Na wat negatieve ervaringen te hebben gehad met vnl. Foto Klein ben ik eigenlijk op zoek naar een bedrijf waarbij je een mooi fotoalbum kan laten ontwikkelen van je digitale foto's. Het doel van deze topic is daarom ook 2-ledig. Ik denk dat het niet onverstandig is om de ervaringen met deze ontwikkelservice in het algemeen te bundelen en ten tweede ben ik op zoek naar de ideale ontwikkelservice die aan mijn wensen voldoet! Ik besef dat zo'n album nog niet in de buurt kan komen bij een ontwikkeling op echt foto papier maar ik ben ervan overtuigd dat het beter moet kunnen dan wat ik tot nu toe heb ervaren.
Ervaring
Foto Klein:
Positief:
Persoonlijke wishlist
Ik zou het ook op prijs stellen als mensen mij tips kunnen geven over ontwikkelaars die eigenlijk aan mijn eisen (kunnen) voldoen en niet onbelangrijk een mooi produkt afleveren.
Mijn wishlist:
Ervaring
Foto Klein:
Positief:
- Mooie stevige albums
- Veel keuze in albums
- Redelijke software
- Zeer wisselende kwaliteit van afdrukken.
- Vooral kleine foto's zeer korrelig.
- Zwart vaak zeer slecht weergegeven, het bijna lege inktcartridge effect zoals ik dat noem.
- Regelmatig "streperige" weergave.
- Foto's "kleurloos" weegegeven, soms zeer vaal.
Persoonlijke wishlist
Ik zou het ook op prijs stellen als mensen mij tips kunnen geven over ontwikkelaars die eigenlijk aan mijn eisen (kunnen) voldoen en niet onbelangrijk een mooi produkt afleveren.
Mijn wishlist:
- Zwarte achtergrond moet mogelijk zijn
- Veel goede sjablonen
- Meer vrijheid fotoformaten. Wanneer er bv geen tekst aan de foto wordt toegevoegd deze ruimte benutten voor de foto zelf
- Kwalitatief goed papier vergelijkbaar met fotopapier
- Voldoende keuze albumsoorten