fotoalbum via ah/blokker of andere toko

Pagina: 1
Acties:
  • 4.053 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86903

Topicstarter
ik wil graag mijn (digitale) vakantiefoto's in een mooi fotoboek zetten, zonder ze te plakken. Nu heb ik gister even gestoeid met de software van AH en dat zag er vrij netjes uit. Maar op de computer zien ze er natuurlijk altijd anders uit en ik wil mijn foto's wel flink bewerken (kleuren, contrast, etc.) voordat ik ze ga laten printen.

Nu heb ik nul ervaring met het laten maken van dit soort fotoboeken en een rondje op google leert mij dat sommige mensen de kleuren van AH soms nogal anders terugkrijgen, omdat er automatisch bij het printen weer een autolevel eroverheen gooit.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee, of is er een andere aanbieder die dit ook mooi kan doen en je veel de vrijheid geeft, zoals Appie doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Met AH heb ik zelf geen ervaring (de fotoboeken van mijn neef zien er altijd prima uit; hij gebruikt AH maar doet zelf 0,0 postprocessing), maar wel met die van de Hema. Mijn ervaring is prima. Hoewel ik geen gecalibreerd beeldscherm gebruik, komen ook bewerkte foto's er prima uit en maakt het album een goede indruk. Van nabewerkingen door de drukker heb ik niets gemerkt, dus heel erg 'obtrusive' zijn ze zeker niet (als ze er al iets aan doen).

Overigens zijn hier al een paar topics over, dus gebruik zeker ook even de zoekfunctie. Goede kans dat er ook e.e.a. is geschreven over de AH boeken.

[ Voor 17% gewijzigd door koraks243 op 22-03-2006 12:30 ]

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-06 19:05

Zoefff

❤ 

Dit gaat over het ordenen van je foto's, een deel van de workflow. Zodoende een schopje naar FGW :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Vrienden van mij hebben ook zon boekje van hun trouwerij gemaakt. De kleuren zagen er iig erg goed uit. Ik weet niet hoe de kleuren op de computer eruit zagen. Maar zij waren er erg tevreden mee. Hij heeft trouwens in een of ander grafi-media bedrijf gewerkt als .... Hij is dus niet een of ander iemand die ergens zo maar mee tevreden is :P

Het was volgens mij van de hema maar dat zal ik vanavond even nakijken. (heb dat boekje ook nog ergens liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen-h
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 10:58
goeie vraag, ik was er tot 2 weken geleden ook mee bezig, en heb alles uitgeprobeerd wat ik kon vinden aan fotoboekprogramma's, hieronder een overzichtje:

1) henzo imager: enigszins langzaam maar wel flexibel, standaard albums niet echt veel keuze

2) albumprinter lijkt op henzo imager maar minder flexibel, foto resizen gaat erg onhandig

3) pixbook niet flexibel > vaste layout stijlen en meeste albums met ringbandje

4) my photo fun > niet flexibel genoeg

5) phototools = zelfde als henzo imager

6) hemaalbumsoftware = zelfde als albumprinter

7) www.webprint.nl alleen online, alles stuk voor stuk uploaden > dat duurt te lang, gebonden aan vaste layouts

8) Albert Heijn > ook vaste layouts, dus niet flexibel

Vervolgens heb ik wat criteria vastgesteld:
- aantal pagina's
- pagina's
- kaft
- kwaliteit
- sjabloon kunnen wijzigen
- eigen indeling mogelijk
- foto randen
- achtergrond kunnen aanpassen

Uiteindelijk bleek flexibiliteit voor mij het belangrijkst criterium, alleen Henzo Imager is compleet flexibel: foto's kunnen alle mogelijke formaten krijgen, knippen, plakken, achtergrond, etc. etc. alles kan. Ook krijg je een leuk voorbeeldje van het boek in flashformaat, zodat je een idee hebt hoe het eruit komt te zien (ik heb laatst een trouwreportage gemaakt en kon dus het bruidspaar alvast een preview geven en de mogelijkheid geven tot aanpassingen).

so far so good, de print is op mooi glad papier, een net boek, toch een paar minpuntjes:
- foto's waren wat korrelig geprint en de kleuren vind ik niet echt top, maar dit ligt waarschijnlijk voor een gedeelte aan mijn bewerkingen op de foto's. om nu direct alle aanbieders te gaan uitproberen vind ik eigenlijk te duur, hopelijk wordt zoiets nog een keer objectief getest in een computer blad (en dan niet zoals bij PC magazine http://pcmagazine.zdnet.nl/abonnement.cfm
- de voorpagina had ik zelf in elkaar geshopped, op het voorbeeld leek deze goed te passen, echter op de uiteindelijke print past het eigenlijk net niet, dus houdt daar rekening mee!

Conclusie:
als ik het nog een keer moet doen kies ik weer voor Henzo Imager om de flexibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86903

Topicstarter
thanks, ik zal dat henzo eens goed bekijken.

maar volgens mij kan je bij ah ook flexibel de foto's resizen, over elkaar heen laten lopen, etc. Via die software en dan een vinkje 'creatief' of zoiets aanvinken...

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
arie_kan schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:52:
goeie vraag, ik was er tot 2 weken geleden ook mee bezig, en heb alles uitgeprobeerd wat ik kon vinden aan fotoboekprogramma's, hieronder een overzichtje:

1) henzo imager: enigszins langzaam maar wel flexibel, standaard albums niet echt veel keuze
2) albumprinter lijkt op henzo imager maar minder flexibel, foto resizen gaat erg onhandig
3) pixbook niet flexibel > vaste layout stijlen en meeste albums met ringbandje
4) my photo fun > niet flexibel genoeg
5) phototools = zelfde als henzo imager
6) hemaalbumsoftware = zelfde als albumprinter
7) www.webprint.nl alleen online, alles stuk voor stuk uploaden > dat duurt te lang, gebonden aan vaste layouts
8) Albert Heijn > ook vaste layouts, dus niet flexibel
Sgopperdesgop!
Omdat het vakantie is, gaat iedereen zijn foto's in mooie albums afdrukken 8) Omdat ik ook aan het zoeken ben, kwam ik uit op dit topic. Overbodig om een nieuw topic te openen, toch?

Arie_kan heeft een mooi overzicht gemaakt en ik ook. Daarom gooi ik mijn commentaar ook even online. Voor een groot, online-overzicht kun je naar http://www.onlinefotoservices.nl/fa_pixbook.php Voor mij is flexibiliteit zeker een must! Dus dat neem ik als belangrijkste criterium. Daarnaast ben ik op zoek naar een luxe-album voor een bruiloft. Dit zul je tussen de regels terugzien, in mijn beoordeling. Sommige opmerkingen gelden dus voor het meest luxe album, terwijl zoiets niet hoeft te gelden voor een klein albumpje. Ga voor het hele assorti naar de aanbieder toe.

Arie_kan komt tot de conclusie, dat hij Henzo nog een keer gaat gebruiken (oa combi). Hij merkt op dat Henzo = phototools is. Maar dat is niet helemaal waar. De software is hetzelfde, maar er is verschil in het assorti! En daar ben ik wel blij mee.

albumprinter.com (retailers zoals Hema)
Waarom deze? flexibel, strak.
album: tot 30x30, meer keuze dan bij Hema (bv tot 60pagina's)
omslag: linnen, kunstleer
druk: iets matter dan andere
software: flexibel genoeg!

myphotofun.com
Waarom deze? Systeem met losse bladeren, kunstleer > geven album sjieker gevoel. http://www.myphotofun.com/1/nl/product.asp?templateid=36
Waarom niet? software is niet heel flexibel, enigszins gebonden aan layout.
keuze: veel verschillend, oa 34 x 34, is toch weer iets groter
album: 34x34, mogelijkheid om met losse bladeren te werken
omslag: alleen kunstleren omslag
druk:
software: de lay-out ligt vast, is niet flexibel te wijzigen. Natuurlijk even een mail gestuurd. Dit is * ECHT * stom van ze ! Ze hebben een groot assorti, handige software, maar je kunt de boel niet flexibel editten!!! :( :(

Henzo (diverse retailers, zoals Combi)
Waarom deze? Album is niet plat, ziet er meer uit als standaard album.
Waarom niet? Je zit aan een standaard lay-out (ook buiten vast). Hoewel er een paar mooie tussen zitten, kan net 'de omslag' er niet bij zitten.
keuze: keuze beperkt
album: smoelt wat beter, als een 'conventioneel' album
omslag: gedrukt, voelt zacht aan
druk:
software: standaard lay-outs :( . Op rug een logo van henzo :(
Voorbeeld: http://www.henzoyourphotos.com/productoverzicht.php?Page=3

http://www.phototools.nl/
Waarom deze? Kijk maar eens bij hun assorti op hun site http://www.phototools.nl/ > voorbeelden
Waarom niet? lijkt bij grote albums erop alsof de middenmarge wit blijft = geen foto over 2 pagina's
assorti: goed
album: 28 x 30
omslag: kunstleer
druk: 300 grams zijdeglans
software: flexibel

Pixbook (online)
Waarom deze? Als je een liggend album A4 wilt met losse bladeren, kunstleer > http://www.pixbook.nl/lang/nl/faq.htm#A7
Waarom niet? naja, hangt ervan af of er een geschikt formaat album bij zit > http://www.pixbook.nl/lang/nl/prijzen.htm
keuze: redelijk.
album: helaas is 30x30 eentje met spiraalband. De A4 kan op kunstleer & boutjes worden afgedrukt
omslag: kunstleer of PVC
druk: Gelamineerd (?) volgens enkele recensies, wat in het begin even wennen is.
software: flexibel genoeg, je moet wel even wennen. Niet het meest geavanceerde programma, wel duidelijk lay-out lijnen te zien. Werkt sneller dan sw van albumprinter.
Noot: een test-kalender is voor 10,- te bestellen

www.fotobuch.de (klik op Preise)
keuze: slechts 4 formaten
code:
1
2
3
4
Classic      20,5 cm x 27,0 cm
Square  20,5 cm x 20,5 cm
Slim    20,5 cm x 15,0 cm
Handy   15,0 cm x 10,0 cm