Het is in theorie nog mogelijk dat je weliswaar geen fysieke knop op je afstandbediening hebt, maar dat ie wel in de Harmony database staat. Ik heb dat met mijn Sony TV: geen fysieke knop, maar ik kan de actie Netflix wel toewijzen en dat werkt uitstekend.Hulliee schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:32:
[...]
Als je nu een knop hebt waarmee je Netflix kan starten, dan wel, anders niet.
Anders gezegd: als je er een IR-code-reeks voor kan verzinnen of downloaden, dan kun je deze met een Logitech uitvoeren (uitzonderingen daar gelaten)BoardCrusher schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:29:
[...]
Het is in theorie nog mogelijk dat je weliswaar geen fysieke knop op je afstandbediening hebt, maar dat ie wel in de Harmony database staat. Ik heb dat met mijn Sony TV: geen fysieke knop, maar ik kan de actie Netflix wel toewijzen en dat werkt uitstekend.
Omdat na 9 jaar dagelijks gebruik sommige knopjes wat stroever werden van mijn Harmony One had ik de Harmony 650 gekocht. Maar dat was een tegenvaller. Geen touchscreen maar knopjes naast het scherm en de afstandsbediening voelt niet lekker in de hand door de scherpe rand er om heen.
Dus even een youtube filmpje bekeken hoe mijn One uit elkaar moet, schoongemaakt en hij werkt weer als vanouds.
Echt een top afstandsbediening!
Dus even een youtube filmpje bekeken hoe mijn One uit elkaar moet, schoongemaakt en hij werkt weer als vanouds.
Als je uitvindt hoe je dit kan doen, dan houd ik me aanbevolen.schumi2004 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:20:
[...]
Ja dat staat op de site maar weet zeker dat het gewerkt heeft. Hij is ook toegevoegd als keyboard en voorheen leek het een controller.
Ehm... dat had je toch vooraf kunnen wetenArtwido schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:53:
Omdat na 9 jaar dagelijks gebruik sommige knopjes wat stroever werden van mijn Harmony One had ik de Harmony 650 gekocht. Maar dat was een tegenvaller. Geen touchscreen maar knopjes naast het scherm en de afstandsbediening voelt niet lekker in de hand door de scherpe rand er om heen.
Wat betreft de scherpe rand had je denk ik een slecht exemplaar, want zowel de 650 als de 665 die ik gebruik hebben daar geen last van
Heb ik ook gedaan met mijn oude 555, maar heeft helaas niet mogen helpen toenDus even een youtube filmpje bekeken hoe mijn One uit elkaar moet, schoongemaakt en hij werkt weer als vanouds.
Wel die irritante coating aan de onderkant succesvol eraf gehaald!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Voor de Elite gebruikers, hebben jullie wel eens problemen dat bepaald knoppen in een activiteit voor een bepaalde device niet werkt?
Ik heb nu dat volume knoppen niet werken bij mijn soundbar. Doe ik opties oid, dan pakken die wel. Houd ik de AB op 30cm van de bar, dan reageert de soundbar wel.
Nvm. Hub lag iets verdraaid in de kast.
Kutkoter
Ik heb nu dat volume knoppen niet werken bij mijn soundbar. Doe ik opties oid, dan pakken die wel. Houd ik de AB op 30cm van de bar, dan reageert de soundbar wel.
Kutkoter
[ Voor 9% gewijzigd door NeutraleTeun op 20-02-2019 19:28 ]
Dubbelzijdige tape.... Alles wat ook maar enigzins gevoelig is voor dat soort dingen: VASTPLAKKEN!NeutraleTeun schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:58:
Voor de Elite gebruikers, hebben jullie wel eens problemen dat bepaald knoppen in een activiteit voor een bepaalde device niet werkt?
Kutkoter![]()
NeutraleTeun schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:58:
Kutkoter![]()
Dit dus. Die IR blaster die duwen de kids steeds naar achter. Ik moet m nog steeds vastplakkensorted.bits schreef op maandag 25 februari 2019 @ 07:58:
[...]
Dubbelzijdige tape.... Alles wat ook maar enigzins gevoelig is voor dat soort dingen: VASTPLAKKEN!

@sorted.bits bedoelt je "kutkoter" vastplakken ... Veel effectievere oplossing voor alles waar ze niet aan mogen zitten
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik heb een heel irritant probleem waar ik niet uit kom.
Ik heb een Harmony Hub die ik bestuur met mijn telefoon en met een Ultimate remote.
u heb ik nog maar 1 activiteit aangemaakt en dat gaat al fout, ik heb een Home cinemaset. philips tv en en een dreHet ambox.
Als ik gewoon een standaard TV kijken aanmaak met deze 3 apparaten dan gaat mijn tv aan, cinemaset gaat aan en dreambox gaat aan en weer uit. dan zet ik die even handmatig aan en dan kan ik kijken, met het uitzetten gaat alles uit en dan de dreambox weer aan.
Dit komt wss door het aanzetten van de TV want als ik met de phillips ab de tv uitzet dan gaat ook mijn dreambox uit. maar met de tv ab niet aan??
Als ik de activiteit start zonder de dreambox dan gaat deze ook niet aan.
Wat doe ik fout? ik kom er niet achter.
Ik heb een Harmony Hub die ik bestuur met mijn telefoon en met een Ultimate remote.
u heb ik nog maar 1 activiteit aangemaakt en dat gaat al fout, ik heb een Home cinemaset. philips tv en en een dreHet ambox.
Als ik gewoon een standaard TV kijken aanmaak met deze 3 apparaten dan gaat mijn tv aan, cinemaset gaat aan en dreambox gaat aan en weer uit. dan zet ik die even handmatig aan en dan kan ik kijken, met het uitzetten gaat alles uit en dan de dreambox weer aan.
Dit komt wss door het aanzetten van de TV want als ik met de phillips ab de tv uitzet dan gaat ook mijn dreambox uit. maar met de tv ab niet aan??
Als ik de activiteit start zonder de dreambox dan gaat deze ook niet aan.
Wat doe ik fout? ik kom er niet achter.
Kijk eens of easylink op je tv uitstaat (even ervan uitgaande dat je activiteit goed ingesteld staat).
Die stond inderdaad aan en dat was de oplossing! Dank!
De reden dat die aanstond had te maken met een chromecast icm Google home, maar dat vind ik minder belangrijk.
Nu heb ik nog maar 1 probleem met de activiteit, als ik de activiteit start dan gaat nu alles aan maar de link tussen tv en dreambox is er niet, geen beeld dus, dit had ik ook met de vorige tv en loste ik op door de dreambox uit en aan te zetten.
Het lijkt er dus op dat eerst de TV aan moet en enkele seconden later de dreambox.
Even kijken naar vertragingsmogelijkheden dus.
De reden dat die aanstond had te maken met een chromecast icm Google home, maar dat vind ik minder belangrijk.
Nu heb ik nog maar 1 probleem met de activiteit, als ik de activiteit start dan gaat nu alles aan maar de link tussen tv en dreambox is er niet, geen beeld dus, dit had ik ook met de vorige tv en loste ik op door de dreambox uit en aan te zetten.
Het lijkt er dus op dat eerst de TV aan moet en enkele seconden later de dreambox.
Even kijken naar vertragingsmogelijkheden dus.
Ja. Of zet een extra opdracht erin, bv input (op juiste kanaal) en 'ok'. Zo heb ik dat bij mij ook opgelost.
Heb je al eens geprobeerd of dit probleem met een andere HDMI kabel niet voorkomt?mirelia schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 18:48:
Even een vraag (hopelijk op de goede plaats)
Ik heb al enige tijd een Harmony Elite. Ik heb daar meerdere activiteiten op staan waaronder tv kijken( horizon box, HEOS bar, tv inschakelen) en media kijken (Nvidia Shield, HEOS bar, tv inschakelen).
Alles werkt prima behalve als ik van media kijken naar tv kijken schakel. Dan gaat de tv altijd uit. Het ligt niet aan de tv want die is net deze week vervangen en nog steeds hetzelfde probleem. Iemand een idee hoe dit komt?
Ik heb al enige tijd een Harmony Elite. Ik heb daar meerdere activiteiten op staan waaronder tv kijken( horizon box, HEOS bar, tv inschakelen) en media kijken (Nvidia Shield, HEOS bar, tv inschakelen).
Alles werkt prima behalve als ik van media kijken naar tv kijken schakel. Dan gaat de tv altijd uit. Het ligt niet aan de tv want die is net deze week vervangen en nog steeds hetzelfde probleem. Iemand een idee hoe dit komt?
Perfect!! Het lag inderdaad aan de cec instellingen. Stond zo ingesteld dat de tv uitschakelde als de Shield uit ging.Servpage schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:10:
@ronniedokkie
Waarschijnlijk moet je het Hier zoeken.
Super bedankt voor de oplossing! (@Grolsch ook)
Meer mensen met issues de laatste tijd? Ik heb HDMI cec aanstaan voor sommige devices (en dus voor de Harmony remotes uit staan) en dat werkt altijd prima.
Maar de laatste tijd merk ik dat apparaten die voorheen aangingen, niet meer aan gaan. En het is niet enkel lokaal. Mijn ouders hebben precies hetzelfde issue. Daar staat CEC uit en die gebruiken een IR blaster. Maar vaak gaat de tv aan, de receiver ook. Maar wisselen van kanaal ho maar. Sinds een week of 2 nu denk ik.
Meer mensen die veranderend gedrag hebben? Of verder niemand last?
Maar de laatste tijd merk ik dat apparaten die voorheen aangingen, niet meer aan gaan. En het is niet enkel lokaal. Mijn ouders hebben precies hetzelfde issue. Daar staat CEC uit en die gebruiken een IR blaster. Maar vaak gaat de tv aan, de receiver ook. Maar wisselen van kanaal ho maar. Sinds een week of 2 nu denk ik.
Sinds vanochtend reageren apparaten sowieso slecht of niet. Ik zie wel dat het commando aankomt bij de Hub, maar de TV of settopbox doen niks. Heel vreemd. Twee keer opnieuw opgestart en nu lijkt het weer te werken...Waah schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 14:15:
Meer mensen met issues de laatste tijd? Ik heb HDMI cec aanstaan voor sommige devices (en dus voor de Harmony remotes uit staan) en dat werkt altijd prima.
Ik heb het volgende voor:
Ik heb een harmony hub en 950 elite remote.
De remote kan mijn linux of windows pc niet meer besturen via bluetooth.
Hij zegt op de remote "u moet de harmony app gebruiken om dit apparaat te koppelen"
Het is allemaal begonnen toen ik geprobeerd heb om een philips hue toe te voegen, vanaf dan is het mis gegaan.
Support van logitech is niet bijzonder hoogstaand want na 3 weken is er nog steeds geen oplossing, verschillende personen gesproken die allen gelijkaardige oplossingen proberen aanbieden die niet helpen.
Setup:
Pioneer av receiver, lg tv, linux pc met ubuntu 16.0.4 met bluetooth usb dongle(tv kijken via sateliet).
Bijkomend een windows 10 surface tablet.
Wat werkt er wel:
- activiteit windows pc kijken: alle toestellen gaan aan, pc kan bediend worden via app, maar niet via remote
- activiteit: linux pc kijken: alle toestellen gaan aan, linux pc kan bediend worden via app maar niet va remote.
Wat heb ik reeds gedaan:
- Nieuwe account aangemaakt en die gekoppeld aan de hub(aanraden logitech).
- 2 activiteiten: windows pc kijken en linux tv kijken waarbij telkens de betreffende pc bediend wordt(aanraden logitech).
- Het opnieuw koppelen van de linux pc heeft wat voeten in de aarde gehad maar werkt uiteindelijk wel.
- ontelbare uren verschillende zaken geprobeerd.
Iemand die dit heeft voorgehad of nog ideëen heeft?
Ik heb een harmony hub en 950 elite remote.
De remote kan mijn linux of windows pc niet meer besturen via bluetooth.
Hij zegt op de remote "u moet de harmony app gebruiken om dit apparaat te koppelen"
Het is allemaal begonnen toen ik geprobeerd heb om een philips hue toe te voegen, vanaf dan is het mis gegaan.
Support van logitech is niet bijzonder hoogstaand want na 3 weken is er nog steeds geen oplossing, verschillende personen gesproken die allen gelijkaardige oplossingen proberen aanbieden die niet helpen.
Setup:
Pioneer av receiver, lg tv, linux pc met ubuntu 16.0.4 met bluetooth usb dongle(tv kijken via sateliet).
Bijkomend een windows 10 surface tablet.
Wat werkt er wel:
- activiteit windows pc kijken: alle toestellen gaan aan, pc kan bediend worden via app, maar niet via remote
- activiteit: linux pc kijken: alle toestellen gaan aan, linux pc kan bediend worden via app maar niet va remote.
Wat heb ik reeds gedaan:
- Nieuwe account aangemaakt en die gekoppeld aan de hub(aanraden logitech).
- 2 activiteiten: windows pc kijken en linux tv kijken waarbij telkens de betreffende pc bediend wordt(aanraden logitech).
- Het opnieuw koppelen van de linux pc heeft wat voeten in de aarde gehad maar werkt uiteindelijk wel.
- ontelbare uren verschillende zaken geprobeerd.
Iemand die dit heeft voorgehad of nog ideëen heeft?
Heeft iemand hier een Harmony werkend met Sonos? Zie dat er support voor is maar zie helaas nergens foto's of screenshots van hoe dat er dan op de remote uit ziet. Iemand met foto's en ervaringen ?
Owner of DBIT Consultancy
Ja zeker. Ik heb de Harmony hub (blaster) werkend en een vriend van mij heeft de Harmony One werkend. Ik heb zie in de app zelf een mooi 'SONOS' logo welke ik als symbool kan kiezen. Werkt uitstekend hier!
©2004
Cool! Maar kan je dan vanaf de Harmony remote zelf ook echt de muziek bedienen? Of alleen vanuit de Harmony app op je telefoon?harm12nl schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:46:
Ja zeker. Ik heb de Harmony hub (blaster) werkend en een vriend van mij heeft de Harmony One werkend. Ik heb zie in de app zelf een mooi 'SONOS' logo welke ik als symbool kan kiezen. Werkt uitstekend hier!
Je bedoeld naar een andere zender? Of een nummer skippen? Dat durf ik niet te zeggen, dat doe ik altijd via de Sonos of Spotify app.
Ik zet hem vaak alleen aan of uit en harder en zachter...
Ik zet hem vaak alleen aan of uit en harder en zachter...
©2004
Ik heb een nieuwe harmony elite en heb hem al grotendeels werkend zoals ik wil Ik zit alleenmet een probleempje
Ik wil mijn TV wel toevoegen aan de activiteit radio luisteren maar ik heb maar heel afentoe het scherm nodig dus ik wil graag de power toggle knop van de TV op een toets programmeren om hem alleen aan te zetten als ik deze nodig heb.Dus de TV wel uit laten Of gelijk uitschakelen na selecteren van de activiteit.
Alleen als ik de TV toe voeg gaat hij netjes aan maar het lukt me niet om het automatisch weer uit te laten gaan.
De TV hoeft nooit van ingang te schakelen hier want alles gaat via HDMI1
Iemand een idee hoe ik dat aan de praat krijg?
Ik wil mijn TV wel toevoegen aan de activiteit radio luisteren maar ik heb maar heel afentoe het scherm nodig dus ik wil graag de power toggle knop van de TV op een toets programmeren om hem alleen aan te zetten als ik deze nodig heb.Dus de TV wel uit laten Of gelijk uitschakelen na selecteren van de activiteit.
Alleen als ik de TV toe voeg gaat hij netjes aan maar het lukt me niet om het automatisch weer uit te laten gaan.
De TV hoeft nooit van ingang te schakelen hier want alles gaat via HDMI1
mrbert
Ik heb onlangs in het zogenaamde "Hotel Menu" van mijn TV de boel zo ingesteld dat "Hotel Mode" actief is en als enige vast instelling HDMI 1 heeft als "opstart input" dus kijk daar ook eens naar of jouw TV dan kan!mrbert schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:49:
Wat betreft de Harmony Remote : Dat kan je gewoon instellen in dit scherm => https://support.myharmony...-on-order-of-your-devices
Weet effe niet of dit de nieuwe of oude software is, maar ze hebben beiden een dergelijke optie in ieder geval!
Wat ik zelf trouwens ook heb voor dit soort gevallen is van het desbetreffende apparaat het commando "Power Toggle" op het scherm direkt beschikbaar en dan hernoemd naar bijvoorbeeld "TV Aan/Uit" of "Versterker Aan/Uit" enz.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
@nero355 IK heb idd de nieuwe software. Maar inschakelen kan ik wel instellen maar voor zover ik zie kan ik niet gelijk na het opstarten de TV weer uit zetten,
Ik haeb ook altijd een powertoggle zichtbaar maar die staat bij de eilite niet direct op het scherm dan moet je eerst het scherm weg vegen dan krijg je de soft toetsen. Beelje onhandig vind ik want de One deed dat beter als je daar een activiteit kiest komt daarna het scherm met de optionele softkeys voor.
Probleem is nu dis dat al ik mijn TV niet aan Radio toe voeg dat ik hem dan ook niet kan uitzetten:S
Ik haeb ook altijd een powertoggle zichtbaar maar die staat bij de eilite niet direct op het scherm dan moet je eerst het scherm weg vegen dan krijg je de soft toetsen. Beelje onhandig vind ik want de One deed dat beter als je daar een activiteit kiest komt daarna het scherm met de optionele softkeys voor.
Probleem is nu dis dat al ik mijn TV niet aan Radio toe voeg dat ik hem dan ook niet kan uitzetten:S
mrbert
Je kan toch gewoon commando's toevoegen dacht ikmrbert schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:28:
@nero355 IK heb idd de nieuwe software. Maar inschakelen kan ik wel instellen maar voor zover ik zie kan ik niet gelijk na het opstarten de TV weer uit zetten,
Hmm... nog minder reden voor mij om die ooit eventueel te kopen dus...Ik haeb ook altijd een powertoggle zichtbaar maar die staat bij de eilite niet direct op het scherm dan moet je eerst het scherm weg vegen dan krijg je de soft toetsen. Beelje onhandig vind ik want de One deed dat beter als je daar een activiteit kiest komt daarna het scherm met de optionele softkeys voor.

Maar je kan de TV toch toevoegen en dan ergens selecteren dat daar niks mee wordt gedaanProbleem is nu dis dat al ik mijn TV niet aan Radio toe voeg dat ik hem dan ook niet kan uitzetten:S
Dit is allemaal zo effe uit het blote hoofd hoor... Het kan zijn dat ik de oude en nieuwe software door elkaar haal of iets verkeerd zeg!
Ik heb namelijk zowel de 555 gehad als de nieuwere 650 en 665 die ik nog steeds heb dus beide software versies gebruikt en daar zitten een aantal verschillen tussen, maar ook heel veel overeenkomsten...
nero355 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:34:
[...]
Je kan toch gewoon commando's toevoegen dacht ik
JA commando's uit het dropop down lijstje wat zij nuttig vinden en uitzetten of power toggle hoort daar volgens hen dus niet bij![]()
[...]
Hmm... nog minder reden voor mij om die ooit eventueel te kopen dus...
[...]
Verder wel een verbetering hoor ik kan nu gewoon overal in de kamer bedienen via de Hub en heb geen last meer van de tafel die we tussen staat:)
Maar je kan de TV toch toevoegen en dan ergens selecteren dat daar niks mee wordt gedaan
Bij de oude software wel maar bij de nieuwe niet:(
IK heb beide versies nog naast elkaar staan dus kon het even proberen.
mrbert
JA commando's uit het drop down lijstje wat zij nuttig vinden en uitzetten of power toggle hoort daar volgens hen dus niet bijnero355 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:34:
[...]
[...]
Hmm... nog minder reden voor mij om die ooit eventueel te kopen dus...
[...]
Maar je kan de TV toch toevoegen en dan ergens selecteren dat daar niks mee wordt gedaan
Bij de oude software wel maar bij de nieuwe niet:(
Verder wel een verbetering hoor ik kan nu gewoon overal in de kamer bedienen via de Hub en heb geen last meer van de tafel die we tussen staat:) Maar ik vergiste me als je een actie kiest komen er nu wel de softkeys in beeld. Geen idee waarom eerst niet.
Maar bij de oude software kon ik dus wel gelijk een power off geven maar bij de nieuwe niet:(
[ Voor 8% gewijzigd door mrbert op 12-04-2019 15:15 ]
mrbert
Meer mensen opgevallen dat de Elite in 1 dag opeens 30 euro duurder is geworden en MediaMarkt m niet meer aanbied?
Nee. Het is me wel opgevallen dat amazon hem vandaag voor 168€ heeft, en dat is geen slechte deal leek me.DennusB schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 18:13:
Meer mensen opgevallen dat de Elite in 1 dag opeens 30 euro duurder is geworden en MediaMarkt m niet meer aanbied?
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Goede prijs inderdaad.Illusion schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 18:31:
[...]
Nee. Het is me wel opgevallen dat amazon hem vandaag voor 168€ heeft, en dat is geen slechte deal leek me.
Weet iemand of de enige toegevoegde waarde van die hub is dat je devices in kastjes kan besturen? Want als dat zo is en de 950 heeft ook gewoon WiFi dan kan ik daar ook mee uit de voeten. Ik heb niets in kastjes!
Je hoeft de remote dan ook niet meer op je apparaten gericht te houden hé dus dat kan ook een voordeel zijn voor iemandDennusB schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:37:
Weet iemand of de enige toegevoegde waarde van die hub is dat je devices in kastjes kan besturen? Want als dat zo is en de 950 heeft ook gewoon WiFi dan kan ik daar ook mee uit de voeten. Ik heb niets in kastjes!
En lees net dat je zonder hub geen controle hebt over smart services zoals Sonos enz. Dus moet toch een elite hebben hahanero355 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:56:
[...]
Je hoeft de remote dan ook niet meer op je apparaten gericht te houden hé dus dat kan ook een voordeel zijn voor iemand
@Illusion nee zeker geen slechte deal. Ik betaalde 205 eerder deze week (nu 219 bij coolblue) maar ook 2e kans voor 172 dat is echt een buitenkansje en baal nu dat ik um al had gekocht zeg:S
Met die hub is echt wel veel fijner overigens deze zendt een duidelijk sterker signaal in meerdere richtingen. Ik kan al mijn apparaten er mee bedienen zelfs de subwoofer instellen die duidelijk buiten zijn zichtveld staat.
De one was een fijne AB maar deze wint het echt op veel vlakken.
En idd je hoeft hem niet meer te richten is een RF verbinding en denk ik BT. Ik kan hem iig met BT pairen met bij Vero 4K+
Met die hub is echt wel veel fijner overigens deze zendt een duidelijk sterker signaal in meerdere richtingen. Ik kan al mijn apparaten er mee bedienen zelfs de subwoofer instellen die duidelijk buiten zijn zichtveld staat.
De one was een fijne AB maar deze wint het echt op veel vlakken.
En idd je hoeft hem niet meer te richten is een RF verbinding en denk ik BT. Ik kan hem iig met BT pairen met bij Vero 4K+
[ Voor 10% gewijzigd door mrbert op 13-04-2019 15:34 ]
mrbert
Iemand ervaring om een van deze remotes te gebruiken voor een Nvidia shield tv? (Bluetooth)
Dat schijnt te werken..Kelfox schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 15:39:
Iemand ervaring om een van deze remotes te gebruiken voor een Nvidia shield tv? (Bluetooth)
Ik krijg dinsdag een elite binnen, en heb gelezen dat ik mijn mibox alleen kan bedienen door hem als "Nvidia shield" toe te voegen.
Ja hoor, dat werkt gewoon goed. (elite)Kelfox schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 15:39:
Sterker nog : De 2017 modellen van de nVidia Shield TV Console hebben geen infrarood meer t.o.v. de 2015 modellen, omdat de Logitech Harmony Elite Remote bestaat!Kelfox schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 15:39:
Weet iemand hoe het zit met de support voor de Harmony serie? Toen ik vorige week naar de MediaMarkt reed om een Elite te halen vertelde de verkoper dat die uit de verkoop was gehaald omdat "niemand het meer wil"... dat klonk niet echt bemoedigend!
@DennusB : Niet gelijk in de paniek schieten vanwege een of ander verhaal van een MediaMarkt verkopertje...

Het duurt gewoon even totdat mensen erachter komen hoe brak HDMI CEC nou werkelijk is!
Het duurt gewoon even totdat mensen erachter komen hoe brak HDMI CEC nou werkelijk is!
Das niet de elite toch?dragon2 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:24:
Nu aanbieding bij amazon de: hub plus ab 77 euro
https://www.logitech.com/nl-nl/harmony-universal-remotesDennusB schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:21:
Weet iemand hoe het zit met de support voor de Harmony serie? Toen ik vorige week naar de MediaMarkt reed om een Elite te halen vertelde de verkoper dat die uit de verkoop was gehaald omdat "niemand het meer wil"... dat klonk niet echt bemoedigend!
Zouden ze hem nog in hun eigen shop verkopen als hij "uit de verkoop was gehaald"?
Companion: €77
Elite: €169
[ Voor 31% gewijzigd door barrymossel op 16-04-2019 11:27 ]
Dank je wel! Heb direct de Elite besteld.
This title is for sale, please send me a PM
Je weet dat ie bij Amazon.uk nog 20 euro goedkoper is he?
Ik zie hem daar voor £173 staan. Dat is zo'n €200 en dan heb je een Engelse stekker. Als jij een beter linkje hebt zie ik dat graag, maar ben al erg tevreden met de deal van de Duitse Amazon. Heb daar ook Prime dus wordt morgen gewoon gratis bezorgd.DennusB schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:19:
[...]
Je weet dat ie bij Amazon.uk nog 20 euro goedkoper is he?
This title is for sale, please send me a PM
Heb m daar gisteren besteld voor £118!the-body schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:55:
[...]
Ik zie hem daar voor £173 staan. Dat is zo'n €200 en dan heb je een Engelse stekker. Als jij een beter linkje hebt zie ik dat graag, maar ben al erg tevreden met de deal van de Duitse Amazon. Heb daar ook Prime dus wordt morgen gewoon gratis bezorgd.
Ik heb de laatste dagen problemen met mijn Harmony Hub. Het lijkt of hij dan nergens op reageert. Het lijkt dan opgelost na een restart (stekker eruit). Maar dat kan ook toeval zijn. Ik heb namelijk het gevoel dat het alleen in de ochtend gebeurt als de zon vol op de Hub schijnt. Zou dat voor storing kunnen zorgen?
---edit---
Zo te zien wel. Eens kijken of het aan blijft houden de komende dagen als het minder zonnig is...
---edit---
Zo te zien wel. Eens kijken of het aan blijft houden de komende dagen als het minder zonnig is...
[ Voor 15% gewijzigd door barrymossel op 23-04-2019 09:13 ]
Ik heb dit topic er op nagezocht maar kon geen eerdere post erover vinden (en misschien is het ook niet de juiste plek om 'm te stellen hoewel het met niet nodig leek er een apart topic voor te openen) maar ik heb vraag over het gebruik van de Harmony Elite i.c.m. het specifiek uitschakelen van een Apple TV gen. 3.
In dit geval is de Apple TV aangesloten op m'n AV receiver via HDMI in, en gaat het signaal via HDMI out vanuit de receiver naar de TV. Een activiteit voor het kijken via de Apple TV is aangemaakt en alles werkt naar behoren, ook qua bediening. Het enige waar ik nog mee zit is het uitschakelen van de Apple TV bij het beëindigen of switchen van de activiteit naar iets anders.
Ik meen me te herinneren dat dit bij de activiteit die ik op de Harmony One die ik hiervoor had wèl vanzelf zo werkte, maar bij de Elite blijft de Apple TV gewoon aan, totdat deze vanzelf na een tijdje uitschakelt vanwege inactiviteit. Lijkt dus geen issue, maar mij irriteert het.
Ik weet dat de gen. 4 Apple TV is uit te schakelen door één van de knoppen op de originele afstandsbediening ingedrukt te houden, en die handeling derhalve gereproduceerd kan worden in een activiteit, maar bij de gen. 3 lijkt dat niet het geval (zojuist geprobeerd met de originele AB van de gen. 2).
TL:DR, hoe schakel je op een Harmony Elite een Apple TV 3 uit?
In dit geval is de Apple TV aangesloten op m'n AV receiver via HDMI in, en gaat het signaal via HDMI out vanuit de receiver naar de TV. Een activiteit voor het kijken via de Apple TV is aangemaakt en alles werkt naar behoren, ook qua bediening. Het enige waar ik nog mee zit is het uitschakelen van de Apple TV bij het beëindigen of switchen van de activiteit naar iets anders.
Ik meen me te herinneren dat dit bij de activiteit die ik op de Harmony One die ik hiervoor had wèl vanzelf zo werkte, maar bij de Elite blijft de Apple TV gewoon aan, totdat deze vanzelf na een tijdje uitschakelt vanwege inactiviteit. Lijkt dus geen issue, maar mij irriteert het.
Ik weet dat de gen. 4 Apple TV is uit te schakelen door één van de knoppen op de originele afstandsbediening ingedrukt te houden, en die handeling derhalve gereproduceerd kan worden in een activiteit, maar bij de gen. 3 lijkt dat niet het geval (zojuist geprobeerd met de originele AB van de gen. 2).
Meer een Apple probleem dan een Harmony probleem zo te zien : https://www.iphonefaq.org/archives/974441Weemism schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:55:
TL:DR, hoe schakel je op een Harmony Elite een Apple TV 2 uit?
Apple en nVidia moeten eens kappen met nuttige functionaliteit weghalen op hun produkten!

Ik wilde ook niet suggereren dat het een probleem van de Harmony was, maar je link gaf in ieder geval wel het antwoord op m'n vraag. Ik moet nog even kijken hoe ik het ga automatiseren in de activity, maar de truc is dus om eerst terug te keren naar het homescreen en dan de play/pause knop drie seconden ingedrukt te houden waarna de Apple TV uitschakelt.nero355 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:05:
[...]
Meer een Apple probleem dan een Harmony probleem zo te zien : https://www.iphonefaq.org/archives/974441
Apple en nVidia moeten eens kappen met nuttige functionaliteit weghalen op hun produkten!
Dank
Even een tip, alsje iets wil met de Elite wat niet standaard kan , zou het heel zinnig kunnen zijn om contact op te nemen met harmony support. IK heb zeer goede ervaringen waarbij ze zelfs extra knoppen om mijn TV power te schakenen toe te voegen aan mijn database bij het onderdeel radio. zodat ik incidenteel TV kan inschakelen voor speciale instellingen.
Het is geen goedkope AB maar ik vind dat een hele goede service. IK g vanavond proberen of he nu allemaal werkt zoals ik wil;)
Het is geen goedkope AB maar ik vind dat een hele goede service. IK g vanavond proberen of he nu allemaal werkt zoals ik wil;)
mrbert
Weet iemand of het mogelijk is om een Harmony 650 ook de correcte power state te laten onthouden als je via een knop een toestel zelf wil aan- of uitzetten ?
Ik heb een LED strip die ik automatisch aanzet met mijn activiteiten. Ik heb een knop gemaakt voor een powertoggle (helaas geen discrete power opdrachten) voor het geval ik toch de LED strip uit wil. Echter, als ik dan alles power-off met de power-off knop van de Harmony gaat de LED strip terug aan ipv uit te blijven. Of maw, de Harmony lijkt de PowerToggle opdracht gewoon te negeren als het aankomt op het bijhouden van de power state.
Ik heb een LED strip die ik automatisch aanzet met mijn activiteiten. Ik heb een knop gemaakt voor een powertoggle (helaas geen discrete power opdrachten) voor het geval ik toch de LED strip uit wil. Echter, als ik dan alles power-off met de power-off knop van de Harmony gaat de LED strip terug aan ipv uit te blijven. Of maw, de Harmony lijkt de PowerToggle opdracht gewoon te negeren als het aankomt op het bijhouden van de power state.
Ik zie twee mogelijkheden:Twixie schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:48:
Weet iemand of het mogelijk is om een Harmony 650 ook de correcte power state te laten onthouden als je via een knop een toestel zelf wil aan- of uitzetten ?
*Maak een activity aan waar de ledstrip niet in zit
*haal de ledstrip uit de activities en bedien deze met de home-control knoppen
Dat lost het niet echt op.Illusion schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:52:
[...]
Ik zie twee mogelijkheden:
*Maak een activity aan waar de ledstrip niet in zit
*haal de ledstrip uit de activities en bedien deze met de home-control knoppen
Als de LED strip niet in de activity zit, kan je ook geen opdrachten voor die LED strip toevoegen in de activity. Of maw, dan kan ik de LED strip ook niet bedienen vanuit die activity.
En zelfs als het zou kunnen, dan blijf je met het probleem zitten dat je er dan wel moet aan denken eerst die LED strip manueel uit te zetten met een bepaalde opdracht/knop in die activity, vooraleer je de All Power Off knop van de Harmony indrukt. Doe je dan niet, dan is het nog omslachtiger om de LED strip nog uit te krijgen (ofwel naar het Device gaan, ofwel via Help en dan hopen dat de Harmony vrij snel de juiste vraag stelt). Dat is nu net de situatie die ik nu ook heb als ik in de Activity via een geprogrammeerde knop de power state van de LED strip getoggled had.
[ Voor 7% gewijzigd door Twixie op 24-04-2019 18:08 ]
Dat is toch juist de bedoeling?Twixie schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:07:
[...]
Dat lost het niet echt op.
Als de LED strip niet in de activity zit, kan je ook geen opdrachten voor die LED strip toevoegen in de activity. Of maw, dan kan ik de LED strip ook niet bedienen vanuit die activity.
En zelfs als het zou kunnen, dan blijf je met het probleem zitten dat je er dan wel moet aan denken eerst die LED strip manueel uit te zetten met een bepaalde opdracht/knop in die activity, vooraleer je de All Power Off knop van de Harmony indrukt. Doe je dan niet, dan is het nog omslachtiger om de LED strip nog uit te krijgen (ofwel naar het Device gaan, ofwel via Help en dan hopen dat de Harmony vrij snel de juiste vraag stelt). Dat is nu net de situatie die ik nu ook heb als ik in de Activity via een geprogrammeerde knop de power state van de LED strip getoggled had.
1 activity tvkijken met ledstrip
1 activity tvkijken zonder ledstrip
Ligt er een beetje aan hoeveel dubbele activities dit oplevert (en de 650 aankan) maar bij mij werkt dit prima
Ach, dat was helemaal niet duidelijk uit je eerste postIllusion schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:10:
[...]
1 activity tvkijken met ledstrip
1 activity tvkijken zonder ledstrip
Het is inderdaad wel een workaround, maar toch behoorlijk omslachtig. Plus dat ik denk dat er een limiet zit op het aantal Activities in een Harmony 650. Ik zou er zo immers 5 moeten ontdubbelen.
Het is eigenlijk wel vreemd dat de Harmony zelf niet de state goed bijhoudt. Hij weet immers perfect dat PowerToggle gebruikt wordt voor de power state, want het aan- en uitzetten van je devices doet hij volledig zelf zonder dat je moet ingeven welke device-opdracht hiervoor nodig is.
@Twixie : Ik zou het eens via de Logitech Harmony Support afdeling proberen, want voor zover ik weet is zelfs de Elite i.c.m. de Harmony Hub daar niet slim genoeg voor! 
Wie weet vinden ze het een goede feature suggestie en wordt het ineens mogelijk in de toekomst!
Voor nu zou ik gewoon inderdaad 2 Activities aanmaken en dan wanneer je de LEDstrip Aan/Uit wilt hebben gewoon wisselen tussen die twee elke keer i.p.v. de Power Toggle op je scherm te gebruiken binnen dezelfde Activity.
Wie weet vinden ze het een goede feature suggestie en wordt het ineens mogelijk in de toekomst!
Voor nu zou ik gewoon inderdaad 2 Activities aanmaken en dan wanneer je de LEDstrip Aan/Uit wilt hebben gewoon wisselen tussen die twee elke keer i.p.v. de Power Toggle op je scherm te gebruiken binnen dezelfde Activity.
De makkelijkste optie: laat je ATV na een kwartier sluimeren (kun je in de instellingen doen). Tijdens inactiviteit verbruikt een ATV nauwelijks energie, dat kwartier overleef je financieel gezien wel.Weemism schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:55:
De andere optie: kijk eens bij de knoppen als je de Apple TV in de Harmony setup op je computer. Daar staat-ie als het goed is tussen.
Sinds ik de nieuwe ziggo mediabox next heb, gebruik ik meer de ziggo afstandsbediening dan mijn harmony elite. Nu wil ik de Elite (zonder hub) in mijn slaapkamer gebruiken, en de hub beneden houden, voor spraakbesturen via de Sonos team die beneden staat, maar ik krijg dit niet geconfigureerd in de mijn harmony app op de laptop. Iemand hier een oplossing voor? Enige wat ik zelf kan bedenken is om alle apparaten zowel boven als beneden in 1 ruimte te voegen, en dan de hub beneden laten staan en de AB in de slaapkamer neer te zetten, maar gaat dit werken in de praktijk? Wellicht zijn er andere oplossingen denkbaar..
Kunnen jullie mij vertellen welk apparaat jullie in de config hebben
staan bij gebruik van de next van ziggo.
De Arris DCX960, of de Ziggo Media box next.
Ik had eerst de arris, later omgezet naar de Ziggo media box next, maar
nu lijkt het een stukkie minder soepel te lopen.
Ik heb de Arris DCX960 er in staan en dat werkt prima, dus geen reden om te veranderen naar iets anders.ppeterr schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:20:
Kunnen jullie mij vertellen welk apparaat jullie in de config hebben
Vraagjes van mij:
Ik heb de Logitech Harmony One+ en gebruik de nieuwste MyHarmony software. Met de oude Logitech Harmony Remote software kon ik in het verleden het zo instellen dat als ik TV ging kijken (Sony TV aan, Onkyo aan met de juiste ingang, Next aan) dat je dan meteen het scherm met favorieten te zien kreeg. Nu krijg ik de knoppen te zien en moet ik eerst op Favorieten drukken om de favorieten te kunnen zien.
Met de nieuwste software zie ik geen optie om dat aan te passen.
Gevalletje pech?
Ik kan de instellingen ook niet tussen de applicaties overzetten helaas.
Daarnaast heb ik meerdere accounts aangemaakt met verschillende e-mailadressen. Het account dat ik nu gebruik maakt echter gebruik van een e-mailadres dat ik allang niet meer gebruik. Kan ik het e-mailadres aanpassen zodat alles wel behouden blijft?
[ Voor 45% gewijzigd door M.v.Veelen op 06-06-2019 17:08 ]
¯\_(ツ)_/¯
Volgens mij heb ik dat gedaan zonder op het oude adres nog iets te moeten bevestigen, maar dat is alweer 6 maanden geleden en 100% zeker weet ik het niet...M.v.Veelen schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:02:
Daarnaast heb ik meerdere accounts aangemaakt met verschillende e-mailadressen. Het account dat ik nu gebruik maakt echter gebruik van een e-mailadres dat ik allang niet meer gebruik. Kan ik het e-mailadres aanpassen zodat alles wel behouden blijft?
Ik weet dat het er in zit, maar ik kan even niet vinden waar (zit op kantoor), maar je kan gewoon aangeven met welk scherm een activiteit moet beginnen.M.v.Veelen schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:02:
[...]
Ik heb de Arris DCX960 er in staan en dat werkt prima, dus geen reden om te veranderen naar iets anders.
Vraagjes van mij:
Ik heb de Logitech Harmony One+ en gebruik de nieuwste MyHarmony software. Met de oude Logitech Harmony Remote software kon ik in het verleden het zo instellen dat als ik TV ging kijken (Sony TV aan, Onkyo aan met de juiste ingang, Next aan) dat je dan meteen het scherm met favorieten te zien kreeg. Nu krijg ik de knoppen te zien en moet ik eerst op Favorieten drukken om de favorieten te kunnen zien.
Met de nieuwste software zie ik geen optie om dat aan te passen.
Ik heb dat helaas nog niet kunnen vinden dan.....sorted.bits schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:10:
[...]
Ik weet dat het er in zit, maar ik kan even niet vinden waar (zit op kantoor), maar je kan gewoon aangeven met welk scherm een activiteit moet beginnen.
¯\_(ツ)_/¯
Hmm, op mijn Elite kan ik dit instellen op de remote zelf.M.v.Veelen schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:52:
[...]
Ik heb dat helaas nog niet kunnen vinden dan.....
Activities scherm -> Tandwieltje bovenin -> Settings -> Activities -> Startup Screen.
Via de app kan ik het inderdaad niet vinden.
Heb een Logitech Harmony One+ en die kent die optie niet helaas. Dan houdt het met deze software dus wss op en is het wel een stap terug als je het mij vraagt.
¯\_(ツ)_/¯
Sinds een paar dagen in het bezit van een Phillips 49PUS7502, mooie upgrade vanaf mijn oude "domme" LG TV omdat deze voorzien is van apps als Netflix etc.
Nu merk ik dat het input menu van de TV Dynamisch is, ik krijg met geen mogelijkheid de volgorde HDMI 1 t/m HDMI 4 netjes onder elkaar.
Ik heb het nu als volgt op de fysieke poorten van de TV aangesloten:
HDMI 1 -> HDMI/ARC Kabel naar Receiver (Yamaha 479)
HDMI 2 -> Chromecast
HDMI 3 -> KPN box
HDMI 4 -> Raspberry
Echter in het source menu krijg ik:
HDMI 2 (Chromecast)
HDMI 1 (Receiver)
HDMI 3 (KPN box)
HDMI 4 (Raspberry)
Ik heb de volgende dingen geprobeerd op de TV:
- De HDMI kabels in volgorde 1 t/m 4 aan te sluiten
- Bronnen/kabels van poorten te wisselen (dus de ARC kabel op HDMI 4 bijvoorbeeld)
- Namen veranderen van inputs (had stille hoop dat ie ze dan op alfabetische volgorde zou zetten)
Ik krijg dus op geen enkele manier de HDMI volgorde chronologisch getoond, wat er dus voor zorgt dat de harmony elke keer de een verkeerde ingang selecteert. Enorm frustrerend...
Iemand hier een oplossing voor?
Nu merk ik dat het input menu van de TV Dynamisch is, ik krijg met geen mogelijkheid de volgorde HDMI 1 t/m HDMI 4 netjes onder elkaar.
Ik heb het nu als volgt op de fysieke poorten van de TV aangesloten:
HDMI 1 -> HDMI/ARC Kabel naar Receiver (Yamaha 479)
HDMI 2 -> Chromecast
HDMI 3 -> KPN box
HDMI 4 -> Raspberry
Echter in het source menu krijg ik:
HDMI 2 (Chromecast)
HDMI 1 (Receiver)
HDMI 3 (KPN box)
HDMI 4 (Raspberry)
Ik heb de volgende dingen geprobeerd op de TV:
- De HDMI kabels in volgorde 1 t/m 4 aan te sluiten
- Bronnen/kabels van poorten te wisselen (dus de ARC kabel op HDMI 4 bijvoorbeeld)
- Namen veranderen van inputs (had stille hoop dat ie ze dan op alfabetische volgorde zou zetten)
Ik krijg dus op geen enkele manier de HDMI volgorde chronologisch getoond, wat er dus voor zorgt dat de harmony elke keer de een verkeerde ingang selecteert. Enorm frustrerend...

Alles via de hdmi poorten van de receiver laten verlopen, dus maar 1 hdmi-kabel in de TV.Terrz schreef op maandag 8 juli 2019 @ 18:23:
...
Ik krijg dus op geen enkele manier de HDMI volgorde chronologisch getoond, wat er dus voor zorgt dat de harmony elke keer de een verkeerde ingang selecteert. Enorm frustrerend...![]()
![]()
Bedankt voor je snelle antwoord! Dit heb ik al geprobeerd, maar dat werkt niet goed. Als ik dat doe dan werkt HMDI ARC weer niet goed. Stel ik kijk TV via de KPN box > Receiver > TV en ik besluit youtube/netflix te gaan kijken via app op de TV, dan blijft het geluid van de KPN box over de receiver lopen (blijft aan) en schakelt de TV z'n geluid van de betreffende app via de TV speakers.dragon2 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:02:
[...]
Alles via de hdmi poorten van de receiver laten verlopen, dus maar 1 hdmi-kabel in de TV.
Dan zou ik netflix, youtube en alle smart apps op een knop op de Harmony remote gaan programmeren? Maar die heeft natuurlijk die knoppen niet, dus moet ik daar een "alternatieve" knop voor kiezen. Niet echt optimaal dus.
Stap 1 bij een harmony installatie is dan ook: ARC uitzetten. Altijd alles via de harmony laten regelen.Terrz schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:12:
[...]
Bedankt voor je snelle antwoord! Dit heb ik al geprobeerd, maar dat werkt niet goed. Als ik dat doe dan werkt HMDI ARC weer niet goed. Stel ik kijk TV via de KPN box > Receiver > TV en ik besluit youtube/netflix te gaan kijken via app op de TV, dan blijft het geluid van de KPN box over de receiver lopen (blijft aan) en schakelt de TV z'n geluid van de betreffende app via de TV speakers.
Dan zou ik netflix, youtube en alle smart apps op een knop op de Harmony remote gaan programmeren? Maar die heeft natuurlijk die knoppen niet, dus moet ik daar een "alternatieve" knop voor kiezen. Niet echt optimaal dus.
Maar hoe krijg ik dan fatsoenlijk het geluid van de Apps terug naar de receiver? Dus stel ik kijk TV via de KPN box (die via de receiver loopt) en wil daarna Netflix kijken via de TV app?dragon2 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:14:
[...]
Stap 1 bij een harmony installatie is dan ook: ARC uitzetten. Altijd alles via de harmony laten regelen.
Ik gebruik daar een optische kabel voor naar de receiver.
[ Voor 5% gewijzigd door Grolsch op 08-07-2019 19:22 ]
Door een nVidia Shield TV Console te kopen en aan te sluiten op je Versterker!Terrz schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:17:
Maar hoe krijg ik dan fatsoenlijk het geluid van de Apps terug naar de receiver? Dus stel ik kijk TV via de KPN box (die via de receiver loopt) en wil daarna Netflix kijken via de TV app?
ARC/HDMI CEC/enz... zijn allemaal EVIL en simpelweg rare technieken die een goed idee waren, maar uiteindelijk totaal bagger zijn uitgevoerd en daarom hebben wij allen een Logitech Harmony Remote gekocht!
Je AV receiver is je AV hub. Alle audio en video inputs zijn daarop aangesloten, en je hebt altijd het optimale geluid. Dus je bent niet van een update van je tv afhankelijk om Dolby Atmos bronnen af te kunnen spelen.Terrz schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:17:
Maar hoe krijg ik dan fatsoenlijk het geluid van de Apps terug naar de receiver? Dus stel ik kijk TV via de KPN box (die via de receiver loopt) en wil daarna Netflix kijken via de TV app?
Je hebt een Raspberry Pi en een KPN Box, beide zijn volgens mij in staat om Netflix af te spelen. Koop anders een goede mediaspeler, zoals een Apple TV 4K of een Nvidia Shield.
Ik ben het even helemaal kwijt ... 
Ik heb een Harmony One die ik al een tijdje niet bij heb gewerkt. Inmiddels heb ik een nieuwe laptop (met Windows 10). Als ik de USB-kabel aansluit, dan duiken er bij devices twee nieuwe items op. Volgens mij is dat goed. Als ik echter via Logitech Harmony Remote Software 7 iets wil doen met de remote, dan vindt hij deze niet. Ik ben ingelogd, en er staat een opvallend oude configuratie in beeld. Maar er wordt dus niets gesynced.
Iemand een idee of dit zou moeten werken?

Ik heb een Harmony One die ik al een tijdje niet bij heb gewerkt. Inmiddels heb ik een nieuwe laptop (met Windows 10). Als ik de USB-kabel aansluit, dan duiken er bij devices twee nieuwe items op. Volgens mij is dat goed. Als ik echter via Logitech Harmony Remote Software 7 iets wil doen met de remote, dan vindt hij deze niet. Ik ben ingelogd, en er staat een opvallend oude configuratie in beeld. Maar er wordt dus niets gesynced.
Iemand een idee of dit zou moeten werken?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
@pven https://support.myharmony.com/nl-nl/download
Onder aan deze site bij veelgestelde vragen op Ik heb een oudere Harmony-afstandsbediening en heb de software daarvoor nodig en dan de nieuwe desktop versie van MyHarmony installeren.
Dit zou moeten werken met een Harmony one.
Edit: @pven wat ik bedoelde is HARMONY REMOTE SOFTWARE V7.X upgraden naar de MyHarmony versie. https://support.myharmony.com/nl-nl/upgrading-to-myharmony
@pven heb m'n oude 1000 serie even aangesloten en V7.x van de site geïnstalleerd.
Alleen paswoord vergeten.
Op forgot pasword geklikt dan krijg je de vraag heb je de ab, bij ja krijg je bij aangesloten ab aan je pc/laptop een paar vragen waarna je je pasword opnieuw kan ingeven.
Daarna verbind de ab automatisch. Misschien dit eens proberen. Succes.
Onder aan deze site bij veelgestelde vragen op Ik heb een oudere Harmony-afstandsbediening en heb de software daarvoor nodig en dan de nieuwe desktop versie van MyHarmony installeren.
Edit: @pven wat ik bedoelde is HARMONY REMOTE SOFTWARE V7.X upgraden naar de MyHarmony versie. https://support.myharmony.com/nl-nl/upgrading-to-myharmony
@pven heb m'n oude 1000 serie even aangesloten en V7.x van de site geïnstalleerd.
Alleen paswoord vergeten.
Op forgot pasword geklikt dan krijg je de vraag heb je de ab, bij ja krijg je bij aangesloten ab aan je pc/laptop een paar vragen waarna je je pasword opnieuw kan ingeven.
Daarna verbind de ab automatisch. Misschien dit eens proberen. Succes.
[ Voor 57% gewijzigd door BenEco op 21-07-2019 11:50 ]
2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230, ThuisBatterij: SigenStor 17kW + 32kWh.
Dat is exact de software die ik er nu op heb staan. Maar die vindt hem dus niet. Ik zal zo eens de-installeren, en weer installeren. Wie weet. (Wordt vervolgd.)BenEco schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 18:57:
@pven https://support.myharmony.com/nl-nl/download
Helaas, dat doet precies hetzelfde. Ik volg braaf de driver-instructies (na 60 seconden ontkoppelen en dergelijke). Maar het maakt allemaal niet uit. Tips zijn welkom.
[ Voor 13% gewijzigd door pven op 20-07-2019 21:48 ]
Iemand nog een idee? Ik krijg het niet voor elkaar. Hij connecteert net, thats it, geen meldingen of wat dan ook.pven schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 19:32:
[...]
Dat is exact de software die ik er nu op heb staan. Maar die vindt hem dus niet. Ik zal zo eens de-installeren, en weer installeren. Wie weet. (Wordt vervolgd.)
Helaas, dat doet precies hetzelfde. Ik volg braaf de driver-instructies (na 60 seconden ontkoppelen en dergelijke). Maar het maakt allemaal niet uit. Tips zijn welkom.
Ik heb een mobiele airco naar binnen gesleept. Een vortex. Met AB.
Nou staat hij niet in de database, vind ik niet zo heel erg. Dit omdat ik enkel
de aan/uit functie nuttig vind.
Nou probeer ik een onbekend apparaat toe te voegen, en vervolgens de AAN/UIT toggle
door te geven aan de harmony elite.
In de software, en dan de elite gekoppeld aan de pc lijkt het overbreng proces te werken.
Enkel het functioneerd niet.
Iemand een tip over het inleren van onbekende signalen ?
[edit] In navolging van bovenstaand:
Ik heb contact met logitch, en de support is wel oke tot nu toe. Het probleem in dit
geval is, dat een remote zoals bij een AC zit. De gehele status in een keer stuurt als IR signaal.
Dus als je op de remote, een LCD display hebt. Een en ander verzet. Bijvoorbeeld fan snelheid
en temp. Dan combineert zicht dit tot een IR signaal. Dit is dus niet in te leren op de normale
manier die logitech aanbied in hun software.
Ze hebben mij gevraagd de HEX-PRONTO codes op te vragen bij de leverancier, zodat
ze het in de database kunnen plaatsen. Dat wordt nog een uitdaging denk ik zo
bij een bedrijf gevestigd in Boekarest
Nou staat hij niet in de database, vind ik niet zo heel erg. Dit omdat ik enkel
de aan/uit functie nuttig vind.
Nou probeer ik een onbekend apparaat toe te voegen, en vervolgens de AAN/UIT toggle
door te geven aan de harmony elite.
In de software, en dan de elite gekoppeld aan de pc lijkt het overbreng proces te werken.
Enkel het functioneerd niet.
Iemand een tip over het inleren van onbekende signalen ?
[edit] In navolging van bovenstaand:
Ik heb contact met logitch, en de support is wel oke tot nu toe. Het probleem in dit
geval is, dat een remote zoals bij een AC zit. De gehele status in een keer stuurt als IR signaal.
Dus als je op de remote, een LCD display hebt. Een en ander verzet. Bijvoorbeeld fan snelheid
en temp. Dan combineert zicht dit tot een IR signaal. Dit is dus niet in te leren op de normale
manier die logitech aanbied in hun software.
Ze hebben mij gevraagd de HEX-PRONTO codes op te vragen bij de leverancier, zodat
ze het in de database kunnen plaatsen. Dat wordt nog een uitdaging denk ik zo
bij een bedrijf gevestigd in Boekarest
[ Voor 40% gewijzigd door ppeterr op 26-07-2019 18:27 ]
Ik heb de laatste weken iets aparts: Ik heb een GH mini, een Harmony Hub en een Homey. GH kan met Homey praten (wordt gewoon ondersteunt). In de Ziggo Next box heb ik CEC uitgeschakeld.
In de Homey heb ik een flow die heet 'AV meubel'. Die zet een powerplug aan waar m'n Harmony, versterker, Ziggo Next, NVidia Shield en TV aan hangen.
Normaal ging het goed door het commando 'ok google, zet AV meubel aan'. De powerplug ging aan, maar de apparaten bleven netjes uit.
De laatste weken echter gaan mijn versterker, TV etc wèl aan...wat dus niet in de flow van Homey zit.
Het vervelende hiervan is dat mijn TV dan constant naar de antenne ingang gaat (waar niks aan hangt, want het signaal komt via HDMI vanaf de Ziggo box.
Het lijkt me niet dat GH een signaal stuurt...ik vermoed dat de harmony dat om een of andere reden doet, maar ik heb daar niks in veranderd het afgelopen jaar.
Heeft iemand enig idee waar ik dit moet zoeken? Ik ga nog testen door de Harmony even uit het stekkerblok te halen die op de powerplug zit om te zien wat er dan gebeurd.
Of heeft de Nvidia Shield soms een CEC functie die dit gedrag triggert?
In de Homey heb ik een flow die heet 'AV meubel'. Die zet een powerplug aan waar m'n Harmony, versterker, Ziggo Next, NVidia Shield en TV aan hangen.
Normaal ging het goed door het commando 'ok google, zet AV meubel aan'. De powerplug ging aan, maar de apparaten bleven netjes uit.
De laatste weken echter gaan mijn versterker, TV etc wèl aan...wat dus niet in de flow van Homey zit.
Het vervelende hiervan is dat mijn TV dan constant naar de antenne ingang gaat (waar niks aan hangt, want het signaal komt via HDMI vanaf de Ziggo box.
Het lijkt me niet dat GH een signaal stuurt...ik vermoed dat de harmony dat om een of andere reden doet, maar ik heb daar niks in veranderd het afgelopen jaar.
Heeft iemand enig idee waar ik dit moet zoeken? Ik ga nog testen door de Harmony even uit het stekkerblok te halen die op de powerplug zit om te zien wat er dan gebeurd.
Of heeft de Nvidia Shield soms een CEC functie die dit gedrag triggert?
Wat is een GH MiniTallguy schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:00:
Ik heb de laatste weken iets aparts: Ik heb een GH mini, een Harmony Hub en een Homey. GH kan met Homey praten (wordt gewoon ondersteunt). In de Ziggo Next box heb ik CEC uitgeschakeld.
Die heeft HDMI CEC ondersteuning inderdaad!Of heeft de Nvidia Shield soms een CEC functie die dit gedrag triggert?
En let effe erop dat je HDMI CEC altijd aan beiden kanten uitschakelt, want soms hoeft het maar aan één kant aan te staan en het werkt al!

Google Home Mini
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Het was idd CEC die op de TV nog aan bleek te staan. Bedankt voor de tip!nero355 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 18:12:
[...]
Wat is een GH Mini
[...]
Die heeft HDMI CEC ondersteuning inderdaad!
En let effe erop dat je HDMI CEC altijd aan beiden kanten uitschakelt, want soms hoeft het maar aan één kant aan te staan en het werkt al!
Dag iedereen,
Sinds enkele dagen een Logitech Harmony Companion gekocht (dank u Amazon @66€).
2 Vraagjes waar ik de oplossing niet voor kan vinden:
- Kan ik instellen dat ik bij een druk op de "muziek button" van de afstandsbediening, automatisch naar kanaal 500 ga van onze decoder? Dat zou dan bv. Q-Music moeten zijn.
- Ik maak gebruik van een SmartTV met ingebakken Netflix software. Kan ik instellen dat ik bij een druk op de "watch movie" toets direct naar de ingebakken Netflix software ga?
Hartelijk dank!
Sinds enkele dagen een Logitech Harmony Companion gekocht (dank u Amazon @66€).
2 Vraagjes waar ik de oplossing niet voor kan vinden:
- Kan ik instellen dat ik bij een druk op de "muziek button" van de afstandsbediening, automatisch naar kanaal 500 ga van onze decoder? Dat zou dan bv. Q-Music moeten zijn.
- Ik maak gebruik van een SmartTV met ingebakken Netflix software. Kan ik instellen dat ik bij een druk op de "watch movie" toets direct naar de ingebakken Netflix software ga?
Hartelijk dank!
Als je een activiteit kunt maken zodat je op de goede zender resp. app uitkomt, dan ja.Stancke schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:26:
Dus iets als: TV aan, receiver aan, decoder aan, zet decoder op zender qmusic
Voor netflix moet je misschien even puzzelen met cursor naar rechts /omlaag o. i. d. als je op je huidige afstandsbediening geen knop hebt om er direct heen te springen.
@Stancke , wat @dragon2 zegt. Wellicht moet je tussen 'decoder aan' en 'zet decoder op zender q music' nog wat vertraging toevoegen als de decoder opstart tijd heeft.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Dank u voor de input, heren!
Ondertussen lijkt Netflix geïntegreerd alsook lijken de TV functies te werken zoals het hoort.
Het enige wat mij niet lukt is de toets "Muziek luisteren" vast te pinnen op een bepaalde kanaalzender.
Momenteel staat deze zo ingesteld:

Alles gaat goed maar de TV springt niet naar (digitaal) kanaal nummer 6.
Ondertussen lijkt Netflix geïntegreerd alsook lijken de TV functies te werken zoals het hoort.
Het enige wat mij niet lukt is de toets "Muziek luisteren" vast te pinnen op een bepaalde kanaalzender.

Eh, dame en heerStancke schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:23:
Dank u voor de input, heren!![]()
[Afbeelding]
Moet die zender niet op de cisco ingesteld?
Ik heb de afgelopen maanden al last van een serieuze vertraging. Dat lijkt voornamelijk te zijn bij het starten van de eerste activiteit nadat de hub een tijdje niets heeft hoeven doen. Met serieus bedoel ik: soms wel tot 15 a 20 seconden. Het maakt weinig uit of ik de activiteit start vanuit de app, met de afstandbediening of via mijn domoticz installatie. Als de activiteit dan eenmaal gestart is gaat het daarna wel sneller allemaal, maar toch zeker niet zo snel als voorheen. Laat je de boel een tijdje met rust, dan is het daarna weer traag. Het is alsof hij weer even wakker moet worden of zo, heel raar.
Iemand enig idee waar dat in zou kunnen zitten? Ik heb een harmony hub en een touch als afstandbediening. Heb begin van het jaar ook last gehad van die bug met de firmware waardoor je de hub niet meer remote aan kon sturen. Ik heb een beetje het idee dat het in de software versie zit die daarna kwam, maar lang niet iedereen lijkt hetzelfde probleem te hebben dus dat kan ik ook niet hard maken.
Iemand enig idee waar dat in zou kunnen zitten? Ik heb een harmony hub en een touch als afstandbediening. Heb begin van het jaar ook last gehad van die bug met de firmware waardoor je de hub niet meer remote aan kon sturen. Ik heb een beetje het idee dat het in de software versie zit die daarna kwam, maar lang niet iedereen lijkt hetzelfde probleem te hebben dus dat kan ik ook niet hard maken.
Ik heb een Harmony One en altijd de Logitech Remote software gebruikt totdat ik het advies kreeg om te updaten naar MyHarmony software.
Na deze een tijdje gebruikt te hebben toch weer terug gegaan naar de oudere Remote software. Volgens mij kan ik bij de oudere software veel meer aanpassen dan bij MyHarmony zoals, tijd, geluid bij aanraken, favorieten op het eerste scherm bij activiteit tv kijken enz. Meer mensen ervaren?
Na deze een tijdje gebruikt te hebben toch weer terug gegaan naar de oudere Remote software. Volgens mij kan ik bij de oudere software veel meer aanpassen dan bij MyHarmony zoals, tijd, geluid bij aanraken, favorieten op het eerste scherm bij activiteit tv kijken enz. Meer mensen ervaren?
Gebruik al sinds 2003 Logitech Harmony's en sinds de introductie ervan de Elite en heel het gezin kan hier mee omgaan en werkt zoals het moet.
Graag zou ik een smart powerplug aan de Logitech koppelen zodat ik ook mijn subwoofer mee kan schakelen, maar tot op dit moment nog niets geworden wat werkt.
Heb heel ons huis smart gemaakt met Klikaanklikuit (zowel de standaard serie alsook de Zigbee lijn)
Iemand tips of trics?
Graag zou ik een smart powerplug aan de Logitech koppelen zodat ik ook mijn subwoofer mee kan schakelen, maar tot op dit moment nog niets geworden wat werkt.
Heb heel ons huis smart gemaakt met Klikaanklikuit (zowel de standaard serie alsook de Zigbee lijn)
Iemand tips of trics?
Logitech hub kan omgaan met Philips hue. Ik zou dus denken dat een smartplug die met hue werkt (bv osram smartplug) dan ook via Logitech te besturen valt. Maar kan zijn dat niet-hue producten niet zichtbaar zijn voor de harmony, dan wellicht een Philips Livingwhites Plug zien te scoren ergens. En uiteraard een hue bridge als je die nog niet hebt.ralphkeb schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:21:
Gebruik al sinds 2003 Logitech Harmony's en sinds de introductie ervan de Elite en heel het gezin kan hier mee omgaan en werkt zoals het moet.
Iemand tips of trics?
Andere manier is om de hele actie vanuit Logitech hub via stem te besturen (Google of alexa) en dan een slimme stekker daarbij in de routine te zetten. Dat zou via alexa denk ik moeten werken, ik weet niet of Google ondertussen routines überhaupt al heeft werken hier.
*note to self: ik moet datzelfde nog eens inrichten...
[ Voor 8% gewijzigd door dragon2 op 18-08-2019 18:35 ]
Volgens mij komt Hue binnenkort zelf met een SmartPlug. Volgens mij is dat ter sprake gekomen in het Hue topic. Dat zou dan mogelijk een oplossing zijn, maar moet je nog even geduld hebben!dragon2 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:31:
[...]
Logitech hub kan omgaan met Philips hue. Ik zou dus denken dat een smartplug die met hue werkt (bv osram smartplug) dan ook via Logitech te besturen valt. Maar kan zijn dat niet-hue producten niet zichtbaar zijn voor de harmony, dan wellicht een Philips Livingwhites Plug zien te scoren ergens. En uiteraard een hue bridge als je die nog niet hebt.
Andere manier is om de hele actie vanuit Logitech hub via stem te besturen (Google of alexa) en dan een slimme stekker daarbij in de routine te zetten. Dat zou via alexa denk ik moeten werken, ik weet niet of Google ondertussen routines überhaupt al heeft werken hier.
*note to self: ik moet datzelfde nog eens inrichten...
Als er een hue smartplug komt zou dat inderdaad een oplossing zijn.Nuevocasa schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:40:
[...]
Volgens mij komt Hue binnenkort zelf met een SmartPlug. Volgens mij is dat ter sprake gekomen in het Hue topic. Dat zou dan mogelijk een oplossing zijn, maar moet je nog even geduld hebben!
Met de smartpluggen van Klikaanklikuit en IKEA werkt het iig niet.
Google of Alexa willen wij niet.
Logitech kan ook KaKu aansturen m.b.v. Lightmanager Air (of Pro). https://www.jbmedia.eu/light-manager/ralphkeb schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:21:
Iemand tips of trics?
Werkt hier al jaren prima samen met elektrische gordijnen, schakelaars, ect..
Kan sinds kort ook Hue aansturen (Vanaf airStudio 9.3 )
Edit: @ralphkeb dit is een iets goedkoper alternatief. RFXCOM-XL Domoticz Starter Kit met Raspberry Pi 3B+
Je hebt hiervoor enige programmeer skills nodig maar m.b.v. forums / community zou dit moeten lukken.
staat een mini op MP, vraagprijs 70 euro
[ Voor 16% gewijzigd door BenEco op 18-08-2019 19:24 ]
2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230, ThuisBatterij: SigenStor 17kW + 32kWh.
Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.
Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.
Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony