[Ervaringen] Digitale fotoalbum ontwikkelen

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 201.773 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345893

MrSleeves schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:49:
[...]

Toch vreemd, want dat probleem heb ik niet; sjablonen zijn in ieder geval gelijk (zeker weten dat de één wel border heeft en de ander niet ofzo). En ik dacht dat er gewoon een uitlijnfunctie op zat (software staat op andere laptop dus weet het niet zeker).
Een voorbeeld bij mij is sjabloon (5) kader. Bij mij staat op de rechterpagina het kader linksonder niet recht onder die daar boven. Het gaat dan echt om mm's, maar ik ben daar gewoon heel precies mee 8)7 .

Als je dan gaat verplaatsen dan verschijnt er inderdaad wel zo'n lijn als het recht is, maar die lijn verschijnt al als je de lijn raakt, dus niet persé als je precies op de lijn zit. Daarnaast is het hier gewoon echt een ramp dit precies perfect te krijgen. Bij andere software waar ik mee gewerkt heb was dat veel handiger, daar wordt je dan naar zo'n lijn "toegetrokken" waardoor het veel makkelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 11:03
Mag ik vragen welk lettertype je gebruikt hebt voor de titel en de onderschriften bij de foto's? Ik vind het schitterend!
Lijkt op Labrador

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-11-2011
De software is echt heel slecht. Ik heb vandaag met software van pixbook een foto 5 keer herhaald waarbij een zoom effect wordt meegegeven. Niet alleen de foto wordt ieder keer 10% groter maar ook de fotokader. Probeer dit eens met top-fotoalbum te doen. Die kan heeft alleen een standaard vergroting/verkleinings functie. Wat de factor is moet de gebruiker zelf maar uitvinden.

Ik wil ook graag hoofdstuknamen in een kader met een bepaalde kleur vertikaal langs de pagina af laten drukken zodat als het boek dicht is een verloop in de hoofdstukken (en kleuren) te zien is . Maar teksten kunnen geen achtergrondkleur gegeven worden. Want ik volgens zou top-fotoalbum zou moeten doen is:
kaders met een kleurtje in een ander programma maken en deze als jpg of pgn opslaan en inladen als achtergrond voor foto's.

Tja zo ben je wel een jaar bezig met je fotoboek. Er zijn tal bedrijven met een zeer goed software en zeer hoge kwaliteit. Hierin hoef ik geen compromis te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

Simpel, dan is deze leverancier niet de goede keuze voor je. (Overigens is een png-tje met een kleurtje heel makkelijk te maken; en om die vervolgens op iedere pagina te zetten. Kost me denk ik een half uur. Overigens betwijfel ik of dat het gewenste resultaat geeft; geen idee of de rand gewoon wit is of niet).

Maar als je dit al slecht vind, wat vind je dan van de Hema.

[ Voor 9% gewijzigd door MrSleeves op 18-08-2010 08:40 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Anoniem: 345893 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:24:
[...]

Een voorbeeld bij mij is sjabloon (5) kader. Bij mij staat op de rechterpagina het kader linksonder niet recht onder die daar boven. Het gaat dan echt om mm's, maar ik ben daar gewoon heel precies mee 8)7 .

Als je dan gaat verplaatsen dan verschijnt er inderdaad wel zo'n lijn als het recht is, maar die lijn verschijnt al als je de lijn raakt, dus niet persé als je precies op de lijn zit. Daarnaast is het hier gewoon echt een ramp dit precies perfect te krijgen. Bij andere software waar ik mee gewerkt heb was dat veel handiger, daar wordt je dan naar zo'n lijn "toegetrokken" waardoor het veel makkelijker is.
Nog even gecheckt en je hebt gelijk. Echter, beide foto's selecteren, rechtermuis, organiseren > uitlijnen > naar links uitlijnen.

Ik ben er overigens net zo precies in, maar blijkbaar dit kader niet gebruikt, of direct gefixt.

[ Voor 5% gewijzigd door MrSleeves op 18-08-2010 19:50 ]

Anoniem: 371759

Ik heb geprobeerd met de Hema-software een boek te maken, maar met die software lukte het niet om foto's in originele dus hoge resolutie, zeg 1 a 2 MB, te uploaden nadat ik ze allemaal netjes op volgorde in de pagina's had geplaatst. Alle moeite dus voor niets. Vervolgens via de Aldi een eenvoudig fotoschriftje gemaakt en besteld, dat ging makkelijk. Dat was zondagmiddag, die hoop ik nog deze week te ontvangen.

Toen ben ik de prijzen voor albums gaan vergelijken, en zonder dit topic te hebben geraadpleegd d.w.z. zonder van de goede ervaringen met Top-Fotoalbum te hebben geweten vernam ik via een webadvertentie over hun 15,- Euro kortingsactie en dacht ik, laat ik daar gewoon dankbaar gebruik van maken en kijken of ze de kwaliteitsbeloftes die ze op hun site noemen, nakomen.

Zondagmiddag de software gedownload, zonder problemen de pagina's ingedeeld in een album van 19 x 19 cm, online betaald, en al woensdagmiddag ontvangen. Het ziet er top uit, ze maken hun naam dus echt waar. Ik waardeer bedrijven enorm die gewoon doen wat ze beloven, die verdienen het allereerst om goede reviews/referenties - en mede daardoor veel klanten - te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smilehunter
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-05 13:58
Anoniem: 345893 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:52:
[...]

Mag ik vragen welk lettertype je gebruikt hebt voor de titel en de onderschriften bij de foto's? Ik vind het schitterend!
Tuurlijk, sorry voor de late reply.

Lettertype voor de onderschriften is: Copperplate Gothic Bold.
Past inderdaad perfect bij de italiaanse sfeer ;-)

Voor een ander album (skivakanties) heb ik Century Gothic gebruikt, beviel ook vrij goed, maar heb hem nog niet afgedrukt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372842

ik wil graag tekst uit Word plakken in Top-album
bij de veelgestelde vragen staat dat dit kan, maar mij lukt het niet.... :?
kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

CTRL+C, CTRL+V werkt niet?
Houd er rekening mee dat de opmaak waarschijnlijk niet meegenomen wordt.
Smilehunter schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:03:
[...]

Tuurlijk, sorry voor de late reply.

Lettertype voor de onderschriften is: Copperplate Gothic Bold.
Past inderdaad perfect bij de italiaanse sfeer ;-)
Ik (maar wellicht Frenkerdd ook), was eerder benieuwd naar dat lettertype van Viareggio. Of is dat iets wat ergens anders vandaan komt.

[ Voor 11% gewijzigd door MrSleeves op 28-08-2010 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de tip mrsleeves!
Dit had ik nog niet geprobeerd. De opmaak wordt inderdaad niet meegenomen, hoe kan ik dit nog aanpassen? Bv een regel open laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:58
Ik ken het programma van Top-album niet, maar als de opmaak niet meegenomen wordt, wordt dit gewoon niet ondersteund. Je zult het dus zelf weer toe moeten voegen met de mogelijkheden die dat programma biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik ben ook maar begonnen met het overtypen van mijn vakantieverslag! Wel een heel werk, maar het komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Anoniem: 372842 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:03:
ik wil graag tekst uit Word plakken in Top-album
bij de veelgestelde vragen staat dat dit kan, maar mij lukt het niet.... :?
kan iemand mij helpen?
Ik heb dit zonder problemen gedaan bij mijn fotoboek. Gewoon tekst kopieren in MS Word... vervolgens naar fotoboek programma gaan. Klikken op een text vak en dan in het invoervak op CTR + V drukken. Voila, je tekst staat erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373179

Ben via Google op dit topic terechtgekomen. Ook ik heb onlangs een album besteld bij Top-Fotoalbum. Dit na een aantal negatieve ervaringen en de veel te hoge prijzen bij Kruidvat.
Ben super tevreden met het album. Ik had gekozen voor formaat 28x28, en was onder de indruk van het dikke papier en de kwaliteit van de fotoafdrukken.
Op de website van Blurb heb ik inspiratie voor de indeling opgedaan.

In eerste instantie heb ik veel layouts van de software gebruikt, maar ik had al snel door dat ik ook zelf kon fröbelen. Daarmee is het een heel persoonlijk album geworden. Ben nu bezig aan album nummer twee, en na onze vakantie in september komt er beslist een album nummer drie. Wie weet ben ik nog op tijd voor de korting!

Ben trouwens ook wel benieuwd wanneer er een aantal softwareaanpassingen komt. Zou het wel kunnen waarderen als ik mijn eigen lay-outs kon opslaan. Dat spaart tijd. En de maskers mogen wat mij betreft wat natureller. Dan zou ik ze eerder gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154684

Ik zou graag een album bij topfoto-album.com laten maken.

specifiek het album van 42cm op 28cm.

Ik zou graag werken met Indesign zodat ik het programma van topfoto zo weinig mogelijk moet gebruiken.

Nu vroeg ik me af welke afloop ik moet gebruiken zodat er zeker geen witte randen zichtbaar zijn.

welke DPI gebruikt men bij topfoto? als ik eerdere berichten moet geloven zou het iets van een 250 DPI zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Het beste kan je de klantenservice even mailen denk ik.

Ik heb ze laatst hetzelfde gevraagd voor een ander formaat boek. Je krijgt dan de precieze ruwe formaten van hun. Ze vertelde me erbij dat ze binnenkort een document online zetten waarin alle ruwe formaten staan. Dit is dus bedoeld voor klanten die hun opmaak in photoshop of indesign maken.

De boeken worden overigens op 300 en 301 DPI gemaakt... (vraag me niet waarom ze gekozen hebben voor 301dpi bij sommige boeken, maar het schijnt echt zo te zijn)

[ Voor 19% gewijzigd door Dacide op 31-08-2010 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:31
Ook ik heb recentelijk bij top-fotoalbum een album laten maken. Op maandag de bestelling de deur uit gedaan en op donderdag kwam het album binnen. Foto's komen inderdaad erg mooi eruit, en ook ik ben zeer tevreden over de panorama foto's met het lay-flat systeem.

Toch ben ik niet overal even enthousiast over... er zitten namelijk 10 (!) verkeerde foto's in mijn album. Dit zijn allen foto's van een ander fotoboek dat ik met dezelfde software aan het maken was. Dit album was nog niet klaar was dus ook nog niet verzonden.

Bij het afronden van het verstuurde album maakt de software een overzicht van alle bladen. Hierop waren ook de goede foto's te zien, echter bij ontvangst van het album bleek het dus anders te zijn. Ik heb hierover gebeld en, uiteraard, is het een nieuw probleem voor ze. Ik krijg nog een reactie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Anoniem: 154684 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 21:00:
Ik zou graag een album bij topfoto-album.com laten maken.

specifiek het album van 42cm op 28cm.

Ik zou graag werken met Indesign zodat ik het programma van topfoto zo weinig mogelijk moet gebruiken.

Nu vroeg ik me af welke afloop ik moet gebruiken zodat er zeker geen witte randen zichtbaar zijn.

welke DPI gebruikt men bij topfoto? als ik eerdere berichten moet geloven zou het iets van een 250 DPI zijn?
Ik dacht voor de paginas zelf een millimeter of 5 en voor de kaft weet ik zeker 10 mm. Het maakt volgens mij niet zoveel uit als je ze wat groter maakt, dan valt het in het programma van topfotoalbum buiten de rand van de pagina, no big deal.

Kies in InDesign een ontwerp met Facing pages. Als je exporteert uit InDesign naar JPEG: zet het vinkje "Spread" aan, dan krijg je JPEGs met meteen 2 paginas per plaatje die je mooi in de andere software kunt plaatsen, niet op het midden letten, dat schijnt de software niet goed weer te geven volgens dutchphotozone. Wij hebben gewoon 300 DPI gepakt, maar het kan best zijn dat de software het schaalt naar 250 DPI. Ik was onder de indruk van de kwaliteit in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodah
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-05 14:03
Ik heb de laatste tijd meerdere albums via snapfish gemaakt / besteld en ben hier erg over te spreken. Het verplaatsen / zoomen / indelen van foto's werkt perfect. Wat ik heel erg relaxt vind is dat de bladzijdes zo zijn ingebonden dat ze volledig plat opengaan. Hierdoor kan je bij een 30x30 boek ook echt een 60x30 afdruk in je boek opnemen zonder dat je in het midden last hebt van zo'n opstaande rand, erg mooie resultaten!

De editing opties gebruik ik eigenlijk nooit dus daar kan ik niks over zeggen. Alle gebruikte foto's worden naar een aparte directory geplaatst als je ze in het album sleept. Die directory met foto's bewerk ik in LR, waarna alle foto's in het album automatisch geupdate worden. Dit werkt perfect, ook 'ingezoomde' foto's waarvan slechts een gedeelte in het kader zichtbaar is worden netjes geupdate met de bewerkte versie zonder dat ze verplaatst worden. Het enige waarover ik iets minder tevreden ben is de plaatsing van tekst die zich wel eens raar wil gedragen. Een kwestie van goed controleren voordat je het boek daadwerkelijk verzend.

De verzending is goed, had alleen bij de laatste levering last van wat licht gedeukte hoekjes, niet heel serieus maar ik ga toch even mailen om te kijken of ze hier iets aan kunnen doen. De boeken worden in plastic folie verpakt en in een kartonnen enveloppe verstuurd zonder extra kartonnetjes om de hoeken. Alleen bij de laatste (1 van de 6) leveringen waren de hoekjes iets gedeukt.

Dacide schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 08:49:
[...]

Ik heb dit zonder problemen gedaan bij mijn fotoboek. Gewoon tekst kopieren in MS Word... vervolgens naar fotoboek programma gaan. Klikken op een text vak en dan in het invoervak op CTR + V drukken. Voila, je tekst staat erin.
Geweldig, dit werkt! Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ter kennisgeving. Ik heb vandaag even gemaild met top-fotoalbum.com met de vraag of ik ook pdf's kan aanleveren, i.p.v. gebruik te maken van de geleverde software. Hierbij het antwoord:
Geachte kopjethee,

Momenteel kunnen de fotoboeken alleen via onze software ontworpen worden. We zijn echter druk bezig met een uitbreiding waarmee we direct vanuit PDF kunnen produceren. Ik heb echter nog geen datum wanneer dit klaar is. Ik schat echter dat we binnen enkele weken deze oplossing voor handen hebben. Het is dan mogelijk om vanuit indesign direct een PDF te genereren die wij dan afdrukken. Er zal dan uiteraard ook een specificatiedocument uitkomen met daarin alle bruto/netto formaten.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice TOP-Fotoalbum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Dat is goed om te horen.

Als ik vanuit indesign kan werken heb ik natuurlijk nog veel meer controle over het geheel. Lijkt me ook dat de algemene workflow dan wat vlotter verloopt.

Maar van de andere kant, de software van top-fotoalbum werkt echt prima en heeft voldoende mogelijkheden, dus het is niet zo dat ik echt zit te springen om een pdf oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375028

Hallo,
Ik heb de software gedownload en wil er mee aan de slag gaan.
Ik heb nu een aantal foto's erin gezet en wil die graag uitsnijden. Maar als ik de foto selecteer en op de knop uitsnijden druk verdwijnt de hele foto. Wie kan mij vertellen hoe ik dit moet doen?

alvast bedankt.

Natasja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Over welke software heb je het? Dit is een algemeen topic. Als het om top-fotoalbum gaat: de foto staat al in een kader en daarin schuif en vergroot/verklein je de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
^^ eh, wat bedoel je?
edit: @ onder: snap ik, ik reageerde op Natasja

[ Voor 60% gewijzigd door Wouter87 op 14-09-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:31
Dat dit een topic is waarin verschillende fotoalbums besproken worden met elk hun eigen software :)

Over mijn eigen probleem, ik wacht nog steeds op definitief antwoord, "er wordt momenteel naar gekeken" ...

[ Voor 35% gewijzigd door SkipZ op 14-09-2010 23:00 ]

oh ja sorry, ik bedoelde inderdaad topfoto album. Ik heb al vaker albums gemaakt oa bij de HEMA en Fotofabriek, maar ik lees zoveel goede dingen over topfoto album dat ik dat eens wil proberen, Bij die andere kunnen je dubbelklikken op de foto en dan een uitsnede uit die foto maken maar dat lukt me hierbij dus niet. Inderdaad lukt het om te vergroten of verkleinen, maar hoe maak ik een uitsnede uit een foto waarbij het kader waarin de foto staat even groot blijft.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Top fotoalbum werkt iets anders (geen idee wat dubbelklikken doet eigenlijk). Als je een voorgedefinieerde pagina gebruikt, dan staan daar de kaders al in. Die veranderen niet als je er een foto in zet. Als de foto er in staat, kan je deze verschuiven, vergoten en verkleinen binnen het kader. Het kader blijft dus even groot en je schuift de foto net zo lang tot je het beeld hebt dat je wilt hebben. Met de knoppen die onder het kader verschijnen, kun je de foto passend maken, geheel weergeven, vergroten, verkleinen (rest weet ik niet uit m'n hoofd).

Stel dat je een kader hebt met verhouding 2:1 en je foto is 4:3. De foto wordt dan in het kader bijgesneden tot 2:1. Zolang je het kader niet verandert, blijft die verhouding gelijk.

Zelf vind ik het een goede benadering, de indeling van de pagina verandert niet door de beeldverhouding van de foto's.

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 19:18
Na aanleiding van de reacties in dit topic wilde ik ook een fotoalbum maken bij top-fotoalbum.

Ik heb dan ook de software gedownload, maar ik krijg een melding dat "Er kon geen verbinding worden gemaakt met het internet". Uiteraard heb ik wel een verbinding, en aan een firewall ligt het ook niet. Overigens is het een pc met windows 7.

Ik heb deze vraag ook aan top-fotoalbum zelf voorgelegd, maar ze geven geen enkele respons. Ik ben aan het twijfelen of ik überhaupt wel iets wil kopen bij een bedrijf wat niet reageert.

Maar heeft iemand misschien enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Anders wordt het tijd om een concurrent op te zoeken...

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Dragonslaughter schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:47:
Ik heb dan ook de software gedownload, maar ik krijg een melding dat "Er kon geen verbinding worden gemaakt met het internet". Uiteraard heb ik wel een verbinding, en aan een firewall ligt het ook niet. Overigens is het een pc met windows 7.
Vraag me af of het überhaupt werkt. Top fotoalbum werkt onder .net 1.1 (redelijk ancient inmiddels); volgens mij ondersteunt Windows 7 dat niet.

Hallo,
Ik heb op de laptop ook windows 7 en ik kan er wel gewoon mee werken ( nou ja als ik heb uitgevonden hoe alles werkt) maar geen problemen met de verbinding.

gr. Natasja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik gebruik ook windows 7... Hier zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:19
Eigenlijk het enige dat me stoort aan de top-fotoalbum software is het gebrek aan mogelijkheden om een kader een bepaalde verhouding te geven, of juist bepaalde maten. Het zou echt enorm fijn zijn als je een 4:3, 3:2, 16:9, 1:1, of whatever kader zou kunnen maken, zónder gebruik te moeten maken van trial-and-error.

Ik maak nu dus altijd een kader aan, plaats een foto met een bepaalde verhouding en verander dan het kader totdat de foto nergens meer wordt afgesneden. Of eigenlijk maak ik nu een paar standaard kaders via de methode op een lege pagina, en kopieer+plak die naar andere pagina's.

Iig, de software zou echt 100x beter zijn als je net die extra controle zou hebben.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

WVL_KsZeN schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:17:
Ik maak nu dus altijd een kader aan, plaats een foto met een bepaalde verhouding en verander dan het kader totdat de foto nergens meer wordt afgesneden. Of eigenlijk maak ik nu een paar standaard kaders via de methode op een lege pagina, en kopieer+plak die naar andere pagina's.
Daar is gewoon een knop voor. De foto wordt dan in z'n geheel weergegeven (en een deel van het kader is dan dus leeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:19
MrSleeves schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:00:
[...]

Daar is gewoon een knop voor. De foto wordt dan in z'n geheel weergegeven (en een deel van het kader is dan dus leeg).
Ja, maar dat is toch niet handig? Ik wil gewoon een kader met een bepaalde verhouding!

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 19:18
Dragonslaughter schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:47:
Na aanleiding van de reacties in dit topic wilde ik ook een fotoalbum maken bij top-fotoalbum.

Ik heb deze vraag ook aan top-fotoalbum zelf voorgelegd, maar ze geven geen enkele respons. Ik ben aan het twijfelen of ik überhaupt wel iets wil kopen bij een bedrijf wat niet reageert.

Maar heeft iemand misschien enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Anders wordt het tijd om een concurrent op te zoeken...
Ik ben toch nog even bezig geweest, en onder de xp-mode op mijn laptop werkt hij wel. Blijkbaar zit er dus toch een compatibiliteitsprobleem tussen mijn laptop met windows 7 en de software van top-fotoalbum.

• Mawanella
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
Help ;(

Ik wil graag een foto album bij Top-Fotoalbum.nl halen, gezien de zeer goede ervaringen hier op GoT (maar ook op andere websites). Alleen van hun software heb ik niet veel kaas gegeten.

1 van de beste tips die ik had gelezen, maak een spread in Photoshop. Ja daar kan ik wel wat mee
Enfin ik wil dus een fotoalbum van 19x28. Ik maak mijn template in PS -> 300 DPI met maten 19x56.
Vervolgens in de software van Top-Fotoalbum 2 kaders uitkiezen.
Dat ziet er zo uit.
Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/2813/topalbum1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/8415/topalbum2.jpg
Fotospread slepen in het fotokadertje. Tot zover. Easy peasy.

Maar dan zie ik een wit randje. 8)7
Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/3633/topalbum3.jpg
Ik wil namelijk geen witte rand in mijn drukwerk. :N
Moet ik de foto iets uitrekken om geen rand krijgen, zoiets als dit (extreme voorbeeld)
Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/6269/topalbum4.jpg
Of toch maar zo laten wat de software bepaald.
Wat is het beste om te doen om een full spread met 1 (of 2) foto('s) te krijgen in de software van Top-Fotoalbum?

Kan iemand mij op het juiste pad sturen, ajb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 22:18
Lijkt me dat wanneer je je pagina's in PS maakt, je bij het fotoalbum helemaal geen kaders moet gebruiken maar alleen foto's die een volledige pagina in beslag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ik weet niet hoe het bij die software werkt, maar bij sommige andere moet je in dit geval je foto als achtergrond invoegen ipv in een kader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Maak je spread in photoshop en sla jpg op.

open top-fotoalbum software en haal alle fotokaders op een pagina weg. sleep vervolgens jouw spread op de achtergrond. let op: standaard krijgen achtergrond afbeeldingen iets van transparantie mee.. dus rechtermuisknop op foto en effecten/transparantie verwijderen.

voila :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawanella
Ah...Kaders weghalen, spread als achtergrond gebruiken, transparantie uitzetten. Got it. *O*

kdbruin, M a r c o en Dacide bedankt voor jullie hulp. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anesthetize
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:34
en hou er rekening mee dat de bladen zelf waarschijnlijk geen 19x28cm zijn. Bij het 28x28 boek zijn de pagina's bijvoorbeeld 27x27cm (info van klantenservice). Daarnaast is het ook handig om een snijrand over te houden van 3mm. Mijn spreads voor het 28x28 boek zijn dus 54,6x27,6cm.

Het probleem met de software is echter wel dat het de resolutie van jouw ingevoerde jpg verlaagt en dan opslaat in een werkdirectory. Nog even als voorbeeld van het 28x28 boek: mijn bestand is dus 54,6x27,6 met dpi 300, dus een resolutie van 6449x3260. De jpg's in de werkdirectory zijn 5650x2856 met nog steeds een dpi van 300, dus een afdrukgrootte van 47,8x24,2cm. Dit zou gedaan worden om de te verzenden grootte te verlagen, maar in mijn geval scheelt het hooguit zo'n 1,5mb per spread, niet echt schokkend veel winst... Dat verschalen bevalt me niet zo en heeft me er vooralsnog van weerhouden er een boek te bestellen.

Maar zoals een paar posts hiervoor te lezen is zijn ze er mee bezig om het ook in pdf aan te kunnen leveren, en dan zou je het met indesign kunnen doen. Dat wacht ik zelf nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Volgens top-fotoalbum:
Als je een album van 28x28 maakt zal het binnenwerk na het bijsnijden exact 28x28cm zijn (alhoewel er altijd wel een afwijking tot 1mm kan voorkomen bij het snijden)
Ik wil namelijk een afbeelding op ware grootte weergeven (ingescand op 300dpi) in het album. Die optie is er niet, maar ik ga nu een afbeelding maken van 28 cm hoog als achtergrond met de andere afbeelding erin. Als het goed is, zou het dan goed moeten komen.
Als het album er is (duurt nog wel even), zal ik het resultaat posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anesthetize
:? ... ook van top-fotoalbum:
Bij deze antwoord op uw vragen. De formaten wijken inderdaad een beetje af van 28 x 28 cm.

De kaft heeft het netto formaat van 28,8 x 28,8cm inclusief 1,3 cm snijranden.

De binnenzijde pagina’s heeft het formaat 54,6 x 27,6cm inclusief snijranden van 3mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

27,6 met 3 mm snijrand is 27,9 of 28,2. Met een afwijking van 1 mm kom je er wel redelijk.

Ik ga uit van 28cm en wellicht snijden ze dus totaal 4 mm weg. In principe zit je dan wel altijd goed met de foto (geen witte rand). En die paar mm op een hele pagina maken denk ik ook niet zo veel uit met "op ware grootte" (in mijn geval).

[ Voor 3% gewijzigd door MrSleeves op 24-09-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
MrSleeves schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:16:
27,6 met 3 mm snijrand is 27,9 of 28,2. Met een afwijking van 1 mm kom je er wel redelijk.

Ik ga uit van 28cm en wellicht snijden ze dus totaal 4 mm weg. In principe zit je dan wel altijd goed met de foto (geen witte rand). En die paar mm op een hele pagina maken denk ik ook niet zo veel uit met "op ware grootte" (in mijn geval).
Denk dat hij bedoelt: 27 cm met aan elke kant 3 mm bleed en dan kom je dus op 27,6 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik zal straks eens het andere boek erbij pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

En hier de uitslag van de maten bij een Original (28 x 19):

De kaft: 28,4 x 19,2 cm
Een pagina: 56,0 x 18,8 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawanella
Bedankt voor je opmerkingen anesthetize (die naam moet mij denken aan Porcupine Tree dat even terzijde ;) ).

Ik zal rekening houden met de maten.
MrSleeves schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 19:06:
En hier de uitslag van de maten bij een Original (28 x 19):

De kaft: 28,4 x 19,2 cm
Een pagina: 56,0 x 18,8 cm
Top, bedankt MrSleeves. Just what I needed. _/-\o_

Ik ga er maar vanuit van dezelfde maten van de snijranden
Zie hieronder wat al eerder is gepost.
Bij deze antwoord op uw vragen. De formaten wijken inderdaad een beetje af van 28 x 28 cm.

De kaft heeft het netto formaat van 28,8 x 28,8cm inclusief 1,3 cm snijranden.

De binnenzijde pagina’s heeft het formaat 54,6 x 27,6cm inclusief snijranden van 3mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anesthetize
@MrSleeves, tja, dat brengt me dan toch weer wat aan het twijfelen. Ik mag toch aannemen dat de klantenservice wel weet hoe groot hun fotoboeken zijn...

@Mawanella, daar komt de naam dan ook vandaan (dat even terzijde ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377097

hallo,

Heb gemerkt bij het slepen van de originele foto in het opmaakvenster dat er een kleurvermindering (of verandering) ontstaat, heeft dit een gevolg voor het afdrukresultaat of is dit enkel een softwarematig probleem ?
Iemand ervaring hierbij ?

Heb het namelijk over de Top-fotoalbum software. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawanella
Misschien moet je de automatische kleurinstelling(en) uitzetten. Ikzelf gebruik de opties "verwijder kleurinsteling" en "automatische beeldverbetering uitzetten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Of wellicht zijn je foto's in AdobeRGB of ProPhotoRGB en interpreteert de albumsoftware ze als sRGB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De automatische kleurinstellingen heb ik ook allebei uit gezet maar steeds een kleurverandering.

De foto's zijn aangeleverd door een professionele fotografe ( zijn namelijk mijn trouwfoto's)
Hoe kan ik zien als het programma ze interpreteert als sRGB? Welke kleuren worden dan in het lab gebruikt voor de afdruk, de adobeRGB of sRGB ? Zou toch zonde zijn van zo een kleurverlies :/

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 377097 op 27-09-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawanella
Veel gestelde vragen van TOP-Fotoalbum

9) Welk kleurprofiel gebruiken jullie?
Wij gebruiken het sRGB kleurprofiel.

Heb jij geen mogelijkheid om Photoshop te gebruiken zodat je foto's naar sRGB kleurprofiel kan omzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de foto's in photoshop omgezet naar sRGB met als resultaat...............geen kleurverlies :)

Thanks mawanella _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 377097 op 28-09-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:17

ricardo246

Life's what you make it!

Voor diegene die op zoek zijn naar hoogwaardige Glossy albums op zilverhalide fotopapier:
Fujifilm (klik) heeft net een speciaal papier daarvoor gelanceerd op de Photokina.

Meer technische info vindt je hier (klik)

Waar je het materiaal nu kunt krijgen ben ik nog aan het uit zoeken........

[ Voor 70% gewijzigd door ricardo246 op 07-10-2010 19:10 ]

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik weet niet hoe of wat.. weet wel dat TOP-Fotoalbum dit papier ook gaat aanbieden. Ze hadden nog geen harde datum voor me maar zou ergens omstreeks mids-eind november zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Ik heb ook mij album binnen van Top-Fotoalbum.nl .
Het ziet er erg mooi uit maar met de afmetingen wordt gesjoemeld.
Het was een 28 x 28 album maar de pagina's zijn 27,1 bij 54,2 cm.
Ik had alle foto's 1 cm van de randen afgehouden in PS.
Bij de zijkanten L + R zitten de foto's ~5mm van de rand.
Boven en onder is dit ~8 mm
De centerlijn wordt gelukkig wel goed gerespecteerd.
De volgende keer ga ik 2 cm vanaf de kanten werken, en wordt weer bij Top-Fotoalbum.nl besteld.
Het fotopapier is mat, stevig en lijkt wel geplastificeerd.
Het is een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

pinojo123 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 22:55:
Ik heb ook mij album binnen van Top-Fotoalbum.nl .
Het ziet er erg mooi uit maar met de afmetingen wordt gesjoemeld.
Het was een 28 x 28 album maar de pagina's zijn 27,1 bij 54,2 cm.
Ik had alle foto's 1 cm van de randen afgehouden in PS.
Bij de zijkanten L + R zitten de foto's ~5mm van de rand.
Boven en onder is dit ~8 mm
De centerlijn wordt gelukkig wel goed gerespecteerd.
De volgende keer ga ik 2 cm vanaf de kanten werken, en wordt weer bij Top-Fotoalbum.nl besteld.
Het fotopapier is mat, stevig en lijkt wel geplastificeerd.
Het is een aanrader.
Volgens mij is dit album ook gemaakt met Fujifilm Album papier, echter de Lustre variant (zit tussen Matte en Glossy in). Ik denk niet dat het gelamineerd is, aangezien de pagina's dan wel erg dik worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Ik bedoel niet dat het gelamineerd, het lijkt of er een dun laagje op het fotopapier zit, het is superongevoelig voor vingerafdrukken.
Het lijkt wel of je het zo zou kunnen afnemen met bv een vochtig doekje.
Ook die lay-flat binding is erg mooi!
Ik heb al meerdere aanbieders geprobeerd maar Topfotoalbum is verreweg de mooiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

pinojo123 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 13:06:
Ik bedoel niet dat het gelamineerd, het lijkt of er een dun laagje op het fotopapier zit, het is superongevoelig voor vingerafdrukken.
Het lijkt wel of je het zo zou kunnen afnemen met bv een vochtig doekje.
Ook die lay-flat binding is erg mooi!
Ik heb al meerdere aanbieders geprobeerd maar Topfotoalbum is verreweg de mooiste.
Volgens deze bron zit er idd een beschermende laag overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Mijn vorige poll kent een duidelijke winnaar: www.top-fotoalbum.com. Opvallend is ook dat www.pixum.nl behoorlijk heeft moeten inleveren ten opzichte van de eerste poll.

Natuurlijk is het zo dat de uitslag van een poll na verloop van tijd stabiliseert. Veel trouwe bezoekers hebben een stem uitgebracht, en er zit nauwelijks meer beweging in de stand. Daarom lijkt het mij een goed idee nogmaals te vragen om te stemmen op je favoriete album print service. Ditmaal zijn alle services opgenomen die in de afgelopen 2 polls minimaal 1 stem hebben gekregen.

Poll: Waar ga je jouw volgende album laten drukken?
foto.hema.nl
www.albelli.nl
www.aldifoto.nl
www.blurb.com
www.fotobuch.de
www.fotofabriek.nl
www.fotoquelle.nl
www.myphotofun.nl
www.pixum.nl
www.profotonet.nl
www.snapfish.nl
www.top-fotoalbum.com
www.webprint.nl
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=363481&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Ik mis nog steeds Apple in het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik zie zojuist dat TOP-Fotoalbum een webpagina ingericht heeft voor dit nieuwe FUJI crystal archive HD papier.

Mijn verwachtingen zijn erg hoog gespannen. Ik heb het papier voor t eerst op de photokina gezien en mijn mond viel open van verbazing.

Ik ben benieuwd tegen welke prijs TOP-Fotoalbum dit papier zal aanbieden.

Hier de link:
http://www.top-fotoalbum....rchive-hd-fotopapier.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Erg mooi, goed ook te zien dat ze dit snel aan kunnen bieden (vaak wordt zoiets gelanceerd en duurt het nog een jaar ofzo voordat de klant er wat van ziet). Ben wel benieuwd naar de prijs.

Vorige week het album geüpload, maar helaas dit keer minder snel: het is nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik ga direct in november zo'n nieuw fotoboek bestellen. Ben vooral benieuwd naar die professionele client. Want dan kan ik eenvoudig mijn fotoboek in adobe indesign maken en deze vervolgens uploaden.

Ik heb nog regelmatig fotoboeken bij top-fotoalbum besteld. Tot op heden zo'n 10 boeken gekocht. Elke keer binnen 1 a 2 dagen het boek binnen. Alleen als ik een Deluxe boek (a3 formaat) bestel duurt t een dag langer ofzo.

tot zover niks dan lof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Ik heb bij Fotokiosk pas een boekje af laten drukken.

De software is erg buggy, maar werkt voor de rest wel aardig, het bestellen en versturen gaat snel, het bezorgen ook, ik kreeg na 3 dagen het pakketje al binnen.

Erg goedkoop vond ik ze niet, en zeker als je naar de drukkwaliteit kijkt, die is ronduit slecht, de kleuren zijn erg mat en dof, maar het ergste was nog wel dat er een keer of 6 in het boek vlekken voorkwamen die er absoluut niet in zaten en erg opvielen om dat ze op rare plekken zaten een mooi portret met een plek in het oog, of een binnenfoto in een kerk, waar op de grond een knalgroene vlek zat, alsof er iemand op gekotst had.

Erg jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
dat is inderdaad spijtig.. Maar hoe kom je er bij om een fotoboek te bestellen bij zo'n (relatief) onbekend bedrijfje. Waarom niet gewoon bij top-fotoalbum, CEWE, Albelli etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-05 10:43

D-rez

dexels

Voor de liefhebbers. Ik heb hier nog een stapeltje Albelli kortingsbonnetjes liggen van 25%korting op je bestelling.
Ik heb deze gekregen via een actie. Stuur maar DM indien interesse. (heb er nog zo'n 20 thuis liggen denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:12
Mijn zusje en vader bestellen ze altijd bij de Hema. Echt super kwaliteit, en goed kwaliteit boeken. Harde kaft enzo.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Volgens mij zijn van de Hema alleen de flat-lay album op fotopapier vergelijkbaar met top-fotoalbum. De prijs is alleen veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Nieuwe info (van emailconversatie) van TOP Fotoalbum: het Zilverhalide papier is niet direct per 1 november beschikbaar, want zit nu nog in een testfase. De prijs wordt waarschijnlijk 15 tot 20% hoger, maar dit is nog niet definitief besloten.

Hoe ik dit weet? Vorige week maandag het album geupload en in de veronderstelling dat het goed was gegaan gewacht (betaling was wel voltooid). Na een week gemaild hoe het zat en toen bleek het album niet volledig geupload te zijn. Imho een minpunt, want aangezien ze wel een betaling hadden, hadden ze ook wel kunnen laten weten dat het niet gelukt was. Toen ik de applicatie startte, wildde deze direct opnieuw uploaden en daarna nog een automatisch bevestigingsmailtje gehad. Hopelijk vandaag of morgen binnen.

Ik had echter maandag direct gemaild, dat als het nieuwe papier per 1 november beschikbaar was, ik daar nog wel op wilde wachten, maargoed.. dat is dus nog niet mogelijk.

Overigens is TOP Fotoalbum met 20% boven de prijs nog steeds goedkoper dan de Hema!:
Hema: 30x30 flat-lay: 24 pagina's voor €49,95 (daarna alleen per 16 pagina's uit te breiden),
TOP-Fotoalbum: 28x28: 26 pagina's voor €32,95 (en per 2 pagina's uit te breiden), +20% maakt €39,54. Ik gok dat het dan vanaf €37,95 of €38,95 wordt.

Ik had overigens gehoord dat Hema nieuwe software heeft (ik dacht nog voor de "normale" albums), dit schijnt identiek te zijn aan Albelli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

De eerste verscheping van het nieuwe album materiaal is de 11e gebeurd, het zal dus niet lang duren voordat het verspreid is binnen Europa.
Foto's van die ceremonie vindt je hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik heb het album binnen van TOP Fotoalbum, mooi met tweakers korting!

We zijn er alleen niet echt tevreden mee. Buiten het feit dat sommige foto's veel donkerder zijn dan in de software (en andere weer niet), blijkt de afdrukcentrale geen transparantie te ondersteunen. Hierdoor zijn 9 pagina's mislukt. Op die pagina's staan namelijk PNG's met transparantie; in de software ziet dit er goed uit, maar in het album is de transparantie een wit vlak. Inmiddels contact opgenomen en er wordt aan een oplossing gewerkt.

Software screenshot:
Screenshot TOP Fotoalbum
Foto Album:
Resultaat TOP Fotoalbum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
MrSleeves schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:48:
Ik heb het album binnen van TOP Fotoalbum, mooi met tweakers korting!

We zijn er alleen niet echt tevreden mee. Buiten het feit dat sommige foto's veel donkerder zijn dan in de software (en andere weer niet), blijkt de afdrukcentrale geen transparantie te ondersteunen. Hierdoor zijn 9 pagina's mislukt. Op die pagina's staan namelijk PNG's met transparantie; in de software ziet dit er goed uit, maar in het album is de transparantie een wit vlak. Inmiddels contact opgenomen en er wordt aan een oplossing gewerkt.
Dat donkerder dan de software klinkt als een probleem in de monitor afstelling.
Die transparantie staat in de faq:
"11) Ik wil een PNG/GIF bestand gebruiken (i.v.m. transparantie), kan dit?
Nee, tijdens het afdrukken worden de transparante delen genegeerd en wit afgedrukt."
Dat ze desondanks willen werken aan een oplossing lijkt me alleen maar lovenswaardig.
Anyway: Succes met je album!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

KopjeThee schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:18:
[...]

Dat donkerder dan de software klinkt als een probleem in de monitor afstelling.
Als dat dan voor alle foto's zou gelden, maar dat is niet het geval. Sommigen "kloppen" terwijl andere foto's donkerder zijn (voornamelijk bij een paar sepia's).
Die transparantie staat in de faq:
"11) Ik wil een PNG/GIF bestand gebruiken (i.v.m. transparantie), kan dit?
Nee, tijdens het afdrukken worden de transparante delen genegeerd en wit afgedrukt."
Dat ze desondanks willen werken aan een oplossing lijkt me alleen maar lovenswaardig.
Anyway: Succes met je album!
Crap, totaal niet doorgehad. Maar dat maakt de software wel erg matig (ik vond het al een zwak punt); het is echt niet moeilijk om de transparante delen ook in wit weer te geven. Als ik dit had geweten, had ik het natuurlijk anders aangepakt (uitgerekend de voorpagina, 10 verschillende foto's, heb ik wel in Gimp gedaan vanwege te ingewikkeld om in het programma te doen). Maargoed, in het programma kon je foto's wel mooi uit een kader laten lopen.

Maar als het in de FAQ staat, ben ik bang dat het geld gaat kosten; anderzijds blijft het wel zo dat het in het programma niet handig gedaan is (een waarschuwing was op z'n minst handig, net als bij een te lage resolutie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
MrSleeves schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:09:
[...]
Als dat dan voor alle foto's zou gelden, maar dat is niet het geval. Sommigen "kloppen" terwijl andere foto's donkerder zijn (voornamelijk bij een paar sepia's).
OK, dat is inderdaad wel slordig.
Maar als het in de FAQ staat, ben ik bang dat het geld gaat kosten; anderzijds blijft het wel zo dat het in het programma niet handig gedaan is (een waarschuwing was op z'n minst handig, net als bij een te lage resolutie).
Ja, het zou veel duidelijker zijn als de software dan ook de transparantie negeert en wit toont.

Het lijkt me niet redelijk als het geld gaat kosten. Dan zou duidelijk vermeld moeten zijn dat er "kleurcorrecties" plaatsvinden, dan weet je tenminste van te voren dat je niet weet wat je kunt verwachten :) Die transparantie is minder duidelijk: Persoonlijk denk ik dat je niet mag verwachten dat iemand van te voren de hele website gaat lezen, tenzij in de software wordt verzocht eerst de faq te lezen.
Maar goed, als het bedrijf een beetje service gericht is, dan ontstaat er helemaal geen discussie, en mag je gewoon kostenloos een nieuw album aanleveren. Ik ben benieuwd wat het resultaat is...
Nogmaals: Succes met je album!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289407

Vraagje over een fotoboek van top-fotoalbum.
Hoe zit het met de uitsneeranden bij de fotokaft? Ik neem aan dat er daar geen zwarte randen zichtbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik heb ook in het begin een fout boek gehad ivm transparantie problemen bij PNG bestanden.

Top-fotoalbum doet daar niet moeilijk over (bij mij althans)... hun gaven zelf toe dat het een tekortkoming is en dat het in een nieuwe versie hopelijk opgelost is. Ik mocht in ieder geval kosteloos een nieuw boek bestellen.

Ik heb sowieso het gevoel dat top-fotoalbum een erg "relaxte" klantenservice heeft. Heb wel vaker kleinigheidjes gehad bij een album. Mij boeide het niet zo en gaf het alleen ter info aan bij de klantenservice. Hierop kreeg ik dan een nieuw fotoboek toegestuurd.

erg netjes als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Goede service als ik dat zo hoor. Geeft veel vertrouwen. Tot nu toe een boek daar besteld, snel geleverd. Bevalt er goed, ook de kwaliteit en de openliggende paginas.

Wat betreft transparantie: van oudsher is dat een drama in de print industrie. In talen als PostScript etc. bestaat dat gewoon niet en komt altijd te vervallen. Wel jammer dat hun software dat niet correct weergeeft, dat zou toch eenvoudig moeten zijn, zou je zeggen.

Ik voorkom dit soort geneuzel door alles op te maken in een ander pakket en de beelden te importeren in hun software. Ik doe dit om verschillende redenen. Ten eerste ken ik hun software niet goed genoeg om leuke dingen te doen. Ten tweede wil ik over 10 jaar misschien wel een nieuw boek af laten drukken (stuk, kwijt, iemand anders wil er ook nog een) en ik heb m'n twijfels bij de houdbaarheid van de bestanden van alle albumsoftware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Anoniem: 289407 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 23:08:
Vraagje over een fotoboek van top-fotoalbum.
Hoe zit het met de uitsneeranden bij de fotokaft? Ik neem aan dat er daar geen zwarte randen zichtbaar zijn?
Nee, de foto loopt door tot aan de andere kant van de kaft en daar wordt dan de eerste (en laatste) pagina overheen geplakt. Je moet wat dat betreft wel een beetje met de marge rekening houden. En je moet rekening houden dat het album dikker wordt naarmate het album meer pagina's bevat. Met 70 pagina's kan je rustig over de stippellijn van de kopse kant heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
In het huidige nummer van Fotovisie (vakblad voor de fotograaf) staan diverse stukken over fotoboek producenten en ook over het nieuwe FUJI Crystal Archive HD papier. Ook stond er een heel artikel over TOP-Fotoalbum in. Ging erom dat ze nieuwe software krijgen (november) en nieuwe professionele software om boeken te printen vanuit photoshop/indesign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-05 10:43

D-rez

dexels

Dat donkere, is dat enkel bij de PNG afbeeldingen? PNG heeft namelijk nog wel eens moeite met gammawaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

D-rez schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:14:
Dat donkere, is dat enkel bij de PNG afbeeldingen? PNG heeft namelijk nog wel eens moeite met gammawaarden.
Donkere was bij een JPG naar sepia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380963

Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar iemand die hello kitty spulletjes spaart

Bart

Hier is tweakers niet voor, je hebt mail :)

[ Voor 76% gewijzigd door Moby op 26-10-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

KopjeThee schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 08:04:
Het lijkt me niet redelijk als het geld gaat kosten.
Het gaat me € 3,95 kosten.. :) (alleen de verzendkosten).
Ik heb namelijk inmiddels een kortingscode ontvangen waarmee ik het album opnieuw kan bestellen (ook weer inclusief de Tweakers-korting)

Nu nog even kijken hoe lang ik bezig ben met verbouwen; wellicht kan ik dan direct het nieuwe papier bestellen (al kost dat waarschijnlijk iets meer).

In ieder geval TOP service ;) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zit een rare fout in de software van Top-fotoalbum. Ik heb een soort fotoverslag gemaakt met veel tekst. Op 1 pagina blijkt de tekst te lang te zijn volgens de laatste controle voordat ik mijn album def. kan uploaden/bestellen. Teksten zijn dus niet niet te lang als ik terugga om het aan te passen en heb ze voor de zekerheid ook nog eens ingekort en meer ruimte gegeven maar dat wil allemaal niet baten. Pas nadat ik alle tekst heb weggehaald krijg ik die melding niet meer.

ps. zelf opgelost. Bleek dat ik de lettergrootte moest veranderen ondanks dat die zelf kleiner worden als je het kader kleiner maakt. Vreemd dat dat bij de andere pagina's niets uitmaakte.

Bij bestellen versprong de betalingsmethode van internet naar cd-dvd en mijn korting voor nieuwe klanten werd daardoor geactiveerd die ik nu niet nog een keer kan gebruiken :( . Mailtje gestuurd of ik die alsnog kan gebruiken voor een nieuwe album en alsnog besteld met de goed betalingsmethode. Geen zin om nog langer te wachten.

ps2. die tweakers korting was toch geldig tot september?

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 289407 op 30-10-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Anoniem: 289407 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:14:
ps2. die tweakers korting was toch geldig tot september?
Ja, tot en met 30 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065

ik ben nu eigenlijk ook wel benieuwd welke software iedereen gebruikt voor het fotoalbum ?

Had toendertijd hema software geprobeerd en blurb maar daar werd ik niet echt blij van vooral het precies kunnen schalen was nogal problematisch bij hema en blurb weet ik zo even niet meer de nadelen van.
Toen indesign gaan gebruiken met als voordeel dat je ook leverancier onafhankelijk kan zijn.
(bij blurb kan je bv dan ook pdf uploaden. weet eigenlijk niet meer of hema ook import mogelijkheden had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Anoniem: 167065 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:51:
Toen indesign gaan gebruiken met als voordeel dat je ook leverancier onafhankelijk kan zijn.
Dan ben je nog steeds afhankelijk van de leverancier of die een indesign of pdf file accepteert.
Zelf maak ik altijd pagina's in Photoshop, die ik dan als full page spread in de designsoftware van de leverancier importeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
M a r c o schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:09:
[...]

Dan ben je nog steeds afhankelijk van de leverancier of die een indesign of pdf file accepteert.
Zelf maak ik altijd pagina's in Photoshop, die ik dan als full page spread in de designsoftware van de leverancier importeer.
Dat doe ik dus vanuit InDesign. Ik exporteer de spreads en open die in de belabberde tooling van de leveranciers. Mocht men wel .indd of .pdf ondersteunen, dan kan ik dat zo uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
ik ben nu eigenlijk ook wel benieuwd welke software iedereen gebruikt voor het fotoalbum ?

Had toendertijd hema software geprobeerd en blurb maar daar werd ik niet echt blij van vooral het precies kunnen schalen was nogal problematisch bij hema en blurb weet ik zo even niet meer de nadelen van.
(bij blurb kan je bv dan ook pdf uploaden. weet eigenlijk niet meer of hema ook import mogelijkheden had)
Ik gebruik de mogelijkheden die iPhoto mij biedt. Een behoorlijk aantal templates waarbij je ook nog de keuze hebt uit 1 of meer kaart-templates (handig voor vakanties) en de kwaliteit is top. Qua prijs zitten ze wel wat aan de hoge kant.

M'n eerste album heb ik met Blurb gemaakt maar het grootste nadeel van Blurb vind ik dat ze alleen US-gebaseerde afmetingen voor boeken hebben. Ik heb toen wel alle pagina's met Photoshop gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

De software van TOP Fotoalbum (hopelijk snel nieuwe) en Gimp. Net naar de prijs InDesign gekeken, mij te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blijkt dat je na een bestelling en betaling de software nog een keer moet opstarten voor een def. verzending? Heb die instructie misschien gemist of is dit van de laatste tijd? Hoe dan ook een week voor niets gewacht.

edit: zie nu dat mijn def. order die nu wordt verzonden slechts 93 mb groot is. Eerst was mijn order 700mb maar dat was incl. bestanden die ik niet gebruikte. Daarna 300mb bij een eerdere verzending en nu dus 93mb. Zo dus even opzoek naar de verzendmap en kijken of er niet is geresized anders heb ik weinig aan die 300dpi

edit2: kan die map niet vinden. Iemand een idee waar die staat :s

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 289407 op 05-11-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Als je geen email krijgt, dan is de bestelling niet (geheel) verzonden. Toen ik de sofware nog een keer opstartte, werd aangegeven dat er nog wat verstuurd moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat bleek ja. Ze kunnen toch na je betaling een mailtje sturen met die instructie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Laatst online: 15-05 14:44

2mb

Ik heb twee boeken bij Blurb besteld, de eerste gemaakt met InDesign en later nog een met de Blurb software. Volgende keer wordt het gewoon weer InDesign, zoveel sneller als je een beetje handig bent daarmee (de Blurb software draait op Java volgens mij, traag in ieder geval).

Ik ben verder erg tevreden over Blurb, niet te duur en de albums zijn van goede kwaliteit. :)

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065

MrSleeves schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:24:
[...]

De software van TOP Fotoalbum (hopelijk snel nieuwe) en Gimp. Net naar de prijs InDesign gekeken, mij te duur.
oeps vergeet wel eens dat de prijzen iets anders liggen voor software als je niet op een universiteit werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boek net binnen en kwaliteit valt tegen. Dit komt omdat ik uitging van 300dpi en daarop ook de formaten van mijn afbeeldingen heb gekozen. Het blijkt dus GEEN 300 dpi te hebben. Vooral foto's van personen zijn daardoor aardig prut geworden. Ik heb hierover al een tijdje terug gemailed toen ik bezig was met een extra large album en mijn pano's al bij het uploaden naar de workfolder (dus nog niet de uiteindelijke verzending) standaard gerisized werden. Ze wisten van niets en het kon niet. Pro-fotonet heeft ook geen 300dpi maar zegt eerlijk dat ze met 250 (of 240?) belichten. Voor de rest vind ik de pagina's minder netjes uitgesneden dan bij Pro-fotonet. Soms iets schuin en vaak wordt er een veel ruimere marge afgesneden dan in de software staat aangegeven waardoor stukjes tekst zijn weggevallen. De 2 barcodes, één op de laatste pagina en één op de achterkant van de kaft vind ik wat overdreven en overbodig. Al met al gematigd tevreden want het prijsverschil met profotonet is wel heel groot.
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste