[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 40 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:19
sonsan schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:46:
Ik heb een Harmony One en altijd de Logitech Remote software gebruikt totdat ik het advies kreeg om te updaten naar MyHarmony software.
Na deze een tijdje gebruikt te hebben toch weer terug gegaan naar de oudere Remote software. Volgens mij kan ik bij de oudere software veel meer aanpassen dan bij MyHarmony zoals, tijd, geluid bij aanraken, favorieten op het eerste scherm bij activiteit tv kijken enz. Meer mensen ervaren?
Toevallig liep ik hier vandaag ook tegenaan. Heb mijn Harmony One al een aantal jaar niet hoeven aanpassen, maar nu met nieuwe mediaplayer wilde ik dit weer eens gaan doen.
In de ' nieuwe' MyHarmony software kan ik bijv niet een delay toevoegen van x-seconden, waarna ik de input van mijn versterker daarna op TV kan zetten bijv (de initiele input zetten gaat wel eens mis omdat de Harmony One niet lang genoeg wacht). Met de oude software kon ik hier simpelweg een action toevoegen :
1) Wait 2 seconds
2) Set input to TV

Met de nieuwe MyHarmony software bestaat die mogelijkheid niet meer. Daar kan ik alleen een delay + command toevoegen. En bij de beschikbare commands staat niet iets als ' TVinput'. Ook vind ik nergens de mogelijkheid om custom IR codes toe te voegen/te leren die niet in de Logitech database staan. (dat zat er dan nog wel in:)

Ik blijf de oude software dan ook maar gebruiken, werkt nog wel gelukkig.

Was ook al aan het kijken naar een vervanging voor de 2 Harmony Ones die ik nu gebruik (2 toetsen reageren niet zo goed meer), maar ik kan niet bepaald warm lopen voor de mogelijke vervangers van Logitech. De 950 heeft geen numerieke hard buttons meer en de reviews mbt het touchscreen zijn weinig bemoedigend. De 665 zou kunnen, maar voelt als een downgrade tov de oude Harmony One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 12:54
De toekomst is een hub-gebaseerde Harmony. Dan heb je de keuze uit 3:
  • Harmony Hub: niet nemen, want voor ongeveer hetzelfde bedrag heb je de:
  • Harmony Companion: een Hub met een simpele remote met alleen maar echte toetsen, en de mogelijkheid je telefoon of tablet ook als remote te gebruiken;
  • Harmony Elite: een dure maar goede set, een Hub met een uitgebreide remote met kleuren touch screen.
Andere opties zijn alleen maar "voor erbij" voor mijn gevoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ik vind het een gemis dat er geen hard buttons 0-9 op de Elite zitten. Anders had ik al wel gekocht.
De Companion heeft maar 3 activity keys (ja, met mogelijkheid tot 6 als je ze lang indrukt. Heel intiutief, not:). Ik heb er zeker 8 nodig.
Voorlopig nog maar even de Harmony One. Tegen de tijd dat ie het echt niet meer doet hoop ik dat er iets beters op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-06 09:57
Sinds ik alleen de Shield gebruik met de Logitech Harmony Hub loop ik tegen een vreemd probleem aan. Normaal gesproken start ik een activity bv 'TV Kijken'. Daar gaat automatisch de TV, Shield, Soundbar en Toslink Switch aan. Vroeger kon ik dan ook gewoon mijn tablet pakken, Harmony app starten en direct het geld harder of zachter zetten. Alleen nu start ik dan de Harmony app op mijn tablet en dan denkt die app dat TV Kijken nog niet actief is, klik ik dan op TV Kijken dan zet hij weer bv mijn TV en Soundbar uit. Terwijl vroeger mijn app op de tablet al meteen zag dat TV Kijken actief was...
Kan via Google niet echt zo snel iets vinden. Heeft iemand hier ervaring mee toevallig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coprocessor
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 06-06 09:25
sverzijl schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:25:
Ik vind het een gemis dat er geen hard buttons 0-9 op de Elite zitten. Anders had ik al wel gekocht.
De Companion heeft maar 3 activity keys (ja, met mogelijkheid tot 6 als je ze lang indrukt. Heel intiutief, not:). Ik heb er zeker 8 nodig.
Voorlopig nog maar even de Harmony One. Tegen de tijd dat ie het echt niet meer doet hoop ik dat er iets beters op de markt is.
Ik dacht ook dat ik die zou gaan missen maar dat is me alles meegevallen. De 0-9 keys zijn met 1 of 2 swipes beschikbaar op het touchscreen en geven feedback. En je kunt bij iedere activiteit kiezen wat het startscherm van je touchscreen is; bijvoorbeeld dus de 0-9 keys.
Verder niet onbelangrijk: de WAF factor is hoog! Touchscreen, activiteiten met custom logo en zender logo's bij het TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Enige nadeel van dat Touchscreen is dat die een beetje traag reageert. We hebben een Touch btw.
Vond zelf de vorige (885) een stuk fijner. Maar er valt veel over te zeggen.
Hoor af en toe een vloek van mijn vrouw.
Maar, gisteren kwam de vraag om een Harmony voor op de slaapkamer.

Enige is, laatst uitgekomen model is van 2017 of 2018 oid.

Aan de ene kant zou ik zou wel weer een Touch kopen, maar het zou ook simpeler mogen zijn. Want zoveel apparaten staan er dan weer niet op de slaapkamer.
Op dit moment een BD-speler, Nintendo Switch, PS TV en uiteraard de tv zelf. Komt wellicht later nog een Shield bij (met Flirc IR v2).
Enige is dat de tv ook weer niet zoveel HDMI aansluitingen heeft en wellicht de PS TV er ook weer weg gaat. Is toch traag middels draadloos naar de PS4 toe voor streamen (zit geen AP in die buurt, dus zelfs dat gaat niet eens goed, moet dat nog oplossen dus).

Maar als ik de reviews lees van de goedkopere modellen, dan wordt je daar ook niet vrolijk van.
Aan de andere kant wordt die AB dan weer niet zoveel gebruikt.
Eerst maar eens kijken hoeveel apparaten en hoeveel activiteiten we nodig gaan hebben uiteindelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Arunia
De Touch lijkt niet meer leverbaar.

De goedkoopste oplossing is een 350. Of ga voor een hub-gebaseerde Companion. Of, maar dat is wel duur, de hub-gebaseerde Elite. Koop een nieuwe Elite voor de woonkamer, en doe de Touch naar de slaapkamer.

Ze mogen bij Logitech hun remotes wel eens gaan updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@ikweethetbeter haha, dat was inderdaad ook een optie. Ga er nog eens over denken.
Heb de 885 ook nog, waar wat knoppen minder van zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:36
Ik zocht een topic voor de Logitech Harmony Hub serie, die kon ik helaas niet vinden. In deze TS staan ze ook niet, worden de Harmony Hub serie ook hier besproken?

Add:
De prijzen van elite zijn met 100 euro gestegen en veel winkels geven aan nooit meer verkrijgbaar. Stopt Logitech met deze business of komt er nieuwe serie aan?

[ Voor 36% gewijzigd door heval op 29-07-2020 09:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-06 19:29
heval schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 08:46:
Ik zocht een topic voor de Logitech Harmony Hub serie, die kon ik helaas niet vinden. In deze TS staan ze ook niet, worden de Harmony Hub serie ook hier besproken?

Add:
De prijzen van elite zijn met 100 euro gestegen en veel winkels geven aan nooit meer verkrijgbaar. Stopt Logitech met deze business of komt er nieuwe serie aan?
Lees de berichten van de laatste pagina's eens 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Nuevocasa schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:06:
[...]

Lees de berichten van de laatste pagina's eens 8)7 8)7
Ik heb tot 4 pagina's terug gelezen maar ik zie het niet. Zou je mij opweg willen helpen met link of korte samenvatting? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:46
En wederom kan ik de helderheid van mijn HUE lampen niet bedienen via mijn Harmony HUB + Companion ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
heval schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:38:
[...]

Ik heb tot 4 pagina's terug gelezen maar ik zie het niet. Zou je mij opweg willen helpen met link of korte samenvatting? Alvast bedankt!
Het gaat continu over de Hub, daar had ik t over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Nuevocasa schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:21:
[...]

Het gaat continu over de Hub, daar had ik t over.
Ah zo!

Weet iemand waarom de prijzen ineens gigantisch omhoog zijn en overal niet meer leverbaar is (en niet meer komt ook)?

https://tweakers.net/pric...gitech-harmony-elite.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
heval schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:13:
[...]

Ah zo!

Weet iemand waarom de prijzen ineens gigantisch omhoog zijn en overal niet meer leverbaar is (en niet meer komt ook)?

Oeps. Niet te hopen dat Logitech gaat stoppen met zijn remotes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-06 22:54
pricewatch: Logitech Harmony Companion

Companion is wel gewoon voor normale prijs te koop en zie nergens dat hij niet meer komt. Misschien niet alle links aangeklikt, maar welke heeft dat dan @heval ?
Denk dat het meer een Corona productie probleem gevalletje is dan wat anders, maar we zullen het zien.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Hier aan het kijken naar een Harmony Elite.
Wat ik niet snap...
Prijs Harmony 950 = ca. €160,-
Prijs Harmony Hub = ca. €70,-

Waarom moet die Elite (950 + Hub) meer dan 300 euro kosten??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 15-06 23:02
Yonix schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:18:
En wederom kan ik de helderheid van mijn HUE lampen niet bedienen via mijn Harmony HUB + Companion ...
Ik heb hier de laatste weken ook vaak last van. Uit het niets werkt het ineens niet meer en na een tijdje werkt het ineens weer wel.
Laatst kon ik ineens helemaal geen lampen meer bedienen.
Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Marsman83 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:19:
[...]

Ik heb hier de laatste weken ook vaak last van. Uit het niets werkt het ineens niet meer en na een tijdje werkt het ineens weer wel.
Laatst kon ik ineens helemaal geen lampen meer bedienen.
Weet iemand hier meer van?
Dit is nu de tweede keer dat ik last heb van dit probleem. Het schijnt, zoals ik het begrijp, een compatibiliteitsprobleem met Philips HUE te zijn (op 'firmware level').

Op Reddit kwam ik het probleem ook al tegen: https://www.reddit.com/r/...ly_stopped_responding_to/

Wat voor mij heeft geholpen is het terugzetten van de HUB naar de fabrieksinstellingen. Voor nu werkt alles weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 15-06 23:02
Yonix schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:30:
[...]

Dit is nu de tweede keer dat ik last heb van dit probleem. Het schijnt, zoals ik het begrijp, een compatibiliteitsprobleem met Philips HUE te zijn (op 'firmware level').

Op Reddit kwam ik het probleem ook al tegen: https://www.reddit.com/r/...ly_stopped_responding_to/

Wat voor mij heeft geholpen is het terugzetten van de HUB naar de fabrieksinstellingen. Voor nu werkt alles weer naar behoren.
Heb je na de reset gewoon je oude config terug ingeladen of alles opnieuw geprogrammeerd?
Als dat eerste voldoende is ga ik dat ook eens proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Marsman83 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:52:
[...]

Heb je na de reset gewoon je oude config terug ingeladen of alles opnieuw geprogrammeerd?
Als dat eerste voldoende is ga ik dat ook eens proberen.
Oude config uit 'de cloud' opgehaald. Dat was voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Anoniem: 499527 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:06:
Hier aan het kijken naar een Harmony Elite.
Wat ik niet snap...

Waarom moet die Elite (950 + Hub) meer dan 300 euro kosten??
Aanvullende check vraag, als je de Harmony 950 + Harmony Hub koopt, heb je dan exact zelfde als de Elite? Of mis je dan iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heval schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:26:
[...]

Aanvullende check vraag, als je de Harmony 950 + Harmony Hub koopt, heb je dan exact zelfde als de Elite? Of mis je dan iets?
Ik heb nu meerdere reviews en vids doorgespit, maar het lijkt erop dat de functionaliteit gewoon hetzelfde is.
Vandaar mijn vraag.... ik zie niet waar het verschil zou moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Anoniem: 499527 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:31:
[...]

Ik heb nu meerdere reviews en vids doorgespit, maar het lijkt erop dat de functionaliteit gewoon hetzelfde is.
Vandaar mijn vraag.... ik zie niet waar het verschil zou moeten zitten.
Werkt de Harmony 950 wel samen met de Harmony Hub?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Tja, dan zou de combinatie toch moeten werken. wat je nog kunt doen is Logitech zelf bellen en dan deze vraag stellen. Logitech heeft m.i. een hele goede service!!
Dan weet je ook zeker dat ze wel / niet samen kunnen werken.

Edit:
Hier staat het ook duidelijk!
Als ik de prijzen op Logitech zelf bekijk, dan lijkt het er zelfs op dat de Elite een 'koopje' is t.o.v. de 950 en Hub los kopen; scheelt € 29,-
Gelukkig was de Elite toen ik hem kocht (2,5 jaar geleden) maar € 160,-. Dus je hoort mij niet klagen.. :+

[ Voor 33% gewijzigd door funske op 01-08-2020 14:07 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:22
heval schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:26:
[...]

Op het logitech forum werd dezelfde vraag gesteld: https://support.logi.com/...50-Hub-are-they-the-same-
De Elite is directe gepaired met de Hub en voor de 950 moet je dat nog doen in de Harmony app.
De print van de onderste home automation knoppen is verschillend (Elite vs 950), maar verder lijkt er dus geen verschil te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr_Blobby op 01-08-2020 14:39 ]

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

funske schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:45:
[...]

Edit:
Hier staat het ook duidelijk!
Als ik de prijzen op Logitech zelf bekijk, dan lijkt het er zelfs op dat de Elite een 'koopje' is t.o.v. de 950 en Hub los kopen; scheelt € 29,-
Gelukkig was de Elite toen ik hem kocht (2,5 jaar geleden) maar € 160,-. Dus je hoort mij niet klagen.. :+
Als je die prijzen op de website aanhoudt wel ja, maar die betaal je nergens.
Anoniem: 499527 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:06:
Dus los kopen is ~100 euro goedkoper dan de Elite set.
Schiet mij maar lek 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heval
heval schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:13:
[...]

De prijs stijging van elite is sinds kort. Kijk naar de prijs ontwikkeling. Gigantisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:14
Mijn situatie op dit moment:

Ik heb een LGC955PLA als tv, een DENON AVR-X2000 als av-receiver, een NVIDIA Shield 2017 en een Ziggo Mediabox XL.

Vanuit de Mediabox gaat er een HDMI-kabel naar de ingang CBL/SAT van de AVR.
Vanuit de Shield gaat er een HDMI-kabel naar de ingang MEDIASPELER van de AVR.
Vanuit de AVR gaat er een HDMI-kabel naar de ingang HDMI1 van de TELEVISIE. Dus NIET naar de HDMI2 (ARC) ingang. Daar zit niets in.

Dat werkt nu (zonder Logitech Harmony Elite) zoals ik het wil hebben. En wat houdt dat in? Dat wanneer ik mijn TV en mijn Mediabox aanzet ik televisie kan kijken met het geluid via de TV. Is er iets leuks of de TV dan schakel ik mijn AVR in, zet die op CBL/SAT en ik hoor het geluid over de externe speakers. Zet ik mijn Shield aan en zet de AVR op MEDIASPELER dan kan ik films kijken met het geluid over de externe speakers.

Perfekt.

Maar ik zou dus graag de Logitech Harmony Elite willen gebruiken om dat allemaal aan te sturen. Daar ben ik een aantal dagen geleden mee gestart maar dat heeft een hoop problemen opgeleverd. Ik kon de bovenstaande apparaten installeren, ik kon activiteiten maken, dat lukte allemaal. Echter wat gebeurde, koos ik bijvoorbeeld voor het gebruik van de Shield dan ging dus de TV, de Shield en de AVR aan. Maar wou ik daarna de activiteit TV-kijken (zonder AVR) dan werkte dat niet meer. Omdat ik een activiteit "FILMS KIJKEN" had gemaakt met de TV, Shield en AVR werkte daarna gewoon TV kijken niet meer omdat de AVR bijvoorbeeld gewoon aan bleef staan. Of de TV ging niet aan.

Wat ik denk te begrijpen is dat de Elite niet kan werken op het moment dat je bijvoorbeeld je AVR en TV gekoppeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:27
@103720

Als het zonder Harmony werkt dan moet het met ook kunnen werken.

Hoe heb je je activiteiten ingericht? Oftewel heb je er 1 voor tv kijken met AVR en 1 voor tv kijken zonder AVR?

Als het goed is kun je dan ook aangeven dat een apparaat uitgeschakeld moet worden als hij niet gebruikt wordt in een activiteit.

En controleer altijd even goed of er niet nog ergens hdmi-cec aanstaat. (Kan ook anders heten bij elk merk)

[ Voor 61% gewijzigd door Logic Lion op 13-09-2020 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Logic Lion schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:17:
Als het zonder Harmony werkt dan moet het met ook kunnen werken.
Maar er kan wel eventueel wat verschil ontstaan i.v.m. de HDMI CEC en (e)ARC variant ;)
Hoe heb je je activiteiten ingericht? Oftewel heb je er 1 voor tv kijken met AVR en 1 voor tv kijken zonder AVR?
Dat is inderdaad wel zo handig! :)
Als het goed is kun je dan ook aangeven dat een apparaat uitgeschakeld moet worden als hij niet gebruikt wordt in een activiteit.
Wat ook heel belangrijk is : Gebruik alleen de Activiteiten!

Dus niet stiekem met de originele afstandsbediening veranderingen maken of via de "Devices" optie van de Harmony iets veranderen! B)
En controleer altijd even goed of er niet nog ergens hdmi-cec aanstaat. (Kan ook anders heten bij elk merk)
Ik twijfel of die bij hem wel volledig uitstaat, want hij zegt onder andere :
103720 schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:06:
Dat wanneer ik mijn TV en mijn Mediabox aanzet ik televisie kan kijken met het geluid via de TV. Is er iets leuks of de TV dan schakel ik mijn AVR in, zet die op CBL/SAT en ik hoor het geluid over de externe speakers.
Ik weet namelijk niet of dat ook zo werkt puur op basis van de "HDMI Passthrough" optie van de Versterker die hij waarschijnlijk aan heeft staan :)

Beeld krijg je wel, maar of er ook dynamisch wordt geschakeld tussen het geluid via de TV en de Versterker :?

Ik denk dat hij gewoon nog even alles goed moeten leren kennen en dan na wat finetuning gewoon alles perfect voor elkaar kan krijgen! d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
De situatie is nu als volgt:

Ik heb een activiteit aangemaakt: TV-Kijken waarbij alleen de Ziggo Mediabox en de LG televisie aan worden gezet en automatisch gaan naar HDMI1 en naar Nederland 1. Werkt 100%

De tweede activiteit die ik heb aangemaakt is: TV-Kijken met 5.1. Hierbij worden de Ziggo Mediabox, de LG televisie en de Denon AVR aangezet. De AVR gaat automatisch naar de CBL/SAT ingang (waar de HDMI vanaf de Mediabox in zit). Werkt 100%

De derde activiteit die ik heb aangemaakt is: Films-Kijken met 5.1. Hierbij worden de LG televisie, de Denon AVR en de Nvidia Shield ingeschakeld. En de Denon gaat naar input Mediaspeler (waar de HDMI van de Shield in zit). Werkt 100%.

Wat werkt nog meer 100%? Als ik tussen de activiteiten schakel dan wordt alles netjes aanget, of als ik terug ga van "TV-Kijken met 5.1" naar "TV-Kijken (zonder 5.1) dan wordt ook netjes de AVR uit gezet.

Wat werkt er nu dan nog niet? Als ik de activiteit "Films-Kijken met 5.1" activeer en ik ga daarna terug naar "TV-Kijken (zonder 5.1)" dan wordt wel de AVR uit gezet, maar krijg ik geen beeld op mijn televisie. Het lijkt er dan op alsof de 'pass-through' (heet dat zo?) niet meer werkt.

Ga ik dan echter weer naar "TV-Kijken met 5.1" (waardoor de AVR wordt ingeschakeld) en ik ga DAN naar "TV-Kijken (zonder 5.1) dan wordt de AVR netjes uitgeschakeld en heb ik WEL WEER beeld op mijn tv. Dus dan lijkt het alsof de pass-through weer is geactiveerd.

Dus op het moment dat ik naar de Shield ga lijkt het er op alsof pass-through wordt uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
@103720

Als ik het zo lees dan zou het kunnen zijn dat de passthrough alleen werkt op de laatst actieve ingang van de AVR.

Je zou kunnen proberen om bij de eerste stap van de activiteit 'tv kijken ( zonder AVR)' de AVR te schakelen naar de juiste ingang. Mocht hij dan uitgaan dan staat hij op de goede ingang.

Een andere optie is om dit bij het verlaten van je 'film kijken' activiteit te doen. Dat kan ik via de app in ieder geval instellen:
Bewerk/reset-> activiteiten ordenen-> klikken op de goede activiteit-> eindreeks bewerken.

[ Voor 22% gewijzigd door Logic Lion op 14-09-2020 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
@Logic Lion , ben bang dat ik je niet helemaal begrijp (ligt aan mij want ik heb niet heel veel kennis van dit soort zaken).

Je schrijft:
Je zou kunnen proberen om bij de eerste stap van de activiteit 'tv kijken ( zonder AVR)' de AVR te schakelen naar de juiste ingang. Mocht hij dan uitgaan dan staat hij op de goede ingang.

Maar wat bedoel je met 'dan staat hij op de goede ingang'? Want bij TV-Kijken (zonder AVR) staat de AVR niet aan, dus is er ook geen ingang aan gekoppeld.

Verder, waarom werkt het wel als ik de activiteit "TV-Kijken met 5.1" inschakel maar niet als ik "Films-Kijken met 5.1" inschakel. Het moet in mijn ogen dus liggen aan de Nvidia Shield. Want dat is het enige wat anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-05 16:16
Allen,

Sinds kort volgende setup:

- LG OLED65CX, met hieraan gekoppeld op HDMI2 (eARC):
- Denon AVR-X2700H, met hieraan gekoppeld
- Telenet Digicorder (CBL/SAT ingang)
- PS4 (Game ingang)
- speakers

Netflix & Youtube worden bekeken via de LG TV (dus TV Audio op receiver)
Gewone TV via Digicorder

Als ik met mijn Harmony Hub eerst via TV naar Netflix kijk en nadien wil overschakelen naar de Digicorder, werkt de helft van de tijd het beeld niet (geluid wel).

Ook valt het beeld bij TV kijken via Digicorder soms 5 sec uit en floept dan terug aan.

Ik heb het gevoel dat dit door eARC in combinatie met de Harmony Hub komt, iemand ervaring mee?
Ben aan het kijken om een mediabox (a la Shield TV) aan te schaffen om via daar Netflix & YouTube te kijken in 4K, zodat alles aan de versterker gekoppeld is en ik ARC kan uitschakelen, zou dat het euvel kunnen oplossen?

Grts!

[ Voor 62% gewijzigd door praet0rian op 14-09-2020 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
103720 schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:27:
@Logic Lion , ben bang dat ik je niet helemaal begrijp (ligt aan mij want ik heb niet heel veel kennis van dit soort zaken).

Je schrijft:

Maar wat bedoel je met 'dan staat hij op de goede ingang'? Want bij TV-Kijken (zonder AVR) staat de AVR niet aan, dus is er ook geen ingang aan gekoppeld.
Als de AVR in standby staat, dan zal hij passthrough doen van de ingang die het laatst actief is geweest (tenminste, zo werkt het bij de mijne. En gezien je probleembeschrijving bij jou ook).

Als je vanuit 'films kijken 5.1 (met shield)' overschakelt naar 'TV kijken zonder AVR', dan is de laatst actieve ingang op je AVR die van de shield geweest en zal je AVR die 'passthrough-en', niet die van de TV ingang. Hierdoor zie je niets.

Als je eerst 'TV kijken via 5.1' gebruikt en dan overschakelt op 'TV kijken zonder AVR', dan is de laatste ingang die actief is geweest op je AVR die van de TV geweest. Passthrough staat nu goed en het werkt zoals je verwacht.

Ik had ditzelfde ook met mijn Marantz. Wat ik gedaan heb is bij het uitzetten van alle 'AVR enabled activiteiten' een extra actie toevoegen waarmee de AVR op ingang van TV wordt gezet. Passthrough van de AVR staat dan altijd op TV. Dat is ook de enige activiteit die ik met/zonder AVR wil kunnen bekijken, dus voor mij werkt dit. Heb je meer activiteiten die je met en zonder AVR wilt kunnen bekijken, dan zou je bij 'TV kijken zonder 5.1' bijvoorbeeld een actie AVR aanzetten + AVR op ingang TV zetten + AVR uitzetten kunnen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
@103720

Dat deel van mijn tekst is misschien niet de goede optie.

Het laatste deel van mijn tekst en ook wat @sverzijl zegt zou wel moeten werken.

Dit dus:
Een andere optie is om dit bij het verlaten van je 'film kijken' activiteit te doen. Dat kan ik via de app in ieder geval instellen:
Bewerk/reset-> activiteiten ordenen-> klikken op de goede activiteit-> eindreeks bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

praet0rian schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:10:

- PS4 (Game ingang)
- speakers

Gewone TV via Digicorder

Als ik met mijn Harmony Hub eerst via TV naar Netflix kijk en nadien wil overschakelen naar de Digicorder, werkt de helft van de tijd het beeld niet (geluid wel).

Ook valt het beeld bij TV kijken via Digicorder soms 5 sec uit en floept dan terug aan.

Ik heb het gevoel dat dit door eARC in combinatie met de Harmony Hub komt, iemand ervaring mee?
Ben aan het kijken om een mediabox (a la Shield TV) aan te schaffen om via daar Netflix & YouTube te kijken in 4K, zodat alles aan de versterker gekoppeld is en ik ARC kan uitschakelen, zou dat het euvel kunnen oplossen?
Misschien een brakke HDMI kabel, maar ik zou sowieso een Shield TV achtig apparaat kopen, zodat je :
- Alles via de Versterker kan doen.
- In de toekomst gewoon updates krijgt i.t.t de LG TV.
- Dat hele WebOS kan dumpen, want stiekem is het best wel een stuk ranzige spyware en krijg je allerlei irritante reclames links in het beeld te zien die ik zelfs op netwerk niveau niet geblokkeerd krijg! :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-05 16:16
nero355 schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:40:
[...]

Misschien een brakke HDMI kabel, maar ik zou sowieso een Shield TV achtig apparaat kopen, zodat je :
- Alles via de Versterker kan doen.
- In de toekomst gewoon updates krijgt i.t.t de LG TV.
- Dat hele WebOS kan dumpen, want stiekem is het best wel een stuk ranzige spyware en krijg je allerlei irritante reclames links in het beeld te zien die ik zelfs op netwerk niveau niet geblokkeerd krijg! :/
Digicorder is aangesloten op receiver met deze kabel:
https://www.alternate.be/...roduct/73347?event=search

Receiver is op TV aangesloten met deze kabel:
https://www.bol.com/nl/p/...ion2008093611&language=nl

Kabels lijken me ok te zijn, zijn ook net nieuw...

Wat raad je aan, Shield tv pro of de gewone? Ik stream ook vanaf mijn NAS (Maat nu zijn we naar aankoopadvies aan het gaan natuurlijk :-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

praet0rian schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:51:
Digicorder is aangesloten op receiver met deze kabel:
https://www.alternate.be/...roduct/73347?event=search

Receiver is op TV aangesloten met deze kabel:
https://www.bol.com/nl/p/...ion2008093611&language=nl

Kabels lijken me ok te zijn, zijn ook net nieuw...

Wat raad je aan, Shield tv pro of de gewone? Ik stream ook vanaf mijn NAS (Maat nu zijn we naar aankoopadvies aan het gaan natuurlijk :-) ).
Verhuis effe naar [Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie en al je vragen worden beantwoord als je effe de Search erbij pakt :
- Welke normaal kostende HDMI kabels je moet kopen.
- Tube vs. de Pro

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:09
praet0rian schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:10:
Allen,

- PS4 (Game ingang)
- speakers

Gewone TV via Digicorder

Grts!
Bij mij werkt het perfect als ik via de Denon alles bestuur, heb wel een samsung tv waardoor alles via de one connect box gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:09
Ook ik heb een probleempje met de samenwerking van de Harmony Elite samen met mijn https://www.marmitek.com/...-4-bedien-4-av-apparaten/. De Orange decoder krijgt geen signaal, al de rest doet het wel maar zo moet ik toch weer mijn kastdeuren laten openstaan om de decoder te kunnen bedienen.

Iemand een oplossing

[ Voor 5% gewijzigd door Schumi_wk op 14-09-2020 18:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 103720
@Logic Lion @sverzijl, helaas lukt het me niet. Ik kan wel een stap toevoegen maar als ik de Denon Avr-X2000 kies kan ik bij opdrachten niet kiezen voor een input-keuze. Terwijl als ik een nieuwe activiteit toevoeg dan zit die optie er wel tussen.

Edit: heb nu op de Denon de instelling aangepast dat Passthrough standaard op CBL/SAT staat in plaats van LAATSTE. Denk dat het nu opgelost is. Bedankt.

[ Voor 23% gewijzigd door 103720 op 14-09-2020 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
103720 schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:50:
@Logic Lion @sverzijl, helaas lukt het me niet. Ik kan wel een stap toevoegen maar als ik de Denon Avr-X2000 kies kan ik bij opdrachten niet kiezen voor een input-keuze. Terwijl als ik een nieuwe activiteit toevoeg dan zit die optie er wel tussen.

Edit: heb nu op de Denon de instelling aangepast dat Passthrough standaard op CBL/SAT staat in plaats van LAATSTE. Denk dat het nu opgelost is. Bedankt.
Ah die mogelijkheid heb ik niet volgens mij, maar dan werkt het ook ja:)

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:08
Vraag van een Harmony 700 bezitter:
TV LG C9 Oled, decoder KPN, Nvidia Shield TV verbonden met de Denon X2600 via HDMI
Wil graag TV geluid direct vanaf de LG zonder de luidsprekers te activeren die aangesloten zijn op de Denon.
Activiteit TV of geen beeld indien keuze voor LG en decoder van KPN.
Wel beeld maar dan moet ik in de activiteit de Denon erbij betrekken,
Dacht dat de Denon wel een soort pass through functie had?

• nero355

nero355

surfing john schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:55:
Dacht dat de Denon wel een soort pass through functie had?
Lees eens een stukje terug! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• surfing john
103720 schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:50:

waar zit die optie bij de Denon?
ik heb de X2600
bij mij gaan alle activiteiten goed, behalve TV, dan gaat de Denon automatisch aan en geluid over de speakers.
wat ik wil is dat bij de Activiteit TV kijken het geluid via de LG gaat.
Alvast bedankt voor je medewerking

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 103720
@surfing john , bij mij:

VIDEO - HDMI SETUP - BRON DOORGEVEN

Heb ook moeten zoeken omdat voor mijn gevoel dit iets te maken heeft met AUDIO en ze stoppen het onder VIDEO, wat ik dan weer raar vindt. Maar ja,..........

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• surfing john
103720 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:32:
@surfing john , bij mij:

VIDEO - HDMI SETUP - BRON DOORGEVEN

Heb ook moeten zoeken omdat voor mijn gevoel dit iets te maken heeft met AUDIO en ze stoppen het onder VIDEO, wat ik dan weer raar vindt. Maar ja,..........
Top man! Inderdaad ik zat ook eerst in Audio te kl....
Werkt zoals ik wil bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 103720
surfing john schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:31:
[...]

Top man! Inderdaad ik zat ook eerst in Audio te kl....
Werkt zoals ik wil bedankt!
Goed om te horen. Is voor de eerste keer dat ik iemand heb kunnen helpen op Tweakers... :*)

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-06 10:40
De Logitech Harmony companion wordt elke dag duurder. Vorige was de prijs nog rond de 100 nu al 150. Nog maar even wachten met de aanschaf, lees hier ook prijzen van rond de 60

• Nuevocasa
vanputten80 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:53:
De Logitech Harmony companion wordt elke dag duurder. Vorige was de prijs nog rond de 100 nu al 150. Nog maar even wachten met de aanschaf, lees hier ook prijzen van rond de 60
Als je geen haast hebt zou ik black friday afwachten.

• nero355

nero355

Nuevocasa schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:54:
Als je geen haast hebt zou ik black friday afwachten.
Of een aanbieding op Amazon voor de Elite, want die kwam nog weleens voor € 175 langs of zelfs nog ietsje minder geloof ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
nero355 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:21:
[...]

[...]

Of een aanbieding op Amazon voor de Elite, want die kwam nog weleens voor € 175 langs of zelfs nog ietsje minder geloof ik :)
3 jaar geleden voor €158 op Amazon gekocht in November, volgens mij was dat BF. Hij is daar idd vaker in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-06 21:20
Ik hoop dat de prijs stijgt omdat Harmony een opvolger gaat krijgen en de voorraden opraken. Maar ik zal wel van een koude kermis thuiskomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Sinds een paar weken een heel raar probleem!! :?

Als wij 's avonds naar de televisie aan het kijken zijn gaat soms ineens alles uit. Ergens tussen 10:20 uur en 11:10 uur. Het gebeurt niet elke dag, maar zo af en toe.

Het moet op de e.o.a. manier aan de Harmony liggen omdat de hele activiteit uitgeschakeld wordt; ook de afstandsbediening laat zien dat er geen activiteit meer actief is.
Het is niet echt erg, maar wel héél irritant! 8)7 |:(

Iemand een idee wat ik zou kunnen doen om dit te verhelpen?

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-06 20:59
@funske heb je al gekeken of er een update beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
dennisdennis12 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:08:
@funske heb je al gekeken of er een update beschikbaar is?
Thanks!! Een update waarvan?
De Harmony-app staat op mijn iPhone en iPad en worden dus vanzelf geüpdatet!
En de Hub zit op internet; ik weet niet of ik daar iets mee kan doen.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-06 20:59
@funske
Oke, ik veronderstelde dat je gebruik maakte van een harmony remote, en die kunnen alleen geüpdatet worden met de harmony applicatie op een pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-05 14:23
Ik gebruik de Harmony Hub om meerdere apparaten in te schakelen en op het juiste kanaal te zetten (waar deze voor bedoeld is). Echter schakelt de Harmony Hub mijn TV geheel willekeurig niet altijd uit. Hij schakelt de TV wel altijd in. De TV wordt vaker niet uitgeschakeld, dan wel. We zetten de TV niet aan/uit met een andere afstandsbediening.

Ik schakel:
- Logitech Harmony Elite Hub + Afstandsbediening/App
- Sony 55XD8005
- Onkyo TX-NR636

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Alle software updaten naar meest recente versie
- De IR extenders van de Hub op verschillende plekken geprobeerd
- Activiteiten van de Harmony opnieuw ingesteld
- Tweakers afgezocht naar een mogelijk antwoord

Hopelijk hebben jullie ideeën die ik nog kan proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
dennisdennis12 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:54:
@funske
Oke, ik veronderstelde dat je gebruik maakte van een harmony remote, en die kunnen alleen geüpdatet worden met de harmony applicatie op een pc.
Ik maak ook wel gebruik van een remote namelijk de Elite, maar het lijkt me raar dat deze alleen ge-update kan worden via een PC. Ik heb een iMac en als ik ga zoeken op internet geeft Logitech aan, dat alles met de iPhone en/of iPad te updaten is.
Maar goed ik heb gisteren zowel de hub en de remote gereset en opnieuw ingesteld.
Dus wordt het nu afwachten.....

Have Fun Funske

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funske
@Thomas20 Je zou kunnen kijken of je in het apparaat een vertraging o.i.d. kunt invoeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0gGxfnWQKg423pelpa-82rHabE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UlNFLQgNniOBzY0bAhcjr0XI.jpg?f=fotoalbum_large

Of in de activiteit bij 'Eindreeks bewerken' een keer de opdracht 'tv uitzetten' toevoegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uFJvlzAQtaeTwiUiUXt-4lo8s00=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mU2YLCec4wppKveoadXi34iD.jpg?f=user_large

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Thomas20 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:29:
Ik gebruik de Harmony Hub om meerdere apparaten in te schakelen en op het juiste kanaal te zetten (waar deze voor bedoeld is). Echter schakelt de Harmony Hub mijn TV geheel willekeurig niet altijd uit. Hij schakelt de TV wel altijd in. De TV wordt vaker niet uitgeschakeld, dan wel. We zetten de TV niet aan/uit met een andere afstandsbediening.

Ik schakel:
- Logitech Harmony Elite Hub + Afstandsbediening/App
- Sony 55XD8005
- Onkyo TX-NR636

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Alle software updaten naar meest recente versie
- De IR extenders van de Hub op verschillende plekken geprobeerd
- Activiteiten van de Harmony opnieuw ingesteld
- Tweakers afgezocht naar een mogelijk antwoord

Hopelijk hebben jullie ideeën die ik nog kan proberen :)
Het "PowerOff" commando opnieuw aanleren m.b.v de originele remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Thomas20 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:29:
Echter schakelt de Harmony Hub mijn TV geheel willekeurig niet altijd uit. Hij schakelt de TV wel altijd in. De TV wordt vaker niet uitgeschakeld, dan wel.
Niet stiekem ergens iets van HDMI CEC aanwezig die roet in het eten gooit :?

Ik zie een TV of Versterker firmware update zoiets wel stiekem inschakelen eerlijk gezegd :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-05 14:23
funske schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:21:
@Thomas20 Je zou kunnen kijken of je in het apparaat een vertraging o.i.d. kunt invoeren.
Thanks! Ik heb dit ingesteld, van 100ms naar 300ms. Paar keer getest en de TV gaat iedere keer uit! We gaan zien wat dit in de toekomst doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
sverzijl schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:37:
[...]

Heb mijn Harmony One al een aantal jaar niet hoeven aanpassen, maar nu met nieuwe mediaplayer wilde ik dit weer eens gaan doen.
In de ' nieuwe' MyHarmony software kan ik bijv niet een delay toevoegen van x-seconden...
Dat had ik dus ook, heb de software al een paar jaar niet meer gewijzigd maar heb nu sinds een week of 3 een nieuwe tv. Dus ik wou vandaag toch nog wat wijzigingen aanbrengen maar ik krijg de remote niet meer gekoppeld?! Nu heb ik ook een andere laptop dan waar hij initieel mee is geinstalleerd maar deze reageert er totaal niet op! Zowel bij de MyHarmony software als de oude v7.7 Harmony software. Iemand anders dat ook wel eens ervaringen misschien? Zit nu al een tijdje te zoekn maar kom er niet uit, hij blijft hangen in de 'communicating' stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

BadWampa schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:19:
Dat had ik dus ook, heb de software al een paar jaar niet meer gewijzigd maar heb nu sinds een week of 3 een nieuwe tv. Dus ik wou vandaag toch nog wat wijzigingen aanbrengen maar ik krijg de remote niet meer gekoppeld?!
Nu heb ik ook een andere laptop dan waar hij initieel mee is geinstalleerd maar deze reageert er totaal niet op! Zowel bij de MyHarmony software als de oude v7.7 Harmony software. Iemand anders dat ook wel eens ervaringen misschien?
Zit nu al een tijdje te zoekn maar kom er niet uit, hij blijft hangen in de 'communicating' stap.
Misschien van toepassing : Die twee bijten elkaar en kunnen niet naast elkaar draaien!

Pak dus je Task Manager erbij en zorg ervoor dat de processen van die twee niet tegelijk actief zijn! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
BadWampa schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:19:
[...]

Dat had ik dus ook, heb de software al een paar jaar niet meer gewijzigd maar heb nu sinds een week of 3 een nieuwe tv. Dus ik wou vandaag toch nog wat wijzigingen aanbrengen maar ik krijg de remote niet meer gekoppeld?! Nu heb ik ook een andere laptop dan waar hij initieel mee is geinstalleerd maar deze reageert er totaal niet op! Zowel bij de MyHarmony software als de oude v7.7 Harmony software. Iemand anders dat ook wel eens ervaringen misschien? Zit nu al een tijdje te zoekn maar kom er niet uit, hij blijft hangen in de 'communicating' stap.
Wat je ook kunt doen is de Logitech helpdesk bellen; zij hebben mij altijd heel goed geholpen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-06 21:24
Graag wil ik mij laten adviseren voor het volgende.

Ik ben in het bezig van een LG C9 TV en een JBL 9.1 Soundbar
Op die laatste zit mijn Nvidia Shield 2019 Pro aangesloten
Op mijn Tv zit aangesloten mijn Soundbar (EARC), PS4, Caiway, PC
Hier wil ik nog meer op aansluiten indien gewenst en ben dus op zoek naar een HDMI Splitter.
Ook wil ik in de toekomst weer een nieuwe Logitech Harmony aanschaffen want mijn defecte mis ik wel.

Nu de vraag.....hebben jullie ervaring met een Logitech Harmony in combinatie met een HDMI splitter?
maw die dus ook de juiste input op de splitter kan selecteren al naar gelang wat ik daar aan hang?

Zo ja....Welke HDMI splitter werkt het beste met een Harmony??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
Hangt een beetje af wat je wil aanschaffen, denk ik.
Destijds heb ik een hele simpele goedkope HDMI-splitter met afstandsbediening (AB) gebruikt en deze kun je prima gebruiken samen met een Logitech Harmony mèt AB. Want met die Logitech AB kun je m.b.v. de AB van de splitter de signalen leren voor de Logitech AB.
Als je alleen een Hub wil gebruiken samen met een iPhone of zoiets, dan zal dit lijkt mij niet lukken, want de iPhone kan die codes van de Ab van de splitter niet ontvangen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
funske schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:03:
Hangt een beetje af wat je wil aanschaffen, denk ik.
Destijds heb ik een hele simpele goedkope HDMI-splitter met afstandsbediening (AB) gebruikt en deze kun je prima gebruiken samen met een Logitech Harmony mèt AB. Want met die Logitech AB kun je m.b.v. de AB van de splitter de signalen leren voor de Logitech AB.
Als je alleen een Hub wil gebruiken samen met een iPhone of zoiets, dan zal dit lijkt mij niet lukken, want de iPhone kan die codes van de Ab van de splitter niet ontvangen.
Dank voor je reactie.
Ik wil inderdaad wel Logitech Harmony met AB.
Weet je nog welke splitter het was en waar je die hebt gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
Buzzie schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:20:
[...]

Dank voor je reactie.
Ik wil inderdaad wel Logitech Harmony met AB.
Weet je nog welke splitter het was en waar je die hebt gekocht?
Ik heb even flink gezocht en heb hem gevonden.
Het is een Maxxter 3 ports HDMI interface switch, zoiets als deze
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYP0XLxElBbYWt0J-LcIeAqsnW0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q0dNqrSvK8CsIwZr4Iq1Kd7j.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mae5ZBPOydhkU_EUOLyZ8EQxAFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NIEAdptfuv6WHXK0wNf3pMYG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLvJZqr5RZ-ltJ6ruoeyb0qB0nc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W6T6sd7BtuCGfdodfSqXWJ3u.jpg?f=fotoalbum_large

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
nero355 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:55:
[...]

Misschien van toepassing : Die twee bijten elkaar en kunnen niet naast elkaar draaien!

Pak dus je Task Manager erbij en zorg ervoor dat de processen van die twee niet tegelijk actief zijn! ;)
Thanks, maar dat was niet het probleem. Had het eerst geprobeerd met de een en toen met de andere. Dus na een deinstallatie en opnieuw starten.
funske schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:09:
[...]

Wat je ook kunt doen is de Logitech helpdesk bellen; zij hebben mij altijd heel goed geholpen.
Ook nog met zo'n oude remote? Zal toch niet zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
[b]BadWampa schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:24:
[...]
Ook nog met zo'n oude remote? Zal toch niet zeker?
Zij hebben nieuwe software uitgebracht. Als er nergens een waarschuwing gegeven wordt, dat de remote niet meer zou werken met die nieuwe software, dan kun je ze best wel even bellen.

Ik heb ze ook wel eens gebeld buiten de garantieperiode omdat ik problemen had met mijn account. En ben toen uitstekend geholpen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
funske schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:58:
[...]

Ik heb even flink gezocht en heb hem gevonden.
Het is een Maxxter 3 ports HDMI interface switch, zoiets als deze
Thanks dank je wel !!
Meteen besteld en afwachten of hij het goed doet.
Dan hopelijk binnenkort de 950 halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Hier gaat de Logitech Harmony HUB + companion de deur uit. :(

Ik ben klaar met de steeds weer falende aansturing van mijn Philips Hue-lampen (aan / uit + aanpassen helderheid) en Sonos-installatie (aanpassen volume). Dan werkt het een tijd en dan weer een tijd niet.

Het bovenstaande probleem doet zich al enige tijd voor en ik ben niet de enige.

[ Voor 5% gewijzigd door Yonix op 22-10-2020 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Bij mij werkt het samen met Philips Hue en Denon HEOS uitstekend.
Alleen ga ik geen helderheid aanpassen, maar gewone scenes aan en uit zetten. En het geluidsniveau aanpassen van mijn HEOS Home Cinema gaat prima m.b.v. Harmony Elite.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:00
Heeft iemand hier toevallig een tip voor een Harmony 350 en een Philips tv , waarvan in met geen mogelijkheid de knoppen Chanel Up en Chanel Down goed geprogrammeerd krijg, niet via MyHarmony maar ook niet via inleren met de originele AB.

Enige wat er wel gebeurd via inleren is dat de kanalen 2 of soms drie/vier kanalen voor/achter uit schiet?
Eigenlijk is dit de eerste keer dat ik problemen met Harmony ervaar…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10-06 18:48
Anoniem: 499527 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:10:
[...]

Als je die prijzen op de website aanhoudt wel ja, maar die betaal je nergens.

[...]

Dus los kopen is ~100 euro goedkoper dan de Elite set.
Schiet mij maar lek 8)7
Dat was ook toen ik de Touch en de Smart Control kocht.

Het enige nadeel van de smart control is dat de "rubberen" knoppen nogal slijtgevoeling zijn.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Habana schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:05:
Heeft iemand hier toevallig een tip voor een Harmony 350 en een Philips tv , waarvan in met geen mogelijkheid de knoppen Chanel Up en Chanel Down goed geprogrammeerd krijg, niet via MyHarmony maar ook niet via inleren met de originele AB.

Enige wat er wel gebeurd via inleren is dat de kanalen 2 of soms drie/vier kanalen voor/achter uit schiet?
Eigenlijk is dit de eerste keer dat ik problemen met Harmony ervaar…..
Helpdesk vragen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:00
Ja dat lijkt mij ook het beste, Maandag maar even bellen.. ;)

De AB is ieder geval niet defect, progameer ik hem voor bv. een Humax box dan werkt alles prima..

Update: Ik heb voor de gein eens een ander model Philips tv ingesteld en eigenlijk het zelfde probleem met de Chanel up en down verder werkt alles prima, maar na inleren met de originele AB werkte het nu wel na behoren. ;)

Toch nog even een kleine aanvulling, Ik denk dat het probleem met het in leren in de originele AB zit, van deze Phillips AB ieder geval, je moet maar heel even (snel) de betreffende toets indrukken om het goed te laten gaan, druk je net wat te lang lijkt het erop dat deze het signaal meerdere keren uitzend en dan ga je meerdere kanalen tegelijk voor/achteruit met je Harmony..

[ Voor 71% gewijzigd door Habana op 28-10-2020 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 11:53

Tijntje

Hello?!

Is er hier iemand bij wie de Hub en Elite of 950 de goede tijd weergeeft.
Het lijkt dat er een probleem is met de tijd servers bij Logitech er zijn meerdere mensen die het probleem melden.
Vervelende is dat je niet handmatig de tijd kan veranderen op de afstandsbediening
https://www.reddit.com/r/...d_of_bst_timezone_issues/

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 13:36
Kan misschien komen omdat de VS dit weekend pas van zomertijd afstapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:29
De tijd op dat ding. Daar kijk ik nou echt nooit naar. Wist niet eens dat het er stond.

Staat ook helemaal fout dus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aqg6cvX6s6cRa98kpFQtJseacoo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M8iuseiqwbLDd7t9bob6rtn0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Tijntje schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:26:
Is er hier iemand bij wie de Hub en Elite of 950 de goede tijd weergeeft.
Het lijkt dat er een probleem is met de tijd servers bij Logitech er zijn meerdere mensen die het probleem melden.
Vervelende is dat je niet handmatig de tijd kan veranderen op de afstandsbediening
https://www.reddit.com/r/...d_of_bst_timezone_issues/
Hier was dat ook zo, maar sinds vandaag is ie weer goed. Heeft misschien toch te maken met hierboven werd gezegd: in Amerika zijn ze dit weekend naar de wintertijd overgestapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 11:53

Tijntje

Hello?!

Hulliee schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:49:
[...]

Hier was dat ook zo, maar sinds vandaag is ie weer goed. Heeft misschien toch te maken met hierboven werd gezegd: in Amerika zijn ze dit weekend naar de wintertijd overgestapt?
:D ik had vandaag nog niet gekeken maar het is inderdaad vandaag weer juist. Zal inderdaad wel te maken met de Daylight saving in de US

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Heeft iemand een idee op welke radiofrequentie(s) de Harmony Companion communiceert tussen remote en hub?

Sinds een week of 2 heb ik problemen met de afstandbediening. Meestal begint het 's ochtends, dan kan ik ineens niets meer met de remote bedienen. Via de app lukt het op zo'n moment wel. Het lijkt ook elke keer rond dezelfde tijd (zo tussen 7:15 en 7:30) te starten en dan is voor een uur of langer bedienen via remote niet mogelijk. Ik krijg steeds meer het idee dat er ergens een stoorzender zit die het signaal van de remote wegdrukt. Zelfs als ik de remote direct op de hub leg, ontvangt deze het signaal niet. Ik heb geprobeerd de remote opnieuw te pairen, wat alleen lukt als die mogelijke stoorzender er niet is. Batterij had ik voor de zekerheid ook maar vervangen.

Zoeken op internet geeft een aantal verschillende antwoorden, zowel de 2,4GHz band komt naar boven maar ook 433MHz wordt genoemd. De eerste lijkt mij niet heel waarschijnlijk aangezien ik geen storingen zie op de WiFi kanalen, dan zou de 433MHz band overblijven. Ik heb wel een scanner, maar die werkt alleen met voorgeprogrammeerde frequenties en om handmatig alle kanalen in stapjes van 12,5kHz af te gaan is monnikenwerk. Als iemand weet op welke frequenties de remote met de hub kan communiceren, kan ik misschien wel achterhalen of er inderdaad een stoorzender is (en wie weet kan ik zelfs dan achterhalen uit welke richting het vandaan komt).

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
yodeluxe schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:17:
Heeft iemand een idee op welke radiofrequentie(s) de Harmony Companion communiceert tussen remote en hub?

Sinds een week of 2 heb ik problemen met de afstandbediening. Meestal begint het 's ochtends, dan kan ik ineens niets meer met de remote bedienen. Via de app lukt het op zo'n moment wel. Het lijkt ook elke keer rond dezelfde tijd (zo tussen 7:15 en 7:30) te starten en dan is voor een uur of langer bedienen via remote niet mogelijk. Ik krijg steeds meer het idee dat er ergens een stoorzender zit die het signaal van de remote wegdrukt. Zelfs als ik de remote direct op de hub leg, ontvangt deze het signaal niet. Ik heb geprobeerd de remote opnieuw te pairen, wat alleen lukt als die mogelijke stoorzender er niet is. Batterij had ik voor de zekerheid ook maar vervangen.

Zoeken op internet geeft een aantal verschillende antwoorden, zowel de 2,4GHz band komt naar boven maar ook 433MHz wordt genoemd. De eerste lijkt mij niet heel waarschijnlijk aangezien ik geen storingen zie op de WiFi kanalen, dan zou de 433MHz band overblijven. Ik heb wel een scanner, maar die werkt alleen met voorgeprogrammeerde frequenties en om handmatig alle kanalen in stapjes van 12,5kHz af te gaan is monnikenwerk. Als iemand weet op welke frequenties de remote met de hub kan communiceren, kan ik misschien wel achterhalen of er inderdaad een stoorzender is (en wie weet kan ik zelfs dan achterhalen uit welke richting het vandaan komt).
Ik heb de laatste tijd ook problemen met de companion afstandsbediening. Met name als ik een activiteit wil starten of stoppen. Dan denk ik ook dat de batterij leeg is of dat die niet goed werkt.
Maar als ik toch lang wacht (makkelijk meer dan 10 seconden), dan springt alles wel aan. Dus ergens zit er een grote vertraging in. Als de activiteit eenmaal is gestart werkt de companion wel snel. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als je met de app de Hub aanstuurt, heeft hij dan ook vertraging? Dan kan je de afstandsbediening of het draadloze signaal uitsluiten.

Een jaar geleden oid had ik dezelfde problemen, maar dat werd toen met een nieuwe firmware opgelost. Ben je up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
willemd schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:38:
Als je met de app de Hub aanstuurt, heeft hij dan ook vertraging? Dan kan je de afstandsbediening of het draadloze signaal uitsluiten.

Een jaar geleden oid had ik dezelfde problemen, maar dat werd toen met een nieuwe firmware opgelost. Ben je up to date?
Zojuist via de app de TV activiteit gestart en het duurt maar liefst 25 seconden tot de activiteit start. Al die tijd staat in de app dat die de activiteit aan het starten is. Ik heb een sync afgetrapt maar de Hub software versie blijft hetzelfde (4.15.280). Was dus al up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
Mr_Blobby schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:24:
[...]
Ik heb de laatste tijd ook problemen met de companion afstandsbediening. Met name als ik een activiteit wil starten of stoppen. Dan denk ik ook dat de batterij leeg is of dat die niet goed werkt.
Maar als ik toch lang wacht (makkelijk meer dan 10 seconden), dan springt alles wel aan. Dus ergens zit er een grote vertraging in. Als de activiteit eenmaal is gestart werkt de companion wel snel. Heel irritant.
Heb je niet binnen de startreeks ergens per ongeluk een vertraging geplaatst? Ik heb zelf een paar functies op die manier moeten instellen omdat anders de opeenvolgende commando's te snel gingen voor een apparaat. Zeker als naast de remote ook met de app die vertraging ervaart zou ik het daarin zoeken.

Deze avond was het voor mij in ieder geval weer raak, ik wilde het volume aanpassen maar werkte ineens weigerde de remote het commando door te geven. Pas anderhalf uur later was die vermoedelijke stoorzender weer uit de lucht. Ik probeer al allerlei frequenties binnen de 433MHz band en luister of ik dan de remote hoor, maar tot nu toe nog geen resultaat. Ik hoop dus echt dat iemand weet op welke frequenties ik het moet zoeken, want nu moet ik een paar duizend combinaties met de hand intoetsen om dan telkens te luisteren bij gebruik van de remote :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:06
yodeluxe schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:42:
[...]

Deze avond was het voor mij in ieder geval weer raak, ik wilde het volume aanpassen maar werkte ineens weigerde de remote het commando door te geven. Pas anderhalf uur later was die vermoedelijke stoorzender weer uit de lucht. Ik probeer al allerlei frequenties binnen de 433MHz band en luister of ik dan de remote hoor, maar tot nu toe nog geen resultaat. Ik hoop dus echt dat iemand weet op welke frequenties ik het moet zoeken, want nu moet ik een paar duizend combinaties met de hand intoetsen om dan telkens te luisteren bij gebruik van de remote :'(
Iemand die een paar KAKU setjes gekocht heeft in je buurt (KlikAanKlikUit)?

Paar avonden met een RFXcom of RF-link alle lampen die je in Domoticz kan zien schakelen en dan gaan die dingen wel in de prullenbak, dan zijn ze het wel beu. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
RobbieT schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:14:
[...]

Iemand die een paar KAKU setjes gekocht heeft in je buurt (KlikAanKlikUit)?

Paar avonden met een RFXcom of RF-link alle lampen die je in Domoticz kan zien schakelen en dan gaan die dingen wel in de prullenbak, dan zijn ze het wel beu. >:)
Ja, wie weet. Al denk ik niet dat ze anderhalf uur of langer met die dingen aan het spelen zijn, maar als dat wel zo zou zijn dan mogen ze wat mij betreft ook lekker om de haverklap dag en nacht aan en uit gaan zodat het zo snel mogelijk weer weg gaat.

Maar stel dat iemand iets dergelijks heeft (of wat voor apparaat dan ook dat op die band werkt), zou zoiets wel sterk genoeg zijn om het signaal van de remote weg te drukken zelfs als ik de remote op de hub leg?

Ik heb al wel zitten denken om, als niemand weet op welke frequenties de remote kan werken, maar een RTL-SDR ontvanger in huis te halen. Dat scheelt me enorm veel werk, al duurt het dan wel weer een tijd voordat die bezorgd zal zijn. En dan nog, als ik de frequentie op die manier weet te achterhalen weet ik nog niet eens wat ik verder moet doen, of misschien wel de Agentschap Telecom ingeschakeld moet worden. Tenminste, nog steeds aangenomen dat hier ergens een stoorzender staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:06
yodeluxe schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:05:
[...]

Ja, wie weet. Al denk ik niet dat ze anderhalf uur of langer met die dingen aan het spelen zijn, maar als dat wel zo zou zijn dan mogen ze wat mij betreft ook lekker om de haverklap dag en nacht aan en uit gaan zodat het zo snel mogelijk weer weg gaat.

Maar stel dat iemand iets dergelijks heeft (of wat voor apparaat dan ook dat op die band werkt), zou zoiets wel sterk genoeg zijn om het signaal van de remote weg te drukken zelfs als ik de remote op de hub leg?
Nee, die setjes storen wel op elkaar, omdat het totaal niet gecodeerd is, dus de buren kunnen per ongeluk met zo'n setje wat KAKU spul bij jou schakelen, daarom ben ik met KAKU gestopt.

Weerstationnetjes zitten op die frequentie, wat kinderspeelgoed, wat LPD portofoons, maar de sterkte van al die zenders zou erg laag moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
RobbieT schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:15:
[...]

Weerstationnetjes zitten op die frequentie, wat kinderspeelgoed, wat LPD portofoons, maar de sterkte van al die zenders zou erg laag moeten zijn.
Zou inderdaad wel moeten, maar ik vrees dat er dan iemand iets heeft wat veel meer vermogen heeft. Dat is wel een nadeel van die vergunningvrije band. Alleen jammer dat ik niet helemaal zeker weet of de remote ook in die band werkt. Ik heb wel met die scanner verschillende frequenties geprobeerd, maar tot nu toe kom ik alleen wat gesprekken en inderdaad diverse signalen van allerlei soorten apparatuur tegen. Geen sterke signalen weliswaar en ik heb al uit kunnen sluiten dat die apparatuur op die frequenties die ik heb gehoord niet het probleem veroorzaakt.

Vanmorgen was het in ieder geval weer zover, een paar uur was er weer niet met de remote te bedienen. Het lijkt wel alsof er een steeds langere periode iets aan het storen is. Ik ga maar het [RTL-SDR] De 25 euro allesontvanger topic goed doorlezen en zien of zo'n ontvanger kan helpen met detecteren van die storing, eerst maar erachter komen wat er precies speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 23:57

Illusion

(the art of)

yodeluxe schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:14:
[...]

Zou inderdaad wel moeten, maar ik vrees dat er dan iemand iets heeft wat veel meer vermogen heeft. Dat is wel een nadeel van die vergunningvrije band. Alleen jammer dat ik niet helemaal zeker weet of de remote ook in die band werkt. Ik heb wel met die scanner verschillende frequenties geprobeerd, maar tot nu toe kom ik alleen wat gesprekken en inderdaad diverse signalen van allerlei soorten apparatuur tegen. Geen sterke signalen weliswaar en ik heb al uit kunnen sluiten dat die apparatuur op die frequenties die ik heb gehoord niet het probleem veroorzaakt.

Vanmorgen was het in ieder geval weer zover, een paar uur was er weer niet met de remote te bedienen. Het lijkt wel alsof er een steeds langere periode iets aan het storen is. Ik ga maar het [RTL-SDR] De 25 euro allesontvanger topic goed doorlezen en zien of zo'n ontvanger kan helpen met detecteren van die storing, eerst maar erachter komen wat er precies speelt.
Als het langere tijd echt hard zend, dan denk ik vooral aan slechte bewakingscamera’s en babyfoons.
Gezien het alleen op bepaalde tijd is, zou ik op de babyfoon inzetten. Zijn er Recent buren bevallen?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
Illusion schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:12:
[...]

Als het langere tijd echt hard zend, dan denk ik vooral aan slechte bewakingscamera’s en babyfoons.
Gezien het alleen op bepaalde tijd is, zou ik op de babyfoon inzetten. Zijn er Recent buren bevallen?
Niet dat ik weet, in ieder geval niet de directe buren maar in een appartementencomplex is het altijd lastiger om te weten wat er speelt, in ieder geval hier. Gisterenavond was de stoorzender gelukkig niet actief, maar deze ochtend weer wel. Dat lijkt op dit moment wel het meest consequente te zijn, dat het elke ochtend stoort. Voor hoe lang is de vraag, meestal begint het ergens rond 7:30 en is na anderhalf uur wel klaar, maar soms gaat het langer door net zoals gisteren en zo te merken vandaag dus ook.

Als alles meezit wordt vanavond zo'n RTL-SDR ontvanger bezorgd. En dan maar hopen dat de remote op een frequentie werkt die die ontvanger kan oppikken. Ik ben toch nieuwsgierig wat voor signaal het is dat zo stoort.

/Aanvulling 21:58
Inmiddels is de ontvanger binnen en heb ik al wat testen kunnen uitvoeren. Teleurstellend helaas, op de 433MHz band geen aanwijzing gevonden dat de remote daarop werkt. Het kan natuurlijk zijn dat ik die RTL-SDR ontvanger niet goed gebruik, dus daar ga ik nog wel naar kijken, al ontvang ik wel diverse andere signalen dus het lijkt oké. Ik heb intussen ook gevonden dat sommige Logitech apparatuur rondom de 27MHz (jawel, het bakkie) heeft zitten, maar ook daar niets gevonden. Nu hoop ik niet dat het uiteindelijk toch rond de 2,4GHz zit, dat kan die ontvanger niet aan. Maar ik las ook ergens iets rond 864-868MHz, dus daar ga ik nog wel proberen of er iets te zien/horen is.

Begin deze avond was het weer raak. Wat deze keer opviel, was dat toen ik het volume van de versterker iets hoger wilde zetten, dat de hub dat commando bleef herhalen tot de versterker op maximaal stond (en ook daarna bleef de led op de hub knipperen dat die maar bezig bleef). Gelukkig dat ik die versterker zelf al op een maximum volume had ingesteld dat lager lag dan wat die werkelijk aan zou kunen en daardoor de speakers niet overstuurd werden (of iig dat er geen overstuurde buren zouden aankloppen ;)). Dat was gelijk het moment dat daarna geen commando van de remote door kwam, pas ruim een uur later ging het weer goed.

[ Voor 38% gewijzigd door yodeluxe op 07-11-2020 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
Helaas heb ik met die RTL-SDR niet de frequentie weten te vinden van de remote. Wel was het afgelopen zondag bijna de hele dag raak. Die keer zag de router (een Fritz!Box) wel een storing op kanaal 11 (2462MHz range). 100 procent zekerheid heb ik niet, want na een herstart (moest toch een firmware update doen van die router) was die storing niet meer te zien terwijl de remote de rest van de dag geen contact kon krijgen met de hub.

Maandag was de storing ineens weg, remote geeft geen probleem meer. Hopen dat het zo blijft!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-06 15:03
Ik ben zelf een tevreden gebruiker van de Harmony Ultimate en HUB.

Maar nu ben ik opzoek naar een universele afstandsbediening voor mijn oude heer van 70.
Dit omdat hij meerdere afstandsbedieningen heeft voor zijn gehele setup. Tv, Yamaha receiver, Ziggo box en blu-ray speler. Hier heeft hij soms wat problemen mee omdat het veel bij elkaar is en veel wisseling is in afstandsbedieningen. Ik wil het graag makkelijker voor hem maken met één universele afstandsbediening. Gewoon simpel, het moet makkelijker worden.

Zal een Harmony 350 daar een goede kanshebber voor zijn? Andere suggesties zijn uiteraard meer dan welkom. Het gaat om gemak en eenvoud, hi-tech en ingewikkeld houden we voor ons Tweakers zelf. :*)
Pagina: 1 ... 40 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.

Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony