Nomad schreef op zondag 22 juli 2012 @ 23:15:
Gaan er dit jaar mensen naar de photokina eigenlijk?
Heb zelf een uitnodiging gekregen van een zakenpartner om mee te gaan met hun erheen en denk dat ik aanbod wel oppak.
Hoor weinig tweakers over erheen gaan vorige jaren, heb ik dat gemist of is dit geen populaire beurs om heen te gaan?
Cologne, 18.-23.09.2012
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Ik ben er in 2008 2 dagen geweest met Femme, een redacteur en iemand van de pricewatch voor nieuwsdingetjes en contacten leggen met fabrikanten voor specificatiegegevens om de pw productdatabase te vullen.
Dat is dus wel een iets andere ervaring dan wanneer je er gewoon als particuliere bezoeker naartoe gaat en volgens mij waren wij er ook niet op de meest drukke dagen. Ik vond het wel geinig om eens met nieuwe, of speciale gear te spelen en er waren toen verschillende podia met modellen en dergelijke en een roofvogelshow. Zoals ik laatst al postte stonden er toen ook wat doorgezaagde of uit elkaar getrokken lenzen en camera's opgesteld. Dus op zich genoeg te zien en te beleven.
Aanbod is redelijk breed. Het gaat van de standaard grote camerafabrikanten die hun arsenaal aan gear ten toon spreiden, via allerlei kleine niche bedrijven tot hallen vol met fotolijsten en andere niet interessante meuk
Plaatjes: gallery: Orion84
[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 23-07-2012 11:42 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Verwijderd
Je bedoelt in de studio van stanley kubrickcitruspers schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:13:
[...]
Afgezien van de cameras in de Voyager enzo zijn er volgens mij Hasselblads gebruikt op de maan
Wat vinden jullie van die Canon Selphy printertjes qua kwaliteit? Handig voor losse printjes.Wijnands schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:12:
Digitale printjes..
De mitsubishi's van de hema hebben een bepaalde look. Ik ben er niet dol op, vind 't rood vaak te heftig. Als ze de machines goed bijhouden kunnen er wel hele nette afdrukken uitkomen.
Plaatselijke fotoboer heeft een Fuji Frontier minilab staan. Mooi ding, ze mailen je ook de kleurprofielen als je 't netjes vraagt. Ik bied mijn foto's aan via de kiosk in de winkel en vraag dan even of ze de correctie en de crop uit willen zetten. Mooie printjes maar helaas niet groter dan 13x18
Fuji meerdagen service. Helemaal niet slecht, beter dan de hema maar ook niet spectaculair.
Cewe meerdagen service (veelal via supermarkten) Erg scherp geprijst, qua kwaliteit tussen hema en Fuji in. Afhankelijk van de supermarkt kan je correctie wel of niet uit zetten.
Cewe fotoboeken. Zeker de goedkope zijn erg leuk voor weinig eisende toepassingen. Boekje om aan oma te geven ofzo. Kwaliteit is vergelijkbaar met een goede catalogus. Neiging tot oververzadiging op rood en roze.
Pixum: Jaren geleden 's geprobeerd. Autocorrectie kan niet uit. Afdrukken met dikke kleurzweem. Mail gestuurd en een 2e pakje met exact dezelfde problemen gratis gekregen. Vervolgens nog flink moeten zeuren om van hun spam lijst af te komen.
Profotonet. Ka-ching!! Maar dan krijg je wel wat. Zeker het pearl papier en het ilford zwart/wit is de moeite waard om 's te proberen. Met afstand de beste printservice die ik ook geprobeerd heb en absoluut mijn keus voor veeleisende toepassingen.
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2012 07:26 ]

Coole foto? inderdaad, alleen is het geen foto maar een tekening gemaakt met.... potlood! WTF! Soms doet hij 6 weken over een tekening...
http://paulcadden.com/index.php
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Doet mij een klein beetje denken aan Sir Lawrence Alma-Tadema.
http://www.wikipaintings....oses-of-heliogabalus-1888
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Sanyo XX (eneloops), 4 stuks voor 13 euro, alleen vandaag.
[ Voor 5% gewijzigd door citruspers op 29-07-2012 15:39 ]
The devil is in the details.
Wat vinden jullie van dit apparaatje? Lijkt mij een veelbelovend stukje techniek!
[ Voor 3% gewijzigd door nero355 op 30-07-2012 13:38 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Dus zelfs de pro's overkomt het ook nog wel eens
En dan niet meer aan de simpelste oplossing denken
Pijnlijk. Zelfde categorie als een telkens uitvallende motor omdat je je stepje vergeten bent in te klappen
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Een pro die zijn lensdoppen erop laat en liveview gebruikt voor zo'n shot... Je ziet iedereen rond hem gewoon door de zoeker kijken, zoals je best kan doen... Ipv hem een perskaart te geven, heb ik de indruk dat ze mij beter eentje hadden gegevenUniversal Creations schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 19:57:
Een pro met lensdoppen.... sorry, maar zodra ik een lens op mijn camera zet, gaat de dop eraf en pas er weer op als die lens in de tas gaat (en zelfs dan vaak niet).
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Wil der zelf ook graag eens heen, en inderdaad voor de foto's.
Heb nu al een aantal keer een 200-400 lens voorbij zien komen, als ik de plaatjes van Canonrumors vergelijk althans. Introductie zal niet lang meer duren denk ik zo.

Lensdoppen gaan bij mij trouwens eraf en erop in de tas net als bij UC, maar wel een leuk filmpje hoor
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd
En dan iemand die ook oprecht verbaasd reageert als ik zeg dat er echt mooie plaatjes uitkomen die ik best zelf had willen maken.
Ben er vorig jaar geweest en het was wel oke, veel kraampjes met oud en nieuw spul. Ik was toen niet echt opzoek naar iets dus weet niet hoe de prijzen liggen maar morgen ga ik denk ik wel weer even kijken.
Mn BG-2E grip zat niet meer helemaal vast aan mn 40D en daardoor viel deze zomaar uit.
Helaas heeft, zoals bij vele anderen, ook mijn Canon grip het probleem dat het draai wiel intern kapot is.
Gelukkig kreeg ik met veel moeite mijn grip wel zonder brokken van mn body af, maar er terug op zetten is geen optie meer....
Ik vraag mij af of 3rd party/ebay grips dit probleem ook hebben.
Iemand hier toevallig ervaring mee?
Dat weet ik nog niet.jip_86 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:29:
Dat is geen garantie dan?
Ik probeerde een formulier op de Canon site in te vullen maar de site is in onderhoud en dat lukte dus niet.
Ik ga vandaag nog een poging doen.

Dit is een leuk idee. Met twee van deze aan je riem kan je lenzen wisselen met een hand.
link met filmpje
Samsung galaxy camera met Jelly Bean. Presentatie loopt nu nog: http://global.samsungtomorrow.com/?p=17504 edit: voorbij
nieuws: Samsung rust Galaxy Camera uit met Jelly Bean en 21x-zoom
[ Voor 37% gewijzigd door jip_86 op 29-08-2012 20:13 ]
Het idee is leuk, maar de prijs nog niet bepaald... Als je het echt zo wilt gebruiken zoals in dat filmpje wordt getoond, dan heb je sowieso 2 van die dingen nodig (anders zit je alsnog te kutten) en dan heb je het dus al over $170. Voor een kwart van die prijs heb je ook van die tassen die je aan je riem kan doen.jip_86 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:17:
[afbeelding]
Dit is een leuk idee. Met twee van deze aan je riem kan je lenzen wisselen met een hand.
link met filmpje
2 miljoen dollar voor een Leica 1600/5.6...
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Deze heb ik in het echt gezien trouwens. Is volgens mij door Nikon zelf besteld als promo. Ik hem em zelf niet vastgehouden, maar iemand anders wel, dat was in Londen overigens. Je voelt de verf dus wel zitten, er zit waarschijnlijk geen extra coating overheen. Krassen betekend dus dat je plaatje lelijk wordt en dat de verf eraf kan gaan bladderen. Dat is toch wel vreselijk zonde, want met een paar jaar intensief gebruik ziet het er waarschijnlijk compleet sh.. uit.
Dan liever van die cam-camo kits met stickers lijkt mij zo...
Ik zag hem staan, maar ik heb liever de Zeiss 1700/4. Stop sneller, meer mm's en Zeiss-3D natuurlijkMoby schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:37:
Is deze nog niet voorbij gekomen? http://www.apotelyt.com/photo-lens/leica-most-expensive-lens
2 miljoen dollar voor een Leica 1600/5.6...
Meer mm op de Zeiss zeg jij. En zo'n Sonar plexiglas standaardje... Wat moet je met meer mm als je kunt zoomen met je 4x4. Bwaaah!
Aanstaande zaterdag 29 september is het Chinees Maanfeest Festival in Den Haag:
http://www.chineesmaanfeestfestival.nl/
Op die dag zullen verschillende activiteiten plaatsvinden, waaronder optredens van 4 verschillende Kung Fu-groepen, leeuwendans/drakendans, luchtacrobatiek, een lampionnenoptocht en nog meer.
Veel dingen dus om te zien, maar ook leuk om te fotograferen!
Ben zelf al ruime tijd aan het zoeken naar iets nieuws, maar mijn photoshop skills op webdesign gebied zijn behoorlijk ondermaats dus dat gaat hem niet worden.
De gratis theme's zijn ook vaak niet 'je van het'...
Online Portfolios (van FG'ers)
Aan het einde van de Workflow: FB/Flickr/etc?
[Poll] Hoe deel je vakantiefoto's?
Foto blog opzetten: Welke aanbieder?
[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 28-09-2012 12:55 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
De achtergrond CMS is Pixelpost, met als thema "The world in 35mm" (beiden staan in linkvorm onderaan de pagina).
Het is niet ideaal maar het is tot nu toe een CMS die me het minste in de weg zit
Ik heb, vanwege de enorme hoeveelheid beheer die je aan een Wordpress-achtige oplossing hebt tenzij je 'm totaal vanilla houd, zelf iets in elkaar geflanst. Een stukje PHP leest door middel van de Flickr API mijn photostream uit, toont een paar highlights en de laatste paar sets en poept dat uit. Ik heb er in totaal een uurtje of 10 werk inzitten en er zi nu, afgezien van een nieuw UI design waarmee ik bezig ben, eigenlijk geen werk meer aan. Uploaden naar Flickr en eventueel wat plaatjes ook aan een speciale set toevoegen is alles wat ik moet doen.De_Bastaard schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:48:
Ik vraag me eigenlijk af wat jullie hier zoal gebruiken om jullie photo's te laten zien op het internet ? Zelf een site in elkaar geflanst, of gebruik je een standaard Wordpress setup met theme .... of iets totaal anders?
[edit]
En ik moet nog steeds een keer naar de teksten kijken omdat die verre van correct zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door AtleX op 28-09-2012 13:23 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
http://www.photoclubalpha...sigmas-system-revolution/“It does more than just upgrade the chip”, he continued. “With a PC program, you will be able to change the focusing speed of the lens. All AF systems are a compromise, a balance between speed and accuracy. You will be able to set the lens to suit your working style, increasing the focus speed if you shoot action or improving accuracy if you take subjects like landscapes and portraits.
“All DSLRs have problems with front and back focus. Some cameras offer AF calibration, but not all allow you to have different corrections for each focal length of the zoom lens and for different focusing distances. Using our program, you will be able to calibrate new Sigma lenses for the full range of settings so you don’t get front or back focus at any distance or focal length.
“Not only that, with new telephoto and macro lenses you will also be able to change the distance ranges used by focus limiter switches.”
Maar goed, het is dan iig wel mogelijk en daar is ook wel iets voor te zeggen.
Front/back focus is meer dan eens een probleem van een combinatie (lens+body) en niet alleen een lens probleem. Ik denk zodoende dat Sigma hun oplossing best kan werken.Universal Creations schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:35:
"Voorkomen is beter dan genezen" zeggen ze weleens: Sigma kiest voor het laatste. Toelichting voor wie het te cryptisch vindt: in plaats van een betere kwaliteitscontrole (voorkomen van back en frontfocus bij aanschaf), kunnen de mensen nu zelf met lapmiddelen aan de slag...
Maar goed, het is dan iig wel mogelijk en daar is ook wel iets voor te zeggen.
(en die combi van body en lens is niet alleen bij Sigma lenzen, ook Canon lenzen hebben dat probleem soms)
Ze gaan hier de mist in omdat het A niet echt geretouched is, en B uberhaupt geen foto is maar een 3D modelThe USB ‘dock in a cap’ has an LED activity indicator and we handled the real thing. This photo looks a bit over-retouched
Verder wel leuk om te lezen en een goede innovatie van Sigma (in ieder geval wel voor ons tweakers). Daarnaast vind ik dat de lenzen er ook erg sexy uit zien. Doet een beetje denken aan de Sony/Zeiss lenzen.
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Iemand dit tooltje gebruikt? Is voor micro-focus adjustments. Ziet er wel fancy uit
Meer info: http://photographylife.com/how-to-calibrate-lenses (komt binnenkort ook een review)

http://www.phaseone.com/e...ftware/Capture-One-7.aspx
[ Voor 27% gewijzigd door Nordlys op 25-10-2012 14:09 ]
Ze beloven 50% meer resolutie, dus pas maar op, ik heb zometeen een 6 Megapixel D2H
EDIT: meh, toch niet. Zodra ik mijn profiel ophaalde kreeg ik een "no more free upgrades"

EDIT2:
Ze logen niet, de default output (en ook de output na wat prutsen met settings) is echt een stuk beter met mijn D2H (die in LR4 ook wel echt bagger is). Minder ruis en meer detail, sign me up!

[ Voor 87% gewijzigd door citruspers op 27-10-2012 00:35 ]
Wat ik ook doe: het lukt mij niet om een overdreven blauwe lucht met witte wolken te toveren uit mijn camera. Ik heb een polarisatiefilter gekocht van Hoya voor mijn Nikon D90 met 24-105 lens. Ik heb verschillende topics doorgelezen, waaronder het algemene filter topic, maar daar wordt over de filters zelf gesproken.
Zulke foto's maken is niet simpelweg een kwestie van draaien aan de filter. Ik zie wel licht het verschil in de kleur van de wolken, maar het lijkt erop alsof de camera te veel compenseert als de filter erop is gedraaid. Ik heb de witbalans op het zonnetje gezet, maar dat mocht ook weinig baten.
Ik zou graag wat tips willen krijgen hoe te schieten met een PolaFilter icm met een Nikon D90?
...en waarom?
http://photo.tutsplus.com...-use-a-polarizing-filter/
Overigens is het effect ook sterk afhankelijk van bijv. je hoogte(in de bergen is effect groter dan in de polder) en de gebruikte lens. Op een groothoeklens is je effect al sneller groter dan op een telezoomlens.
Ik heb overigens ook het idee dat het effect in Nederland minder is door de bijna altijd aanwezig lichte waas in de lucht.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=LApO_BDRE8M]
Gelukkig herken ik al deze dingen niet

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
De "Foreign Correspondent" bijvoorbeeld, iedereen zegt of denkt wel is "even een andere hoek nemen"
Ik vraag me alleen af of het met het gebruiken van een Sony NEX weg is (zie onderschrift vd filmpjes op YT).
Verwijderd
Ik heb namelijk niet zoveel zin om er mee te leuren op Marktplaats e.d.
Foto Fransen en Foto Mignon heb ik wel gevonden.
Marktplaats ook gewoon vermijden. Plaats het op fora (dutchphotozone, eosdigitaal, tweakers en fotoapparatuur). Een winkel betaald je zelden meer dan 60 a 70% van de huidige waarde, omdat zij er gewoon goed winst op maken (en garantie willen kunnen geven en daar is ook marge voor nodig).Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 21:05:
Weet iemand een (uit ervaring) winkel in de regio Amsterdam die aan inkoop van 2e hands fotospullen doet (deels met en zonder garantie)?
Ik heb namelijk niet zoveel zin om er mee te leuren op Marktplaats e.d.
Foto Fransen en Foto Mignon heb ik wel gevonden.
Het is wel verrekte zonde om het bij een winkel in te leveren.
Verwijderd
En ik heb liever geen vreemden over de vloer

Als je geen vreemden over de vloer wilt kan je altijd ergens anders afspreken of gewoon zeggen dat je alleen opstuurt. Betaling via bank vooraf en je hebt geen risico.
Op eBay is opsturen helemaal de standaard maar daar moet je wel iets voorzichtiger zijn qua scammers.
Zelf heb ik niets mee naar huis genomen, maar het was wel leuk om langs de tafels te slenteren.
En het feit dat zei ook nog eens BTW moeten berekenen bij het doorverkopenNomad schreef op donderdag 15 november 2012 @ 23:59:
[...]
Marktplaats ook gewoon vermijden. Plaats het op fora (dutchphotozone, eosdigitaal, tweakers en fotoapparatuur). Een winkel betaald je zelden meer dan 60 a 70% van de huidige waarde, omdat zij er gewoon goed winst op maken (en garantie willen kunnen geven en daar is ook marge voor nodig).
Het is wel verrekte zonde om het bij een winkel in te leveren.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Nikon 24mm 2.8 AF met klevende diafragma bladen, bekend probleem
Nikon 35-70mm 2.8 AF met haze/fungus op een van de middelste elementen, eveneens een bekend probleem
Alle twee weer netjes en bruikbaar terug, nette service.
Dat wilde ik even delen.
vreemd, ik weet vrijwel zeker dat dat ooit een argument was van een winkel om mijn lens voor weinig te verkopen. vandaar dat ik toen via marktplaats ben gaan werken. zal het mailtje eens opzoekenlateef schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:49:
Inderdaad. Over een tweedehands product waarover al BTW is afgedragen hoeft natuurlijk geen BTW meer afgedragen te worden. Winkels hoeven over het algemeen dan ook geen BTW meer over tweedehands artikelen door te bereken.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Is er over z'n camera gebraakt...

I can't wait to shoot!
Klinkt als een smoesje van die winkelRoyz schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 19:36:
[...]
vreemd, ik weet vrijwel zeker dat dat ooit een argument was van een winkel om mijn lens voor weinig te verkopen. vandaar dat ik toen via marktplaats ben gaan werken. zal het mailtje eens opzoeken
Lekker klusje om die zure troep schoon te krijgen! Zou er gelijk nieuwe grip op (laten) zettenthe mod man schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 01:53:
Collega van me net overkomen op een feest waar ik anders zou rondlopen.
[afbeelding]
Is er over z'n camera gebraakt...

Making an ass of myself since the 70's
Interessant stukje met wat statistieken erbij over sample variatie e.d.
1 stop meer is toch 100% meer licht? Waarom is 12% meer licht dan 0,16 stop en geen 0,12 stop?Universal Creations schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 00:06:
Als ik het goed heb uitgerekend laat de f/1.7 ongeveer 12% meer licht binnen. En dat zou dan 0,16 stops lichtsterker zijn.
Het gaat kwadratisch met het diafragma. Dus (1.8/1.7)^2 = 1.12Snuurtje schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:07:
Thanks, hoe heb je dat berekend?
Nu vraag ik mij af, wie heeft er gelijk? Gaat een calibratietool als een spyder mij daarin helpen om dit verschil te verkleinen? Want ik vind paars of aqua toch wel heel erg verschillend.
Ik heb het niet nagezocht maar ik vermoed ook dat je je iMac beter kunt vertrouwen dan je galaxy note 10.1. Maar nogmaals dit is gevoel en het is voor mij nooit met zekerheid te zeggen. Als je het nu wilt weten zou je de afbeelding hier kunnen posten. Er zijn hier meerdere mensen met een gekalibreerd scherm die je de uitslag kunnen geven.
Deze foto: [link weer weggehaald]
Ja ik weet het, klotelicht, heb geprobeerd groepsfoto te maken tijdens opbouwen van podium/lichten

[ Voor 16% gewijzigd door jip_86 op 13-12-2012 11:09 ]