[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 39 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:14
BenEco schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:03:
[...]

Logitech kan ook KaKu aansturen m.b.v. Lightmanager Air (of Pro). https://www.jbmedia.eu/light-manager/
Werkt hier al jaren prima samen met elektrische gordijnen, schakelaars, ect..
Kan sinds kort ook Hue aansturen (Vanaf airStudio 9.3 )
Oei, dat is wel heel duur om alleen een subwoofer mee aan en uit te zetten, anyway zal eens op marktplaats kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:53
Volgens deze website zou de Innr Smart Plug ook door Hue ondersteund worden.
Heb er zelf geen ervaring mee, laat mijn sub door een Master/Slave stekkerdoos schakelen.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:15
ralphkeb schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:46:
[...]

Als er een hue smartplug komt zou dat inderdaad een oplossing zijn.
Met de smartpluggen van Klikaanklikuit en IKEA werkt het iig niet.

Google of Alexa willen wij niet.
Had het op Bright.nl gelezen: https://www.bright.nl/nie...act-en-imitatie-gloeilamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:25

Illusion

(the art of)

ralphkeb schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:21:
Gebruik al sinds 2003 Logitech Harmony's en sinds de introductie ervan de Elite en heel het gezin kan hier mee omgaan en werkt zoals het moet.

Graag zou ik een smart powerplug aan de Logitech koppelen zodat ik ook mijn subwoofer mee kan schakelen, maar tot op dit moment nog niets geworden wat werkt.

Heb heel ons huis smart gemaakt met Klikaanklikuit (zowel de standaard serie alsook de Zigbee lijn)

Iemand tips of trics?
Mocht je perongeluk al een ICS2000 en een recente synology/RaspberryPI hebben staan, dan kan je nog deze omweg proberen:
Homeassistant op de syno / Pi installeren.
In Homeass een virtual hue configureren, en deze aan de harmony koppelen.
Vanuit HomeAss via olisto een trigger maken naar de ICS-2000

De latency is bizar (seconde of 4), maar het werkt wel.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:14
Vandaag krijg ik een innr smartplug binnen, kijken of het daar mee werkt 😀, vanuit daar kijk ik verder.

Update:
Innr plug vandaag binnen gekregen en helaas niet zonder een Hue bridge te koppelen aan de Logitech.
Wel aan mijn Klikaanklikuit ICS2000, maar die is weer niet te koppelen aan de Logitech.

Wel een JB manager mini gescoord via MP.

[ Voor 53% gewijzigd door ralphkeb op 20-08-2019 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel3
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
jsiegmund schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 07:47:
Ik heb de afgelopen maanden al last van een serieuze vertraging. Dat lijkt voornamelijk te zijn bij het starten van de eerste activiteit nadat de hub een tijdje niets heeft hoeven doen. Met serieus bedoel ik: soms wel tot 15 a 20 seconden. Het maakt weinig uit of ik de activiteit start vanuit de app, met de afstandbediening of via mijn domoticz installatie. Als de activiteit dan eenmaal gestart is gaat het daarna wel sneller allemaal, maar toch zeker niet zo snel als voorheen. Laat je de boel een tijdje met rust, dan is het daarna weer traag. Het is alsof hij weer even wakker moet worden of zo, heel raar.

Iemand enig idee waar dat in zou kunnen zitten? Ik heb een harmony hub en een touch als afstandbediening. Heb begin van het jaar ook last gehad van die bug met de firmware waardoor je de hub niet meer remote aan kon sturen. Ik heb een beetje het idee dat het in de software versie zit die daarna kwam, maar lang niet iedereen lijkt hetzelfde probleem te hebben dus dat kan ik ook niet hard maken.
Ik heb hier ook last van. Echt moeilijk irritant. Heb jij toevallig al een oplossing?

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Sinds alweer enige tijd gebruik ik de Smart Remote horende bij mijn Samsung TV om zowel TV, Mediabox als Shield te bedienen. Met de komst van de Next box van Ziggo levert dat wat problemen op waardoor ik een aantal zaken niet meer kan bedienen met deze Samsung Smart Remote.

Nu overweeg ik mijn pricewatch: Logitech Harmony One Advanced Universal Remote weer in gebruik te nemen. Ik zit echter in dubio hoe bepaalde zaken aan te pakken en ben benieuwd naar ervaringen. De knoppen 'links en 'rechts' hebben in de verschillende menu's verschillende functies. Bijvoorbeeld:
  • In het menu van de Next box van Ziggo moet het richting het Ziggo kastje gaan.
  • In het menu van de TV moet het richting de TV gaan.
Wat is de meest handige manier om tijdens de activiteit 'TV kijken' waarbij ik de Ziggo Next bedien, bijvoorbeeld de Smart Hub van de TV te bedienen? Is hiervoor echt de enige oplossing een nieuwe activiteit aan de Harmony toe te voegen (of vrij knoppen te gebruiken, die dan ook meteen niet logisch zijn)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

@JBS : Dat moet je helemaal niet zo zien IMHO :?

Je maakt gewoon een Activiteit zoals "TV Kijken" en stelt vervolgens in dat :
- De Volumeknoppen het Volume van de TV bedienen.
- Het "zappen" via de Ziggo Next Box gaat.

Dingen zoals het Menu bedienen en zo doe je gewoon door naar Devices/Apparaten te gaan en daar het desbetreffende apparaat te kiezen :)

Verder kan je uiteraard ongebruikte knoppen een totaal andere functie geven, zoals het Volume bedienen van de Ziggo Next Box bijvoorbeeld...

En nog een tip : Hou er rekening mee dat als je Shield TV in 2017 of later gekocht is geen infrarood meer kan ontvangen en ook geen aan/uit knop heeft!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

nero355 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:45:
Dingen zoals het Menu bedienen en zo doe je gewoon door naar Devices/Apparaten te gaan en daar het desbetreffende apparaat te kiezen :)
Die gedachtegang klinkt inderdaad logisch, niet bij stil gestaan. :)

Na het selecteren van een specifiek device om bijvoorbeeld het menu daarvan te bedienen terwijl de activiteit
'TV Kijken' actief is, hoe activeer je dan weer de activiteit 'TV Kijken' zonder dat dat resulteert in aan/uit zetten van de gerelateerde apparaten (die op dat moment al juist staan)?
nero355 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:45:
En nog een tip : Hou er rekening mee dat als je Shield TV in 2017 of later gekocht is geen infrarood meer kan ontvangen en ook geen aan/uit knop heeft!
Nu je 't zegt, volgens mij was dat ook de reden om over te stappen op de Samsung Smart Remote destijds...

[ Voor 23% gewijzigd door JBS op 05-09-2019 16:50 ]

• nero355

nero355

JBS schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:48:
Na het selecteren van een specifiek device om bijvoorbeeld het menu daarvan te bedienen terwijl de activiteit
'TV Kijken' actief is, hoe activeer je dan weer de activiteit 'TV Kijken' zonder dat dat resulteert in aan/uit zetten van de gerelateerde apparaten (die op dat moment al juist staan)?
Nog een keer op Devices drukken of de Activity knop... of zo... effe geen Harmony bij de hand en iets met "muscle memory" en zo... Denk er nooit echt over na! :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44
daniel3 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:48:
[...]

Ik heb hier ook last van. Echt moeilijk irritant. Heb jij toevallig al een oplossing?
Nope. Ik vermoed dat de boel helemaal factory resetten misschien wel gaat helpen maar ook dat weet ik niet zeker. Misschien toch maar een keertje ergens een topic openen op een Logitech community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:28
jsiegmund schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:59:
[...]

Nope. Ik vermoed dat de boel helemaal factory resetten misschien wel gaat helpen maar ook dat weet ik niet zeker. Misschien toch maar een keertje ergens een topic openen op een Logitech community.
Heel irritant, ik heb hetzelfde probleem, kan mij herinneren dat dit probleem zich eerder heeft voorgedaan. had toen te maken volgens mij dat de pubnub service welke Logitech gebruikt niet bereikbaar was, waardoor de harmony niet zijn status kon updaten richting de cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44
KiefDelicious schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:55:
[...]

Heel irritant, ik heb hetzelfde probleem, kan mij herinneren dat dit probleem zich eerder heeft voorgedaan. had toen te maken volgens mij dat de pubnub service welke Logitech gebruikt niet bereikbaar was, waardoor de harmony niet zijn status kon updaten richting de cloud.
Ja zoiets kan ik me ook herinneren, maar toen had iedereen er last van. Dat lijkt nu niet het geval te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-01 16:00
Ik heb een Logitech Harmony 350 aangeschaft. Ik probeer het in te stellen maar krijg het niet voor elkaar.

Ik wil bijvoorbeeld Watch TV activiteit instellen.
Ik geef aan dat mijn televisie, soundbar en ziggo next kastje aan moeten.
Maar ik kan vervolgens niet instellen dat HDMI 1 van mijn soundbar moet worden gebruikt.
Ik kan alleen een ingang kiezen voor mijn televisie. Daar heb ik niks aan, want de Next is aangesloten op mijn soundbar.

Daarnaast was ik in de veronderstelling dat als ik bijvoorbeeld op TV/Media zou drukken, ik het zo kon instellen dat het hdmi kanaal van mijn soundbar naar '2' gaat en dat mijn Apple TV aangaat. Dit werkt volgens mij ook niet.

Ligt dit aan het goedkope model wat ik heb gekocht, of is het sowieso niet mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

jaihel schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 19:59:
Ik heb een Logitech Harmony 350 aangeschaft. Ik probeer het in te stellen maar krijg het niet voor elkaar.

Maar ik kan vervolgens niet instellen dat HDMI 1 van mijn soundbar moet worden gebruikt.
Ik kan alleen een ingang kiezen voor mijn televisie. Daar heb ik niks aan, want de Next is aangesloten op mijn soundbar.

Daarnaast was ik in de veronderstelling dat als ik bijvoorbeeld op TV/Media zou drukken, ik het zo kon instellen dat het hdmi kanaal van mijn soundbar naar '2' gaat en dat mijn Apple TV aangaat. Dit werkt volgens mij ook niet.

Ligt dit aan het goedkope model wat ik heb gekocht, of is het sowieso niet mogelijk?
Je kan in de software je activiteit editten, en daar extra commando’s aan toevoegen. Alles wat je zegt te willen zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Illusion schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 20:21:
[...]

Je kan in de software je activiteit editten, en daar extra commando’s aan toevoegen. Alles wat je zegt te willen zou moeten kunnen.
Ik ben iets wijzer. Ik begrijp dat ik eerst op bijv Media moet drukken om mijn apple tv te kunnen bedienen. Ik ga nu proberen om het zo in te stellen dat als ik dat doe, mijn soundbar ook automatisch van kanaal veranderd.

Daarnaast valt het me op dat de ene keer het ziggo kastje wel mee aan gaat, en de andere keer niet. Daar ga ik ook mee verder.

• nero355

nero355

jaihel schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 19:59:

Dit moet met elk model kunnen!

Heb je overal HDMI CEC uitgeschakeld ?!

Zo niet : Doe dat als eerste! ;)

• jaihel
nero355 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 00:25:
[...]

Dit moet met elk model kunnen!

Heb je overal HDMI CEC uitgeschakeld ?!

Zo niet : Doe dat als eerste! ;)
Ja dat had ik meteen al gedaan. Ik had ook verwacht dat ik meer dan 1 activiteit kon maken. Maar ik kan er helaas maar 1 maken, met de warch tv knop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
jaihel schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 08:44:
[...]

Ja dat had ik meteen al gedaan. Ik had ook verwacht dat ik meer dan 1 activiteit kon maken. Maar ik kan er helaas maar 1 maken, met de warch tv knop
Hmm ik heb een aardig rijtje harmony's gehad, maar dit is wel een 'rare'/heel basic/volgt niet de filosofie van alle andere harmony remotes.
Persoonlijk zou ik deze retour doen en er 1 kopen die wel gewoon meerdere activiteitenknoppen heeft.

Ik raad vrijwel iedereen de remote+hub aan tegenwoordig, maar als het goedkoper moet dan kan zoiets als dit ook: V&A aangeboden: Logitech Harmony 650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-06 10:56
[b]ralphkeb in "[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3]"ralphkeb

Graag zou ik een smart powerplug aan de Logitech koppelen zodat ik ook mijn subwoofer mee kan schakelen, maar tot op dit moment nog niets geworden wat werkt.

Heb heel ons huis smart gemaakt met Klikaanklikuit (zowel de standaard serie alsook de Zigbee lijn)

Iemand tips of trics?
Heb zelf een Osram Smart + gekocht die ik ook gebruik voor het aan-uitzetten van mijn subwoofer. Deze is gekoppeld aan het Hue systeem en kan nu met mijn Logitech Elite remote de sub in-uitschakelen. Voor nog geen 20 euro echt een prima oplossing :)

• nero355

nero355

dragon2 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 08:58:
Hmm ik heb een aardig rijtje harmony's gehad, maar dit is wel een 'rare'/heel basic/volgt niet de filosofie van alle andere harmony remotes.
Persoonlijk zou ik deze retour doen en er 1 kopen die wel gewoon meerdere activiteitenknoppen heeft.

Ik raad vrijwel iedereen de remote+hub aan tegenwoordig, maar als het goedkoper moet dan kan zoiets als dit ook: V&A aangeboden: Logitech Harmony 650
De 650 en 665 blijven toch wel mijn favorieten eerlijk gezegd! :)

De Hub en dan het liefst een Elite daarbij zou ik alleen kopen als het echt niet anders kan, want allerlei apparaten die geen infrarood hebben en zo...

Vroeger had je de 555 en die was echt perfect qua toetsen die wat meer "clicky" dan "sponzig" waren, zoals bij de latere modellen ;)

• dragon2
  • Niet online
nero355 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 12:47:
[...]

De 650 en 665 blijven toch wel mijn favorieten eerlijk gezegd! :)

De Hub en dan het liefst een Elite daarbij zou ik alleen kopen als het echt niet anders kan, want allerlei apparaten die geen infrarood hebben en zo...

Vroeger had je de 555 en die was echt perfect qua toetsen die wat meer "clicky" dan "sponzig" waren, zoals bij de latere modellen ;)
Het was dat mijn maine coon mijn 555 nogal had stukgebeten, die zag er niet meer uit... Anders had ik hem misschien nog wel 😉

De hub met de kleinste ab erbij is zoo fijn. Alles wat ik heb werkt prima hoor, ik hoor eigenlijk niks anders van anderen. Alleen Nintendo switch niet maar die werkt nergens mee...
Apparaten zoals mediaplayers zonder ir doen het vaak prima hoor, via bt instellen of (meestal) helemaal vanzelf. Als je een toetsenbord erbij neemt kan via usb ook nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06 20:48
@jaihel
De Harmony 350 is een heel basic afstandsbediening, in tegenstelling tot de andere Harmony's, heeft deze maar één activiteit, en is hij verder beperkt tot het vervangen van de originele afstandsbedieningen, zonder het gemak van het overschakelen naar de juiste input voor elke activiteit.

Deze werkt prima voor de combinatie tv + settopbox en incidenteel een ander apparaat bedienen. In alle andere situaties zou ik een ander model kiezen, bv uit de 600 serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:25
dragon2 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 08:58:
[...]

Heb 10 jaar de Harmony One gehad en nu al ruim een jaar de 650.
De instellingen konden heel eenvoudig worden overgezet door de app en mijn account.
Echt top afstandsbedieningen van Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
ikweethetbeter schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:59:
@jaihel
De Harmony 350 is een heel basic afstandsbediening, in tegenstelling tot de andere Harmony's, heeft deze maar één activiteit, en is hij verder beperkt tot het vervangen van de originele afstandsbedieningen, zonder het gemak van het overschakelen naar de juiste input voor elke activiteit.

Deze werkt prima voor de combinatie tv + settopbox en incidenteel een ander apparaat bedienen. In alle andere situaties zou ik een ander model kiezen, bv uit de 600 serie.
Ja, achteraf was dat misschien beter geweest. Maar het werkt nu wel prima hoor. Merk soms wel dat de settopbox niet mee aan gaat als ik de tv kijken activiteit start en dat vind ik wel jammer. Het is nu een kwestie van switchen naar bediening voor mn televisie en dan de hdmi ingang kiezen. Werkt misschien een beetje omslachtig, maar nog altijd beter dan 5 afstandsbedieningen op tafel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-05 14:23
Ik heb afgelopen week een Harmony Elite gekocht, het enige wat ik nog niet heb kunnen vinden is;

Als ik de activiteit Radio luisteren start, dat het volume van mijn versterker (Onkyo TX-NR636) naar (bijv) 15 wordt gezet. (naast de juiste ingang van de versterker en het juiste kanaal van de tv box)

Weet iemand of- en zo ja hoe- dit mogelijk is?

[ Voor 13% gewijzigd door Thomas20 op 22-10-2019 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Thomas20 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:40:
Ik heb afgelopen week een Harmony Elite gekocht, het enige wat ik nog niet heb kunnen vinden is;

Als ik de activiteit Radio luisteren start, dat het volume van mijn versterker (Onkyo TX-NR636) naar (bijv) 15 wordt gezet. (naast de juiste ingang van de versterker en het juiste kanaal van de tv box)

Weet iemand of- en zo ja hoe- dit mogelijk is?
Ik heb zelf het volume bij opstarten van mijn onkyo op 35 staan (in de onkyo zelf). Dat werkt voor tv en film maar is te hard voor games, dus bij de activiteit games heb ik handmatig een rijtje 'volume down' toegevoegd en bij afsluiten game een even lang rijtje 'volume up'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 18:59
dragon2 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:03:
[...]

Ik heb zelf het volume bij opstarten van mijn onkyo op 35 staan (in de onkyo zelf). Dat werkt voor tv en film maar is te hard voor games, dus bij de activiteit games heb ik handmatig een rijtje 'volume down' toegevoegd en bij afsluiten game een even lang rijtje 'volume up'.
Kun je niet beter zorgen via het settingsmenu van Onkyo dat de volumelevels voor alle inputs gelijk zijn?
Dat heb ik voor mijn Xbox, TV en media player ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Marsman83 schreef op zondag 10 november 2019 @ 16:41:
[...]

Kun je niet beter zorgen via het settingsmenu van Onkyo dat de volumelevels voor alle inputs gelijk zijn?
Ik vind game geluid al snel irritant als het aan de harde kant staat, maar TV mag van mij best hard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Marsman83 schreef op zondag 10 november 2019 @ 16:41:
Ik heb geen idee hoe Onkyo dat regelt, maar vaak kan je bij een versterker per input een heleboel instellingen veranderen en dan gelden ze ook echt alleen voor die input en niet de rest!

Dus dan zou je de ingang van een console op 25 als volume kunnen zetten en die van een of ander "kabel IPS kastje" op 35 of hoger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanti
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-03-2021
Vraagje,
Voor ik de hubs en elite aankoop...
Mijn versterker en decoder en.....staan in een andere kamer, dan waar mijn tv staat. Met mijn defecte logitech 900 met 2 blasters, kon ik bijvoorbeeld met 1 activiteit de installatie aanteken. Dwz Tv kijken... dan zond de ene blaster naar de tv en kon je de tweede blaster selecteren om signaal te laten geven naar de decoder.
Kan dit met de hubs ook?
Ik lees dat je moet wisselen tussen de hubs, wil dit dan zeggen dat ik 2 activiteiten moet aanmaken 1 voor de tv en 1 voor de decoder. Vind ik beetje omslachtig en achteruitgang.
Of lukt het toch op een of andere manier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Beanti schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 22:58:
Vraagje,
Voor ik de hubs en elite aankoop...
Mijn versterker en decoder en.....staan in een andere kamer, dan waar mijn tv staat. Met mijn defecte logitech 900 met 2 blasters, kon ik bijvoorbeeld met 1 activiteit de installatie aanteken. Dwz Tv kijken... dan zond de ene blaster naar de tv en kon je de tweede blaster selecteren om signaal te laten geven naar de decoder.
Kan dit met de hubs ook?
Ik lees dat je moet wisselen tussen de hubs, wil dit dan zeggen dat ik 2 activiteiten moet aanmaken 1 voor de tv en 1 voor de decoder. Vind ik beetje omslachtig en achteruitgang.
Of lukt het toch op een of andere manier?
De elite heeft:
* Hub met ir
* 2 blasters die je op de hub kan pluggen
* Afstandsbediening heeft zelf ook IR.
En dan kan je per apparaat instellen waar de IR uit moet komen.
Dat moet lukken toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Illusion op 07-12-2019 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:31
Iemand die mij misschien verder kan helpen? :)

Ik heb een Hamony hub incl simpele afstandsbediening. Werkt perfect met mijn Samsung tv en Ziggo Next.

Het enige wat mij frustreert is dat ik in de app naar mijn activiteit ga (in dit geval ‘TV kijken’) dan mis ik een groot aantal knoppen. Zoals ‘page up’ en ‘page down’. Als ik naar mijn apparaten ga en dan naar de Ziggo Next dan staan al deze knoppen er wel. Hoe krijg ik deze in mijn activiteit in de app ook? Kan je dit instellen?

Het gevolg is dat ik in mijn Widget (iPhone) ook maar de helft van de juiste en handige knoppen en heb staan namelijk. :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Laatst online: 21:21
harm12nl schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 13:55:
Iemand die mij misschien verder kan helpen? :)

Ik heb een Hamony hub incl simpele afstandsbediening. Werkt perfect met mijn Samsung tv en Ziggo Next.

Het enige wat mij frustreert is dat ik in de app naar mijn activiteit ga (in dit geval ‘TV kijken’) dan mis ik een groot aantal knoppen. Zoals ‘page up’ en ‘page down’. Als ik naar mijn apparaten ga en dan naar de Ziggo Next dan staan al deze knoppen er wel. Hoe krijg ik deze in mijn activiteit in de app ook? Kan je dit instellen?

Het gevolg is dat ik in mijn Widget (iPhone) ook maar de helft van de juiste en handige knoppen en heb staan namelijk. :)
https://support.myharmony...he-harmony-app#add-remove

Zoiets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:31
Damnit. Ik wist dat het ergens zat maar niet meer hoe ik er kwam. Al vaak op gegoogled maar kennelijk niet met de juiste termen. Thx! d:)b

Edit: Nog tips hoe ik de widget aan kan passen? Of kan dit wellicht niet?

[ Voor 9% gewijzigd door hk12nl op 14-12-2019 14:14 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenA
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:24
Hallo allemaal!
Ik heb voor mijn versterker (harman kardon bds 570) geen afstandsbediening.
Zou ik met een logitech ook alle instellingen kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

RubenA schreef op zondag 15 december 2019 @ 22:54:
Hallo allemaal!
Ik heb voor mijn versterker (harman kardon bds 570) geen afstandsbediening.
Zou ik met een logitech ook alle instellingen kunnen doen?
Denk eens de andere kant op : Waarom zou dat niet kunnen :?

Welke problemen verwacht je tegen te komen ? Is er iets speciaals aan de bediening van de versterker ?

Om je een voorbeeld te geven :
Ik moet de Power knop op de afstandsbediening van mijn Panasonic Plasma langer in te drukken om de TV aan te doen en dat werkt ook gewoon prima met een Harmony 650/665 door "Power Toggle" wat langer in te drukken en ook het "Activiteiten systeem" is zich daarvan bewust! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenA
nero355 schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:35:
[...]

Denk eens de andere kant op : Waarom zou dat niet kunnen :?

Welke problemen verwacht je tegen te komen ? Is er iets speciaals aan de bediening van de versterker ?

Om je een voorbeeld te geven :
Ik moet de Power knop op de afstandsbediening van mijn Panasonic Plasma langer in te drukken om de TV aan te doen en dat werkt ook gewoon prima met een Harmony 650/665 door "Power Toggle" wat langer in te drukken en ook het "Activiteiten systeem" is zich daarvan bewust! :)
Geen idee, maar op mijn oude receiver zitten allerlei knoppen die niet op de harmony zitten.

Of kun je die apart programmeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
RubenA schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:56:
[...]

Geen idee, maar op mijn oude receiver zitten allerlei knoppen die niet op de harmony zitten.

Verreweg de meeste knoppen wel. Heel af en toe mist er ergens een knop, dan kun je die inleren met de oude AB mja dan moet je die nog wel hebben. Ook niet vaak nodig in de praktijk maar indien nodig wel erg handig: de helpdesk van harmony is echter super, die kunnen ook nog vaak remote dingen voor je aanpassen als je er met de software niet uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:11
RubenA schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:56:
[...]

Je kunt een HUB nemen met App, dan heb je alle knoppen gewoon op je telefoon staan, werkt super.
Verschillende receivers geprobeerd, geen probleem.

Daarnaast kun je op een Logitesch afstandsbediening vaak ook per knop programmeren welke opdracht er naar de receiver moet worden gestuurd.
Zo heb ik bijvoorbeeld ingesteld staan dat als ik het knopje met de E indruk, de "mode standard" wordt ingesteld, druk ik deze lang in, de "mode simu" (alle geluidsboxen tegelijkertijd) wordt ingesteld.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenA
Duidelijk! Een hub met afstandsbediening is mij te veel geld.
Zit te twijfelen tussen de 350 en 665.
Behalve een fancy scherm nog meerwaarde van de 665? Kan geen overzicht vinden met de verschillen in functies...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
RubenA schreef op maandag 16 december 2019 @ 18:21:
Behalve een fancy scherm nog meerwaarde van de 665? Kan geen overzicht vinden met de verschillen in functies...
Ik zou nu zeer zeker geen harmony zonder hub meer kopen...

Een losse hub (zou ik zelf niet direct aanraden maar is een optie) kan goedkoper dan de 665 (pas voor 45 ergens gezien). Het prijsverschil met een aanbieding en de versie met de kleine ab kan nihiel zijn al zal het meestal een tientje of 2 tientjes zijn, zie de recenste aanbiedingen op de diverse amazon sites (fr had hem voor 51 euro laatst, verder rond de 65 euro).

Vooral het nooit meer hoeven richten is zooo ontzettend fijn!

Andere voordelen zijn uiteraard gebruik van de app op je telefoon (gebruik ik zelf nooit), en integratie in domotica (Het Google, zet de TV aan, enz). Ook is er een los toetsenbord te krijgen dat je kunt gebruiken voor bv je mediaplayer.

[ Voor 12% gewijzigd door dragon2 op 16-12-2019 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenA
dragon2 schreef op maandag 16 december 2019 @ 18:34:
[...]

Ik zou nu zeer zeker geen harmony zonder hub meer kopen...

Een losse hub (zou ik zelf niet direct aanraden maar is een optie) kan goedkoper dan de 665 (pas voor 45 ergens gezien). Het prijsverschil met een aanbieding en de versie met de kleine ab kan nihiel zijn al zal het meestal een tientje of 2 tientjes zijn, zie de recenste aanbiedingen op de diverse amazon sites (fr had hem voor 51 euro laatst, verder rond de 65 euro).

Vooral het nooit meer hoeven richten is zooo ontzettend fijn!

Andere voordelen zijn uiteraard gebruik van de app op je telefoon (gebruik ik zelf nooit), en integratie in domotica (Het Google, zet de TV aan, enz). Ook is er een los toetsenbord te krijgen dat je kunt gebruiken voor bv je mediaplayer.
Ik snap je punt zeker!
Alleen ik heb al een Google home, dus doe alles met stembediening en heb een afstandsbediening bij de TV die ook op rf werkt.

Ik denk dat ik de harmony gebruik om de versterker goed in te stellen en daarna aan de kant gooi of eventueel gebruik om nog aanpassingen aan de setting te doen.

Ik gebruik alleen mijn chromecast (heb geen tv aansluiting oid) en sporadisch de Xbox.

Als het goed is kan ik met cec via de tv afstandsbediening regelen wat ik nodig heb van de receiver (aan en uit + volume)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
RubenA schreef op maandag 16 december 2019 @ 21:36:
[...]

Ik snap je punt zeker!
Alleen ik heb al een Google home, dus doe alles met stembediening en heb een afstandsbediening bij de TV die ook op rf werkt.

Ik denk dat ik de harmony gebruik om de versterker goed in te stellen en daarna aan de kant gooi of eventueel gebruik om nog aanpassingen aan de setting te doen.

Ik gebruik alleen mijn chromecast (heb geen tv aansluiting oid) en sporadisch de Xbox.

Als het goed is kan ik met cec via de tv afstandsbediening regelen wat ik nodig heb van de receiver (aan en uit + volume)
Um, de harmony is niet echt geschikt om als 'gewone' ab te werken. Het zal wel kunnen, maar of je daar nu vrolijk van gaat worden...
De bedoeling is dat je activiteiten maakt, en dus niet ieder apparaat los gaat aansturen. En het eerste wat je doet als je een harmony koopt is dan ook cec en dergelijke UIT zetten. Doe je dat niet dan gaat 'ie in de war raken over welk apparaat nu aan of uit staat en waarmee je het volume regelt enzo, waarschijnlijk, en dat kan zwaar irritant zijn.

De enige harmony die wel 'apparaat'based werkt is de allergoedkoopste, ben het typenummer kwijt (want compleet niet interessant voor de meesten) maar wordt hier ergens redelijk recent in dit draadje behandeld dus even terugzoeken.

Uiteraard is de hub helemaal super voor stembediening, en dan heb je helemaal geen ab meer nodig (wellicht alleen voor 'moeilijkere' dingen, en voor bezoek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenA
dragon2 schreef op maandag 16 december 2019 @ 22:03:
[...]

Um, de harmony is niet echt geschikt om als 'gewone' ab te werken. Het zal wel kunnen, maar of je daar nu vrolijk van gaat worden...
De bedoeling is dat je activiteiten maakt, en dus niet ieder apparaat los gaat aansturen. En het eerste wat je doet als je een harmony koopt is dan ook cec en dergelijke UIT zetten. Doe je dat niet dan gaat 'ie in de war raken over welk apparaat nu aan of uit staat en waarmee je het volume regelt enzo, waarschijnlijk, en dat kan zwaar irritant zijn.

De enige harmony die wel 'apparaat'based werkt is de allergoedkoopste, ben het typenummer kwijt (want compleet niet interessant voor de meesten) maar wordt hier ergens redelijk recent in dit draadje behandeld dus even terugzoeken.

Uiteraard is de hub helemaal super voor stembediening, en dan heb je helemaal geen ab meer nodig (wellicht alleen voor 'moeilijkere' dingen, en voor bezoek).
Shit... Ik wilde niet veel geld uitgeven, maar nu ga ik weer twijfelen :/

Alleen het in en uitschakelen kan ik ook stemgestuurd doen dus gaat het alleen om het volume.

Dat kan ik via de chromecast regelen, maar dan moet de versterker behoorlijk luid staan.

Als dat ding me dan een keer weer verkeerd verstaat, dan blaast ie met een enorm volume door m'n huis.

Maar dat zal met een harmony natuurlijk niet anders zijn.

Keuzestress.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
RubenA schreef op maandag 16 december 2019 @ 22:30:
Dat kan ik via de chromecast regelen, maar dan moet de versterker behoorlijk luid staan.
???

Volgens mij kun je helemaal niks regelen via de ChromeCast, dat apparaat is goed in één ding, en dat is video casten. Al het "slimme" werk gebeurt in je telefoon / tablet. Sterker nog: zonder telefoon of tablet kan een ChromeCast helemaal niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenA
ikweethetbeter schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:22:
[...]

???

Volgens mij kun je helemaal niks regelen via de ChromeCast, dat apparaat is goed in één ding, en dat is video casten. Al het "slimme" werk gebeurt in je telefoon / tablet. Sterker nog: zonder telefoon of tablet kan een ChromeCast helemaal niks.
Denk dat je dat niet helemaal goed hebt.

I.c.m. een Google home kan ik de tv aanzetten, zeggen wat ik wil zien/horen en het geluid harder en zachter zetten. Altijd al gekund :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:11
RubenA schreef op maandag 16 december 2019 @ 21:36:
[...]

Ik snap je punt zeker!

Als ik je zo hoor zou ik een orginele afstandsbediening proberen te verkrijgen, bijvoorbeeld:
https://www.ebay.com/itm/...ote-Control-/283092328601
Of:
https://www.remote-contro...ate-remote-control-p-8196

Zoals gezegd, een Logitech is meer bedoeld voor activiteiten. Wellicht werkt het wel wat je wilt maar het is zeker niet aan te raden, omslachtig om te programmeren en met ARC is het altijd maar de vraag of het gaat werken omdat, zoals gezegd, de Harmony dan in de war is.

Overigens zal dit met en Hub wel beter gaan aangezien je dan via de app individuele devices opdrachten kunt geven, dan hoeft dit niet via een knop op de afstandsbediening. Ik heb deze 2dehands gekocht voor een paar tientjes met de eenvoudige afstandsbediening, werkt prima.

Ik ben nogal een Logitech-fan, dus ik zou zeker €100,- uitgeven voor een hub+remote en alle andere afstandsbedieningen eruit doen.
Werkt ontzettend makkelijk met alle activiteiten starten, juiste kanelen, juiste volume, juiste geluidsinstelling, enzovoorts.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
RubenA schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:31:
Denk dat je dat niet helemaal goed hebt.

I.c.m. een Google home kan ik de tv aanzetten, zeggen wat ik wil zien/horen en het geluid harder en zachter zetten. Altijd al gekund :)
Excuses, is was niet compleet.

Je hebt een "slim" apparaat nodig, zoals een telefoon of tablet of slimme speaker of een computer met de Chrome browser. Of misschien moet dat laatste wel een op Chromium gebaseerde browser zijn, dat weet ik niet. En er zijn PC en Mac apps die rechtstreeks met een ChromeCast kunnen communiceren.

Mijn punt: een ChromeCast kan maar één ding, en dat is beeld en geluid casten. Je Netflix op pauze zetten? Telefoon! Ziggo Go kijken? Telefoon!

En als je je tv aanzet via Google Home, dan gaat dat via ... (pauze, trommelgeroffel, pauze) Google Home! Daar heeft je ChromeCast helemaal niks mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenA
ikweethetbeter schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:42:
[...]

Je hebt een "slim" apparaat nodig, zoals een telefoon of tablet of slimme speaker of een computer met de Chrome browser. Of misschien moet dat laatste wel een op Chromium gebaseerde browser zijn, dat weet ik niet. En er zijn PC en Mac apps die rechtstreeks met een ChromeCast kunnen communiceren.

Mijn punt: een ChromeCast kan maar één ding, en dat is beeld en geluid casten. Je Netflix op pauze zetten? Telefoon! Ziggo Go kijken? Telefoon!

En als je je tv aanzet via Google Home, dan gaat dat via ... (pauze, trommelgeroffel, pauze) Google Home! Daar heeft je ChromeCast helemaal niks mee te maken.
Dat is zeker waar!
Maar de combinatie met een google home is dan wel een hele sterke combi.
Met die 2 apparaten kun je dus in principe alles (wat ik zou willen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

ikweethetbeter schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:42:
[...]

Netflix op pauze zetten is anders ook gewoon met de AB te doen. Zelfde geldt voor play en stop (stop sluit de applicatie en zorgt dat de chromecast gewoon weer foto's laat zien). Ikzelf heb mijn harmony zo ingesteld dat hij de play, pauze en stop commando's van de TV gebruikt en deze stuurt ze dan via CEC door naar de chromecast. Het is wel ff opletten dat CEC zelf geen roet in het eten gooit mbt het selecteren van input en het onterecht aan en uit zetten van andere apparaten (zeker icm de nogal brutale ziggo next).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

RubenA schreef op maandag 16 december 2019 @ 18:21:
Afhankelijk van de gebruikte apparaten kan het wel de betere keuze zijn.

Ik heb zelf echter alleen maar apparaten die heel fijn via infrarood te bedienen zijn en dan is een 650 of 665 een prima keuze sinds de 555 is verdwenen uit het aanbod :)
IMHO is een Harmony zonder display gewoon onbruikbaar, omdat je dan niet makkelijk kan zien in welke activiteit je zit of welke "device" je hebt gekozen om los aan te sturen!

Wat mij betreft zijn er dan ook eigenlijk maar twee keuzes :
- Harmony 650/665
- Harmony Elite + Hub die erbij zit.

Klooien met een app doe ik niet aan, omdat je dan geen knoppen hebt die je blindelings/op de tast kan vinden, zoals bij een normale remote van je TV of Versterker, MediaBox, enz. :)

Succes met je zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:03
Ik heb een naamloos merk HDMI Switch gekregen van een kennis dat op IR werkt.

Wat denken jullie dat het meest praktisch is om aan te sturen via de Harmony Hub? Ik moet natuurlijk een merk kiezen om het device toe te voegen.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:25:
[...]
IMHO is een Harmony zonder display gewoon onbruikbaar, omdat je dan niet makkelijk kan zien in welke activiteit je zit of welke "device" je hebt gekozen om los aan te sturen!
Dat ben ik niet met je eens. Hier nu al jaren de companion+de nieuwere kleine ab+het toetsenbord in gebruik, en wij vergeten hier echt niet in welke activiteit we zitten hoor :?
Je hoeft met een goed ingereichte harmony vrijwel nooit een apparaat 'los' aan te sturen, en zo ja, dan vis ik toch liever de bijbehorende ab uit de la want alle bijna-nooit-nodige knopjes van bv mijn av receiver heb ik toch niet allemaal in harmony gezet.

De app gebruiken we hier ook vrijwel nooit, hooguit als ik bv ziek op de bank lig en de ab niet maar mijn telefoon wel onder handbereik heb ;)

We kijken hier zelden lineaire tv, dat zou voor mij de enige usercase zijn waarbij een display nog wel handig is, zodat je direct naar fav zenders kunt gaan. Maar, al bijna 2 jaar geen lineaire tv meer in huis hier, dus "old tech" wat ons betreft :P

YMMV. Maar veel geld uitgeven voor een ab-met-display zou ik dus niet rucksichtlos aanraden of doen.
krizzziz schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:56:

Wat denken jullie dat het meest praktisch is om aan te sturen via de Harmony Hub? Ik moet natuurlijk een merk kiezen om het device toe te voegen.
Zelf geen ervaring mee, maar ik zou gewoon wat logische opties uitproberen, eventueel de commandos inleren via de oude ab, en mocht dat allemaal het niet lukken, dan de helkdesk vragen die zijn super.

[ Voor 18% gewijzigd door dragon2 op 11-01-2020 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 14:46
nero355 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:55:
[...]

Ik heb geen idee hoe Onkyo dat regelt, maar vaak kan je bij een versterker per input een heleboel instellingen veranderen en dan gelden ze ook echt alleen voor die input en niet de rest!

Dus dan zou je de ingang van een console op 25 als volume kunnen zetten en die van een of ander "kabel IPS kastje" op 35 of hoger :)
Onkyo receivers hebben een een optie voor een volume aanpassing per input. Check onder source en intellivolume. De optie werkt dan voor de huidige input. Geloof dat je het ook kunt aanpassen via Quickmenu.

Ik zet ze meestal allemaal op max, omdat mijn ervaring is dat het volume (amplitude) van audio die via HDMI binnen komt, te zacht is. De range is -12dB tot +12dB.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

krizzziz schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:56:

Zoek eens één van de nummertjes op de onderkant op het internet en als dat niet werkt naar soortgelijke apparaten :)

Maar het makkelijkst is denk ik om de codes van je bestaande afstandsbediening in te leren indien mogelijk!
Dat komt denk ik omdat jij gelijk richting de Hub en een Elite denkt, terwijl ik meer de 650/665 bedoel met een simpel display erop :)
Hier nu al jaren de companion+de nieuwere kleine ab+het toetsenbord in gebruik, en wij vergeten hier echt niet in welke activiteit we zitten hoor :?
Companion heeft geen display voor zover ik weet en die andere twee ken ik niet of weet in ieder geval niet wat je bedoelt :?
Je hoeft met een goed ingereichte harmony vrijwel nooit een apparaat 'los' aan te sturen, en zo ja, dan vis ik toch liever de bijbehorende ab uit de la want alle bijna-nooit-nodige knopjes van bv mijn av receiver heb ik toch niet allemaal in harmony gezet.
Ik dus niet, want alles finetuned en zo, maar daar had ik het ook niet over ;)

Het is gewoon handig om te weten of je Harmony in de "TV kijken Activity" of de "Internet Radio Activity" staat bijvoorbeeld...
De app gebruiken we hier ook vrijwel nooit, hooguit als ik bv ziek op de bank lig en de ab niet maar mijn telefoon wel onder handbereik heb ;)
Tja, waarom ook niet :)
We kijken hier zelden lineaire tv, dat zou voor mij de enige usercase zijn waarbij een display nog wel handig is, zodat je direct naar fav zenders kunt gaan. Maar, al bijna 2 jaar geen lineaire tv meer in huis hier, dus "old tech" wat ons betreft :P
Dat is de Elite inderdaad en die bedoelde ik niet...
YMMV. Maar veel geld uitgeven voor een ab-met-display zou ik dus niet rucksichtlos aanraden of doen.
Ik ook niet en daarom dus de twee non-Hub modellen als aanrader! ;)
loekf2 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 19:12:
Onkyo receivers hebben een een optie voor een volume aanpassing per input. Check onder source en intellivolume. De optie werkt dan voor de huidige input. Geloof dat je het ook kunt aanpassen via Quickmenu.

Ik zet ze meestal allemaal op max, omdat mijn ervaring is dat het volume (amplitude) van audio die via HDMI binnen komt, te zacht is. De range is -12dB tot +12dB.
Dat moet je niet aan mij vertellen, maar aan @Thomas20 of @dragon2 of @Marsman83 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:03
Gelukt! Gewoon met de bestaande remote de opdrachten aangeleerd. Was een eitje.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iuuk
  • Laatst online: 26-04 16:19
Sinds vandaag werkt bij mij m'n Harmony Elite (en hub) niet meer met m'n Denon AVR-X3300W. Zijn er hier mensen die hier ook last van hebben (gehad) en weten hoe dit opgelost kan worden. Ik heb de Denon al verwijderd en weer toegevoegd (wat ook weer een gedoe was, want dan moet je ook alle activiteiten weer via de PC toevoegen) maar dat mocht niet baten. De Denon zelf even van stroom afhalen evenmin.

Ik ben sowieso nog van plan Logitech te bellen, maar kom net terug van de tandarts en ben liever wel verstaanbaar ;). Als men dan hier toevallig wat weet is dat mooi meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 14:57
iuuk schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:26:
Sinds vandaag werkt bij mij m'n Harmony Elite (en hub) niet meer met m'n Denon AVR-X3300W. Zijn er hier mensen die hier ook last van hebben (gehad) en weten hoe dit opgelost kan worden. Ik heb de Denon al verwijderd en weer toegevoegd (wat ook weer een gedoe was, want dan moet je ook alle activiteiten weer via de PC toevoegen) maar dat mocht niet baten. De Denon zelf even van stroom afhalen evenmin.

Ik ben sowieso nog van plan Logitech te bellen, maar kom net terug van de tandarts en ben liever wel verstaanbaar ;). Als men dan hier toevallig wat weet is dat mooi meegenomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Koldur op 22-01-2020 18:05 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
iuuk schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:26:

Doet je Denon het wel met de oorspronkelijke AB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iuuk
ikweethetbeter schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:29:
[...]

Doet je Denon het wel met de oorspronkelijke AB?
Daarmee werkt hij inderdaad gewoon nog. Het aparte is dat de Logitech langzaam z'n functies verloor tijdens het gebruiken. Ik was de speakers aan het instellen en hij accepteerde steeds minder commandos (of soms de verkeerde richting op de d-pad) tot hij gewoon helemaal ophield met werken (ook al mikte ik precies op de hub of op de IR ontvanger van de Denon zelf). Daarna de Denon remote gepakt en hoewel het weer wennen is hoe precies je die moet richten werkt hij wel gewoon.
Alle andere apparaten werken ook nog gewoon, evenals de activiteiten op zich, alleen de receiver gaat niet aan en reageert op niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 14:57
iuuk schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:13:
[...]

Daarmee werkt hij inderdaad gewoon nog. Het aparte is dat de Logitech langzaam z'n functies verloor tijdens het gebruiken. Ik was de speakers aan het instellen en hij accepteerde steeds minder commandos (of soms de verkeerde richting op de d-pad) tot hij gewoon helemaal ophield met werken (ook al mikte ik precies op de hub of op de IR ontvanger van de Denon zelf). Daarna de Denon remote gepakt en hoewel het weer wennen is hoe precies je die moet richten werkt hij wel gewoon.
Alle andere apparaten werken ook nog gewoon, evenals de activiteiten op zich, alleen de receiver gaat niet aan en reageert op niks.
Klinkt alsof er ergens licht op jouw Denon is gaan schijnen wat het infrarood signaal nogal verstoort. Toen wij onze kerstboom op hadden gezet en aan deden, deed onze hub het ineens niet. Verplaatst en was opgelost. Misschien bij jou ook iets nieuws geplaatst onlangs?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iuuk
Koldur schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:32:
[...]

Klinkt alsof er ergens licht op jouw Denon is gaan schijnen wat het infrarood signaal nogal verstoort. Toen wij onze kerstboom op hadden gezet en aan deden, deed onze hub het ineens niet. Verplaatst en was opgelost. Misschien bij jou ook iets nieuws geplaatst onlangs?
Het enige wat vernieuwd was was dat ik m'n speakers wat anders heb aangesloten. Afgaande op jouw informatie heb ik echter ook maar gewoon even alles een klein beetje verplaatst, kort een IR extender gebruikt en de hub nog maar eens gereset en nu lijkt alles weer (ook zonder extender) te werken. Ik heb nu geen idee wat precies de reden was, maar zo blijkt maar weer dat software vaak ook z'n eigen wil heeft.
Dus in ieder geval bedankt voor het meedenken, uiteindelijk is het na het checken door 'whatever' opgelost ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Wilde vandaag de Harmony Touch aansluiten op de pc, maar om één of andere reden wordt hij wel geinstalleerd, maar niet gezien in de MyHarmony software.
Verschillende kabeltjes maken niet uit.

Kom er ook niets verder over tegen, behalve the usual dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Arunia
Is dit een mededeling, of had je ook nog een vraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@ikweethetbeter je doet je naam eer aan.

Maar het is een vraag of iemand dit ook heeft of heeft gehad. Zit op de laatste software en laatste windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Arunia schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:09:
@ikweethetbeter je doet je naam eer aan.

Maar het is een vraag of iemand dit ook heeft of heeft gehad. Zit op de laatste software en laatste windows 10.
Dit heb je vast wel bekeken ?

YouTube: My Harmony Touch is not Being Detected by My Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@ppeterr het probleem is dat windows hem wel ziet en installeert. Het lijkt me de software zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Arunia schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:19:
@ppeterr het probleem is dat windows hem wel ziet en installeert. Het lijkt me de software zelf.
Het is een draak van een stukje software, dus dat kan heel goed. Wellicht heb je een andere pc of laptop om het ook eens op te proberen. Wie weet. Of een andere versie van MyHarmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Misschien hangt de software op de vraag of je een nieuwe versie van Silverlight wil installeren (pas na de keuze staat hij weer interactie toe). Advies: niet doen, buiten de Harmony software wil je dat niet meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik was wel al bezig met een laptop. Alleen daar lukt inloggen dan weer niet.
Ga er nog even mee puzzelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

[quote]Arunia schreef op zondag 26 januari 2020 @ 11:14:
Wilde vandaag de Harmony Touch aansluiten op de pc, maar om één of andere reden wordt hij wel geinstalleerd, maar niet gezien in de MyHarmony software.
Verschillende kabeltjes maken niet uit.

Kom er ook niets verder over tegen, behalve the usual dingen.[/quote]
Moet die niet met de oude software worden beheerd net als mijn oude 555 :?

En als je daarmee gaat testen : Kijk uit dat beide pakketten niet per ongeluk tegelijk actief zijn op die achtergrond!

Scheelt je een hoop gezeik dus hou Task Manager goed in de gaten! ;)

/EDIT :
Arunia schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:08:
@nero355 Deze gaat via de nieuwe, ook volgens de site.Dat heb ik eigenlijk altijd al gedaan.

Heb nog geen mogelijkheid gehad om op de laptop de harmony aan te sluiten. Ga ik hopelijk vanavond nog even doen.
Dan heb ik iets door elkaar gehaald... :$

My bad! :X

[ Voor 24% gewijzigd door nero355 op 27-01-2020 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@nero355 Deze gaat via de nieuwe, ook volgens de site.Dat heb ik eigenlijk altijd al gedaan.

Heb nog geen mogelijkheid gehad om op de laptop de harmony aan te sluiten. Ga ik hopelijk vanavond nog even doen.

Net op de laptop gedaan en daar werkt het. Dus op de pc maar alles verwijderen en opnieuw de software installeren. Wellicht is het een USB instelling in het BIOS oid.

[ Voor 28% gewijzigd door Arunia op 27-01-2020 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 22:03

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Ik heb nu een Harmony 885 en ben na 15 jaar een zéér tevreden gebruiker. Software is effe wennen, maar doet praktisch alles wat het moet doen. Aanleren commando’s is soms een kwestie van volhouden en proberen.

Nu overweeg ik de aanschaf van een 950 met touchscreen. Ik weet bij voorbaat al dat ik die vooral via Devices ga gebruiken, en niet via Activities. Wat jammer is: online vind ik geen enkel plaatje over hoe dat eruit ziet.

Is er iemand die een Harmony 950 heeft, en wat plaatjes van Devices schermen zou willen plaatsen?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06 17:57
Bij mij scrolt die standaard 2 verder, lastig als je op bv van 1 naar 2 wilt zappen en je komt standaard op 3,zelfde geld voor de apps naast elkaar,ben dus niet zo tevreden erover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

wvexeltweakers schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 20:03:
Ik heb nu een Harmony 885 en ben na 15 jaar een zéér tevreden gebruiker. Software is effe wennen, maar doet praktisch alles wat het moet doen. Aanleren commando’s is soms een kwestie van volhouden en proberen.

Nu overweeg ik de aanschaf van een 950 met touchscreen. Ik weet bij voorbaat al dat ik die vooral via Devices ga gebruiken, en niet via Activities. Wat jammer is: online vind ik geen enkel plaatje over hoe dat eruit ziet.

Is er iemand die een Harmony 950 heeft, en wat plaatjes van Devices schermen zou willen plaatsen?
Ik heb de Elite, maar lijkt dezelfde remote te zijn.
Het devices scherm levert voor een device gewoon een lijst op met alle IR-commandos. Ziet er hetzelfde uit als de keuze voor een activity. Standaard alfabetisch gesorteerd, maar de volgorde kan je gelukkig wel aanpassen. Je ziet steeds 5 regels/commando's per keer. Bovenste regel triggerd een numeriek toetsenbordje.

Uiteraard kan je in devices mode ook alle fysieke knoppen apart toewijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
wvexeltweakers schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 20:03:

Misschien heb je hier wat aan op deze pagina staan beide modellen

https://www.theverge.com/...oth-ir-wi-fi-logitech-ray

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:52
virtua schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:30:
Bij mij scrolt die standaard 2 verder, lastig als je op bv van 1 naar 2 wilt zappen en je komt standaard op 3,zelfde geld voor de apps naast elkaar,ben dus niet zo tevreden erover.
Ik heb dit ook wel eens gehad. Je kan in de app instellen dat hij "minder gevoelig" is, maar bij mij gebeurd dit zo zelden dat ik de standaard instellingen heb.

Ik heb wel eens in de zoveel tijd dan de KPN TV-box niet reageert op de hamony hub/remote.

[ Voor 19% gewijzigd door Megupe op 05-02-2020 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Thanks,ga is kijken want hij is eigenlijk onbruikbaar zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 22:03

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Illusion schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:26:
[...]

Ik heb de Elite, maar lijkt dezelfde remote te zijn.
Het devices scherm levert voor een device gewoon een lijst op met alle IR-commandos. Ziet er hetzelfde uit als de keuze voor een activity. Standaard alfabetisch gesorteerd, maar de volgorde kan je gelukkig wel aanpassen. Je ziet steeds 5 regels/commando's per keer. Bovenste regel triggerd een numeriek toetsenbordje.

Uiteraard kan je in devices mode ook alle fysieke knoppen apart toewijzen.
Okay, thanx. Best bijzonder dat je daarvan online zo weinig vindt. Maar zoals jij het schetst, begrijp ik wel hoe het eruit moet zien. Prettig dat je de volgorde kunt wijzigen.

Ik ben tot nu toe geen fan van Activities met m’n Harmony 885. Ging ik BluRay kijken, “weet” hij weer niet dat de TV al aanstond, en zet die dus uit. Dat soort gedoe. Via Devices is wat omslachtiger, maar werkt (voor mij) beter.

Programmeren van de 885 werkt geweldig. Enige wat ik daarin mis, is dat ik geen knop van de BluRay kan kopiëren naar TV. Dan moet ik die eerst inleren door vanuit Device TV de knop van de originele afstandsbediening van de BluRay aan te leren. Maar ook vice versa. Op zich te doen, ware het niet dat de commando’s van mijn Philips TV kennelijk nogal lastig zijn aan te leren. Kost soms 20 pogingen per knop.

Heb ook al eens met de Hub gewerkt, maar die had nogal wat vertraging. Werkte wel, maar irritant.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

wvexeltweakers schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 21:05:
Ik ben tot nu toe geen fan van Activities met m’n Harmony 885. Ging ik BluRay kijken, “weet” hij weer niet dat de TV al aanstond, en zet die dus uit. Dat soort gedoe. Via Devices is wat omslachtiger, maar werkt (voor mij) beter.
Dat zou niet mogen gebeuren, tenzij je stiekem een gebruiker hebt in huis die de originele remote erbij heeft gepakt en daarmee heeft gerommeld! :)
Programmeren van de 885 werkt geweldig. Enige wat ik daarin mis, is dat ik geen knop van de BluRay kan kopiëren naar TV. Dan moet ik die eerst inleren door vanuit Device TV de knop van de originele afstandsbediening van de BluRay aan te leren. Maar ook vice versa. Op zich te doen, ware het niet dat de commando’s van mijn Philips TV kennelijk nogal lastig zijn aan te leren. Kost soms 20 pogingen per knop.
Dat is dus echt waar een Activity voor is bedoeld! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Megupe schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 12:03:
[...]

Ik heb dit ook wel eens gehad. Je kan in de app instellen dat hij "minder gevoelig" is, maar bij mij gebeurd dit zo zelden dat ik de standaard instellingen heb.

Ik heb wel eens in de zoveel tijd dan de KPN TV-box niet reageert op de hamony hub/remote.
Nou geprobeerd,maakt niks uit,mijn tv word ook niet herkend terwijl als je een iets ander model selecteert alle knoppen wel werken.
Best waardeloos zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtua
Megupe schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 12:03:
[...]

Eindelijk opgelost,mijn type tv stond er niet bij,denk dat het daar aan lag.
Denk dat ze hun data bij gewerkt hebben want nu staat mijn type tv er wel tussen en werkt alles zoals het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Heeft iemand de Logitech Harmony Companion.
Onderteund Google home deze afstandsbediening?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Artwido schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:03:
https://androidworld.nl/tips/logitech-harmony-google-assistent-instellen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Artwido schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:03:
De afstandsbediening heeft google home/alexa/... niets mee te maken. De hub echter wordt wel ondersteund ja. En aan die hub kun je een companion, toetsenbord en/of een smart control hangen, of helemaal geen ab en alleen met je mobiel en/of stem bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
dragon2 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:14:
[...]

De afstandsbediening heeft google home/alexa/... niets mee te maken. De hub echter wordt wel ondersteund ja. En aan die hub kun je een companion, toetsenbord en/of een smart control hangen, of helemaal geen ab en alleen met je mobiel en/of stem bedienen.
De Companion word volgens mij als set verkocht. De hub met de afstandsbediening.
Maar ik bedoelde natuurlijk of de hub door Google home ondersteund word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Artwido schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:15:
De Companion word volgens mij als set verkocht. De hub met de afstandsbediening.
Maar ik bedoelde natuurlijk of de hub door Google home ondersteund word.
code:
1
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1421705?data[filter_keywords]=Google%20home

Lees ze! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:02

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Zo sinds vandaag een Harmony One+ in plaats van een Philips Prestigo

Wat een verademing in bedieningsgemak en database met bekende apparaten.
Waar de Philips geen 1 apparaat kent kent de Harmony ze gewoon allemaal inclusief de Android Kodi box _/-\o_

Bediening lijkt goed te werken, hier en daar nog wat finetunen, maar nu al blij mee.

Het enige wat ik jammer vind is dat de rubber laag onderop de Afstandsbediening wat plakkerig is. Het is een tweedehands die er verder als nieuw uit ziet dus dat nemen we even voor lief en ik ga wel uitzoeken hoe we dat eraf kunnen krijgen of kunnen schoonmaken.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTaz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-06 20:47
Rubman schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 20:24:

Waar de Philips geen 1 apparaat kent kent de Harmony ze gewoon allemaal inclusief de Android Kodi box _/-\o_

Bediening lijkt goed te werken, hier en daar nog wat finetunen, maar nu al blij mee.

Het enige wat ik jammer vind is dat de rubber laag onderop de Afstandsbediening wat plakkerig is. Het is een tweedehands die er verder als nieuw uit ziet dus dat nemen we even voor lief en ik ga wel uitzoeken hoe we dat eraf kunnen krijgen of kunnen schoonmaken.
Nieuw covertje of anders een (bumper) siliconen case. Wanneer je de cover vervangt kan ik aan je adviseren om ook direct de batterij te vervangen. Succes met de Harmony gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

DutchTaz schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 20:27:
[...]

Nieuw covertje of anders een (bumper) siliconen case. Wanneer je de cover vervangt kan ik aan je adviseren om ook direct de batterij te vervangen. Succes met de Harmony gewenst.
Ik heb hem nu kaalgeschuurd en dat werkt wel even prima. Kan er altijd weer een plastidip oid op doen of een nieuw covertje ergens vandaan halen

Ik heb wel meteen 1 issue gevonden. De Android Kodi box wordt hij elke activiteit die ermee te maken heeft herstart ipv dat deze aan of uit gezet wordt.
Ik heb nog niet kunnen vinden hoe dit aan te passen, is daar een manier voor die ik nog niet heb gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTaz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-06 20:47
Rubman schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 09:20:
[...]

Ik heb hem nu kaalgeschuurd en dat werkt wel even prima. Kan er altijd weer een plastidip oid op doen of een nieuw covertje ergens vandaan halen

Ik heb wel meteen 1 issue gevonden. De Android Kodi box wordt hij elke activiteit die ermee te maken heeft herstart ipv dat deze aan of uit gezet wordt.
Ik heb nog niet kunnen vinden hoe dit aan te passen, is daar een manier voor die ik nog niet heb gevonden?
Aah netjes.
Het zou er er mee te maken kunnen hebben dat de Kodi Box overdreven reageert op signalen. Je kunt in de Harmony software een vertraging instellen of het signaal zo instellen dat deze niet interfereert met de Kodi.
Ik zelf heb ooit problemen gehad met een decoder en toen heeft Logitech voor mij een profiel aangemaakt dat het probleem grotendeels oploste. Succes met puzzelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:30
Ik heb hier een Logitech Harmony Companion HUB met het volgende probleem: sinds een week (?) kan ik de helderheid van de Philips HUE-lampen in mijn huiskamer niet meer bedienen. De andere lampen (boven de eettafel etc.) zijn nog wel te bedienen. Ik kan de lampen wel aan en uit zetten.

Alle software / firmware (Logitech en HUE) is up-to-date. Het lijkt erop alsof er, wederom, een fout in de firmware van Logitech is geslopen.

Herkenbaar probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Plakkerige laag kun je met alcohol en een doekje of watje verwijderen. Dan wordt het gewoon glad.
Schuren had niet gehoeven. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Rubman schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 20:24:

Met CIF, voorheen JIF lukt dit wel.

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Misschien dat iemand hier de oplossing weet.

Ik krijg het niet voor elkaar dat de Android TV box (Mecool M8s Pro L) of helemaal niets doet bij starten of afsluiten activiteit of dat hij gewoon mee opstart en afsluit.
Nu wordt er steeds een restart gedaan zowel bij het starten van activiteit dat is irritant maar nog tot daar aan toe.
Maar ook bij het afsluiten gaat hij een herstart doen dit zorgt er weer voor dat de tv aanspringt na de herstart of dat hij weer naar het HDMI kanaal van de box gaat terwijl we al iets anders kijken.

Krijg het met de myharmony software niet voor elkaar dit aan te passen.
Het gaat hier om een Harmony One+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Rubman schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:16:
Misschien dat iemand hier de oplossing weet.

Ik krijg het niet voor elkaar dat de Android TV box (Mecool M8s Pro L) of helemaal niets doet bij starten of afsluiten activiteit of dat hij gewoon mee opstart en afsluit.
Nu wordt er steeds een restart gedaan zowel bij het starten van activiteit dat is irritant maar nog tot daar aan toe.
Maar ook bij het afsluiten gaat hij een herstart doen dit zorgt er weer voor dat de tv aanspringt na de herstart of dat hij weer naar het HDMI kanaal van de box gaat terwijl we al iets anders kijken.

Krijg het met de myharmony software niet voor elkaar dit aan te passen.
Het gaat hier om een Harmony One+
Hoe "officiëel" is dat MeCool ding :?

Er zijn maar twee Android TV kastjes die ik vertrouw : Die van nVidia en die van Xiaomi :)
De rest lijkt me alleen maar een hoop ellende... :X

En als je puur Kodi wilt dan kan dat ook in de vorm van de OSMC Vero 4K+ of gewoon lekker een Intel NUC (CIR FTW!!!) met LibreELEC erop! ;)
BenEco schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:53:
Met CIF, voorheen JIF lukt dit wel.
Dat is inderdaad HET MIDDEL tegen plakkerig geworden coatings op muizen/toetsenborden/afstandsbedieningen/enz... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

nero355 schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:26:
[...]

Hoe "officiëel" is dat MeCool ding :?

Er zijn maar twee Android TV kastjes die ik vertrouw : Die van nVidia en die van Xiaomi :)
De rest lijkt me alleen maar een hoop ellende... :X

En als je puur Kodi wilt dan kan dat ook in de vorm van de OSMC Vero 4K+ of gewoon lekker een Intel NUC (CIR FTW!!!) met LibreELEC erop! ;)
Nou het is een Android box waar een kodi app op draait. Zo officieel dus.
Harmony software kent hem prima ik krijg alleen enkel een restart ipv aan of uit of gewoon niets.

Tuurlijk het is geen Xiaomi of Nvidia, maar ook daar schijnen best wat issues mee te zijn. De Mecool heeft gewoon een IR ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Rubman schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:29:
Harmony software kent hem prima ik krijg alleen enkel een restart ipv aan of uit of gewoon niets.

Tuurlijk het is geen Xiaomi of Nvidia, maar ook daar schijnen best wat issues mee te zijn. De Mecool heeft gewoon een IR ingang.
Dan zou je eens de originele afstandsbediening erbij kunnen pakken en zelf inleren via de Harmony Remote Software en je Harmony Remote :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

nero355 schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:33:
[...]

Dan zou je eens de originele afstandsbediening erbij kunnen pakken en zelf inleren via de Harmony Remote Software en je Harmony Remote :)
Ja dat lijkt ook niet te lukken, je krijgt namelijk dat menu met reboot of power off maar wat ik ook instel hij blijft rebooten.

Helemaal negeren is ook een optie, dan blijft dat boxje maar aan staan.

Ik ga er nog wel ff mee stoeien.
En anders moeten er maar één keer 2 Xiaomi boxen komen.

Pagina: 1 ... 39 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.

Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony