[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 34 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik had ook problemen na de update van de Harmony Hub, zoals vertragingen en niet reageren na het kiezen van een activity. Ook was de ingestelde achtergrond op de remote weg.

Ik heb de Sync handmatig vanaf de Remote (Harmony Elite) nog eens gedaan, daarna werkte alles weer perfect.
Via het Fix menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:18
Hij zapt af en toe wel eens als ik het volume wil veranderen sinds de laatste FW wijziging. Maar gelukkig blijft het daarbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 10:08
Alweer een bizarre 'slordigheid' ontdekt van Logitech.
De Sony PS4 zit dus ook in hun database, maar al met de caveat dat die niet bediend kan worden met mijn Harmony 650 (of eender welke Harmony, denk ik). Desondanks heeft het device toch 5 acties gedefinieerd door Logitech : PS-knop, Ok, Up, Down en Right. Maar dus zelfs geen Left 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dat is wel raar... zal wel sinds die Hub meuk iets misgegaan zijn in hun database :/

Door dat onding kan je nu ook geen nVidia Shield TV meer kopen met een infrarood ontvanger, omdat ieder merk klakkeloos ervan uitgaat dat je de Hub versie hebt, maar die wil ik helemaal niet! |:(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:12
Misschien kunnen jullie me verder helpen...

Ik heb een harmony aangeraden aan mijn zus. Vandaag geïnstalleerd... Maar de tv herkent die niet (Grundig 65 Vlo 9795sp). De niet oled varianten kent die wel.

Het probleem is nu, dat je van source wisselt via de source knop en dan met up/down de juiste selecteerd. So far so good. Harmony vraagt hoe dat werkt en snapt dat. Ook vraagt die of ongebruikte bronnen worden overgeslagen. En nee daar gaat die gewoon ook langs.

Het probleem is, dat als een bron niet aan staat, de volgorde van de bronnen veranderd. Dus de Harmony raakt daardoor nogal in de war. Als ik bijvoorbeeld tv kijk staat de settopbox (hdmi1) als eerste en daarna komt de HDMI 4) chromecast). De volgorde is dus
HDMI 1
HDMI 4
TV
HDMI 2
HDMI 3

Maar als de chromecast aanstaat is hdmi1 uit. En dan is de volgorde
HDMI 4.
TV
HDMI1
HDMI 2
HDMI 3

Iemand een idee om dit op te lossen?

[ Voor 26% gewijzigd door Waah op 21-04-2018 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

@Waah Logitech Harmony Support contacten en vragen om het apparaat toe te voegen aan de database inclusief direkte commando's voor de inputs van de TV :)

En een losse versterker is nooit verkeerd : Beter geluid en maar één HDMI input van de TV in gebruik! :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
nero355 schreef op zondag 22 april 2018 @ 00:18:
@Waah Logitech Harmony Support contacten en vragen om het apparaat toe te voegen aan de database inclusief direkte commando's voor de inputs van de TV :)

En een losse versterker is nooit verkeerd : Beter geluid en maar één HDMI input van de TV in gebruik! :+
Top zal ik dat doen. En een losse versterker is wat overkill er is al een soundbar en losse speaker komt er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Waah
Heeft die soundbar toevallig ook HDMI inputs, zodat deze de versterker kan vervangen, of heeft hij alleen een toslink input?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ikweethetbeter schreef op zondag 22 april 2018 @ 11:56:
@Waah
Heeft die soundbar toevallig ook HDMI inputs, zodat deze de versterker kan vervangen, of heeft hij alleen een toslink input?
Enkel optisch inderdaad. Helemaal geen HDMI.

Heb Grundig al gemold en bel maandag even met Logitech. Lijkt me de snelste fool-proof optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 10:08
Is er geen optie in de TV zelf om het gedrag te wijzigen zodat alle HDMIs sowieso 'actief' zijn zelfs als er niets aangesloten is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@Twixie ik heb de optie nog niet gevonden in ieder geval. Ook al gekeken of ik de Entone 515b actief kon houden maar daar kan je bijna niks op instellen (t-mobile).

Als fabrikant lijkt me er ook geen reden om dit als optie aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Twixie schreef op zondag 22 april 2018 @ 15:14:
Is er geen optie in de TV zelf om het gedrag te wijzigen zodat alle HDMIs sowieso 'actief' zijn zelfs als er niets aangesloten is ?
Ik weet dat er zoiets is voor PC's : Dummy die je aansluit en de PC denkt dat er een monitor is aangesloten :D
Wordt gebruikt voor sommige apparaten die niet headless kunnen draaien anders...

@Waah Al eens alle "Eco" of iets dergelijks settings nagelopen ?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
@Twixie ja wel nagelopen, zowel op de Grundig als de Entone. Beide geen succes.

Ondertussen van Grundig met een lijst IR-codes. Maar die kan ik niet handmatig toevoegen volgens mij. Ook staat er niet bij wwelke code het moet zijn. Het is een lijst met alle codes die ze zo'n beetje gebruiken volgens mij.
Enclosed we send you some codes, which you try out one after the other:

008, 009, 017, 018, 043, 044, 091, 092, 101, 102, 114, 117, 118, 135, 136, 137, 185

0008, 0009, 0017, 0032, 0036, 0037, 0043, 0059, 0060, 0091, 0093, 0101, 0114, 0117, 0135, 0136, 0191, 0195, 0214, 0218, 0222, 0264, 0370, 0393, 0443, 0466, 0487, 0510, 0514, 0556, 0558, 0562, 0577, 0579, 0581, 0583, 0587, 0610, 0653, 0729, 0763, 0883, 1010, 1075, 1200, 1223, 1224, 1231, 1237, 1931, 1958

Other codes are not available.
kan ik deze codes uberhaupt in de harmony remote zetten? Ik zou niet weten waar dit kan en Google is ook niet echt behulpzaam hierin...

EDIT: wow de support van Harmony is snel :+ ze gaan hem voor me toevoegen en dan kan ik testen. En daarna voegen ze hem toe aan de database. Nu maar hopen dat de codes om direct van input te wisselen er tussen zitten. Anders ben ik alsnog de sjaak

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 24-04-2018 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:38
Waah schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:02:
@Twixie ja wel nagelopen, zowel op de Grundig als de Entone. Beide geen succes.

Ondertussen van Grundig met een lijst IR-codes. Maar die kan ik niet handmatig toevoegen volgens mij. Ook staat er niet bij wwelke code het moet zijn. Het is een lijst met alle codes die ze zo'n beetje gebruiken volgens mij.

[...]

kan ik deze codes uberhaupt in de harmony remote zetten? Ik zou niet weten waar dit kan en Google is ook niet echt behulpzaam hierin...

EDIT: wow de support van Harmony is snel :+ ze gaan hem voor me toevoegen en dan kan ik testen. En daarna voegen ze hem toe aan de database. Nu maar hopen dat de codes om direct van input te wisselen er tussen zitten. Anders ben ik alsnog de sjaak
Voor zover ik weet kan dat niet, tenminste niet bij mijn 650.
Maar waarom wil je van source wisselen dan?
Je kunt toch alles onder activiteiten plaatsen?

TV kijken is HDMI 1, setupbox aan, audio digitaal.
Chromecast is HDMI 3, setupbox uit, audio analoog.
DVd kijken is HDMI 2, setupbox uit, audio analoog.

Of zoiets, uiteraard naar eigen inzicht.

Als ik ga switchen van source raakt ook e.a door elkaar. Vandaar dat ik alles onder activiteiten heb onder gebracht.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ora et Labora schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:24:
[...]

Voor zover ik weet kan dat niet, tenminste niet bij mijn 650.
Maar waarom wil je van source wisselen dan?
Je kunt toch alles onder activiteiten plaatsen?

TV kijken is HDMI 1, setupbox aan, audio digitaal.
Chromecast is HDMI 3, setupbox uit, audio analoog.
DVd kijken is HDMI 2, setupbox uit, audio analoog.

Of zoiets, uiteraard naar eigen inzicht.

Als ik ga switchen van source raakt ook e.a door elkaar. Vandaar dat ik alles onder activiteiten heb onder gebracht.
Je hebt gelijk. Probleem is dat ook bij activiteiten de Harmony Remote zelf van Source wisselt. dat gaat via het input-menu. De Harmony "weet" welke source op dat moment is ingesteld en kan zo wisselen naar een andere source. Want als die het laatst de Chromecast aan heeft gehad (HDMI3), weet die dus dat die voor TV kijken 2 stappen terug moet naar HDMI 1.

Ik wissel dus niet zelf de source, de Harmony wisselt de source via de activities. En daar gaat het mis.

het probleem is dat de volgorde van de input-lijst wisselt bij Grundig, afhankelijk van wat er aan staat. En daar kan de Harmony geen rekening mee houden. En zonder IR-code voor de directe HDMI-inputs kan je dus niet direct wisselen naar een HDMI input.

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 24-04-2018 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Waah schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:26:
[...]

Je hebt gelijk. Probleem is dat ook bij activiteiten de Harmony Remote zelf van Source wisselt. dat gaat via het input-menu. De Harmony "weet" welke source op dat moment is ingesteld en kan zo wisselen naar een andere source. Want als die het laatst de Chromecast aan heeft gehad (HDMI3), weet die dus dat die voor TV kijken 2 stappen terug moet naar HDMI 1.

Ik wissel dus niet zelf de source, de Harmony wisselt de source via de activities. En daar gaat het mis.

het probleem is dat de volgorde van de input-lijst wisselt bij Grundig, afhankelijk van wat er aan staat. En daar kan de Harmony geen rekening mee houden. En zonder IR-code voor de directe HDMI-inputs kan je dus niet direct wisselen naar een HDMI input.
Pff, dat is inderdaad heel lastig.
Kun je deze commando's ook niet inleren via de officiële afstandsbediening?
Ik kan bijvoorbeeld " HDMI 1" inleren van de oude afstandsbediening, en dan bij Activities, Customize this Activity, een extra commando toevoegen aan deze activiteit, namelijk die aangeleerde HDMI 1 input. Dit zou dan de juiste IR-code moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ora et Labora schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:10:
[...]

Pff, dat is inderdaad heel lastig.
Kun je deze commando's ook niet inleren via de officiële afstandsbediening?
Ik kan bijvoorbeeld " HDMI 1" inleren van de oude afstandsbediening, en dan bij Activities, Customize this Activity, een extra commando toevoegen aan deze activiteit, namelijk die aangeleerde HDMI 1 input. Dit zou dan de juiste IR-code moeten zijn.
Dat is het punt: Er is geen knopje op de remote genaamd: HDMI1

Dat betekend lang niet altijd dat de IR-code niet bestaat. Mijn TV heeft ook geen directe knop om tussen inputs te wisselen, maar de Harmony kan dit wel omdat de IR-code om dat te doen wel gewoon bestaat. Dus mijn TV gaat via de harmony niet door de lijst met inputs maar schakelt direct.

Dat hoop ik dus ook met de Grundig te kunnen. Anders is de Logitech Harmony vrij nutteloos ben ik bang. Maar goed Harmony is er ondertussen mee bezig dus ik wacht nog rustig af. Het kan tussen 4 werkdagen tot enkele weken duren... maar we wachten het even af. Ik kan de code niet zelf invullen aangezien ik geen andere universele afstandsbediening heb die met dit soort codes werkt, en deze vaak ook geen dedicated HDMI-knoppen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
Waah schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:15:
[...]

Dat is het punt: Er is geen knopje op de remote genaamd: HDMI1

Dat betekend lang niet altijd dat de IR-code niet bestaat. Mijn TV heeft ook geen directe knop om tussen inputs te wisselen, maar de Harmony kan dit wel omdat de IR-code om dat te doen wel gewoon bestaat. Dus mijn TV gaat via de harmony niet door de lijst met inputs maar schakelt direct.

Dat hoop ik dus ook met de Grundig te kunnen. Anders is de Logitech Harmony vrij nutteloos ben ik bang. Maar goed Harmony is er ondertussen mee bezig dus ik wacht nog rustig af. Het kan tussen 4 werkdagen tot enkele weken duren... maar we wachten het even af. Ik kan de code niet zelf invullen aangezien ik geen andere universele afstandsbediening heb die met dit soort codes werkt, en deze vaak ook geen dedicated HDMI-knoppen hebben.
Je zou nog wat kunnen testen met Logitech 7.7.0 software. Daar kun je wat meer instellingen aangaande input en inleren door op verschillende knoppen te drukken.
https://setup.myharmony.com/#legacy-series

Afbeeldingslocatie: https://www.ejvl.nl/Image/logitech.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ora et Labora schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:46:
[...]

Je zou nog wat kunnen testen met Logitech 7.7.0 software. Daar kun je wat meer instellingen aangaande input en inleren door op verschillende knoppen te drukken.
https://setup.myharmony.com/#legacy-series

[afbeelding]
Die vragen krijg je ook als je zelf een device toevoegd via de app(wat moet omdat deze tv niet in de lijst staat)
Daar zit het probleem niet :+ :+

heb even een voorbeeld gemaakt om het duidelijker te illustreren (negeer de dubbele inputs, dit is in Paint geknipt en geplakt):
Volgorde van inputs bij TV aan:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UKBhCVc.jpg

Volgorde van inputs als de Chromecast aan staat:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Wsv2j0Y.jpg

De volgorde van de inputs op de TV veranderd, afhankelijk van of er een signaal is. En daar kan Harmony niet mee overweg :9

Hopelijk is het zo duidelijker. Maar Harmony-techsupport gaat hier al mee aan de slag dus het wordt geregeld hoop ik O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 00:36

immetjes

HIER is BERN-E

Yonix schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:07:
[...]

Het lijkt wel of het probleem hier erger wordt. Nu reageren de volumeknoppen ook niet meer als ik het volume wil regelen van mijn Sonos-setup. :S En dat allemaal sinds de firmware update ...
Dat is een nieuwe en inmiddels bekende bug in de laatste firmware van Logitech. Er wordt aan gewerkt. Maar het duurt allemaal vrij lang vind ik. Met je Sonos app. kun je de speakers wel prima bedienen trouwens. Er loopt op het forum van Logitech een heel topic over.

Laatste post van gisteren 23 april is van een Logitech rep.:
Hi folks,

Quick update. We are making progress towards a fix. We did some testing this past weekend and are getting closer.

Please trust this is top priority for us right now. Thank you for your patience with us.

-will

[ Voor 15% gewijzigd door immetjes op 24-04-2018 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Hulleman Zag je bericht daar ik zelf problemen heb met een nieuwe HB.
Waar je tegenaan loopt is dat bij de GT-7400 itt de 7401 (geloof ik) een deel van de besturing middels IR gaat en een ander deel via RF (radiogolven).
De guide loopt via RF en dat snapt de Harmony niet. Dit zal dan ook nooit gaan werken.
Een tegenoplossing, maar bewerkelijk is de stappen via macro te doorlopen om naar de guide te gaan. Echter, ga je dus met een druk op de knop alle vensters door om daar te komen.
Dus Menu > 1 naar boven > ok. Etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 14:30
Arunia schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:59:
@Hulleman Zag je bericht daar ik zelf problemen heb met een nieuwe HB.
Waar je tegenaan loopt is dat bij de GT-7400 itt de 7401 (geloof ik) een deel van de besturing middels IR gaat en een ander deel via RF (radiogolven).
De guide loopt via RF en dat snapt de Harmony niet. Dit zal dan ook nooit gaan werken.
Een tegenoplossing, maar bewerkelijk is de stappen via macro te doorlopen om naar de guide te gaan. Echter, ga je dus met een druk op de knop alle vensters door om daar te komen.
Dus Menu > 1 naar boven > ok. Etc etc.
Ja zo ver was ik inmiddels. Vreemde keuze om eea via IR en RF te laten lopen. Maar macro’s programmeren kan dus? Dan ga ik me daar eens in verdiepen. Thnx voor je tip!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pol2710
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-07 10:13
vraagje: de harmony hub kost 112
de harmony companion (is ab + hub) kost 98

is die duurdere hub een andere hub als die bij de companion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:02
Nee. Bij allebei zit dezelfde hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:51

JoeZuCK

_Fonz > all.

Hub doet gek. Respond niet of nauwelijks. App doet niks (verifying configuration). Iemand die hetzelfde meemaakt?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
InF.Inc schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 20:41:
Hub doet gek. Respond niet of nauwelijks. App doet niks (veryfying configuration). Iemand die hetzelfde meemaakt?
Laatste tijd een paar keer. Stekker eruit - erin en hij doet het weer. Wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Nuevocasa schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:15:
[...]

Laatste tijd een paar keer. Stekker eruit - erin en hij doet het weer. Wel irritant.
Volgens mij heeft het meer te maken met hun cloud en of firmware update.

Nou, lijkt nu weer te doen.

[ Voor 13% gewijzigd door JoeZuCK op 04-05-2018 21:30 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
Ik had er ook last van. Kon zelfs niet eens meer gevonden worden.
Zoeken, pairen, resetten, handmatig ip... Paar keer stekker eruit en erin en daarna had ik weer contact.

Wel vervelend, voorheen ook wel eens vaker dat de remote vasthing. Dacht zelfs om Logitech te contacten om vervanging van het spul te vragen.

Want wat doe je als de remote hangt?
Heeft geen uitknopje of een batterij die je eruit kunt halen?
Ben ik dan elke keer genoodzaakt om de remote te resetten en dan maar weer alle settings kwijt te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Hub doet gek. Respond niet of nauwelijks. App doet niks (veryfying configuration). Iemand die hetzelfde meemaakt?
Ja... 1 ab hier heeft ineens andere activity knoppen, ik probeer dat nu te fixen maar een hoop rood licht en knoppen vertikken het nog steeds ook al kon uiteindelijk wel 1 x succesvol syncen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucienvg
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 19:55
Ja hier ook vandaag ineens niet meer reageren op app en remote. al 2x de stekker er uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Voice commands werken niet meer met Google Home op de een of andere manier.

Edit : hub even van stroom halen en er weer op.

[ Voor 25% gewijzigd door JoeZuCK op 05-05-2018 08:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:42
Begint erg irritant te worden die remote shit van logitech...

Vandaag weer zo traag als dikke stront door een trechter de berg op...

Weer alles 2-5 maal resetten/stroom er af

Wat is dit toch voor een geklooi, waarom opeens sinds donderdagavond zo freaking traag.
Er is geen update geweest volgens mij, althans ik heb niks gezien. Dus probeert die hub constant verbinding te maken met de logitech website ?

Jammer dat er geen echt goed alternatief is volgens mij anders pleur ik die hele teringzooi zo door het raam de sloot in...

Ben er echt helemaal klaar mee

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:07
InF.Inc schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:16:
[...]

Volgens mij heeft het meer te maken met hun cloud en of firmware update.

Nou, lijkt nu weer te doen.
Hier hetzelfde. Had niet verwacht dat dit een algemeen probleem zou zijn.
Je drukt op een knop, en het duurt minimum 5 seconden... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Hier ook Hub problemen gehad gisteren. Stroom eraf, 5 minuten wachten en toed deed-ie het pas weer. Zwaar irritant!

Update: nog steeds problemen!

Waarom??? Wat doet Logitech met mijn spullen als ik niks instel of updates uitvoer??? Wat een bagger, die Hub!

[ Voor 38% gewijzigd door ikweethetbeter op 05-05-2018 10:40 . Reden: Update ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 16:53

TRaSH

koffie ?

Gister avond ook voor het eerst een probleem gehad van traag response.
Even stroom eraf gehad en daarna werkte het weer probleemloos.
Eerste keer na 2 jaar gebruik,
Niet verkeerd heb mijn modem vaker even van stroom moeten halen.

Voor mij is dit de eerste keer,
Maar als andere er vaker last hebben ervan misschien gewoon melding maken bij logitech,
Liefst meerdere personen.
Als er geen melding gemaakt word door meerdere personen is er ook niks aan de hand.
Het is niet dat ze mee lezen.

[ Voor 36% gewijzigd door TRaSH op 05-05-2018 09:12 . Reden: Contact opnemen. ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:16
Is er al een harmony met spraak herkenning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
Hier sinds gisterenavond ook traagheid. Zag in mijn pi-hole log dat er sinds gisterenavond 40000 DNS requests naar logitech waren gelogd. Heb hem 5 minuten uit gehad maar resultaat nog steeds hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb ook last van die traagheid, erg irritant!
Hopelijk wordt het snel opgelost verder nog nooit zulke problemen gehad.

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Eindhoven657
Mogelijke conclusie: Logitech heeft een tracker server, die al het gebruik van al z'n gebruikers logt, en die server ligt eruit...

Big Brother ontmaskerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
ikweethetbeter schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:50:
@Eindhoven657
Mogelijke conclusie: Logitech heeft een tracker server, die al het gebruik van al z'n gebruikers logt, en die server ligt eruit...

Normaal zie ik per dag ongeveer 500 tot 1000 DNS requests vanuit de hub naar logitech. Dus van ons gebruik weten ze waarschijnlijk al alles😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:50:
@Eindhoven657

De DNS-requests bij mij gaan allemaal naar ***.pubnub.com In 6 uur meer dan 17000!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Ik heb een logitech hub met companion en dat ding werkte fantastisch. Sinds gisteren reageert de hub via de companion en de app zeeeeer traag op commando’s. Ik heb niets gewijzigd in mn netwerk of in de hub. Ik heb em denk ik een maand of 5 a 6. Kunnen het de batterijen van de companion zijn? Alhoewel de app ook niet denderend snel reageert.

Heeft iemand hier een verklaring/oplossing voor?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Hulleman schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:30:
Ik heb een logitech hub met companion en dat ding werkte fantastisch. Sinds gisteren reageert de hub via de companion en de app zeeeeer traag op commando’s. Ik heb niets gewijzigd in mn netwerk of in de hub. Ik heb em denk ik een maand of 5 a 6. Kunnen het de batterijen van de companion zijn? Alhoewel de app ook niet denderend snel reageert.

Heeft iemand hier een verklaring/oplossing voor?
Lees hierboven eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Wat erg :')
Maar duidelijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eindhoven657
Eindhoven657 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:07:
[...]

Normaal zie ik per dag ongeveer 500 tot 1000 DNS requests vanuit de hub naar logitech. Dus van ons gebruik weten ze waarschijnlijk al alles😉
https://www.pubnub.com/customers/logitech/
De requests gaan altijd naar pubnub.com in bovenstaande link staat daar wat info over.

Edit: Heb de hub een uur van de stroom afgehaald en nu heb ik weer zoals anders 1 request naar pubnub per minuut!

[ Voor 12% gewijzigd door Eindhoven657 op 05-05-2018 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Hmm hij doet het weer niet. Er wordt massaal geklaagd online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Hier ook zo traag als dikke ....
Ik zou het mooi vinden om lokaal een nep logitech server op te zetten..... iemand dat al uitgeprobeerd en werkend gekregen?

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:03
Hier ook dezelfde problemen met de hub, super traag en vaak repeterende commando's. Er is eigenlijk niet mee te werken en voor mijn Shield heb ik die afstandsbediening er maar weer bij gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik pak straks ook alle a/b’s er maar weer bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:11
Mogelijk helpt het om de verbinding met internet tegen te houden voor je hub... Schijnt te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Eindhoven657 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:07:
[...]

Hiermee bevestig je mijn vermoeden: Logitech logt ons gebruik al de hele tijd, en deze tracking server heeft nu problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Hulliee schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:09:
De DNS-requests bij mij gaan allemaal naar ***.pubnub.com In 6 uur meer dan 17000!
Interessant, ze verkopen diensten:
PubNub voor Logitech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
nick_haak schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 17:49:
Mogelijk helpt het om de verbinding met internet tegen te houden voor je hub... Schijnt te helpen.
Ik kom op Google nog weinig meldingen hiervan tegen moet ik zeggen. Welke DNS servers gebruiken jullie? Ik gebruik 1.1.1.1 en 1.0.0.1. Misschien dat dat nog ergens mee te maken heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
PubNub is gewoon een Pub(lish) / Sub(scribe) dienst. Doe jij iets met je afstandbediening gaat dit realtime naar Logitech en doe je iets via de Logitech app buitenshuis gaat dit realtime naar de Hub. Blijkbaar heeft Logitech zelf geen zin om een realtime communicatie omgeving op te zetten heb hebben ze dit via PubNub gedaan.

PubNub wordt dus gebruikt om zowel in de cloud als lokaal de zelfde status van apparaten bij te houden. Stel je zet je TV aan met een afstandsbediening van Logitech en gaat de deur uit en wil hem met de app aanzetten. Door PubNub weet de app dat jij via je afstandsbediening de TV aangezet hebt. Anders zou je via de app eerst je TV aan moeten zetten en vervolgens weer uit. Bijkomen voordeel is dat door de pub / sub dit in real time gebeurd en er dus niet een polling tijd tussen zit.

Uitsluiten dat ze het voor statistiek of tracking gebruiken kan ik niet maar het zal zeker niet het hoofddoel zijn van PubNub gebruik.

@sorted.bits Ik heb ook 1.1.1.1 maar een andere DNS (Google) lijkt niet te helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb de hub toegang tot i-net ontnomen. En hoppa boel werkt weer.. ;)
Misschien laat ik dat lekker zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
@Tim.k hoe stel je de app in voor gebruik buiten je eigen netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 20:11:
@Tim.k hoe stel je de app in voor gebruik buiten je eigen netwerk?
Heb dit niet bewust ingesteld maar als je inlogt met een Logitech account gebeurt dit automatisch lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darky03
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-05 13:50
Voor de mensen die last hebben van het traag reageren van de hub, voor mij werkt het om via de ab de hub opnieuw op te laten starten. Daarna geen last meer gehad. Vanochtend moest ik het zelfde trucje weer uithalen en tot nu toe functioneert hij weer naar behoren. Je hoeft dus niet persé de stekker uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
JoepW schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 18:55:
Ik heb de hub toegang tot i-net ontnomen. En hoppa boel werkt weer.. ;)
Misschien laat ik dat lekker zo.
Ik denk dat ik dit ook maar even ga instellen. Want ik word hier toch wel chagrijnig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:00

rickysedai

Whoop whoop

Wow, dit had ik niet verwacht. Ik heb sinds donderdag ook dat de hub supertraag is. Alles al uit en aan gezet, alle instellingen langs gelopen en uiteindelijk is het inderdaad de hub. Even van de stroom af loste het probleem vooralsnog op. Maar slechte zaak dat ik dus van een externe server afhankelijk blijk te zijn.

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

rickysedai schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 21:18:
Wow, dit had ik niet verwacht. Ik heb sinds donderdag ook dat de hub supertraag is. Alles al uit en aan gezet, alle instellingen langs gelopen en uiteindelijk is het inderdaad de hub. Even van de stroom af loste het probleem vooralsnog op. Maar slechte zaak dat ik dus van een externe server afhankelijk blijk te zijn.
Dat resetten van de hub hielp bij mij enkel tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Vanavond werkte de hub bij mij weer zoals het hoort. Heb niks gedaan, lijkt dus vanzelf te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
bij mij wordt gaat op de hub zeer vaak een rood lichtje branden, ipv groen. Volgens mij betekent dit dat de netwerk verbinding is weggevallen. Ik kan dan ook niet connecten via de app op de telefoon. Is hier nog iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Zelf nog niet opgevallen maar is het na een herstart van die hub opgelost ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

TRaSH schreef op zondag 6 mei 2018 @ 13:12:
Zelf nog niet opgevallen maar is het na een herstart van die hub opgelost ?
Bij mij hielp de herstart maar even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Contact opnemen met logitech,
Probleem voor leggen.
Misschien is het echt een bug die meegeslopen is met de laatste firmware of wat dan ook.
Maar zolang er niemand een melding van maakt is er geen probleem en ligt het probleem alleen bij jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Ik heb er gisterochtend een melding van gemaakt. Nu lijkt alles weer te werken, maar ik wil een afstandsbediening die z'n normale werk onafhankelijk van het internet kan doen. Dat hij voor installatie en updates van het internet afhankelijk is, vind ik logisch en normaal, maar dat elke toetsdruk via het internet gaat, vind ik nogal Big Brother achtig en daardoor zwaar ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

TRaSH schreef op zondag 6 mei 2018 @ 13:20:
Contact opnemen met logitech,
Probleem voor leggen.
Misschien is het echt een bug die meegeslopen is met de laatste firmware of wat dan ook.
Maar zolang er niemand een melding van maakt is er geen probleem en ligt het probleem alleen bij jouw.
Moeten ze wel bereikbaar zijn... En dat zijn ze niet sinds de storing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:11
ikweethetbeter schreef op zondag 6 mei 2018 @ 16:22:
Dat hij voor installatie en updates van het internet afhankelijk is, vind ik logisch en normaal, maar dat elke toetsdruk via het internet gaat, vind ik nogal Big Brother achtig en daardoor zwaar ongewenst.
Dat hij dit doet, schijnt te zijn om de status te syncen met de app, die eventueel buiten het thuisnetwerk om gebruikt kan worden.
Zover ik begrijp, zou het voor de remote (en hub) zelf geen probleem moeten zijn als je de internet toegang blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

nick_haak schreef op zondag 6 mei 2018 @ 16:38:
[...]

Dat hij dit doet, schijnt te zijn om de status te syncen met de app, die eventueel buiten het thuisnetwerk om gebruikt kan worden.
Zover ik begrijp, zou het voor de remote (en hub) zelf geen probleem moeten zijn als je de internet toegang blokkeert.
Ik heb 'm nu 2 dagen werkend zonder inet toegang. Ik zie soms een rood lampje (geen inet toegang) op de hub, maar hij functioneert nog steeds goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:35
Ik ben ook weer in de markt voor een Harmony....

Maar kan je de hub niet gewoon in een aparte vlan gooien (iot) en verkeer naar intern netwerk blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
nick_haak schreef op zondag 6 mei 2018 @ 16:38:
Leuk dat het kan, maar totaal nutteloos. Ik ben altijd thuis als ik m'n apparatuur bedien!

Daarbij wil ik wel updates kunnen installeren, dus internettoegang is soms nodig.

Waarom is zoiets belangrijks als dit geen keuze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Het is maar wat jij belangrijk vind,
Voor de normale gebruiker die heeft er totaal geen last van dat dat ding "phone home" doet.
Updates gaat niet via de pubnub.com,
aangezien jij tweaker bent moet het niet zo een probleem wezen om dat te blokken :+
ikweethetbeter schreef op zondag 6 mei 2018 @ 16:22:
maar ik wil een afstandsbediening die z'n normale werk onafhankelijk van het internet kan doen. Dat hij voor installatie en updates van het internet afhankelijk is, vind ik logisch en normaal, maar dat elke toetsdruk via het internet gaat, vind ik nogal Big Brother achtig en daardoor zwaar ongewenst.
Ik heb toen ik voor het eerst mijn Pi-Hole installeerde dat pubnub.com geblokt,
En hij bleef het gewoon doen zonder issues.

[ Voor 51% gewijzigd door TRaSH op 06-05-2018 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
Probleem zou opgelost moeten zijn! https://community.logitec...-when-controlling-devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Eindhoven657 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:46:
Hier sinds gisterenavond ook traagheid. Zag in mijn pi-hole log dat er sinds gisterenavond 40000 DNS requests naar logitech waren gelogd. Heb hem 5 minuten uit gehad maar resultaat nog steeds hetzelfde.
En precies daarom is het ook handig om Pi-Hole te draaien naast het anti-ads gedeelte : Je ziet heel makkelijk wanneer er iets down is door het idioot hoge aantal DNS requests d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
sorted.bits schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 16:56:
Hier ook dezelfde problemen met de hub, super traag en vaak repeterende commando's. Er is eigenlijk niet mee te werken en voor mijn Shield heb ik die afstandsbediening er maar weer bij gepakt.
Zelfde verhaal hier. Heb toen de hub + ab maar opnieuw ingesteld via m'n laptop (Harmony app) en sinds dien werkt het weer normaal.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54
Goh.... Hier ook al precies hetzelfde!

Met het 'oude' pakket (Smart control hub en Companion zonder de verlichtingsbediening).

Het is gewoon niet te harden. Wat me ook opvalt, is dat volgens mijn WIFI controller, de Harmony hub in 9 dagen 'online' tijd wel 1,1 GB heeft gedownload en 477 MB geupload :o.

Ik ben toch al in de race voor een nieuwe router (wrs. een Ubiquiti Unifi Security Gateway) icm. m'n Unifi switches en Unifi accesspoints. Dan ook dat "pubnub" maar eens blokkeren, mits de hub dan nog wel updates kan ontvangen en bij de apparaatdatabases kan en dergelijke.

Zelf zit ik overigens ook niet te wachten op 'cloud toegang' tot m'n Harmony hub. Ik gebruik de app altijd alleen maar intern. Die enkele keer dat ik hem van buitenaf wil gebruiken maak ik wel een VPN verbinding. Dan ziet de Harmony software ook 'netjes' dat de hub lokaal benaderbaar is.

Overigens wel slecht dat een overduidelijk haperende 'externe' server zo'n impact heeft op de performance van een apparaat. Het fenomeen ken ik wel, maar moet niet hoeven.

Maar ach, het kan altijd erger.... Harmony kán je in ieder geval ook nog binnen je lokale netwerk benaderen en bv. integreren met Domoticz.

Heb hier ook een Honeywell Evohome systeem en een smart light en smart plug van TP-Link, en die hebben beiden helemáál niets meer wat lokaal benaderbaar is. ALLES gaat via de 'cloud' ..... Doet jouw internet het niet, kan je het spul ook niet meer met de app benaderen.

[ Voor 65% gewijzigd door eymey op 07-05-2018 10:25 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

eymey schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:17:
Goh.... Hier ook al precies hetzelfde!

Met het 'oude' pakket (Smart control hub en Companion zonder de verlichtingsbediening).

Het is gewoon niet te harden. Wat me ook opvalt, is dat volgens mijn WIFI controller, de Harmony hub in 9 dagen 'online' tijd wel 1,1 GB heeft gedownload en 477 MB geupload :o.

Ik ben toch al in de race voor een nieuwe router (wrs. een Ubiquiti Unifi Security Gateway) icm. m'n Unifi switches en Unifi accesspoints. Dan ook dat "pubnub" maar eens blokkeren, mits de hub dan nog wel updates kan ontvangen en bij de apparaatdatabases kan en dergelijke.

Zelf zit ik overigens ook niet te wachten op 'cloud toegang' tot m'n Harmony hub. Ik gebruik de app altijd alleen maar intern. Die enkele keer dat ik hem van buitenaf wil gebruiken maak ik wel een VPN verbinding. Dan ziet de Harmony software ook 'netjes' dat de hub lokaal benaderbaar is.

Overigens wel slecht dat een overduidelijk haperende 'externe' server zo'n impact heeft op de performance van een apparaat. Het fenomeen ken ik wel, maar moet niet hoeven.

Maar ach, het kan altijd erger.... Harmony kán je in ieder geval ook nog binnen je lokale netwerk benaderen en bv. integreren met Domoticz.

Heb hier ook een Honeywell Evohome systeem en een smart light en smart plug van TP-Link, en die hebben beiden helemáál niets meer wat lokaal benaderbaar is. ALLES gaat via de 'cloud' ..... Doet jouw internet het niet, kan je het spul ook niet meer met de app benaderen.
Ik heb ook Evohome en ik baal ook dat die enkel via de cloud te benadere is met de app.
Ik ga vandaag ook even tunen om pubnub te blokken ipv van alles wat de hub ‘wil’ benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Laatst online: 18-09 20:23
Nog mensen die het volgende probleem ervaren?

Ik heb thuis een Samsung KS7000 en een Logitech Harmony Elite + hub. Voor Netflix heb ik een custom activiteit aangemaakt die door het smart tv menu gaat en daar Netflix opstart. Sinds enkele dagen doet ie dat helemaal verkeerd. In principe moet gewoon de TV opstarten, het smart menu geopend worden en 2x naar rechts genavigeerd worden om Netflix te vinden. Maar nu gaat ie 2x rechts, uit het menu, terug in het menu, weer x aantal keer rechts (dan 2x, dan 3x), om dan de selectie te doen die ie normaal na de eerste keer 2x rechts moest doen. Ik snap er helemaal niets meer van. Heb de activiteit al eens verwijderd en opnieuw aangemaakt, maar hij blijft het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@caoim
Wat moet je doen als je de originele Samsung afstandsbediening gebruikt? Is er aan de Samsung kant iets veranderd?

Er zijn afgelopen weekend ernstige problemen geweest met alle Hub gebaseerde Harmony afstandsbedieningen. Heb je je Hub al eens uitgezet (van het stroom gehaald) en weer opnieuw opgestart? Lost dat je probleem op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Laatst online: 18-09 20:23
@ikweethetbeter het staat exact geprogrammeerd alsof ik de gewone afstandsbediening zou gebruiken. Heb ondertussen al eens de hub gereset, en de taak vereenvoudigd tot gewoon de tv aanzetten. Dat gebeurt goed, maar na een seconde of 5 begint ie weer te spoken. Tot 2x toe vertrekt ie vanaf links en navigeert ie 3 tellen naar rechts

edit: heb de activiteit opnieuw aangemaakt maar ipv mijn tv als smart tv toe te voegen nu als gewone tv, en dan doet ie alles perfect

ik vind wel nog altijd dat er redelijk wat tekortkomingen in zitten (of ik heb die features nog niet ontdekt), zoals eenvoudiger bepaalde stappen herhalen en x aantal seconden een knop inhouden

Kun je bv ook een serie van commando's toewijzen aan een knop, ipv daar een activiteit voor te hoeven maken? Bv om de beeldinstellingen te wisselen zou dit handig zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door caoim op 09-05-2018 08:09 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortis2412
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22-02 17:00
Iemand een idee of je commando's kan instellen op de knoppen van de afstandsbediening van harmony companion wanneer er geen actieve activity ingeschakeld is?

Ik zet af en toe wel eens mijn receiver aan via de knop op het toestel zelf, (dus zonder daarvoor de harmony afstandsbediening te gebruiken). Het zou handig zijn wanneer ik dan even later het volume wil regelen, dit toch kan doen via de afstandbediening.
Ik zou dus de volume knoppen van de receiver willen mappen op de respectievelijke knoppen van de harmony afstandsbediening zonder hiervoor een activity aan te spreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Devices en dan receiver, volume?
Of toch gewoon activiteit starten, receiver zal toch aanblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Nee de receiver zal niet aan blijven,
aangezien de gebruiker de receiver handmatig aangedaan heeft.
En de Logitech denk dat hij uit staat (Laatste stutus).
Dus of gewoon ALTIJD de logitech gebruiken (Zou niet weten waarom je het handmatig zou willen doen).
En anders via de optie die @Mortis2412 aangaf.
Wil je naar een andere activiteit dan zal je hem wel eerst uit moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@TRaSH
Dat ligt aan de power button, is er een power on en een power off, dan is dat geen enkel probleem, is dfat een power toggle, dan wel.

Wat ToyotaMR2 zei met Devices werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Mortis2412 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 11:51:
Ik zet af en toe wel eens mijn receiver aan via de knop op het toestel zelf, (dus zonder daarvoor de harmony afstandsbediening te gebruiken). Het zou handig zijn wanneer ik dan even later het volume wil regelen, dit toch kan doen via de afstandbediening.
Gewoon afleren :P of ook de volumeknop op het toestel zelf gebruiken, nadat je hem aanzet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortis2412
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22-02 17:00
nero355 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 14:16:
[...]

Gewoon afleren :P of ook de volumeknop op het toestel zelf gebruiken, nadat je hem aanzet :+
Inderdaad, dan regel ik ook gewoon het volume op het toestel zelf, en uiteindelijk ook terug de powerknop om het toestel terug uit te zetten. Ik vroeg me gewoon af of deze mogelijkheid er was.

Bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Mortis2412 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 12:16:
[...]
Inderdaad, dan regel ik ook gewoon het volume op het toestel zelf, en uiteindelijk ook terug de powerknop om het toestel terug uit te zetten. Ik vroeg me gewoon af of deze mogelijkheid er was.
Ja, die is er, en die is ook al gegeven als reactie op jouw vraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik heb ooit eens een extra commands toegevoegd bij een activiteit.
Naar zender 702 gaan bij activiteit TV kijken (aangezien daar de HD zenders begonnen).

Nu beginnen ze gewoon bij 1, en moet die commando weg.

Ik weet echter niet meer waar ik dat kan instellen.

Blijkbaar zijn er 2 plekken waar je iets met opdrachten kunt invoeren.
1 heb ik al gevonden, maar stond deze extra opdracht niet tussen.
Waar moet ik kijken voor deze optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Start sequence?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
caoim schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 18:41:
Kun je bv ook een serie van commando's toewijzen aan een knop, ipv daar een activiteit voor te hoeven maken? Bv om de beeldinstellingen te wisselen zou dit handig zijn.
Voor zover ik weet niet. Het zou handig zijn om inderdaad soort van macro's / set handelingen toe te wijzen aan één knop. Het vervelende van die harmony apparaten blijft dat ze binnen activiteiten pas snappen welke knop bij welk apparaat hoort. Nu heb ik een harmony hub + companion en dat vind ik vrij goed werken. Ik gebruik nagenoeg alleen maar activiteiten. Maar zodra je in het menu van je receiver/tv wilt prutsen is dat echt heel kansloos met die companion. Het kan met de app, maar die is super onlogisch ingedeeld. Schijn je aan te kunnen passen, maar kom op, ik ben een luie klant, regel die shit voor mij :P Het los bedienen van 4 AB's is voor mij soms nog sneller dan met die app te prutsen.

Hiervoor had ik een harmony one + Daar kon je in de AB zowel activiteiten als apparaten selecteren, volgens mij vergelijkbaar met de Elite. Maar bij die Harmony one + zat ik altijd zo te prutsen met dat dramatisch onlogisch ingedeelde touchscreen, dat ik het echt een slecht apparaat vond.

Is de Elite een volwaardige vervanger van alle AB's? Kan ik daar heel simpel binnen activiteiten verschillende apparaten bedienen. Dus zowel in de settings van mijn receiver, als van mijn tv zaken aanpassen? Dat is met de companion niet mogelijk (wel met de app, maar dat vind ik niet wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Laatst online: 19:56
Even een simpel voorbeeld, om te zien of ik begrijp wat jullie bedoelen.

Ik heb bij mijn elite, in verschillende activiteiten waar ik mijn soundbar ook bij gebruik.
Een knopje op de AB toegewezen voor een functie alleen van de soundbar (subwoofer + en -)

Ik kan daar alles onderzetten voor elk apparaat. Zoiets ?

Tevens kan ik via het touchscreen bijvoorbeeld in een "music" activiteit, switchen
naar een ander apparaat, zoals de tv en dan daar mee rommelen.

Ik zie geen lastige dingen :)

[ Voor 22% gewijzigd door ppeterr op 29-05-2018 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

@Hulleman

Vraag mij af waarom je in de instellingen van je tv of receiver steeds moet zitten als je met een bepaalde activiteit bezig bent.

Maar ik kan met mijn Ultimate + hub
Naar apparaten gaan en daar apparaat specifiek instellingen doen.
Zo heb ik dan bepaalde functies die ik iets vaker gebruik achter niet gebruikte knoppen gezet.
Bv de gekleurde knoppen.
Zo ook voor mij HTPC Kodi setup.

@ppeterr
Had je een vraag of is dit een bevinding ?

[ Voor 6% gewijzigd door TRaSH op 29-05-2018 17:57 . Reden: Vraag/Bevinding ppeter ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Laatst online: 19:56
TRaSH schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:39:

@ppeterr
Had je een vraag of is dit een bevinding ?
uhhh...de bevinding is een toevoeging op het voorgaande ? Lees het nog eens :)

[ Voor 45% gewijzigd door ppeterr op 29-05-2018 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Weet iemand hoe je de INPUTS per device aangepast kan krijgen in de myHarmony software?
Nieuwe TV gekocht en ik heb een input teveel in de Harmony software en dus komen mijn inputs niet uit voor activiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

@schumi2004
Was dat niet met de software onder apparaten/devices ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
TRaSH schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 10:12:
@schumi2004
Was dat niet met de software onder apparaten/devices ?
Dat dacht ik ook maar zie het niet zitten.

In de oude software kon je de inputs makkelijk aanpassen maar met myHarmony software lijkt het niet te kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Okay ben ik daarmee in de war,
En de oude werkt niet meer bij jouw ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
TRaSH schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 10:34:
Okay ben ik daarmee in de war,
En de oude werkt niet meer bij jouw ?
Die werkt niet voor een Ultimate als Ik het goed heb.

Probleem is nu met die input teveel dat de Harmony er elke keer 1 naast zit, voor of erachter.
De Activity foppen door zelf de input te verschuiven werkte ook niet, nu heb ik nog niet alle opties geprobeerd maar zou niet zo moeten.

Het is zo'n Philips Android TV ding en logica in de inputs zit er ook niet in maar een scart aansluiting heeft ie zeker niet maar de software denkt van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hulleman schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:01:
Het vervelende van die harmony apparaten blijft dat ze binnen activiteiten pas snappen welke knop bij welk apparaat hoort.
Dat is de bedoeling ook : Meerdere apparaten binnen één Activiteit bedienen.

Wil je in het menu van een apparaat gaan rommelen dan kan je gewoon dat apparaat los selecteren.

Daarnaast kan je natuurlijk altijd nog knoppen die je niet gauw zal gebruiken als vaste knoppen van een los apparaat toewijzen zeg maar : Zo heb ik tijdens het TV kijken de Vooruit/Achteruit knoppen als Volume omhoog en Volume omlaag van het TV kastje toegewezen, omdat ik dat soms nodig heb :)
Nu heb ik een harmony hub + companion en dat vind ik vrij goed werken. Ik gebruik nagenoeg alleen maar activiteiten. Maar zodra je in het menu van je receiver/tv wilt prutsen is dat echt heel kansloos met die companion. Het kan met de app, maar die is super onlogisch ingedeeld. Schijn je aan te kunnen passen, maar kom op, ik ben een luie klant, regel die shit voor mij :P Het los bedienen van 4 AB's is voor mij soms nog sneller dan met die app te prutsen.
"Ik ben te lui om mijn apparaat goed te leren kennen dus geef ik de fabrikant de schuld!" :P

Maar ik vraag me dan ook af : Waarom heb je dan niet de 650/655 overwogen ?
Zelf ben ik ook niet echt kapot van de Hub en Companion meuk... Heb het idee dat ik daar een stukje overzicht zou missen wat ik met de oude 555 en nieuwere 650 wel heb :)
Hiervoor had ik een harmony one + Daar kon je in de AB zowel activiteiten als apparaten selecteren, volgens mij vergelijkbaar met de Elite. Maar bij die Harmony one + zat ik altijd zo te prutsen met dat dramatisch onlogisch ingedeelde touchscreen, dat ik het echt een slecht apparaat vond.
Toen had je dus gewoon de 555 moeten kopen ;)
Is de Elite een volwaardige vervanger van alle AB's? Kan ik daar heel simpel binnen activiteiten verschillende apparaten bedienen. Dus zowel in de settings van mijn receiver, als van mijn tv zaken aanpassen? Dat is met de companion niet mogelijk (wel met de app, maar dat vind ik niet wat).
Die lijkt dat wel te kunnen, maar die prijs zeg... pff! :/

Pagina: 1 ... 34 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.

Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony