adobe Premiere Pro CS5.5. Geluid heb ik ook gedaan. Ondanks dat het allemaal filmpjes zijn van rond de 30 seconden ben ik er nog flink lang mee bezig geweest...
Maar gelukkig niet voor niks, want voor de herkansing heb ik een 8 gekregen (

De filmpjes zouden natuurlijk voor zich moeten spreken, anders zouden het geen goede reclamefilmpjes zijn, maar mocht het niet duidelijk zijn, onder elk filmpje staat een spoiler met de uitleg
spoiler: Telefoon kwijt
Door middel van een app die je bij een abonnement bij onze telecomprovider (Colibri) krijgt, kan je makkelijk je telefoon terugvinden. Terwijl je bij andere telecomproviders, die dat niet hebben, je dus zelf moet zoeken.
spoiler: Stabiliteitsbundel
Door een bundel die Colibri aanbiedt worden kosten verspreid als je over je bundel heen gaat, waardoor je niet voor verrassingen komt te staan. Bij andere providers kan je dus soms wel onverwacht een hoge rekening krijgen.
spoiler: Eigen contactpersoon
Ieder bedrijf krijgt bij Colibri zijn eigen medewerker, waardoor je snel en goed geholpen wordt, terwijl je bij andere providers vaak een algemeen nummer moet bellen en dan lang in de wacht staat.
spoiler: In de wacht
Normaal is wachten niet leuk bij een telecomprovider, maar omdat je bij Colibri een cadeau krijgt als je langer dan 5 minuten in de wacht staat, vinden mensen het wel leuk om te wachten en hopen ze er zelfs op.
Hahn: Thnx! Ik was verantwoordelijk voor camerawerk en licht
Daarnaast zat de mixer bij mij op de rig, dus ook audio levels in de gaten gehouden en mixer ingesteld, maar props voor geluid gaan natuurlijk naar mijn assistent en boom pole operator!
Snuurtje: Je kan je gewoon opgeven hoor! Volgende 48hfp's zijn in Amsterdam(4-6 mei) en Breda(wss mei). Zijn wel inschrijfkosten aan verbonden van zo'n €150,- per team.
Snuurtje: Je kan je gewoon opgeven hoor! Volgende 48hfp's zijn in Amsterdam(4-6 mei) en Breda(wss mei). Zijn wel inschrijfkosten aan verbonden van zo'n €150,- per team.
Vet filmpje hoor, erg goed werk geleverd als team jd1987! Het acteerwerk, nabewerking, camerastandpunten e.d. is allemaal goed gedaan. Als ik kijk hoe lang wij met Double Exposure bezig waren, dan is het knap te noemen hoe snel jullie dit hebben gedaan.
Anoniem: 305478
Voor 't eerst ook aan het bewerken geslagen en dus tevens ook de eerste keer dat ik Final Cut Pro gebruik.
Had de GoPro net een week maar achteraf, makkelijk praten, nog wel veel ideeën die ik 'ook wel had kunnen doen'.
Waarmee heb jij dan gefilmd en welke stukken? Want eerlijk gezegd merk ik niet veel verschilkristan schreef op zondag 11 maart 2012 @ 20:07:
[video]
@Markofnikoff
Daarnaast vind ik het jammer dat er heel wat taalfouten tegen het Frans worden gemaakt. Ik neem aan dat het een schoolopdracht was oid? Anders was je beter bij het Nederlands gebleven/je tekst door iemand hebben laten nalezen.
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Leuk filmpje, leuke impressie van een volgens mij geslaagde vakantie. Wat ik nog zou verbeteren is de montage wat meer op de muziek leggen, zodat het wat lekkerder/vlotter loopt.Anoniem: 305478 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:48:
[video]
Voor 't eerst ook aan het bewerken geslagen en dus tevens ook de eerste keer dat ik Final Cut Pro gebruik.
Had de GoPro net een week maar achteraf, makkelijk praten, nog wel veel ideeën die ik 'ook wel had kunnen doen'.
Joejoe!
Anoniem: 305478
Bedankt! Ja ik weet het, zal wel komen als ik het wat vaker gedaan heb denk ik. Was de eerste keer echt filmen en de eerste keer echt bewerken, dus ik hoop en denk dat het nu alleen maar beter kan worden.DonMetal schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 17:01:
[...]
Leuk filmpje, leuke impressie van een volgens mij geslaagde vakantie. Wat ik nog zou verbeteren is de montage wat meer op de muziek leggen, zodat het wat lekkerder/vlotter loopt.
Tof dat je even hebt gekeken
Anoniem: 327686
Hey tweakers,
Samen met een vriend de voorbije weken wat lol beleefd met een hobby projectje, waarvan het resultaat hieronder te bekijken is. Het idee was om een leuk actie filmke te maken met wat humor elementen erin verwerkt. Enjoy!
Wat betreft materiaal hebben we de volgende zaken gebruikt:
Groeten,
Jef
Samen met een vriend de voorbije weken wat lol beleefd met een hobby projectje, waarvan het resultaat hieronder te bekijken is. Het idee was om een leuk actie filmke te maken met wat humor elementen erin verwerkt. Enjoy!
Wat betreft materiaal hebben we de volgende zaken gebruikt:
- Camera's: Canon 600D/T3i, Nikon D7000, Panasonic HVX200.
- Audio: Rode NTG2 en Rode videomic pro
- Software: Premiere Pro CS5.5 en After Effects CS5.5
Groeten,
Jef
@Senjudahr: Haha leuk filmpje. Mooie lengte en het heeft me vermaakt.
Anoniem: 327686
Thanks! Grappig dat je de lengte vermeldt. We hadden eerst iets dat dubbel zo lang was en nadat we nog strakker gemonteerd hadden, waren we niet zeker of deze lengte wel zou werken. Blijkbaar toch de juiste keuze gemaakt :-)walletje-w schreef op maandag 02 april 2012 @ 21:10:
@Senjudahr: Haha leuk filmpje. Mooie lengte en het heeft me vermaakt.
Lol ik moest lachen, enige wat jammer was was het NL accent, maar daar doe je vrij weinig aan. Verder erg leuk.
@Senjudahr Leuk gedaan, de effecten zijn ook geloofwaardig tot de bloedspatten op de camera 
@Bart.O Ook netjes gemaakt. Goede impressie en je krijgt een mooi gevoel van de sfeer. Ik mis alleen de ondertiteling
Een beetje spam maar wel helemaal zelf gemaakt
[YouTube: http://youtu.be/_S2T6migcxk]
Gear: Canon 550D met diverse lenzen waaronder de:
- Samyang 8mm f/3.5 fisheye
- Canon 17-55mm f/2.8
- Yashica Auto Yashinon 50mm f/1.7
Opname dag: zondag 11maart van 16:00 uur tot 20:00 uur (ongeveer).
Twee verschillende locaties
Edit dag: dinsdag 13 maart van 14:00 uur tot 19:00 uur (ongeveer).
@Bart.O Ook netjes gemaakt. Goede impressie en je krijgt een mooi gevoel van de sfeer. Ik mis alleen de ondertiteling
Een beetje spam maar wel helemaal zelf gemaakt
[YouTube: http://youtu.be/_S2T6migcxk]
Gear: Canon 550D met diverse lenzen waaronder de:
- Samyang 8mm f/3.5 fisheye
- Canon 17-55mm f/2.8
- Yashica Auto Yashinon 50mm f/1.7
Opname dag: zondag 11maart van 16:00 uur tot 20:00 uur (ongeveer).
Twee verschillende locaties
Edit dag: dinsdag 13 maart van 14:00 uur tot 19:00 uur (ongeveer).
Aah, dat komt me bekend voor.
Liep daar zelf rond als fotograaf voor de eerste band.
[ Voor 9% gewijzigd door the mod man op 07-04-2012 14:40 ]
I can't wait to shoot!
Da MarcoTM Show Movie (84 minuten met engelse ondertiteling)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=7Dhr70z9fG0]
Tja, ik heb sinds 3 maanden een nieuw YouTube kanaal waar ik sinds een week of 8 op een absurd humoristische manier etenswaren revieuw en dat plotseling door de media werd opgepikt. ( oa, door dumpit, geenstijl, reddit, humo en BNN's 24/7)
Niet dat het nou zo gruwelijk veel kijkers heeft opgeleverd, want ja we hebben ondertussen 99 TV kanalen op het kabelnet en mensen moetden dus maar net dat ene programma gezien hebben willen ze weten dat ik besta, maar ik vind 55.000 vieuws en 141 abonnees in zo'n korte tijd best netjes en dr komt elke dag gemiddeld wel een abonnee bij. Bovendien is een van de filmpjes op dumpert ( het waren dr al 2) daar al 60.000 keer bekeken en daart zie ik natuurlijk niks van terug op mij eigen kanaal, vooral omdat dit kanaal toendertijd nog niet bestond, maar ze hebben me gelukkig toch weer weten te vinden. Alleen lullig van geenstijl dat ik t van een vriend aan de telefoon moest horen dat ik bij ze op de frontpage stond, en ze zelf geen kik hebben gegeven.maar ja ik zal niet klagen.
Tot mijn verbazing kijken dr niet alleen Nederlanders, maar tot nu toe ook 3000 amerikanen en 2000 britten, ondanks dat het allemaal nederlandstalig is en daarom heb ik mijn movie voor hen maar eens gemaakt inclusief ondertiteling, zodat ze ook weten waar ik t in godsnaam allemaal over heb. er wordt in totaal door zon 60 landen naar mijn filmpjes gekeken.
Nou denk je, das veel? Nou nee, als je adsense partner bent, en dat ben ik dan krijg je voor elke 1000 vieuws ongeveer 1,50 aan reklame inkomsten van Google en sinds ik dat pas een week of 5 ben zijn er tot nu toe ook maar net 70 euro binnen gekomen. Maar goed ik doe dit ook voornamelijk als hobby, het maken van vrienden en als uitdaging en dan is het fiet dat er ook maar geld voor terug komt alleen al een troffee voor in de kast, Wie kan dat nou zeggen van zijn youtubekanaal, bijna niemand toch? en sinds er sprake is van groei kan dat altijd nog een keertje komen. Tweakers.net is ook ooit als een xeroxblaadje begonnen met waarschijnlijk (ik weet t wel zeker) minder lezers in de eerste 8 weken van zn bestaan)
maar ik zet het hier dus niet omdat ik verwacht dat ik over jullie ruggen rijk zal worden:) Dan zijn we toch minimaal een jaar verder. als die film in een jaar tijd maar 10% van het aantal vieuws krijgt als het filmpje en review van de yarvik 210 tablet van 100 euro die ik hier voor tweakers gerevieuwd heb (30.000 vieuws ongeloofelijk, ik had er niet meer dan 50 verwacht) dan ben ik al heel blij.. ern dat zou dus 4,50 Euro aan reklame inkomsten betekenen, ik bedoel maar:)
Maar goed er is al een beetje sprake van een sneeuwbaleffect. ik begon met 1000 kijkers in een week en nu zit ik al op 1200 kijkers per dag dus wie weet.
Okay, dat moest ik toch even kwijt. oh en voor je je afvraagt waarom er wel 8000 kijkers door BNN naar mijn kanaal zijn komen kijken maar er geen 8000 comments staan, Dat is omdat je een youtube account moet hebben om te kunnen reageren en howel wij internetters denken dat youtube al enorm groot is, heeeft wel iedereen facebook, maar youtube zelf heeft wereldwijd maar iets van 222.000 uploadende abonnees, de rest kan dus alleen maar een duimpje geven.
Dat was m. Ik hoop dat je wat aan al die info hebt gehad, en misschie kijk ik binnekort wel aar jouw filmpjes. ik zou zeggen. Doen! het is vreselijk leuk en t houd je nog van de staat ook.
Veel kijkplezier gewenst.
verleemen AKA MarcoTM
Hier nog even mijn Set Up.
Wat de tech betreft Ik gebruik een Logitech 520HD webcam met ingebouwde microfoon, een Samsung Galaxy 7 Pad, een Samsung Galaxy S telefoon en een 720p cameraatje van de Blokker om mee te filmen.
Ik capture en monteer met de Shareware versie van AVS4you 6.0 video editor in een resolutie van 640x360, deels omdat ik dat goed genoeg vind voor dit soort filmpjes, maar ook omdat dat in 16:9 is en de filsize, render en upload tijd daarmee nog een beetje binnen de perken blijven.
Capturen gaat met 3.5 mbit Mp2 en renderen gaat met 1200 Kbit/sec xvid en 192 kbit mp3. Mijn pc is een dualcore celeron op 2.6 ghz met 2 GB ram en 1.5 TB harde schijf..
Als renderhardware gebruik ik een Nvidia GT520 grefische kaart met 48 cuda cores waardoor een film als deze in 40 minuten gerenderd wordt.
Als ondetiteling software gebruik ik het freeware VisualDubSync dat ik erg kan aanraden en waar mee ik in 10 uur straight de ondertiteling van deze film geschreven heb. Daarnaast gebruik ik open office voor de spelfoutjes die er gegarandeerd insluipen:)
Als laaste gebruik ik de share ware versie van Paint Shop Pro 7 voor eventuele graphics.
Zo zie je maar weer dat je met practisch No budget at all toch een avondvullende film kunt produceren waar men nog naar kijkt ook:) Afgezien van de galaxy tab en telefoons ( waar je net zo goed een bart smit cameraatje van 80 euro kunt gebruiken, die filmen tegenwooprdig ook al in 720p)
Dus wat heb je tegenwoordig nodig?
Packard bell Pc ....... ..................270 euro,
NVIDIA GT 520 kaart ...................60 euro.
Logitec 520 HD webcam ..............40 euro.
Avs4you shareware .......................0 euro
Paint Shop Pro shareware..............0 euro
visualDubSync Freeware................0 euro
Extra camera van de blokker.........80 euro
Dus zit je op een totaal van 430 euro en je bent productierijp.
Daarnaast is het onderwerp de goedkopere of exotische voedings/genotmiddelen. Zo was de euroshopper cola light toedertijd 58 cent inclusief statiegeld. Ik denk dat de materiaalkosten voor de revieuws van deze film niet meer dan 15 euro zijn geweest in totaal. (even die boodschappentas vol euroshopperprodukten van 11 euro buiten beschouwing gelaten.)
Natuurlijk gooi ik er wel eens iets duurders doorheen als dat een interresante revieuw/story op zal leveren:)
Die Galaxy telefoons en de 1TB harde schijf heb je hiervoor niet nodig, das hooguit voor backup Ik capture en render gewoon op de interne 350 Gb schijf in de PB computer. Maar om t plaatje compleet te maken vermeld ik toch even dat de usbschijf van 1 TB 99 euro heeft gekost, de galaxy tab 375 euro en de galaxy S bij een abonnement va 12.75 per maand zit.
In weze staat hier niets tussen wat je niet al in huis hebt, en ja dat eten is eten dus dat had ik toch al moeten kopen en op die computer wordt ook gewoon gegamed en ge-internet dus eigenlijk mag dat bedrag nog eens door 3 gedeeld worden ( vanuit een 8 urige werkdag gezien ) en dus zit je op een uiteindelijk kostenplaatje van 150 euro waar in de laaste 5 weken alweer zon 20 euro aan reklamegeld op is terugverdiend (en die . Dat bedrag slaat op de euroshopper only films, niet op de nu al in totaal 200 andere filmpjes,teller staat niet stil natuurlijk:) Die eerste 70 euro van adsense moeten nog overgemaakt worden, dat wordt helaas pas 1 mei, omdat ik de treshold net 2 dagen te laat heb gehaald, maar als t binnen is is t plan om van dat geld alleen eten voor de reviews te kopen en te kijken of we daar minimaal 2 weken mee kunnen uitzingen, en das dan inclusief alles wat ik in die tijd aan voedsel tot me zal nemen. dat moet lukken...
Zo zie je maar weer, Het leven is zo duur als je zelf wil:)
Mocht de VLC editor uiteindelijk uitkomen en t een beetje goed doen stap ik daar natuurlijk op over..
En ja, uiteindelijk zal t dan toch een Mac worden voor de editor met een fatsoenlijke camera en wat lampjes om de boel wat beter uit te lichten, Maar dan moet de spaarpot nog even doorgroeien want ik heb net weer een PSvita gekocht...
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=7Dhr70z9fG0]
Tja, ik heb sinds 3 maanden een nieuw YouTube kanaal waar ik sinds een week of 8 op een absurd humoristische manier etenswaren revieuw en dat plotseling door de media werd opgepikt. ( oa, door dumpit, geenstijl, reddit, humo en BNN's 24/7)
Niet dat het nou zo gruwelijk veel kijkers heeft opgeleverd, want ja we hebben ondertussen 99 TV kanalen op het kabelnet en mensen moetden dus maar net dat ene programma gezien hebben willen ze weten dat ik besta, maar ik vind 55.000 vieuws en 141 abonnees in zo'n korte tijd best netjes en dr komt elke dag gemiddeld wel een abonnee bij. Bovendien is een van de filmpjes op dumpert ( het waren dr al 2) daar al 60.000 keer bekeken en daart zie ik natuurlijk niks van terug op mij eigen kanaal, vooral omdat dit kanaal toendertijd nog niet bestond, maar ze hebben me gelukkig toch weer weten te vinden. Alleen lullig van geenstijl dat ik t van een vriend aan de telefoon moest horen dat ik bij ze op de frontpage stond, en ze zelf geen kik hebben gegeven.maar ja ik zal niet klagen.
Tot mijn verbazing kijken dr niet alleen Nederlanders, maar tot nu toe ook 3000 amerikanen en 2000 britten, ondanks dat het allemaal nederlandstalig is en daarom heb ik mijn movie voor hen maar eens gemaakt inclusief ondertiteling, zodat ze ook weten waar ik t in godsnaam allemaal over heb. er wordt in totaal door zon 60 landen naar mijn filmpjes gekeken.
Nou denk je, das veel? Nou nee, als je adsense partner bent, en dat ben ik dan krijg je voor elke 1000 vieuws ongeveer 1,50 aan reklame inkomsten van Google en sinds ik dat pas een week of 5 ben zijn er tot nu toe ook maar net 70 euro binnen gekomen. Maar goed ik doe dit ook voornamelijk als hobby, het maken van vrienden en als uitdaging en dan is het fiet dat er ook maar geld voor terug komt alleen al een troffee voor in de kast, Wie kan dat nou zeggen van zijn youtubekanaal, bijna niemand toch? en sinds er sprake is van groei kan dat altijd nog een keertje komen. Tweakers.net is ook ooit als een xeroxblaadje begonnen met waarschijnlijk (ik weet t wel zeker) minder lezers in de eerste 8 weken van zn bestaan)
maar ik zet het hier dus niet omdat ik verwacht dat ik over jullie ruggen rijk zal worden:) Dan zijn we toch minimaal een jaar verder. als die film in een jaar tijd maar 10% van het aantal vieuws krijgt als het filmpje en review van de yarvik 210 tablet van 100 euro die ik hier voor tweakers gerevieuwd heb (30.000 vieuws ongeloofelijk, ik had er niet meer dan 50 verwacht) dan ben ik al heel blij.. ern dat zou dus 4,50 Euro aan reklame inkomsten betekenen, ik bedoel maar:)
Maar goed er is al een beetje sprake van een sneeuwbaleffect. ik begon met 1000 kijkers in een week en nu zit ik al op 1200 kijkers per dag dus wie weet.
Okay, dat moest ik toch even kwijt. oh en voor je je afvraagt waarom er wel 8000 kijkers door BNN naar mijn kanaal zijn komen kijken maar er geen 8000 comments staan, Dat is omdat je een youtube account moet hebben om te kunnen reageren en howel wij internetters denken dat youtube al enorm groot is, heeeft wel iedereen facebook, maar youtube zelf heeft wereldwijd maar iets van 222.000 uploadende abonnees, de rest kan dus alleen maar een duimpje geven.
Dat was m. Ik hoop dat je wat aan al die info hebt gehad, en misschie kijk ik binnekort wel aar jouw filmpjes. ik zou zeggen. Doen! het is vreselijk leuk en t houd je nog van de staat ook.
Veel kijkplezier gewenst.
verleemen AKA MarcoTM
Hier nog even mijn Set Up.
Wat de tech betreft Ik gebruik een Logitech 520HD webcam met ingebouwde microfoon, een Samsung Galaxy 7 Pad, een Samsung Galaxy S telefoon en een 720p cameraatje van de Blokker om mee te filmen.
Ik capture en monteer met de Shareware versie van AVS4you 6.0 video editor in een resolutie van 640x360, deels omdat ik dat goed genoeg vind voor dit soort filmpjes, maar ook omdat dat in 16:9 is en de filsize, render en upload tijd daarmee nog een beetje binnen de perken blijven.
Capturen gaat met 3.5 mbit Mp2 en renderen gaat met 1200 Kbit/sec xvid en 192 kbit mp3. Mijn pc is een dualcore celeron op 2.6 ghz met 2 GB ram en 1.5 TB harde schijf..
Als renderhardware gebruik ik een Nvidia GT520 grefische kaart met 48 cuda cores waardoor een film als deze in 40 minuten gerenderd wordt.
Als ondetiteling software gebruik ik het freeware VisualDubSync dat ik erg kan aanraden en waar mee ik in 10 uur straight de ondertiteling van deze film geschreven heb. Daarnaast gebruik ik open office voor de spelfoutjes die er gegarandeerd insluipen:)
Als laaste gebruik ik de share ware versie van Paint Shop Pro 7 voor eventuele graphics.
Zo zie je maar weer dat je met practisch No budget at all toch een avondvullende film kunt produceren waar men nog naar kijkt ook:) Afgezien van de galaxy tab en telefoons ( waar je net zo goed een bart smit cameraatje van 80 euro kunt gebruiken, die filmen tegenwooprdig ook al in 720p)
Dus wat heb je tegenwoordig nodig?
Packard bell Pc ....... ..................270 euro,
NVIDIA GT 520 kaart ...................60 euro.
Logitec 520 HD webcam ..............40 euro.
Avs4you shareware .......................0 euro
Paint Shop Pro shareware..............0 euro
visualDubSync Freeware................0 euro
Extra camera van de blokker.........80 euro
Dus zit je op een totaal van 430 euro en je bent productierijp.
Daarnaast is het onderwerp de goedkopere of exotische voedings/genotmiddelen. Zo was de euroshopper cola light toedertijd 58 cent inclusief statiegeld. Ik denk dat de materiaalkosten voor de revieuws van deze film niet meer dan 15 euro zijn geweest in totaal. (even die boodschappentas vol euroshopperprodukten van 11 euro buiten beschouwing gelaten.)
Natuurlijk gooi ik er wel eens iets duurders doorheen als dat een interresante revieuw/story op zal leveren:)
Die Galaxy telefoons en de 1TB harde schijf heb je hiervoor niet nodig, das hooguit voor backup Ik capture en render gewoon op de interne 350 Gb schijf in de PB computer. Maar om t plaatje compleet te maken vermeld ik toch even dat de usbschijf van 1 TB 99 euro heeft gekost, de galaxy tab 375 euro en de galaxy S bij een abonnement va 12.75 per maand zit.
In weze staat hier niets tussen wat je niet al in huis hebt, en ja dat eten is eten dus dat had ik toch al moeten kopen en op die computer wordt ook gewoon gegamed en ge-internet dus eigenlijk mag dat bedrag nog eens door 3 gedeeld worden ( vanuit een 8 urige werkdag gezien ) en dus zit je op een uiteindelijk kostenplaatje van 150 euro waar in de laaste 5 weken alweer zon 20 euro aan reklamegeld op is terugverdiend (en die . Dat bedrag slaat op de euroshopper only films, niet op de nu al in totaal 200 andere filmpjes,teller staat niet stil natuurlijk:) Die eerste 70 euro van adsense moeten nog overgemaakt worden, dat wordt helaas pas 1 mei, omdat ik de treshold net 2 dagen te laat heb gehaald, maar als t binnen is is t plan om van dat geld alleen eten voor de reviews te kopen en te kijken of we daar minimaal 2 weken mee kunnen uitzingen, en das dan inclusief alles wat ik in die tijd aan voedsel tot me zal nemen. dat moet lukken...
Zo zie je maar weer, Het leven is zo duur als je zelf wil:)
Mocht de VLC editor uiteindelijk uitkomen en t een beetje goed doen stap ik daar natuurlijk op over..
En ja, uiteindelijk zal t dan toch een Mac worden voor de editor met een fatsoenlijke camera en wat lampjes om de boel wat beter uit te lichten, Maar dan moet de spaarpot nog even doorgroeien want ik heb net weer een PSvita gekocht...
[ Voor 127% gewijzigd door verleemen op 09-04-2012 11:49 ]
The freedom of saying E=MC3
EUROSHOPPER DA MOVIE ADDENDUM (95 minuten subs komen nog)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ZaC5pwTGENk]
Ok dit is de al eerder beloofde euroshopper movie wat dus een compilatie is van alle euroshopper product reviews. Dat waren ze, tot nu toe dan:)
Ik laat mensen zien wat mijn wereld is. als mensen dat gek vinden is dat niet mijn probleem. Wat mij betreft heb ik ondertussen al 250 abonnees gehad waarvan er weer 80 vertrokken zijn ( ik zou zeggen, doei!, wat moet ik met mensen die niet leuk vinden wat ik doe.) en ik dus nu er nog 140 vrienden aan over gehouden heb die wat ik doe wel waarderen en dat laten blijken ook. Mocht ik ooit 100.000 abbonee grens bereiken dan denk ik dat ik meer dan genoeg mensen bijelkaar heb om mijn eigen eiland te kopen en daar tussen de andere gekken heel gelukkig te zijn. Maar met die 140 gaat dat ook al best redelijk eigenlijk. Misschien vind je dat een beetje onrealistisch maar ik denk dat er op 7 miljard mensen genoeg anderen als ik te vinden zijn. wie weet plegen we wel een coup op het vorstenhuis als de tijd rijp is, vooral met de full feature length compilaties die in het engels zijn ondertiteld en tot in japan en koeweit worden bekeken.
En daarnaast levert het gewoon weg poen en connecties op, er zijn al mensen aan t lobbyen om dit officieel op tv te krijgen. Maar dan met proffessionele apparatuur en in een studio welteverstaan. BNNs 24/7 is ondertussen al bij me wezen filmen.
Het argument dat ik van een aantal mensen heb gehad dat er "maar" 55.000 mensen naar gekeken hebben en dat het tot nu toe "maar" 70 euro heeft opgelevert is ook zon staaltje kortzichtigheid.
Dit kanaal bestaat pas 8 weken. In de eerste week had ik 1000 views en 0 euro. In de vierde week na BNN had ik er ineens 20.000 en 10 euro ( das dan een piek omdat ik op tv was geweest, en nu is t weer op eigen kracht aan het groeien en elke week groiet dat met een factor 2 tot 3 in geld kijkers en abbonnees. Als dat zo door gaat heb ik mijn eerste miljoen kijkers met de daarbijhorende reklameinkomsten voor het jaar om is.
Ondertussen krijg ik al mailtjes of ik te boeken ben voor feestjes. Straks sta ik nog in het theater, als een soort hans Liberg, maar dan met eten. ik zie t al helemaal voor me:)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ZaC5pwTGENk]
Ok dit is de al eerder beloofde euroshopper movie wat dus een compilatie is van alle euroshopper product reviews. Dat waren ze, tot nu toe dan:)
ah okay, sorry dat had ik dus verkeerd begrepen...:)JvdGeest schreef op maandag 09 april 2012 @ 07:04:
[mbr]Topic gemerged met Post hier je zelfgemaakte filmpjes[/]
Dan zullen Hans Teeuwen en Tommy Cooper waarschijnlijk ook niet aan je besteed zijn, ieder zijn ding he?Anoniem: 99190 schreef op maandag 09 april 2012 @ 07:03:
Ik snap echt niet waarom je jezelf zo voor gek zet op het internet
Ik laat mensen zien wat mijn wereld is. als mensen dat gek vinden is dat niet mijn probleem. Wat mij betreft heb ik ondertussen al 250 abonnees gehad waarvan er weer 80 vertrokken zijn ( ik zou zeggen, doei!, wat moet ik met mensen die niet leuk vinden wat ik doe.) en ik dus nu er nog 140 vrienden aan over gehouden heb die wat ik doe wel waarderen en dat laten blijken ook. Mocht ik ooit 100.000 abbonee grens bereiken dan denk ik dat ik meer dan genoeg mensen bijelkaar heb om mijn eigen eiland te kopen en daar tussen de andere gekken heel gelukkig te zijn. Maar met die 140 gaat dat ook al best redelijk eigenlijk. Misschien vind je dat een beetje onrealistisch maar ik denk dat er op 7 miljard mensen genoeg anderen als ik te vinden zijn. wie weet plegen we wel een coup op het vorstenhuis als de tijd rijp is, vooral met de full feature length compilaties die in het engels zijn ondertiteld en tot in japan en koeweit worden bekeken.
En daarnaast levert het gewoon weg poen en connecties op, er zijn al mensen aan t lobbyen om dit officieel op tv te krijgen. Maar dan met proffessionele apparatuur en in een studio welteverstaan. BNNs 24/7 is ondertussen al bij me wezen filmen.
Het argument dat ik van een aantal mensen heb gehad dat er "maar" 55.000 mensen naar gekeken hebben en dat het tot nu toe "maar" 70 euro heeft opgelevert is ook zon staaltje kortzichtigheid.
Dit kanaal bestaat pas 8 weken. In de eerste week had ik 1000 views en 0 euro. In de vierde week na BNN had ik er ineens 20.000 en 10 euro ( das dan een piek omdat ik op tv was geweest, en nu is t weer op eigen kracht aan het groeien en elke week groiet dat met een factor 2 tot 3 in geld kijkers en abbonnees. Als dat zo door gaat heb ik mijn eerste miljoen kijkers met de daarbijhorende reklameinkomsten voor het jaar om is.
Ondertussen krijg ik al mailtjes of ik te boeken ben voor feestjes. Straks sta ik nog in het theater, als een soort hans Liberg, maar dan met eten. ik zie t al helemaal voor me:)
[ Voor 52% gewijzigd door verleemen op 09-04-2012 12:00 ]
The freedom of saying E=MC3
Dit, en jezelf vergelijken met hans teeuwen etc is wel erg ambiteus vind je niet?Anoniem: 99190 schreef op maandag 09 april 2012 @ 07:03:
Ik snap echt niet waarom je jezelf zo voor gek zet op het internet
Edit: wel leuk dat je zeer uitgebreide info geeft over hoe je te werk gaat.
[ Voor 13% gewijzigd door Bart.O op 09-04-2012 13:26 ]
Anoniem: 2096
Deze video hebben wij gemaakt na het bezoeken van São Paulo in Brazilie, als onderdeel van mijn MBA studie. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Gebruikte tools: Final Cut Pro X, Motion 5, Poser 2012, Photoshop & Illustrator.
@razor_harm Misschien zie ik het helemaal verkeerd maar ik heb het idee dat ik naar een filmpje zit te kijken wat stiekem een powerpoint is? Je laat allemaal slides "plaatjes" zien waar soms best wel veel informatie op staat, en dat gaat (mij) dan toch wel wat snel voorbij om een goed beeld van te kunnen krijgen. Ik heb het idee dat als je hier een soort Prezi presentatie van zou maken, dat je veel beter (en visueleren/mooier) je informatie kan overbrengen.
De enige reden voor de videovorm zie ik in dat laatste stukje waarbij een groep mensen om een iPad heen staan (behalve als ik iets gemist heb), maar hier kan ik niet verstaan wat er gezegd word, hoewel dit ook aan mij kan liggen natuurlijk.
Dus op zich leuk dat je op deze wijze een keer op een andere manier je onderzoeksgegevens wil presenteren maar echt veel informatie krijgt de kijker niet echt mee denk ik. Hoop dat je hier wat mee kan
Maar, misschien begrijp ik het doel van het filmpje gewoon niet goed ofzo?
Zelf heb ik ook weer nieuw filmpje gemaakt die ik graag met jullie wil delen:
De afgelopen tijd heb ik op mijn stage een video-concept gemaakt, waar we keken naar eventuele toekomstige televisie scenarios. Het is dus een soort toekomst-visie filmpje. Het camerawerk/editen/tracken/compositen en animeren van de interfaces heb ik zelf gedaan. Tips hierbinnen zijn dan ook zeer welkom
Technische informatie kun je eventueel vinden in de Vimeo omschrijving.
De enige reden voor de videovorm zie ik in dat laatste stukje waarbij een groep mensen om een iPad heen staan (behalve als ik iets gemist heb), maar hier kan ik niet verstaan wat er gezegd word, hoewel dit ook aan mij kan liggen natuurlijk.
Dus op zich leuk dat je op deze wijze een keer op een andere manier je onderzoeksgegevens wil presenteren maar echt veel informatie krijgt de kijker niet echt mee denk ik. Hoop dat je hier wat mee kan

De afgelopen tijd heb ik op mijn stage een video-concept gemaakt, waar we keken naar eventuele toekomstige televisie scenarios. Het is dus een soort toekomst-visie filmpje. Het camerawerk/editen/tracken/compositen en animeren van de interfaces heb ik zelf gedaan. Tips hierbinnen zijn dan ook zeer welkom
Authentically Digital
Anoniem: 199803
Tijd terug Magic Lantern op mijn Canon500D gezet. Door alle nieuwe mogelijkheden voelde de camera opeens een stuk duurder aan.
Gisterochtend deze timelapse gemaakt, de eerste die redelijk gelukt is.
De zon scheen al een tijdje heel mooi tussen de wolken door, duurde even voordat het kwartje viel dat het best leuk zou zijn om te proberen er een timelapse van te maken. Helaas zag ik in de verte al de rand van het wolkendek, maar kon nog het effect er nog net op krijgen voordat de lucht opklaarde. Tijdens het schieten van de foto's viel me op dat de 50mm waar ik de lens op had ingesteld wat te nauw was, maar er waren geen wolken meer om het even opnieuw te doen. Heb uiteindelijk 538 foto's met een afspeelsnelheid van 20fps aan elkaar geplakt.
[YouTube: http://youtu.be/pgb_-bWHB4A]
Gelijk ook voor het eerst dat ik een zelfgemaakt filmpje online zet.
Moet me nog wat meer verdiepen in het comprimeren van filmpjes voor op internet/youtube, want volgens mij is 107MB voor een filmpje van 320x213 / 27sec nog best aan de grote kant, of valt dat tegenwoordig wel mee? Iemand tips over wat voor algemeen gebruikte codec ik het best kan gebruiken voor optimale kwaliteit/grootte verhouding?
[YouTube: http://youtu.be/pgb_-bWHB4A]
Gelijk ook voor het eerst dat ik een zelfgemaakt filmpje online zet.
Anoniem: 401705
Vind het er geweldig uitzien. Goed uitgewerkt en mooi gedaan met de toning van het filmpje.MaCure schreef op woensdag 25 april 2012 @ 04:31:
@razor_harm Misschien zie ik het helemaal verkeerd maar ik heb het idee dat ik naar een filmpje zit te kijken wat stiekem een powerpoint is? Je laat allemaal slides "plaatjes" zien waar soms best wel veel informatie op staat, en dat gaat (mij) dan toch wel wat snel voorbij om een goed beeld van te kunnen krijgen. Ik heb het idee dat als je hier een soort Prezi presentatie van zou maken, dat je veel beter (en visueleren/mooier) je informatie kan overbrengen.
Dus op zich leuk dat je op deze wijze een keer op een andere manier je onderzoeksgegevens wil presenteren maar echt veel informatie krijgt de kijker niet echt mee denk ik. Hoop dat je hier wat mee kanMaar, misschien begrijp ik het doel van het filmpje gewoon niet goed ofzo?
![]()
[video]
Op dit moment wordt vaak h264 gebruikt, vaak in de .mov of mp4 container. Je kunt in Quicktime gemakkelijk naar h264, maar er zijn ook allerlei andere converters. Afhankelijk van je afmetingen kun je ook het aantal Mbps instellen op een bepaald maximum, daar kun je zelf mee experimenteren wat je er nog goed uit vindt zien.Anoniem: 199803 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 21:51:
Iemand tips over wat voor algemeen gebruikte codec ik het best kan gebruiken voor optimale kwaliteit/grootte verhouding?
Bedankt.
Zal morgen het filmpje eens opnieuw doen, proberen of het er met die codec beter van wordt.
Maak je serieus vrienden met je filmpjes..? Of hoop je dat te gaan doen?verleemen schreef op maandag 09 april 2012 @ 07:00:
Maar goed ik doe dit ook voornamelijk als hobby, het maken van vrienden en als uitdaging en dan is het fiet dat er ook maar geld voor terug komt alleen al een troffee voor in de kast
Heb de timelapse opnieuw gedaan, nu met H264 codec. Moest eerst nog even een oude versie van Adobe Premiere (v3) opgraven uit de verzameling geleende software en Quicktime installeren. Om het filmpje wat langer te maken heb ik het vertraagd met 50%, daardoor hapert het een klein beetje (voornamelijk zichtbaar op groot formaat). Nog trager en het is geen timelapse meer
, maar ik vond 16 seconden gewoon te kort. Moet er nog wat meer mee experimenteren, maar ben met dit resultaat ten opzichte van het vorige filmpje al redelijk tevreden. (720x480, 35sec, 30fps, 11,1MB)
[YouTube: http://youtu.be/IHFQxmSKLfg]
[YouTube: http://youtu.be/IHFQxmSKLfg]
Nice
Wat mijn probleem met timelapses vaak is, is dat de sluitertijd niet echt lekker is. Ik zeg niet dat dat nu bij jou het geval is, maar vaak zie je dat er bijvoorbeeld om de 10 seconden een shot van 1/10s sluitertijd genomen wordt. Als je dat vergelijkt met een film shot, daar is het vaak zo dat de sluiter voor de helft van de tijd open staat. Dat betekent dat als je om de 10 seconden een foto maakt, je eigenlijk ook naar 5 seconden sluitertijd zou moeten om de motion blur te laten kloppen. Natuurlijk werkt dat in de praktijk niet helemaal lekker, want dan heb je geen scherpe beelden, maar alleen motion blur, Maar soms zie ik helemaal geen motion blur meer, dat is wel erg jammer
.
Lang geleden een filmpje gemaakt voor mijn opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening (volgens mij zijn er daar niet zoveel van hier
). Een van de vakken was hulpverlening d.m.v. Foto en Video. Wist nog niet dat dit topic bestond dus vind het wel leuk om hem hier ook te delen.
Hij kan (uit ervaring bij lezingen) confronterend zijn
Hij kan (uit ervaring bij lezingen) confronterend zijn
[ Voor 8% gewijzigd door CurlyMo op 21-01-2013 21:39 ]
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
@ZaPPZion: Thanks 
@CurlyMo: Ik had uit voorzorg het geluid uitgezet, maar de beelden op zich zijn al confronterend genoeg, erg deprimerend op z'n zachtst gezegd.
Gisterochtend een stuk snelweg in de buurt opgezocht om een timelapse te maken. Nadat ik bij thuiskomst de beelden bekeek, leek het precies alsof er een boom bij de praatpaal stond te bellen.
Timelapse interval : 1 seconde , Camerasettings: Canon500D, 18-55mm@28mm, exp 0,5sec, f/25, ISO100
[Vimeo: http://vimeo.com/41620157]
@CurlyMo: Ik had uit voorzorg het geluid uitgezet, maar de beelden op zich zijn al confronterend genoeg, erg deprimerend op z'n zachtst gezegd.
Gisterochtend een stuk snelweg in de buurt opgezocht om een timelapse te maken. Nadat ik bij thuiskomst de beelden bekeek, leek het precies alsof er een boom bij de praatpaal stond te bellen.
Timelapse interval : 1 seconde , Camerasettings: Canon500D, 18-55mm@28mm, exp 0,5sec, f/25, ISO100
[Vimeo: http://vimeo.com/41620157]
Let op:
Embed je filmpje met de video tags, kijk in de OP als je niet weet hoe dat moet.
Posts met alleen linkjes worden verwijderd!
Geef ook commentaar op je voorgangers. Jij wil commentaar, zij ook.
Embed je filmpje met de video tags, kijk in de OP als je niet weet hoe dat moet.
Posts met alleen linkjes worden verwijderd!
Geef ook commentaar op je voorgangers. Jij wil commentaar, zij ook.