[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 42 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-09 10:12
In de US heb je wel wat alternatieven, in Europa spijtig genoeg niet. Dit is ook heel cool: https://caavo.com/ maar niet in de EU verkrijgbaar
Hulliee schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:00:
Waarom helaas dat Control4 NEEO overneemt? @barrymossel
Waarschijnlijk voor de prijs? Reken op 1.560€ + de werktijd voor de programmatie, die je niet zelf kan doen.
vanputten80 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:15:
Is er een mogelijkheid om met de HUB + Remote een knop te aan te maken met een HTTP opdracht?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Al die alternatieven die jullie hebben gevonden vind ik echt totaal waardeloos :

- Te weinig knoppen.
- Deels touchscreen gebaseerd.

Resultaat : Onvoldoende knoppen die je blindelings kan vinden/op de tast kan bedienen! -O-

Ik blijf maar hopen op een OpenSource toekomst voor mijn Harmony 650 en 665 O+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
nero355 schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:17:
Al die alternatieven die jullie hebben gevonden vind ik echt totaal waardeloos :

- Te weinig knoppen.

Resultaat : Onvoldoende knoppen die je blindelings kan vinden/op de tast kan bedienen! -O-

De combinatie in de one van klein touchscreen met veel fysieke knoppen is echt ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

mschol schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:30:
De combinatie in de one van klein touchscreen met veel fysieke knoppen is echt ideaal
Mijn droom is altijd een combinatie van de 555 en de Hub geweest, maar dan zonder de netwerk afhankelijkheid en nog wat nadelen van de Elite set :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
nero355 schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:17:

- Te weinig knoppen.

Als je veel hardbuttons en geen touchscreen wilt moet je eens bij URC kijken. Moet je wel tegen de Amerikaanse lelijkheid kunnen. Ik weet ook niet of ze in de EU überhaupt te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

mathias82 schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:37:
Als je veel hardbuttons en geen touchscreen wilt moet je eens bij URC kijken.
Moet je wel tegen de Amerikaanse lelijkheid kunnen. Ik weet ook niet of ze in de EU überhaupt te krijgen zijn.
Hmm...

https://www.nectos.nl/merken/urc

Interessant! :o :D

Alleen lijkt het me iets dat ze graag alleen voor je willen aanleggen voor een veel te hoog bedrag dus ik weet niet of dat heel handig is voor de meesten in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
nero355 schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:52:
[...]

Hmm...

https://www.nectos.nl/merken/urc

Interessant! :o :D

Alleen lijkt het me iets dat ze graag alleen voor je willen aanleggen voor een veel te hoog bedrag dus ik weet niet of dat heel handig is voor de meesten in dit topic :)
Ik denk dat de meeste dealers de hardware graag zullen verkopen zonder de installatie, mits het mogelijk is. Bij Control4 is het bijvoorbeeld niet mogelijk.
De database met IR-codes is bij dat soort merken ook veel beperkter, het kan dus wat zoeken zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:01

Tijntje

Hello?!

In de reacties op de front page wordt ook
https://www.yio-remote.com/ genoemd.

https://community.yio-rem...ak-peek-at-remote-two/770

Hopen dat dit wat wordt, heb nog een werkende Elite met hun en zou echt niet zonder willen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:39
Tijntje schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:01:
In de reacties op de front page wordt ook
https://www.yio-remote.com/ genoemd.

https://community.yio-rem...ak-peek-at-remote-two/770

Hopen dat dit wat wordt, heb nog een werkende Elite met hun en zou echt niet zonder willen.
Vooralsnog is dat de enige realistische contender wat mij betreft. De rest is onmogelijk duur of kan niet tippen aan Harmony.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik maak me vooral zorgen over de koppeling met Google Home en Homey. Want daar heb je natuurlijk wel servers voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 19:01

Tijntje

Hello?!

barrymossel schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:12:
[...]

Vooralsnog is dat de enige realistische contender wat mij betreft. De rest is onmogelijk duur of kan niet tippen aan Harmony.
Heb er maar meteen een account aangemaakt en op het forum gereageerd om vinger aan de pols te houden 😃

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

D-e-n schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:18:
Ik maak me vooral zorgen over de koppeling met Google Home en Homey. Want daar heb je natuurlijk wel servers voor nodig.
Is dat zo :?

Ik zou denken dat het als volgt gaat : Harmony Hub <---> Google apparaten meuk <---> Google Servers

Dus de Hub hoeft niet te praten met een server als je een opdracht geeft met je stem, want dat wordt door het Google apparaat en de Hub onderling geregeld ?!

Maar gezien de afhankelijkheid van de Logitech servers kan ik ernaast zitten natuurlijk, want we hebben allemaal al meerdere keren gezien wat er gebeurt als die plat liggen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
@nero355
Maakt hij bij het verbinden geen contact? Je moet tenslotte je Harmony password opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

D-e-n schreef op zondag 11 april 2021 @ 23:10:
@nero355
Maakt hij bij het verbinden geen contact? Je moet tenslotte je Harmony password opgeven.
Geen idee...

Ik gok maar wat hé! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 11 april 2021 @ 23:10:
@nero355
Als je iets willen verwijzingen aan je harmony setup, zoekt hij contact met de servers. Worden die niet meer in de lucht gehouden, dan vrees ik dat het snel afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:47
Ik ben erg tevreden met de bijgeleverde zone Remote bij mijn QLED. Ik had tot 2 maanden geleden de Elite... die heb ik goed kunnen verkopen (hetzelfde bedrag dat ik ervoor had betaald dan bij aanschaf een jaar vooraf). Jammer om te zien dat Harmony gaat stoppen (ben er net op tijd uitgestapt vermoed ik).

Wel snap ik het... CEC is wellicht niet perfect maar ik mis mijn Elite niet...

Ik ben begonnen met Harmony toen ik iets van 10 verschillende remotes op de tafel had liggen. Ik kan inmiddels alles met de standaard Remote van de TV zelf bedienen met uitzondering van de Xbox, maar dat is prima gezien ik die alleen voor Hamont gebruik.

Wel balen voor diegene die veel oude (premium) hardware in gebruik hebben die nog jaren meekunnen maar geen (zinvolle implementatie van) CEC hebben.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Thalaron schreef op zondag 11 april 2021 @ 23:39:
Ik ben erg tevreden met de bijgeleverde zone Remote bij mijn QLED. Ik had tot 2 maanden geleden de Elite... die heb ik goed kunnen verkopen (hetzelfde bedrag dat ik ervoor had betaald dan bij aanschaf een jaar vooraf). Jammer om te zien dat Harmony gaat stoppen (ben er net op tijd uitgestapt vermoed ik).

Ik ben begonnen met Harmony toen ik iets van 10 verschillende remotes op de tafel had liggen. Ik kan inmiddels alles met de standaard Remote van de TV zelf bedienen met uitzondering van de Xbox, maar dat is prima gezien ik die alleen voor Hamont gebruik.

Wel balen voor diegene die veel oude (premium) hardware in gebruik hebben die nog jaren meekunnen maar geen (zinvolle implementatie van) CEC hebben.
Ik lees nu meer over CEC, maar hoe bedien je de STB's dan? Dat zou voor mij al afdoende zijn nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Thalaron schreef op zondag 11 april 2021 @ 23:39:
Tja, voor jou wel, maar voor velen van ons helaas niet... :/

Ik noem HDMI CEC dan ook altijd "Good idea gone bad!" net als DLNA onder andere :)
Je kan gloednieuwe apparaten kopen vanaf de TV tot aan het kastje dat de bron speelt toe, maar dat betekent niet dat al die apparaten ook perfect met elkaar samen zullen werken of alles zullen doen zoals jij dat graag ziet! ;)

Maar goed...

De slechtere alternatieven hebben weer eens gewonnen!

Zo gaat het helaas altijd... :| :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:47
barrymossel schreef op zondag 11 april 2021 @ 23:46:
[...]

Ik lees nu meer over CEC, maar hoe bedien je de STB's dan? Dat zou voor mij al afdoende zijn nu...
Ik neem aan dat je met STB een setup-box bedoeld? Die heb ik geen... ik heb Netflix/Videoland/Disney+/Amazon Prime Video/Apple TV+ en via mijn Apple TV 4K nog InFuse Pro voor wat minder subtiele contentbronnen. Alle media gaat hier via de Apple TV ofwel Xbox Series. Enkel een abbo op glas zonder (lineaire) TV dus.

Alleen schakelen van Xbox naar Apple TV werkt niet echt (Xbox gaat dan dus niet uit, en bij uitschakelen Xbox gaat TV uit...)

[ Voor 3% gewijzigd door Thalaron op 12-04-2021 00:08 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Meer mensen problemen bij het inloggen bij Logitech? Ik probeer iets aan te passen in de app en mijn account moet geverifieerd worden. 2 e-mailadressen (hotmail en gmail) maar de verficatiemail komt niet binnen. Ook niet in de spam map.
Gevolg is dat ik nu niets kan aanpassen. :X

Edit: inloggen via website gaat ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulliee op 12-04-2021 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootwyk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:04
Ik heb een probleem om mijn Harmony goed geconfigureerd te krijgen.
Wellicht dat iemand hier weet wat ik over het hoofd zie...?

Ik heb 2 activiteiten, 1 voor TV kijken en 1 voor streaming kijken.

In het geval van TV kijken moet de TV en de Ziggo decoder aan gaan.
In het geval van Streaming kijken moet alleen de TV aan gaan en gebruik ik de interne Apps.

Dit gaat individueel gewoon goed.

Echter, als ik van de ene activiteit naar de andere gaat, schakelt de TV uit. (Harmony software zegt wel netjes TV moet aan blijven staan).
Nu moet ik dus eerst de activiteit uitschakelen en vervolgende de andere activiteit inschakelen.

Wie o wie kan me een tip geven waar dit te corrigeren?

Mijn dank is bij voorbaat groot :)

EDIT: vergeten te vermelden, maar mischien wel relevant.

De STB gaat naar HDMI1 van de TV en receiver zit op HDMI2 met ARC/CEC.
Ik krijg CEC niet uitgeschakeld, dan werkt ARC niet meer, dus de receiver staat voor deze activiteiten niet geprogrammeerd.

[ Voor 14% gewijzigd door klootwyk op 13-04-2021 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaeastwood
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:44
klootwyk schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:27:
Ik heb een probleem om mijn Harmony goed geconfigureerd te krijgen.
Wellicht dat iemand hier weet wat ik over het hoofd zie...?

Ik heb 2 activiteiten, 1 voor TV kijken en 1 voor streaming kijken.

In het geval van TV kijken moet de TV en de Ziggo decoder aan gaan.
In het geval van Streaming kijken moet alleen de TV aan gaan en gebruik ik de interne Apps.

Dit gaat individueel gewoon goed.

Echter, als ik van de ene activiteit naar de andere gaat, schakelt de TV uit. (Harmony software zegt wel netjes TV moet aan blijven staan).
Nu moet ik dus eerst de activiteit uitschakelen en vervolgende de andere activiteit inschakelen.

Wie o wie kan me een tip geven waar dit te corrigeren?

Mijn dank is bij voorbaat groot :)
Ik heb ongeveer hetzelfde, Heb nu gewoon een knop aangewezen om in mijn geval de receiver weer aan te zetten (door die knop in te drukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:59
Aparte on/off commando’s gebruiken voor een toestel, in plaats van toggles, zou dit wel moeten oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortis__Rigor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:46
Je zult de TV zo moeten configureren dat hij zichzelf niet uitschakeld als de decoder uitgezet wordt (is dankzij de CEC dat die uitgaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootwyk
luukske schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:35:
Aparte on/off commando’s gebruiken voor een toestel, in plaats van toggles, zou dit wel moeten oplossen.
Ik had bij de apparaat instellingen hiervoor al gekeken.
Standaard stond het al op aan = aan en uit = uit.
Ik heb toen nog voor beidde de toggle geconfigureerd, maar helaas zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootwyk
Mortis__Rigor schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:57:
Je zult de TV zo moeten configureren dat hij zichzelf niet uitschakeld als de decoder uitgezet wordt (is dankzij de CEC dat die uitgaat).
Ah, ja!
De decoder gaat uit en stuurt via CEC naar de TV, ik ga uit.

Hmz, dat had ik nog niet gerealiseerd.
Probleem van m'n TV lijkt dat wanneer ik CEC uitzet, ARC ook niet werkt. En die heb ik dan weer nodig om geluid op de receiver te krijgen.

Uiteindelijk wil ik z.s.m. een HDMI 2.1 receiver zonder bugs kopen, zodat alles weer via de receiver loopt en ik deze gekkigheid niet meer heb.

EDIT: opgelost.
Uiteindelijk een instelling op m'n Ziggo Next box aangepast, waardoor de decoder zich er niet meer mee bemoeit.
Maar die instelling vind je dus alleen in het beeld en geluid menu als je met de originele afstandsbediening daar naartoe gaat.
Met de Harmony zie je de instelling niet! :(

[ Voor 19% gewijzigd door klootwyk op 13-04-2021 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:37
klootwyk schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:24:
Probleem van m'n TV lijkt dat wanneer ik CEC uitzet, ARC ook niet werkt. En die heb ik dan weer nodig om geluid op de receiver te krijgen.
Dat is een grote ontwerpfout, dat ze het aan- en uitzetten van ARC hebben gekoppeld aan CEC!

Probeer je receiver als AV switch te gebruiken, dus sluit alles (via HDMI) aan op je receiver, en laat dan 1 HDMI kabel van je receiver naar je tv lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klootwyk
ikweethetbeter schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:28:
[...]

Dat is een grote ontwerpfout, dat ze het aan- en uitzetten van ARC hebben gekoppeld aan CEC!

Probeer je receiver als AV switch te gebruiken, dus sluit alles (via HDMI) aan op je receiver, en laat dan 1 HDMI kabel van je receiver naar je tv lopen.
Ik denk dat CEC noodzakelijk is om ARC te laten werken, als ik google vind ik o.a.

CEC stands for "Consumer Electronics Control," and it needs to be enabled in both the TV and AV receiver for ARC to function.

Daarnaast moet ik ARC gebruiken omdat ik anders geen 4K kan afspelen op de TV. Met mijn oude TV had ik alles achter de receiver zitten, nu zit ik te wachten op een goede HDMI 2.1 receiver, daarna ga ik terug naar die setup...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Kent iemand webshops met onderdelen voor de oudere Logitech Harmony afstandsbedieningen? Ik kan zelf helemaal niks vinden (alleen voor recentere modellen).
Ik gebruik nog steeds (met volle tevredenheid!) een Logitech Harmony 555, alleen heeft m'n zoontje (1,5) laatst de power button er af gekauwd (en die zal wel in z'n volle luier zijn beland :')). Rete irritant, aangezien ik nu niet met 1 handeling alles uit kan zetten, maar per device het apparaat uit moet zetten.
Aan de andere kant, wel een mooie reden op te upgraden, maar eigenlijk is er (naar mijn idee) geen waardige opvolger voor de 555 te krijgen. Ik wil gewoon een simpele LCD display die niet batterijen/accu vreet, geen fancy TFT touch display :P

[ Voor 6% gewijzigd door -tom-562 op 13-04-2021 15:05 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@-tom-562 Ik heb jarenlang geleden maar gewoon de 650 gekocht als vervanging van mijn 555 die opeens een brakke OK knop en pijltjestoetsen kreeg dus een 555 ga je niet vinden vrees ik! :'(

Ik gebruik hem nu maar gewoon als replacement van de standaard afstandsbediening van een oude stereo waarbij ik eigenlijk vooral het Volume regel en af en toe een Inputje voor de grap :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

nero355 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 21:13:
@-tom-562 Ik heb jarenlang geleden maar gewoon de 650 gekocht als vervanging van mijn 555 die opeens een brakke OK knop en pijltjestoetsen kreeg dus een 555 ga je niet vinden vrees ik! :'(

Ik gebruik hem nu maar gewoon als replacement van de standaard afstandsbediening van een oude stereo waarbij ik eigenlijk vooral het Volume regel en af en toe een Inputje voor de grap :)
Ik ga nu maar op zoek naar een nette Harmony 785. Dat is denk ik een beetje de ultieme 'oude' Harmony zonder touchscreen, die er ook nog mooi uit ziet.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

klootwyk schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:27:
De STB gaat naar HDMI1 van de TV en receiver zit op HDMI2 met ARC/CEC.
Ik krijg CEC niet uitgeschakeld, dan werkt ARC niet meer, dus de receiver staat voor deze activiteiten niet geprogrammeerd.
Mortis__Rigor schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:57:
ikweethetbeter schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:28:

Zie daar DE REDENEN dat ik het zo klote vind dat de Harmony lijn gaat verdwijnen! :'( :'( :'( :'( :'(

HDMI CEC is gewoon een halfbakken oplossing! :| :F :r

Maar om je toch een beetje te helpen :

Is het een optie om zoiets te kopen :
- [Mediaplayer] Het Xiaomi Mi Box en TV Stick topic - En dan vooral de Mi Box gewoon! d:)b
- [Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie - De duurdere oplossing, maar wel al sinds 2015 van updates en upgrades voorzien met enkele nieuwe hardware revisies tussendoor! :o :*)

En daarmee de Smart TV zooi te vervangen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Nou, de Harmony-producten zouden worden verkocht zolang de voorraad bij distributeurs en winkels nog strekt. Dat moment was al gauw aangekomen. In de pricewatch staan inmiddels alle producten bij alle winkels op niet-leverbaar. Dat was vlug.

Ik had maandag nog gauw een Harmony Companion besteld (als reserve want ik heb er eentje waar ik erg blij mee ben), maar ik denk niet dat die nog komt. Erg jammer dat ze stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:12
vanputten80 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:15:
Is er een mogelijkheid om met de HUB + Remote een knop te aan te maken met een HTTP opdracht?

Ik heb een Samsung HWQ90R soundbar. De setup die ik heb staan zorgt ervoor dat je niet zomaar de input kan bepalen van de soundbar. Ik heb gevonden dat de soundbar aan te sturen is via http.
Denk dat ik het antwoord wel weet, maar misschien kjik ik verkeerd.

http://192.168.111.132:56001/UIC?cmd=SetFunc<p%20type=“str”%20name=“function”%20val=“hdmi2”/>
Het kan wel maar er is een tussenstap voor nodig.
Er is een software hue emulator (iets met Amazon bridge hue als naam) en daarmee kan je virtuele hue lampen aanmaken en deze via je lamp sturing knoppen bedienen. Voor on en off kan je zelf een URL invoeren welke uitgevoerd dient te worden. Software is in Java gemaakt dus je hebt wel iets nodig waar je het op kan draaien.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:51
Ik heb nu een tijdje de Harmony 950. Maar sinds ik de laatste software update binnenkreeg toen ik wat functies toe wilde voegen blijft hij redelijk vaak hangen. Als ik een activiteit start zegt ie "Bezig met starten" maar doet vervolgens niets. Na een seconde of 30 volgt er een timeout melding. Vanaf dat moment werkt niets meer, iedere (andere) activiteit resulteert dan ook in een timeout en de hard buttons werken ook niet meer.
Na reset (via power-off 10 sec ingedrukt houden) werkt hij weer een tijdje.
Ik heb hem ook al volledig opnieuw geprogrammeerd, eerst met slechts 2 activiteiten, maar ook toen was het al snel weer raak met de timeouts.

Meer mensen hier last van ? Huidige software versie is 4.15.290

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NactuFLI1bHippZ1sGStLCsTsYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u10jUgqM4CiJaMkEVrIMjugu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door sverzijl op 18-06-2021 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
sverzijl schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:07:
Ik heb nu een tijdje de Harmony 950. Maar sinds ik de laatste software update binnenkreeg toen ik wat functies toe wilde voegen blijft hij redelijk vaak hangen. Als ik een activiteit start zegt ie "Bezig met starten" maar doet vervolgens niets. Na een seconde of 30 volgt er een timeout melding. Vanaf dat moment werkt niets meer, iedere (andere) activiteit resulteert dan ook in een timeout en de hard buttons werken ook niet meer.
Na reset (via power-off 10 sec ingedrukt houden) werkt hij weer een tijdje.
Ik heb hem ook al volledig opnieuw geprogrammeerd, eerst met slechts 2 activiteiten, maar ook toen was het al snel weer raak met de timeouts.

Meer mensen hier last van ? Huidige software versie is 4.15.290

[Afbeelding]
Inmiddels teruggebracht naar BCC en geld terug gekregen. Hier was echt niet mee te werken. Iedere dag minstens 1x resetten. Geen idee wat nu te kopen. Wat een armoede in a.b.-land momenteel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

sverzijl schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:43:
Geen idee wat nu te kopen. Wat een armoede in a.b.-land momenteel.
IKR :| :'(

Ze willen ons allemaal aan die HDMI CEC troep hebben blijkbaar... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:25
Ik overweeg een Harmony aan te schaffen, maar wil graag weten of hij de volgende functie ondersteund.

Ik wil graag dat hij met 1 druk op een knop een internet radio zender afspeelt via mijn versterker (Pioneer VSX 933).

Nu moet ik ofwel via een app op m'n telefoon, of heel omslachtig via afstandsbediening en TV naar netwerk apps gaan. daar start ik de app TuneIn, vervolgens selecteer ik uit de lijst met zenders een zender.
Het wisselen van zender gaat ook zo omslachtig.

Is er een manier om deze internet zenders onder de knoppen 1 t/m 9 te programmeren, waarbij de bovengenoemde acties automatisch worden uitgevoerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Piet400 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:42:
Ik overweeg een Harmony aan te schaffen, maar wil graag weten of hij de volgende functie ondersteund.

Ik wil graag dat hij met 1 druk op een knop een internet radio zender afspeelt via mijn versterker (Pioneer VSX 933).

Nu moet ik ofwel via een app op m'n telefoon, of heel omslachtig via afstandsbediening en TV naar netwerk apps gaan. daar start ik de app TuneIn, vervolgens selecteer ik uit de lijst met zenders een zender.
Het wisselen van zender gaat ook zo omslachtig.

Is er een manier om deze internet zenders onder de knoppen 1 t/m 9 te programmeren, waarbij de bovengenoemde acties automatisch worden uitgevoerd ?
Je kan meerdere acties aan elkaar knopen als een soort macro. Maar als dit 'klik op home, klik 3x rechts, klik op ok, klik 2x naar beneden, enter kanaalnr' etc is, dan gaat dit niet echt goed werken.
Maar succes met het vinden van een Harmony nog. De meeste modellen zijn nu al niet meer te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Bedankt voor de info. ben inderdaad op zoek naar dergelijke acties die jij beschrijft.
Ik las het bericht dat Logitech is gestopt met produceren van de Harmony lijn. Wellicht niet helemaal op z'n plaats in dit (Logitech) forum, maar zijn er vergelijkbare oplossingen op de markt van een andere leverancier ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Piet400 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:24:
Bedankt voor de info. ben inderdaad op zoek naar dergelijke acties die jij beschrijft.
Volgens mij kan een Harmony dat juist heel goed! :)

Het wordt pas een probleem als een apparaat "Dynamische Elementen" heeft in het Menu :
- Jij gebruikt vaak HDMI 1 als input.
- Na een X aantal keer staat HDMI 1 bovenaan i.p.v. als 3de of zo in het rijtje van beschikbare inputs.

Daar gaat je Harmony Remote Macro... ;(
Ik las het bericht dat Logitech is gestopt met produceren van de Harmony lijn. Wellicht niet helemaal op z'n plaats in dit (Logitech) forum, maar zijn er vergelijkbare oplossingen op de markt van een andere leverancier ?
Lees effe een stuk terug vlak na de aankondiging en eventueel net ervoor : Er zijn opties, maar niemand biedt echt 1 op 1 precies hetzelfde... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
nero355 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:31:
[...]

Lees effe een stuk terug vlak na de aankondiging en eventueel net ervoor : Er zijn opties, maar niemand biedt echt 1 op 1 precies hetzelfde... :/
Bedankt voor de tip, nuttige info.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Heb een Logitech Harmony 515 inmiddels meer dan 10 jaar in gebruik en inmiddels zijn de meest gebruikte toetsen versleten en zojuist is één toets ook echt defect geraakt. De software ziet er wat gedateerd uit, maar het werkt gewoon nog steeds.

Eigenlijk vind ik dat er een Tweakers Award moet komen voor lang ondersteunde hard- of software en wat mij betreft verdient Logitech die award voor de Harmony serie. Dat een apparaat (vanwege de setup afhankelijk van software met clouddienst) na 10 jaar nog zonder problemen werkt verdient wel een pluim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Ik heb nog een Harmony 895 die ik al vele jaren ongebruikt in de kast heb liggen.
Ondanks z'n leeftijd ziet hij er als nieuw uit. Het enige is dat de accu leeg is.
Gisteren een nieuwe accu besteld, waarna ik hem weer in gebruik wil nemen.

De oude software geinstalleerd hiervoor en ben vast aan het kijken hoe ik hem in kan stellen.

Zoals eerder aangegeven, wil ik verschillende internet radiozenders programmeren,

Het liefst programeer ik de knoppen 1 t/m 9 op de afstandsbediening, maar volgens mij kan dat niet met activiteiten?

Hoe maak ik een stuk of 8 internet radiozenders makkelijk toegankelijk via de 895 ?
(1 activiteit per zender maken ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Ik maak gebruik van een Elite met hub. Daarnaast heb ik 6 HEOS boxen,
Als ik een van mijn radio-activiteiten bekijk, kan ik in de Logitech software aangeven welke box met welk geluidsniveau en welke zender ik wil starten.
Maar vooral dat laatste komt omdat ik in de HEOS-app favorieten kan opslaan en die favorieten kan ik dan ook weer kiezen in Logitech. En zo heeft iedere zender een eigen activiteit.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:06
Ik heb even zitten kijken wat een beetje in de buurt komt van de Harmony voor het geval mijn Harmony remote het zou begeven en dan kwam ik bij deze uit die ook heel veel lijkt op de Logitech Companion remote:
SofaBaton U1
Deze heeft geen activiteiten maar je kan wel multi device macro's maken en onder een knop plaatsen.
Ook moet je deze remote nog wel richten op het device want het heeft geen Hub, tenzij je device bluetooth ondersteunt. De prijs is gunstig ($50 + shipping) en de setup met de app lijkt eenvoudig.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

Mr_Blobby schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:04:
Ik heb even zitten kijken wat een beetje in de buurt komt van de Harmony voor het geval mijn Harmony remote het zou begeven en dan kwam ik bij deze uit die ook heel veel lijkt op de Logitech Companion remote:
SofaBaton U1
Deze heeft geen activiteiten maar je kan wel multi device macro's maken en onder een knop plaatsen.
Ook moet je deze remote nog wel richten op het device want het heeft geen Hub, tenzij je device bluetooth ondersteunt. De prijs is gunstig ($50 + shipping) en de setup met de app lijkt eenvoudig.
Ik zie heel veel dingen om aan dat ding en het bedrijf te twijfelen :
- SofaBaton@outlook.com
- Als ik het adres opzoek kom ik op iets heel anders uit...
- Apple/Google Apps meuk voor nodig :F
Als ik ergens een hekel aan heb dan is dat het wel!

Ik heb veel liever gewoon een fatsoenlijke applicatie op mijn PC of Laptop voor dit soort apparaten en het beheer ervan! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

StephanVierkant schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:21:
Heb een Logitech Harmony 515 inmiddels meer dan 10 jaar in gebruik en inmiddels zijn de meest gebruikte toetsen versleten en zojuist is één toets ook echt defect geraakt. De software ziet er wat gedateerd uit, maar het werkt gewoon nog steeds.

Eigenlijk vind ik dat er een Tweakers Award moet komen voor lang ondersteunde hard- of software en wat mij betreft verdient Logitech die award voor de Harmony serie. Dat een apparaat (vanwege de setup afhankelijk van software met clouddienst) na 10 jaar nog zonder problemen werkt verdient wel een pluim.
Hier ook zeker 10 jaar al de 525 en 555 in gebruik. Inderdaad heel fijn dat die nog steeds goed ondersteund worden in de software, eigenlijk zou je dat van elke leverancier mogen verwachten.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Ook iets om in de gaten te houden: https://www.yio-remote.com/

Nog weinig over bekend hopelijk snel meer duidelijkheid want het ziet er wel goed uit.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46

Pierre

Van nature lui!

Het is via Kickstarter daar heb ik nou ook niet veel vertrouwen in.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Pierre schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:29:
Het is via Kickstarter daar heb ik nou ook niet veel vertrouwen in.
Je moet ergens beginnen dus dat maakt verder niet uit, maar naar mijn mening is een afstandsbediening iets dat je zonder ernaar te kijken op de tast moet kunnen bedienen, ongeacht het aantal knoppen en dat YIO ding voldoet daar gewoon niet aan voor mij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
renzo4000 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:13:
Ook iets om in de gaten te houden: https://www.yio-remote.com/

Nog weinig over bekend hopelijk snel meer duidelijkheid want het ziet er wel goed uit.
Precies wat ik zou willen, buiten het feit dat ie (regelmatig) opgeladen moet worden. Maar dat is een kwestie van gewenning.
IR via een dock/hub. Bluetooth en wifi. En te gebruiken met Home Assistant. En zo te zien fysieke knoppen. Zal wel zeer prijzig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 18:58
Na een netwerk wijziging krijg ik mijn (Elite) hub niet meer verbonden.

Ledje blijft rood en wordt niet gevonden in de app via telefoon.
Aan/uit, telefoon reboot, oude hub verwijderd, netwerk op 2,4 gezet... Niks helpt.
Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:47:
Na een netwerk wijziging krijg ik mijn (Elite) hub niet meer verbonden.

Ledje blijft rood en wordt niet gevonden in de app via telefoon.
Aan/uit, telefoon reboot, oude hub verwijderd, netwerk op 2,4 gezet... Niks helpt.
Iemand nog tips?
Ik heb ooit even 3 hubs tegelijk in huis gehad, en na een paar keer switchen van de hubs tussen accounts kreeg ik 1 hub ook niet meer gevonden.

Mijn oplossing was toen een compleet nieuw account aanmaken voor die hub.

Dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 18:58
Nope.
Logitech account zelf, of?
Als in, het account dat mijn toegekende knoppen kent?

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
Zijn er hier ook mensen die zowel gebruik maken van een Logitech Harmony afstandsbediening en van een Apple M1 machine.
Zouden die eens kunnen kijken naar dit probleem

Have Fun Funske

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renzo4000
Er was hier een discussie gaande over alternatieven voor de LH. Voor de geïnteresseerden is er een afgesplitst topic gemaakt: [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:02
Wij hebben al enkele jaren een Harmony Elite. Helaas geeft deze sinds een paar weken steeds meer problemen dat het touch screen bevriest en niet meer reageert.

Eerst hielp een reboot nog. Nu niet meer.
Factory reset gedaan. Geen effect
Firmware restored naar vorige versie ook geen effect.

Heeft iemand nog ideeen hoe ik de elite weer werkend krijg?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
makooy schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 07:58:
Wij hebben al enkele jaren een Harmony Elite. Helaas geeft deze sinds een paar weken steeds meer problemen dat het touch screen bevriest en niet meer reageert.

Mijn linkerkant van het touchscreen doet het niet meer. Volgens mij komt dat doordat m'n zoontje hem een keer heeft laten vallen.
Heb een Chromecast met Google TV. Hoop dat de X1 daar ook aan gekoppeld kan gaan worden via Bluetooth.
Dit is mooi een betaalbaar alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

makooy schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 07:58:

Twee dingen waar ik dan meteen aan denk :
- De accu of batterijen.
- Het scherm zelf.

In principe zou je beide zelf moeten kunnen vervangen, maar dat zou je even met je favoriete zoekmachine moeten uitzoeken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:44
Ik krijg met de Logitech harmony 7.7.1 software telkens deze foutmelding: 'Your network connection is not functioning properly'.
Met mijn netwerk is zo te zien niets mis, dus het lijkt erop dat de database server van Logitech niet (langer) beschikbaar is.
Meer mensen met dit probleem? Of een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Mijn Elite (met Hub) doet het nog steeds goed, heeft een groene led...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renzo4000
Ja werkt hier ook nog prima. Logitech gaat heus niet zonder aankondiging zomaar de servers uit de lucht halen.

@connos dit al geprobeerd? https://www.reddit.com/r/..._software_not_connecting/

Lijkt erop dat met software 7.8.0 het probleem opgelost is voor je.

[ Voor 48% gewijzigd door renzo4000 op 21-10-2021 11:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• connos
renzo4000 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:38:
Ja werkt hier ook nog prima. Logitech gaat heus niet zonder aankondiging zomaar de servers uit de lucht halen.

@connos dit al geprobeerd? https://www.reddit.com/r/..._software_not_connecting/

Lijkt erop dat met software 7.8.0 het probleem opgelost is voor je.
Thanks man. That did the trick! Gek genoeg linkt de Logitech site zelf naar de oude versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootwyk
connos schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:55:
[...]

Thanks man. That did the trick! Gek genoeg linkt de Logitech site zelf naar de oude versie.
Dank, ik had hetzelfde probleem. Lekker ook dat die software niet aangeeft dat er nieuwe versie is ook.
Bij mij werkt het nu ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Laatst online: 16-09 08:40
Waarom gebruiken jullie de 7.x software ipv de myharmony?
Of komt dat omdat jullie geen harmony hub gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• connos
Woudtwe schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:36:
Indeed. De trouwe ouwe Harmony One, zolang 'ie 't nog blijft doen na al die valpartijen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Aha dank je. Ja ze houden zich lang goed moet ik zeggen hoewel mijn kind de 950 toch kapotgegooid kreeg. Maar van de verzekering een elite gekregen. Toch een leuke upgrade. Ik vind de heb wel erg fijn zodat je je telefoon als backup heb. Mocht je harmony buiten armbereik zijn 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Woudtwe schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:48:
Aha dank je. Ja ze houden zich lang goed moet ik zeggen hoewel mijn kind de 950 toch kapotgegooid kreeg. Maar van de verzekering een elite gekregen. Toch een leuke upgrade. Ik vind de heb wel erg fijn zodat je je telefoon als backup heb. Mocht je harmony buiten armbereik zijn 😉
Voor buiten armbereik heb ik zowel Google als alexa _/-\o_

Mijn oude 555 is trouwens ook ontzettend lang meegegaan, het is dat ik de hub wilde en dat mijn kat de 555 als kauwspeeltje had gebruikt dus hij smoelde niet echt meer. Maar werken deed ie nog prima 😊

[ Voor 19% gewijzigd door dragon2 op 26-10-2021 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:12

SeatRider

Hips don't lie

Mijn One is ook niet kapot te krijgen. Sure, de accu houdt het nog geen 2 dagen meer uit, en de klok geeft ook nooit de huidige tijd aan, maar verder blijft het een topding. Ook leuk dat de database van Logitech nog steeds actueel lijkt te worden gehouden (ik ben tenminste nog geen situatie tegengekomen dat een device niet gevonden werd).
Woudtwe schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:36:
MyHarmony bood mij niet de flexibiliteit die ik nodig had (custom knoppen/sequences), dat kon (destijds) alleen via de software. Misschien dat dat inmiddels anders is?

[ Voor 36% gewijzigd door SeatRider op 26-10-2021 07:46 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
SeatRider schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 07:44:
Mijn One is ook niet kapot te krijgen. Sure, de accu houdt het nog geen 2 dagen meer uit, en de klok geeft ook nooit de huidige tijd aan, maar verder blijft het een topding. Ook leuk dat de database van Logitech nog steeds actueel lijkt te worden gehouden (ik ben tenminste nog geen situatie tegengekomen dat een device niet gevonden werd).

Ja in de 7.x kon ik niet vrij pauzes programmeren. Moest via de helpdesk. Met Myharmony ging dat wel. Mijn tv is pas na 21 seconden op, dus dan kan ik pas de goede input kiezen.
[...]

MyHarmony bood mij niet de flexibiliteit die ik nodig had (custom knoppen/sequences), dat kon (destijds) alleen via de software. Misschien dat dat inmiddels anders is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

dragon2 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 23:58:
Voor buiten armbereik heb ik zowel Google als alexa _/-\o_
Sommige mensen kunnen blijkbaar heel blij worden van zelf gekozen spyware in en om het huis! :o :+
Mijn oude 555 is trouwens ook ontzettend lang meegegaan, het is dat ik de hub wilde en dat mijn kat de 555 als kauwspeeltje had gebruikt dus hij smoelde niet echt meer. Maar werken deed ie nog prima O+
De 555 was echt ideaal met zijn "click toetsen" i.p.v. de "rubberen toetsen" van een 650 of 665 _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:02
Kan iemand mij vertellen als ik de Harmony touch ook zonder hun kan gebruiken voor een Nvidia shield?

De touch zie ik met lader voor paar tientjes wel op marktplaats etc. Maar de hub setjes zijn nog behoorlijk prijzig.

Wat ik lees is dat de shield wel voordelen heeft icm met de hub, maar niet noodzakelijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
G.Scholtens schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:17:
Kan iemand mij vertellen als ik de Harmony touch ook zonder hun kan gebruiken voor een Nvidia shield?

De touch zie ik met lader voor paar tientjes wel op marktplaats etc. Maar de hub setjes zijn nog behoorlijk prijzig.

Wat ik lees is dat de shield wel voordelen heeft icm met de hub, maar niet noodzakelijk
https://www.reddit.com/r/..._pro_be_controlled_by_ir/

Een hub lijkt noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Vandaag mijn touch met hub in gebruik genomen.
Activiteit tv kijken werkt op de shield.

Maar kan ik ook bijvoorbeeld de activiteit film kijken instellen dat hij bijvoorbeeld kodi opstart op de shield?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
G.Scholtens schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:21:
Vandaag mijn touch met hub in gebruik genomen.
Activiteit tv kijken werkt op de shield.

Maar kan ik ook bijvoorbeeld de activiteit film kijken instellen dat hij bijvoorbeeld kodi opstart op de shield?
Soms is er een aparte knop voorhanden voor specifieke apps, meestal niet. Dan een opstart 'macro' maken met precies de handelingen die jij doet om kodi te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Las al iets over flirc, en volgens mij kan je ook via de software behoorlijk wat eigen commando's zelf aanmaken etc. Even in verdiepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

G.Scholtens schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:03:
Las al iets over flirc, en volgens mij kan je ook via de software behoorlijk wat eigen commando's zelf aanmaken etc. Even in verdiepen
Dat is overbodig als je een Harmony Remote hebt zoals de Elite + Hub omdat je niks met infrarood doet! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
nero355 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 00:14:
[...]

Dat is overbodig als je een Harmony Remote hebt zoals de Elite + Hub omdat je niks met infrarood doet! ;)
Je boosters zenden toch gewoon infrarood uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Woudtwe schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 05:35:
[...]

Je boosters zenden toch gewoon infrarood uit?
Ja maar de shield verbind je dan met bt. Dus idd doe je in dit geval niks met ir en is een flirc hier sowieso onzinnig want je hebt idd al ir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Jammer, volgens mij kan je best wel wat leuke dingen doen met flirc. Zal me vandaag eens vermaken met de software van de Harmony

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355

nero355

G.Scholtens schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:30:
Jammer, volgens mij kan je best wel wat leuke dingen doen met flirc.
Die koop je alleen als je de Nvidia Shield TV Console wil besturen met een infrarood Logitech Harmony Remote zoals de 525/555/650/665/enz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Iemand enig idee hoe ik kodi kan starten als activiteit via de remote?

Krijg hét niét voor elkaar en nergens een tutorial van te vinden

[ Voor 3% gewijzigd door G.Scholtens op 27-01-2022 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ben
  • Laatst online: 14-09 21:29

ben

G.Scholtens schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:14:

Mocht je de shield (pro) hiervoor gebruiken kan je met de app "Refresh rate" d.m.v. de functie "app shortcut" een snelkoppeling naar een willekeurige toets op je afstandsbediening maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
ben schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:03:
[...]

Mocht je de shield (pro) hiervoor gebruiken kan je met de app "Refresh rate" d.m.v. de functie "app shortcut" een snelkoppeling naar een willekeurige toets op je afstandsbediening maken.
Kan je mij daar iets meer over vertellen, mag via pb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

G.Scholtens schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:31:
Kan je mij daar iets meer over vertellen, mag via pb
In [Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie wordt een app genoemd om de knoppen voor Netflix en dergelijke te remappen : Gebruik gewoon die en dan ben je in één klap klaar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:37
Met mijn 4 jaar oude Samsung Qled tv wil ik YouTube video's naar voeren of achteren kunnen "doorspoelen". Ik gebruik een Harmony afstandsbediening met hub. Alle standen van herhalen/repeat heb ik al geprobeerd, maar voor elke 10 seconden die ik in YouTube naar voren wil, moet ik één keer op de knop van de Harmony drukken; 5 minuten naar voren is dus 30x drukken. Met de standaard bij de Samsung geleverde afstandsbediening kan ik de knop blijven vasthouden, waardoor de doorspoel functie veel sneller verloopt.

Vraag: welke instellingen op tv, Harmony of hub kan ik nog meer proberen voor een vlotte doorspoel functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
Iemand een idee of Logitech nog wel nieuwe hardware toevoegt ter ondersteuning van deze geweldige apparaten?

Ik zit nu met nieuwste model LG TV (Magic remote die dus via BT werkt). Maar daar zit sinds 2021 ook een mooie Disney+ knop op. Echter zie ik én het nieuwste model nog niet terug in de list https://support.myharmony.com/en-us/compatibility en je kunt dit commando niet leren via IR omdat het dus een BT command is.

Enig idee iemand?

- The Neo and Only -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
NeoFoX schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:19:
Iemand een idee of Logitech nog wel nieuwe hardware toevoegt ter ondersteuning van deze geweldige apparaten?

Ik zit nu met nieuwste model LG TV (Magic remote die dus via BT werkt). Maar daar zit sinds 2021 ook een mooie Disney+ knop op. Echter zie ik én het nieuwste model nog niet terug in de list https://support.myharmony.com/en-us/compatibility en je kunt dit commando niet leren via IR omdat het dus een BT command is.

Enig idee iemand?
Logitech support is er toch nog? Die gewoon bellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coprocessor
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20-08 13:57
G.Scholtens schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:14:

Wellicht ben je al geholpen door de reacties die je kreeg op je vraag en is het volgende overbodig geworden of te omslachtig. Maar hoe ik dit opgelost heb is door de activiteit 'Kodi kijken' dezelfde handelingen te laten uitvoeren als je nodig hebt om vanuit je Shield startscherm naar de Kodi app te gaan en deze te starten. Bijvoorbeeld: 1x naar rechts + 1x Select als de Kodi app de 2e app van rechts is op je Shield startscherm. Vantevoren natuurlijk de acties als TV aanzetten op de juiste ingang, Receiver (o.i.d.) aanzetten op de juiste ingang, Shield aanzetten.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Edit: ik zie dat ik er zomaar vanuit ga dat je een Nvidia Shield hebt... Maar de werkwijze blijft hetzelfde voor andere mediaspelers.

Edit 2: In het Nvidia Shield topic zie ik nu dat je inderaad een Shield hebt...

[ Voor 10% gewijzigd door Coprocessor op 28-01-2022 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Coprocessor schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:49:
[...]

Wellicht ben je al geholpen door de reacties die je kreeg op je vraag en is het volgende overbodig geworden of te omslachtig. Maar hoe ik dit opgelost heb is door de activiteit 'Kodi kijken' dezelfde handelingen te laten uitvoeren als je nodig hebt om vanuit je Shield startscherm naar de Kodi app te gaan en deze te starten. Bijvoorbeeld: 1x naar rechts + 1x Select als de Kodi app de 2e app van rechts is op je Shield startscherm. Vantevoren natuurlijk de acties als TV aanzetten op de juiste ingang, Receiver (o.i.d.) aanzetten op de juiste ingang, Shield aanzetten.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Edit: ik zie dat ik er zomaar vanuit ga dat je een Nvidia Shield hebt... Maar de werkwijze blijft hetzelfde voor andere mediaspelers.

Edit 2: In het Nvidia Shield topic zie ik nu dat je inderaad een Shield hebt...
Zo'n activiteit heb ik geprobeerd, maar als ik die activiteit probeer gebeurd er niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coprocessor
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20-08 13:57
G.Scholtens schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:13:
[...]

Zo'n activiteit heb ik geprobeerd, maar als ik die activiteit probeer gebeurd er niks.
Niks? Da's wel heel weinig. Gaan er geen apparaten aan? Lukken andere activiteiten wel?
Hier is mijn activiteit voor Kodi. Misschien heb je er iets aan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSLpH2kRcCByRxL0aBkvErx6fj4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZBj2ndKsZYiJKFyYlXBioU0J.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Amersfoort schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:18:
Met mijn 4 jaar oude Samsung Qled tv wil ik YouTube video's naar voeren of achteren kunnen "doorspoelen". Ik gebruik een Harmony afstandsbediening met hub. Alle standen van herhalen/repeat heb ik al geprobeerd, maar voor elke 10 seconden die ik in YouTube naar voren wil, moet ik één keer op de knop van de Harmony drukken; 5 minuten naar voren is dus 30x drukken. Met de standaard bij de Samsung geleverde afstandsbediening kan ik de knop blijven vasthouden, waardoor de doorspoel functie veel sneller verloopt.

Vraag: welke instellingen op tv, Harmony of hub kan ik nog meer proberen voor een vlotte doorspoel functie?
Ik denk dat dit :
Nuevocasa schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:29:
Logitech support is er toch nog? Die gewoon bellen!
Ook jouw oplossing is, want volgens mij kan je dat niet zelf instellen...

Daarnaast een extra TIP : Als je Cast naar je TV dan kan je veel makkelijker vanaf je telefoon door de video heen bladeren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Weet iemand of je ook ergens de case / behuizing van een Harmony touch elders kan bestellen? Mijn scherm zitten wat krasjes op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
G.Scholtens schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:12:
Weet iemand of je ook ergens de case / behuizing van een Harmony touch elders kan bestellen? Mijn scherm zitten wat krasjes op
Je kan ook eens kijken naar poetsmiddel voor plastic schermpjes. Daarmee kun je de krassen er misschien mee uitpolijsten:

"Displex Display Repair Polish Scratch Remover"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Hulliee schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:51:
[...]

Je kan ook eens kijken naar poetsmiddel voor plastic schermpjes. Daarmee kun je de krassen er misschien mee uitpolijsten:

"Displex Display Repair Polish Scratch Remover"
Blijkt meer aan de hand, kabel van scherm naar mainbord zit normaal vast met zo'n klemmetje. Maar klem is afgebroken. 😱

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXUAs25mkREadC0G0oQ0Y-zEbo4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hYKfYczL3f91HJZs5hMiGhDA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door G.Scholtens op 31-01-2022 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
G.Scholtens schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:07:
[...]

Blijkt meer aan de hand, kabel van scherm naar mainbord zit normaal vast met zo'n klemmetje. Maar klem is afgebroken. 😱
Ohw da's balen! Daarmee helpt polijsten niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

G.Scholtens schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:12:
Welk model :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Harmony touch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Hoe kan ik mijn favoriete zenders als favoriet instellen als je IPTV gebruikt en geen normale provider
Pagina: 1 ... 42 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.

Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony