Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ZaPPZion schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:16:
Waar het volgens mij bij een bruiloft video om gaat, is het herbeleven van het moment voor de bruid en bruidegom. Dit doe je niet door gesprekken te filmen, oneindige scherptediepte te hebben, het gaat er juist om dat je de emoties van het moment laat herbeleven. Emotie kun je beter over brengen door juist heel persoonlijk dichtbij te komen. Dit kan bijvoorbeeld door een korte scherptediepte, maar goed, het middel maakt niet veel uit. De lengte wel. Als je een uur nodig hebt het verhaal te vertellen, zullen de bruid en bruidegom minder emotie voelen dan bij een filmpje van 10 minuten, omdat het langer duurt. Kort is beter, zeker als je intieme sfeerplaatjes hebt.
Het bruidspaar wil een lange film. Emotie overbrengen is erg subjectief en heeft bovendien niets met de lengte van de film te maken. Hoeveel ervaring heb je zelf met bruiloftsfilms?
Een film van 1-1.5 uur kan door elke willekeurige oom met handicam gemaakt worden, daar huur je geen videograaf voor in. De videograaf maakt speciale shots, van speciale momenten, die de emotie van de dag weergeven.
Een videograaf maakt niet per definitie een betere film, hooguit zijn de beelden mooier.
Als ik als nieuw echtpaar zou weten dat ik een uur of anderhalf moet uittrekken om de dag her te beleven, zal ik dat echt wel een keer doen, maar lang niet zo vaak als dat ik zo even het filmpje op kan zetten en 10 minuten intenser kan genieten.
Vooronderstelling en er is geen reden dat iemand intenser zou genieten van een film van 10 minuten dan van een uur.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

tobiasvs schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:10:
Achja, zo blijkt maar weer: iedereen heeft een andere stijl van videograferen (om het zo maar even te noemen). Allen bedankt voor het commentaar in ieder geval! Ik zie dat de meeste mensen aannemen dat het op een DSLR is geschoten. Waarom zou dit bijvoorbeeld niet op een Sony VG20 opgenomen kunnen zijn? (Jullie hebben gelijk hoor, het is opgenomen met mijn 60D en een 550D, maar volgens mij kan je de ergonomische beperkingen van een DSLR niet zonder meer terugzien in een film.) Overigens werd onze apparatuur door het bruidspaar als zeer prettig ervaren: geen grote camera's in je gezicht.
Komt waarschijnlijk door de scherptediepte en door het instabiele beeld.
- Meer geluid i.p.v. muziek: mee eens. Speeches konden echter moeilijk opgenomen worden, aangezien niets versterkt werd d.m.v. microfoons en luidsprekers. Ik heb zelf een Zoom H2N gebruikt om de speeches zo goed mogelijk op te nemen, maar vond de kwaliteit niet goed genoeg om te gebruiken in de film. De camera had een microfoon in de hot shoe, maar tijdens speeches kreeg je ook daarbij een hoog home-video-gehalte door de te grote afstand tussen mij en de spreker. Wellicht de volgende keer toch nadrukkelijker vermelden dat een microfoon voor de spreker (of die nou aangesloten is op mijn camera of een luidspreker in de ruimte) écht noodzakelijk is voor fatsoenlijk geluid.
Fatsoenlijk geluid is inderdaad heel moeilijk, zelfs met een aparte recorder.
- Duur v.d. film: het bruidspaar kwam met het idee om een korte (30 sec.) en een lange (1 uur) edit te maken. Dit heb ik, samen met mijn medefilmer, omgepraat naar een edit van 3 minuten en een van ongeveer 15. Het bruidspaar was er ook snel van overtuigd dat dat misschien een betere optie is. Waarom? Een bruidsvideo van 15 minuten kijk je vaker en houdt makkelijker de aandacht vast van de kijkers. Natuurlijk, de ouders van het bruidspaar kijken zo'n film van 1.5 uur (wellicht met een beetje tegenzin) wel af, maar ik hoef persoonlijk geen 1,5 uur video te zien van de bruiloft van een goede vriend. Daarnaast is 1,5 uur een verhaal vasthouden ontzettend moeilijk en zeker als ongeoefend persoon niet te doen.
Het is de vraag of een kortere film inderdaad vaker gekeken wordt. Daarnaast kun je bij een lange film de film vooruitspoelen. Het verhaal vasthouden is niet zo'n probleem, aangezien de dag in episodes is verdeeld (eten, kerk, gemeentehuis, etc).
- Zelf licht meenemen is inderdaad een optie, maar vergeet niet dat je in zo'n run-and-gun-situatie geen tijd en ruimte hebt om complete lichtstatieven mee te nemen. Een diffuser of reflector is dan wat praktischer, hoewel ik op die dag niet één moment zou weten waarop ik het had kunnen gebruiken (qua tijdsdruk, het bruidspaar wilde dat we de dag vastlegden zoals 'ie liep).
Klopt, aangezien je moet improviseren wordt zelf licht meenemen erg lastig, lijkt me niet erg zinvol, en bovendien moet je dan wel met heel veel dingen rekening houden als je ook nog een aparte geluidsrecorder hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Salvatron schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:11:

Het bruidspaar wil een lange film. Emotie overbrengen is erg subjectief en heeft bovendien niets met de lengte van de film te maken. Hoeveel ervaring heb je zelf met bruiloftsfilms?
Er is geen reden dat iemand intenser zou genieten van een film van 10 minuten dan van een uur.

Een videograaf maakt niet per definitie een betere film, hooguit zijn de beelden mooier.
Intenser genieten en emotie overbrengen gaat wel degelijk beter in 10 minuten dan anderhalf uur, met de hoeveelheid beeld die je hebt en het aantal momenten wat je kunt laten zien. Er komt op 1 dag niet voor anderhalf uur aan top materiaal voorbij.
Over mijn ervaring: ik heb geen ervaring met het maken van bruiloftsfilms, maar ik heb wel vele cursussen er over gezien, waarbij professionals hun ervaring deelden. Daarbij gaven ze allemaal dit zelfde aan. Daarnaast werk ik bij een animatie studio, waarbij we ook elke keer er weer achter komen, less is more! Kortere fragmenten, minder bijzaken, dit verhoogt de beleving.

Wat betreft jouw laatste opmerking: dat mag ik toch niet hopen. Ik mag hopen dat de videograaf zijn vak beter verstaat dan de willekeurige oom met een handicam. Natuurlijk kan die oom ook leuke beelden maken en leuk monteren, maar als videograaf is het je beroep om het verhaal te vertellen, de mooiste hoeken te kiezen en de emotie van de dag over te brengen. Doe je dat niet, ben je geen videograaf, maar een adoptie-oom ;). Het is dus simpel gezegd de opdracht om het beter te doen dan de oom. De grap is zelfs dat de oom misschien wel net zulke mooie beelden kan maken als hij goede aparatuur heeft. Wat hij echter minder goed kan, omdat hij minder ervaring heeft, is precies de juiste momenten kiezen en het verhaal vertellen. Dat is precies het unique selling point van de videograaf.

Trouwens, een film van 10 minuten wordt natuurlijk vaker bekeken dan eentje van anderhalf uur. Een filmpje van 10 minuten laat je aan al je vrienden zien die op bezoek komen, een film van anderhalf uur niet.

[ Voor 5% gewijzigd door ZaPPZion op 08-08-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Trouwens, een film van 10 minuten wordt natuurlijk vaker bekeken dan eentje van anderhalf uur. Een filmpje van 10 minuten laat je aan al je vrienden zien die op bezoek komen, een film van anderhalf uur niet.
De weken na de bruiloft als iedereen nog geïnteresseerd is wel. Maar volgens mij ging het er meer om of het bruidspaar een bruiloftsfilm er daadwerkelijk vaker bij zal pakken (maanden/jaren na de bruiloft zelf) als 'ie 10 minuten zal duren vs eentje van een uur. Ik betwijfel of het verschil significant zou zijn.

En verder zeg je ervaring te hebben met animaties enzo, maar dat is toch een hele andere tak van sport, dus ik moet eerlijk zeggen dat ik Salvatron een stuk meer geloof dan jou, in het verhaal over lengte.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ZaPPZion schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:24:
Intenser genieten en emotie overbrengen gaat wel degelijk beter in 10 minuten dan anderhalf uur, met de hoeveelheid beeld die je hebt en het aantal momenten wat je kunt laten zien. Er komt op 1 dag niet voor anderhalf uur aan top materiaal voorbij.
Over mijn ervaring: ik heb geen ervaring met het maken van bruiloftsfilms, maar ik heb wel vele cursussen er over gezien, waarbij professionals hun ervaring deelden. Daarbij gaven ze allemaal dit zelfde aan. Daarnaast werk ik bij een animatie studio, waarbij we ook elke keer er weer achter komen, less is more! Kortere fragmenten, minder bijzaken, dit verhoogt de beleving.
Wat er moet gebeuren in een bruiloftsfilm is dat het materiaal zo geknipt wordt dat het interessant blijft om naar te kijken, dat is niet hetzelfde als alle bijzaken eruit knippen. Bijzaken zijn relevant en hoeven er dus niet uit. Zeker als het om familie gaat kunnen bijzaken er gewoon in blijven. Less is more slaat alleen op het samenpersen van het materiaal, niet in het zo kort mogelijk krijgen van de film. Het is waarschijnlijk het gebrek aan eigen ervaring waarom je denkt dat de film zo kort mogelijk moet zijn.
Wat betreft jouw laatste opmerking: dat mag ik toch niet hopen. Ik mag hopen dat de videograaf zijn vak beter verstaat dan de willekeurige oom met een handicam. Natuurlijk kan die oom ook leuke beelden maken en leuk monteren, maar als videograaf is het je beroep om het verhaal te vertellen, de mooiste hoeken te kiezen en de emotie van de dag over te brengen. Doe je dat niet, ben je geen videograaf, maar een adoptie-oom ;). Het is dus simpel gezegd de opdracht om het beter te doen dan de oom. De grap is zelfs dat de oom misschien wel net zulke mooie beelden kan maken als hij goede aparatuur heeft. Wat hij echter minder goed kan, omdat hij minder ervaring heeft, is precies de juiste momenten kiezen en het verhaal vertellen. Dat is precies het unique selling point van de videograaf.
Een videograaf mist de band met familie die de oom wel heeft. Daarom zal de oom familie opnemen en de videograaf daar minder toe geneigd zijn. Daarnaast weet de videograaf beelden veel beter vast te leggen, maar dat levert niet per definitie een betere film op. Veel hollywoodfilms zijn ook niet goed maar wel vastgelegd door professionals.
Ik vind dat geen reden om de film zo kort te houden. Vergeet niet dat wanneer het bruidspaar de film over 20 jaar kijkt een film van anderhalf uur waarschijnlijk interessanter is dan een film van 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Salvatron schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 18:16:
Ik vind dat geen reden om de film zo kort te houden. Vergeet niet dat wanneer het bruidspaar de film over 20 jaar kijkt een film van anderhalf uur waarschijnlijk interessanter is dan een film van 10 minuten.
Je kunt mij niet vertellen dat jouw film van anderhalf uur net zo goed is als wat je in 10 minuten kan maken. Een fotoalbum met 50 foto's is wat mij betreft ook beter dan eentje met 1000 foto's, omdat je niet elke keer hetzelfde hoeft te laten zien, maar goed, laten we de discussie hier bij laten, we hebben een meningsverschil, dat gaan we niet zomaar oplossen ;)
Hahn schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:55:
[...]
En verder zeg je ervaring te hebben met animaties enzo, maar dat is toch een hele andere tak van sport, dus ik moet eerlijk zeggen dat ik Salvatron een stuk meer geloof dan jou, in het verhaal over lengte.
Ik ken salvatron verder niet, is hij bruiloftvideograaf? Kan zo ook niet 1 2 3 werk van hem vinden, dus wat dat betreft maakt dat niet veel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ZaPPZion schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 20:48:
Ik ken salvatron verder niet, is hij bruiloftvideograaf? Kan zo ook niet 1 2 3 werk van hem vinden, dus wat dat betreft maakt dat niet veel uit :)
Ik film puur voor de hobby en heb 3 bruiloftsfilms gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Oww shiet, ik stopte al bij lezen na het stukje met 'filmen met autofocus'.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:56

SomerenV

It's something!

Gdzr schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:31:
Oww shiet, ik stopte al bij lezen na het stukje met 'filmen met autofocus'.
Ja, ik eigenlijk ook wel. Als je jezelf een beetje serieus neemt als cameraman dan zet je alles op manual en als je een beetje vaardig bent kun je alsnog heel snel werken. Je wilt niet dat er net op een cruciaal moment een scherpte-foutje de kop opsteekt omdat de camera eigenwijs is. Ook het stukje over langer op kunnen nemen is onzin. Je neemt geen uur aan beeld op aan een stuk. Mijn 550D kan max 12 minuten opnemen aan een stuk en dat zou voor zo'n beetje alles meer dan genoeg moeten zijn. ZOOM-recorder erbij en je hoeft geen enkel moment te missen. Als je de video niet hebt dan heb je de audio wel nog en dan is het zo gefixed allemaal.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

SomerenV schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:35:
[...]

Je wilt niet dat er net op een cruciaal moment een scherpte-foutje de kop opsteekt omdat de camera eigenwijs is. Ook het stukje over langer op kunnen nemen is onzin. Je neemt geen uur aan beeld op aan een stuk. Mijn 550D kan max 12 minuten opnemen aan een stuk en dat zou voor zo'n beetje alles meer dan genoeg moeten zijn. ZOOM-recorder erbij en je hoeft geen enkel moment te missen. Als je de video niet hebt dan heb je de audio wel nog en dan is het zo gefixed allemaal.
Sterker nog, met een handycam kan je nauwelijks een fatsoenlijke rack focus doen, laat staan de dunne scherptediepte creëren die je nodig hebt voor zo'n focus pull. De enige situatie waarin die 12 minuten niet afdoende bleken, was tijdens de ceremonie zelf. Afbreken op een goed moment (lachpauze bijvoorbeeld) is dan noodzakelijk, maar het liefst werk je dan wel in één continu shot. Met twee camera's op aparte momenten wisselen voor je de 12 minuten bereikt hebt is natuurlijk ook een optie (moet je dat alleen wel goed weten te communiceren op dat moment :+ ). In manual werken is inderdaad een must, want je belichting wil je in een shot eigenlijk niet veranderen en diafragmakeuze gaat ook moeilijk bij de gemiddelde handycam.
Salvatron schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:18:
[...]
Komt waarschijnlijk door de scherptediepte en door het instabiele beeld.
Een VG20 heeft dezelfde sensorgrootte en kan dezelfde lenzen mounten, dus kleine scherptediepte maakt het beeld niet uniek voor een DSLR. Instabiel beeld geldt hetzelfde voor, de meeste semiprofessionele NEX-handycams van Sony hebben geen stabilisatie aan boord, dit moet allemaal vanuit de lens komen.

[ Voor 4% gewijzigd door tobiasvs op 08-08-2013 22:28 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Als je meerdere camera's gebruikt kan het makkelijk voorkomen dat een camera langer dan 12 minuten opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Op de meeste DSLR's zit je qua tijdslimiet vast aan 12 minuten omdat je dan een bestandsgrootte van 4GB bereikt en dat voor het geheugenkaartje de max is. Tegenwoordig kan geloof ik de 5D3 gapless opnemen (wel in losse bestanden). Kwaliteit van je beeld is dan echter wel een stuk hoger dan van de gemiddelde handycam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik dacht dat fotocamera's niet zo lang mogen opnemen omdat er anders een toeslag moet worden betaald omdat ze onder een andere regelgeving vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Nu online
Salvatron schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:01:
Ik dacht dat fotocamera's niet zo lang mogen opnemen omdat er anders een toeslag moet worden betaald omdat ze onder een andere regelgeving vallen.
Klopt, dan valt het onder de regel videocamera en geen fotocamera. Maar via een andere niet officiele firmware kan dit alsnog. RAW video opnemen!

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 14:20
Mijn eerste filmpje waar ik gebruik maak van mijn steadycam met gopro, en af en toe versnelde beelden ertussen.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=T6oiLFSYNXI&hd=1]

Is een tent waar een bloemen corso wagen gebouwd wordt. (corsozundert.nl en buurt: laer-akkermolen.nl)

Heb deze zelfgemaakte steadycam gebruikt. (moet nog finetunen)
https://sphotos-b.xx.fbcd...74248239_1360575079_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Salvatron schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:01:
Klopt. Die limiet ligt bij de 30 minuten, maar daar kom je in full-HD dus vrijwel nooit aan i.v.m. de maximale bestandsgrootte op FAT32.

@BrokenRules: ziet er smooth uit! Vind het beeld van een fisheye op steadycam alleen niet al te lekker kijken. Vermoed dat het komt doordat 'ie soms van hoogte verandert en je daarmee dus niet alleen horizontaal verkromming krijgt, maar ook in verticale richting. Misschien dat dat niet-gestabiliseerd minder opvalt omdat het beeld dan sowieso al meer schudt. Heb je daar nou trouwens een schroevendraaier gebruikt als grip? :+

[ Voor 35% gewijzigd door tobiasvs op 09-08-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
tobiasvs schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:47:
[...]

Klopt. Die limiet ligt bij de 30 minuten, maar daar kom je in full-HD dus vrijwel nooit aan i.v.m. de maximale bestandsgrootte op FAT32.
Daar hebben nieuwere camera's totaal geen last van, die maken na 4GB gewoon een nieuw bestand aan. Merk je niks van (behalve dan dat het meerdere bestanden worden, maar geen hickups ofzo).
BrokenRules schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:07:
Mijn eerste filmpje waar ik gebruik maak van mijn steadycam met gopro, en af en toe versnelde beelden ertussen.
[video]

Is een tent waar een bloemen corso wagen gebouwd wordt. (corsozundert.nl en buurt: laer-akkermolen.nl)

Het warpt echt als een malle de helft van de tijd... Dat komt gok ik niet door je steadycam, maar doordat je Warp Stabilizer hebt gebruikt. Een goede steadycam zou ervoor moeten zorgen dat Warp Stabilizer nog maar vrij weinig hoeft te doen, maar zo te zien zit je nog niet helemaal op dat punt ;)

[ Voor 88% gewijzigd door Hahn op 09-08-2013 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Hahn schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:51:
[...]
Daar hebben nieuwere camera's totaal geen last van, die maken na 4GB gewoon een nieuw bestand aan. Merk je niks van (behalve dan dat het meerdere bestanden worden, maar geen hickups ofzo).
Weet dat de 5D3 die functie heeft, geldt dat ook voor de 70D en 700D? Met MagicLantern gaat het op m'n 60D ook, maar dan mist er iets van 5 seconden tussen beide clips..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 14:20
tobiasvs schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:47:
[...]

@BrokenRules: ziet er smooth uit! Vind het beeld van een fisheye op steadycam alleen niet al te lekker kijken. Vermoed dat het komt doordat 'ie soms van hoogte verandert en je daarmee dus niet alleen horizontaal verkromming krijgt, maar ook in verticale richting. Misschien dat dat niet-gestabiliseerd minder opvalt omdat het beeld dan sowieso al meer schudt. Heb je daar nou trouwens een schroevendraaier gebruikt als grip? :+
Ja, ik heb een action schroevendraaier gebruikt als grip. De rest van de krotocam: flitserbeugels, onderdelen van een radiografisch auto besturing en skate lagers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anegram
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-11-2017
@BrokenRules: Het ziet er smooth uit, maar het warpt wel.
Ik neem dat je AE Warp Stabilizer hebt gebruikt. Ik denk dat de warp stabilizer in dit geval fouten maakt door de buizen op de voorgrond. Ik denk dat als je een mask maakt met alleen achtergrond objecten en daar een stabilizer op gebruikt, dat je dan veel beter uit komt. In de nieuwe CC versie van AE kan je, dacht ik ook de track points bijstellen.

• PJ.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-07 20:51

PJ.

@BrokenRules, zoals andere al zeiden is het effect van de post-stabilizer iets té. Liever wat minder stabiel maar geen gekke vervormingen, zo gebruik ik het tenminste. Mooi gemaakt trouwens die steadycam, ziet er professioneel uit. En wat betreft de fisheye van de GoPro; ik vind dat effect hier met alle lijnen in de tent wel wat hebben.

Hier een video die ik afgelopen week heb gemaakt voor een online filmcompetitie. De video is in 2 middagen geschoten in Meinerswijk (een uiterwaardenpark van Arnhem):

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
Hallo allemaal.

Ik heb een video gemaakt voor mijn vriendin (ik ga haar ten huwelijk vragen, jaja!)
Graag wil ik jullie mening over de video. Ik heb alle vrienden/familie gevraagd een kort filmpje naar mij op te sturen en die heb ik dan ook gekregen. Al zijn ze niet allemaal even goed. Ik heb er zoveel mogelijk aan geknipt en geplakt en hoop hiermee een feel-good sfeertje over te brengen.

Mijn vraag aan jullie is:

- is de video duidelijk?
- komt de boodschap over?
- is de intro een beetje ok? (ok ok ik ben geen acteur)

Alvast bedankt!

[YouTube: http://youtu.be/9iENSpm4fYc]

Etuuuuuh!

• Hahn
Het is zeker duidelijk, maar toch zou ik nog iets toevoegen a la "hier heb je alvast wat hints..." of "een paar mogelijke antwoorden zijn..." en dan al die "jaaaa"-filmpjes :P

Maar heel leuk filmpje en hopelijk snapt ze de hint ;)

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

BrokenRules schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:07:
[video]

Stabiliseren is het nuttigst als er kleine fouten in zitten zoals trillingen omdat je met een statief rondkeek en het statief stroef draaide wat trillingen gaf ofzoiets terwijl het shot vanuit stilstand was . Het komt wssl authentieker over als een shot waarin gelopen wordt ook wat wiebelt.

Een motion tracker zou evt wat beter uit kunnen pakken maar dan moet je wel de track points keyframen

[ Voor 5% gewijzigd door ROFLASTC op 29-08-2013 11:43 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
Hahn schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:26:
Het is zeker duidelijk, maar toch zou ik nog iets toevoegen a la "hier heb je alvast wat hints..." of "een paar mogelijke antwoorden zijn..." en dan al die "jaaaa"-filmpjes :P

Maar heel leuk filmpje en hopelijk snapt ze de hint ;)
Tnx voor de feedback! ik ga er eens even naar kijken!

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

@Crypter: Wellicht kan je die Facebook-berichten in het begin niet met camera opnemen, maar gewoon een softwarematige opname van je scherm maken? Dat geeft het een iets rustiger beeld. Verder goede muziekkeuze, succes ermee :)

Afgelopen weken hebben we de introductie van de universiteit hier in Nijmegen gehad. Ik heb voor mijn studentenvereniging wat shots gemaakt. Het resultaat van een supermooie week:

[ Voor 4% gewijzigd door tobiasvs op 03-09-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Zitten hele leuke beelden tussen, alleen lijkt het net alsof het twee video's zijn die aan elkaar geplakt zijn. Na een minuut feestende mensen en snelle muziek dooft het geluid en beeld en lijkt het klaar te zijn, om vervolgens weer beeld te krijgen. En dat begint eerst heel rustig en daarna bouwt het weer op en wordt het weer feest. Dat zorgt nogal voor een dip halverwege en is een beetje dubbelop als je het mij vraagt :P

Als het de bedoeling was om een dip te creëren halverwege, dan zou ik het zelf wat meer benadrukken. Bijvoorbeeld bij de dip in het midden "maar er is meer!" in beeld te zetten. Dan lijkt het wat meer de bedoeling ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Hahn op 03-09-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ.

PJ.

Strakke beelden ja. Mijn commentaar is dat het op een gegeven moment nogal langdradig wordt. Snap dat het beelden van een hele week zijn, maar ik denk dat als je de video max 2 minuten zou maken het al een stuk leuker wordt om naar te kijken. Wellicht heeft het er ook mee te maken dat het nummer op een gegeven moment gaat irriteren, misschien had je beter een korte mix kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhaha
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-09 00:08
Toffe clipjes hier boven!
Summer in Arnhem zijn mooie beelden zeg!

Dit filmpje heb ik gemaakt met een vriend van me tijdens skateboarden deze zomer.
-Geschoten met Canon 60D
-Offline edit in premiere pro
-Online edit in After Effects
-Locatie's in heel zeeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Wel mooi gedaan, maar voor een buitenstaander is het wel heel langdradig om af te kijken bijna 5 minuten :)

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-09 22:02
Ja niet echt iets speciaals, gewoon een beetje gopro footage gemonteerd met GoPro studio 2.0 (vooral om het eens uit te testen).

Commentaar mag altijd, maar hou er rekening mee dat ik dit gewoon even voor de vrienden die meewaren in elkaar geflanst heb en niet om professionele doeleinden :).

Footage is van een GoPro HD Hero 3 Silver. Niet alles is ook perfect gebeatmatched. Sommige delen zijn doelbewust op de beat gezet anders switchen gewoon omdat ik ze wou switchen :p

We zijn uiteraard geen professionele skiërs of boarders dus wellicht lachen de profs onder jullie (of de betere skiërs) zich een kriek. Vooral net na 0:30 vermoed ik ;)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=X_Ut3uKQzh4&HD=1]

[ Voor 13% gewijzigd door Tomskii5 op 11-09-2013 23:13 ]

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomskii5 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:10:
Ja niet echt iets speciaals, gewoon een beetje gopro footage gemonteerd met GoPro studio 2.0 (vooral om het eens uit te testen).
....
Wellicht iets sneller maken, dus kortere clips? Dat maakt het, als je er niet bij bent geweest, al veel aangenamer kijken!

Zelf gister ook GoPro Studio 2.0 (overigens met vrijwel alles te gebruiken, niet alleen GoPro) even geprobeerd. Ben best wel onder de indruk, vooral omdat het gratis is.
De templates zijn, vooral voor de mensen die geen ervaring / echte videobewerkingsoftware / tijd hebben om een filmpje intensief te bewerken, briljant. Daarmee is het zeker voor 75% van de GoPro gebruikers meer dan voldoende. Het is nu zoveel makkelijker voor de gemiddelde gebruiker om even een gebeurtenis in een filmpje te verwerken.

Baal zelf van het lange jetski stuk, maar heb - ook omdat verplicht was voor de GoPro contest - een van de voorgekauwde templates gebruikt, en daar zat nou eenmaal een clip van 11 seconden in. Vooral op een filmpje dat effectief, zonder in/outro, maar 56 seconden duurt, is dat ongelofelijk lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Kort vrolijk filmpje en geen saai sneeuwvakantie gedoe d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:36:
Kort vrolijk filmpje en geen saai sneeuwvakantie gedoe d:)b
Toen ik dit gisteravond las GoPro Studio 2.0 maar weer opgestart. Kreeg er spontaan een idee van, waarvoor dank :9

Kort, snel, en met een humoristische ondertoon

• Hahn
Sinds twee weekjes bezig met een minor, waarbij we een echte opdrachtgever hebben gekregen (Coolblue, dus geen hele kleine zaak). Om onszelf als team voor te stellen had ik bedacht dat ik iedereen zou filmen in z'n eigen omgeving en met z'n eigen hobby's en spullen, om zo een beetje een idee te geven wie zich met wat bezighoudt.

M'n team vond het een leuk idee en zo geschiedde het. Vorige week vrijdag heel de dag bezig geweest met reizen en filmen. Daarna nog flink wat uurtjes gemonteerd en nabewerkt, maar al met al ben ik best tevreden met het eindresultaat. Natuurlijk zijn er nog meer dan genoeg punten die ik graag beter had gedaan, maar dat neem ik mee voor de volgende keren :Y)

Op HD zetten komt de kwaliteit ten goede ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Waarom die stukjes met alleen 1 oog in beeld ?? Ik vind dat een beetje raar en overbodig eigenlijk... voegt weinig toe :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat vind ik juist weer de coolste stukken. Dan kan je de persoon recht in z'n ogen (oog) aankijken en het ziet er imo indrukwekkend uit omdat je normaal gesproken een oog niet van zo dichtbij ziet.

En ogen zijn de spiegel van de ziel, jij mag het overbodig vinden, ik ben er zeer blij mee :Y)

[ Voor 23% gewijzigd door Hahn op 20-09-2013 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 02:01:
Dat vind ik juist weer de coolste stukken. Dan kan je de persoon recht in z'n ogen (oog) aankijken en het ziet er imo indrukwekkend uit omdat je normaal gesproken een oog niet van zo dichtbij ziet.

En ogen zijn de spiegel van de ziel, jij mag het overbodig vinden, ik ben er zeer blij mee :Y)
Ik vond het de eerste keer wel wat toevoegen, maar ik had liever bij eenieder wat anders gezien. Nu wordt het een soort voorgekauwd stukje. Maar dat is mijn mening, en over het algemeen vond ik hem ijzersterk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ja, niet bij iedereen is het even interessant om te zien (mijn eigen oog, de 4e, beweegt leuk :+) en door bij iedereen hetzelfde te doen valt het misschien wat in herhaling. Daar heb je zeker een punt mee :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 20-09-2013 18:48 ]

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tof filmpje Hahn! Geen commentaar eigenlijk, prima gedaan :)

Verwijderd

Filmpje vind ik leuk, komt professioneel over. Alleen de muziek vind ik er niet helemaal goed bij passen, wat mij betreft net iets te neerslachtig of zo.

• Hahn
Ja, muziek vind ik eigenlijk nog het lastigste bij video, omdat dat het meest van alles een kwestie van smaak is :P Ik vind het een heel mooi liedje, die inderdaad geen vrolijkheid uitstraalt, maar ik houd wel van een beetje neerslachtige muziek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ.

PJ.

Aardig filmpje, al moet je nog wel echt aan je sliderbewegingen werken en zijn de stukjes reperterend. Beetje variatie hoe je de mensen in beeld brengt zou het prettiger maken om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
PJ. schreef op zondag 22 september 2013 @ 15:22:
Aardig filmpje, al moet je nog wel echt aan je sliderbewegingen werken
Zou je wat preciezer kunnen zijn wat je hiermee bedoelt? Want ik ben eigenlijk flink tevreden over hoe soepel die bewegingen zijn, aangezien ik m'n slider pas een week had en dit de eerste keer was dat ik 'm serieus gebruikte.

Schokjes die er tijdens de sliderbewegingen in zitten komen overigens voornamelijk door YouTube, als ik het origineel gerenderde bestand hier afspeel is het vele malen soepeler. Ter illustratie: als ik jouw Summer in Arnhem-video bekijk, dan zitten er ook flink wat schokjes in de stukken waar je pant, dat zal in het origineel vast ook minder zijn ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Hahn op 22-09-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ.

PJ.

Youtube is inderdaad verre van ideaal. In je filmpje had ik al 122 dropped frames (Youtube staat er bekend om, maar deze keer ook mede te danken aan mijn niet geweldige internetverbinding).

In je sliderbewegingen is soms een kleine hinderlijke horizontale beweging zichtbaar (bijvoorbeeld bij 0:19 - 0:21). Bovendien zijn de bewegingen nogal snel (naar mijn mening te snel voor het tempo van het filmpje) en komen tot stilstand. Een goed shot vind ik bijvoorbeeld 0:54 - 0:56, al had die zelfs ook nog langzamer gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
PJ. schreef op maandag 23 september 2013 @ 18:15:
Bovendien zijn de bewegingen nogal snel (naar mijn mening te snel voor het tempo van het filmpje) en komen tot stilstand.
Dat je ze soms te snel vindt, kan ik inkomen, maar wat is er mis met bewegingen die tot stilstand komen? De keren dat dat gebeurt in m'n filmpje is dat in ieder geval met opzet gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ.

PJ.

Sorry voor de late reactie, kijk niet elke dag hier :)

Dat ik slider bewegingen die tot stilstand komen niet mooi vind is ook een persoonlijke smaak, al zullen veel mensen mijn mening daar denk ik wel in delen. Je ziet sliders namelijk niet veel gebruikt worden op de manier hoe jij ze gebruikt. Het mooie aan sliderbewegingen vind ik dat ze je echt 'in het moment' kunnen brengen, door de sliderbeweging te laten stoppen haal je dat er helemaal uit. Hopelijk begrijp je wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Sliderbewegingen (en cranes/jibs/whatever) kunnen prima tot stilstand komen, maar dan vind ik het fijn kijken als er iets in beeld is dat de beweging overneemt. Als er geen overduidelijke reden is om de slide te stoppen, vind ik een doorlopende slide veel mooier. Als voorbeeld: de slides langs de LP-spelers zijn prima, mooi doorlopend en de laatste is niet storend doordat 'ie stopt. De slide langs de tablet ook niet (is zelfs te snel om te lezen wat op het scherm staat, dus een slide die hier stopt past prima). De slide aan het einde met de 7D vind ik dan weer jammer, daar heeft het stoppen van de slide geen doel dus kan je 'm beter door laten lopen.
Verder een keurig filmpje, muziekkeuze past goed (ben zelf ook fan van wat neergeslagen soundtracks).

Sinds kort heb ik een 5D2, dit weekend waren m'n ouders 26 jaar getrouwd, al met al genoeg redenen om de videofunctie eens uit te proberen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
PJ. schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:32:
Sorry voor de late reactie, kijk niet elke dag hier :)

Dat ik slider bewegingen die tot stilstand komen niet mooi vind is ook een persoonlijke smaak, al zullen veel mensen mijn mening daar denk ik wel in delen. Je ziet sliders namelijk niet veel gebruikt worden op de manier hoe jij ze gebruikt. Het mooie aan sliderbewegingen vind ik dat ze je echt 'in het moment' kunnen brengen, door de sliderbeweging te laten stoppen haal je dat er helemaal uit. Hopelijk begrijp je wat ik bedoel.
Ik begrijp prima wat je bedoelt en je mag het ook niet mooi vinden, al vind ik het een beetje onnodig dat je erbij moet zetten dat veel mensen het met je eens zullen zijn, alsof je dan meer gelijk hebt :)

Een slide laten stoppen kan mijns inziens prima, ik deed het omdat ik een product introduceer met de slide en er vervolgens heel even bij stil blijf staan. Door het niet overal te doen en soms de slide wel door te laten gaan, zorgt het ook voor wat afwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ.

PJ.

Haha, nee over gelijk halen gaat dat niet. Zo is die zin niet bedoelt ;) Enige wat ik daarmee wil zeggen is dat wanneer je gaat kijken hoe een slider in dat soort shots wordt toegepast je bijna altijd zult zien dat de beweging niet tot stilstand komt. En waarschijnlijk zijn de mensen die op die manier hun slider gebruiken het dus met mij eens. En daarmee wil ik trouwens niet zeggen dat jou manier fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocolade-reep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Voor een opdracht van school ben ik de afgelopen tijd bezig geweest met het maken vaneen videoclip. Ik heb een nummer van The Two Man Gentlemen Band: 'Cheese & Crackers'. Dit is het resultaat:

Ik ben zelf blij met het resultaat en ben benieuwd wat jullie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ik vind dat je best commentaar mag geven op de filmpjes hierboven. Jij wil commentaar, de rest ook. Verder leuk gedaan, goede verwerking van de titel.

[ Voor 20% gewijzigd door tobiasvs op 07-10-2013 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk gedaan chocoladereep, humor.

Mijn allereerste timelaps ooit:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=SDBXCnXBStM&feature=youtu.be]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Eerste of niet, hier heb je wat verbeterpunten ;)
[list]• Maak het 16:9, het zijn foto's, dus het lijkt me dat je wel meer dan 1440x1080 pixels hebt
• Richt de camera volgende keer wat lager, want nu zit het echt helemaal onderaan tegen de rand, zonder reden eigenlijk
• Factor twee keer zo snel zou prima kunnen
• Muziek maakt het veel dragelijker om naar te kijken
Maar verder leuk experimentje en grappig om te zien! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 23:14:
Eerste of niet, hier heb je wat verbeterpunten ;)
[list]• Maak het 16:9, het zijn foto's, dus het lijkt me dat je wel meer dan 1440x1080 pixels hebt
• Richt de camera volgende keer wat lager, want nu zit het echt helemaal onderaan tegen de rand, zonder reden eigenlijk
• Factor twee keer zo snel zou prima kunnen
• Muziek maakt het veel dragelijker om naar te kijken
Maar verder leuk experimentje en grappig om te zien! :P
Bedankt voor je opmerkingen, ik ga er mee aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

chocolade-reep schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:27:
Voor een opdracht van school ben ik de afgelopen tijd bezig geweest met het maken vaneen videoclip. Ik heb een nummer van The Two Man Gentlemen Band: 'Cheese & Crackers'. Dit is het resultaat:

[video]

Ik ben zelf blij met het resultaat en ben benieuwd wat jullie vinden.
Leuk idee en leuk uitgevoerd ook! Hier en daar wat out of focus momentjes lijkt het wel, maar overall echt leuk d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem hier en daar wat verbetert, ook een creapy muziekje eronder gezet.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=PgB8EA81xbc]

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 14:44
Zo weer een filmpje welke voor het meerendeel door mij is gefilmd, moet toch zeggen dat de glidecam leuk is maar voor de lange momenten echt een ware hell is.. (maar ik hou het nog steeds vol :+)

gopro elk uur van microsd kaart verwisselen ging ook prima externe voeding eraan en dat ding houd het langer uit dan ik zelf deed >:)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb met mijn werk meegedaan aan de Race Of The Classics Young Professionals ik heb alles opgenomen met 3x GoPro 3 de setting ProTune stond uit aangezien de accu het dan niet lang genoeg uit kan houden. Het is bewerkt met Adobe Premiere CC.

Van deze deelname heb ik een filmpje gemaakt, zie hier.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ocQm4dDc-08]

[ Voor 14% gewijzigd door FabiandJ op 01-11-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Keuze van de muziek vind ik een beetje apart. Volgens mij is dit ook muziek die GoPro zelf gebruikt en dan zijn het actionpacked filmpjes tot en met. En dan gebruik jij het voor een video waar eigenlijk maar weinig actie te zien is.

En kijk ook uit voor (veel) te lange shots. Ik heb meerdere keren een shot gezien die makkelijk 40 seconden duurde, terwijl er of niks gebeurde of constant hetzelfde (bijvoorbeeld het gooien van dingen naar het andere schip).

Shots langer dan 10 seconden moeten al heel bijzonder zijn, willen ze blijven boeien en eigenlijk wil je nóóit langer dan 20 seconden iets laten zien (tenzij het een interview is misschien ofzo..).

Het begon op zich interessant met de camera op een leuke plek, maar van mij had de video echt letterlijk 4 minuten korter gemogen.
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:15:
Ik heb hem hier en daar wat verbetert, ook een creapy muziekje eronder gezet.

[video]
Ha, al 10x beter! Muziekje past er erg goed bij vind ik, leuk gekozen :D En snelheid is al veel beter. Alleen nog jammer dat 'ie niet 16:9 is (en dat het alleen onderin zit, maar dat kan je in nabewerking wat lastiger oplossen).

En het terugspoelen geeft ook een grappig effect. Flinke verbetering in ieder geval, leuk!

[ Voor 26% gewijzigd door Hahn op 02-11-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

De kracht van Pinnacle 16 (al hoewel ik graag naar Sony Vegas over wil gaan stappen ;) )

Nu heb ik wat meer camera-effecten gebruikt, zoals bewegen over een tafel met eten, wat meer detailshots van dichtbij, en dan vanuit een andere hoek. Een op-en-neer-beweging bij de spandoeken. Zoomen op het biertje :)

Had alleen graag wat meer beelden van het publiek willen filmen, maar ja, opeens is het gewoon te druk dat je iedereen voor je lens loopt, wat toch een beetje ergernis geeft omdat je geen controle erover hebt. maar hiermee kan nog wel eens gespeeld worden. Misschien iets versneld door het publiek lopen ofzo, en het eten in normale snelheid filmen en doorgaan naar het volgende gerecht... Om maar een effect te noemen. ;)

Al een grote verbetering met de vorige filmpjes die vaak vanuit een bepaalde positie waren opgenomen zonder meerdere shots.

A.s weekend een nieuwe opdracht. Een kerstmarkt binnen in het dorpshuis
Hopelijk een beetje goed te filmen. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door AW_Bos op 05-12-2013 00:56 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

AW_Bos schreef op donderdag 05 december 2013 @ 00:51:
De kracht van Pinnacle 16 (al hoewel ik graag naar Sony Vegas over wil gaan stappen ;) )

[video]
Nu heb ik wat meer camera-effecten gebruikt, zoals bewegen over een tafel met eten, wat meer detailshots van dichtbij, en dan vanuit een andere hoek. Een op-en-neer-beweging bij de spandoeken. Zoomen op het biertje :)

Had alleen graag wat meer beelden van het publiek willen filmen, maar ja, opeens is het gewoon te druk dat je iedereen voor je lens loopt, wat toch een beetje ergernis geeft omdat je geen controle erover hebt. maar hiermee kan nog wel eens gespeeld worden. Misschien iets versneld door het publiek lopen ofzo, en het eten in normale snelheid filmen en doorgaan naar het volgende gerecht... Om maar een effect te noemen. ;)

Al een grote verbetering met de vorige filmpjes die vaak vanuit een bepaalde positie waren opgenomen zonder meerdere shots.

A.s weekend een nieuwe opdracht. Een kerstmarkt binnen in het dorpshuis
Hopelijk een beetje goed te filmen. ;)
Het is toch wel erg saai, veel beelden duren te lang zonder echte actie, de muziek is slaapverwekkend en de camera bewegingen niet lekker soepel.
Daarnaast is in en uitzoomen zelden een goed idee.

Ik zou als ik jou was het filmpje inkorten tot 180 seconden door de shots korter te maken en beter te knippen, iets later het shot inkomen en er eerder uitgaan bijvoorbeeld bij 1:38, dan zie je dat je start met bewegen terwijl het mooier is als je alleen de beweging ziet. (ben ik een beetje duidelijk?)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRTPRT
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-06 19:14
Op het vraag en aanbod heb ik een Kinect gekocht en ben hier een beetje mee aan het experimenteren geslagen. En heb er best leuke resultaten mee weten te bereiken. Het kinect stukje zit aan het eind, maar de rest van het filmpje is ook goed gelukt.
Het is een promo filmpje voor een feestje wat ik aanstaande vrijdag met een paar vrienden geef. Kom ook als je zin hebt!

Ik zal binnenkort een wat langere post maken met een howto. (voor het kinect stukje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Gutteguttegut schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:45:
[...]
Het is toch wel erg saai, veel beelden duren te lang zonder echte actie, de muziek is slaapverwekkend en de camera bewegingen niet lekker soepel.

Ik zou als ik jou was het filmpje inkorten tot 180 seconden door de shots korter te maken en beter te knippen, iets later het shot inkomen en er eerder uitgaan bijvoorbeeld bij 1:38, dan zie je dat je start met bewegen terwijl het mooier is als je alleen de beweging ziet. (ben ik een beetje duidelijk?)
:? Je hebt het over inkorten tot 180 seconden, terwijl ik een video zie van 2:18 (138 seconden dus), wat toch echt minder is dan 180 seconden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Hahn schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:02:
[...]

:? Je hebt het over inkorten tot 180 seconden, terwijl ik een video zie van 2:18 (138 seconden dus), wat toch echt minder is dan 180 seconden? :P
Eh...right.. |:(
-1 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Gutteguttegut schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:45:
[...]

Mja, het is ook een impressiefilmpje hè. Muziek had beter gekund, maar je zit wel met auteurrechten. Heb al enkele keren gehad dat eentje in NL volledig geblokkeerd werd... |:(

Maar dat de beelden minder soepel lopen kan ik me niet voorstellen, ik heb een statief gebruikt en de rest zal wel door Youtube komen, als je bedoelt dat het schokkerig is. Die camerabeweging twijfeld eik wel een beetje aan. Misschien had ik niet moeten crossfaden naar iets bewegends.....

Van het laatste wat je zegt snap ik niet veel van, maar daar ben ik niet de enige in. :P

Anyway, straks er op uit naar een kerstmarkt, en kijken of ik dit keer mensen kan interviewen met mijn nieuwe witeless microfoon.

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 07-12-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een impressievideo heb ik wel het idee dat er veel geposeerde/gemaakte shots inzitten. Bijvoorbeeld dat uitzoomshot van die twee bekers bier, dat geeft me de impressie dat er geen donder te doen was daar. Dat is toch niet de bedoeling van je video denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

True... de mensen er meer bij betrekken was beter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
@AW-bos: De intro met verschillende shots die in het beeld komen is niet echt van deze tijd meer volgens mij :9
Volgens mij was het die dag al vrij saai, dus zou ik eerder kiezen voor een korte montage met wat snellere muziek. Alleen om er wat meer actie in te krijgen.
Als alles van een statief is gefilmd, zou het toch iets beter kunnen. Misschien nog geen videokop op je statief?

@PRTPRT: Best tof in elkaar gezet, de muziek past er ook goed bij. Toch wat lange donkere shots waar je niet zo veel inziet. Misschien kunnen die iets korter of minder onduidelijk/donker?

Deze vakantie een video gemaakt voor de verhuur van dit huis, je krijgt een indruk van het huis en de omgeving.
Ik heb niet alles kunnen filmen wat ik wilde en het weer werkte ook niet mee helaas. Ik heb vooral heel erg met de muziek zitten stoeien.
Aan de ene kant wil ik het 'klassiek' houden voor de rustige stijl, wat bij het huis past. Aan de andere kant is dat ook wat saai en eentonig.
Hebben jullie advies hiervoor?

Ik kreeg ook feedback dat het misschien gezellig zou zijn als er in de woonkamer wat mensen zitten te borrelen oid. Wat denken jullie?
Eigenlijk wilde ik het leeg hebben zodat het er niet rommelig uit zag..

Feedback gevraagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind 'm vrij rommelig eigenlijk en mis ook wel begeleidende tekst als het echt om een promotiefilmpje gaat. Nu springt het mij een beetje te veel heen en weer en snap ik niet helemaal wat je wilt laten zien. Als je er bijvoorbeeld in tekst bij zet "large living space" en "cozy bedroom", etc, dan is het al een stuk duidelijker.

En voor het activiteitengedeelte laat je opeens ruim een minuut skiënde mensen zien, maar ook daar zou ik informatie bij zetten. Krijg je dat erbij (skipas bijvoorbeeld)? Zit het op 2 minuten rijden afstand of is het een half uur verder? Wat kan je er allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Hahn schreef op zondag 05 januari 2014 @ 12:20:
Ik vind 'm vrij rommelig eigenlijk en mis ook wel begeleidende tekst als het echt om een promotiefilmpje gaat. Nu springt het mij een beetje te veel heen en weer en snap ik niet helemaal wat je wilt laten zien. Als je er bijvoorbeeld in tekst bij zet "large living space" en "cozy bedroom", etc, dan is het al een stuk duidelijker.

En voor het activiteitengedeelte laat je opeens ruim een minuut skiënde mensen zien, maar ook daar zou ik informatie bij zetten. Krijg je dat erbij (skipas bijvoorbeeld)? Zit het op 2 minuten rijden afstand of is het een half uur verder? Wat kan je er allemaal?
Zou je wat duidelijker kunnen aangeven waarom/hoe hij rommelig is? Te veel bewegende shots?
De begeleidende tekst vind ik persoonlijk vaak vervelend, een keuken is vrij goed te onderscheiden van een woonkamer :)

Een skipas krijg je nooit bij de verhuur van een huis/appartement, dus leek mij overbodig.
Ik wilde wat meer van het skiegebied en restaurantjes laten zien, maar het weer zat tegen zoals te zien op de shots buiten. (veel wind en sneeuw)

Bedankt voor je feedback :) Als ik terug ga, wil ik weer filmen om zo het filmpje steeds beter te maken

Als anderen nog commentaar hebben hoor ik dat ook graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb recentelijk een trip gemaakt naar Dubai, verslag kun je lezen op mijn website.
Van de foto's en videobeelden heb ik ook een filmpje in elkaar gezet.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
2 dingen die er al gelijk voor zorgen dat ik 'm niet eens wil afkijken: bijna 15 (!!!) minuten en je watermerk groot in beeld, twee keer...

Prima dat je ergens je naam/site wilt hebben, ook al snap ik niet helemaal waarom je dat héél het filmpje lang zou willen. Maar waarom in godsnaam zo groot en in het midden van het scherm én ook nog eens rechtsonder? Nu zit ik alleen maar naar die tekst te kijken, dus het leidt ook nog eens gigantisch af van je beelden.
Scirocco schreef op zondag 05 januari 2014 @ 12:44:
[...]

Zou je wat duidelijker kunnen aangeven waarom/hoe hij rommelig is? Te veel bewegende shots?
Het is nogal een wirwar van shots. Dan zit je opeens weer buiten, dan weer binnen, dan weer buiten :P

En het pannen gaat ook niet helemaal soepel en volgens mij beginnen shots vaak met het moment waarop je begint met pannen. Je kan beter nét iets later een moment pakken, waarin je al aan het pannen bent dus, dan is het een wat minder abrupt begin.

[ Voor 42% gewijzigd door Hahn op 05-01-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zondag 05 januari 2014 @ 13:03:
2 dingen die er al gelijk voor zorgen dat ik 'm niet eens wil afkijken: bijna 15 (!!!) minuten en je watermerk groot in beeld, twee keer...

Prima dat je ergens je naam/site wilt hebben, ook al snap ik niet helemaal waarom je dat héél het filmpje lang zou willen. Maar waarom in godsnaam zo groot en in het midden van het scherm én ook nog eens rechtsonder? Nu zit ik alleen maar naar die tekst te kijken, dus het leidt ook nog eens gigantisch af van je beelden.
't is natuurlijk jouw keuze om wel/niet te kijken gezien de lengte. ;-)

Reden dat men watermerken gebruikt is tegen diefstal. Helaas zijn er teveel mensen die materiaal dat je online zet gebruiken zonder daar de rechthebbende voor te compenseren. Mij meer dan eens gebeurd.
Die discussie ga ik verder niet aan. ;)

Jammer dat je alleen op deze twee punten wat aan te merken hebt en verder niks.
Hopelijk is er iemand die er wel nog inhoudelijk op wil ingaan, zo niet jammer dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Hahn schreef op zondag 05 januari 2014 @ 13:03:

Het is nogal een wirwar van shots. Dan zit je opeens weer buiten, dan weer binnen, dan weer buiten :P

En het pannen gaat ook niet helemaal soepel en volgens mij beginnen shots vaak met het moment waarop je begint met pannen. Je kan beter nét iets later een moment pakken, waarin je al aan het pannen bent dus, dan is het een wat minder abrupt begin.
Tja, heb er wel enige opbouw in proberen te maken :9
Eerst het huis van buiten zien, dan iets dichterbij via het balkon, vervolgens naar binnen en bij de muziek overgang ging ik de omgeving laten zien.
Vond ik zelf nog aardig overzichtelijk :9

De muziek overgang moest ik wel maken want ik heb ongeveer een minuut saaie opbouw muziek eruit geknipt. Maar dat was meteen een prima overgang van het huis, naar de omgeving.
Ik ben verder vrij slecht in muziek editen, dus voor mijn doen was het wel aardig haha

@Derice:
'Inhoudelijk op in gaan'
Ik snap niet helemaal wat je wilt. Wil je commentaar op je video, of op je individuele foto's?
De 15 minuten zijn nog niet zo heel erg, maar dan moet het wel interessant zijn en blijven.
Een video met (bijna) alleen foto's vind ik persoonlijk niet zo bijzonder. Dan kijk ik liever naar een pagina met een lijst foto's. Dan kan ik ook zelf kiezen hoelang ik elke foto bekijk, en of ik ze allemaal wel wil zien.

Probeer eens wat foto's in de dergelijke topics hier, solo-testcase topic of verzamel topics, wellicht een eigen test/showcase topic van jou reisfoto's.

[ Voor 23% gewijzigd door Scirocco op 05-01-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Scirocco schreef op zondag 05 januari 2014 @ 14:03:
[...]

Tja, heb er wel enige opbouw in proberen te maken :9
Eerst het huis van buiten zien, dan iets dichterbij via het balkon, vervolgens naar binnen en bij de muziek overgang ging ik de omgeving laten zien.
Vond ik zelf nog aardig overzichtelijk :9
Jij zal het wel overzichtelijk vinden, omdat je het zelf bedacht hebt :P Maar ik vind het totaal niet logisch dat je van buiten naar binnen werkt, om vervolgens ook opeens weer beelden van buiten te laten zien, gemengd met shots van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ.

PJ.

@Derice: Mooie beelden. Zelf ben ik geen fan van foto/video filmpjes, die zie ik liever gescheiden van elkaar. Je foto's bekijk ik liever ergens op een website, en ik denk dat je met de filmbeelden een mooie video kan knippen. Dat maakt de lengte ook wat prettiger, inplaats van 15 minuten lijkt mij 2-3minuten een stuk beter geschikt.

Hier weer een video die ik heb gemaakt, de eerste video die ik heb geschoten met de Sony 16-50mm f2.8 lens:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PJ. schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:37:

Hier weer een video die ik heb gemaakt, de eerste video die ik heb geschoten met de Sony 16-50mm f2.8 lens:
Vind hem qua kleur, of het ontbreken daarvan, erg mooi!

Een weekendje Barcelona, baal zelf beetje van de heenvlucht, erg bewogen en had ik beter kunnen laten, die beelden, maar voor de rest best tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
(Cross-post vanuit GoPro thread)

Eindelijk is die af: de Aftermovie van reis door Jordanië van afgelopen jaar. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
@vanardenne: Leuke video voor jou en je vrienden om eens terug te kijken. Mooie shots kunnen maken, ook niet te schokkerig. Muziek is alleen niet helemaal mijn smaak.
Ik vind zulke videos vaak lastig, je kijkt terug naar de vakantie van iemand anders en hoe mooi dat ook kan zijn, interesseert mij het niet zo veel.
Het is leuk voor de vakantiegangers, maar het biedt niet zo veel voor de kijker/buitenstaander naar mijn mening.

2 weken terug ben ik weer in Oostenrijk geweest. Natuurlijk om te snowboarden, maar ook om de vorige video aan te vullen/verbeteren. En niet te vergeten, om m'n nieuwe 10-22 te gebruiken!

Mijn grootste probleem is nog: muziek..
Heel moeilijk om goede muziek te vinden die lang genoeg is. Nu heb ik muziek gevonden, maar die had eigenlijk wel een minuut langer mogen duren. Ik heb nog redelijk wat shots die ik er toch nog graag in had gedaan.
Iemand tips voor gratis muziek voor video's etc?

De video is bedoeld voor de verhuur, het geeft een beeld van het huis en de omgeving / ski pistes.
Ik hoor graag jullie mening, bijv. over de opbouw of afwisseling huis en omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Scirocco schreef op zondag 09 februari 2014 @ 20:22:
@vanardenne: Leuke video voor jou en je vrienden om eens terug te kijken. Mooie shots kunnen maken, ook niet te schokkerig. Muziek is alleen niet helemaal mijn smaak.
Ik vind zulke videos vaak lastig, je kijkt terug naar de vakantie van iemand anders en hoe mooi dat ook kan zijn, interesseert mij het niet zo veel.
Het is leuk voor de vakantiegangers, maar het biedt niet zo veel voor de kijker/buitenstaander naar mijn mening.
Bedankt voor je feedback. Welk soort beelden maken dan met name dat jij het niet zo interessant vindt? Ik heb geprobeerd er zo veel mogelijk juist ook van het land / de activiteiten in te snijden om een 'je moet erbij geweest zijn'-gevoel te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 11:17
Mooi filmpje!
Erg mooi hoe het de het een relaxe wintersport in kaart brengt.
Enigste waar ik van baal dat ik dit jaar niet op wintersport ga....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Erg leuk inderdaad, misschien nog iets meer footage van mensen in het huisje (zo'n clichébeeld van iemand in bad, aangezien je daar meerdere shots van hetzelfde van hebt en het me een groot pluspunt van het chalet lijkt).

Het doel van het filmpje is natuurlijk dat men zich daar al helemaal ziet wintersporten. Als men dat gevoel heeft, dan boeken ze pas. Als je het wat persoonlijker maakt (shot van de keuken waarbij iemand aan het koken is, bijvoorbeeld), vervolgens 1 seconde close-up van het koken, daarna een familie aan het eten aan tafel, allemaal met brede glimlachen op hun gezichten natuurlijk, dan maak je het voor families gemakkelijker om zichzelf in de rol van dat voorbeeldgezin te plaatsen. De kachel kan je daar goed voor gebruiken, die straalt sowieso al knussigheid uit. Lekker voor de kachel zitten met een bak warme chocomel in je handen en het plaatje is compleet.

Sowieso zou je kunnen overwegen iets later op de dag te filmen. Men is overdag aan het skiën, dus dat heb je goed vastgelegd. Ze komen pas later op de dag terug in het huisje en dat is nou net het moment dat het licht veel mooier is. Schieten in het golden hour of blue hour, alle lampen in het chalet aan, camera buiten het huisje met zicht op de ramen en dat wat zich binnen afspeelt, geeft door de combi van warm binnenlicht en het blauwe omgevingslicht automatisch al het idee dat je lekker warm binnen zit. Als je in het shot daarna binnen dan nog een paar waxinelichtjes aanzet, dan geef je de kijker nog meer het gevoel dat het chalet garant staat voor gezelligheid.

Daarnaast zijn het erg veel gepande overzichtshots. Je zou wat meer kunnen afwisselen (kachel met stoelen eromheen, daarna een closeup van de vlammen). Al snap ik dat je natuurlijk wel wil spelen met je nieuwe lensje O+

Begrijp me niet verkeerd, het is een prachtig huis en een prachtig filmpje. Technisch gezien zit het goed in elkaar. Maar het zou commercieel gezien nog iets aantrekkelijker kunnen, denk ik.

Qua muziekkeuze: het is een veilig muziekje. Het straalt wel een beetje verkoopvideo uit, maar vind het niet storend. Beter dit dan een trendgevoelig nummer uit de Top 40 (of nog erger: een jolig Schlager-nummer van de lokale band).

[ Voor 7% gewijzigd door tobiasvs op 12-02-2014 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Scirocco schreef op zondag 09 februari 2014 @ 20:22:

2 weken terug ben ik weer in Oostenrijk geweest. Natuurlijk om te snowboarden, maar ook om de vorige video aan te vullen/verbeteren. En niet te vergeten, om m'n nieuwe 10-22 te gebruiken!

Mijn grootste probleem is nog: muziek..
Heel moeilijk om goede muziek te vinden die lang genoeg is. Nu heb ik muziek gevonden, maar die had eigenlijk wel een minuut langer mogen duren. Ik heb nog redelijk wat shots die ik er toch nog graag in had gedaan.
Iemand tips voor gratis muziek voor video's etc?

De video is bedoeld voor de verhuur, het geeft een beeld van het huis en de omgeving / ski pistes.
Ik hoor graag jullie mening, bijv. over de opbouw of afwisseling huis en omgeving.
[video]
Ik heb hm even zonder muziek bekeken en wat mij opvalt is dat de beweging zo goed als altijd uit 1 centraal punt komt. Om het mooier te maken zou ik het meer afwisselen met een slider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
@vanardenne: Het zijn vooral de beelden van jezelf en/of de vakantiegangers die het doen lijken alsof het, letterlijk, zomaar iemand anders zijn vakantie is.
@Haas_nl: Thanks! Ik ben voor t eerst in mn leven 2 keer in 1 seizoen geweest O+
@Tobiasvs: Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ik wilde het onpersoonlijk houden door eigenlijk geen gezichten etc te laten zien. Dat is ook vrij gebruikelijk voor 'real estate' video.

De gezellige shots die je beschrijft had ik inderdaad wel heel graag willen doen, maar ik was al blij als er even niemand was, zodat ik op z'n minst de kamer een beetje kon opruimen. Als ik dat niet deed lag er opeens weer een krant uitgeslagen over de hele tafel, of m'n broer die als een autist op de bank ligt, in z'n trainingspak :9

De kachel staat helaas een beetje vreemd midden in de kamer, daar ga je niet echt omheen zitten. Die zit er puur voor de verwarming van het huis. Ook daar is helaas weinig uit te halen wat dat betreft.

Het later op de dag filmen heb ik geprobeerd, maar de meeste dagen was het bewolkt en na 11uur sochtends komt er geen/weinig direct zonlicht meer binnen. Dan komt de zon op de bomen, achter het huis.
Ik ben juist gaan filmen toen we het meeste licht hadden, want overdag zat ik binnen ook al rond de iso800, wat voor video van de 7D al meer dan zat is. (24fps, 1/50, f3.5 of 2.8 met de sigma)

Zoals je in het tweede shot al kan zien, kun je vrij slecht naar binnen filmen omdat het huist zo hoog staat.
Heel jammer, want ik zou ook graag zulke shots maken.

Wat jij en gutteguttegut ook zegt, ik heb een slider nodig!
Ik kon inderdaad alleen pannen of stilstaande shots maken, wat echt gaat vervelen.
Misschien had ik inderdaad wel wat meer kunnen opbouwen. Dus eerst n shot van de kachel in de kamer en dan pas een close up.
Helaas heb ik nog geen betaalbare of makkelijke DIY slider gevonden.

Tja, wat ik al zei, de muziek vind ik gewoon heel moeilijk. Ik kan nergens een goede bron vinden met (gratis) muziek. De gebruikte muziek kwam ik toevallig ergens tegen en heb ik toen maar geript.

Bedankt voor jullie feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Graag gedaan!

Ben laatst naar Parijs gegaan. Klein filmpje van de trip:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
tobiasvs schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:20:
Graag gedaan!

Ben laatst naar Parijs gegaan. Klein filmpje van de trip:
[video]
Mooi! Technisch mooi gefilmd, qua on/of focus etc. Leuk gesneden (met name in begin). Fijn muziekje. Mooi gedaan.

Wat het voor mij nog beter zou maken is als ik meer 'het verhaal' zou meekrijgen. Ik zie op dit moment diverse beelden van Parijs maar heb nog het gevoel dat ik meegenomen wordt in het verhaal van dit uitstapje. Ik wordt niet echt meegenomen tussen de verschillende plekken / momenten en het voelt daarom wat willekeurig wat ik zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltjemac
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-09-2023
Ik vind het filpmje van Tobias best leuk geworden.. Weliswaar duurde het voor mijn gevoel te lang maar alsnog boeiend om het af te kijken. Ik ben zelf een amateur/hobby filmer en heb door het filmpje van Parijs ook besloten om een filmpje van m'n vakantie in Thailand te maken. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Zie link: http://vimeo.com/88348123

Appeltjes voor de dorst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Lekker nummertje (Avicii?), leuke PoV-shots met de GoPro. Het begin kan iets minder MovieMaker-achtig (ander lettertype, geen dikke zwarte omlijning van de letters) maar verder aardig gedaan. Uiteindelijk is dit natuurlijk leuk om over 10 jaar terug te kijken met de kinderen onder het mom van "kijk, zo waren papa en mama vroeger" en daarom vind ik het persoonlijk niet zo erg dat de video's (inclusief de mijne) wat aan de lange kant zijn. Zolang ze de aandacht maar kunnen houden van vrienden en kennissen, ben ik tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltjemac
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-09-2023
tobiasvs schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:29:
Lekker nummertje (Avicii?), leuke PoV-shots met de GoPro. Het begin kan iets minder MovieMaker-achtig (ander lettertype, geen dikke zwarte omlijning van de letters) maar verder aardig gedaan. Uiteindelijk is dit natuurlijk leuk om over 10 jaar terug te kijken met de kinderen onder het mom van "kijk, zo waren papa en mama vroeger" en daarom vind ik het persoonlijk niet zo erg dat de video's (inclusief de mijne) wat aan de lange kant zijn. Zolang ze de aandacht maar kunnen houden van vrienden en kennissen, ben ik tevreden :)
Inderdaad Avicii :) Thanks voor je tips. Het is inderdaad leuk om terug te kijken. Sinds ik ook een nieuwe Macbook heb is het ook leuker en vooral makkelijker om filmpjes in elkaar te bouwen, omdat het allemaal zo soepel werkt. Tobias, als jij filmt, gebruik je dan telkens dezelfde lens? Neem je al je lenzen mee (bv toen je naar Parijs ging) Of bedenk je van te voren al wat voor shots je op een dag wilt gaan nemen?

Appeltjes voor de dorst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Mwa, bedacht me eigenlijk twee dagen van tevoren dat ik het wel leuk zou vinden om er ook een filmpje van te hebben. Eenmaal in Parijs was ik het eigenlijk weer een beetje vergeten, waardoor ik van bepaalde momenten minder materiaal heb dan ik wilde. Ik merk wel dat het veel tijd kost om foto's én video's tegelijkertijd te maken, terwijl je vriendin aan het wachten is en de koude wind je om de oren waait.

Qua lenskeuze: had een 17-35mm voor ultragroothoek bij me, een standaard 28-70 die er de meeste tijd op zat en een 50mm-prime voor 's avonds (slechts enkele malen gebruikt maar die weegt toch niets). Ik heb er van tevoren wel over nagedacht welke lenzen ik mee wilde nemen. Mijn 85mm f/1.8 heb ik wel meegenomen naar Kopenhagen maar niet naar Parijs. Had 'm in Kopenhagen bijna niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Laatst online: 23:22

Silasje

www.Entjes.eu

@Tobiasvs
Ik ben het met vanardenne over de volgorde van de shots. Wel vind ik het heel erg vet dat je juist ook de standaard momenten (zoals het tanden poetsen) erin hebt gedaan ipv alleen de mooie shots van de stad zelf.

Zelf maak ik voor een autobedrijf video's van de bijzondere en/of nieuwe auto's. Hier komt mijn passie voor auto's en mijn hobby voor foto en film mooi samen. Toch probeer ik mezelf constant te verbeteren. Dit is een actueel filmpje! maar t.o.v. de eerste filmpjes op dit youtube kanaal ben ik al flink vooruit gegaan vind ik zelf.

Zelf zit ik nu op een punt waarbij ik het zelf lastig vind om mezelf nog verder te ontwikkelen met de materialen die ik nu heb. (er zitten een aantal kleine verspringingen in, dat weet ik. dit komt door het in 1x opnemen, en het niet allemaal direct nakijken ivm tijdsgebrek) Maar graag hoor ik of jullie nog verbeterpunten kunnen bedenken. Kijk bij meer interesse maar even over het youtube kanaal. (zitten voor de auto liefhebbers ook mooi spul tussen (helaas wel bijna allemaal al weer verkocht))

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:10
@Silas,

Wat voor mij niet zo werkt en dat staat los van het technische is dat het een beetje saai wordt op den duur. Die wijdhoek shots zijn bijv erg lekker die het geheel een beetje onderbreken. Ik zou meer van dat soort dingen erin bouwen (of rij shots al dan niet met gopro op en rond de auto etc).

Bij pan en tilt shots zou ik snijden als de beweging al gaande is, en niet dat ineens een beweging wordt ingezet. Hetzelfde geld ook voor dat uitzoom shot, ik zou daarin ook zorgen dat zoomsnelheid gelijk blijft. Een ander ding is bijv dat auto shot dat het wiel draait is best saai al, maar het zou al iets spannender kunnen als je het onderwerp juist niet in het midden zet. Ik zou juist bewust de regel van derden van derden gebruiken of juist heel bewust sommige shots in het (midden) mooi symmetrisch doen.

Ik zou ook proberen om aparte hoeken/standpunten te zoeken en te gebruiken. (het scheelt misschien ook als je bijv naar een bos rijd en er shots met paddenstoelen/bomen op voorgrond/achtergrond en met DOF speelt.

Ook denk ik dat je nog wat kan doen in de nabewerking qua kleurcorectie, in sommige shots is het wit wel heel wit van de auto. Ook zou je de shots warmer kunnen maken (afhankelijk van wat je wil). Een andere muziek zou ook wel helpen qua spanning, en de wijze waarop je dit op de muziek monteert ook, maar ligt ook beetje aan het doel dus wat je wil bereiken. (het hoeft ook geen top gear te worden lijkt me).

En een simpel iets om relatief statische shots spannender te maken is iets als een slider dolly.

[ Voor 16% gewijzigd door StygMa op 29-03-2014 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Feedback waar ik wat aan heb! YAY! :D

Er zitten helaas wel beperkingen aan wat ik met de auto's kan doen, met een aantal gebruikte (2de hands) exemplaren ben ik inderdaad wel de natuur mee in geweest. Maar met nieuwe auto's moet ik zo weinig mogelijk kilometers rijden.

De zoom shots zijn voor mij erg lastig om te doen, omdat ik met een gewone spiegelreflex werk. kwestie van oefening baart kunst.

Qua nabewerking (kleurcorrectie enzo) ben ik nog niet heel erg handig, maar dat is inderdaad een goed punt. Nou moet ik wel oppassen dat de auto zelf niet teveel verkleurd. Toevallig is dit filmpje een witte, en gaat dat vaak wel goed. maar met rode auto's en zo is het wel erg lastig.

Voor de statische shots heb ik net woensdag een slider binnen gekregen.

maar uhh.. top gear? dat niveau droom ik van :)

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
Ik denk dat het niveau van bijv Autoweek wel te doen is imho om maar iets dichters bij huis te pakken, hier zie je ook al het verschil tussen welke impact nabewerking/geluid en montage (op het geluid) met het filmpje doet als je dit vergelijkt met een gemiddelde top gear aflevering. Apparatuur/techniek is wel bepalend ook hoe het gaat worden, maar nabewerking in het algemeen is ook een belangrijk ding (als je die middelen niet hebt).

Wat je bijv ook veel in top gear ziet zijn studio achtige omgevingen waarin de auto stil staat. (ook hier met een flinke dosis nabewerking/post). Als je misschien een goede (donkere) garageruimte hebt wat een beetje steriel is kan je daar ook leuk experimenteren met extra lichten etc.

Qua zoomen met een dslr zou ik daar echt niet aan beginnen, ik zou gewoon die slider gebruiken (alhoewel je natuurlijk nooit die zoom haalt dan). Met die slider kan je ook leuk spelen, tussen de twee voorste stoelen zetten en dan naar voren sliden of misschien als die wielen draaien net onder de auto vandaan schuiven etc ;)

Persoonlijk vind ik ook juist dat hele spelen/proberen/experimenten het leukste eraan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door StygMa op 30-03-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Het gaat mij nou ook niet echt om de superfilmpjes van top gear of autoweek. Maar ik had zelf het idee dat een frisse blik van een tweaker nooit kwaad kan, dus vandaar de post. Met je kritiek ga ik zeker wat doen! helaas ben ik wel beperkt in de tijd die ik er voor kan nemen om de beelden te maken en te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
@tobiasvs: leuk filmpje. Komt een beetje random over soms, met veel shots van je vriendin kijkend in boekje, maar overall kijkt het lekker weg, fijn muziekje ook :)

@appeltjemac: Ook leuk, lekker upbeat! Leuk om te zien dat jullie ook met de locals plezier hebben gemaakt :). Muziekje maakt het geheel mooi af. Wel wat vreemde out of focus shots tussendoor. Is het een GoPro? Die heeft zeker alleen AF? Muziekje maakt het geheel mooi af.

Filmpjes zijn misschien wat aan de lange kant, maar zoals tobiasvs al zegt: misschien meer bedoeld voor jullie zelf en familie en vrienden. Had verder ook geen problemen om het tot het end vol te houden hoor ;)

Ik zocht dit topic, maar kon het niet vinden en kwam in het timelapse topic terecht in F&V workflow. Toch maar even crossposten dus :P

Ik heb een verzamelvideo gemaakt van groot deel van de timelapses die ik heb gemaakt in afgelopen 2 à 3 jaar. De meeste zijn tijdens vakanties geschoten, maar ik heb helaas nooit genoeg in 1 trip kunnen schieten om een echte mooie thema video te maken. Staat nu wel écht op de agenda voor de volgende vakantie, zal van te voren locaties etc op gaan zoeken etc :). Anyways, hier is de video:

Zelf redelijk tevree, ik had mss wat meer de tijd moeten nemen voor die tekst effecten aan het begin, die lopen niet helemaal lekker, maar ik was er ff klaar mee, na editten +- 30 timelapse sequences.
Bijna 3 minuten is misschien ook wat aan de lange kant, maar ik wilde gewoon meeste sequences erin laten :+

Ik ben wel tot de conclusie gekomen dat het vinden van goede muziek nogal een karwei is! Ik wilde per se legaal bruikbare muziek hebben (ook al is het geen commercieel filmpje), en ben op freemusicarchive.org rond gaan kijken. Daar is echt ontzettend veel prachtige muziek te vinden, zoveel dat het de keuze niet echt makkelijker maakt. Zoeken in al die categorieën is ook een beetje overweldigend. Uiteindelijk per toeval bij een muziekje van iemand uit NL terechtgekomen. Song heet nog "Amsterdam" ook, terwijl ik footage van Roffa in m'n filmpje heb :+

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:43
@Sjekster: Mooie beelden!
Zoals je zelf al aangaf had je wat meer tijd kunnen besteden aan de tekst in het begin, ik had het ook mooier gevonden als deze tekst op de maat van de muziek zou worden ingezet.
3 minuten valt best te doen, ik vond het boeiend genoeg om zonder skippen uit te kijken.
Je kan zo niet zien welke locaties in beeld gebracht worden, aan de ene kant zou je dat ergens in het klein neer kunnen zetten, maar dat doet misschien ook weer afbreuk aan de beelden.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Hey, thx voor je reply! Had hem niet gezien, vandaar de late reactie.

Ja, op de maat van de muziek was zeker beter geweest. Kwam ook tot die conclusie toen de laatste tekst redelijk op de maat fade..:( Maar ja, volgende x beter!

Ik vind het zelf jammer dat de beelden vrij statisch zijn, omdat ze allemaal vanaf statief genomen zijn. Ik kon wel een beetje pannen en zoomen in de uiteindelijke foto's, maar dat gaat snel opvallen, omdat het perspectief dan niet verandert. Ik ben begonnen wat leuke spullen aan te schaffen die wat beweging in het geheel zullen brengen, eens kijken wat ik daarmee aankan :). Ik zal zodra ik die heb wel wat testbeelden online zetten :)

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
Nog een hele andere vraag maar wel meer in de richting film.

Voor commerciële filmpjes gebruik ik altijd rechtenvrije muziek of laten ik het door iemand verzorgen.
Maar hoe zit het eigenlijk als er muziek op een bepaalde plek al aanwezig is, bijvoorbeeld in de auto op de radio en je gaat dan de audiolijn (van het filmmateriaal) door laten lopen en dit onder andere beelden verder zetten in de montage.
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Let op:
Embed je filmpje met de video tags, kijk in de OP als je niet weet hoe dat moet.
Posts met alleen linkjes worden verwijderd!

Geef ook commentaar op je voorgangers. Jij wil commentaar, zij ook.