[Ervaringen] Digitale fotoalbum ontwikkelen

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 201.900 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een mooi album om een trouwalbum mee te ontwerpen.
Er zijn allerlei vergelijkings sites ook met gebruikers evaringen zoals http://www.onlinefotoservices.nl/.
Als je daar kijkt zie je dat bijvoorbeeld fotobuch en blurb vrij goede scores hebben.
Ga je dan gebruikers ervaringen bekijken dan zijn er een aantal die de kwaliteit geweldig vinden, en een aantal die het belabberd vinden.
Dit heb je natuurlijk altijd met vergelijkings sites, maar het maakt het je er niet makkelijker op.

Wat ik zoek. (naar aanleiding van de wensen van het bruidspaar in kwestie)
- een groot liggend album. (minstens 30x20 ongeveer)
- (kunst)lederen omslag. Liefst met mogelijkheid een tekst/titel erin te plaatsen.
- Goede kleuren en afdrukresolutie.
- ca 50 pagina's.
- prijs tot €100

Software mogelijkheden zijn minder belangrijk aangezien ik toch in photoshop ontwerp.

Ik verwacht niet dat me verteld word wat ik moet nemen. Zo werkt got niet, dat weet ik ook wel.
Ik wil alleen graag weten wie er goede ervaringen heeft met een fotoservice die deze mogelijkheden bied.

Wat vinden de gebruikers hier bijvoorbeeld ook van de kwaliteit van blurb en fotobuch.de?
fotobuch wordt hier wel een paar keer vernoemd, blurb wat minder.

edit:
Volgens die consumentenbond test (niet dat ik daar veer oordeel aan hecht) zou webprint ook goede kwaliteit zijn. Ik vind de website echter niet zo duidelijk in de formaten en mogelijkheden. Volgens mij zijn die daar erg beperkt.

[ Voor 8% gewijzigd door M a r c o op 11-08-2008 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 11:02
Ik heb gisteren Designer 2.0 van Fotobuch.de geinstalleerd en ook een aantal van de add-ons maar deze worden niet door het programme gezien na opnieuw opstarten. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
M a r c o schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 14:25:
Ik ben op zoek naar een mooi album om een trouwalbum mee te ontwerpen.
Op mijn site staat ook een overzichtje: http://www.aangeenbrug.org/artikel/overzicht-luxe-fotoalbums (onderaan). Met leer kom je uit op myphotofun. Helaas lees ik daar veel negatieve berichten over, oa over de afdrukkwaliteit. Kijk ook eens naar Hoffman. Is belicht fotopapier, niet duur, kan 180 graden open.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Eusebius schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:53:
[...]

Op mijn site staat ook een overzichtje: http://www.aangeenbrug.org/artikel/overzicht-luxe-fotoalbums (onderaan). Met leer kom je uit op myphotofun. Helaas lees ik daar veel negatieve berichten over, oa over de afdrukkwaliteit. Kijk ook eens naar Hoffman. Is belicht fotopapier, niet duur, kan 180 graden open.
Hofmann heb ik goed ervaring mee.
Hiermee heb ik een album voor mijn nicht haar bruiloft gemaakt.
Mijn zus wil voor die van haar geen Hofmann. De pagina's zijn daar op dikke kartonnen bladeren geplakt. Dit vond zij zelf niet zo mooi. Ze vind het wat aanvoelen als zo'n kinderleesboek.
Tja, meningen verschillen, maar uiteindelijk wordt het haar album, dus probeer ik me daar ook aan aan te passen.
Nadeel van Hofmann vind ik dat er maar 1 formaat is. Graag had ik bijvoorbeeld ook een vierkant of liggend album gezien. Toen ik mijn vorige album daar maakte kon je ook nog niet meer dan 30 pagina's maken. Dit is gelukkig al meer geworden.

De keuze lijkt voor mij gevallen te zijn voor het professional album van fotobuch.
En dan misschien de landscape A3 afmeting :o (of anders A4)
Je kunt je album ontwerpen, en dan later pas kiezen welke maat. Verhoudingen zijn gelijk.
De A3 zal wel behoorlijk duurder uitvallen.
Voor zover mijn Duits nog enigzins niet verroest is, begrijp ik op de service pagina dat je een monster setje van kaft materialen kunt aanvragen. Hier ga ik maar eens naar informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-06 07:30

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

heb ik eens een boek besteld; ik was tevreden. Goed ingebonden, voelt degelijk aan en prima kwaliteit foto's.

Het haalt het bij lange na niet bij iets dergelijks als Asuka maar goed dan praat je over een heel andere prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Over wat voor prijzen praat je dan?
Ik heb geen zin om me te gaan registreren om een prijslijst te kunnen zien.

• M a r c o
  • Niet online
Fotobuch.de stuurt mij kostenloos een sample setje op met alle beschikbare materialen voor de kaft van hun fotoboeken.
Zeer nette service vind ik.

• gratis_vodka

gratis_vodka

volgens mij een A3 boek zo'n 100 euro

• M a r c o
  • Niet online
Zo duur is dat dan toch niet vergeleken met fotobuch?
Daar betaal je voor de A3 liggend € 79.90 voor 16 pagina's en € 2 per 2 pagina's extra.

Edit: Of bedoelde je ook de prijs bij fotobuch? Bij Asuka zie ik namelijk geen A3 formaten.

Edit2: Na wat googelen een pdf gevonden met een Asuka prijslijst. :o :S
Voor zulk geld mag het wel goed zijn ook, maar ik vind het toch wat veel.

[ Voor 49% gewijzigd door M a r c o op 14-08-2008 15:46 ]

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 01:19
Hey grappig om hier weer te lezen over fotoalbum software. Als "insider" bij MyPhotoFun kan ik wel het een en ander vertellen, dus als er vragen zijn kan je mij een DM sturen.

• Eusebius
  • Niet online
Racemol schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:45:
Hey grappig om hier weer te lezen over fotoalbum software. Als "insider" bij MyPhotoFun kan ik wel het een en ander vertellen, dus als er vragen zijn kan je mij een DM sturen.
Ik hou de discussie liever openbaar ;-)

Op internet lees ik negatieve reviews over jullie drukprocede. Kun je daar iets over uitleggen / reactie op geven? Het gaat vooral over strepen, zwart slecht etc. Daarom ben ik benieuwd naar:
- gaat alles via dezelfde printer?
- is het mogelijk om een klein album te proberen (bestellen) die op dezelfde printer wordt gedrukt als een groot album?

Jullie grote albums zijn heel interessant, alleen de negatieve reviews houden met steeds tegen om ze te bestellen.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 01:19
Ik zeg dit vanuit mijn eigen mening, niet vanuit het bedrijf :)

Er zijn volgensmij positive en negatieve reviews over zo'n beetje elke aanbieder. Al kan ik mij voorstellen dat je het risico met een groot album niet wilt nemen.

Strepen kunnen voorkomen, al hebben wij een uitgebreide kwaliteitscontrole, toch wil er soms eentje doorheen komen. Een mailtje naar de klantenservice met eventueel een foto erbij en het wordt altijd netjes opgelost (opnieuw geprint).

De kleur zwart wordt naar mijn eigen mening juist erg goed door ons geprint. In mijn eigen albums gebruik ik _altijd_ een zwarte achtergrond met witte kaders rond de foto. Zwart is ook echt zwart (dus alleen zwarte toner wordt gebruikt).

Alle albums worden op dezelfde printer en met dezelfde kwaliteit geprint. Een nadeel van het pocket album is dat je snel te kleine foto kaders gaat gebruiken en hierdoor het detail van de foto weg valt. Ga je dus als test een pocket album bestellen, doe dan het liefst 1 foto per pagina. Dat geeft gewoon het mooiste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
M a r c o schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:01:
Fotobuch.de stuurt mij kostenloos een sample setje op met alle beschikbare materialen voor de kaft van hun fotoboeken.
Zeer nette service vind ik.
Het sample pakket lag vandaag al in de brievenbus. De materialen zien er mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 00:52
Zijn er ook fotoalbums te koop zonder glanzend papier? Maar met lekker dikke ruw bladen? Vind ik wel mooi, of moet ik daarvoor profi druk doen?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:54

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb gisteravond een boek gemaakt bij Fotobuch.de en ben hem nu aan het uploaden. Het is een classic album van de premium serie met 16 pagina's en in totaal zo'n 30-40 foto's (een weekje vakantiefoto's). Mocht dit er nou heel goed uitzien dan ga ik zeker meer en dikkere boeken ontwerpen en bestellen.

De totaalprijs inclusief verzendkosten is 26,90 euro en uiteraard wordt het in verhouding goedkoper als je meer pagina's in je album plaatst, maar ik vond dit genoeg voor deze serie en ik gebruik het ook een beetje om te kijken of ik hier meer albums ga laten ontwikkelen.

De software (Designer 2.0) is wel superflexibel en gebruikersvriendelijk. Enige wat ik me afvraag is hoe de binnenkant van de harde kaft eruit komt te zien. De eerste en laatste pagina (dus de binnenkant voor de kaft) kan ik namelijk niet bewerken of een kleur geven.

EDIT: en 10 minuten later is mijn album geupload... :)
EDIT: en een week later ligt het album al in huis. Ziet er goed uit, mooie kaft, goede afdrukken en goeie kleuren.

[ Voor 8% gewijzigd door hars73 op 31-08-2008 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

M a r c o schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:37:
Zo duur is dat dan toch niet vergeleken met fotobuch?
Daar betaal je voor de A3 liggend € 79.90 voor 16 pagina's en € 2 per 2 pagina's extra.

Edit: Of bedoelde je ook de prijs bij fotobuch? Bij Asuka zie ik namelijk geen A3 formaten.

Edit2: Na wat googelen een pdf gevonden met een Asuka prijslijst. :o :S
Voor zulk geld mag het wel goed zijn ook, maar ik vind het toch wat veel.
sorry, bedoelde inderdaad Fotobuch. Voor de mensen die de lijst niet hebben: je bent incl. btw en verzending ergens tussen de 200 - 250 euro kwijt.

Ik vind het verschil echter wel gerechtvaardigd, maar goed, ik gebruik ze voor trouwreportages. Mensen geven dan graag wat extra voor een product wat echt top is, en dat is Asuka.

Gebruik voor Asuka ook Indesign, toch wel de allerbeste album software denk ik ;)

[ Voor 8% gewijzigd door gratis_vodka op 22-08-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Oh, das dan toch een wat andere lijst als degene die ik via google tegenkwam. Daar stonden prijzen van 675 euro op. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273063

Ik heb nu al bij een paar verschillende aanbieders fotoalbums besteld.
Allemaal hebben ze hun voor- en nadelen.
Maar wat ik zo leuk vind aan Henzo is de manier waarop het boek gebonden is, echt zoals bij een ouderwets fotoalbum.
Nu is mijn vraag of iemand nog een andere aanbieder kent die de albums ook op die manier bindt.
Want ik vind de kwaliteit van Henzo dan weer aan de matige kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 11:02
Recentelijk m'n fotoboek via Blurb ontvangen en de kwaliteit is niet onaardig. Het papier had nog wel iets dikker mogen zijn en ook bij het afsnijden zijn sommige pagina's niet geheel symmetrisch meer, maar qua kleuren ziet het er goed uit. Ook vrij snel na bestellen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

M a r c o schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:02:
Oh, das dan toch een wat andere lijst als degene die ik via google tegenkwam. Daar stonden prijzen van 675 euro op. :'(
als je een account hebt bij Asuka kun je de laatste prijslijsten in pdf downloaden; ze hebben recent de tarieven wel wat verhoogd maar 675 euro is het zeker niet :)

Ze staan overigens op Photokina voor die mensen die dat gaan bezoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Daniel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 09:50
Ik heb ook sinds kort mijn eerste ervaring met digitale fotoalbums en het is mij niet slecht bevallen. Ik had bij een vriend een boek van de HEMA gezien en vond de kwaliteit prima voor de prijs. Ik dacht iets te hebben gelezen van albumprinter.com, dat die hetzelfde was, maar dan met iets meer opties (?), dus die maar gedownload.

Ik was met twee vrienden naar New York, dus met mijn Nikon D50 (+18-70) hebben we flink de toerist uitgehangen.

De foto's zijn eerst door PS heengehaald om alleen levels en contrast goed te zetten.

Software
De software van Albumprinter.com is intuïtief, ik ken vooralsnog geen ander programma, maar je weet in 1x hoe het werkt. Nu is een album maken natuurlijk geen rocketscience, maar ik verwacht dat zelf dat mijn ouders het kunnen.

Alle foto's in een map en in de 'bibliotheek' zetten, dan krijg je keuze uit verschillende formaten, ik ben gegaan voor de grootste 30 x 30 cm. Uiteraard eigen voor- en achterkant laten printen. Software geeft zelf ook evt. templates waarin je je foto’s kunt plaatsen. Ik ben zelf aan de slag gegaan, gewoon een kwestie van slepen en vergroten/verkleinen etc. Uitlijnen van foto’s is ook geen probleem, als je schuift en je zit ‘on the spot’ dan zie je stippellijntjes lopen die aangeven dat ze gelijk zitten.

Het enige wat lastig was is het bijsnijden van foto’s eerst dacht ik niet dat het kon, maar toch wel via een aparte manier. Ook teksten invoegen gaat makkelijk.

Ben je klaar dan kun je nog kiezen wat voor papier, ik heb gekozen voor de matte versie. Betalen en verzenden en dan maar wachten!

Afbeeldingslocatie: http://www.djdaniel.nl/images/albumprinterklein.jpg

Het boek
Na plusminus 2 weekjes kreeg ik de drie bestelde exemplaren binnen, netjes in en kartonnetje. Zaten bij alledrie wel lichte krassen op de voorkant, het effect wat je kan krijgen door met de punt van 1 boek over oppervlak van een ander boek gaat, dus dat is niet helemaal netjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.djdaniel.nl/images/frontklein.jpg

Het enige wat jammer was is dat een gedeelte van voorkant is ‘omgeslagen’, dus die 200 moet zijn 2008... Ik heb het programma net opgestart voor een screenshot en moest een update uitvoeren, en als je kijkt op de screen van het programma hierboven, zie je netjes een dikke rode balk door die 8 staan, het is nu aangepast in de software dus. Jammer voor mij.

Afbeeldingslocatie: http://www.djdaniel.nl/images/hoeka.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.djdaniel.nl/images/hoekb.jpg

Kwaliteit is prima, niet heel extreem scherp. Maar geen inkjet-printer lijnen of ‘dots’, moeilijk uit te leggen. Niet zo scherp als een ASA200 analoge foto van 10x15, net daaronder. De foto’s heb ik zelf niet verscherpt in PS, de foto’s die verkleind zijn op papier zijn scherp, maar de foto’s die ik paginagroot heb geplaatst had ik achteraf gezien wel iets moeten verscherpen, let wel: Mijn D50 is slechts 6mp.

Afbeeldingslocatie: http://www.djdaniel.nl/images/timesklein.jpg

Kleur is gewoon netjes, wij hadden goed weer en het groene gras plus de blauwe luchten komen erg goed uit, ook wat nachtfoto’s zijn mooi.

Afbeeldingslocatie: http://www.djdaniel.nl/images/nachtklein.jpg

Voor 52 pagina’s plus eigen print voor- en achterkant, kostte mij per exemplaar ongeveer € 60. Ik vind het een prima boek voor een prima prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31178

gratis_vodka schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:53:
[...]

sorry, bedoelde inderdaad Fotobuch. Voor de mensen die de lijst niet hebben: je bent incl. btw en verzending ergens tussen de 200 - 250 euro kwijt.

Ik vind het verschil echter wel gerechtvaardigd, maar goed, ik gebruik ze voor trouwreportages. Mensen geven dan graag wat extra voor een product wat echt top is, en dat is Asuka.

Gebruik voor Asuka ook Indesign, toch wel de allerbeste album software denk ik ;)
Misschien een beetje offtopic, maar ik lees hier dat mensen Indesign gebruiken voor de "opmaak". Ik dacht laat ik dat ook maar doen, maar als ik in Indesign een export naar jpg doe is de kwaliteit nogal belabberd. Iemand enig idee hoe ik een opmaak moet exporteren naar een jpg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 10:35
Anoniem: 31178 schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:04:
Misschien een beetje offtopic, maar ik lees hier dat mensen Indesign gebruiken voor de "opmaak". Ik dacht laat ik dat ook maar doen, maar als ik in Indesign een export naar jpg doe is de kwaliteit nogal belabberd. Iemand enig idee hoe ik een opmaak moet exporteren naar een jpg?
Ik wil dit ook wel weten. Ook maak ik me zorgen dat fonts niet erg mooi worden als je ze in een jpg zet. Over een foto gaat misschien nog, maar op een witte achtergrond... Dat gaat er vast niet mooi scherp uitzien. Zijn er eigenlijk ook services waar je met een pdf vanuit Indesign terechtkunt? Dat lijkt me ideaal.

[ Voor 4% gewijzigd door torp op 22-09-2008 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Ik heb inmiddels een professional A3 fotoboek van 36 pagina's besteld bij fotobuch.
Als ik hem binnen heb zal ik mijn bevindingen hier wel laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:09

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Anoniem: 31178 schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:04:
[...]

"Vroeger", dus voor CS3 moest je voor goede kwaliteit saven in PDF, en dan vanuit de PDF weer export to/save as JPEG doen.

"Nu", dus in CS3 doe je domweg een export / jpeg, en geef je de kwaliteit en dpi op :*)

Controleer overigens wel ff je JPEG als je op 300dpi of 400dpi exporteert. Een van de twee kan precies in het midden van de afbeelding een vreemde kleurovergang geven |:(

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

en check voor de zekerheid even of het kleurprofiel goed staat.

Ik had 't eerst niet door dat je vanuit CS3 direct kon exporteren, dus ik gebruikte de PDF truc in 1e instantie, stupid..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31178

Mars Warrior schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:08:
[...]

"Vroeger", dus voor CS3 moest je voor goede kwaliteit saven in PDF, en dan vanuit de PDF weer export to/save as JPEG doen.

"Nu", dus in CS3 doe je domweg een export / jpeg, en geef je de kwaliteit en dpi op :*)

Controleer overigens wel ff je JPEG als je op 300dpi of 400dpi exporteert. Een van de twee kan precies in het midden van de afbeelding een vreemde kleurovergang geven |:(
Nu snap ik het. Ik gebruikte CS2 als test en vond het al zo raar dat zoveel mensen hier Indesign promoten. Ik zal het eens proberen met CS3. Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170121

Deze week krijg ik als het goed is drie fotoalbums van een bruiloft binnen via Albumprinter, Vierkant XL, zodra ik tijd heb zal ik even kijken of ik bevindingen kan plaatsen met foto's :)

Ik ben in ieder geval nieuwschierig naar de kwaliteit!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:54

Vos

AFCA

Hier net mijn vierkant XL album binnen via Albumprinter. Over de kwaliteit ben ik erg tevreden, heb voor de glans pagina's gekozen en dat oogt erg fraai! Ik vind hem er super uitzien!

Enig minpuntje...zelfde als Dj Daniel...de tekst op de voorkant is omgeslagen.

Zoals hieronder te zien is valt de tekst binnen de rode lijnen, echter valt de 'e' van 'Belize' en de '8' van '2008' weg....erg jammer. Het programma komt niet met de melding dat er een update is.

Hier ga ik wel even achteraan mailen...ik kies bewust voor een omslag met foto en tekst en betaal hier ook voor.

Afbeeldingslocatie: http://jasperstevens.nl/images/albumprinter.jpg

Anoniem: 172418

Ook hier een probleem met albumprinter.nl. Juist omdat het aardig werd gevonden in dit topic en op tweakers, tijdje geleden als test een vakantiealbumpje laten drukken. Dat zag ik prima uit, kleuren en materiaal zijn goed. Prijs is ook zeer netjes.

Goed, dacht ik. Nu kan het echte werk dus ook wel. Trouwalbum gemaakt en geupload. Vandaag binnengekregen... De voorkant was veelbelovend, echter na 2 pagina's ging het al mis. Albumprinter heeft zitten knoeien met de marges lijkt het. De witruimtes die ik aan de bovenkant had opengelaten in het programma lijken spontaan te zijn verdwenen. En dat terwijl er onderaan zat ruimte is nu.

Jammer dit. Moet ik weer achteraan mailen of bellen, mensen zitten te wachten op hun fotoalbum. :/

Edit: Vandaag via hun chat ( :X ) even uitgelegd wat het probleem was. Werd geholpen door een aardige mevrouw en het trouwalbum is opnieuw in productie genomen wegens productiefouten van de vorige dus. Toch wel goede service dus.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 172418 op 25-09-2008 15:26 . Reden: Nieuwe ontwikkelingen... ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:01

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 172418 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:19:
[...]

Goed, dacht ik. Nu kan het echte werk dus ook wel. Trouwalbum gemaakt en geupload. Vandaag binnengekregen... De voorkant was veelbelovend, echter na 2 pagina's ging het al mis. Albumprinter heeft zitten knoeien met de marges lijkt het. De witruimtes die ik aan de bovenkant had opengelaten in het programma lijken spontaan te zijn verdwenen. En dat terwijl er onderaan zat ruimte is nu.

Jammer dit. Moet ik weer achteraan mailen of bellen, mensen zitten te wachten op hun fotoalbum. :/

Edit: Vandaag via hun chat ( :X ) even uitgelegd wat het probleem was. Werd geholpen door een aardige mevrouw en het trouwalbum is opnieuw in productie genomen wegens productiefouten van de vorige dus. Toch wel goede service dus.
Daar ben ik wel blij om, aangezien wij ook bezig zijn met het album van onze huwelijksreis (trouwalbum komt via de fotograaf, neej..niet bij Albumprinter :p). Wat is de levertijd trouwens? Een week ofzo?

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-06 11:39
Vandaag mijn vierkante XL album van het Kruidvat binnengehad.
Ik ben niet echt ontevreden met de kwaliteit maar ik weet dat het een stuk beter kan.
Een echte foto is gewoonweg veel mooier
Het papier doet me allemaal een beetje tijdschriftachtig aan.
De prijs van 45€ voor 50 pagina's vind ik goedkoop.
Achteraan het album zie ik dat het bij CEWE vandaan komt dit is ook de drukker van D-foto's .
Ik kon het album niet via de software uploaden (foutmelding), dus heb ik de boel maar gebrand op CD.
Ik heb de foto's met Lumapix Fotofusion gemaakt echt een aanrader :9~ , gek dat ik dat hier nog niet heb gehoord.
Na het branden werden de foto's (hele pagina's) gecomprimeerd van ~7 MB naar ~1.5 MB, dat kan niet goed zijn voor een resolutie van 3600 x 3600.
Ik denk niet dat ik hier niet nog eens mijn fotoalbum laat afdrukken.
Volgens mij gebruikt het gros van de aanbieders CEWE als afdrukcentrale.
Ik vraag me af wie de afdrukcentrale van Pixum is?
Als ik op hun site kijk hebben ze dezelfde formaten Als Kruidvat.
Pixum is mijn vertrouwde leverancier van losse foto's, als die nu ook deze goede kwaliteit voor albums hebben.....

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:36
pinojo123 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 21:36:
(knip)
Volgens mij gebruikt het gros van de aanbieders CEWE als afdrukcentrale.
Ik vraag me af wie de afdrukcentrale van Pixum is?
Als ik op hun site kijk hebben ze dezelfde formaten Als Kruidvat.
Pixum is mijn vertrouwde leverancier van losse foto's, als die nu ook deze goede kwaliteit voor albums hebben.....
Volgens deze site is CEWE idd de afdrukcentrale.

Ook kun je op die site een overzicht zien van de aanbieders met hun afdrukcentrale (moet je wel even een vinkje zetten voor "Centrale").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Vos schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:33:
Hier ga ik wel even achteraan mailen...ik kies bewust voor een omslag met foto en tekst en betaal hier ook voor.
Ik ben ontwerper van drukwerk en ik vind het nogal riskant om tekst zo dicht op de rand te zetten. Een centimeter afstand lijkt me toch wel het minste, zeker bij zo'n gebonden omslag. Mooier ook.
Desondanks was het wel fijn geweest als ze even gewaarschuwd hadden. Staan hierover geen tips op hun website?

Overigens had ik een stukje terug een vraag gesteld over exporteren vanuit Indesign als jpg. Helaas geen antwoord gekregen, dus ik vraag het opnieuw: Ook maak ik me zorgen dat fonts niet erg mooi worden als je ze in een jpg zet. Over een foto gaat misschien nog, maar op een witte achtergrond... Dat gaat er vast niet mooi scherp uitzien. Zijn er eigenlijk ook services waar je met een pdf vanuit Indesign terechtkunt? Dat lijkt me ideaal.

[ Voor 35% gewijzigd door torp op 26-09-2008 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

torp schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 00:18:
[...]

Ik ben ontwerper van drukwerk en ik vind het nogal riskant om tekst zo dicht op de rand te zetten. Een centimeter afstand lijkt me toch wel het minste, zeker bij zo'n gebonden omslag. Mooier ook.
Desondanks was het wel fijn geweest als ze even gewaarschuwd hadden. Staan hierover geen tips op hun website?

Overigens had ik een stukje terug een vraag gesteld over exporteren vanuit Indesign als jpg. Helaas geen antwoord gekregen, dus ik vraag het opnieuw: Ook maak ik me zorgen dat fonts niet erg mooi worden als je ze in een jpg zet. Over een foto gaat misschien nog, maar op een witte achtergrond... Dat gaat er vast niet mooi scherp uitzien. Zijn er eigenlijk ook services waar je met een pdf vanuit Indesign terechtkunt? Dat lijkt me ideaal.
Als ik een omslag maak voor mijn fotoalbum, verschijnt er een rode stippellijn in beeld. Wat betekent dit?
Antwoord
Tekst en beeld die buiten de rode stippellijn vallen, worden omgevouwen. Deze zijn dus niet zichtbaar op de voorkant van uw boek.
Hier houd ik mij aan dus wiens fout is het? ;)

Het is mijn eerste ervaring met zo'n dienst, de volgende keer houd ik er zeker rekening mee...maar er zit dus blijkbaar een foutje in hun software.

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 26-09-2008 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

[...]

de betere albummakers als Asuka en dergelijke werken ook vaak met JPG (d.w.z.: aanleveren van materiaal moet in JPG). In de praktijk ben ik nooit tegen problemen opgelopen, maar goed, ik ontwerp albums als fotograaf, als DTP'er kijk jij hier vast anders tegenaan.

Ik kijk dus vnl. naar fotokwaliteit en gebruik eigenlijk nauwelijks tekst. In een PDF wordt tekst natuurlijk niet omgezet naar pixels, dat is neem ik aan het voordeel waar je op doelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Vos schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:51:
maar er zit dus blijkbaar een foutje in hun software.
Misschien in de software, maar blijkbaar ook in de voorlichting als ze niet aangeven dat je beter rekening kunt houden met kleine afwijkingen. Zeker als het opplakken handwerk is, en dat moet haast wel met die extreem lage oplages (waarin het verschilt van drukwerk, want daar kunnen ze foutjes in het eerste exemplaar eventueel nog bijstellen voor de volgende 9999).
gratis_vodka schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:59:
de betere albummakers als Asuka en dergelijke werken ook vaak met JPG (d.w.z.: aanleveren van materiaal moet in JPG). In de praktijk ben ik nooit tegen problemen opgelopen, maar goed, ik ontwerp albums als fotograaf, als DTP'er kijk jij hier vast anders tegenaan.
Nou ja, het lijkt me dat iedereen het prettig vindt als fotoonderschriften er net zo strak uitzien als de foto's. Anders wordt het toch een beetje ranzig...
In een PDF wordt tekst natuurlijk niet omgezet naar pixels, dat is neem ik aan het voordeel waar je op doelt?
Yep, de fonts worden opgeslagen in het bestand. En je hoeft geen losse jpg's te versturen.

[ Voor 28% gewijzigd door torp op 26-09-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Daniel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 09:50
Over dat gevalletje omslag bij albumprinter, bij hun is het nu opgelost, want nu zijn de rode balken dikker gemaakt links en rechts bij de omslag (zie mijn verhaal enkele postst terug). Ik moest namelijk van de week een update uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 13:45
Over albumprinter kan ik ook alleen maar positief reageren.. :) Ik heb een flink boek van mijn zomervakantie gemaakt (een trip van Amsterdam naar Peking), liggend L, ~70 pagina's. Daar zaten wat vlekjes in doordat her en der kennelijk de inkt wat had afgegeven (zie ook dit pdf'je), onder andere in de tekst. Net even via de chat aangegeven waar de foutjes zaten, maar het pdf'je was niet eens nodig... :) De order werd zonder vragen opnieuw in productie genomen.

Ook gelijk geinformeerd wat het moet kosten als je meer dan één album laat drukken, en bij 10 exemplaren of meer krijg je 10% korting.

Het album zelf is verder trouwens echt mooi. Dik papier, fotokwaliteit is prima en de geprintte omslag is ook netjes. Goed ingebonden ook, en voor een nette prijs. En simpele software :) Alleen jammer dat het puur 4:3 foto gebaseerd is, en mijn camera's toch echt 3:2 doen :P

Aan mij hebben ze iig een tevreden klant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Leuk stukje tekst in ieder geval ;)
heb de rest van de tekst ook gevonden op internet. Ga het wel eens doorlezen.
Ziet er uit als een leuk reisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Laatst online: 00:09

Mars Warrior

Earth, the final frontier

[...]
Bij de Copy-Copy shop weet ik dat je gewoon PDF kunt aanleveren, maar ik denk dat je daar weer geen album kunt laten maken :z

Zelf heb ik nooit echt problemen gehad met de JPEG/PNG omzetting.
Besef dat (vziw) Albumprinter met 200dpi afdrukt, dus nauwkeuriger zal het nooit worden.
Ik exporteer in de regel op een veelvoud daarvan, dus 400dpi of 600dpi en heb nog nooit problemen met de tekstkwaliteit gehad. Maar ook voor mij geld dat de fotokwaliteit belangrijker is dan het stukje tekst...

Geen idee wat een echte drukker doet aan dpi/ppi. Van ProfotoNet weet ik dat ze machines hebben voor 300ppi en 400ppi en dat hun uploadsoftware het aangeleverde materiaal al voorbewerkt op deze resolutie. In dat geval hou ik zelf ook 300dpi of 400dpi aan voor de export zodat ik zeker weet dat de jpeg die ik aanlever er ook zo uitkomt.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Nog even een update over Albumprinter.nl

Verbeterde trouwalbum vandaag al binnen gehad, echt snel is dat. Zag er nu een stuk beter uit. Klant heeft het dan ook direct opgehaald en vonden het erg mooi.

Dus jammer dat het deze keer met een omweg moest. Albumprinter is een fijne dienst wanneer je een fotoalbum wilt laten printen. Programma is makkelijk, niet helemaal waterdicht qua guidelijnen en bijv. geen kleurprofielen, maar het werkt voldoende. Afwerking, materiaal en verzending is ook prima in orde. Verzendtijd is aardig lang (ong. 10 dagen), maar de kosten zijn laag en dat is dan wel weer fijn.

Tot zo ver mijn bevindingen deze van albumprinter.nl :P

• Vos

Vos

AFCA

Hmz dat is wel snel...ik heb nog geen reactie op mijn mail gehad. Maandag maar eens de chat proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:41

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Klein vraagje over albumprinter, is het ook mogelijk om tekst aan de binnenkant van de omslag te krijgen? XL vierkant fotoboek, ik kan de buitenkant van de omslag bewerken en pagina 1. Maar waar zit pagina 1 dan? Is dat aan de binnenkant (links) als je de kaft omslaat, of zit deze pagina rechts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deWit schreef op zondag 28 september 2008 @ 15:03:
Klein vraagje over albumprinter, is het ook mogelijk om tekst aan de binnenkant van de omslag te krijgen? XL vierkant fotoboek, ik kan de buitenkant van de omslag bewerken en pagina 1. Maar waar zit pagina 1 dan? Is dat aan de binnenkant (links) als je de kaft omslaat, of zit deze pagina rechts?
Nee, is niet mogelijk. Je hebt eerst de kaft, daarna de binnenkant van de kaft, dan een blanco tussenblad en dan pas de eerste pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
  • Laatst online: 07-06 17:43
hoe gaat het in zijn werk als je inDesign wilt gebruiken voor albumprinter? Hoe ga je dan met die rode lijnen om. En welk formaat stel je in bij inDesign, standaard staat er iets van 50p0 weet iemand wat voor eenheid dit is?

Het zou trouwens ook wel leuk zijn om wat meer voorbeelden te zien van mensen om wat ideeen op te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
pffffff.... wat een business...

inDesign is inmiddels gelukt, en heb alle pagina's nu klaar 30 x 30 cm 300 dpi. Het zijn er 67 geworden.

Nu nog kiezen waar ik het ga laten afdrukken, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer. Albumprinter komt als beste uit de test van de consumentenbond, maar schijnt niet best te zijn als het gaat om de klantenservice enzo. dan heb ik nog gelezen over fotobuch.de en theemotioncompany.com. Maar dan zit je weer in het buitenland.

Er zijn natuurlijk honderden ervaringen, maar wat zouden jullie me nou aanraden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:36
Ik zou proberen eerst max. 10 aanbieders te selecteren die in staat zijn het formaat te leveren dat jij wil (deze website kan daarvoor handig zijn) en die natuurlijk een album leveren dat jij mooi vindt.
Bijv. op deze website de leveranciers aanklikken, snel op de site kijken of het wat is, kun je niks vinden, dan hebben ze pech...

Als je dat lijstje heb, kijk je weer op deze site. Dan even aanklikken dat je de afdrukcentrales wilt zien. Meestal leveren de centrales toch dezelfde albums aan de verschillende bedrijven, dus maak nu je definitieve keuze voor een bepaalde centrale (en daarmee dus album) en dan hoef je alleen nog maar uit te zoeken welke leverancier de beste software en service heeft.
(disclaimer, het kan natuurlijk zo zijn dat een centrale een bepaald soort album alleen aan een leverancier levert, maar dat moet je dan even zien als een uitdaging :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263930

Niels, fijn dat je het overzicht van aanbieders op mijn site handig vindt :).
Je hoeft trouwens niet de site te verlaten om de aanbieders te bekijken, dat kun je ook vrij makkelijk via dit aanbiederoverzicht doen.

Wat is trouwens de reden dat er toch heel veel mensen via fotobuch.de bestellen hoewel er tegenwoordig ook in Nederland veel aanbieders zijn? Goede ervaringen? Goede prijs/kwaliteitsverhouding?
Het verbaast me een beetje, aangezien de website en software niet in het Nederlands zijn. Hoewel...Blurb is Engelstalig en wordt ook vaak genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Ik heb bij fotobuch besteld om de volgende reden:

-Volgens de gemiddelde mening van verschillende sites was de prijs/kwaliteitverhouding daar zeer goed.
er zijn veel aanbieders in nederland die op de ene site de hemel in geprezen worden, en op de andere site weer afgekraakt worden. Fotobuch had redelijk constante meningen.
-De software is in het Engels te zetten, de handleiding en de site blijven echter duits, maar dit is voor mij geen belemmering.
-Uitvoering van de produkten. Mijn oog was gevallen op het proffesional A3 album met wit satijn(-like) kaft.

Mening achteraf:
Het boek was er redelijk snel (8 werkdagen), de kaft zag er erg mooi uit, het boek heeft met de afmeting en de kaft een beetje een exclusieve feel.
De kwaliteit vond ik goed. Mijn 10 Megapixel foto's die soms nog iets gecropped waren, zagen er op A3 formaat uitgespreid nog goed uit. Geen rare kleurtinten of verschuivingen. Niet te licht of te donker.
Ten opzichte van mijn gekalibreerde scherm leek alleen de saturatie iets lager.
Ik kan de kwaliteit tot nu toe alleen vergelijken met hoffmann en kruidvat. De kwaliteit beter dan kruidvat, en beter of gelijk aan hoffmann.
De binding van het boek ziet er ook goed uit.
De prijs kwam op 113 euro met verzenden voor een A3 album met 36 pagina's, satijn(-like) kaft met custom goudkleurige verdiepte letters in de kaft. Niet goedkoop, maar zeker niet te duur voor wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:28

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Pics or it didn't happen! ('t liefst een flinke closeup van de drukkwaliteit, aangezien ik vermoed dat die hoger ligt dan een premium fotoboek)

Ben zelf ook alweer 2 jaar klant bij fotobuch, maar heb tot nu toe alleen maar premium square fotoboeken besteld. Ik wil binnenkort voor m'n mooiste foto's en m'n vriendins mooiste Corel Painter creaties een A3 boek gaan maken.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Dan moet je even wachten tot ik toegang tot het album heb.
Het was een trouwalbum voor mijn zus, dus het album ligt bij haar nu.

Ik zal dan wel even in mijn ontwerpfiles kijken welke delen van de pagina daarwerkelijk in 300dpi zijn aangeleverd, aangezien dat volgens mij de resolutie van het drukwerk is bij dat album.
Sommige andere foto's heb ik wat uitgerokken waardoor ze wat minder dan 300 dpi zijn.
Sommige foto's (10 megapixel )heb ik over een hele A3 pagina uitgespreid.
Als je met je neus op het boek gaat kijken is dit misschien wel te zien. Maar als je normaal naar het boek kijkt ziet het er evengoed gewoon goed uit.

[ Voor 66% gewijzigd door M a r c o op 17-10-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:40

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb laatst een digitaal fotoalbum gemaakt met de HEMA software. Ik heb er 3 vergeleken: kruidvat, hema en blokker. Die van de Hema vond ik het makkelijkste om mee te werken.

Ik had een zelfgemaakte hardcover fotoalbum in portret formaat, 40 pagina's voor 38 euro en heb hier mijn vakantie van Lapland, de Lofoten en de Noordkaap. Ik ben echt extreem tevreden over de kwaliteit van de foto's. Je kunt ook bewerken in de software zelf, dus wat meer kleur toevoegen, croppen etc. Heel mooi. Ik heb dus op elke bladzijde een foto gebruikt als achtergrond en deze voor 30% transparant gemaakt. Voor foto's die de hele bladzijde beslaan, of een halve heb ik de originele fotos gebruikt. Voor de kleinere foto's in het album heb ik de verkleinde versies gebruikt (om het aantal MB te sparen voor uploaden) In totaal was ik 80MB aan het uploaden. Updates van het programma zorgen er niet voor dat je albums onbewerkbaar worden. Indien er behoefte aan is, zal ik wat foto's posten van het fotoalbum.

De blokker-software vond ik erg onhandig; altijd schuiven en passen en meten en de kwaliteit van de foto's was echt niet goed. Je kon gewoon de structuur van het papier door de foto heen zien en de foto zag er te digitaal uit zeg maar.... niet goed. Kruidvat idem, software zwaar onder de maat en de foto's niet zo heel scherp.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
Ik heb ook mn album binnen, van albumprinter. Mooi album, had hier en daar wat scherper gemogen bij grote en kleine foto's, maar dat ligt waarschijnlijk aan mezelf. Ook is alles iets donkerder geworden dan op mn beeldscherm, maar heb dan ook niets gekalibreerd of iets dergelijks. Het enige minpuntje is dat er op twee bladzijde wat inktvlekjes zitten, jammer. Weet nog niet of ik daar nog contact over ga opnemen, wat zouden julie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:28

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Contact opnemen uiteraard ;)
Die vlekken zitten er over 5, 10, 25 jaar nog steeds..

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278906

Ik las over the emotion company, fotoboek aanbieders. Ik ben hier op zoek naar extra info, ik heb hen gemailed, maar blijkbaar reageert men niet zo snel? Persoonlijk vind ik dit wel iets aan uitstraling geven als men snel reageert, je krijgt dan tenminste het gevoel dat men het au serieux neemt.

Nu goed, ik vind op hun site alvast niets terug over de resolutie, over welk profiel evt gebruikt wordt, inbindmethode, ...

Ik zag dat er hier toch al een dame passeerde die er zeer tevreden mee was, maar dit is al een hele tijd terug.
Wie heeft ervaringen met the emotion company? Blijkbaar zouden zij enkel leveren in Belgie en Nederland.

Dank u vriendelijk voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Goed topic dit..

Ik wil zelf een fotoboek/album laten maken van mijn vakantie in Turkije.

Nu heb ik in het verleden al eens zo'n fotoboek gezien bij mijn tante. Zij had er eentje van webprint.. Nou nee, daar pas ik toch voor. Ze heeft een dikke maand moeten wachten op dat boek (ipv de gestelde 10 dagen) en ze reageerden op geen enkele mail etc. tevens was het boek scheef gebonden (jaja ik ben een perfectionist :P)

Dus webprint hoef ik absoluut niet.. Waar ik wél heel erg van gecharmeerd was is dat hun echt fotopapier gebruiken om op af te drukken.. dat vind ik dus echt super uitzien.

Daarom mijn vraag aan jullie: Waar vind ik een fotoalbumprinter die kwalitatief gewoon goed is.. en tevens afdrukt op echt fotopapier. Ook wil ik de cover zelf aanpassen (foto met titel tekst)

Een vriend van me raadde albumprinter aan. Maar ik heb dat album van hem gezien en dat is geen echt fotopapier. Daarnaast vond ik het storend dat het gebonden was als een echt boek. Dus met die irritante kromming in het midden. Ik wil wel zoiets dat webprint heeft (zo'n bindtechniek die als het ware plat/vlak opent)

Samengevat: De features van webprint (fotopapier en vlakke binding).. Maar dan wél goed uitgevoerd. En graag een beetje normale levertijden... Ik wil best 2 weken wachten.. Maar echt geen dikke maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
kijk eventueel eens naar hoffman.
ook wel bekend als albumdigital

http://www.albumdigital.com/en/index.asp

In dit topic al vaker besproken. Moet je maar even de search gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
thanks voor de Tip...

die is zeker het overwegen waard ja.
Ik ga dit weekend eens uitgebreid zoeken op internet.... misschien dat ik nog meerdere bedrijven kan vinden.. anders hou ik het gewoon op jouw tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 21:40
Nadat een bestelling van mij bij Henzo maar niet werd geleverd heb ik contact met ze opgenomen. Mede omdat deze bestelling vooruit is betaald!

Het antwoord is alsvolgt.

Henzo heeft gisteren uitstel van betaling aangevraagd. Op dit moment worden door de twee aangestelde bewindvoerders, de directie en de bank gesprekken gevoerd over een mogelijke oplossing. Wij verwachten op korte termijn uw bestelling alsnog te kunnen leveren. Mocht dit overhoops niet het geval zijn, geven wij u de garantie dat u uiteindelijk uw betaling terug zult ontvangen.

Op de website kan echter nog gewoon vrolijk besteld worden. PAS DUS OP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik hoorde het gisteren al ja..

Op L1 (limburgse TV zender) kwam net een commercial langs van Henzo.. ik dacht, hey dat is ook nog een optie (ben zelf limburger, dus hou ik ook nog eens de markt in limburg in ere :P )
Maar tegelijkertijd hoorde ik in de woonkamer, waar pa tv aant kijken was, dat er een Failisement boven het hoofd van Henzo dreigt.

Ik bestel maar niet bij hun. Zie tevens in een productvergelijkingspagina dat de fotokwaliteit ook nog eens matig is. (wel goede kwaliteit van de eigenlijke Albums)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

zoals ik al eerder postte ben ik uitermate tevreden over de albumprintservice van HEMA. Ik heb dit keer een klein boekje laten maken van mijn weekendtripje in Londen. Echt wederom weer supermooi. Ik heb kruidvat, blokker, pixbook en HEMA geprobeerd en de eerste 2 vallen gewoon hard af omdat de kwaliteit gewoon slecht is. Pixbook valt af omdat ik vind dat de software alles behalve gebruikersvriendelijk is. Het resultaat is echter wel goed. HEMA is qua software, prijs, EN kwaliteit heel goed.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Hema is geen optie voor mij...

Ik vind die boekbind techniek waarbij je die rotkromming in het midden hebt gewoon niet tof.. Ik hou wel van "panorama's" enzo..
wat voor papier gebruikt hema eigenlijk? Normaal papier? Dikker papier? of echt fotopapier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

die inbindmethode inderdaad is het enige waar iets negatiefs over kan zeggen. Het oogt niet stabiel, maar ik heb het al zovaak opengeslagen, maar er komt niks los ofzo.
je kunt ook ringband maken of iets anders.

Ze gebruiken niet echt fotopapier volgens mij. Het is wat dikker glad papier, maar ik ben heel erg te spreken over de kwaliteit. Ik hou uiteraard in mijn achterhoofd dat het nooit zo uitziet als een echte foto, maar ik vind het echt heel goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 24-11-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik twijfel niet aan het feit dat de pagina's niet los komen bij de hema... Waar het mij om gaat is dat ik het heel erg mooi vind om een foto over twee pagina's te spreiden (soort van panorama idee).. Als dan in het midden zo'n spreiding/kromming zit vind ik dat niet mooi (omdat de foto dan niet echt doorloopt).

en de reden dat ik echt fotopapier prefereer is omdat er dan geen gebruik wordt gemaakt van digital printing maar van een "echt" fotochemisch process... en dat zal toch altijd een mooier (en waarschijnlijk ook duurder) eindresultaat geven.

Mijn zus heeft trouwens een hoop foto's van de verbouwing van haar huis en wil hier ook een album van. Zij geeft niks om dat fotopapier of de bindtechniek.. Denk dat zij wel kan kijken bij de hema ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Iemand ervaring met fotofabriek.nl?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Geen ervaring maar ik heb die website van hun wel al eens doorgespit.. Maar helaas bij hun ook géén echt fotopapier en ook weer zo'n rotte binding.. (niet vlak)

Ik heb nog steeds geen bedrijf gevonden waar ik mijn vakantiefoto's laat maken.

Foto Hoffman kwam in de buurt maar kon alleen maar staande formaten laten maken. .en dat wil ik niet.

webprint is op papier de meest geschikte kandidaat.. Ware het niet dat je daar een dikke maand kan wachten op je album.. en die dan ook nog eens slecht afgewerkt is.

Om over hun albumsoftware maar niet te spreken.. een of andere vage web-based systeem.. brrrr. nee dank je

(Dacide is duidelijk geen liefhebber van webprint.nl :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263930

op mijn site http://www.fotoboeken.net heb ik op dit moment een actie lopen om mensen te motiveren recensies over fotoboeken etc. achter te laten.

Omdat er in dit topic ook veel mensing hun ervaringen achterlaten, wou ik jullie er ook even op wijzen ;). Als je t/m. 15 december een reactie op een fotoboek, kalender of canvasschilderij plaatst, maak je kans op een gratis fotoboek van de tnt fotoservice (21x21cm hardcover).

Ik heb deze actie gestart in samenwerking met de tnt fotoservice, omdat ik denk dat een site als fotoboeken.net pas echt interessant wordt voor mensen die bijvoorbeeld een fotoboek willen laten drukken, als je er behalve prijzen ook meningen van andere gebruikers kunt teruglezen :)

Ik hoop dat sommigen van jullie dit misschien interessant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Dacide schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:34:
Geen ervaring maar ik heb die website van hun wel al eens doorgespit.. Maar helaas bij hun ook géén echt fotopapier en ook weer zo'n rotte binding.. (niet vlak)

Ik heb nog steeds geen bedrijf gevonden waar ik mijn vakantiefoto's laat maken.

Foto Hoffman kwam in de buurt maar kon alleen maar staande formaten laten maken. .en dat wil ik niet.

webprint is op papier de meest geschikte kandidaat.. Ware het niet dat je daar een dikke maand kan wachten op je album.. en die dan ook nog eens slecht afgewerkt is.

Om over hun albumsoftware maar niet te spreken.. een of andere vage web-based systeem.. brrrr. nee dank je

(Dacide is duidelijk geen liefhebber van webprint.nl :P )
Dan maak je het toch op in een editor? Ik maak mijn bladzijdes op in Gimp en sla ze op in de juiste grootte. Is veel flexibeler en het gezeik dat ik over een jaar oude pagina's niet meer kan gebruiken heb ik niet. Heb het al een paar keer meegemaakt dat opeens door een software update de oude bestanden niet meer ingelezen konden worden :(

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tfx
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11-2023

tfx

Heb na veel positieve reacties besloten een fotoalbum samen te stellen via Albumprinter. Nu ik het album heb ontvangen valt het resultaat erg tegen. Sommige foto's zijn erg donker uitgevallen en de helft van de foto's missen de scherpte. De kwaliteit van de afdrukken is vergelijkbaar met een middelmatige inkjetprinter, de puntjes zijn duidelijk te zien bij sterke overgangen (zoals bladeren en gezichten op afstand). De gezichten zijn gewoon niet herkenbaar op de kleinere foto's. Met het kwaliteit van de kaft valt het ook wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Eusebius schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:41:
[...]

Dan maak je het toch op in een editor? Ik maak mijn bladzijdes op in Gimp en sla ze op in de juiste grootte. Is veel flexibeler en het gezeik dat ik over een jaar oude pagina's niet meer kan gebruiken heb ik niet. Heb het al een paar keer meegemaakt dat opeens door een software update de oude bestanden niet meer ingelezen konden worden :(
Dat is idd een optie. Maar dan nog werk ik liever met albumsoftware ipv zo'n webbased applicatie... soms floept een firefox procesje ff eruit.. en dan kan je weer helemaal opnieuw beginnen.. Echte software vind ik voor albums gewoon net iets degelijker. Voor een canvasprint of wat dan ook is webbased meer dan voldoende.

Maar je hebt gelijk... de feitelijke opmaak per pagina kan je idd zelf doen in een grafische applicatie naar keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
tfx schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 08:31:
Heb na veel positieve reacties besloten een fotoalbum samen te stellen via Albumprinter. Nu ik het album heb ontvangen valt het resultaat erg tegen. Sommige foto's zijn erg donker uitgevallen en de helft van de foto's missen de scherpte. De kwaliteit van de afdrukken is vergelijkbaar met een middelmatige inkjetprinter, de puntjes zijn duidelijk te zien bij sterke overgangen (zoals bladeren en gezichten op afstand). De gezichten zijn gewoon niet herkenbaar op de kleinere foto's. Met het kwaliteit van de kaft valt het ook wel mee.
waren de foto's die je gebruikt hebt, dus de bronbestanden wel gewoon goed van kwaliteit? Natuurlijk is een print altijd "iets" minder dan het origineel.. Maar jij hebt het hier wel over heel grote tekortkomingen..

Misschien volgende keer kiezen voor een bedrijf die wel (chemisch) op fotopapier afdrukt... dan is de kwaliteit ook net iets beter. Op deze pagina werd ergens een tip gegeven (ik dacht foto hoffman).. die drukt ook echt op fotopapier. Alleen heb ik die gecheckt en ik kon alleen maar een hoog/staand model album nemen...en dat is niet wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
[...]
Natuurlijk is een print altijd "iets" minder dan het origineel..
Even niet persoonlijk en ook niet tegen tfx bedoeld.
Ik geloof namelijk best dat het album slecht gedrukt kan zijn.
maar in het algemeen heb ik vaak het idee dat er veel mensen zijn die een fotoalbum laten maken voor een paar tientjes, en verwachten dat ze voor dat geld dezelfde kwaliteit en scherpte krijgen als bij fotovergrotingen.
Een album wordt nou eenmaal heel anders gemaakt. Wil je echt hoogwaardige foto kwaliteit in een album, dan zul je er voor naar de professionele (dure) afdrukcentrales moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Heb na veel positieve reacties besloten een fotoalbum samen te stellen via Albumprinter. Nu ik het album heb ontvangen valt het resultaat erg tegen.
Try Hoffman Album (Spanje). Wordt belicht op echt fotopapier (mits je het goede product besteld natuurlijk ;)
Dacide schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:21:
[...]

Dat is idd een optie. Maar dan nog werk ik liever met albumsoftware ipv zo'n webbased applicatie... soms floept een firefox procesje ff eruit.. en dan kan je weer helemaal opnieuw beginnen.. Echte software vind ik voor albums gewoon net iets degelijker. Voor een canvasprint of wat dan ook is webbased meer dan voldoende.

Maar je hebt gelijk... de feitelijke opmaak per pagina kan je idd zelf doen in een grafische applicatie naar keuze.
Heb het vaak genoeg gehad dat client software er ook uit floept.

Doe nu zelf de albums in Gimp. Heerlijk, ik hoef mij niet meer te ergeren aan software die niet doet wat ik wil. Want als ik iets anders wil, dan zoek ik een script of pas wat instellingen aan. En voor zover ik weet wordt er toch niet meer dan 8 bits in het drukproces gebruikt, dus Gimp is een goede keuze voor mij.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Eusebius schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:25:
[...]
Try Hoffman Album (Spanje). Wordt belicht op echt fotopapier (mits je het goede product besteld natuurlijk ;)
[...]
Hofmann levert inderdaad mooie kwaliteit, alleen hoop ik dat ze toch een wat bredere keuze in albums gaan aanbieden. Ik wil ook graag een vierkant of liggend album kunnen maken.
Ze zijn gelukkig al wel afgestapt van hun maximaal 30 pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
M a r c o schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:43:
[...]

Hofmann levert inderdaad mooie kwaliteit, alleen hoop ik dat ze toch een wat bredere keuze in albums gaan aanbieden. Ik wil ook graag een vierkant of liggend album kunnen maken.
Ze zijn gelukkig al wel afgestapt van hun maximaal 30 pagina's.
Ja, inderdaad. Keuze is beperkt. Wacht ff ik herinner me opeens dat er meer fabrikanten zijn die op belicht papier werken (zijn alleen wat duurder dan gedrukt).

- edit: ooit eens een blog over geschreven en ik wil het binnenkort updaten: op mijn site staat een overzichtje van fabrikanten & artikelen. Onderaan een tabel met druk cq belicht.

[ Voor 19% gewijzigd door Eusebius op 05-12-2008 10:53 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tfx
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11-2023

tfx

Dacide schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:24:
[...]
waren de foto's die je gebruikt hebt, dus de bronbestanden wel gewoon goed van kwaliteit? Natuurlijk is een print altijd "iets" minder dan het origineel.. Maar jij hebt het hier wel over heel grote tekortkomingen..
De foto's zijn zeker weten goed van kwaliteit, ze zijn namelijk gemaakt door een professionele fotograaf met 2 verschillende SLR camera's.
M a r c o schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:41:
[...]
Even niet persoonlijk en ook niet tegen tfx bedoeld.
Ik geloof namelijk best dat het album slecht gedrukt kan zijn.
maar in het algemeen heb ik vaak het idee dat er veel mensen zijn die een fotoalbum laten maken voor een paar tientjes, en verwachten dat ze voor dat geld dezelfde kwaliteit en scherpte krijgen als bij fotovergrotingen.
Een album wordt nou eenmaal heel anders gemaakt. Wil je echt hoogwaardige foto kwaliteit in een album, dan zul je er voor naar de professionele (dure) afdrukcentrales moeten gaan.
Had inderdaad waarschijnlijk te hoge verwachtingen van zo'n fotoalbum. Verwachtte ook niet dat het net zo scherp en goed zou zijn als normale fotoafdrukken, maar bij sommige foto's viel het wel erg tegen. Heb het album nu niet bij me, maar ik zal een keer proberen voorbeelden te laten zien van de foto's waarbij het erg tegenviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47828

Daarom Maak ik al jaren de pagina's op in Photoshop en interpoleer ik zelf alles naar 300dpi.
Want dat is wat die albumdrukkers niet doen, zij interpoleren niet waardoor met name grotere foto's niet geweldig worden afgedrukt. Tevens riskeer je een moire effect en ook daar heb ik nu geen last van.
Ik werk direct vanuit mijn RAW bestanden en maak in photoshop meer laagse tiff bestanden, als ik klaar ben zet ik ze dmv een batch handeling om naar hoogste kwaliteit jpg.
Vervolgens open ik de album software en zet dan 1 foto op een pagina.
Heb dit inmiddels gedaan bij: the emotion company, TicTac en Albumprinter. En de kwaliteit is goed, natuurlijk geen fotokwaliteit als bij profotonet of zo, maar dat weet je van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peppi78
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-12-2024
...Zijn er eigenlijk ook services waar je met een pdf vanuit Indesign terechtkunt? Dat lijkt me ideaal.
Ja die zijn er! Pixbook accepteert prima PDF-jes. Kijk maar op : http://www.pixbook.net/FAQ.php?lang=NL&FAQ=c13

Ik vond echter de kwaliteit van het boek niet fantastisch (maart-2008). Maar het kan best zijn dat dat aan mij lag en niet aan hun. Ik heb vanuit QuarkXpress een PDF gemaakt, omdat ik hun software verschrikkelijk vond. In deze omzetting kan ik best een fout hebben gemaakt, door per ongeluk aan de profielen van te foto's te hebben gezeten. Alhoewel ik hier zeker naar heb gekeken, en mijn best heb gedaan om de kleurprofielen van de foto's niet aan te raken. Desalnietemin, is het het proberen waard.

Overigens was de service vanuit de helpdesk uitstekend (hulp bij technische vragen) en de kaft van het boek mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Peppi78 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:01:
[...]

Ja die zijn er! Pixbook accepteert prima PDF-jes. Kijk maar op : http://www.pixbook.net/FAQ.php?lang=NL&FAQ=c13
Echter, als je de PDF uploadt naar hun FTP space, blijft het bestand staan. Ik kan met de algemene gegevens inloggen en PDF's van andere mensen zien :(

- echter, de helpdesk is uitstekend! Meestal binnen een paar uur een antwoord op je vraag. Daar kunnen andere aanbieders een puntje aan zuigen!

[ Voor 15% gewijzigd door Eusebius op 09-12-2008 10:37 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Laatst online: 08-06 06:29
Ben nu ook al dagen aan het prutsen met een fotoalbum , keuze is gevallen op Albumprinter en die bieden de mogelijkheid om af te drukken in hoogglans voor een meerprijs.
Heeft iemand hier ervaring mee? Geeft dit echt een mooi effect in je fotoalbum?

En waar ik lang over heb getwijfeld, wat is een beetje fraai formaat voor je boek? Was begonnen met een liggende van 21x28, toch besloten dat het vierkant moest zijn, 30x30 gepakt en flink wat pagina's gemaakt, na een blik op anderhalf a4tje toch maar omgegooid naar 21x21 (wel een minpunt, je moet compleet opnieuw beginnen :(). Dit lijkt me nu toch het meest gangbare formaat voor een vakantieboek, 30x30 wordt zo enorm ... denk ik ... of wordt 21x21 juist te klein 8)7

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

[TAG]Speedy schreef op zondag 28 december 2008 @ 18:55:
Ben nu ook al dagen aan het prutsen met een fotoalbum , keuze is gevallen op Albumprinter en die bieden de mogelijkheid om af te drukken in hoogglans voor een meerprijs.
Heeft iemand hier ervaring mee? Geeft dit echt een mooi effect in je fotoalbum?

En waar ik lang over heb getwijfeld, wat is een beetje fraai formaat voor je boek? Was begonnen met een liggende van 21x28, toch besloten dat het vierkant moest zijn, 30x30 gepakt en flink wat pagina's gemaakt, na een blik op anderhalf a4tje toch maar omgegooid naar 21x21 (wel een minpunt, je moet compleet opnieuw beginnen :(). Dit lijkt me nu toch het meest gangbare formaat voor een vakantieboek, 30x30 wordt zo enorm ... denk ik ... of wordt 21x21 juist te klein 8)7
Ik maak zo even wat fotootjes voor je. Ik heb een vierkante 30x30 met glans papier. Hold on :).

Hmz..de batterij is leeg, ligt nu aan de lader. Duurt iets langer dus ;).

Ik ben tevreden met de kwaliteit, 30x30 is wel groot maar kijkt wel lekker. Zou voor 30x30 kiezen als je veel foto's hebt...dat het boek niet té dun wordt. Het glanspapier vind ik er goed uitzien, maar ik heb geen vergelijking met niet-glans.

[ Voor 14% gewijzigd door Vos op 28-12-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Nou veel foto's, ben uit een selectie van 1500 teruggegaan naar iets van 150 die er echt in moeten (en dan nog balen dat je van sommige momenten niet meer foto's hebt :P). Kom denk ik op een pagina of 40 uit op 21x21 formaat, bij een groter formaat zal dat minder zijn.

Foto's van je boek zijn altijd welkom :)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ok, hier wat foto's van mijn boek. Het boek komt minder mooi uit dan in het echt vind ik. Sowieso minder scherp. Maar dat ligt aan mijn foto kunsten ;). De afdrukkwaliteit is echt wel goed! Het papier is ook lekker dik. Zoals je kan zien heb ik gekozen voor een schaduwrand om de foto's, zo komen de foto's mooi naar voren vind ik. Maar dat is allemaal persoonlijk natuurlijk. Zo heb je wel beetje een idee van hoe het er uit kan zien.

Afbeeldingslocatie: http://jasperstevens.nl/got/boek/P1000238-k.jpgAfbeeldingslocatie: http://jasperstevens.nl/got/boek/P1000243-k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jasperstevens.nl/got/boek/P1000239-k.jpgAfbeeldingslocatie: http://jasperstevens.nl/got/boek/P1000240-k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jasperstevens.nl/got/boek/P1000241-k.jpgAfbeeldingslocatie: http://jasperstevens.nl/got/boek/P1000242-k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jasperstevens.nl/got/boek/P1000244-k.jpgAfbeeldingslocatie: http://jasperstevens.nl/got/boek/P1000246-k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285480

M a r c o schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 16:53:
[...]

Leuk stukje tekst in ieder geval ;)
heb de rest van de tekst ook gevonden op internet. Ga het wel eens doorlezen.
Ziet er uit als een leuk reisje.
Ik zag je opmerking onderin je quote over de verhoudingen. Ook aan andere verhoudingen in deze software Deze staan alleen niet in de standaard templates. Je kunt eenvoudig fotokaders maken in de ze verhouding. Sleep een foto links uit het foto venster direct op een leeg stuk pagina op je werkblad. De software maakt dan een nieuw fotokader aan in de verhouding van de foto. Dat is ook handig als je werkt met andere formaten als bijvoorbeeld breedbeeld.

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Vos schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:05:
Ok, hier wat foto's van mijn boek. Het boek komt minder mooi uit dan in het echt vind ik. Sowieso minder scherp. Maar dat ligt aan mijn foto kunsten ;). De afdrukkwaliteit is echt wel goed! Het papier is ook lekker dik. Zoals je kan zien heb ik gekozen voor een schaduwrand om de foto's, zo komen de foto's mooi naar voren vind ik. Maar dat is allemaal persoonlijk natuurlijk. Zo heb je wel beetje een idee van hoe het er uit kan zien.

...
Heel gaaf! Ben net wat aan het stoeien gegaan met die schaduwen en dat ziet er inderdaad mooi uit, maar de verhoudingen van de foto's lijken dan niet meer te kloppen (schaduw komt binnen het kader) en om nu alles weer langs te gaan lopen plus het feit dat ik nergens een achtergrond heb gebruik, op wit is het toch minder mooi ... ik hou dit zeker in het achterhoofd voor een volgende vakantie :)

Die glanspagina's ga ik in ieder geval wel nemen. Formaat toch maar 21x21, 60+ euro nog boven op een al dure vakantie is ook voor een volgende keer ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Speedy op 30-12-2008 13:15 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Vos: Heb je het ontwerp gewoon in het programmaatje zelf gedaan (met die schaduwen enzo)?

Ben namelijk niet heel erg weg van die software. Het voldoet wel, daar niet van, maar denk dat ik het maar eens ga proberen met photoshop en dan als complete jpeg pagina erin jenken. Is er iemand die dat bij Albumprinter.nl al een keer gedaan heeft. Vraag me namelijk af of ze daar problemen mee hebben en hoe de software reageert op zoiets. Dat ik straks niet een boek krijg waarvan de witte achtegrond op een pagina aan de buitenkant 'albumprinterachtig' wit is en tussen de foto's door 'photoshop' wit... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Anoniem: 172418 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:17:
@Vos: Heb je het ontwerp gewoon in het programmaatje zelf gedaan (met die schaduwen enzo)?

Ben namelijk niet heel erg weg van die software. Het voldoet wel, daar niet van, maar denk dat ik het maar eens ga proberen met photoshop en dan als complete jpeg pagina erin jenken. Is er iemand die dat bij Albumprinter.nl al een keer gedaan heeft. Vraag me namelijk af of ze daar problemen mee hebben en hoe de software reageert op zoiets. Dat ik straks niet een boek krijg waarvan de witte achtegrond op een pagina aan de buitenkant 'albumprinterachtig' wit is en tussen de foto's door 'photoshop' wit... :/
Heb het album (uiteraard ;)) nog niet klaar, maar heb dit voor de panorama foto's wel gedaan. Gewoon een 21x21 / 21x42, of wat je albumafmeting ook is, project aanmaken in Photoshop en daar je foto's op plaatsen. Dit opslaan als .jpg en die importeer je in de Albumprintersoftware en overlapt de complete pagina, heb je geen "albumprinterranden" aan de zijkant in ieder geval.
Vond het een pleuris werk om alles via PS te doen (ben er ook niet echt handig mee, dat is vast de oorzaak), maar het kan wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy op 30-12-2008 14:50 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:26
Photoshop is eigenlijk niet echt bedoeld voor dit soort fratsen. Probeer een afdrukcentrale te vinden die PDF ondersteunt en dan kun je met Adobe InDesign een album maken en exporteren als PDF. Dat werkt een stuk beter.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
@ Vos, na aanleiding van jouw foto's heb ik toch maar overal een achtergrond gekozen en schaduw op alle foto's toegepast, het resultaat is echt geweldig! (althans op het scherm ;)). Nu vind ik de de preview wel wat wazig/korrelig, ik ga er van uit dat dit in het eindprodukt niet in zit?

En wat is jouw marge van zichtbaarheid van de achtergrond? De default 50%?

[ Voor 11% gewijzigd door Speedy op 31-12-2008 11:43 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

BugBoy schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:05:
Photoshop is eigenlijk niet echt bedoeld voor dit soort fratsen. Probeer een afdrukcentrale te vinden die PDF ondersteunt en dan kun je met Adobe InDesign een album maken en exporteren als PDF. Dat werkt een stuk beter.
volgens mij wel eens eerder gezegd, maar ID kan ook prima JPG's exporteren die je dan evt. direct in het opmaak programma van je afdrukcentrale op je pagina kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Anoniem: 172418 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:17:

..
Is in het programma zelf gedaan ja.
[TAG]Speedy schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:42:
@ Vos, na aanleiding van jouw foto's heb ik toch maar overal een achtergrond gekozen en schaduw op alle foto's toegepast, het resultaat is echt geweldig! (althans op het scherm ;)). Nu vind ik de de preview wel wat wazig/korrelig, ik ga er van uit dat dit in het eindprodukt niet in zit?

En wat is jouw marge van zichtbaarheid van de achtergrond? De default 50%?
De zichtbaarheid heb ik veelal op 30 of 40% staan. Afhankelijk van hoe donker de foto is en of ik op die pagina tekst heb staan.

De preview is wel minder dan in het echt. De kwaliteit in het echt is beter dan in de preview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285480

Als je in photoshop een hele pagina maakt met mooie ontwerpen en schaduwen werkt inderdaad prima, let wel op dat het jpg bestandformaat niet een losless is (dus kwaliteitsverlies heeft door compressie). Dus als je teksten in de fotobestanden plaatst zullen deze van een mindere kwaliteit zijn. Gebruik daarom voor de teksten zo veel mogelijk de functie binnen de Albumprinter software dan heb je het mooiste resultaat.

Daarnaast moet je rekening houden met de "bleed"aan de buitenraden van de pagina. Om het boek zo mooi mogelijk af te werken wordt er een extra marge van 3 mm aan de buitenraden van de pagina's gebruikt als snij-marge. Dat stukje van 3 mm kan er dus worden afgesneden. Als je nu teksten of belangrijke elementen aan de buitenrand van de pagina plaatst heb je kans dat dit er afgesneden wordt. De software houd daar wel rekening mee maar als een jpg bestand maakt en deze op de achtergrond plaatst over-rule je deze veiligheidmarges en kan het fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik ben ook in de running voor 'n groots foto-album wat bij elkaar redelijk wat zal gaan kosten...
Nu heb ik al verschillende sites gechecked: Hema, Webprint, D-foto's en kwam vandaag bij Albumprinter terecht..

Toen dacht ik: Even op Tweakers kijken of er gebruikservaringen zijn en gelukkig zijn die er.. :)

Voordat ik van elke webprintservice de software download zou ik graag willen weten welke er nou echt uitspringen qua simpelheid van de software, maar wel met redelijk wat functies... Zelf zal ik ook veel foto's aanpassen met Photoshop alvorens ik ze upload in zo'n softwareprogramma'tje maar toch is simpelheid wel wat gewenst..
Ben nu al weken m'n foto's aan 't uitzoeken en wil m'n fotoboek toch wel in 2 weekjes kunnen 'editten' ofzo :?

Nu zijn er ook foto's geplaatst door Vos en die zien er wel erg goed uit (ook al zijn 't weer foto's van foto's)
en ik heb ook even gekeken naar de prijzen van zo'n formaat boek en die liggen ook rond de bedragen die ik in m'n hoofd had. Een 30x30 boek van de maximale 120 pagina's met hoogglansafwerking komt rond de 150,-
Aangezien m'n reis die ik gemaakt heb het 40 voudige kostte, wil ik dit er wel voor betalen...

Gewoon 1 simpele vraag alvorens ik de software download: Is het mogelijk om foto's ook te overlayen en of in 'n hoek op 'n pagina te plaatsen? Over de kwaliteit van het boek, de prints en het papier twijfel ik niet echt, maar ik zou 't wel leuk vinden als ik 't boek iets minder statisch kan maken (waarmee ik bedoel: geen foto naast foto, maar gewoon over en door elkaar heen en dergelijke) Dat je zeg maar 'n pagina zo kan opmaken:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2i6o0lg.jpg

Ik kan natuurlijk ook via Photoshop gewoon een vierkant bestand maken met zo'n uiterlijk, maar als ik in de software zelf kan roteren en overlayen zal dat wel heeeeeeeeel veel werk gaan schelen wat wel erg handig is :+

En nog een vraag: Kan er tekst OP foto's worden toegevoegd (en kan deze ook geroteerd worden)

En zijn er mensen die echt zeggen: Ga naar bv www.sjonswebprint.com want dat is werkelijk geweldig _/-\o_

EDIT: En ik heb het idee dat Hema en Albumprinter.com 't zelfde zijn qua druk?
Je hebt dezelfde opties qua maten, aantal pagina's, en dergelijke, alleen de prijzen verschillen iets:

Hema: Full customized 30x30cm boek
50,- voor eerste 40 bladzijden
40x1,- voor 80 extra bladzijdes
60 cent / 2 pagina's voor hoogglans maakt 60x60 cent = 36,-
Cover met foto is 10,-
Maakt totaal van 50+40+36+10 = 136,- exclusief verzendkosten

Albumprinter: Full customized 30x30cm boek
35,- voor eerste 24 bladzijden
48x1,50 voor 96 extra bladzijdes
60 cent / 2 pagina's voor hoogglans maakt 60x60 cent = 36
Cover met foto is 7,50
Maakt totaal van 35+72+36+7,50 = 150,50 exclusief verzendkosten

[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 08-01-2009 17:09 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

CLB schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:04:
...

Gewoon 1 simpele vraag alvorens ik de software download: Is het mogelijk om foto's ook te overlayen en of in 'n hoek op 'n pagina te plaatsen? Over de kwaliteit van het boek, de prints en het papier twijfel ik niet echt, maar ik zou 't wel leuk vinden als ik 't boek iets minder statisch kan maken (waarmee ik bedoel: geen foto naast foto, maar gewoon over en door elkaar heen en dergelijke) Dat je zeg maar 'n pagina zo kan opmaken:

De foto's kunnen elkaar overlappen ja en zijn ook vrij te roteren.
En nog een vraag: Kan er tekst OP foto's worden toegevoegd (en kan deze ook geroteerd worden)
Er kan tekst OP een foto ja. De functie om tekst te roteren is alleen beperkt tot 90 graden zie ik...zie zo geen vrij roteren optie.

Heb even getest voor je en screenshot gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2nl5qu1.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 08-01-2009 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ahh werkelijk bedankt, heel handig en dan wordt 't wel de Hema of Albumprinter.com denk ik...

Wil eigenlijk zo'n softcover (kan via Webprint, maar die hebben geen vierkante grote boeken) maarja..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Heb mijn verhaal nog even ge-edit m.b.t. de tekst roteer optie.

De functie om tekst te roteren is alleen beperkt tot 90 graden zie ik...zie zo geen vrij roteren optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb nu al 2 albums bij de HEMA besteld. ik bewerk mijn foto's in Lightroom 2.2 op een EIZO FlexScan L695. Altijd goeie resultaten in mijn album.

Vorige week heb ik weer een album gemaakt, dit keer met de optie hoogglans papier (dit was nieuw). Maar de witbalans van de foto's leek ineens iets te geel/rood. Dus mooi verlichte gebouwen werden te oranje.
Ik heb helemaal NIKS veranderd aan de manier van bewerken, zoals altijd gewoon in LR bewerkt, geexporteerd als sRGB en verstuurd. Zou dat nou echt door het hoogglans papier komen? Of hebben ze de kleurprofielen bij de hema (albumprintservice was het dacht ik) veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Deathchant schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 08:13:
Of hebben ze de kleurprofielen bij de hema (albumprintservice was het dacht ik) veranderd?
Hema koopt in bij albumprinter / albelli. Drukker is Q

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
Heb bij myphotobook.nl laatst ook een fotoboek laten printen van onze vakantie naar Israel, 108 pagina's. De kwaliteit was redelijk (mooie kaft maar snel vette vingers zien) en de kwaliteit van de panorama's die ik in het boek over twee pagina's heb verdeeld (totale breedte van het boek is 2x liggend a4) was erg slecht. Niet scherp genoeg terwijl de foto qua resolutie prima in orde was.

Helaas is myphotobook.nl vooralsnog de enige leverancier waarbij een fatsoenlijke standalone Mac-client kan worden gedownload. Voor alternatieven hiervoor houd ik me warm aanbevolen :)
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste