Toevallig liep ik hier vandaag ook tegenaan. Heb mijn Harmony One al een aantal jaar niet hoeven aanpassen, maar nu met nieuwe mediaplayer wilde ik dit weer eens gaan doen.sonsan schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:46:
Ik heb een Harmony One en altijd de Logitech Remote software gebruikt totdat ik het advies kreeg om te updaten naar MyHarmony software.
Na deze een tijdje gebruikt te hebben toch weer terug gegaan naar de oudere Remote software. Volgens mij kan ik bij de oudere software veel meer aanpassen dan bij MyHarmony zoals, tijd, geluid bij aanraken, favorieten op het eerste scherm bij activiteit tv kijken enz. Meer mensen ervaren?
In de ' nieuwe' MyHarmony software kan ik bijv niet een delay toevoegen van x-seconden, waarna ik de input van mijn versterker daarna op TV kan zetten bijv (de initiele input zetten gaat wel eens mis omdat de Harmony One niet lang genoeg wacht). Met de oude software kon ik hier simpelweg een action toevoegen :
1) Wait 2 seconds
2) Set input to TV
Met de nieuwe MyHarmony software bestaat die mogelijkheid niet meer. Daar kan ik alleen een delay + command toevoegen. En bij de beschikbare commands staat niet iets als ' TVinput'. Ook vind ik nergens de mogelijkheid om custom IR codes toe te voegen/te leren die niet in de Logitech database staan. (dat zat er dan nog wel in:)
Ik blijf de oude software dan ook maar gebruiken, werkt nog wel gelukkig.
Was ook al aan het kijken naar een vervanging voor de 2 Harmony Ones die ik nu gebruik (2 toetsen reageren niet zo goed meer), maar ik kan niet bepaald warm lopen voor de mogelijke vervangers van Logitech. De 950 heeft geen numerieke hard buttons meer en de reviews mbt het touchscreen zijn weinig bemoedigend. De 665 zou kunnen, maar voelt als een downgrade tov de oude Harmony One.