Da MarcoTM Show Movie (84 minuten met engelse ondertiteling)
[
YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=7Dhr70z9fG0]
Tja, ik heb sinds 3 maanden een nieuw YouTube kanaal waar ik sinds een week of 8 op een absurd humoristische manier etenswaren revieuw en dat plotseling door de media werd opgepikt. ( oa, door dumpit, geenstijl, reddit, humo en BNN's 24/7)
Niet dat het nou zo gruwelijk veel kijkers heeft opgeleverd, want ja we hebben ondertussen 99 TV kanalen op het kabelnet en mensen moetden dus maar net dat ene programma gezien hebben willen ze weten dat ik besta, maar ik vind 55.000 vieuws en 141 abonnees in zo'n korte tijd best netjes en dr komt elke dag gemiddeld wel een abonnee bij. Bovendien is een van de filmpjes op dumpert ( het waren dr al 2) daar al 60.000 keer bekeken en daart zie ik natuurlijk niks van terug op mij eigen kanaal, vooral omdat dit kanaal toendertijd nog niet bestond, maar ze hebben me gelukkig toch weer weten te vinden. Alleen lullig van geenstijl dat ik t van een vriend aan de telefoon moest horen dat ik bij ze op de frontpage stond, en ze zelf geen kik hebben gegeven.maar ja ik zal niet klagen.
Tot mijn verbazing kijken dr niet alleen Nederlanders, maar tot nu toe ook 3000 amerikanen en 2000 britten, ondanks dat het allemaal nederlandstalig is en daarom heb ik mijn movie voor hen maar eens gemaakt inclusief ondertiteling, zodat ze ook weten waar ik t in godsnaam allemaal over heb. er wordt in totaal door zon 60 landen naar mijn filmpjes gekeken.
Nou denk je, das veel? Nou nee, als je adsense partner bent, en dat ben ik dan krijg je voor elke 1000 vieuws ongeveer 1,50 aan reklame inkomsten van Google en sinds ik dat pas een week of 5 ben zijn er tot nu toe ook maar net 70 euro binnen gekomen. Maar goed ik doe dit ook voornamelijk als hobby, het maken van vrienden en als uitdaging en dan is het fiet dat er ook maar geld voor terug komt alleen al een troffee voor in de kast, Wie kan dat nou zeggen van zijn youtubekanaal, bijna niemand toch? en sinds er sprake is van groei kan dat altijd nog een keertje komen. Tweakers.net is ook ooit als een xeroxblaadje begonnen met waarschijnlijk (ik weet t wel zeker) minder lezers in de eerste 8 weken van zn bestaan)
maar ik zet het hier dus niet omdat ik verwacht dat ik over jullie ruggen rijk zal worden:) Dan zijn we toch minimaal een jaar verder. als die film in een jaar tijd maar 10% van het aantal vieuws krijgt als het filmpje en review van de yarvik 210 tablet van 100 euro die ik hier voor tweakers gerevieuwd heb (30.000 vieuws ongeloofelijk, ik had er niet meer dan 50 verwacht) dan ben ik al heel blij.. ern dat zou dus 4,50 Euro aan reklame inkomsten betekenen, ik bedoel maar:)
Maar goed er is al een beetje sprake van een sneeuwbaleffect. ik begon met 1000 kijkers in een week en nu zit ik al op 1200 kijkers per dag dus wie weet.
Okay, dat moest ik toch even kwijt. oh en voor je je afvraagt waarom er wel 8000 kijkers door BNN naar mijn kanaal zijn komen kijken maar er geen 8000 comments staan, Dat is omdat je een youtube account moet hebben om te kunnen reageren en howel wij internetters denken dat youtube al enorm groot is, heeeft wel iedereen facebook, maar youtube zelf heeft wereldwijd maar iets van 222.000 uploadende abonnees, de rest kan dus alleen maar een duimpje geven.
Dat was m. Ik hoop dat je wat aan al die info hebt gehad, en misschie kijk ik binnekort wel aar jouw filmpjes. ik zou zeggen. Doen! het is vreselijk leuk en t houd je nog van de staat ook.
Veel kijkplezier gewenst.
verleemen AKA MarcoTM
Hier nog even mijn Set Up.
Wat de tech betreft Ik gebruik een Logitech 520HD webcam met ingebouwde microfoon, een Samsung Galaxy 7 Pad, een Samsung Galaxy S telefoon en een 720p cameraatje van de Blokker om mee te filmen.
Ik capture en monteer met de Shareware versie van AVS4you 6.0 video editor in een resolutie van 640x360, deels omdat ik dat goed genoeg vind voor dit soort filmpjes, maar ook omdat dat in 16:9 is en de filsize, render en upload tijd daarmee nog een beetje binnen de perken blijven.
Capturen gaat met 3.5 mbit Mp2 en renderen gaat met 1200 Kbit/sec xvid en 192 kbit mp3. Mijn pc is een dualcore celeron op 2.6 ghz met 2 GB ram en 1.5 TB harde schijf..
Als renderhardware gebruik ik een Nvidia GT520 grefische kaart met 48 cuda cores waardoor een film als deze in 40 minuten gerenderd wordt.
Als ondetiteling software gebruik ik het freeware VisualDubSync dat ik erg kan aanraden en waar mee ik in 10 uur straight de ondertiteling van deze film geschreven heb. Daarnaast gebruik ik open office voor de spelfoutjes die er gegarandeerd insluipen:)
Als laaste gebruik ik de share ware versie van Paint Shop Pro 7 voor eventuele graphics.
Zo zie je maar weer dat je met practisch No budget at all toch een avondvullende film kunt produceren waar men nog naar kijkt ook:) Afgezien van de galaxy tab en telefoons ( waar je net zo goed een bart smit cameraatje van 80 euro kunt gebruiken, die filmen tegenwooprdig ook al in 720p)
Dus wat heb je tegenwoordig nodig?
Packard bell Pc ....... ..................270 euro,
NVIDIA GT 520 kaart ...................60 euro.
Logitec 520 HD webcam ..............40 euro.
Avs4you shareware .......................0 euro
Paint Shop Pro shareware..............0 euro
visualDubSync Freeware................0 euro
Extra camera van de blokker.........80 euro
Dus zit je op een totaal van 430 euro en je bent productierijp.
Daarnaast is het onderwerp de goedkopere of exotische voedings/genotmiddelen. Zo was de euroshopper cola light toedertijd 58 cent inclusief statiegeld. Ik denk dat de materiaalkosten voor de revieuws van deze film niet meer dan 15 euro zijn geweest in totaal. (even die boodschappentas vol euroshopperprodukten van 11 euro buiten beschouwing gelaten.)
Natuurlijk gooi ik er wel eens iets duurders doorheen als dat een interresante revieuw/story op zal leveren:)
Die Galaxy telefoons en de 1TB harde schijf heb je hiervoor niet nodig, das hooguit voor backup Ik capture en render gewoon op de interne 350 Gb schijf in de PB computer. Maar om t plaatje compleet te maken vermeld ik toch even dat de usbschijf van 1 TB 99 euro heeft gekost, de galaxy tab 375 euro en de galaxy S bij een abonnement va 12.75 per maand zit.
In weze staat hier niets tussen wat je niet al in huis hebt, en ja dat eten is eten dus dat had ik toch al moeten kopen en op die computer wordt ook gewoon gegamed en ge-internet dus eigenlijk mag dat bedrag nog eens door 3 gedeeld worden ( vanuit een 8 urige werkdag gezien ) en dus zit je op een uiteindelijk kostenplaatje van 150 euro waar in de laaste 5 weken alweer zon 20 euro aan reklamegeld op is terugverdiend (en die . Dat bedrag slaat op de euroshopper only films, niet op de nu al in totaal 200 andere filmpjes,teller staat niet stil natuurlijk:) Die eerste 70 euro van adsense moeten nog overgemaakt worden, dat wordt helaas pas 1 mei, omdat ik de treshold net 2 dagen te laat heb gehaald, maar als t binnen is is t plan om van dat geld alleen eten voor de reviews te kopen en te kijken of we daar minimaal 2 weken mee kunnen uitzingen, en das dan inclusief alles wat ik in die tijd aan voedsel tot me zal nemen. dat moet lukken...
Zo zie je maar weer, Het leven is zo duur als je zelf wil:)
Mocht de VLC editor uiteindelijk uitkomen en t een beetje goed doen stap ik daar natuurlijk op over..
En ja, uiteindelijk zal t dan toch een Mac worden voor de editor met een fatsoenlijke camera en wat lampjes om de boel wat beter uit te lichten, Maar dan moet de spaarpot nog even doorgroeien want ik heb net weer een PSvita gekocht...
[
Voor 127% gewijzigd door
verleemen op 09-04-2012 11:49
]