Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 08:00
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 21:00:
hoe maken julie die letters ? Chinema 4d ?
Gewoon Photoshop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-09 14:20
Gisteren last minute bedacht op mn cam met magic lantern aan te zetten op de skyline van apeldoorn met een timelapse. Ben hieruit al heel wat dingen wijzer die ik volgend jaar anders doe maar voor nu een tof resultaat vind ik zelf!

[ Voor 10% gewijzigd door Snuurtje op 01-01-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:22

Silasje

www.Entjes.eu

Gaaf gedaan snuurtje! ik had er wel voor gekozen om na 12u meer foto's te maken, dat is tenslotte toch het hoogtepunt van het filmpje

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:44
Snuurtje schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 21:15:
Gisteren last minute bedacht op mn cam met magic lantern aan te zetten op de skyline van apeldoorn met een timelapse. Ben hieruit al heel wat dingen wijzer die ik volgend jaar anders doe maar voor nu een tof resultaat vind ik zelf!

[video]
Leuk idee! Om 12 uur barst het spektakel echt even helemaal los! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tof! Maar tussen 12 en half 1 zou inderdaad het meest leuke beeldmateriaal opleveren!
Weet iemand hoe je gemakkelijk een timelapse maakt met Final Cut Pro X? Heb alle foto's geïmporteerd, maar kan geen snelle manier vinden om er een timelapse van te maken..
En wat is aan te raden voor een timelapse voor zonsopkomst in Oostenrijk, 1 foto per seconde ongeveer? Gaat om een halfuurtje ofzo denk ik.

Heb een kleine samenvatting van mijn jaar gemaakt, dit jaar begonnen met filmen en wat bewerken! Daarnaast ook de beelden van vorige winter nogmaals bewerkt, puur als oefening, om wat ervaring op te doen met Final Cut Pro X. Tips welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Silasje schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 00:56:
Gaaf gedaan snuurtje! ik had er wel voor gekozen om na 12u meer foto's te maken, dat is tenslotte toch het hoogtepunt van het filmpje
ja idd, was beetje haastwerk, moest eigenlijk al wegrijden toen bedacht ik dat nog. Magic lantern werkte ook niet mee, de start after zoveel seconden functie werkte niet. Dus m maar op 200 foto's limiet elke 2 min 1 foto met 30s exposure gezet. Dan kwam ik uit rond 10 voor 1. Dacht dan zal t wel voorbij zijn, achteraf gezien nog ff iets langer door moeten gaan. Staat in de agenda voor volgend jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:16:
Tof! Maar tussen 12 en half 1 zou inderdaad het meest leuke beeldmateriaal opleveren!
Weet iemand hoe je gemakkelijk een timelapse maakt met Final Cut Pro X? Heb alle foto's geïmporteerd, maar kan geen snelle manier vinden om er een timelapse van te maken..
En wat is aan te raden voor een timelapse voor zonsopkomst in Oostenrijk, 1 foto per seconde ongeveer? Gaat om een halfuurtje ofzo denk ik.

Heb een kleine samenvatting van mijn jaar gemaakt, dit jaar begonnen met filmen en wat bewerken! Daarnaast ook de beelden van vorige winter nogmaals bewerkt, puur als oefening, om wat ervaring op te doen met Final Cut Pro X. Tips welkom!
[video]
[video]
Kan wel iets meer interval tussen zitten, volgens mij heb ik er een x 1 gemaakt met 10-15s ertussen. Zou wel ff kijken naar ramping met magic lantern, dan hou je de exposure goed, anders gaat ie van donker naar licht overbelichten.

edit: sorry voor dubbelpost, dacht dat hier 2 posts na elkaar ook automatisch aan elkaar geplakt werden.

[ Voor 4% gewijzigd door Snuurtje op 02-01-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 19:55

Wokker

De avond wokkel

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:16:
Ik heb toevallig een timelapse experimentje gedaan. Heb daarvoor Time Lapse Assembler gebruikt is gratis en doet precies wat het moet doen.

Hier het resultaat natuurlijk volledige kul, kwam na het uploaden er achter dat ik de resolutie na het importeren in final cut pro niet goed had staan. En was gelijk even leuk test of ik iets met Final Cut kan :P

Ben benieuwd naar je resultaat.

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Ik had deze al in Nachtfotografie deel 2 topic gezet, maar misschien past hij hier beter.

Ik heb een 600d via een externe trigger iets voor 12 uur laten beginnen en dan om 6 seconden een foto laten maken van 4 seconden.
Jammer genoeg regende het, en met de wind kwamen er waterdruppels op het raam waar de camera voor stond. Dat is dus iets om volgend jaar rekening mee te houden.
Maar goed, omdat het zo'n 500 foto's waren met vuurwerk heb ik er maar een Time Lapse filmpje van gemaakt met 10fps.
met VirtualDub een Avi er van gemaakt (25GB pff) en met YouTube er maar een muziekje onder gegooid.
Ik had dit natuurlijk anders kunnen doen maar dit was het simpelste en het snelste.

Ook merk ik dat om het iets vloeiender te laten lopen er toch meer foto's moeten worden gemaakt.
Volgend jaar maar weer opnieuw proberen.

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
@Stoicka: Leuk filmpje! Voor wat betreft Time lapses in FCP: Beste is om dat te doen in het programma Time Lapse Assembler, wat iemand hier al zei. Het kan wel met Final Cut indien je de juiste standaard tijdsduur instelt voor het importeren van foto's, maar dit is niet echt handig omdat je steeds uit moet zoeken wat de beste tijdsduur is voor de foto's. Time Lapse Assembler pakt gewoon je map met foto's en maakt d'r een .mov'je van wat makkelijk te importeren is.

Heb laatst zelf ook een filmpje gemaakt van Glow Eindhoven, afgelopen November. Is m'n eerste filmproductie. Ik zie zelf al dat er heel wat dingen aan de montage en het beeldmateriaal mis zijn, maar wat ik hier van leer kan ik de volgende keer toepassen natuurlijk. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Commentaar is zeer welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
NickvdB schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:56:
@Stoicka: Leuk filmpje! Voor wat betreft Time lapses in FCP: Beste is om dat te doen in het programma Time Lapse Assembler, wat iemand hier al zei. Het kan wel met Final Cut indien je de juiste standaard tijdsduur instelt voor het importeren van foto's, maar dit is niet echt handig omdat je steeds uit moet zoeken wat de beste tijdsduur is voor de foto's. Time Lapse Assembler pakt gewoon je map met foto's en maakt d'r een .mov'je van wat makkelijk te importeren is.

Heb laatst zelf ook een filmpje gemaakt van Glow Eindhoven, afgelopen November. Is m'n eerste filmproductie. Ik zie zelf al dat er heel wat dingen aan de montage en het beeldmateriaal mis zijn, maar wat ik hier van leer kan ik de volgende keer toepassen natuurlijk. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Commentaar is zeer welkom!

[video]
Mooie eerste productie!
Ik vind alleen de intro wat aan de lange kant (hij is wel mooi, alleen heeft hij weinig met glow te maken).
Het einde met de namen vind ik niet helemaal goed gelukt.

De kern vind ik wel super gemaakt, mooie shots, goed op de muziek! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Dit onderstaande filmpje is niet door mijzelf gemaakt, maar door een vriend van school van mij. Hij is vaker bezig met dit soort filmpjes, maar in dit filmpje zit tot nu toe echt wel het meeste werk, met ook een super resultaat als je het mij vraagt!

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, wat zijn goede punten, en wat zijn verbeterpuntjes?

(In dit topic geplaatst bij gebrek aan een "laat hier je filmpjes beoordelen-topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@yannickie111 erg tof haha! Vind in de intro het nog net niet vloeiend genoeg, weet niet hoe ik het precies moet uitleggen maar dat het teveel gehakte stukjes - dus dat het teveel zichtbaar is als losse stukjes scene achter mekaar - zijn. Wel erg leuk, en ziet er erg goed uit zowel qua opmaak als inhoud! Lijkt me een vrij arbeidsintensief filmpje..

Heb zelf net mijn eerste filmpje van het seizoen 2013 gemaakt. Leer steeds meer qua FCP X en Twixtor.
Heeft iemand tips / opmerkingen (naast het witte rondje in het midden, fout in de lens.. enorm balen bij thuiskomst)? Wees kritisch, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-07 20:51

PJ.

@yannickie111
Ziet er wat betreft de kwaliteit van het filmwerk goed uit! Over het acteerwerk is wel wat te zeggen, maargoed dat is natuurlijk logisch bij een CKV opdracht ;)

@Stoicka
Leuke video! Is het vlekje ontstaan door vuiligheid in de casing, of zit het echt intern in de lens? Dat laatste zal namelijk flink balen zijn en mag je dan GoPro op aanspreken. Op 0:22 maak je gebruik van een geinige POV, heb je die zelf verzonnen? Heb ik in elk geval nog niet eerder gezien. Wat betreft tips: maak het filmpje wat korter. Bij actiefilmpjes zoals die van jou verwacht het publiek een grote hoeveelheid aan vette actieshots, en wanneer het publiek dat niet ziet haken ze al gauw af. Kort het daarom wat in, maak gebruik van de shots die er echt toe doen en je hebt al gauw een leuker filmpje. Twixtor is perfect te gebruiken voor filmpjes als dit, vanwege het grote contrast tussen de sneeuw en het subject. Zou je nog wat meer gebruik van kunnen maken. Waar je nog kritisch naar moet kijken is je belichting en kleuren. De belichting wisselt tussen de shots en het hele filmpje heeft een beetje een 'flat' look. Met behulp van wat grading kan je iets meer saturatie en contrast in je filmpje krijgen.

Recent heb ik in 1,5 uur een timelapse met een vriend van mij geschoten. Na een snelle edit heeft het nog best een aardig filmpje opgeleverd, al zeg ik het zelf:

Eigenlijk hadden we net wat te weinig materiaal om het echt goed te kunnen bewerken op de lengte van het gekozen muziek, maar het nummer was zo lekker dat ik er niet in wilde knippen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Ik zou vooral eens kijken naar wat beeldstabilisatie, want er zitten meerdere stukken in waarbij de camera toch flink heeft bewogen en dat leidt onnodig af. Ik weet niet waar je in edit, maar in After Effects heb je Warp Stabilizer en dat doet echt wonderen voor dit soort dingen. Instellen dat je beeld stil moet staan en het is net alsof je camera geen millimeter bewogen heeft :)

Wel goede muziekkeuze trouwens, past er goed bij.

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 27-01-2013 00:51 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ.

PJ.

Nee daar is expres niet voor gekozen, het is allemaal in korte tijd gefilmd en bewerkt. Misschien dat ik er binnenkort nog een goede edit van maak, en sommige shots nog stabiliseer. Dan laat ik Twixtor er ook meteen wat frames bij rendereren, zodat hier en daar het tekort aan frames minder storend is.

Overigens is de warp stabilizer inmiddels ook in Premiere Pro CS6 beschikbaar, wel zo makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PJ. schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 17:10:
@Stoicka
Leuke video! Is het vlekje ontstaan door vuiligheid in de casing, of zit het echt intern in de lens? Dat laatste zal namelijk flink balen zijn en mag je dan GoPro op aanspreken. Op 0:22 maak je gebruik van een geinige POV, heb je die zelf verzonnen? Heb ik in elk geval nog niet eerder gezien. Wat betreft tips: maak het filmpje wat korter. Bij actiefilmpjes zoals die van jou verwacht het publiek een grote hoeveelheid aan vette actieshots, en wanneer het publiek dat niet ziet haken ze al gauw af. Kort het daarom wat in, maak gebruik van de shots die er echt toe doen en je hebt al gauw een leuker filmpje. Twixtor is perfect te gebruiken voor filmpjes als dit, vanwege het grote contrast tussen de sneeuw en het subject. Zou je nog wat meer gebruik van kunnen maken. Waar je nog kritisch naar moet kijken is je belichting en kleuren. De belichting wisselt tussen de shots en het hele filmpje heeft een beetje een 'flat' look. Met behulp van wat grading kan je iets meer saturatie en contrast in je filmpje krijgen.
Zat echt in de lens, niks aan te doen dus. Was een huur GoPro, ontvang mijn eigen waarschijnlijk in de komende weken - hopelijk voor de volgende wintersport -. Wel heel erg balen, brandmerkt de beelden behoorlijk.
Die POV is een 3rd Person View mount, staat ook op kickstarter.com! In de videobeschrijving staan wel wat links! Is nog in de testfase en mocht hem een week testen in Oostenrijk :)
Heb dit nu net 'gecreëerd', had denk ik wel wat vaker Twixtor kunnen inzetten, maar daar moet ik bij volgende filmpjes dan wat meer mee bezig (heb er wel wat mee geoefend, YouTube: GoPro HERO3: Black Edition - 1200fps Twixtor Slowmotion, erg leuk, naar 1200 fps omgezet haha!). Qua belichting en kleuren geprobeerd er wat meer een geheel ervan gemaakt, wel door de saturatie juist naar beneden te zetten, vond het effect wel wat hebben!

Ben benieuwd wat je / jullie er van vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

@PJ. (goeie nick!) Leuke filmpje, het bewegen van de camera valt mij ook op maar ook de "zwarte pauze's" vind ik minder ver wel een lekker sfeertje.

@Stoicka Creatief :) Vooral de opnames waarbij je de skier volgt vind ik goed bedacht/gedaan.
Die Twixtor slow-mo is ook erg leuk.\

5 dagen muziek studio, twee GoPro's op 5MP in timelapse:
- 74 mappen
- 143 GB
- 56.603 foto's
En dat terug brengen naar een filmpje van 1 minuut....

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Erg tof filmpje stoicka, zit lekker ritme in en goede timing met de muziek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nordlys schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:06:
Erg tof filmpje stoicka, zit lekker ritme in en goede timing met de muziek :)
Dankjewel!
GoPro heeft hem eergister twee keer vermeld in een tweet, was een erg leuk compliment! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die het leuk vinden om hun film en montage kunsten vrijwillig willen in te zetten voor een goed doel? Een goed doel waar ik en tweaker nustys actief voor zijn als fotografen zoekt namelijk filmers: http://bit.ly/hoogvliegerstv_vacature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

bedacht me ineens dat dit topic ook bestaat :) Veel mooi werk te zien. Bovenstaande heb ik gefilmd in Brazillie met een A55 en een Helios 44M lens. Dit ten behoeve van een club waar ik vrijwilliger voor ben ea is inelkaar gezet door GGTV.nl. het publiek was/is mensen die al bekend zijn met het werk van ons.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Erg goed filmpje Roflastc! Geeft een goede indruk van de omgeving van de kinderen daar :)

Twee tips:
* Focus kan in sommige stukjes net wat beter, maar is vaak goed.
* Héél soms (paar fragmenten) staan de kinderen iets te centraal in beeld, dan is er veel ruimte over bovenin beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Nordlys schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:03:
Erg goed filmpje Roflastc! Geeft een goede indruk van de omgeving van de kinderen daar :)

Twee tips:
* Focus kan in sommige stukjes net wat beter, maar is vaak goed.
* Héél soms (paar fragmenten) staan de kinderen iets te centraal in beeld, dan is er veel ruimte over bovenin beeld.
Dankudanku :) Focus is lastig idd, de lens staat altijd op manual focus en de camera ziet dat als F1.7. Ik draai het diafragma dan ook helemaal open zodat het enigzins klopt. Ten tijde van filmen was ik nog niet zo vertrouwd met de afstand die je dan moet nemen om voldoende dingen scherp te krijgen.

Is overigens de locatie van dit topic: Meest kansrijke Wifi oplossing in Brazillië

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 14:44
Gerard wil het hier niet delen, maar ik doe het stiekem wel. Ik heb 80% van de interviews gefilmd en heb nog nooit zoveel in m'n broek gepist van het lachen. Was lastig om de camera stil te houden

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Laatst online: 22-09 11:52
@hierboven, leuk filmpje ben meteen ff lid geworden op het channel. Verder staat er veel moois, moet het allemaal nog even bekijken. Wintersport / gopro filmpje van Stoika spreekt mij wel erg aan.

Hieronder mijn eerste film. Beelden zijn door mijn vrouw gemaakt, ik heb er vervolgens met Sony Vegas een film van gemaakt. Zitten nog wel wat puntjes in die beter kunnen maar voor de eerste keer zijn wij best tevreden. Alles is met een Canon G12 in een ikelite huis geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
@ROFLASTC mooi gemaakt. De intro ben ik vooral over te spreken.

@AjDuLion al is het absoluut niet mijn muzieksmaak, toch gekeken en blijven kijken. Interviews zijn leuk, zit een lekker tempo in en een hoop grappige bullshit.

@superkneus: netjes, krijg er zin van om mijn wetsuite weer aan te trekken en te gaan duiken. Bij de diepere stukken is het alleen jammer dat het erg blauw wordt, maar ik neem aan dat je geen licht ter beschikking had.

En een eigen creatie. Ik weet niet zeker of het nu meer hier thuishoort of bij fotografietopic, aangezien het een mengsel (en eerste proef) is. Missie was (naast dat ik wedstrijdfoto's maak) om ook de sfeer vast te leggen. Eerst was het een set foto's die ik maakte van de fans, met een poging om de emotie vast te leggen. Daarna is er een audioopname bijgekomen om ook het geschreeuw, gejuich, enz. erbij vast te leggen en uiteindelijk een gopro omdat ik toch ook de bewegende beelden erbij wilde. Alles gecombineerd in after effects hier en daar en premiere. Eigen kritiekpunten: audio niet meer als 1 track importeren nadat het in audacity gestript is tot wat interessant is, wat consequenter zijn met de layout die ik gebruik hier en daar en meerdere camera-angles zou ook nuttig zijn (helaas niet meer gelukt om de camera tijdens de wedstrijd nog te verplaatsen).

(foto's is een joined effort samen met mijnb roertje die je af en toe door het beeld ziet rennen ;) ).

Op/aanmerkingen meer dan welkom ook, aangezien ik nog druk bezig ben de videowereld te ontdekken.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@polthemol erg leuk! Soms zie je niks door de rook maar dat is dan ook wel weer sfeerverhogend, haha.
SuperKneus schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:39:
@hierboven, Wintersport / gopro filmpje van Stoika spreekt mij wel erg aan.
Dankjewel!

Inmiddels van mijn wintersport in de afgelopen voorjaarsvakantie hetvolgende filmpje gemaakt!
Op- en aanmerkingen of tips gewaardeerd :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2013 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Er zitten leuke beelden tussen, maar ik vind het muziekje eronder echt verschrikkelijk :X Na een minuut komt er een bas in en dan is 'ie iets beter te doen, maar eigenlijk vind ik 'm er helemaal niet bij passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 00:00:
Er zitten leuke beelden tussen, maar ik vind het muziekje eronder echt verschrikkelijk :X Na een minuut komt er een bas in en dan is 'ie iets beter te doen, maar eigenlijk vind ik 'm er helemaal niet bij passen.
Snap ik. Twijfelde er zelf ook erg over, maar vond hem uiteindelijk toch wel goed.
Blijft lastig om origineel te blijven, aangezien de bekende nummers in 90% van de filmpjes gebruikt worden, en toch steeds iets nieuws en leuks te vinden. Bovendien zit je met copyrights, die filmpjes kunnen beperken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
maak anders gebruik van de geluiden die je toch al op de piste meekrijgt ? Dan kun je een iets monotonere sound gebruiken qua muziek, wat je opties verruimt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:02
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:37:
[...]

Snap ik. Twijfelde er zelf ook erg over, maar vond hem uiteindelijk toch wel goed.
Blijft lastig om origineel te blijven, aangezien de bekende nummers in 90% van de filmpjes gebruikt worden, en toch steeds iets nieuws en leuks te vinden. Bovendien zit je met copyrights, die filmpjes kunnen beperken..
Het muziekje is prima vind ik. Erger me er totaal niet aan. Beelden zitten goed verwerkt, loopt lekker door. Prima filmpje, meestal kan ik dit soort filmpjes niet aanzien omdat ik of de mensen niet ken of het echt erg slecht verwerkt is. Nu ken ik de mensen niet maar dat is niet eens zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:37:
[...]

Vandaag ook mijn wintersport edit online gezet, copyright is echt iets lastigs, zelf met remixes :-( ! Als ik een goede site vind zal ik het hier zeker delen!

Nu hier dan ook maar even mijn edit posten, ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
WardKuipers schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:21:
[...]

Vandaag ook mijn wintersport edit online gezet, copyright is echt iets lastigs, zelf met remixes :-( ! Als ik een goede site vind zal ik het hier zeker delen!

Nu hier dan ook maar even mijn edit posten, ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden ;) !

[video]
Vet filmpje man! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ward ik heb zelf bijna al mijn muziek weg bij www.soundcloud.com/thefatrat. Niet alleen zijn muziek, maar ook wat hij gebruikt voor zijn sets die hij maandelijks upload met veelal muziek van anderen, waaronder ook relatief erg onbekenden en dus onbeschermd qua copyrights!
walletje-w schreef op zondag 10 maart 2013 @ 15:15:
[...]

Het muziekje is prima vind ik. Erger me er totaal niet aan. Beelden zitten goed verwerkt, loopt lekker door. Prima filmpje, meestal kan ik dit soort filmpjes niet aanzien omdat ik of de mensen niet ken of het echt erg slecht verwerkt is. Nu ken ik de mensen niet maar dat is niet eens zo erg.
Vind ik goed om te horen, want dat is toch het gevaar van een filmpje van mijn vakantie. We zijn niet bepaald pro's dus het moet van de beelden komen, anders is het alleen voor bekenden leuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Stoicka en WardKuipers: beiden erg toffe filmpjes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:10
Leuk topic!! :)

Momenteel loop ik stage als av-er bij de EO. Daar ben ik editer en draai ik elke week een paar keer voor de jongeren afdeling NEO.
Beide video's zijn geschoten met een canon 7D alleen de eerste speel ik een beetje vals, daarin zitten nog beelden verwerkt van een sony ex1.
Editing is gedaan in final cut pro 7.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=G0zP_oKOn6s]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=hrNxbEfMaw4]

[ Voor 26% gewijzigd door White_Collar op 17-03-2013 01:40 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Allebei erg leuk en goed gedaan! Bij beide video's heb ik eigenlijk niet gelet op het camera-/montagewerk, wat alleen maar goed is, want normaal kan ik me aan de kleinste dingetjes storen :P In die tweede video is die gast ook wel heel goed, fijne stem en hij voelt zich duidelijk gemakkelijk op camera en dat scheelt een hele berg d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
Leuke filmpjes, de eerste zette direct een glimlach op mijn gezicht, leuk idee. :) Op het filmen heb ik niet veel aan te merken, lijkt mij prima gedaan. Enkel bij het tweede filmpje viel mij op dat hij niet steeds in focus was in het begin toen hij naar je toe liep, maar dat stoorde niet zo hard.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Laatst online: 22:02
Niet speciaals, ik verwacht ook niet dat jullie zeggen dat dit hoogstaand filmmateriaal is maar ben benieuwd naar hoe jullie het zien. Dit is een timelapse van Brussels Airport hier in het kleine belgenlandje. Ongeveer 1 a 2 uur foto's laten trekken in timelapse mode met mijn HD Hero 3 White Edition.

Vind op het einde het licht gewoon enorm mooi met de weerspiegeling van het water op de grond. :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8PSBYVpEr-4]

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Tomskii5 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 19:10:
Niet speciaals, ik verwacht ook niet dat jullie zeggen dat dit hoogstaand filmmateriaal is maar ben benieuwd naar hoe jullie het zien. Dit is een timelapse van Brussels Airport hier in het kleine belgenlandje. Ongeveer 1 a 2 uur foto's laten trekken in timelapse mode met mijn HD Hero 3 White Edition.

Vind op het einde het licht gewoon enorm mooi met de weerspiegeling van het water op de grond. :)

[video]
Goed materiaal, en zoals je zelf al zegt is het einde erg mooi :)

Ik vind alleen dat hij veel te lang duurt, na 20s verslapte mijn aandacht al en na 1minuut was er eigenlijk nog niks gebeurd. Pas als het licht echt gaat veranderen door wolken/regen/zon etc. dan wordt het spannend.

Ik zou dus een paar stukken versnellen, of eruit knippen.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Hele mooie luchten, maar van mij had 'ie ook een stuk sneller en korter gemogen. En misschien af en toe een beetje zoomen oid.

Sowieso moet je een beetje als regel houden dat als een shot langer dan 20 seconden niet verandert, een heel groot deel van de mensen al af zal haken. En nu verandert het shot bijna 3 minuten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Ja klopt, was ook gewoon een heel erg lange timelapse die ik eerder maak voor publiek dat ietwat in het spotting gebeuren zit, net zoals ik. Maar ik kan begrijpen dat het idd enorm lang is als je gewoon naar continu shot moet kijken! :)

Ben van plan deze zomer een timelapse op vakantie te maken waarbij ik dan wel rekening zal houden met de opmerkingen en dus vanuit verschillende hoeken zal 'schieten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
@Tomskii5

Vette video, mooie toning. Jammer dat het vliegtuigraampje in beeld staat maar daar kan je vrij weinig aan doen.

Een nieuwe creatie van mij:

Geschoten met 1DX en 5D3.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09 18:34
Leuk topic! Hierbij mijn filmpje met de GoPro HD2 gefilmd.

Eerste video edit ooit van mijzelf met Adobe Premiere Pro CS5.5. Beginner dus!

[YouTube: http://youtu.be/1mKcVade6ww]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Gutteguttegut schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:00:
@PJ. (goeie nick!) Leuke filmpje, het bewegen van de camera valt mij ook op maar ook de "zwarte pauze's" vind ik minder ver wel een lekker sfeertje.

@Stoicka Creatief :) Vooral de opnames waarbij je de skier volgt vind ik goed bedacht/gedaan.
Die Twixtor slow-mo is ook erg leuk.\

5 dagen muziek studio, twee GoPro's op 5MP in timelapse:
- 74 mappen
- 143 GB
- 56.603 foto's
En dat terug brengen naar een filmpje van 1 minuut....
Altijd leuk als je iets van jezelf terug ziet op tv, en dat tijdens DWDD oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ruvetuve ziet er goed uit! Heb hem niet helemaal uitgekeken want het ging me niet helemaal snel genoeg, maar de beelden zijn super!
Gutteguttegut schreef op woensdag 03 april 2013 @ 20:04:
[...]
Altijd leuk als je iets van jezelf terug ziet op tv, en dat tijdens DWDD oOo
Heb je een linkje?

Mijn nieuw inbreng! Feedback zeer gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 23:01:
@Ruvetuve ziet er goed uit! Heb hem niet helemaal uitgekeken want het ging me niet helemaal snel genoeg, maar de beelden zijn super!
[...]
Heb je een linkje?

Tijdens het interview... :*)

[edit] Jij weet ook wel hoe je spectaculaire filmpjes kunt maken! :Y

[ Voor 9% gewijzigd door Gutteguttegut op 03-04-2013 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op woensdag 03 april 2013 @ 23:37:
[...]

Tijdens het interview... :*)

[edit] Jij weet ook wel hoe je spectaculaire filmpjes kunt maken! :Y
Vet! Wat is je relatie tot de band?
Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 23:46:
[...]

Vet! Wat is je relatie tot de band?
Dankjewel!
Lang verhaal kort... :)
Ik was "huisfotograaf" bij een band, de zanger daarvan had een zus welke getrouwd is met de zanger van Beans & Fatback, zo raak je met elkaar aan de praat en vroegen ze mij om een timelapse te maken in de studio over 5 dagen voor een kort promo filmpje van het nieuwe album.

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets rustiger dan de voorgaande(n), maar zelf best tevreden! :)
Geprobeerd wat met de stabilisatie te werken, zelf best tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ik vond je andere filmpje beter, zelfs zoveel beter dat ik die meerdere malen heb gekeken en je laatste niet :+ :)

[ Voor 10% gewijzigd door tdw op 06-04-2013 00:03 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keejoz schreef op maandag 17 september 2012 @ 04:47:
Kom dit topic nu pas tegen, zal even posten:

Ben nu een jaar met video bezig, beginnend vanaf 0. Alles zelf geleerd en uitgezocht. Ik doe het nog steeds als hobby maar ik hoop er met een beetje geluk een carriere van te maken.
Alles word gefilmd met een 5Dmk3 en een 600D.

Enkele videos (die ik durf tonen ;) )

[video]
Een videoclip die momenteel op de nationale TV word uitgezonden (en tegelijkertijd #1 requested is!). Mijn allereerste werk voor broadcasting ook.

[video]
Een tweede videoclip.

@geen vinger:
Ik vind de kleuren en muziek in je tweede filmpje nog steeds te somber. Het geeft je een heel somber gevoel in plaats van een gelukkig-happy-couple-trouw-video-gevoel.

@jd1987:
Nette showreel, zeker dat logo met de vuist is mooi gedaan en toont wat je kan! Enkel de muziek ben ik geen fan van, al iets te veel gehoord in andere videos vermoed ik.
Mag ik vragen wat je gebruikt om de video´s te bewerken? Ik vind vooral de 2e heel erg mooi in combinatie met de muziek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
@Stoicka,
Hoewel ik erger heb gezien(lees: beeldstabilisatie van youtube?) komt het beeld, vooral bij de slomo, golverig over.

Ohjee, ohjee.

BILSPLEET en Vertical videosyndrome ?

Ik heb de de timelapse getest van mijn Galaxy S3 bij het assembleren van mijn nieuwe/eerste pc.

[YouTube: http://youtu.be/YO77vFZlkgA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 14:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ruvetuve schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:38:
Leuk topic! Hierbij mijn filmpje met de GoPro HD2 gefilmd.

Eerste video edit ooit van mijzelf met Adobe Premiere Pro CS5.5. Beginner dus!

[video]
Leuk filmpje, alleen duren de shots soms iets te lang. Als er weinig activiteit is houd ik de shot op vaak op 5 sec.

Afgelopen weekend heb ik zelf weer eens een leuk filmpje gemaakt:

- Ik ben nu ook bezig geweest met inzoomen (zie het bord met Nijverdal)
- Uiteraard een 'brand' rechtonder toegevoegd (ziet er helaas te onscherp uit :-( )
Maar een nadeel, met wat gewijzigde instellingen aan mijn film in Pinnacle (25p -> 50p ) wordt hij niet lekker gerenderd. Maar goed, ik ga Pinnacle aan de kant schuiven en over naar Adobe Premiere 5.5, die moet er beter mee om kunnen gaan. Pinnacle is in sommige dingen echt verrot lastig, denk aan het versnellen of vertragen van een film. Ondanks het makkelijk lijkt komt er nooit het juiste resultaat uit.

Een ander voorbeeldje:

Bij elke 'Happy New Year' heb ik geprobeerd een sprong te filmen. Best wel goed gelukt.
Bij gebrek aan een statief is het toch vrij goed gefilmd, zeg ik zelf. Vaak gebruik ik overigens mijn monopod, hoewel een goed soepel driepoot-statief en een ordinair elestiekje (wie kent de truuk ;)?) ook zal werken.

Ik ga me overigens nu ook richten om interviews en monologen, en ben bezig om de nodige meuk in huis te halen. Maar ook ben ik druk bezig met het ontdekken van leuke (nieuwe) camera-effecten, want een monoloog of interview is best saai, daar hoort wat meer bij om het sprankelender te maken, zoals een leuk intro, of iets voor halverwege waarbij de geinterviewde zelf even mag acteren :P

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 15-04-2013 01:44 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Coole timelapse video Gutteguttegut! Gaaf ook dat de band bij DWDD komt, goed voor jouw publiciteit natuurlijk :)

[ Voor 52% gewijzigd door Stab op 20-07-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Heel netjes en leuk gedaan! Soms wel beetje te stil naar mijn idee, maar misschien wou je dat ook wel? :P

Eén punt, wat ook een spoiler is, omdat het aan het einde zit, dus niet lezen als je 'm nog niet hebt bekeken (of wel, als het je niet boeit):

spoiler:
de man aan het einde geeft reanimatie op z'n buik, hij zit totaal niet in de buurt van z'n hart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Hahn schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:05:
Heel netjes en leuk gedaan! Soms wel beetje te stil naar mijn idee, maar misschien wou je dat ook wel? :P

Eén punt, wat ook een spoiler is, omdat het aan het einde zit, dus niet lezen als je 'm nog niet hebt bekeken (of wel, als het je niet boeit):

spoiler:
de man aan het einde geeft reanimatie op z'n buik, hij zit totaal niet in de buurt van z'n hart...
Dank Hahn.

Antwoord op spoiler:
spoiler:
Klopt inderdaad, zit niet helemaal op de goede plek maar dat komt omdat de hoofdacteur een tijdje terug een open hartoperatie heeft ondergaan en daarom dus geen druk op zijn borst wilde. Dit was dan de beste oplossing voor dit probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Stab schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:24:
[...]

Dank Hahn.

Antwoord op spoiler:
spoiler:
Klopt inderdaad, zit niet helemaal op de goede plek maar dat komt omdat de hoofdacteur een tijdje terug een open hartoperatie heeft ondergaan en daarom dus geen druk op zijn borst wilde. Dit was dan de beste oplossing voor dit probleem :)
spoiler:
Oké, begrijpelijk, alhoewel ik er dan denk ik eerder voor had gekozen om het wel op de goede plek te doen, maar niet te drukken. Sowieso drukt 'ie nu al niet echt zichtbaar, dus dat had weinig uitgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Erg mooi gedaan Stab, ik ben het eens met de spoilers maar doet verder niet af aan het filmpje vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Sommige filmpjes zijn van hoog niveau :)
Leuk !

Ik doe niet zoveel met bewegend beeld. Wat ik geprobeerd heb zijn wat grapjes met de iphone en windows moviemaker. Waar je op zich leuke dingen mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

@ Stab: Wow. :9~ Mooi gedaan!

@Lasteraar: Grappige filmpjes (meer eigenlijk ook niet) :P Je zou misschien kunnen proberen iets vaker van camerapositie te veranderen en iets van "actie" in te bouwen (door bijv. die fades eruit te laten of in te korten). De muziek die je nu onder het filmpje hebt gezet, past namelijk bij een filmpje waarin iets onverwachts gebeurt/veel actie in voorkomt.

De laatste tijd ben ik bezig geweest met een miniserie over de reünisten van mijn studentenvereniging (N.S.V. Ovum Novum uit Nijmegen). Doel is om (aanstaande) studenten te vertellen over de vele vóórdelen die een studentenvereniging kan bieden, in plaats van de eeuwige vooroordelen over studievertraging etc.
De eerste twee afleveringen van de serie zijn af, aflevering 3 (over 2 advocaten) en 4 (over een anesthesioloog op de traumaheli) staan voor komende maand op de planning. Mijns inziens de beste van de twee huidige afleveringen gaat als volgt:

Tips? Tricks? Heb verder namelijk nog niet zo veel ervaring met het opnemen en bewerken van video :)

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimmi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08-2017
Heb laatst een nieuwe camera (Canon 60D) gekocht om meer video's te gaan maken. Wil vooral fictiefilmpjes gaan schieten, maar ik heb al wat geoefend met de camera door het filmen van dieren, hier het resultaat:

Ik merkte dat bij veel shots het beeld niet heel scherp is, ook al is het onderwerp wel in focus.
En misschien is de video niet boeiend genoeg voor 5 minuten. Wat vinden jullie?

@thomasv93 (jouw filmpje was nog niet van commentaar voorzien zag ik): het is vaak mooier als je filmt in landscape in plaats van portrait (dus met je iPhone: op z'n zij filmen i.p.v. rechtop). En misschien iets dichter bij zodat je beter ziet wat je doet met je pc. Ook is het misschien mooier als je de lamp vanuit een andere richting (het liefst met de camera mee) schijnt, dan heb je niet zo'n witte vlek in je beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
@hierboven: 5 minuten is wel lang inderdaad zonder verder commentaar o.i.d. Verder wel leuk gedaan, ik heb er jammer genoeg het geduld nooit voor om iets met video te doen (aan elkaar plakken enzo) Film wel eens wat van mijn dochter maar nog nooit wat van samen gesteld en geplakt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Brimmi schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 23:44:
Heb laatst een nieuwe camera (Canon 60D) gekocht om meer video's te gaan maken. Wil vooral fictiefilmpjes gaan schieten, maar ik heb al wat geoefend met de camera door het filmen van dieren, hier het resultaat:

[video]

Ik merkte dat bij veel shots het beeld niet heel scherp is, ook al is het onderwerp wel in focus.
En misschien is de video niet boeiend genoeg voor 5 minuten. Wat vinden jullie?
5 minuten is erg lang voor een (internet)video en al helemaal als je niks spectaculairs laat zien (met daarbij behorende spectaculaire muziek). Dus ja, je kan wel stellen dat 5 minuten aan de lange kant is voor deze video.

Maar wat me nog meer opviel aan je video is dat eigenlijk álles gefilmd is vanuit jouw perspectief, dus van bovenaf neerkijkend op de dieren. Beelden kunnen veel interessanter worden als je ze op andere hoogtes schiet.

Bijvoorbeeld die kleine zwijntjes was denk ik veel leuker geweest als je die op hun ooghoogte had gefilmd. Nu is het niks meer dan wanneer ik zelf door een kinderboerderij zou lopen en een beetje rond zou lopen, terwijl je er in zo'n video juist veel meer van kan (en imo zou moeten) maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimmi
Hahn schreef op zondag 21 april 2013 @ 00:26:
[...]
Maar wat me nog meer opviel aan je video is dat eigenlijk álles gefilmd is vanuit jouw perspectief, dus van bovenaf neerkijkend op de dieren. Beelden kunnen veel interessanter worden als je ze op andere hoogtes schiet.

Bijvoorbeeld die kleine zwijntjes was denk ik veel leuker geweest als je die op hun ooghoogte had gefilmd. Nu is het niks meer dan wanneer ik zelf door een kinderboerderij zou lopen en een beetje rond zou lopen, terwijl je er in zo'n video juist veel meer van kan (en imo zou moeten) maken :)
Probleem is in dit geval helaas wel: hekken. Vooral bij die zwijntjes bijvoorbeeld, dat waren gewoon wilde dieren die in een afgeschermd terrein leven, ze zijn zo dicht bij de mensen / paden omdat er daar voer wordt gestrooid, maar je kan niet over het hek heen klimmen o.i.d. om bij hen in de buurt te komen. Door het hek heen filmen is niet echt te doen. Sommige stukjes zijn wel op een kinderboerderij gefilmd, daar had ik idd beter een wat lagere hoek kunnen kiezen.
Bedankt voor je tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
@white_collar leuke filmpjes ! Paar clichezaken erin (vingerknip en klerenwissel / terras wat meeproost), maar ze zijn wel goed geplaatst, dus pakken lekker uit.

@tomskii5: ik zie wat je probeert te doen (tenminste dat denk ik ;) ) maar ik vind hem niet lekker uitpakken. Je standpunt is te laag tov. van je onderwerpen naar mijn smaak. De reflectie in het glas is an sich niet zo erg voor even, maar het begint me toch te storen als ik langer naar de video kijk. (zal ook wel te maken hebben met waar je het hebt opgenomen en dat de locatie beperkend was in je mogelijkheden).

@servertje: waar hij zich voorstelt vind ik het erg krap geschoten. Het is goed dat hij zegt dat hij een snowboarder is, want het beeld laat me raden ;) (ik zie dat hij iets vast heeft, maar geen flauw idee als leek zijnde dat het een snowboard is, tis dat hij het zegt). Bij waar je de sluitingen laat zien vind ik dan weer dat je erg ruim schiet). Whining gehad: ik vind dat het echt uitstraalt een soort introductiefilmpje te zijn. Qua beeld, hoe je het geluid gemonteert hebt (uitleg zo erover gemonteerd, de beelden die je hebt, muziekje erbij, enz.) mooi werkje kortom.

@ruvetune: ik zou je camerabeelden wat stabiliseren, vooral als je langere shots maakt die nogal wobbly zijn. Dat het beeld dan ietwat beweegt is niet erg, maar persoonlijk stoor ik me er altijd aan als het "rammelt". Vloeiende bewegingen van stukje naar links/naar rechts stoort dan niet, voelt wat natuurlijker aan. Qua samenstelling vind ik het voor de rest een echte vakantievideo waar moeite voor gedaan is. Zitten leuke shots bij, maar duren soms wat lang wel.

@gutteguttegut: serieus vet gemaakt !

@stoicka: leuk skifilmpje. Ik zou de shot van pista ende wel als einde gebruikt hebben ipv net voor het einde te zetten ;) Muziek vind ik niet helemaal passend, voelt wat te opgefokt aan voor me (maar then again: is an sich ook niet mijn muzieksmaak, dus gaan we maar niet over twisten ;) ).

@thomasv93: waarom verticaal ? Horizontaal is fijner voor video. Je onderwerp moet ook beter in beeld, nu is het wat speuren in de verte wat je aan het doen bent :)

@awbos: je eerste filmpje mis ik eigenlijk wat beweging / actie erin. Je nieuwjaarsfilmpje vind ik veel beter. De mensen die het water in duiken had je misschien wel in wat meer hoeken kunnen filmen (van bovenaf, keertje vanaf de andere kant) om wat afwisseling erin te houden.

@stab: serieus goed gemaakt, niet veel op aan te merken echt buiten het punt wat al tussen de spoilertags was opgemerkt.

@lasteraar wel grappig om te kijken

@tobiasvs leuk gemaakt. Enige kritiekpunt is dat de belichting / kleuren me af en toe een beetje vreemd aandoen. Ik kan niet echt de vinger erop leggen wat het is, maar het voelt een beetje "off". Maar cool gemaakt.

@brimmi: goede eerste poging dan vind ik. Zit zelf ook nog te worstelen met scherpte en die zaken, blij te lezen dat ik niet de enige ben :D FIlmpje is nu wel wat lang, terwijl er niet echt veel gebeurt.

En weer een eigen creatie: sfeergroep van mijn clubje ging een megaspandoek maken en het leek me wel leuk om hier een creabea iets van proberen te maken. Gebruiker materiaal zijn 2 gopro's voor de timelapses en mijn 7D met 50mm/1.8 en de 17-40/f4. Nabewerking / montage in after effects en premiere. Eigen kritiekpuntjes: had wat meer afwisseling moeten doen tussen de mensen en ik heb nog flink wat ruzie met de kleuren / belichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 30 april had ik mijn GoPro meegenomen, gelukkig kwam de zon snel tevoorschijn! Want een GoPro zonder zon is als een vis zonder water. ;)

Leve koning Willem _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Veel toffe GoPro films weer! Met wintersport heb ik wel veel gedraaid, maar nog niet de zin gevonden om er mee aan de slag te gaan. Heb niet echt zin om naast de hele dag te editten als werk, nog voor de ontspanning hetzelfde te gaan doen ;)

@Stab

Toffe short! Zit fijn camerawerk in, eigen project of 48HFP?

Netzo als vorig jaar heb ik weer mee gedaan aan het 48 Hour Film Project in Nijmegen. Deze keer in een ander team en met een andere taak(editor). Het 48HFP is een project waarbij je met een team binnen 48 uur een korte film moet maken. Daarbij kreeg je middels een lootje trekken een genre toegewezen en 3 elementen moeten verplicht in alle films terug komen. Dit jaar was dat het karakter Appie en/of Anette Kriele, boer/boerin. De verplichte zin: "Dit is harder dan ik hebben kan" en het voorwerp een koffer. Ben ongelofelijk blij met ons resultaat! De jury ook, want naast "Beste Actrice" en "Beste Regie" wonnen we ook "Best Film"! Dat betekend dat we volgend jaar meestrijden in de wereldwijde Grand Final op de Sunset Boulevard in Hollywood 8)

http://eu1.tv/nl/48hr/titles/mama-s-as?playlist_id=5

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Kennis van me heeft dit gefilmd met zijn Nokia (weet eerlijkgezegd niet dewelke). Ik vind het zelf best wel leuk, doet weer dromen over de vakantie!

YouTube: Bonaire, The Netherlands Antilles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

@ AW_Bos: Heb beide filmpjes even bekeken maar ik vind ze een beetje saai overkomen en sommige shots duren me net wat te lang of zijn net te wiebelig. Tip voor de volgende keer tijdens het filmpje: probeer meer af te wisselen met het filmen van totaal en close. Een gezicht vol in beeld met een mooi uitdrukking, een handeling of een reactie kan al veel toevoegen in een film. In de montage heb je dan meer afwisseling tussen soorten beelden waardoor je shots wat vlotter kunt monteren. Ook zou ik erop letten dat je bepaalde onbedoelde bewegingen/schokken eruit knipt, dan oogt het wat strakker.

@ Stab: Ziet er netjes uit :) Zelf ben ik niet zo van de rustige en stille short films, maar de jouwe zit prima in elkaar. Persoonlijk zou ik iets meer met de kleuren gedaan hebben om het net een tikkeltje meer filmisch te laten lijken, maar daar houdt niet iedereen van dus kan het begrijpen als je zoiets juist niet doet. De opmerking van Hahn kan ik me wel in vinden, al was het me zelf niet opgevallen :)

@ Lasteraar: Tja, jij noem al de iPhone 5 en Movie Maker dus om hier echt serieus op in te gaan... Als je het leuk vind om er mee bezig te zijn zou ik vooral doorgaan, maar meer dan wat simpel knutselwerk is het in mijn ogen niet. Niet lullig bedoeld, maar je snapt m'n punt denk ik wel :)

@ Brimmi: Zitten echt prachtige shots in je filmpje maar hij duurt véél te lang! Voor zoiets is 2/3 minuten al lang genoeg voordat mensen af gaan haken. En ik weet niet of hij aan mij persoonlijk ligt maar ik heb echt een gruwelijke hekel aan digitale stabilisatie wanneer het erg opvalt. Zelf pas ik het hier en daar ook wel toe om wat irritante bewegingen eruit te filteren, maar het moet niet het beeld gaan vervormen vind ik. Lekker doorgaan met wat je doet en de volgende keer een wat minder lang filmpje plaatsen ;)

@ polthemol: Niet echt spannend en wat langdradig maar dat laatste shot is echt vet!

@ JopJeter: Ik wil niks af doen aan de vele gave snowboard filmpjes maar jouw filmpje is echt super gaaf! Lekker creatief ook om met zo'n feest met een camera op je hoofd rond te gaan lopen ^^ De sfeer druipt er echt van af en het is heerlijk om naar te kijken :) Heb je veel reacties gekregen over je rare 'hoofddeksel'? :P

@Tomskii5: Niet jouw filmpje maar om toch even te reageren: ik denk dat het met de Lumia 820 gedaan is omdat ik geen beeldstabilisatie zie. Zelf heb ik een Lumia 920 en die kan echt enorm mooie beelden schieten, dus mogelijk iets om een keer mee te experimenteren. Het filmpje van die kennis van je is wel goed gelukt ondanks dat het gefilmd is met een telefoon :)

Zo, de laatste paar filmpjes gehad, tijd voor mijn eigen werk! Afgelopen weekend was het hier in het pittoreske Someren (Noord-Brabant) molendag en dat is, heel simpel gezegd, een open dag bij de molens! Ik moest bij de twee molens in het dorp gaan filmen voor de lokale omroep dus statief en camera (550D) mee in de twee uurtjes dat het goed weer was en knallen! Ik had geen zin in de standaard overzichtshots omdat dat ook maar zo saai is en omdat molens de trots van Nederland zijn wilde ik ze met respect behandelen.

De beelden afgeleverd bij de omroep en thuis aan de slag gegaan met twee eigen filmpjes, die je hieronder kunt zien:

Veel van de beelden zijn geschoten met de 50mm f/1.8 omdat het binnen in die molens vrij donker was en ik wilde niet op een hoge ISO gaan filmen. Uiteindelijk heeft het een paar erg gave beelden opgeleverd dus mij hoor je niet klagen :+ Wel zitten er een aantal irritante verspringen in het beeld (een frame verspringt dan een paar pixels naar links en weer naar rechts) maar dat komt volgens mij door mijn 18-55 lens die zijn beste tijd wel gehad heeft.

Die molens heb ik op zaterdag gedaan en zondag ben ik nog even de bossen in gegaan op zoek naar een groepje Schotse Hooglanders (een volwassen koe en wat kalfjes). Het waaide echt verschrikkelijk hard, en het regende, maar toen ik ze vond begon het langzaam op te klaren. Wel nog een natte camera als gevolg van de regen, maar de grote 'mama koe' was lekker rustig waardoor ik erg dichtbij kon komen _/-\o_ Prachtige beesten!

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SomerenV Prachtige shots hoor. Ik houd wel van mysterieuze kaders. Vooral in het eerste filmpje. Molens boeien mij niet zo veel, maar door de montage heb ik het filmpje helemaal afgekeken. Leuk gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimmi
@SomerenV mooie filmpjes, zitten hele mooie shots tussen! Wel apart dat er geluid bij dat natuurfilmpje zit, meestal wordt daar in natuurdocumentaires etc. geen geluid aan toegevoegd. Heb je dit geluid later toegevoegd (aangezien je de beelden waarschijnlijk vanaf een redelijke afstand hebt opgenomen)? - edit: nu zie ik dat je zei dat je best wel dichtbij kon komen, haha. Misschien vond ik het dan vooral zo apart lijken omdat je alleen de geluiden van het eten etc. hoort, en geen omgevingsgeluiden.
Die molen staat er ook erg mooi op, alleen misschien had je wat meer contrast kunnen toevoegen aan de shots buiten om het wat 'dramatischer' te maken (nu is de muziek erg dramatisch maar de beelden wat minder, vanwege de lichtblauwe lucht)

Zelf heb ik deze film net af:

"Ring and Run"

Het is een korte film met een paar leuke plottwists :P
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)

[ Voor 12% gewijzigd door Brimmi op 27-05-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Haha, lekker weird :P Leuk gedaan. Enige wat ik niet helemaal snapte was waarom de titel pas halverwege in beeld kwam :+

Voor een vak van m'n studie moesten we een optische illusie filmen en omdat ik toch wat tijd over had tussen lessen door heb ik er iets meer tijd ingestopt qua monteren en ook paar sfeerbeelden tussendoor gedaan:

Zitten nog genoeg dingen die beter konden (en paar foutjes), maar de bedoeling van het filmpje was om te laten zien hoe de illusie gemaakt kan worden en dat is volgens mij wel goed gelukt (toch? :P) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01:00
Hahn schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:52:
Haha, lekker weird :P Leuk gedaan. Enige wat ik niet helemaal snapte was waarom de titel pas halverwege in beeld kwam :+

Voor een vak van m'n studie moesten we een optische illusie filmen en omdat ik toch wat tijd over had tussen lessen door heb ik er iets meer tijd ingestopt qua monteren en ook paar sfeerbeelden tussendoor gedaan:

[video]
Zitten nog genoeg dingen die beter konden (en paar foutjes), maar de bedoeling van het filmpje was om te laten zien hoe de illusie gemaakt kan worden en dat is volgens mij wel goed gelukt (toch? :P) :)
Iets te langdradig filmpje, net iets te lang. Komt wellicht ook wel door de muziek die eronder zit. Maar verder wel leuk gedaan! :)

Overigens ook wel geinig een bekende naam te zien aan het einde volgens mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
@somerenv het was mijn eerste serieuze poging tot wat langer videowerk, maar ik had zelf ook al veel dingen die ik de volgende keer anders zou doen idd :) Qua interessant beeld: de eeuwige worsteling tussen interessant houden voor de eigenlijke doelgroep en proberen het boeiend te maken voor anderen. Daar zit ik nog flink mee in de knop, is een moeilijke lijn.

Je hebt coole filmpjes. Vooral van de runderen vind ik mooi om te kijken, niets gecompliceerds, lekker sfeervol en ontspannend.

De molens vind ik je muziekkeuze erg slecht. Het past niet bij wat ik zie, maar ik mis ook een rede voor dat niet-passende gevoel

@brimmi ik vond hem leuk om te kijken. Leuk idee, lekker luchtig en niet gecompliceerder uitgewerkt dan nodig, nice.

@hahn grappig om te zien. Waarom heb je trouwens 4 namen bij de aftiteling staan als ik steeds maar 1 iemand in beeld zie ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Omdat het een groepsopdracht was en we met z'n vieren waren :P De eerste tekening werd gemaakt door iemand anders dan de tweede tekening, dus dat waren al 2 mensen. En ik filmde het en de vierde persoon was ziek :+
Aardappelbakker schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:10:
[...]

Iets te langdradig filmpje, net iets te lang. Komt wellicht ook wel door de muziek die eronder zit. Maar verder wel leuk gedaan! :)
Ja, zaten paar stukjes tussen die ik iets korter had kunnen knippen. Volgende keer :P

[ Voor 56% gewijzigd door Hahn op 29-05-2013 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
he ? er waren 2 personen aan het tekenen ? damn, ik ehb te veel naar de tekening zitten staren geloof ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Yup ;) De eerste tekenaar, tot 00:30 ongeveer, heeft een lichtblauw shirt aan en de tweede tekenaar heeft een wit shirt aan.

Wel grappig trouwens, want dit filmpje was voor het vak Design Psychology (vandaar de titel) en daar hebben we gisteren een video zitten kijken over 'veranderingsblindheid'. Was een experiment en daarin hadden mensen het totaal niet door dat er twee mensen ruilden van plek, terwijl ze andere kleding aan hadden en er ook helemaal niet hetzelfde uit zagen.

Had jij blijkbaar ook last van nu :+

[ Voor 62% gewijzigd door Hahn op 29-05-2013 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

@ Hahn Haha toffe illusie! Leuk om te zien hoe de tekening tot stand komt en zat echt te kijken van wtf, hoe steekt dit in elkaar. Ik zou alleen het laatste grappige-hoofd-shot eruit halen. Haalt voor mij de professionaliteit eruit en komt heel erg studentikoos over.

Ik heb weer een showreel gemaakt van mijn werk, deze keer speciaal voor wedding films.

http://www.rebelfilm.nl/videos/wedding-film-reel-2013/

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik zou alleen het laatste grappige-hoofd-shot eruit halen. Haalt voor mij de professionaliteit eruit en komt heel erg studentikoos over.
Ach, ik ben ook nog student en toen we het lieten zien in de les zorgde het voor een lachsalvo en dat was de bedoeling, dus ik vind het wel geslaagd eigenlijk :P

Je showreel ziet er netjes uit, fijne (zachte) toning en mooie beelden erin. Wel een beetje (te) veel shots die blurry beginnen en dan scherp worden, begint een beetje een te standaard gimmick te worden als je het mij vraagt :)

Gisteren heb ik in een ochtendje onderstaande video gefilmd en gemonteerd. We moesten voor een vak (genaamd Design This) die ochtend gaan experimenteren en aangezien ik uiteindelijk een documentaire wil gaan maken voor dit vak, had ik me dus beziggehouden met het oefenen met filmen. De mensen die je ziet zijn dus bezig met hun eigen experimenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
@jd1987, heel fijn op naar te kijken. Heb niet 1x gespoeld. Consistente sfeer ook. Camera movement is super. Hulpmiddelen toegepast?

@Hahn, technisch mooie beelden! Ik zocht een beetje naar het 'verhaal'.

Iedere vrijdag skaten we in Utrecht. Neem zo nu en dan een camera mee. Actioncam was helaas stuk dit keer.

Wat vind je sterk en wat zal ik de volgende keer proberen?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
De afwisseling in beelden heb je goed gedaan vind ik :) Ik had verwacht dat het me ging vervelen, omdat je de eerste helft van de video op dezelfde plek blijft staan (op die kar), maar je had genoeg verschillende beelden waardoor het goed te doen was.

Alleen het einde vond ik beetje jammer, de muziek stopt en je ziet alleen nog maar een foto en dan komt de aftiteling. Als je wilt dat mensen de aftiteling bekijken, doe het dan met een muziekje eronder en nog bewegend beeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ.

PJ.

@Hahn: Zelfde als wat twixx zegt, ik zoek een beetje naar een verhaal. Snap dat het experimenteel gefilmd is en dus alleen maar een 'capture of the moment' weergeeft, maar door goed te kijken naar wat je echt wilt laten zien en welke shots je dus eventueel kunt weglaten. In combinatie met een misschien andere volgorde van shots maakt het wellicht duidelijker waar we naar kijken. In elk geval goede camerabewegingen en strak op de muziek gemonteerd.

Recent heb ik voor een vriend van mij een filmpje gemaakt waarin ik zijn piano kunsten heb vastgelegd. Hij speelt sinds een jaar piano en werkt al aan eigen composities (wat je in de video ziet). Erg knap moet ik zeggen, ik zal het in elk geval zelf niet kunnen :9. Het is redelijk vlug gefilmd (in drie takes), dus was een beetje puzzelen in de edit om het beste eruit te halen. Maar het eind resultaat mag er best zijn vind ik. Was in elk geval een leuk eerste experiment met mijn nieuwe F&V Z96 LED lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 14:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

SomerenV schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 23:07:
@ AW_Bos: Heb beide filmpjes even bekeken maar ik vind ze een beetje saai overkomen en sommige shots duren me net wat te lang of zijn net te wiebelig. Tip voor de volgende keer tijdens het filmpje: probeer meer af te wisselen met het filmen van totaal en close. Een gezicht vol in beeld met een mooi uitdrukking, een handeling of een reactie kan al veel toevoegen in een film. In de montage heb je dan meer afwisseling tussen soorten beelden waardoor je shots wat vlotter kunt monteren. Ook zou ik erop letten dat je bepaalde onbedoelde bewegingen/schokken eruit knipt, dan oogt het wat strakker.
Ik zal er op letten, onthoud dat de eerste nog zonder statief gefilmd is, toen had ik deze nog niet in bezit die makkelijk mee te nemen is (een zware Cullman!). Nu heb ik vaak een monopod bij me, of mijn driepoot.

Wat ik pas heb gefilmd was dit:

Hierbij heb ik een leuk introotje gemaakt welke de kenmerkende objecten van mijn dorp laat zien. Deze ga ik denk ik als gein-gehalte om de vier a zes aflevering even aanpassen. Gewoon om er wat dynamiek in te houden. Verder heb ik het geluidsspoor bij het eerste interview al laten beginnen in een scene daarvoor, dat zie je vaker op TV, maar de exacte reden is me nog niet helemaal duidelijk, misschien vanwege de opbouw, dat je niet opeens in een flits het beeld en geluid ziet/hoort overflitsen?

Verder is het geheel aardig goed gelukt, hoewel ik geen designer ben. Ik had graag nog een logo en leuke titel gemaakt, maar dat doe je ook niet zomaar even met basis-kennis van Photoshop. Later misschien...
eens...
Ook ga ik kijken naar een voiceover, hoewel ik twijfel of mijn stem wel goed geschikt is.... :P

Todo's voor volgende video's:
- Meer closeup en totaal filmen
- Wat kortere shots. Niet alles hoeft altijd ook te pannen
- De muziek, waar vind je nou goede muziek... :P :?
- Vanuit andere posities filmen... (laag bij de grond, of vanuit de lucht....)
- Een timelapse of versnelling van mensenmassa's...
- Een beetje met beeldbewerking en filters spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 03-07-2013 23:29 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:06

StrongArmLance

Endless flow

http://youtu.be/JCqfPLqOL3g?t=3m11s
Niet zelf gemaakt, maar hoe zou dit moeten, het is heel stopmotion achtig, wat voor programma's zou ik daarvoor moeten gebruiken?

@PJ. De sfeer komt in ieder geval behoorlijk goed overeen met de muziek
Al vind ik dat de 1e minuut misschien iets teveel handen laat zien :) Al is dat natuurlijk ergens wel het punt.

[ Voor 5% gewijzigd door StrongArmLance op 07-07-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

@kristan Ziet eruit als timelapse met een relatief hoge FPS. Op mijn camera heb ik een stand zitten voor under- en overcrank, 1 tm 60 fps. Dit ziet eruit als iets van 8-15 fps. Als je met een Canon DSLR filmt geeft Magic Lantern je een ingebouwde timelapse functie. Anders een remote gebruiken.

Vrijdag heb ik een bruiloft gedraaid waarbij het paar een Same Day Edit wilde om 's avonds aan de avondgasten te laten zien op een grote beamer. Na 3.5u materiaal geschoten te hebben in 2 uur een edit eruit gegooid. Wel heel spannend om dat zo snel op locatie te doen, maar blij met het resultaat en het paar en de gasten ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik werk (onder andere) voor het LVC in Leiden. Die tent moet nu sluiten en om daarbij stil te staan heb ik en wat medewerkers een muzikale docu gemaakt. Deze wordt in de laatste 3 dagen van het LVC vertoont. Alhier de trailer:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6chhoc5yels&feature=youtu.be]

Overigens is de trailer ook voor het eindfeest ansich dus vandaar dat ik niks erin heb gezet over een feest of film. Peter Plaisier en Marjon Keller hebben eraan meegedaan alsmede 15 bands dus houdt u 29/30/31 augustus ff vrij voor een feestje in Leiden?

@JD1987. Meteen dezelfde dag laten zien? Dat is netjes gedaan dan!
kristan schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:55:
http://youtu.be/JCqfPLqOL3g?t=3m11s
Niet zelf gemaakt, maar hoe zou dit moeten, het is heel stopmotion achtig, wat voor programma's zou ik daarvoor moeten gebruiken?
En als wat JD zegt niet kan ofzo dan kan je altijd nog frames gewoon weggooien. Jouw onderwerp gaat dan vanzelf stop motion doen. elke 4e frame weg doen kan je bv proberen en zo verder tot je de goede feel hebt voor jouw plan.

[ Voor 40% gewijzigd door ROFLASTC op 08-07-2013 14:45 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

@ROFLASTC: mooi gedaan, trailersfeer zit er goed in! De stem van de verteller vind ik alleen net niet, hij moet óf nog zwaarder, emotioneler en dramatischer, óf weglaten. Heb dat al heel snel bij zo'n dramatisch verhaal erbij hoor, dus voor hetzelfde geld valt het niemand op. Verder prima shots, die timelapse-achtige beelden in het begin doen het goed.

Heb zelf laatst met een vriend een bruiloft gefilmd. Het was mijn eerste bruiloft ever (die van hem ook), was me bewust van de druk die op m'n schouders lag maar het is wel ontiegelijk gaaf om te doen. Uiteindelijk zeer tevreden met het resultaat (muziek iets minder, maar was keuze van het bruidspaar), het bruidspaar is er ook erg blij mee. Filmpje staat hier:
[Vimeo: https://vimeo.com/70065028]

[ Voor 23% gewijzigd door tobiasvs op 11-07-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kwaliteit die hier voorbijkomt is nogal hoog, en sinds de aanschaf van de D800 dacht ik ook wat te proberen. Deze video is helaas niet met de D800 gefilmd maar met de fuji X100, een behind the scenes op 1 van mijn shoots hier in Ecuador. Video is gefilmd en ge-edit door mijn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 20-09 19:22
tobiasvs schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:40:
@ROFLASTC: mooi gedaan, trailersfeer zit er goed in! De stem van de verteller vind ik alleen net niet, hij moet óf nog zwaarder, emotioneler en dramatischer, óf weglaten. Heb dat al heel snel bij zo'n dramatisch verhaal erbij hoor, dus voor hetzelfde geld valt het niemand op. Verder prima shots, die timelapse-achtige beelden in het begin doen het goed.

Heb zelf laatst met een vriend een bruiloft gefilmd. Het was mijn eerste bruiloft ever (die van hem ook), was me bewust van de druk die op m'n schouders lag maar het is wel ontiegelijk gaaf om te doen. Uiteindelijk zeer tevreden met het resultaat (muziek iets minder, maar was keuze van het bruidspaar), het bruidspaar is er ook erg blij mee. Filmpje staat hier:
[video]
Beetje late reactie (hoewel reageren op filmpjes sowieso weinig lijkt te gebeuren in dit topic ;) ), maar even reageren als iemand met redelijke ervaring van het fotograferen van bruiloften:
Tof gedaan voor een eerste bruiloft! Leuk om het een keer in bewegend beeld te zien vergeleken met de foto's die ik van mezelf gewend ben.

Vanuit fotografisch oogpunt wat tips/aanmerking (die ik juist als compliment geef):

Redelijk veel shots zijn met je 50mm en 85mm geschoten zo te zien. Waarschijnlijk deels omdat je een kleine scherptediepte wilt hebben, maar door dit tele perspectief wordt je geneigd wat afstand te nemen en worden de shots soms wat afstandelijk en daardoor minder interessant. De shots die wel dichtbij zijn vind ik door de telelens vaak weer te krap qua uitsnede. Persoonlijk zou ik iets meer van de locaties er in willen betrekken (dat maakt vaak de bruiloft) en dichter op de actie zitten zodat je met de video nog meer het idee hebt er zelf bij te zijn (ipv van de zijlijn meekijken), hoewel dat op crop wellicht lastig blijft als er niet echt een mooi wijd alternatief met groot diafragma is als een 35/1.4 o.i.d. op FF. Hoe dan ook, ik zou proberen iets vaker die 28/1.8 er bij te pakken, daarmee kom je denk ik al redelijk ver. Of af en toe die UWA lens van je ergens rond 15-20mm gebruiken en de grote scherptediepte voor lief nemen.

Let verder op als de jurk in beeld is met zon erbij. Die is dan een aantal keer redelijk hard uitgebeten/overbelicht. Iets meer onderbelichten en de rest evt later in post omhoog trekken voorkomt dat wel, hoewel je met video dan wellicht wat minder van de zwarttinten overhoudt (maar dat is minder opvallend). Wellicht kan het nog helpen voor de zonnige situaties een andere picture style op je camera in te stellen met het contrast op z'n laagst zodat je iets meer dynamisch bereik krijgt uit je sensor. De rest is wel netjes qua belichting e.d. Zeker voor video waar je toch iets minder speling hebt.

Soms lijkt het nog wat veel te schokken, ik weet of het door een te korte sluitertijd komt (ND filter kan helpen) of hoe de camera is vastgehouden (misschien een simpele schouderstatief/monopod en/of proberen stabieler te staan), maar ik neem aan dat je dat ook al had gemerkt.

De muziekkeuze ben ik het met je eens ;) , maar het bruidspaar tevreden houden is ook belangrijk. Het geluid op het begin buiten is nog wel wat slecht. Mocht je het meer gaan doen dan is een betere microfoon met een deadcat er op wel aan te raden.

Jammer van de Hema in het eindshot. Dat had je denk ik kunnen oplossen door een iets andere plek te kiezen zodat het in ieder geval iets minder in beeld is.

Verder erg netjes hoor, ook qua beeldkeuze, camerahoeken (afgezien van dat het iets wijder mag), focussen, verhaallijn e.d. echt niet slecht voor een eerste keer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

tobiasvs schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:40:
[video]
Is dat de hele film van de bruiloft? 13 minuten is erg kort.
Een bruiloftsfilm je imo het beste met een videocamera, niet met een fotocamera. Daarnaast is het het beste om een statief te gebruiken, en anders de beeldstabilisatie van de camcorder. Verder moet ook het geluid goed zijn, dus een aparte microfoon+opneemapparaat is wel zo handig. Ook hoeft er niet zoveel muziek in de film te zitten, wat gasten zeggen kan ook in de film. De beelden zijn vaak imo wel goed qua compositie maar het is nogal instabiel gefilmd allemaal.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Laatst online: 28-08 12:46
Salvatron schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:58:
[...]
Een bruiloftsfilm je imo het beste met een videocamera, niet met een fotocamera.
Want? Ik vind het namelijk juist geschikt voor dslr videografie, aangezien je veel beter je onderwerp kunt isoleren met je scherptediepte.
De lengte van de film vind ik totaal geen probleem, 13 minuten is meer dan zat, hoeveel interessante dingen wil je anders nog laten zien? Je kunt wel anderhalf uur dansen laten zien, maar of daar de film nou beter van wordt?
Enige punt waar ik het wel mee eens ben is dat het beeld wat stabieler had gemogen, daar zijn talloze oplossingen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ZaPPZion schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:39:
Want? Ik vind het namelijk juist geschikt voor dslr videografie, aangezien je veel beter je onderwerp kunt isoleren met je scherptediepte.
Want een videocamera heeft stabilisatie, kan veel langer achter elkaar door filmen, heeft betere autofocus, beter geluid. Beeldkwaliteit maakt nauwelijks uit en trucjes zoals scherptediepte zijn leuk maar van ondergeschikt belang.
Een DSLR is goed als je van te voren weet wat er gefilmd moet worden zodat je de DSLR op een statief kunt zetten en alles van te voren handmatig kunt instellen. Bij een bruiloft moet je improviseren waardoor je imo veel beter een videocamera kunt pakken die het meeste automatisch instelt.
De lengte van de film vind ik totaal geen probleem, 13 minuten is meer dan zat, hoeveel interessante dingen wil je anders nog laten zien? Je kunt wel anderhalf uur dansen laten zien, maar of daar de film nou beter van wordt?
De bruiloftsfilms die ik zelf maak duren bijv. een uur. Er zijn genoeg interessante dingen, zeker als je anderen ook laat filmen. En het is voor het bruidspaar veel leuker om een film van 1-1.5 uur te hebben dan van een kwartier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ik denk toch dat je toch een heel ander publiek benadert als je bruiloftfilms van 1-1,5 uur maakt met een oneindige scherptediepte en weinig controle over de belichting e.d. ;) Voor een homevideo reportage van 1,5 uur met een volledig automatische handycam kan ook een willekeurige oom gevraagd worden.
Persoonlijk zie ik veel liever iets van 13 minuten wat goed in elkaar zit, waarin elke minuut boeit en wat fijn weg kijkt. Dat kost juist veel meer skills om dat voor elkaar te krijgen imo. Dan kun je altijd nog in de bonus de hele ceremonie of speeches zetten mochten ze dat nog terug willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Je moet niet vergeten dat je bruiloftvideo's maakt voor het bruidspaar en niet zozeer voor andere mensen.

13 minuten is aan de lange kant voor jou en mij, omdat wij het bruidspaar en alle mensen die erin voorkomen niet kennen. Maar als je zelf het bruidspaar bent, dan is het (tot zekere hoogte) hoe langer hoe beter, omdat je elk moment en elke persoon in beeld zult herkennen en herinneren ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 07-08-2013 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

-DG- schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 17:38:
Ik denk toch dat je toch een heel ander publiek benadert als je bruiloftfilms van 1-1,5 uur maakt met een oneindige scherptediepte en weinig controle over de belichting e.d. ;) Voor een homevideo reportage van 1,5 uur met een volledig automatische handycam kan ook een willekeurige oom gevraagd worden.
Persoonlijk zie ik veel liever iets van 13 minuten wat goed in elkaar zit, waarin elke minuut boeit en wat fijn weg kijkt. Dat kost juist veel meer skills om dat voor elkaar te krijgen imo. Dan kun je altijd nog in de bonus de hele ceremonie of speeches zetten mochten ze dat nog terug willen zien.
Je hebt per definitie nauwelijks controle over de belichting op een bruiloft, en oneindige scherptediepte is niet zo erg. Waar het imo om gaat bij een bruiloft is om de gesprekken, om de sfeer en de handelingen van mensen, en niet om een perfecte compositie, perfecte belichting en scherptediepte, oftewel het gaat om de inhoud en niet om de vorm.
En een film van 1-1.5 uur is gebaseerd op 5-10 uur video-opnames ;)
Daarnaast zit de film van 13 minuten die hier gepost is imo niet goed in elkaar: te instabiel beeld, lelijke muziek, afwezigheid van gesprekken, te weinig handelingen vastgelegd, etc.
En je stopt natuurlijk geen hele speeches in een film, je knipt de interessante delen uit de speeches. Hierdoor kijkt het redelijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Laatst online: 28-08 12:46
Waar het volgens mij bij een bruiloft video om gaat, is het herbeleven van het moment voor de bruid en bruidegom. Dit doe je niet door gesprekken te filmen, oneindige scherptediepte te hebben, het gaat er juist om dat je de emoties van het moment laat herbeleven. Emotie kun je beter over brengen door juist heel persoonlijk dichtbij te komen. Dit kan bijvoorbeeld door een korte scherptediepte, maar goed, het middel maakt niet veel uit. De lengte wel. Als je een uur nodig hebt het verhaal te vertellen, zullen de bruid en bruidegom minder emotie voelen dan bij een filmpje van 10 minuten, omdat het langer duurt. Kort is beter, zeker als je intieme sfeerplaatjes hebt.
Een film van 1-1.5 uur kan door elke willekeurige oom met handicam gemaakt worden, daar huur je geen videograaf voor in. De videograaf maakt speciale shots, van speciale momenten, die de emotie van de dag weergeven.
Als ik als nieuw echtpaar zou weten dat ik een uur of anderhalf moet uittrekken om de dag her te beleven, zal ik dat echt wel een keer doen, maar lang niet zo vaak als dat ik zo even het filmpje op kan zetten en 10 minuten intenser kan genieten.
Salvatron schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 18:42:
Je hebt per definitie nauwelijks controle over de belichting op een bruiloft.
O ja? Dan maak je je er wel heen gemakkelijk af, je kunt de omstandigheden altijd de schuld geven. Je kunt altijd zelf licht mee nemen, ja dat kost moeite, maar ja, volgens mij wordt je ingehuurd om moeite te doen. Ook een diffuser of reflector is niet erg ingewikkeld om mee te nemen, terwijl je wel weer meer controle over de situatie krijgt. Dus nee, je hebt niet per definitie geen controle over de belichting.

[ Voor 33% gewijzigd door ZaPPZion op 08-08-2013 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Achja, zo blijkt maar weer: iedereen heeft een andere stijl van videograferen (om het zo maar even te noemen). Allen bedankt voor het commentaar in ieder geval! Ik zie dat de meeste mensen aannemen dat het op een DSLR is geschoten. Waarom zou dit bijvoorbeeld niet op een Sony VG20 opgenomen kunnen zijn? (Jullie hebben gelijk hoor, het is opgenomen met mijn 60D en een 550D, maar volgens mij kan je de ergonomische beperkingen van een DSLR niet zonder meer terugzien in een film.) Overigens werd onze apparatuur door het bruidspaar als zeer prettig ervaren: geen grote camera's in je gezicht.

Om nog even op een paar punten in te gaan:

- Kwaliteit van de film: dit is de eerste bruidsfilm die ik heb gemaakt. Dat heb ik van tevoren ook duidelijk aan het bruidspaar gemeld dus ze wisten welk risico ze namen. Uiteindelijk zijn ze ontzettend tevreden met het resultaat. Bedenk dus dat het bruidspaar hier bewust voor heeft gekozen, zowel qua kosten als qua eindresultaat.

- Meer geluid i.p.v. muziek: mee eens. Speeches konden echter moeilijk opgenomen worden, aangezien niets versterkt werd d.m.v. microfoons en luidsprekers. Ik heb zelf een Zoom H2N gebruikt om de speeches zo goed mogelijk op te nemen, maar vond de kwaliteit niet goed genoeg om te gebruiken in de film. De camera had een microfoon in de hot shoe, maar tijdens speeches kreeg je ook daarbij een hoog home-video-gehalte door de te grote afstand tussen mij en de spreker. Wellicht de volgende keer toch nadrukkelijker vermelden dat een microfoon voor de spreker (of die nou aangesloten is op mijn camera of een luidspreker in de ruimte) écht noodzakelijk is voor fatsoenlijk geluid.

- Duur v.d. film: het bruidspaar kwam met het idee om een korte (30 sec.) en een lange (1 uur) edit te maken. Dit heb ik, samen met mijn medefilmer, omgepraat naar een edit van 3 minuten en een van ongeveer 15. Het bruidspaar was er ook snel van overtuigd dat dat misschien een betere optie is. Waarom? Een bruidsvideo van 15 minuten kijk je vaker en houdt makkelijker de aandacht vast van de kijkers. Natuurlijk, de ouders van het bruidspaar kijken zo'n film van 1.5 uur (wellicht met een beetje tegenzin) wel af, maar ik hoef persoonlijk geen 1,5 uur video te zien van de bruiloft van een goede vriend. Daarnaast is 1,5 uur een verhaal vasthouden ontzettend moeilijk en zeker als ongeoefend persoon niet te doen.
Tevens hebben we afgesproken dat het bruidspaar gewoon alle videobestanden krijgt (opgenomen met Cinestyle, maar dat weten ze). Mochten ze een lange edit na verloop van tijd toch missen, dan weet ik zeker (uit hun reactie te merken) dat ze ons zullen vragen om die edit te maken. En als ze toch iemand anders vragen, dan heb ik daar vrede mee. Persoonlijk maakt me dat niet zo veel uit maar het bruidspaar zal er in dat geval waarschijnlijk veel blijer mee worden, dus soit.

- Trillerige beelden: 98% is met een rig of monopod opgenomen. Achteraf was ik niet helemaal tevreden over de stabilisatie die je daarmee bereikt, ik merk dat die mening door sommigen hier gedeeld wordt. De volgende keer wordt het dus óf een betere rig lenen, óf een lens met stabilisatie huren. Dan heb je echter maximaal f/2.8 en dat was voor een aantal shots niet genoeg geweest. Stabilisatie in post heb ik geprobeerd, maar vond ik een te plastisch beeld geven (onnatuurlijk vloeiend, hoe laag ik het ook zette) en gaf te weinig scherpte. Heb de film aan een aantal leken laten zien, geen een van hen viel op dat het beeld trillerig was.

- Witte bruidsjurk: inderdaad erg jammer! Het zou die dag bewolkt blijven en op het moment dat de bruidegom de bruid voor het eerst zag, zaten we net in de overgangsfase tussen bewolkt en zonnig (wisselde om de 4 seconden ongeveer). Had er op dat moment voor moeten corrigeren toen bleek dat het laatste wolkje weg was, maar heb er waarschijnlijk door de druk op dat moment geen oog voor gehad. Als je met cinestyle opneemt, zie je dat witte overbelichte overigens bijna niet terug op je camerascherm in direct zonlicht. Pas in post kwam ik erachter en hoewel je met cinestyle wel iets meer ruimte hebt om belichtingcorrectie te doen, was dit toch echt te veel van het goede.

- Zelf licht meenemen is inderdaad een optie, maar vergeet niet dat je in zo'n run-and-gun-situatie geen tijd en ruimte hebt om complete lichtstatieven mee te nemen. Een diffuser of reflector is dan wat praktischer, hoewel ik op die dag niet één moment zou weten waarop ik het had kunnen gebruiken (qua tijdsdruk, het bruidspaar wilde dat we de dag vastlegden zoals 'ie liep). De schokkerige beelden komen inderdaad door wide-open zonder ND-filter te filmen, zat soms zelfs op 1/2000e van een seconde. Ook op dat punt had ik denk ik niet genoeg tijd gehad om elke keer ND-filters van lenzen af te halen, het feest ging vaak van binnen naar buiten en omgekeerd.

[ Voor 10% gewijzigd door tobiasvs op 08-08-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Nou maar hopen voor je dat de sigma 24-70 f/2 met OS echt komt ;), dan heb je iets veelzijdigs (zeker als je naar fullframe gaat) met stabilisatie en los je al de meeste problemen op. De rest komt wel door gewoon vaker te oefenen.

Overigens heb ik (fotograferend) vrijwel 98% van m'n bruiloftfotos zonder extern licht gedaan, maar dat betekend echt niet dat je geen controle over de belichting hebt. Met je standpunt t.o.v. het natuurlijke licht kun je namelijk al bijna alles netjes oplossen en door manual te schieten kun je huist mooi constant houden. Met video lijkt me dat niet heel anders en daarvoor uitgebreid extern licht meenemen kost nog veel meer moeite.
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Let op:
Embed je filmpje met de video tags, kijk in de OP als je niet weet hoe dat moet.
Posts met alleen linkjes worden verwijderd!

Geef ook commentaar op je voorgangers. Jij wil commentaar, zij ook.