Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik merk dat er in dit topic steeds minder activiteit is. Ik denk niet dat er minder foto's gemaakt worden, maar dat de manier om ze met anderen te delen misschien is veranderd. Dus ik wil eens een poll doen hoe mensen hun foto's delen met de buitenwereld.

Als uitgangspunt wil ik nemen dat we het hebben over vakantiefoto's. Ik begrijp dat trouwfoto's meestal in een album komen, en alledaagse kiekjes misschien vaak direct vanaf de smartphone naar bekenden worden ge-e-maild. Maar laten we eens kijken naar vakantiefoto's.

Als je in de poll voor "Anders" kiest, is het interessant om even te posten hoe en waarom.

Poll: Hoe deel je vakantiefoto's?
Losse afdrukken
Fotoalbum
CD/DVD/Blu-ray
Flickr
Photobucket
Picasa Web Albums
Dropbox
Box.net
Facebook
Twitter
Anders
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=382467&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

P.S. Ik doe de poll niet in het bovengenoemde topic, omdat ik daar voornamelijk fotoalbum aanhangers verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb de titel van het topic even aangepast van foto's naar vakantiefoto's, dat had ik bij het stemmen nog niet helemaal door. Mijn stem "Anders" is dan ook eerder een "Fotoalbum" of "Facebook", of soms via m'n blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Fotoalbum. Via Facebook komen er wel een paar naar boven maar ik wil na een vakantie gewoon een mooi fotoboek hebben. Digitaal een fotoboek maken gaat perfect, is een mooie manier om de vakantie te herbeleven en een afdruk van 30x45cm geeft veel meer effect dan een Facebook resolutie foto.

Alleen ik hecht dan ook waarde aan foto's. Ze moeten technisch in orde zijn en ze moeten sfeer hebben. Als ik de gemiddelde vakantiefoto's zie snap ik wel waarom mensen geen fotoboek meer maken, daar zou ik me kapot voor schamen.

Bovendien hoef ik mijn foto's niet perse te delen. Mij kan het echt niet schelen of anderen wel of niet mijn foto's zien. Als ze interesse hebben mogen ze in mijn fotoboek komen kijken en zal ik alle verhalen vertellen die er bij horen. Maar ik ga niet linkjes met foto's rondsturen omdat ik dat enorm opdringerig en enorm onpersoonlijk vind.

Mijn ouders maken trouwens twee fotoboeken per vakantie omdat de grootste fotoboeken van Snapfish niet genoeg ruimte bieden aan alle foto's die ze willen delen :+

[ Voor 33% gewijzigd door Tsurany op 27-08-2012 10:15 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, eigenlijk is het geen of/of. Tijdens de vakantie delen we af en toe een snapshotje middels facebook of twitter. Als we thuis zijn bekijken we de foto's gewoon op de computer, TV of tablet. Ik vind mijn vakantie foto's op dit moment niet interessant genoeg om veel tijd te steken in het maken van een album. De enige albums die we maken zijn van de kinderen (een album per 1 a 2 jaar) en daarin staat natuurlijk wel een hoofdstuk van de vakantie.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Picasa!
Eenmaal geupload (pc, laptop, tablet of telefoon) is het te kijken op alles met een browser, native in Android toestellen en ook op de PS3. Delen met een simpele klik.
Heb de oude Google storage regeling, 20 Gb voor $5 / jaar.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Ik heb 2 soorten publiek:

Familie en vrienden
Als de familie er bij is: op de TV. Meestal direct vanaf de camera aangezien we na de vakantie bijna altijd direct naar de ouders gaan.

Of een selectie op Picasa voor de broers en zussen. Stuur ik ze een linkje van de foto's op picasa. Of we kijken ze op de TV als ze bij mij thuis zijn (vanaf Picasaweb via de Tablet of Picasa app op de TV).

Derden
Zie mijn foto's hier op Tweakers of Flickr. :) Maar daar komen de kiekjes niet op.

Als laatste maken we voor ons zelf vaak nog een fotoboek.
Alleen dat kan een tijdje duren. Laatst nog een boek gemaakt van onze reis in 2007 (!) naar de USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk is een keus toch wel een beetje limiterend. Ik heb gekozen voor Fotoboek, omdat dat er al is en dat is ook wel de grootste gemene deler. Waarom? Nou, een groot deel van mijn familie is nog niet digitaal genoeg om naar Flickr te gaan.

Daarnaast heb ik ook een DVD met alle foto's gebrand voor de mensen die ook mee zijn geweest, dus mijn ouders en mijn broertje.

Als laatste gaan er een paar goede foto's mijn screensaver in en wellicht dat er ook nog een paar op Flickr landen. Het is ook nog mijn bedoeling om een paar foto's bij elkaar te zoeken, die omgevormd moeten worden tot panorama. Lukt dat, dan komen er wellicht ook nog een paar hier op het forum terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:05

Polariteit

Fietsende fotografeur

1 - Tijdens de reis belanden een aantal reeds op een blog (gewoon ruwe sooc versies en gewone kiekjes)
2 - Na afloop belanden belanden de meesten op de harde schijven
3 - de besten worden bewerkt en komen uiteindelijk op mijn flickr en evt. andere sites(oa. fora) of veranderen in bureaubladen voor mijzelf/vriending etc
4 - de aller aller aller beste worden afgedrukt en komen aan de muur

[ Voor 11% gewijzigd door Polariteit op 27-08-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Met de deelnemers: via een gesloten systeem zodat iedereen de fotos kan kopieren.

Een kleine selectie komt op facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:44
Ik vergeet ze 3 jaar te bewerken en dan raak ik ze kwijt.
Maar dat doe ik met al mijn foto's

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Een album op Picasa en een zip op SkyDrive. Zo kunnen mijn medereizigers gemakkelijk de foto's bekijken op Picasa en ze allemaal in 1 keer downloaden via SkyDrive. Zover ik weet heeft Picasa toch nog geen "download all" functionaliteit.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zet ze op een USBstick en laat ze zien aan de mensen aan wie ik ze wil zien (dan kan ik gelijk het verhaal erbij vertellen). Af en toe gooi ik eens een fotootje in m'n t.net fotoalbum als ik die ergens online wil zetten (ik heb hier iets van 6GB aan ruimte, dus meer dan zat plek).
Facebook en dergelijke doe ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:37

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ik deel ze op flickr, maar door middel van een aangepaste flickr plug-in worden ze ook getoond op mijn website...

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik doe een aankondiging met een voorbeeld via sociale media (facebook, twitter, g+, diaspora, tumblr etc.) met een link naar mijn site waar ik alle foto's op zet :) Dit doe ik trouwens voor al mijn foto's, niet alleen vakantie foto's :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30

breinonline

Are you afraid to be known?

Mijn website gebaseerd op jAlbum toont al mijn foto's. Ik ben nog wel op zoek naar een alternatief nadat ze gestopt zijn met de gratis versies (zit op de laatste gratis variant). Maar een betere fotoviewer heb ik nog niet gevonden. Het werkt tenminste zonder flash.

En af en toe ten behoeve van een topic hier op GoT plaats ik ook wat in het t.net fotoalbum.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 17:11
Gewoon heel simpel: mijn eigen website. Ik heb er allerlei foto's op staan, maar de vakantiefoto's staan netjes gegroepeerd per trip, met omschrijving bij de foto's. Je kan zelfs de trips filteren per jaar.

En mocht ik mensen over de vloer hebben, dan staan de foto's op mijn tablet waar ze doorheen kunnen bladeren. (Vooral leuk voor oma.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 09:59
facebook, en mijn vriendin wilde vorige vakantie perse een fotoboek knippen en plakken, dus daar een tijdje mee zoet geweest. stuk of 300 fotos af laten drukken :-| waarvan natuurlijk 150 niet gebruikt zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Gestemd op flickr wat ik tegenwoordig voornamelijk gebruik om foto's te delen, maar daarnaast gebruik ik sinds een paar maanden ook een iPad om foto's aan vrienden en familie te laten zien.

Foto's gaan via een selectie en bewerkingsproces door Lightroom direct naar flickr en dezelfde selectie gaat in native resolutie van de iPad 3 naar de folder die gesynct wordt via iTunes. Ideaal om foto's aan anderen te laten zien die je kort na de trip spreekt, of om zelf nog eens na te genieten. Een vergelijkbare ervaring met hoe je vroeger je rolletjes liet afdrukken om daarna met vrienden en familie door foto's te bladeren, terwijl je het verhaal verteld dat erbij hoort.

Flickr is makkelijk voor het delen met foto's met mensen die ik minder vaak zie of om bijvoorbeeld hier weer te posten.

Foto's van mijn trip naar Noorwegen: http://www.flickr.com/pho...s/sets/72157631499245460/

Daarnaast gebruik ik soms ook nog mijn eigen website, waar ik vanuit Lightroom losse html galleries naar upload. Maar eigenlijk is dat voornamelijk verschoven naar flickr. Maar voor sommige foto's die meer familiekiekjes zijn is flickr niet altijd de meest handige optie en dan gooi ik die in een aparte gallery op m'n site, of deel ik ze via DropBox.

[ Voor 16% gewijzigd door Orion84 op 10-09-2012 22:03 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1