I can't wait to shoot!
Welke TV hebben we het over ?? Een Panasonic Plasma op Cinema stand is vaak 95% goed gekalibreerd dus die kan je wel vertrouwenthe mod man schreef op woensdag 12 december 2012 @ 01:05:
Hier is die ook paar/magneta. Ik zit zelf ook wel een beetje met dit probleem. Op mijn Tv zijn kleuren anders dan op mij 24 inch dell (ips) geen van beiden is gekalibreerd.
Je monitor zou ik toch kalibreren voor de zekerheid. Ik heb 3x U2410 staan en daarvan was er maar 1 die enigzins goed stond. De andere 2 waren waaaay off ...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
http://photorumors.com/20...-the-canon-eos-6d-is-out/
Nikon still kicking ass...
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
En "veel lager" is ook nogal misleidend, want het verschil tussen iso 2340 tot 2980 is 1/3 stop. Dat is amper zichtbaar.
Maar ik zou wel eens een real-life situatie zijn waarbij DR verschil op de proef gezet word. Zie je die 2 stops verschil op iso100 daadwerkelijk in fotos, of worden we misleid door de getalletjes?
Dat zou toch makkelijk te testen moeten zijn. Is iemand een review tegen gekomen waar dat getest word?
Die DR bij lage iso's wordt bereikt door 2 of 3 stops onder te belichten en dan in nabewerking belichting optrekken. Bij dpreview kon je dit ook goed zien bij de 5D3 en de D800, waar de 5D3 SOOC meer dynamisch bereik had bij lage iso's, maar door het pushen van sterk onderbelichte foto's, werd het verschil redelijk groot in het voordeel van de D800.
Die low-light ISO score is voor hun een Sports & action scenario.
http://www.dxomark.com/in...or-scores/Use-Case-Scores
Ze kijken naar een scenario waarbij je heel weinig ruis hebt: SNR >= 30dB
Goede DR: >= 9 EVs
En een color depth >= 18 bits
Ik snap het idee wel om op zo'n manier een score te bepalen, maar het valt of staat met de keuze voor hun grenswaardes. En het geeft je maar heel weinig informatie.
Als je beperkt word door de SNR maar ondertussen de ene camera dan veel betere DR heeft dan de andere dan is dat in de score onzichtbaar.
En 30dB is aardig conservatief voor ruis. In echte low-light sports situaties gebruik ik tegenwoordig hogere isos dan waar zou op uit komen bij mijn camera. Het lijkt een pixel-peeper-grenswaarde te zijn...
En je verwacht een lineaire score, maar dat is het dus niet. Minieme verschillen geven daardoor een groot score verschil.
Ik ga dat dpreview artikel maar eens bekijken. (normaal gesproken negeer ik hun reviews en bezoek alleen hun forum) Maar dat maakt de DXO scores nog misleidender. Met een hogere DR waarde verwacht ik SOOC meer dynamisch bereik en niet na veel geklooi. (En als je sterk onderbelichte foto's zwaar gaat pushen dan zit je toch eigenlijk niet meer op iso100 te werken?)
http://bits.blogs.nytimes...-of-service-mean-for-you/
http://raganwald.posterou...alese-and-pr-speak-to-eng
http://m.theatlantic.com/...instagram-edition/266367/
Het verbaast me niks met een overname van Facebook

Gelukkig nooit van gebruik gemaakt
[ Voor 5% gewijzigd door Nordlys op 18-12-2012 08:56 ]

Ronduit geniaal, helemaal als je weet dat het een bèta is. En ontwikkelaars die goed werk leveren mogen beloont worden dus gelijk maar gekocht in de play-store
Lijkt me een ideaal tooltje voor 'krappe' appartementjes waar ik regelmatig foto's maak. Heerlijke combi ook als Canon én Android fanboy

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Dat is niet voor android, en heeft volgens mij nog de pc als tussenstop. De tool van chainfire is handig om met een tablet ofzo je camera aan te sturen, zonder pc.Royz schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 23:31:
En doet toch hetzelfde als deze? https://itunes.apple.com/...ote-free/id316771326?mt=8

Zelf ben ik van mening dat het niet m'n beste foto is, maar hij past goed in de context. Wel erg blij natuurlijk.
Ik vind het wel een leuke "sfeerfoto" met leuke kleurtjes
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Vind ik ook de beste app; goed nagedacht over de besturing.citruspers schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:42:
Ik gebruik lekker Snapseed, van de makers van Nik software (Capture NX enzo). Heeft de functies die ik wil en geen storende social netwerk onzin.
Alleen is het vrij lastig om m'n pc helemaal mee te nemen en op te zetten als ik een appartementje fotografeer héUniversal Creations schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:22:
Geniaal? Nah, niet overdrijven, aangezien het niet meer doet dan EOS Utility van Canon voor de pc. Of zie ik iets over het hoofd?
Nu kan ik zonder pc gewoon snel op locatie mijn statief in een hoek zetten en met deze app en telefoon ( die ik toch altijd bij me heb) alles instellen zonder dat ik of mijn hoofd nog achter de camera gepropt hoeft.
Dus ja, echt wel geniaal aangezien er weinig ander is voor €7,13
Zoals Jip al zei, deze tool is voor iOS en heeft nog een pc nodig. Sowieso heb ik geen wifi op locatie, en als het er is is dat van de eigenaren van een huis en heb ik geen tijd om daar nog eens over te gaan beginnenRoyz schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 23:31:
En doet toch hetzelfde als deze? https://itunes.apple.com/...ote-free/id316771326?mt=8
[ Voor 24% gewijzigd door sapphire op 19-12-2012 19:34 ]
O wacht, op de website wordt verwezen naar een micro-to-Host kabel om in je telefoon/tablet te steken, waar je blijkbaar je gewone USB/mini-USB op kunt aansluiten?
Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together
Die OTG kabeltjes zijn voor $ 0,80 op ebay te bestellen, en dan nog wat euro's voor die app.
Misschien is mijn reactie dat ik het geniaal vind wel wat overdreven, maargoed ik was/ben erg gewoon erg enthousiast over. Het is tot nu toe veruit de goedkoopste en makkelijkste oplossing om zonder tussenkomst van een PC/Wifi (wat mijn camera ook niet heeft) de camera's live-view vanaf de camera te bekijken en de camera basics mee in te stellen.
Soort gelijke oplossingen die ik wel eens heb bekeken waren minimaal enkele tientallen euro's, en dan kon je alleen het beeld bekijken op een 2,5"schermpje ofzo. En anders werd het echt veel en veel duurder.
Nu eigenlijk iets van Wireless USB gaan zoeken om het flexibeler te maken of grotere afstanden dan 5M te overbruggen
Mijn ervaring is dat 5 meter zo'n beetje de max is met WUSB....sapphire schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:12:
Nu eigenlijk iets van Wireless USB gaan zoeken om het flexibeler te maken of grotere afstanden dan 5M te overbruggen
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Nice ! Toch leuk altijd als je foto's ergens voor gebruikt wordenG-Tus schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:39:
Foto van mij 'gepubliceerd': http://hoofdklassehockey....et-sportieve-fans-welkom/![]()
![]()
Zelf ben ik van mening dat het niet m'n beste foto is, maar hij past goed in de context. Wel erg blij natuurlijk.
Jij had idd zo'n leuk knutselproject ermeeGutteguttegut schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:39:
[...]
Mijn ervaring is dat 5 meter zo'n beetje de max is met WUSB....
Nouja 5M is met bekabeling ook te doen, dus dan heeft het sowieso weinig toegevoegde waarde. WUSB is sowieso lastig te vinden
Toch eens kijken want als het richting de 10M kan zie ik weer nieuwe mogelijkheden.
Ik heb ook nog een vraagje aan de mensen met een grote foto collectie.
Ik beheer mijn foto's voornamelijk in Lr. Op de HD staan de foto's per in een mapje en daarin per gebeurtenis. Dit neemt Lr over en dan maak ik nog gebruik van Verzamelingen en sets. Werkt prima zo
Ik merk nu dat alles qua grote flink aan het groeien is qua grote (aantallen als GB's) en dat is opzich geen probleem, maartoch. Toch ruim ik de boel liever even op.
Er kan in principe genoeg gewist worden, ik wis on-cam vaak wel foto's die gewoon echt over/onderbelicht zijn of bewogen of gewoon verkeerd, maar dan nog hou ik vaak wel een zooitje foto's over waar ik uiteindelijk niks mee doe. Setje portretjes waarvan ik er bv. 8 schiet en 1/2 gebruik maar altijd meerdere schiet omdat mensen wel eens knipperen of gek kijken. Test shots om de belichting goed te krijgen enzo.
Wissen jullie zulke foto's altijd of bewaren jullie dat allemaal gewoon.
Ik wis alle foto's die ik niet de moeite vind om bij te houden. Dus dit omvat belichtingstests, foto's die teveel lijken op een andere foto, foto's die onscherp zijn/slechte compositie hebben als er een andere foto van hetzelfde onderwerp beter is etc.sapphire schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:37:
Stitches van een UWA op de max stand vind Ps sowieso niet zo zijn omdat er in elke individuele foto ook al vervorming zit.
Ik heb ook nog een vraagje aan de mensen met een grote foto collectie.
Ik beheer mijn foto's voornamelijk in Lr. Op de HD staan de foto's per in een mapje en daarin per gebeurtenis. Dit neemt Lr over en dan maak ik nog gebruik van Verzamelingen en sets. Werkt prima zo
Ik merk nu dat alles qua grote flink aan het groeien is qua grote (aantallen als GB's) en dat is opzich geen probleem, maartoch. Toch ruim ik de boel liever even op.
Er kan in principe genoeg gewist worden, ik wis on-cam vaak wel foto's die gewoon echt over/onderbelicht zijn of bewogen of gewoon verkeerd, maar dan nog hou ik vaak wel een zooitje foto's over waar ik uiteindelijk niks mee doe. Setje portretjes waarvan ik er bv. 8 schiet en 1/2 gebruik maar altijd meerdere schiet omdat mensen wel eens knipperen of gek kijken. Test shots om de belichting goed te krijgen enzo.
Wissen jullie zulke foto's altijd of bewaren jullie dat allemaal gewoon.
Wat is het nut om 'slechte' foto's bij te houden waar je toch nooit iets mee gaat doen? Ik denk niet dat je je belichthingstestfoto's eens gaat laten afdrukken of plezier aan beleeft om deze opnieuw te bekijken?
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together
Thanks voor de heads-up! Eens kijken of ik nog wat leuks kan scoren...deblaauwn schreef op woensdag 26 december 2012 @ 16:17:
Voor de geïnteresseerden: ik zag net op Marktplaats een hele serie advertenties van iemand die een complete analoge verzameling apparatuur (Canon) weg doet, o.a. een hele reeks FD-primes: http://www.marktplaats.nl/verkopers/3551748.html
Anyway thx flickrPlease enjoy 3 months of unlimited* storage as our way of saying thanks this holiday season. So go on and snap your amazing photos and upload to Flickr — yes, as many as you'd like all day, everyday.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Verwijderd
Alleen 3 maanden onbeperkt uploaden is niet hetzelfde als Flickr Pro, want daar kan je ook dingen als statistieken bekijken. Of hebben jullie gratis Flickr Pro ontvangen?
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Maar even zonder gekheid: stats vind ik handig om te zien, om welke reden mensen bij mijn foto's komen. Dus met welke zoekopdracht en vanaf welke site.
Verwijderd
Je kan oneindig uploaden, al je foto's bekijken, foto's plaatsen in 60 groepen, je orginele foto's downloaden en oneindig HD video's bekijken en uploaden. Het is inderdaad jammer dat je geen stats kan bekijken, want dat vond ik juist de leukste functie van Flickr Pro aangezien ik alleen na reisjes over mijn uploadlimiet heen zit. De reden dat ik Flickr pro nam was trouwens wel omdat ik toen in een periode zat dat ik nog veel uploade.
De laatste tijd blijven mijn foto's wat meer op mijn computer staan, omdat ik in RAW ben fotograferen, maar ik niet altijd zin heb om te postprocessen.
Grootste voordeel van pro vind ik overigens ook dat je photostream ook meer dan de laatste 200 foto's toont...
Iemand hier trouwens nog met een leuke stats-addon die een overzicht brouwt van de gezochte keywords?
[ Voor 27% gewijzigd door Polariteit op 28-12-2012 07:04 ]
Weet je zeker dat je goed kijkt? je krijgt toch gewoon stats?LaurentS schreef op donderdag 27 december 2012 @ 23:58:
Je krijgt wel geen stats heb ik gemerkt, enkel volledige resolutie van foto's en ongelimiteerd aantal uploads.
Flickr stats are awesome…but aren't included in the Flickr Holiday Gift.
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Ik ookRoyz schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:33:
Als ik op stats klik zie ik; Stats for: Your account. Vreemd
Misschien komt het wel omdat ik vroeger Pro heb gehad, dat ik wel stats zie
[ Voor 8% gewijzigd door Dancing_Animal op 28-12-2012 22:52 ]
Volgens mij zijn dit wel de meest gebruikte methoden, misschien zou je spotmetering op je onderwerp kunnen proberen maar daar heb ik weinig goede ervaring mee.
Ik heb geen idee hoe Canon zijn flitsmeting afstelt, maar oefen vooral met een pilaar ofzo die voor het raam staat en speel met je exposure compensation en flash compensation.
Dat is automatisch zo als je de Tv/Av/P standen gebruiktDancing_Animal schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 00:13:
Ok, ik ga er eens mee spelen.. zit inmiddels ook te zoeken naar invulflits instellen, maar dat heb ik nog niet gevonden.
I can't wait to shoot!
Beanbags zullen weinig/niets helpen.the mod man schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:04:
Hoe zouden jullie een statief stabiliseren (om te filmen) op een niet stabiele ondergrond? Ik ben gevraagd om te gaan filmen op een feest, voor wat zaal overzicht shots denk ik dan aan een statief. Echter trilt het podium (en schud het podium) mee met de DJ en de muziek. Zelf dacht ik aan iets van beanbags of zakken rijst onder elke poot van het statief.
Aan plafond bevestigen is geen optie?
Of grote zwenkarm en statief zelf niet op het podium.
[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 30-12-2012 19:25 ]
The devil is in the details.
Misschien is het te doen om zoiets te huren?Hahn schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:27:
Je zou aan iets als een FlyCam kunnen denken, die zorgt ervoor dat bewegingen vloeiend opgevangen worden, maar die dingen zijn niet goedkoop.
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
The devil is in the details.
Zoals Modman al weet werk ik in een poppodium, en daar staan de subwoofers onder het podium. Het resultaat is dat het hele podium heerlijk mee gaat resoneren bij bepaalde frequenties (zo heb ik tijdens wat werkzaamheden ooit eens een keyboardstand van het podium afgetrild met een drum en bass nummer)the mod man schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:04:
Hoe zouden jullie een statief stabiliseren (om te filmen) op een niet stabiele ondergrond? Ik ben gevraagd om te gaan filmen op een feest, voor wat zaal overzicht shots denk ik dan aan een statief. Echter trilt het podium (en schud het podium) mee met de DJ en de muziek. Zelf dacht ik aan iets van beanbags of zakken rijst onder elke poot van het statief.
Anyhow, dit zorgt wel eens voor wat problemen op dance-avonden, als meneer of mevrouw de DJ denkt probleemloos van een platenspeler of laptop met HDD te draaien. Tot nu toe werkt een dik stuk (geluids)isolatieschuim het beste om de kleine trillingen op te vangen. Schuimvulling voor koffers werkt ook goed maar dat is een stuk duurder.
En een simpele stabilizer wordt niks, gezien het feit dat je al met een statief wilt werken.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Een FlyCam is inderdaad de beste optie wat dat betreft (je eigen lichaam kan die trillingen goed opvangen), echter vraagt een flycam wel enige ervaring. Zelf heb ik z'n ding (125 euro op eBay) en na een maand of 4 veel gebruik, kon ik pas zeggen dat ik m goed onder controle kan houden.
Als je eventueel interesse hebt in z'n ding, dan kan je er hier een kopen, levertijd was voor mij 3 dagen.
Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Vermoed dat het in de tas gebeurd is, tijdens gebruik zelf is het zo goed als onmogelijk een van die schuifjes per ongeluk te verzetten. Vandaar dat ik er eigenlijk ook nooit naar om kijk.
Vanwege bebouwing is het mij nog nooit gelukt een mooi plaatje te schieten. En dit jaar lijkt het wel uitsluitend van dat goedkope magnesiumvuurwerk te zijn, met nog wat groen en rood. Ik heb even staan kijken, maar niets spectaculairs gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door Nordlys op 01-01-2013 03:46 ]
Dit in verband met een studiereis/vakantie in de USA in februari
Ik moet zeggen ik dat ik wel enorm baal, naar zeggen was een andere verkoper er ook mee bezig en was net eerder.. Naja dat is mn baal moment van de dag.
Naja verder fijn met mn 15mm aan het spelen, is toch ook wel een machtig mooi ding. Ben druk bezig om een rolletje vol te schieten.
Meenemen! Geen enkel probleem voor zover ik weet. Ik kom met totale weekend tassen binnen tijdens een WK dus een camera tas moet ook wel lukkenloewie1984 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:55:
Even een korte vraag, ik ga as. zaterdag naar Thialf toe naar het EK Schaatsen. Ik zie op hun websites (thialf & schaatsen.nl) niets staan over het gebruik van spiegelreflex camera's. Zijn er hier ervaringsdeskundigen die zeggen "Thuislaten / rustig meenemen dat ding" ???
Edit: Je moet wel zelf bedenken of je hem mee wilt nemen, je staat toch wel redelijk in een feest menigte als je op de leuke tribunes staat. En je staat ook snel een paar uur. Je kunt denk ik wel leuke foto's maken.
[ Voor 14% gewijzigd door walletje-w op 11-01-2013 09:45 ]
Ik was een lensje wezen ophalen en zag dat de verkoper een zonnekap had bij een andere lens die hij verkocht en ik meende mij te verbeelden dat het wel eens om een redelijk schaarse kon gaan..
Dus heb het gevraagd en jahoor het was de Nikon HS-3 voor de 55 1.2 (die ik heb), en aangezien ik het leuk vind om alle originele zonnekappen erbij te hebben kon ik hem voor niets mee krijgen als ik een ander lensje kocht.. en dat was ook wel een leuk ding.
Al bij al was ik echt super blij met de "vondst".
Leuk toeval : Ik zat me een paar dagen geleden al af te vragen of Sony na het SLT verhaal ook dit idee zou jatten
Ben benieuwd wat ze ervan gaan bakken... misschien is het makkelijker goed werkend te krijgen i.c.m. een EVF
Ik wilde net zeggen, dat heeft mijn oude EOS 5'je ooknero355 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 22:39:
http://nl.fotovideo.nu/ni...llen-scherp-waar-je-kijkt
Leuk toeval : Ik zat me een paar dagen geleden al af te vragen of Sony na het SLT verhaal ook dit idee zou jatten
Ben benieuwd wat ze ervan gaan bakken... misschien is het makkelijker goed werkend te krijgen i.c.m. een EVF
Wel grappig maar niet heel spannend.
http://connect.dpreview.c...photography-award-winners

En een mooi verhaal over de camera van onze grootouders...

http://kurtmunger.com/kodak_brownie_hawkeyeid149.html
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Het is mooi te zien dat Sigma op de goede weg is en als je de juiste lenzen van ze koopt, dat je optisch best goede lenzen hebt. Neemt niet weg dat ik uiteraard ook nog Canon lenzen heb en gewoon per bereik en functie uit zoek wat ik wil.
Maar punt van deze post was, lekker bezig Sigma, optisch maken jullie tegenwoordig mooie dingen die nu eindelijk wel een betrouwbaar zijn
De kracht van RAW moet mensen niet lui maken. Hoe minder nabewerking nodig, hoe beter, IMO.
Ik vind het een goed idee, ik denk dat ik veel zou kunnen leren van hoe anderen LR gebruiken
Maar als het zou moeten dan zou ik zeggen: de fotos die in dat topic staan
Ik heb de eerste paginas bekeken en dat waren echt van die mislukte fotos waar nog iets van gemaakt moest worden. Maar die 200 andere paginas heb ik niet allemaal bekeken
Maarja, aan de andere kant doe ik vooral concertfotografie en word ik soms ook niet gelukkig van mijn eigen edits....dus ja.
Tuurlijk. Maar tenzij je nabewerken heel erg leuk vind, waarom zou je een foto nemen die het allemaal net niet is: verkeerde sluitertijd, verkeerde belichting etc, en dat dan naderhand in post maar tot het uiterste proberen te rekken / fixen? Maak je dan niet liever in 1x een foto die minimale bewerking nodig heeft? Scheelt je volgens mij ook aardig in de tijdRoyz schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:10:
Wanneer is iets een slechte foto dan? En tot hoeverre kunnen fotograferen daar zelf iets aan doen? (afhankelijkheid van camera, lens, etc)
Ik vind het een goed idee, ik denk dat ik veel zou kunnen leren van hoe anderen LR gebruiken
Zag btw ergens een post voorbijkomen van een gast die wat nacht landschapfoto's genomen met een Nikon D800 had opgekrikt. Allejezus, wat hij daar nog uit toverde
[ Voor 19% gewijzigd door Sjekster op 11-02-2013 19:51 ]
Als jij een D800 had, dan had je waarschijnlijk net zo makkelijk die details er uit kunnen halen.
Dat is technisch zo goed als hetzelfde als op een hogere iso schieten waardoor je wel op het scherm kan zien wat je precies vast hebt gelegd. Of zelfs dat je gewoon van de lichtmeter van je camera gebruik kan maken, zonder allerlei kunstgrepen toe te moeten passen tijdens het schieten.johann3s schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:03:
Maar goed een foto maken is ook je apparatuur kennen. Stel je ziet iets moois 's nachts, en je hebt geen statief, en daarnaast weet je dat je camera nog veel details kan terughalen, dus kies je bijvoorbeeld ook bewust een wat lagere ISO en laat je de foto veel te donker. Vervolgens haal je de details tevoorschijn in lightroom. Ben je dan een slechte fotograaf of juist een goede?
Om even in de geest van de 'discussie' te blijven. Vorig jaar al eens een before/after screenshot gemaakt.
http://www.flickr.com/pho.../in/photostream/lightbox/ Het eindresultaat is te vinden in Wolfensteijn in "[Tutorial] Realistische HDR's"
Is toch maar goed dat ik het vraag dan. Ik beschouw foto's met verkeerde sluiter eigenlijk al als niet bruikbaar.Sjekster schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:49:
[...]
Tuurlijk. Maar tenzij je nabewerken heel erg leuk vind, waarom zou je een foto nemen die het allemaal net niet is: verkeerde sluitertijd, verkeerde belichting etc, en dat dan naderhand in post maar tot het uiterste proberen te rekken / fixen? Maak je dan niet liever in 1x een foto die minimale bewerking nodig heeft? Scheelt je volgens mij ook aardig in de tijd
Ik vind het zelf wel fijn om altijd gebruik te maken van het maximale dynamisch contrast in de foto en dat kan ik binnen een minuut doen. Het zal ook te maken hebben met smaak denk ik maar veel tijd kost het me niet, al kan het wel zo overkomen
* sapphire heeft zijn vriendin ten huwelijk gevraagd en ze heeft (natuurlijk) "Ja" gezegd

Ik zeg meeting anyone ?
Een meeting moet er zeker weer eens komen, maar stel je nu voor om dat bij jouw bruiloft te doen?
Hmmm, meeting op je trouwerij... Dan heb je in ieder geval geen tekort aan fotografen
[ Voor 8% gewijzigd door Leevmeister op 03-03-2013 21:45 ]
Ik zeg bruiloftsfotografie meeting!?
Gefeliciteerd !!sapphire schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:13:
Geen idee waar anders te droppen, maar wil het toch even delen (van blijschap)
* sapphire heeft zijn vriendin ten huwelijk gevraagd en ze heeft (natuurlijk) "Ja" gezegd
Ik zeg meeting anyone ?
Maar... vraag nog effe of ze het heeeeel zeker weet ?!
Ik bedoel... ze trouwt straks met een L lenzen likker
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Ik heb er maar 2. Bovendien heeft ze zelf een Nikon ( 1 J1 dan wel maartoch)nero355 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 00:16:
[...]
Gefeliciteerd !!
Maar... vraag nog effe of ze het heeeeel zeker weet ?!
Ik bedoel... ze trouwt straks met een L lenzen likker![]()
Maar bedankt allemaal.
heb wel serieus voor gesteld om van de bruiloft gelijk een tweaker meet te maken maar gek genoeg wilde ze dat niet
Dan zou ik maar geen datum noemen als ik jou was...anders staan ze er "spontaan"sapphire schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 22:46:
[...]
Ik heb er maar 2. Bovendien heeft ze zelf een Nikon ( 1 J1 dan wel maartoch)
Maar bedankt allemaal.
heb wel serieus voor gesteld om van de bruiloft gelijk een tweaker meet te maken maar gek genoeg wilde ze dat niet
* Gutteguttegut feliciteert sapphire met z'n keuze en hoopt dat het een vrijwillige was
The birds turned into The Flying Dutchmen!