[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 37 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:40
Gisteravond ruim 2 uur bezig geweest om de harmony goed in te stellen en helaas is het niet gelukt! :(

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen of hebben wat tips!

Sinds dit weekend een nieuwe soundbar LG SK10Y gekocht en geïnstalleerd. Aangezien mijn Shield en KPN mediabox nu gekoppeld is met de soundbar, moest ik nieuwe activiteiten instellen.

Nieuwe activiteiten ingesteld en het leek goed te gaan, TV start op juiste kanaal, Soundbar gaf het juiste kanaal aan en de KPN mediabox ging aan. So far so good, tot ik de activiteit Shield opstartte (activiteit TV stond nog aan). HDMI kanaal tv bleef staan, Shield ging aan, alleen de soundbar ging over naar een ander kanaal, die ik niet had ingesteld.

Instellingen van de soundbar gekeken en lijken goed ingevuld. De verschillende kanalen waren zichtbaar en staan in de juiste volgorde. Andere instellingen bleken ook juist te staan.

Meerdere keren daarna getest, maar bij het wisselen van de activiteit gaat het fout. En als de activiteit Shield actief was en handmatig de soundbar op het juiste HDMI kanaal had gezet, blijkt dat mijn harmony afstandsbediening het niet deed op de shield.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:13
Zo ver ik kan zien heeft die AB geen losse knopjes voor de input? Je moest dus met 1 knop "cyclen" door de inputs?
Dat verklaard meteen waarom de Harmony niet weet op welke ingang die moet springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:40
NeutraleTeun schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:32:
Zo ver ik kan zien heeft die AB geen losse knopjes voor de input? Je moest dus met 1 knop "cyclen" door de inputs?
Dat verklaard meteen waarom de Harmony niet weet op welke ingang die moet springen.
Ja dat klopt, alleen Harmony weet welke inputs beschikbaar zijn. Daarbij staat er in de instelling dat bij het opstarten op het oude kanaal begint. In dat opzicht zou de Harmony toch weten naar welk kanaal die moet? En hoevaak hij moet “cyclen”? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik weet niet of/hoe dat gaat. Ik heb iig de hoop opgegeven met mijn K950. Bij mij is het hit&miss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

RubenWwijk schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:41:
Blijkt dat mijn harmony afstandsbediening het niet deed op de shield... :/
Welk model Harmony en Shield TV :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:32
Marsman83 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 20:13:
[...]

Ik heb hem aan een van de home control knoppen toegevoegd. 1x drukken is aan en lang ingedrukt is uit.
Je kunt deze actie ook koppelen aan een activiteit echter vind ik dat onhandig daar ik bepaalde lampen niet altijd aan hoef. Dat schakelt mijn bridge gewoon zelf.
Bij 1x drukken gaat ie dan aan? Bij mij zie ik 'm dan aan gaan in de Hue en Harmony app, maar pas bij de tweede keer drukken gaat de plug pas echt aan. Uit gaat wel in 1x goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 16:35
Goedeavond!

Weten jullie wat het verschil is tussen alleen de Harmony Hub (99 euro) en de Harmony Companion (99 euro). Beide zelfde prijs alleen bij de Companion zit ook een afstandsbediening bij. Heeft de Companion wellicht een oudere versie van de Hub?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:23
Vandaag de Harmony Elite binnengekregen die ik met Black Friday had besteld voor € 149 bij Amazon.de
Zojuist de Hub geinstalleerd en gekoppeld met m'n devices. WAUW! Wat een verbetering t.o.v. de Harmony One die ik inmiddels al meer dan 7 jaar gebruikte.

Echt een stap vooruit. :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 12:54
yordy1985 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 19:10:
Goedeavond!

Weten jullie wat het verschil is tussen alleen de Harmony Hub (99 euro) en de Harmony Companion (99 euro). Beide zelfde prijs alleen bij de Companion zit ook een afstandsbediening bij. Heeft de Companion wellicht een oudere versie van de Hub?
Ik zou zeggen: gooi 'm in de vergelijker!

Zo uit mijn hoofd: de Companion is (softwarematig) beperkt tot 8 apparaten, de Hub gaat tot 15.

Simpel gezegd: de Companion is een Hub met daarbij een losse echte afstandsbediening, wat ik persoonlijk veel fijner vind dan een telefoon of tablet als afstandsbediening. Mijn advies: ga voor de Companion of spaar door voor de Elite, maar vergeet de Hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-06 14:05

DeFeCt

je wéét toch

Sinds gisteren ook de gelukkige eigenaar van een Companion met AB. Nu lees ik dat bij de meeste mensen de Samsung SMT-G7401 (Ziggo mediabox XL) geen probleem geeft (afgezien van de guide optie). Bij mij doet hij echter helemaal niks. Het gaat al fout bij de PowerToggle, deze reageert helemaal niet, ook tijdens het handmatig inleren geen enkele reactie. De companion ligt inmiddels naast de mediabox dus afstand zou geen probleem meer moeten zijn.

...heeft iemand wellicht een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Alle overige devices werken prima, maar de mediabox geeft geen kik. Met de gewone AB van de mediabox werkt alles prima.

Opvoeren als Samsung SMT-G7401 ipv Ziggo doet wonderen :D

[ Voor 5% gewijzigd door DeFeCt op 28-11-2018 13:48 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:37
Ik heb zelf een "domme" soundbar van philips.
Deze werkt prima i.c.m. logitech harmony
Default gaat deze soundbar naar 15 minuten geen input uit.
Dit is volgens philips niet aan te passen.

Ik zou dan eigenlijk via een spraak-commando via de Google home de soundbar aan laten zetten.
Ik kan echter binnen de harmony geen activiteit aanmaken met alleen Powertoggle als commando (deze optie is er niet separaat behalve i.c.m. een volledige activiteit bv. smart-tv starten)

Iemand een idee hoe ik dit met de google home kan regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:40
ikweethetbeter schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:46:
[...]

Ik zou zeggen: gooi 'm in de vergelijker!

Zo uit mijn hoofd: de Companion is (softwarematig) beperkt tot 8 apparaten, de Hub gaat tot 15.

Simpel gezegd: de Companion is een Hub met daarbij een losse echte afstandsbediening, wat ik persoonlijk veel fijner vind dan een telefoon of tablet als afstandsbediening. Mijn advies: ga voor de Companion of spaar door voor de Elite, maar vergeet de Hub.
Ehm, de Harmony Hub is onderdeel van de Companion en Elite. :? En volgens mij ook geen "oudere" versie van de Hub bij de Companion..

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:24
Is er iemand die ervaringen heeft met de Hub extender? Daarmee zou je ook apparaten gebaseerd op Zigbee en Z-wave kunnen bedienen. Hij is echter niet in Nederland verkrijgbaar volgens mij.

We hebben net een Companion aangeschaft en op Black Friday ook een Google Home mini gescoord dus we zijn ons nu eens aan het oriënteren om alles in huis wat meer te koppelen en te vergemakkelijken.

• nero355

nero355

barrymossel schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:52:
[...]

Ehm, de Harmony Hub is onderdeel van de Companion en Elite. :? En volgens mij ook geen "oudere" versie van de Hub bij de Companion..
Ehh... :
- nieuws: Logitech: Harmony Link-afstandsbedieningen werken binnenkort niet meer
- nieuws: Logitech geeft alle Harmony Link-eigenaren kosteloos een vervangend a...

Weet niet wat daarbij zat :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Rivanov
DeFeCt schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:49:
Sinds gisteren ook de gelukkige eigenaar van een Companion met AB. Nu lees ik dat bij de meeste mensen de Samsung SMT-G7401 (Ziggo mediabox XL) geen probleem geeft (afgezien van de guide optie). Bij mij doet hij echter helemaal niks. Het gaat al fout bij de PowerToggle, deze reageert helemaal niet, ook tijdens het handmatig inleren geen enkele reactie. De companion ligt inmiddels naast de mediabox dus afstand zou geen probleem meer moeten zijn.

...heeft iemand wellicht een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Alle overige devices werken prima, maar de mediabox geeft geen kik. Met de gewone AB van de mediabox werkt alles prima.

Opvoeren als Samsung SMT-G7401 ipv Ziggo doet wonderen :D
VOlgens mij had ik 'm als Ziggo Horizon toegevoegd en toen maakte Harmony daar automatisch Samsung DVR van en die werkt gewoon. Enkel de Guide button niet. Dus ga het eens proberen door SMT-G7401 op te voeren, want dan werkt ook alles bij jou?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Laatst online: 11-06 14:05

DeFeCt

je wéét toch

Rivanov schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:28:
[...]

VOlgens mij had ik 'm als Ziggo Horizon toegevoegd en toen maakte Harmony daar automatisch Samsung DVR van en die werkt gewoon. Enkel de Guide button niet. Dus ga het eens proberen door SMT-G7401 op te voeren, want dan werkt ook alles bij jou?
Zo ver ben ik nog niet, ik ben al blij dat hij aan en uit gaat, de guide is nu de volgende stap :) Daarvoor heb ik wel een mail van logitech gehad:
De Logitech Harmony afstandsbedieningen zijn gemaakt om IR signalen te versturen naar apparaten en versturen geen RF signalen rechtstreeks naar apparatuur.

Wij hebben een oplossing gevonden voor onze klanten om toch hun Harmony te kunnen gebruiken met de Ziggo Horizon box.

Met een reeks opdrachten (oftewel een macro) kunt u meerdere opdrachten configureren om te verzenden wanneer u op één knop op uw afstandsbediening of op het scherm van uw afstandsbediening drukt. Deze kunnen aangemaakt worden voor de knoppen DVR, On Demand en Guide, maar de Teletekst, Live TV en de kleur knoppen kunnen wij helaas niet werkend krijgen.

De benodigde reeksen zijn :

DVR
Menu
2 seconden vertraging
Direction Left
2 seconden vertraging
Select
2 seconden vertraging
Select

On Demand
Menu
2 seconden vertraging
Direction Right
2 seconden vertraging
Select

Guide
Menu
2 seconden vertraging
Select

Deze link legt u uit hoe u de reeksen kan aanmaken.

Flickr

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:55
@Rivanov @DeFeCt dat komt omdat de 7100 oid bepaalde functies alleen middels rf doet. De 7120 doet die functies dan wel weer via ir. Maar om daar afhankelijk van te zijn is niet handig omdat je willekeurig een box opgestuurd krijgt en je dus weleens je ingestelde features kwijt bent.

• Rivanov
Kun je eigenlijk zelf specifieke buttons toevoegen aan de Harmony app binnen een specifieke activity?
Heb nu bijvoorbeeld een Xbox One X activity en als deze gestart is, dan zie ik via de app de specifieke Xbox commands. Maar hier wil ik eigenlijk een knop aan toevoegen, namelijk de Picture Mode knop van de LG OLED.

Wat ik nu namelijk doe, is via devices naar de LG gaan en dan Picture Mode gaan. Maar zou mooi zijn als je dit kunt “integreren” in een specifieke activity.

Krijg het niet gevonden. Kan dit mogelijk ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

Mijn Harmony One heeft het helaas voor gezien gehouden. Nu ben ik op zoek naar een passende vervanger. Als die ondersteuning heeft voor de Amazon Fire TV stick, is dat wel mooi meegenomen. Als ik het goed begrijp werkt die met alle remotes die met een Harmony Hub werken. Nu maar eens bekijken waar ik die hub dan neer ga zetten....

En dan bekijken welk model ik met de hub wil hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Garyu op 30-11-2018 22:33 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Garyu schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:32:
Mijn Harmony One heeft het helaas voor gezien gehouden. Nu ben ik op zoek naar een passende vervanger. Als die ondersteuning heeft voor de Amazon Fire TV stick, is dat wel mooi meegenomen. Als ik het goed begrijp werkt die met alle remotes die met een Harmony Hub werken. Nu maar eens bekijken waar ik die hub dan neer ga zetten....

En dan bekijken welk model ik met de hub wil hebben.
Ben je net een week te laat, vorige week met BF was de Elite € 148 via Amazon.de
Heb 'm ook toen besteld als vervanger van m'n Harmony One. En de Harmony One via Marktplaats verkocht voor € 20. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Misschien een rare vraag maar ik kon het antwoord niet zo snel vinden: heeft de Harmony Hub eigenlijk een maximaal aantal activiteiten wat je kunt aanmaken? Ik weet dat er maar zes kwijt kunt op de companion maar kan ik er meer aanmaken op de hub zelf? Die kan ik dan eventueel via de Google Home aanroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Rivanov schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:10:
Kun je eigenlijk zelf specifieke buttons toevoegen aan de Harmony app binnen een specifieke activity?
Heb nu bijvoorbeeld een Xbox One X activity en als deze gestart is, dan zie ik via de app de specifieke Xbox commands. Maar hier wil ik eigenlijk een knop aan toevoegen, namelijk de Picture Mode knop van de LG OLED.

Wat ik nu namelijk doe, is via devices naar de LG gaan en dan Picture Mode gaan. Maar zou mooi zijn als je dit kunt “integreren” in een specifieke activity.

Krijg het niet gevonden. Kan dit mogelijk ook niet?
Ja dit kan. Je kunt gewoon knoppen toevoegen verwijderen binnen de activiteit. Volgens mij kan dit zelfs op de afstandsbediening zelf, maar zie net dat je het hebt over de app. Lijkt me dat dit niet anders zou moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Arunia schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:59:
[...]

Ja dit kan. Je kunt gewoon knoppen toevoegen verwijderen binnen de activiteit. Volgens mij kan dit zelfs op de afstandsbediening zelf, maar zie net dat je het hebt over de app. Lijkt me dat dit niet anders zou moeten zijn.
Had het inderdaad al gevonden. Je kunt via Edit extra buttons toevoegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
D-e-n schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:46:
Misschien een rare vraag maar ik kon het antwoord niet zo snel vinden: heeft de Harmony Hub eigenlijk een maximaal aantal activiteiten wat je kunt aanmaken? Ik weet dat er maar zes kwijt kunt op de companion maar kan ik er meer aanmaken op de hub zelf? Die kan ik dan eventueel via de Google Home aanroepen.
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij kan dat, de activiteiten zonder knop op je Companion kun je aanroepen met de app op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obelix998
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-01 09:49
Heeft iemand een oplossing voor het volgende ?
Ik heb een Harmony Touch en daar heb ik laatst een hub aan toegevoegd. Ik kan al mijn apparaten bedienen via netwerk (ip control), behalve mijn Philips TV (49PUS7150). Deze reageert in het geheel niet op de hub, terwijl hij wel op de Philips app reageert (hij is dus wel te bedienen via IP control). Omdat de hub later is toegevoegd, heb ik de TV als apparaat verwijderd en later weer toegevoegd, maar dat hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

Rivanov schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 08:09:
[...]

Ben je net een week te laat, vorige week met BF was de Elite € 148 via Amazon.de
Heb 'm ook toen besteld als vervanger van m'n Harmony One. En de Harmony One via Marktplaats verkocht voor € 20. ;)
Dan denk ik dat ik er ook eentje tweedehands ga halen :)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Gisteren heb ik even mijn hele AV set stroomloos gehad. De Hub die bij m'n Elite hoort zat daar ook bij.

Toen heb ik de stekker weer in het stopcontact gedaan. Na een minuut wilde ik mijn tv aanzetten. De Hub had nog geen verbinding met het netwerk (ledje was nog rood), maar dat is normaal geen eis voor bedienen met de Elite.

Echter, nu werkte dat niet. Ik moest nog 2 minuten wachten voordat de Hub commando's van de Elite accepteerde. Daarna (de Hub was inmiddels weer via wifi met het netwerk verbonden) werkte alles weer.

Eind goed al goed? Nee!

De Elite afstandsbediening gaat niet meer uit. Het scherm blijft altijd aan staan, en de minimale animatie dat er commando's verzonden worden (de bovenste pixelrij verandert de hele tijd) houdt niet op. En dat is een probleem, want de accu gaat zo erg snel leeg.

Ik heb alles geprobeerd muv een factory default reset.

Herkent iemand dit probleem, en wat is de oplossing? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Ik heb mijn Harmony Elite gisteren weer teruggestuurd, de meerwaarde (en zeker voor de prijs) zit er in mijn huidige en toekomstige opstelling qua apparatuur niet in. Daarnaast vind ik hem enorm sloom, zeker met Philips Hue-verlichting. De enige activiteit die ik het meest gebruikte, was internetradio aanzetten op mijn receiver, waar ik inmiddels ook al een trucje voor heb verzonnen met de originele afstandsbediening. Misschien leuk als je meerdere devices hebt die afgezonderd van elkaar werken, maar voor mij heeft het geen toegevoegde waarde gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Servpage
  • Laatst online: 14:53
ikweethetbeter schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:23:
De Elite afstandsbediening gaat niet meer uit. Het scherm blijft altijd aan staan, en de minimale animatie dat er commando's verzonden worden (de bovenste pixelrij verandert de hele tijd) houdt niet op. En dat is een probleem, want de accu gaat zo erg snel leeg.

Ik heb alles geprobeerd muv een factory default reset.
Heb een soort gelijk probleem gehad met mijn Ultimate, hardware reset gedaan door de power knop net zo lang ingedrukt te houden tot dat hij uit springt, even een paar minuten laten liggen voordat ik hem weer aanzette en werkte weer als vanouds.

Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Servpage schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:48:
Heb een soort gelijk probleem gehad met mijn Ultimate, hardware reset gedaan door de power knop net zo lang ingedrukt te houden tot dat hij uit springt, even een paar minuten laten liggen voordat ik hem weer aanzette en werkte weer als vanouds.
Dat heb ik gedaan en het lijkt te werken. Dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servpage
ikweethetbeter schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:33:
[...]
Dat heb ik gedaan en het lijkt te werken. Dankjewel!
Mooi dat de simpelste dingen soms werken :)

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Interessant voor de mensen die de Harmony Hub hebben geintegreerd in hun Slimme huis:
https://www.reddit.com/r/...re_v415206_breaksremoves/

Kort: De poort waarover je slimme huis met de Hub kan praten wordt mogelijk dichtgezet. Ik heb de Hub toegang tot internet ontnomen in mijn router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dus dat ding wordt nog afhankelijker van een connectie naar buiten :?

Fijn... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Slechte ontwikkeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:08
https://community.logitec...zYD/harmony-hub-fw-415206

In dit topic kan je je ongenoegen uiten.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ai..

Todd Walker
@ToddW_Logitech
Als antwoord op
@smkelly
en
@Logitech
Currently, we do not plan to add support for local control.

https://twitter.com/ToddW.../1075222154726100993?s=20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Hmmm... Is een hot topic op het forum daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Jelte schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:27:
Ik heb de Hub toegang tot internet ontnomen in mijn router.
Doet de app het dan nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Niet in Android.
In iOS blijkbaar wel. Die maken gebruik van een andere api. En precies die API gaat Home Assisant nu implementeren als een hotfix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Dat is mooi kut dan want die app heb je soms wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:43
Dus de Android app werkt helemaal niet meer? Maar dat is een Logitech native app? Ik ben nu niet thuis om het te testen, maar het lijkt me sterk dat al die klanten "pech" hebben...

Maar lekker dit hoor, leuk al die cloud dingen. Even een update en niets werkt meer. Net als met Sonos recent. Ideaal trucje om klanten naar nieuwe producten te dwingen en de oude producten af te schrijven. Nog een tikkeltje erger dan TV's met apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:40
Dennis schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:50:
Dus de Android app werkt helemaal niet meer? Maar dat is een Logitech native app? Ik ben nu niet thuis om het te testen, maar het lijkt me sterk dat al die klanten "pech" hebben...

Maar lekker dit hoor, leuk al die cloud dingen. Even een update en niets werkt meer. Net als met Sonos recent. Ideaal trucje om klanten naar nieuwe producten te dwingen en de oude producten af te schrijven. Nog een tikkeltje erger dan TV's met apps.
Even goed lezen. Als je ervoor zorgt dat de hub geen verbinding kan maken met internet, dan werkt de Android app niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
barrymossel schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:29:
Even goed lezen. Als je ervoor zorgt dat de hub geen verbinding kan maken met internet, dan werkt de Android app niet.
Aha, duidelijk. Dank je.

• nero355

nero355

[quote]Dennis schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:50:
Maar lekker dit hoor, leuk al die cloud dingen. Even een update en niets werkt meer. Net als met Sonos recent.[/quote]
Wat hebben die dan gedaan :?

Hetzelfde als Logitech dus of... ?!

/EDIT :
Dennis schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:30:
Ik ben in de war met Spotify volgens mij. Die bedoelde ik :).
Ow die... Don't get me started... :X :+

[ Voor 29% gewijzigd door nero355 op 20-12-2018 14:38 ]

• Dennis
nero355 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:14:
Wat hebben die dan gedaan :?

Hetzelfde als Logitech dus of... ?!
Ik ben in de war met Spotify volgens mij. Die bedoelde ik :).

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:43
Ik heb een vraag omtrent een Harmony Elite (dus met de HUB) Ik heb nu uiteraard een aantal activiteiten geprogrammeerd en loop tegen een aantal vage problemen en uitdagingen aan. Ik gebruik de Harmony o.a. met een Denon AVR. Deze AVR start op met een bepaald volume, helaas is -40db (bijv.) al te hard voor normale muziek streaming, maar te zacht voor TV kijken via xs4all.

Nu heb ik voor de activiteit TV kijken 20 x een regel aangemaakt welke volumeUP doet. Kan dit wellicht wat handiger? Kan je meerdere commando's integreren in 1 bijv?

Daarnaast heb ik met de activiteit TV kijken een start kanaal ingesteld (1) voor het nieuws. Deze wordt netjes aan het begin van de activiteit uitgevoerd, maar aan het eind nog een keer (na alle volumes up) dat vind ik raar en onnodig.

Ook merk ik dat heel af en toe (aantal keer per week) de activiteit niet geheel doorloopt. Waar zou dit aan kunnen liggen? In huis is er niets veranderd in ieder geval. Met name dit vind ik erg vervelend. Ik heb uiteraard de AB gekocht om juist de oude niet meer nodig te hebben.

Zijn er dingen die ik kan doen om dit bijvoorbeeld te voorkomen? Uiteraard heb ik al veel met vertragingen e.d. geprobeerd maar dat lost het niet geheel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Laatst online: 10-06 22:39

TRaSH

koffie ?

Kan je de volume van de XS4ALL kastje niet verhogen.
Is er geen optie in de receiver om per input de volume in te stellen mijn antieke Onkyo 875 receiver heeft dat namelijk wel.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Tribunus schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:24:
Ik heb een vraag omtrent een Harmony Elite (dus met de HUB) Ik heb nu uiteraard een aantal activiteiten geprogrammeerd en loop tegen een aantal vage problemen en uitdagingen aan. Ik gebruik de Harmony o.a. met een Denon AVR. Deze AVR start op met een bepaald volume, helaas is -40db (bijv.) al te hard voor normale muziek streaming, maar te zacht voor TV kijken via xs4all.
Hier hoef je niks me de configuratie van je Elite te doen.

Stel het volume van je XS4All ontvanger zo in dat het overeen komt met het volume dat je hebt met streaming. Dit doe je (eenmalig) met je XS4All (Motorola/Arris) afstandsbediening, of je Elite in de apparaat modus.

Edit: te lang gewacht met het versturen van het antwoord, TRaSH was me voor...

[ Voor 5% gewijzigd door ikweethetbeter op 21-12-2018 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:43
ikweethetbeter schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:01:
[...]

Hier hoef je niks me de configuratie van je Elite te doen.

Stel het volume van je XS4All ontvanger zo in dat het overeen komt met het volume dat je hebt met streaming. Dit doe je (eenmalig) met je XS4All (Motorola/Arris) afstandsbediening, of je Elite in de apparaat modus.

Edit: te lang gewacht met het versturen van het antwoord, TRaSH was me voor...
Niet aan gedacht! Ga ik proberen. Dank ook @TRaSH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Ik heb nog even een vraagje over de Harmony.

Sinds vandaag heb ik een XBox One S gekocht en die heb ik gekoppeld aan de Harmony Hub die ik heb. Nu werkt uitzetten prima, maar aanzetten werkt alleen als ik de witte knop gebruik bij het device. De hub wil hem echter aanzetten met de groene knop en dat gaat dus niet.

Als workaround heb ik nu een custom command aangemaakt met de XBox-knop na een paar secondes en dan gaat de console alsnog aan (vanuit standby). Iemand een tip om de Harmony te forceren het apparaat aan te zetten met de 'witte' aan knop in plaats van de groene?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Laatst online: 10-06 22:39

TRaSH

koffie ?

Kan het zijn dat je een andere device/type moet kiezen.
Weet niet of alle Xbox met de witte aan gaan of juist met de groene.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Ik heb een probleem met het instellen van mijn Harmony Hub. Ik gebruik het ding al jaren naar grote tevredenheid, maar sinds een paar dagen heb ik een KPN-mediabox en ik krijg de power settings niet goed.

Ik heb meerdere video-apparaten: een htpc, een blurayspeler en nu dus de KPN-box. De htpc en bluray-speler blijven 'aan' als ik overga naar een andere activiteit. Dan houd ik beeld op de TV en bijvoorbeeld geluid van de radio.

Wat ik ook doe, de KPN-box gaat op standby als ik overschakel naar een andere activiteit. Dan wordt het scherm zwart (met de melding 'druk op aan/uit om aan te gaan' in beeld). Best irritant! (Als ik terug ga naar de KPN-box-activiteit, dan schakelt hij de box ook wel weer in. Het is dus een bewuste actie van de Hub.)

Ik heb de instellingen in de app zo staan: https://imgur.com/a/hc3SMYq

Na dit ingesteld te hebben, heb ik voor de zekerheid ook nog eens gesynchroniseerd vanuit de app. Geen verschil. De htpc en bluray-speler heb ik op dezelfde manier ingesteld, en dat gaat goed. De KPN-box reageert verder goed op alle commands, dus ik denk dat het wel het juiste apparaat is. Ook als ik hem op 'altijd aan' heb staan, gaat hij in standby als ik van activiteit wissel.

Wat kan ik vergeten zijn? Dit moet toch mogelijk zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door willemd op 31-12-2018 11:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

willemd schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:51:
Wat kan ik vergeten zijn? Dit moet toch mogelijk zijn.
- De hele HDMI CEC ellende niet uitgezet :?
- Heb je het ook hier goed ingesteld : https://support.myharmony...when-starting-an-activity ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-03 10:16
Ik heb onlangs een harmony hub elite gekocht.
Deze is gekoppeld aan onder andere een shield.
Ik kan de shield besturen via de app .
Ik had gehoopt dat er via de harmony app ook een keyboard zou zijn die ik kan gebruiken voor text ingave.
Is dit mogelijk?
Zo ja hoe roep ik de keyboard op in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-06 16:13
Ik ben nu aan mijn 3de harmony remote toe, eerst een 650 (of vorig model) en dan een 650 en nu een companion met hub.

Deze werkt redelijk goed, moet nog eens kijken of de hdmi CEC wel effectief goed werkt enzo. Echter vrouwlief moet nu haar tablet/phone nemen als er toch een probleem is als de tv/receiver/tvbox niet goed staat. Dit heb ik dus al aan de E knop gebonden.

Nu dacht ik, waarom niet gewoon dan een losse afstandsbediening kopen met een scherm .... Dit is dus onmogelijk zo te zien ? Je kan dus geen ultimate of one of touch of whatever zonder hub kopen ?

Note: die 650 verhuist mee met de oude tv/sound etc

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 16-06 22:11
Je kan gewoon een harmony touch zonder hub gebruiken (had ik eerst ook en later een hub erbij gekocht). Eenmaal gekoppeld aan je hub werkt hij dus ook altijd via je hub en niet meer afzonderlijk.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
michelk31 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:47:
Ik heb onlangs een harmony hub elite gekocht.
Deze is gekoppeld aan onder andere een shield.
Ik kan de shield besturen via de app .
Ik had gehoopt dat er via de harmony app ook een keyboard zou zijn die ik kan gebruiken voor text ingave.
Is dit mogelijk?
Zo ja hoe roep ik de keyboard op in de app?
Volgens mij kan dat niet.
Je kunt echter wel tekst invoeren via de Shield app.

Helpt dit?
https://support.myharmony...text-entry-for-activities

[ Voor 8% gewijzigd door TheFes op 14-01-2019 13:40 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
cricque schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:04:

Nu dacht ik, waarom niet gewoon dan een losse afstandsbediening kopen met een scherm .... Dit is dus onmogelijk zo te zien ? Je kan dus geen ultimate of one of touch of whatever zonder hub kopen ?
Een korte zoektocht met google bracht dit resultaat.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-03 10:16
TheFes schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:38:
[...]

Volgens mij kan dat niet.
Je kunt echter wel tekst invoeren via de Shield app.

Helpt dit?
https://support.myharmony...text-entry-for-activities
Bedankt voor de reactie.
Ik had ondertussen al door dat je via een andere app een keyboard kunt oproepen.
Ik dacht echter dat het misschien ook mogelijk was om dit ook op te roepen in de harmony app.
Volgens mij gaat dit echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:50
het lijkt er op dat ik toe ben aan een nieuwe afstands bediening mijn huidige harmony touch reboot spontaan meerdere keren per dag. en vaak als ik hem pak reageert het scherm niet na alle knoppen paar keer hebben ingedrukt reboot hij dan weer en na het rebooten wil hij meestal wel de activiteit starten daarna kan het zijn dat je hem een uur kunt gebruiken. maar soms reboot hij ook direct weer nadat hij de activiteit heeft gestart.

er is toevallig niet iemand die dit probleem ook gehad heeft en op 1 of andere manier heeft kunnen oplossen?
heb hem al meerdere malen naar fabrieksinstellingen gezet en terug ingesteld ook firmware er af gehaald en weer geupdate

nu ben ik al een beetje aan het rondkijken naar welke te kopen als vervaning maar het aanbod is vrij beperkt als ik de pricewatch zo bekijk een groot aantal zijn niet / meer dan 10 dagen levertijd (wat meestal inhoud niet leverbaar) graag zou ik wel weer een scherm hebben dit beviel mij bij de touch zeer goed voor de favorieten enzo.

maar ja dan kom je al snel uit op de pricewatch: Logitech Harmony 950 maar die is nogal prijzig (zat ik niet helemaal op te wachten eigenlijk) en als ik dan even veder kijk zal ik de 950 vermoedelijk ook niet los gaan kopen omdat hij met hub geen idee als dat echt een meer waarde is voor mij eigenlijk pricewatch: Logitech Harmony Elite maar 20 euro duurder is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@hjvg
Misschien ligt het aan de accu, en is deze bijna overleden of is het contact van de accu slecht. Even de contacten schoonmaken is het proberen waard.
https://support.myharmony...e-batteries#touchultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
ikweethetbeter schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:17:
@hjvg
Misschien ligt het aan de accu, en is deze bijna overleden of is het contact van de accu slecht. Even de contacten schoonmaken is het proberen waard.
https://support.myharmony...e-batteries#touchultimate
Nee batterij werkt gewoon redelijk goed hij gaat zelfs nu hij zo vaak spontaan reboot nog
makkelijker 3/4dagen mee op 1accu lading

Maar bedankt voor het mee denken dat dacht ik eerdt ook dat het probleem kon zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke91
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-05 21:07
Ik heb pas een logitech harmony hub gekocht en werkt perfect, maar nu wil ik het uitbreiden met klikaanklikuit en mijn vraag is nu of de klikaanklikuit componenten direct kunnen communiceren met de hub of dat ik de ics-2000 van klikaanklikuit nog erbij moet aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
KAKU communiceert met Zigbee, en dat protocol spreekt Logitech niet.

Je hebt 2 opties, je kunt een IR ontvanger van KAKU kopen, wat heel beperkt is, maar de ICS2000 is een beter idee.

Controleer eerst wel even of dat wat je wilt bedienen mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Laatst online: 14-06 10:49

Patrick89

PSN : Gamesource

Kaku is verre van zigbee.. Was het maar zo'n feest.

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Robke91 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 23:31:
Ik heb pas een logitech harmony hub gekocht en werkt perfect, maar nu wil ik het uitbreiden met klikaanklikuit en mijn vraag is nu of de klikaanklikuit componenten direct kunnen communiceren met de hub of dat ik de ics-2000 van klikaanklikuit nog erbij moet aanschaffen?
Met een JB werkt het wel. gebruik de lightmanager pro al jaren samen met mijn logitech harmony met hub.
https://www.jbmedia.eu/shop/light-manager-air/

De L01, L02, t/m L60 codes van de JB kun je toevoegen aan je Harmony via de app en dan kun je kaku bedienen met je Harmony AB.

[ Voor 9% gewijzigd door BenEco op 20-01-2019 21:30 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230, ThuisBatterij: SigenStor 17kW + 32kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
nero355 schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:59:
[...]

- De hele HDMI CEC ellende niet uitgezet :?
- Heb je het ook hier goed ingesteld : https://support.myharmony...when-starting-an-activity ?
Nee, ik heb geen CEC aan staan. De TV verwisselt ook niet van kanaal als ik de radio aan wil zetten. Als ik mijn hand voor het IR-oogje op de mediabox houd, blijft hij ook wel netjes aan staan, dus het is echt de Hub die een signaal stuurt.

En ja, daarin heb ik het gewoon standaard staan. De HTPC en blurayspeler staan hetzelfde, en die gaan goed. De apparaten moeten ook wel in dat lijstje staan, want als je op de grote Off-knop drukt, moet alles wel Uit kunnen gaan (en daarna weer Aan als je een activiteit start). Het is me nog echt een klein mysterie.

Misschien moet ik eens de hele hub resetten, maar dan moet ik zoveel weer opnieuw instellen. :X

Thx voor het meedenken iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb de Harmony 950 met een Marantz NR1509 receiver en wat ander spul. Op zich werkt alles prima, maar als alles uit staat, kan ik de receiver ook met m'n telefoon aanzetten door simpelweg iets met spotify te starten en de receiver te kiezen. Ik wil dan graag met de Harmony (die denkt dat de set op "uit" staat) volume enzo kunnen bedienen, dus dat de knoppen dan mijn receiver bedienen als de AB denkt uit te staan.

Ik krijg dit niet bij elkaar gegoogled (termen zijn te algemeen?). Heeft iemand hier met dit bijltje gehakt?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@JvS Denk ook niet dat dat normaal kan. Je zou wel een activiteit op je AB aan kunnen maken voor Spotify waarmee je op zin max een power on stuurt naar de versterker (daar doet hij dan niets mee) en daarna krijg je gewoon de volume functies. Feit blijft dat de AB niet weet dat de versterker aan staat, dus daar moet je hoe dan ook iets aan voeren en dat is middels de knoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:45
Arunia schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:42:
@JvS Denk ook niet dat dat normaal kan. Je zou wel een activiteit op je AB aan kunnen maken voor Spotify waarmee je op zin max een power on stuurt naar de versterker (daar doet hij dan niets mee) en daarna krijg je gewoon de volume functies. Feit blijft dat de AB niet weet dat de versterker aan staat, dus daar moet je hoe dan ook iets aan voeren en dat is middels de knoppen.
Ik heb dat zo gedaan. Werkt goed. Kan je direct ook je versterker afsluiten als je gedaan hebt met luisteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ah das wel een prima work around. Thanks!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06 23:02
Zijn er hier nog Intel NUC users?
Mijn NUC gaat al tijden vaak niet in een keer aan als ik de activity start. Het maakt niet uit of ik de Power toggle knop of de 2 losse aan en uit knoppen hiervoor gebruik.
Dit schijnt te komen door een aanpassing in de bios wat met de Xbox remotes te maken had, schijnen meer mensen last van te hebben.
Hij gaat wel altijd aan als je 2x achter elkaar op de power toggle of aan knop drukt, helaas kreeg ik dat niet consequent werkend met de Harmony, ook niet als je een andere sequence instelt.

Wat ik nu als workaround heb en wat wel altijd consequent werkt is het volgende:
  • Waarschijnlijk heb je de NUC als Intel media player toegevoegd en in je activiteit staan
  • Voeg nog een Intel NUC toe met een ander typenummer (maakt niet uit welke, ze reageren toch allemaal op dezelfde commando's
  • Pas je bestaande activiteit aan en voeg de 2e NUC hieraan toe maar geef hem nergens voor op (zoals volume bijvoorbeeld)
Doordat de Harmony hub nu elke keer denkt dat hij 2 NUC's moet opstarten stuurt hij 2x een power toggle uit, hierdoor start de Intel NUC nu altijd goed op!
Beetje een dirty fix maar het werkt verder wel erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
hjvg schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 19:37:
[...]

Nee batterij werkt gewoon redelijk goed hij gaat zelfs nu hij zo vaak spontaan reboot nog
makkelijker 3/4dagen mee op 1accu lading

Maar bedankt voor het mee denken dat dacht ik eerdt ook dat het probleem kon zijn
even terug komen op mijn probleem met het spontaan rebooten van de afstandsbediening. het probleem lijkt weer opgelost. geen idee waarom maar de afgelopen 2/3 dagen geen probleem meer gehad.

wat ik heb gedaan de afstandsbediening uitgezet (via de off knop 10 /15 seconden vasthouden) en echt 24 uur uit gelaten (had hier voor al meerdere keren aantal uren gedaan maar dat hielp niet) en sinds ik hem weer aan heb gezet nog niet ontdekt dat hij weer raar deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 16:36
Goedemorgen,

Vraagje, sinds gister heb een 5.1 setje van Sonos, Beam, 2 x play 1 + Sub. Nu wil ik dat vanavond aan mijn Harmony Elite koppelen in combinatie met mijn tv, ps4 en Shield. Herkent de Harmony Sonos gewoon? Hiervoor had ik een versterker en had ik bij Harmony echt ingesteld van, tv op juiste ingang, shield aan, versterker aan en op juist ingang en dan werkte alles. Hoe zit dat nu, want versterker enzo heb ik allemaal op Marktplaats gezet en ben helemaal over naar Sonos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beyond
  • Laatst online: 10:51

Beyond

Dussssss.......

Frid0 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:35:
Goedemorgen,

Vraagje, sinds gister heb een 5.1 setje van Sonos, Beam, 2 x play 1 + Sub. Nu wil ik dat vanavond aan mijn Harmony Elite koppelen in combinatie met mijn tv, ps4 en Shield. Herkent de Harmony Sonos gewoon? Hiervoor had ik een versterker en had ik bij Harmony echt ingesteld van, tv op juiste ingang, shield aan, versterker aan en op juist ingang en dan werkte alles. Hoe zit dat nu, want versterker enzo heb ik allemaal op Marktplaats gezet en ben helemaal over naar Sonos.
Heb je al gezocht? Eerste hit op google:
https://support.myharmony...ony-experience-with-sonos

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Bedankt!
Ander vraag, wil ook mijn HUE lampen toevoegen aan mijn Elite. Is er een mogelijkheid dat je die ook kwa tijd kan koppelen aan een activiteit? Zeg maar overdag hoeft er geen lamp aan ik bv een film kijk maar s'avonds dat de lampen dan automatisch dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-06 09:11
Heeft er iemand al Google Home EN Amazon Alexa op zijn Harmony getest? Welke werkt het prettigst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Marsman83 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 20:55:
Zijn er hier nog Intel NUC users?
Mijn NUC gaat al tijden vaak niet in een keer aan als ik de activity start. Het maakt niet uit of ik de Power toggle knop of de 2 losse aan en uit knoppen hiervoor gebruik.
Dit schijnt te komen door een aanpassing in de bios wat met de Xbox remotes te maken had, schijnen meer mensen last van te hebben.
Hij gaat wel altijd aan als je 2x achter elkaar op de power toggle of aan knop drukt, helaas kreeg ik dat niet consequent werkend met de Harmony, ook niet als je een andere sequence instelt.

Wat ik nu als workaround heb en wat wel altijd consequent werkt is het volgende:
  • Waarschijnlijk heb je de NUC als Intel media player toegevoegd en in je activiteit staan
  • Voeg nog een Intel NUC toe met een ander typenummer (maakt niet uit welke, ze reageren toch allemaal op dezelfde commando's
  • Pas je bestaande activiteit aan en voeg de 2e NUC hieraan toe maar geef hem nergens voor op (zoals volume bijvoorbeeld)
Doordat de Harmony hub nu elke keer denkt dat hij 2 NUC's moet opstarten stuurt hij 2x een power toggle uit, hierdoor start de Intel NUC nu altijd goed op!
Beetje een dirty fix maar het werkt verder wel erg goed :)
Ik heb zoiets weleens met een oude 2820FYKH Intel NUC, maar het lijkt meer aan de NUC te liggen dan aan de Harmony Remotes die ik heb naar mijn mening :)

Maar ik vroeg me eigenlijk af waarom je niet gewoon samen met de Logitech Harmony Support dit probleem hebt opgelost door hen gewoon je bestaande originele activiteit aan te laten passen :?

Soms moet je effe een paar dagen wachten, maar ze helpen je wel altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik heb nu een nieuwe soundbar (sony ht-zf9), maar nu heb ik problemen met de tv.

Het geluid komt ook via de tv (en dus ook vanuit de soundbar), ik heb de tv maar op 0 gezet maar volgens mij gaat hier al iets fout?

Verder krijg ik de tv ook niet meer uit.
Alles staat in een activiteit en met de vorige soundbar ging dat wel goed.
Zelfs als ik device wissel naar de tv kan ik deze niet uitschakelen.

Iemand een ideetje?
Hdmi control heb ik op de soundbar al uitgezet.
TV is via arc aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Arc en dergelijke altijd uitzetten en alles via de harmony laten verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Via arc hdmi uitgang bedoel ik dan. Dat is wel de bedoeling neem ik aan toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Weet iemand hoe ik mijn PlayStation 4 in en uit kan schakelen met Harmony Remote/Hub?
Logitech en Harmony zeggen dat dit niet meer kan maar toch heb ik het eerder wel voor elkaar gekregen net zoals op mijn PS3 destijds maar door omstandigheden opnieuw de PS4 moeten toevoegen en nu lukt het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
schumi2004 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 18:22:
Weet iemand hoe ik mijn PlayStation 4 in en uit kan schakelen met Harmony Remote/Hub?
Logitech en Harmony zeggen dat dit niet meer kan maar toch heb ik het eerder wel voor elkaar gekregen net zoals op mijn PS3 destijds maar door omstandigheden opnieuw de PS4 moeten toevoegen en nu lukt het niet meer.
Kan niet. Aanzetten moet je met de controller / AB van de Playstation zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Rivanov schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 19:48:
[...]

Kan niet. Aanzetten moet je met de controller / AB van de Playstation zelf doen.
Toch vreemd want volgens mij is het me wel een keer gelukt. Morgen eens wat dingen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
schumi2004 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:08:
[...]

Toch vreemd want volgens mij is het me wel een keer gelukt. Morgen eens wat dingen proberen.
HARMONY AND PLAYSTATION 4

Harmony is able to control your PlayStation 4, including navigating through the menus and playing / pausing certain streaming apps, such as YouTube.

Sony does not permit any remote other than their game controller to power on this game console. Please first turn on your PlayStation using the game controller before launching your Play Game Activity using Harmony. Once powered on, Harmony will automatically Bluetooth connect and enable device control.

https://support.myharmony...rience-with-playstation-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Rivanov schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:14:
[...]

HARMONY AND PLAYSTATION 4

Harmony is able to control your PlayStation 4, including navigating through the menus and playing / pausing certain streaming apps, such as YouTube.

Sony does not permit any remote other than their game controller to power on this game console. Please first turn on your PlayStation using the game controller before launching your Play Game Activity using Harmony. Once powered on, Harmony will automatically Bluetooth connect and enable device control.

https://support.myharmony...rience-with-playstation-4
Ja dat staat op de site maar weet zeker dat het gewerkt heeft. Hij is ook toegevoegd als keyboard en voorheen leek het een controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

schumi2004 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:20:
Ja dat staat op de site maar weet zeker dat het gewerkt heeft. Hij is ook toegevoegd als keyboard en voorheen leek het een controller.
Is er niet iets aan de Sony kant veranderd na een bepaalde update :?

Typisch Sony gezeik dit... Probeerden ze vroeger ook met die stomme MemorySticks van ze... Koop echt niks meer van ze! :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

fmb

Frid0 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:13:
Bedankt!
Ander vraag, wil ook mijn HUE lampen toevoegen aan mijn Elite. Is er een mogelijkheid dat je die ook kwa tijd kan koppelen aan een activiteit? Zeg maar overdag hoeft er geen lamp aan ik bv een film kijk maar s'avonds dat de lampen dan automatisch dimmen.
Heb je al gezocht? Eerste hit op google:
https://support.myharmony...perience-with-philips-hue

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Ja, en dat is toch wat anders? Ik vraag niet hoe HUE kan toevoegen aan de Harmony Elite maar hoe je juist kan zorgen dat als je tv kijkt s'avonds de HUE lampen wel mee aan gaan en overdag niet. Ik heb een lightstrip bij mijn tv-meubel en die hoeft overdag niet aan maar s'avonds juist wel als ik tv ga kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-06 07:17
Frid0 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:32:
[...]

Ja, en dat is toch wat anders? Ik vraag niet hoe HUE kan toevoegen aan de Harmony Elite maar hoe je juist kan zorgen dat als je tv kijkt s'avonds de HUE lampen wel mee aan gaan en overdag niet. Ik heb een lightstrip bij mijn tv-meubel en die hoeft overdag niet aan maar s'avonds juist wel als ik tv ga kijken.
Twee activities maken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-06 19:20
[...]

Even verder lezen;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

fmb

[...]

Dat valt mee, bij "meer voorbeelden" staat:
[...]
U kunt twee activiteiten Tv kijken maken: een met verlichting en een zonder.
Nood aan een sneller herinnering dat u naar de fitness moet elke dinsdag- en donderdagavond? Laat Harmony uw entertainmentsysteem uitschakelen en een blauwe verlichting instellen zodat u gemotiveerd blijft op deze dagen.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
fmb schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:57:
[...]

Dat valt mee, bij "meer voorbeelden" staat:

[...]
Bedankt!!
Ik ga er vanavond even mee aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:27
Na 9 jaar dagelijks mijn Harmony One gebruikt te hebben zijn sommige knopjes niet meer soepel in te drukken.
Heb nu de harmony 650 besteld.
Maar ik heb een andere vraag. Kun je die stopcontacten met AB van de Action ook met de Harmony bedienen? Er staat wel HomeWizard op de verpakking maar heb je daar de Homewizard basis voor nodig?

[ Voor 3% gewijzigd door Artwido op 06-02-2019 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Artwido schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:22:
Na 9 jaar dagelijks mijn Harmony One gebruikt te hebben zijn sommige knopjes niet meer soepel in te drukken.
Heb nu de harmony 650 besteld.
Maar ik heb een andere vraag. Kun je die stopcontacten met AB van de Action ook met de Harmony bedienen? Er staat wel HomeWizard op de verpakking maar heb je daar de Homewizard basis voor nodig?
Met de Harmony kun je smart home zaken bedienen als je Harmony Hub-gebaseerd is. En dat is een 650 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:27
Is het mogelijk om een activiteit aan te maken waarbij je een app op de smartTV mee start?
Ik zou een knop willen waarmee ik Netflix start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Artwido schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:27:
Is het mogelijk om een activiteit aan te maken waarbij je een app op de smartTV mee start?
Ik zou een knop willen waarmee ik Netflix start.
Als je nu een knop hebt waarmee je Netflix kan starten, dan wel, anders niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:12
Hulliee schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:32:
[...]

Als je nu een knop hebt waarmee je Netflix kan starten, dan wel, anders niet.
Als je met een vaste reeks van knoppen de Netflix app kan starten, dan kan je die toevoegen aan de start activiteit: https://support.myharmony...n-activity-starts-or-ends

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Mr_Blobby schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:51:
[...]

Als je met een vaste reeks van knoppen de Netflix app kan starten, dan kan je die toevoegen aan de start activiteit: https://support.myharmony...n-activity-starts-or-ends
Juist, als je het met een (reeks) knop(pen) kan starten dan kan Logitech het ook
Pagina: 1 ... 37 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.

Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony