[Ervaringen] Digitale fotoalbum ontwikkelen

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 201.658 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-04 11:24

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Mars Warrior schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 00:02:
Ik kwam zojuist nog een Duitse leverancier tegen: Fotobuch-XXL, deze kwamen in het januari nummer van MacWelt er als beste uit.

Ze hebben zeer uiteenlopende prijzen (voor het XXL boek bijv. van een euro of 50 tot over de 1000 euro...) door de enorme keuzemogelijkheden (standaard, glossy, portfolio, lederen boek) en je kunt fotoboeken tot een paar honderd pagina's samenstellen.

Vwb de software hebben ze iets wat ik bij nog geen enkele aanbieder ben tegengekomen, nl zeer goede ondersteuning middels templates als je Photoshop, Indesign, Quark of Scribble wilt gebruiken... En de templates zijn niet alleen voor de binnenkant, maar ook voor de buitenkant!

Ook hebben ze ICC profielen, voor het geval je zelf al je spullen wilt omzetten naar hun machines...

Het blijft puzzelen ;)
het enige jammer is dat ze volgens mij geen spreads kunnen doen, d.w.z. dat foto's eigenlijk nooit helemaal mooi over 2 pagina's kunnen lopen...correct me if I'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68393

Kan iemand me iets toelichten over de software van fotoproduct4u?

Het werkt allemaal, alleen de foto's zien er op het scherm al wazig uit nadat ik ze op een pagina heb geplaatst. Ze komen uit een 10.1 Megapixel camera en hebben een resolutie van bijna 4000x2000 en zijn verder overal haarscherp, maar in de software van fotoproduct4u worden ze uiteraard verkleind en het ziet er niet best uit.

Komt dit door de scherm resolutie of worden ze op deze manier ook afgedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04 19:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Anoniem: 68393 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:26:
Kan iemand me iets toelichten over de software van fotoproduct4u?
Even de vraag mailen naar fotoproduct4u? Kun je meteen testen hoe goed ze dat geregeld hebben.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Dat had ik ook met phototools. De foto wordt in het programma verkleind om er beter mee te kunnen werken. Kijk eens in de map van het project. Daar worden meestal alle foto's in opgeslagen. Als de foto's in deze map er net zo uitzien als het origineel, dan gaat het om een downgrade in het programma.

Bij phototools staat de automatische correctie ook nog eens aan. Heb je dat ook bij fotoproduct4u? Bij mij werden de foto's er korreliger van (rot op!). Die heb ik gelijk uitgezet en dat leverde snelheidswinst & betere foto's op (ook weer gecontroleerd door de foto's in de originele en projectmap te vergelijken).

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:54

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Bij fotoproduct4u wordt tijdens het maken van je album ruw geresized. Tijdens de check-out wordt alles pas gerenderd naar 200dpi en geupload. Zodoende blijft de bestandsgrootte binnen de perken en de kwaliteit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Heeft iemand de Fuji Print Service geprobeerd? Ik heb de programma's van enkele van hier genoemde zaken geprobeerd. De Fuji heeft een hoop mogelijkheden met betrekking tot effects (kaders en roteren), maar ik heb geen idee hoe de kwaliteit is.

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Link mss?

Over de dpi's waarop albums gedrukt worden: weet iemand wat meer info hierover? Zijn er verschillen tussen de drukkers? Wat zijn de minimale dpi-eisen? (als je het maar van één aanbieder weet, wil ik het ook graag weten :) )

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:24

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Eusebius schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 18:21:
Over de dpi's waarop albums gedrukt worden: weet iemand wat meer info hierover? Zijn er verschillen tussen de drukkers? Wat zijn de minimale dpi-eisen? (als je het maar van één aanbieder weet, wil ik het ook graag weten :) )
Zou eigenlijk in de OP geplaatst moeten worden, leuk voor het overzicht (inclusief datum):
- Photoproduct4u: 200dpi
- Albumprinter: 200dpi

Minimale dpi eisen blijken vaak uit hun software die aangeeft dat de foto niet gebruikt kan worden. Zelf heb ik dingen bij albumprinter nog op 100dpi afgedrukt die er toch nog goed uitzagen.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 12:18
Bij fotobuch-xxl kan je toch middels een overschrijving je album betalen of is het nou alleen via creditkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Eusebius schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 18:21:
Link mss?

http://fujiprint.nl/Fujiprint/Page/Home/HomePage.aspx

ik heb de hele weekend gebruikt om een slbum samen te stellen. Even kijken of het redelijke kwaliteit oplevert. Ik heb een A5 softcover genomen. 32 kantjes, met bijna 200 foto's.

Het software is wel heel flexibel in vergelijking met andere fotoalbumprinters. Roteren naar believen voor een speels effect. Special effects (kaders) en verschillende achtergronden. Ben benieuwd.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
kmf schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:07:
[...]

http://fujiprint.nl/Fujiprint/Page/Home/HomePage.aspx

ik heb de hele weekend gebruikt om een slbum samen te stellen. Even kijken of het redelijke kwaliteit oplevert. Ik heb een A5 softcover genomen. 32 kantjes, met bijna 200 foto's.

Het software is wel heel flexibel in vergelijking met andere fotoalbumprinters. Roteren naar believen voor een speels effect. Special effects (kaders) en verschillende achtergronden. Ben benieuwd.
Kun je ergens op de site voorbeelden zien? Overal waar ik wil klikken, krijg ik een link om de software te downloaden. Dat is niet de bedoeling, ik wil eerst wat voorbeeldplaatjes zien ...

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Eusebius schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:31:
[...]

Kun je ergens op de site voorbeelden zien? Overal waar ik wil klikken, krijg ik een link om de software te downloaden. Dat is niet de bedoeling, ik wil eerst wat voorbeeldplaatjes zien ...
Niet echt. Ik had het ook maar gedownload en uitgeprobeerd.

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 16:16
Heb zelf zojuist mijn Album (86blz) van Apple (iPhoto) binnengekregen. Ronduit bedroevend na zoveel uur werk en een rekening van € 109,- (incl. verzendkosten/btw).

De albums van Apple zijn voorzien van een stofhoes (een papieren losse flap om de harde kaft van het album te beschermen), de kaft die er op is gedrukt is echter niet die van mij. Hij bevat een foto van 2 mensen die ik echt niet ken ene heer Wolfgang en ene mevrouw Manuela (ik vermoed Duitsers :+ ).

Apple beweert op "glossy" papier af te drukken, in mijn ogen is het gewoon mat papier. Daarbij is het papier erg dun, ik denk 120gr. Een luxe magazine gebruikt dezelfde papiersoort (voor iemand die het blad "Residence" kent, zo dik is het gebruikte papier).

Verder zijn de foto's erg korrelig afgedrukt en wat ze met de kleuren hebben gedaan weet ik niet maar het komt niet eens in de buurt van de orginele foto. Sommige foto's zijn enorm donker gemaakt, andere weer veel te licht.
Tevens zit er erg veel banding in de prints, een aantal pagina's is volledig zwart (met wat witte tekst) echter in het zwart zie je een wittige streep van 2 á 3 cm. Hetzelfde effect krijg je waneer de toner van een laserprinter op is. Ook bij pagina's met daarop foto's zie ik dit effect soms terug over de gehele bladzijde.

Conclusie:

De afwerking van het boek is netjes, geen losse bladzijde en de kaft is mooi stevig, de stofhoes maakt het geheel nog een stuk luxer.
Over de afdrukkwaliteit van de foto's ben ik echter alles behalve tevreden.
Voor de prijs die Apple er voor vraagt is de kwaliteit belabbert laag. Een beetje magazine heeft een betere afdrukkwaliteit.
Om het nog bonter te maken voegt Apple een verkeerde stofhoes bij welke niet mijn foto's en gegevens bevat, maar van een andere klant.

Verder heeft het verzenden best lang geduurd, 19-8 besteld, 30-8 ontvangen.

Moraal van het verhaal, boek gaat terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-06-2023
Wat ik een beetje mis, is een overzicht waarin je ziet welke dienst in welke verhoudingen afdrukt. Ik had al bijna bonnen besteld bij Fotoproduct4u, totdat bleek dat de fotopagina's allemaal in 4:3 verhouding waren opgemaakt. Geen enkele mogelijkheid om dit te wijzigen naar 3:2, tenzij je alles handmatig gaat aanmaken.

Iemand een goede albumprinter met gebruiksvriendelijkheid voor 3:2 materiaal?

Een 30x30 cm. album lijkt me wel fraai, alleen hou je veel achtergrond over met die 3:2 foto's. Is b.v. een 20x30 cm album niet handiger (al heb je er dan misschien wel 2 van nodig)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Bij Fotoproduct4u hebben ze albums van 29x20 of 20x29cm. Dit is tamelijk 3:2. Je kan zelf je pagina's indelen en samenstellen. Ik weet niet waar je die vaste 4:3 verhouding informatie vandaan hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
Die informatie komt uit de software, waar alle standaardopties in 4:3 zijn. Ze zeggen zelf ook dat ze geen standaardondersteuning hebben voor 3:2.

Bij 29x20 of 20x29 album heb je erg weinig mogelijkheden voor meer foto's op een pagina toch? Neem de eerste, daarbij kan je op 1 pagina niet eens 2 foto's kwijt van het formaat 15x10 cm. Én je zit met het bezwaar dat een fullpage foto van een 3:2 foto vele malen groter is dan die van een 2:3 foto. Omgekeerd natuurlijk het geval bij een 20x29.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Heb je al eens met de editor gespeeld? Je kan zelf fotoframes op een pagina invoegen met de maten die je zelf wil. Standaard kan alles misschien wel op 4:3 ingesteld zijn, maar de editor is zo compleet dat je zelf alles kan bepalen. Al was je foto/afbeelding 10:1 dan kan je die nog plaatsen. Ook uitsnedes uit een foto zijn mogelijk. Zie foto hieronder. De kleine foto's rechts zijn bijv. vierkante uitsnedes uit een gewone afbeelding.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4973e1bdec669375eea048dfffa20efa/full.jpg

Als je fullscreen 2:3 foto's wil in een 20x29cm album en je draait je foto 90° dan zal die natuurlijk niet meer beeldvullend zijn. Dat is toch logisch? Beetje rare redenatie... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
Die editor kan alleen aangepast wanneer je handmatig voor iedere foto afzonderlijk vakjes gaat lopen aanmaken in de juiste verhouding. Dat zie ik niet als spelen maar een zeer tijdrovend kwaad. Betaal ik liever een paar tientjes meer als dat 'n paar uur tijdwinst/irritatie oplevert.

Verder was ik niet van plan foto's 90 graden (of anders) te draaien. In een 20x29 centimeter album is juist het probleem dat een 3:2 foto niet beeldvullend kan worden (en wel een 2:3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-05 18:01
Zou er iemand aub enkele foto's kunnen plaatsen van de kwaliteit van Apple fotoboeken? Ik kan hiervan geen enkel voorbeeld vinden via Google. En aangezien de meningen hierover zo verdeeld zijn ben ik wel eens benieuwd.

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
Heb afgelopen vrijdag mijn foto boek ontvangen van fotobuch xxl. Ziet er goed uit. Heb het boek 1 1/2 week na verzending ontvangen. netjes verpakt. Eenmaal uit de verpakking zie je gelijk dat ze een betere kwaliteit afleveren als albumprinter,hema en albert heijn.

Helaas is zwart niet 100% zwart maar het toch heel goed in de buurt daarvan. Over het algemeen ben ik zeker te vreden met dit album

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

interessant! heb je hun eigen editor gebruikt of heb je gebruik gemaakt van hun templates voor Photoshop o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
Aantal pagina's volledig fotosoep zoals de voorkant en achterkand en natuurlijk de panaroma's. voor de overige pagina's gewoon zelf een layout gemaakt op de pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Ik wil ook graag een fotoboek maken van mijn reis door Japan. Ik heb zo'n 300 foto's, welke ik wil verdelen over een pagina of 100 (98 is bij een aantal online fotoboek services de grens zag ik). Ik wil daarbij een harde kaft (zonder stofhoes en niet van linnen of leer oid) en glimmend/glossy papier. De eisen die ik heb aan de software zijn:
  • De kaft moet op te maken zijn. Ik zit te denken aan een volledig witte kaft, met daarop een grote rode cirkel en Japan (in het Japans, 日本 dus) eronder. Het rode rondje plus tekst wil ik in Photoshop maken en kunnen laten afdrukken op een witte kaft.
  • Een pagina tekst moet geen probleem zijn om een soort voorwoord in te kunnen voegen.
  • Er moeten bijschriften geplaatst kunnen worden van meerdere regels.
  • Foto's in het portretperspectief moeten bladzijvullend geplaatst kunnen worden zonder al te veel concessies te doen aan het formaat (4:3, dus in elk geval geen vierkant formaat), op ongeveer A4 formaat.
  • Doorlopende panaramafoto's moeten mogelijk zijn en goed kunnen aansluiten (eventueel met Photoshop splitsen is geen probleem).
  • Vrijheid in formaten en posities van de foto's is een redelijke must. Dingen als die kleine vierkante fotootjes in het trouwboek hierboven zien er leuk uit, en moeten dus tot de mogelijkheden behoren.
Nu heb ik rond zitten kijken naar verschillende services online, maar het is lastig door het bos de bomen te zien. Twee services waar ik regelmatige positieve dingen over ben tegengekomen zijn Albumprinter.com en Photobuch.de, en dingen als de HEMA en Kruidvat is men een stuk minder positief over heb ik het idee. Ook heb ik de lokale copyshop gebeld, die mij vertelden dat het bovengenoemde zo ongeveer 50 tot 60 euro zou kosten, wat niet veel is in verhouding met de meeste online services. Natuurlijk geldt ook: hoe goedkoper, hoe beter (zonder dat het ten koste gaat van de kwaliteit).

Mijn voorkeur wat betreft software gaat uit naar iets als Indesign, maar dit wordt naar mijn weten niet echt ondersteund door online services. In elk geval wil ik de boel offline in elkaar kunnen zetten en niet dat je in een sessie even snel online de boel in elkaar moet flansen.

Als mensen hier ervaringen hebben met een service en denken "met die eisen moet je het daar absoluut niet doen", of juist wel, dan hoor ik het graag. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik heb in het weekend mijn foto-tijdschrift van Fuji opgehaald bij de lokale fotoboer.
Ik had een 36-paginatellende softcover A5-versie genomen, puur om te kijken wat de kwaliteit was. (13 euro)

De software was goed te gebruiken, hoewel er hier en daar wat foutjes waren.
Het drukwerk is ook vrij goe gegaan. Het is gewoon glossy-tijdschrift drukwerk. Dat wilt zeggen.. de foto's hadden een honigraatraster. Foto's zijn scherp en ze komen overeen met de programma. (ik had nog een "panorama" erin gezet die precies goed aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

Vassie18 schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:52:
Aantal pagina's volledig fotosoep zoals de voorkant en achterkand en natuurlijk de panaroma's. voor de overige pagina's gewoon zelf een layout gemaakt op de pagina's.
even een vraag, ik heb de templates eens bekeken; wat die panorama's betreft, is het makkelijk een 'spread' te maken? Want volgens mij zijn de templates per enkele pagina en niet per spread, klopt dat?

• Vassie18
gratis_vodka schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:08:
[...]

even een vraag, ik heb de templates eens bekeken; wat die panorama's betreft, is het makkelijk een 'spread' te maken? Want volgens mij zijn de templates per enkele pagina en niet per spread, klopt dat?
Je moet inderdaad dan je foto op 2 losse pagina's plaatsen. Ik heb dus in fotosoep 2 jpeg bestanden gemaakt met link en rechts van de panorama en die op beide pagina's geplaatst

• gratis_vodka

gratis_vodka

ok, en je foto dus gewoon in 2'en geknipt?

• Vassie18
gratis_vodka schreef op woensdag 12 september 2007 @ 09:44:
ok, en je foto dus gewoon in 2'en geknipt?
Ja dat klopt. In fotosoep gewoon eerst links uitgelijnd en vervolgens rechts.

Ik heb gekozen voor een softcover en het is dan helaas niet mogelijk om je pagina's strak naast elkaar op te leggen. Dus je panorama zal wel naar binnen lopen in je boek. Ik heb er geen problemen mee maar mocht dat zo zijn zou je voor een andere moeten kiezen. Misschien met hardcover wel of met een ringband maar dan zit die er tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:09
Ik heb een probleem met albumprinter. Ik heb namelijk met de software een compleet boek gemaakt en wilde de volgende avond deze nog wel controleren. Maar nu kan de software niet meer opstarten door de fout: invalid pointer in apc.exe. Ik heb gegoogeld maar anderen heb dit probleem ook, maar nergens staat een oplossing. De helpdesk van albumprinter geeft niet thuis.

Wie weet iets zodat ik dit kan oplossen. Anders moet ik het opnieuw maken in myphotofun (leek nog beste software alleen minder lettertypen)

Als ik het opnieuw moet maken in myphotofun heb ik nog 1 vraag. Op de site van fun staat kunstleer bij luxe album. Dit bij colormailer ook(zelfde organisatie) maar in de software van fun staat dit niet, alleen bij exclusive album. Wat is nu waar?

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:52
Ik heb na veel lezen (over kwaliteit van de digitale albums) een album laten maken bij pixbooks, 30x30cm/ 80blz/€102,- incl verzendkosten. Zij leveren deze in een (kunst)leren omslag waarin een ringband zit. Aan de ene kant is een ingebonden boek misschien mooier maar een ringband is bij het bladeren we erg praktisch en omdat de omslag eromheen zit is de ringband aan de buitenzijde niet zichtbaar.
Over de kwaliteit ben ik behoorlijk tevreden. Ze drukken op hoogglanzend papier waardoor de foto's redelijk in de buurt komen van "echte"foto's. In de sofware zit een mogelijkheid om aantal DPI's en jpg compressie in te stellen. Ik heb het aantal DPI's op 300 gezet (standaard 200) en JPG kwaliteit op 100%, upload wordt wel wat groter maar dat maakte mij niet uit. Ik vind de foto's mooier dan bijvoorbeeld fotobuch.de en albumprinter.
Een klein nadeel is dat de bladzijden iets golven of dat door hun printproces komt of door vochtigheid weet ik niet. Is niet hinderlijk bij bekijken maar als het boek op tafel ligt zie je het langs de zijkant.
Al met al ben ik behoorlijk tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik zelf ook aan het kijken naar een plek om mijn fotoalbum af te laten drukken. Maar wat me op valt is dat alle plekken die ik tot nu toe gezien heb, de foto's op de pagina's printen. Alle foto's zitten dus in het album verwerkt.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een toko die de foto's op de bladen drukt, zoals een in traditioneel fotoalbum waar de foto's op de bladen zijn gedrukt.
Weet iemand een plek waar ze dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
klaasopurk schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 08:50:
Ik heb een probleem met albumprinter. Ik heb namelijk met de software een compleet boek gemaakt en wilde de volgende avond deze nog wel controleren. Maar nu kan de software niet meer opstarten door de fout: invalid pointer in apc.exe. Ik heb gegoogeld maar anderen heb dit probleem ook, maar nergens staat een oplossing. De helpdesk van albumprinter geeft niet thuis.

Wie weet iets zodat ik dit kan oplossen. Anders moet ik het opnieuw maken in myphotofun (leek nog beste software alleen minder lettertypen)

Als ik het opnieuw moet maken in myphotofun heb ik nog 1 vraag. Op de site van fun staat kunstleer bij luxe album. Dit bij colormailer ook(zelfde organisatie) maar in de software van fun staat dit niet, alleen bij exclusive album. Wat is nu waar?
De software van albumprinter is niet alleen slecht maar ook de helpdesk en de kwaliteit.

Tijdje geleden had ik er een album besteld keer 2. na 1 1/2 week tijd 1 boek ontvangen. Erg vreemd had er toch 2 besteld.

Ik een mail naar ze kreeg na 2 weken reactie. Hij zit nog in productie proces. Geloof je ghet zelf. Ik heb zelf ervaring met drukken en dat drukken ze in 1 keer. Dus nog aantal dagen gewacht toen weer een mail. 2 weken later pas reactie. Ja het is een fout van ons en vreemd dat die niet gedrukt is binnen 5 dagen kunt u hem ontvangen.

5 weken na het ontvangen van het eerste boek eindelijk het 2de. Ik leg hem weg want ja iedereen heeft inmiddels de eerste gezien op 1 vriend na. Dus pak het album na 2 dagen na ontvangst en tot mijn grote verbazing en na een oplettende vriend. Blijkt de kwaliteit echt zo slecht. Er zat in dit 2de album gewoon geen kleur meer en geen diepte. Eerste boek ging nog qua kwaliteit maar de 2de was echt slecht.

Ik weer een boze mail naar ze voor mijn vakantie van 2 weken. Na mijn vakantie geen reactie. Ik nog keer boze mail en daarna in 2 weken tijd nog 2. In totaal dus 4 boze mails want telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Maand na mijn laatste mail eindelijk antwoord. U mag het album terug sturen en u krijgt uw geld terug(dit was ook de enigste optie die ik ze gaf want een nieuwe boek hoef ik niet meer, heb er toch al 1). Twee dagen na die mail krijg ik weer een mail van z ja sorry dat we het 2de album niet hebben kunnen drukken(vreemd want dat stond niet in mijn klacht, alleen dat kwaliteit slecht was) dus daarom krijgt u uw geld terug. En op dat geld mag ik 6 weken wachten volgens de eerste mail.

Conclusie: Albumprinter: slecht service en kwaliteit(de besteling is begin juli geplaatst en nog steeds geen geld of klaar met dit bedrijf)

Inmiddels heb ik mijn zomervakantie ook verwerkt als album en bij photobuch xxl besteld. En nog geen week later een perfect en mooi gedrukt album ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Jigs schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:26:
Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik zelf ook aan het kijken naar een plek om mijn fotoalbum af te laten drukken. Maar wat me op valt is dat alle plekken die ik tot nu toe gezien heb, de foto's op de pagina's printen. Alle foto's zitten dus in het album verwerkt.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een toko die de foto's op de bladen drukt, zoals een in traditioneel fotoalbum waar de foto's op de bladen zijn gedrukt.
Weet iemand een plek waar ze dat doen?
Thuis?

Hoe stel je dit voor? Dat ze eerst apart foto's gaan afdrukken en dan op karton plakken? Of bedoel je pagina's van echt fotopapier (=/= drukwerk)? Die bestaan nl wel maar zijn duurder dan de gangbare goedkope consumentenafdrukken.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Eusebius schreef op maandag 17 september 2007 @ 14:30:
[...]

Thuis?

Hoe stel je dit voor? Dat ze eerst apart foto's gaan afdrukken en dan op karton plakken? Of bedoel je pagina's van echt fotopapier (=/= drukwerk)? Die bestaan nl wel maar zijn duurder dan de gangbare goedkope consumentenafdrukken.
ik bedoel dat de foto op de pagina van het album geplakt wordt en er niet ingebakken zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Dat is gewoon ouderwetsch plakken :)

Of je moet een blik Polen opentrekken die het voor je doen, of het zelf doen. AFAIK bestaan daar geen aparte bedrijven voor.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:31

Garyu

WW

Eusebius schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:13:

Of je moet een blik Polen opentrekken die het voor je doen, of het zelf doen. AFAIK bestaan daar geen aparte bedrijven voor.
:). - inderdaad- gewoon zelf doen joh, dat is sowieso het leukste. Je kan de foto's en het boek bestellen en zelf gewoon ouderwets gaan knippen en plakken (als je nog weet hoe dat moet).. maar ik denk niet dat er een fotoservice is die dat voor je doet. Je zou natuurlijk even bij de lokale bejaardenclub kunnen navragen, die vinden het misschien leuk?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 09:02

dread

Sluwe vlaming

Eigenlijk zijn deze topics niet zo effectief als ze zouden zijn met gedetaillerde info in de OP. Gewoon af en toe de openingspost even bijwerken.

Nu moet je eerst het hele topic doorlezen. Nu lan dat nog wel met 3 pagina's maar wacht even als je er 20 hebt.

Die fotobuch xxl, is daar geen Engelstalige versie van. Ik snap echt niets van dat duits? Grappig dat er een vooroordeel bestaat dat Nederlanders een hekel aan Duitsers hebben (even overdreven) maar wel de Duitse taal beheersen als de Nederlandse.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• Mars Warrior

Mars Warrior

dread schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:31:
Eigenlijk zijn deze topics niet zo effectief als ze zouden zijn met gedetaillerde info in de OP. Gewoon af en toe de openingspost even bijwerken.
Die vraag is al eerder voorbijgekomen: een bijgewerkte OP zou inderdaad heel veel bijdragen aan dit topic, inclusief (subjectieve) waarde oordelen over een bepaalde leverancier...
Die fotobuch xxl, is daar geen Engelstalige versie van. Ik snap echt niets van dat duits? Grappig dat er een vooroordeel bestaat dat Nederlanders een hekel aan Duitsers hebben (even overdreven) maar wel de Duitse taal beheersen als de Nederlandse.
Misschien ff door een vertaler heenhalen ;) Maarre, getallen (maten en prijzen) zijn toch ook wel voor een niet-Duits lezende lezer te begrijpen :?

• Eusebius
  • Niet online
dread schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:31:

Nu moet je eerst het hele topic doorlezen. Nu lan dat nog wel met 3 pagina's maar wacht even als je er 20 hebt.

-

[ Voor 13% gewijzigd door Eusebius op 13-01-2018 00:51 . Reden: oude post, klopt niet meer ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59259

Ik ben al een tijdje op zoek naar een website waar ik hardcover fotoalbum met 20 pagina's kan laten afdrukken. Op de meeste websites is het minimum aantal pagina's bij een hardcover album 36, maar dat zijn er te veel voor mijn doel.

Weet iemand misschien waar ik dit kan laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:13

breinonline

Are you afraid to be known?

Eusebius schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:13:

En wel dus: http://www.oudeschoenendoos.nl/Product1.html

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Huh? Nou ja zeg :/ Een waarlijk wtf-moment ...
Anoniem: 59259 schreef op zondag 30 september 2007 @ 17:48:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een website waar ik hardcover fotoalbum met 20 pagina's kan laten afdrukken. Op de meeste websites is het minimum aantal pagina's bij een hardcover album 36, maar dat zijn er te veel voor mijn doel.

http://phototools.nl/ Daar hebben ze één product met ringband vanaf 20 pagina's, maat 20x15. Anders kun je een grotere nemen met navulling. Daar kun je er een aantal uithalen. Ik vermoed dat het om een portfolio oid gaat? Dan is het niet zo erg om één keertje wat meer te betalen en wat pagina's weg te gooien.

Ik zie dat ze bij phototools nu ook fotoboek pro hebben, met een speciale omslag en ander printprocede :*) Toch maar eens proberen binnenkort. Ik zie de laatste tijd steeds meer luxe albums verschijnen, iets wat ik een prettige ontwikkeling vind (aan de andere kant, de markt voor digitale albums is nog heel jong en volop in beweging).

[ Voor 7% gewijzigd door Eusebius op 30-09-2007 21:22 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

Bij AlbumDigital oftewel Hofmann kun je een album van 29x21cm laten maken van 18, 22, 26 of 30 pagina's Hardcover.

Ik heb er zelf ong een week geleden een trouwalbum naar toe gestuurd. Ik verwacht het deze week.
Kijk even een paar pagina's terug naar de post van fooker. Die heeft hier een paar foto's van het album geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-10-2020
Ik heb in het voorjaar een fotoalbum bij de Hema gemaakt en ik was te spreken over de kwaliteit. Was gelijk aan de slag gegaan om nog een te maken van een andere vakantie. Toen ik de software opstartte moest ik verplicht een update downloaden - dus gedaan. Na de installatie kon ik een groot deel van mijn foto's niet meer zien (in de zin van; de bestandsnaam staat er wel, maar de foto is niet als mini afbeelding te zien linksonder). Toen geen zin er in gehad om er verder mee te gaan dus maar een tijd laten liggen. Wil nu ook van mijn laatste vakantie een album maken en heb van meerdere aanbieders de software gedownload. Echter allemaal vond ik ze minder prettig werken of boden ze niet precies wat ik wilde. Toen op hoop van zegen alsnog de software van de Hema gedownload en jawel; alle foto's die ik vanaf het begin van dit jaar gemaakt heb op mijn reizen herkent hij niet... Ook de foto's van het eerst gemaakte album kan hij spontaan niet meer herkennen. Foto's die ik langer geleden gemaakt heb zijn geen probleem.

Nu mijn vraag: waardoor kan dit? De foto's zijn in Raw gemaakt met een Nikon D50 en bewerkt met CS2 en later CS3. Werk met Windows XP.

Ik hoor het graag!

Download het gratis e-book reisfotografie via: www.tweemetervijf.nl /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireMotion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

FireMotion

De wereld is een plaatje.

Damfransje schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:20:
alle foto's die ik vanaf het begin van dit jaar gemaakt heb op mijn reizen herkent hij niet... Ook de foto's van het eerst gemaakte album kan hij spontaan niet meer herkennen. Foto's die ik langer geleden gemaakt heb zijn geen probleem.

Nu mijn vraag: waardoor kan dit? De foto's zijn in Raw gemaakt met een Nikon D50 en bewerkt met CS2 en later CS3.
Hoe sla je de foto's op? Een oorzaak kan zijn dat de foto's niet de colorspace sRGB hebben, maar AdobeRGB of ProPhotoRGB. Check de settings van je camera en/of CS2/CS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
FireMotion schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:58:
[...]

Hoe sla je de foto's op? Een oorzaak kan zijn dat de foto's niet de colorspace sRGB hebben, maar AdobeRGB of ProPhotoRGB. Check de settings van je camera en/of CS2/CS3.
Dit kan het denk ik niet zijn omdat hij de foto's van mijn eerste album nu opeens ook niet meer kan herkennen, terwijl er met die foto's niets meer is gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireMotion
  • Niet online

FireMotion

Damfransje schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:01:
[...]
Dit kan het denk ik niet zijn omdat hij de foto's van mijn eerste album nu opeens ook niet meer kan herkennen, terwijl er met die foto's niets meer is gebeurd...
Lijkt mij dat de update van Hema ervoor gezorgd kan hebben dat alleen sRGB foto's worden ondersteund (en dus ook eventueel oude foto's of fotoalbums niet meer kan weergeven). Of weet je zeker dat je de foto's wel allemaal met sRGB colorspace hebt opgeslagen? Iets anders zou ik op dit moment niet kunnen verzinnen.

[ Voor 6% gewijzigd door FireMotion op 26-10-2007 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47828

Zojuist mijn fotoboek ontvangen dat ik heb laten drukken bij:
www.theemotioncompany.com.

Werkelijk fantastisch.

Zij hebben 40x30 boeken en gebruiken dan 240gr. papier
Het boek krijgt zo meer volume. Ook voor hun 30x30 boeken gebruiken ze 240g. papier.

Moet wel zeggen dat ik de pagina's in Photoshop heb opgemaakt en dan als hoogste kwaliteit jpeg in hun software heb geschoven. Zo zorg ik dat alle pagina's/foto's op 300dpi zitten.

Zeker voor mensen die 40x30 boeken zouden willen kan ik ze aanbevelen.
Ze zitten in belgie, het versturen duurde wat langer dan vanuit nederland, maar niet erg.
Boek wordt met factuur verzonden, dus betaling geschiedt acheraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Anoniem: 47828 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:12:
Zojuist mijn fotoboek ontvangen dat ik heb laten drukken bij:
www.theemotioncompany.com.

Werkelijk fantastisch.

Zij hebben 40x30 boeken en gebruiken dan 240gr. papier
Het boek krijgt zo meer volume. Ook voor hun 30x30 boeken gebruiken ze 240g. papier.

Moet wel zeggen dat ik de pagina's in Photoshop heb opgemaakt en dan als hoogste kwaliteit jpeg in hun software heb geschoven. Zo zorg ik dat alle pagina's/foto's op 300dpi zitten.

Zeker voor mensen die 40x30 boeken zouden willen kan ik ze aanbevelen.
Ze zitten in belgie, het versturen duurde wat langer dan vanuit nederland, maar niet erg.
Boek wordt met factuur verzonden, dus betaling geschiedt acheraf.
Hoe is de binding in het midden van een opengeslagen pagina??
Kun je niet eens een foto van het album laten zien (opengeslagen)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
FireMotion schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:23:
[...]

Lijkt mij dat de update van Hema ervoor gezorgd kan hebben dat alleen sRGB foto's worden ondersteund (en dus ook eventueel oude foto's of fotoalbums niet meer kan weergeven). Of weet je zeker dat je de foto's wel allemaal met sRGB colorspace hebt opgeslagen? Iets anders zou ik op dit moment niet kunnen verzinnen.
Nou, heb het nagekeken maar dat kan het dus niet zijn. Alle foto's staan in sRGB en zet ik ze om naar aRGB laat ie ze nog steeds niet zien....Ik word er echt gek van |:(

Het ziet er dus naar uit dat ik de Hema albums op mijn buik kan schrijven...Welk programma van welke aanbieder raden jullie aan voor mij als ik een fotoalbum wil maken met Nederlandse of Engelse software (dus niet Duits) waarbij ik van mijn eigen foto's achtergronden kan maken en het album voor ongeveer 40 pagina's niet belachelijk duur wordt (meer dan 60 euro)?

Ik hoor het graag en alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Damfransje schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:16:
[...]

Nou, heb het nagekeken maar dat kan het dus niet zijn. Alle foto's staan in sRGB en zet ik ze om naar aRGB laat ie ze nog steeds niet zien....Ik word er echt gek van |:(

Het ziet er dus naar uit dat ik de Hema albums op mijn buik kan schrijven...Welk programma van welke aanbieder raden jullie aan voor mij als ik een fotoalbum wil maken met Nederlandse of Engelse software (dus niet Duits) waarbij ik van mijn eigen foto's achtergronden kan maken en het album voor ongeveer 40 pagina's niet belachelijk duur wordt (meer dan 60 euro)?

Ik hoor het graag en alvast bedankt _/-\o_
Kruidvat albums zijn ook niet zo duur.
Die hebben ook wel een aardige prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
MvdKelen schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:48:
[...]

Kruidvat albums zijn ook niet zo duur.
Die hebben ook wel een aardige prijs/kwaliteit verhouding.
De prijs/kwaliteit verhouding is dan misschien goed maar de software is echt heel erg beperkt... Ook hier kan ik weer niet mijn eigen foto's als achtergrond instellen. Is dat nu teveel gevraagd :?. Waarom kun je dat alleen bij de Hema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47828

Damfransje schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:28:
[...]
De prijs/kwaliteit verhouding is dan misschien goed maar de software is echt heel erg beperkt... Ook hier kan ik weer niet mijn eigen foto's als achtergrond instellen. Is dat nu teveel gevraagd :?. Waarom kun je dat alleen bij de Hema?
albumprinter.com
theemotioncompany.com

En als je je opmaak in bv photoshop doet maakt het helmaal niets meer uit en de kwaliteit is nog beter ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
idem. Ik maak mn pagina's altijd in photoshop. Dan kun je ook makkelijker je pagina's hergebruiken voor een ander album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 14:04

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Damfransje schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:28:
[...]

de software van cewe, die volgens mij voor oa. kruidvat en aldi gebruikt wordt, kan dit wel.
heb laatst een boek gemaakt via MijCewe fotoboek of zoiets, en daar heb ik dit gewoon gedaan. Bij de Aldi kan dit ook, zeer simpel zelfs. wellicht gebruik je oude software of zo?

[ Voor 3% gewijzigd door stickyfish op 29-10-2007 08:30 ]

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireMotion
  • Niet online

FireMotion

MvdKelen schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 09:20:
idem. Ik maak mn pagina's altijd in photoshop. Dan kun je ook makkelijker je pagina's hergebruiken voor een ander album.
Precies, zo kan je alle layouts maken die je maar wilt.

Ik wil een keer blurb.com proberen. Deze heeft goede prijzen en je kan ook fullpage layouts maken. Ook keuze uit hardcovers met je eigen foto's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
stickyfish schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 08:30:
[...]

de software van cewe, die volgens mij voor oa. kruidvat en aldi gebruikt wordt, kan dit wel.
heb laatst een boek gemaakt via MijCewe fotoboek of zoiets, en daar heb ik dit gewoon gedaan. Bij de Aldi kan dit ook, zeer simpel zelfs. wellicht gebruik je oude software of zo?
Helaas, de software van Kruidvat kan het niet (of het is heel goed verstopt), van de Aldi heb ik niet geprobeerd. Wist niet dat het daar ook al kon |:(

De optie van de pagina's te maken in Photoshop zal ik eens verder in duiken, iemand daar een mooie handleiding voor? Ik heb dit album nu met de software van fotoproduct4u.nl gemaakt. Kon ik niet zelf mijn achtergronden instellen, maar vond een effen achtergrond geen heel verkeerd alternatief. Qua kwaliteit kwam het er op dit forum goed uit... ben benieuwd! Als ik het album binnen heb zal ik desgewenst een paar foto's ervan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireMotion
  • Niet online

FireMotion

Damfransje schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 09:27:
De optie van de pagina's te maken in Photoshop zal ik eens verder in duiken, iemand daar een mooie handleiding voor?
Check in ieder geval eerst de afmetingen van het boek, plus eventuele snijmarges (bleed) en kijk of de leverancier ook in hun FAQ aangeeft welke resolutie men gebruikt om te drukken (dpi). Gebruik dan Photoshop of welke ander programma dan ook, en geef daarin de afmetingen inclusief snijmarges aan, en het aantal dpi.

Daarna kan je je creativiteit erop los laten.

Als dat klaar is kan je de pagina's in het gebruikte programma laden om de bestelling te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
FireMotion schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 09:38:
[...]

Check in ieder geval eerst de afmetingen van het boek, plus eventuele snijmarges (bleed) en kijk of de leverancier ook in hun FAQ aangeeft welke resolutie men gebruikt om te drukken (dpi). Gebruik dan Photoshop of welke ander programma dan ook, en geef daarin de afmetingen inclusief snijmarges aan, en het aantal dpi.

Daarna kan je je creativiteit erop los laten.

Als dat klaar is kan je de pagina's in het gebruikte programma laden om de bestelling te doen.
Thanks!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Damfransje schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 09:27:
Ik heb dit album nu met de software van fotoproduct4u.nl gemaakt. Kon ik niet zelf mijn achtergronden instellen, maar vond een effen achtergrond geen heel verkeerd alternatief.
Raar, dat het je niet gelukt een eigen afbeelding als achtergrond in te stellen. Je kan altijd een afbeelding paginagroot plaatsen, die evt. iets 'wassen' of kleuraanpassen en daar dan één of meer andere afbeeldingen of teksten voor plaatsen. Je moet alleen niet uitgaan van de standaard templates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:54
klaasopurk schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 08:50:

Wellicht wat aan de late kant, maar als insider bij MyPhotoFun moest ik hier toch nog even op reageren :)

De luxe albums worden in 4 verschillende kleuren geleverd. Zwart, rood ,wit (allen kunstleder) en zilver linnen structuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240165

Ik heb vandaag een stuk of 10 verschillende albumprint software gebruikt en geen een voldoet aan mijn wensen. Ik heb voorheen 2 albums bij de Hema laten maken, de software was erg gebruiksvriendelijk, de kwaliteit was ok.

Ik zoek een programma:
- dat mijn eigen foto's als achtergrond kan gebruiken (en de transparantie veranderd kan worden)
- waar een groot album (30x30 cm) tot de mogelijkheden behoort
- meer dan 65-70 pagina's mogelijk is
- (enige vorm van kaders oid zou ook fijn zijn)
- en ook niet al te moeilijke software heeft

Ik heb myphotobook.nl ook geprobeerd. Werkt wel aardig, alleen kan ik de foto's geen randen/kaders geven en staan de fotomaten niet vast. Bij Blurb kreeg ik geen achtergrond van mijn foto's. Bij heel veel printservices is het maximum 60 pagina's. En bij een hoop het formaat te klein.

Verder heb ik Photoshop Elements 6 geprobeerd... drama. Ik snap er echt bijna niks van en ben de wanhoop nabij.

Heeft iemand tips? Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:54
Anoniem: 240165 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:27:
Ik heb vandaag een stuk of 10 verschillende albumprint software gebruikt en geen een voldoet aan mijn wensen. Ik heb voorheen 2 albums bij de Hema laten maken, de software was erg gebruiksvriendelijk, de kwaliteit was ok.

Ik zoek een programma:
- dat mijn eigen foto's als achtergrond kan gebruiken (en de transparantie veranderd kan worden)
- waar een groot album (30x30 cm) tot de mogelijkheden behoort
- meer dan 65-70 pagina's mogelijk is
- (enige vorm van kaders oid zou ook fijn zijn)
- en ook niet al te moeilijke software heeft

Ik heb myphotobook.nl ook geprobeerd. Werkt wel aardig, alleen kan ik de foto's geen randen/kaders geven en staan de fotomaten niet vast. Bij Blurb kreeg ik geen achtergrond van mijn foto's. Bij heel veel printservices is het maximum 60 pagina's. En bij een hoop het formaat te klein.

Verder heb ik Photoshop Elements 6 geprobeerd... drama. Ik snap er echt bijna niks van en ben de wanhoop nabij.

Heeft iemand tips? Alvast bedankt :)
Als ik jou was zou ik MyPhotoFun eens gebruiken. In principe kan die alles wat jij wil, behalve de achtergrond transparantie veranderen, zelf een foto als achtergrond gebruiken kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Bij fotoproduct4u kan dat dus ook, zoals ik hierboven al heb neergezet:
jfeelders schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:33:
...Je kan altijd een afbeelding paginagroot plaatsen, die evt. iets 'wassen' of kleuraanpassen en daar dan één of meer andere afbeeldingen of teksten voor plaatsen. Je moet alleen niet uitgaan van de standaard templates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Hebben jullie ervaring met digitale fotoalbums onder linux?

Ik werk sinds kort met xubuntu, maar alleen om dit houd ik XP in een dualboot op mijn pc. Er zijn maar een paar leveranciers waarbij je online de albums kunt maken, maar dat vind ik niks. Ik ben al aan het experimenteren met Wine, wat ook nog niet altijd vlekkeloos gaat.

Het liefst had ik gezien dat er een crossplatform versie komt (java ofzo). Of dat men de protocollen vrijgeeft waarmee men naar de drukker stuurt. Een bestand waarin het album is opgeslagen is uiteindelijk niets meer of minder dan een container met foto's en coordinaten. Dat zou toch te reproduceren zijn?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240207

Hi Olivier, naar mijn weten kun je bij Albumprinter.com alle formaten hardcovers vanaf 24 pagina laten maken, en de kwaliteit van de foto's is ook erg mooi. Succes! :)

Anoniem: 240165

jfeelders schreef op woensdag 14 november 2007 @ 09:29:
Bij fotoproduct4u kan dat dus ook, zoals ik hierboven al heb neergezet:

[...]
Dat klopt, alleen is het maximum aantal pagina's 56. Dat red ik niet... Heb een rondreis gemaakt en heb 503 foto's :)

Hoe werkt dat met myphotofun? Je hebt een basisboek van 50 pagina's en dan kun je 50 pagina's erbij kopen en daar een boek van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 05-05 20:43

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

henkleerssen schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:01:
www.myphotobook.nl niet verkeerd idd.. maar je ziet hier en daar wel moire patronen.. dus de resolutie van printen is niet aangepast aan dat van de fotos. Daar is weinig aan te doen. tenzij je de precieze print resolutie weet.. en dan nog kans op..
moire is een (in principe) niet te vermijden effect van drukwerk, heeft niks met resolutie te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

wat software betreft: iemand ervaring met Pixel Creator Pro? Stand alone plugin-achtige tool om in PS pagina's op te maken, is dus aanbieder-onafhankelijk:

http://www.pixelcreatorpro.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

gratis_vodka schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:31:
wat software betreft: iemand ervaring met Pixel Creator Pro? Stand alone plugin-achtige tool om in PS pagina's op te maken, is dus aanbieder-onafhankelijk:

http://www.pixelcreatorpro.com/
Lijkt mooi spul. Ik gebruik nu InDesign (via het werk) regelmatig voor dit soort dingen.
De prijs is dan ook voorlopig het enige argument om dit niet eens te proberen, $329...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
In feite maak je gewoon grote pagina's die je exporteert als grote jpg's die je importeert in een programma naar keuze?
- edit opmaken in Scribus en dan exporteren naar JPG's? Mmmm ... dan hoef ik maar één programma te leren ipv steeds te switchen tussen aanbieders (vanwege aanbiedingen en producten) :)

Is wel een pluspunt voor de compatibiliteit omdat sommige aanbieders schijt hebben aan het feit dat je mss na een jaar een album nogmaals wilt afdrukken.

[ Voor 25% gewijzigd door Eusebius op 19-11-2007 20:10 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Laatst online: 16-04 11:46
Mijn vriendin is wat aan het spelen geweest met de Hema-software, maar liep op een gegeven moment tegen het probleem aan dat foto's op erg slechte kwaliteit werden getoond in het programma.

Heeft iemand dat probleem ook gehad? En is het bij het uiteindelijke afdrukken wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Dat is om het programma sneller te maken. Heeft geen invloed op het uiteindelijke resultaat. Kijk maar in de map waar je het bestand in opslaat: daar staan de kleine foto's (voor de voorbeelden) & grote foto's (om afgedrukt te worden).

Waar je wel mee moet oppassen, is de 'automatische verbetering' (niet bij Hema/Albumprintersoftware, wel bij andere aanbieders): die verslechterd (!) bij mij de foto's.

- edit: Hema = Albumprinter, alleen bij laatstgenoemde krijg je geen Hema inprint achterop en heb je andere keuzes in kleur, omslag etc.

[ Voor 13% gewijzigd door Eusebius op 30-11-2007 16:03 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242303

Ik heb veel fotoboeken bekeken op prijs, mogelijkheden en prijs.
Ik blijf fan van www.hetfotoalbum.nl

Voor zover ik heb kunnen nagaan is hetfotoalbum.nl de enige die de mogelijkheid biedt
om ook veel tekst toe te voegen.

Van onze Australiereis heb ik wel 10 gebonden boeken met hard kaft gemaakt en hierin ook de tekst van onze dagboeken verwerkt.
Binnen 4 dagen na uploaden en online betalen wordt het fotoboek afgeleverd

Kortgelden ook een aantal fotoboeken gemaakt van onze reis door Scandinavie. Perfect uitgevoerd en snel afgeleverd.

Het is mogelijk om foto's over een hele pagina te printen. Ik maak ook foto's in panorama op 2 aan elkaar liggende pagina's. Hiervoor snijd ik de foto in 2 exact gelijke stukken die ik apart opsla.
De linker helft komt op de linker pagina en rechter helft op de rechter pagina. Perfect!

Ik daag u uit mij een beter alternatief te laten gebruiken
Veel plezier met uw fotoalbums
Normen Waerdenburch
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

www.hetfotoalbum.nl heeft 1 manco: het werkt niet op een apple computer! Zonde!

Was ik vergeten te melden
Normen Waerdenburch
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Anoniem: 242303 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 16:45:
www.hetfotoalbum.nl heeft 1 manco: het werkt niet op een apple computer! Zonde!

Was ik vergeten te melden
Normen Waerdenburch
8)7
FYI hetfotoalbum =http://www.myphotofun.com/ Kijk maar eens welke link er onder de FAQ/Contact zit.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FYI hetfotoalbum =http://www.myphotofun.com/ Kijk maar eens welke link er onder de FAQ/Contact zit.

Lijkt veel op hetfotoalbum.nl maar ...... ook niet voor apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Lijkt? Het is dezelfde firma die het drukwerk verzorgd. Alleen de retailer is anders.

Heb je wine? Ik draai de software van phototools onder Linux. Wel met een foutmelding, maar verder gaat alles goed. Of je kunt uploaden naar Internet weet ik niet. Nog niet geprobeerd.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
weet iemand een afdrukcentrale die foto's als losse bladen afdrukt die je zelf in een album kunt doen.
Ik zou zoiets willen gebruiken voor mijn foto's van de fotoclub, zodat ik elke maand foto's kan toevoegen.
Ik wil geen geplakt album ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MvdKeulen vroeg: weet iemand een afdrukcentrale die foto's als losse bladen afdrukt die je zelf in een album kunt doen.

www.hetfotoalbum.nl en het gelijke www.myphotofun.com ( !Lennart!!) leveren een exclusief vierkant album waarbij je een zg. "navulling" voor kunt kopen. Dit zijn losse pagina's waarop je je foto's kunt laten afdrukken. Wel prijzig lijkt mij maar dan heb je ook wat!
Misschien een optie
Normen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
MvdKelen schreef op woensdag 05 december 2007 @ 18:30:
weet iemand een afdrukcentrale die foto's als losse bladen afdrukt die je zelf in een album kunt doen.
Ik zou zoiets willen gebruiken voor mijn foto's van de fotoclub, zodat ik elke maand foto's kan toevoegen.
Ik wil geen geplakt album ofzo.
Je kunt ook kijken naar www.phototools.nl. Die hebben een paar navulproducten in hun assortiment.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
* Update
Ik heb het overzicht (helaas nog steeds hardcoded :p) op mijn site aangepast. Er staan nu ook enkele aanbieders bij met albums van echt fotopapier. Ook kun je de tabel downloaden als apart Html-bestand.

Tips, aanvullingen en correcties hoor ik graag!

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ik ben al een tijd af en toe bezig een fotoboek te maken. Een paar maanden geleden was er een erg voordelige actie bij fotoproduct4u.nl, dus ik werk nu met hun editor om het boek in elkaar te zetten. Op zich werkt het prima. Wat ik erg fijn vindt t.o.v. Photoshop bijvoorbeeld, is dat als je een foto resized met andere verhoudingen er automatisch een stukje wordt bijgesneden. Wat me echter steeds meer begint te storen, is dat je niet kunt inzoomen om te zorgen dat foto's netjes uitgelijnd zijn t.o.v. elkaar. Heeft iemand ervaring met deze editor? Zo ja, hebben jullie het gewoon maar voor lief genomen, zie ik iets over het hoofd, of zijn jullie toch voor Photoshop of iets in die geest gegaan?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

je kan (dacht ik met rechtsklik ofzo) de uitlijndata tevoorschijn toveren. Dan kan je alle foto's op de millimeter uitlijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Bedoel je dat raster? Die gaat namelijk maar tot 0.5 cm, en werkt voor geen meter. Ook kun je je foto's een kader van tot een halve milimeter geven, maar dat verhelpt het uitlijnprobleem ook niet.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ik heb de editor even opnieuw geinstalleerd en jawel hoor: rechtsklik op een foto en dan 'Positie/Formaat'. Je kan alles instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Voor het eerste een fotoboek bij het kruidvat laten maken.
Kleuren zijn goed en de pagina randen komen goed overeen met wat ik in de software zie.
Ze hebben alleen een soort 'auto levels' achtige bewerking op al m'n foto's gedaan zonder een mogelijkheid om dit uit te zetten.
Ik had enkele foto's licht gemaakt om als achtergrond te gebruiken en deze zijn dus weer teruggezet in normale belichting.
Verder had ik een aantal foto's in de software exact aan elkaar aligned en deze hebben toch een kleine verspringing.

Ik heb de lichte foto's nu (buiten beeld) een beetje zwart gemaakt en de versprongen foto's wat verschoven en hetzelfde boek opnieuw besteld, ik ben benieuwd.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:08
Anoniem: 242303 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:48:
MvdKeulen vroeg: weet iemand een afdrukcentrale die foto's als losse bladen afdrukt die je zelf in een album kunt doen.

www.hetfotoalbum.nl en het gelijke www.myphotofun.com ( !Lennart!!) leveren een exclusief vierkant album waarbij je een zg. "navulling" voor kunt kopen. Dit zijn losse pagina's waarop je je foto's kunt laten afdrukken. Wel prijzig lijkt mij maar dan heb je ook wat!
Misschien een optie
Normen
Zijn er ook nog opties voor "gewone" A4 pagina's? We hebben al een aantal mappen liggen met ingeplakte foto's en willen graag op dat formaat verder gaan. Hema biedt het voor zover ik weet wel aan, alleen kan ik met die waardeloze software na een update mijn op een eerder moment gemaakte pagina's niet meer inlezen (en kan ik dus opnieuw beginnen)...

Als aanvulling op dit topic:
Ik heb onze vakantiefoto's laten afdrukken bij foto.com. Afrader wat mij betreft. Geschaalde foto's blijken ineens veel meer ruis te bevatten (hoge kwaliteit foto als klein plaatje op een pagina ziet er niet uit) en rondom een aantal foto's staat ook een lijn/kader die we niet toegevoegd hebben in de software. We hebben geklaagd over de kwaliteit en het moet gezegd worden dat ze daar goed op gereageerd hebben. Binnen 2 weken hadden we een nieuw (en gratis) album in de bus liggen. Echter, met precies dezelfde fouten. De Nederlandse ondersteuning kon niet veel voor ons betekenen, omdat alles in het buitenland gedrukt wordt.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105262

Eusebius schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 16:02:
Dat is om het programma sneller te maken. Heeft geen invloed op het uiteindelijke resultaat. Kijk maar in de map waar je het bestand in opslaat: daar staan de kleine foto's (voor de voorbeelden) & grote foto's (om afgedrukt te worden).

Waar je wel mee moet oppassen, is de 'automatische verbetering' (niet bij Hema/Albumprintersoftware, wel bij andere aanbieders): die verslechterd (!) bij mij de foto's.

- edit: Hema = Albumprinter, alleen bij laatstgenoemde krijg je geen Hema inprint achterop en heb je andere keuzes in kleur, omslag etc.
Weet iemand of dit ook zo is met de software van Albert Heijn (cewe)???

Mn moeder heeft het namelijk helemaal ontdekt in Paint Shop Pro om eigen collages te maken als album pagina, maar wanneer ze dit overzet in AH albumzooi, ziet het er onscherp uit, terwijl de pagina die gemaakt is in PSP wel ingesteld om op de grootte van zo'n pagina scherp te zijn...
Daarnaast als ze de foto zogenaamd op 100% wil bewerken in de software van AH, ziet het er ook scherp uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Waarschijnlijk dat het gewoon een 'versimpeling' is van de foto om er snel mee te kunnen werken. Kijk maar eens in de werkfolder van het project of er 2 foto's staan: de grote foto die goed & scherp is en een verkleinde versie. De verkleinde versie wordt opgeblazen.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:08
coelho schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:54:
[...]

Zijn er ook nog opties voor "gewone" A4 pagina's? We hebben al een aantal mappen liggen met ingeplakte foto's en willen graag op dat formaat verder gaan. Hema biedt het voor zover ik weet wel aan, alleen kan ik met die waardeloze software na een update mijn op een eerder moment gemaakte pagina's niet meer inlezen (en kan ik dus opnieuw beginnen)...
Subtiel kickje omdat ik nog steeds op zoek ben naar een dergelijk systeem en Hema het vandaag voor de 2e keer voor elkaar kreeg om met een nieuwe software versie oude pagina's onleesbaar te maken!

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Bij fotoproduct4u hebben ze 29x20cm pagina's. Is die 1/2cm per zijde een probleem voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05 07:45
Je zou je pagina's ook in Photoshop of een ander programma kunnen maken. Dan krijg je dus 1 foto (waar dus meerdere foto's opzitten) per blz. en als er dan nieuwe software komt, dan hoef je alleen deze paar foto-bladzijdes opnieuw in te laden.
Als ik mij goed herinner zijn er meer mensen die ooit in dit topic hebben aangegeven zo te werken en dat dat goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
--Niels-- schreef op maandag 28 april 2008 @ 18:22:
Je zou je pagina's ook in Photoshop of een ander programma kunnen maken. Dan krijg je dus 1 foto (waar dus meerdere foto's opzitten) per blz. en als er dan nieuwe software komt, dan hoef je alleen deze paar foto-bladzijdes opnieuw in te laden.
Als ik mij goed herinner zijn er meer mensen die ooit in dit topic hebben aangegeven zo te werken en dat dat goed bevalt.
Yup. Zelfs binnen dezelfde bedrijven wisselen ze nog weleens van standaard. Dan is het heel heel heel erg vervelend dat je een album van vorig jaar nu opeens niet meer kan nabestellen.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262537

Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van TicTacPhoto (http://www.tictacphoto.com/)?

Mijn eigen ervaring met Pixum (www.pixum.nl) is goed wat betreft de afdrukken, maar het album (soft cover) is niet veel meer dan een printje van een kleurenprinter met een vrij slechte afdrukkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Anoniem: 262537 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:38:
Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van TicTacPhoto (http://www.tictacphoto.com/)?
Nope, maar ziet er op zich goed uit. Geen kleine firma, alleen wel weer lekker afwijkende formaten en helaas ook nog eens niet consistent qua verhouding onderling :'(
Mijn eigen ervaring met Pixum (www.pixum.nl) is goed wat betreft de afdrukken, [...]
Nou ja, goed, totdat je dezelfde vergroting bij Profotonet laat afdrukken, dan kom je erachter dat Pixum met een erg lage resolutie afdrukt en daardoor heel veel details verdwijnen. Profotonet drukt af met 300/400dpi en dat zie je toch wel overduidelijk als je ze naast elkaar legt...
[...]
maar het album (soft cover) is niet veel meer dan een printje van een kleurenprinter met een vrij slechte afdrukkwaliteit.
Helemaal mee eens. Eenmaal gedaan bij hun en dat was ook meteen de laatste keer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263930

Omdat ik al veel van dit soort topics op internet ben tegen gekomen en nog niet echt een goede overzichtsite van fotoboeken heb gevonden, ben ik er zelf maar een begonnen.

Mijn doel is om op http://www.fotoboeken.net een zo volledig mogelijk overzicht van fotoalbum aanbieders en de verkrijgbare fotoboeken te bieden. Het idee is ook dat gebruikers er hun ervaringen achter kunnen laten per fotoboek.
Het is een hobbyproject van me waar de laatste tijd veel tijd in is gaan zitten, dus ik hoop dat mijn bericht niet te spammerig overkunt en dat jullie misschien een kijkje willen nemen. O-)

Ik heb tot nu toe 10 aanbieders en in totaal meer dan 80 fotoboeken toegevoegd. De recenties zijn helaas nog wat leeg, alleen mijn eigen recentie staat er nog. Ik zou het erg leuk vinden als ook anderen er hun ervaringen willen delen.
Opmerkingen en suggesties zijn ook erg welkom trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 23:48
Recentelijk heb ik weer een boek afgedrukt bij Apple. Vorige keer vond ik ze maar matig, maar nu hebben ze ze verbeterd. En ik moet zeggen: ik was helemaal verbaasd van de afdrukkwaliteit! De kleuren waren goed, zwartwaarde goed en lekker scherp! Wat een verbetering tov de vorige keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Wie heeft hier ervaring met Myphotofun? Ik wil graag een 34*34 afdrukken, maar lees hele verschillende ervaringen op internet. Eigenlijk durf ik het niet zo aan ... ik kan als test eerst een klein albumpje laten printen, maar het ozu goed kunnen dat deze op een andere printer wordt gedrukt.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:52
De consumentenbond heeft weer een test gedaan met foto boeken. Albumprinter heeft testtabel op zijn site geplaatst.
http://www.albumprinter.com/nl/nr1.html

In de tekst staat tevens nog vermeld dat albumprinter in de zomer ook de mogelijkheid krijgt voor ander meer glossy (foto) papier, ben benieuwd wat dit qua kwaliteit nog oplevert. Hier staat op hun site nog niks over vermeld?
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste