Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:25

the mod man

iets van beeldmaker

Hier is die ook paar/magneta. Ik zit zelf ook wel een beetje met dit probleem. Op mijn Tv zijn kleuren anders dan op mij 24 inch dell (ips) geen van beiden is gekalibreerd.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

the mod man schreef op woensdag 12 december 2012 @ 01:05:
Hier is die ook paar/magneta. Ik zit zelf ook wel een beetje met dit probleem. Op mijn Tv zijn kleuren anders dan op mij 24 inch dell (ips) geen van beiden is gekalibreerd.
Welke TV hebben we het over ?? Een Panasonic Plasma op Cinema stand is vaak 95% goed gekalibreerd dus die kan je wel vertrouwen :)

Je monitor zou ik toch kalibreren voor de zekerheid. Ik heb 3x U2410 staan en daarvan was er maar 1 die enigzins goed stond. De andere 2 waren waaaay off ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Lightroom 4.3 is te downloaden. Bevat een aantal nieuwe handige lens-profiles evenals camera profiles. Daarnaast zijn er een aantal irritante bugs uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
DxOMark scores van de 6D bekend:
http://photorumors.com/20...-the-canon-eos-6d-is-out/

Nikon still kicking ass... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44
Toch heel apart dat de 6D de D600 juist op de hoge iso's verslaat en vervolgens bij low-light iso veel lager scoort...

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Alleen maar op het gebied van DR, en dat speelt bij die low-light iso score totaal geen rol omdat ze allebei ruim boven de 9 zitten.

En "veel lager" is ook nogal misleidend, want het verschil tussen iso 2340 tot 2980 is 1/3 stop. Dat is amper zichtbaar.

Maar ik zou wel eens een real-life situatie zijn waarbij DR verschil op de proef gezet word. Zie je die 2 stops verschil op iso100 daadwerkelijk in fotos, of worden we misleid door de getalletjes?
Dat zou toch makkelijk te testen moeten zijn. Is iemand een review tegen gekomen waar dat getest word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Het gaat erom dat de scores niet in overeenstemming zijn met de meting op het gebied van hoge iso's, waar de 6D gemiddeld beter scoort, of op z'n minst gelijk.

Die DR bij lage iso's wordt bereikt door 2 of 3 stops onder te belichten en dan in nabewerking belichting optrekken. Bij dpreview kon je dit ook goed zien bij de 5D3 en de D800, waar de 5D3 SOOC meer dynamisch bereik had bij lage iso's, maar door het pushen van sterk onderbelichte foto's, werd het verschil redelijk groot in het voordeel van de D800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Sowieso negeer ik altijd al hun "scores" want dat geeft alleen maar een vertekened beeld. Ik kijk alleen naar de grafieken.

Die low-light ISO score is voor hun een Sports & action scenario.
http://www.dxomark.com/in...or-scores/Use-Case-Scores

Ze kijken naar een scenario waarbij je heel weinig ruis hebt: SNR >= 30dB
Goede DR: >= 9 EVs
En een color depth >= 18 bits

Ik snap het idee wel om op zo'n manier een score te bepalen, maar het valt of staat met de keuze voor hun grenswaardes. En het geeft je maar heel weinig informatie.
Als je beperkt word door de SNR maar ondertussen de ene camera dan veel betere DR heeft dan de andere dan is dat in de score onzichtbaar.
En 30dB is aardig conservatief voor ruis. In echte low-light sports situaties gebruik ik tegenwoordig hogere isos dan waar zou op uit komen bij mijn camera. Het lijkt een pixel-peeper-grenswaarde te zijn...

En je verwacht een lineaire score, maar dat is het dus niet. Minieme verschillen geven daardoor een groot score verschil.

Ik ga dat dpreview artikel maar eens bekijken. (normaal gesproken negeer ik hun reviews en bezoek alleen hun forum) Maar dat maakt de DXO scores nog misleidender. Met een hogere DR waarde verwacht ik SOOC meer dynamisch bereik en niet na veel geklooi. (En als je sterk onderbelichte foto's zwaar gaat pushen dan zit je toch eigenlijk niet meer op iso100 te werken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Voor diegene die Instagram gebruiken, ze hebben recentelijk de ToS aangepast:

http://bits.blogs.nytimes...-of-service-mean-for-you/
http://raganwald.posterou...alese-and-pr-speak-to-eng
http://m.theatlantic.com/...instagram-edition/266367/

Het verbaast me niks met een overname van Facebook :X

Gelukkig nooit van gebruik gemaakt :) Flickr is wat dat betreft een stuk beter.

[ Voor 5% gewijzigd door Nordlys op 18-12-2012 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Maar.. maar.. maar.. Flickr heeft geen hippe filtertjes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 08:47
Ik gebruik lekker Snapseed, van de makers van Nik software (Capture NX enzo). Heeft de functies die ik wil en geen storende social netwerk onzin. :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:25

sapphire

Die-hard pruts0r

Vandaag de dSLR controller app van Chainfire gedownload om te proberen.

Ronduit geniaal, helemaal als je weet dat het een bèta is. En ontwikkelaars die goed werk leveren mogen beloont worden dus gelijk maar gekocht in de play-store :P

Lijkt me een ideaal tooltje voor 'krappe' appartementjes waar ik regelmatig foto's maak. Heerlijke combi ook als Canon én Android fanboy O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Geniaal? Nah, niet overdrijven, aangezien het niet meer doet dan EOS Utility van Canon voor de pc. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:06
Dat is niet voor android, en heeft volgens mij nog de pc als tussenstop. De tool van chainfire is handig om met een tablet ofzo je camera aan te sturen, zonder pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Foto van mij 'gepubliceerd': http://hoofdklassehockey....et-sportieve-fans-welkom/ *O* :)F

Zelf ben ik van mening dat het niet m'n beste foto is, maar hij past goed in de context. Wel erg blij natuurlijk.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Feli :)

Ik vind het wel een leuke "sfeerfoto" met leuke kleurtjes d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:26

Milo.

klik

Zeker, brengt de sfeer goed over, dat is veelal net iets belangrijker dan de technische aspecten, voor mij dan. Gefeliciteerd!

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
citruspers schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:42:
Ik gebruik lekker Snapseed, van de makers van Nik software (Capture NX enzo). Heeft de functies die ik wil en geen storende social netwerk onzin. :)
Vind ik ook de beste app; goed nagedacht over de besturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Universal Creations schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:22:
Geniaal? Nah, niet overdrijven, aangezien het niet meer doet dan EOS Utility van Canon voor de pc. Of zie ik iets over het hoofd?
Alleen is het vrij lastig om m'n pc helemaal mee te nemen en op te zetten als ik een appartementje fotografeer hé ;)

Nu kan ik zonder pc gewoon snel op locatie mijn statief in een hoek zetten en met deze app en telefoon ( die ik toch altijd bij me heb) alles instellen zonder dat ik of mijn hoofd nog achter de camera gepropt hoeft.

Dus ja, echt wel geniaal aangezien er weinig ander is voor €7,13 _/-\o_
Zoals Jip al zei, deze tool is voor iOS en heeft nog een pc nodig. Sowieso heb ik geen wifi op locatie, en als het er is is dat van de eigenaren van een huis en heb ik geen tijd om daar nog eens over te gaan beginnen :)

[ Voor 24% gewijzigd door sapphire op 19-12-2012 19:34 ]

Gabriël AM5

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:12

mvh

State Governor

Het enige wat je nodig heb is een mini-naar-micro-USB (of welke aansluiting je telefoon/tablet heeft)?

O wacht, op de website wordt verwezen naar een micro-to-Host kabel om in je telefoon/tablet te steken, waar je blijkbaar je gewone USB/mini-USB op kunt aansluiten?

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ja je hebt een USB-OTG (On the Go) kabeltje nodig en een standaard USB - mini USB kabel om daar op aan te sluiten.

Die OTG kabeltjes zijn voor $ 0,80 op ebay te bestellen, en dan nog wat euro's voor die app.

Misschien is mijn reactie dat ik het geniaal vind wel wat overdreven, maargoed ik was/ben erg gewoon erg enthousiast over. Het is tot nu toe veruit de goedkoopste en makkelijkste oplossing om zonder tussenkomst van een PC/Wifi (wat mijn camera ook niet heeft) de camera's live-view vanaf de camera te bekijken en de camera basics mee in te stellen.

Soort gelijke oplossingen die ik wel eens heb bekeken waren minimaal enkele tientallen euro's, en dan kon je alleen het beeld bekijken op een 2,5"schermpje ofzo. En anders werd het echt veel en veel duurder.

Nu eigenlijk iets van Wireless USB gaan zoeken om het flexibeler te maken of grotere afstanden dan 5M te overbruggen :+

Gabriël AM5

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

sapphire schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:12:
Nu eigenlijk iets van Wireless USB gaan zoeken om het flexibeler te maken of grotere afstanden dan 5M te overbruggen :+
Mijn ervaring is dat 5 meter zo'n beetje de max is met WUSB....

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
G-Tus schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:39:
Foto van mij 'gepubliceerd': http://hoofdklassehockey....et-sportieve-fans-welkom/ *O* :)F

Zelf ben ik van mening dat het niet m'n beste foto is, maar hij past goed in de context. Wel erg blij natuurlijk.
Nice ! Toch leuk altijd als je foto's ergens voor gebruikt worden :) , staat goed bij dat artikel !

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Gutteguttegut schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:39:
[...]
Mijn ervaring is dat 5 meter zo'n beetje de max is met WUSB....
Jij had idd zo'n leuk knutselproject ermee :)

Nouja 5M is met bekabeling ook te doen, dus dan heeft het sowieso weinig toegevoegde waarde. WUSB is sowieso lastig te vinden :p

Toch eens kijken want als het richting de 10M kan zie ik weer nieuwe mogelijkheden.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Heren ik zit met een probleem, ik heb een panorama geschoten (uit de hand) met een UWA. De foto's heb ik geautomatiseerd laten stitchen door Photoshop cs6. Een beetje vervorming was te verwachten maar dit is wat te gek:
pano

Hoe trek ik dit recht?

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dan had je in photoshop een andere stitch mode moeten kiezen. afaik kan je in PS instellen hoe je wilt stitchen en of hij daarbij de boel al uit moet rekken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Stitches van een UWA op de max stand vind Ps sowieso niet zo zijn omdat er in elke individuele foto ook al vervorming zit.

Ik heb ook nog een vraagje aan de mensen met een grote foto collectie.

Ik beheer mijn foto's voornamelijk in Lr. Op de HD staan de foto's per in een mapje en daarin per gebeurtenis. Dit neemt Lr over en dan maak ik nog gebruik van Verzamelingen en sets. Werkt prima zo :)

Ik merk nu dat alles qua grote flink aan het groeien is qua grote (aantallen als GB's) en dat is opzich geen probleem, maartoch. Toch ruim ik de boel liever even op.

Er kan in principe genoeg gewist worden, ik wis on-cam vaak wel foto's die gewoon echt over/onderbelicht zijn of bewogen of gewoon verkeerd, maar dan nog hou ik vaak wel een zooitje foto's over waar ik uiteindelijk niks mee doe. Setje portretjes waarvan ik er bv. 8 schiet en 1/2 gebruik maar altijd meerdere schiet omdat mensen wel eens knipperen of gek kijken. Test shots om de belichting goed te krijgen enzo.

Wissen jullie zulke foto's altijd of bewaren jullie dat allemaal gewoon.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
sapphire schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:37:
Stitches van een UWA op de max stand vind Ps sowieso niet zo zijn omdat er in elke individuele foto ook al vervorming zit.

Ik heb ook nog een vraagje aan de mensen met een grote foto collectie.

Ik beheer mijn foto's voornamelijk in Lr. Op de HD staan de foto's per in een mapje en daarin per gebeurtenis. Dit neemt Lr over en dan maak ik nog gebruik van Verzamelingen en sets. Werkt prima zo :)

Ik merk nu dat alles qua grote flink aan het groeien is qua grote (aantallen als GB's) en dat is opzich geen probleem, maartoch. Toch ruim ik de boel liever even op.

Er kan in principe genoeg gewist worden, ik wis on-cam vaak wel foto's die gewoon echt over/onderbelicht zijn of bewogen of gewoon verkeerd, maar dan nog hou ik vaak wel een zooitje foto's over waar ik uiteindelijk niks mee doe. Setje portretjes waarvan ik er bv. 8 schiet en 1/2 gebruik maar altijd meerdere schiet omdat mensen wel eens knipperen of gek kijken. Test shots om de belichting goed te krijgen enzo.

Wissen jullie zulke foto's altijd of bewaren jullie dat allemaal gewoon.
Ik wis alle foto's die ik niet de moeite vind om bij te houden. Dus dit omvat belichtingstests, foto's die teveel lijken op een andere foto, foto's die onscherp zijn/slechte compositie hebben als er een andere foto van hetzelfde onderwerp beter is etc.
Wat is het nut om 'slechte' foto's bij te houden waar je toch nooit iets mee gaat doen? Ik denk niet dat je je belichthingstestfoto's eens gaat laten afdrukken of plezier aan beleeft om deze opnieuw te bekijken?

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik selecteer foto's vanaf het geheugenkaartje en alleen de foto's die ik goed genoeg vind, komen op de (externe) hdd. De rest verdwijnt zodra het kaartje terug in de camera gaat en geformatteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

Voor de geïnteresseerden: ik zag net op Marktplaats een hele serie advertenties van iemand die een complete analoge verzameling apparatuur (Canon) weg doet, o.a. een hele reeks FD-primes: http://www.marktplaats.nl/verkopers/3551748.html

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 00:24

Leevmeister

Analoge fotografie gek

deblaauwn schreef op woensdag 26 december 2012 @ 16:17:
Voor de geïnteresseerden: ik zag net op Marktplaats een hele serie advertenties van iemand die een complete analoge verzameling apparatuur (Canon) weg doet, o.a. een hele reeks FD-primes: http://www.marktplaats.nl/verkopers/3551748.html
Thanks voor de heads-up! Eens kijken of ik nog wat leuks kan scoren...

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Zijn er meer mensen die voor kerst Flickr Pro hebben ontvangen voor 3 maanden? Ik kreeg vorige week ineens een mail met de tekst:
Please enjoy 3 months of unlimited* storage as our way of saying thanks this holiday season. So go on and snap your amazing photos and upload to Flickr — yes, as many as you'd like all day, everyday.
Anyway thx flickr :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Universal Creations
Jip, heb ik ook gekregen. Toch leuk.

• Polariteit
  • Laatst online: 22:05

Polariteit

Fietsende fotografeur

Jep, me 2. scheelt toch weer 3 maanden :)

Verwijderd

Nee. Ik wilde net kijken of ik wat had ontvangen, maar mijn yahoo mail blijkt op inactief te staan en dan ontvang je geen mail.

Alleen 3 maanden onbeperkt uploaden is niet hetzelfde als Flickr Pro, want daar kan je ook dingen als statistieken bekijken. Of hebben jullie gratis Flickr Pro ontvangen?

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ja, gratis pro. Is overigens verzonden via Flickr mail dus je zou daar kunnen kijken? :)

• Universal Creations
Oh, bij mij is mijn pro account 3maanden gratis verlengd.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Oww kan dat ook nog. Ik had geen pro maar kreeg 3 maanden gratis. Van jou is dus verlengd ok :)

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
Je krijgt wel geen stats heb ik gemerkt, enkel volledige resolutie van foto's en ongelimiteerd aantal uploads.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Statjes zijn juist het leukste aan een pro account... lekker geilen op hoeveel mensen er dagelijks naar je foto's kijken... ;)
Maar even zonder gekheid: stats vind ik handig om te zien, om welke reden mensen bij mijn foto's komen. Dus met welke zoekopdracht en vanaf welke site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij staat nu wel bij mij als optie op mijn homepage, maar niet in mijn Flickr mail of elders.
Je kan oneindig uploaden, al je foto's bekijken, foto's plaatsen in 60 groepen, je orginele foto's downloaden en oneindig HD video's bekijken en uploaden. Het is inderdaad jammer dat je geen stats kan bekijken, want dat vond ik juist de leukste functie van Flickr Pro aangezien ik alleen na reisjes over mijn uploadlimiet heen zit. De reden dat ik Flickr pro nam was trouwens wel omdat ik toen in een periode zat dat ik nog veel uploade.
De laatste tijd blijven mijn foto's wat meer op mijn computer staan, omdat ik in RAW ben fotograferen, maar ik niet altijd zin heb om te postprocessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Bij mij betreft het ook een verlenging van de pro-versie. De stats zijn inderdaad wel leuk; geeft je wel een inzicht waar het verkeer vandaan komt. Ik kan nu in ieder geval weer een maand of 26 vooruit; had hem namelijk echt net verlengd...

Grootste voordeel van pro vind ik overigens ook dat je photostream ook meer dan de laatste 200 foto's toont...

Iemand hier trouwens nog met een leuke stats-addon die een overzicht brouwt van de gezochte keywords?

[ Voor 27% gewijzigd door Polariteit op 28-12-2012 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

LaurentS schreef op donderdag 27 december 2012 @ 23:58:
Je krijgt wel geen stats heb ik gemerkt, enkel volledige resolutie van foto's en ongelimiteerd aantal uploads.
Weet je zeker dat je goed kijkt? je krijgt toch gewoon stats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Als je op stats klikt:
Flickr stats are awesome…but aren't included in the Flickr Holiday Gift.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Als ik op stats klik zie ik; Stats for: Your account. Vreemd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Royz schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:33:
Als ik op stats klik zie ik; Stats for: Your account. Vreemd :?
Ik ook :+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Toevallig! ;)

Misschien komt het wel omdat ik vroeger Pro heb gehad, dat ik wel stats zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Stats moet je toch handmatig aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:46
Heren, even een vraag van mijn kant. Ik mag morgen in een zaaltje wat foto's maken. Het kan best zijn dat het meeste licht door ramen naar binnen komt, tegenlicht dus. Hoe ga ik hier het beste mee om? Heb de interne flitser op m'n toestel (60D), maar gebruik ik liever niet, kan best hinderlijk zijn natuurlijk. Ik neem m'n 18-55 IS kitlens mee. Ik heb in het verleden weleens gespeeld met het metering-knopje [o], is het nog aan- of af te raden deze in een bepaalde stand te gebruiken? In de gebruiksaanwijzing raden ze bij backlight situaties Evaluative of Partial metering aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Dancing_Animal op 28-12-2012 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Handmatig de belichting instellen bij iedere foto zodat je onderwerp goed belicht is. Je merkt snel hoeveel je over of onder moet belichten om je onderwerp juist te belichten. Daarnaast gebruik ik vaak een flitser zodat het licht van buiten, datgene wat je door het raam ziet, niet extreem overbelicht en wit is en geen detail meer over blijft. Je belicht dan iets onder en met behulp van je flitser geef je wat meer licht in aan je onderwerp.

Volgens mij zijn dit wel de meest gebruikte methoden, misschien zou je spotmetering op je onderwerp kunnen proberen maar daar heb ik weinig goede ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Spotmetering is in mijn ogen ook redelijk hit-and-miss, maar mijn meeste ervaring ermee ligt bij concerten dus het kan ook zijn dat mijn onderwerp gewoon in en uit het spotmetergebied beweegt.

Ik heb geen idee hoe Canon zijn flitsmeting afstelt, maar oefen vooral met een pilaar ofzo die voor het raam staat en speel met je exposure compensation en flash compensation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:46
Ok, ik ga er eens mee spelen.. zit inmiddels ook te zoeken naar invulflits instellen, maar dat heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dancing_Animal schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 00:13:
Ok, ik ga er eens mee spelen.. zit inmiddels ook te zoeken naar invulflits instellen, maar dat heb ik nog niet gevonden.
Dat is automatisch zo als je de Tv/Av/P standen gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Hoe zouden jullie een statief stabiliseren (om te filmen) op een niet stabiele ondergrond? Ik ben gevraagd om te gaan filmen op een feest, voor wat zaal overzicht shots denk ik dan aan een statief. Echter trilt het podium (en schud het podium) mee met de DJ en de muziek. Zelf dacht ik aan iets van beanbags of zakken rijst onder elke poot van het statief.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

the mod man schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:04:
Hoe zouden jullie een statief stabiliseren (om te filmen) op een niet stabiele ondergrond? Ik ben gevraagd om te gaan filmen op een feest, voor wat zaal overzicht shots denk ik dan aan een statief. Echter trilt het podium (en schud het podium) mee met de DJ en de muziek. Zelf dacht ik aan iets van beanbags of zakken rijst onder elke poot van het statief.
Beanbags zullen weinig/niets helpen.

Aan plafond bevestigen is geen optie?
Of grote zwenkarm en statief zelf niet op het podium.

[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 30-12-2012 19:25 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 23:01
Als de ondergrond beweegt, dan gaat stabiliseren met dingen die zelf ook niet bewegen niks helpen. Je zou aan iets als een FlyCam kunnen denken, die zorgt ervoor dat bewegingen vloeiend opgevangen worden, maar die dingen zijn niet goedkoop.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:27:
Je zou aan iets als een FlyCam kunnen denken, die zorgt ervoor dat bewegingen vloeiend opgevangen worden, maar die dingen zijn niet goedkoop.
Misschien is het te doen om zoiets te huren?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 23:01
Dat zou zeker kunnen, als je een zaak kan vinden die het verhuurt :) Ik heb nog nooit fotografiespullen gehuurd, dus daar denk ik nooit zo snel aan :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
the mod man schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:04:
Zoals Modman al weet werk ik in een poppodium, en daar staan de subwoofers onder het podium. Het resultaat is dat het hele podium heerlijk mee gaat resoneren bij bepaalde frequenties (zo heb ik tijdens wat werkzaamheden ooit eens een keyboardstand van het podium afgetrild met een drum en bass nummer) :+

Anyhow, dit zorgt wel eens voor wat problemen op dance-avonden, als meneer of mevrouw de DJ denkt probleemloos van een platenspeler of laptop met HDD te draaien. Tot nu toe werkt een dik stuk (geluids)isolatieschuim het beste om de kleine trillingen op te vangen. Schuimvulling voor koffers werkt ook goed maar dat is een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 20-09 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

Ik ken menig audiovisueel verhuurbedrijf, maar heb er nog nooit een steadicam zien liggen. Misschien omdat het echt heel veel oefening vergt om het te kunnen (Ik heb er wel eens mee gewerkt: het is echt een kunst om het goed te doen).

En een simpele stabilizer wordt niks, gezien het feit dat je al met een statief wilt werken.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-08 16:54

Silasje

www.Entjes.eu

Een simpel stabilisatie systeem wordt inderdaad niks.

Een FlyCam is inderdaad de beste optie wat dat betreft (je eigen lichaam kan die trillingen goed opvangen), echter vraagt een flycam wel enige ervaring. Zelf heb ik z'n ding (125 euro op eBay) en na een maand of 4 veel gebruik, kon ik pas zeggen dat ik m goed onder controle kan houden.

Als je eventueel interesse hebt in z'n ding, dan kan je er hier een kopen, levertijd was voor mij 3 dagen.

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:06
Gewoon mezelf twee keer op een dag er achter komen dat de IS uit staat he. Had die voor sommige foto's best even er bij willen hebben eigenlijk :X
Vermoed dat het in de tas gebeurd is, tijdens gebruik zelf is het zo goed als onmogelijk een van die schuifjes per ongeluk te verzetten. Vandaar dat ik er eigenlijk ook nooit naar om kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

Ook de F&V-community een goed 2013! Laat de vuurwerkfoto's maar komen - wat mij betreft het enige positieve bijkomstigheid van het lawaai :)..

Vanwege bebouwing is het mij nog nooit gelukt een mooi plaatje te schieten. En dit jaar lijkt het wel uitsluitend van dat goedkope magnesiumvuurwerk te zijn, met nog wat groen en rood. Ik heb even staan kijken, maar niets spectaculairs gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 13:45
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2713/4236934246_47f9fcc525_z.jpg

Ok, is van 3 jaar geleden. Maar dit jaar niet de kans gehad om uberhaupt vuurwerk foto's te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Gelukkig nieuwjaar! *O*

[ Voor 4% gewijzigd door Nordlys op 01-01-2013 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

Ik heb al een hele tijd geleden in de verschillende vliegtuigtopics foto's gemaakt op een vliegtuigkerkhof gezien; hier bijvoorbeeld: Gulf_5 in "[Verzamel] Jouw vliegtuigfoto's deel 3". Het gaat daar over Victorville CA en Tucson AZ; maar kun je die terrreinen gewoon op? Het lijkt me toch dat er een hek langs staat?

Dit in verband met een studiereis/vakantie in de USA in februari :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Even een korte vraag, ik ga as. zaterdag naar Thialf toe naar het EK Schaatsen. Ik zie op hun websites (thialf & schaatsen.nl) niets staan over het gebruik van spiegelreflex camera's. Zijn er hier ervaringsdeskundigen die zeggen "Thuislaten / rustig meenemen dat ding" ???

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Grrr.. zag een mooie zoeker voor op mijn nikon f staan op internet, gelijk gemaild met de vraag of de winkel hem ook los van de set verkocht.. deden ze. Dus ik gelijk gebeld en even met de verkoper gesproken terwijl hij het ding in zn hand had en afgesproken dat ik hem wil voor het gevraagde bedrag en hij zou de bank gegeven door mailen. Krijg vrijwel daarna een mail met de mededeling dat de zoeker reeds in de winkel is verkocht..
Ik moet zeggen ik dat ik wel enorm baal, naar zeggen was een andere verkoper er ook mee bezig en was net eerder.. Naja dat is mn baal moment van de dag.

Naja verder fijn met mn 15mm aan het spelen, is toch ook wel een machtig mooi ding. Ben druk bezig om een rolletje vol te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:03
loewie1984 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:55:
Even een korte vraag, ik ga as. zaterdag naar Thialf toe naar het EK Schaatsen. Ik zie op hun websites (thialf & schaatsen.nl) niets staan over het gebruik van spiegelreflex camera's. Zijn er hier ervaringsdeskundigen die zeggen "Thuislaten / rustig meenemen dat ding" ???
Meenemen! Geen enkel probleem voor zover ik weet. Ik kom met totale weekend tassen binnen tijdens een WK dus een camera tas moet ook wel lukken ;). Kan wel gecontroleerd worden. Veel plezier, ik vind het altijd een soort van Koninginnedag.

Edit: Je moet wel zelf bedenken of je hem mee wilt nemen, je staat toch wel redelijk in een feest menigte als je op de leuke tribunes staat. En je staat ook snel een paar uur. Je kunt denk ik wel leuke foto's maken.

[ Voor 14% gewijzigd door walletje-w op 11-01-2013 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Na mn eerdere domper had ik gisteravond weer een meevaller.
Ik was een lensje wezen ophalen en zag dat de verkoper een zonnekap had bij een andere lens die hij verkocht en ik meende mij te verbeelden dat het wel eens om een redelijk schaarse kon gaan..
Dus heb het gevraagd en jahoor het was de Nikon HS-3 voor de 55 1.2 (die ik heb), en aangezien ik het leuk vind om alle originele zonnekappen erbij te hebben kon ik hem voor niets mee krijgen als ik een ander lensje kocht.. en dat was ook wel een leuk ding.
Al bij al was ik echt super blij met de "vondst".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

http://nl.fotovideo.nu/ni...llen-scherp-waar-je-kijkt

Leuk toeval : Ik zat me een paar dagen geleden al af te vragen of Sony na het SLT verhaal ook dit idee zou jatten :D

Ben benieuwd wat ze ervan gaan bakken... misschien is het makkelijker goed werkend te krijgen i.c.m. een EVF :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.123inspiration.com/wp-content/uploads/2013/01/surreal-photo-manipulations-thomas-barbey-9-600x475.jpeg

Erg cool, en allemaal analoog gedaan. Jaja, zonder photoshop!

http://thomasbarbey.com/

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

nero355 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 22:39:
http://nl.fotovideo.nu/ni...llen-scherp-waar-je-kijkt

Leuk toeval : Ik zat me een paar dagen geleden al af te vragen of Sony na het SLT verhaal ook dit idee zou jatten :D

Ben benieuwd wat ze ervan gaan bakken... misschien is het makkelijker goed werkend te krijgen i.c.m. een EVF :?
Ik wilde net zeggen, dat heeft mijn oude EOS 5'je ook :P

Wel grappig maar niet heel spannend.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:51

Fiber

Beaches are for storming.

Strakke phone pic's:

http://connect.dpreview.c...photography-award-winners

Afbeeldingslocatie: http://connect.dpreview.com/files/p/R0~TC4x3AS600x0~cms_posts%2F0058326113%2F4-Beach1.jpeg

En een mooi verhaal over de camera van onze grootouders... :z

http://kurtmunger.com/kodak_brownie_hawkeyeid149.html

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Wie had dat gedacht, van 0,0 interesse in Sigma vroeger (veel Sigma lenzen waren bij mij onbetrouwbaar qua AF), heb ik momenteel 5 Sigma lenzen in bezit.
Het is mooi te zien dat Sigma op de goede weg is en als je de juiste lenzen van ze koopt, dat je optisch best goede lenzen hebt. Neemt niet weg dat ik uiteraard ook nog Canon lenzen heb en gewoon per bereik en functie uit zoek wat ik wil.

Maar punt van deze post was, lekker bezig Sigma, optisch maken jullie tegenwoordig mooie dingen die nu eindelijk wel een betrouwbaar zijn :).

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

op photography on the net is een groot topic waar mensen een foto onbewerkt en bewerkt naast elkaar posten en daarbij uitleggen wat ze gedaan hebben. Mijns inziens erg leuk en leerzaam. Is het een idee om ook op GoT zo'n topic te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 19:42
Aan de ene kant lijkt me dat leuk. Ik vind het alleen jammer dat het merendeel van de foto's voorbeelden zijn van slechte foto's waar toch nog iets van gemaakt kan worden. Dat is het risico van zulke topics. Maar, als er goed toezicht op zit, kan het erg waardevol zijn. Ik zie graag hoe iemand een mooie foto omgetoverd heeft tot een uitzonderlijke foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Ik vind het knap wat sommigen bereiken, maar inderdaad zijn het vaak middelmatige of slechte foto's.
De kracht van RAW moet mensen niet lui maken. Hoe minder nabewerking nodig, hoe beter, IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Wanneer is iets een slechte foto dan? En tot hoeverre kunnen fotograferen daar zelf iets aan doen? (afhankelijkheid van camera, lens, etc)

Ik vind het een goed idee, ik denk dat ik veel zou kunnen leren van hoe anderen LR gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Het is moeilijk een definitie van een slechte foto te maken.
Maar als het zou moeten dan zou ik zeggen: de fotos die in dat topic staan ;)

Ik heb de eerste paginas bekeken en dat waren echt van die mislukte fotos waar nog iets van gemaakt moest worden. Maar die 200 andere paginas heb ik niet allemaal bekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ah ja, topic is blijkbaar in 2009 begonnen. Ik vind het nu wel leuk om te zien eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik heb alleen de laatste pagina bekeken en werd eigenlijk alleen gelukkig van de foto van die meeuw die een klein beetje opgekrikt werd.

Maarja, aan de andere kant doe ik vooral concertfotografie en word ik soms ook niet gelukkig van mijn eigen edits....dus ja. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Royz schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:10:
Wanneer is iets een slechte foto dan? En tot hoeverre kunnen fotograferen daar zelf iets aan doen? (afhankelijkheid van camera, lens, etc)

Ik vind het een goed idee, ik denk dat ik veel zou kunnen leren van hoe anderen LR gebruiken :)
Tuurlijk. Maar tenzij je nabewerken heel erg leuk vind, waarom zou je een foto nemen die het allemaal net niet is: verkeerde sluitertijd, verkeerde belichting etc, en dat dan naderhand in post maar tot het uiterste proberen te rekken / fixen? Maak je dan niet liever in 1x een foto die minimale bewerking nodig heeft? Scheelt je volgens mij ook aardig in de tijd :)

Zag btw ergens een post voorbijkomen van een gast die wat nacht landschapfoto's genomen met een Nikon D800 had opgekrikt. Allejezus, wat hij daar nog uit toverde :o. De originele plaatjes leken 60% zwart, en naderhand zag je gewoon ALLE details netjes belicht terugkomen _/-\o_ . Mijn manier zou het niet zijn, maar knap vind ik het wel :)

[ Voor 19% gewijzigd door Sjekster op 11-02-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Dat komt niet zozeer doordat die persoon zo goed is, maar doordat die D800 uitblinkt op dat vlak.
Als jij een D800 had, dan had je waarschijnlijk net zo makkelijk die details er uit kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Maar goed een foto maken is ook je apparatuur kennen. Stel je ziet iets moois 's nachts, en je hebt geen statief, en daarnaast weet je dat je camera nog veel details kan terughalen, dus kies je bijvoorbeeld ook bewust een wat lagere ISO en laat je de foto veel te donker. Vervolgens haal je de details tevoorschijn in lightroom. Ben je dan een slechte fotograaf of juist een goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 13:45
johann3s schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:03:
Maar goed een foto maken is ook je apparatuur kennen. Stel je ziet iets moois 's nachts, en je hebt geen statief, en daarnaast weet je dat je camera nog veel details kan terughalen, dus kies je bijvoorbeeld ook bewust een wat lagere ISO en laat je de foto veel te donker. Vervolgens haal je de details tevoorschijn in lightroom. Ben je dan een slechte fotograaf of juist een goede?
Dat is technisch zo goed als hetzelfde als op een hogere iso schieten waardoor je wel op het scherm kan zien wat je precies vast hebt gelegd. Of zelfs dat je gewoon van de lichtmeter van je camera gebruik kan maken, zonder allerlei kunstgrepen toe te moeten passen tijdens het schieten.

Om even in de geest van de 'discussie' te blijven. Vorig jaar al eens een before/after screenshot gemaakt.
http://www.flickr.com/pho.../in/photostream/lightbox/ Het eindresultaat is te vinden in Wolfensteijn in "[Tutorial] Realistische HDR's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Sjekster schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:49:
[...]
Tuurlijk. Maar tenzij je nabewerken heel erg leuk vind, waarom zou je een foto nemen die het allemaal net niet is: verkeerde sluitertijd, verkeerde belichting etc, en dat dan naderhand in post maar tot het uiterste proberen te rekken / fixen? Maak je dan niet liever in 1x een foto die minimale bewerking nodig heeft? Scheelt je volgens mij ook aardig in de tijd :)
Is toch maar goed dat ik het vraag dan. Ik beschouw foto's met verkeerde sluiter eigenlijk al als niet bruikbaar.

Ik vind het zelf wel fijn om altijd gebruik te maken van het maximale dynamisch contrast in de foto en dat kan ik binnen een minuut doen. Het zal ook te maken hebben met smaak denk ik maar veel tijd kost het me niet, al kan het wel zo overkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Geen idee waar anders te droppen, maar wil het toch even delen (van blijschap ;) )

* sapphire heeft zijn vriendin ten huwelijk gevraagd en ze heeft (natuurlijk) "Ja" gezegd *O*

Ik zeg meeting anyone ? >:)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:23
Gefeliciteerd! :D

Een meeting moet er zeker weer eens komen, maar stel je nu voor om dat bij jouw bruiloft te doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Gefeliciteerd! Wat gaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Laatst online: 18-09 00:24

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Gefeliciteerd :D!

Hmmm, meeting op je trouwerij... Dan heb je in ieder geval geen tekort aan fotografen >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Leevmeister op 03-03-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Gefeliciteerd! Meeting bij een bruiloft? Dat hebben we weleens sort of gehad bij de Utrecht meeting van een paar jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Laatst online: 21-09 09:29
Gefeliciteerd!

Ik zeg bruiloftsfotografie meeting!? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Congrats! Bruiloft meeting was ook bij de Dierenparkmeet afgelopen zomer, paparazzi shots met 500mm :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

sapphire schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:13:
Geen idee waar anders te droppen, maar wil het toch even delen (van blijschap ;) )

* sapphire heeft zijn vriendin ten huwelijk gevraagd en ze heeft (natuurlijk) "Ja" gezegd *O*

Ik zeg meeting anyone ? >:)
Gefeliciteerd !!

Maar... vraag nog effe of ze het heeeeel zeker weet ?!

Ik bedoel... ze trouwt straks met een L lenzen likker :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Feli! Mooi nieuws.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Congratz :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

nero355 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 00:16:
[...]

Gefeliciteerd !!

Maar... vraag nog effe of ze het heeeeel zeker weet ?!

Ik bedoel... ze trouwt straks met een L lenzen likker :+ ;)
Ik heb er maar 2. Bovendien heeft ze zelf een Nikon ( 1 J1 dan wel maartoch) ;)

Maar bedankt allemaal.

heb wel serieus voor gesteld om van de bruiloft gelijk een tweaker meet te maken maar gek genoeg wilde ze dat niet >:)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

sapphire schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 22:46:
[...]

Ik heb er maar 2. Bovendien heeft ze zelf een Nikon ( 1 J1 dan wel maartoch) ;)

Maar bedankt allemaal.

heb wel serieus voor gesteld om van de bruiloft gelijk een tweaker meet te maken maar gek genoeg wilde ze dat niet >:)
Dan zou ik maar geen datum noemen als ik jou was...anders staan ze er "spontaan" :P

* Gutteguttegut feliciteert sapphire met z'n keuze en hoopt dat het een vrijwillige was :+

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Pagina: 1 ... 33 ... 97 Laatste