Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:16:
Gisterochtend een stuk snelweg in de buurt opgezocht om een timelapse te maken. Nadat ik bij thuiskomst de beelden bekeek, leek het precies alsof er een boom bij de praatpaal stond te bellen. 8)

Timelapse interval : 1 seconde , Camerasettings: Canon500D, 18-55mm@28mm, exp 0,5sec, f/25, ISO100

[video]
Je zou het filmpje nu eigenlijk weer voor een deel moeten vertragen met het toevoegen van gecombineerde frames. (klinkt gek..maar zorgt er meer voor dat de voorbij komenden auto's "vegen" zijn).

Voorbeeldje:

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip. :) Als ik het filmpje trager afspeel gaat het verkeer in de verte al vrij snel haperen.(ook inclusief toegevoegde frames). Maar het lijkt erop dat in het filmpje wat je als voorbeeld gaf, iets van motionblur toegevoegd is. Zou ik ook eens moeten proberen, moet ik alleen nog wel even uitzoeken hoe dat precies werkt. Zal me er binnenkort wat meer in verdiepen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:06
Na tijden niks meer ge-edit te hebben, heb ik vanmiddag snel wat inelkaar geprutst :p
Ben benieuwd wat jullie er van vinden ;)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=qu_crMQ9LQU&list=%2Fwatch%3Fv%3Dqu_crMQ9LQU&list=UUxYj4Xuu1EEHYaQeRiUzlCg&index=0&feature=plcp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pausie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 21:51
Ah altijd lekker die Noisia - Thommy's Theme

Vind t alleen een beetje een vaag filmpje. Iets te veel effecten die in mijn opzicht iets te random zijn toegepast, waardoor de sfeerimpressie niet lekker overkomt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:06
Pausie schreef op maandag 07 mei 2012 @ 01:46:
Ah altijd lekker die Noisia - Thommy's Theme

Vind t alleen een beetje een vaag filmpje. Iets te veel effecten die in mijn opzicht iets te random zijn toegepast, waardoor de sfeerimpressie niet lekker overkomt..
Thanks voor je mening, ik vind het zelf ook dat ik veelteveel effecten heb toegepast maar vind het wel wat hebben op de één of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:41
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:16:
@CurlyMo: Ik had uit voorzorg het geluid uitgezet, maar de beelden op zich zijn al confronterend genoeg, erg deprimerend op z'n zachtst gezegd.
Dat is jammer, want via de muziek wordt voornamelijk verteld wat de problematiek van de hoofdpersonages is.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 22:03

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Ik heb voor het bedrijf Meridiez een reclame filmpje opgenomen van/over een 'activiteit' die zij aanbieden, namelijk Stadsgolf. Ik ben redelijk tevreden over het filmpje alleen is de kleur niet wat het moet zijn (kwam ook door het gedeeltelijk slechte weer trouwens)
Ze waren in ieder geval zeer tevreden, zelf ben ik er redelijk gaar op gekeken, maar alle commentaar/tips is welkom.

(geschoten met een NEX-VG10 & Sony A55)

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CurlyMo schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:00:
Dat is jammer, want via de muziek wordt voornamelijk verteld wat de problematiek van de hoofdpersonages is.
Kreeg door de beelden al een redelijk goede indruk van wat er speelde. Muziek maakt het alleen maar dramatischer, heb er bewust voor gekozen om het niet al te veel in me op te nemen. Ik zwem al een paar jaar in m'n eigen sh*t rond, ben nogal gevoelig voor dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen,

Na twee maanden prutsen in onze vrije tijd, zijn een vriend en ik er in geslaagd om weer een (hopelijk leuk) filmpje af te werken. Hieronder kan je het resultaat bewonderen. Alle feedback is welkom!

Voor de geinteresseerden, we hebben het volgende materiaal gebruikt:
  • Video: Canon 600D en Nikon D7000
  • Audio: Rode Videomic pro
  • Software: Premiere, After Effects en Audition (CS5.5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hij is leuk !!

spoiler:
Dat moment met de vrachtwagen :D Nice _O_

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks nero355, ik heb wel wat werk gehad met die shot, dus ik ben blij dat hij toch goed overkomt dan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart.O
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 20:11
Wel op 1080 full hd kijken natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 14:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

De docu waarvoor ik in november naar Guatemala ben geweest is eindelijk af. Afgelopen zondag de eerste vertoning gehad, en dat was toch wel even emotioneel.

Ik heb hier (samen met mijn collega) camera voor gedaan. Montage/audio/regie zijn door anderen gedaan.

Apparatuur:
5dmkII, Panasonic 101
16-35L, 24-70L, 50mm 1.4
Sennheiser shotgunmic

Er is in totaal wel meer dan 20 uur materiaal geschoten, en er komen misschien nog meer (kortere) versies specifiek toegespitst op bepaalde onderdelen uit de projecten.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

@Bart: Leuke sfeerimpressie, alleen jammer van je audio en van de momenten dat wel heel overduidelijk te zien is dat audio en beeld niet op elkaar aansluiten (je hoort de drummer duidelijk een snare aan slaan en je ziet hem een tom raken). Qua audio zou je de volgende keer een Zoom h4 aan de geluidstafel kunnen hangen. Verder wel leuk vlot gemonteerd.

[ Voor 22% gewijzigd door DonMetal op 08-06-2012 12:37 ]

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Momenteel even weinig te doen dus nog wat uitgebreider commentaar op mijn voorgangers (dit topic moet toch een beetje in leven gehouden worden ;))

@Senjudahr: Tof filmpje! Het enige waar ik misschien nog iets aan zou doen is de toning, ik vind de kleuren niet overal even goed over komen. En vooral in de bos-shots zou ik misschien het contrast iets omhoog schroeven.

@Markofnikoff: Het filmpje geeft een goed beeld van wat je van je activiteit kunt verwachten, dat is erg geslaagd. Alleen valt het voor mij toch iets te veel op dat de audio van de pratende vrouw niet klopt met het beeld. De equalisation daar klopt gewoon niet met wat je in beeld ziet. Het zal de gewone kijker vast niet opvallen trouwens, maar voor mij voelt het net niet helemaal goed.

@gangstahh: Je beelden zijn overduidelijk heel "des telefoons" dat is jammer want het doet afbreuk aan je toffe montage en effectjes, bij dit soort muziek passen die over-the-top effecten wel aardig goed. Volgende keer toch een iets betere camera meenemen en je hebt een leuke sfeerimpressie van dat concert. 1 tip: "thanks for watching" op het eind is zo 2006.. :)

@Sargonaut: Ik sluit me aan bij de gegeven tip van het iets vertragen, verder leuk beeld, doet me denken aan mijn slider-wens om dit soort shots nog wat interessanter te maken :)

/edit: Ze hebben trouwens bij de premiere van de docu in mijn vorige post ruim 18.000 euro opgehaald, niet geheel door de docu maar als het heeft geholpen om ook maar 1 euro extra op te halen ben ik al blij :)

[ Voor 7% gewijzigd door DonMetal op 15-06-2012 14:25 ]

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-09 23:40
@Senjudahr

Mooi filmpje, misschien de volgende keer een statief gebruiken. Sommige shots zijn nu een beetje slordig, maar prima filmpje. Ga zo door.

Moesten op school voor Engels een rechtszaak verzinnen en filmen.
Aangezien het overgrote deel van onze klas vrouwelijk is, werd er aan mij gevraagd of ik wou monteren.

Heb dus alleen gemonteerd, niet gefilmd.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=TJOCsHMleN0]

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DonMetal
Bedankt voor de tip! We hadden inderdaad wat problemen met de color correction omdat we met twee verschillende camera's gefilmd hebben. Het gedeelte in het bos is met een Nikon D7000 gefilmd op neutral, terwijl de rest van het filmke opgenomen is met een Canon 600D met het technicolor profile. Deze laatste geeft een beter contrast waardoor de kleuren mooier overkomen.

We zijn achteraf bekeken ook een beetje over the top gegaan met het color graden (i.e. de groenige tint). We wilden graag de kleuren van de live action beelden wat beter laten overeenkomen met de kleuren van de getekende animaties, maar dit is toch niet zo goed gelukt als we dachten.

Btw, je documentaire ziet er echt nice uit! Ik vind het ritme goed zitten en ook sommige van je shots zijn heel mooi gedaan. Het enige wat een klein beetje stoort is het volume van de achtergrond muziek. Met momenten vind ik die iets te luid tov de voice over en het andere geluid. Maar merk wel op dat dit maar een klein minpuntje is, echt shique gedaan!

@KobusPost
Tof dat je ons filmke leuk vindt en ik geef je gelijk wat betreft de slordigheid van sommige shots. Mijn vriend had een Merlin steadycam die we eens wilden uitproberen en het resultaat bleek toch nog niet zo denderend (je moet er toch redelijk goed mee overweg kunnen voor je echt stabiele footage krijgt). Maar aangezien deze filmkes ook dienen om wat te kunnen experimenteren, konde we wel leven met een aantal shots die wat minder waren.

Het filmke dat je zelf hebt gepost zit best wel leuk in elkaar. Wat betreft camera voering kan het nog wel beter (er zijn redelijk wat fouten in terug te vinden), maar de montage zelf zit best wel goed in elkaar. Ik zou alleen oppassen met te veel een thema muziekje te laten horen. Zo vind ik de star wars tune voor de rechter wel goed gevonden, alleen denk ik dat je het beter niet elke keer als de rechter in beeld komt laat horen. Enkel tijdens de intro of tijdens een belangrijk moment zou ook goed zijn. Anyway, heb ik me wel geamuseerd met het bekijken ervan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-07 20:51

PJ.

Vorige maand een weekje naar New York geweest. Hier en daar wat timelapse probeersels gemaakt, het is niet veel maar genoeg om er een korte video van te maken dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

PJ. schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:48:
Vorige maand een weekje naar New York geweest. Hier en daar wat timelapse probeersels gemaakt, het is niet veel maar genoeg om er een korte video van te maken dacht ik zo :)

[video]
Dank je voor je commentaar op je voorgangers....

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

@Kobus Post: Ik weet dat je alleen aan de montage zat, wat mij opvalt is dat je veel gebruik maakt van harde knippen óp de tekst als mensen wat zeggen, en er geen 'reverse' shots in beeld komen.

Je mag best het geluid en het beeld van je camera's splitsen, zolang alles gelijk blijft lopen is dat geen probleem.

Nog even twee kortjes van mij:

Veelal editing, maar bij de video van Felicia Day heb ik ook de eer gehad om haar ervoor op de film te zetten. :)

Binnenkort ga ik wel van YouTube af verhuizen met hun achterlijke copyright-claims. Als ik mijn eigen video's niet eens meer kan bewerken. |:(

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Markofnikoff schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:11:
Ik heb voor het bedrijf Meridiez een reclame filmpje opgenomen van/over een 'activiteit' die zij aanbieden, namelijk Stadsgolf. Ik ben redelijk tevreden over het filmpje alleen is de kleur niet wat het moet zijn (kwam ook door het gedeeltelijk slechte weer trouwens)
Ze waren in ieder geval zeer tevreden, zelf ben ik er redelijk gaar op gekeken, maar alle commentaar/tips is welkom.

[video]

(geschoten met een NEX-VG10 & Sony A55)
Wel leuke camerastandpunten, kan ik zelf ook wat van leren.
Het valt me op dat het beeld soms beweegt omdat je geen statief hebt gebruikt. Is misschien lastig om in dit soort omstandigheden een statief te gebruiken maar beeldstabilisatie achteraf met bijv. virtualdub heeft wellicht zin. Bij een reclamefilmpje is het imo wel zinvol dat het beeld echt stilstaat.
Op 18 sec is het hoofd van de vrouw in het midden van het beeld. De vrouw staat wel op 2/3 (regel van derden). Waarom het hoofd in het midden waardoor je zoveel hoofdruimte hebt daarboven? In andere shots is de hoofdruimte wel redelijk.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik heb een film gemaakt (lengte: 10m35s) van tijdens de sinterklaasintocht vorig jaar.
De pianomuziek en de muziek op 4 minuten is zelf gemaakt van bladmuziek met magix samplitude, de andere (op 1 en 7 minuten) is gepakt van internet onder een creative commons license. Kwaliteit van de zelfgemaakte muziek is nog niet zo heel goed omdat ik nog een beginner ben op dit gebied.
Gebruikte camera is sony HC3 maar het beeld is SD. Beeld is opgenomen zonder statief, stabilisatie is gedaan met virtualdub. Editing met magix videodeluxe.
De film duurt lang (10m35s) waardoor kijkers waarschijnlijk zullen afhaken in het snelle internettijdperk maar de film is voor mezelf gemaakt om te oefenen om vaardigheden te verbeteren en omdat het leuk is om films te maken.

Het begin en het einde (dus de out-of-focus krantenteksten) is geïnspireerd door het begin van de film Prozac Nation met Christina Ricci

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=kiW36kJquTQ]

[ Voor 35% gewijzigd door Salvatron op 11-07-2012 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

geen vinger schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 02:40:
Ik heb een film gemaakt (lengte: 10m35s) van tijdens de sinterklaasintocht vorig jaar.
De pianomuziek en de muziek op 4 minuten is zelf gemaakt van bladmuziek met magix samplitude, de andere (op 1 en 7 minuten) is gepakt van internet onder een creative commons license. Kwaliteit van de zelfgemaakte muziek is nog niet zo heel goed omdat ik nog een beginner ben op dit gebied.
Gebruikte camera is sony HC3 maar het beeld is SD. Beeld is opgenomen zonder statief, stabilisatie is gedaan met virtualdub. Editing met magix videodeluxe.
De film duurt lang (10m35s) waardoor kijkers waarschijnlijk zullen afhaken in het snelle internettijdperk maar de film is voor mezelf gemaakt om te oefenen om vaardigheden te verbeteren en omdat het leuk is om films te maken.

Het begin en het einde (dus de out-of-focus krantenteksten) is geïnspireerd door het begin van de film Prozac Nation met Christina Ricci

[video]
0229 8)

Leuk voor mij dus herkenbaar filmpje..maar voor een buitenstaander niet echt interessant.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

inderdaad :9
Leuk voor mij dus herkenbaar filmpje..maar voor een buitenstaander niet echt interessant.
Niet interessant omdat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een eerste filmpje gemaakt en gemonteerd met mijn 5DII. Het zal misschien komen door gebrek aan hulpmiddelen die proffesionelen wel hebben (en ervaring O-)) , maar ik vind de kwaliteit los uit de hand niet zo denderend. Wat vooral erg is is de rolling shutter. Je kan niet fatsoenlijk snel draaien. Hier het filmpje: Iets gedegradeerd door youtube waardoor je overal rare randjes omheen krijgt, maar het gaat om het idee.

Wel in HD bekijken he? YouTube: Abseilen uit een Boeing 747 Op het Aviodrome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 15:47
@gadgetgek:
Best een geinig onderwerp, maar ik denk dat het een stuk 'vetter' (dynamischer) zou zijn in een edit van ~ 2 minuten met wat rappe muziek eronder. Nu duurt het mij te lang en worden de shots al snel wat saai.

----

Om zelf maar iets te posten, ik realiseerde me ineens dat ik deze film nog nooit had gepost, volgens mij dan. O-) Anyway, is vorig jaar gemaakt door mij en twee vrienden tijdens een minor op school.

(In HD, met geluid en groter beeld is aan te raden...)

Oorspronkelijk hadden we een Tesla Roadster geregeld maar op de eerste dag van de opnames in NL (eerste deel van de video is in België, jaja in dat stuk zit een typfout.) was deze helaas stuk. 8)7 Dus toen hebben we helaas last-minute moeten improviseren...

Toch vind ik het best leuk gelukt, al zijn er zeker wel verbeterpunten.

[ Voor 3% gewijzigd door NeOpHyTe-NL op 16-07-2012 14:00 ]

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is toch dat slooplaatsje in België waar een haven moet komen? Mooie shots iig. Wat ik wel jammer vind is dat je uit het filmpje zelf eigenlijk niet op kan maken dat ze op een andere bron van energie zijn overgestapt en daardoor niet hoefden te vertrekken. Dat is uiteindelijk toch waar het over gaat.

Volgens mij probeerde je dit duidelijk te maken door het shot van electriciteitkabels, maar dit komt zonder voorkennis niet over. Misschien dat je bijvoorbeeld vlak voor het wegrijden een shot had kunnen maken van een electriciteitskabel die van de auto werd ontkoppeld. Dan zou je meteen begrijpen dat deze wagen op electriciteit rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

NeOpHyTe-NL schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:59:
@gadgetgek:
Best een geinig onderwerp, maar ik denk dat het een stuk 'vetter' (dynamischer) zou zijn in een edit van ~ 2 minuten met wat rappe muziek eronder. Nu duurt het mij te lang en worden de shots al snel wat saai.

----

Om zelf maar iets te posten, ik realiseerde me ineens dat ik deze film nog nooit had gepost, volgens mij dan. O-) Anyway, is vorig jaar gemaakt door mij en twee vrienden tijdens een minor op school.

[video]

Oorspronkelijk hadden we een Tesla Roadster geregeld maar op de eerste dag van de opnames in NL (eerste deel van de video is in België, jaja in dat stuk zit een typfout.) was deze helaas stuk. 8)7 Dus toen hebben we helaas last-minute moeten improviseren...

ziet er leuk uit maar dat het gaat over elektrisch rijden had ik inderdaad niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@NeOpHyTe-NL

Heel mooi filmke! Ik vond je camera angles goed gekozen en ook je color grading en pan bewegingen waar goed gedaan. Hoe heb je trouwens die crane shots gedaan? Gewoon met een echte jib of heb je toevallig een doe-het-zelf oplossing bedacht (ik vraag erachter omdat ik zelf ook graag zo'n shots zou willen kunnen maken)?

Een kleine opmerking nog voor je filmpje, ik vond het persoonlijk niet echt nodig om de lampen van de auto de hele tijd aan te laten/zo helder te laten schijnen. Ik begrijp dat je hiermee het idee achter de electriciteit wil accentueren, maar ik vond het effect een beetje over-the-top. Des te meer omdat het een lange tijd prominent in beeld is.

Desondanks toch echt wel een cool filmke! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
DonMetal schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:18:
@Markofnikoff: Het filmpje geeft een goed beeld van wat je van je activiteit kunt verwachten, dat is erg geslaagd. Alleen valt het voor mij toch iets te veel op dat de audio van de pratende vrouw niet klopt met het beeld. De equalisation daar klopt gewoon niet met wat je in beeld ziet. Het zal de gewone kijker vast niet opvallen trouwens, maar voor mij voelt het net niet helemaal goed.
Daar zou ik nog aan toe willen voegen dat je volgens mij alles nagenoeg uit de hand hebt geschoten, had je een simpel statiefje gebruikt van 3 tientjes was de kwaliteit beter geweest dan nu. En eerlijk gezegd vind ik het erg storend en zeker voor een promo filmpje niet profi overkomen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-08 16:54

Silasje

www.Entjes.eu

@Stoney3K
Van de eerste video verwachte ik heel wat anders na de intro van het filmpje. Niet echt mijn ding, wel zijn de shots technisch goed geschoten, en mooi belicht! (standaard instellingen willen vaak niet in het donker)

De 2de video is super, en ook nog eens een prachtige dame! Het enige wat mij heel veel stoort, is het schakelen tussen 4:3 en 16:9!

@Geen Vinger
Ook een prima video, duidelijke sfeer impressie (wat volgensmij het hoofddoel was van deze video)
Op 3:07 zoom je tijdens de opname, terwijl het beeld helemaal stil + gefocust blijft! hoe heb jij dit gedaan? dat krijg ik niet voor elkaar met een goed statief!

@NeOpHyTe-NL
Gewoon prachtige opnamen, veel diepte! mooie nabewerking qua kleurcorrecties! goed passend bij het thema. Inderdaad jammer dat de tesla net gesneuveld is voordat jij hem wou gebruiken voor de opnamen! Ik wou dat ik zo'n productie kon maken! Persoonlijk zou ik er alleen voor kiezen een kenteken op de auto te houden, gewoon valse platen, desnoods staat er een dames naam op.. of miata zou ook mooi zijn, in dit geval!

Ik lever graag nog ff de volgende bijdrage aan het topic, gisteren mij flycam nano DSLR ontvangen, na het balanceren heb ik de volgende testvideo gemaakt:

(zet m wel ff op HD)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=9TVh9Dxga8g&feature=plcp]

[ Voor 71% gewijzigd door Silasje op 08-08-2012 21:17 ]

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Mensen, serieus. Geef in godsnaam eens wat commentaar op je voorgangers. De afdeling Video is al zo karig hier op GoT, probeer er dan in ieder geval iets van waarde in te houden door de topic waarschuwing te volgen en technisch en inhoudelijk in te gaan op wat andere mensen posten in plaats van het eenzijdige neerplempen van je eigen filmpje om vervolgens wel commentaar en reacties terug te verwachten.

Het feit dat er voor de hotshots van dit kwartaal niet 1 video genomineerd is zegt volgens mij al genoeg.

In de waarschuwing staat trouwens ook voorgangerS, dus even alleen op de gene boven je reageren in 1 regel om vervolgens lekker met je eigen verhaaltje verder te gaan is wat mij betreft ook nogal karig.

[ Voor 18% gewijzigd door DonMetal op 08-08-2012 12:30 ]

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Silasje schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:46:
Ik lever graag nog ff de volgende bijdrage aan het topic, gisteren mij flycam nano DSLR ontvangen, na het balanceren heb ik de volgende testvideo gemaakt:

(zet m wel ff op HD)
[video]
wordt de video niet gecensureerd op youtube als je andermans muziek gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

DonMetal schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 12:26:
Mensen, serieus. Geef in godsnaam eens wat commentaar op je voorgangers. De afdeling Video is al zo karig hier op GoT, probeer er dan in ieder geval iets van waarde in te houden door de topic waarschuwing te volgen en technisch en inhoudelijk in te gaan op wat andere mensen posten in plaats van het eenzijdige neerplempen van je eigen filmpje om vervolgens wel commentaar en reacties terug te verwachten.

Het feit dat er voor de hotshots van dit kwartaal niet 1 video genomineerd is zegt volgens mij al genoeg.

In de waarschuwing staat trouwens ook voorgangerS, dus even alleen op de gene boven je reageren in 1 regel om vervolgens lekker met je eigen verhaaltje verder te gaan is wat mij betreft ook nogal karig.
Sorry!, mijn fout, afgelopen week veel reacties geplaatst in F&V topics, ik dacht ook op deze, maar blijkbaar niet.. Mijn post is bij deze dus ook aangepast, en heb comments bij de laatste 3 video's geplaatst!

@geen vinger
Dat is per artiest afhankelijk, madonna (zoals bij deze) blokkeert het helaas wel op mobiele apparaten. maar verder niet. Als je het nu via YouTube kijkt, staat er een link bij naar het nummer in iTunes, dus een gratis stukje reclame voor haar. lijkt mij ook niet verkeerd toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Silasje op 08-08-2012 21:18 ]

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Silasje schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 21:06:
[...]

Sorry!, mijn fout, afgelopen week veel reacties geplaatst in F&V topics, ik dacht ook op deze, maar blijkbaar niet.. Mijn post is bij deze dus ook aangepast, en heb comments bij de laatste 3 video's geplaatst!

@geen vinger
Dat is per artiest afhankelijk, madonna (zoals bij deze) blokkeert het helaas wel op mobiele apparaten. maar verder niet. Als je het nu via YouTube kijkt, staat er een link bij naar het nummer in iTunes, dus een gratis stukje reclame voor haar. lijkt mij ook niet verkeerd toch?
Mijn rant was ook niet heel specifiek naar jou toe gericht, meer in het algemeen. Kijk maar eens naar de afgelopen 10 geposte video's. Dat killt gewoon de video-afdeling van F&V.

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Dat snap ik ;), maar er moet iemand toch verbetering inbrengen, laat ik dan de eerste zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:35
@Neophyte-NL:
Hoewel ik in het begin het filmpje heel boeiend vond met die verlaten dorpjes look vond ik het deel met de auto dat niet. De shots zijn wel heel gaaf en ook het beeld vind ik super, maar op de een of andere manier begreep ik het verhaal niet meteen. 2e keer kijken snapte ik de link wel, maar hmmm.... ik weet niet. mIsschien nog een keer kijken :P
De kwaliteit van de beelden vind ik wel super overigens! Niks op aan te merken.

@Silasje:
Ik weet niet of je een verhaal wilt vertellen met de muziek achter het filmpje, maar ik vind het er eigenlijk totaal niet bij passen. Denk dat een rustig gitaar deuntje beter had geweest. Verder niets op te merken zo.

Eigen input:
2 weken terug dit filmpje van mijn 207 gemaakt samen met een tweetal vrienden. We hadden nog nooit een film gemaakt en wilde daar eens verandering in brengen. Dit is dus een eerste experiment en stap in de film wereld :)
Het geheel is gefilmd met een DSLR en dat bleek lastiger dan we dachten. Met name het scherpstellen en het kiezen van de juiste sluitertijd blijkt erg lastig.

Voor een volgend filmpje (wat hetzelfde onderwerp zal hebben) gaan we kijken of we een homemade dolly kunnen gebruiken of iets wat de schokken absorbeert, want het software-matig oplossen van trillingen is maar niks. Dat zie je ook terug in dit filmpje en is dus ook een bekend issue bij ons. :)

Desalnietemin ben ik zeer tevreden met het resultaat.

(ook in 720p beschikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:20
@pdebie: waar heb je mee gestabiliseerd? Ik gebruik final cut x en dat werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-09 20:56
1 word, steady-cam :P je camera op een paal maken, aan de onderkant een gewicht hangen, en je bewegingen zullen veel vloeiender zijn. een dolly is echt alleen als je een fixed pad wil volgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Nilsepils schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:35:
1 word, steady-cam :P je camera op een paal maken, aan de onderkant een gewicht hangen, en je bewegingen zullen veel vloeiender zijn. een dolly is echt alleen als je een fixed pad wil volgen ;)
Hier ging de maker (Jaco, zoals te zien aan het einde van het filmpje) mee experimenteren.
sweebee schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:28:
@pdebie: waar heb je mee gestabiliseerd? Ik gebruik final cut x en dat werkt perfect!
Geen idee. Jaco heeft gefilmd en de montage gedaan. Ik ben verantwoordelijk voor de auto en het rijden :9
Weet wel dat hij in Adobe Premiere heeft gewerkt, maar daar houdt het mee op.

[ Voor 5% gewijzigd door PdeBie op 17-08-2012 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Ik had nog wat beeld materiaal liggen van afgelopen winter.. heb dit in elkaar gemonteerd met Final Cut X, en dus met stabilisatie. Alles is zo uit de hand gefilmd met mijn Canon 60D

[ Voor 58% gewijzigd door sweebee op 17-08-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ja dat ziet er goed uit. Ik zal het eens aan hem doorgeven :)

maar even naast dat. Wat vinden jullie van het filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Standpunten zijn wel gaaf, alleen mist er wat actie bij het rijden. Het mag wel wat sneller lijken. En eventueel met de muziek mee, bij een rustig stukje muziek de auto showen en bij wat sneller stukje muziek de rijdende auto. Verder vind ik een beetje vignetting in de video hier ook wel bij passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 17:03
@Sweebee:
Een rustig filmpje met mooie beelden. Muziek ondersteund de beelden goed.
Paar opmerkingen:
Er zit niet echt een verhaal in, ook in de beelden zelf werk je niet vaak naar een interessant of het interessantste punt toe.
Veel verschillende soorten beelden. Met veel overgangen. Dit maakt dat het toch nog een beetje druk overkomt. Ieder beeld duurt ongeveer even lang en ik denk dat iets meer afwisseling hier beter in zou zijn. In het begin vind ik het geslaagd.
Edit op de muziek is redelijk gelukt. Soms echt erg goed soms net niet.
De beeldstabilisatie is ook goed gelukt behalve ergens halverwege daar zat nog één wobbel in. Die stoort dan als de rest zo vloeiend is.

Algehele mening: Lekker vakantie filmpje wat ontspannen wegkijkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:54
@sweebe, mooie beelden en kijkt lekker weg. waar was dit als ik vragen mag?

Ik kwam laatst een gigantisch mierennest tegen, had even een paar shots uit de hand gemaakt met mijn galaxy S2 en deze in premiere even achter elkaar gegooid. Alleen jammer dat youtube het einde er af heeft geknipt (upload fout?).

Jammer dat ik hier geen steadycam had en een camera met leuk objectiefje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

@Pdebie: Het filmpje is technisch wel aardig, stabiel genoeg, hoewel je stabilisatie wel lijkt te zien werken... Beetje apart ziet het eruit. Het stukje waar je lopende onderbenen ziet is wel een beetje erg geinterlaced, dat kijkt niet zo lekker. Verder is de belichting gewoon netjes. Alleen wat een vreselijk lelijke auto vind ik de 207 toch, zeker de driedeurs, maar dat is weer wat anders...

@Sweebee: Leuk werkje, de mix tussen achtergrond geluid en muziek werkt wel, alleen de focus vind ik niet overal even geslaagd. Vooral bij de moving focus shotss had je een groter diafragma mogen gebruiken van mij. Het ziet er uit als F/4 of F/5.6 zelfs, dit had op 2.8 of nog liever F/1.x beter uit de verf gekomen denk ik. Maar goed, dan heb je weer een ND filter nodig enzo. En een lens die dit goed kan natuurlijk. Het toevoegen van een persoon aan het geheel is wel leuk, maar in het 2e (of 3e? laatste in ieder geval) shot werkte het niet zo, daar had je meer actie van de personage verwacht, nu was dat er nét niet en was het dus alleen maar afleidend.

@Terrz: Mooie beelden, het ziet er lekker uit. Het heeft alleen voor mijn gevoel niet zoveel continuïteit, de beelden zijn niet verbonden met elkaar. Het einde is daarmee ook vrij abrupt en je krijg het gevoel ondanks dat het maar één minuutje duurt, dat er herhaling in zit. Nu snap ik ook wel zonder stabi / contra het lastig is mooi vloeiende lopende beelden te krijgen, maar dat had wel wat meer spanning in het geheel kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

@Sweebee:

Ziet er lekker uit! Op vakantie heb ik echt geen zin meer om helemaal aan de slag te gaan met film, respect daarvoor ;) Ik zie wel op stabilisatie artefects in een aantal shots, vooral op de achtergrond. Ik weet niet hoe ver je de instelling daarvoor kan aanpassen in FCPx, maar in Premiere werkt vaak een andere stabilisatie instelling beter, als dit soort artefects voorkomen bij de Warp Stabilizer.

@Terrz:

Vooral voor een telefoon vind ik dit er heel strak uit zien! Goede kleuren! Ook hier lijken weer veel artefects op te treden door stabilisatie. De hele achtergrond trilt soms, waardoor het net lijkt alsof je door water kijkt naar de film. Persoonlijk vind ik dat nog storender dan trillend beeld. Probeer even te spelen met de Warp Stabilizer, ik denk dat je nog wat beter resultaat kan halen dan.

Zelf heb ik dit weekend een nieuwe showreel in elkaar geknutseld. Veel bezig geweest met de nieuwe Element 3D plug-in van Videocopilot in After Effects. Leuk speeldgoed!

[ Voor 12% gewijzigd door jd1987 op 26-08-2012 15:17 ]

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Erg mooi werk jd1987! Kan er weinig op aanmerken, goede timing en gepaste effecten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Het muziekje is wel een beetje afgezaagd en in het begin zit er een aardige mixfout in :P Maar verder ziet het er best professioneel uit :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Terrz schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:00:
@sweebe, mooie beelden en kijkt lekker weg. waar was dit als ik vragen mag?
Dit was in de Breitach Klamm, op de grens van Obesrtdorf(Duitsland) en Kleinwalsertal(Oostenrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ.
  • Laatst online: 30-07 20:51

PJ.

@Terrz

Je hebt zeker de beeldstabilisatie van Youtube gebruikt? De stabilisatie is namelijk nogal storend. Zoals jd1987 aangeeft is de Warp Stabilizer van After Effects een veel beter alternatief. In mijn onderstaande video veelvuldig gebruik van gemaakt. Moet zeggen dat ik mezelf verbaas over de beeldkwaliteit van de S2. Mooie kleuren vooral, heb je in Premiere nog een kleur correctie toegevoegd?

@jd1987

Mooi! Kwalitatief op de beelden niet veel aan te merken. Een puntje is dat je afwisselend heel strak op de muziek monteert. Ik zou dat persoonlijk (bij deze muziekkeuze) in de gehele video doorvoeren, aangezien de muziek erom vraagt.

Onderstaand een video die ik bij een studenten roeivereniging heb geschoten. Ben over het resultaat uiteindelijk redelijk tevreden, vooral gezien dat dit in minder dan 2 uur tijd zonder enkele voorbereiding is geschoten. Heb in de montage veel moeten puzzelen (stabiliseren, 25p beelden omzetten in slowmotion etc.). De gehele video is geschoten met twee A33's, waarbij ik persoonlijk alleen maar gebruik heb gemaakt van oude M42 lenzen.

[YouTube: http://youtu.be/LznktTrPofo?hd=1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Silasje schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:46:
@Geen Vinger
Op 3:07 zoom je tijdens de opname, terwijl het beeld helemaal stil + gefocust blijft! hoe heb jij dit gedaan? dat krijg ik niet voor elkaar met een goed statief!
Ik weet niet hoe ik het heb gedaan maar het zou kunnen komen door stabilisatie achteraf met virtualdub.

(zet m wel ff op HD)
[video]
Op zich wel aardig gefilmd qua standpunten want min of meer op hondekophoogte, maar verder zijn het gewoon 2 honden in het bos.
jd1987 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 15:16:
Zelf heb ik dit weekend een nieuwe showreel in elkaar geknutseld. Veel bezig geweest met de nieuwe Element 3D plug-in van Videocopilot in After Effects. Leuk speeldgoed!

[video]
Goede logo-animatie. Verder imo zeer goed gefilmd met goede camerastandpunten en stabiel beeld, echter wel nogal eens wat te snelle scenewisselingen imo. Het muziekje vind ik niet zo mooi.
PJ. schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:48:
Onderstaand een video die ik bij een studenten roeivereniging heb geschoten. Ben over het resultaat uiteindelijk redelijk tevreden, vooral gezien dat dit in minder dan 2 uur tijd zonder enkele voorbereiding is geschoten. Heb in de montage veel moeten puzzelen (stabiliseren, 25p beelden omzetten in slowmotion etc.). De gehele video is geschoten met twee A33's, waarbij ik persoonlijk alleen maar gebruik heb gemaakt van oude M42 lenzen.

[video]
Het beeld is imo veel te instabiel en soms te vaag. Verder weet ik er niks over zeggen.

------------

zelf ben ik bezig met een bruiloftsvideo en heb als intro het volgende in elkaar geflansd. De muziekkeuze komt doordat hetzelfde lied van Triggerfinger werd gedraaid tijdens de bruiloft. (de teksten in de film moeten nog gemaakt worden).

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=CHFQ4OYRb2o]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
@geen vinger: Eerlijk gezegd vind ik de toning en de muziek hier niet echt werken, het doet mij een beetje denken aan een begrafenis ipv een huwelijk... Ik zou eerder gaan voor felle, contrastrijke, heldere kleuren ipv dat sepia en een iets vrolijker liedje?

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

LaurentS schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:22:
@geen vinger: Eerlijk gezegd vind ik de toning en de muziek hier niet echt werken, het doet mij een beetje denken aan een begrafenis ipv een huwelijk... Ik zou eerder gaan voor felle, contrastrijke, heldere kleuren ipv dat sepia en een iets vrolijker liedje?
Jammer dat het niet zo goed valt. Het was de bedoeling dat het een beetje mysterieus aanvoelde.
Ik vind de 2 andere versies van het liedje ook niet echt geweldig voor in het begin (een dance-nummer, en het liedje van Triggerfinger).
Ik zal eens kijken of ik iets alternatiefs kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Als er één nummer is waarvan veel covers gemaakt zijn, dan is het wel "I follow rivers". Kijk eens op youtube of je er een betere versie bij kunt vinden. Zelf vind ik deze er wel goed bij passen: YouTube: I Follow Rivers -Lykke Li Official Video Cover - Dominik Vona (Triggerfinger). Maar het is natuurlijk ook wel smaakgebonden. En net als LaurentS zou ik ook geen sepia toning toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Eigenlijk is het geen sepia, maar komt de kleur door een andere witbalans, met weinig verzadiging en een kleurtint erboven op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hier bijna hetzelfde maar met andere muziek eronder. Beter zo?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Bsp6mGinRPM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:18

SomerenV

It's something!

geen vinger schreef op zondag 16 september 2012 @ 08:51:
Hier bijna hetzelfde maar met andere muziek eronder. Beter zo?
[video]
Doet nog steeds erg 'depri' aan. Slowmotion in combinatie met hele dramatische en langzame muziek is niet echt vrolijk. Wat je zou kunnen doen is opbouwende muziek in combinatie met slowmotion voor het begin om daarna op normale snelheid verder te gaan (kun je afwisselen met slowmo als je het wilt) begeleid door een meer opbeurend nummer.

Om een voorbeeld te geven van hoe muziek icm slowmo de hele sfeer om kan gooien:
Deze video is van een motorcross. Geen slowmo, lekker snelle muziek.
Deze video is eveneens van een motorcross (GP Lierop 2012). Alleen maar slowmo, langzame muziek.

Op beide video's is in feite hetzelfde te zien, maar door de muziek en de slowmotion is de sfeer in beide video's compleet anders.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
xxxx

[ Voor 123% gewijzigd door keejoz op 22-09-2023 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 10:39
Heb net topic ontdekt, en jaja ik heb nog niet gereageerd op de andere video's... maar het meeste is ook al van een tijd geleden. Zit mooi spul tussen zeker van Rebel, echter vind ik het soms dat hij vreemde overgangen heeft zoals al eerder aan gegeven door een andere tweaker.

@Keejoz, cool gedaan, echter de muziek is (naar mijn mening) zeer slecht... ;-) En ik heb absoluut geen hekel aan hardstyle/hardcore, echter dit is way too commercieel, no offense...

Anyway, ik heb begin dit jaar de keus gemaakt om toch wat serieuzer te gaan filmen, d.w.z. ik wilde dit al eerder maar pas sinds de laatste paar jaar is het te betalen dankzij de DSLR hype :-) Still learning dus...

De meeste tijd verbrand ik aan muziek maken en produceren (al 20jaar) maar filmen en editen is een tweede liefde geworden :-)

Om die de stap te maken en redelijke hardware aan te schaffen heb ik helaas wel mijn beloved racingsim moeten verkopen, maar daar had ik toch (helaas) geen tijd meer voor:

YouTube: Dirt3 quad-sli test

Oh en ik ben niet Wouter ;-)

Heb sinds een paar dagen eindelijk een filmpje (sort of) af waar ik al een tijd mee bezig was.
Het is een Plymouth GTX Musclecar uit 1971 van een maatje van me, laat even weten wat jullie er van vinden!

Gebruikte shizzle:

Canon 7D
Tokina 11-16
Sigma 30 1.4
Panasonic GH2 (hacked met Cluster 6 Drewnet)
Nikkon 50 1.8
DIY Camera Jib met een ebay joystick controlled kop
Followfocus/DIY schoulderrig
Slider met DIY motor functie
Glidecam HD2000
Lightcraft Markii Fader ND's
After effects voor 3d tracking
C4D voor 3D logo's
Premiere Pro voor editing (ik was een FCP/FCX fan, maar sinds ik de cuda power heb ontdekt ben ik over...)
Macpro 8-Core met een pc based GTX570 voor adobe cuda stuff

Hier nog een ander klein project voor een vriendin:

En nog een voor me mams (2 vids):

Cheers,

Rob

[ Voor 4% gewijzigd door Splendiddd op 23-09-2012 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Splendiddd: Vet die racesimulator. :9~ Was vroeger fan van Colin mcCrae's racegames, deel 1 en 2 heb ik ontelbaar veel uur gespeeld. Lijkt me erg gaaf om zo te kunnen spelen.

Over de filmpjes:
Moet ik eerst zeggen dat ik zwaar noob ben op het gebied van video's maken. :) Om te beginnen, mooie beelden, ben wel jaloers op alle gear en dan met name de spullen voor het stabiliseren en besturen van de camera.
#1 - Mooi ge-edit, leuk gedaan dat uit elkaar spattende logo. Vind persoonlijk de piano vanaf ongeveer 0:50 niet helemaal passend en de overgang aktie/rust te plotseling, niet goed getimed. Verderop wordt de muziek beter, maar dat duurt vrij lang.
#2 - Zoals je over een foto zou zeggen, krap gekaderd. Heb erg het gevoel alsof ik naar ingezoomde beelden zit te kijken.
#3 en 4 - Er zitten mooie stukken tussen, en dan bedoel ik dat vooral ook wat betreft beweging van de camera. Wel zonde dat het beeld soms wat schokkerig is.

En dan m'n eigen filmpje:

Het resultaat van mijn eerste serieuze poging een filmpje in elkaar te zetten. Ook al ben ik in het verleden zo'n 15jaar met 3Dstudio aan het hobbie'en geweest, heb ik daar nooit echt lange filmpjes mee gemaakt, voornamelijk plaatjes. Wel korte animaties gemaakt, maar die waren bij gebrek aan kennis over comprimeren (had toen nog geen internet) altijd te groot om iets mee te doen.

Dus als complete noob voor het eerst de film-functie van m'n camera eens uitgeprobeerd. Over een paar dagen verspreid tig uur aan beeldmateriaal verzameld. Met AdobePremiere uitgezocht en de interessante stukken eruit gehaald. Een beetje nabewerkt, hier en daar de tijd wat vertraagd. Vervolgens een soort script verzonnen, geprobeerd om de losse stukjes een beetje zinvol in elkaar over te laten lopen. Daarna van alle losse filmpjes één geheel gemaakt.

Als laatst de muziek erbij gezocht. Had eerst totaal geen idee wat voor soort muziek, maar bij toeval stuitte ik op 'After the rain' van Tom Barabas. Vreemd genoeg past het nummer zo goed bij het filmpje, dat het net lijkt alsof het ervoor gemaakt is. Heb het geluid enkel op 1 punt, 01:06, gesynchroniseerd.

Vond het wel leuk om met 3Dstudio er een intro bij te maken. Zelf een projector nagebouwd en geanimeerd, en ook een cinema countdown gemaakt. Duurde erg lang om te renderen, vandaar dat ik ervoor gekozen heb om de intro op een lagere resolutie dan de rest van het filmpje te renderen en daarna een blurfilter eroverheen om de pixels wat te verdoezelen.

Er zitten een paar overgangen in die niet helemaal netjes zijn ge-edit. Sommige beelden zijn wat flets, en ik kwam er later achter dat ik een aantal stukjes wat had kunnen ontruisen met AfterFX. Maar verder ben ik redelijk tevreden over hoe het is geworden. Gebruikte spullen: Canon 500D, 18-55mm kitlens en 55-250mm zoomlens, statief, PC:Intel E5200/2gb, PremierePro3, PhotoshopCS5 en 3DstudioMax9.

[Vimeo: http://vimeo.com/49995670]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind 'm vooral aan de lange kant, na een minuut die beesten op dat stokkie te zien fladderen had ik het wel gezien :P En die teksten in het begin deden bij mij een beetje WordArt-achtig aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je aanmoedigende reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:44
Hahn schreef op zondag 23 september 2012 @ 14:59:
Ik vind 'm vooral aan de lange kant, na een minuut die beesten op dat stokkie te zien fladderen had ik het wel gezien :P En die teksten in het begin deden bij mij een beetje WordArt-achtig aan...
En de naam is misleidend :> :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 14:51:
En dan m'n eigen filmpje:

Vond het wel leuk om met 3Dstudio er een intro bij te maken. Zelf een projector nagebouwd en geanimeerd, en ook een cinema countdown gemaakt. Duurde erg lang om te renderen, vandaar dat ik ervoor gekozen heb om de intro op een lagere resolutie dan de rest van het filmpje te renderen en daarna een blurfilter eroverheen om de pixels wat te verdoezelen.

[video]
Een 2e computer kan heel handig zijn als je lang moet renderen.
Tsjahhh wat zal ik er eens van zeggen. Het zijn gewoon vogeltjes, niet heel interessant om dat de hele tijd te moeten bekijken. Wel aardig gedaan als de vogels vliegen, dus de slow-motion, verder ook sfeervol. Ook dat het beeld groter wordt en verschuift ziet er goed uit. De dof is een mooi effect wat je helaas niet goed kunt krijgen bij een normale videocamera, maar wel dus met een spiegelreflex. Filmpje is imo niet meer dan een probeersel om te oefenen.

--------------------

Hier heb ik weer geprobeerd om de intro van de bruiloftsfilm te verbeteren:
Nu met muziek van Sarah Brightman en geen sepia-achtige kleur.
Compositie e.d. zijn niet altijd om over naar huis te schrijven, maar betere beelden zijn er niet en compositie is ook van secundair belang bij het maken van een goede film, aangezien het belangrijkste is dat de film goed loopt (goede editing) en leuk en interessant is om naar te kijken, iets wat waarschijnlijk wel gaat lukken. De film zal uiteindelijk naar schatting 1 tot 1.5 uur duren.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=OVG58fiIMf0"[/video]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tweede computer staan, maar daarvan is pas geleden de videokaart stuk gegaan. Daarnaast is het ding ook niet heel veel sneller, heb gewoon even geen geld en zin om in die kast te investeren. Zwaar behoefte aan een nieuwe computer, maar die gaat er niet komen helaas.

Over jouw filmpje:
Zit op zich wel goed in elkaar. Vind de toning van de vorige versie toch ook wel iets hebben, maar dan eigenlijk weer teveel. Misschien een idee om wat toning met geanimeerd verloop naar kleur te gebruiken, of als vignettering? Krijg je de muziek aangeleverd, of ben je vrij om er zelf wat achter te plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 22:59:
Ik heb een tweede computer staan, maar daarvan is pas geleden de videokaart stuk gegaan. Daarnaast is het ding ook niet heel veel sneller, heb gewoon even geen geld en zin om in die kast te investeren. Zwaar behoefte aan een nieuwe computer, maar die gaat er niet komen helaas.
Maar een 2e computer kun je wel dag en nacht laten renderen, vandaar dat een 2e computer nogal handig is.
Over jouw filmpje:
Zit op zich wel goed in elkaar. Vind de toning van de vorige versie toch ook wel iets hebben, maar dan eigenlijk weer teveel. Misschien een idee om wat toning met geanimeerd verloop naar kleur te gebruiken, of als vignettering? Krijg je de muziek aangeleverd, of ben je vrij om er zelf wat achter te plakken?
Die muziek kies ik zelf. Ik moet nog bekijken wat het meest geschikt is, kost toch weer een paar honderd uur om zo'n bruiloftsfilm in elkaar te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Wel een leuk filmpje, imo wel teveel beelden van de stilstaande auto. Fraai dat het logo zo in het beeld staat en dat de auto het kapot rijdt. After effects heb ik helaas niet en voodoo werkt niet zo goed voor tracking maar het ziet er wel fraai uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 14:51:
@Splendiddd: Vet die racesimulator. :9~ Was vroeger fan van Colin mcCrae's racegames, deel 1 en 2 heb ik ontelbaar veel uur gespeeld. Lijkt me erg gaaf om zo te kunnen spelen.

Over de filmpjes:
Moet ik eerst zeggen dat ik zwaar noob ben op het gebied van video's maken. :) Om te beginnen, mooie beelden, ben wel jaloers op alle gear en dan met name de spullen voor het stabiliseren en besturen van de camera.
#1 - Mooi ge-edit, leuk gedaan dat uit elkaar spattende logo. Vind persoonlijk de piano vanaf ongeveer 0:50 niet helemaal passend en de overgang aktie/rust te plotseling, niet goed getimed. Verderop wordt de muziek beter, maar dat duurt vrij lang.
#2 - Zoals je over een foto zou zeggen, krap gekaderd. Heb erg het gevoel alsof ik naar ingezoomde beelden zit te kijken.
#3 en 4 - Er zitten mooie stukken tussen, en dan bedoel ik dat vooral ook wat betreft beweging van de camera. Wel zonde dat het beeld soms wat schokkerig is.
Thanks voor je reply's! die overgang is idd niet helemaal vlekkeloos, ik heb het om eerlijk te zijn ook een beetje afgeraffeld, mede omdat ik al veel tijd had zitten in het tracken en de 3d logo's.
Van de week ga ik nog een re-edit doen denk ik, omdat de reacties toch best positief zijn over het algemeen, en er zit ook een spelfout in...build moet zijn built |:(

Wat betreft het tweede filmje, dat klopt dat het krap is, het was ook net een battlefield rondom de hokken, en dat wilde ik er niet op hebben, tevens heb ik daarvoor alleen de GH2 gebruikt met nikkon 50 en 100mm lensen, met de 2.3 crop wordt het wat krapjes, maar het was ook maar een test filmpje, en de vriendin waar ik het voor deed was er blij mee ;-)

Dat schokken bij de twee laatste filmpjes komt omdat ik de crane shots helaas op 24p heb geschoten, dat bleek niet zo goed te werken, 30fps is toch beter blijkt achteraf... weer wat geleerd. Ook is de bitrate vrij hoog van de upload, en daar schijnt vimeo nog wel eens moeite mee te hebben.

Wat betreft jou filmje:

Duurt het echt zo lang om te renderen? toch wel zonde van het begin dat het zo geblured is...
Ook is hij idd vrij lang. Gebruik je veel digitale zoom? daar lijkt het wel op, ik adviseer als je dat doet dan ease in/out te gebruiken in je keyframes in PP. Ik zou ook wat meer aan kleur correctie doen, niet dat ik daar zo goed in ben, maar het scheelt toch enorm, en probeer als je met een canon schiet een cinestyle of technicolour picture profile te kiezen.verder goede poging voor iemand die zichzelf een noob noemt :-)
BTW kleurcorrectie werkt echt geweldig in PP, check op youtube maar is tuts van bv creativecow of lynda
geen vinger schreef op maandag 24 september 2012 @ 02:00:
[...]

Wel een leuk filmpje, imo wel teveel beelden van de stilstaande auto. Fraai dat het logo zo in het beeld staat en dat de auto het kapot rijdt. After effects heb ik helaas niet en voodoo werkt niet zo goed voor tracking maar het ziet er wel fraai uit.
Bedankt voor je mening, ik hoopte wat meer te filmen van de auto rijdend, maar helaas hebben we veel problemen gekent tijdens het filmen... laat ik het zo zeggen, ik heb 2x de anwb gezien, en van de week heeft hij schade gereden... :-(
Ik vind alleen dat er te weinig rijdende beelden in zitten maar niet te veel stilstaande 8)

maar goed ieder zijn ding

Ik heb trouwens laatst ook een bruiloft mogen filmen, maar dat doe ik niet meer, was op zich wel goed gelukt, en het was voor vrienden, maar dat is toch niet mijn ding, succes met editen iig ;) (koste mij ook meer tijd dan goed voor me was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Splendiddd schreef op maandag 24 september 2012 @ 02:39:
Ik heb trouwens laatst ook een bruiloft mogen filmen, maar dat doe ik niet meer, was op zich wel goed gelukt, en het was voor vrienden, maar dat is toch niet mijn ding, succes met editen iig ;) (koste mij ook meer tijd dan goed voor me was)
Waarom niet? Ik vind juist bruiloften filmen juist leuk. Ook anderen laat ik dan filmen, dan kun je verschillende camera-standpunten gebruiken bij het editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
geen vinger schreef op maandag 24 september 2012 @ 03:36:
[...]

Waarom niet? Ik vind juist bruiloften filmen juist leuk. Ook anderen laat ik dan filmen, dan kun je verschillende camera-standpunten gebruiken bij het editen.
Ik vind het gewoon niks, maar ik heb wel 3 camera's toen gebruikt, leuk voor multicam, en voor de afwisseling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
pdebie schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:14:

Het geheel is gefilmd met een DSLR en dat bleek lastiger dan we dachten. Met name het scherpstellen en het kiezen van de juiste sluitertijd blijkt erg lastig.

Voor een volgend filmpje (wat hetzelfde onderwerp zal hebben) gaan we kijken of we een homemade dolly kunnen gebruiken of iets wat de schokken absorbeert, want het software-matig oplossen van trillingen is maar niks. Dat zie je ook terug in dit filmpje en is dus ook een bekend issue bij ons. :)

Desalnietemin ben ik zeer tevreden met het resultaat.

(ook in 720p beschikbaar)
[video]
Ik wil toch even een comment geven op jou filmpje... :)

Kies altijd een sluitertijd van dubbel je framerate, dus 24fps = 50, 30fps = 60 en 60fps = 120
(Tenzij je natuurlijk voor een specifieke look wilt gaan aka saving private ryan) 8)
Als je met je diafragma open wil schieten ivm dof zou je een fader ND moeten gebruiken.

Ik weet niet wat voor software je gebruikt, maar de warp stabilizer van adobe is zeer goed, echter moet je wel wat settings veranderen.
Een glidecam kan uitkomst bieden, wel met een groothoeklens voor nog stabielere takes... (vergt wel de nodige oefeningen)

Verder ziet het er wel ok uit, echter de bijwerkingen van de software storen me wel erg...

Cheers

[ Voor 4% gewijzigd door Splendiddd op 24-09-2012 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
[...]
Ik zou ook wat meer aan kleur correctie doen, niet dat ik daar zo goed in ben, maar het scheelt toch enorm, en probeer als je met een canon schiet een cinestyle of technicolour picture profile te kiezen.
Daar ben ik het niet mee akkoord, een cinestyle/technicolor is verschrikkelijk slecht voor noise. Voor iemand zoals de OP is een simpele Faithful met sharpening -4 en contrast -2 al pakken beter. (Bovendien dient Cinestyle eigenlijk om je beeld te matchen met andere cameras die LOG schieten.)

Als je per sé custom picturestyles wilt dan raad ik Flaat aan, heel tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
NeOpHyTe-NL schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:59:

[video]

Dit filmpje vind ik top gedaan! mooie locatie, goed gegrade ook, echter de auto vind ik niet veel, maar ziet er profi uit !
Mag ik vragen hoe je de rijdende shots hebt gedaan? (glidecam uit auto of een jib?)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
keejoz schreef op maandag 24 september 2012 @ 08:12:
[...]

Daar ben ik het niet mee akkoord, een cinestyle/technicolor is verschrikkelijk slecht voor noise. Voor iemand zoals de OP is een simpele Faithful met sharpening -4 en contrast -2 al pakken beter. (Bovendien dient Cinestyle eigenlijk om je beeld te matchen met andere cameras die LOG schieten.)

Als je per sé custom picturestyles wilt dan raad ik Flaat aan, heel tevreden over!
Ok, meningen verschillen, maar ik schiet nu met m'n 7D met techicolour met de bijgeleverde LUT (look up table)
En ik vind dat je meer met de footage kan doen dan de standaard pp's (ook al schroef je de settings naar beneden) Ik vond cinestyle niet alles, hoewel ik de GTX film daar mee geschoten hebt.

Maar ik zal Flaat eens checken...linkje? EDIT: nevermind, al gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
http://similaar.com/foto/flaat-picture-styles/index.html

Bij deze!

Tegenwoordig (op de forums/blogs die ik dagelijks lees) zie ik meer & meer mensen overstappen op Flaat oid. Steeds meer mensen stappen weg van Cinestyle/Technicolor omdat er naast de voordelen ook te veel nadelen aan zijn.

Maar goed, binnenkort zal er wellicht veel veranderen want ML komt (hoogstwaarschijnlijk) met een uncompressed videostream die een heleboel problemen zal oplossen bij het graden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
keejoz schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:48:
http://similaar.com/foto/flaat-picture-styles/index.html

Bij deze!

Tegenwoordig (op de forums/blogs die ik dagelijks lees) zie ik meer & meer mensen overstappen op Flaat oid. Steeds meer mensen stappen weg van Cinestyle/Technicolor omdat er naast de voordelen ook te veel nadelen aan zijn.

Maar goed, binnenkort zal er wellicht veel veranderen want ML komt (hoogstwaarschijnlijk) met een uncompressed videostream die een heleboel problemen zal oplossen bij het graden :)
Thanks! Met ML bedoel je magic lantarn zeker? Deze gaat niet werken voor de 7D heb ik begrepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Splendiddd schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:22:
[...]

Thanks! Met ML bedoel je magic lantarn zeker? Deze gaat niet werken voor de 7D heb ik begrepen...
Bedoel je de videostream feature of ML in het algemeen? Want:
http://www.magiclantern.f...ws/138-ml-will-work-on-7d

:D

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
Sibylle schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:37:
[...]

Bedoel je de videostream feature of ML in het algemeen? Want:
http://www.magiclantern.f...ws/138-ml-will-work-on-7d

:D
OMG dat is goed nieuws, ik hoop dat ie snel uit komt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duurt het echt zo lang om te renderen? toch wel zonde van het begin dat het zo geblured is...
Ook is hij idd vrij lang. Gebruik je veel digitale zoom? daar lijkt het wel op, ik adviseer als je dat doet dan ease in/out te gebruiken in je keyframes in PP. Ik zou ook wat meer aan kleur correctie doen, niet dat ik daar zo goed in ben, maar het scheelt toch enorm, en probeer als je met een canon schiet een cinestyle of technicolour picture profile te kiezen.verder goede poging voor iemand die zichzelf een noob noemt :-)
BTW kleurcorrectie werkt echt geweldig in PP, check op youtube maar is tuts van bv creativecow of lynda
De rendertijd kan inderdaad behoorlijk oplopen. Voor dit stukje van 250 frames op lage resolutie(320x180) was op mijn pc zo'n 20 uur nodig. (De 'MentalRay - volumetric lighting' maakte het erg traag) Kan vast wel sneller, maar vond het zelf eigenlijk al heel wat dat ik, na 3dsmax bijna 2 jaar niet aangeraakt te hebben, nog zoveel wist. :)

Bedankt voor de tip over de kleurcorrectie, ben er even wat mee aan het spelen geweest en het maakt toch wel een groot verschil. De originele beelden waren ook niet fantastisch, maar lang niet zo flets. Tijdens de nabewerking is er ongemerkt een hoop kleur verloren gegaan. Ik was op het laatst zo druk met de ruis dat ik helemaal niet meer op de kleuren gelet heb. Had er geen idee van dat er nog zoveel terug te halen viel. Zal er een volgende keer zeker wat beter naar kijken.

Kleurprofielen moet ik me nog een keer in verdiepen. Zijn die echt belangrijk? Of scheelt het gewoon in de nabewerking. Als ik foto's maak let ik er er ook niet zo op, ik selecteer soms in de nabewerking wel eens een ander profiel omdat dan de kleuren beter over komen, maar verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
Hmm ja in Cinema 4D kan de rendertijd ook behoorlijk oplopen als ik ambient occlusion en global illumination aanzet, ik gebruik dit eigenlijk niet voor animaties, scheelt echt enorm. Dat logo wat kapotgereden wordt duurde bijvoorbeeld tussen de 20 en 25 min om te renderen 1920x1080 29.97 fps. Ik gebruik wel een macpro 8-core 2008 met 16gb ram en een ati en nvidia kaart.

Kleurprofielen kunnen het dynamisch bereik verbeteren, echter als je net begint kan je beter de standaard profiel bewerken IN de camera zoals contrast en sharpening verlagen.
Er zijn talloze tutorials op youtube hoe je kleurcorrectie kan toepassen, en eventueel kan graden. zoek maar is op `colour correction premiere pro` 1 tip, gebruik scopes in PP.

Maar er zullen vast tweakers zijn die dit veel beter weten dan ik, ik ben ook maar een beginner.

Gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
Grading doe ik persoonlijk altijd in AE, werkt gewoon handiger vind ik. Ook al ken je er niet veel van; je kan professionele resultaten bereiken wanneer je wat prutst met Magic Bullet Looks. Heel sterk programma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
keejoz schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 00:17:
Grading doe ik persoonlijk altijd in AE, werkt gewoon handiger vind ik. Ook al ken je er niet veel van; je kan professionele resultaten bereiken wanneer je wat prutst met Magic Bullet Looks. Heel sterk programma!
Magic bullet looks is zeker top, echter als ik in PP grade, dan hoef ik niets te renderen i.v.m. cuda, plus dat ik er nog wat van leer. jaja ik heb geen geduld... :P

Maar de basis kleurcorrectie doe ik altijd eerst in PP, als ik dan later wat wil veranderen qua look gebruik ik meestal een adjustment layer, die zit tegenwoordig ook in PP CS6, bied echt uitkomst.

Maar goed we dwalen een beetje af van het topic...

[ Voor 3% gewijzigd door Splendiddd op 25-09-2012 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
Kleine test video voor de GH2 hacked:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=dkpApiGL-C8]

@keejoz is idd een fijn pp voor de canon ;-) zeker voor lowlight

[ Voor 21% gewijzigd door Splendiddd op 28-09-2012 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Magic Bullet Looks is erg fijn, snel en simpel goede resultaten! Ik doe alle grading in Magic Bullet. Ben de laatste tijd echter ook aan het spelen met Davinci Resolve. De Lite versie is gratis en biedt voor mij genoeg om niet over te stappen op de betaalde versie. Mooiste feature vind ik dat je met maskers kan werken en die ook nog eens heel goed kan laten tracken. Kan je ook lekker los met locale aanpassingen!

Vorige maand weer meegedaan aan een 48 hour, de music video smaak deze keer. Binnen 48 uur een video clip maken, waarbij het eindresultaat te zien was op het Nederlands Film Festival! Was weer een flinke uitdaging om in 48 uur wat neer te zetten, maar ik ben blij met het resultaat! Ik was mede verantwoordelijk voor het camerawerk en de editing en daarnaast de color grade verzorgt. Niet zo lekker in de prijzen gevallen als vorig jaar, maar wel een nominatie voor Beste Cinematografie en Beste Concept!

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Km2rtwmP5Zc]

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wat me gigantisch stoort is dat je meerdere keren mensen hun lippen ziet bewegen en je dan het idee krijgt dat er geprobeerd is om te lip dubben, maar dat het dan óf toch niet zo blijkt te zijn (maar dat diegene gewoon aan het praten is) óf er zo naast zit, dat het me ook weer afleidt.

Beelden op zich zijn best mooi, maar vooral door wat ik net zei is het net alsof de video niet bij de muziek hoort/past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Thnx voor je commentaar. Alleen de steadicam scene waarbij het meisje op straat loopt na de ruzie is gelipdubt. Stond er niet perfect op, maar na 3 takes moesten we gewoon verder ivm de tijd. Dat komt erg bij een 48h om de hoek kijken: op een gegeven moment moet je er gewoon voor kiezen dat het goed genoeg is, ook al weet je dat het beter kan(goede keuze gebleken, net 10 min voor tijd ingeleverd!). Ik had het eventueel in post redelijk makkelijk kunnen fixen door wat te stretchen, maar er was geen tijd meer voor en geen setnoise van de FS700 waarmee deze scene gedraaid is, omdat dat niet meer uitkwam met gewicht op de steadicam. Voor de rest is het gewoon de acteurs die improviseren, hoort ook helemaal niet sync te zijn.

Leuk detail is dat de vorige 48 hour waar ik aan meegewerkt hebt opgepikt is door EU1. Daarmee is de korte film te bekijken op ww.eu1.tv, maar ook via on demand te bestellen op UPC(kanaal 121) en op Ziggo. Toch tof dat je film dan opeens "op de buis" is én complimenten van de directie van de zender voor het camerawerk *happy* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Row1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-07-2022
Ik vind beelden met een steadicam altijd zo mooi :)

Hier eens wat anders dan de meeste mensen hier laten zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Row1 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 20:14:
Ik vind beelden met een steadicam altijd zo mooi :)

Hier eens wat anders dan de meeste mensen hier laten zien ;)

[video]
Wel een leuk filmpje, echter in het donker zie je niet zoveel aan het begin van de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Splendiddd schreef op zondag 23 september 2012 @ 02:22:

Premiere Pro voor editing (ik was een FCP/FCX fan, maar sinds ik de cuda power heb ontdekt ben ik over...)
Macpro 8-Core met een pc based GTX570 voor adobe cuda stuff
Ik ben zelf beginner, maar ook druk onderweg met FCPx. Daar heb ik speciaal een hackintosh voor gebouwd, aangezien ik al jaaaaaren met OSX werk en niet meer over kan naar Windows. (En een hackintosh is toch net ff wat beter op het budget dan een echte Mac Pro) Echter.. FCPx gebruikt toch openCL wat ongeveer gelijk is aan CUDA? of zeg ik nu iets heel doms en moet ik ook eens gaan kijken naar Premiere aangezien dat aanzienlijk veel extra power geeft?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb zelf dit filmpje in elkaar geknutseld. Nu ben ik wel meer met fotografie bezig op dit soort plekken, toch maak ik ook vaak video footage om dit soort filmpjes te maken.

Hoor graag wat er beter kan om er zo van te leren :)

JdeRuijter.nl

[ Voor 8% gewijzigd door Zakkenwasser op 24-10-2012 22:51 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
@AyeAyeCaptain!
Het filmpje heeft meer iets van een rondleiding. Ik denk dat je dit kunt voorkomen door te denken aan een verhaal. Dat mis ik nu een beetje. De gehele 1 minuut en 50 seconden krijg je dezelfde beelden die lichtelijk van onderwerp verschillen. Probeer eerst na te denken over een verhaal. Bouw spanning op bijvoorbeeld, dat zou zeer goed kunnen met deze beelden. Probeer de overgangen van clips op de maat van de muziek te doen voor een 'ontspannen' gevoel en niet op de maat voor meer spanning. Ook kun je gaan spelen met langere clips en snel achter elkaar plaatsen van clips. Soms hoeft iets niet helemaal duidelijk te worden wat je laat zien als het maar bijdraagt aan het verhaal. Verder is het standpunt vaak hetzelfde en het type beweging. Meer variatie zou al goed doen. Het lijkt kortom nog teveel op clipjes die achter elkaar gezet zijn. Veel succes met de volgende want je hebt beeldmateriaal genoeg om er iets leuks mee te doen.

Dit filmpje is gisteren gemaakt in één dag. Samen met twee vrienden die nog tot erg laat in de avond bezig zijn geweest met editen. Het is een sfeer impressie en een status update van de teams. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
http://conceptlab.tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
Japie.G schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:25:
[...]

Ik ben zelf beginner, maar ook druk onderweg met FCPx. Daar heb ik speciaal een hackintosh voor gebouwd, aangezien ik al jaaaaaren met OSX werk en niet meer over kan naar Windows. (En een hackintosh is toch net ff wat beter op het budget dan een echte Mac Pro) Echter.. FCPx gebruikt toch openCL wat ongeveer gelijk is aan CUDA? of zeg ik nu iets heel doms en moet ik ook eens gaan kijken naar Premiere aangezien dat aanzienlijk veel extra power geeft?
openCL in FCX werkt niet hetzelfde als in Premiere. als je geen nvidia kaart hebt zal premiere ook gewoon voor de openCL gaan. Aangezien jij een hackintosh hebt zou er een extra nvidia kaart er in prikken vrij makkelijk zijn.

Verschil in openCL/Cuda kan je ook vinden op youtube, type maar premiere cuda.

Je moet het zo zien dat bijna alle native effecten alleen bij export gerendered hoeven worden, en dat komt het editen ten goede, want iedereen ergert zich aan die render-status bars.

Nu kan je zeggen dat FCX het op de achtergrond doet, maar daar moet je natuurlijk ook weer op wachten ;)

Er zit ook een groot verschil in het renderen met exporteren, maar de grote reden voor mij is dat premiere alle soorten framerates en codecs native ondersteund, aangezien ik verschillende camera's gebruik en dus niet net als in FCX alles eerst moet renderen naar bv prores

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:54
walletje-w schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:09:
@AyeAyeCaptain!
Het filmpje heeft meer iets van een rondleiding. Ik denk dat je dit kunt voorkomen door te denken aan een verhaal. Dat mis ik nu een beetje. De gehele 1 minuut en 50 seconden krijg je dezelfde beelden die lichtelijk van onderwerp verschillen. Probeer eerst na te denken over een verhaal. Bouw spanning op bijvoorbeeld, dat zou zeer goed kunnen met deze beelden. Probeer de overgangen van clips op de maat van de muziek te doen voor een 'ontspannen' gevoel en niet op de maat voor meer spanning. Ook kun je gaan spelen met langere clips en snel achter elkaar plaatsen van clips. Soms hoeft iets niet helemaal duidelijk te worden wat je laat zien als het maar bijdraagt aan het verhaal. Verder is het standpunt vaak hetzelfde en het type beweging. Meer variatie zou al goed doen. Het lijkt kortom nog teveel op clipjes die achter elkaar gezet zijn. Veel succes met de volgende want je hebt beeldmateriaal genoeg om er iets leuks mee te doen.

Dit filmpje is gisteren gemaakt in één dag. Samen met twee vrienden die nog tot erg laat in de avond bezig zijn geweest met editen. Het is een sfeer impressie en een status update van de teams. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
[video]
Klein puntje van kritiek, ik vind het zelf erg storend dat je steeds reflecties/schaduwen/handen van de cameraman ziet. Verder erg leuk filmpje! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

En ik vind het zeer storend dat de stemmen af en toe alleen maar door mijn linker luidspreker komen! verder mooi montage werk! en creatief met de camera positie. door een scheiding precies in het midden doormiddel van een raamkozijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
AyeAyeCaptain! schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:50:
Ik heb zelf dit filmpje in elkaar geknutseld. Nu ben ik wel meer met fotografie bezig op dit soort plekken, toch maak ik ook vaak video footage om dit soort filmpjes te maken.

Hoor graag wat er beter kan om er zo van te leren :)

JdeRuijter.nl
[video]
Ik vind 'm best cool zo eigenlijk! Beter dan ik had verwacht eerlijk gezegd :P

Muziek vind ik goed gekozen, draagt heel veel bij aan de sfeer en soms heb je ook best goed de cuts aangepast aan de muziek. Maar wat denk ik wel beter zou werken is als je je zaklamp aan je camera vastmaakt, zodat de camera kijkt waar het licht heen schijnt.

Nu viel het me een beetje te veel op dat je in de ene hand een zaklamp had en met de andere hand probeerde dat te filmen. Ik denk dat het een stuk filmischer is als het strak(ker) aan elkaar gelinkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deity
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-07 23:01
walletje-w schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:09:
..

[video]
Goeie sfeerimpressie!, de edit die in het begin goed op de muziek aansluit vind ik ook erg goed. Kortom; professioneel ogend filmpje wat een goed sfeerbeeld neerzet!

Ik wou zelf ook weer een filmpje aan deze thread toevoegen:
Voor mijn opleiding moest ik samen met een klasgenoot een film maken waarbij we de term 3D Animation uitleggen maar er moest tegelijkertijd ook een verhaal en plot in zitten.

Uiteindelijk is het dit geworden:

Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden!

de website kuriositas.com omschreef ons filmpje beter dan we zelf hadden kunnen doen :P
"Metaphysics: a branch of philosophy concerned with explaining the fundamental nature of being and the world.

How can we tell what is real and what is not?

3D animation, for example, is becoming more and more sophisticated with each passing year. In this short film combining live action and, you've guessed it, animation, one young man sits down to write a childhood friend a letter, describing just how this state of affairs came about.

It is almost as if he is convincing himself of his own argument, in order to give himself the courage to, once and for all, discover whether the world in which we live is true or not."

Authentically Digital

• walletje-w
MaCure schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:46:
Goeie sfeerimpressie!, de edit die in het begin goed op de muziek aansluit vind ik ook erg goed. Kortom; professioneel ogend filmpje wat een goed sfeerbeeld neerzet!
Dank je :)
Ik wou zelf ook weer een filmpje aan deze thread toevoegen:
Voor mijn opleiding moest ik samen met een klasgenoot een film maken waarbij we de term 3D Animation uitleggen maar er moest tegelijkertijd ook een verhaal en plot in zitten.

Uiteindelijk is het dit geworden:
[video]

Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden!
Erg vet! Goede sfeer, goed einde. Doet me wel een beetje denken aan inception maar dat maakt niet zoveel uit en dat kun je zelfs zien als een compliment ;)
Goed verhaal dus en een goed plot! Ben wel benieuwd wat de feedback was van de opdrachtgever.

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 14:44
Ben met GerardHenninger de hele zomer bezig geweest voor een documentaire. Zeer leuk (maar intensief) project.
20% van de beelden zijn van mij, 30% van Gerard en een gedeelte van de (After Effects) visuals zijn van Gerard.

Uiteraard hebben we het artwork voor het concept/de docu ook gemaakt. De backstage beelden van de fotoshoot zitten er ook in.

Ben er trots op (sta ook meerdere keren in de credits) :)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
Volgens mij heb ik wat feestjes gemist :P

Verder zeer nice in elkaar gezet :)

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe maken julie die letters ? Chinema 4d ?

ik ben zelf ook bezig geweest , om audio met video zo mooi mogelijk te laten passen,
alles zelf gemaakt, eigen samples,
Eigen label voor de muziek ;)

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Let op:
Embed je filmpje met de video tags, kijk in de OP als je niet weet hoe dat moet.
Posts met alleen linkjes worden verwijderd!

Geef ook commentaar op je voorgangers. Jij wil commentaar, zij ook.