Leuk om te zien
Ik vond vooral de uitleg erbij wel leuk en een stuk beter dan ik had verwacht. Ik dacht dat het mooi maken van zo'n burger voor de foto alleen maar was om het product aantrekkelijker te maken, wat het natuurlijk ook grotendeels is, maar dat ze op deze manier ook laten zien wat er allemaal op zit had ik niet aan gedacht
The devil is in the details.
ik link hem ook omdat ik het ook erg mee vind vallen. Geen schoenenpoets erop voor extra glans e.d.
Verwijderd
Ik dacht altijd dat op de fotoburger meer ingrediënten zaten dan op mijn broodje. Dat komt dus doordat alles aan de voorkant zit waardoor die ook nog is dikker lijkt.
Dit werkt trouwens wel erg op mijn maag zo vlak voor etenstijd.
Dit werkt trouwens wel erg op mijn maag zo vlak voor etenstijd.
Het kan een stuk erger:
Die burger wil je niet eten

Die laatste methode lijkt de manier van Burger King te zijn....
Een tijd geleden heb ik een video gezien waarin een fotograaf bij McDonalds en Burger King langs ging en een burger vroeg die zo dicht mogelijk leek op de foto op de menukaart. Vervolgens ging ie ze thuis net zo fotograferen. (wellicht kwam die link wel van dit forum)
De McDonalds burgers leken best wel op de fotos van McDonalds zelf. Ongeveer het verschil wat je ook op dat filmpje van McDonalds zelf ziet.
Die Burger King burgers leken meer op die tweede video. Ze waren op de foto 2x zo hoog als in werkelijkheid.
Een tijd geleden heb ik een video gezien waarin een fotograaf bij McDonalds en Burger King langs ging en een burger vroeg die zo dicht mogelijk leek op de foto op de menukaart. Vervolgens ging ie ze thuis net zo fotograferen. (wellicht kwam die link wel van dit forum)
De McDonalds burgers leken best wel op de fotos van McDonalds zelf. Ongeveer het verschil wat je ook op dat filmpje van McDonalds zelf ziet.
Die Burger King burgers leken meer op die tweede video. Ze waren op de foto 2x zo hoog als in werkelijkheid.
Iemand met tips om een volgende keer m'n polafilter niet in de ploemp te laten vallen als je wat enthousiast aan het ding draait?
Nja, vaak draai ik ook toch weer stukjes terug, en dat werd me dus funest. Misschien moet ik hem ook om te beginnen al wat beter vastzetten.
Maar niemand als iemand nog handigheidjes weet: ik hou mee aanbevolen!
Maar niemand als iemand nog handigheidjes weet: ik hou mee aanbevolen!
Gozerd, ge-ni-aal ideeJvdGeest schreef op zondag 17 juni 2012 @ 18:03:
Zojuist een leuk DIY productstudiootje in elkaar geknutseld. Maar een paar minuten werk en wel leuk. Benodigdheden: doos, mesje, paar vellen A4-papier, plakband, (gaffer)tape, flitser en camera
[afbeelding]
Resultaten (klikbaar, SOOC met iets meer contrast):
[afbeelding]
[afbeelding]
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Verwijderd
Ik was geboeid aan het luisteren naar het commentaar van iemand die ik niet ken op mijn foto dat ik die naar de krant zou kunnen opsturen en dat het een goede foto was omdat zus en zo. Todat hij zei "alleen de achtergrond is niet zo scherp, maar dat is niet zo heel erg, want het gaat om het onderwerp". Heb ik daarvoor nou een fullframe camera gekocht met beperkte DOF om dan dit soort opmerkingen te krijgen?

Die heb ik eerder gezien, een beetje jammer dat je haar brandstrepen op het uiteindelijke plaatje niet meer zietPowerUp schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 18:23:
Het kan een stuk erger:
[video]
@hamburgers in real life: die is van hier, volgens mij eens langsgekomen in het grappige plaatjes topic
Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together
No other camera has gone that far into space then a Nikon!PowerUp schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:18:
[afbeelding]
Bron
Die Nikon fanboys nemen hun gear ook overal mee naartoe
Ik weet niet welke camera ze in de Galileo en de Voyager 1 en 2 hebben gestopt, maar die zijn een stukje verder gekomen dan een baan rond de Aarde
Gezien Nikon de huisleverancier is van NASA durf ik wel een gokje te wagen, maar verwacht eigenlijk dat daarvoor custom made spul ingezet wordt. Dus van een merk camera spreken is dan niet echt meer van toepassing.PowerUp schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:54:
Ik weet niet welke camera ze in de Galileo en de Voyager 1 en 2 hebben gestopt, maar die zijn een stukje verder gekomen dan een baan rond de Aarde
Afgezien van de cameras in de Voyager enzo zijn er volgens mij Hasselblads gebruikt op de maanZandpad schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:38:
[...]
No other camera has gone that far into space then a Nikon!![]()
Gisteren voor mijn verjaardag een expozer 60 x 90 van mijn schoonouders gekregen. Een erg mooi systeem! Ik ben altijd erg kritisch op mijn eigen foto's en durfde het nooit aan om een foto te laten uitvergroten. Mijn schoonvader was het getwijfel zat en heeft met hulp van mijn vriendin de foto die hij het mooist vond voor me besteld, erg gaaf!

Xpozer by Robert Weijers, on Flickr

[ Voor 5% gewijzigd door RobB_W op 01-07-2012 19:58 ]
Oef, als EX1 bezitter mag ik dit toch wel mooi vinden. Een compact met f/1.4 objectief...:
http://www.engadget.com/2...amsung-ex2f-f-1-4-camera/

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Vandaag een goedkoop statief gekocht (doet z'n ding, en ik ga echt geen $$$$$ uitgeven voor een klein projectje
) en tethering onder Linux aan de praat gekregen. Nu nog een 30cm draaiplateau zien te vinden 
En nee, ik ga geen platenspeler slopen

En nee, ik ga geen platenspeler slopen
Hopelijk presteert die beter dan zijn f/1.8 voorgangerFiber schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:58:
Oef, als EX1 bezitter mag ik dit toch wel mooi vinden. Een compact met f/1.4 objectief...:
[afbeelding]
Sinds ik mijn LX3 heb ben ik groot voorstander van f/2.0 of beter voor compact camera's : ERG LEUK voor zowel je foto's als filmpjes bij weinig licht !!!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Wie zegt trouwens dat kleine statiefjes voor kleine camera's zijn? 

Ticking away, the moments that make up a dull day
Wat moet dat expozer precies voorstellen? Een soort canvas ofzo?RobB_W schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:56:
Gisteren voor mijn verjaardag een expozer 60 x 90 van mijn schoonouders gekregen. Een erg mooi systeem! Ik ben altijd erg kritisch op mijn eigen foto's en durfde het nooit aan om een foto te laten uitvergroten. Mijn schoonvader was het getwijfel zat en heeft met hulp van mijn vriendin de foto die hij het mooist vond voor me besteld, erg gaaf!
[afbeelding]
Je foto is wel mooi overigens
Thanks!
Hit is juist geen canvas, maar een dunne kunststoffolie. Er zit een frame achter wat het folie opspant in de hoeken, waardoor het lijkt alsof de foto voor de wand zweeft. Spulletje is haarscherp met een matte finish, erg mooi!
Hit is juist geen canvas, maar een dunne kunststoffolie. Er zit een frame achter wat het folie opspant in de hoeken, waardoor het lijkt alsof de foto voor de wand zweeft. Spulletje is haarscherp met een matte finish, erg mooi!
Hebben jullie er nou een baby (jongen) bij of zijn dat de overburen...RobB_W schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:37:
Thanks!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Hoe heb je dat gedaan? De laatste keer dat ik dat probeerde met alleen mijn D2H zakte het ding meteen inWormaap schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 01:42:
Wie zegt trouwens dat kleine statiefjes voor kleine camera's zijn?
[afbeelding]
Als ik de camera met een (iets) kleinere lens op het gat in de grip monteerde zakte'ie ook direct in, dus ik denk dat het vooral de balans is. Al zou de balans ook prima moeten zijn als je alleen een D2H erop zet, natuurlijk. Het statiefje is weinig gebruikt en dus nog vrij stijf... Ofzo?
Neuh, da's bij onsFiber schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:46:
[...]
Hebben jullie er nou een baby (jongen) bij of zijn dat de overburen...
Ik moet er nodig een polarisatiefilter bij
Dat zou ook kunnen. Maar met de Dierentuinmeet ben je ge 1-upt!

Gefeliciteerd!

Wat een vreemd gevormde lensdop!citruspers schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:27:
Dat zou ook kunnen. Maar met de Dierentuinmeet ben je ge 1-upt!
[afbeelding]

Hmm, even ter voorbereiding op de vakantie (Noorwegen) wat extra spulletjes bij elkaar klikken valt toch altijd weer duurder uit dan je wil. Maar eens over nadenken of ik dat echt allemaal nodig heb.
De 16-85 moet mijn 18-55 vervangen en wat extra geheugen kan geen kwaad. Heb nu 4x 8GB en dat is voor foto's heel wat, maar ik heb gemerkt dat het met video toch wel hard volloopt.
ND filter voor video en long-exposure opnamen. Polarizer voor landschappen. Adapterringen zodat ze zowel op de 35mm 1.8 als de 16-85VR (en 70-300VR) passen.
Eigenlijk zou ik dan (in elk geval voor het ND filter) meteen een 77mm moeten pakken, zodat ie ook op mijn telelens past waar ik ook regelmatig filmpjes mee maak. Dat betekent alleen wel weer 30 euro extra en dat ik nog weer extra adapters nodig heb...
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
thanks!
@ Orion84:
Hoeveel tijd heb je nog? Die adapters kun je natuurlijk voor een scheet en drie knikkers via e-bay bestellen, maar dan duurt het iets langer voor ze binnen zijn. Die filters moet je ook wel wat goedkoper kunnen begaan, in ieder geval 77 mm voor dat geld? En voor video zou ik een variabele nd nemen... Ook kunnen in Noorwegen naar eigen ervaring de weersomstandigheden binnen enkele minuten anders zijn, dan stel ik me voor dat een variabele ND zeker een meerwaarde moet kunnen hebben.
Tsja en verder: ik zie persoonlijk weinig dingen die je kan schrappen, als ik weer naar Noorwegen zou gaan, zou ik een zelfde verlanglijstje hebben. Behalve je lens dan, ik ging met een tammy 17-50 tekort en baalde vaak dat ik nog niet even de 10-22 voor die vakantie gekocht had, want die had wel van pas gekomen. Dus, als die 18-55 nog even mee kan, zou ik eerder voor een UWA gaan, bijvoorbeeld de Sigma 10-20, prima lens!
[ Voor 24% gewijzigd door RobB_W op 04-07-2012 17:56 ]
Heb nog meer dan een maand, maar hou er niet zo van om alles bij tig verschillende shops en eBay vandaan te plukken. Die adapters zijn de kosten niet, het is vooral een vraag aan mezelf of ik die filters echt nodig heb. ND zie ik wel voldoende nut voor, vooral polarizer is de vraag aangezien ik buiten vakanties om weinig met landschappen doe.
Variabel ND klinkt als duurder, maar had er nog nooit van gehoord, dus dat zou ik eens moeten checken. Op zich zijn variërende omstandigheden ook prima in de ISO setting op te vangen.
UWA is zeker leuk, maar heeft niet mijn prioriteit en die 18-55 staat al lang op de lijst om vervangen te worden. Dat ik dat nog niet gedaan heb komt vooral omdat de 16-85 de laatste tijd wat in prijs gestegen was en ik de afgelopen maanden weinig behoefte heb gehad aan dat bereik. Op vakantie zou ik er wel een boel plezier van hebben, dus wil ik die aankoop niet nog langer uitstellen.
Variabel ND klinkt als duurder, maar had er nog nooit van gehoord, dus dat zou ik eens moeten checken. Op zich zijn variërende omstandigheden ook prima in de ISO setting op te vangen.
UWA is zeker leuk, maar heeft niet mijn prioriteit en die 18-55 staat al lang op de lijst om vervangen te worden. Dat ik dat nog niet gedaan heb komt vooral omdat de 16-85 de laatste tijd wat in prijs gestegen was en ik de afgelopen maanden weinig behoefte heb gehad aan dat bereik. Op vakantie zou ik er wel een boel plezier van hebben, dus wil ik die aankoop niet nog langer uitstellen.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Verwijderd
Een pola is niet alleen leuk voor landschappen, maar ook heel erg prettig om vervelende reflecties weg te werken heOrion84 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 19:47:
...vooral polarizer is de vraag aangezien ik buiten vakanties om weinig met landschappen doe....
Weet ik, maar buiten vakanties om fotografeer ik vooral vogels en scoutingactiviteiten. Bij dat eerste wil ik juist zoveel mogelijk licht hebben en bij dat tweede voegt pola niet heel veel toe en dat is ook te dynamisch om steeds dat filter weer in de gewenste stand te draaienVerwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:04:
[...]
Een pola is niet alleen leuk voor landschappen, maar ook heel erg prettig om vervelende reflecties weg te werken he
Hoogstens dat ik er bij het filmen van watervogels wat aan heb, maar dan moet ik dus al naar een 77mm pola.
Over die variabele ND filters ga ik in het filtertopic wel even een balletje opgooien
[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 04-07-2012 20:27 ]
Ik zou denk ik ook investeren in nd-grads; noorwegen kennende zal er best wel wat contrastverschil tussen de voorgrond en lucht zijn...
Tenzij dat je dit afgaat vangen met de ND-filter en met een kartonnetje de lucht gaat afstoppen (werkt ook prima hoor; moet je alleen sluitertijden > 2 seconden hebben, anders praktisch niet te doen)
Tenzij dat je dit afgaat vangen met de ND-filter en met een kartonnetje de lucht gaat afstoppen (werkt ook prima hoor; moet je alleen sluitertijden > 2 seconden hebben, anders praktisch niet te doen)
FiXeD
Een 24-70 MKII lijkt me veel beter
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Welke afstanden haal jij?G-Tus schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:59:
Zo, nu kan ik ook draadloos tetheren!
[afbeelding]
Helaas niet helemaal zo netjes geworden zoals ik het wilde, maar het werkt wel prima.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Wat is dat voor een exotische DIY constructie ?? Ik zie USB+WLAN USB STICK+iets wat ik heel raar vind met blauw en rood draad eronder ??
eBay aankoopje of zo ??
eBay aankoopje of zo ??
WirelessUSB ding met wat geknutsel om hem van 5V voeding te voorzien 
Zo'n zelfde WUSB stick n je PC en je kan draadloos tetheren alsof er een USB kabel tussenzat.
Zo'n zelfde WUSB stick n je PC en je kan draadloos tetheren alsof er een USB kabel tussenzat.
[ Voor 40% gewijzigd door Orion84 op 05-07-2012 18:22 ]
Klopt.Orion84 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 18:20:
WirelessUSB ding met wat geknutsel om hem van 5V voeding te voorzien
Wat ik gebruikt heb:
- Wireless USB kit
- USB kabels
- Batterijhouder 4xAAA met aan/uit schakelaar
- 4x AAA Eneloop batterijen
- Elektrisch tape
- Gereedschap (het is mij gelukt met slechts een namaak mini-Victorinox zakmes)
Verwijderd
Hehe, ik fotografeer ook veel tijdens scoutingactiviteiten. Het stomme is dat ik met mijn nieuwe 5d bijna alleen nog maar scoutingfoto's heb gemaakt vanwege te weinig alternatieven.Orion84 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:14:
[...]
Weet ik, maar buiten vakanties om fotografeer ik vooral vogels en scoutingactiviteiten. Bij dat eerste wil ik juist zoveel mogelijk licht hebben en bij dat tweede voegt pola niet heel veel toe en dat is ook te dynamisch om steeds dat filter weer in de gewenste stand te draaien
GaaafG-Tus schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:31:
[...]
Klopt.
Wat ik gebruikt heb:Daarnaast wilde ik ook manier om het aan de camera vast te maken. Hotshoe heb ik bewust overgeslagen om de mogelijkheid voor flitser/flitsaansturing/GPS open te houden. Aangezien ik ook van plan was om een L-plate voor mn camera te kopen heb ik daar maar gebruik van gemaakt. In mijn geval kwamen daar deze dingen dus bij:
- Wireless USB kit
- USB kabels
- Batterijhouder 4xAAA met aan/uit schakelaar
- 4x AAA Eneloop batterijen
- Elektrisch tape
- Gereedschap (het is mij gelukt met slechts een namaak mini-Victorinox zakmes)
Wel raar dat je extra voeding voor de stick nodig hebt... dus geen eene Canon dSLR geeft spanning af op de USB poort ??
[ Voor 84% gewijzigd door nero355 op 06-07-2012 13:55 ]
Dat doet geen enkel USB device..
USB apparaten met USB Host functie toch wel ?? En als je dan die functie niet hebt dan is het niet mogelijk andere apparaten te voeden denk ik ?!Radiant schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 14:05:
Dat doet geen enkel USB device..
Als je op dit soort opzetjes google'd vind je ook mensen die de 5 volt uit een grip halen.
Wil ik ook nog steeds doen ware het niet dat mn grip niet meer van mn 40D af kan
Wil ik ook nog steeds doen ware het niet dat mn grip niet meer van mn 40D af kan
Ik wil graag online foto's laten ontwikkelen en laten opsturen / ophalen. Wat raden jullie aan? Of wordt er helemaal niks meer afgedrukt hier
.
[Ervaringen] Digitale fotoalbum ontwikkelen
Genoeg info te vinden daar.
Genoeg info te vinden daar.
Volgens mij wordt hier niet om fotoboeken gevraagd,maar losse afdrukken
Hier staat tekst
Oeps, niet goed gelezen. Hoewel de meeste bedrijven die daar besproken worden ook aan lossen afdrukken doen.
Doe het niet bij de Hema, die hebben mijn negatieven vernietigd (waren compleet transparant), en toen ik verhaal ging halen kreeg ik te horen dat ze ze nog een keer voor me zouden ontwikkelen.
HEMA stuurt ze net als de meeste naar Fuji, maar dat personeel daar vertrouw ik geen rolletje meer toe.

HEMA stuurt ze net als de meeste naar Fuji, maar dat personeel daar vertrouw ik geen rolletje meer toe.
Hoor inderdaad gemengde verhalen over de Hema, de één is tevreden en de ander niet. Helaas doet niet iedereen losse afdrukken zoals topfotoalbum. Toch nog maar even verder kijken!
Ik laat mijn foto's altijd door de Hema ontwikkelen, maar af en toe knippen ze wel eens door een foto heen. Niet recht door het midden ofzo, maar het randje aan 1 kant wat best wel storend kan zijn. Maar om eerlijk te zijn vind ik Hema helemaal niet zo slecht.
Denk dat het toch maar eens ga proberen. Prijs is goed en het feit dat je kunt ophalen is ook mooi meegenomen. Eens even hun softwarepakket aanzwengelen
.
Het is me niet helemaal duidelijk of je nu digitale foto's wilt laten afdrukken of een rolletje wilt laten ontwikkelen, dus dan maar zo:
Digitaal:
Vind persoonlijk de Hema best rampzalig voor het afdrukken van foto's. Ze doen niet aan belichten, dus het is gewoon het printen van een foto met inkt, wat sowieso al mindere kwaliteit oplevert.
Bovendien brengt de uploader van de software de kwaliteit van je foto's terug tot 150dpi JPG's met een redelijke compressie, om bandbreedte te besparen en omdat de printers van de Hema daar op staan ingesteld. Het resultaat is dus gewoon lelijke artefacten in je foto's door de compressie, om over de kleurzwemen nog niet eens te spreken. Veel te rood naar mijn mening.
Let wel, de laatste keer bij de Hema was voor mij al meer dan een jaar geleden, dus het is mogelijk dat de boel daar nu anders in elkaar steekt. Maar wees gewaarschuwd . Als je echt mooie afdrukken op mooi papier wilt ga je gewoon naar profotonet of iets dergelijks.
Analoog:
Als je gewoon een rolletje wilt laten ontwikkelen dan zou ik het ook gewoon bij de Hema proberen. Je leest van citruspers wel dat het gruwelijk mis kan gaan, maar misschien hou je dat altijd wel. Ik heb zelf nog niet vaak grote problemen met Hema gehad behalve af en toe een klein vlekje of stipje. En dat komt omdat het massaal bij de Fuji fabriek wordt ontwikkeld.
Volgens mij gaan alle rolletjes uit de hele benelux daar tegenwoordig heen omdat het er nog maar zo weinig zijn. Laatst werd mij verteld dat die hele apparatuur nog maar een paar dagen per week aan staat omdat er anders te weinig batch is om in 1 keer te ontwikkelen.
Dus ik denk niet dat je erg veel verschil zult zien tussen verschillende 'ontwikkelaars' van rolletjes.
Digitaal:
Vind persoonlijk de Hema best rampzalig voor het afdrukken van foto's. Ze doen niet aan belichten, dus het is gewoon het printen van een foto met inkt, wat sowieso al mindere kwaliteit oplevert.
Bovendien brengt de uploader van de software de kwaliteit van je foto's terug tot 150dpi JPG's met een redelijke compressie, om bandbreedte te besparen en omdat de printers van de Hema daar op staan ingesteld. Het resultaat is dus gewoon lelijke artefacten in je foto's door de compressie, om over de kleurzwemen nog niet eens te spreken. Veel te rood naar mijn mening.
Let wel, de laatste keer bij de Hema was voor mij al meer dan een jaar geleden, dus het is mogelijk dat de boel daar nu anders in elkaar steekt. Maar wees gewaarschuwd . Als je echt mooie afdrukken op mooi papier wilt ga je gewoon naar profotonet of iets dergelijks.
Analoog:
Als je gewoon een rolletje wilt laten ontwikkelen dan zou ik het ook gewoon bij de Hema proberen. Je leest van citruspers wel dat het gruwelijk mis kan gaan, maar misschien hou je dat altijd wel. Ik heb zelf nog niet vaak grote problemen met Hema gehad behalve af en toe een klein vlekje of stipje. En dat komt omdat het massaal bij de Fuji fabriek wordt ontwikkeld.
Volgens mij gaan alle rolletjes uit de hele benelux daar tegenwoordig heen omdat het er nog maar zo weinig zijn. Laatst werd mij verteld dat die hele apparatuur nog maar een paar dagen per week aan staat omdat er anders te weinig batch is om in 1 keer te ontwikkelen.
Dus ik denk niet dat je erg veel verschil zult zien tussen verschillende 'ontwikkelaars' van rolletjes.
[ Voor 122% gewijzigd door Struikrover op 10-07-2012 00:39 ]
Verwijderd
Profotonet is zo'n beetje hofleverancier voor iedereen die een goede kwaliteit wil (en bereid is om daarvoor te betalen). Ik zit zelf in de UK en verwacht snel een paar boeken te printen bij Blurb. Over hen heb ik veel goede verhalen gehoord.
Hema heeft ook 2 manieren van afdrukken:
de directklaar (bij de Kiosk in de winkel) / 2 uur service (via internet) wordt in de winkel afgedrukt. dit wordt met een enkele uitzondering op fotoprinters (mitsubishi, uit mn hoofd) gedaan in het filiaal.
de meerdagen service wordt altijd door Fuji afgehandeld.
de directklaar (bij de Kiosk in de winkel) / 2 uur service (via internet) wordt in de winkel afgedrukt. dit wordt met een enkele uitzondering op fotoprinters (mitsubishi, uit mn hoofd) gedaan in het filiaal.
de meerdagen service wordt altijd door Fuji afgehandeld.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Ik laat altijd alles bij Profotonet afdrukken, zowel boeken als losse afdrukken. Kost volgens mij wel iets meer dan gemiddeld, maar ben er zeer tevreden over 
Bij een tent als dit, weten ze tenminste wat ze doen in tegenstelling tot de klantenservice van de Hema als er iets fout is gegaan
Bij een tent als dit, weten ze tenminste wat ze doen in tegenstelling tot de klantenservice van de Hema als er iets fout is gegaan
Een van deze bedrijven zal ook wel kunnen helpen : Ervaring met bedrijven die foto's op canvas doek drukken
Verwijderd
Waarom kiezen mensen hier eigenlijk nog voor canvas afdrukken? Ik hoorde dat de resolutie, en daardoor de kwaliteit, veel lager is dan gewoon op fotopapier.
Vaak gaat het niet om de "kwaliteit" maar meer het gevoel...Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:16:
Waarom kiezen mensen hier eigenlijk nog voor canvas afdrukken? Ik hoorde dat de resolutie, en daardoor de kwaliteit, veel lager is dan gewoon op fotopapier.
Digitale printjes..
De mitsubishi's van de hema hebben een bepaalde look. Ik ben er niet dol op, vind 't rood vaak te heftig. Als ze de machines goed bijhouden kunnen er wel hele nette afdrukken uitkomen.
Plaatselijke fotoboer heeft een Fuji Frontier minilab staan. Mooi ding, ze mailen je ook de kleurprofielen als je 't netjes vraagt. Ik bied mijn foto's aan via de kiosk in de winkel en vraag dan even of ze de correctie en de crop uit willen zetten. Mooie printjes maar helaas niet groter dan 13x18
Fuji meerdagen service. Helemaal niet slecht, beter dan de hema maar ook niet spectaculair.
Cewe meerdagen service (veelal via supermarkten) Erg scherp geprijst, qua kwaliteit tussen hema en Fuji in. Afhankelijk van de supermarkt kan je correctie wel of niet uit zetten.
Cewe fotoboeken. Zeker de goedkope zijn erg leuk voor weinig eisende toepassingen. Boekje om aan oma te geven ofzo. Kwaliteit is vergelijkbaar met een goede catalogus. Neiging tot oververzadiging op rood en roze.
Pixum: Jaren geleden 's geprobeerd. Autocorrectie kan niet uit. Afdrukken met dikke kleurzweem. Mail gestuurd en een 2e pakje met exact dezelfde problemen gratis gekregen. Vervolgens nog flink moeten zeuren om van hun spam lijst af te komen.
Profotonet. Ka-ching!! Maar dan krijg je wel wat. Zeker het pearl papier en het ilford zwart/wit is de moeite waard om 's te proberen. Met afstand de beste printservice die ik ook geprobeerd heb en absoluut mijn keus voor veeleisende toepassingen.
De mitsubishi's van de hema hebben een bepaalde look. Ik ben er niet dol op, vind 't rood vaak te heftig. Als ze de machines goed bijhouden kunnen er wel hele nette afdrukken uitkomen.
Plaatselijke fotoboer heeft een Fuji Frontier minilab staan. Mooi ding, ze mailen je ook de kleurprofielen als je 't netjes vraagt. Ik bied mijn foto's aan via de kiosk in de winkel en vraag dan even of ze de correctie en de crop uit willen zetten. Mooie printjes maar helaas niet groter dan 13x18
Fuji meerdagen service. Helemaal niet slecht, beter dan de hema maar ook niet spectaculair.
Cewe meerdagen service (veelal via supermarkten) Erg scherp geprijst, qua kwaliteit tussen hema en Fuji in. Afhankelijk van de supermarkt kan je correctie wel of niet uit zetten.
Cewe fotoboeken. Zeker de goedkope zijn erg leuk voor weinig eisende toepassingen. Boekje om aan oma te geven ofzo. Kwaliteit is vergelijkbaar met een goede catalogus. Neiging tot oververzadiging op rood en roze.
Pixum: Jaren geleden 's geprobeerd. Autocorrectie kan niet uit. Afdrukken met dikke kleurzweem. Mail gestuurd en een 2e pakje met exact dezelfde problemen gratis gekregen. Vervolgens nog flink moeten zeuren om van hun spam lijst af te komen.
Profotonet. Ka-ching!! Maar dan krijg je wel wat. Zeker het pearl papier en het ilford zwart/wit is de moeite waard om 's te proberen. Met afstand de beste printservice die ik ook geprobeerd heb en absoluut mijn keus voor veeleisende toepassingen.
[ Voor 9% gewijzigd door Wijnands op 12-07-2012 10:14 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Ik heb eens wat test prints gemaakt bij profotonet en de ilford z/w vond ik zwaar tegen vallen.
Het zwart was niet echt zwart. (veel minder dan de prints van mijn eigen printer) En de afdruk was niet scherp.
Het zwart was niet echt zwart. (veel minder dan de prints van mijn eigen printer) En de afdruk was niet scherp.
[ Voor 3% gewijzigd door mjtdevries op 12-07-2012 10:34 ]
Hoe lang is dat geleden? Profotnet heeft een tijdje geleden hun manier van z/w afdrukken veranderd ivm tegenvallende resultaten 
Veel mensen hadden ook last van een paarse kleurzweem over het z/w..
In 2010 een fotoboek laten maken. Autocorrectie kon wel gewoon uit. Geen kleurzweem over de foto's en eigenlijk gewoon zeer tevreden met het resultaat. Heb het dikkere, matte papier gekozen. Pagina's zijn naadloos in het midden, ideaal voor panorama's dus.Wijnands schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:12:
ik zou het thuis moeten nakijken, maar het zal wel snel anderhalf jaar geleden zijn.leonvw schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:42:
Hoe lang is dat geleden? Profotnet heeft een tijdje geleden hun manier van z/w afdrukken veranderd ivm tegenvallende resultaten
Er zat overigens geen kleurzweem in. (dat zou ook wel triest zijn want ze raden het juist aan omdat er dan nooit een kleurzweem in zou kunnen komen...)
leuk om te zien:

het lijkt wel matglas dat ze hebben gebruikt, het is helemaal wazig!

het lijkt wel matglas dat ze hebben gebruikt, het is helemaal wazig!
[ Voor 35% gewijzigd door Moby op 12-07-2012 20:36 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Zie je op de Fotokina ook wel eens: gallery: Orion84
Tamron lens doorgezaagd, stripped A900 en exploded A700.
Tamron lens doorgezaagd, stripped A900 en exploded A700.
[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 12-07-2012 20:33 ]
Altijd mooi om te zien die doorgezaagde modellen. Grappig is het dat die duurder zijn dan de niet doorgezaagde.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Het kon wel wel eens tegenvallen om zo'n mooie zaagsnede te krijgen.
Het zou me niks verbazen als ze regelmatig meerdere pogingen moeten doen. (hoeveel duurder zijn ze?)
Het zou me niks verbazen als ze regelmatig meerdere pogingen moeten doen. (hoeveel duurder zijn ze?)
Het lijkt mij een enorm precisie karwei. Ik heb ooit een Zeiss doorsnede gezien op ebay. Even kijken of ik daar nog iets van kan vinden (was een post op fredmiranda.com).
Hmmm, de ebay pagina heb ik waarschijnlijk ergens anders vandaan, maar jullie toch niet te teleurstellen:
Heel veel doorgesneden lenzen en camera's
http://www.personal-view....and-lenses-cut-in-half/p1
Hmmm, de ebay pagina heb ik waarschijnlijk ergens anders vandaan, maar jullie toch niet te teleurstellen:
Heel veel doorgesneden lenzen en camera's
http://www.personal-view....and-lenses-cut-in-half/p1
[ Voor 41% gewijzigd door Universal Creations op 12-07-2012 22:15 ]
bij nader in zien...
[ Voor 65% gewijzigd door the mod man op 13-07-2012 06:56 ]
I can't wait to shoot!
Bedankt. Ook leuk om die cameras te zien. Ik heb me eigenlijk nooit gerealiseerd dat die AF unit zoveel ruimte in neemt.Universal Creations schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:10:
So, dat is nog eens een mooi macro canon: 180mm f/2.8 met stabilisatie...
http://www.dpreview.com/n...o-180mm-F2.8-EX-DG-OS-HSM
http://www.dpreview.com/n...o-180mm-F2.8-EX-DG-OS-HSM

Verwijderd
Vreemde vraag misschien maar:
1 oog dicht of niet?- bij een (d)slr oculair
Ik kijk altijd met twee ogen, de ene geplakt op het oculair (wat al lastig is met een bril
) en de ander om de omgeving waar te nemen..
Poll: Oculair en twee ogen kan dat?
• Nee, ik kijk uitsluitend met links of rechts
• Ja, geen probleem.
• Ik heb een lcd scherm :P

Ook een poll maken? Klik hier
Ik kijk altijd met twee ogen, de ene geplakt op het oculair (wat al lastig is met een bril
Poll: Oculair en twee ogen kan dat?
• Nee, ik kijk uitsluitend met links of rechts
• Ja, geen probleem.
• Ik heb een lcd scherm :P
Ook een poll maken? Klik hier
Je bent zeker rechts ?Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 02:15:
Vreemde vraag misschien maar:
Ik kijk altijd met twee ogen, de ene geplakt op het oculair (wat al lastig is met een bril) en de ander om de omgeving waar te nemen..
Als je links bent zit je namelijk met je rechter oog bijna op je body dus openhouden heeft dan sowieso weinig zin om je omgeving waar te nemen
Alleen als ik de omgeving even wil zien doe ik m'n linkeroog open, anders kijk ik alleen maar met m'n rechteroog door het oculair. Je kan toch helemaal niet goed door je camera kijken als je door beide ogen (verschillende) dingen ziet
The devil is in the details.
Hangt er een beetje vanaf. Wanneer ik sport fotografeer houd ik mijn beide ogen open om alles in de gaten te houden. Als ik rustig een foto neem van iets kijk ik met één oog en kan ik me beter concentreren op wat ik door de viewfinder zie.
Is het dan vreemd dat ik als tweehandige (voorkeur rechts) zowel met mn linkeroog als mn rechteroog fotografeer? En als ik hem dan tegen rechts aan heb dat ik met links de omgeving bekijk? Zeker met sportfotografie is dat erg makkelijk.
Zelf ben ik ook tweehandig met een lichte voorkeur voor rechts, en ik gebruik 90% van de tijd m'n rechteroog. Afhankelijk van de houding gebruik ik ook m'n linkeroog wel eens, of als ik om watvoor reden dan ook het idee heb dat ik die specifieke foto beter kan maken met de camera links 
Met twee ogen open schieten doe ik ook wel, maar meestal niet.
Met twee ogen open schieten doe ik ook wel, maar meestal niet.
Het hangt van je dominante oog af. Ik kan redelijk goed met mijn rechteroog door het oculair kijken en dan met het linker oog de omgeving in de gaten houden. Mijn rechteroog is dominant en bepaalt voor het grootste deel wat ik "zie" (je ziet met 2 ogen, maar je hersenen geven voorkeur aan het dominante oog). Als ik me even concentreer op mijn linkeroog, kan ik ook het beeld meer naar links laten gaan. Maar zonder al teveel moeite krijg het beeld weer op rechts.
Mijn linkeroog is bij mij dominant. Als ik dan beide ogen open houd zie ik vooral het beeld door de zoeker en nog een beetje er omheen. Als ik met het rechteroog door de zoeker probeer te kijken zie ik bijna niets door de zoeker en vooral de omgeving.
Bij mij wisselt de dominantie van m'n ogen ook redelijk af. Bij de gangbare testjes om het te bepalen krijg ik ook steeds verschillende resultaten
Afhankelijk van de dag verschilt het dan ook met welk oog ik het makkelijkst door de zoeker kijk terwijl ik het andere open kan houden. Maar zoals gezegd doe ik dat sowieso nauwelijks.
Verwijderd
Zelfde verhaal bij mij, ik kijk evengoed door het oculair met links als met rechts. Raar, maar wel handig.
waarom kost deze voor de Canon 5d3:
https://maxict.nl/product...c&utm_campaign=pricewatch
Ruim 700 euro, wat ik echt tenenkrommend veel vind voor wat het doet.
vs
Nikon D3200: wifi "dongle", stuurt net zo vlotjes de foto's door, ook in RAW
http://www.digifotopro.nl...er-voor-nikon-d3200-video
59 euro advies
Zelfde functionaliteit. Soms denk ik echt Canon krijg de kolere
.
Maar voor 700 euro wordt dat ding echt niet heel veel verkocht, terwijl die voor 200 euro een accessoire is die een 5d3 gebruiker wel koopt. Ik denk oprecht dat Canon meer winst zou maken met 200 euro verkoopprijs.
vs
59 euro advies
Zelfde functionaliteit. Soms denk ik echt Canon krijg de kolere
Maar voor 700 euro wordt dat ding echt niet heel veel verkocht, terwijl die voor 200 euro een accessoire is die een 5d3 gebruiker wel koopt. Ik denk oprecht dat Canon meer winst zou maken met 200 euro verkoopprijs.
De Nikon wireless transmitters voor de D2 serie waren anders net zo duur hoor. Alle "pro's" worden gepakt op accesoires, alleen Nikon ziet in dat iemand die maar 400 euro voor een body neertelt geen 600 euro voor een wireless transmitter gaat betalen
Is bij Nikon zelf niet anders:
pricewatch unsorted: Nikon Nikon WT-5 W-LAN voor D4 en pricewatch: Nikon WT-4A Wireless Transmitter
Maar er zitten ook wel de nodige verschillen in functionaliteit.
De WU-1a werkt alleen met een speciale android app (iOS app komt later dit jaar). De WT-5 heeft gewoon een webserver aan boord en kan met elke browser en met Nikons remote control software worden aangestuurd. Bovendien kan de WT-5 ook gebruikt worden om met een camera andere camera's te triggeren.
WT-5 heeft 5GHz support, WU-1A niet. WU-1A kan geen video opnames starten. WT-5 kan uploaden naar FTP.
Maar het prijsverschil is wel tamelijk idioot ja.
Wat ik jammerder vind, is dat die WU-1A niet werkt op mijn D7000
pricewatch unsorted: Nikon Nikon WT-5 W-LAN voor D4 en pricewatch: Nikon WT-4A Wireless Transmitter
Maar er zitten ook wel de nodige verschillen in functionaliteit.
De WU-1a werkt alleen met een speciale android app (iOS app komt later dit jaar). De WT-5 heeft gewoon een webserver aan boord en kan met elke browser en met Nikons remote control software worden aangestuurd. Bovendien kan de WT-5 ook gebruikt worden om met een camera andere camera's te triggeren.
WT-5 heeft 5GHz support, WU-1A niet. WU-1A kan geen video opnames starten. WT-5 kan uploaden naar FTP.
Maar het prijsverschil is wel tamelijk idioot ja.

[ Voor 79% gewijzigd door Orion84 op 20-07-2012 08:13 ]
Wat mij nog steeds verbaasd dat hiervoor geen 3rd party/chinese/low budget ebay varianten van zijn.
Lijkt mij een enorme markt voor te zijn.
You and me both, ik wacht met smart op de third-party aanbiedingen. Man, dit spul kost amper wat om te maken, verkoop het third-party voor 200 euro en je maakt behoorlijke winst.Gutteguttegut schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:43:
Wat mij nog steeds verbaasd dat hiervoor geen 3rd party/chinese/low budget ebay varianten van zijn.
Ik denk persoonlijk dat 200 nog teveel is zelfs.Nomad schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:28:
[...]You and me both, ik wacht met smart op de third-party aanbiedingen. Man, dit spul kost amper wat om te maken, verkoop het third-party voor 200 euro en je maakt behoorlijke winst.
Mainstream 3rd party grips kosten nu vaak minder dan 80 euro. Soms zelfs minder dan 50 euro.
Met een beetje extra elektronica zou je dus rond de 100-150 euro uit kunnen komen lijkt mij.
Mwa, het verschil tussen een grip en een wireless transmitter is toch wel wat groter dan "een beetje extra electronica". In een grip zit niet of nauwelijks electronica, is vooral een kwestie van accu en knopjes doorlussen naar de connector.
Voor zo'n wireless transmitter heb je dus electronica nodig waar het volgende op moet draaien:
- Webserver (die snel genoeg is om live-view feeds en foto transfers nagenoeg real time te verwerken)
- FTP client
- Software voor aansturing camera (geen idee in hoeverre dat protocol proprietary is)
- Software voor onderlinge communicatie tussen remote camera's (geen idee in hoeverre dat protocol proprietary is)
En dan nog de hele mik aan wifi hard en software. Maar goed, op zich toont de WU-1A wel aan dat het vrij goedkoop kan, al is het dan met een wat beperktere feature set.
Ik vraag me wel af of de vraag hiernaar echt zo groot is. Wij tweakers houden natuurlijk van dit soort gadgets en Nomad, voor jouw studiowerk is het natuurlijk geniaal, maar het grote publiek doet hier weinig mee en veel pro's gaan toch voor merkeigen spullen ivm. betrouwbaarheid en support denk ik zo.
* Orion84 zou ook graag zo'n ding hebben om de camera ergens dicht bij een nest, of andere hot spot van vogels of andere dieren te zetten, maar zelf wat meer afstand te nemen. De IR remote die ik nu heb is daar niet echt geschikt voor (short range, line of sight) en sowieso heb je met dergelijke remotes enkel controle over de sluiterknop.
Als er binnenkort een D7100 komt die wel support voor de WU-1A heeft en ze een beetje opschieten met de iOS app, dan zou het zomaar kunnen zijn dat ik ga kijken of ik met niet al te veel verlies mijn D7000 daarvoor kan verruilen.
Voor zo'n wireless transmitter heb je dus electronica nodig waar het volgende op moet draaien:
- Webserver (die snel genoeg is om live-view feeds en foto transfers nagenoeg real time te verwerken)
- FTP client
- Software voor aansturing camera (geen idee in hoeverre dat protocol proprietary is)
- Software voor onderlinge communicatie tussen remote camera's (geen idee in hoeverre dat protocol proprietary is)
En dan nog de hele mik aan wifi hard en software. Maar goed, op zich toont de WU-1A wel aan dat het vrij goedkoop kan, al is het dan met een wat beperktere feature set.
Ik vraag me wel af of de vraag hiernaar echt zo groot is. Wij tweakers houden natuurlijk van dit soort gadgets en Nomad, voor jouw studiowerk is het natuurlijk geniaal, maar het grote publiek doet hier weinig mee en veel pro's gaan toch voor merkeigen spullen ivm. betrouwbaarheid en support denk ik zo.
* Orion84 zou ook graag zo'n ding hebben om de camera ergens dicht bij een nest, of andere hot spot van vogels of andere dieren te zetten, maar zelf wat meer afstand te nemen. De IR remote die ik nu heb is daar niet echt geschikt voor (short range, line of sight) en sowieso heb je met dergelijke remotes enkel controle over de sluiterknop.
Als er binnenkort een D7100 komt die wel support voor de WU-1A heeft en ze een beetje opschieten met de iOS app, dan zou het zomaar kunnen zijn dat ik ga kijken of ik met niet al te veel verlies mijn D7000 daarvoor kan verruilen.
Ik heb het al eerder een aantal keer gezegd : Die gekke maffe kleine D3200 gaat heel wat mensen blij maken de komende jaren !!Nomad schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 00:31:
waarom kost deze voor de Canon 5d3:
vs
59 euro advies
Zelfde functionaliteit. Soms denk ik echt Canon krijg de kolere.
Wordt IMHO echt een 550D/600D/650D killer als die straks net zo goedkoop als de D3100 wordt
Hmm... dan zal die op een Canon nog minder werkenOrion84 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 07:32: