[Ervaringen] Digitale fotoalbum ontwikkelen

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 201.947 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:06
Na wat negatieve ervaringen te hebben gehad met vnl. Foto Klein ben ik eigenlijk op zoek naar een bedrijf waarbij je een mooi fotoalbum kan laten ontwikkelen van je digitale foto's. Het doel van deze topic is daarom ook 2-ledig. Ik denk dat het niet onverstandig is om de ervaringen met deze ontwikkelservice in het algemeen te bundelen en ten tweede ben ik op zoek naar de ideale ontwikkelservice die aan mijn wensen voldoet! Ik besef dat zo'n album nog niet in de buurt kan komen bij een ontwikkeling op echt foto papier maar ik ben ervan overtuigd dat het beter moet kunnen dan wat ik tot nu toe heb ervaren.

Ervaring

Foto Klein:
Positief:
  • Mooie stevige albums
  • Veel keuze in albums
  • Redelijke software
Negatief:
  • Zeer wisselende kwaliteit van afdrukken.
  • Vooral kleine foto's zeer korrelig.
  • Zwart vaak zeer slecht weergegeven, het bijna lege inktcartridge effect zoals ik dat noem.
  • Regelmatig "streperige" weergave.
  • Foto's "kleurloos" weegegeven, soms zeer vaal.
De bovenstaande klachten kunnen niet aan de camera liggen aangezien ik een Canon 350D gebruik en bij een normale ontwikkeling en op het beeldscherm deze klachten niet voorkomen. Ook laat ik de foto's onbewerkt en ongecomprimeerd. Tevens contact gehad met een vertegenwoordiger van Foto Klein. Deze vertegenwoordiger zegt volledig achter zijn produkt te staan en de vergelijking met elk andere ontwikkelaar aan te willen gaan. Als je deze persoon dan ook aan zijn woord houdt en deze uitdaging met hem aan wil gaan dan hoor je vreemd genoeg niets meer.... Ook heb ik wat tips gegeven over kleine dingen die in mijn ogen beter kunnen qua software maar echt boeiend vonden ze dit niet bij Foto Klein. Meedenken wordt dus ook niet gewaardeerd.

Persoonlijke wishlist
Ik zou het ook op prijs stellen als mensen mij tips kunnen geven over ontwikkelaars die eigenlijk aan mijn eisen (kunnen) voldoen en niet onbelangrijk een mooi produkt afleveren.
Mijn wishlist:
  • Zwarte achtergrond moet mogelijk zijn
  • Veel goede sjablonen
  • Meer vrijheid fotoformaten. Wanneer er bv geen tekst aan de foto wordt toegevoegd deze ruimte benutten voor de foto zelf
  • Kwalitatief goed papier vergelijkbaar met fotopapier
  • Voldoende keuze albumsoorten
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:00

Res-q

Redder in nood?

Mijn vriendin en ik zijn bezig om een album te maken van onze zomervakantie. Onze keuze is uiteindelijk gevallen op de service van kruidvat. Voornaamste reden is dat deze ook foto's ondersteunt in 3:2 formaat, wat heel veel andere services niet doen. Die knippen dus aan de linker- en rechterkant een stukje van de foto af! Het grootste nadeel aan de site is echter dat alle foto's eerst geupload moeten worden, en dat het geheel online in elkaar moet worden gezet, iets dat ik zelf toch minder prettig vind werken :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06 17:35
Mijn zussen gebruiken iets als photofun (myphotofun??) Voldoet volgens mij aan alle eisen die je hebt, wat ik zo kan zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:00

Res-q

Redder in nood?

En hoe is de afdrukkwaliteit daar van? Ziet er op zich wel interessant uit, maar zinnen als "Door uitgekiende compressie technieken duurt het versturen van uw Album slechts 10 minuten" doen mij een beetje wantrouwen :). Hij ondersteunt wel 3:2, wat wel positief is :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141950

Ik zou de kruidvat software maar eens downloaden. Ik heb er laatst een album laten afdrukken met een harde kaft. Best goede kwaliteit, word geprint door cewe color volgens mij.

Volgens mij zijn je boven genoemde eisen ook mogelijk. suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:39
Ik heb vorig jaar bij Albumprinter.com mijn fotoboek besteld. De variant was het luxe fotoboek (25 pagina's dubbelzijdig - dus 50 pagina's bedrukt).
In totaal was ik 53 euro per boek kwijt (heb er 3 besteld). De 3 euro extra was voor de opdruk op de voorkant.

Je ziet inderdaad dat het drukwerk is, maar een panorama over 2 pagina's (60x30 cm) ziet er toch wel zeer gelikt uit. Hierbij krijg ik het idee alsof ik een 'echt' boek aan het lezen ben :)

Hieronder een impressie:

De voorkant, inclusief titel opdruk (3 euro extra).
Afbeeldingslocatie: http://photo.shoq.com/images/private//0509-sc-fotoboek-01.jpg

Een willekeurige aflopende pagina.
Afbeeldingslocatie: http://photo.shoq.com/images/private//0509-sc-fotoboek-02.jpg

Hier zie je hoe het boek ingebonden wordt.
Afbeeldingslocatie: http://photo.shoq.com/images/private//0509-sc-fotoboek-03.jpg

Een pano over 2 pagina's :9~ Het programma biedt geen mogelijkheid om een panorama zo te plaatsen maar met een beetje photoshop handigheid breek je de plaat zo op in 2en. Hiervoor gebruikte ik 2 losse foto's van 3.000 x 3.000 pixels.
Afbeeldingslocatie: http://photo.shoq.com/images/private//0509-sc-fotoboek-04.jpg

Nog een pano. In het midden gecentreerd middels photoshop. Ook hier kijk je effectief naar een plaat van 3kx3x pixels. De witruimte is dus met photoshop gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://photo.shoq.com/images/private//0509-sc-fotoboek-05.jpg

Met ISBN nummer 8-)
Afbeeldingslocatie: http://photo.shoq.com/images/private//0509-sc-fotoboek-06.jpg

De applicatie was toen erg traag.
Als je het album in elkaar hebt gezet, worden alle gebruikte foto's verkleind naar optimaal formaat voor druk in 200DPI. De pagina grote pano's worden verkleind naar 2.409 x 2.409 pixels.
De template keuze is groot, echter heb ik diverse pagina's compleet met photoshop gemaakt (ook niet pano-pagina's).

Ik ben momenteel mijn Cuba fotoboek in elkaar aan het zetten en ontwerp dit jaar alle pagina's in Photoshop in 3.000 x 3.000 pixels. Zodra hij klaar is, duurt nog wel ff ;), zal ik hier ook wat foto's van plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-04 19:21
Ik ben momenteel bezig met de software van Henzo - dat was 't beste wat ik kon vinden. Wel nog een beetje traag, maar snel vergeleken met bijv. Hema software. Er zijn een aantal standaard indelingen, maar die zijn volledig customizable. Voorlopig bevalt het wel, maar resultaat zie ik pas in december, als ik het laat afdrukken.

Zie overigens ook fotoalbum via ah/blokker of andere toko :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
@ Jasper

Hoe ervaar je de kwaliteit van de foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47828

Zoek maar eens even op google naar album printers.
Albumprinter.com komt op diverse test site's als een van de beste uit de bus.
De hema gebruikt dezelfde software als albumprinter.
Echter bij de laatste kun je het aantal pagina's van het luxe album uitbreiden van 50 naar 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ikzelf heb afgelopen week m'n fotoalbum van albumprinter ontvangen. Helaas duurde de levering iets langer dan de 'beloofde' 5 werkdagen, maar ben erg tevreden met het resultaat !

Zie ook hier voor evaringen met fotoalbums: http://www.onlinefotoservices.nl/albums.php

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-06 21:31

-Stef-

Slainthe!

Dannr schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 02:04:
Ik ben momenteel bezig met de software van Henzo - dat was 't beste wat ik kon vinden. Wel nog een beetje traag, maar snel vergeleken met bijv. Hema software. Er zijn een aantal standaard indelingen, maar die zijn volledig customizable. Voorlopig bevalt het wel, maar resultaat zie ik pas in december, als ik het laat afdrukken.
Ik heb een paar maanden geleden een fotowedstrijd gewonnen uit het ANWB-blad REIZEN. Hoofdprijs was een Henzo Album t.w.v. 49,50 euro. Ik een prachtig album samengesteld van mijn vakantie naar Kenia en Tanzania eind 2005 en online opgestuurd. Toen ik het album thuisgestuurd kreeg vond ik het resultaat bedroevend slecht! Absoluut niet afgedrukt in de kleuren die ik had opgestuurd. Bovendien waren de foto's veel te flets afgedrukt. Het is dat het een prijs was maar anders had ik mijn geld teruggevraagd.

Ik weet niet of het een foutje was maar ik zal daar niet weer een album afdrukken.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

FGA > FGWorkflow omdat het niet over de fotografie an sich gaat :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:05
Ik ben op dit moment bezig om een album te maken en af te laten drukken bij fotobuch.de had op dit forum (of was het DPZ) goede verhalen over gelezen. Site is in het Duits, moet ook ergens in het Engels verkrijgbaar zijn, maar de software is op Engels in te stellen.

Ze hebben 2 software pakketten, ik heb fotobuch designer gedownload waar nog wel aan ontwikkeld wordt maar dat werkt al aardig. Kan je alles mee wat je op je wishlist hebt staan. In expert modus kan je zelf je positie en grootte van foto's en tekst bepalen. Sjablonen zitten er ook zat in en de achtergrond kan in het zwart.

Afdrukkwaliteit weet ik nog niets van omdat ik het album nog niet af heb. Foto's moeten af te drukken zijn op 300dpi anders krijg je een melding dat je de foto te groot wil afdrukken en moet je hem kleiner afbeelden op een pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-06 06:56

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

In het Algemeen Dagblad stond een tijdje terug een test van verschillende foto-albums, zie hier.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
Dat is weer een berg informatie erbij :)

@ schimmel
Heb je je album toevallig al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-06 18:36

BHQ

JP-Tjuh, ik kan nergens een mailadres vinden en je DM staat uit, als je een mailtje kan droppen naar m'n nickname @ m'n nickname punt NL, graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Helaas is dit ISBN nummer voor alle fotoboeken die bij deze drukker vandaan komen (zowel voor Albumprinter als de Hema) identiek. Een google search levert dan ook al meerdere hits op: http://www.google.nl/search?q=ISBN+90-5959-026-0

Eigenlijk is het meerdere keren gebruiken van zo'n enkel ISBN nummer niet eens toegestaan:
Nadat een titel ooit is verschenen met een bepaald ISBN, mag dat ISBN onder geen enkele voorwaarde ooit voor een andere titel worden gebruikt, ook al is de titel uitverkocht/niet meer verkrijgbaar. Dit zou onherroepelijk tot verwarring leiden.
Je dient voor elke uitgave een apart ISBN nummer te registreren. Zelfs als je bij een herdruk een paar tikfouten hebt verbeterd, moet je al een nieuw ISBN aanvragen om de verschillende versies uit elkaar te kunnen houden.
Maar waarschijnlijk vindt de drukker dat te duur (een ISBN nummer kost € 6,20 ex.BTW) en de meeste klanten hebben toch niet door dat ze geen eigen ISBN nummer hebben gekregen.

[ Voor 12% gewijzigd door Arjen Tempel op 01-11-2006 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Ik had al wel een vermoeden dat het nep zou zijn, hence de smilie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _RRM_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:15
ThomasW schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:53:
Mijn zussen gebruiken iets als photofun (myphotofun??) Voldoet volgens mij aan alle eisen die je hebt, wat ik zo kan zien...
Een aantal kleine boekjes mee gemaakt (myphotofun.com), is erg leuk om op zak te hebben en snel door te bladderen of te laten zien, maar niet voor "waardevolle" reportages. De foto's hebben een korrelig aspect, kleuren zijn wel overeenkomend met het origineel.
De software werkt aardig goed.

Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanjo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 20:22
Arjen Tempel schreef op woensdag 01 november 2006 @ 17:57:
[...]
Helaas is dit ISBN nummer voor alle fotoboeken die bij deze drukker vandaan komen (zowel voor Albumprinter als de Hema) identiek. Een google search levert dan ook al meerdere hits op: http://www.google.nl/search?q=ISBN+90-5959-026-0

Eigenlijk is het meerdere keren gebruiken van zo'n enkel ISBN nummer niet eens toegestaan:

[...]
Je dient voor elke uitgave een apart ISBN nummer te registreren. Zelfs als je bij een herdruk een paar tikfouten hebt verbeterd, moet je al een nieuw ISBN aanvragen om de verschillende versies uit elkaar te kunnen houden.
Maar waarschijnlijk vindt de drukker dat te duur (een ISBN nummer kost € 6,20 ex.BTW) en de meeste klanten hebben toch niet door dat ze geen eigen ISBN nummer hebben gekregen.
dit is puur btw technisch 6% ipv 19%

tsja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
JP-tjuh schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:08:
Dat is weer een berg informatie erbij :)

@ schimmel
Heb je je album toevallig al binnen?
Ik heb het album vorige week binnen gekregen. Duurde ongeveer een week voordat het klaar was. Ik kreeg een e-mail dat de bestanden waren aangekomen, een toen de productie werd gestart waarin ook stond dat alle foto's technisch goed waren en een toen het album werd verzonden. Het album wordt via DHL geleverd maar de postbode bezorgde het gewoon, doen ze volgens de postbode vaker.

De kwaliteit van het album ben ik zeer tevreden over. De kaft is hard van papier waar volgens mij een laklaag over zit. De kaft kan je zelf helemaal indelen. Ik heb op de achterkant een foto staan en op de voorkant alleen tekst.

Het papier is glanzend en minimaal 240 grams, hoeveel precies weet ik niet. De foto's zijn scherp afgedrukt en zien er ook zo uit als ze bij mij op het beeldscherm staan. De bladzijden zijn aanelkaar genaaid en daarna in de kaft gelijmd. Op de laatste pagina staat een barcode en dezelfde staat op de achterkant van de kaft. Zal wel zijn om de juiste bij elkaar te zoeken en in elkaar te zetten.

De software werkt wel ontzettend traag, ik hoop dat ze dat nog een keer verbeteren en is sinds een update ook helemaal in het duits. Al met al ben ik zeer tevreden over de kwaliteit. Hieronder nog wat foto's.

Afbeeldingslocatie: http://got.sebas-digital.com/_mg_5004.jpg
Hier is een beetje te zien hoe de pagina's in de kaft zitten en hoe dik de kaft is.

Afbeeldingslocatie: http://got.sebas-digital.com/_mg_5005.jpg
De structuur van de kaft.

Afbeeldingslocatie: http://got.sebas-digital.com/_mg_5006.jpg
De voorkant

Afbeeldingslocatie: http://got.sebas-digital.com/_mg_5008.jpg
De achterkant met barcode

Afbeeldingslocatie: http://got.sebas-digital.com/_mg_5010.jpg
Hier zie je het stiksel lopen dat de pagina's bij elkaar houd.

Afbeeldingslocatie: http://got.sebas-digital.com/_mg_5013.jpg
Foto

Afbeeldingslocatie: http://got.sebas-digital.com/_mg_5022.jpg
Ook op de rug kan je tekst zetten. Wel zo handig als hij in de kast staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Chique hoor!
Het is dat Fotobuch geen 30x30cm templates ondersteund, anders had ik daar ook mijn boek besteld.

Ik maak alle pagina's zelf in photoshop en ben bij pagina 27, dus even omschakelen naar een ander formaat is er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
Nee klopt fotobuch heeft geen 30x30cm formaat. Ik wilde eerst ook alles in photoshop zelf maken maar met fotobuch hoeft dat niet. Het programma laat je kiezen uit templates of alles zelf neerzetten door het maken van tekst- en fotokaders en dan kan je je pagina net zo indelen als in photoshop.

De ondersteunde formaten:
Classic 20,5 cm x 27,0 cm
Square 20,5 cm x 20,5 cm
Slim 20,5 cm x 15,0 cm
Handy 15,0 cm x 10,0 cm

Ik heb de meeste foto's wel zelf bewerkt in photoshop. Fotobuch biedt enkele mogelijkheden tot aanpassen van de scherpten, belichting e.d. maar dat is mij te beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik was aan het kijken of ik ergens mooi een boek kan laten printen/drukken. Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld die van de Schlecker: http://www.myphotobook.de/index.php?page=STATIC_HOME ? Er zijn ondertussen weer wat meer aanbieders.. maar waar moeten we nou op letten?

Anoniem: 176826

Vrouwlief heeft een aantal prenten gemaakt (ongeveer 40*60 cm) die ik heb gefotografeerd. Zij wil graag een prentenboek laten uitgeven.
Om indruk te maken op de uitgevers en om een aantal mensen te bedanken hebben we die bij albumprinter af laten drukken. (Het ISBN nummer van Jasper heeft hij van ons gestolen !!! ;) )

Het ziet er best goed uit. Maar ja, het is niet echt overeenkomstig met een fotoalbum.

Oh, ja bij ons ook een gouden opdruk op de buitenkant. Verder is het resultaat heel vergelijkbaar met Jasper. Ik ben dan ook uitermate tevreden, want voor het doel, is het uitermate geschikt.
Alleen tja, de kwaliteit van de foto's geeft de tekeningen wel goed weer, maar het is toch wat heel anders dan een fotoboek geworden.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Het ziet er best goed uit. Maar ja, het is niet echt overeenkomstig met een fotoalbum.
Hoezo niet dan?
Op albumprinter.nl zie je wel voorbeelden van layout maar ik zie nog niet hoe het er in het echt komt uit te zien eenmaal uitgeprint/gedrukt (voor dat geld drukken ze toch niet zeker?).

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:14

Garyu

WW

Tsja, in een foto-album zitten foto's geplakt, hier zijn ze gedrukt. Ze liggen dus niet 'op' de pagina, als je begrijpt wat ik bedoel, en daarmee is het dus geen traditioneel foto-album.

Ik snap eigenlijk zowiezo niet waarom je een fotoalbum digitaal zou willen afdrukken, je bent er meer tijd mee kwijt dan wanneer je gewoon ouderwets gaat zitten knippen en plakken, het resultaat is slechter en minder 'authentiek' en je hebt nog minder vrijheid in je ontwerp ook.. Doe mij maar een -echt- album :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Barrycade
  • Laatst online: 11:34

Barrycade

Through the...

@ Garyu:
Meeste van de programma's bieden voldoende vrijheid om een eigen ontwerp te maken. En anders kan je nog met een fotosoepje aan de gang of met de scanner.
Voor de makkelijke mens is wel een automatisch vulsysteem, maar dat zal je bijna altijd anders willen maken.
Ik vind de huidige fotoalbums juist wel bij de huidige tijd passen.
Zo'n boek zie ik niet als een ouderwets fotoalbum, waar meestal van een aantal jaren fotomomenten in geplakt zaten omdat je toendertijd veel minder foto's maakte, maar als een soort fotoverslag in boekvorm van bijvoorbeeld je vakantie.

• Garyu

Garyu

WW

littlejoannes schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:06:
@ Garyu:
Meeste van de programma's bieden voldoende vrijheid om een eigen ontwerp te maken. En anders kan je nog met een fotosoepje aan de gang of met de scanner.
Voor de makkelijke mens is wel een automatisch vulsysteem, maar dat zal je bijna altijd anders willen maken.
Ok, de vrijheid heb je wel.. maar daarmee ook het probleem dat je alles met de computer moet ontwerpen zogezegd :).
Ik vind de huidige fotoalbums juist wel bij de huidige tijd passen.
Zo'n boek zie ik niet als een ouderwets fotoalbum, waar meestal van een aantal jaren fotomomenten in geplakt zaten omdat je toendertijd veel minder foto's maakte, maar als een soort fotoverslag in boekvorm van bijvoorbeeld je vakantie.
Tsja, ik heb gewone foto-albums van vakanties in de kast staan, en die kijken net even wat lekkerder weg, juist omdat ze met de hand gemaakt zijn, en er een schaar, plakkertjes en een setje viltstiften aan te pas zijn gekomen. Is m.i. veel mooier dan een superprofessioneel boek dat je zelf hebt ontworpen maar waar geen gevoel inzit, als je begrijpt wat ik bedoel.

Maar goed, ik wil het nog steeds nog een keer proberen, ik ben tot nu toe altijd halverwege een album gestrand wegens verder gebrek aan motivatie ;).

[ Voor 6% gewijzigd door Garyu op 21-12-2006 11:15 ]

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Garyu schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:14:
[...]
Ok, de vrijheid heb je wel.. maar daarmee ook het probleem dat je alles met de computer moet ontwerpen zogezegd :).
Daar zijn we toch tweakers voor? om zoveel mogelijk met de computer te doen 8)

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Kwestie van smaak.. want ik heb geen zin weer om met lijm en van die hoekjes mee in de weer te gaan. Ik vind het toch mooier dat het geprinte gelijk in een boek zit.. dus niet er echt op. Al zou je dat kunnen met bepaalde schaduwwerkingen om zo het zelfde effect te creeëren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 21:19
Ik zit even met de hema-software met het probleem (lees: uitdaging) dat ik maar 30 pagina's heb ipv 50 hoe gaan ze daarmee om bij de afdrukcentrale?.

En zijn er afdrukbedrijven die 30x30cm met een foto op de voorkant afdrukken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 11:34

Barrycade

Through the...

@ Hilbren:
1e puntje: krijg je 20 witte pagina's "gratis", Bij AH (en dus Kruitvat) en anderen kan je wel per pagina bestellen (betaal je ook minder dan).
2e puntje: volgens mij zijn er ook centrales waar je 1 foto op de voorkant kan laten afdrukken, maar ik weet even niet welke centrales dat zijn. Deze is trouwens niet 30x30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:05

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik zat ff te wat te surfen op de website van Dynabyte en kwam het volgende tegen:

https://www.dynabyte.nl/photobook.php

IK moest gelijk aan dit topic denken en dus ik post daarom ook ff de link hier. Misschien dat iemand er nog eens baat bij heeft :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Rakkerzero schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:10:
Ik zat ff te wat te surfen op de website van Dynabyte en kwam het volgende tegen:

https://www.dynabyte.nl/photobook.php

IK moest gelijk aan dit topic denken en dus ik post daarom ook ff de link hier. Misschien dat iemand er nog eens baat bij heeft :)
Dat gaat via Kodak als ik het goed zie. Ja, dat staat ook wel 'es heel groot in het logo :D

[ Voor 6% gewijzigd door Jasper op 13-01-2007 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-04 19:21
Oh ja, dit topic was er ook nog ;)
Dannr schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 02:04:
Henzo dus. 25x25 cm, 40 pagina's, 50 euro. Levering keurig, ongeveer 2.5 wkn, en dat in december.

Kwaliteit van het boek zelf ben ik redelijk tevreden over. Een aantal foto's zijn wat donkerder dan ik had gedacht, maar dat kan gebeuren. Flets absoluut niet in ieder geval. Iedereen die ik het laat zien vind het hartstikke mooi, en ook van de 4 weken vakantie in Australie maak ik weer een boek bij Henzo :)

Enige suffe is dat je van de kaft maar 1 van de 3 foto's zelf mag invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Een paar dagen geleden heb ik van fotobuch.de 2 testalbums voor 11,90 ontvangen. Ik moet zeggen dat de kwaliteit goed is. Je krijgt echt een boek gevoel en de buitenkant kun je ook ontwerpen. Als je veel albums wilt maken, is het bestellen van deze 2 testalbums zeker geen weggegooid geld.

edit: vb http://fotobuch.de/Das-Original/Fotobuch-Formate/

[ Voor 9% gewijzigd door Eusebius op 16-01-2007 16:56 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 11-06 04:10

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

We zijn al weer een half jaartje verder en ik wil onze trouwfoto's die op 5 juli gemaakt zullen gaan worden ( :*) ) gaan samenvoegen in een digitaal fotoalbum. De ontwikkeling gaat snel dus bovenstaande meningen er ervaringen zullen misschien al weer achterhaald zijn.
Wat is het laatste nieuws en wat zijn de recente ervaringen wat betreft gebruiksgemak en kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Kijk hier eens (verhip, dat is mijn eigen site ...)

Ik zit met hetzelfde: laatst een bruidsrepo gemaakt en bpaar wil een goedkoop album. Vanavond heb ik gezocht op internet en deze 4 gevonden. Natuurlijk, er zijn meer opties, maar die zijn vaak minder groot/goed/exclusief. Mocht iemand meer suggesties hebben, dan hoor ik het graag!

Nog luxer? Onderstaande overstijgen het gemiddelde consumentenklimaat ...
- edit: net http://www.plm.nl/ ontdekt. Levert oa Verka (kenners weten dan genoeg ...)
- nog eentje http://www.ribblebox.nl/index.html
- http://www.ffs.nl/beeldlokaal/digitale_albums.html

[ Voor 27% gewijzigd door Eusebius op 11-07-2007 14:14 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:51
henkleerssen schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:34:
Ik was aan het kijken of ik ergens mooi een boek kan laten printen/drukken. Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld die van de Schlecker: http://www.myphotobook.de/index.php?page=STATIC_HOME ? Er zijn ondertussen weer wat meer aanbieders.. maar waar moeten we nou op letten?
Hier zeeeer goede ervaringen mee. Ik zal morgenavond foto's plaatsen van het boek.

Goede kaft, stevige pagina's, niet al te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:37
Ik ben op zoek naar een digitaal fotoalbum en dan met echte fotokwaliteit en nog enigsinds betaalbaar. Ik ervaring met gedrukte albums als albumprinter fotobuch.de. Deze zijn wel aardig maar ik vind het verschil met "echte" foto's te groot.
Nu heb ik foto.com gezien dat zijn een album kunnen maken met fotokwaliteit echter maar eenzijdig. Heeft iemand al ervaring met zo'n album?
Tot nu toe heb ik alleen "profesionele" bedrijven gevonden die zoiets kunnen bieden maar nog niet echt beschikbaar voor de consument. Wie heeft al wel een geschikte oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Zoals beloofd: de foto's van mijn fotoboek wat ik heb laten drukken via www.myphotobook.nl

Kaft:
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenzelle.nl/tweakers/fotoboek/DSC_0663.JPG
Link naar grote foto

Zoom in op een foto (neus van de Koala is 2cm breed op de foto, geeft je een idee van de kwaliteit):
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenzelle.nl/tweakers/fotoboek/DSC_0664.JPG
Link naar grote foto

Overgang van een foto naar een rand:
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenzelle.nl/tweakers/fotoboek/DSC_0665.JPG
Link naar grote foto

Geprinte tekst i.c.m. een foto op een pagina:
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenzelle.nl/tweakers/fotoboek/DSC_0666.JPG
Link naar grote foto

Ik en meerdere mensen zijn van mening dat myphotobook ze ook echt het beste print. Ik had er 1 van de hema en 1 van een ander bedrijf, maar die vallen in het niet als je dit boek ziet _/-\o_

Ik hoop dat je hier wat aan hebt bij je keuze ;)

[ Voor 3% gewijzigd door jeroenzelle op 03-07-2007 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-06 20:47

Nitai

Live the life you love.

offtopic:
werdt met dt? :) lol..

Ziet er mooi uit! Heb je ook een foto van hoe het gebonden is?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Nitai schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 09:44:
offtopic:
Klopt ... foutje O-) , tekst had ik laten typen door iemand anders ... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Laatst online: 16:14
Hoe zien zwart/wit foto's er eigenlijk uit bij de verschillende album-drukkers ? Heeft er daar iemand ervaringen mee ?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Nitai schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 09:44:
offtopic:

Ziet er mooi uit! Heb je ook een foto van hoe het gebonden is?
Zal ik morgen even maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Laatst online: 08-06 15:46
Heb er net een tweetal bij Apple besteld. Hoop deze binnen een maand te hebben. Zal vertellen wat ik ervan vind! Tot nu toe van wat ik bij andere mensen gezien heb is Apple heel erg mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-06 20:47

Nitai

Live the life you love.

Bij Apple kun je door middel van een aanpassing in een plist bestandje geloof ik de dpi omhoog gooien alvorens deze naar Apple te sturen. :)

http://www.cc.jyu.fi/~hpjuutil/dpichanger/

[ Voor 14% gewijzigd door Nitai op 04-07-2007 00:56 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-06 18:01
masser120 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:50:
Heb er net een tweetal bij Apple besteld. Hoop deze binnen een maand te hebben. Zal vertellen wat ik ervan vind! Tot nu toe van wat ik bij andere mensen gezien heb is Apple heel erg mooi ;)
Ben benieuwd, ik wil namelijk ook een keer een Apple iPhoto-Album maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-06 14:13
Ik ben nu bezig met een album te maken van mijn 2 weekend trips 1 naar parijs en 1 naar londen. Maak er 1 album van. Formaat word 30x21(bxh)

Gebruik u albumprinter en vind de software fijn werken en keuze zat qua opmaak en anders zoals sommige andere ook aangeven in photoshop dingen bewerkenen er in plaatsen is ook een goede oplossing.

Ik zal deze week het album afronden en hem opsturen, ik ben benieuwd.

De print kwaliteit van de Albert Heijn en Hema vond ik namelijk niet echt denderend
software van AH was uitgebreider maar niet echt mooie prints, hema software(wel tijd geleden dat die gebruikt heb) iets minder maar wel betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Jeroenz18 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 08:35:
Zoals beloofd: de foto's van mijn fotoboek wat ik heb laten drukken via www.myphotobook.nl

Kaft:
[afbeelding]
Link naar grote foto

Zoom in op een foto (neus van de Koala is 2cm breed op de foto, geeft je een idee van de kwaliteit):
[afbeelding]
Link naar grote foto

Overgang van een foto naar een rand:
[afbeelding]
Link naar grote foto

Geprinte tekst i.c.m. een foto op een pagina:
[afbeelding]
Link naar grote foto

Ik en meerdere mensen zijn van mening dat myphotobook ze ook echt het beste print. Ik had er 1 van de hema en 1 van een ander bedrijf, maar die vallen in het niet als je dit boek ziet _/-\o_

Ik hoop dat je hier wat aan hebt bij je keuze ;)
Hmm, dat fotoboek ziet er wel even erg mooi uit zeg!

Niet verkeerd :D.

[ Voor 90% gewijzigd door Garyu op 10-07-2007 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 12:02
Ik kreeg enkele weken geleden van Pixum een uitnodiging om met 5 euro korting hun nieuwe fotoboekprint-gebeuren te gaan uitproberen. Iemand dit al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

www.myphotobook.nl niet verkeerd idd.. maar je ziet hier en daar wel moire patronen.. dus de resolutie van printen is niet aangepast aan dat van de fotos. Daar is weinig aan te doen. tenzij je de precieze print resolutie weet.. en dan nog kans op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91735

ik heb 1,5 jaar geleden met henzo er een gemaakt..Ik met me vriendin dag achter de pc met die software. Mooie bij henzo vond ik dat je d epagina indeling zelf kon doen dus niet verplicht was aan templates....
Echter na 6 uur werk en echt veel pagina's knalt de software er uit en is het bestand on herstelbaarbeschadigt.....nog contact gehad met henzo maar niks aan te doen....kon het weer doen en dan met korting....wat denken ze wel...
Wat me opviel het bestand was al snel zo'n dikke 100mb geworden....wellicht dat het album te groot werd.
Dus toen maar met de hand een album gemaakt en dat wordt toch ook wel weer mooi.
Foto kwaliteit dmv echte foto's afdrukken blijft i.m.o toch mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:07

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik heb de afgelopen maanden 3 fotoalbums gemaakt bij fotobuch.de (is hetzelfde als photobook.com). De bijgeleverde software (Designer) is nadat je hem op expert mode hebt gezet zeer uitgebreid. Je kunt er zelf voor kiezen of je gebruik wilt maken van templates, of niet. Simpele nabewerking van de foto's kan intern gedaan worden. Ik heb geen idee of de prijzen een beetje concurrerend zijn, maar de kwaliteit van het drukwerk vind ik persoonlijk een stuk beter t.o.v. de HEMA bijvoorbeeld. Bovendien is het bij fotobuch wel mogelijk een eigen kaft te ontwerpen.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-06 16:09
Heeft de consumentenbond dit niet laatst getest?
Beste aanbieder van digitale fotoboeken.
Schijnt nog al een groot verschil in te zitten namelijk

" Pixbook is als beste getest door de consumentenbond! De kwaliteit is bijzonder goed en dat tegen scherpe prijzen. Foto's worden niet bijgewerkt en leken vrijwel echt. "

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:07

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik zit net op de site van pixbook te kijken. Ze bieden echter geen ingebonden versie van een fotoboek aan. Of een versie met ringband, of een 'boekje' waar de boel met twee boutjes bij elkaar wordt gehouden.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
madmaus schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:22:
Heeft de consumentenbond dit niet laatst getest?
Beste aanbieder van digitale fotoboeken.
Schijnt nog al een groot verschil in te zitten namelijk

" Pixbook is als beste getest door de consumentenbond! De kwaliteit is bijzonder goed en dat tegen scherpe prijzen. Foto's worden niet bijgewerkt en leken vrijwel echt. "
Heeft iemand een verslag van de test? Daar ben ik wel benieuwd naar!

De albums van pixbook vind ik nu niet je-van-het. Ik maak meestal albums voor klanten, zoals bruidsparen. En die willen geen album met een ringband.

[ Voor 5% gewijzigd door Eusebius op 11-07-2007 15:40 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Nitai schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 00:53:
Bij Apple kun je door middel van een aanpassing in een plist bestandje geloof ik de dpi omhoog gooien alvorens deze naar Apple te sturen. :)

http://www.cc.jyu.fi/~hpjuutil/dpichanger/
GerardHenninger schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 01:49:
[...]
Ben benieuwd, ik wil namelijk ook een keer een Apple iPhoto-Album maken :)
Van dat programma hebben we gebruik gemaakt. :)

Inmiddels zijn de boeken binnen (8 werkdagen! Dat is erg snel!). Wow! Wat een mooi beeldkwaliteit! Als je naar de plaatjes kijkt lijkt het net of je de National Geographic vast heb of zo! Zwart is echt mooi zwart en de kleuren zijn heel mooi geworden! De negatieven die ik ingescand heb zien er vele malen beter uit dan op de computer. Ook de gewone digitale foto's zijn haarscherp en mooi. Een echte aanradar Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Moeten we dan ook een Apple PC kopen :p

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Ik heb zelf mijn albums laten afdrukken bij Hoffmann. Ben er zelf behoorlijk tevreden mee :) Dikke pagina's :)

Zal er zogauw ik mijn eigen exemplaar weer in handen heb wel wat foto's van maken :)

Heb voor het fotopapier gekozen ( iets duurder en beperktere aantal blz keuze) :)

[ Voor 18% gewijzigd door Timo op 11-07-2007 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:37
Hoffman is dezelfde als http://www.albumdigital.com
Heb jij bij hoffman gekozen voor het "digital printed" album of het "digital photograpic" album?
Ben benieuwd naar je foto's van het boek.

Op deze site staan een aantal testen van digitale fotoalbums uit duitse (foto)tijdschriften.

[ Voor 25% gewijzigd door RobinE op 12-07-2007 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Eusebius schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 20:56:
Moeten we dan ook een Apple PC kopen :p
Of lenen van een vriend met zo'n ding ;)
De foto's uit dat boek zien er gewoon echt uit als foto's uit een fotoboek van pro's :)

Edit:
ik zal nog wat vertellen over boekgrootte enz.
- Boek is ongeveer een A4 breed (net iets korter en iets hoger)
- Boek is goed gebundeld
- Boek heeft een mooie katoenachtige kaft
- Boek is absoluut niet dik en zwaar voor 76 pagina's en toch heel stevig :)
- Boek is erg mooi :) Heel erg mooi!
- Boek goed geleverd in een mooie Apple kartonnen doos (in een bruinkartonnen doos)

Enig nadeel: prijs :'(
Voor 76 pagina's betaalde ik inclusief levering 96 euro

[ Voor 47% gewijzigd door masser120 op 13-07-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-06 14:13
Ik heb net een album ontvangen van albumprinter.. ziet er goed uit en snel geleverd. goede software.

enigste nadeel vind ik toch de foto's het zien er niet zo mooi(ruis) uit zoals als een bijvoorbeeld gedrukte foto wel is(ook losse foto's besteld bij webprint.nl en die zijn echt mooi).

Iemand idee waar je dan een album kan maken? Heb nu van albumprinter,hema en albertheijn en album en over alle 3 ben ik niet 100% te spreken, en wil niet nog langer uitproberen bij verschillende sites

[ Voor 22% gewijzigd door Vassie18 op 23-07-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Ik heb net een album klaar met phototools. Daarvoor heb ik altijd met tevredenheid Albumprinter gebruikt. Qua software vind ik ze alletwee goed werken (al zijn er verschillen en minpunten tov elkaar).

Vandaag kreeg ik een reclame mail van phototools dat ze een nieuw luxe album in hun assortiment gaan opnemen: Een nog luxer album. Ik ben benieuwd :)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
niet een beetje vreemd dat de buitenmaat 10 centimeter groter is dan de bladspiegel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-06 07:30

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Lennart, ik had de vergelijking op je site gelezen, interessant verhaal!

Ook ik maak boeken voor klanten (gedrukte albums) maar wil graag een wat betere oplossing, bij voorkeur op echt fotopapier. Misschien dat ik eens wat bij PLM Photofinishing ga proberen.

Hoe is jouw ervaring met Phototools qua kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
gratis_vodka schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:39:
Ook ik maak boeken voor klanten (gedrukte albums) maar wil graag een wat betere oplossing, bij voorkeur op echt fotopapier.
PLM heb ik nooit geprobeert, maar ik heb wel positieve ervaringen met digiprintservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
lateef schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 11:50:
niet een beetje vreemd dat de buitenmaat 10 centimeter groter is dan de bladspiegel :?
Mss om een exclusief gevoel te geven? Als de buitenkant van het album 5 cm uitsteekt, dan krijg je een chiquer gevoel. Aangezien het nog een aankondiging is
gratis_vodka schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:39:
Lennart, ik had de vergelijking op je site gelezen, interessant verhaal!
Tnx! Als ik deze zomer tijd heb, wil ik het meer interactief gaan maken met CCK, fields (drupalverhaal). Dan kun je selecteren op grootte, prijs etc. Ook wil ik de reviews uitbreiden (software) etc. Niet zo uitgebreid als onlinefotoservice.nl (meer op massa gericht) maar iets specialistischer.
Ook ik maak boeken voor klanten (gedrukte albums) maar wil graag een wat betere oplossing, bij voorkeur op echt fotopapier. Misschien dat ik eens wat bij PLM Photofinishing ga proberen.
Wat is de prijs die je voor klanten mag berekenen? Ik weet nog een adres van een ondernemer die op fotopapier drukt en ze laat opplakken op een soort karton. Erg mooi, ziet er goed uit en een paar honderd euro :)
lateef schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:59:
[...]
PLM heb ik nooit geprobeert, maar ik heb wel positieve ervaringen met digiprintservice
Verhip, deze ondernemer bedoel ik :D
Hoe is jouw ervaring met Phototools qua kwaliteit?
Ik zit nog te wachten op het resultaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Eusebius op 26-07-2007 13:16 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-06 07:30

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

PLM doet 'echt' fotopapier toch, met keuze uit mat? Dan is een paar honderd euro niet zo gek eigenlijk.

Ben benieuwd naar je Phototools ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Afbeeldingslocatie: http://www.bycanon.com/album-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bycanon.com/album-3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bycanon.com/album-4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bycanon.com/album-5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bycanon.com/album-7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bycanon.com/album-6.jpg

Quick & Dirty pics van het digitale fotoalbum van hoffmann/albumdigital.

Dit is 30 pagina's, heel stevig en dik fotopapier. :) Dit is dus het digital photographic album.

[disclaimer] iso1600, bed, flitsen tegen de muur. Beetje improvisatie dus ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Timo op 28-07-2007 03:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

wat is dat voor voorkant? Leer of zo?
Maar ik moet zeggen, dat ziet er niet verkeerd uit zeg... Quanta costa? En kunnen je bladzijdes helemaal vullen met foto's? Mooi gebonden zie ik..
Kun je ngo een closeup maken van een bepaalde foto van een bladzijdes (hoeft niet de mooiste te zijn, als we maar kunnen zien hoe het precies geprint is)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Wow ... ziet er goed uit (op een foto ;) ) Voor prijzen kun je hier kijken: http://www.albumdigital.com/en/album/album4.asp

Hoe ging het met de aflevering? Wat zijn je ervaringen met de software? Daar ben ik wel benieuwd naar.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Aflevering was binnen 1 of 2 weken na betaling ( creditcard). Software ben ik minder te spreken over.

Maar dat los ik op door simpelweg meer met photoshop in elkaar te zetten. Nadelen aan de software vond ik dat je niet met guidelines kon werken en dat het vrij moeilijk was om de spacing die je aan de ene kant even groot aan de andere kant te maken.

Het uploaden en bestelproces vond ik wel erg fijn.

Maar aangezien je een foto over 2 bladzijdes kan uitspreiden, maak ik volgende keer gewoon photoshop templates :) Voor panorama's kun je hier je lol mee op. :)

De voorkant is helaas geen leer, maar voelt wel fijn aan. Dit album kostte me 57 euro :)

Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/album/Jeans-27Juli-s-.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/album/Jeans-27Juli-s-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/album/Jeans-27Juli-s-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/album/Jeans-27Juli-s-5.jpg

Alles is klikbaar [note: deze foto's zijn kleiner dan 10x15 in't album [/sub] :)

[ Voor 36% gewijzigd door Timo op 28-07-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
met zulke prijzen ben ik toch enigszins sceptisch over de kwaliteit. het is namelijk véél goedkoper dan andere aanbieders. het formaat doet iig vermoeden dat het op print fotopapier wordt geprint/gedrukt en niet op fotochemisch fotopapier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Ik vind de kwaliteit van het boek iig zeer goed :) Probeer het gewoon eens uit? Ze geven zelf een niet goed stuur hem maar terug garantie :)
Album developed on photo paper
In addition to the recognized bookbinding quality of our digital albums, we use a chemical developing process on Fuji's Photographic Paper to obtain the most quality out of the images. This is the ideal album to present double-paged photographic compositions and is offered from 18, 22, 26, and 30 pages.

[ Voor 107% gewijzigd door Timo op 28-07-2007 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
fooker schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 14:37:
Ik vind de kwaliteit van het boek iig zeer goed :) Probeer het gewoon eens uit?
ik vind de binding en de kaft er ook niet echt super uit zien. en daarnaast is er totaal geen keuze aan formaten.

maar voor mensen die niet een berg geld uit willen geven aan een album, kan dit een mooi alternatief zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door lateef op 28-07-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:08

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Ik ben ook weer eens op zoek naar een album. Voorheen heb ik hiervoor gebruik gemaakt van AlbumPrinter die op zich goede kwaliteit leverde.
Het enige nadeel destijds (2jr geleden) was dat het inbinden zodanig gebeurt dat als je foto's over 2 pagina's hebt, er een heel stuk (bijna 2cm) wegvalt, en dat is wat ik nu eingelijk niet meer wil.

Op de site van myphotobook, het 30x30 album kom ik het volgende tegen:
"Het Maxi-fotoboek met de maten 30cm x 30 cm is en het hoogwaardige linnen binding het zgn. Premium-produkt in ons assortiment. U kunt kiezen tussen een kompleet linnen omslag of een zelf ontworpen omslag met een linnen rugbinding. Het maxi-fotoboek is geschikt voor Panoramabeelden, huwelijksfoto's of professionele presentaties."

Wil dit nu zeggen dat je het boek volledig open kunt leggen, en dat een panorama dus netjes aansluit indien afgedrukt over 2 pagina's?????

Al eerder is aangegeven dat myphotobook best goede kwaliteit levert (beter dan AlbumPrinter), dus ik ben zeer benieuwd naar de wijze van inbinden icm panorama foto's ;)

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-06 12:20
masser120 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 20:50:
[...]

[...]

Van dat programma hebben we gebruik gemaakt. :)

Inmiddels zijn de boeken binnen (8 werkdagen! Dat is erg snel!). Wow! Wat een mooi beeldkwaliteit! Als je naar de plaatjes kijkt lijkt het net of je de National Geographic vast heb of zo! Zwart is echt mooi zwart en de kleuren zijn heel mooi geworden! De negatieven die ik ingescand heb zien er vele malen beter uit dan op de computer. Ook de gewone digitale foto's zijn haarscherp en mooi. Een echte aanradar Apple!
zou je misschien eens foto's willen maken, ik wil er ook wat dingen gaan bestellen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
lateef schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 14:32:
[...]
met zulke prijzen ben ik toch enigszins sceptisch over de kwaliteit. het is namelijk véél goedkoper dan andere aanbieders. het formaat doet iig vermoeden dat het op print fotopapier wordt geprint/gedrukt en niet op fotochemisch fotopapier.
Als ik het goed lees, betaal je 60,- voor 30 blz (bovenste tabel != fotopapier, maar drukwerk). Dan vindt ik het nog wel meevallen hoor! 62 pagina's drukwerk voor 53,50 is gemiddeld.

Wat ik mij afvraag: hoe houdt het papier zich als je het boek tig keer open en dicht hebt gedaan? Ga je dan niet in het midden een lelijke vouw zien?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Het verbaast me dat ik niemand hoor over fotoproduct4u terwijl deze fotoservice er toch als beste bij www.onlinefotoservices.nl uit komt. Ik ben momenteel ons trouwalbum aan het samenstellen via hun editor en ben erg tevreden over de mogelijkheden. Binnenkort gaat ie hun kant op. Heeft niemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Ja, ik. Je kunt er 2 boeken bestellen als een soort van proef. Lenen? ;) Ze zien er goed uit, maar voor een precieze omschrijving zul je even moeten wachten (en naar ik aanneem kan ik je keuze toch niet meer uit je hoofd praten?)

Het boek ziet er echter niet uit als een conventioneel album. Meer als een soort van boek zoals een stripboek met harde kaft (a la van nul tot nu)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Is een fotoproduct4u-boek een beetje goed gebonden? Kan je in de editor 2 foto's tegen elkaar aan leggen (op 2 pagina's) zodat ze een panorama vormen? Of wordt er toch wat van de afbeelding af gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Ik heb zelf niet met de editor gewerkt, maar een aantal voorgedrukte boeken gekregen. Als ik het niet vergeet, zal ik morgen een foto maken van wat je vraagt. De binding is bij mijn exemplaren wel goed.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Eusebius schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 21:15:
Als ik het goed lees, betaal je 60,- voor 30 blz (bovenste tabel != fotopapier, maar drukwerk). Dan vindt ik het nog wel meevallen hoor! 62 pagina's drukwerk voor 53,50 is gemiddeld.
bij digiprintservice is een vergelijkbare maat met 30 pagina's 270 euro ex. btw. dat scheelt nogal wat. vergelijken met drukwerk is geen goed vergelijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Ik vergeleek de prijzen onderling (ze bieden zowel fotochemisch als drukwerk aan). De drukwerk prijs van hun is normaal. Nu je het zegt, is de prijs in vergelijking met digiprint erg laag. Nu zou ik het album van fooker best wel een keer zelf in mijn handen willen houden en voelen hoe het aanvoelt. Dat heb ik met een album van digiprintservice ook gedaan (sterker nog, een reportage gemaakt met digiprintservice). Dat is echt goede kwaliteit. Maar zo te zien woont fooker ergens in het zuiden en ik woon in Woerden. Zijn er mensen die hetzelfde product hebben als fooker en meer in het midden van het land wonen waar ik een keer langs mag komen? Dat zou de discussie hier natuurlijk helpen en dan weten we waar we het over hebben.

Of ik ga gewoon zelf mijn vakantiefoto's op zo'n album doen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Eusebius op 29-07-2007 12:19 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Mars Warrior schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 16:51:
Ik ben ook weer eens op zoek naar een album. Voorheen heb ik hiervoor gebruik gemaakt van AlbumPrinter die op zich goede kwaliteit leverde.
Het enige nadeel destijds (2jr geleden) was dat het inbinden zodanig gebeurt dat als je foto's over 2 pagina's hebt, er een heel stuk (bijna 2cm) wegvalt, en dat is wat ik nu eingelijk niet meer wil.
Kijk 's naar een voorbeeld van Hoffmann dat fooker postte:
Afbeeldingslocatie: http://www.bycanon.com/album-6.jpg
Ik heb er geen ervaring mee, en ga alleen af op dit plaatje, maar het ziet er erg overtuigend uit.
Geen 2cm stukjes van de foto die wegvallen in de inbinding, en geen foto's die niet vlak liggen.
Lijkt me op 't eerste oog een prima optie! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Anoniem: 14829 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:39:
[...]
Kijk 's naar een voorbeeld van Hoffmann dat fooker postte:
[afbeelding]
Ik heb er geen ervaring mee, en ga alleen af op dit plaatje, maar het ziet er erg overtuigend uit.
Geen 2cm stukjes van de foto die wegvallen in de inbinding, en geen foto's die niet vlak liggen.
Lijkt me op 't eerste oog een prima optie! ;)
Die had ik gezien ja, maar zag op de website ook dat de dikte van een album 3cm is, onafhankelijk van het aantal pagina's zo te zien. Vind ik wel erg dik eerlijk gezegd, zeker als je slechts 30 pagina's erin kwijt kan... Vwb inbinden & plat kunnen open leggen zijn ze, zo lijkt het althans wel de enige die ik tot nu toe heb kunnen vinden...

En wat betreft de kwaliteit die ik heel graag zou willen zien:
Eusebius schreef op zondag 29 juli 2007 @ 12:18:
[...]
Nu zou ik het album van fooker best wel een keer zelf in mijn handen willen houden en voelen hoe het aanvoelt. Dat heb ik met een album van digiprintservice ook gedaan (sterker nog, een reportage gemaakt met digiprintservice). Dat is echt goede kwaliteit. Maar zo te zien woont fooker ergens in het zuiden en ik woon in Woerden. Zijn er mensen die hetzelfde product hebben als fooker en meer in het midden van het land wonen waar ik een keer langs mag komen? Dat zou de discussie hier natuurlijk helpen en dan weten we waar we het over hebben.

Of ik ga gewoon zelf mijn vakantiefoto's op zo'n album doen :P
Hop, hop, maak dat album en dan kom ik uit het werk (Utrecht eo) wel even langs ;)
jfeelders schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 22:49:
Is een fotoproduct4u-boek een beetje goed gebonden? Kan je in de editor 2 foto's tegen elkaar aan leggen (op 2 pagina's) zodat ze een panorama vormen? Of wordt er toch wat van de afbeelding af gehaald?
Ik heb dat nagevraagd bij fotoproduct4u, en middels een leuke mailwisseling met Marc & Minke zeer uitgebreide uitleg gekregen over de manier van inbinden van het 29x29 fotoalbum waarvan ik hieronder even een samenvatting heb gemaakt:

Je kunt uitgaan van vierkant bruto 29,6x29,6 (in de editor) en het snijden van 3 mm rondom. Een pagina op afgewerkt formaat is 29x29 cm.

Aan de rugzijde gebeurt eigenlijk het volgende:
Na ontvangst van jouw album voegen wij aan het af te drukken bestand eerst 7 mm toe aan de rugzijde. De brutomaat komt dan op 30,3x29,6. Daarna wordt er afgedrukt, gesneden en genaaid. Dat snijden brengt de maat terug naar 29,7x29.

Die extra 7 mm van de rug bevat dus feitelijk de 3 mm die je op je scherm als donkere snijrand ziet. Ze verdwijnt niet fysiek door snijden, maar wordt aan het oog onttrokken doordat het in de rug verdwijnt. Doordat er eerst is 3 mm is afgesneden houd je dus inderdaad 4 millimeter van de toegevoegde 7 millimeter over…
De 3 mm die normaal gesneden wordt, wordt nu dus IN de rug geplaatst en dus feitelijk uit het zicht weggenomen (niet fysiek afgesneden, maar fysiek weggewerkt…).

Het binden is puur handwerk (oude ambacht zelfs), dus ja er kunnen (helaas) marginale verschillen optreden. Onze gebonden albums worden 'gesingerd', dat wil zeggen rechtstandig genaaid. Daarna wordt het boekblok gelijmd in een harde kaft die is afgewerkt met linnen in een kleur naar wens.
Alleen het helemaal openklappen gaat met deze manier van binden niet helemaal.

En mocht er toch een fout zijn opgetreden (het blijft mensenwerk), stuur je het album retour afzender in de originele verpakking en krijg je het zo spoedig mogelijk goed uitgevoerd weer thuis gestuurd
.

Ik ben hier best tevreden over. Van panoramafoto's valt dus niet de volledige dikte (2x7mm) van het ingebonden gedeelte weg, maar slechts 2x3mm. Hierbij komt natuurlijk nog wel het gedeelte dat je niet goed kunt zien omdat het album niet volledig open kan liggen zonder deze plat te stampen...
Overigens kan de editor nog niet een foto automatisch over 2 pagina's verdelen, maar moet je dezelfde foto op beide pagina's invoegen en een linker en een rechter uitsnede maken...

De helpdesk verdient alvast een dikke 10 van mij gezien de snelheid van antwoorden en het ook daadwerkelijk inhoudelijk beantwoorden van de vragen... _/-\o_ _/-\o_
De kwaliteit van het drukwerk kan ik via de mail helaas niet beoordelen :D

[ Voor 14% gewijzigd door Mars Warrior op 31-07-2007 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ik had deze vraag ook aan fotoproduct4u gesteld (panorama) en het zelfde antwoord van Marc gekregen. Daar heb ik in mijn trouwalbum dus rekening mee gehouden welke ik binnen 5 dagen zal ontvangen.

Iets anders wat ik bij fotoproduct4u heb aangegeven is een display-bug bij foto's in de editor die een uitsnede uit een afbeelding met grote schaal en rand bevatten. De randdikte wordt dan ook meegeschaald in de editor terwijl bij de verwerking in de 'fabriek' de randdikte wel gewoon zal blijven zoals aangegeven. Ze gaan daar met hun IT-afdeling naar kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

jfeelders schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 23:09:
Ik had deze vraag ook aan fotoproduct4u gesteld (panorama) en het zelfde antwoord van Marc gekregen. Daar heb ik in mijn trouwalbum dus rekening mee gehouden welke ik binnen 5 dagen zal ontvangen.
Wow, nog een consistente helpdesk ook!
Maar op wat voor manier heb jij hier dan rekening mee gehouden? Zelf wat millimeters toegevoegd of plaatsing van de foto zelf?
Iets anders wat ik bij fotoproduct4u heb aangegeven is een display-bug bij foto's in de editor die een uitsnede uit een afbeelding met grote schaal en rand bevatten. De randdikte wordt dan ook meegeschaald in de editor terwijl bij de verwerking in de 'fabriek' de randdikte wel gewoon zal blijven zoals aangegeven. Ze gaan daar met hun IT-afdeling naar kijken...
Die was ik nog niet tegengekomen. Hoop dat ze dat dan snel oplossen en ook meteen een panoramafoto over 2 pagina's kunnen doen. Hoef je zelf niet links en rechts visueel aan elkaar te 'plakken'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ik heb de panoramafoto's in het midden 2x3mm uit elkaar gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Iemand al ervaringen met de albums van TNT Post?
Hier staan de mogelijkheden.
Prijzen lijken ook redelijk gelijkwaardig met de andere album makers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Exocet schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:38:
Iemand al ervaringen met de albums van TNT Post?
Hier staan de mogelijkheden.
Prijzen lijken ook redelijk gelijkwaardig met de andere album makers.
Met al die verwijzingen in de handleiding naar AlbumPrinter en de plaats Rijswijk, lijkt het mij redelijk zeker om aan te nemen dat dit een AlbumPrinter variant is, met dus ook de eigenschappen & kwaliteit van AlbumPrinter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Ik kwam zojuist nog een Duitse leverancier tegen: Fotobuch-XXL, deze kwamen in het januari nummer van MacWelt er als beste uit.

Ze hebben zeer uiteenlopende prijzen (voor het XXL boek bijv. van een euro of 50 tot over de 1000 euro...) door de enorme keuzemogelijkheden (standaard, glossy, portfolio, lederen boek) en je kunt fotoboeken tot een paar honderd pagina's samenstellen.

Vwb de software hebben ze iets wat ik bij nog geen enkele aanbieder ben tegengekomen, nl zeer goede ondersteuning middels templates als je Photoshop, Indesign, Quark of Scribble wilt gebruiken... En de templates zijn niet alleen voor de binnenkant, maar ook voor de buitenkant!

Ook hebben ze ICC profielen, voor het geval je zelf al je spullen wilt omzetten naar hun machines...

Het blijft puzzelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 12-06 13:32
Kom ik net via google toch weer op GoT uit.

Die eerste moet je een login aanvragen voor de prijslijst, laat maar. De tweede heeft ook geen prijslijst dus laat ook maar. Jammer dat Verka dealers zo moeilijk doen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamahuhu
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-02 12:49
net mij pixum fotoalbum, easybook, ontvangen.
Ik ben niet heel tevreden.

Ik had de harde kaft gekozen, 42 bladzijden. De bladzijden zijn gelijmd, niet gebonden. Wel mooi is dat de foto's over 2 bladzijden afgedrukt kunnen worden, maar je zult het boek zelden helemaal openvouwen. Ik ben bang dat dan de bladen los zullen komen.

De kwaliteit van de foto's vind ik niet indrukwekkend. Ik heb verder weinig ervaringen met dit soort fotoalbums, maar als je je best doet om een goede foto te maken, met een goede camera, en er nog wat nabewerkingen op doet, dan is het echt jammer op ze op deze manier af te drukken. De kleuren zijn dof en de foto's zijn korrelig, met weinig detail.
Hebben andere fotoalbums dit ook en moet je echt op fotopapier afdrukken of is Pixum gewoon minder goed.

Het zou ook aan de compressie kunnen liggen. Het album was 500MB op mijn harddisk, maar uiteindelijk is er maar 50MB naar Pixum gestuurd. ;(
Dat merk je dus pas helemaal op het einde, nadat je veel tijd hebt besteed aan het in elkaar zetten van het album.

Vandaar nog een andere tip: als je je album maakt in photoshop, als hele bladzijden, dus kun je vrij eenvoudig je album bij verschillende aanbieders maken. Nu heb ik mijn album met het pixum programmaatje gemaakt en moet ik dus helemaal opnieuw beginnen als ik het ergens anders af wil laten drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ik heb net ons trouwalbum van Fotoproduct4u binnen gekregen. We hadden gekozen voor het 30x30cm album. Ik ben er erg blij mee. De kwaliteit van elke pagina is zeer goed. Bijna alle foto's waren 250+ DPI en zijn door de Fotoproduct4u editor verkleind naar 200DPI. Maar de afdrukken zijn absoluut pixel- en ruisvrij. Zelfs waar foto's erg waren opgeblazen (panoramafoto van 180DPI) is de kwaliteit in stand gebleven.

De editor is erg gebruiksvriendelijk en veelzijdig. Je kan een album geheel naar eigen wens invullen. Je kan uitsnedes uit foto's maken en die vergroten (je DPI gaat dan natuurlijk wel achteruit). Ook panoramafoto's zijn mogelijk (lees mijn post hierboven).

De verwerking en bezorging na het insturen kostte in mijn geval iets meer dan een week. All-in-all een aanrader dus!

Maar goed, genoeg gepraat, foto's:

canvas kaft met zilveren text

plaatsing en uitvergroting van fotos

close-up van printkwaliteit

ook panorama is mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

mamahuhu schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:56:
net mij pixum fotoalbum, easybook, ontvangen.
Ik ben niet heel tevreden.
[...]
De kwaliteit van de foto's vind ik niet indrukwekkend. Ik heb verder weinig ervaringen met dit soort fotoalbums, maar als je je best doet om een goede foto te maken, met een goede camera, en er nog wat nabewerkingen op doet, dan is het echt jammer op ze op deze manier af te drukken. De kleuren zijn dof en de foto's zijn korrelig, met weinig detail.
Hebben andere fotoalbums dit ook en moet je echt op fotopapier afdrukken of is Pixum gewoon minder goed.
[...]
Vandaar nog een andere tip: als je je album maakt in photoshop, als hele bladzijden, dus kun je vrij eenvoudig je album bij verschillende aanbieders maken. Nu heb ik mijn album met het pixum programmaatje gemaakt en moet ik dus helemaal opnieuw beginnen als ik het ergens anders af wil laten drukken.
Wel jammer van het werk als de kwaliteit zo ondermaats blijkt te zijn.
En nee ik heb geen ervaringen met Pixum anders dan het afdrukken van posters waar ik ook al 2 weken op zit te wachten :(

Ikzelf stel het spul altijd in Indesign samen, leek me makkelijker dan in photoshop, maar ik kan dat dus helemaal mis hebben en ben op zich wel geinteresseerd hoe je dan per pagina (of een volledig boek) met meerdere foto's en teksten in photoshop samenstelt. Indesign is bedoeld voor dat soort dingen en daar gaat het redelijk makkelijk op het omzetten naar jpg na: hiervoor moet je een hele omweg bewandelen omdat Adobe van mening is dat Indesign geen hoge resolute jpg's mag maken 8)7

Je blijft overigens met het probleem zitten dat je nie zomaar even het eea naar een andere aanbieder kunt sturen omdat ze allemaal een ander formaat hanteren als het gaat om de verhoudingen...
Photobuch-XXL gebruikt als een van de weinigen voor een aantal van hun fotoboeken dezelfde 4:3 verhouding, en dat betekent dat je pas op het laatst kunt besluiten (in hun software) wat nu de uiteindelijke grootte moet worden. Maar ja, helaas zijn ze een van de weinigen, laat staan dat anderen ook dat soort verhoudingen (3:2 of 4:3) gebruiken om het ons makkelijker te maken ;)
Ziet er zo op het oog goed uit. Ik ga vervan uit (want anders had je het wel gemeld) dat je geen last hebt van dichtlopend rood en blauw en dat kleurnuances dus behouden blijven, de scherpte in orde is en de kleuren overeenkomen met je gecalibreerde monitor (ik heb andere ervaringen met andere aanbieders, vandaar de vraag natuurlijk...) ??

En je hebt dus geen extra stuk wit/zwart zichtbaar bij je pano, oftewel die extra 3mm waarmee je rekening hebt gehouden ziet er dus goed uit (dwz ik denk een zwart stuk te zien in het midden op je pano foto, maar die is er toch niet) ??

[ Voor 55% gewijzigd door Mars Warrior op 08-08-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

De kleuren zijn inderdaad zoals ik had ingesteld op de monitor (met eigen kleurprofiel), niet dichtgelopen en goed scherp. Geen verschil met hoe ik hem ontworpen had...
Als je de pagina's echt helemaal open vouwt ('breekt') is er nog wel wat zwart te zien tussen de panorama, maar bij gewoon doorbladeren sluit hij voor het zicht aan. Als je het echt helemaal perfect zou willen zou ik een marge van 2mm van de rand aanhouden in plaats van 3mm, maar dan loop je ook meer tegen de marges aan waardoor mogelijk teveel afgesneden kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 19:53

Paladin

Play Ball!

Ik ben op dit moment ook bezig met het zoeken naar een bedrijf dat mijn photoboek kan afdrukken, en ben erg gecharmeerd van wat fotobuch.de doet. Alleen een vraagje, op dit moment gebruik ik het orginele formaat van mijn foto's uit mijn camera. Is het handig deze eerst nog te reciezen in Photoshop of kan ik ze er gewoon inslepen en zorgt fotobuch voor een goede recieze naar het formaat dat ik in mijn fotoboek heb opgegeven?

In de software ziet het er allemaal wat korrelig uit namelijk, maar in de mappen staan de orginele foto's gewoon...

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste