[Ervaringen] Digitale fotoalbum ontwikkelen

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 201.613 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341448

Mocht je nu eens een fotoalbum bij Fotoalbum.nl maken, mail dan met marketing@fotoalbum.nl en dan geef ik graag een unieke Tweakers korting. Wat betreft eerdere punten wij drukken inderdaad af op 250 dpi maar kunnen ook op 300 dpi drukken als het moet. Dan versturen we gewoon een cd naar de rpinter zelf en daar wordt deze direct ingelezen in het systeem. Het resizen gebeurd namelijk tijdens het verzenden zodat klanten niet eindeloos bezig zijn met het versturen van opdrachten. Succes met jullie keuzes en als ik iets kan doen dan hoor ik het wel. Met vriendelijke groet, Jan Hein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-04 18:45
/leek
Is er dan zoveel verschil tussen 250dpi & 300dpi bij 10MP foto's op A4 formaat & kleiner?

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065

Buzz_Fuzz schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:31:
/leek
Is er dan zoveel verschil tussen 250dpi & 300dpi bij 10MP foto's op A4 formaat & kleiner?
zal heus verschil zijn maar daar moet je drukker voor wezen om die te kunnen zien ;)

Nou ik ben mijn programmaboekje in indesign aan het maken. wel leuk leerproces :)
kan het gelukkig op mijn werk laten printen alwaar ze ook een professionele afdruk straat hebben alwaar je ook mooie boekjes uit kan krijgen :)

want een oplage van 20 stuks via hema fotoalbum of blurb wordt me toch iets te duur :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdr
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04 20:42
Waar ik benieuwd naar ben is hoe de verschillende albums zich houden na enige tijd gebruikt te zijn. Je koopt ze tenslotte om ze te laten zien en van gebruik slijten spullen nu eenmaal.

Is er bijvoorbeeld sprake van kapotte bindingen en zijn de vlakke bindingen hierbij gevoeliger voor breuk dan de andere. En hoe blijven de foto's er uitzien (bv. vingerafdrukken) na misschien wel vele malen bekeken te zijn.

Iemand die hier iets over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33358

Nog even een tip als je iets bij Blurb wil bestellen. Koop je boek in UK Pound.
Scheelde mij gewoon even 15 euro. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341448

De grap is dat 80% van alle fotoalbums op dezelfde printers worden geprint. Deze markt is namelijk grotendeels in handen van HP (Indigo). *snip* Hoe goed bedoeld misschien ook, maar dit is niet het juiste platform voor het verkondigen van aanbiedingen. Graag de volgende keer hiervan onthouden.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 29-01-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287806

Dag,

Ik zou graag een fotoalbum maken, maar ben specifiek op zoek naar een album dat ik achteraf nog kan bijvullen.
Ik heb gezien dat je op www.hetfotoalbum.nl navulbare boeken kan bestellen, maar dan vrees ik wel dat ik in de toekomst aan deze firma zal vastzitten, en in de problemen kan komen wanneer deze stoppen.

Bij hema kan je blijkbaar losse A4 bladen met 4 ringen bestellen. Dat vind ik interessanter, wegens het algemenere formaat. Ze hebben echter wel enkel staande A4, terwijl ik liggende albums dikwijls mooier vind.

Iemand ervaringen hiermee? Of nog andere tips?
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Pixbook.nl heeft ook navulbare albums. Maar dan ben je ook afhankelijk van een bedrijf.

[ Voor 18% gewijzigd door Eusebius op 30-01-2010 21:41 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289407

Ondanks de hoge kwaliteit drukt profotonet met 254 dpi.

Ikzelf ben benieuwd naar de kwaliteit van Fotoquelle. Zij bieden nu het Fotoboek Briljant aan in o.a. het formaat 30 x 42 op echt fotopapier met mogelijkheid foto op cover. Prijzen zijn een stuk lager dan profotonet maar geen idee naar de kwaliteit want dat zit bij profotnet wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-04 18:45
Yes!
Men album "USA 2009" via Pixum werd ook geleverd, in drievoud. Amper 1 week productie én levertijd, met een weekend tussen.

Het is men eerste bestelling bij Pixum (en ook men allereerste album), maar ik ben zeer tevreden met het resultaat. Het is het A4 panorama boek, 82p op fotopapier, met custom hardcover. 75€ per album + 5€ verzending voor max 4 items, maar met een kortingscode van 20% werd dat uiteindelijk maar een dikke 60€/album :)

Het album is 2cm dik, en als je hem volledig openlegt, is er geen naad te zien. Dus het ziet eruit zoals op de eerste foto van TranceSetter hierboven ( http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33203307 ).
1 blad = linker- & rechterzijde, waarvan de ruggen v/d bladen telkens aan elkaar gekleefd zijn, ipv enkel de rug van het boek.

Papier is tamelijk stevig en "oneffen glanzend". Licht wordt diffuus weerkaatst m.a.w.

Ik was er al bang voor dat er overgecomprimeerde foto's zouden gebruikt worden, want het uploaden (van normaal gezien 800MB aan foto's aan 40kb/s), duurde maar een dik half uur, ookal stond alles van fotocorrectie of -compressie af. De afdrukkwaliteit blijkt echter uitstekend te zijn.
Enkel op dubbel paginavullende foto's merk je wat onscherpte, maar dat hangt waarschijnlijk eerder af van de gebruikte lens & camera dan van pixum zelf. Een 18-270 Tamron lens op een Canon 1000D is nu eenmaal niet overal even scherp.

Diagonale lijnen. Eerder was ik bang voor zoiets: http://q-bic.intertet.org/pixum1.jpg (100% crop van het preview venster), maar uiteindelijk blijkt dat zeer goed mee te vallen. Het ziet er absoluut niet zo uit als op die screenshot, maar op "zo goed als horizontale/verticale" lijnen, merk je toch nog een lichte golving, maar zeker niet onderbroken, zoals op de screen.

Bij gradients, zoals helderblauwe hemels, merk je als je goed kijkt wel overal vlekjes. Alsof een extreem gecomprimeerde jpeg werd gebruikt. De rest van de foto is anders wel perfect.

Zeer tevreden dus :)

[ Voor 7% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 04-02-2010 14:52 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233369

Anoniem: 289407 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:11:
Ondanks de hoge kwaliteit drukt profotonet met 254 dpi.

Ikzelf ben benieuwd naar de kwaliteit van Fotoquelle. Zij bieden nu het Fotoboek Briljant aan in o.a. het formaat 30 x 42 op echt fotopapier met mogelijkheid foto op cover. Prijzen zijn een stuk lager dan profotonet maar geen idee naar de kwaliteit want dat zit bij profotnet wel goed.
Ik heb een boek van FotoQuelle, wat wil je precies weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik wil graag een fotoalbum (met baby-foto's) maken. Maar er zijn wel heel veel websites... Met vaak verschil in afdrukkwaliteit, software-mogelijkheden, album-mogelijkheden, en natuurlijk ook in prijzen. Welk aspect belangrijk is, kan natuurlijk per persoon per album verschillen. Toch lijkt het mij een leuk om de resultaten van een eenvoudige poll te zien, ondanks dat daar geen verdere nuance in zit, en er vast veel meer on-line afdrukmogelijkheden zijn. Bij deze:

Poll: Waar ga je jouw volgende album laten drukken?
www.blurb.com
www.fotobuch.de
www.fotoquelle.nl
www.profotonet.nl
www.pixum.nl
foto.hema.nl
www.kruidvat.nl
www.myphotobook.nl
www.snapfish.nl
www.pixbook.nl
www.sjootz.nl
www.albelli.nl
www.fotofabriek.nl
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=350861&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Waar laat je nooit meer een album afdrukken?
www.blurb.com
www.fotobuch.de
www.fotoquelle.nl
www.profotonet.nl
www.pixum.nl
foto.hema.nl
www.kruidvat.nl
www.myphotobook.nl
www.snapfish.nl
www.pixbook.nl
www.sjootz.nl
www.albelli.nl
www.fotofabriek.nl
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=350862&layout=2&sort=prc

Hier is ook een interessant vergelijk van album print mogelijkheden te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233369 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:01:
[...]
Ik heb een boek van FotoQuelle, wat wil je precies weten?
Ik ben eigenlijk alleen geinteresseerd in het briljant fotoboek.

Kan je het met een andere aanbieder vergelijken? Kleuren goed? Goed ingebonden? Foto op cover van goede kwaliteit?

bvd

ps. nooit meer een fotoboek van AH. Reden: service is heel slecht en de software werkt niet; opgeslagen werk verdwijnt.

edit:

Het gaat om dit type fotoboek:

http://www.fujifilm.eu/pr...?index=200904171123177436

formaat is trouwens 45 x 30 :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 289407 op 06-02-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fujifilm en fotoquelle belichten op 200dpi in hun grootste formaat (30x45). Wachten op profotonet dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298202

Ik heb vorig jaar 2 albums van 27x27 by Fotoquelle gemaakt, type premium.
Qualiteit was perfect, vlakke binding en belicht (pure photo is de merknaam). Het 48 pagina album was 900 MB upload en ik had dan ook geen enkel JPG compressie artefact. Afgedrukt op 300 DPI

Echter deze type wordt niet meer geleverd en in plaats daarvan alleen het type brillant, dat door Fuji wordt geproduceerd.

Nu lees ik dat bij fotoquelle de 30x45 brilant afdruk op maar 200DPI wordt gedaan.
Wie kan dat bevestigen en wie weet op welke DPI de 30x30 albums worden gedrukt?

Als iemand al een type 'brillant'album op 30x30 of groter gemaakt heeft ben ik benieuwd naar de kwaliteit en wellicht kan iemand deze vergelijken met de type albums van het type "Pure foto" zoals vroger door foto quelle worden geleverd en volgens mij ook dezelfde techniek hebben als de hoffman en profotonet.

Ik moet zeggen dat de fotoquelle software erg lekker werkt, beter dan de profoto software in mijn bescheiden mening.

Laatste vraagje , waarom liggen de prjzen van profotonet zo veel hoger dan van fotoquelle en hofmman met wat qua specificaties vergelijkbare albums zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je een bevestiging wilt moet je fotoquelle een mail sturen zoals ik heb gedaan. Zij zullen dan 200dpi antwoorden. Hierbij dan maar de mailtjes van zowel fujifilm als fotoquelle:

Beste mevrouw / meneer

Betreffende uw melding:
Onder registratie nr. 1002 1292

Belichting voor dit formaat wordt op 200DPI gedaan.

We hopen u hiermede voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
FujiFilm fotoservice

en fotoquelle:

Het incident met nummer 1002 1222 :

Geachte mevrouw /heer,

Belichting voor dit formaat (30x45) wordt op 200DPI gedaan.

Met vriendelijke groet,
Helpdesk Fujicolor Benelux Helpdesk

Beide mailtjes zijn dus naar de afdrukcentrale van Fujicolor gegaan zo blijkt uit het antwoord. Waarom slechts 200 dpi zou ik niet weten. Het wordt net zoals bij profotonet belicht op fotopapier en de binding is hetzelfde. Waarom het prijsverschil zo groot is? Het briljant album is van fujifilm/fujicolor en wordt in heel Europa aangeboden. De markt van hoffman is trouwens ook groter dan van Profotnonet. Op hoeveel dpi Hoffman belicht weet ik niet, bij de FAQ staat alleen wat over de max. afmetingen bij een x resolutie en dat is een dpi van 180. Kan wel een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233369

Ik heb vorig jaar bij FotoQuelle Briljant 285x195mm album laten maken, dit is nu nog steeds leverbaar.

Of het echt 300dpi is weet ik niet, maar het ziet er wel erg strak uit. ik kan wel een detailfoto maken, maar ik denk dat dat ook weinig uitsluitsel geeft met mijn compactje.

Heb wel een paar foto's gemaakt waarop je het soort binding en de dikte en structuur van het papier een beetje kunt zien. Hier & hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het briljant boek is 200dpi, iig in het grootste formaat. Fotobuch.de en nog een andere Duitse aanbieder die veel goedkoper is doen 300dpi en hebben A3 formaat alleen weer geen panorama binding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allemaal bedankt voor de info.

Jammer van die 200 DPI voor 30x45.
Ik denk dat ik eens een album 30x30 brillant ga maken en dan zelf vergelijken.

Hofmann ook 200dpi:

Dear Sir,

Muchas gracias por tu mensaje.

We print at 200 dpi.

Remaining at your disposal.
Have a nice day!

The Hofmann team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenderstheman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-02-2023
Hoi,

Met veel interesse dit forum doorgelezen en toch maar even een account aangemaakt. Ik ben zelf een paar maanden geleden getrouwd en wil nu een mooi huwelijksalbum gaan maken.

In het verleden heb ik wel vaker on-line albums besteld, bij de Hema, Ziggo, enz... Leuk voor het huis tuin en keukengebruik, maar nu wil ik een keer echt iets aparts en mag het ook wel wat kosten (max 175 euro). Ik heb zo'n 200 foto's geselecteerd die in aanmerking komen voor het album. Allen met dig. spiegelreflex gemaakt, goede kwaliteit in minimaal 10 mp.

Zelf ben ik op een album uitgekomen wat mij qua formaat en kaft erg mooi lijkt, maar wat hier vrijwel niet besproken wordt, namelijk het aluminium album van myphotofun: http://www.myphotofun.nl/...iggend-Aluminium-XXL.aspx
Het mooie hieraan is het formaat (50x33) en de mooie kaft.

Er zijn helaas weinig reviews hier van te vinden. Heeft iemand ervaring met de kwaliteit hiervan?

Andere opties na zorgvuldig lezen van dit forum zijn:
- het xxl boek van Pixum: http://www.pixum.nl/fotoboek/easybook_xxl
- het xxl boek van fotoalbum.nl: http://www.fotoalbum.nl/p...ms/fotoalbum-xxl-pro.html
- het 30x30 boek van profotonet: http://www.profotonet.nl/content.asp?path=zta5re0o#

Wie heeft een suggestie?

Zelf ben ik niet erg goed in bewerkingsprogramma's. Ik kan een beetje met photoshop overweg. Het moet voor mij wel gebruikersvriendelijk zijn in elk geval. Dat is voor mij ook een aspect dat meeweegt in de keuze.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351464

Ik heb op internet goede ervaringen gehoord over www.fotoalbum.nl,
kan iemand dit bevestigen?

Roland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-04 14:10

CasGas

.

Ik heb zondag 78 foto's richting Profotonet.nl gestuurd en vandaag binnen gekregen. Ik ben er echt heel blij mee, de kleuren zijn gewoon goed, bijna zoals ze ook op mijn scherm stonden, dit wordt voortaan de club waar ik ze laat bij drukken, want die Hema dingen bijvoorbeeld zijn echt om te huilen.. iets duurder, maar in ieder geval wel goed..

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95166

Vandaag mijn fotoboek van profotonet binnen gekregen. De kleuren waren perfect en de kwaliteit van de print al helemaal. Ik had goede verhalen gehoord, maar wat een kwaliteit zeg. Ik ben al bezig voor het volgende album om die naar ze te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 16:58

samo

yo/wassup

Ik heb voor het eerst een fotoboek besteld bij de HEMA. Gekozen voor de HEMA omdat zij een programma voor osx hebben.
Als papier het speciale fotopapier gekozen, dat naadloos en vouwloos op de naastliggende bladzijde aansluit. Ik had alleen de indruk (en misschien aanname) dat "afdrukken op fotopapier" sloeg op het chemisch proces van hoe foto's worden ontwikkeld, in plaats van printen op printer-foto-papier. Toen ik het boek ontving was het dus ook een behoorlijke domper. De foto's miste veel van de scherpte en veel van de kleuren. Het was overduidelijk geprint en niet eens heel mooi. Het was heel dik papier en had daarmee meer van een kinderboek dan van een fotoalbum.
Dus ik blader het boek nog wat verder door. Blijkt dat er foto's in staan die niet hetzelfde zijn uitgelijnd zoals ik het heb verstuurd. Binnen de sjablonen zijn er soms afwijkende afmetingen en verhoudingen, waardoor een deel van de foto wordt gecropt. Ik heb natuurlijk daar rekening mee gehouden dat er geen belangrijke elementen worden afgeknipt. Er zitten een aantal foto's tussen waar dat enigszins nauw luistert. Helaas zijn alle foto's anders uitgelijnd en dus anders gecropt. Er mist dus regelmatig een onderwerp op de foto, staat een half persoon op, of de foto is uit balans. Hier schrok ik helemaal van.
Ik dus terug naar de HEMA. De manager begreep mijn verhaal maar kan hier niks aan doen. Ze kan dinsdag pas bellen met de afdrukcentrale want ze wilt nog zeggen dat ik het zo heb aangeleverd. Ik heb aangegeven liever mijn geld terug te willen maar volgens haar kon ze dat niet beslissen.
Het is wel erg vervelend. Als zij gaan beweren dat ik het zo heb aangeleverd kan ik niet bewijzen dat het niet zo is. Anders dan dat ik kan vertellen wat ik heb gedaan. Ik zie dus op tegen de afhandeling, vooral omdat ik vanaf het begin met scepsis wordt behandeld. Voor mij geen HEMA dus, en ik zou het iedereen afraden.

Nu moet ik dus een andere aanbieder zoeken om het boek opnieuw te maken. Albelli volgt me sinds ik hieraan begon op twitter, dus ik hoop nog van hun te horen waarom zij goed zouden kunnen zijn. Maar uit veiligheidsgevoel neig ik ook wel naar profotonet. Gedoe toch...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In de laatste zoom.nl staat een test van fotoboeken. Ik vind het zelf een niet echt briljante test. Ze hebben de fotoboeken ingedeeld op basis van de prijs en voor zover mogelijk over hetzelfde formaat gekozen. Het probleem is dat ze helemaal niet laten weten of het boek op fotopapier was of niet. Bovendien heb je bij sommige aanbieders de keuze daartussen en bij anderen niet. Dat geven ze niet aan. Ik vind het persoonlijk heel erg veel verschil maken of een fotoboek wel of niet afgedrukt is op fotopapier. Een beetje jammer dus die test, want zo heb ik er niets aan.

Om terug te komen op Samo's ervaringen met de Hema. Ik heb nog nooit een echt mooi Hema-fotoalbum gezien. Zelf ben en blijf ik een tevreden klant van Pixum. Laatst was er iets fout gegaan met één album op fotopapier en dat hebben ze heel netjes opgelost. Gratis een nieuw album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
Het AD had toch ook alweer even geleden een fotoboek test gedaan? alleen kan ik die nergens op internet meer vinden. Of was die test gewoon met losse afrukken, ik dacht eigenlijk van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 22:18
Aangezien je op een Mac werkt zou ik toch eens kijken naar de fotoboeken van Apple. Ik heb er nu 2 liggen en de resultaten zijn erg goed (maar niet perfect). Ook heb ik goede ervanring met Blurb (werkt ook op OSX).

M'n foto's exporteer ik vanuit Lightroom als full-sized JPG naar iPhoto zodat ik gemakkelijk een fotoboek kan samenstellen. Maar je kunt ook zelf de pagina's maken met bijvoorbeeld Photoshop en deze op de juiste afmetingen importeren in iPhoto om er een album van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Ik ben er inmiddels achter dat de HEMA fotoboeksoftware de fout heeft veroorzaakt. Als ik een wijziging doe in hoe een foto in het kader staat, save, afsluit, opnieuw open staat de foto weer verkeerd. Nu wordt het dus een kwestie van HEMA overtuigen dat dit hun schuld is en ik daarom mijn geld terug krijg.
Echter, is HEMA nu nog in het proces van de bestelling nakijken zoals deze is binnengekomen. Iets waar ik dus niks aan heb omdat de software client-side het boek verpest heeft.
Gelukkig heb ik dankzij twitter nu mailcontact met het hoofdkantoor van de HEMA. Hopelijk kan die wat voor me oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-04 09:20
samo schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:20:
Ik ben er inmiddels achter dat de HEMA fotoboeksoftware de fout heeft veroorzaakt. Als ik een wijziging doe in hoe een foto in het kader staat, save, afsluit, opnieuw open staat de foto weer verkeerd. Nu wordt het dus een kwestie van HEMA overtuigen dat dit hun schuld is en ik daarom mijn geld terug krijg.
Echter, is HEMA nu nog in het proces van de bestelling nakijken zoals deze is binnengekomen. Iets waar ik dus niks aan heb omdat de software client-side het boek verpest heeft.
Gelukkig heb ik dankzij twitter nu mailcontact met het hoofdkantoor van de HEMA. Hopelijk kan die wat voor me oplossen.
Ik heb ook een keer een fotoboek bij de HEMA laten afdrukken. Dezelfde bedroevende kwaliteit die je beschrijft. Gelukkig was het bij mij gewoon zo dat ik mijn geld direct terug kon krijgen.

Volgens deze service desk (zoekterm: "niet tevreden") zijn ze ook verplicht om je je geld terug te geven:
Antwoord
Als het eindresultaat van uw bestelling niet aan uw verwachting voldoet, dan mag u zich beroepen op de 'niet tevreden, geld terug' regeling.

Als er sprake is van een thuislevering, stuurt u het afgekeurde exemplaar gratis aan ons terug: Antwoordnummer 10056, 2280 VB Rijswijk. Sluit een uitdraai van uw e-mail correspondentie bij. Hierna zullen wij het betaalde bedrag terugbetalen.

Als er sprake is van een filiaallevering, dan kunt u het afgekeurde exemplaar terug brengen bij het filiaal waar u deze heeft afgehaald en betaald. Daar kunt u uw geld terugvorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Als er sprake is van een filiaallevering, dan kunt u het afgekeurde exemplaar terug brengen bij het filiaal waar u deze heeft afgehaald en betaald. Daar kunt u uw geld terugvorderen.
Hmmm, daar deed de storemanager wat moeilijk over. De persoon van hoofdkantoor is daar relaxter in en gaat vandaag wat testen om te kijken of het inderdaad aan de software ligt. Ben wel meer tevreden over zijn reacties omdat hij meer lijkt te weten wat er kan en waar het over gaat. Dat is prettiger discussieren.

Edit: Zojuist een mail gekregen van de HEMA. Hij heeft de fout kunnen reproduceren en ik krijg daarom mijn geld terug. Ik mag ook via het web het boek opnieuw bestellen. Dan wordt het boek thuisgestuurd. Vanavond maar eens zien of dat afdoende is.

[ Voor 19% gewijzigd door samo op 07-04-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Als ik je een tip mag geven: neem je geld en ga lekker ergens anders een fotoalbum laten afdrukken. Liefst bij een dienst die foto's op echt fotopapier 'belicht' in plaats van afdrukt, dan krijg je de meeste getrouwe kleur en scherpteweergave. Anders gewoon ergens waar de kwaliteit wel goed is (zie dit topic neem ik aan).

Ik heb zelf bij de hema het album een keer overnieuw laten drukken, maar geloof me: fletse kleuren zijn niet incidenteel.
Zo word er bij het uploaden al vieze compressie over je foto's gegooid (immers, gaat sneller en minder opslagruimte dus iedereen blij). Ook heb ik het idee dat ze absoluut geen moeite doen om het kleurprofiel van de afdrukmachine's enigszins overeen te laten komen met het sRGB profiel waarin de meeste foto's worden afgeleverd.
Bij mijn foto's was het rood echt zwaar oververtegenwoordigd, en er zat gewoon een vieze laag JPG artefacten overheen. Ik gok dat de dpi wel gehalveerd was naar 150 door de goede service van de HEMA ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Struikrover op 07-04-2010 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
  • Laatst online: 18-04 12:08
OK, ondanks dat meerdere mensen hier niet echt te spreken zijn over de hema heb ik daar toch (2 jaar geleden) wel een mooi boek gemaakt. Nu dus besloten dat weer te doen alleen ben ik met de laatste 5 dagen van de trip bezig en heb ik 'nog maar' 20 pagina's over (niet genoeg want zeer indrukwekkende dingen gedaan in die laatste 5 dagen). Het gaat om de 30 bij 30 en die heb ik maximaal gevuld met 120 pagina's.

Nu is de favo hier Pixum.nl, helaas gaat die maar tot 130 (10 pagina's zet geen zoden aan de dijk) en de runner-up is blurb (alhoewel die ook hoog scoort in de NIET poll). Bij blurb kun je tot 400 (!) pagina's. Is dit nog wel mooi en hoe houdt de binding dan? Zijn er mensen met ervaringen van dit soort grote boeken, voordat ik de hele rimram om ga zetten (er zit nu al heel veel tijd in namelijk).

Criticism is prejudice made plausible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-04 15:49
Gisteren een fotoboek besteld bij profotonet. Het is een album van 30x30 van 60 pagina's geworden. Ik hoop maar dat het gelukt is, want het uploaden was echt een draak zeg..

1) je doet je bestelling en dan blijft de software staan in het schermpje met je adres gegevens. Je kunt alleen nog een keer drukken op de groene bestelknop onderin en dan krijg ik een foutmelding in het Italiaans.

2) OK, software afgesloten en opnieuw opgestart, eerst de melding dat er nog een instantie van de software draait en dat deze afgesloten wordt.. OKOK, door. Daarna gaat de software pas echt beginnen met uploaden, bij mij moest er 171MB verstuurd worden... Alleen bleef hij na een half uur hangen op 98%. Kwartier gewacht, niets. langer wachten.. niets. Dan maar weer wat knoppen proberen.. Alleen maar foutmeldingen of de melding dat hij nog bezig is iets te versturen.. Software maar weer afgesloten met taskmanager..

3) alles weer opnieuw opgestart, de software was nu opeens ingesteld in het Engels.. Maar hij zag wel dat hij nog dingen moest uploaden en ging alle bestanden na en loadde daarna alleen de missende 2% up. Dat ging dan weer wel goed gelukkig...

Kreeg daarna via de mail een bevestiging.. half in het Duits.

Auftragsbestaetigung
Auftragsdaten
Auftragsnummer :
Stückzahl

etc.. niet echt een probleem, maar gewoon zó slordig..

Dat valt gewoon overal op. In de albumsoftware zijn er bijvoorbeeld een aantal standaard kader-overzichten gemaakt, handig! Alleen blijkt na goed kijken dat deze absoluut _niet_ netjes zijn uitgelijnd. Als je de standaard kaders gebruikt zitten je foto's scheef en hebben de foto's op de linker/rechter pagina een andere afstand tot het midden.

Ook zijn er veel andere dingen die niet kloppen, bijvoorbeeld bij de Align optie staan een aantal dingen verkeerd beschreven.

Ook loopt de software vaak vast. Op een bepaald moment kon ik niet meer saven (kreeg een exception), gelukkig werd het album wel weggeschreven toen ik de software afsloot. Had ook een paar keer dat ik niet meer kon copy/pasten, het werkte gewoon niet meer. Wederom software opnieuw opstarten.

Ik hoop maar dat het fotoalbum zelf wel mooi wordt, de software vind ik een zooitje. Ik weet ook nog niet of ik zelf als het album mooi is hierna nog wel een album bij Profotonet wil maken. De software is gewoon &(*^(.

Het grootste FFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUU moment was trouwens de realisatie tijdens het uitzoeken van de foto's dat ik al mijn foto's op 3:2 formaat geschoten had (Panasonic LX3) en mijn vriendin al haar foto's op 4:3 had geschoten (Panasonic TZ5).. FFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!

[ Voor 5% gewijzigd door WVL_KsZeN op 09-04-2010 13:49 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Albumsoftware an sich is eigenlijk ook gewoon brak. De software is alleen maar voor dat doel ontwikkeld, dus waarschijnlijk was het budget ook niet superhoog. Dan krijg je dus vaak brakke software die wel leuk is als je gewoon wat foto's in een pagina wilt plempen, maar op het moment dat je serieus iets moois wilt maken gaat het finaal mis. Inderdaad problemen met uitlijnen, slechte anti-aliasing op gedraaide foto's, cheesy kadertjes, en dan vooral de knoppen indeling die ZO onduidelijk is. Om te huilen :')

Volgens mij heeft alle albumsoftware dat wel. Gewoon in Photoshop (Elements) o.i.d. maken die pagina's, en dan op volledige pagina in het album zetten is denk ik toch wel de meest failsafe manier. Als je software dan crasht is er ook nog niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-04 12:53
Heeft er iemand ervaring met blurp.com? Daar kun je, naast hun eigen software, ook gewoon PDFs uploaden. Ze hebben een forum zag ik en bieden allerlei (InDesign) templates aan.

Dat aanleveren in PDF spreekt me wel aan, aangezien ik bij die software heel erg het idee heb, dat als je over een jaar 10 nog eens een afdruk wilt hebben, je opnieuw kunt beginnen. Dus dat het album wat je vandaag met bloed zweet en tranen hebt gemaakt en hebt opgeslagen, over een tijd niet te lezen is.

Of wat te denken van de kwaliteit is niet zoals je zou willen en een andere aanbieder accepteert ook PDF, dus je kunt je ontwerp gewoon behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangezien ik hele goede ervaringen had met de FotoQuellle 'Pure photo' albums had ik een kennis aanbevolen om daar een brillant album 30x30 te maken. Dit is het nieuwe type van Fuji of echt fotopapier, dat volgends fotoquelle gelijkwaardig zou zijn met de vorige albums die nu niet meer leverbaar zijn.

Helaas een grote teleurstelling. Negatieve punten:
- Zeer hoge JPG compressie. Albums met 360 foto's uploaden was slechts 30 min!.
- Zeer hoge sharpening bij print, waarschijnlijk om de compressie weg te werken, veel atefacten en zichtbare halo's.
- Heel fletse foto's.

Goede punten:
- Goede binding etc.
- Software werkt zeer prettig.

Ik zoek dus nog steeds een hoogwaardige aanbieder die zonder JPG compressie op 300 dpi een 30x30 album kan afdrukken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Ik heb een aantal Blurb albums en de kwaliteit is niet verkeerd maar het papier is erg dun, zelf de deluxe versie valt nog wat tegen. De kleuren zijn wel goed en ik heb nog geen rare zaken gezien bij de afdrukken die ik besteld heb.

De software heb ik alleen gebruikt om pagina's gemaakt in Photoshop te importeren, van de PDF mogelijkheid heb ik ook geen gebruik gemaakt (geen InDesign).

Wat ik wel jammer vind is dat de formaten allemaal op de amerikaanse markt gericht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-04 15:00
Anoniem: 298202 schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:12:
Aangezien ik hele goede ervaringen had met de FotoQuellle 'Pure photo' albums had ik een kennis aanbevolen om daar een brillant album 30x30 te maken. Dit is het nieuwe type van Fuji of echt fotopapier, dat volgends fotoquelle gelijkwaardig zou zijn met de vorige albums die nu niet meer leverbaar zijn.

Helaas een grote teleurstelling. Negatieve punten:
- Zeer hoge JPG compressie. Albums met 360 foto's uploaden was slechts 30 min!.
- Zeer hoge sharpening bij print, waarschijnlijk om de compressie weg te werken, veel atefacten en zichtbare halo's.
- Heel fletse foto's.

Goede punten:
- Goede binding etc.
- Software werkt zeer prettig.

Ik zoek dus nog steeds een hoogwaardige aanbieder die zonder JPG compressie op 300 dpi een 30x30 album kan afdrukken.....
Ik heb alleen ervaring met vergrotingen en gewone foto's bij Fotoquelle. Ik ben ook eens tegen deze negatieve punten aangelopen en heb toen een mailtje gestuurd met de vraag of zij de foto's nog bewerken. Ik kreeg toen het volgende antwoord van Fujifilm:
Via de bestelsoftware heeft u zelf de keuze of er in het fotolabo een automatische correctie over uw foto's gaat of juist niet. U start de bestelsoftware op via het ikoon. Kiest foto of poster. Zodra u de foto ingeladen heeft gaat u op de foto staan en klik met uw rechtermuisknop. U kunt nu "foto's in centrale optimaliseren" aan of uit zetten.
Als je de optie "foto's in centrale optimaliseren" uitzet, dan worden je foto's niet eerste bewerkt voordat ze worden verzonden en worden er precies evenveel MB verzonden als de foto's op je pc (in MB) groot zijn. Ook blijven de kleuren goed en geen extra sharpening. Dus foto's in centrale optimaliseren is eigenlijk 'misleidend' aangezien ze op je eigen PC worden bewerkt.
Het is alleen erg jammer dat je deze optie niet in de instellingen van de software uit kunt zetten, maar dat je dat bij elke bestelling weer moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de albumsoftware van fotoquelle wordt optimalisatie default per foto ingesteld en moet je het per foto uitztetten.
Ik weet zeker dat dit in dit geval niet gebeurd is, echter de vraag is in hoe verre dit verschil maakt, aangezien bijna alle aanbieders eerst comprimeren en dan pas opsturen.

Echter de texten (zwart op wit) hadden ook en halo (in neem aan van sharpening).

Ik zag dat profotonet nieuwe software had en deze net geprobeerd. Zag er goed uit.Enige nadeel is het vrijwel ontbreken van templates, die moet je dan eerst zelf maken. Ik denk dat ik eens een album bij hun ga proberen.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 298202 op 12-04-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Gisteren het album van Profotonet binnen gekregen! Erg snel gedaan moet ik zeggen!

Wij hadden dus het album met 60 pagina's (de max) en de dikte van het boek komt mooi overeen met het aantal pagina's (rug is dus niet te dun of te dik). Ik weet niet hoe dat zit als je een boek met 30 pagina's besteld.

Het is gemaakt van mooi dik papier met een mooie glans (merk?), mooie kleuren. Ik had op een aantal pagina's een achtergrond die maar tot de helft liep (alleen linker of rechterpagina) en dat is ook allemaal mooi uitgelijnd.

De scherpte had aan de andere kant toch wel wat beter gekund.. 250dpi is gewoon te weinig, zelfs voor foto's gemaakt met mn compactje.. Als ze het aantal dpi wat omhoog gooien ga ik zeker nog een keer een boek bestellen (of is er een bedrijf met dit soort inbinding die afdrukt met een hogere resolutie?)

Als vergelijk heb ik trouwens een HEMA boek, en dat verbleekt er behoorlijk bij.. (ook kwa scherpte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-04 11:24

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

uit ervaring weet ik dat 't aantal dpi's niet altijd een bottleneck hoeft te zijn, maar dat 't bijvoorbeeld ook kan liggen aan de verkleining van je foto's indien die niet verscherpt worden. Ik werk bijvoorbeeld met leveranciers voor professionele albums waarbij het aanleveren op 255 dpi moet worden gedaan en dat is superscherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Hier ben ik het niet helemaal mee eens.. Voor de pagina's met grote foto's (hele pagina of over 2 pagina's) is 254 dpi prima, maar ik heb op sommige pagina's wat kleinere foto's staan, die zijn dan bvb 10 cm breed. Dat betekent dus dat de foto wordt verkleind naar 10/2,54*254 = 1000 pixels breed en dat is gewoon weinig, want dan werk je als je met het 3:2 formaat werkt maar met een 0,6 Mpixel foto.. en dat is toch wel heel erg 1994.

Ter vergelijking, een standaard 13*9 foto wordt afgedrukt op 400dpi! Dat scheelt in pixelgrootte dus eventjes een factor (400/256)^2 = 2.5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

als ik even kijk puur naar 't eindresultaat (voorbeeld: de professionele lijn van profotonet wordt in 255 dpi aangeleverd), dan zien ook kleine foto's er uitstekend uit. Ik heb er persoonlijk geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verkleinen van foto's leidt tot verlies van 'scherpte''. Na verkleining een keer sharpenen brengt de scherpte weer terug..
'Dit zou eigenlijk door de album software moeten worden gedaan, anders moet je eerst de foto's zelf allemaal schalen naar de gewenste groote voor je ze in het album importeerd. Lijkt me niet te doen.

Voor grote foto's die niet geschaald worden door de albumsoftware kun je het wel zelf doen.
Bijv. in Lightroom exporteer ik de deze met de optie output sharpening.
Alternatief is de hele pagina in bijv. Photoshop opmaken, resizen naar groote van albumpagina en dpi van printer en dan sharpenen.

Ik vraag me af hoe het werkt met professionele albums van bijv. Profotonet, hoe bereikt men daar de optimale qualiteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

@Dutchphotograph: je wordt geacht hele spreads in 254 dpi aan te leveren; zelf ben je dus verantwoordelijk voor sharpening. Ik gebruik hiervoor de nik software sharpening plugin en dat levert zeer goed resultaat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284904

Je ziet steeds vaker van die fotoalbums/trouwalbums met dat hele dikke papier (2 of 3 mm dik) en het glanst ook heel erg. Ik vind dat erg mooi, maar ik kan er niets over vinden bij ProFotonet, Blurb of Fotobuch. Wie weet waar ik dat soort boeken kan bestellen?

Edit: Laat maar. Toch gevonden op ProFotonet. Je moet alleen eerst even inloggen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 284904 op 10-05-2010 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenderstheman
  • Laatst online: 02-02-2023
Zo, toch maar een huwelijksalbum besteld. Het is het album van 50x30 geworden met alluminiumkaft. Besteld bij myphotofun.nl
Ik ben echt super tevreden. Dit geeft echt iets extra's qua formaat en kwaliteit. Prachtige foto's, mooi dik papier, geen kwaliteitsverlies. Stukken beter dan dat ik verwacht had. Vreemd dat er hier nog geen reviews staan. Als je iets aparts wilt, bijvoorbeeld voor een huwelijk, kan ik het echt aanbevelen. Je betaald nog wel redelijk wat voor het album (170 euro), maar dan heb je ook iets speciaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-03 13:56
Ik heb alleen nog ervaring met TNT fotoservice, een aantal jaar geleden een fotoboek gemaakt voor mijn ouders. Daar zaten foto's in gemaakt met een 5mp camera en een 8mp camera. Toen kon je duidelijk zien welke foto's een lagere kwaliteit hadden. Ook uitgesneden foto's die iets vergroot waren hadden een duidelijke korrel.

Afgelopen jaar heeft mijn moeder weer eens een fotoboek via de TNT gemaakt en die zag er stukken beter uit! Wel alle foto's gemaakt met een 8mp camera, dus dat is wel een punt waar je rekening mee moet houden.
De kwaliteit is in elk geval prima, stevige kaft waar je zelf een foto + tekst op kan zetten, redelijk handige software. Alleen niet veel mogelijkheden. (misschien is dat ondertussen wel verbeterd).

Al met al heb ik slechtere boeken gezien (kruidvat en hema), dus hier ben ik wel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Wie heeft er ervaring met top-fotoalbum?

Ik ben op zoek naar een albumproducent die met fotopapier werkt. Daarnaast wil ik een staand formaat hebben. Ik kan zo snel geen andere vinden.

Probleem is dat ik de kwaliteit van hun boeken niet ken.

Ik heb al eens eerder bij profotonet besteld. Mooie boeken, maar wel keiduur en ze leveren geen staand formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:28
Ik ben onlangs getrouwd en we krijgen bijna de foto's binnen. Op welke site kan ik ook echt mooie trouwalbums maken, het liefst met ook een echt mooi album (de omslag e.d.). Lege trouwalbums kan je soms echt in alle soorten en maten krijgen, maar als je het digitaal wil laten drukken is je keuze qua album ineens vrij beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik heb geen reactie meer gehoord op mijn vorig bericht..

anyway. Stoute schoenen aangetrokken en toch maar mijn boek bij top-fotoalbum besteld.

Bestelsoftware was in ieder geval prima in orde (afgezien van enkele teksten die in het engels verschenen ipv nederlands). Moet zeggen dat je veel opties hebt mbt het vormgeven van je album.
Betalen via iDeal ging ook vlekkeloos.

Ze schrijven binnen 3 werkdagen te verzenden.. Ik gok erop dat ik het boek dan morgen of woensdag binnen heb.

Ben erg benieuwd naar hoe het boek geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
DarkShadow schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:08:
Ik ben onlangs getrouwd en we krijgen bijna de foto's binnen. Op welke site kan ik ook echt mooie trouwalbums maken, het liefst met ook een echt mooi album (de omslag e.d.). Lege trouwalbums kan je soms echt in alle soorten en maten krijgen, maar als je het digitaal wil laten drukken is je keuze qua album ineens vrij beperkt.
Als je nog even geduld hebt, dan laat ik je weten hoe mijn boek geworden is.
Besteld bij top-fotoalbum.com

Ze zeggen dat ze niet printen maar echt foto's ontwikkelen. En je kunt de kaft helemaal maken zoals je zelf wilt (teksten en foto's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Zaterdag waren we op visite bij n stel vrienden. Hij trok een album van de Kruidvat uit de kast waarvan de bladzijden niet waren gedrukt maar op .. echt fotopapier waren belicht. Nu kan ik dat niet terugvinden op de site, maar het boek heb ik toch echt in mijn handen gehad. Van die dikkere bladen waarop fotopapier zat. Heeft iemand hier ervaring mee?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz69
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06-2024
Misschien interessant voor de discussie in dit topic. Deze kerel heeft een aantal services getest.

http://www.digitalefotogr...ren/fotoboekenbespreking/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Op www.ibood.com is nu een aanbieding van photobox.nl, van 100 euro voor 30 euro tegoed. Is dit de moeite waard? Ik lees nogal wat negatieve reviews over die site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skiesareblue
  • Laatst online: 18-02-2022
DarkShadow schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 00:28:
Op www.ibood.com is nu een aanbieding van photobox.nl, van 100 euro voor 30 euro tegoed. Is dit de moeite waard? Ik lees nogal wat negatieve reviews over die site...
Ik heb er ook even over nagedacht, maar dit lijkt me een gevalletje van goedkoop is duurkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
skiesareblue schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 00:34:
[...]

Ik heb er ook even over nagedacht, maar dit lijkt me een gevalletje van goedkoop is duurkoop.
toch de gok gewaagd. Ik wil een canvas en een fotoboek maken van mijn trouwen. Mocht het niet echt lukken dan is die 60 euro niet het grootste probleem. :)

Scheelt in potentie toch 140 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Dacide schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:00:
Ik heb geen reactie meer gehoord op mijn vorig bericht..

anyway. Stoute schoenen aangetrokken en toch maar mijn boek bij top-fotoalbum besteld.

Bestelsoftware was in ieder geval prima in orde (afgezien van enkele teksten die in het engels verschenen ipv nederlands). Moet zeggen dat je veel opties hebt mbt het vormgeven van je album.
Betalen via iDeal ging ook vlekkeloos.

Ze schrijven binnen 3 werkdagen te verzenden.. Ik gok erop dat ik het boek dan morgen of woensdag binnen heb.

Ben erg benieuwd naar hoe het boek geworden is.
Even mezelf quoten:

Zoals gezegd fotoboek besteld bij top fotoalbum
Ik had het boek binnen 3 dagen in huis wat ik overigens erg snel vind. (goed, ze geven ook aan dat ze zo snel uitleveren, maar dat roepen veel bedrijven vandaar dat ik beetje sceptisch was).

Anyway...

Verzending: Erg snel en netjes verpakt (gekregen met tnt post als ik me niet vergis)

Het fotoboek: Prachtig! Had een mooi boek verwacht, maar het resultaat was uiteindelijk nog mooier dan ik gehoopt had. Ik heb 1 boek voor een klant besteld (staand formaat) en 1 boek voor mezelf privé (vakantie turkije 2008) . zal hier nog foto's van posten als jullie dat willen.

Het papier is lekker dik. Zo te zien bestaat elke bladzijdes uit 2 tegenelkaar geplakte delen. Het papier is niet glanzend maar ook niet mat. (is dat dan zijdeglans, zoals de verf bij de gamma?)
De afdrukken zijn haarscherp (foto's gemaakt met ixus camera 7megapixel)
De kleuren zijn ook gewoon prachtig. Het is echt als foto's bij de fotograaf.

Hoe dan ook.. ik ben overtuigd. De kwaliteit kan je vergelijken met profotonet (of is zelfs beter) en je kunt foto's en teksten op de omslag plaatsen zonder meerprijs.

Ook de inbinding is zoals bij profotonet (platte inbinding)

Dit weekend een update van mij met productfoto's.

Ik heb overigens 28,95 betaald voor het staande formaat en 27,95 voor mijn liggende (prive) album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130854

Ik wil die software installeren van top-fotoalbum, maar krijg een of andere foutmelding over dat een een .NET 1.1 framework nodig is. Maar als ik die wil installeren krijg ik een melding dat er compatibiliteitsproblemen zijn i.c.m. Windows 7. Iemand een idee hoe ik dat kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Dat probleem ken ik.. Ik heb dat destijds gehad met (ik dacht) de installatie van Daemon Tools.

Komt erop neer dat sommige software perse .net 1.1 nodig hebben (ondanks dat er al nieuwere versies zijn zoals versie 2.0 of 3.5)
Er is ook al een service pack voor .net 1.1 uitgekomen. Echter kan je deze pas installeren als ook 1.1 geinstalleerd is... (maar nu is de cirkel weer rond, je kunt immers 1.1 niet installeren.

de oplossing: slipstreamen!
zie de volgende sites.. (google staat vol met problemen tussen windows 7 en .net framework 1.1)

http://fulopmihaly.wordpr...amework-1-1-on-windows-7/
http://saranspot.blogspot...tnet-framework-11-on.html
http://superuser.com/ques...amework-1-1-for-windows-7

Hoe dan ook een klote probleempje dit... Ik zou de klantenservice van top-fotoalbum op de hoogte brengen hiervan. Misschien kunnen ze dan een softwareupdate maken of laten ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb even gekeken op de site van top-fotoalbum. Was aan het wachten totdat profotonet met het grotere formaat van 40x30 zou komen. Nu ik de prijzen zie van top-fotoalbum en lees dat zij in 300dpi afdrukken tegenover 250 dpi bij profotonet weet ik wel waar mijn volgende album vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Profotonet boeken zijn erg mooi. Maar vind ze toch wel aan de dure kant hoor.
Die van TOP-Fotoalbum zijn net zo mooi (of zelfs mooier omdat ze op 300dpi afdrukken) maar wel een heel stuk goedkoper.

Ik heb trouwens een week te vroeg besteld. Ze hebben nu een actie met 15 euro korting op fotoboeken. Ik heb nog het volle pond betaald :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verschil in prijs met profotonet is behoorlijk groot inderdaad. Verwacht veel van top-fotoalbum. Heb lang zitten zoeken naar een album in 300dpi, belicht, 40cm lang en met panorama-binding. Dat het dan ook nog zo'n stuk goedkoper is dan profotonet maakt het helemaal mooi. Alleen de site ziet er niet al te denderend uit maar dat hindert natuurlijk niet maar je vraagt je toch af waarom.

Dacide, heb jij nog wat foto's van die albums?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben bang dat het ook geen fotoboek wordt bij topfotoalbum. Foto's worden opeens geresized naar max. 16 MPix terwijl het eerst wel mogelijk was om verder dan dat te gaan. Fotoboek in grootste formaat met 300 dpi is 10.000 pixels in lengte bij 3333 in hoogte = 33 Mpix. Heb een mail gestuurd maar indien dit niet verholpen kan worden ook geen fotoboek bij hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Na de ethousiaste reacties van Dacide heb ik de gok ook gewaagd en een topfotoalbum besteld (naast dacide waren er nagenoeg geen reviews). Ik heb net mijn boek van topfotoalbum binnen, en ik vind het er top uit zien. Snelle levering (fotoboek was voorzien van kartonnen beshermschoentjes, dat geheel in bubbelplastic en dan in een kartonnen verzenddoos), lekker dik papier, en die layflat wat ze op de website zeggen werkt echt. Zelfs de software werkt prettig (alleen jammer dat je zelf geen sjablonen kan maken). Het resizen naar 16MPix is voor mij geen probleem. Mijn volgende album ga ik hier weer bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat betreft (verjaardags)kalenders kan ik www.fotofabriek.nl echt aanraden. Ik had woensdagnacht mijn bestelling geplaatst, en vandaag (vrijdag) is het al binnengekomen. Komt mooi uit, want het is een verjaardagscadeau voor zondag. De kwaliteit is ook prachtig (kleuren komen goed over met m'n gekalibreerde scherm). Overige pluspunten: goede software, erg mooie templates voor de kalender, goede website en aardige lui aan de telefoon (m'n complimenten achteraf nog even per telefoon gegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Mijn vorige poll is al weer enige tijd geleden. Inmiddels ben ik ook benieuwd naar de mening over sommige andere afdrukservices. Dus bij deze wederom de vraag: Waar laat je je volgende album afdrukken?

In de lijst van mogelijkheden heb ik ook de top 4 van de vorige poll meegenomen. Ik ben benieuwd of sommige nieuwkomers zich in deze top 4 kunnen vestigen.

Poll: Waar laat je je volgende album afdrukken?
www.pixum.nl
www.blurb.com
www.profotonet.nl
www.fotobuch.de
www.top-fotoalbum.com
foto.tntpost.nl
www.myphotofun.nl
www.fotoalbum.nl
www.webprint.nl
www.albumdigital.com
www.aldifoto.nl
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=359111&layout=2&sort=prc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Ik mis Apple in het lijstje. Wel duurder dan menig andere aanbieder maar ik ben erg te spreken over de kwaliteit. Nadeel van Blurb vind ik dat ze alleen de amerikaanse maten voeren en niet de maten die in europa gangbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

Dacide schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:06:
Dat probleem ken ik.. Ik heb dat destijds gehad met (ik dacht) de installatie van Daemon Tools.

Komt erop neer dat sommige software perse .net 1.1 nodig hebben (ondanks dat er al nieuwere versies zijn zoals versie 2.0 of 3.5)
Er is ook al een service pack voor .net 1.1 uitgekomen. Echter kan je deze pas installeren als ook 1.1 geinstalleerd is... (maar nu is de cirkel weer rond, je kunt immers 1.1 niet installeren.
Zo werkt .net nou eenmaal. Het is een framework waar de software op draait. .net 1.1 en 2.0 draaien in principe naast elkaar. Ik heb de software overigens gewoon geïnstalleerd (dus ook .net 1.1 op Windows 7) en nog geen problemen ontdekt.

Ik ga het in ieder geval ook proberen met top-fotoalbum. Ze geven in ieder geval voor de eerste een leuke korting en even kijken of dit beter is dan bij de hema (tot nu toe heel tevreden over die kwaliteit).

[ Voor 12% gewijzigd door MrSleeves op 04-07-2010 20:30 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
O yeah, mijn favoriete leverancier heeft nu ook echt fotopapier op karton. t Lijkt een nieuwe trend
http://extranet.pixbook.n...9-nieuwsbrief-juli(2).htm

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Vandaag het album binnengekregen van top-fotoalbum.com. Nieuw record neergezet, want ik had het album vrijdagavond rond 23:00 opgestuurd. Het Hema-album wat we gemaakt hebben, hadden we een week eerder opgestuurd en is er nog niet.

Het album zelf (type Original 28 breed, 19 hoog) ziet er heel goed uit. Door de bindtechniek is het ook een lekker dik album geworden (48 pagina's).

Qua software: eigenlijk onvoorstelbaar dat het geschreven is in .net 1.1 (uit 2003), terwijl een upgrade naar .net 2.0 niet heel veel hoeft voor te stellen. Door de pagina's heen bladeren gaat wel veel sneller als de hema-software. Knop drukken en de volgende pagina is direct geladen. Wat wel jammer is, is dat de foto's die je kiest gekopieerd worden naar de C-schijf en niet alleen de foto's die je daadwerkelijk gebruikt (zoals de Hema). Het album was dan ook 2.2GB volgens het programma.

Verder mis ik wel wat opties: achtergronden/foto's kunnen alleen op 25%, 50% of geen transparantie. Kaders kunnen wel in kleur, maar je moet de RGB codes wel zelf verzinnen; bij de Hema kan je de kleur uit de foto selecteren.

Wel een mooie functie is dat je een fotokader hebt die qua verhouding gelijk blijft. Vervolgens kan je de foto die je daarin zet schuiven binnen dat frame (en inzoomen) totdat je hebt wat je wilt zien.

Al met al best okee, zeker met de korting. De volgende maken we wel weer met de Hema, maar dan met de software voor een album met doorlopende pagina's. Kan de skyline van New York tenminste over 2 pagina's gestretched worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Toevallig :) Afgelopen zondagavond ook een album opgestuurd naar top-fotoalbum.com en gisteren is het album afgeleverd bij onze buurman. Het album is dus maandag gemaakt én opgestuurd! Wow! dikke vette goei voor top-fotoalbum.com dus :)

Vanavond even het pakje ophalen en dan laat ik jullie weten wat ik van het album vind :)

@MrSleeves : waarom de volgende weer bij de hema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Die hebben nu hetzelfde systeem en ik wil eigenlijk weten hoe die software werkt (Hema heeft nu 2 soorten om een album te maken). Als dat beter bevalt, dan wordt het waarschijnlijk de Hema en anders weer deze (of een ander die deze inbindtechniek gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smilehunter
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:59
Na de overweldigende winst van top-fotoalbum in de enquete heb ik besloten daar mijn eerste album (in waarschijnlijk een serie) te laten drukken.

Maandag besteld en vandaag (woensdag) het album al binnen! Netjes verpakt in een kartonnen doos, wat schuimrubber en karton.

De software: voldoet perfect. Genoeg templates om mooi overzicht pagina's te maken, makkelijk afbeeldingen transparant maken, makkelijk afbeelding over de hele pagina's verdelen. Al met al zitten alle functies die je nodig hebt er wel in. Nadeel is wel dat naarmate het album voller wordt, en vooral naarmate je meer achtergrond afbeeldingen gaat gebruiken het programma merkbaar trager wordt.

Heb overwogen om Blurb te gebruiken in samenwerking met indesign, maar dan had dit hele gebeuren me een week gekost ipv een aantal uur.

Het album: Ironisch genoeg heb ik zelf geen digitale camera, en dus moet je het met foto's van mijn mobiel doen. Ik hoop dat het een beetje een indruk geeft:

Voorkant: (sepia effect, deze tekst is gephotoshopped in de afbeelding)

Afbeeldingslocatie: http://www.ruisfm.nl/marco/tweakers/voorkant.jpg

Overzicht pagina's:

Afbeeldingslocatie: http://www.ruisfm.nl/marco/tweakers/overzicht_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ruisfm.nl/marco/tweakers/overzicht_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ruisfm.nl/marco/tweakers/overzicht_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ruisfm.nl/marco/tweakers/overzicht_4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ruisfm.nl/marco/tweakers/achtergrond.jpg

De platte binding (die nagenoeg perfect is!):
Afbeeldingslocatie: http://www.ruisfm.nl/marco/tweakers/ingebonden.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ruisfm.nl/marco/tweakers/boek.jpg

De kleuren:
Mijn mobiel doet afbreuk aan de kleuren, deze zijn nagenoeg perfect en super helder. Alleen bij iets donkere foto's (bijv. in een restaurant of schaduw in een foto) zijn de resultaten iets minder. Het is dus misschien de moeite waard om deze van tevoren te bewerken.

conclusie:
De eerste keer met 15 euro korting is top fotoalbum een geweldige winkel: 30 euro voor een hardcover 28x28cm fotoalbum met 36 pagina's. Toch denk ik dat ik ook voor de overige albums bij ze terug zal komen door het gebruikgemak van de software (die nog iets sneller mag) en de nagenoeg perfecte afleverkwaliteit en kleuren.

Ik vond het er op m'n scherm al geweldig uit zien en het echte album doet er niks voor onder.
Kunnen we als tweakers niet wat korting regelen? Er lijkt aardig wat klandizie te zitten hier :)

[ Voor 1% gewijzigd door Smilehunter op 14-07-2010 14:45 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Okee, de Hema valt af voor het volgende album (op fotopapier). Veel te weinig opties en dat ding wil alles al automatisch voor je doen.

[ Voor 6% gewijzigd door MrSleeves op 14-07-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Vanochtend ons fotoalbum gekregen van top-fotoalbum.com. Allereerst over de verpakking : het boek wordt verzonden in zo'n kartonnen envelop-achtige doos (TNT pakket), met daarin in plastic verpakt het boek. De hoeken van het boek zijn netjes beschermd met 4 kartonnetjes. Super netjes verpakt en geen kans op beschadigingen zo! Mag Profotonet een voorbeeld aan nemen imo!

Dan het boek zelf : minstens dezelfde kwaliteit als profotonet, de kaft is ook erg mooi geworden.

Er is maar één nadeeltje : op de laatste rechterpagina plaatst top-fotoalbum.com een barcode (wit vlak met barcode), en dat vind ik dan toch weer onnodig.. Als dit in mijn profotonet album had gezeten had het net het belangrijkste stukje van de foto verpest. Gelukkig maakt het hier niets uit.

Dus : 100% aanrader, maar let even op dat top-fotoalbum een barcode plaatst op de laatste rechter pagina (en op de achterkant op de kaft).

Tip aan top-fotoalbum : vermeld even dat je zo'n barcode plaatst en waar deze precies op de pagina's komt. Of geef een mogelijkheid om deze weg te laten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Die barcode zou voor mij de reden zijn om het album weer terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:46
Ik heb zaterdag mijn Top-fotoalbum binnen gekregen.
Ook bij mij staat er op de laatste pagina rechtsonderin een barcode, een paar milimeter in een foto :(
Daarnaast was het voor mij niet duidelijk wat zij als snijrand hanteren. Er zit geen gebruiksaanwijzing bij waardoor ik niet wist welk deel nog bij het boek hoorde en welk deel niet. Ik had namelijk in het voorbeeld in het programma overal de foto's een stukje van de kant staan, echter blijkt dat deze rand niet meegeprint wordt, alle foto's staan dus precies tegen de zijkant van de pagina wat niet erg mooi is.

Ik heb ze maandag een mailtje gestuurd dat ik niet echt tevreden ben, maar helaas nog geen antwoord gehad, beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik zal eens kijken naar die barcode, maar bij ons hebben alle albums een barcode, bij de Hema zit'ie op de achterkant. Ik dacht dat je dat ook ziet in het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-03 13:56
Ik heb die software ook even gedownload, die prijzen zijn echt absurd laag! Toch weer een keer een album gaan bestellen dan maar. ;)
van Top-fotoalbum dan ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Sandien op 16-07-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

De streepjescodes:
Binnenzijde, laatste bladzijde:
Top-fotoalbum streepjescode binnenzijde

En op de achterzijde:
Top-fotoalbum streepjescode achterzijde

(Foto's van mobiel met niet te veel licht)

Overigens is de streepjescode van de Hema op de achterzijde meer aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Smilehunter schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 14:37:

Kunnen we als tweakers niet wat korting regelen? Er lijkt aardig wat klandizie te zitten hier :)
Ik heb TOP-Fotoalbum een mailtje gestuurd om te vragen voor een korting van tweakers leden.

Kreeg een dag later antwoord en hun gaven het volgende aan: :)
Geachte heer XXXX,

Hartelijk bedankt voor de door u geplaatste bestelling.
We vinden het fijn om te horen dat u erg tevreden bent over de kwaliteit van het boek en over de snelheid van levering.

Dit zijn de reacties waar we ons dagelijks voor inzetten!

Toevallig heeft een ander persoon van het Tweakers forum reeds eerder dezelfde vraag gesteld. Deze persoon hebben wij laten weten dat we een extra korting van 10% voor tweakers-fotografie-leden willen invoeren.

Deze persoon hebben we het volgende bericht gegeven:

Graag willen wij u (en de andere leden van het tweakers fotografie forum) tegemoet komen met een eenmalige korting van 10% op onze fotoboeken.

Om de korting van 10% te claimen gaat u als volgt te werk:

Stuur een mail naar promotions@top-fotoalbum.com en vermeld hierin uw tweakers-nickname en uw persoonlijke NAW gegevens. Wij controleren dan of de persoon in kwestie een geldige Tweakers gebruiker is. Voorwaarde is dat het account langer dan 1 maand actief is. (dit om een wildgroei aan "nieuwe" tweakers leden te voorkomen)

Indien de gegevens in orde zijn sturen wij de unieke kortingscode retour.

* De Tweakers korting is 1x geldig per persoon.
* De actie loopt t/m 30 september 2010.
* Deze korting geldt niet in combinatie met andere aanbiedingen.

Wij zouden het op prijs stellen als u dit bericht op het Tweakers forum (in het desbetreffende fotoalbum topic) kunt plaatsen.

Nogmaals bedankt voor uw feedback.

Met vriendelijke groet,

Team TOP-Fotoalbum
Erg gaaf dat we korting krijgen! Ik ga dit weekend direct een nieuw fotoboek met 10% korting bestellen. Zit te denken aan zo'n groot boek op A3 formaat. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Dacide _/-\o_ *O*

Gaan we zeker doen! Drie weken de tijd om ons New York album in elkaar te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaatmaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-11-2024
yay! lees dit net op tijd. Stond op het punt een albumpje te bestellen met de foto's van mijn Mont Blanc beklimming. Maar even eerst een mailtje sturen dus!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smilehunter
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:59
Dacide schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:13:
[...]

Ik heb TOP-Fotoalbum een mailtje gestuurd om te vragen voor een korting van tweakers leden.

Kreeg een dag later antwoord en hun gaven het volgende aan: :)

[...]

Erg gaaf dat we korting krijgen! Ik ga dit weekend direct een nieuw fotoboek met 10% korting bestellen. Zit te denken aan zo'n groot boek op A3 formaat. :9~
Goed bezig Dacide, ik was de andere tweaker die dat mailtje had gekregen, maar was hem door omstandigheden even vergeten door te zetten. Maar gelukkig zie ik nu dat iemand anders het zelfs al voor me heeft gedaan :)

[ Voor 2% gewijzigd door Smilehunter op 27-07-2010 22:24 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-04 10:32

Petuhr

FreeBSD

MrSleeves schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 22:03:
De streepjescodes:
Binnenzijde, laatste bladzijde:
[afbeelding]

Overigens is de streepjescode van de Hema op de achterzijde meer aanwezig.
Is die streepjescode op de 'laatste' bladzijde echt op een bladzijde, of op de binnenkant van de kaft?

En heb je toevallig een foto van de streepjescode van zo'n Hema boek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Op de binnenkant van de kaft, maar dat is een echte laatste bladzijde (dus met foto). Het is dus geen bladzijde die je nog kan omslaan.

Bij de Hema zit er idd ook een streepjescode, maar dat is op een linkerpagina, die geen echte bladzijde is. (iig bij de traditionele (dus niet flat-lay) fotoboeken).

[ Voor 25% gewijzigd door WVL_KsZeN op 29-07-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Petuhr schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 13:10:
[...]

En heb je toevallig een foto van de streepjescode van zo'n Hema boek?
Zoals WVL_KsZeN zit er aan de binnenzijde van het Hema album een streepjescode op een aparte (lege) pagina. Op de achterkant is ook een streepjescode aanwezig; deze staat ook aangegeven in de albumsoftware.

Dit alles voor de traditionele boeken. Ik heb geen flat-lay van de Hema; ik vond de software te slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224096

-knip-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 224096 op 07-08-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Bij ons hangt de aluminium dibond inmiddels in de tuin (let niet op de kwaliteit; de foto is in het echt wel goed):
Elin op dibond

Het ophangsysteem vond ik niet geweldig (soort plastic klitteband), dus (decoratieve) spiegelklemmen gekocht. Bij de bestelling kreeg ik direct 15% korting voor de volgende dibond/canvas.

[ Voor 8% gewijzigd door MrSleeves op 07-08-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345893

Smilehunter schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 14:37:
Na de overweldigende winst van top-fotoalbum in de enquete heb ik besloten daar mijn eerste album (in waarschijnlijk een serie) te laten drukken.

Maandag besteld en vandaag (woensdag) het album al binnen! Netjes verpakt in een kartonnen doos, wat schuimrubber en karton.

De software: voldoet perfect. Genoeg templates om mooi overzicht pagina's te maken, makkelijk afbeeldingen transparant maken, makkelijk afbeelding over de hele pagina's verdelen. Al met al zitten alle functies die je nodig hebt er wel in. Nadeel is wel dat naarmate het album voller wordt, en vooral naarmate je meer achtergrond afbeeldingen gaat gebruiken het programma merkbaar trager wordt.

Heb overwogen om Blurb te gebruiken in samenwerking met indesign, maar dan had dit hele gebeuren me een week gekost ipv een aantal uur.

Het album: Ironisch genoeg heb ik zelf geen digitale camera, en dus moet je het met foto's van mijn mobiel doen. Ik hoop dat het een beetje een indruk geeft:

Voorkant: (sepia effect, deze tekst is gephotoshopped in de afbeelding)

[afbeelding]

Overzicht pagina's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De platte binding (die nagenoeg perfect is!):
[afbeelding]

[afbeelding]

De kleuren:
Mijn mobiel doet afbreuk aan de kleuren, deze zijn nagenoeg perfect en super helder. Alleen bij iets donkere foto's (bijv. in een restaurant of schaduw in een foto) zijn de resultaten iets minder. Het is dus misschien de moeite waard om deze van tevoren te bewerken.

conclusie:
De eerste keer met 15 euro korting is top fotoalbum een geweldige winkel: 30 euro voor een hardcover 28x28cm fotoalbum met 36 pagina's. Toch denk ik dat ik ook voor de overige albums bij ze terug zal komen door het gebruikgemak van de software (die nog iets sneller mag) en de nagenoeg perfecte afleverkwaliteit en kleuren.

Ik vond het er op m'n scherm al geweldig uit zien en het echte album doet er niks voor onder.
Mag ik vragen welk lettertype je gebruikt hebt voor de titel en de onderschriften bij de foto's? Ik vind het schitterend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 11:41
Heb de gok gewaagd en voor mijn schoonouders een album in elkaar gezet via top-fotoalbum, moet zeggen dat ik echt ontzettend verbaasd ben over de kwaliteit van dit album, het is echt ontzettend mooi geworden!

Ik vind de software nogal matig, het doet uiteindelijk wel wat het moet doen maar ik heb betere software gezien...

Anyway, afgezien van de software heb ik nog geen enkel fotoalbum gezien wat kan tippen aan de dikke kwaliteit ( en anti vette vingerlaag!) van dit album.

Nog een tip voor toekomstige gebruikers; op de kaft kun je ook nog een naam kwijt (verticaal), deze staat verticaal gezien verkeerd gepositioneerd (linksom gedraaid), terwijl bij reguliere andere boeken rechtsom gedraaid is... Viel mij helaas pas op toen ik het boek in handen had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Tovenaar schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:30:
Nog een tip voor toekomstige gebruikers; op de kaft kun je ook nog een naam kwijt (verticaal), deze staat verticaal gezien verkeerd gepositioneerd (linksom gedraaid), terwijl bij reguliere andere boeken rechtsom gedraaid is... Viel mij helaas pas op toen ik het boek in handen had...
Moet je inderdaad even zelf 180 graden draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-11-2011
Mede op basis van de ervaringen op deze site de software gedownload. Maar de software vind ik uitermate slecht. Ja als je automatisch vullen wilt gebruiken en binnen een paar uur een boek wilt maken, prima. Maar foto's bewerken, formaten wijzigen, draaien, roteren, tekstachtergronden veranderen ho maar.
Ook geeft de "voorbeeld" functie niet echt aan hoe het boekje uiteindelijk uit komt te zien (zie ook reactie over de barcodes).

Heb eerder boeken besteld via pixbook. Software was perfect! Alleen zij leveren boeken met alleen een boutjes. En dat is nu even niet handig.

Ik ben dus nog steeds op zoek naar een goede leverancier die een vierkant album kan leveren (25*25 - 30*30) voor een goede kwaliteit en een zeer goede software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik zal niet beweren dat het geweldige software is, maar over het algemeen is het best goed te doen. Foto's bewerken doe ik eigenlijk nooit in zo'n programma dus daar kan ik weinig over zeggen, maar de rest werkt toch best okee.
Je moet wel even doorhebben dat een foto 2 "maten" heeft. Het formaat en grootte van de foto en het formaat en grote van het kader waarin de foto geplaatst wordt.
Anoniem: 345893 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:52:
[...]

Mag ik vragen welk lettertype je gebruikt hebt voor de titel en de onderschriften bij de foto's? Ik vind het schitterend!
Ben ik ook wel benieuwd naar.

[ Voor 26% gewijzigd door MrSleeves op 16-08-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik vind de software van top-fotoalbum juist een verademing om mee te werken.

Heb hiervoor de software van hema, kruidvat, aldi en albelli geprobeerd. Daar vond ik juist niks aan (de meeste hebben allemaal die CEWE software). En die van de Hema is ontzettend beperkt qua mogelijkheden.

Ja ok, je ziet bij de top-fotoalbum niet dat er een barcode op staat. Maar goed, zodra je dat weet hou je er gewoon rekening mee.

Ik heb liever een top product met matige software dan een slecht product met bouten erin, die dan wel hele goeie software heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345893

Mijn album is inmiddels ook binnen. Echt ongelofelijk dit bedrijf, donderdag 18.00 besteld, zaterdagochtend al binnen. Erg tevreden met het resultaat op een aantal kleine dingetjes na. Zo is één pagina scheef afgesneden, en blijkt een bepaald sjabloon niet tot aan de bovenkant de pagina te vullen waardoor nog een wit randje resteert.

Kwaliteit van het boek is echt geweldig, maar ook ik ben van mening dat de software dramatisch is. Voornamelijk de fotokaders op gelijke hoogte krijgen is echt een ramp. En dat je dat moet doen is niet te voorkomen want de de sjablonen waar je uit kan kiezen zijn zelf al niet 100% recht.

Toch is het de frustratie waard, want nogmaals het boek is fantastisch, zeker voor dat geld.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 345893 op 16-08-2010 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Anoniem: 345893 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:52:

Kwaliteit van het boek is echt geweldig, maar ook ik ben van mening dat de software dramatisch is. Voornamelijk de fotokaders op gelijke hoogte krijgen is echt een ramp. En dat je dat moet doen is niet te voorkomen want de de sjablonen waar je uit kan kiezen zijn zelf al niet 100% recht.
Toch vreemd, want dat probleem heb ik niet; sjablonen zijn in ieder geval gelijk (zeker weten dat de één wel border heeft en de ander niet ofzo). En ik dacht dat er gewoon een uitlijnfunctie op zat (software staat op andere laptop dus weet het niet zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik heb laatst een keer de klantenservice gemaild met een paar advies/kritiekpuntjes. Ze bewaren deze punten en geven het door aan het ontwikkelteam. Dus mogelijk dat in een nieuwe versie er minder kritiekpuntjes zijn.

Verder gaven ze ook heel eerlijk toe nog niet lang bezig te zijn en dat ze hard hun best doen om een zo goed mogelijk product voor een zo laag mogelijke prijs te leveren. Mijns inzien zijn ze heel hard op weg om het perfecte bedrijf te worden. De producten zijn erg goed en ze leveren buitengewoon snel, 2 a 3 dagen. Bij de Hema kan ik meestal zo'n 2 weken uittrekken.

Ik heb in ieder geval al 4 boeken in huis van top-fotoalbum. Zal er zeker nog meer gaan bestellen. Ben net terug van vakantie (cruise) en ga hier een extra groot fotoboek van maken (a3 formaat)
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste