Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Ervaringen] Digitale fotoalbum ontwikkelen

Pagina: 1
Acties:
  • 186.858 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JP-tjuh
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 16-01 23:52
Na wat negatieve ervaringen te hebben gehad met vnl. Foto Klein ben ik eigenlijk op zoek naar een bedrijf waarbij je een mooi fotoalbum kan laten ontwikkelen van je digitale foto's. Het doel van deze topic is daarom ook 2-ledig. Ik denk dat het niet onverstandig is om de ervaringen met deze ontwikkelservice in het algemeen te bundelen en ten tweede ben ik op zoek naar de ideale ontwikkelservice die aan mijn wensen voldoet! Ik besef dat zo'n album nog niet in de buurt kan komen bij een ontwikkeling op echt foto papier maar ik ben ervan overtuigd dat het beter moet kunnen dan wat ik tot nu toe heb ervaren.

Ervaring

Foto Klein:
Positief:
  • Mooie stevige albums
  • Veel keuze in albums
  • Redelijke software
Negatief:
  • Zeer wisselende kwaliteit van afdrukken.
  • Vooral kleine foto's zeer korrelig.
  • Zwart vaak zeer slecht weergegeven, het bijna lege inktcartridge effect zoals ik dat noem.
  • Regelmatig "streperige" weergave.
  • Foto's "kleurloos" weegegeven, soms zeer vaal.
De bovenstaande klachten kunnen niet aan de camera liggen aangezien ik een Canon 350D gebruik en bij een normale ontwikkeling en op het beeldscherm deze klachten niet voorkomen. Ook laat ik de foto's onbewerkt en ongecomprimeerd. Tevens contact gehad met een vertegenwoordiger van Foto Klein. Deze vertegenwoordiger zegt volledig achter zijn produkt te staan en de vergelijking met elk andere ontwikkelaar aan te willen gaan. Als je deze persoon dan ook aan zijn woord houdt en deze uitdaging met hem aan wil gaan dan hoor je vreemd genoeg niets meer.... Ook heb ik wat tips gegeven over kleine dingen die in mijn ogen beter kunnen qua software maar echt boeiend vonden ze dit niet bij Foto Klein. Meedenken wordt dus ook niet gewaardeerd.

Persoonlijke wishlist
Ik zou het ook op prijs stellen als mensen mij tips kunnen geven over ontwikkelaars die eigenlijk aan mijn eisen (kunnen) voldoen en niet onbelangrijk een mooi produkt afleveren.
Mijn wishlist:
  • Zwarte achtergrond moet mogelijk zijn
  • Veel goede sjablonen
  • Meer vrijheid fotoformaten. Wanneer er bv geen tekst aan de foto wordt toegevoegd deze ruimte benutten voor de foto zelf
  • Kwalitatief goed papier vergelijkbaar met fotopapier
  • Voldoende keuze albumsoorten
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

• JP-tjuh
@ Jasper

Hoe ervaar je de kwaliteit van de foto's?

• JP-tjuh
Dat is weer een berg informatie erbij :)

@ schimmel
Heb je je album toevallig al binnen?
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True