Het bruidspaar wil een lange film. Emotie overbrengen is erg subjectief en heeft bovendien niets met de lengte van de film te maken. Hoeveel ervaring heb je zelf met bruiloftsfilms?ZaPPZion schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:16:
Waar het volgens mij bij een bruiloft video om gaat, is het herbeleven van het moment voor de bruid en bruidegom. Dit doe je niet door gesprekken te filmen, oneindige scherptediepte te hebben, het gaat er juist om dat je de emoties van het moment laat herbeleven. Emotie kun je beter over brengen door juist heel persoonlijk dichtbij te komen. Dit kan bijvoorbeeld door een korte scherptediepte, maar goed, het middel maakt niet veel uit. De lengte wel. Als je een uur nodig hebt het verhaal te vertellen, zullen de bruid en bruidegom minder emotie voelen dan bij een filmpje van 10 minuten, omdat het langer duurt. Kort is beter, zeker als je intieme sfeerplaatjes hebt.
Een videograaf maakt niet per definitie een betere film, hooguit zijn de beelden mooier.Een film van 1-1.5 uur kan door elke willekeurige oom met handicam gemaakt worden, daar huur je geen videograaf voor in. De videograaf maakt speciale shots, van speciale momenten, die de emotie van de dag weergeven.
Vooronderstelling en er is geen reden dat iemand intenser zou genieten van een film van 10 minuten dan van een uur.Als ik als nieuw echtpaar zou weten dat ik een uur of anderhalf moet uittrekken om de dag her te beleven, zal ik dat echt wel een keer doen, maar lang niet zo vaak als dat ik zo even het filmpje op kan zetten en 10 minuten intenser kan genieten.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.