[Ervaringen] Digitale fotoalbum ontwikkelen

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 201.995 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 22:23
blurb.com heeft volgens mij wel een mac client. Ik heb er laatst een boek laten drukken en ben er erg tevreden over. Vrienden vonden het boek een stuk mooier dan het boek dat zij hadden laten maken bij de hema/AH/weet-ik-wat-het-precies-was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Eusebius schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 08:49:
[...]
Hema koopt in bij albumprinter / albelli. Drukker is Q
Dus kwalitatief mag er geen verschil zijn tussen Albumprinter en de Hema? Scheelt toch snel paar tientjes...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:00:
[...]

Dus kwalitatief mag er geen verschil zijn tussen Albumprinter en de Hema? Scheelt toch snel paar tientjes...
Scheelt het zoveel?

Zelfde printer zelfs :-) Nou ja dat weet ik niet precies, maar in ieder geval koopt Hema hun fotoboeken in bij Albumprinter. Ze bedingen dan een paar extraatjes (bv andere kleur kaft enzo) zodat ze toch 'anders' in de markt staan dan Albumprinter.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-06 21:35

Deathchant

Don't intend. Do!

de hema is bij iedereen bekend. albumprinter niet. Veel klanten zullen eerder via de HEMA de bekendheid krijgen met albumprinter. Dus de hema zal wel scherpere prijzen kunnen afdingen. Net zoals reisorganisaties scherpe prijzen krijgen voor hotels omdat ze met meer klanten komen.

EDIT: heb even met albumprinter gechat en zij gebruiken het sRGB profiel en zeiden dat hoogglans papier niet direct invloed heeft op de kleuren. Het zou raar zijn inderdaad als ze een ander profiel zouden gebruiken....maar ja, couldn't hurt to ask

[ Voor 30% gewijzigd door Deathchant op 09-01-2009 16:45 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielrenner
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03-2023
Heb een fotoalbum ontworpen bij fotobuch.de. Nu probeer ik hem in te sturen maar ik krijg mijn postcode niet ingetoetst. Er kunnen maar 4 cijfers ingetoetst worden en hij blijft rood zodat ik niet op volgende kan klikken.
Iemand die de oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:04:
EDIT: En ik heb het idee dat Hema en Albumprinter.com 't zelfde zijn qua druk?
Je hebt dezelfde opties qua maten, aantal pagina's, en dergelijke, alleen de prijzen verschillen iets:

Hema: Full customized 30x30cm boek
50,- voor eerste 40 bladzijden
40x1,- voor 80 extra bladzijdes
60 cent / 2 pagina's voor hoogglans maakt 60x60 cent = 36,-
Cover met foto is 10,-
Maakt totaal van 50+40+36+10 = 136,- exclusief verzendkosten

Albumprinter: Full customized 30x30cm boek
35,- voor eerste 24 bladzijden
48x1,50 voor 96 extra bladzijdes
60 cent / 2 pagina's voor hoogglans maakt 60x60 cent = 36
Cover met foto is 7,50
Maakt totaal van 35+72+36+7,50 = 150,50 exclusief verzendkosten
Heeft iemand misschien wat foto's van 'n boek van Blurb.com?
Zodoende kan ik die vergelijken met die van 'Vos' van Albumprinter.nl

De soft-covers die Blurb.com aanbied vind ik wel mooi (ook al is er weinig info over te vinden)

Kennen jullie ook goede NL aanbieders die een softcover kaft kunnen fixen met 'n eigen afbeelding erop?
Bij Hema / Albumprinter heb je gewoon 'n harde kartonnen kaft met 'n foto erop, wat ik niet echt je van het vind.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105262

Deathchant schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 08:13:
ik heb nu al 2 albums bij de HEMA besteld. ik bewerk mijn foto's in Lightroom 2.2 op een EIZO FlexScan L695. Altijd goeie resultaten in mijn album.

Vorige week heb ik weer een album gemaakt, dit keer met de optie hoogglans papier (dit was nieuw). Maar de witbalans van de foto's leek ineens iets te geel/rood. Dus mooi verlichte gebouwen werden te oranje.
Ik heb helemaal NIKS veranderd aan de manier van bewerken, zoals altijd gewoon in LR bewerkt, geexporteerd als sRGB en verstuurd. Zou dat nou echt door het hoogglans papier komen? Of hebben ze de kleurprofielen bij de hema (albumprintservice was het dacht ik) veranderd?
Mn moeder had precies dezelfde ervaring met Hema, daarvoor was het allemaal nog goed. Nu zijn er een aantal foto's niet scherp en erg oranje...

Zelf is zij ook fan van de kruidvat zooi, daar had ze een album af laten drukken met een aantal van dezelfde foto's, maar beter van kleur en scherper! Zij maakt dr eigen pagina's in Paint Shop Pro en plaatst het dan over.

Ze was wel van plan om terug te gaan naar de hema om te klagen over de kwaliteit, maar ik weet nog niet of ze dat al had gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ah dus ik ben niet de enige. Ik heb iemand van de klantenservice van albumprintservice gevraagd of dat met het hoogglans papier te maken heeft. maar zij zei van niet. Dus ik ga daar maar even vanuit.
Ik heb alles op dezelfde manier gedaan. Ik bewerk alle foto's in LR2.2 op een EIZO monitor met standaard sRGB profiel (wat albumprintservice ook gebruikt voor hun printer).

2 albums gemaakt op deze manier, geen klachten, maar dit 3e album is een drama. Mijn vriendin vind het mooi uitzien, maar ik vind het echt zwaar troep.

Ik heb in ieder geval een klacht ingediend via de hema website.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

d:)b :Y WhiskyPhreak!!! O-)
CLB schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 17:26:
Heeft iemand misschien wat foto's van 'n boek van Blurb.com?
Zodoende kan ik die vergelijken met die van 'Vos' van Albumprinter.nl

De soft-covers die Blurb.com aanbied vind ik wel mooi (ook al is er weinig info over te vinden)

Kennen jullie ook goede NL aanbieders die een softcover kaft kunnen fixen met 'n eigen afbeelding erop?
Bij Hema / Albumprinter heb je gewoon 'n harde kartonnen kaft met 'n foto erop, wat ik niet echt je van het vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Laatst online: 17-10-2024
Tja... ik ken er idd eentje.. Webprint.nl

die heeft sinds kort een softcover met je eigen foto erop..

Dat gezegd hebbende... Voor mij NOOIT meer webprint.nl

ja, ze drukken af op echt fotopapier
ja, ze hebben dat fijne inbindsysteem (vlakke binding)

dat is wel positief..

Helaas vind ik dat ze de albums slecht produceren (scheef ingebonden, krassen en vlekken op de cover)
En het allerergste vond ik (maar dat was vorig jaar in september ergens).. Ik moest bijna 2!!! maanden wachten op het album.

Owja.. en ze hebben geen albumsoftware. Ze hebben zo'n webbased ding. En dat werkt echt niet fijn.

dus nee.. voor mij echt geen webprint meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ja Webprint inderdaad, hebben m'n schoonouders 'n boek van,
maar het 't hier volgens mij al eerder gezegd, die bieden geen vierkante boeken aan, wat ik wel wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Zoek je vierkant? Probeer Pixbook eens. Laatst 3 dingen uitgeprint. Ziet er goed uit en de helpdesk is goed.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Is ook nog in overweging te nemen, maar vind ik wel erg erg duur zeg =s
Een boek van 120 pagina's (wat ook bij Hema / Albumprinter) kan kost maar liefst 'n kleine 400,-

Wat ik 't liefst wil:
- Vierkant boek (30x30)
- Softcover
- Goede kwaliteit (duhuh)

- Albumprinter biedt geen softcovers aan, heeft wel vierkante boeken
- Fotoalbum biedt geen softcovers aan, heeft wel vierkante boeken
- Hema biedt geen softcovers aan, heeft wel vierkante boeken
(Albumprinter / Fotoalbum en Hema zijn volgens mij van dezelfde drukker.. Hebben allemaal dezelfde opties)

- Pixbook biedt geen softcovers aan, heeft wel vierkante boeken
- Webprint biedt wel softcovers aan, heeft geen vierkante boeken
- Blurb.com biedt wel softcovers aan, heeft geen vierkante boeken (nja een maat, maar die is te klein)

Ik overweeg nog een andere maat bij Blurb.com, maar zou eerst wat voorbeeldjes willen zien van de covers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 15:46
Er zijn zo veel services. Ik vraag me alleen echt af wat dan echt goed is. Ik bedoel, ik zie nergens bijvoorbeeld op welke resolutie wordt geprint. Ik vind bijvoorbeeld blurb.com weer zo goedkoop, ik kan me niet voorstellen dat het kwalitatief gezien gelijkwaardig is aan de duurdere albumdrukkers.
Ik heb tot nu toe altijd foto albums laten afdrukken bij Apple en ik ben daar in ieder geval dik tevreden over de kwaliteit (kost een beetje, maar dan heb je ook wat). Kan blurb.com daar bijvoorbeeld aan tippen? Of zijn er nog betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Laatst online: 08-06 15:46
Volgens de consumentengids is Albelli de best geteste albumprinter.
Ik heb het artikel helaas niet en heb dus ook niet gezien hoe ze vergeleken zijn.

@CLB: Pixum heeft vierkante boeken mét hard- en softcover in de maat 21x21cm

[ Voor 21% gewijzigd door masser120 op 19-01-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

masser120 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 21:38:
Volgens de consumentengids is Albelli de best geteste albumprinter.
Ik heb het artikel helaas niet en heb dus ook niet gezien hoe ze vergeleken zijn.
Albelli is exactly the same als Albumprinter & Hema
@CLB: Pixum heeft vierkante boeken mét hard- en softcover in de maat 21x21cm
Ajaa dank, helaas vind ik 21x21 weer te klein en zoek dus eigenlijk 30x30..

En met 'n softcover bedoel ik eigenlijk ook zo'n cover die je in kan drukken.. Soort kaft van +/- 3mm dik.
Dus geen softe kartonnen cover die je gewoon kan omvouwen zeg maar, maar echt zo'n indrukcover..
Ik heb ze gezien bij Webprint.nl, maar dat is ook werkelijk de enige aanbieder..

Ik dacht dat Blurb.com ze ook had, maar bij 'softcover' wordt er bij hen ook zo'n omvouwcover verstaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:31

Vos

AFCA

Albelli:
Albelli is een onderdeel van Albumprinter BV, de grootste Europese fotoboekleverancier actief in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, UK en de Verenigde Staten. Albumprinter heeft een eigen productiefaciliteit in Nederland waar de productie plaatsvindt voor de gehele Europese markt. In 2007 heeft Albumprinter zijn operatie en productie uitgebreid naar de Verenigde Staten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Wilde net dit posten:

Als beste getest door de Consumentenbond!

2-7-2008

Net gelanceerd en direct als beste getest! Dat wil zeggen Albumprinter, het moederbedrijf van albelli, scoort het beste op alle onderdelen van de test van de Consumentenbond. Albelli maakt gebruik van dezelfde gebruiksvriendelijke software en biedt dezelfde kwaliteit fotoboeken als Albumprinter. Nu weet je dus zeker dat je de beste keus maakt met albelli!

Dus ik zou zeggen.. Check de prijzen en kijk bij Albumprinter.com of Albelli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 15:20
UPDATE:

Profotonet biedt (sinds kort?) ook digitale albums aan, en dat blijkbaar met de profotonet kwaliteit! Ik kom er net achter omdat ik bij hen een canvas heb besteld en in het servicecentrum het kopje tegenkwam. Link: http://www.profotonet.nl/content.asp?path=pft84gkv

Even wat tekst van de site:
Het digitale album voor trouwreportages en andere gelegenheden.

Het digitale album voor trouwreportages en andere gelegenheden.
Als fotovaklaboratorium hebben wij tientallen jaren ervaring in het afdrukken op fotochemisch papier. Door deze ervaring te combineren met de nieuwste inbindtechnieken zijn wij in staat zeer hoogwaardige fotoboeken te vervaardigen. De pagina's worden afgedrukt op Kodak Endura fotopapier, dat garant staat voor een zeer lange houdbaarheid. Het fotoboek wordt op een speciale manier ingebonden en de pagina’s worden verdikt. Door onze professionele werkwijze onderscheiden onze albums zich in sterke mate van de albums die in de consumentenmarkt worden aangeboden. Prijsinformatie van het ProFotoboek.

Aanleverspecificatie:

De pagina's dienen als ‘spread’ te worden aangeleverd (in sRGB of Adobe RGB) op het formaat 36x71 cm op 254 dpi voor een netto pagina maat van 35x35.
Opmaaksoftware

Voor de opmaak van de fotoboeken kunt u gebruik maken van onze gratis professionele opmaaksoftware
De techniek

De pagina's worden belicht op onze Durst Theta belichter. Deze printer belicht op echt fotopapier. Vervolgens worden de pagina's op een speciale manier ingebonden op het Photobook station.

Prijzen:
formaat pagina's prijs
30x30 30 175,00
30x30 40 205,00
30x30 50* 235,00
extra pagina's (per 2 - linker en rechterpagina)* 2 8,00
35x35 30 220,00
35x35 40 260,00
35x35 50* 300,00
extra pagina's (per 2 - linker en rechterpagina)* 2 10,00

* de boekblokken hebben 60 pagina's (30 spreads) als maximum

Verzend en startkosten
startkosten inclusief proefdruk

10,00 Decryptie van PMK opmaak

15,00 verzendkosten

10,00 verzendkosten buiten NL

15,00 genoemde bedragen gelden per order

Ik ben erg benieuwd wat de kwaliteit hiervan zal zijn! Prijzen zijn wel fors duurder, maar als het echte fotokwaliteit is zoals ik van profotonet gewend ben vind ik het dat wel waard.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Prijzen fors duurder? Ja, in vergelijking met drukkers wel, Maar dit is fotochemisch! Hoffman is ook fotochemisch en goedkoper, maar heeft maar 1 formaat. Dus ik vind dit een hele goede ontwikkeling.

Vergelijk ook mijn jaar oude overzicht op mijn site (tabel onderaan). Hoffman komt in de buurt, maar is beperkt. En zit in Spanje. Dat is heel wat verder weg dan Capelle ad Ijssel

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Op je site staat bij Blurb.com:
'Maak je eigen boek met een softcover of met een softcover en een 'dust jacket' eromheen.'

Wat houdt die 'dust jacket' in? Ik kan 't nergens terugvinden op Blurb.com zelf namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263930

wat ik heb gehoord zijn de dust jackets wel mooier zijn dan de 'image wrap' (dus feitelijk gewoon bedrukte hardcover). Heb zelf net de imagewrap versie gekregen, en vind hem een beetje dof.

Omdat de dust jacket niet echt hard is, schijnt die wel redelijk makkelijk te scheuren....

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-06 22:01
Ik heb 8 fotoboeken laten afdrukken (84blz, 30x30cm, hoogglans) bij De Fotofabriek en ik ben erg onder de indruk. Ik heb de fotoboeken zelf gemaakt in Adobe InDesign CS4 en een PDF geëxporteerd.

Omdat het aanleveren van PDF's buiten de normale workflow om ging had ik wat vragen over bleeds, slug, kleurprofielen, versturen, etc, etc... had ik nogal wat mailcontact. Op alle vragen werd keurig antwoord gegeven. Het eerste boek was niet helemaal goed van kleur, maar dit kwam doordat ik het verkeerd had geëxporteerd. Omdat ik het boek toch nog 7x moest afdrukken is het eerste boek niet verrekend.

De kwaliteit van het boek vind ik ook erg goed. De foto's zijn mooi diep van kleur en de scherpte is helemaal top. De harde kaft is bedrukt (en niet met een losse omslag) en de prijs is volgens mij wel concurrerend. Wat mij betreft dus absoluut een aanrader.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285480

Eusebius schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 08:49:
[...]

Hema koopt in bij albumprinter / albelli. Drukker is Q
Ik werk bij de albumprintservice. Als je wil kan je naar www.albumprintservice.nl gaan en daar het retour adres opvragen. Je kunt dan het product waarover je niet tervreden bent gratis terugsturen en je krijgt van Hema een nieuwe. Ga maar eens naar de FAQ pagina en te tik daar maar eens retour.

Groet,

Sid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297166

Ik laat mijn boekjes altijd maken bij www.pixbook.nl . Prima service en prachtige kwaliteit. Vind ik persoonlijk een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Anoniem: 297166 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:28:
Ik laat mijn boekjes altijd maken bij www.pixbook.nl . Prima service en prachtige kwaliteit. Vind ik persoonlijk een aanrader!
Misschien meer info? Heb je foto's van het album, ervaring etc etc?>

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298202

Er is een nieuwe generatie fotoboeken die net op de markt komt. Merk naam is pure Photo.
Deze was al langer leverbaar bij Hoffman, maar nu ook bij Kruidvat en Fotoquelle in Nederland.

Fotoquelle biedt als enige het formaat 27x27 cm. 48 pagina's voor rond de 65 euro.

Heb er een gemaakt, kwaliteit is onvergelijkbaar veel beter. Belicht fotopapier, ik denk 2x zo dik als dat van traditionele albums (albumprinter). Binding is zo dat de pagina's plat liggen, ideaal voor panorama's.

ps. Heb hiervoor albums gemaakt bij Albumprinter en Fotobuch (ook A3). Maar dit evenaart een Fuji Frontier print, maar dan in mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the___butcher
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:21
Hier nog een ervaring met Blurb.com. Ik heb gekozen voor de Imagewrap hardcover, waarbij er dus een foto op de cover geprint kan worden. De foto is mat, maar in mijn ogen niet dof of flets. Enige nadeel van Imagewrap is dat je de foto niet kan laten doorlopen op de rug van het boek. Ander puntje van aandacht is dat ze volgens mij met vaste breedtes van de ruggen werken, zodat de rug net iets te breed kan worden voor het boek. Maar bij mijn boek (+-30x40cm, 385 pagina's) was dat niet storend. Kwaliteit van het inbinden is prima.

De kwaliteit van de foto's is werkelijk subliem. Kleuren zijn mooi helder, prints zijn mooi scherp. Pagina's zijn ook mooi symmetrisch afgesneden, wat dat betreft kloppen de snij-marges die ze bij Blurb opgeven vrij goed. Vanwege het grote aantal pagina's was de dikkere papiervariant niet beschikbaar voor dit boek, maar het standaardpapier is ook prima en schijnt absoluut niet door.

Al met al zeer tevreden over het resultaat. Verschillende mensen die ik het boek heb laten zien, dachten dat ik het in de winkel gekocht had, dat zegt ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Oke, snelle vraag.

Wie weet waar ik een fotoboekje kan laten afdrukken waarvan ik zeker weet dat ik het volgende week donderdag in huis heb.

Het gaat om een klein simpel boekje waar wat foto's van een vrijgezellenfeest in komen, welke we op de bruiloft op vrijdag willen kado geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:39
Onderstaand een review van het fotoalbum 21x21cm softcover van DA (ook: Foto Quelle / Fuji Print)

De software is erg intuitief, vooral de wijze waarop het programma helpt om foto's symmetrisch te plaatsen vindt ik erg handig en ben ik nog niet bij andere software tegengekomen. Ook de meer dan gemiddeld grote verzameling templates voor randen, kaders, effecten en achtergronden is erg prettig. Het is mij helaas nog niet gelukt om tekst een schaduw mee te geven, tekst op een zelfgekozen achtergrond die zowel lichte als donkere kleuren bevat is nu soms slecht te lezen.

De levertijd viel mee en tegen. Bij het bestellen van gewone foto's was ik gewend om binnen twee dagen de foto's bij de plaatselijke DA-drogist te kunnen ophalen. Het was dan ook een tegenvaller toen erachter kwam dat de levertijd 9 werkdagen was. Het viel weer mee toen ik van anderen had gehoord dat zij bij andere aanbieders wel zes weken of meer moesten wachten. Het viel nog meer mee toen we op dinsdag een email kregen dat we het boek op konden halen, nadat we het de dinsdagavond ervoor hadden doorgestuurd. Dat betekent dus een levertijd van vijf werkdagen, een meevaller dus.

De kwaliteit van het boek is goed. Vooral de binding is er goed. Het boek dat wij besteld hebben (21x21cm, softcover, 48 pagina's, 27,95) bevat 48 pagina's, dus 12 dubbele bladen. Deze zijn met zes stiksels per 4 bladen gebonden, per saldo dus 3 gestikte pakketjes van 4 dubbele bladen die vervolgens in de kaft zijn gelijmd. Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat de zes stiksels snel kapot zullen gaan, daarnaast is het ook nog gelijmd dus erg degelijk.

De softcover kaft is in hoogglans gemaakt, de pagina's in mat/satijn. Wat mij betreft zijn de kleuren van de foto's goed afgedrukt. Ik ben geen professional dus kan weinig zinnigs zeggen over het papier maar ik lees wel eens iets over 170 grams papier en daar lijkt dit ook wel op als ik het vergelijk met het 100 grams papier dat ik wel eens gebruik. Het is absoluut professioneel drukwerk maar het is geen echt fotopapier. Als je scherpe ogen hebt zie je dat. DA / Foto Quelle / Fuji Print maken in hun prijslijst wel onderscheid tussen fotopapier en ander papier. Ik denk dat ik de volgende keer de versie op echt fotopapier ga proberen. Ik was nog bang dat ik soms teveel foto's had geplaatst op één pagina maar zelfs de fotootjes die afgedrukt maar vier cm hoog zijn, zijn goed zichtbaar.

Tot nu toe hebben wij altijd de foto's individueel laten afdrukken. Mijn vrouw laat dan veel foto's vaak twee, drie of vier keer afdrukken (ook voor de fotoboeken van de kinderen). Zodoende hebben wij sinds wij in 2000 een digitale camere hebben aangeschaft al vele duizenden foto's laten afdrukken bij de DA-drogist. Dat is altijd erg goed gegaan, dat geldt nu ook voor dit fotoboek.

Let er wel op dat DA/FotoQuelle/FujiPrint twee verschilende programma's gebruikt, afhankelijk van de album-variant die je aanklikt op de website. Deze review gaat over de 21x21cm vanaf 17,95 softcover waarbij het programma is gebruikt dat bij het downloaden FotoQuelle_Setup.exe heet. De andere variant heeft ook een andere link en heet gewoon setup.exe.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Heb eigenlijk niets dan lof voor Blurb.com enkel dat je je album niet te 'dun' mag maken, want dan ziet het er niet uit! De band is dan te 'dik' voor de pagina's binnenin zoals iemand al zei.

heb al 5 albums laten maken : 160 pg's Premium kwaliteit, 10x8inch, imagewrap en elke keer supertevreden. 65 euro aan huis geleverd. (Heb ook de custom logo upgrade genomen) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

@ Dieter: Kun je daar misschien wat pics van maken en online zetten?
Spreekt me namelijk ook erg aan, ziet er goed uit qua software en zijn niet al te duur!

EDIT:
Dustjacket is zo'n losse papieren / kartonnen buitenkant?
Afbeeldingslocatie: http://www.awfulbooks.com/awfulbooks/libraries/Spires/05%20-%20A%20Clash%20of%20Kings/fullrez/06%20-%20dustjacket.jpg

Imagewrap is een nette meegedrukte cover?
Afbeeldingslocatie: http://blog.blurb.com/wp-content/uploads/2008/06/imagewrap2.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door CLB op 25-05-2009 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op maandag 25 mei 2009 @ 01:17:
Spreekt me namelijk ook erg aan, ziet er goed uit qua software en zijn niet al te duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Nieuwe speler op de markt die ook Linux & Mac software heeft: www.sjootz.nl

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:17

Nic

Vrij

Eusebius schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:13:
Sjootz gebruikt de afdrukcentrale van CeWe color, dezelfde dus die o.a. het Kruidvat gebruikt.

ProFotonet heeft sinds vorige week ook betaalbare fotoalbums op echt fotopapier (dus niet geprint).
Zie http://www.profotonet.nl/content.asp?path=v14xhbca
In 20x20 en 20x30 cm, 24-60 pagina, omslag in leer (met foam, dus voelt luxe) of linnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Of iemand anders?
CLB schreef op maandag 25 mei 2009 @ 01:17:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the___butcher
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:21
Ik zie net op de site van Blurb dat ze tegenwoordig ook direct van PDF drukken:
http://www.blurb.com/make/pdf_to_book
Dus lekker in je eigen programma werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Ik heb onlangs bij Pixum een album besteld. Je hebt daar nu ook de keuze om op echt fotopapier af te drukken. Ondanks dat ik denk dat het nog beter kan, ben ik zeer tevreden. Een zeer grote verbetering ten opzichte van de fotoalbums met ander papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick de Roos
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-04 10:11
Eusebius schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:13:
Mmmm. Leuk dat er meer spelers komen.
Maar deze software loopt slechts vanaf OS-X 10.5. En ik heb 10.4.x
Ik wacht dus nog even.
Voorlopig vind ik fotobuch.de goed. Met name de plezierige software. Helaas hebben ze geen premium landscape.
Misschien moet ik nog eens naar Blurb kijken, maar de software vond ik tot voor kort niet flexibel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 14:19

Floor-is

5.2

the___butcher schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:35:
Ik zie net op de site van Blurb dat ze tegenwoordig ook direct van PDF drukken:
http://www.blurb.com/make/pdf_to_book
Dus lekker in je eigen programma werken!
Wel even rekening houden met PDF == CMYK ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-06 07:30

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

bij indesign kun je bij export naar pdf een kleurprofiel aan de pdf hangen; dit kan ook een rgb kleurprofiel zijn als adobeRGB of sRGB. Bijna alle drukkers van fotoboeken, ook de professionele, gaan uit van een rgb-kleurprofiel.

[ Voor 91% gewijzigd door gratis_vodka op 19-07-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Laatst online: 20:16
Heb na meer dan een half jaar eindelijk mijn foto album opgestuurd naar Albelli en gisteren ontvangen. Ik moet zeggen dat ik enigzins teleurgesteld ben in het eindresultaat. Dit vooral om de pagina's waar meerdere foto's op staan. Deze zijn eigenlijke allemaal onscherp, de een wat meer dan de andere, het lijkt of er een soort ruis overheen zit.

Pagina vullende foto's zijn echt prachtig uitgekomen en het glanspapier is ook zeer mooi. Toch een stuk leuker zo'n fotoalbum dan een folder op je hdd ;) Daarom is het zo jammer dat de pagina's met meerdere foto's wat minder zijn :(

Iemand dezelfde ervaring? Wellicht komt het omdat ik orgineel formaat foto's in zo'n klein vak gebruik dat er teveel compressie moet plaats vinden en dat ik ze beter buiten de Albelli software kan verkleinen? Of is er gewoon wat mis met mijn boek?

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233369

Mijn moeder heeft een keer bij Albelli toen ze niet zo tevreden was (er was eigenlijk niks mis met het boek alleen de foto's waren iets donkerder dan verwacht) een mailtje gestuurd om dat op te merken en een week later lag er ongevraagd een nieuw boek op de mat, dus ik zou ook zeker even mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Net een reactie terug, mocht het boek terugsturen en dan gaan ze kijken wat ze er aan kunnen doen. Das wel netjes (en vlot), hopelijk kunnen ze er ook wat mee ...
Zal in in ieder geval een afgedrukte foto meesturen ter referentie dat de orginelen iig wel scherp zijn. Wordt vervolgt :P

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Update, net het nieuwe fotoboek ontvangen, erg netjes dat ze het zo opnieuw drukken. Afdrukken zijn een stuk beter nu, nog niet zo scherp als foto's die je los afdrukt maar ok. Wel zitten er nu een paar bladzijden bij die wat scheef zijn (bladzijde wel recht, maar de afdruk is scheef). Best wel weer jammer ... twijfel nog om weer te gaan klagen, maar misschien ben ik wel gewoon te precies :/
Ga voor m'n volgende album wel een andere centrale proberen denk ik.

Flickr | Lego collectie

• Elbee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04-2020
Ik zag gisteren bij RTL 4 dat de Consumentenbond fotoboeken heeft onderzocht en Snapfish kwam er als beste uit.
Bij het downloaden van de software ontdekte ik dat deze dezelfde is als die van het Kruidvat en ook de afdrukcentrale is dezelfde, Cewe Color AG.
Ik vraag me af waarom de Consumentenbond dan Snapfish noemt en niet het Kruidvat. Ik dacht echter, dat het Kruidvat niet erg goed beoordeeld werd hier.
Op de 2e plaats kwam Fotofabriek, 3e werd Webprint.nl. Iemand hier bekend mee?

Sony A99; Sony A77 Sony 70-400G SSM/4.5-5.6; Sony 70-300G SSM/4.5-5.6; Minolta 50/1.7; Sigma 150 Macro EX, Carl Zeiss 24-70 ZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263930

Cewe Color is inderdaad de afdrukcentrale voor nog wel meer grote aanbieders, waaronder bijna alle supermarktketens die fotoboeken aanbieden. De Media Markt, Kruidvat en Fotoalbum.nl, Saturn en Bol horen hier ook bij.

Wel apart dus dat alleen snapfish wordt genoemd.
Kwa ervaringen met fotofabriek en webprint; zelf geen ervaringen mee, maar 5 ervaringen over webprint en 4 over fotofabriek op fotoboeken.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:15
ik ben ondertussen alles aan het downloaden wat ik kon vinden; als ik klaar ben maak ik wel even een overzicht wat wel en niet mogelijk is binnen de software. hiermee kan je dan ook al een eerste keus maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick de Roos
Mij is opgevallen dat de software van Pixum en Snapfish (Mac OSX 10.5) erg op elkaar lijkt.
Volgens mij laat Pixum de albums drukken bij CeWe.
Waar Snapfish dat laat doen is mij onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick de Roos
willem169 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 08:55:
Helaas is myphotobook.nl vooralsnog de enige leverancier waarbij een fatsoenlijke standalone Mac-client kan worden gedownload. Voor alternatieven hiervoor houd ik me warm aanbevolen :)
Sorry voor de late reactie, maar ik las dit zojuist. Komtie:

Lijstje:
Myphotobook.nl
Fotobuch.de (de prettigste software naar mijn mening. Ook in het Engels)
Pixum.nl
Snapfish.nl
Blurb.com
Apple.com (iPhoto)

En ik mis er vast een paar.
En je hebt natuurlijk nog aanbieders die via een website werken, maar dat werkt traag vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268925

Via mijn e-mailkreeg ik een aanbieding om bij ziggo een digitaal fotoalbum te laten maken voor 26.08 euro. 40 pagina's, kaftfoto, 21x29,7 hoogglans papier.
Het lijkt me een hele mooie aanbieding, maar ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit, heeft iemand van jullie hier ervaring mee? (het was voorheen @home fotoservice). Zit er ergens een addertje onder het gras?
Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Anoniem: 268925 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:13:
Via mijn e-mailkreeg ik een aanbieding om bij ziggo een digitaal fotoalbum te laten maken voor 26.08 euro. 40 pagina's, kaftfoto, 21x29,7 hoogglans papier.
Het lijkt me een hele mooie aanbieding, maar ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit, heeft iemand van jullie hier ervaring mee? (het was voorheen @home fotoservice). Zit er ergens een addertje onder het gras?
Ik hoor het graag!
Lijkt me gewoon een aanbieding. Je zult even moeten achterhalen welk groot bedrijf erachter zit (bv CeWe). Lees / zoek vervolgens recensies van dit bedrijf.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmfloris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11-2024

rmfloris

Kowalski: Kaboeeem??

spam

[ Voor 96% gewijzigd door PowerUp op 22-01-2013 20:33 ]

Foto afdrukken prijsvergelijk -> http://www.fotovergelijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amkiller
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 08:00
je post klinkt als spam

[ Voor 92% gewijzigd door Nomad op 19-09-2009 00:51 . Reden: overtuig me via DM maar als je denkt dat deze moderatie foutief is ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amkiller
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 08:00
^.^.

[ Voor 113% gewijzigd door Nomad op 19-09-2009 00:51 . Reden: overtuig me via DM maar als je denkt dat deze moderatie foutief is ]

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06 17:35
Ik heb laatst een album laten maken door profotonet, man wat een kwaliteitsverschil met de kruidvat/hema/etc-albums. Dikker papier, geen wegvallend middenstuk. Kost misschien wat meer, maar het resultaat is een beter boek.

Als ze nou nog een staande 20x30 variant maken, ben ik helemaal gelukkig...

Afbeeldingslocatie: http://www.thomasvanderwillik.com/IMG_2484.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door ThomasW op 19-09-2009 20:59 . Reden: foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik had wat bruidsalbums bij blurb laten maken, maar in 1 zaten een paar inktvlekken op de een-na-laatste pagina. Even een support formuliertje op de website ingevuld, kreeg netjes een mailtje of ik foto's van de "schade" wilde opsturen, daarna kreeg ik netjes een mailtje dat de order opnieuw was geplaatst. Met priority shipping had ik 'm een kleine week later in huis, lekker snel en zonder problemen opgelost dus.
Ik was al tevreden over blurb, maar dit vond ik erg netjes.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanesssa
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05-2020
Hoi Allen!

Heb een boek laten maken door Albelli maar het raster heeft de foto's compleet verpest!
Ben totaal niet tevreden... :/

Welke aanbieders die hier genoemd zijn, printen zonder raster?

Ik weet dat Profoto op echt fotopapier print... wie nog meer?

Groetjes!

[ Voor 31% gewijzigd door Vanesssa op 25-09-2009 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-06 00:05

Nitai

Live the life you love.

abrakadaver schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:16:
Ik had wat bruidsalbums bij blurb laten maken, maar in 1 zaten een paar inktvlekken op de een-na-laatste pagina. Even een support formuliertje op de website ingevuld, kreeg netjes een mailtje of ik foto's van de "schade" wilde opsturen, daarna kreeg ik netjes een mailtje dat de order opnieuw was geplaatst. Met priority shipping had ik 'm een kleine week later in huis, lekker snel en zonder problemen opgelost dus.
Ik was al tevreden over blurb, maar dit vond ik erg netjes.
abrakadaver, heb je wat foto's van hoe het bruidsalbum geworden is? Ik moet dit ook nog doen namelijk, en vroeg me af hoe het er dan uit komt te zien.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Vanesssa schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 22:43:
Ik weet dat Profoto op echt fotopapier print... wie nog meer?
Pixum, dit was het eerste fotoalbum wat ik echt mooi vond, fotopapier voegt echt heel veel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132044

Ik ben ook bezig met een fotoboek en wilde om zoveel mogelijk controle over het uiterlijk te houden de pagina's eerst in in-design maken. Nu merk ik ineens dat in in-design en het fotoboek programma (in dit geval van Snapfish, maar ik heb mijn keuze nog niet gemaakt) de kleuren anders zijn dan in LR2 en de windowsviewer. Hoe weet ik nu hoe mijn foto's er uit komen te zien als ze gedrukt worden?

Ik neem aan dat kleurprofielen een rol spelen, maar ik weet niet waar ik nu vanuit moet gaan. Weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320733

Ik heb zelf twee fotoalbums gemaakt bij albelli. Twee minpunten zijn:

* De preview in de software laat niet precies zien hoe het boek er in het echt uit gaat zien (bijvoorbeeld als je naar de kaft kijkt zie je dat de foto mooi op de kaft staat echter als je het boek thuis krijgt staan witte randen op de kaft)
* Het tweede boek kraakt nogal als je de bladzijdes omslaat. Heb het idee dat als je het boek wat vaker bekijkt dat het over 2 jaar uit elkaar valt. Het voelt niet echt degelijk aan.

Ik wil nu een nieuw boek gaan maken maar ben van plan een andere service te gebruiken, zit te denken aan Blurb. Heeft iemand hier nog slechte ervaringen mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 22:23
Juist goede ervaringen met blurb.
Ongeveer twee weken terug er een boek besteld en vanmiddag binnengekregen. Alles zat erg goed verpakt, het verbaasde me dan ook dat de rug en kaft wat beschadigd waren (een klein hapje uit de kaft en de rug ingedeukt). Ik heb heb via hun webform daarover geklaagd en een paar foto's ervan meegestuurd. Een paar uur later kreeg ik al mail dat ze me een nieuw exemplaar op gaan sturen.

Afgezien hiervan; erg mooie kwaliteit (had wel voor het luxe papier gekozen, kost een apar euro meer, maar voelt wel fijner aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politicoloog
  • Laatst online: 05-06 16:58
Hallo ik wil even mijn ervaringen over de Profotonet album software kwijt.
Ik ben nu nog bezig met het bestellen van een album bij hun dus over de kwaliteit van het album kan ik nog geen oordeel vellen

Voordelen Profoto (op papier):
+tips voor het gebruik van Photoshop en kleurprofielen
+mogelijkheid om automatische kleurcorrectie uit te zetten (vooral handig als je dus alles in Photoshop al goed heb gezet)
+echt fotopapier (ik geloof 250 gr)*
+platte album ligging (dus panoramafotos over meerdere pagina's zijn erg mooi )*
+verschillende formaten en afwerking (waaronder: leren kaft)
+je kan je bestelling ook met een cd'tje doen

*Album bestellen is nog niet gelukt dus in de praktijk nog geen ervaring mee

Nadelen albumsoftware

Opmaken:
-In tegenstelling tot de 'pro' in hun naam kan je geen eigen designprogramma gebruiken en pagina's uploaden als pdf (Zoals wel kan bij bijv www.blurb.com).

Dit zou niet zo erg zijn als de software verder goed in elkaar zat, maar helaas zijn er ook nog de volgende nadelen die het eerste nadeel vergroten
-Er is wel een raster mogelijkheid, maar geen 'snap to grid' dus je moet alle foto's zelf op de juiste hoogte zetten dmv zoomen
-Er zijn een aantal voorgeprogrammeerde lay-outs die daarbij helpen echter deze beslaan altijd 2 pagina's dus aanpassen van de pagina's gaat altijd per twee wat de flexibiliteit sterk verkleind
-Een gemaakt album in een formaat kan niet worden besteld in een ander formaat ookal is het in dezelfde verhoudingen. Je moet dus een heel nieuw album maken.
-Je kan een foto of 'originele verhoudingen' of kadervullend plaatsen, de optie om het kader aan te passen aan de inhoud ontbreekt echter zodat je het kader 2:3 moet maken (indien gewenst) om niet met een veel te groot kader dan wel foto uit verhouding te zitten.
-Er is geen ondersteuning voor Mac of Linux (Mac is toch wel het minste wat je zou verwachten bij Pro)

Bestellen:
-Bestellingen en of winkelwagentjes met voorlopige bestellingen zijn niet op te slaan dus als er iets mis gaat (zoals bij mij) moet je helemaal opnieuw beginnen.
-Bestellingen klaarzetten duurt geruime tijd per album en het lijkt erop alsof de individuele pagina's alsnog los worden aangemaakt (zodat je net zo goed met pdf's zou kunnen werken)
-Er zijn twee opties in het winkelwagentje: 'opgeslagen product toevoegen' & 'ander album toevoegen'. Deze twee knoppen doen precies hetzelfde. Je moet een album weer openen, converteren en uploaden naar het winkelmandje.
-Er zit bij de upload functie een annuleerknop die geen effect heeft als het uploaden blijft hangen.
-Verzendkosten worden altijd berekend hoe duur je bestelling ook is.
-In de leveringsvoorwaarden staat dat de prijzen excl btw zijn, maar album prijzen zijn incl btw volgens de website. Je moet dus akkoord gaan met tegenstrijdige voorwaarden (ok dit is een miereneukpuntje)

Conclusie:
Profotonet albumsoftware is niet zo pro als ik helaas uit andere bronnen had begrepen. Er ontbreken functies die in andere fotoboeken wel zitten die minder professioneel proberen te zijn (bijv Hema) en echte profuncties die het makkelijk maken voor de 'geavanceerde' gebruiker zijn niet beschikbaar. Vooral de mogelijkheden om een bestelling 'klaar te zetten' en eventueel later te versturen of bij het falen van het uploaden nogmaals te proberen. Ik denk dat deze versie van de software een beta versie is die te vroeg in de markt ge De prijzen zijn echter wel heel 'pro' zo betaal je voor een 30x30 album met leren kaft en 36 pagina's 104,95 (incl btw & excl 5€ verzendkosten & ,99€ klaarzetkosten)

-disclaimer-
-Het is dus nog niet gelukt om het boek te bestellen en over de kwaliteit van het eindproduct kan ik dus geen oordeel geven. IVM met de verzendproblemen via internet denk dat ik vanmiddag naar Capelle aan de IJssel ga rijden (vanuit Amsterdam) om het op cd aan te leveren.
-Een gedeelte van mijn frustratie kan ook voortkomen uit het feit dat ik zelf laat ben met de bestelling, maar zonder deze nadelen had ik het boek al wel 2 a 3 dagen eerder af kunnen hebben en dat reken ik ze wel aan.
-met deze klachten heb ik dus niks gezegd over hun normale foto service die blijkbaar erg goed is.

------------UPDATE------------------------
Service & Kwaliteit:
Zoals beloofd een update. Heb gister mijn fotoboeken binnen gekregen en kan nu dus ingaan op deze punten.

Service: Goed
Bestellen met de software was uiteindelijk niet gelukt, en opsturen van cd bracht boeken voor de kerst binnen in gevaar. Gelukkig accepteerden ze het versturen van de bestanden met wetransfer.com. Het is fijn dat ze dat accepteerden en ineens is die export functie naar cd een stuk nuttiger geworden. Ik weet niet of ze speciaal voor ons er een spoedje van hebben gemaakt, maar het ging in ieder geval snel genoeg

Communicatie: voldoende.
We kregen bevestiging van de bestelling en van het versturen met kpn incl track & trace.

Verpakking: goed
De boeken 3stuks zaten in een degelijke platte kartonnen verpakking met bescherming rond elk boek en een opmerking van niet vouwen op de buitenkant.

Kwaliteit van de foto's & albums :
Uiterlijk van het album: zeer mooi
+Beide albums die ik heb besteld 30x30 en 20x20 hebben een hele luxe uitstraling. Niet alleen die met leren kaft, ook de linnen uitvoering heeft een hele mooie satijnen glans.

Binnenwerk: zeer mooi
+Zoals beloofd hebben de pagina's een mooie platligging, fotos die over meerdere paginas worden niet storend onderbroken door een vouw
+Het papier is dik en stevig met een prettige structuur. De gekozen achtergrond (soms zwart soms gelig papier) komt mooi uit
+Over de pagina's zit een licht satijnen glans wat een professionele uitstraling geeft

Foto's: zeer mooi
+ De fotos zien er uit zoals in de software al te zien was, geen kleurafwijkingen of extreme glans. Wel een lichte satijne glans net als de rest van de pagina
+ Kleur en zwartweergave zijn goed
+ De fotos passen goed in hun achtergrond (geen rare randen of andere structuren), ze lijken onderdeel van de pagina
+ De foto's vertonen geen sporen van extra (ongewenste) nabewerking in de fabriek (dat kan je dan ook uitzetten)
(dit element ligt ook aan de foto's die je gebruikt natuurlijk, maar in mijn geval waren het foto's van een professional)

Conclusie 2:
Photonet heeft wat betreft software en bestellingsgemak nog een (lange) weg te gaan. Wat betreft service en kwaliteit van de foto's zijn ze er al helemaal. Als je de genoemende ongemakken voor lief neemt krijg je een fotoalbum dat zeker niet misstaat in je kast en wat betreft uiterlijk kan concurreren met de traditionele leren foto albums van weleer. De professionaliteit van het papier en de afwerking van het drukken zullen jou foto's er op hun mooist uit zal laten komen.

[ Voor 23% gewijzigd door politicoloog op 23-12-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

jammer inderdaad. Ik vind die software ook niet zo denderend. Overigens refereert het pro meer naar de naam van het bedrijf (profotonet) dan dat het moet impliceren dat het de professionele lijn is, daarvoor heeft men namelijk de profotoboeken (i.t.t. de albums kun je hier gewoon in jpg of tiff aanleveren zodat je je eigen programma kan gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Kun je wel pagina's importeren die gelijk 1 a 2 pagina's beslaan? Ik maak (voor Pixbook.net) altijd de pagina's op met een template in Gimp, exporteer alle pagina's naar jpgs en importeer ze in het programma van Pixbook.

(je kunt ook uploaden naar Pixbook per ftp, maar dan kunnen anderen ze ook inzien)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
gratis_vodka schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:12:
(i.t.t. de albums kun je hier gewoon in jpg of tiff aanleveren zodat je je eigen programma kan gebruiken).
Wat ik bij bij andere afdrukcentrales doe, is in photoshop mijn pagina's maken en als jpg opslaan, en dan in het betreffende album designer de jpg's pagina vullend inladen. Dat laatste is meestal binnen een kwartier gedaan.
Ik neem aan dat dit bij de profotonet software toch ook wel kan?

Ik ben in ieder geval wel heel benieuwd naar de kwaliteit van het afdrukken, dus laat het zeker weten wanneer het binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 16-06 15:26
M a r c o schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:27:
[...]

Wat ik bij bij andere afdrukcentrales doe, is in photoshop mijn pagina's maken en als jpg opslaan, en dan in het betreffende album designer de jpg's pagina vullend inladen. Dat laatste is meestal binnen een kwartier gedaan.
Ik neem aan dat dit bij de profotonet software toch ook wel kan?

Ik ben in ieder geval wel heel benieuwd naar de kwaliteit van het afdrukken, dus laat het zeker weten wanneer het binnen is.
Ik heb net 2 weken geleden een fotoalbum van profotonet besteld. 60 pagina's 20x30cm met linnen kaft. Heb eerst zitten kloten met de software zelf, maar heb daarna maar in illustrator de pagina's van 20x60cm gemaakt op 300dpi, en die ingeladen in de software. veel sneller, veel preciezer kwa uitlijning, en echt als resultaat prachtig en helder. De fotokwaliteit is me echt zeer positief opgevallen. En ook de vlakke paginaligging als je het boek openvouwt is echt mooi. Geen stukken panorama's die wegvallen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
mag ik vragen wat je voor dat album ongeveer betaald hebt?
om een indicatie te krijgen van hoe de prijzen liggen.

edit: heb de prijzen al gevonden. staan goed verstopt ergens op de site.

[ Voor 25% gewijzigd door M a r c o op 16-12-2009 13:54 ]

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:47
Hoe is de jpg compressie tegenwoordig bij Profotonet? Ik heb er een aantal jaren geleden een aantal foto's en vergrotingen besteld, maar toen waren er duidelijk jpg artefacts te zien op de foto's. Op hun site staat wel dat je het nu in de software de compressie uit kunt zetten.
Wat wordt bedoeld met “overdrachtsoptimalisatie”?
Met overdrachtsoptimalisatie worden uw beelden tot het bestelde formaat geschaald en gecomprimeerd. Dit versnelt het verzenden van uw bestanden, maar kan wel tot enig kwaliteitsverlies leiden. Levert u uw bestanden op de juiste resolutie aan (300 of 400dpi), dan kunt u deze optie uitvinken. Klik hiervoor op Extra (bovenin uw scherm)→ Instellingen → Overdrachtsoptimalisatie.
Ik ben best bereid om wat extra te betalen voor een afdrukservice die een kleurprofiel aanbied en ook de optie om niet je foto's naar hun inzicht te 'verbeteren', maar de jpg compressie van destijds weerhoud mij er nog van.

• gratis_vodka

gratis_vodka

ok, vandaag 2 fotoalbums van profotonet binnengekregen (let wel, hier gaat het dus om de consumentenalbums, niet de profilijn).

de layout was heel simpel, dus ik heb de software gebruikt. Niet bijster ideale software, maar voor dit doel ging het wel. Zoals hierboven gesuggereerd moet het ook prima mogelijk zijn pagina's in andere progs op te maken en als hele pagina te exporteren.

De kwaliteit moet ik zeggen is erg goed. Netjes ingebonden, goede afdrukkwaliteit. Prima spul dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 13-06 11:51
Vandaag ook een profotonet consu album binnengehad.

Kwaliteit vind ik redelijk, ik kon zien dat het niet de kwaliteit was die ik aan had geleverd ( Nikon D700 + 70-200 f2.8, 4 tot 8 mb JPG foto's op hoogste kwaliteit)

Nu ben ik gaan kijken naar de foto's die verstuurd worden naar Profotonet , als je het album besteld. En wat blijkt ... ze zijn zwaar geresized en in kwaliteit omlaag gegooid.

Je kan je order bekijken in: C:\Program Files\Profotonet Album bestelsoftware V2\Data\Orders

En dan in een van de mapjes staan de foto's die naar hun worden verzonden.

B.v.:
Originele foto: 4079 x 2731 resolutie, 7,36 mb
Opgestuurde foto door de software: 1286 x 861 resolutie, 342 kb

Sommige zijn wel groter, als ze 2 pagina's beslaan, maar dan alsnog iets van 30% gecompressed.

Volgens mij heeft het er ook mee te maken hoe groot het kader is waarin de foto staat, maar alsnog vind ik dat de foto qua kwaliteit niet mag worden geresized.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
en hoe groot werd die foto afgedrukt?
Je kunt wel een foto van 20 megapixel op 10x10 cm plakken, maar dan zal die inderdaad worden verkleind ja. Afdrukresolutie is meestal 300dpi, dus zullen foto's altijd geresized worden naar die resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 13-06 11:51
M a r c o schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 12:46:
en hoe groot werd die foto afgedrukt?
Je kunt wel een foto van 20 megapixel op 10x10 cm plakken, maar dan zal die inderdaad worden verkleind ja. Afdrukresolutie is meestal 300dpi, dus zullen foto's altijd geresized worden naar die resolutie.
Dat snap ik, maar ik kan zien dat sommige qua qualiteit gewoon erg slecht zijn.

Ik zal straks eens even een foto ervan proberen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303983

ik ben op dit moment bezig om een fotoboek te maken van onze reis
het valt me op dat op foto's waar we zelf op staan, de gezichten heel korrelig overkomen
de ogen of mond zijn bijna niet meer zichtbaar
als je de foto opent om hem te bewerken en je zoomt in, dan is er niets meer aan de hand en heb je gewoon een strakke foto, de foto's zijn rond de 4288 x 2848 pixels
de foto's worden volgens mij zo geresized dat bepaalde details onscherp overkomen
wordt dit uiteindelijk gecorrigeerd als de foto's daadwerkelijk worden afgedrukt in het fotoboek, of geldt:
what you see, is what you get?
Hoe kan ik de foto's zo bewerken, dat het toch wat gedetailleerder afgedrukt wordt?

alvast hartelijk voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:47
Bij wie laat je het afdrukken (welke software gebruik je)?
Over het algemeen is mijn ervaring dat er kleine voorbeelden worden gemaakt van je foto's en dat deze worden getoond in de software om er snel mee te kunnen werken. Bij de meeste software kun je ook inzoemen en wordt er soms wel een betere kwaliteit getoond. Maar zoals hierboven ook aangehaald bij het Profotonet voorbeeld, veel afdrukcentrales hebben hun software zo ingesteld dat standaard de kwaliteit en resolutie van de foto's wordt verlaagd om o.a. het verzenden te versnellen. Soms kun je dit uitzetten in de software, soms niet, soms wordt het op de website vermeld, soms niet :). Het hangt dus erg af waar je jouw fotoboek wilt bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

Jeroenz18 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 12:55:
[...]

Dat snap ik, maar ik kan zien dat sommige qua qualiteit gewoon erg slecht zijn.

Ik zal straks eens even een foto ervan proberen te maken.
mm...vreemd; ik heb ook wel gezien dat bestanden worden verkleind, maar in mijn boekje levert dat geen problemen op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedoeling was om het fotoboek bij fotoalbum.nl te bestellen
maar als er betere oplossingen zijn, dan hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Anoniem: 303983 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:53:
bedoeling was om het fotoboek bij fotoalbum.nl te bestellen
maar als er betere oplossingen zijn, dan hoor ik het graag
je moet eerder het begrip afdrukresolutie leren begrijpen denk ik.
Je zegt dat je foto 4288 pixels breed is. Dan kan wel zijn.
Maar de afdrukresolutie is bij goede centrales 300dpi, en bij de goedkopere soms minder.
Als je met 300 dpi gaat afdrukken moet je de bewuste foto al 36 cm breed af drukken, om evenveel detail te behouden die jij op je scherm in de originele foto ziet.
Als jij de foto 10x15cm in een boek laat afdrukken, zal deze geresized worden naar 1181x1771 pixels.

dan kun je wel zeggen, waarom verkleind de software mijn foto?
omdat hij toch niet scherper afgedrukt word. Wat voor nut heeft het een foto op 1000 dpi door te sturen, als de printer maar 300 dpi doet.
(eventuele slechte jpg compressie van software er buiten gelaten dan, dat is wel kwalijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik begrijp het helemaal, dat een foto geresized moet worden
maar als de kwaliteit zodanig is, dat de mond en ogen haast niet meer zichtbaar zijn
dan vind ik dat wel jammer
ik heb vernomen dat fotoalbum.nl in 250dpi afdrukt
even verder kijken of er andere aanbieders zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065

Anoniem: 303983 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:36:
ik begrijp het helemaal, dat een foto geresized moet worden
maar als de kwaliteit zodanig is, dat de mond en ogen haast niet meer zichtbaar zijn
dan vind ik dat wel jammer
ik heb vernomen dat fotoalbum.nl in 250dpi afdrukt
even verder kijken of er andere aanbieders zijn
250 dpi is ook nog heel acceptabel , zelfs 200 dpi is nog redelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb voor het eerst een fotoalbum gemaakt met 40D-foto's. Voorheen altijd met de minolta Dimage Z5. Het is het beste album geworden ooit :) . Ik bestel altijd via de HEMA.
Maar dit keer had ik 2 exemplaren besteld (ook een voor mijn oma) en er vielen me 3 dingen op:

- ik had een HDR kaft op de foto gezet. Deze bevatte gele vlekken in de wolken, terwijl ik deze foto ook IN het album zelf heb gezet op een volledige pagina (mat papier). Hier zijn de vlekken niet te zien. Volgens mij is het "kaft"fotopapier niet zo goed daar......

- Ondanks dat ik RUIM binnen de kaders van de software bleef, zijn 6 pagina's te krap afgesneden bovenaan, waardoor ik kaders mis om de foto heen en stukjes tekst. (al klacht ingediend en krijg vandaag 2 nieuwe exemplaren toegestuurd) Ik hoop dat het goed gegaan is.

- ik zie toch nog steeds deze structuur van het papier (middelste plaatje):
Afbeeldingslocatie: http://www.profotonet.nl/media/diversen/truealbum.jpg

De reden dat ik bij de hema blijf zijn:
- prijs (66 pagina's met eigen omslag) was 56 euro.
- Ik vind de software erg gebruikersvriendelijk
- snelle bezorging

Op de zoomexperience heb ik een stand gezien die echt mooie fotoboeken had. Fotoalbum.nl, maar de software vind ik echt extreem bagger. Met name het on-the-fly bijsnijden hoe ik dat wil werkt voor geen meter. Daarnaast is het altijd een crime om een landscape-foto fatsoenlijk op de kaft te krijgen zonder dat de foto automatisch naar aspectratio wordt aangepast en dus weinig controle hebt over waar je wat mist op de foto, wat dus uiteindelijk resulteert in opnieuw alles croppen in Lightroom......

Eigenlijk wil ik heel graag de kwaliteit van bijvoorbeeld profoto.net of fotoalbum, maar de software is niet gebruikersvriendelijk genoeg en de prijs is veel te hoog en je kunt niet bij allen een eigengemaakte omslag krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
die structuur van dat middelste plaatje heb je nou eenmaal altijd bij digitaal geprinte albums.
het rechter plaatje is bij digitale belichting op fotopapier voor in een album.
Enkele aanbieders hebben dit wel, maar dat zijn van vaak wel de duurdere albums.

Kijk trouwens ook eens naar fotobuch.de
die gebruik ik vaak. Vind de afdruk kwaliteit daar heel goed, en ook de afwerking van de boeken.
de site is alleen in duits, maar de software ook in engels.
De helpdesk reageert ook gewoon op engelse mails, en snel ook. (zelfs op zaterdag heb ik al gemerkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politicoloog
  • Laatst online: 05-06 16:58
ik heb mijn opmerkingen over de software & afdruk op pagina 15 bewerkt nu ik de fotos binnen heb dus iedereen die nog benieuwd was kijk snel :)

@diversen: Het aanmaken van een pagina in Photoshop en die als jpeg uploaden is inderdaad een goed idee, daar was ik nog niet opgekomen. Blijft wel staan dat ze dat ook kunnen voorstellen/aanbieden.

@resizen: misschien heb ik daar een niet professioneel genoeg oog voor: ik heb in ieder geval niks gezien en je kan het resizen ook uitzetten zoals ook opgemerkt door --Niels--

bedankt voor jullie goede tips, ik ga ze zeker gebruiken als ik nogmaals iets ga bestellen bij hun!

[ Voor 75% gewijzigd door politicoloog op 23-12-2009 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 19:45
Ik zou eindelijk de foto's van men reis naar de VS van afgelopen zomer willen omzetten in een fotoboek.

Ik heb een aantal softwarepakketten geprobeerd (spector, extrafilm, myphotobook & pixum), en ik vind de Pixum Easybook software het eenvoudigst te gebruiken, zonder dat het moet inboeten aan geavanceerdere features. Vooral de extrafilm software leek me erg beperkt. Met de spector software was het dan weer onmogelijk fotozones te bewerken; je kan enkel uit vaste templates kiezen. Jammer, want naar het schijnt is hun afdrukkwaliteit super. Beter dan myphotobook in ieder geval. (Heb een spector kalender & myphotobook album van een collega eens naast elkaar gelegd. Het glossy Myphotobook was niet slecht, maar de spector kalender op mat papier was duidelijk beter.)

Men probleem met Pixum is momenteel dit:
Schuine lijnen in afbeeldingen in de editor of in het preview venster zijn erg gekarteld. Aliased. Jagged. Hoe je het ook wil noemen.
bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://q-bic.intertet.org/pixum1.jpg
(100% crop van het preview venster)

Vond ik niet echt een probleem (hoewel het het beoordelen van je werk er wel niet makkelijker op maakt), want ik stak de schuld op een tijdelijk eenvoudig resize algoritme opdat het editeren en previewen vlot vooruit zou gaan.

Ik kom echter af en toe berichten tegen van mensen die niet 100% tevreden zijn over hun Pixum fotoboek. Daarin spreken ze ook over gekartelde schuine lijnen.... Vrijwel al de berichten die ik daarover vond, dateren wel van voor 2008.

Mijn vraag is dus: hoe zit dat nú met de printkwaliteit van Pixum fotoboeken? Meer bepaald het groot panorama boek (niet de xxl) op fotopapier.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Ik heb het laatste half jaar twee fotoboeken op fotopapier laten afdrukken bij Pixum (het groot panoramaboek) en ik heb daar absoluut geen last van gehad.

hmmm wil voor mijn expositie nu ook een fotoboek gaan opstellen. wel lastig kiezen welke aanbieder te nemen

is een fotoboek niet in bv indesign te maken en dan om te zetten naar het formaat dat de fotoboeken leveranciers gebruiken voor hun software ? zijn deze uitwisselbaar ? of zoals ik eerder las gewoon alles opmaken in photoshop in aparte jpgs en dan overzetten naar het fotoboek.

probeer net weer de hema software even uit maar kom niet meer verder dan fotos selecteren. pfff vaag gedoe met die software :(

en heb net even gekeken naar hema, blurb, pixum, photobuch en profotonet
valt me op dat photobuch geen a4 formaat heeft (wel 20,5 x27)
profotonet tov de andere aanbieders 2 x zo duur is ? (is dat het waard ?)
blurb alleen amerikaanse maten ondersteund (20x25 cm dan maar) en op zich het goedkoopste is als ik 20-40 paginas juist intrepeteer dat je tot 40 paginas maar 16,95 euro betaald ex btw
zie dat blurb ook templates heeft voor indesign , dat maakt het ook wel makkelijk :)

ga denk ik ook maar opzetten in photoshop de bestanden, alleen wel jammer dat de maten niet universeel zijn zodat ik makkelijk kan switchen en niet dingen hoef te resizen als ik van een a4 formaat naar 20x25cm wil gaan.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 31-12-2009 13:48 ]

• TranceSetter
@hos, ik heb alleen ervaring met profotonet, maar daar ben ik dan wel zeer positief over. Ze zijn de enige die foto's drukken waarbij de pagina's doorlopen. En ze printen op echt fotopapier wat erg dik is per bladzijde. Dat allemaal bij elkaar geeft een erg degelijk gevoel. En ze zijn inderdaad duurder, maar ik weet zeker dat ik de volgende keer ook weer daar mijn fotoboek zal bestellen.

ps. Ik heb trouwens Illustrator gebruikt voor mijn fotoboek. Aan de hand van die handige Artboards kan je snel verschillende selecties exporteren. Wel zal je inderdaad moeten resizen als je een ander formaat gaat gebruiken. Of je maakt gewoon in 1 document verschillende artboards onder elkaar zodat je snel kan zien hoe het er uiteindelijk uit komt te zien.
Het fijne bij profotonet is trouwens dat pagina 1+2 als 1 afbeelding kan worden gezien. Dus dan hoef je en minder afbeeldingen te maken, en je ziet in je bewerkingssoftware meteen hoe het eruit komt te zien.

[ Voor 42% gewijzigd door TranceSetter op 31-12-2009 14:23 ]

TranceSetter schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:19:
@hos, ik heb alleen ervaring met profotonet, maar daar ben ik dan wel zeer positief over. Ze zijn de enige die foto's drukken waarbij de pagina's doorlopen. En ze printen op echt fotopapier wat erg dik is per bladzijde. Dat allemaal bij elkaar geeft een erg degelijk gevoel. En ze zijn inderdaad duurder, maar ik weet zeker dat ik de volgende keer ook weer daar mijn fotoboek zal bestellen.

ps. Ik heb trouwens Illustrator gebruikt voor mijn fotoboek. Aan de hand van die handige Artboards kan je snel verschillende selecties exporteren. Wel zal je inderdaad moeten resizen als je een ander formaat gaat gebruiken. Of je maakt gewoon in 1 document verschillende artboards onder elkaar zodat je snel kan zien hoe het er uiteindelijk uit komt te zien.
Het fijne bij profotonet is trouwens dat pagina 1+2 als 1 afbeelding kan worden gezien. Dus dan hoef je en minder afbeeldingen te maken, en je ziet in je bewerkingssoftware meteen hoe het eruit komt te zien.
wat ik heb gezien van de hema een keer in de praktijk en ook in hun software is dat je ook fotos over 2 paginas kan laten doorlopen. tenzij je wat anders bedoelt ermee ? en qua fotopapier had ik ook wel de indruk dat ze bij de overige ook vrij dik fotopapier gebruikten van 250gr. maar moet zelf natuurlijk nog ondervinden

voor mij is het prijsaspect ook nog wel belangrijk aangezien ik het als programmaboek voor mijn expositie wil maken en voor de sponsors dus dan moet ik er minimaal 10 tot 15 laten afdrukken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Anoniem: 167065 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:29:
[...]

wat ik heb gezien van de hema een keer in de praktijk en ook in hun software is dat je ook fotos over 2 paginas kan laten doorlopen. tenzij je wat anders bedoelt ermee ? en qua fotopapier had ik ook wel de indruk dat ze bij de overige ook vrij dik fotopapier gebruikten van 250gr. maar moet zelf natuurlijk nog ondervinden

voor mij is het prijsaspect ook nog wel belangrijk aangezien ik het als programmaboek voor mijn expositie wil maken en voor de sponsors dus dan moet ik er minimaal 10 tot 15 laten afdrukken :p
Excuses voor de late reactie, maar met doorlopen bedoel ik dus het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.photofacts.nl/fotografie/foto/ed/profoto_henzo_binding.jpg
Boven is profotonet
Onder is hoe de rest het doet
Ik ken geen andere toko die het op dezelfde manier als profotonet doet. En ik vind het wel wat speciaals hebben. Het is ook gewoon voor elke bladzijde zo, niet alleen in het midden.

Prijsaspect kan ik natuurlijk niet voor je beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
TranceSetter schreef op zondag 03 januari 2010 @ 01:53:
[...]
Ik ken geen andere toko die het op dezelfde manier als profotonet doet.
Ik wel, Hofmann. (Albumdigital)
Daar heb ik 2 tot 3 jaar terug al eens een album laten afdrukken met vlakke spreads.
http://www.albumdigital.c...arMenu=2&accADesplegar=96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233369

Ik heb vorig jaar een boek besteld bij FotoQuelle en dat heeft ook zo'n soort binding, ziet er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:15
ik moet zeggen dat het boekje van profotonet er netjes uitzag (de foto's dus). mischien was het verschil dat ik de kleinste versie had gedaan om te testen en dat jij grotere foto's afgedrukt wilde hebben....
maar mijn grootste foto (in goede kwaliteit gedrukt) was ongeveer 40 x 15 en zag er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33358

Heeft iemand recente ervaring met Apple (iPhoto) fotoboeken?
Ben erg benieuwd naar de kwaliteit en reacties uit 2007 vind ik niet meer echt representatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-06 20:24
Anoniem: 33358 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:05:
Heeft iemand recente ervaring met Apple (iPhoto) fotoboeken?
Ben erg benieuwd naar de kwaliteit en reacties uit 2007 vind ik niet meer echt representatief.
Ik heb recentelijk weer een boek laten drukken via iPhoto en, hoewel het geen foto drukwerk is, ziet het er erg verzorgd uit. Foto's worden prima afgedrukt en de kleuren zijn ook zoals ze ik op m'n gecalibreerd scherm zie.

De prijs ten opzichte van de andere ligt wel een stukje hoger maar het gemak en de vele templates van iPhoto maken dit meer dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91735

Hoi, hier mijn eerste fotoboek ervaring:
Ik had van een reis van kenia/tanzania een boek gemaakt voor het kruidvat maar he tuploaden was een drama. Toen kwam ik blurb tegen..mooie voorbeelden al op het internet. en omdat ik een apple heb zeer te tevreden over de erg goede mac-software...voor mij mooie templates. Uiteindelijk daar een boek gemaakt van 126 pagina. Bij de eerste had ik vergeten om premium papaier aan te vinken maar de sondanks echt vin dik het super...is een boek van 30x30 en met een zwarte kaft met foto opdrukken en witte tekst.
Het is mooi mat van kwaliteit...wat ik zelf toch mooier vind in een boek dan dik glanzend fotopapier.
De kleuren en licht etc gewoon goed! Omdat ik nog een boek ervan nodig had nu met premium papier besteld en deze heeft wat dikker papier..tikkeltje meer glans..maar echt niet veel...en de afdruk van de foto's is nog mooier. Zag je op de andere af en toe eens een tikkeltje aftekening waar kleuren dicht bij elkaar liggen...op premium papier is echt super..kortom ik ben om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91735 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 08:13:
Hoi, hier mijn eerste fotoboek ervaring:
Ik had van een reis van kenia/tanzania een boek gemaakt voor het kruidvat maar he tuploaden was een drama. Toen kwam ik blurb tegen..mooie voorbeelden al op het internet. en omdat ik een apple heb zeer te tevreden over de erg goede mac-software...voor mij mooie templates. Uiteindelijk daar een boek gemaakt van 126 pagina. Bij de eerste had ik vergeten om premium papaier aan te vinken maar de sondanks echt vin dik het super...is een boek van 30x30 en met een zwarte kaft met foto opdrukken en witte tekst.
Het is mooi mat van kwaliteit...wat ik zelf toch mooier vind in een boek dan dik glanzend fotopapier.
De kleuren en licht etc gewoon goed! Omdat ik nog een boek ervan nodig had nu met premium papier besteld en deze heeft wat dikker papier..tikkeltje meer glans..maar echt niet veel...en de afdruk van de foto's is nog mooier. Zag je op de andere af en toe eens een tikkeltje aftekening waar kleuren dicht bij elkaar liggen...op premium papier is echt super..kortom ik ben om.
Shit ik twijfel.. heb nu mijn boek in iPhoto bijna af, maar wil misschien overstappen naar Blurb, maar heb geen zin om het boek opnieuw te maken.

Hopelijk kun je mijn vraag beantwoorden:
Moet je betalen voor extra pagina's ik wordt niet veel wijzer van de pricing page. daar staat gewoon, 20-40 pagina's kost bijv 30 euro en 41-80 pagina's kost 45 euro.

Betekend dit dat het niet uitmaakt of 20 of 40 pagina's gebruik ik een vaste prijs betaal van 30 euro?

En weet iemand of je de PDF export uit iPhoto kan importeren in blurb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:59
idd, 20-40 pagina's die prijs. pdf export uit iphoto heeft verkeerde formaat voor blurb, dus je moet opnieuw in InDesign of Blurb Booksmart beginnen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

simon schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:26:
idd, 20-40 pagina's die prijs. pdf export uit iphoto heeft verkeerde formaat voor blurb, dus je moet opnieuw in InDesign of Blurb Booksmart beginnen.
Crap dan moet ik opnieuw beginnen.. maar Blurb is dan wel heel veel goedkooper dan Apple iPhoto fotoboek.
Daar betaal ik voor 1,49 euro per pagina (dus dat is maar aan 1 kant) extra en standaard krijg je 20 pagina's.

:|
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste