[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 36 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 32 producten

• Bergenfietsen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:58
We gaan het vanavond proberen.
Bedankt in ieder geval!

Vanavond is vanmorgen geworden.
Eerst de optie Sleep geprobeerd.
Dat werkte niet.
Wilde daarna die stap in activiteiten weghalen.
Dat werkte niet. De hub werd van een update voorzien en daarna kon de server van Harmony niet meer bereikt worden.
Ik heb toen de Harmony ab aan de PC gehangen en toen ging alles goed.
Vervolgens een nieuwe opdracht "uitzetten" aangemaakt.
Deze opdracht kan worden toegevoegd aan de activiteit en voila het werkt!

Mijn volgende project is het starten van de DSvideo app in het smart gedeelte van de Sony TV.
Heb het al geprobeerd met de up/down/left/right toetsen, maar ik heb al gezien dat de plaats van de app wijzigt als je hem gebruikt.
Dan is, uiteraard, de volgorde de volgende keer niet goed.
Suggesties zijn welkom

[ Voor 87% gewijzigd door Bergenfietsen op 20-09-2018 12:08 ]

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 20:20
Top dat het gelukt is, het probleem van de juiste app opstarten in het smart gedeelte van de tv heb ik hier ook, ook hier verplaatsen de app's zich dus ik houd het bij de pijltjes toetsen.
Misschien dat iemand daar een oplossing voor weet maar vrees van niet.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:58
Ik heb de app geplaatst in "Mijn app" dat is een soort favorieten gedeelte.
Zover ik het kan bekijken heeft de app nu een vaste plek.
Met de Elite kan nu de juiste opdrachten geven.
Ik heb wel de enter toets moeten toevoegen en een vertraging ingebouwd.
Maar het werkt nu goed.
Merk wel dat de Elite behoorlijk gevoelig is met navigeren naar de juiste film.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:51

Ethirty

Who...me?

Iemand ervaring met bestellen bij Logitech zelf? Mijn 700 reageert weer slecht op een aantal toetsen. Heb de 700 al een keer uit elkaar gehaald en schoon gemaakt, maar dat hielp maar een week of wat.

De 665 is bij Logitech nu een stuk goedkoper (€59) dan bij de webshops.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 16:53

TRaSH

koffie ?

ja nooit problemen mee gehad,
had een defecte 995 en aangezien die er niet meer was kon ik bij hun webshop een ander model kopen met een 100% kortings code.
En daarmee mijn ultimate gekocht

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ethirty schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 14:12:
Iemand ervaring met bestellen bij Logitech zelf? Mijn 700 reageert weer slecht op een aantal toetsen. Heb de 700 al een keer uit elkaar gehaald en schoon gemaakt, maar dat hielp maar een week of wat.

De 665 is bij Logitech nu een stuk goedkoper (€59) dan bij de webshops.
Gewoon doen! Mijn 665 was binnen drie dagen binnen via die aanbieding een week of twee geleden :)

Heb nu wel iets heel raars t.o.v. de 650 (die het gewoon ook nog steeds doet trouwens, maar mijn 555 niet meer helemaal lekker dus dan maar de 665 besteld...) als ik een activiteit start :

Ik heb alles overgezet vanaf de 650 naar de 665, maar bij het starten van de activiteit wil dat gekke ding maar niet de TV op HDMI 1 zetten, terwijl de 650 dat gewoon prima doet! 8)7

Dus ik de helpdesk gemaild en de dame daar heeft een delay op dat commando gezet van 11 ms, maar dit heeft na de synchronisatie maar 1 keer goed gewerkt en nu niet meer :o
Voorlopig heb ik dus maar het commando op het scherm erbij gezet en dat werkt gewoon prima verder, maar het blijft wel raar dat de 665 iets niet kan wat de 650 blijkbaar gewoon zonder gezeik meteen goed doet en altijd al heeft gedaan!

De komende tijd blijf ik dus effe met Logitech e-mailen...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

nero355 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:46:
[...]

Gewoon doen! Mijn 665 was binnen drie dagen binnen via die aanbieding een week of twee geleden :)
Hij was gister al binnen, dat is zelfs binnen 2 werkdagen. :)

Blij dat het een evolutie is van de 700. Duidelijk sneller scherm, coating is mat en wat stroever dan de gladde 700. Wel jammer dat ze een soort oranje backlight voor de toetsen gebruiken ipv het oorspronkelijke wit, het is bijna niet te zien. Maar goed, de 650 had helemaal geen backlight, daarom heb ik zo lang vastgehouden aan de 700.

Nu komt de fijne klus om de remote weer helemaal in te richten. Kies er bewust voor om opnieuw te beginnen omdat een deel van de oude config om de defecte knoppen heen was gemaakt en ik nu met 2 remotes wat makkelijker kan experimenteren met bepaalde activities die toch niet helemaal lekker liepen.

Voor maar €59 een fijne update, ik zag mezelf gewoon geen €200+ voor een AB uitgeven. Daar gaan ze me gewoon niet lang genoeg voor mee.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik een Logitech Harmony Ultimate i.c.m. LG OLED55B6V en een Denon AVR-X2300W, maar heb het gevoel dat hij niet helemaal goed functioneert.

Er zit een kleine vertraging in het bedienen van zowel de televisie als de receiver. Naast deze vertraging schiet hij soms ook door nog even als ik een aantal keer snel op een knop druk (bijv. in een menu of bij het zappen) of een knop ingedrukt houd (bijv. de volumeknop). Verder lijkt het alsof er tevens een vertraagde respons in het menu op de afstandsbediening zelf zit.

Uiteraard heb ik de 'Inter-key delay' van de apparaten ook aangepast (stond standaard op 100ms, verzet naar 0ms), maar dat heeft geen effect gesorteerd. Daarnaast heb ik het zowel via de IR-blasters, hub als via RF getest. Via RF presteert hij het minst goed.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Verwijderd schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:32:
Ik gebruik een Logitech Harmony Ultimate i.c.m. LG OLED55B6V en een Denon AVR-X2300W, maar heb het gevoel dat hij niet helemaal goed functioneert.

Er zit een kleine vertraging in het bedienen van zowel de televisie als de receiver. Naast deze vertraging schiet hij soms ook door nog even als ik een aantal keer snel op een knop druk (bijv. in een menu of bij het zappen) of een knop ingedrukt houd (bijv. de volumeknop). Verder lijkt het alsof er tevens een vertraagde respons in het menu op de afstandsbediening zelf zit.

Uiteraard heb ik de 'Inter-key delay' van de apparaten ook aangepast (stond standaard op 100ms, verzet naar 0ms), maar dat heeft geen effect gesorteerd. Daarnaast heb ik het zowel via de IR-blasters, hub als via RF getest. Via RF presteert hij het minst goed.

Iemand enig idee?
Hier hetzelfde met de Settopbox van KPN. Heel irritant bij zappen of in de gids... Geen oplossing helaas, dus ben benieuwd of iemand iets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:32:

Iemand enig idee?
Ik heb het hier al eens eerder aangegeven: ik heb goeie ervaringen met Logitech support, telefonisch. Zij kunnen meekijken in je configuratie en eventueel iets aanpassen zodat het beter werkt. Ik heb zelf al een paar gehad dat bijvoorbeeld mijn Entone tv-box slecht reageerde en dat is nu helemaal opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:18
@Verwijderd
Een kleine, net merkbare, vertraging is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:27
Iemand toevallig al de nieuwe Telenet Digicorder kunnen toevoegen?
MyHarmony vind ze precies niet, en ik kan ook niets leren aan de afstandsbediening :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:00
Een nieuwe tv, surround receiver in de reparatie en een tien jaar oude Harmony One die slijtage begint te vertonen aan diverse knoppen: tijd dus om de situatie aangaande de bediening eens goed onder de loep te nemen.

Nu ben ik op zich niet ontevreden over de Harmony. Ik kan in principe alles wel, zelfs de Harmony als muis gebruiken op mijn Intel Nuc (Windows 10) die we gebruiken om lokale media mee af te spelen. De WAF kan echter wel wat beter. Het aanzetten en instellen van drie apparaten (Nuc/Ziggo, receiver, tv) duurt best wel even en je moet goed richten.

Ik vraag me daarbij twee dingen af waar dagelijkse mede gebruikers wellicht hun licht over kunnen laten schijnen :

1)
Gebruiken jullie HDMI CEC in jullie opstelling? Een gedachte die in mij opkomt is alles aan te sluiten via de tv en de tv en de receiver via CEC te koppelen. Je hoeft daarmee de receiver niet meer aan te zetten via de Harmony en elimineert een stap.
2)
In hoeverre zijn de duurdere modellen het waard ten opzichte van de goedkopere? Ik denk aan bijvoorbeeld de hub in combinatie met een gesloten kast en de snelheid. Het voordeel van de Harmony One ten opzichte van de goedkopere modellen vond ik altijd dat je activiteiten keurig op het touchscreen stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Richten? Wat is dat..? Hoef ik al jaren niet meer te doen (harmony hub)
Ik vraag me daarbij twee dingen af waar dagelijkse mede gebruikers wellicht hun licht over kunnen laten schijnen :

1)
Gebruiken jullie HDMI CEC in jullie opstelling? Een gedachte die in mij opkomt is alles aan te sluiten via de tv en de tv en de receiver via CEC te koppelen. Je hoeft daarmee de receiver niet meer aan te zetten via de Harmony en elimineert een stap.
Nee. Logitech alles laten regelen.
2)
In hoeverre zijn de duurdere modellen het waard ten opzichte van de goedkopere? Ik denk aan bijvoorbeeld de hub in combinatie met een gesloten kast en de snelheid. Het voordeel van de Harmony One ten opzichte van de goedkopere modellen vond ik altijd dat je activiteiten keurig op het touchscreen stonden.
Absoluut een hub kopen, i.c.m. een ab.

Ik heb zelf de kleine ab die bevalt me prima, veel makkelijker dan je smartphone steeds moeten pakken. De combi met de kleine ab is ook goedkoper dan alleen de hub.

De (veel) duurdere grotere ab zal vast meer kunnen maar heb ik zelf niet nodig dus niet echt in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@dragon2
Tnx. Wat bedoel je met de "kleine ab" ? De Companion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:30:
@dragon2
Tnx. Wat bedoel je met de "kleine ab" ? De Companion?
Zo heet hij nu geloof ik, ik heb zelf de oude versie (zonder verlichting-knoppen).
Beide zijn prima iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
dragon2 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:45:
[...]

Zo heet hij nu geloof ik, ik heb zelf de oude versie (zonder verlichting-knoppen).
Beide zijn prima iig.
Mooi! Het enige wat me daarbij een probleem lijkt is het aantal activiteiten. Ik zie er drie knoppen voor maar vraag me dus af wat je doet als je vier of vijf activiteiten wilt programmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:49:
[...]

Mooi! Het enige wat me daarbij een probleem lijkt is het aantal activiteiten. Ik zie er drie knoppen voor maar vraag me dus af wat je doet als je vier of vijf activiteiten wilt programmeren?
Je kunt per knop 2 activiteiten instellen: short press en long press.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
D-e-n schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 08:14:
1)
Heb je alleen een tv en een bluray speler? Dan werkt CEC best goed. Heb je een tv, een receiver, een kastje voor tv, een bd speler, een mediaspeler, een ...??? Vergeet dan CEC, dat werkt dan voor geen meter, vertrouw dan op je Harmony!
2)
Ik heb de Elite (=Hub met 950 als afstandsbediening en 2 IR blasters), die heeft niet meer delay dan de oude One. Hij is duur, maar het heeft zeker voordelen dat je niet hoeft te onthouden waar je je eigen toegewezen knoppen onder hebt gezet, dat is gewoon te zien. Op een Companion (=Hub met een schermloze afstandsbediening) zie je dat niet. De Ultimate (=Hub met Touch als afstandsbediening) zit er tussenin, maar dat er bedieningsknoppen boven het scherm zitten vind ik niet handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:07
Dat vind ik ook een nadeel van de Companion (zij het 1 van de weinige): Dat je eigen toegewezen functies niet kan zien. Het is aan m'n vriendin of oppas vrij slecht uit te leggen dat ze bv. op "rood" moet drukken om het geluid van surround af te halen (vinden ze niet altijd prettig).

Verder vind ik wel dat de Companion de fijnste knoppenlayout heeft.

De Ultimate vind ik qua layout gewoon echt een flop, vanwege de knoppen boven het scherm maar ook het ontbreken van de fysieke cijfertoetsen. De Elite vind ik gewoon veel te duur (en mist ook de fysieke cijfertoetsen) .

Ik had het fijn gevonden als Logitech met een AB met hub zou komen, waarbij je de layout van de companion hebt, maar dan aangevuld met een (klein) touchscreen waarop je van activiteit kan switchen en waar ook custom toewijzingen weergegeven kunnen worden (zoals het 4 kwadranten scherm van de 525 ).

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 08-10-2018 15:51 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@eymey
Inderdaad, een soort Companion Plus. De Companion ligt zonder twijfel het best in de hand, maar heeft 2 nadelen: geen scherm(pje) en geen toetsverlichting. Zappen en volume kan prima op de tast, net als de cursortoetsen, maar soms is het een gemis om geen verlichting te hebben.

Ik heb een Elite. Te duur (met korting gekregen, dat wel) en geen fysieke cijfertoetsen. Maar omdat we steeds minder klassiek tv kijken wordt dat probleem steeds minder erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
ikweethetbeter schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:39:
[...]

Heb je alleen een tv en een bluray speler?
TV, receiver, Ziggo, Intel Nuc pctje en nog een good old Squeezebox
Heb je een tv, een receiver, een kastje voor tv, een bd speler, een mediaspeler, een ...??? Vergeet dan CEC, dat werkt dan voor geen meter, vertrouw dan op je Harmony!
Dat zal inderdaad niet voor alle apparaten gaan werken. Op dit moment hebben we geen receiver en loopt alles via de tv en schakelt de (oude, gare) Harmony tussen de apparaten. Het idee was meer om als de receiver straks terug is alleen die via CEC aan de tv te koppelen en de rest zo te laten. Vraag is wel wat er dan gebeurt als ik de Squeezebox gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 10:08
Dalike schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 16:09:
Iemand toevallig al de nieuwe Telenet Digicorder kunnen toevoegen?
MyHarmony vind ze precies niet, en ik kan ook niets leren aan de afstandsbediening :(
AFAIK gebruiken de nieuwe Digicorders een RF afstandsbediening. Ik heb helemaal geen ervaring met RF, en weet dus niet of dat compatible is met bvb een Harmony Hub. Ik heb zelf nog gewoon een 650 en ben dus zeker niet geïnteresseerd in die nieuwe Digicorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@eymey
@ikweethetbeter
Het ontbreken van de cijfertoetsen viel me pas later op maar dat is best een dealbreaker. Die fungeren nu namelijk als muistoetsen voor de HTPC (windows). Nu de nieuwe tv ook Netflix, Pathé etc heeft gebruiken we het niet echt veel meer maar toch.....

De layout van de 900 was perfect maar een oude tweedehands ding zoeken is ook weer een risico.

[ Voor 14% gewijzigd door D-e-n op 09-10-2018 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:03:
@eymey
@ikweethetbeter
Het ontbreken van de cijfertoetsen viel me pas later op maar dat is best een dealbreaker. Die fungeren nu namelijk als muistoetsen voor de HTPC (windows).
Op je telefoon kun je altijd nog gebruiken als soort van 'muis/touchpad' als je de hub hebt. En voor echte htpc's/mensen die niet hun foon willen gebruiken is er het harmony keyboard, topding :) Kun je gwoon typen als je dat veel doet, en je hebt dan ook een touchpad. Ik heb zelf de kleine ab en 2 van die keyboards (1 over, je kan er maar 1 aansluiten per harmony hub).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

D-e-n schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:03:
De layout van de 900 was perfect maar een oude tweedehands ding zoeken is ook weer een risico.
Om maar effe in de Logitech sfeer te blijven :

Ik heb een Logitech diNovo Mini van iemand overgenomen die serieus in 100% nieuwstaat was en als ik kijk naar de betrouwbaarheid van de accu dan klopt het denk ik ook wel dat de vorige eigenaar het gekke ding ERG WEINIG heeft gebruikt :)

Kortom : Het kan wel, maar het is effe zoeken!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@D-e-n
Ik heb liever 10 numerieke toetsen zoals de Companion heeft dan de (dedicated) domoticaknoppen van de Elite/950. Maar bij de Companion mis ik de verlichte toetsen en het schermpje voor de activiteiten en de zelf toegewezen knoppen.

Een soort 665 ipv de Comanion bij de hub heeft mijn voorkeur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ikweethetbeter schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:22:
Een soort 665 ipv de Comanion bij de hub heeft mijn voorkeur!
Die dan ook nog eens de Hub aanstuurt : Ja, dat wil ik ook! :)

Maar helaas bestaat dat niet en is de Hub ook nog eens afhankelijk van externe servers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:47
Sinds enkele weken iets vaags met de Harmony Touch.
Ineens geeft hij naar de Horizon Box (Ziggo) geen zenders meer door. Nu weet ik niet of het aan de Horizon ligt of de Harmony. Echter werkt de Horizon wel met de normale AB. Alhoewel die box een deel ook via RF doet. Lijkt me haast dat hij dus al die dingen ook via RF doet naast sommige functies via IR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 12:18
Ik heb een harmony ultimate.
Er wordt hier veel gebruik gemaakt van netflix en youtube.

Ik zoek eigenlijk een oplossing voor het volgende :
- een fysieke toets of activiteit welke direct youtube of netflix start (dus zonder eerst naar de smarthub van samsung te gaan)
- een fysieke knop om binnen youtube of netflix het filmpje terug te zetten naar het begin

is 1 van beide met de harmony ultimate op 1 of andere manie rmogelijk met een samsung smart tv (samsung Samsung UE65MU7000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

is die functie er origineel op de samsung remote ?
Zo niet welke handelingen moet er gedaan worden om dat voor elkaar te krijgen ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
TRaSH schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:05:
is die functie er origineel op de samsung remote ?
Zo niet welke handelingen moet er gedaan worden om dat voor elkaar te krijgen ?
Nee geen knoppen op de originele afstandsbediening.

Nu : Smarthub starten, en met direction knoppen de app starten.

ik ben daar nu mee bezig om een knoppen-reeks voor in te stellen.
Dit werkt nog niet even lekker.

Dingen waar ik tegen aan loop:

1) Soms is de netwerkverbinding nog niet werkend waardoor het mis gaat (gebeurd zowel bekabeld als draadloos)
2) de direction knop wordt niet altijd uitgevoerd
3) eenzelfde knoppen-volgorde werkt voor youtube wel, en voor netflix niet --> inhoud is precies hetzelfde --> ik niet begrijp...

Iemand ervaring met bovenstaande i.c.m. samsung tv`s en eventueel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
outlandos schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:25:
Even een vraag, want ik kom er niet uit:

Hoe kan ik een activieit aanmaken waarmee Netflix (of youtube) direct wordt gestart?

Ik weet dat ik dan een nieuwe activiteit moet aanmaken, bijv. met de naam 'Netflix kijken', maakt het dan nog uit of dit eenTV-kijken extra activiteit is of een Smart-TV extra kijken activeit?

Vervolgens kan ik de activeit customizen, maar met wat voor commands krijg ik het dan voor elkaar dat mijn Samsung TV wordt opgestart en Netflix wordt gestart?

Het is een smart-tv met alle apps erop geinstalleerd.

Heel veel dank bv!
Is het jou nog gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 10:08
Nice necrobump 8)7 .
Hoedanook zie ik niet in waarom dat moeilijk kan zijn. Je kan toch eender welke sequence programmeren ? Dus gewoon de knoppen sequence ingeven om het app menu te openen en naar de Netflix of YouTube app te gaan. Tenzij die apps natuurlijk niet op een vaste plaats zouden staan... Overigens hebben de meeste TVs een dedicated Netflix knop/commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
pitchdown schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:10:
Nee geen knoppen op de originele afstandsbediening.
Soms zit er op de originele afstandsbediening een bepaalde knop niet, maar is deze toch geprogrammeerd in de tv, bv omdat andere tv's wel een AB met de betreffende knop hebben. Dus kijk eens goed in de Logitech app of die knop niet toch te programmeren is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ikweethetbeter schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:38:
[...]

Soms zit er op de originele afstandsbediening een bepaalde knop niet, maar is deze toch geprogrammeerd in de tv, bv omdat andere tv's wel een AB met de betreffende knop hebben. Dus kijk eens goed in de Logitech app of die knop niet toch te programmeren is!
Bedankt voor de input. Ik ga hier eens naar kijken.

Ik zoek daarnaast nog een fysieke knop waarmee ik binnen een youtube/netflix-filmpje kan aangeven om het filmpje vanaf het begin te starten (i.p.v met rewind terug te spoelen).

Iemand die hier een oplossing voor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Denk het zelfde liedje als met je andere vragen.
Dus zoek daar naar eerst
Erg lastig om een commando te maken die er gewoon niet is of ondersteund word.
Is het er niet of via een andere remote dan zal je een reeks aan moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb middels nieuwe activaten redelijk werkende apps vanuit het smart-hub menu.
Dat wil zeggen, als de TV al gestart is, werkt middels een knoppen-reeks de betreffende smart-app (youtube,netflix,internetradio).
Zoals gezegd heb ik ingeregeld middels een knoppen-reeks + toevoegen van een vertraging.

Wat ik nog niet voor elkaar heb gekregen/niet goed werkt :

1) Dezelfde activiteiten zoals in bovenstaand benoemd, maar dan vanuit een "koude" start van de samsung tv. De tv doet er dan langer over om connectiviteit te krijgen/op te starten. Hierdoor wordt de betreffende smart-app niet gestart en gaat het mis. Iemand die dit herkend en dit heeft opgelost?

2) Vanuit de Youtube-app een fysieke knop te regelen welke een youtube-filmpje van het BEGIN laten starten. Iemand ervaring met hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:11:
Ik heb middels nieuwe activaten redelijk werkende apps vanuit het smart-hub menu.
Dat wil zeggen, als de TV al gestart is, werkt middels een knoppen-reeks de betreffende smart-app (youtube,netflix,internetradio).
Zoals gezegd heb ik ingeregeld middels een knoppen-reeks + toevoegen van een vertraging.

1) Dezelfde activiteiten zoals in bovenstaand benoemd, maar dan vanuit een "koude" start van de samsung tv. De tv doet er dan langer over om connectiviteit te krijgen/op te starten. Hierdoor wordt de betreffende smart-app niet gestart en gaat het mis. Iemand die dit herkend en dit heeft opgelost?

2) Vanuit de Youtube-app een fysieke knop te regelen welke een youtube-filmpje van het BEGIN laten starten. Iemand ervaring met hiermee?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Bumpen doe je normaliter niet binnen 24 uur.
pitchdown schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:11:

Vertraging instellen?
Dit is nu al de zoveelste keer dat je dit vraagt. Niemand reageert, dus ik ga er vanuit dat niemand hier ervaring mee heeft. Als de back knop of |<< knop niet werken dan denk ik niet dat het mogelijk is. Is het met je normale afstandsbediening mogelijk? Zo nee, dan waarschijnlijk ook niet via de Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattazing
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 14:47
pitchdown schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:21:
Ik zoek eigenlijk een oplossing voor het volgende :
- een fysieke toets of activiteit welke direct youtube of netflix start (dus zonder eerst naar de smarthub van samsung te gaan)
Ik heb een Sony Bravia TV en kon via de Ultimate zelf via instellingen een knop Netflix toevoegen. Helaas niet Youtube of Videoland, terwijl deze apps wel op m'n TV zitten. Het lijkt dus van de tv af te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 20:33
@pitchdown Zelfs met mijn oude Logitech (crap) software kun je een vertraging instellen (heb de Logitech 650). Om het koud starten vanaf je TV gewoon te laten werken. IK schakel dan de Versterker in, en vervolgens naar het juiste kanaal, en dan een timeout van zeg 20 seconden ofzo. Daarna kan ik gelijk de Smart Hub bedienen.

Wacht nu op een leuke aanbieding voor de Hub Companion, omdat die 650 wat kuren heeft, en veel batterijen kost. Maar wellicht binnenkort met Zwarte Vrijdag een leuke deal te vinden is :-)

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:28

Snuffel

Vroem!

Afgelopen weekend de Elite gekocht en uiteraard direct mee aan de slag gegaan.
Installatie aan software en programmeren gaat redelijk eenvoudig en snel. Wat me wel wat tegen viel is dat je max. 15 apparaten erop kan zetten, die had ik even niet in de gaten.

Anyway, eerste ervaring is redelijk positief. Wat is sowieso mis is de functie dat de Harmony ziet of een bepaald apparaat al aan staat of niet. Nu kan je dat door net even wat dieper in de software te duiken wel omzeilen, maar echt top is dat niet.

Wat ik ook niet handig vindt is dat als je toch een device apart wilt bedienen, je met een beetje pech door een heel menu moet heen scrollen eer je bij de gewenste knop bent. Dan is het pakken van de originele afstandsbediening toch echt een stuk sneller.

Harmony toevoegen aan Google Home resulteerde in een no-go, zit in de verkeerde regio (wat raar is, alles staat standaard op Engels en heb zelfs in de Harmony software postcode 91210 opgegeven als kabelleverancier)

IFTTT gaat echter wel handig, maar heeft weer beperkingen want je kan alleen activiteiten opstarten en niet bepaalde kanalen op de Denon AVR aanzetten (bijvoorbeeld). Of je zal er weer een aparte activiteit voor moeten aanmaken en daar een IFTTT voor maken.

Ziggo kastje laat zich gelukkig wel bedienen, echter de guide knop werkt niet. Valt met een kleine omweg wel weer op te roepen.

Al met al: leuk apparaat met enige beperkingen hier en daar. Zal de komende tijd nog veel tijd kwijt zijn met het optimaliseren van de handel, en met name de Google Home integratie (wil toch alles stembestuurd hebben uiteindelijk).

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:26
Harmony toevoegen aan Google Home resulteerde met name de Google Home integratie (wil toch alles stembestuurd hebben uiteindelijk).
[/quote]

Dan moet je eerst de taal/ land veranderen naar verenigde staten in de desktop software. Dit is een aparte applicatie voor op je pc cq laptop. Daarna kun je wel linken met Google home. :)

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Zou je denken he, maar ... nee
Heb zowel telefoon alsmede desktop op engels staan, net als Google Home (vind de NL assistent nog niet te pruimen....)
En dan nog zegt de handel dat het in mijn gebied (wat eigenlijk Beverly Hills is) het niet mogelijk is deze te koppelen.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 09:47
Blijf die Touch toch minder fijn vinden dan de 885 die we hiervoor hebben gehad.
Dat touchscreen werkt niet altijd even fijn.
Moet eens kijken of er een ander model is net zo uitgebreid die niet voor de meest hoofdfuncties het touchscreen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Snuffel schreef op maandag 5 november 2018 @ 07:56:
Harmony toevoegen aan Google Home resulteerde in een no-go, zit in de verkeerde regio (wat raar is, alles staat standaard op Engels en heb zelfs in de Harmony software postcode 91210 opgegeven als kabelleverancier)
Heb je het al geprobeerd met een nieuw Logitech account dat je direct op US zet? Toen werkte het voor mij namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:26
Snuffel schreef op maandag 5 november 2018 @ 08:21:
Zou je denken he, maar ... nee
Heb zowel telefoon alsmede desktop op engels staan, net als Google Home (vind de NL assistent nog niet te pruimen....)
En dan nog zegt de handel dat het in mijn gebied (wat eigenlijk Beverly Hills is) het niet mogelijk is deze te koppelen.
Vreemd mij is het zo gelukt.
Wat ik wel nog moest veranderen is ipv inloggen via google plus inloggen via email en wachtwoord.
En ik neem aan dat je dat gedaan hebt, is het synchroniseren als je het land veranderd hebt.

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

barrymossel schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:57:
[...]

Heb je het al geprobeerd met een nieuw Logitech account dat je direct op US zet? Toen werkte het voor mij namelijk wel.
Die route heb ik nog niet bewandeld, ga ik zeker doen als ik weer thuis ben :)
berrieberrie schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:03:
[...]

Vreemd mij is het zo gelukt.
Wat ik wel nog moest veranderen is ipv inloggen via google plus inloggen via email en wachtwoord.
En ik neem aan dat je dat gedaan hebt, is het synchroniseren als je het land veranderd hebt.
Ik log ook in met mail en niet met een social media account.
Ga vanavond de tip hierboven eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ginod schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:17:
Wacht nu op een leuke aanbieding voor de Hub Companion, omdat die 650 wat kuren heeft, en veel batterijen kost.
Oplaadbare Low Self Discharge batterijen schelen een hoop! d:)b

Zie dit topic voor tips : [Ervaringen] Oplaadbare Batterijen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mijn Harmony one heeft het helaas begeven. Tenminste, de knoppen gingen steeds vaster zitten, en in een poging de binnenkant schoon te maken is de touch bediening gesneuveld.

Zit nu in dubio om een andere van marktplaats te halen of een nieuwe te halen.

Ze maken het niet makkelijk bij Logitech.
De 665 zou een optie zijn, maar mist een Laaddock. De luxere modellen missen dan weer de fysieke nummer knoppen. Mis ook totaal het voordeel van gerommel met apps. Ik wil gewoon een goede afstandsbediening hebben.

Voel me wat beperkt tot Logitech omdat ik daar al veel effort in heb gestoken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
MikeyMan schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:26:
Mijn Harmony one heeft het helaas begeven. Tenminste, de knoppen gingen steeds vaster zitten, en in een poging de binnenkant schoon te maken is de touch bediening gesneuveld.

Zit nu in dubio om een andere van marktplaats te halen of een nieuwe te halen.

De 665 zou een optie zijn, maar mist een Laaddock. De luxere modellen missen dan weer de fysieke nummer knoppen. Mis ook totaal het voordeel van gerommel met apps. Ik wil gewoon een goede afstandsbediening hebben.

Voel me wat beperkt tot Logitech omdat ik daar al veel effort in heb gestoken.
Nieuwe met black Friday kopen ;) vorig jaar de Elite met veel korting op Amazon gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

MikeyMan schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:26:
Ze moeten gewoon de 555 opnieuw uitbrengen! _O_
De 665 zou een optie zijn, maar mist een Laaddock.
Ik zeg neem de 650 als je deze voor een leuke prijs kan vinden, want die 665 vind ik maar een beetje raar :
Lijkt een 650++ te zijn, maar de 650 stuurt op de een of andere manier beter dezelfde devices aan, want zonder ook maar één extra delay of aangepaste delay te hebben ingesteld gaat alles in één keer goed met de 650, maar niet met de 665 :/

Eenmaal alles opgestart lijken de commando's bij de lastigere apparaten wel weer beter te gaan... 8)7
De luxere modellen missen dan weer de fysieke nummer knoppen. Mis ook totaal het voordeel van gerommel met apps. Ik wil gewoon een goede afstandsbediening hebben.
Ik heb ook een hekel aan apps en heb veel liever fysieke knoppen die je blindelings kan vinden!

Heel eerlijk gezegd zou de software die je gewoon op een Windows PC draait ook wel wat uitgebreider mogen zijn, zodat we minder van de Logitech Support afdeling afhankelijk worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

nero355 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:10:
[...]

Ja ik ben met een 525 begonnen, maar toen die stuk ging kreeg ik een one van Logitech.
Heb er al aardig wat versleten inmiddels ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

nero355 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:10:
[...]
MikeyMan schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:15:
Ja ik ben met een 525 begonnen, maar toen die stuk ging kreeg ik een one van Logitech.
Heb er al aardig wat versleten inmiddels ;)
Hier heb ik nog steeds mijn 1e 555 en een extra 525. De 555 al wel een keer gerepareerd, 1 knop werkte niet meer omdat het plastic/rubber puntje aan de achterkant van de knop was versleten. Heb ik gerepareerd door deze te vervangen door een klein stukje cocktailprikker ;-)

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 12:44

dread

Sluwe vlaming

Net een Logitech harmony hub gekocht (om met google home aan de slag te gaan)

Echter vind ik het nog best lastig om bijv een samsung frame te programmeren.

Maar heb eerst een basic vraag.

Ik heb een onkyo bluetooth speaker. Daar heb ik een basic activiteit voor aangemaakt. Gewoon aan en uit. werkt super.

Daarnaast heb ik voor de samsung frame ook een activiteit aangemaakt. Gewoon aan en uit.

Echter als ik de ene activiteit start zet hij de andere uit??

Zou het zo zijn dat hij niet meerdere activiteiten ondersteunt?? dat kan toch niet? zeker nu hij ook hue lampen enzo ondersteunt.

Mijn vriendin kan prima naar muziek luisteren terwijl ik de tv start met Playstation om te gamen met kopetelefoon toch?

Of doe ik iets fout?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:48
Er is ergens een optie waarbij je kunt kiezen bij wisselen activiteiten de andere afsluiten of aan laten.

Eventjes door alle opties heen bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
dread schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:46:
Zou het zo zijn dat hij niet meerdere activiteiten ondersteunt?? dat kan toch niet? zeker nu hij ook hue lampen enzo ondersteunt.

Mijn vriendin kan prima naar muziek luisteren terwijl ik de tv start met Playstation om te gamen met kopetelefoon toch?
Als je een activiteit opstart dan sluit hij de vorige activiteit af. Of individuele apparaten dan ook uit gaan kun je per activiteit instellen.

Maar bedenk je even wat jij wil: hoe moet de hub weten of bv harder/zachter slaat op muziek, of op de playstation als je beide aan hebt staan..?

Het enige dat ik kan bedenken is 2 hubs aanschaffen, mja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Gewoon device wisselen/kiezen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Ik denk dat je de principes van een activiteit afstandsbediening snapt.
Je kiest bij een activiteit welke apparaten er nodig zijn,
Dan krijg je een wizard met welke apparaten je wat wilt doen.
Het is niet bedoelt dat je met je ene afstandsbediening meerdere activiteiten tegelijkertijd kan doen.
Je kan wel als omweg kiezen dat hij bij switchen de andere apparaten aan laat staan.
Dat is dan waarschijnlijk de optie die je wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 12:44

dread

Sluwe vlaming

Maar volgens mij ondersteunt Hub ook Hue lampen? Dat wil zeggen dat zodra een activiteit gestart is. Bijv muziek aanzetten je je lampen niet meer kan aanzetten ? wowie, dat had ik niet verwacht.
Ik zou net denken dat je wel meerdere activiteiten tegelijk kunt laten werken. Waarom niet. Je bent televisie aan het kijken en je pauzeert even om wat drinken te halen in de keuken. Dan wil je eignelijk de hub de hue lampen aanzetten zodat je wat ziet. Dat is een andere activiteit en wordt dan maar meteen de televisie activiteit afgesloten? Raar..

Ingelogd op myharmony krijg ik deze foutmelding: https://d.pr/i/SJfskB
haha die zijn echt blijven hangen in de jaren 2000 netscape ?? Gebruik de laatste versie van Chrome. Ook hun desktopapp ziet eruit als een product van 10 jaar geleden.

Dank voor de tips. Ga het wat verder uitzoeken. Maar kan s is groot dat hij terug gaat.

Lijkt wel of hij niet met de Frame van samsung overweg kan. Ik ben er nog niet in geslaagd om netflix op te zetten of een activiteit te maken waarbij de tv aangaat en ik direct met de PS4 aan de slag kan. Maar dat ligt waarschijnlijk aan mij ;) Daarom ik probeer het nog even deze zondagmiddag en als het te complext is gaat hij terug.

Edit: Ik krijg dezelfde foutmelding ook op internet explorer (netscape melding) Ik gebruik deze pagina om in te loggen online: https://setup.myharmony.c.../Support/Options?cl=nl-NL
Is dat wel de juiste dan?

[ Voor 8% gewijzigd door dread op 11-11-2018 12:45 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

dread schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:39:
Maar volgens mij ondersteunt Hub ook Hue lampen? Dat wil zeggen dat zodra een activiteit gestart is. Bijv muziek aanzetten je je lampen niet meer kan aanzetten ? wowie, dat had ik niet verwacht.
Ik zou net denken dat je wel meerdere activiteiten tegelijk kunt laten werken. Waarom niet. Je bent televisie aan het kijken en je pauzeert even om wat drinken te halen in de keuken. Dan wil je eignelijk de hub de hue lampen aanzetten zodat je wat ziet. Dat is een andere activiteit en wordt dan maar meteen de televisie activiteit afgesloten? Raar..
Niet raar, dat is hoe activiteiten werken, al jaren. "TV kijken" of "radio luisteren" en daarbij heb je geprogrammeerd welke apparaten je daarbij nodig hebt en wat ze doen. Dus als je bij "film kijken" heb ingesteld dat je lampen moeten dimmen dan hoort dat bij die activiteit tot je een andere start. Zie het bedienen van de lampen maar als een secundaire functie.

Als je licht in de keuken wil als je tijdens het film kijken wat te drinken wil, dan kan je beter een bewegingsmelder toevoegen of 1 van de schakel-opties van Hue of 3rd parties.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Volgens mij kan je de lampen wel apart bedienen.
Daar heb ik een aparte knop/functie voor op mijn Harmony Ultimate.
Mijn Hue lampen heb ik zelf gekoppeld met Kodi en niet met de Harmony.
Als ik een film start dan dimt het licht,
Stop ik hem of pauzeer ik hem dan gaan ze weer terug in de andere stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik heb ook 4 "lampen sets" gekoppeld aan de 4 Home Control knoppen, die ik daarna ook nog kan dimmen enz.

Maar volgens mij heeft @dread geen Ultimate en heeft hij andere verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:21:
Ik heb ook 4 "lampen sets" gekoppeld aan de 4 Home Control knoppen, die ik daarna ook nog kan dimmen enz.

Maar volgens mij heeft @dread geen Ultimate en heeft hij andere verwachtingen.
De companion heeft ook hue knoppen, dus daarmee kun je hue ook los bedienen. De oude versie van de companion had die knoppen overigens niet.

Ik gebruik die knoppen zelf nooit, heb hue geregeld via dimmerswitches en alexa. Maar ik schakel dan ook niet met lampen op basis van een activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik heb overal Hue met ook schakelaars en dimmers (en Google Home), maar ik kan echt niet meer zonder die knoppen op de Ultimate.

Bij mij schakelen de activiteiten ook zonder verlichting, maar ik vind het oh zo handig dat wanneer ik op de bank lig ik gewoon met de AB de verlichting van de eetkamer (of spotjes schuifpui) aan/uit kan zetten. Of met tv/film kijken (of er is iets geknoeid) de sterkte van de verlichting in de woonkamer bepalen of sfeerverlichting rondom de tv kan schakelen.

Allemaal met een simpele druk op de knop ipv opstaan, app openen of een spraakcommando (die wel eens kan missen, maar iig wel meer tijd in beslag neemt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

TRaSH schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:57:
Mijn Hue lampen heb ik zelf gekoppeld met Kodi en niet met de Harmony.
Als ik een film start dan dimt het licht,
Stop ik hem of pauzeer ik hem dan gaan ze weer terug in de andere stand.
Eigenlijk zou dat ook via de Harmony moeten kunnen vind ik :
- Activiteit
-- Knop
--- <Wat er gebeurt als ik deze knop indruk tijdens de Activiteit>

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

@nero355
Dimmen is niet 1 handelingen,
Je moet nu ook op - of + drukken. Tot je het gewenste resultaat haalt.
Daar werkt de Hue add-on van Kodi perfect mee.
De Harmony kan niks meer dan wat jij normaal met meerdere afstandsbediening kan doen maar dan met 1 afstandsbediening.
En dat werkt bij mij en vele andere goed.
Sommige mensen willen dat de Harmony dingen doet die niet eens kan met de orginele.
En soms kan dat via een omweg maar niet altijd.
Als je denkt dat er een andere afstandsbediening is die dat wel kan moet je die aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

TRaSH schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:14:
@nero355
Dimmen is niet 1 handelingen,
Je moet nu ook op - of + drukken. Tot je het gewenste resultaat haalt.
Daar werkt de Hue add-on van Kodi perfect mee.
De Harmony kan niks meer dan wat jij normaal met meerdere afstandsbediening kan doen maar dan met 1 afstandsbediening.
Ik dacht dat er direkt een bepaalde waard verstuurd kan worden, maar dat is dus niet zo ?

Hoe doet Kodi dat dan via de add-on :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

@nero355
Software matig via een script en de API,
Je stelt in hoeveel % hij moet dimmen van de huidige stand en welke lamp of groep.
En de vertragingen snelheid.

En de Harmony bootz je knoppen na niets meer niks minder.

[ Voor 15% gewijzigd door TRaSH op 12-11-2018 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:56
nero355 schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:27:
[...]

Ik dacht dat er direkt een bepaalde waard verstuurd kan worden, maar dat is dus niet zo ?

Hoe doet Kodi dat dan via de add-on :?
Met de app Simple Control voor iOS kan het wel. Ik had op de pauze knop als extra opdrachten dat de lamp in de kamer ging branden en ook die in de keuken;-)
En bij play weer uit natuurlijk. Jammer dat dat bij Harmony niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

peptalk schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:00:
Met de app Simple Control voor iOS kan het wel. Ik had op de pauze knop als extra opdrachten dat de lamp in de kamer ging branden en ook die in de keuken;-)
En bij play weer uit natuurlijk. Jammer dat dat bij Harmony niet kan.
Dat is twee keer een dikke vette NOPE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
nero355 schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:43:
[...]

Dat is twee keer een dikke vette NOPE ;)
Dat snap ik, maar kwam er toen zo van in mijn zoektocht naar een AB via een app dan wel via hard button's of een combo van beiden. En het was meer een voorbeeld dat het wel gewoon mogelijk moet zijn. Het was zelfs mogelijk per activiteit het volume in te stellen, maar dat moet je receiver dan wel weer ondersteunen;-)

Ik vind trouwens dat je wel meer van de Harmony mag verwachten dan van een standaard AB, waarom zou je anders een Harmony nemen......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

@peptalk
Je hebt het over een app en niet een fysieke remote.
De Harmony app is een app die de fysiek remote na bootz.
peptalk schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:24:
[...]
waarom zou je anders een Harmony nemen......
Simpel waarvoor hij gemaakt is,
Het vervangen van je huidige fysieke remotes en niet de rompslomp dat je meerdere fysiek remotes nodig hebt voor een bepaalde activiteit.

Ik heb hem aangeschaft omdat ik het wel makkelijk vond toen mijn dochter een jaar of 4 was dat ze zelf een filmpje kon kijken zonder dat ik er ben of als ik wat anders aan het doen was.
En uiteraard werd ik en mijn vrouw ook gek van welke afstandsbediening je weer voor wat moest gebruiken.

Film Kijken > TV aan en juiste input, Receiver aan en juiste input, HTPC aan, met de cursor toetsen een cover uitzoeken en volume van de receiver gewoon in kunnen stellen met de volume knop van de harmony.
Als je dat aan een kind moet uitleggen wat ze moet drukken op 3 remotes dat word geen succes.
(ARC bestond toen nog niet maar is ook niet alles).

TV kijken > HTPC uit receiver naar de juiste input en Humax aan en weer de volume en kanalen met de harmony regelen.

Radio Luisteren > TV uit, Humax uit, Receiver naar radio stand.

En zo zijn er tal andere mogelijkheden waarvoor je hem kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
@TRaSH
Met de Harmony kun je wel een reeks aan één knop toewijzen, daar zou toch makkelijk een een signaal naar een lamp(of meerdere) bij moeten kunnen. Zelfs de temperatuur op 20 graden zetten zou mogelijk moeten zijn. Die reeksen heb je niet op een normale AB en een app of fysiek moet toch niet uitmaken, werkt allemaal in de cloud. Harmony heeft toch ook een app.
Waarom zou je je neerleggen wat de Harmony nu kan, er zou veel meer mee moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Ik zou zeggen ga kijken of ze nog mensen zoeken 8)
Als je weet (denkt) dat dat kan dan stel je het toch zo in dat hij dat doet.

Vaak kan je bepaalde dingen voor elkaar krijgen via een omweg.

Zo heb ik bv mijn subwoofer via een klik aan klik uit aangesloten,
En gaat hij alleen aan als ik mijn htpc aan doen,
En weer uit als ik tv kijk.
En dat met een vertraging zodat mijn htpc ook de tijd heeft om af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb NL versie van de google home mini.
Wanneer ik mijn logitech harmony probeer te koppelen :
we`re sory but your languauge and/or region is not supported by the logitech harmony

Is dit op te lossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

pitchdown schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:41:
Ik heb NL versie van de google home mini.
Wanneer ik mijn logitech harmony probeer te koppelen :
we`re sory but your languauge and/or region is not supported by the logitech harmony

Is dit op te lossen??
Ja, even de handel in Engels zetten, en dan met name de Harmony software op de PC.
Deed bij mij ook de truc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Snuffel schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:44:
[...]

Ja, even de handel in Engels zetten, en dan met name de Harmony software op de PC.
Deed bij mij ook de truc :)
Alleen harmony software is voldoende?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ik heb alles op Engels, dus ook de Home. Puur omdat de NL ondersteuning nogal... bedroevend is zeg maar. Telefoon stond al op Engels. Met de software op de PC in het Engels kon ik hem iig toevoegen in de Home App.
Geen idee of aan alle voorwaarden voldaan moet worden of slechts een of twee.
Kwestie van zelf even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb de combinatie-set google home mini + philips hue met 3 lampen
Ik had al een logitech harmony.

Via een commando : google, start nvidia shield --> Ik start smart tv.
Goed natuurlijk. Maar in mijn harmony is het nvidia shield.
met hetzelfde commando om uit te zetten kan hij niks.

Ook andere activiteiten van de harmony herkend hij niet. Moet ik andere namen geven zodat deze herkend worden?

De activiteiten staan tevens onder de locatie "harmony" i.p.v. woonkamer. Is dat correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Heb je wel de Harmony hub dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Jazeker de hub met de harmony ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

En wat is je probleem dan?
Hey Google, start Nvidia start je TV
Hey Google, turn off TV stopt de handel dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Snuffel schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:44:
En wat is je probleem dan?
Hey Google, start Nvidia start je TV
Hey Google, turn off TV stopt de handel dan toch?
Kan de naam binnen de HOME veranderd worden van nvidia naar smart tv waarna de GH "smart tv" herkend i.p.v. nvidia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Je kan ieder device een naam geven in de Home app ja.
Als ik in mijn home app ki, hoofdscherm, dan staat er in de keuken bijv. een Mini met de naam: Kitchen. Een TV in de eetkamer heet bijvoorbeeld Dining, Mijn Toon heet gewoon Toon, maar kan hem ook Frans noemen.

Maar ik zou als ik jou was zou ik IFTTT gebruiken, dan kan je middels verschillende commando's hetzelfde doel bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
pitchdown schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:47:
[...]

Kan de naam binnen de HOME veranderd worden van nvidia naar smart tv waarna de GH "smart tv" herkend i.p.v. nvidia?
Voor zover ik weet kun je ook alternative names opgeven per actie/device maar hoor je met je vragen niet eigenlijk hier te zijn? Google Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb inmiddels een philips 65pus8601.

Op hdmi-1 heb ik de ziggo receiver.
Op hdmi-2 zit de nvidia shield.

Een activiteit (met logitech harmony) op hdmi 2 werkt prima.

De ziggo activiteit op hdmi niet.
Elke keer gaat hij toch naar hdmi2 i.pv. hdmi.

iemand een idee hoe dit kan?

[ Voor 12% gewijzigd door pitchdown op 14-11-2018 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ARCCEC aan ?
Heb je ingesteld dat hij op HDMI 1 moet switchen ?
Misschien heb je de verkeerde manier van HDMI switched gekozen.
Naar mijn weten was er een optie in de software als er een issue was kon je dat aangeven en dan werd je er doorheen geloosd om het probleem op te lossen.

[ Voor 1% gewijzigd door TRaSH op 14-11-2018 23:35 . Reden: ARC moet CEC wezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
TRaSH schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:46:
ARC aan ?
Heb je ingesteld dat hij op HDMI 1 moet switchen ?
Misschien heb je de verkeerde manier van HDMI switched gekozen.
Naar mijn weten was er een optie in de software als er een issue was kon je dat aangeven en dan werd je er doorheen geloosd om het probleem op te lossen.
waar vind ik die arc-optie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Dit komt niet door ARC, maar door CEC. Om één of andere rare reden zet je dit gezamenlijk aan of uit. En het zit ergens in de menu's verstopt. Probeer eens de instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ikweethetbeter schreef op woensdag 14 november 2018 @ 23:31:
[...]

Dit komt niet door ARC, maar door CEC. Om één of andere rare reden zet je dit gezamenlijk aan of uit. En het zit ergens in de menu's verstopt. Probeer eens de instellingen...
Menu van de shield of tv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Beide. Of alle 3, de Ziggo box ook. Gewoon uitzetten!

• pitchdown
ikweethetbeter schreef op woensdag 14 november 2018 @ 23:32:
Beide. Of alle 3, de Ziggo box ook. Gewoon uitzetten!
Lijkt na het uitzetten op de shield (niet gevonden op de philips-tv) nu redelijk goed te gaan.
Loop nu tegen het volgende aan:

Ik heb via de logitech harmony een activiteit waarbij de nivdia shield wordt gestart met soundbar en tv.
Bij een "koude start" van de tv duurd het opstarten langer waardoor de logitech harmony te "snel" het signaal heeft verstuurd voor de juiste HDMI-input.

Hoe is dit op te lossen?
ik denk aan:
1) 2 X de HDMI-input laten versturen door de harmony (dus ook 5 seconden later) --> echter niet gevonden dat er 2 maal een harde input gegeven kan worden op de harmony
2) ervoor zorgen dat de tv niet zo ver wegvalt in standby. --> nog niet gevonden in de philips tv (65PUS8601)

Iemand die hier een oplossing voor weet

• ikweethetbeter
@pitchdown
HDMI-CEC heet soms anders:
https://www.homecinemamag...ravia-sync-easy-link-etc/

Kun je geen actie toevoegen?

Ik heb soms soortgelijke problemen. Ik heb dat opgelost door bij de activiteit een knopje "TV op kabel" of "TV op ATV" te maken, die ik soms moet gebruiken.

• pitchdown
ikweethetbeter schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:55:
@pitchdown
HDMI-CEC heet soms anders:
https://www.homecinemamag...ravia-sync-easy-link-etc/

Kun je geen actie toevoegen?

Ik heb soms soortgelijke problemen. Ik heb dat opgelost door bij de activiteit een knopje "TV op kabel" of "TV op ATV" te maken, die ik soms moet gebruiken.
En deze oplossing gebruikt voor het koude start probleem van de Tv?

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Ook daar is toch een optie voor in de Harmony software om de vertraging ruimer te zetten.
Kan je aangeven wat de issue is en dan kan je dat aanpassen.
Iets met vertraging of delay

• pitchdown
TRaSH schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:59:
Ook daar is toch een optie voor in de Harmony software om de vertraging ruimer te zetten.
Kan je aangeven wat de issue is en dan kan je dat aanpassen.
Iets met vertraging of delay
probleem is dat bij een switch van activiteit de tv sneller is dan een koude start.
Daardoor is de vertraging soms dus langer dan de andere keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Power delay is koude start,
Daar moet je het zoeken.
Niet input delay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 20:20
Staat op onderstaande link uitgelegd.
>>Klik<<

Collectie

Pagina: 1 ... 36 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.

Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony