[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 35 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:05

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb hier een Harmony 655. Sinds vorige week een andere tv gekocht, LG 43UK6400.
Nu gaat schakelen tussen inputs 8 van de 10 keer goed, af en toe gaat hij nog de mist in.

Harmony

Als je bij de TV op input drukt opent er een input venster, deze staat standaard op het 'kruisje'.
En de volgende ingangen: Live TV, HDMI 1, HDMI 3, Media share, Alle ingangen.
Via de originele ab kan je met knop naar beneden wisselen en met de Ok knop bevestigen.

Heb nu bij beide activiteiten een extra knop ingesteld voor de optie 'Input'.
Iemand hier ervaringen mee? Mijn vorige tv werkte altijd foutloos.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:18
Slaat hij ongebruikte inputs over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@ikweethetbeter Nee normaal niet, deze zijn dan meestal grijs.
Wat het vreemde is dat ik het niet kan reproduceren.
Hdmi 1 - Chromecast
Hdmi 3 - Humax

Wat ik af en toe ervaar is dat hij een input te vroeg schakelt, via help is dit helaas niet op te lossen.

HDMI-cec heb ik uitstaan, anders had ik geen geluid gehad. Geluid stuur ik nu door via spdif naar mijn soundbar.

[ Voor 17% gewijzigd door Harmen op 04-06-2018 10:51 ]

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Harmen
Staat HDMI-CEC toevallig nog aan op je nieuwe tv? Zet dat eens uit en probeer het dan nog eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@ikweethetbeter Dank voor de tips, mijn type LG TV is van Mei dit jaar, was nog niet te vinden in de LG database, denk dat ik de voorganger van mijn model zal moeten kiezen. Mis namelijk onder apparaten optie de knop HDMI 3. Als ik op de AB op HDMI 1 en HDMI 2 druk schakelt de tv op de juiste input.

Denk dat die knop dan ook gebruikt kan worden voor het wisselen van kanaal. :)
Kwam ook de optie 'Quick Access' tegen, je kan dan functie koppelen aan een numerieke toets, lang indrukken voert dan een actie uit, echter kan je maar eenmalig een toets toewijzen.

Edit, na wat googlen kom ik erachter dat enkel de 43UF6400 in de database staat, dit is een ouder type met maar 2 hdmi input ipv 3. :+

https://tweakers.net/pricewatch/compare/778533;1173567/
(rechts mijn type, links vorig model)
Zal de andere type tv eens proberen, zal dan hopelijk wel een hdmi 3 input hebben.

Edit2, 43UJ630V gekozen. Nu werkt alles naar behoren, ook gaat het wisselen van kanaal sneller.

[ Voor 26% gewijzigd door Harmen op 06-06-2018 21:33 ]

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Harmen
Even een melding bij Logitech aanmaken, met alle details van je tv, dan wordt deze in de database opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
nero355 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:34:
[...]

Dat is de bedoeling ook : Meerdere apparaten binnen één Activiteit bedienen.

Wil je in het menu van een apparaat gaan rommelen dan kan je gewoon dat apparaat los selecteren.

Daarnaast kan je natuurlijk altijd nog knoppen die je niet gauw zal gebruiken als vaste knoppen van een los apparaat toewijzen zeg maar : Zo heb ik tijdens het TV kijken de Vooruit/Achteruit knoppen als Volume omhoog en Volume omlaag van het TV kastje toegewezen, omdat ik dat soms nodig heb :)

[...]

"Ik ben te lui om mijn apparaat goed te leren kennen dus geef ik de fabrikant de schuld!" :P

Maar ik vraag me dan ook af : Waarom heb je dan niet de 650/655 overwogen ?
Zelf ben ik ook niet echt kapot van de Hub en Companion meuk...
Meuk? Omdat het slechte kwaliteit is? Of omdat een Elite (die je te duur vindt) meer kan?
Heb het idee dat ik daar een stukje overzicht zou missen wat ik met de oude 555 en nieuwere 650 wel heb :)
Wat bedoel je met overzicht?
[...]

Toen had je dus gewoon de 555 moeten kopen ;)

[...]

Die lijkt dat wel te kunnen, maar die prijs zeg... pff! :/
Ik snap niet zo goed wat een universele (programmeerbare) afstandsbediening niet kan wat betreft settings? Knopje "settings", "ok", "up" en "down", toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Gisteren even bezig geweest met de hub. Ik heb de companion gekocht om te gebruiken met Google Home. Maar dat werkt alleen vanuit de US. Prima, even regio instellingen aanpassen en gaan. Zou je denken...

Logitech doet wat lastiger dan Google zelf. Ik weet niet wat ik allemaal heb geprobeerd, maar uiteindelijk met een nieuw Logitech account waarbij echt alles op US en Engels stond is het gelukt om Harmony en Google Home te koppelen. Eerlijk gezegd best wel sneu wat een moeite je moet doen om zo'n koppeling te kunnen maken.

Maar het is dus gelukt, vanavond alles maar eens verder uitzoeken.

Waar kan ik trouwens de "pauze" tussen twee commando's binnen een activity aanpassen. Kon ik gisteren niet zo 1-2-3 vinden in de app. Nu gaat bijvoorbeeld de televisie aan en wordt er een seconde of 3 gewacht tot Netflix aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
barrymossel schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:21:
Gisteren even bezig geweest met de hub. Ik heb de companion gekocht om te gebruiken met Google Home. Maar dat werkt alleen vanuit de US. Prima, even regio instellingen aanpassen en gaan. Zou je denken...

Logitech doet wat lastiger dan Google zelf. Ik weet niet wat ik allemaal heb geprobeerd, maar uiteindelijk met een nieuw Logitech account waarbij echt alles op US en Engels stond is het gelukt om Harmony en Google Home te koppelen. Eerlijk gezegd best wel sneu wat een moeite je moet doen om zo'n koppeling te kunnen maken.

Maar het is dus gelukt, vanavond alles maar eens verder uitzoeken.

Waar kan ik trouwens de "pauze" tussen twee commando's binnen een activity aanpassen. Kon ik gisteren niet zo 1-2-3 vinden in de app. Nu gaat bijvoorbeeld de televisie aan en wordt er een seconde of 3 gewacht tot Netflix aan gaat.
Ow hier ging het vrij simpel door alleen maar mijn toestel op US in te stellen daarna had ik zo een koppeling.
Enige vervelende vind ik is dat je elke keer ask Harmony to ..... moet zeggen, wordt er een beetje simpel van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
schumi2004 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:32:
[...]

Ow hier ging het vrij simpel door alleen maar mijn toestel op US in te stellen daarna had ik zo een koppeling.
Enige vervelende vind ik is dat je elke keer ask Harmony to ..... moet zeggen, wordt er een beetje simpel van.
Routines gebruiken. Kun je ook meerdere commando's in één keer uitvoeren. De commando Ask Harmony... Is bij mij verleden tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
schumi2004 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:32:
[...]

Hmmm, wellicht dat dat veranderd is dan. Ik las al wel dat er meer mensen problemen mee hadden. Het leek wel alsof Logitech onthoudt dat mijn account ooit NL is geweest.

En inderdaad custom routines werken prima. En lees dit ook eens: https://www.blog.google/p...rt-home-google-assistant/
It’ll also be even easier to control home entertainment using Logitech Harmony hub-based remotes with the Google Assistant. The new, simplified voice commands will let you go directly to your favorite channels, control volume, or pause a show. You will no longer need to say “talk to Logitech” to control your TV, and can use more natural language like “play channel 4.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
barrymossel schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:17:
[...]

Hmmm, wellicht dat dat veranderd is dan. Ik las al wel dat er meer mensen problemen mee hadden. Het leek wel alsof Logitech onthoudt dat mijn account ooit NL is geweest.
Ik heb er meer gehoord die er problemen mee hebben, een collega van me ook. En waar dat nu precies aan ligt geen idee. Op reddit las ik iig dat als je je Logitech account aanpast met US gegevens het ook zou moeten lukken.
En inderdaad custom routines werken prima. En lees dit ook eens: https://www.blog.google/p...rt-home-google-assistant/

[...]
Thanks, zal het eens lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
schumi2004 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:22:
[...]
Ik heb er meer gehoord die er problemen mee hebben, een collega van me ook. En waar dat nu precies aan ligt geen idee. Op reddit las ik iig dat als je je Logitech account aanpast met US gegevens het ook zou moeten lukken.

[...]
Dat las ik ook. Maar dat ging voor mij niet op. Lijkt of ze "strenger" zijn geworden. Maar goed het werkt. Ook nu ik alles opnieuw naar Nederlands heb gezet in de activities.

Vooralsnog ben ik positief verrast. Bereik van IR is ook echt goed te noemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 20:59
Het is me gelukt om mijn Logitech Harmony Hub te verbinden met Google Home met de hulp van de Brave Browser. In het scherm met de melding dat het nog niet beschikbaar is in onze regio, kies dan rechtsboven in het menu (de 3 puntjes) voor "Open in Brave" en toen lukte het mij wel.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Iemand toevallig ervaring met de Hub en een Panasonic Viera TV? De home knop zou normaliter een overlay moeten openen met enkele opties. Deze knop werkt vanuit de Logitech Android app prima. Helaas als ik hem als command gebruik in een activity opent de Apps pagina van mijn TV. Ik heb deze knop ook opnieuw ingeleerd met de originele afstandsbediening, maar dan gebeurt hetzelfde.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:52
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met het aanzetten van hun Intel NUC via IR?
Dit heeft bij mij altijd feilloos gewerkt echter sinds een maand geeft dit problemen, de NUC gaat vaak niet aan, lijkt erop dat dit vooral gebeurt als hij langer uitgestaan heeft.

Ik heb een Intel NUC 7i3BNH. Ik heb de powersettings al op verschillende manieren aangepast. Aanzetten met 1 toets of met 2 verschillende toetsen. Die laatste lijkt beter te werken echter dan nog gaat het vaak mis.
Ook heb ik de duration al van 0 tot 2,5seconden aangepast. Dit leek ook verbetering te geven echter nog steeds vaak een misser.
Wordt er een beetje moedeloos van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:57

Gotiniens

Fairly odd Tim

Ik heb sinds de storingen van een paar weken geleden mijn harmony hub afgesloten van het internet. Dit omdat was destijds een workaround.

Ik hen sindsdien echter regelmatig een rode led op mijn hub. Op die momenten kan ik niet mijn apparaten aansturen. Na een tijdje verdwijnt deze weer en werkt alles prima. Hoe vaak deze rode led verschijnt durf ik niet te zeggen, hij valt niet echt op, en ik kijk niet constant naar mijn hub.

Als ik mijn hub internet geeft dan treed dit probleem niet op. Maar vind het niet nodig dat mijn hub altijd internet heeft.

Hebben anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 16:53

TRaSH

koffie ?

Denk dat de meeste er geen last van hebben aangezien die hem gewoon aan het internet hebben aangesloten.
Hoe heb je hem geblokkeerd van het internet ?
Misschien kan dat anders opgelost worden.
Ik zelf heb een ultimate met hub en eigenlijk nergens last van of een work arround nodig.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:57

Gotiniens

Fairly odd Tim

Ik heb de hub in mijn router toegang tot internet geblokkeerd.

Die workaround was ook alleen nodig in dat ene weekend dat er servers van harmony uitlagen. Ik heb daarna de workaround niet teruggedraaid, deels uit luiheid, deels omdat ik niet in zie waarom de hub altijd internet moet hebben.

Ik vraag het hier omdat ik weet dat er dat weekend meerdere Tweakers de workaround hebben toegepast. Sommige hebben ook 1 hostname in hun netwerk geblokkeerd, helemaal blokkeren was voor mij makkelijker.

[ Voor 11% gewijzigd door Gotiniens op 09-06-2018 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Marsman83 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 18:22:
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met het aanzetten van hun Intel NUC via IR?
Dit heeft bij mij altijd feilloos gewerkt echter sinds een maand geeft dit problemen, de NUC gaat vaak niet aan, lijkt erop dat dit vooral gebeurt als hij langer uitgestaan heeft.

Ik heb een Intel NUC 7i3BNH. Ik heb de powersettings al op verschillende manieren aangepast. Aanzetten met 1 toets of met 2 verschillende toetsen. Die laatste lijkt beter te werken echter dan nog gaat het vaak mis.
Ook heb ik de duration al van 0 tot 2,5seconden aangepast. Dit leek ook verbetering te geven echter nog steeds vaak een misser.
Wordt er een beetje moedeloos van...
Ik heb dit met de oude 2820FYKH weleens, maar ik denk dat het eerder aan de NUC ligt dan aan de Harmony 650 :?

Iets gaat denk ik in een te diepe slaapstand of zo... best maf!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
nero355 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 12:50:
[...]

Ik heb dit met de oude 2820FYKH weleens, maar ik denk dat het eerder aan de NUC ligt dan aan de Harmony 650 :?

Iets gaat denk ik in een te diepe slaapstand of zo... best maf!
Ja dat idee had ik ook.
Ik ben er inmiddels achter als ik de 2e keer op de aan knop van de Harmony druk hij wel aan gaat als het de eerste keer niet lukt.
Inmiddels heb ik de duration op 4 seconden staan en lijkt nu goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:31
Gotiniens schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 23:25:
Ik heb de hub in mijn router toegang tot internet geblokkeerd.

Die workaround was ook alleen nodig in dat ene weekend dat er servers van harmony uitlagen. Ik heb daarna de workaround niet teruggedraaid, deels uit luiheid, deels omdat ik niet in zie waarom de hub altijd internet moet hebben.

Ik vraag het hier omdat ik weet dat er dat weekend meerdere Tweakers de workaround hebben toegepast. Sommige hebben ook 1 hostname in hun netwerk geblokkeerd, helemaal blokkeren was voor mij makkelijker.
Ik heb de workarround niet toegepast, omdat ik er pas achter kwam toen ze inmiddels het probleem opgelost hadden. Desalniettemin heb ik weer dezelfde problemen nu. En ook het rode licht dat jij beschrijft. Trage response en geen verbinding met de logitech servers. Ik wordt er een beetje moedeloos van. Ik koop niet voor niks zon duur product, dan mag je verwachten dat het fatsoenlijk blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05:44

JoeZuCK

_Fonz > all.

De Hub, als ik de app of Google Home gebruik, wordt toch via WiFi aangestuurd? Dus ik zou hem rustig ergens achter een kast deurtje kunnen leggen toch?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 20-09 20:59
InF.Inc schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:05:
De Hub, als ik de app of Google Home gebruik, wordt toch via WiFi aangestuurd? Dus ik zou hem rustig ergens achter een kast deurtje kunnen leggen toch?
Als al je apparatuur draadloos werkt, dan ja, maar als je apparatuur wil aansturen die via infrarood werken, dan moet je hub of de ir blaster die wel kunnen bereiken.
Zie hier de uitgebreide uitleg over de plaatsing van de hub: https://support.myharmony.com/nl-hn/hub#position

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 20:20
Heb de hub hier ook weggewerkt en alleen een ir-blaster op de muur geplaatst (donkere muur, bijna niet te zien) werkt prima, ook met de Harmony Ultimate.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Hi,

Ik heb nog een Harmony One en zit beetje te kijken naar een opvolger. Is er al 1 die bv om kan gaan met een PS4 te besturen, dat moet nu nog met de controller als ze bv Netflix willen kijken en dat is voor mijn zoon van 4 en mijn vriendin toch wat lastiger dan met de afstandbediening.

[ Voor 5% gewijzigd door Frid0 op 19-06-2018 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 00:36

immetjes

HIER is BERN-E

Frid0 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:51:
Hi,

Ik heb nog een Harmony One en zit beetje te kijken naar een opvolger. Is er al 1 die bv om kan gaan met een PS4 te besturen, dat moet nu nog met de controller als ze bv Netflix willen kijken en dat is voor mijn zoon van 4 en mijn vriendin toch wat lastiger dan met de afstandbediening.
Dat gaat prima met een Harmony AB en HUB. Je kan de PS4 alleen niet aanzetten, dat moet nog met de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
immetjes schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:10:
[...]

Dat gaat prima met een Harmony AB en HUB. Je kan de PS4 alleen niet aanzetten, dat moet nog met de hand.
Bedankt voor je antwoord.
Heb vanmorgen een Harmony Elite + HUB overgenomen van iemand via Marktplaats. Kijken wat je daar allemaal mee kan. Heb tot nu toe met alle tevredenheid altijd een Logitech One gebruikt maar werd tijd deze te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:30
Mijn Harmony 700 werkt niet meer naar behoren.Vele knoppen reageren niet meer.Hoe lossen jullie dat op?Open doen en contact spray erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Kan ook zijn dat de druk rubbers op zijn.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Hoe oud is-ie? Intensief gebruikt? Ik vrees dat je 'm moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:30
ikweethetbeter schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:19:
Hoe oud is-ie? Intensief gebruikt? Ik vrees dat je 'm moet vervangen.
Goh,mijn Harmony 700 is een 10 jaar oud.Het zal nu geen Harmony meer worden,maar een One For All.Veel betere kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Ivan4you schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:46:
[...]

Goh,mijn Harmony 700 is een 10 jaar oud.Het zal nu geen Harmony meer worden,maar een One For All.Veel betere kwaliteit.
Heb even hun site bekeken maar voor een "ONE for All" hebben ze wel een shitload aan remotes om uit te kiezen.

Grootste nadeel is dat de originele remotes nog moeten functioneren, je moet dus alle knoppen manueel in leren.

/edit
Waarom stelde je überhaupt je vraag eigenlijk als je toch al wist dat je een andere ging halen?

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 22-06-2018 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
[...]

En een fantastische setup!

Van hun site:
To find the correct code for your device, please use the following steps; should this procedure be unsuccessful in finding a working code, please contact our Customer Service. For contact information, please refer to your user manual.
Ik heb enige tijd geleden ook naar andere merken gekeken (m'n oude One was het aan het begeven), maar je zit hier met nummers en codes en oude afstandsbedieningen te klooien, en de database met merken en apparaten is veel beperkter, dus de kans dat je iets mist is vele malen groter.

Met andere woorden: het gras is daar bij One For All niet groener!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik maak inmiddels al een behoorlijk lange tijd gebruik van een Harmony 1100 en los van het "ff snel updaten" van een instelling op de afstandbediening biedt deze mij alles wat ik nodig heb.

Helaas begin ik de laatste maanden problemen te ondervinden met opladen. Een van de contactpunten "veert" niet meer terug omhoog en daardoor maakt deze geen contact met de afstandsbediening.

Ik heb al contact gelegd met Logitech maar zij hebben geen reserve opladers of iets dergelijks ter beschikking en kunnen ook geen alternatieve manier aandragen om de batterij eventueel extern op te laden.

Momenteel heb ik de dock met moeite in gebruik met behulp van "aluminiumfolie" zodat er toch nog een verbinding ontstaat tussen de afstandsbediening en de cradle.

Deze workaround begint ook steeds slechter te werken dus hoop dat iemand een stabielere oplossing in gedachte heeft of een rondslingerende overbodige dock van een 1100 (of misschien 1000).

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
Is het mogelijk om het dock open te maken en van binnen uit het contact vast te zetten (lijm o.i.d.).

Heb een vervanger nog wel kunnen vinden via ebay, misschien is dat een oplossing.

En wat je kan proberen is of de remote ook op te laden is via de USB poort, geen idee of dat werkt.

Een gezocht plaatsen op marktplaats is ook altijd het proberen waard.....

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qplate
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-09 21:45
Heb de Harmony Elite besteld en daar een vraagje over. Ik heb thuis Philips Hue en een Nest thermostaat. Kan ik met de 2 knoppen onderin (light) een knop configureren dat deze een scene start, en de andere alle lampen uit? En met de 2 knoppen rechts de thermostaat omhoog en omlaag zetten. Of gaat dit alleen via het touchscreen en/of app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb een vraagje.

Is mogelijk om 2 harmony hubs te syncen

Zodat dat 1 hub master is en verbonden met AB en andere als een slave IR blaster. Zodat je meerde hubs door je huis kan zetten en die gewoon met 1 Ab kan bedienen.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet zo bekend met dit product maar zou graag willen weten of je de IR blaster van de Harmony hub ook in je gesloten tv kast kunt laten. Hier lijkt het net dat het dus op de kast zou moeten worden geplaatst, wat ik dus niet zou willen.

https://support.myharmony.com/nl-nl/hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 13:17
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 07:50:
Ik ben niet zo bekend met dit product maar zou graag willen weten of je de IR blaster van de Harmony hub ook in je gesloten tv kast kunt laten. Hier lijkt het net dat het dus op de kast zou moeten worden geplaatst, wat ik dus niet zou willen.

https://support.myharmony.com/nl-nl/hub
Bij de gesloten kast ligt de hub zelf erin om daar je apparaten via IR aan te sturen. Als er apparaten buiten de kast liggen die via IR worden aangestuurd (bijv. TV), zul je de blaster ook buiten de kast moeten plaatsen. Als al je apparaten buiten de kast worden aangestuurd via IP dan zal het niet nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoardCrusher schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:14:
[...]

Bij de gesloten kast ligt de hub zelf erin om daar je apparaten via IR aan te sturen. Als er apparaten buiten de kast liggen die via IR worden aangestuurd (bijv. TV), zul je de blaster ook buiten de kast moeten plaatsen. Als al je apparaten buiten de kast worden aangestuurd via IP dan zal het niet nodig zijn.
Beetje omslachtig maar ik heb dus een zwevende tv meubel aan de muur zitten en heb geen zin om speciaal voor de IR blaster een gat te boren. Dat zou dus betekenen dat je voor het aan en uitzetten van je tv nog steeds afhankelijk bent van de afstandbediening die bij je tv zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:19:
[...]

Beetje omslachtig maar ik heb dus een zwevende tv meubel aan de muur zitten en heb geen zin om speciaal voor de IR blaster een gat te boren. Dat zou dus betekenen dat je voor het aan en uitzetten van je tv nog steeds afhankelijk bent van de afstandbediening die bij je tv zit?
Ja, tenzij je je TV via IP-control kunt aansturen, zie stap 5 van https://support.myharmony...ce-to-your-harmony-remote.

Ik vermoed dat voor de meeste recente TV's dat mogelijk is (als je hem met een app op je telefoon kunt bedienen denk ik dat het bijna altijd met de hub ook kan). Ik kan geen lijst vinden van devices die worden ondersteund, weet alleen dat Sony's van na 2015 het feilloos doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoardCrusher schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:58:
[...]

Ja, tenzij je je TV via IP-control kunt aansturen, zie stap 5 van https://support.myharmony...ce-to-your-harmony-remote.

Ik vermoed dat voor de meeste recente TV's dat mogelijk is (als je hem met een app op je telefoon kunt bedienen denk ik dat het bijna altijd met de hub ook kan). Ik kan geen lijst vinden van devices die worden ondersteund, weet alleen dat Sony's van na 2015 het feilloos doen.
Ik heb een LG C7 OLED. Dus vrij recent, dit zou dus mogelijk moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:19
Als het goed is kan je instellen dat bepaalde apparaten bediend moeten worden via de afstandsbediening en niet via de hub, zie ook dit artikel: https://support.myharmony...mote-and-not-from-the-hub

Dit betekent dus wel dat je die apparaten niet via de app kan bedienen en je alsnog de afstandsbediening goed moet richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Laatst online: 01-09 12:57
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:19:
[...]

Wil je hem persé bij dat meubel hebben?
Mijn hub staat nieteens in de buurt van mijn TV / audio meubel. Die hub is met recht een IR blaster. Hij ligt op een tafeltje in de hoek van de kamer en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:03:
[...]
Ik heb een LG C7 OLED. Dus vrij recent, dit zou dus mogelijk moeten zijn?
ik vermoed van wel. Zou even googlen om te kijken of je het kunt vinden; de harmony-pagina impliceert van wel: https://support.myharmony...perience-with-lg-smart-tv
Harmony Hub-producten

Tijdens het set-upproces scant Harmony automatisch op uw thuisnetwerk naar verbonden LG Smart-tv's. Wanneer deze zijn gevonden, maakt Harmony automatisch een activiteit Smart-tv kijken of helpt Harmony u bij het maken van een dergelijke activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:56
Ik wist niet dat de Harmony TV's via IP kan bedienen, volgens mij gaat dat via IR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Raziel schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:22:
[...]

Mijn hub staat nieteens in de buurt van mijn TV / audio meubel. Die hub is met recht een IR blaster. Hij ligt op een tafeltje in de hoek van de kamer en dat werkt prima.
Dat, en je kunt ook altijd nog een strategische spiegel plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:48
Raziel schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:22:
[...]

Maar dan kun je dus geen apparaten achter gesloten deuren bedienen met de kleine blasters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
peptalk schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:41:
Ik wist niet dat de Harmony TV's via IP kan bedienen, volgens mij gaat dat via IR.
Met de reguliere harmony inderdaad via IR, met de hub via IR of IP. Is wat mij betreft één van de grootste voordelen van de hub, samen met het feit dat de communicatie tussen afstandbediening en hub via RF gaat (en je dus nooit meer hoeft te richten).
NeutraleTeun schreef op maandag 16 juli 2018 @ 19:02:
[...]

Maar dan kun je dus geen apparaten achter gesloten deuren bedienen met de kleine blasters.
De eerder genoemde link legt het perfect uit: https://support.myharmony.com/nl-nl/hub, kopje "De Harmony Hub Plaatsen". Volgens mij maakt het niet uit of je de hub of de blaster in het meubel plaatst. beide stralen ze IR uit. Mijn hub ligt ergens bovenin een kast en via de muur achter me bereikt ie alsnog alles wat nodig is, geen spiegel voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
NeutraleTeun schreef op maandag 16 juli 2018 @ 19:02:
[...]

Da's waar, maar dat is bij mij sowieso geen optie. Versterker en PS4 staan achter een klep, dus die staat sowieso open als het spul aan gaat. Warmteontwikkeling en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ja, maar als je de hub ergens ver van het meubel hebt staan (en dus geen blaster in meubel kunt zetten, want kabel niet zo lang), dan kun je toch geen apparaten aansturen die in een gesloten kast zitten?

@BoardCrusher dus

[ Voor 5% gewijzigd door NeutraleTeun op 16-07-2018 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
lama

[ Voor 95% gewijzigd door Raziel op 16-07-2018 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
NeutraleTeun schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:16:
Ja, maar als je de hub ergens ver van het meubel hebt staan (en dus geen blaster in meubel kunt zetten, want kabel niet zo lang), dan kun je toch geen apparaten aansturen die in een gesloten kast zitten?

@BoardCrusher dus
Dat klopt. Ik ging er vanuit dat je de hub sowieso in het meubel zou kunnen plaatsen; je hebt verder (los van stroom) geen aansluitingen dus ik dacht dat dat altijd wel zou passen en de handigste optie zou zijn. Als de hub buiten het meubel moet en ver weg staat gaat dat inderdaad niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
NeutraleTeun schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:16:

@BoardCrusher dus
Je moet geen problemen bedenken die er niet zijn!

Plaats de hub ergens in de buurt van de gesloten kast en een IR blaster in de kast. Of doe het net andersom. Of doe eens gek, gebruik 2 blasters.

Wat is je echte probleem / vraag / uitdaging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Het was een reactie op iemand anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Hier nu ook een elite bezitter.

Het scherm van mijn one+ was al een jaar onleesbaar vanwege een barst en de knoppen regeerde steeds slechter.

De elite gekozen vanwege de afstandsbediening van mijn open haard die kuren vertoonde en de elite RF functionaliteit heeft. Echter kom ik er nu pas achter dat dit niet zomaar te bedienen is...

Lees een hoop over KAKU light managers, jb media light manager HUE HUB en dergelijke, maar heb geen trek om nog eens 150+ euro uit te geven

Heeft iemand een goede manier gevonden om een rolluik en/of haard rechtstreeks met de harmony te bedienen?

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
[...]

https://www.simplecontrol.com

Is ook heel interssant.
Zit zelf ook te twijfelen om over te stappen maar iets anders. Eigenlijk gebruik alleen de app en de hub en loop nu tegen de beperking aan van 8 aparaten. Nu heb sommige aparaten wel samen gevoegd. Maar blijft lastig.

Ook het jammer dat bijv 2 hubs niet funtioneren als 1. Je moet steeds per kamer switchen van hub. Terwijl het veel makelijker zal zijn als de 2 hub gewoon iR blaster is die via ip door de eerste hun wordt aangestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 00:17:
[...]

Je moet geen problemen bedenken die er niet zijn!

Plaats de hub ergens in de buurt van de gesloten kast en een IR blaster in de kast. Of doe het net andersom. Of doe eens gek, gebruik 2 blasters.

Wat is je echte probleem / vraag / uitdaging?
Dat is wel een probleem als je apparaten in andere ruimtes wil aansturen. Zou het handig zijn als gewoon een soort hub lite zou zijn op de WiFi zit en via ip aangestuurd wordt door de hub.

[ Voor 11% gewijzigd door xbeam op 26-07-2018 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@xbeam
Ja, dat kan handig zijn. Eigenlijk wil je dus satelliet-hubs via wifi kunnen besturen. Da's een heel ander product, niet te vergelijken met deze (al geavanceerde) afstandsbediening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 18:16:
@xbeam
Ja, dat kan handig zijn. Eigenlijk wil je dus satelliet-hubs via wifi kunnen besturen. Da's een heel ander product, niet te vergelijken met deze (al geavanceerde) afstandsbediening.
Eigenlijk wil ik and and en niet if els;-)
We hebben iemand met een lichamelijk beperking in het gezin en did heeft al moeite met een telefoon en iPad. Vandaar is de hub ideaal maar te beperkt in apparaten en bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Ik snap de behoefte...

De hub kan ook apparatuur via BT bedienen. Als BT bedienbare apparatuur in een andere kamer staat, binnen een straal van 10m, dan gaat het misschien werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 19:15:
Ik snap de behoefte...

De hub kan ook apparatuur via BT bedienen. Als BT bedienbare apparatuur in een andere kamer staat, binnen een straal van 10m, dan gaat het misschien werken...
Klopt maar wmo en verzekering ondersteunen alleen maar infrarood bediening. Zodra je nieuwe en vaak betere en veel goedkopere hulp middelen gebruikt verlies ja alle ondersteuning vergoeding van de WMO en verzekering.

Zorg leveranciers leven nog in de jaren 80 maar vragen en krijgen de hoofdprijs voor echt verouderde apparatuur. Maar zo is zorg geregeld.

Dus bediening via een app en telefoon moet we zelf regelen maar alles zelfs de buiten slot is infrarood en kan met iedere universele AB geopend worden. ( klagen over veiligheid helpt niet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb de Harmony Hub.
Voorheen had ik een iPhone , nu een Android telefoon.
Op de iPhone kwam bij de app een hele gave widget mee. Daardoor kon ik door naar links te swipen heel snel het volume of channel wisselen. Maar ik zie dat deze widget er op Android niet is. Hoe doen jullie dat?
Kan evt ook nog met domoticz geregeld worden?

Afbeeldingslocatie: https://community.roonlabs.com/uploads/default/original/3X/6/3/635a9354066d4fe9e774fda797d347bc29e14165.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door degroot op 27-07-2018 08:52 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
degroot schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:52:
Ik heb de Harmony Hub.
Voorheen had ik een iPhone , nu een Android telefoon.
Op de iPhone kwam bij de app een hele gave widget mee. Daardoor kon ik door naar links te swipen heel snel het volume of channel wisselen. Maar ik zie dat deze widget er op Android niet is. Hoe doen jullie dat?
Kan evt ook nog met domoticz geregeld worden?
Ik gebruik die hele telefoonapp niet, gewoon met een ab (we hebben hier de kleine ab en het toetsenbord). Maar meestal gebruiken we alexa moet ik zeggen.

Maar wel apart, dat ios wel een mooie widget heeft... De app open moeten laten staan op je foon om de boel te bedienen is niet echt gebruiksvriendelijk. Met IFTTT of Tasker kan er wel e.e.a.(Tasker schijnt het meest te kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik gebruikte die widget wel vaak. Eigenlijk alleen om volume te beheren. Die kleine brakken hebben er nog wel eens een handje van om het volume kneiterhard te zetten en vervolgens de AB te verstoppen ( of gewoon kwijt te raken). Zal eens naar tasker kijken, of misschien HarmonyHubControl

[ Voor 9% gewijzigd door degroot op 27-07-2018 09:14 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 23:07
Hier lijkt de Ultimate van het ene op het andere moment gebricked. AB blijft hangen op het logo en is met geen mogelijkheid (ook niet menu + off) te benaderen via USB. De hub is nog wel benaderbaar maar krijg ik ook niet meer werkend. Alle suggesties die ik via Google kan vinden geprobeerd; geen succes.

Lijkt geen HW probleem maar SW. Brakke update uitgerold? Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:23
Ik heb mijn oude Harmony One verkocht en wil hem terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Gek genoeg kan ik niet echt instructies hier voor vinden :? Weet iemand hoe dat moet?

Gaat om deze versie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5EUYCIKrKWLStCNZmJuhAZ1APXU=/fit-in/288x238/filters:strip_icc():fill(white)/i/1224751625.jpg?f=imagemedium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:56
Vanaf de Harmony site (https://support.myharmony...tory-reset-your-harmony):
Uw afstandsbediening resetten:

Houd de knop Menu (boven de knop Kanaal omhoog) en de knop Uit gedurende 20 seconden tegelijk ingedrukt.
Het scherm van de afstandsbediening wordt uitgeschakeld en vervolgens weer ingeschakeld en er wordt een afbeelding van een afstandsbediening en een cirkelvormige pijl weergegeven.
Na enkele seconden zijn de standaardinstellingen op uw afstandsbediening hersteld en kunt u deze opnieuw synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
Mijn Harmony Ultimate lijkt compleet vastgelopen. De hub werkt nog, maar de afstandsbediening vertoont alleen nog maar "Harmony". Met de Menu/Off combinatie komt hij nog in download mode. Maar in geen van de gevallen maakt hij verbinding met de computer via USB.

Alle recovery procedures die ik kan vinden heb ik doorlopen - zonder succes.

Iemand nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Roekeloos schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:54:
Mijn Harmony Ultimate lijkt compleet vastgelopen. De hub werkt nog, maar de afstandsbediening vertoont alleen nog maar "Harmony". Met de Menu/Off combinatie komt hij nog in download mode. Maar in geen van de gevallen maakt hij verbinding met de computer via USB.

Batterij eruit halen en dan 2 dagen laten liggen al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
dragon2 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 23:34:
[...]

Batterij eruit halen en dan 2 dagen laten liggen al geprobeerd?
Dat is niet zo gemakkelijk want deze heeft een ingebouwde accu. Maar ik heb hem open geschroefd en de accu een paar dagen los gehad. Nog steeds hetzelfde probleem :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Roekeloos schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:54:

Logitech al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeldenekamp1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:08
foutje

[ Voor 95% gewijzigd door axeldenekamp1 op 01-09-2018 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeldenekamp1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:08
Marsman83 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:05:
[...]

Ik gebruik de Osram Lightify plug welke aan bij Hue Bridge gekoppeld is. Deze kan ik prima bedienen met mijn Harmony Companion.
Hoe heb je dit gedaan?
Bij mij kan ik via de de hue app de osram wel schakelen maar als ik hem toevoeg bij aan activiteit schakelt hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
axeldenekamp1 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:53:
[...]

Hoe heb je dit gedaan?
Bij mij kan ik via de de hue app de osram wel schakelen maar als ik hem toevoeg bij aan activiteit schakelt hij niet.
Ik heb hem aan een van de home control knoppen toegevoegd. 1x drukken is aan en lang ingedrukt is uit.
Je kunt deze actie ook koppelen aan een activiteit echter vind ik dat onhandig daar ik bepaalde lampen niet altijd aan hoef. Dat schakelt mijn bridge gewoon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
moet dit nou op deze manier? kom op zeg...

[ Voor 84% gewijzigd door teacher op 14-09-2018 19:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door teacher op 14-09-2018 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Heb jaren geleden ook contact met hun gehad over een issue werd binnen een paar dagen opgelost en werd zelf terug gebeld of ik het wou testen.

Maar je kan het altijd even proberen om hun te bellen.
Andere optie is even vragen op de harmony gebruikers forum (niet officieel van logitech maar wel veel kennis. Helaas gaat eind van het jaar een hoop kennis en info verloren)
https://www.harmony-forum.nl/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Iemand een idee hoe je de record knop op de AB kunt terugzetten naar de record functie?

Momenteel krijg ik de melding/actie hub zoeken en koppelen.

Gok dat mijn zoontje op wat knopjes heeft zitten drukken, maar aangezien hij nog niet kan praten, kan ik het hem niet vragen.

• nero355

nero355

NeutraleTeun schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:54:
Iemand een idee hoe je de record knop op de AB kunt terugzetten naar de record functie?
Kan je dat niet gewoon zo doen : http://forums.stevehoffma...h-harmony-remotes.755538/ :?

Werkt prima bij mij i.c.m. de afgebeelde 650 en de onlangs aangekochte 665 :)
Gok dat mijn zoontje op wat knopjes heeft zitten drukken, maar aangezien hij nog niet kan praten, kan ik het hem niet vragen.
LOL! :D Dat wordt wat later! _O_

Nog een vraagje van mijn kant : Zijn er hier eigenaren van meerdere Harmony Remotes van hetzelfde type of juist verschillende types die enig verschil hebben gemerkt wat betreft de snelheid van het zappen/commando's versturen naar apparaten ?!

Ik heb namelijk het idee dat mijn nieuwe 665 ietsje sneller is dan de 650 i.c.m. één bepaald apparaat waar ook bijvoorbeeld de 555 af en toe bij haperde...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• NeutraleTeun
Zo zou ik het eens kunnen proberen inderdaad!

Maar ik weet zeker dat hij daar niet de pc voor heeft gebruikt, dus dacht dat er ook een combo voor de AB mogelijk was.

Hij is nu 1 jaar, en elke keer als hij de woonkamer binnenkomt gaat ie op zoek naar de AB.
We leggen die altijd hoog weg, maar soms komt het wel eens voor dat die gewoon op tafel ligt.
Dan grijpt ie dat ding en gaat als een bezetene op alle knopjes drukken.

Wel handig zo'n touchscreen met activiteiten, lukt hem geregeld om de tv aan te zetten en Youtube te starten.

Maar goed, keerzijde is dat ik nu een gek werkend knopje heb.

[ Voor 56% gewijzigd door NeutraleTeun op 06-09-2018 12:14 ]

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:56
Ik merk de laatste dagen dat onze Harmony Smart control (hub + RF remote, voorloper van companyon) weer traag reageert, netals de keer een poos terug dat 1 of andere cloud dienst waar Logitech mee werkt problemen had met hun infrastructuur (kan me even de naam niet meer herinneren).

Zeker als ik de boel uit wil zetten moet ik af en toe meerdere keren op de off knop drukken voor de hub ook echt de stop sequence gaat uitvoeren.

Meer mensen die dit merken?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@eymey
Nee. Ik heb de Elite, die maakt ook gebruik van de hub, en die werkt gewoon snel. Uitzetten werkt altijd met vertraging van 1 a 2 seconden, omdat eerst (via internet) wordt gecontroleerd wat er volgens Logitech aanstaat en wat er dus uitgezet moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
Hmm, dat laatste lijkt me wel sterk want onder normale omstandigheden is "off" bij mij ook gewoon echt instantaneous (of het komt door m'n snelle verbinding :P )

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
@nero355 Helaas, knop staat volgens de settings al op record.

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/obejl0ild/Record.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@NeutraleTeun Effe veranderen en weer terugzetten naar de originele functie dan maar :?
eymey schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:40:
Ik merk de laatste dagen dat onze Harmony Smart control (hub + RF remote, voorloper van companyon) weer traag reageert, netals de keer een poos terug dat 1 of andere cloud dienst waar Logitech mee werkt problemen had met hun infrastructuur (kan me even de naam niet meer herinneren).

Zeker als ik de boel uit wil zetten moet ik af en toe meerdere keren op de off knop drukken voor de hub ook echt de stop sequence gaat uitvoeren.

Meer mensen die dit merken?
Heb je niet ergens een stoorzender in de buurt :? Of juist op je netwerk of een slechte route richting de Logitech servers ?!

Hoe mooi de Elite ook is : Ik ben blij dat ik gewoon de 650/665 gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nope. Geen stoorzenders. Want zaken zoals volume e.d. doen het wel goed. Route naar logitech zou kunnen, maar verder met geen enkele andere dienst problemen.

Overigens verder nog steedsblij met het systeem met hub hoor. Dacht na mn oude trouwe 555 ook dat ik me zou gaan ergeren, maar vind het nieuwe systeem super fijn.

De kleine simpele companion ligt lekker in de hand en ondanks eerst RF naar de hub die vervolgens IR moet zenden is het (onder normale omstandigheden) vlotter dan de 555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Heeft iemand ervaring met het fixen van Source inputs?
Dit zijn dus inputs die beginnend vanuit een start positie een aantal stappen nodig hebben, alsof je met de source button door de beschikbare inputs wandeld.
Enkele hebben dus een afwijking van 1 en dus werken ze niet en wilde dit graag zelf proberen te fixen ipv weer Harmony Support te vragen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1F3bbGO.png

/edit:
Nou zeg krijg het niet fatsoenlijk werkend.
Baal er al een beetje van dat ik voor elke aanpassing richting Logitech Harmony support moet, dat alleen al is een reden om de remote weg te doen.
Ik wacht even de komende werkweek af waar support mee komt. Nu is de situatie hier ook dat ik niet persee nog een Harmony nodig heb dus wellicht gewoon maar in de verkoop doen.

[ Voor 31% gewijzigd door schumi2004 op 08-09-2018 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
Na veel gemail heen en weer is de Ultimate dood verklaard door de Logitech klantenservice, maar dat had ik niet anders verwacht. Ik kan nu 35% korting krijgen op een nieuwe Harmony 950 die ik dan weer met mijn hub kan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Roekeloos schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:01:
[...]
Ik kan nu 35% korting krijgen op een nieuwe Harmony 950 die ik dan weer met mijn hub kan koppelen.
Is dat interessant? Bij mij gaf Philips ook een korting na een defect bij aankoop in hun webshop. Echter sigaar uit eigen doos want op basis van de retailprijs terwijl het in de winkel even duur of goedkoper is.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:51
schumi2004 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:59:
Weet iemand of er een trucje is om je Harmony niet altijd controller 1 te laten zijn bij consoles? (Wii, Playstation 3)
Voor mij niet zo'n probleem maar voor de kids wel als deze eerst de remote's moeten gaan herindelen omdat de Harmony weer eens controller 1 is.
Even reageren op een oude post.
Wii staat hier ook nog steeds en gaat heel soms aan. Ook dan hebben we dit probleem.
De Harmony Ultimate wordt gezien als Controller 1 in de Wii.

Iemand al een oplossing gevonden?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• schumi2004
TerrorSource schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:02:
[...]

Even reageren op een oude post.
Wii staat hier ook nog steeds en gaat heel soms aan. Ook dan hebben we dit probleem.
De Harmony Ultimate wordt gezien als Controller 1 in de Wii.

Iemand al een oplossing gevonden?
Ik niet in ieder geval, ik heb ook niet Logitech om een oplossing gevraagd hiervoor en ik verwacht ook niet dat deze er komt.

Ik ga voor de laatste keer een case aanmaken bij ze en als dat geen oplossing bied gaat hij de deur uit.
Ik zal meteen dit issue er in meenemen.

• nero355

nero355

Ik zou eerder die Wii de deur wijzen : Een leven zonder een Harmony Remote kan ik me niet meer voorstellen :+

Maar goed... je gaat dan een wat simpeler model kopen of... ?!

• schumi2004
De Wii de deur uit krijg ik ruzie met het vrouw en kids, die zijn nog al dol op Super Mario spelletjes dus tja.

Nee gewoon geen Harmony meer.
Voorheen had ik nogal een bijzonder setup wat betreft TV kijken en series/films etc. Plus daarnaast nog een versterker en de nodigde consoles en bluray speler maar dat is sinds kort veranderd.
De TV is vervangen en de Versterker is ook vervangen maar dan door een soundbar. dus wat beeld en geluid betreft loopt dat allemaal netjes in sync, niets geen extra remotes maar gewoon TV aan en het geluid volgt wel, zelfde voor BluRay speler, de TV volgt hem ook hierin. Ik moet dan wel de remote van de speler gebruiken maar is te overzien.

De consoles zijn dan nog de enige devices waar ik mogelijk de Harmony voor zou kunnen gebruiken echter heeft Harmony de inputs van mijn TV verkeerd in hun DB staan en laat dat nu net een HDMI input zijn die voor mij dan belangrijk is, andere pakken is geen optie zonder nieuwe kabels te moeten kopen.

Plus nog het gezeur dat de Harmony remote positie 1 claimed bij het inschakelen van deze devices.
Opzich niet zo erg maar dat alleen al vraagt weer extra handelingen van jouw als gebruiker en dan is gewoon zelf de console aanzetten toch sneller als de Harmony gebruiken.

Waar hij mij vroeger prima van dienst was erger ik me vandaag de dag elke keer maar weer aan deze remote. Dan heb ik nog niets eens genoemd dat mocht je iets wijzigen in de config (zoals nu gebeurt is) ik weer Harmony support moet raadplegen om een workaround te implementeren want dat is het, als ze nu gewoon die HDMI input fixen was dit allemaal niet nodig geweest.

• Bergenfietsen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:58
Sinds kort heb ik de Harmony Elite.
Ben nu bezig met het finetunen.
Ik wil de tv (Sony A1), de satelliet ontvanger (Mutant HD2400) en de versterker (Denon 3500H) aanzetten.
Alles op de juiste kanalen zetten en dan de versterker weer uitzetten.
Alles lukt mij, behalve de versterker meteen weer uitzetten.
Voor gewoon televisie gebruik hoeft het geluid niet via de versterker te lopen, alleen met films en muziek.
Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

• Servpage
Een aparte activiteit aanmaken zonder versterker, waarom zou je eerst de versterker aanzetten en daarna weer uit.

Collectie

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Servpage schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:29:
Een aparte activiteit aanmaken zonder versterker, waarom zou je eerst de versterker aanzetten en daarna weer uit.
voor hdmi passthrough in standby :)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Bergenfietsen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:58
Servpage schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:29:
Om hem op het juiste kanaal ( cabl/sat) te zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servpage
ok helemaal duidelijk.

Ik zie dat je bij activiteit aanpassen een extra opstart opdracht kan toevoegen, sleep genaamd, is het proberen waard lijkt mij, vreemd genoeg zie ik geen power off optie.

Realiseer me net dat dit waarschijnlijk de sleep timer is.

Je kan proberen om een onbekende opdracht toe te voegen bij de setup van je AVR en dan gewoon de Power off van je originele AB leren en deze een nog niet voorkomende naam geven, hopelijk verschijnt deze dan in je keuze lijst en is deze toe te voegen aan het einde van je opstart reeks.

[ Voor 48% gewijzigd door Servpage op 19-09-2018 17:19 ]

Collectie

Pagina: 1 ... 35 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.

Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony