[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 33 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:02
Ik heb de harmony companion incl hub besteld als opvolger voor m'n harmony 600.

Ik heb nog een oude Samsung TV met IR besturing. Kan die hub / ir blaster gewoon achter de TV staan om de TV aan/uit te zetten of moet deze perse voor de TV staan?

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 13:17
wilbert11 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:51:
Ik heb de harmony companion incl hub besteld als opvolger voor m'n harmony 600.

Ik heb nog een oude Samsung TV met IR besturing. Kan die hub / ir blaster gewoon achter de TV staan om de TV aan/uit te zetten of moet deze perse voor de TV staan?

Wat zijn jullie ervaringen?
Volgens mij kun je daar vooraf weinig van zeggen. Het weerkaatsen via de muur gaat prima bij mij dus de zender lijkt krachtig genoeg, maar het is ook afhankelijk van de ontvanger in je TV. Kortom: gewoon uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 04:18
Erik1805 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:59:
Ik heb een Harmony 900. Nu heb ik de activiteit TV kijken werkend ( TV, TVbox en soundbar aan)

Nu wil ik ook een activiteit maken zodat ik Netflix kan kijken. Dus TV op HDMI2, soundbar aan en TVbox uit. Ik krijg het niet voor elkaar. Als ik dat maak en erop klik gaat de TV weer uit. Ik kan het niet aanpassen. Iemand tips? Terwijl je TV kijkt met de TVbox moet je toch gewoon een andere activiteit kunnen kiezen?
Heb je HDMI CEC aanstaan? Meteen uitzetten, dat is een ramp, het werkt soms als je 2 apparaten hebt, het werkt bijna nooit als je meer dan 2 apparaten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:12
ikweethetbeter schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:01:
[...]

Heb je HDMI CEC aanstaan? Meteen uitzetten, dat is een ramp, het werkt soms als je 2 apparaten hebt, het werkt bijna nooit als je meer dan 2 apparaten hebt.
Sorry ben een beetje een leek op dit gebied. Hoe zet ik dat uit? Via de TV of via de harmony?

Alvast bedankt

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoardCrusher
Erik1805 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 16:21:
[...]

Sorry ben een beetje een leek op dit gebied. Hoe zet ik dat uit? Via de TV of via de harmony?

Alvast bedankt
TV, naamgeving is afhankelijk van je merk, bijv. bij Sony heet het "Bravia Sync" dus mocht je het niet in de menu's kunnen vinden dan kun je even googlen hoe CEC heet bij jouw TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
BoardCrusher schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 16:53:
[...]

TV, naamgeving is afhankelijk van je merk, bijv. bij Sony heet het "Bravia Sync" dus mocht je het niet in de menu's kunnen vinden dan kun je even googlen hoe CEC heet bij jouw TV
Heb het uitgezet. Nu gaat de TV box wel uit maar de TV schakelt niet naar HDMI2

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Erik1805 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 18:54:
[...]

Heb het uitgezet. Nu gaat de TV box wel uit maar de TV schakelt niet naar HDMI2
Dat moet je in de Harmony app instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
ikweethetbeter schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 22:37:
[...]

Dat moet je in de Harmony app instellen...
Ja klopt dat heb ik gedaan als activiteit maar dat doet iets dus niet. Ik puzzel nog even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Erik1805
Heb je de juiste bron ingesteld bij die activiteit? Kun je je HDMI bronnen direct kiezen, of gaat dat roulerend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
ikweethetbeter schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 15:26:
@Erik1805
Heb je de juiste bron ingesteld bij die activiteit? Kun je je HDMI bronnen direct kiezen, of gaat dat roulerend?
Ja heb ik. HDMI 2. Bronnen kiezen gaat roulerend. Door de bronnen heen lopen

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 14:30
Ik heb jaren geleden een harmony one+ AB gebruikt. Hierover was ik gemengd tevreden. De activiteiten vond ik top, maar het schakelen naar verschillende apparaten om de apparaten afzonderlijk te bedienen vond ik maar niks. Via de brakke touchscreen eerst een ander apparaat selecteren vond ik niet ideaal. Ik wil wel graag weer wat universeels en het liefst wat ik goed en makkelijk kan bedienen via meerdere apparaten. Een AB is prima, maar via een smartphone is helemaal top.
Ik gebruik:
- LG Oled C7 (CEC moet aan ivm ARC voor interne Netflix App voor de dolby vision ondersteuning)
- Marantz 5010
- Ziggo Horizonbox
- nvidia Shield 2017 model 16gb

De vragen die ik heb kan ik deels terugvinden in dit topic/via google, maar ik hoor graag jullie ervaringen over het volgende:
1) Is de Logitech Hub + companion een goede oplossing om bovenstaande apparaten te bedienen? De flymouse functie van de LG remote ben ik neem ik aan wel kwijt. Gaat CEC roet in het eten gooien?

2) Ik zie meerdere varianten van de hub (met en zonder companion AB) de losse hub bij coolblue kost € 114,95 de hub + companion zie ik voor € 89,95. Dat zijn dezelfde hubs met dezelfde functionaliteit? (Slechte koop alleen die hub)

3) Betekent dit dat ik alle apparaten met de smartphone kan bedienen? Werkt dit goed?

4) Wat is het verschil tussen de Hub en de Ultimate Hub?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hulleman schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 18:57:
Ik gebruik:
- LG Oled C7 (CEC moet aan ivm ARC voor interne Netflix App voor de dolby vision ondersteuning)
- Marantz 5010
- Ziggo Horizonbox
- nvidia Shield 2017 model 16gb

Gaat CEC roet in het eten gooien?
Ongetwijfeld dus ik zou je aanraden om ARC buitenspel te zetten en lekker die nVidia Shield TV voor Netflix te gebruiken :)

Voor de rest zou ik goed dit topic doorspitten, want er is een hoop over de hub en alle andere meuk gepost.
Zelf gebruik ik nog steeds een oude Harmony 555 en een wat nieuwere 650 wat voor mij prima is :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Hulleman
nero355 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 19:01:
[...]

Ongetwijfeld dus ik zou je aanraden om ARC buitenspel te zetten en lekker die nVidia Shield TV voor Netflix te gebruiken :)
Dat doe ik meestal ook, maar ik vind Dolby Vision mooier dan HDR. Vandaar dat ik de app op de tv soms gebruik. Zonder CEC werkt ARC niet.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Goeie aanbieding voor hub en kleine remote bij amazon.fr: https://www.amazon.fr/dp/B014GXQ3S4

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 17-02-2018 16:15 . Reden: Ref ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Hulleman schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 18:57:
2) Ik zie meerdere varianten van de hub (met en zonder companion AB) de losse hub bij coolblue kost € 114,95 de hub + companion zie ik voor € 89,95. Dat zijn dezelfde hubs met dezelfde functionaliteit? (Slechte koop alleen die hub)

3) Betekent dit dat ik alle apparaten met de smartphone kan bedienen? Werkt dit goed?
Google werkt bij mij vrij goed, maar ook Tweakers is vrij informatief. Kijk bijvoorbeeld hier:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/462214;498345;462215/

Deze 3 (Hub, Hub met Companion, Hub met Elite) zijn allemaal gebaseerd op dezelfde hub en hebben allemaal de mogelijkheid om je apparatuur te bedienen met een telefoon of tablet app.

Volgens mij heeft de Companion een beperking van 8 apparaten, en de ander 2 hebben een beperking van 15 apparaten. Zoek dat voor de zekerheid nog even na op de Logitech site.

Bedienen met een iPhone of iPad werkt goed, maar er gaat niks boven bedienen met een echte AB (Companion of Elite dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Hulleman schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 19:27:
Dat doe ik meestal ook, maar ik vind Dolby Vision mooier dan HDR. Vandaar dat ik de app op de tv soms gebruik. Zonder CEC werkt ARC niet.
Je zou je receiver als AV hub kunnen gebruiken, je Shield dus op je TV aansluiten, dan heb je geen ARC nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
ikweethetbeter schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:54:
[...]

Google werkt bij mij vrij goed, maar ook Tweakers is vrij informatief. Kijk bijvoorbeeld hier:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/462214;498345;462215/

Deze 3 (Hub, Hub met Companion, Hub met Elite) zijn allemaal gebaseerd op dezelfde hub en hebben allemaal de mogelijkheid om je apparatuur te bedienen met een telefoon of tablet app.

Volgens mij heeft de Companion een beperking van 8 apparaten, en de ander 2 hebben een beperking van 15 apparaten. Zoek dat voor de zekerheid nog even na op de Logitech site.

Bedienen met een iPhone of iPad werkt goed, maar er gaat niks boven bedienen met een echte AB (Companion of Elite dus).
Thnx voor de info. Heb de Hub met Companion nu besteld. 8 apparaten voor mij is prima. Maar eens spelen met die hub en Companion. In de toekomst kan ik altijd nog upgraden naar een Elite. Zie dat die Elite een touchscreen heeft, hetgeen mij bij de Harmony One+ niet beviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
ikweethetbeter schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:59:
[...]

Je zou je receiver als AV hub kunnen gebruiken, je Shield dus op je TV aansluiten, dan heb je geen ARC nodig!
Als ik de Shield rechtstreeks op de TV aansluit heb ik toch juist wel ARC nodig om het geluid via de receiver te laten lopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoardCrusher
Hulleman schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:05:
[...]

Als ik de Shield rechtstreeks op de TV aansluit heb ik toch juist wel ARC nodig om het geluid via de receiver te laten lopen?
Waarom zou je dat willen als je receiver al die (8!) HDMI-ingangen heeft? Zoals @ikweethetbeter zegt: receiver als hub gebruiken, shield daarop aansluiten lijkt mij de handigste optie.

en zoals @nero355 zegt: Netflix van de shield gebruiken, kun je CEC meteen helemaal uitzetten.

EDIT: owja, dolby vision. Nou ja, nog steeds Shield op receiver aansluiten, en dan om CEC heenwerken met je harmony

[ Voor 9% gewijzigd door BoardCrusher op 16-02-2018 16:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Hulleman schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:05:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, ik bedoel natuurlijk "als je je Shield op je receiver aansluit"...

Zo is je receiver je AV hub, al je audio en video wordt geschakeld via je receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
BoardCrusher schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:30:
[...]

Waarom zou je dat willen als je receiver al die (8!) HDMI-ingangen heeft? Zoals @ikweethetbeter zegt: receiver als hub gebruiken, shield daarop aansluiten lijkt mij de handigste optie.

en zoals @nero355 zegt: Netflix van de shield gebruiken, kun je CEC meteen helemaal uitzetten.

EDIT: owja, dolby vision. Nou ja, nog steeds Shield op receiver aansluiten, en dan om CEC heenwerken met je harmony
Ikweethetbeter zegt juist dat ik de shield via de tv aan moet sluiten. Je dacht toch niet dat ik een AV receiver heb en niet gebruik als hub. Uiteraard zijn al mijn apparaten aangesloten op de receiver en de receiver op de tv. Ik gaf alleen aan dat ik ARC soms gebruik voor de netflix app van de tv om op die manier Dolby Vision ondersteuning te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 18:35
Gewoon je tv via optical met je receiver aansluiten, dan mis je wel DD+, maar dan heb je in ieder geval geen last van de vaak slecht geïmplementeerde CEC van verschillende apparaten.

Movies: letterboxd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb zojuist een Harmony Hub in de slaapkamer gezet. De setup is vrij eenvoudig: TV, AppleTV. (En ook moet ik later nog een Ziggo ontvanger aansluiten.)

Ik zou graag alles via de Harmony app bedienen. En als het goed bevalt ook voor in de woonkamer een hub bestellen.

Wat me opvalt is dat ik de hub vanuit de app geen eigen naam kan geven. Dat lijkt me vervelend met meerdere hubs.

Ook valt me op dat ik geen toetsenbord kan gebruiken op de AppleTV. De pijltjestoetsen werken vreemdgenoeg niet op het AppleTV toetsenbord. Je kunt in theorie heel handig de hub via Bluetooth als toetsenbord koppelen. Dat lijkt ook te lukken. Maar als ik ergens het toetsenbord van de app wil gebruiken (youtube, netflix), dan blijkt telkens de bluetooth verbinding al verbroken te zijn. Hiermee is youtube op de AppleTV eigenlijk onbruikbaar.

Verder lijkt alles vlekkeloos te werken. Maar geen toetsenbord op AppleTV is erg onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Ik heb de hub vandaag gekregen en activiteiten aangemaakt, zoals tv kijken, shield en de ps4. Ben benieuwd hoe het toetsenbord vanuit de app werkt op de shield en dat met name in de verschillende apps, zoals youtube en netflix.

Ik gebruik ook nog wel eens de setupknoppen van mn receiver en tv om met instellingen te spelen/te checken wel signaal de receiver ontvangt. Volgens mij kan ik die knoppen niet lekker kwijt op de AB icm de verschillende activiteiten.
Edit: je kunt 2 commando’s per knop toevoegen. Dan kom ik er wel uit :)

Maar mooi apparaat. Ook prettig dat hue en nest goed worden ondersteund. Dat gaat hier ook nog wel komen.

De hub kan ook gordijnen bedienen begreep ik. Ik heb een rolluik met AB. Kan de harmony dat ook bedienen?

@KopjeThee
Via de app instellingen kan ik mijn hub een naam geven, zoals woonkamer/slaapkamer. Moet jij ook kunnen lijkt mij

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 17-02-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Hulleman schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 15:15:
@KopjeThee
Via de app instellingen kan ik mijn hub een naam geven, zoals woonkamer/slaapkamer. Moet jij ook kunnen lijkt mij
Bij app-instellingen zie ik alleen maar 4 aan/uit schakelaars, zoals "meldingen" en "scherm dimmen". Ik heb nog geen plek in de app gevonden om een hub te hernoemen.

Edit. Ik krijg de indruk dat het wel kan gelukkig, maar alleen voa de desktop software
https://support.myharmony.com/nl-us/rename-harmony-hub

[ Voor 15% gewijzigd door KopjeThee op 17-02-2018 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

desjaak909 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 08:48:
Gewoon je tv via optical met je receiver aansluiten, dan mis je wel DD+, maar dan heb je in ieder geval geen last van de vaak slecht geïmplementeerde CEC van verschillende apparaten.
Dat wil je sowieso niet, want zelfs normale Dolby en DTS signalen worden vaak tot 2.1 beperkt bij heel veel modellen :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
KopjeThee schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 15:55:
[...]

Bij app-instellingen zie ik alleen maar 4 aan/uit schakelaars, zoals "meldingen" en "scherm dimmen". Ik heb nog geen plek in de app gevonden om een hub te hernoemen.

Edit. Ik krijg de indruk dat het wel kan gelukkig, maar alleen voa de desktop software
https://support.myharmony.com/nl-us/rename-harmony-hub
Gebruik de harmony app op smartphone of tablet. Druk linksboven in op het menu > harmony setup > apparaten en activiteit toevoegen/wijzigen > afstandsbediening en hub > naam van hub.

Is er trouwens een optie om de AB alleen toe te wijzen aan een apparaat? Nu kan ik met de companion activiteiten instellen, waarbij geluid is toegewezen aan de receiver en bediening is toegewezen aan het apparaat waarmee ik tv kijk (navigeren/kanaal up/down), prima. Maar als ik in de activiteit tv kijken of shield kijken in de instellingen van mn receiver of tv zit, dan snapt de companion niet dat ik daarin wil navigeren en selecteren. Kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Hulleman schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:59:
[...]

Gebruik de harmony app op smartphone of tablet. Druk linksboven in op het menu > harmony setup > apparaten en activiteit toevoegen/wijzigen > afstandsbediening en hub > naam van hub.

Is er trouwens een optie om de AB alleen toe te wijzen aan een apparaat? Nu kan ik met de companion activiteiten instellen, waarbij geluid is toegewezen aan de receiver en bediening is toegewezen aan het apparaat waarmee ik tv kijk (navigeren/kanaal up/down), prima. Maar als ik in de activiteit tv kijken of shield kijken in de instellingen van mn receiver of tv zit, dan snapt de companion niet dat ik daarin wil navigeren en selecteren. Kan dit?
Thanks!

Wat betreft je vraag. Dat hangt misschien van je ab af. Op de harmony one kan je gewoon een apparaat selecteren, en dan bedien je alleen dat apparaat. Dan werkt het meestal zoals je zou verwachten. In de app kan dat volgens mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
KopjeThee schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:58:
[...]

Thanks!

Wat betreft je vraag. Dat hangt misschien van je ab af. Op de harmony one kan je gewoon een apparaat selecteren, en dan bedien je alleen dat apparaat. Dan werkt het meestal zoals je zou verwachten. In de app kan dat volgens mij ook.
Ik heb een companion en een harmony one+. Die one+ heeft kuren, maar is ook al 7 jaar oud. De companion kan volgens mij geen separate apparaten aansturen. De app kan dat wel, maar is minder handig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desjaak909
nero355 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 16:59:
[...]

Dat wil je sowieso niet, want zelfs normale Dolby en DTS signalen worden vaak tot 2.1 beperkt bij heel veel modellen :/
Dolby Digital en DTS zijn juist gewoon 5.1, ze hebben alleen een wat lagere bitrate dan DD+

Geen idee over welke modellen je het hebt die er dan weer stereo van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

desjaak909 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 01:24:
Dolby Digital en DTS zijn juist gewoon 5.1, ze hebben alleen een wat lagere bitrate dan DD+
Daar gaat het niet om :)

Heel veel mensen dachten vroeger bijvoorbeeld het volgende te kunnen doen :
- CI/CI+ module in gebruik voor kabel of satelliet TV.
- Optical Out naar de versterker voor Stereo EN Surround geluid.

Maar... dit werkte dus heel vaak niet :/

Gevolg : Toch maar dat %^_&($^_#%# kastje van UPC/Ziggo/Canaal Digitaal aansluiten via de HDMI op de versterker, want dan heb je dus wel Stereo EN Surround geluid!
Geen idee over welke modellen je het hebt die er dan weer stereo van maken?
Dit kwam vroeger voor bij zo'n beetje alle merken : Panasonic/Samsung/Sony/enz.

Het kan zijn dat er tegenwoordig sommige merken van mening zijn veranderd daarover, vanwege het Smart TV apps meuk gedeelte, maar ik gok dat als je meer dan 2.1 geluid wil je toch echt via ARC zal moeten werken indien de bron je TV zelf is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desjaak909
Dat gaat dan waarschijnlijk om oudere tv's, de huidige smart tv's kunnen dat namelijk prima

Ik krijg gewoon DD/DTS 5.1 door vanuit mijn netflix en amazon prime app, ook als ik een film via een HD rechtstreeks op mijn TV afspeel. TV kijk ik via kpn kastje rechtstreeks via receiver dus geen idee hoe dat met een interne kaart werkt. Dat op een LG 65b6 TV

[ Voor 15% gewijzigd door desjaak909 op 18-02-2018 05:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 12:16
Volgens mij kan een optische kabel toch geen DTS doorgeven :? Wel 5.1

Correctie:

Beide kabels kunnen 5.1-kanaals audio (Dolby Digital of DTS) doorsturen, maar houd er rekening mee dat optisch geen ondersteuning biedt voor HD-audioformaten als Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio in bitstream formaat, te vinden op Blu-ray discs. Hiervoor is de bandbreedte te klein, een probleem dat hdmi niet heeft.

[ Voor 70% gewijzigd door Grolsch op 18-02-2018 07:59 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desjaak909
Grolsch schreef op zondag 18 februari 2018 @ 07:57:
Volgens mij kan een optische kabel toch geen DTS doorgeven :? Wel 5.1

Correctie:

Beide kabels kunnen 5.1-kanaals audio (Dolby Digital of DTS) doorsturen, maar houd er rekening mee dat optisch geen ondersteuning biedt voor HD-audioformaten als Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio in bitstream formaat, te vinden op Blu-ray discs. Hiervoor is de bandbreedte te klein, een probleem dat hdmi niet heeft.
Maar ARC kan ook geen lossless audio doorsturen. Dus je mist met een optische kabel alleen DD+ en eventueel de lossy variant van Atmos. Voor lossless audio is eARC nodig

Zat nog een beetje rond te kijken en kwam de CEC removal adapters tegen, denk dat ik er daar maar een paar van bestel, dan gewoon weer ARC zonder CEC ipv optische kabel
https://www.onlinekabelshop.nl/hdmi-cec-killer

[ Voor 13% gewijzigd door desjaak909 op 18-02-2018 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Ik zit nog even te zoeken naar het AppleTV bluetooth keyboard issue met de Harmony Hub. Ik kom dit bij Logitech tegen
https://support.myharmony...-experience-with-apple-tv

Logitech wijst voor 4e gen naar Apple:
"Apple TV generations 1 (2007) and 4 (2015) don't allow Bluetooth keyboards to pair with them, including the keyboard used in the Harmony mobile app. "

Dat is vreemd, want die optie is er wel op de AppleTV. En het pairen lukt ook. Echter, als ik het wil gebruiken bij bv. Youtube, dan is de connectie weer verbroken. Ik begrijp niet waarom Logitech zo stellig naar Apple wijst.

Volgens Apple kan ik namelijk gewoon een Bluetooth toetsenbord koppelen
https://support.apple.com/nl-nl/HT202670
"Selecteer op Apple TV 4K of Apple TV (4e generatie) de optie 'Instellingen' > 'Afstandsbedieningen en apparaten' > 'Bluetooth'. Op eerdere modellen gaat u naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Bluetooth'. De Apple TV zoekt nu naar Bluetooth-accessoires in de buurt.
Selecteer uw toetsenbord."

Het is raar op die 4e gen AppleTV...Aangezien de AppleTV wel toetsenborden kan koppelen, neig ik naar een specifiek Harmony Hub/App compatabiliteit issue, maar Logitech ontkent..

[ Voor 6% gewijzigd door KopjeThee op 18-02-2018 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Foutje

[ Voor 99% gewijzigd door KopjeThee op 18-02-2018 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@KopjeThee
De ATV4 kan gewoon overweg met BT toetsenborden. Dit probleem ligt dus bij Logitech. En waar Logitech ook niet mee overweg kan, en naar anderen blijft wijzen, is met roaming 2,4 / 5 GHz wifi netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Is het mogelijk om via de harmony app tekst in te voeren voor een nvidia shield? Ik heb zitten googlen en er schijnt in de app een optie "activeer tekst invoer" te zijn, zodat je een toetsenbord in de app hebt om te kunnen typen op bepaalde apparaten. Ik kan die optie nergens in de app vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
Hulleman schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:24:
Is het mogelijk om via de harmony app tekst in te voeren voor een nvidia shield? Ik heb zitten googlen en er schijnt in de app een optie "activeer tekst invoer" te zijn, zodat je een toetsenbord in de app hebt om te kunnen typen op bepaalde apparaten. Ik kan die optie nergens in de app vinden.....
klopt, heb ik volgens mij want ik zie een toetsenbord icoontje in de harmony app bij de shield. Heb je je hub wel als toetsenbord gepaird met de shield via bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
maxtrash schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 18:36:
[...]

klopt, heb ik volgens mij want ik zie een toetsenbord icoontje in de harmony app bij de shield. Heb je je hub wel als toetsenbord gepaird met de shield via bluetooth?
Ja de hub en companion zijn als toetsenbord via BT gepaired met de shield. Zie in de app bij de shield geen toetsenbord icoontje. Hoe heb jij je shield met de harmony gelinkt? Ik als nvidia game console.

Edit: gevonden. Het zit bij mij in de activiteit “shield tv kijken” en niet in het apparaat “nvidia gameconsole”. Thnx iig!

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 20-02-2018 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Ha!

ik ben aan het kijken naar een universele afstandsbediening om de volgende zaken te bedienen:
Tv: sony kd-49xe7004
Soundbar: Sony HT-MT300
Ziggo (UPC) mediabox (geen horizon)
Playstation 4
(evt klik aan klik uit maar volgens mij heb je daar weer een bridge ala ics1000 voor nodig)

Ik twijfel tussen:Het grote verschil is volgens mij dat de companion verborgen (in kastje) apparatuur kan bedienen wat in mijn geval niet echt nodig is en dat er meer gebruik gemaakt kan worden van de app
De ultimate one heeft daarentegen een lcdscherm en kan meer scenario's aan.

de prijs scheelt een 10tje.
Is er iemand die voor dezelfde keuze heeft gestaan en wellicht zijn ervaring kan delen?

Meh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:13
dano_nl schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 09:40:
Ha!

ik ben aan het kijken naar een universele afstandsbediening om de volgende zaken te bedienen:
Playstation 4
(evt klik aan klik uit maar volgens mij heb je daar weer een bridge ala ics1000 voor nodig)

Ik twijfel tussen:Het grote verschil is volgens mij dat de companion verborgen (in kastje) apparatuur kan bedienen wat in mijn geval niet echt nodig is en dat er meer gebruik gemaakt kan worden van de app

Is er iemand die voor dezelfde keuze heeft gestaan en wellicht zijn ervaring kan delen?
Als je enkel die apparaten wil bedienen zal de Ultimate One voldoende zijn, wil je echter in de toekomst mogelijk meer zaken gaan bedienen, denk bijv. aan smart lampen (Hue bijv.) of andere smart home zaken, of integratie met een voice assistant (Google Home, Alexa, Apple Pod zal ook vast komen) dan wil je een versie hebben met een hub zoals de Companion of de Elite.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
dano_nl schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 09:40:
Ha!

Playstation 4

nog niet genoemd: persoonlijk zou ik voor een versie met hub gaan, aangezien je de afstandsbediening dan niet meer hoeft te richten. En je bent flexibeler naar de toekomst toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:03
Is het mogelijk om een 2e ab aan de Harmony hub te koppelen?
Ik heb namelijk al mijn apparatuur in de wandkast staan.
In de toekomst wil ik de garage tot mancave verbouwen. Deze zit aan de andere kant van mijn wandkast.
Ik ben van plan om mijn 2e receiver, tv en htpc erbij te plaatsen.
Het is dan de bedoeling om al deze apparatuur apart te bedienen met een 2e ab gekoppeld aan dezelfde hub als voor de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Marsman83 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:13:
Of je een tweede AB kunt koppelen weet ik niet, maar wat wel mogelijk is om je telefoon en/of tablet als (extra) AB te gebruiken.

Let op dat je wel een IR Blaster met draadje op de Hub moet aansluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Marsman83 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:13:
Ik heb namelijk al mijn apparatuur in de wandkast staan.
In de toekomst wil ik de garage tot mancave verbouwen. Deze zit aan de andere kant van mijn wandkast.
Ik ben van plan om mijn 2e receiver, tv en htpc erbij te plaatsen.
Het is dan de bedoeling om al deze apparatuur apart te bedienen met een 2e ab gekoppeld aan dezelfde hub als voor de woonkamer.
Ja dit kan, wel met de kanttekening dat je er uit mijn hoofd maar 1 met scherm kan hebben en volgens mij ook maar 1 zonder scherm, heb je er nu dus 1 met scherm moet je er 1 zonder scherm bijkopen. Heb je er nu een zonder scherm, koop er dan 1 met scherm bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Dennism schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 13:46:
[...]

Ja dit kan, wel met de kanttekening dat je er uit mijn hoofd maar 1 met scherm kan hebben en volgens mij ook maar 1 zonder scherm, heb je er nu dus 1 met scherm moet je er 1 zonder scherm bijkopen. Heb je er nu een zonder scherm, koop er dan 1 met scherm bij.
Ik heb een ab (zonder scherm) plus een tobo, dat werkt in ieder geval ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
[...]

Ok, als dat de enige beperking is.
Kan ik dan op beide afstandsbedieningen een andere activiteit actief hebben?

Aan de andere kan, een remote met scherm erbij is waarschijnlijk netzoduur als een nieuwe Companion met hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Marsman83 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 16:33:
[...]
Kan ik dan op beide afstandsbedieningen een andere activiteit actief hebben?
Nope.
Aan de andere kan, een remote met scherm erbij is waarschijnlijk netzoduur als een nieuwe Companion met hub.
Yup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ok, jammer. Dat wordt dan een 2e Companion met hub erbij halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:18
[...]

Ik heb atm 1 met scherm (Ultimate One) en een Companion en een Smart Home Control, dus 3 kunnen gewoon 😀

[ Voor 0% gewijzigd door MadDog11 op 04-03-2018 11:06 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
MadDog11 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:05:
[...]

Ik heb atm 1 met scherm (Ultimate One) en een Companion en een Smart Home Control, dus 3 kunnen gewoon 😀
Interessant, ik heb het nog even nagekeken en volgens Logitech zou het niet kunnen :P

Zie: https://support.myharmony.com/en-nl/harmony-add-on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:18
Apart, maar werkt hier gewoon, maar zijn wel een Companion en een Home Control en daar zijn vrijwel alle toetsen gelijk, dus vandaar dat het daarom wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Leuke aanbieding: Logitech Harmony Ultimate Remote Control and Hub voor €94,54
https://www.amazon.co.uk/dp/B00C80JFSS
Betalen kan alleen met creditcard. Als je dit doet in ponden kom je uit op deze prijs inclusief verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:16
Ik gebruik al enkele jaren een logitech harmony ultimate.
Sinds kort is voor al mijn activiteiten het geluid van soundbar als default veel te hoog (30).

is dit ergens aan te passen naar een lagere default (start-up) waarde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
pitchdown schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:46:
is dit ergens aan te passen naar een lagere default (start-up) waarde?
Per activity kun je in ieder geval 'volume down' als extra step aangeven. Mijn onkyo zelf heb ik op een fijn volume gezet bij aanzetten (dus niet geregeld via harmony), wellicht kan dat bij jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54
Ik ga er een beetje van uit dat je "default volume" inderdaad afhankelijk is van je apparatuur, niet van Harmony.

Op m'n vorige AV-receiver (Yamaha RX-V663) kon ik een system-wide startup volume opgeven.

Bij m'n huidige STR-DN1050 van Sony heb ik 1 van de "sound presets" zodanig aangepast dat hij geen enkele setting verandert, behalve volume op een bepaalde absolute waarde. Na het starten van activiteiten waar de AVR bij betrokken is, laat ik Harmony die preset aanroepen :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 18:00
is het normaal dat je aan loopproblemen hebt met de harmony companion? De setup herkende m'n philips hue en amazon fire tv's, kende m'n denon receiver en mijn toshiba tv moest ik handmatig toevoegen door op de hub te richten.

Mijn hue lampen kan ik aan en uitzetten, maar verder werkt er niets... heb bluetooth aan de fire tv gekoppeld, maar dat werkt niet. De tv wordt niet bediend, de receiver reageert niet op de hub, niet op de extra blaster en ook niet als ik de hub op een andere plek zet.

Oftewel, ik krijg het niet aan de praat. Is dit een normale gang van zaken of kan ik hem beter terugbrengen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
mediumdry schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 12:35:
is het normaal dat je aan loopproblemen hebt met de harmony companion? De setup herkende m'n philips hue en amazon fire tv's, kende m'n denon receiver en mijn toshiba tv moest ik handmatig toevoegen door op de hub te richten.

Mijn hue lampen kan ik aan en uitzetten, maar verder werkt er niets... heb bluetooth aan de fire tv gekoppeld, maar dat werkt niet. De tv wordt niet bediend, de receiver reageert niet op de hub, niet op de extra blaster en ook niet als ik de hub op een andere plek zet.

Oftewel, ik krijg het niet aan de praat. Is dit een normale gang van zaken of kan ik hem beter terugbrengen?
Basic vraag: je hebt alles in activities gezet, en deze activities ook getest?
'Verder werkt er niets', 'Dat werkt niet', 'Reageert niet' enz is niet echt duidelijk allemaal namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:05
Ik zie in dit topic dat het 7 jaar geleden was dat ik mijn Harmony One aangeschaft had. Ik gebruik hem nog steeds dagelijks met veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 18:00
ja, er zijn activities, maar ik heb het over het basic testen van apparaten als je ze in eerste instantie toevoegt. De tv en de receiver gaan niet aan en uit als je dat test.

Ik heb wel verder gewerkt, activities aangemaakt en aan knoppen toegevoegd, maar ook dan gebeurd er niets. De Hue lampen werken, maar verder kan ik niets met de afstandsbediening. Ik heb ook bij de activities aangegeven welk apparaat welke knoppen actief heeft. Niets werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 16:53

TRaSH

koffie ?

Ik heb het gevoel dat je hem niet goed instelt of gebruikt als ik je zinnen lees.
"Ik heb ook bij de activities aangegeven welke apparaat welke knoppen actief heeft"
Als je een activiteit toevoegt worden de knoppen vanzelf werkend/toegevoegd.
Evt kan je later een paar knoppen aanpassen voor wat andere dingen.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Sinds vandaag een Harmony Elite! Werkt allemaal mooi, app is kut op mijn iPhone 7 maar blijkbaar niet op de 6s. Vaag.

Maargoed. Alles ingesteld maar nogsteeds hey Caiway Entone Kamai 510 probleem, deze reageert niet. Jaartje terug al een topic gemaakt. Iemand een idee?

Logitech Harmony One i.c.m. Entone Kamai 515 (Caiway) - Hoe?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTaz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:24
Kecin schreef op zondag 18 maart 2018 @ 23:01:
Sinds vandaag een Harmony Elite! Werkt allemaal mooi, app is kut op mijn iPhone 7 maar blijkbaar niet op de 6s. Vaag.

Maargoed. Alles ingesteld maar nogsteeds hey Caiway Entone Kamai 510 probleem, deze reageert niet. Jaartje terug al een topic gemaakt. Iemand een idee?

Heb zelf deze Entone in gebruik en via Logitech hele goede support gekregen destijds. De truck bij mij was dat ik een extra power toggle diende in te stellen. Dus na de Entone Power on maak je een extra opdracht met waarde Ptoggle. Je hoeft geen vertraging in te stellen. Hoop dat dit bij jou ook werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

DutchTaz schreef op zondag 18 maart 2018 @ 23:11:
[...]

Heb zelf deze Entone in gebruik en via Logitech hele goede support gekregen destijds. De truck bij mij was dat ik een extra power toggle diende in te stellen. Dus na de Entone Power on maak je een extra opdracht met waarde Ptoggle. Je hoeft geen vertraging in te stellen. Hoop dat dit bij jou ook werkt.
Dat lijkt het buj mij niet te zijn. De decoder gaat aan. Nieta werkt, behalve:
- aan/uit
- opname starten
- decoder volume

Vreemd toch, haha. Thanks voor de tip in iedergeval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Kecin schreef op zondag 18 maart 2018 @ 23:26:
[...]

- aan/uit
- opname starten
- decoder volume

Logitech support bellen. Lossen ze zo voor je op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Wellicht een vraag die al honderd miljoen miljard keer gesteld is, maar ik kan het niet zo makkelijk in dit topic vinden. Ik heb een hub + companion en o.a. een Ziggo Horizonbox. De Horizonbox is prima te bedienen, maar ik mis wel één handige functie; de tv gids. Via het menu van de HB wel te bereiken, maar niet rechtstreeks via de "guide" knop. Aangezien de HB vooral via RF werkt kan ik em niks leren. Is er een knappe kop die de tv gids functie aan de knop "guide" op de companion AB heeft kunnen koppelen? Zo ja, hoe?

Ik heb de HB er als Horizon Box en als Samsung SMT-G7400 als apparaat gekoppeld. Beide apparaten lijken hetzelfde te werken voor de companion AB, maar beide geen directe "tv gids" knop.

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 19-03-2018 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Kecin schreef op zondag 18 maart 2018 @ 23:26:
[...]

- aan/uit
- opname starten
- decoder volume

Originele remote heb je niet meer? Anders leer je het correcte commando zelf even in op je Elite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hulliee schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:17:
[...]

Logitech support bellen. Lossen ze zo voor je op.
Ben benieuwd hoe. Heb al veel Harmonys geïnstalleerd en dit is het enige product dat ik niet aan het werk kan krijgen. Zal het eens proberen.
schumi2004 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:21:
[...]

Originele remote heb je niet meer? Anders leer je het correcte commando zelf even in op je Elite.
Heb ik. Inlezen kom ik niet verder dan aan/uit. De rest van de signalen worden niet opgepikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hulleman schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:47:
De Horizonbox is prima te bedienen, maar ik mis wel één handige functie; de tv gids. Via het menu van de HB wel te bereiken, maar niet rechtstreeks via de "guide" knop. Aangezien de HB vooral via RF werkt kan ik em niks leren. Is er een knappe kop die de tv gids functie aan de knop "guide" op de companion AB heeft kunnen koppelen? Zo ja, hoe?
Je kan toch per knop een functie instellen door die te kiezen uit een lijst van commando's in de Logitech software zelf :?

- https://support.myharmony...al-buttons-on-your-remote
- https://blog.logitech.com...works-on-the-harmony-300/
- http://forum.flirc.tv/ind...ile-logitech-harmony-200/
- https://www.howtogeek.com...-logitech-harmony-remote/
Stukje scrollen, staat de 650 afgebeeld die ik ook heb met het Menu ernaast zoals ik het ken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
nero355 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:24:
[...]

Je kan toch per knop een functie instellen door die te kiezen uit een lijst van commando's in de Logitech software zelf :?

- https://support.myharmony...al-buttons-on-your-remote
- https://blog.logitech.com...works-on-the-harmony-300/
- http://forum.flirc.tv/ind...ile-logitech-harmony-200/
- https://www.howtogeek.com...-logitech-harmony-remote/
Stukje scrollen, staat de 650 afgebeeld die ik ook heb met het Menu ernaast zoals ik het ken :)
Dat klopt. De guide commando is ook netjes gekoppeld aan de guide knop. Alleen dan gebeurd er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kecin schreef op zondag 18 maart 2018 @ 23:01:

En inmiddels is de bluetooth verbroken met de nVidia Shield (?).

Ik kan wel via de Harmony app de Shield bedienen maar niet via de afstandsbediening, die geeft lekker aan geen netwerk te hebben bij info. De hub heeft dat overduidelijk wel gezien de app gewoon werkt. Mên, die Harmony One+ was nog eens makkelijk :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Kecin schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:16:
[...]

<knip>

Heb ik. Inlezen kom ik niet verder dan aan/uit. De rest van de signalen worden niet opgepikt.
Niet opgepikt, das gek? De originele remote werkt wel?

Werkt het ook niet als je het IR pad afdekt met een boek of IR's in de uiteinde van wc/keuken rolletje stopt om het IR pad te beschermen van invloeden van buitenaf? Andere batterijen om het zenden een boost te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

schumi2004 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 07:48:
[...]

Niet opgepikt, das gek? De originele remote werkt wel?

Werkt het ook niet als je het IR pad afdekt met een boek of IR's in de uiteinde van wc/keuken rolletje stopt om het IR pad te beschermen van invloeden van buitenaf? Andere batterijen om het zenden een boost te geven?
Dat werkt helaas ook niet. De originele Caiway remote werkt wel goed om de decoder te bedienen. Het inleren doe ik in een andere ruimte. De afstandsbediening van Caiway is zo’n universele ook, wat het mogelijk maakt om ook je tv te bedienen. Dat heb ik niet ingesteld.

Erg vreemd allemaal. Het lijkt haast of aan/uit via IR gaat en zenderwissels via RF :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Kecin
Wat gebeurt er als je de hub pal voor het apparaat zet wat je moet bedienen, werkt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

ikweethetbeter schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:03:
@Kecin
Wat gebeurt er als je de hub pal voor het apparaat zet wat je moet bedienen, werkt het dan wel?
Ook niet, heb ook de blasters er al voorgelegd enzo. Alleen aan/uit, record, en volume. De rest van de knoppen werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@Kecin

Misschien heb je inderdaad pech en een verklaring waarom het niet werkt:
https://caiway.gebruikers...618&rowstart=10#post_4702

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

schumi2004 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:53:
@Kecin

Misschien heb je inderdaad pech en een verklaring waarom het niet werkt:
https://caiway.gebruikers...618&rowstart=10#post_4702
Dank voor het zoeken! Ik had deze ook gevonden. Ik heb weer echter niet de afstandsbediening met QWERTY toetsenbord, maar de kans is zeer aannemelijk dat ze inderdaad ook voor deze Entone Kamai 510 een eigen firmware draaien. De Vodafone variant werkt probleemloos :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Toch niet al een ticket aangemaakt bij Logitech? Wellicht hebben die toch een oplossing voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb sinds kort een pricewatch: LG 49UJ635V Zwart. Prima TV!

Maar ... als ik de versterker en TV aanslinger via mijn Harmony One dan wil ik het geluid op de TV uitzetten en vice versa. Nu zit daar wel een optie voor op, maar dat is tig keer klikken. Iemand een idee of het wat makkelijker kan? (Via de IR een-en-ander opvangen schiet niet op, dat zijn te veel kliks.)

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 22-03-2018 12:49 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

2 activiteiten aanmaken als je de ene keer geluid van je TV wilt en de andere keer met je versterker.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
TRaSH schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:01:
2 activiteiten aanmaken als je de ene keer geluid van je TV wilt en de andere keer met je versterker.
Dat is het makkelijke deel ;)

Maar deze TV heeft niet 1 knop om te schakelen tussen de TV-speaker of het geluid op mijn versterker. Daar moet ik dus tig keer voor klikken. Als ik de versterker dus aanslinger, dan moet ik op de TV nog aangeven dat het geluid naar de versterker moet en niet naar de TV-speaker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

De beste oplossing is het geluid altijd via de versterker te laten lopen.
De speakers van de TV klinken toch nergens naar.
(Als je zegt dat ze wel goed klinken dan zegt het meer over je huidige (surround) set ;) )
Via ARC aangesloten of anders ?
Wat moet je nu doen om geluid te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

TRaSH schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:17:
This ^^^^

Sinds ik een versterker heb zijn de TV speakers nooit meer aan geweest :)
(Als je zegt dat ze wel goed klinken dan zegt het meer over je huidige (surround) set ;) )
_O- :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
pven schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:20:
[...]

Maar deze TV heeft niet 1 knop om te schakelen tussen de TV-speaker of het geluid op mijn versterker. Daar moet ik dus tig keer voor klikken. Als ik de versterker dus aanslinger, dan moet ik op de TV nog aangeven dat het geluid naar de versterker moet en niet naar de TV-speaker.
En als je CEC aanzet? Mijn receiver schakelt automatisch over naar TV audio (ARC) als de tv aan gaat zodra CEC op beide apparaten is ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Probleem is volgens mij dat het geluid van de TV uit moet dan en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
TRaSH schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 17:04:
Probleem is volgens mij dat het geluid van de TV uit moet dan en vice versa.
Precies

En ik heb geen knop om dat makkelijk te wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

@pven
Zou je nog kunnen reageren op mijn vragen eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
TRaSH schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:17:
Mijn kinderen boeit de kwaliteit niet zo, als er maar geluid uit komt. Ik wil wat beter geluid, vandaar dat ik makkelijk wil kunnen switchen. ;)
Via ARC aangesloten of anders ?
Optische audio. Mijn (ietwat verouderde versterker) ondersteunt geen HDMI-audio, alleen HDMI-passthru.
Wat moet je nu doen om geluid te krijgen ?
TV aan, versterker aan, kanalen enzo instellen. Daarna op de TV via instellingen, een paar keer knopje beneden, en een paar keer knopje links/rechts instellen dat het geluid via optische audio of juist alleen via deTV-speaker moet verlopen. Dit is niet te automatiseren omdat die instelling van het geluid of op TV-speaker staat, of op optische audio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

@pven
Ja ik zou toch zeggen lekker over de versterker alles.
Zo deed ik het met mijn dochter toen ze 4 was ook altijd.
Dat is het voordeel van een harmony.
1 druk op de activiteiten en alles gaat aan op het juiste ingang/kanaal.
(Dan kunnen ze al vroeg leren wat goed geluid is ;) )
Ik zelf zou het even niet weten of het via een omweg kan zoals jij het wilt.
Je zou het evt op de Nederlandse user support forum kunnen vragen of het mogelijk is.
https://www.harmony-forum.nl
Helaas gaat deze informatie/kennis eind van het jaar verloren.
Een andere optie zou zijn om logitech zelf te vragen.
Persoonlijk zou ik beginnen met optie 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Eeg goeie deal voor mensen die nog een hub zoeken:
Logitech Harmony Companion Afstandsbediening & Hub @ Amazon €68,76

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:38
TRaSH schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 07:57:
@pven
Ja ik zou toch zeggen lekker over de versterker alles.
Zo deed ik het met mijn dochter toen ze 4 was ook altijd.
Dat is het voordeel van een harmony.
1 druk op de activiteiten en alles gaat aan op het juiste ingang/kanaal.
(Dan kunnen ze al vroeg leren wat goed geluid is ;) )
Ik zelf zou het even niet weten of het via een omweg kan zoals jij het wilt.
Je zou het evt op de Nederlandse user support forum kunnen vragen of het mogelijk is.
https://www.harmony-forum.nl
Helaas gaat deze informatie/kennis eind van het jaar verloren.
Een andere optie zou zijn om logitech zelf te vragen.
Persoonlijk zou ik beginnen met optie 1.
Ze kunnen ook al vroeg leren om om te gaan met energie en dan is alleen de TV aan voor Dora of whatever voldoende...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54
pven schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:20:
[...]

Ik zat/zit ook met dit probleem.

De TV heeft voor journaal en de meeste programma's een meer dan prima geluid, maar soms wil ik (tijdens het TV kijken) makkelijk de HIFI erbij aan kunnen zetten en dan het TV geluid uit.

HDMI-CEC en ARC boden helaas geen soelaas. Weliswaar kan je dan vrij makkelijk de AVR inschakelen, waarbij de TV dan automatisch merkt dat er een AVR aan is en hij de interne speaker uitschakelt. Maar het gaf ook ongewenste bij-effecten. Bijvoorbeeld: Als ik alleen audio wil hebben over de AVR, dan gaat de TV ook automatisch aan. Of andersom: Als ik als laatste TV had gekeken met de AVR aan en ik wil nu alleen de TV aan, dan gaat dus onnodig eerst ook nog de AVR aan.

Uiteindelijk heb ik het opgelost met 2 losse activiteiten, en dan op beide activiteiten een 'reeks' (macro) geprogrammeerd om via het menu van de TV de audio uitvoer te veranderen. Bij mijn Sony is dat gelukkig slechts een klik of 6 en omdat deze TV nog niet al te veel smart meuk heeft is de reactiesnelheid/betrouwbaarheid dermate goed dat dit eigenlijk prima gaat :). En het gaat ook sneller dan dat ik zelf zou kunnen klikken :P.

Als dat niet gaat, dan ziet er toch niets anders op dat óf iedere keer zelf klikken, of (dat deed ik voorheen ook wel) eerst het volume op de TV helemaal zacht draaien en dan switchen naar de activiteit met AVR erbij :P.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Laatst online: 19:56
Hey, ik heb zojuist een elite naar binnen gesleept hier.
En mij eerste indruk is goed! Alles werkt, en lekker simpel in te stellen.
Zal vast wat tweak werk tegenkomen, en wellicht wat nadelen....maar die vind ik nu nog niet.

Maar, de vraag - Iemand hier de de Amazon Alexa dot er aan heeft gekoppeld ?

Ik stel mij zo voor, dat als ik een dot zou koppelen, aan de elite. Ik de akties van de remote
met mijn stem kan uitvoeren. Maar tevens zou het leuk zijn om bijvoorbeeld muziek
te spelen, over mijn soundbar, via deezer....

Iemand wat te vertellen over de elite, en de alexa dot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
ppeterr schreef op maandag 2 april 2018 @ 17:35:
Hey, ik heb zojuist een elite naar binnen gesleept hier.
En mij eerste indruk is goed! Alles werkt, en lekker simpel in te stellen.
Zal vast wat tweak werk tegenkomen, en wellicht wat nadelen....maar die vind ik nu nog niet.

Maar, de vraag - Iemand hier de de Amazon Alexa dot er aan heeft gekoppeld ?

Ik stel mij zo voor, dat als ik een dot zou koppelen, aan de elite. Ik de akties van de remote
met mijn stem kan uitvoeren. Maar tevens zou het leuk zijn om bijvoorbeeld muziek
te spelen, over mijn soundbar, via deezer....

Iemand wat te vertellen over de elite, en de alexa dot ?
Dat ding heeft een hub toch? Ja dan kun je alexa eraan koppelen, mits je een usa amazon account neemt. Alexa hoort niet thuis in dit topic, kijk daarvoor hier: Amazon Echo: bedien je huis spraakgestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 10:08
Iemand ervaring met een Harmony in combinatie met een Sony TV ? Ik heb een KD-65XE9305 gekocht maar mijn Harmony 650 werkt toch niet helemaal lekker hiermee. Vaak worden keypresses niet gezien. Repeat staat op 3 in MyHarmony en da's ook het maximum dat mogelijk is. De Sony afstandsbediening zelf werkt wel perfect, maar heeft dan weer een heel nauwe hoek en je moet dus mooi naar de TV richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:03

JoeZuCK

_Fonz > all.

Zou nu met Sonos api moeten werken.

[ Voor 6% gewijzigd door JoeZuCK op 11-04-2018 21:26 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:01
Zijn er meer Tweakers die sinds de laatste firmware-update last hebben van een niet goed werkende Logitech Harmony?

Ik gebruik mijn Harmony Companion (+HUB) i.c.m. een Sony XE9005 en dat heeft altijd goed gewerkt, tot de laatste update. Als ik nu de Netflix-activiteit start gaat de tv netjes aan, dimmen de lampen (HUE), maar duurt het erg lang voordat de tv overschakelt naar Netflix, remote reageert dan ook niet. Na een halve minuut zie ik dan aan het lampje van de tv dat hij opeens veel input krijgt en springt dan pas over naar Netflix.

Wat kan ik hier aan doen? Ik heb al naar de vertraging instellingen gekeken, maar daar zie ik niets gek.

Trouwens, ook het aansturen van andere apparaten werkt nu niet helemaal lekker. Soms schakelt mijn optische switch niet helemaal goed. Dan moet ik via de Harmony-app de shakel forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 10:08
Yonix schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 23:30:
Na een halve minuut zie ik dan aan het lampje van de tv dat hij opeens veel input krijgt en springt dan pas over naar Netflix
Wat kan ik hier aan doen? Ik heb al naar de vertraging instellingen gekeken, maar daar zie ik niets gek.
Ik heb geen weet van een fw update, maar met mijn nieuwe XE9305 was er ook direct een probleem met mijn Harmony 650. Was bij mij ook dat de default Netflix activity enorm lang duurde terwijl er op TV niets gebeurde. Heb het opgelost door mijn eigen activity te maken met Power On + Netflix button presses en dat werkte wel direct zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:01
Twixie schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 23:39:
[...]

Ik heb geen weet van een fw update, maar met mijn nieuwe XE9305 was er ook direct een probleem met mijn Harmony 650. Was bij mij ook dat de default Netflix activity enorm lang duurde terwijl er op TV niets gebeurde. Heb het opgelost door mijn eigen activity te maken met Power On + Netflix button presses en dat werkte wel direct zoals het hoort.
Het lijkt wel of het probleem hier erger wordt. Nu reageren de volumeknoppen ook niet meer als ik het volume wil regelen van mijn Sonos-setup. :S En dat allemaal sinds de firmware update ...
Pagina: 1 ... 33 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.

Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony