[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 41 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:38
Al geruime tijd tevreden met mijn harmony hub elite en nu ik de nieuwe Shield Pro heb zit ik met een uitdaging om de Netflix knop van de shield op de Elite te krijgen.
De shield is toegevoegd en ik kan alles keurig bedienen met de Elite. Schakelen tussen TV activiteit ( Panasonic/ Marantz ) shield gaat goed en koppeling van toetenboard op de shield is ook gelukt.
Echter kan ik nergens de rechtstreeks knop van Netflix terug vinden op de harmony.
Ook het handmatig toevoegen van de Netflix knop lukt niet via de windows applicatie.
Shield is met automatisch zoeken en handmatig product code invoeren getest maar de Netflix button komt er niet in.
Gevolg is dat ik alleen de Netflix activiteit kan toevoegen van mijn TV (panasonic CX800) maar die wil ik niet.
Zit al geruime tijd internet af te zoeken voor een oplossing maar ik ziet het even niet. Misschien heeft hier iemand de gouden tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 17:03
Je kan toch elke knop elke functie toewijzen?

https://support.myharmony...al-buttons-on-your-remote

Mogelijk kan je ook bij favorieten zelfstanding een knop toevoegen

https://support.myharmony...nd-favorite-channel-icons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Probleem is dat het handmatig toewijzen niet lukt, deze niet reageert op het drukken van de shield remote knoppen.
En alles met zelfstandig toevoegen heeft weinig zin omdat de netflix button er niet tussen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:49
Is de Shield remote een IR of RF remote?
Kun je de remote op IR zetten?
De Harmony helpdesk is overigens zeer goed, probeer die eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
De remote is IR en RF en bluetooth

Ik heb inmiddels antwoord van logitech

The Netflix button is no part of the BT commands available for the Nvidia Shield, so it is not possible to add this button to the Elite, but if you can reach Netflix with maybe the Home button, Direction buttons and OK, I can make a sequence of this and add this sequence to a button on your remote and you will still be able to start Netflix from your Elite remote.

Probleem is dat de start positie alleen hetzelfde is bij een koude start en niet vanaf sleep stand of als je even tussen tv/ PS4 en shield wisselt en daardoor en sequence programmering niet goed zal werken.

dit heb ik nog gevonden op nvidea shield

https://shield.nvidia.com/blog/shield-tips-tricks

Use Your Controller or Remote’s IR Blaster to Control your SHIELD

Head over to Settings and go to Display & sound. Once there select Power or Volume control. Next select Setup IR for TV and you’ll be walked through the necessary steps. This process will let you know if your TV, soundbar, or AV receiver supports this feature. You’ll have to repeat the above steps for each device you’re setting up.

Control your SHIELD TV with the Logitech Harmony Hub

Harmony Hub-based Logitech remotes can now control your SHIELD TV over Bluetooth. This is a huge improvement over the original implementation which used IR and required a direct line of sight between the hub and your SHIELD. With bluetooth, your SHIELD or Harmony Hub can now be tucked away in your media cabinet without worrying about your connection. As an added bonus, you’ll find the controls more responsive and snappier than with IR. Follow this link to get started.

Maar ik ben bang dat het bij het volume control blijft over IR.
Ga vanavond nog even kijken of het lukt via een omweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Novarion schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:07:
Ik ben zelf een tevreden gebruiker van de Harmony Ultimate en HUB.

Maar nu ben ik opzoek naar een universele afstandsbediening voor mijn oude heer van 70.
Dit omdat hij meerdere afstandsbedieningen heeft voor zijn gehele setup. Tv, Yamaha receiver, Ziggo box en blu-ray speler. Hier heeft hij soms wat problemen mee omdat het veel bij elkaar is en veel wisseling is in afstandsbedieningen. Ik wil het graag makkelijker voor hem maken met één universele afstandsbediening. Gewoon simpel, het moet makkelijker worden.

Zal een Harmony 350 daar een goede kanshebber voor zijn? Andere suggesties zijn uiteraard meer dan welkom. Het gaat om gemak en eenvoud, hi-tech en ingewikkeld houden we voor ons Tweakers zelf. :*)
Ik zou de pricewatch: Logitech Harmony 350 Control nooit kopen en altijd voor de pricewatch: Logitech Harmony 650 of de pricewatch: Logitech Harmony 665 kiezen, zolang je alleen te maken hebt met infrarood apparatuur! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:38
@nero355 @Novarion Vanwege de bouwkwaliteit van m'n laatste twee 650 ben ik maar overgestapt op de 950. De 950 heeft alleen geen vriendelijk instapprijs , dus beginnen met een 665 is een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

biomass schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:56:
@nero355 @Novarion Vanwege de bouwkwaliteit van m'n laatste twee 650 ben ik maar overgestapt op de 950. De 950 heeft alleen geen vriendelijk instapprijs , dus beginnen met een 665 is een goed idee?
Ik was effe vergeten dat de 950 er ook nog was, want boven de pricewatch: Logitech Harmony 665 zie ik alleen de pricewatch: Logitech Harmony Elite als optie eerlijk gezegd :)
En dan voor de oude prijs van rond de € 180 of zo...

Maar wat ik dus al zei : De pricewatch: Logitech Harmony 665 is prima, zolang je apparatuur alleen via infrarood werkt!

[ Voor 3% gewijzigd door nero355 op 17-11-2020 23:14 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:08
Ze blijven maar duurder worden de companion en elite. Lijkt ook wel het aanbod minder word. Heb wel eens eerder gevraagd maar zijn er signalen dat ze ermee stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:40
Ik heb een 650 en geraak er niet echt aan uit hoe ik de volgende situatie best implementeer.

We hebben achter onze TV een bias light (LED strip) die met IR goed te bedienen is, en ook gekend is bij Logitech/Harmony. Ik had bij al mijn activiteiten dat de LEDs aangaan bij de start van de activity en terug uit op het einde. Echter omdat we soms ook zonder LED willen kijken, heb ik in elke activity ook een button voorzien om de LEDs terug uit te doen.

Het eerste probleem is dat die LEDs enkel aan en uit te zetten zijn met een toggle. Om te beginnen heb ik een probleem dat als ik zelf een PowerToggle toevoeg als knop bij een activity, de Harmony zich daar niets van aan trekt bij het bepalen van de aan/uit-status. Als je dus tijdens de activity de LEDs uitzet met die knop, weet de Harmony blijkbaar niet dat ze dan uit zijn, ondanks dat het dus wel via de PowerToggle is die hij zelf ook gebruikt voor start/einde activity. Gevolg: in dat geval gaat de strip op het einde van de activity terug aan en moet ik het dan via Help fixen.

Ik dacht anderzijds ook van de LEDs niet te activeren bij het start van een activity, vooral ook omdat mijn vrouw de LEDs nooit aan wil. Dus zou ik dan gewoon willen dat je manueel de LEDs moet aanzetten via een knop in Acivity. Naast het feit dat dit nog altijd het powertoggle probleem zal hebben, blijkt het zelfs totaal niet mogelijk om dit te implementeren. Blijkbaar kan je in een activity enkel knoppen toevoegen van de devices die je deel liet uitmaken van de activity. En dat zorgt er dan weer automatisch voor dat ze bij de start van de activity aan gaan.

Iemand suggesties hoe ik het wel goed kan aanpakken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Twixie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 19:47:
Ik heb een 650 en geraak er niet echt aan uit hoe ik de volgende situatie best implementeer.

We hebben achter onze TV een bias light (LED strip) die met IR goed te bedienen is, en ook gekend is bij Logitech/Harmony. Ik had bij al mijn activiteiten dat de LEDs aangaan bij de start van de activity en terug uit op het einde. Echter omdat we soms ook zonder LED willen kijken, heb ik in elke activity ook een button voorzien om de LEDs terug uit te doen.

Het eerste probleem is dat die LEDs enkel aan en uit te zetten zijn met een toggle. Om te beginnen heb ik een probleem dat als ik zelf een PowerToggle toevoeg als knop bij een activity, de Harmony zich daar niets van aan trekt bij het bepalen van de aan/uit-status. Als je dus tijdens de activity de LEDs uitzet met die knop, weet de Harmony blijkbaar niet dat ze dan uit zijn, ondanks dat het dus wel via de PowerToggle is die hij zelf ook gebruikt voor start/einde activity. Gevolg: in dat geval gaat de strip op het einde van de activity terug aan en moet ik het dan via Help fixen.

Ik dacht anderzijds ook van de LEDs niet te activeren bij het start van een activity, vooral ook omdat mijn vrouw de LEDs nooit aan wil. Dus zou ik dan gewoon willen dat je manueel de LEDs moet aanzetten via een knop in Acivity. Naast het feit dat dit nog altijd het powertoggle probleem zal hebben, blijkt het zelfs totaal niet mogelijk om dit te implementeren. Blijkbaar kan je in een activity enkel knoppen toevoegen van de devices die je deel liet uitmaken van de activity. En dat zorgt er dan weer automatisch voor dat ze bij de start van de activity aan gaan.

Iemand suggesties hoe ik het wel goed kan aanpakken ?
Wat dingen om te proberen:
Als je een geschikte ab hebt en de lampen zijn geschikt, onder de 'lamp' knoppen hangen (dat ehb ik hier, wel met philips hue lampen).
of
Een activiteit 'led lampen' aanmaken.
of
De ledlampen als apparaat toevoegen en dan via je telefoon het apparaat 'los' bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
dragon2 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:24:
[...]
Een activiteit 'led lampen' aanmaken.
Zit je bij deze sowieso niet met het probleem dat je maar 1 activiteit tegelijk actief kunt hebben ? Zo had ik het toch altijd begrepen. Dus als je dan een Activiteit 'LED' kiest, dan zullen de TV e.d. uitgaan omdat ze geen deel uitmaken van de activiteit.

Maar hierdoor breng je me wel op een idee. Ik zou eigenlijk manueel de IR signalen van de LED-strip kunnen toevoegen aan het TV device (want ze horen sowieso samen), en dan kan ik wel voor elke activiteit die de TV gebruikt ook knoppen toevoegen voor het aan/uit zetten van de LED strip. Ik zou dan default de LED strip uit laten, maar kan dan tijdens de activiteit aan gezet worden. Enig nadeel is dat je dan vóór het einde van de activiteit (dus het indrukken van de All-Off knop) je zelf eerst de LEDs nog moet uitzetten, want anders ga je dan nog manueel naar je LED Device moeten om ze uit te zetten. Maar daar kan ik sowieso niet van onder, vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@Twixie

Maak gewoon twee Activiteiten aan en gebruik die om met of zonder LED lampen TV te kijken :
- Activiteit met LED lampen.
- Activiteit zonder LED lampen.

En als je gewoon die twee activiteiten ook gelijk als Aan/Uit knop gebruikt als het ware dan zal je ook geen problemen hebben met de LED lampen die ingeschakeld blijven : De Harmony weet namelijk wat er moet gebeuren, zolang je tussendoor niet zelf hebt zitten rommelen met die knop die je hebt toegevoegd of de afstandsbediening die bij de LED lampen hoort! :*)

• Twixie
nero355 schreef op zondag 6 december 2020 @ 00:10:
@Twixie
Maak gewoon twee Activiteiten aan en gebruik die om met of zonder LED lampen TV te kijken :
- Activiteit met LED lampen.
- Activiteit zonder LED lampen.
Is misschien interessant als je maar 1 activity hebt :p... Ik had er al 5 die de TV gebruiken, dus niet bepaald praktisch om te ontdubbelen. Denk sowieso niet dat je 10 activities kunt hebben op een 650.

Maar het is dus wel gelukt met mijn eigen fake device toe te voegen, en daarvan dan buttons te leren, met expliciet niets voor de built-in 'power on/off' zodat de Harmony de LEDs niet zelf kan aan/uit doen bij start/einde activity. Uiteraard heb ik dan wel mijn eigen button voor aan/uit en die kon ik dan gewoon aan een knop binnen de activity toekennen.

Enig 'probleempje', is dat wanneer je op het einde van een activity alles wil uitdoen, ik eerst zelf de LED strip moet uitdoen (met die activity button). Want anders moet ik dan eerst naar Device en daar dan de LEDs uitdoen, wat wel wat minder user friendly is. Maar dat is gewoon onvermijdelijk aangezien je bij een complete alles-uit state geen invididuele commando's kunt versturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Twixie schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:46:
Is misschien interessant als je maar 1 activity hebt :p...
IMHO gewoon de manier waarop je een Harmony gebruikt :P
Ik had er al 5 die de TV gebruiken, dus niet bepaald praktisch om te ontdubbelen. Denk sowieso niet dat je 10 activities kunt hebben op een 650.
Het aantal apparaten is beperkt, maar het aantal activiteiten lijkt onbeperkt te zijn volgens https://support.myharmony.com/en-nl/650 in ieder geval :
Adjust and tweak each of your buttons.

Create as many Activities as you'd like and tweak what each button does or which commands appear on the screen.
B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 08:47
Hoe kan ik zien op welke WIFI de HUB is afgesteld?

Ik heb een Harmony Elite met HUB maar deze werkt sinds een dag of 2 niet meer. Ik ben bezig geweest om hem opnieuw te installeren maar dat lukt me niet.

Als ik met mijn mobiele telefoon de Logitech app gebruik dan krijg ik de melding:
"Kan HUB niet vinden". Controleer of uw Harmony Hub is ingeschakeld en met hetzelfde netwerk als dit apparaat is verbonden".

Maar hoe of waar kan ik zien met welk netwerk de HUB is verbonden?

Ik heb de HUB al van de stroom afgehaald, maar dat had geen resultaat.
Ik heb mijn app verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar dat had geen resultaat.
Ik heb de WIFI 5Ghz in mijn modem uitgeschakeld zodat we alleen 2,4 hebben, maar dat had geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
103720 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:43:
Ik heb de HUB al van de stroom afgehaald, maar dat had geen resultaat.
Ik heb mijn app verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar dat had geen resultaat.
Ik heb de WIFI 5Ghz in mijn modem uitgeschakeld zodat we alleen 2,4 hebben, maar dat had geen resultaat.
Heb je zowel de Elite als de Hub al eens gereset?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cs8D0LC9hMzpl5aak3BG_loCU4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O6gNn7tGjRwVlqRRGCHgHRt0.jpg?f=fotoalbum_large

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
@funske , ja hoor, al meerdere keren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

103720 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:43:
Kijk eens rond op je accesspoints en zoek iets van een "Connected Clients" overzicht :)

De andere optie is via SSH erop inloggen en dan arp -a of arp -an uitvoeren :
nero@ThinkPad-T520-Nero:~$ arp -a
usg3-p-gateway.thuis.lan (10.0.0.138) at b4:fb:e4:24:34:5e [ether] on wlp3s0
unipi.thuis.lan (10.0.0.139) at b8:27:eb:20:f4:03 [ether] on wlp3s0
nero@ThinkPad-T520-Nero:~$ arp -an
? (10.0.0.138) at b4:fb:e4:24:34:5e [ether] on wlp3s0
? (10.0.0.139) at b8:27:eb:20:f4:03 [ether] on wlp3s0
nero@ThinkPad-T520-Nero:~$

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
@nero355 , oeps, dat gaat me echt boven m'n pet.

De stand van zaken op dit moment (nadat ik er gisteren een uurtje of 8 mee bezig ben geweest......)

is dat ik met de Logitech afstandsbediening en de HUB mijn televisie, AV-receiver en Ziggo Mediabox kan bedienen. Ook het maken van activiteiten lukt en werkt. Echter, ik heb ook een Nvidia Shield TV en die krijg ik niet aan de gang. Ik kan hem wel als apparaat invoeren via mijn desktop Logitech Harmony programma, maar als ik dat daarna synchroniseer naar mijn afstandsbediening dan werkt deze niet. Ik krijg dan de melding dat ik het via de Logitech Harmony Android App moet doen, maar daar zit een probleem.

Wat ik ook doe (en ik heb het nu al een keer of 48 geprobeerd), ik kan mijn mobiele Android Logitech Harmony app niet gekoppeld krijgen aan de HUB. Hij vindt 'm niet. Heb dus al meerdere keren de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd, heb de HUB al meerdere keren gerest maar wat ik ook doe, ik krijg ze niet gekoppeld.

Als ik via mijn pc inlog bij mijn Ziggo modem/router en ik kijk dan bij "Connected Devices" dan zie ik daar de "HarmonyHub" wel tussen staan met de gegevens:

MAC addres: C8:DB:26:0C:27:BC
IP address: 192.168.178.213/24

Maar zelfs als ik op mijn Android App dat IP adres handmatig ingeef (zonder de /24) dan nog zegt hij dat hij niets kan vinden.

Op de Harmony Elite afstandsbediening staat bij de INFO:
Hub: 4.15.280
Nest 1.1.4
HEOS: 1.1.7
Caseta: 1.3.2
RootCertificates: 1.1.10
Qivicon: 1.2.3

Wifi Netwerk:
(naam van ons netwerk)
Uitstekend

Verbonden: 192.168.178.213

Iemand die me verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
103720 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:31:
@nero355 , oeps, dat gaat me echt boven m'n pet.

De stand van zaken op dit moment (nadat ik er gisteren een uurtje of 8 mee bezig ben geweest......)

is dat ik met de Logitech afstandsbediening en de HUB mijn televisie, AV-receiver en Ziggo Mediabox kan bedienen. Ook het maken van activiteiten lukt en werkt. Echter, ik heb ook een Nvidia Shield TV en die krijg ik niet aan de gang. Ik kan hem wel als apparaat invoeren via mijn desktop Logitech Harmony programma, maar als ik dat daarna synchroniseer naar mijn afstandsbediening dan werkt deze niet. Ik krijg dan de melding dat ik het via de Logitech Harmony Android App moet doen, maar daar zit een probleem.

Wat ik ook doe (en ik heb het nu al een keer of 48 geprobeerd), ik kan mijn mobiele Android Logitech Harmony app niet gekoppeld krijgen aan de HUB. Hij vindt 'm niet. Heb dus al meerdere keren de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd, heb de HUB al meerdere keren gerest maar wat ik ook doe, ik krijg ze niet gekoppeld.

Als ik via mijn pc inlog bij mijn Ziggo modem/router en ik kijk dan bij "Connected Devices" dan zie ik daar de "HarmonyHub" wel tussen staan met de gegevens:

MAC addres: C8:DB:26:0C:27:BC
IP address: 192.168.178.213/24

Maar zelfs als ik op mijn Android App dat IP adres handmatig ingeef (zonder de /24) dan nog zegt hij dat hij niets kan vinden.

Op de Harmony Elite afstandsbediening staat bij de INFO:
Hub: 4.15.280
Nest 1.1.4
HEOS: 1.1.7
Caseta: 1.3.2
RootCertificates: 1.1.10
Qivicon: 1.2.3

Wifi Netwerk:
(naam van ons netwerk)
Uitstekend

Verbonden: 192.168.178.213

Je moet op de Shield instellen dat je een bt apparaat wilt verbinden. Heb je dat al wel gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
@dragon2 , ja, hij vindt dan het "Harmony Keyboard" en die heb ik ook gekoppeld. Maar dat heeft geen resultaat op het feit dat mijn Android App niet gekoppeld kan worden aan de HUB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:41
103720 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:31:

Je hebt echt de Harmony app nodig.

Wat is het IP-adres van je Android telefoon / tablet?
(M.a.w. zit het wel in hetzelfde bereik als de HUB)

Zit niet per ongeluk de HUB of je Android device op het guest netwerk bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Het IP adres van mijn telefoon,..als ik bij de Ziggo Connect Box kijk zie ik redelijk wat apparaten en een aantal ervan kan ik koppelen omdat de naam er bij staat. Mijn Motorola telefoon staat er niet tussen, maar er staan wel een aantal apparaten bij met het kenmerk "unknown". En die hebben de volgende IP-adressen (en daar achter staat "Connected To":

- 192.168.178.206/24 - Ethernet 2

- 192.168.178.94/24 - Wi-Fi 2.4G (Onze Wifinaam)

- 192.168.178.45/24 - Wi-Fi 2.4G (Onze Wifinaam)

- 192.168.178.101/24 - Wi-Fi 2.4G (Onze Wifinaam)

De Harmony Hub staat er dus ook tussen en heeft deze gegevens;
192.168.178.213/24 - Wi-Fi 2.4G (Onze Wifinaam)

[edit]: Inmiddels een stapje verder, heb nu nog het 'probleem' dat de afstandsbediening van de Logitech de Shield niet kan bedienen. Het scherm van de afstandsbediening geeft aan: "U moet de Harmony-app gebruiken om dit apparaat te koppelen".
Door het resetten van het e.e.a. is de koppeling in de Shield met het "Harmony Keyboard" verdwenen en als ik nu naar "Accesoires" zoek vindt hij de afstandsbediening niet meer.

[ Voor 24% gewijzigd door 103720 op 12-12-2020 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@103720

Waarom gebruik je eigenlijk niet gewoon de volledige applicatie vanaf een Windows PC of Laptop :?

Ik ben niet echt fan van app's onder Android/iOS/enz. voor dit soort dingen dus als het effe kan probeer dat eens gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
@nero355 Ik doe eigenlijk ook alles vanaf mijn pc met de desktop-software van de Logitech Harmony. Maar de afstandsbediening blijft maar aangeven dat ik m'n Harmony App moet gebruiken. Dus daar blijf ik op hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

103720 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:27:
@nero355 Ik doe eigenlijk ook alles vanaf mijn pc met de desktop-software van de Logitech Harmony. Maar de afstandsbediening blijft maar aangeven dat ik m'n Harmony App moet gebruiken. Dus daar blijf ik op hangen.
Dat komt omdat de grens tussen app en applicatie tegenwoordig helaas verdwenen is... ;( :r

Dus ik gok dat de Desktop Applicatie ook gewoon je probleem kan oplossen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 103720
Ga er gewoon mee verder....het heeft gewerkt, dus het zal ook weer moeten gaan werken. Al duurt het ook nog dagen voordat het me lukt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylotec
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 07:00
Ik zie op verschillende sites dat de Logitech harmony 950 en Elite als niet meer leverbaar staan? Als in nooit meer?
Iemand die meer informatie heeft?
Ik gebruik deze thuis om de hele zooi te bedienen en dit icm domotica.
Wou deze aan enkele klanten aanraden maar zie nu dat deze gestopt is???!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Mylotec schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:04:
Ik zie op verschillende sites dat de Logitech harmony 950 en Elite als niet meer leverbaar staan? Als in nooit meer?
Iemand die meer informatie heeft?
Ik gebruik deze thuis om de hele zooi te bedienen en dit icm domotica.
Wou deze aan enkele klanten aanraden maar zie nu dat deze gestopt is???!
Is al sinds dit voorjaar dat de prijs erg aan het stijgen is. Bij Logitech ook uitverkocht.

Ik zou je wel jammer als ze ermee stoppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:48
Hopelijk komt er een opvolger. Kan me niet voorstellen dat ze helemaal gaan stoppen met universele ab's. Ze zijn marktleider (en bijna monopolist), dus zullen er ook wel aardig op verdienen.

---edit---
Al blijft het een kutsysteem. As we speak werkt het weer eens niet. Reageert niet op de ab en app. Opnieuw opstarten wil ook niet baten.

[ Voor 28% gewijzigd door barrymossel op 19-12-2020 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
@barrymossel Daar heb ik geen ervaring mee. Bij mij werkt het altijd.
Al moet ik erbij zeggen hij een gedeelte v/d dag uitstaat, bij afwezig, 's nachts, en zo dus dagelijks opnieuw wordt gestart. - Hij zit een groep van apparatuur waarvan ik het niet nodig vind om aan te laten -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Hulliee schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:13:
@barrymossel Daar heb ik geen ervaring mee. Bij mij werkt het altijd.
Al moet ik erbij zeggen hij een gedeelte v/d dag uitstaat, bij afwezig, 's nachts, en zo dus dagelijks opnieuw wordt gestart. - Hij zit een groep van apparatuur waarvan ik het niet nodig vind om aan te laten -
Hier zeer regelmatig dat de hub niet reageert. Hij lijkt dan vast te zijn gelopen. Na een paar minuten (of een herstart) werkt het dan weer. Niet goed voor de WAF.
Maar net werkte zelfs de herstart niet. Kwartier later werkte het ineens wel weer.

Maar misschien heb ik gewoon een maandagmorgen product...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@barrymossel
Mijn Elite werkt altijd, die zendt rechtstreeks RF (BT???) naar de Hub. De Hub is bijna altijd online (groene led), maar soms is-ie van de wifi af (rode led). In alle gevallen werkt de Elite. Voor de Companion zal hetzelfde gelden, maar als je een Hub met bv je telefoon hebt, dan werkt het mogelijk niet. Gaat dat voor jou op?

Zorg voor een goed stabiel 2,4GHz wifi signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 15:37
Mijn ervaring met de Harmony is ook niet denderend... Ik heb ook vaak dat de TV niet aan of uit gaat, of dat het tv kastje op de verkeerde ingang aanspringt.

Ik zou het niet aanraden om bijv. bij mijn moeder te gebruiken, die zou dan ten einde raad zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 14:43
barrymossel schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:19:
[...]

Hier zeer regelmatig dat de hub niet reageert. Hij lijkt dan vast te zijn gelopen. Na een paar minuten (of een herstart) werkt het dan weer. Niet goed voor de WAF.
Maar net werkte zelfs de herstart niet. Kwartier later werkte het ineens wel weer.

Maar misschien heb ik gewoon een maandagmorgen product...
Ik heb hier ook regelmatig gehad dat de hub offline ging (rode led) en pas na een tijdje weer beschikbaar werd. Het vreemde was dat dit vaak rond dezelfde tijd was. Ik heb toen een keer de cloudtoegang uitgeschakeld en nu lijkt het weer prima te werken. Het enige nadeel is dan dat de Harmony niet meer met de Google Assistant te koppelen en de Harmony niet meer buiten mijn netwerk te benaderen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
Thomas20 schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:23:
Mijn ervaring met de Harmony is ook niet denderend... Ik heb ook vaak dat de TV niet aan of uit gaat, of dat het tv kastje op de verkeerde ingang aanspringt.

Ik zou het niet aanraden om bijv. bij mijn moeder te gebruiken, die zou dan ten einde raad zijn.
Bij mij werkt het super stabiel. Voor m'n tv gebruik ik één van de twee IR blaster. Misschien komt het signaal niet altijd goed over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:34
Het zal toch wel een keer tijd worden voor een nieuwe AB van Logitech.
Ik gebruik al een aantal jaren naar tevredenheid de harmony ultimate.

Belangrijkste functie welke ik mis is een ingebouwde microfoon om spraakbediening te doen.
Iemand die weet of dit op de roadmap staat?

Is er misschien een concurrent van logitech met dezelfde functionaliteit welke deze functie wel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
pitchdown schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:23:

Belangrijkste functie welke ik mis is een ingebouwde microfoon om spraakbediening te doen.

Is er misschien een concurrent van logitech met dezelfde functionaliteit welke deze functie wel heeft?
Tijdje terug nog naar gezocht. Heb het idee dat de ontwikkeling al een paar jaar op een laag pitje staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online

Een harmony met hub en een alexa of google speaker voldoet niet? Vind ik persoonlijk veel handiger. Ik kan dus ook vanuit een andere kamer de boel besturen als ik dat wil, want overal staan hier speakertjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:34
dragon2 schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:29:
[...]

Een harmony met hub en een alexa of google speaker voldoet niet? Vind ik persoonlijk veel handiger. Ik kan dus ook vanuit een andere kamer de boel besturen als ik dat wil, want overal staan hier speakertjes :)
Dat werkt niet feilloos om video's op YouTube, Netflix en videoland af te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Grappig : Ik zou juist het omgekeerde willen hebben!

Een beetje dit idee :
roeru117 schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:25:
Ik heb hier ook regelmatig gehad dat de hub offline ging (rode led) en pas na een tijdje weer beschikbaar werd. Het vreemde was dat dit vaak rond dezelfde tijd was. Ik heb toen een keer de cloudtoegang uitgeschakeld en nu lijkt het weer prima te werken. Het enige nadeel is dan dat de Harmony niet meer met de Google Assistant te koppelen en de Harmony niet meer buiten mijn netwerk te benaderen is.
Dus een Elite + Hub die NIET van externe servers afhankelijk is en puur lokaal werkt en ook geen "praat tegen je apparaten geneuzel" erop heeft zitten of enige support daarvoor! d:)b :Y) 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
nero355 schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:45:
[...]

Grappig : Ik zou juist het omgekeerde willen hebben!

Een beetje dit idee :

[...]

Dus een Elite + Hub die NIET van externe servers afhankelijk is en puur lokaal werkt en ook geen "praat tegen je apparaten geneuzel" erop heeft zitten of enige support daarvoor! d:)b :Y) 8)
Eens, liever niet dat iedere klik doorgezet kan worden naar Logitech. Iedere minuut maakt hij hier verbinding met svcs.myharmony.com :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
ikweethetbeter schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:57:
@barrymossel
Mijn Elite werkt altijd, die zendt rechtstreeks RF (BT???) naar de Hub. De Hub is bijna altijd online (groene led), maar soms is-ie van de wifi af (rode led). In alle gevallen werkt de Elite. Voor de Companion zal hetzelfde gelden, maar als je een Hub met bv je telefoon hebt, dan werkt het mogelijk niet. Gaat dat voor jou op?

Zorg voor een goed stabiel 2,4GHz wifi signaal.
Wat er hier gebeurt is dat de Hub niet lijkt te reageren. Lichtje gewoon groen, maar knippert ook niet wanneer de Companion wordt gebruikt. Na enige tijd worden dan ineens alle commando's tegelijk gestuurd. Lijkt dus op een tijdelijke vastloper.
roeru117 schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:25:
[...]

Google Assistant is wel een belangrijke voor mij. Maar dat zou eventueel ook via Home Assistant kunnen. Echter gaat het bij mij niet om de rode led. Maar meer een vastloper o.i.d. dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel

Dat zou dan deze moeten zijn, maar volgens mij is dat niet echt een succes geworden: nieuws: Logitech introduceert universele afstandsbediening met ondersteuning ...
En de afstandbediening an sich is natuurlijk een stuk minder uitgebreid, wat voor mij een no-go zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Logitech Harmony gebruikers,

Wie zit er (sinds een aantal dagen) met een geblokkeerd Harmony account?

Dat wil dus zeggen, dat je bij het inloggen de onderstaande melding krijgt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5nCgLmrIoyPovVKS6B1qqVCii7g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7UDBYkDBL2i9cThhj1LKtntb.jpg?f=user_large

Zelf heb ik deze Harmony 950 vorig jaar nieuw gekocht bij de MediaMarkt in Groningen, maar omdat wij het aantal apparaten flink hebben uitgedund was deze overbodig en hebben we deze doorverkocht.

Heb het apparaat helemaal leeggehaald en verwijderd via mijn Harmony App, maar nu krijgt de nieuwe eigenaar de bovenstaande melding.

Contact opgenomen met Logitech, en hoewel ze je allemaal zeer vriendelijk te woord staan en jij bewijs na bewijs na bewijs stuurt dat het product toch echt van mij is geweest duurt het allemaal tergend lang.

Volgens hun zeggen kunnen ze het account niet terug vinden die gelinkt staat aan deze Harmony 950.

Ditzelfde akkefietje ook al een keer met een Harmony One.

Ben het vertrouwen in Logitech dan ook helemaal kwijt en zal dan ook nooit, dus ook geen toetsenbord of muis meer aanschaffen.

Dus Logitech Harmony gebruikers met een gelijkwaardige ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:44:
Ben het vertrouwen in Logitech dan ook helemaal kwijt en zal dan ook nooit, dus ook geen toetsenbord of muis meer aanschaffen.

Dus Logitech Harmony gebruikers met een gelijkwaardige ervaring?
Als het al een keer is misgegaan waarom heb je het dan nog een keer op dezelfde manier gedaan :?

Ik zou dan iets van een migratie of zo aanvragen bij Logitech en niet zelf gaan knoeien voor de tweede keer...

IMHO een gevalletje PEBCAK wat verder ook niks met hun andere producten te maken heeft! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:04:
[...]

Als het al een keer is misgegaan waarom heb je het dan nog een keer op dezelfde manier gedaan :?

Ik zou dan iets van een migratie of zo aanvragen bij Logitech en niet zelf gaan knoeien voor de tweede keer...

IMHO een gevalletje PEBCAK wat verder ook niks met hun andere producten te maken heeft! :)
Dat ging toch om 2 verschillende afstand bedieningen en wat bedoel je met 'mannier'? Heb de Harmony leeggehaald en mijn account verwijderd. Dat moet normaal toch kunnen of niet?

Knoeien en wat bedoel je daarmee :?

Of je hebt niet alles gelezen of je begrijpt het niet.

Momenteel is het in onderzoek bij Logitech en ook zij snappen het niet, maar om dit uit te zoeken kost het volgens hun tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:17:
Dat ging toch om 2 verschillende afstand bedieningen en wat bedoel je met 'mannier'? Heb de Harmony leeggehaald en mijn account verwijderd. Dat moet normaal toch kunnen of niet?

Knoeien en wat bedoel je daarmee :?

Of je hebt niet alles gelezen of je begrijpt het niet.
Als het bij de Harmony One op die manier misging, waarom heb je hetzelfde gedaan bij de 950 :?

Ik had dan bij de 950 lekker Logitech Support gemaild en gevraagd om de remote aan een ander account te koppelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik heb afgelopen jaar via Tweakers een Harmony 885 overgenomen. Deze zou gewoon werken, en ik vertrouw er ook op dat dat het geval is/was.

Ik kan echter bijna geen activities/devices selecteren, ik dacht eerst dat die knoppen niks deden, maar nu blijkt dat als ik ze echt heel hard indruk en even ingedrukt houd ze wel werken.

Van mij dus de vraag of dit normaal is; dit lijkt me niet goed voor de sensors eronder en het is ook raar dat ik ze zó lang in moet houden, terwijl de 650 die ik ooit had daar geen last van had.

Als dat niet zo is, is het de moeite waard om dit te (laten) repareren, en kan ik dit zelf doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46
@Oon Dat is intern toch iets wat niet goed is.
Hard indrukken is vaak door de ouderdom. Hooguit open maken en goed schoonmaken.
Is voor mij de reden dat ik de 885 voor de Touch heb vervangen. Hoewel ik eerlijk de 885 wel fijner vind door het niet hebben van een touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Arunia schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:59:
@Oon Dat is intern toch iets wat niet goed is.
Hard indrukken is vaak door de ouderdom. Hooguit open maken en goed schoonmaken.
Is voor mij de reden dat ik de 885 voor de Touch heb vervangen. Hoewel ik eerlijk de 885 wel fijner vind door het niet hebben van een touchscreen.
Ja precies, ik heb deze ook juist gekocht omdat het nog lekker oude knoppen zijn. Zal eens kijken of ik 'm open krijg en of schoonmaken helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Oon Geen idee wat de oplossingen er voor zijn. Heb zelf mijn 885 nog liggen waar de volume knoppen niet lekker meer werken.

Openmaken is met van die clipjes aan de binnenkant van de behuizing.
YouTube: How to repair buttons Logitech Harmony 600 650 700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren de vraag van mijn vrouw om op de slaapkamer toch ook maar een harmony neer te leggen.
Maar ja, welke. Of ze zijn te duur, of ze zijn het net niet.

We hebben beneden de Touch. Werkt fijn, alhoewel touch het toch niet is.
Nu is het zo dat we een tv hebben, Nvidia Shield, BD-speler en een Nintendo Switch/Playstation TV (of we die uberhaupt regelmatig gaan gebruiken is terzijde).
Ik denk dat het moeilijkste zonder een IR stick te gebruiken, de Shield gaat zijn. Geen idee.
Dan kom je uit op of de 665 of die 3xx variant met een IR stick.
Of de Companion met Hub. Maar dan ben je al weer over de 100 euro aan het kijken.

De Shield wordt hoofdzakelijk gebruikt om de tv zenders met de Ziggo Go app af te spelen. Dan hebben we tenminste alles in het abonnement. Dus dat zijn al standaard 2 afstandsbedieningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Arunia schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:41:
Gisteren de vraag van mijn vrouw om op de slaapkamer toch ook maar een harmony neer te leggen.
Maar ja, welke. Of ze zijn te duur, of ze zijn het net niet.

We hebben beneden de Touch. Werkt fijn, alhoewel touch het toch niet is.
Nu is het zo dat we een tv hebben, Nvidia Shield, BD-speler en een Nintendo Switch/Playstation TV (of we die uberhaupt regelmatig gaan gebruiken is terzijde).
Ik denk dat het moeilijkste zonder een IR stick te gebruiken, de Shield gaat zijn. Geen idee.
Dan kom je uit op of de 665 of die 3xx variant met een IR stick.
Of de Companion met Hub. Maar dan ben je al weer over de 100 euro aan het kijken.

De Shield wordt hoofdzakelijk gebruikt om de tv zenders met de Ziggo Go app af te spelen. Dan hebben we tenminste alles in het abonnement. Dus dat zijn al standaard 2 afstandsbedieningen.
Hier 2x companion en hubs, zou niet meer anders willen!
Niet meer hoeven richten, alles kan ook per stem, fijne kleine afstandsbediening (hier 1x de companion en 1x de voorloper ervan), en 2x het toetsenbord erbij (gebruik nu minder want 2x shield ipv windows htpc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Wat is er met de prijs van de Companion gebeurd? Ik heb er ooit één besteld voor 88 euro, en nu is-ie 145!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
Jaren geleden (2017) heb ik de Harmony Elite voor € 160,- en nu kost hij € 354,-!! Bijna € 200,- meer!?!? 😳

Ik denk dat ze er allemaal uitgaan........

[ Voor 16% gewijzigd door funske op 03-03-2021 23:52 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@funske Ik vraag me af of ze er uit gaan, maar het is inderdaad wel apart te noemen.
Je ziet het met zo'n beetje alles lijkt het wel. Mensen zijn meer thuis en dus meer tijd voor dit soort dingen?

Vind het nog steeds jammer dat Logitech geen nieuwere meer uit brengt. Had wel graag updates gezien van de afstandsbediening. Betere reactie etc. Maar dat zal er niet in zitten lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
Als ik op de site van Logitech kijk, dan kost jij zelfs € 370,-!!! Maar er staat wel bij
Tijdelijk uitverkocht
En dat staat er echt al een paar maanden.

Hier zie je het prijsverloop vanaf 2015:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LzTb4FJ5lvdcCh5pcEVhzLv1UEU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XmOSvvOBhUfXxgBLMExcKMk5.jpg?f=user_large

En dat lijkt mij toch geen normaal prijsverloop.......... Dus ik weet het ook niet :'(

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

@Arunia Je hebt een PM

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik heb een LG OLED TV en die heeft handige snelkoppelingen waar we hier veel gebruik van maken. Deze snelkoppelingen werken met een long press op de numerieke toetsen. Zo opent bv het langer indrukken van de 1 de YouTube app. Op mijn Elite zijn de numerieke toetsen niet fysiek maar op het touchpad. Deze lijkt geen long press te ondersteunen?

Zijn er manieren om deze sneltoetsen wel te gebruiken op de Harmony?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
@the-body Ik heb gezocht, maar kan zo ook niets vinden

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ikweethetbeter schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 23:26:
Wat is er met de prijs van de Companion gebeurd? Ik heb er ooit één besteld voor 88 euro, en nu is-ie 145!
funske schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 23:52:
Jaren geleden (2017) heb ik de Harmony Elite voor € 160,- en nu kost hij € 354,-!! Bijna € 200,- meer!?!? :o
funske schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:21:
Als ik op de site van Logitech kijk, dan kost jij zelfs € 370,-!!! Maar er staat wel bij
[...]

En dat staat er echt al een paar maanden.

Hier zie je het prijsverloop vanaf 2015:[Afbeelding]

En dat lijkt mij toch geen normaal prijsverloop.......... Dus ik weet het ook niet :'(
Ik denk dat Logitech ook last van de tekorten heeft van het afgelopen jaar ongeveer, want die idioot hoge prijzen staan er ook al ongeveer één jaar lang! ;)

Als je dan bedenkt dat zelfs de Elite voor € 169 tekoop was tijdens Black Friday en dergelijken... ouch! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 23:26:
Op amazon.de staan een paar warehouse deals (2e kansjes dus) voor onder de 100 euro. Als ik nu een companion zocht dan haalde ik er daar 1 van, 145 euro is echt teveel 🥴

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:20

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb wat problemen met de OK knop op de Harmony icm met een Philips OLED. Als ik deze uit de database haal of in leer, dan blijft hij te lang dit commando uitzenden. Dus als ik daarmee door het menu ga, dan registreert hij deze als een "lange ok" commando, waardoor hij een aanvullend menu opent (openen, verplaatsen).

Ik heb al even lopen spelen met snelheid instellingen in de Harmony software, maar dat heeft geen effect. Ik zoek dus de optie om de tijd van een commando in te stellen. Weet iemand hoe je dat doet?

Gaat om een Harmony One en ik gebruik de oude Harmony software.

Edit: ik zie dat hierboven een aantal mensen hier ook al om vraagt. Heeft iemand al de oplossing gevonden?

[ Voor 8% gewijzigd door DjVe op 07-03-2021 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
DjVe schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:10:
………... ik gebruik de oude Harmony software.
Uiteraard krijg je dan de vraag ‘Wat is de oude software’; de software op een PC of iMac in tegenstelling tot iOS software?

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@the-body wellicht een macro instellen? Dus dat je die indrukt op je touchscreen en de harmony die macro op start?
Volgens mij wordt er hier over gesproken:
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Maar het is als het goed is gewoon een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Arunia schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:40:
@the-body wellicht een macro instellen? Dus dat je die indrukt op je touchscreen en de harmony die macro op start?
Volgens mij wordt er hier over gesproken:
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Maar het is als het goed is gewoon een optie.
Thanks! Ga ik van de week even mee stoeien :)

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roko14
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-08 20:59
DjVe schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:10:
Ik heb wat problemen met de OK knop op de Harmony icm met een Philips OLED. Als ik deze uit de database haal of in leer, dan blijft hij te lang dit commando uitzenden. Dus als ik daarmee door het menu ga, dan registreert hij deze als een "lange ok" commando, waardoor hij een aanvullend menu opent (openen, verplaatsen).

Ik heb al even lopen spelen met snelheid instellingen in de Harmony software, maar dat heeft geen effect. Ik zoek dus de optie om de tijd van een commando in te stellen. Weet iemand hoe je dat doet?

Gaat om een Harmony One en ik gebruik de oude Harmony software.

Edit: ik zie dat hierboven een aantal mensen hier ook al om vraagt. Heeft iemand al de oplossing gevonden?
Ik heb dat in het verleden ook gehad. Er bestaat een Harmony Forum waar dit beschreven wordt, en hoe dit op te lossen. Het staat ergens op 2/3 van de volgende pagina: https://www.harmony-forum.nl/viewtopic.php?f=118&t=2006
Ik weet alleen niet of je je eerst moet aanmelden om te kunnen lezen. Maar dat is natuurlijk zo gedaan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door roko14 op 08-03-2021 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 13:57

Tijntje

Hello?!

Jaren geleden (2017) heb ik de Harmony Elite voor € 160,- en nu kost hij € 354,-!! Bijna € 200,- meer!?!? 😳

Het lijkt er inderdaad heel sterk op dat ze verdwijnen
https://www.theverge.com/...assistant-bracken-darrell
And that means the Harmony remote line might not have a particularly rich future. During an interview on The Vergecast, Logitech CEO Bracken Darrell discussed Harmony’s shrinking relevance at the company. “It’s a small business,” he said. Here’s a stat that really puts it in perspective: according to Darrell, the remote business is “about” 6 percent the size of Logitech’s keyboard business.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:30
Mijn Harmony One is na jaren trouwe dienst nu wel aan vervanging toe (knoppen die steeds slechter reageren), maar zelfs een 'simpele' Harmony 950 is amper meer te vinden. Nog 1tje bij BCC (169 euro) en verder zo goed als niet (ja voor 321 bij Max ICT 8)7 ). Op de site van logitech zelf staat inmiddels 279 euro vermeld.
Hoop niet dat ze er echt mee stoppen. Ik kan me niet indenken dat ik binnen nu en 10-50 jaar ooit gecharmeerd ga raken van voice control ("Voice commands make getting to your favorite Netflix or Prime Video show much faster as Alexa and Google Assistant get better at controlling TVs. In fact, Logitech’s most recent Harmony remote actually has Amazon Alexa built right in, which is as direct an acknowledgment of the shifting landscape as you’re going to get.")

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

sverzijl schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:29:
Hoop niet dat ze er echt mee stoppen.
Of de boel opensource maken zodat we lekker kunnen DIY-en :)
Ik kan me niet indenken dat ik binnen nu en 10-50 jaar ooit gecharmeerd ga raken van voice control ("Voice commands make getting to your favorite Netflix or Prime Video show much faster as Alexa and Google Assistant get better at controlling TVs. In fact, Logitech’s most recent Harmony remote actually has Amazon Alexa built right in, which is as direct an acknowledgment of the shifting landscape as you’re going to get.")
Dat ^^^^ en daarnaast kan dat crappy HDMI CEC van mij ook de pot op!

Allemaal net niet of gewoon ongewenste oplossingen! -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:16

Goner

What can I do you for ?

dat lijkt een beetje de algemene verwachting hier ... zorgwekkend, met een Harmony die nogal begint te haperen de laatste tijd.
Zijn er alternatieven die ook zo lekker werken ?? (is wel vloeken in de kerk hier, maar ja ..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:30
Goner schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:24:
[...]

dat lijkt een beetje de algemene verwachting hier ... zorgwekkend, met een Harmony die nogal begint te haperen de laatste tijd.
Zijn er alternatieven die ook zo lekker werken ?? (is wel vloeken in de kerk hier, maar ja ..)
Heb er maar snel eentje gekocht nu het nog kon :) was sowieso nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:16

Goner

What can I do you for ?

Hopelijk houden ze wel die database met apparaten on-line ...
Misschien ook maar een Harmony 350 kopen nu ze er nog zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Goner vloeken, tja, je moet toch iets.
Of alle apparaten moeten ineens via het netwerk te besturen zijn. Dan zijn er wel weer oplossingen.

Voor ons is het fijn. Onze dochter kan er ook prima mee werken. Alhoewel ze de shield ab gebruikt voor de besturing. Dat overleefd ze dan ook wel weer.
Ga er iig niet de hoofdprijs voor betalen.

Geloof dat er jaren geleden ook al over gesproken was dat ze er mee gingen stoppen.
Zou het jammer vinden, maar je houdt het toch niet tegen.

Ben wel van mening dat de ondersteuning van Logitech toch we de betere is van alle oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 14:53
Goner schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:24:
[...]

Dit vind ik eigenlijk een hele goede vraag. Logitech brengt waarschijnlijk niets meer uit vwb de Harmony reeks, dus dan is het te hopen dat een ander bedrijf deze niche markt gaat bedienen.

Heb een beetje zitten Googlen, zo te zien is er niets dat echt in de buurt komt van de Harmony’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Robbio85 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:39:
Heb een beetje zitten Googlen, zo te zien is er niets dat echt in de buurt komt van de Harmony’s.
Dit was altijd al de enige echte concurrent sinds dat Philips gedoe is verdwenen : https://techcrunch.com/20...tech-harmony-alternative/

Maar ik vind dat dus echt drie keer niks en zou daar al helemaal geen € 200 voor betalen! -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Als ze hier nou een losse afstandsbediening voor zouden maken: https://www.ibroadlink.com/products/ir+rf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
barrymossel schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 07:49:
Als ze hier nou een losse afstandsbediening voor zouden maken: https://www.ibroadlink.com/products/ir+rf
Ik heb daar ook weleens naar zitten kijken (meer voor airco en ventilator), maar die kan geen bt. Dus probleem met nvidia Shield, fire TV enzo (bij sommige kun je wel een ir oogje toevoegen maar dat voelt zo old skool 😐).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Als je dit artikel leest staat er onder aan de comments van de author nog wel een hoopvolle melding
https://avgadgets.com/log...y-remotes/#comment-155030
There is some evidence that they are coming back. We’ll let you know when we can confirm. Don’t give up hope!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ik schrik er wel van dat Logitech gaat stoppen met Harmony.
Mijn grootste bekommernis nu is het programmeren van de bestaande remotes, want dat is via een service van Logitech. Als ze daar dus ook de stekker uittrekken is je Harmony ineens totaal niet meer te herprogrammeren. Heb er ook altijd een hekel aan gehad dat ze overgestapt zijn van een lokale standalone applicatie naar hun cloud based applicatie.

Nu, ik dat Harmony remotes wel enorm populair en wijdverspreid waren dat we in dat geval misschien nog mogen hopen op open source projecten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 15:19
Twixie schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:27:
Mijn grootste bekommernis nu is het programmeren van de bestaande remotes, want dat is via een service van Logitech. Als ze daar dus ook de stekker uittrekken is je Harmony ineens totaal niet meer te herprogrammeren. Heb er ook altijd een hekel aan gehad dat ze overgestapt zijn van een lokale standalone applicatie naar hun cloud based applicatie.

Nu, ik dat Harmony remotes wel enorm populair en wijdverspreid waren dat we in dat geval misschien nog mogen hopen op open source projecten.
Ik heb wel een beetje dezelfde zorgen. Ik gebruik mijn harmony hub en companion heel graag. Hopelijk blijven die apparaten gewoon werken. De hub communiceert met een server van Logitech toch? Als ze daar een keer de stekker uittrekken......

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

dragon2 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:03:
Ik heb daar ook weleens naar zitten kijken (meer voor airco en ventilator), maar die kan geen bt. Dus probleem met nvidia Shield, fire TV enzo (bij sommige kun je wel een ir oogje toevoegen maar dat voelt zo old skool :-( ).
Ik wil juist gewoon alles infrarood hebben : Dat werkt altijd zonder gezeik! :Y) 8) :*)
Hulleman schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:50:
Ik heb wel een beetje dezelfde zorgen. Ik gebruik mijn harmony hub en companion heel graag. Hopelijk blijven die apparaten gewoon werken.

De hub communiceert met een server van Logitech toch? Als ze daar een keer de stekker uittrekken...
En dan heb je dus ook geen Hub nodig die afhankelijk is van externe servers, zoals we ondertussen allemaal wel weten! :P
Twixie schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:27:
Nee... dat staat er niet! :P

Het zijn allemaal geruchten dus voorlopig gaan ze helemaal niet ermee stoppen en kan je lekker je Harmony producten blijven gebruiken zonder enig probleem!

Komt vast wel goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

nero355 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 00:04:
[...]

Ik wil juist gewoon alles infrarood hebben : Dat werkt altijd zonder gezeik! :Y) 8) :*)

[...]

En dan heb je dus ook geen Hub nodig die afhankelijk is van externe servers, zoals we ondertussen allemaal wel weten! :P

[...]

Nee... dat staat er niet! :P

Het zijn allemaal geruchten dus voorlopig gaan ze helemaal niet ermee stoppen en kan je lekker je Harmony producten blijven gebruiken zonder enig probleem!

[...]

Komt vast wel goed! :)
Ik was vroeger ook helemaal infrarood, maar ik moet zeggen dat voor een aantal devices bluetooth wel heel handig is, bijvoorbeeld mijn Vero 4K KODI. Die reageert veel sneller op bluetooth commands dan op infrarood, uiteraard ook de PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Tijntje schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:26:
Ik was vroeger ook helemaal infrarood, maar ik moet zeggen dat voor een aantal devices bluetooth wel heel handig is, bijvoorbeeld mijn Vero 4K KODI.
Die reageert veel sneller op bluetooth commands dan op infrarood, uiteraard ook de PS4
Tja, dat er apparaten bestaan met een slechte infrarood ontvanger is niet de schuld van het infrarood protocol/systeem hé! ;) :+

Heb je een Vero 4K of Vero 4K+ trouwens ?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

nero355 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:22:
[...]

Tja, dat er apparaten bestaan met een slechte infrarood ontvanger is niet de schuld van het infrarood protocol/systeem hé! ;) :+

Heb je een Vero 4K of Vero 4K+ trouwens ?!
De 4K+, hij doet het prima op infrarood, maar je merkt dat je sneller kan navigeren met bluetooth door menus en lijsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Helaas, helaas!!!
Het zat eraan te komen, maar nu stoppen ze toch echt:

https://support.logi.com/...unity/posts/1500000658341

[ Voor 22% gewijzigd door Hulliee op 10-04-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Voordat de prijzen dadelijk echt de pan uit rijzen, heb ik meteen een Compagnion als reserve gekocht voor mijn huidige Elite. Dan kan ik in ieder geval nog lang vooruit.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
funske schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:53:
Dan kan ik in ieder geval nog lang vooruit.
Ik ben heel benieuwd hoelang ze hun servers voor de Harmony in de lucht houden... Er komen immers geen inkomsten meer binnen hiervoor. 2 jaar, 3 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Hulliee schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:05:
[...]

Ik ben heel benieuwd hoelang ze hun servers voor de Harmony in de lucht houden... Er komen immers geen inkomsten meer binnen hiervoor. 2 jaar, 3 jaar?
Zijn die servers nodig voor de werking van de Harmony?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
barrymossel schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:08:
[...]

Zijn die servers nodig voor de werking van de Harmony?
Volgens mij wel als je iets gaat aanpassen. In de app zit ook een firmware check.
De bediening gaat wel zonder internet.

In het verleden de hub wel eens geblokkeerd van het internet en dat ging toen niet lekker. Toegang weer gegeven en niet meer verder onderzocht.

Edit: nog even gecheckt zonder internet: bovenstaande geldt nog steeds

[ Voor 7% gewijzigd door Hulliee op 10-04-2021 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gimpygibbon
  • Laatst online: 21:24
Misschien inderdaad toch maar even voor een Companion kijken, voordat ze te "onbetaalbaar" worden (net zoals de 950 en Elite).

Waarschijnlijk zijn deze apparaten te goed en is de vervangingsvraag te laag.
(Doe ik ook aan mee, want net deze week de batterij van mijn One Ultimate vervangen. Het ding is nog lang niet versleten).

I try to make everydays life more surreal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Dit lijkt me wel een leuk alternatief: https://smartremote.sevenhugs.com/smart-remote/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Ziet er leuk uit! Nadeel lijkt mij dat IR in de afstandsbediening zelf zit en je dus weer 'ouderwets' moet richten.
Ook best duur!

Edit: Pointmode is dan wel weer gaaf

[ Voor 5% gewijzigd door Hulliee op 10-04-2021 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Hulliee schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:18:
[...]

Ziet er leuk uit! Nadeel lijkt mij dat IR in de afstandsbediening zelf zit en je dus weer 'ouderwets' moet richten.
Ook best duur!
Ja dat zag ik later pas. En ik wil eigenlijk fysieke knoppen. Mooiste zou zijn als ik iets kan vinden dat snel(ler) is (dan de Harmony Hub), mijn Home Assistant kan bedienen, waarbij ik niet hoef te richten én met fysieke knoppen.

Zoiets als dit lijkt me ideaal: pricewatch: NEEO Remote Maar helaas: nieuws: Control4 neemt maker van smarthome-afstandbediening NEEO over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Ja fysieke knoppen is wel erg fijn, anders voldoet een telefoonapp ook.

Waarom helaas dat Control4 NEEO overneemt? @barrymossel

Edit: niet goed gelezen, ze stoppen er mee na overname

[ Voor 18% gewijzigd door Hulliee op 10-04-2021 16:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hulliee schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:47:
Helaas, helaas!!!
Het zat eraan te komen, maar nu stoppen ze toch echt:

https://support.logi.com/...unity/posts/1500000658341
Ik heb echt de verkeerde voorkeuren qua producten volgens mij : Alles, maar dan ook ALLES wat ik leuk vind en beter vind werken dan alle concurrenten wordt op een gegeven moment gewoon keihard afgeschoten door de bedrijven die achter het product zitten! |:( :| :F

Blijkbaar heeft dat alternatief voor prutsers genaamd HDMI CEC gewonnen... -O-

Voortaan maar heel zuinig zijn op mijn Harmony 650 en 665 en hopen dat die langer meegaan dan de Harmony 555 die ik ervoor had en het nog 95% doet :'(
Die link voegt echt 0,0 aan de discussie toe als de officiële mededeling al is gepost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:08
Is er een mogelijkheid om met de HUB + Remote een knop te aan te maken met een HTTP opdracht?

Ik heb een Samsung HWQ90R soundbar. De setup die ik heb staan zorgt ervoor dat je niet zomaar de input kan bepalen van de soundbar. Ik heb gevonden dat de soundbar aan te sturen is via http.
Denk dat ik het antwoord wel weet, maar misschien kjik ik verkeerd.

http://192.168.111.132:56001/UIC?cmd=SetFunc<p%20type=“str”%20name=“function”%20val=“hdmi2”/>

[ Voor 9% gewijzigd door vanputten80 op 10-04-2021 16:16 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.

Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony