@Splendiddd: Vet die racesimulator.

Was vroeger fan van Colin mcCrae's racegames, deel 1 en 2 heb ik ontelbaar veel uur gespeeld. Lijkt me erg gaaf om zo te kunnen spelen.
Over de filmpjes:
Moet ik eerst zeggen dat ik zwaar noob ben op het gebied van video's maken.

Om te beginnen, mooie beelden, ben wel jaloers op alle gear en dan met name de spullen voor het stabiliseren en besturen van de camera.
#1 - Mooi ge-edit, leuk gedaan dat uit elkaar spattende logo. Vind persoonlijk de piano vanaf ongeveer 0:50 niet helemaal passend en de overgang aktie/rust te plotseling, niet goed getimed. Verderop wordt de muziek beter, maar dat duurt vrij lang.
#2 - Zoals je over een foto zou zeggen, krap gekaderd. Heb erg het gevoel alsof ik naar ingezoomde beelden zit te kijken.
#3 en 4 - Er zitten mooie stukken tussen, en dan bedoel ik dat vooral ook wat betreft beweging van de camera. Wel zonde dat het beeld soms wat schokkerig is.
En dan m'n eigen filmpje:
Het resultaat van mijn eerste serieuze poging een filmpje in elkaar te zetten. Ook al ben ik in het verleden zo'n 15jaar met 3Dstudio aan het hobbie'en geweest, heb ik daar nooit echt lange filmpjes mee gemaakt, voornamelijk plaatjes. Wel korte animaties gemaakt, maar die waren bij gebrek aan kennis over comprimeren (had toen nog geen internet) altijd te groot om iets mee te doen.
Dus als complete noob voor het eerst de film-functie van m'n camera eens uitgeprobeerd. Over een paar dagen verspreid tig uur aan beeldmateriaal verzameld. Met AdobePremiere uitgezocht en de interessante stukken eruit gehaald. Een beetje nabewerkt, hier en daar de tijd wat vertraagd. Vervolgens een soort script verzonnen, geprobeerd om de losse stukjes een beetje zinvol in elkaar over te laten lopen. Daarna van alle losse filmpjes één geheel gemaakt.
Als laatst de muziek erbij gezocht. Had eerst totaal geen idee wat voor soort muziek, maar bij toeval stuitte ik op 'After the rain' van Tom Barabas. Vreemd genoeg past het nummer zo goed bij het filmpje, dat het net lijkt alsof het ervoor gemaakt is. Heb het geluid enkel op 1 punt, 01:06, gesynchroniseerd.
Vond het wel leuk om met 3Dstudio er een intro bij te maken. Zelf een projector nagebouwd en geanimeerd, en ook een cinema countdown gemaakt. Duurde erg lang om te renderen, vandaar dat ik ervoor gekozen heb om de intro op een lagere resolutie dan de rest van het filmpje te renderen en daarna een blurfilter eroverheen om de pixels wat te verdoezelen.
Er zitten een paar overgangen in die niet helemaal netjes zijn ge-edit. Sommige beelden zijn wat flets, en ik kwam er later achter dat ik een aantal stukjes wat had kunnen ontruisen met AfterFX. Maar verder ben ik redelijk tevreden over hoe het is geworden. Gebruikte spullen: Canon 500D, 18-55mm kitlens en 55-250mm zoomlens, statief, PC:Intel E5200/2gb, PremierePro3, PhotoshopCS5 en 3DstudioMax9.
[
Vimeo: http://vimeo.com/49995670]