[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 32 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 16:53

TRaSH

koffie ?

@rens-br
Dus die eerste optie in mijn laatste screenshot heb jij niet in MyHarmony ?
Want dat is het zelfde wat in die link van jouw beschreven staat.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
TRaSH schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:44:
@rens-br
Dus die eerste optie in mijn laatste screenshot heb jij niet in MyHarmony ?
Ja klopt, die ontbreekt, vreemd genoeg, inderdaad bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:34

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 04:18
Inderdaad, een hele mooie deal! Het is dat ik er al één heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:18
Bedankt voor de tip. Zojuist maar besteld. Al langer over nagedacht, maar wilde een aanbieding afwachten aangezien ik hem anders te duur vond. Helaas de aanbieding van Gravis.de afgelopen zomer gemist. Had al zo’n vermoeden dat ie met Black friday weer goedkoper zou zijn.

Hopelijk vervangt die straks alle afstandsbedieningen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
TheKerremenke schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 22:29:
[...]

Bedankt voor de tip. Zojuist maar besteld. Al langer over nagedacht, maar wilde een aanbieding afwachten aangezien ik hem anders te duur vond. Helaas de aanbieding van Gravis.de afgelopen zomer gemist. Had al zo’n vermoeden dat ie met Black friday weer goedkoper zou zijn.

Hopelijk vervangt die straks alle afstandsbedieningen.
Ik gebruik hier al jaren een Logitech Harmony 555, de overstap naar de Elite is een cadeautje voor mezelf. Ik ben er van overtuigd dat je er erg blij mee zult zijn. Het instellen aan het begin is even wat werk, maar hier in huis zijn de oude afstandsbedieningen al een paar jaar niet uit de la gekomen ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

posttoast schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 09:34:
Het instellen aan het begin is even wat werk, maar hier in huis zijn de oude afstandsbedieningen al een paar jaar niet uit de la gekomen ;)
Hier ligt de Harmony 895 helaas echter al een hele tijd stof te vangen, we gebruiken de losse afstandsbedieningen al weer een hele tijd. Mijn moeder kreeg het regelmatig voor elkaar 1 apparaat wel en 1 niet aan te krijgen (vermoedelijk door niet goed te richten) na het uitvoeren van een van de activiteiten en dat los je niet met 1 druk op de knop op :/ , leg een a-technisch iemand maar eens uit hoe je door menu's op de afstandsbediening heen moet om zoiets op te lossen :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:20
Raven schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 10:39:
[...]

Hier ligt de Harmony 895 helaas echter al een hele tijd stof te vangen, we gebruiken de losse afstandsbedieningen al weer een hele tijd. Mijn moeder kreeg het regelmatig voor elkaar 1 apparaat wel en 1 niet aan te krijgen (vermoedelijk door niet goed te richten) na het uitvoeren van een van de activiteiten en dat los je niet met 1 druk op de knop op :/ , leg een a-technisch iemand maar eens uit hoe je door menu's op de afstandsbediening heen moet om zoiets op te lossen :+
Ik heb laatst een Harmony Hub aangeschaft, daarmee is richten verleden tijd geworden :)
De hub stuurt in alle richtingen de infrarood signalen door en die weerkaatsen dan weer terug middels muren en meubulair. Tevens heeft de hub ook nog een extra infrarood sensor die je in een kastje kunt stoppen om de apparaten die daar verborgen staan te bedienen. Een aanrader! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

jamas schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 11:06:
[...]

Ik heb laatst een Harmony Hub aangeschaft, daarmee is richten verleden tijd geworden :)
De hub stuurt in alle richtingen de infrarood signalen door en die weerkaatsen dan weer terug middels muren en meubulair. Tevens heeft de hub ook nog een extra infrarood sensor die je in een kastje kunt stoppen om de apparaten die daar verborgen staan te bedienen. Een aanrader! :Y
"De Harmony Hub tovert uw smartphone of tablet om tot een universele afstandsbediening. "

* Raven mompelt iets over een Bea-Fon SL570 en een tablet dat zo oud is dat er geen apps meer geïnstalleerd kunnen worden i.v.m. te oud OS. De Harmony Hub is in dit geval geen optie dus :P , al zet ik 'm wel even bij de bookmarks.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 13:17
Raven schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 11:25:
[...]

"De Harmony Hub tovert uw smartphone of tablet om tot een universele afstandsbediening. "

* Raven mompelt iets over een Bea-Fon SL570 en een tablet dat zo oud is dat er geen apps meer geïnstalleerd kunnen worden i.v.m. te oud OS. De Harmony Hub is in dit geval geen optie dus :P , al zet ik 'm wel even bij de bookmarks.
je kunt de hub inderdaad gebruiken met een smartphone, maar ik heb er zelf een companion bij en daar ben ik ERG blij mee. App kan ik wel gebruiken maar dat is echt in uiterste nood (lees: ik zit op de bank, heb wel mijn telefoon in de buurt maar zou moeten opstaan voor de companion)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:01
Kleine vraag: ik ben geïnteresseerd in de Logitech Harmony Ultimate One. Is het mogelijk om deze afstandbediening ook te gebruiken als afstandsbediening voor mijn optical switch van König?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BoardCrusher schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 11:59:
[...]

je kunt de hub inderdaad gebruiken met een smartphone, maar ik heb er zelf een companion bij en daar ben ik ERG blij mee. App kan ik wel gebruiken maar dat is echt in uiterste nood (lees: ik zit op de bank, heb wel mijn telefoon in de buurt maar zou moeten opstaan voor de companion)
Genoteerd, die moet ik onthouden :) Al is het wel wat prijzig :P

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoardCrusher
Yonix schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:56:
Kleine vraag: ik ben geïnteresseerd in de Logitech Harmony Ultimate One. Is het mogelijk om deze afstandbediening ook te gebruiken als afstandsbediening voor mijn optical switch van König?
Kun je hier opzoeken: https://support.myharmony.com/en-us/compatibility. Even snel gegoogled: als ik bijvoorbeeld type KNASW2504 invul, geeft ie aan dat die inderdaad compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
BoardCrusher schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 19:47:
[...]

Kun je hier opzoeken: https://support.myharmony.com/en-us/compatibility. Even snel gegoogled: als ik bijvoorbeeld type KNASW2504 invul, geeft ie aan dat die inderdaad compatible is.
Thanks! Heb inmiddels een Companion gehaald en ben hem nu aan het instellen.

Één ding wat nog niet werkt: met de Harmony mijn tv/Xbox bedienen (menu selecteren, navigeren, volume etc.). Moet ik daarvoor de ir-blaster aan de hub gekoppeld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
Yonix schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 19:54:
[...]

Thanks! Heb inmiddels een Companion gehaald en ben hem nu aan het instellen.

Één ding wat nog niet werkt: met de Harmony mijn tv/Xbox bedienen (menu selecteren, navigeren, volume etc.). Moet ik daarvoor de ir-blaster aan de hub gekoppeld hebben?
Nee, de hub zendt zelf ook IR uit. Positionering zou een issue kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
BoardCrusher schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 19:58:
[...]

Nee, de hub zendt zelf ook IR uit. Positionering zou een issue kunnen zijn?
De hub staat op het (open) tv-meubel, onder de tv die aan de muur hangt. Zie ik een instelling over het hoofd?

Edit: Nevermind, alles werkt inmiddels naar behoren. _/-\o_ De afstandsbediening is nu al het geld meer dan waard. O+

[ Voor 17% gewijzigd door Yonix op 25-11-2017 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

posttoast schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 09:34:
Ik gebruik hier al jaren een Logitech Harmony 555, de overstap naar de Elite is een cadeautje voor mezelf.
Wat ga je nu doen met die 555 en in welke staat verkeert die ? O-) ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
nero355 schreef op zondag 26 november 2017 @ 02:16:
[...]

Wat ga je nu doen met die 555 en in welke staat verkeert die ? O-) ;)
Hahaha die gaat niet op Vraag & Aanbod ;) Dikke kans dat ie bv naar mijn ouders gaat. Hij is dan ook wel aardig versleten inmiddels.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Vraagje over de Harmony Companion: kan ik van profielen switchen 'on the spot' of ik moet ik eerst het huidige profiel + apparaten afsluiten en dan het nieuwe profiel starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Yonix schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:09:
Vraagje over de Harmony Companion: kan ik van profielen switchen 'on the spot' of ik moet ik eerst het huidige profiel + apparaten afsluiten en dan het nieuwe profiel starten?
Ik sluit nooit af : De remote kijkt wat er moet gebeuren en doet dat gewoon zonder enig probleem :)

In mijn geval de 650, maar kan me niet voorstellen dat de rest anders werkt in dat opzicht!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 04:18
Yonix schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:09:
Ik neem aan dat je activiteiten bedoelt? Nee, dat hoeft niet met een Companion. Het voordeel is dat als je bv activiteit kiest die net als je huidige activiteit je receiver nodig heeft, dat je receiver dan niet uitgeschakeld wordt, wat weer "opstarttijd" scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:41
Zo die Harmony Elite is wel een fijn ding zeg! Ik kan eindelijk mijn kastjes dicht laten bij het bedienen van mijn apparatuur. Super! :)
Normaal moest ik altijd naar de kast toelopen en het deurtje open doen. Vervolgens apparatuur bedienen en daarna kastje weer dicht omdat het kastdeurtje voor mijn centerspeaker schuift. Nu hoeft dat niet meer! _/-\o_

Aangeschaft voor ~155 euro tijdens Black Friday. Ik bedien er mijn tv mee, receiver, Mede8er, Telfort DVR, PS4 Pro en Chromecast. Ook fijn dat deze dus IR, RF en Bluetooth doet. Nu kan ik eindelijk alles koppelen aan de Logitech.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 12:26
Ik heb een standalone Harmony Hub (dus geen Logitech AB erbij).

Opstelling is nu zo: de tv met zijn poot staat op een tv meubel en daaronder mijn Telfort kastje (links) en de Hub (rechts). "Meestal" werkt de Hub wel, maar gebeurd helaas wel regelmatig dat de tv en/of Telfort niet aan gaan. Dat werkt niet ideaal, zeker niet voor de WAF factor...

Kan dit aan de opstelling liggen? Bijvoorbeeld de Hub elders in huis plaatsen, in een kast tegenover de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Wellicht weet iemand het hier ik krijg het namelijk niet meer gevonden (en heb gezien dat het kan)
Ik wilde graag mijn touchscreen scherm aanpassen dat deze default op numerieke toetsen staat ipv custom keys of mousepad.
Ik heb het ergens voorbij zien komen met het idee dat doe ik later wel maar kan het nergens meer vinden.
Weet iemand hier waar dat onder zit?
Harmony Ultimate Hub

Moet dus gewoon met de remote zelf.
Wat dat betreft is het configureren van een Harmony niet altijd even logisch 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 04-12-2017 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
De kinderen hebben laatst m'n Harmony One+ laten vallen. Nu is helaas het touch scherm gebarsten. Werkt nog wel naar behoren maar kunt nagenoeg niets meer lezen.
Logitech repareert dit niet, een vervangend scherm is wel te krijgen maar kost ook +/- 50 euro

nu zag ik de Harmony Elite Hub voor €159 (165 incl verzending) https://www.amazon.it/gp/product/B014GXQOJ2

blijft een hoop geld dus twijfel een beetje, maar is dit ten opzichte van de One echt een flinke verbetering?

Enige wat ik nu niet kan bedienen is mijn gashaard en de PS4, maar op zich is dat niet zo'n ramp vind ik

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShApeBE
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-09 07:43
Aangezien ik met black friday de meeste deals gemist heb door een trip in het buitenland. Nu toch via de link hierboven een elite besteld.
Ik was van plan om dit weekend een companion te bestellen, gelukkig nu dus deze deal gezien.
Wou sowieso liever een elite, maar € 230 was met toch een beetje teveel. (op black friday had ik deze nog op € 200) gezien.

Steam: ShApeBE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

Zijn er nog mensen die de Harmony One+ icm de oude Harmony Remote Software v7.x gebruiken :?

Ik krijg binnenkort de Nvidia Shield PRO binnen en wil deze op de remote toevoegen maar de Harmony Remote Software v7.x is natuurlijk zo oud dat het apparaat niet bekend is.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
JB schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:50:
Zijn er nog mensen die de Harmony One+ icm de oude Harmony Remote Software v7.x gebruiken :?

Ik krijg binnenkort de Nvidia Shield PRO binnen en wil deze op de remote toevoegen maar de Harmony Remote Software v7.x is natuurlijk zo oud dat het apparaat niet bekend is.
En volgens mij kun je de Shield ook niet met deze remote (One+) bedienen daar de Shield geen IR remote ondersteund maar alleen bluetooth

https://support.myharmony...rience-with-nvidia-shield

/edit:
Net even geprobeerd (heb namelijk nog een 525 welke de 7.x software gebruikt, en de Shield staat er wel tussen onder Gameconsole.

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 07-12-2017 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

schumi2004 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:38:
[...]

En volgens mij kun je de Shield ook niet met deze remote (One+) bedienen daar de Shield geen IR remote ondersteund maar alleen bluetooth

https://support.myharmony...rience-with-nvidia-shield
Vandaar dat ik de PRO bestel. Die heeft wel een IR reciever.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
JB schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:39:
[...]

Vandaar dat ik de PRO bestel. Die heeft wel een IR reciever.
|:( Sorry, gemist maar dan zou het moeten werken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

schumi2004 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:40:
[...]

|:( Sorry, gemist maar dan zou het moeten werken lijkt me.
No worries :)

De link die je post is overigens ook de MyHarmony software. Ik gebruik nog de Harmony Remote Software en ben dus benieuwd of mensen het daarmee aan de praat hebben zonder alles handmatig te moeten doen met "IR leren".

[ Voor 15% gewijzigd door JB op 07-12-2017 20:46 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
JB schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:45:
[...]

No worries :)

De link die je post is overigens ook de MyHarmony software. Ik gebruik nog de Harmony Remote Software en ben dus benieuwd of mensen het daarmee aan de praat hebben zonder alles handmatig te moeten doen met "IR leren".
Ja klopt is idd voor de MyHarmony software maar toen wist ik nog niet van de IR functie op de PRO. :P

Ik heb wel net met de 7.x software de Shield kunnen tovoegen heb echter zelf de 2017 variant zonder IR dus of het werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

schumi2004 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:52:
[...]

Ja klopt is idd voor de MyHarmony software maar toen wist ik nog niet van de IR functie op de PRO. :P

Ik heb wel net met de 7.x software de Shield kunnen tovoegen heb echter zelf de 2017 variant zonder IR dus of het werkt weet ik niet.
Hoe vind jij die Shield als apparaat? Onder Settop-box kon ik wel Nvidia vinden en heb daarna dus Shield ingetypt. Heb jij dit ook zo gedaan?

Kan het dus alleen nog niet testen.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 07-12-2017 20:54 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
JB schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:53:
[...]
Hoe vind jij die Shield als apparaat? Onder Settop-box kon ik wel Nvidia vinden en heb daarna dus Shield ingetypt. Heb jij dit ook zo gedaan?

Kan het dus alleen nog niet testen.
Had de Shield veel eerder moeten halen, alleen LiveTV tv wil nog wel eens haperen maar ligt eerder aan de gebruikte addon denk.

Ik heb hem overigens niet als set-top box toegevoegd maar als game console.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@schumi2004 Het werkt met de oude 7.x software icm met de Shield PRO. Kan de Shield gewoon bedienen met mijn Harmony One+ :)

Mijn boefje is liev!

• schumi2004
Weet iemand hoe ik in de mobiele Harmony App een andere default scherm kan instellen bij een activiteit?
Zo wil ik voor TV Kijken niet dat de numeric keys als default getoond wordt maar de navigantion keys (tweede tab om het zo maar te noemen)

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:51
Afstandsbediening > instellingen > activiteiten > opstartscherm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Wellicht interessante aanbieding:
Amazon Frankrijk 85,61 incl. bezorgkosten
Logitech Harmony Companion & Hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.Verhuizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 21:54
Vraagje: komen die spullen van Amazon Italie of Frankrijk gewoon zonder problemen aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:16
O.Verhuizer schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:48:
Vraagje: komen die spullen van Amazon Italie of Frankrijk gewoon zonder problemen aan?
Ja hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Alleen als je geen overijverige PostNL medewerker tegenkomt.

* MegaTronics heeft ooit een vier maanden op teruggave van foutieve invoerrechten en ingevorderde BTW moeten wachten, omdat een medewerker een pakket van Amazon DE heeft aangemerkt als een pakket van Amazon US. :F

PostNL bleef maar melden dat het vanuit de US verstuurd was en dat de kosten correct waren. Zelfs met kopieën van de etiketten van het pakket en de rekening van amazon DE bleven ze daarbij, Pas na de tip van de Douane om te vragen naar een bewijs van de invoer, moesten ze bekennen dat ze dat niet hadden (goh, dat is vreemd) en ik uiteindelijk mijn geld terug kreeg. :)

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:48
Even een reactie zodat ik deze topic snel terug kan vinden, dit omdat mijn Harmony Ultimate zojuist gearriveerd is en ik hier nog wel eens al mijn antwoorden kan vinden!

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:03
Ok, ik heb sinds kort iets raars. Ik heb een Elite met een hub er bij. Voor mijn gevoel heb ik bij alle activiteiten goed aangegeven welke apparaten er gebruikt moeten worden. Echter wanneer ik tegenwoordig switch tussen activiteiten schakelt hij soms mijn TV uit.

Is er onlangs een update geweest van de Logitech software? Of misschien dat bijvoorbeeld mijn Shield bij het switchen van activiteiten de TV ook uitschakelt (ik gebruik nergens CEC, maar misschien dat hij toch dit signaal stuurt?). Het heeft niet alleen met mijn Shield activiteit te maken denk ik, maar dat moet ik nog pinpointen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

BTFD schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:12:
Even een reactie zodat ik deze topic snel terug kan vinden, dit omdat mijn Harmony Ultimate zojuist gearriveerd is en ik hier nog wel eens al mijn antwoorden kan vinden!
Daar hebben we Bookmarks voor : https://gathering.tweakers.net/forum/list_bookmarks

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
@sorted.bits
Bij instellingen van je Shield kun je CEC uitzetten (of even controleren dus).
Verder kun je bij elke activiteit bepalen wat er gedaan moet worden met devices die niet gebruikt worden. Aan laten of uitzetten.
Wellicht dat je daar toch iets verkeerd hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:48

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Niet altijd, heb in maart een Galaxy S8 gekocht via Amazon Frankrijk, was na 5 dagen nog niet binnen, beter nog, na bellen leek hij niet eens verscheept te zijn. Is ook nooit aangekomen, wel geannuleerd uiteraard. Wat mij nog wel het meest stoorde is de verzendinformatie van Amazon op de website die totaal niet overeen kwam met het tracking nummer van de veroerder. Amazon zei dat het kwam omdat het pakket bij oppikken niet was gezandstraalde, tuurlijk...

2e verscheping vanuit FR dit jaar deed er meer dan een week over. Wel aangekomen dus, maar als je bestelling er lang over doet zou ik voor de zekerheid even nabellen!

Mijn laatste Ultimate kwam trouwens via Amazon.de ook vanuit FR. Heb er 2, 1 boven en een beneden, perfecte afstandsbediening. Geld dubbel en dwars waard.

https://www.amazon.de/gp/...e_386171_51767411_TE_dp_1

Blijkbaar in NL goedkoper tegenwoordig:

https://www.bol.com/nl/p/...utm_term=9200000010939899

Trouwens altijd met HUB hoewel dat niet altijd even duidelijk in de omschrijving staat, snap de toegevoegde waarde van de Elite niet zo tov van de Ultimate, vind de Ultimate ook mooier, maar dat is persoonlijk...

[ Voor 36% gewijzigd door The_MAN op 20-12-2017 22:18 ]

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:03
NeutraleTeun schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:21:
@sorted.bits
Bij instellingen van je Shield kun je CEC uitzetten (of even controleren dus).
Verder kun je bij elke activiteit bepalen wat er gedaan moet worden met devices die niet gebruikt worden. Aan laten of uitzetten.
Wellicht dat je daar toch iets verkeerd hebt staan.
Er zat ergens nog een optie verstopt die de TV aan en uit zet via CEC. Opgelost, thanks!

• O.Verhuizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 21:54
Dank voor de reacties. De elite is via de link hier op het forum onderweg vanuit Amazon Italie. Tenminste dat hoop ik na het verhaal van The Man. Ik heb gekozen voor de Elite in een vrij simpel denk proces.

1. Oude Harmony One+ is stuk gemaakt door mijn net 1 jarige
2. Ik ga naar logitech site om te kijken wat er nu beschikbaar is
3. Zie dat de Elite mij bevalt (zie dus geen Ultimate op de site)
4. Zie de link hier en klik na mijn vraag hier op kopen

Weinig wetenschappelijk onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
O.Verhuizer schreef op donderdag 21 december 2017 @ 23:28:
Dank voor de reacties. De elite is via de link hier op het forum onderweg vanuit Amazon Italie. Tenminste dat hoop ik na het verhaal van The Man. Ik heb gekozen voor de Elite in een vrij simpel denk proces.

1. Oude Harmony One+ is stuk gemaakt door mijn net 1 jarige
2. Ik ga naar logitech site om te kijken wat er nu beschikbaar is
3. Zie dat de Elite mij bevalt (zie dus geen Ultimate op de site)
4. Zie de link hier en klik na mijn vraag hier op kopen

Weinig wetenschappelijk onderzoek.
Haha, ja, dat is logisch en valt tegen van Logitech, de Ultimate staat al een tijd niet meer op de site. Ik heb mijn 2e ultimate zo'n 2 jaar geleden gekocht, volgens mij was hij toen al van de site verdwenen...

Je remote zou vast wel aankomen, is zou wel pech hebben gehad! Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Even een vraag m.b.t. Harmony Home-control: ik heb nu mijn Philips Hue-lampen gekoppeld aan mijn Harmony Hub en dat werkt prima. Als ik op Lampknop #1 druk springen al mijn lampen (in die groep) aan. Echter, de lampen staan dan op het profiel - kleur en helderheid - die ik het laatst in de Hue-app heb geselecteerd. Is het mogelijk om een Hue Profiel toe te kennen aan de lampknoppen op de Harmony-afstandsbediening?

Voorbeeld:
• Lampknop #1: Hue-profiel 'Thuis' - Alle lampen één kleur en maximale helderheid.
• Lampknop #2: Hue-profiel 'Film' - Alle lampen één kleur en gedimd.

Ik heb het al wel voor elkaar gekregen om via het 'Netflix-scenario' de lampen automatisch te laten dimmen als ik een film wil kijken via Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:03

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik heb Google Home gekoppeld aan Philips Hue. Ik lees dat de Harmony Hub ook de lampen kan bedienen. Wat is de meerwaarde hiervan? Niet? Gewoon een ander ecosysteem dat met Hue werkt? Zo ja, als je niks instelt, conflicteert er ook niets? Ik heb het liefst zo weinig mogelijk apparatuur dat met elkaar verbonden is.

Er is nog geen andere manier dat Google rechtstreeks de TV kan aansturen?

[ Voor 12% gewijzigd door JoeZuCK op 25-12-2017 14:07 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:46
InF.Inc schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:03:
Ik heb Google Home gekoppeld aan Philips Hue. Ik lees dat de Harmony Hub ook de lampen kan bedienen. Wat is de meerwaarde hiervan? Niet? Gewoon een ander ecosysteem dat met Hue werkt? Zo ja, als je niks instelt, conflicteert er ook niets? Ik heb het liefst zo weinig mogelijk apparatuur dat met elkaar verbonden is.
Je kan dan met de afstandsbediening de lampen aan en uit doen. Op zich wel handig als je je hue dimmer switch of telefoon niet bij de hand hebt. Of je in jouw geval geen zin hebt om OK, Google te zeggen.

Overigens gaat het niet koppelen van de apparatuur aan elkaar wel beetje tegen het idee van Google Home en domotica in, dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@Yonix dan moet je een scène koppelen en niet een groep.

@InF.Inc omdat je dan met de afstandbediening die je toch al in de hand hebt kunt afwijken van de standaard. In mijn geval het uitschakelen van lampen tegenover de TV. Of automatisch een andere scène kiezen. Het verbinden is juist de kracht van dergelijke systemen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Gonadan schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:34:
@Yonix dan moet je een scène koppelen en niet een groep.
Dat werkt niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Ben op zoek naar een schakelaar als deze. Deze is echter z-wave en daar heb je een hub extender voor nodig.

Zijn er vergelijkbare snoerschakelaars die wel direct door de Elite ondersteund worden?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Waarom niet? Gewoon naar beneden scrollen, onder de individuele lampen staan de scènes.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 08:42
Weet iemand waar je zo’n harmony companion afstandsbediening los kan kopen? Ik heb een smart control, maar die mist de lampschakelaars. Ik ben sinds heden in het bezit van een hue set (met bridge) en lijkt me handig om dat via de ab van de TV te kunnen schakelen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

@Gonadan Dat is het hem juist. Ik wil geen AB naast me hebben liggen. Die twee keer dat ik sporadisch een keer van kanaal wissel.. of geluid wat harder of zachter zet..

Dan zou de Harmony Hub zonder AB afdoende moeten zijn toch?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

InF.Inc schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 20:31:
@Gonadan Dat is het hem juist. Ik wil geen AB naast me hebben liggen. Die twee keer dat ik sporadisch een keer van kanaal wissel.. of geluid wat harder of zachter zet..

Dan zou de Harmony Hub zonder AB afdoende moeten zijn toch?
Tja als je toch al via een app gaat bedienen kan je in zo'n geval inderdaad met zo goed de Hue app pakken.

Jij vroeg naar de meerwaarde, dat is in mijn optiek mét AB. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Gonadan schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 21:21:
[...]

Tja als je toch al via een app gaat bedienen kan je in zo'n geval inderdaad met zo goed de Hue app pakken.

Jij vroeg naar de meerwaarde, dat is in mijn optiek mét AB. ;)
Maar maar.. Dat ding will je toch juist omdat je dan alles met spraak kunt bedienen? Anders kan ik net zo goed mijn Logitech Harmony One+ weer van stal halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

InF.Inc schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 21:51:
Maar maar.. Dat ding will je toch juist omdat je dan alles met spraak kunt bedienen? Anders kan ik net zo goed mijn Logitech Harmony One+ weer van stal halen.
Ik wil überhaupt niet tegen m'n apparaten leuteren. Seniel aan doen kan op latere leeftijd ook nog wel.
Ik dacht dat je naar de meerwaarde van Harmony brief, aangezien dit het Harmony topic is. Google Home heeft voor mij geen meerwaarde. ;)

De hub heeft meerwaarde omdat ik dan niet meer hoef te richten en ik hem via een app kan besturen en Domoticz hem laten uitlezen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Nou ja, of linksom of rechtsom, een buil zal ik er niet aan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
NoepZor schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 20:12:
Weet iemand waar je zo’n harmony companion afstandsbediening los kan kopen? Ik heb een smart control, maar die mist de lampschakelaars. Ik ben sinds heden in het bezit van een hue set (met bridge) en lijkt me handig om dat via de ab van de TV te kunnen schakelen.
https://www.amazon.de/Log...eywords=harmony+companion

https://www.amazon.fr/Log...eywords=harmony+companion

Ze kwamen recent bij 1 van die 2 voor een stuk minder langs, dus in de gaten houden/prijsalert opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 08:42
Dat is volgens mij de hele set. Ik zoek een losse AB omdat ik de hub alheb. Van de smart control bieden ze deze expliciet los aan maar van de companion heb ik deze nog niet kunnen vinden. Andere optie is de companion in aanbieding kopen en de smart control weer doorverkopen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 20:12

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

[Opgelost]

Het allemaal,

Ik post hier ook de vraag die ik in het Alexa topic ook heb gepost.
Reden hiervoor is dat de uiteindelijke foutmelding, wordt gegeven vanuit MyHarmony.com.

Ik heb net mijn Alexa Echo Dot binnen en probeer de Harmony skill te installeren maar krijg onderstaande mededeling. Hoe kan ik dit oplossen?
Ik begreep dat ik een aantal zaken op engels moest instellen, maar naar mijn idee staat dat allemaal al op engels. Wat zie ik over het hoofd?

Na veel gemorrel kwam ik er achter dat ik bij Amazon nog een adres moest opgeven. Toen ik daar een amerikaans adres heb ingevuld, kon ik in elk geval de Skill vinden via de skills finder. Helaas krijg ik op MyHarmony nog steeds wel dezelfde melding.

Oplossing was bijzonder, ik moest mijn telefoon (Android) op Engels US zetten.
Daarna had ik wel de mogelijkheid om de skill te installeren |:(

Screenshot_Harmony

[ Voor 8% gewijzigd door Armageddon_2k op 01-01-2018 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:30
Armageddon_2k schreef op zondag 31 december 2017 @ 10:19:
Het allemaal,

Ik post hier ook de vraag die ik in het Alexa topic ook heb gepost.
Reden hiervoor is dat de uiteindelijke foutmelding, wordt gegeven vanuit MyHarmony.com.

Ik heb net mijn Alexa Echo Dot binnen en probeer de Harmony skill te installeren maar krijg onderstaande mededeling. Hoe kan ik dit oplossen?
Ik begreep dat ik een aantal zaken op engels moest instellen, maar naar mijn idee staat dat allemaal al op engels. Wat zie ik over het hoofd?

Na veel gemorrel kwam ik er achter dat ik bij Amazon nog een adres moest opgeven. Toen ik daar een amerikaans adres heb ingevuld, kon ik in elk geval de Skill vinden via de skills finder. Helaas krijg ik op MyHarmony nog steeds wel dezelfde melding.

[afbeelding]
Ik heb hetzelfde probleem met google assistant, ongeacht de taal instellingen:
https://support.myharmony...nce-with-google-assistant
Met IFTTT kan ik via google assistant wel mijn harmony bedienen.
Misschien kan dat met Alexa ook?":
https://ifttt.com/applets...-start-a-harmony-activity

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:42
Kan sinds vandaag niet meer de Harmony app gebruiken. Hebben de Harmony Elite. Telefoon kan de hele hub niet vinden. Hub al meerdere malen opnieuw opgestart, maar geen resultaat. Daarnaast ook gekeken in de router en deze krijgt netjes een IPadres en kan ik pingen..
App opnieuw geïnstalleerd (iOS)

De afstandsbediening zelf werkt wel.

Iemand enig idee?

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 20:12

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Mr_Blobby schreef op zondag 31 december 2017 @ 14:21:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met google assistant, ongeacht de taal instellingen:
https://support.myharmony...nce-with-google-assistant
Met IFTTT kan ik via google assistant wel mijn harmony bedienen.
Misschien kan dat met Alexa ook?":
https://ifttt.com/applets...-start-a-harmony-activity
Dat was inderdaad een mogelijkheid geweest, enkel wilde ik juist graag de directe koppeling.
Ik heb het inmiddels voor elkaar. Het was een beetje een bijzonder probleem, zie ook mijn vorige post.
In elk geval bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Hallo, ik krijg het niet voor elkaar om een LG Magic Remote toe te voegen aan myHarmony software. Ik heb wel wat ervaring, H One gehad en een H 1000. Nu al een jaartje de Ultimate Hub.

Situatie:
Ik heb enkel de Hub nog. Ik gebruik enkel mn smartphone om alles te bedienen. Alles werkt prima als ik thuis ben..
Echter, als ik mensen in huis heb en ik ben er niet dan werkt dit niet. Mn tv kan men dan bedienen via de Magic Remote, er zit een CI+ module in dus kanaal kiezen gaat ook via de MR. Het volume heb ik staan in het LG tv menu op Audio Out (optical/HDMI ARC). Men zet de receiver aan en krijgt dan ook het geluid..Volume harder zachter doet dan niks via de Magic Remote .
CI+>55b6v>optisch>SR7007

Probleem:
Het geluid kan niet hoger of lager gezet kan worden zonder de Harmony app.
Ik begrijp dat ik kan kiezen voor optical EN normaal tv geluid(tv speakers), dit geeft echter issues met 5.1 , youtube en netflix.
Ik zou afgezien van mijn smartphone ook graag mijn volume willen regelen via de Magic Remote van de LG tv. Ik probeer daarom de Magic Remote te koppelen aan de H Hub. Dit lukt mij dus ' nog' niet..

Oplossing: Hoe krijg ik de Magic Remote zover dat deze het volume aanpast op mijn receiver ?

Alvast bedankt voor de reacties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Op de logitech hub kan je alleen de logitech remote of je telefoon koppelen met de logitech software.

Wat jij volgens mij nodig hebt is een losse remote voor de thuis blijvers.

Aangezien de MR geen logitech is zou je het bij LG moeten vragen hoe je een ander apparaat kan aanmelden en bedienen.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Zorgen dat je receiver uit blijft en gewoon volume via TV laten regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Iemand enig idee hoe ik via mijn Google Home het geluid van de receiver via de Harmony Hub harder en zachter kan zetten? En dan ook eventueel in stapjes?

Heb het al.. Hey Google, tell Harmony to raise the volume by.. 5 of 10.. Of wat je maar wilt. Leuk speelgoed zeg.

[ Voor 27% gewijzigd door JoeZuCK op 06-01-2018 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
InF.Inc schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:43:
Iemand enig idee hoe ik via mijn Google Home het geluid van de receiver via de Harmony Hub harder en zachter kan zetten? En dan ook eventueel in stapjes?

Heb het al.. Hey Google, tell Harmony to raise the volume by.. 5 of 10.. Of wat je maar wilt. Leuk speelgoed zeg.
Hoe heb jij hem aan GH kunnen koppelen? Als ik dat probeer via de assistant (ask harmony....) dan komt er een "link" optie maar na het linken de melding dat het niet beschikbaar is buiten de US. Ik heb alles op US staan (telefoon, hub) maar helaas zonder resultaat.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:26

Sorbo

Uw hulp in huis!

renzo4000 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 11:12:
[...]

Hoe heb jij hem aan GH kunnen koppelen? Als ik dat probeer via de assistant (ask harmony....) dan komt er een "link" optie maar na het linken de melding dat het niet beschikbaar is buiten de US. Ik heb alles op US staan (telefoon, hub) maar helaas zonder resultaat.
Ik zou ook graag ervaringen hierover zien. Ik ben van plan om een Harmony als aanvulling op mn Google Home setup te kopen, aangezien mijn TV (die verder nog prima is) niet volledig aan de CEC wil. Aan is geen probleem, uit wel :(

Wat ik op reddit tegenkwam was het volgende:
TheFes 1 point 8 months ago
That's not true in my case
My setup (also in the Netherlands like the topic starter):
- Google Home set with my home address in NL
- Google account with English as default language, but located in NL
- Phone with language US English
- Harmony account and application set to English

I have not changed my location to the US on any device, and the link with the Harmony works fine.

Melasudapeluda [S] 1 point 8 months ago
I can confirm this to be true. You just need to change the Harmony pc app to the English language and set your location to the US in your Harmony account settings. This worked for me in getting the accounts to link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Err, ik heb altijd standaard alles op English US.. het werkte gewoon.

Wel een klein probleempje.. Mijn account gebruikt de Hub. Echter mijn vrouw wil met haar stem ook de Hub bedienen. Alleen haar Google account matcht niet met mijn Hub account (zelfde adres als Google)..

En nu? Alleen ik kan met mijn stem alles bedienen en zij zit met de app?

Ik ben nu zo ver dat :

Yea. On her phone, Home app > Settings > more settings > Assistant apps. Scroll all the way down to Harmony. Link account, use your name and password.

Maar (Logitech) Harmony staat helemaal niet bij add devices.. Of de hare.. De fuck?

[ Voor 28% gewijzigd door JoeZuCK op 06-01-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Hmmm vreemd, ik dus ook maar zonder resultaat helaas. Wanneer heb jij hem gelinkt? Wellicht dat het sinds kort niet meer kan als je buiten de US woont.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

renzo4000 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 11:49:
Hmmm vreemd, ik dus ook maar zonder resultaat helaas. Wanneer heb jij hem gelinkt? Wellicht dat het sinds kort niet meer kan als je buiten de US woont.
Nu net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik heb hem kunnen linken, door de internetpagina die hij opent vervolgens in de externe browser te openen en toen lukte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

renzo4000 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 01:24:
Ik heb hem kunnen linken, door de internetpagina die hij opent vervolgens in de externe browser te openen en toen lukte het wel.
Gaat dit over het linken van een 2e Google account? Care to elaborate? Welke pagina? Waar openen? In welke externe browser? En hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Nee, over het linken van harmony met Google home. Dit weigerde hij vanuit de assistant app maar ging wel zodra ik de link opende in de gewone browser.

Overigens kun je een tweede account toevoegen via een andere telefoon met dat account (bij voorkeur op hetzelfde wifi netwerk) of door uit te loggen met je huidige account en met de andere in te loggen bij google.

[ Voor 41% gewijzigd door renzo4000 op 07-01-2018 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

renzo4000 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 09:43:
Nee, over het linken van harmony met Google home. Dit weigerde hij vanuit de assistant app maar ging wel zodra ik de link opende in de gewone browser.

Overigens kun je een tweede account toevoegen via een andere telefoon met dat account (bij voorkeur op hetzelfde wifi netwerk) of door uit te loggen met je huidige account en met de andere in te loggen bij google.
Zal dat laatste eens proberen.

Nog een ander dingetje.. Ik heb geen Spotify account, mijn vrouw wel. Als ik Google vraag iets willekeurigs af te spelen doet hij dat gewoon via Spotify (terwijl hij wel getrained is mijn stem te herkennen). 9 van de 10 keer. Die ene keer dat hij het niet doet zegt hij dat ik Spotify moet linken.

Anyway .. Hoe stel ik het nu zo in dat als ik zeg: Google play some music, dat hij mijn receiver op de juiste input zet en Spotify laat horen via de Chromecast audio (en nee IFTTT is geen optie, omdat ik geen Spotify account heb).

Of moet ik 2 commando's dan zeggen. "Google, tell Harmony (ja ik weet dat het me een shortcut korter kan), to play music (receiver zet input op CD) and play some music on Spotify. Zoiets?

[ Voor 8% gewijzigd door JoeZuCK op 08-01-2018 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Iemand die me met bovenstaande kan helpen? Watch tv activity kent Harmony blindelings als ik Google Home de Harmony vraag deze te starten. Maak ik een nieuwe activity aan 'Listen to music' wil Harmony hem niet op de juiste input zetten. Sterker nog ze vraagt : 'welke activiteit ze moet starten of om welke favoriete kanaal ik vraag'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
En heb je daadwerkelijk een activiteit aangemaakt met harmony die dit wel doet vanaf je remote of harmony app? Dan zou het gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Listen to music heb ik als activity name. In de app heb ik de receiver zo ingesteld dat hij op cd input gaat staan. Met een tik op de app springt hij ook zo aan. Als ik Google Home vraag om muziek af te spelen start hij bij mij Spotify via de Chromecast audio op de cd input zit van de receiver et voila muziek. Maar het lukt me niet met mijn stem. Ligt het aan de activity name?

Hier nog iemand met hetzelfde 'probleem'

Google Assistant & Logitech Harmony
Hi,
Just wondering if anyone know a list of commands for use with the 'Ok Google, ask Harmony...' service? Can't find a detailed list anywhere.
Apparently I should be able to control individual devices and activities, but the individual commands seem to be limited for the TV only. If I try to control another device, for example a fan I have set up through Harmony Hub. I get the response
"I wasnt able to find an activity or favorite channel named 'Fan'"
But I don't want to set it up as an activity, I just want individual commands the same as using the TV.
Does anyone have some more experience with this and the commands you can use, and are individual commands limited to televisions?
Cheers,
Andrew

I should mention the Fan is an IR device, whilst the TV is using IP control, as this may also be a factor.

[ Voor 72% gewijzigd door JoeZuCK op 14-01-2018 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Geef de activity eens een hele andere naam, bijv "ask harmony to start activity let's dance".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
heb sinds kort een harmony companion met hub. Heb eerder ook harmony's gehad zonder hub (525 en zo). Tijdens het installeren werd ik er erg blij van. Logitech heeft goede vooruitgang geboekt en het gebruik van de app ipv een (tamelijk merkwaardige) desktop applicatie vind ik een grote vooruitgang.

Na installeren werkt e.e.a. ook redelijk, maar ik ben nu al een tijdje bezig met het fine tunen. Ik had eigenlijk gedacht dat settings als "repeat" en bijv. de opstart delay in de Logitech database opgeslagen zouden zijn.
Kennelijk niet want nu ik de repeat van mijn Samsung SMT-G7401 (Ziggo mediabox XL) van 1 naar 2 gezet heb gaat het een stuk beter.
welke settings hebben jullie gebruikt voor delays/repeat mbt deze samsung?

Ook de sony soundbar (st5000) reageert af en toe wat merkwaardig. Waarschijnlijk is er een of andere macro die hem van ingang verandert omdat er geen directe knop zit op de afstandsbediening. Dat gaat niet altijd goed waardoor hij op het "home" scherm blijft hangen. Zal wellicht ook aan de repeat/delays liggen. Iemand daar ervaring mee?

alles bij elkaar is het leuk speelgoed maar kost het wel veel tijd om in te stellen. Puur qua afstandsbediening zit ik nog niet op het comfort niveau dat ik had zonder de soundbar (apparaten rechtstreeks op de tv, ingang tv gewoon te bedienen met de afstandsbediening van de mediabox).
Wel is het leuk icm mijn google home apparaat. Je kunt nu dingen zeggen als "hey google, ask harmony to turn on RTL4" en dan schakelt de activiteit aan (indien nodig) en switcht hij naar kanaal 4.
Vanavond nog even kijken of ik een shortcut kan programmeren in google home (zodat ik kan zeggen "hey google, turn on RTL 4"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxtrash
nou, erg druk is het hier ook niet.
kleine update: ik heb nu alle HDMI CEC uitgezet op zowel de TV als de soundbar. De TV is via een optische kabel verbonden met de soundbar. Dit maakt weinig uit want dat heb ik alleen nodig als ik de smart-functies van de TV gebruik en dat is bijna nooit en al helemaal geen super dolby HD 7.1 of zo. Alle andere apparaten zitten rechtstreeks op de soundbar die de decoding van het geluidsformaat voor zijn rekening neemt.
Werkt perfect nu en de tv bemoeit zich er niet mee als de harmony zijn ding doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

maxtrash schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 21:50:
nou, erg druk is het hier ook niet.
Tja, zoveel combinaties van apparatuur dat je niet kan verwachten dat iedereen altijd een antwoord klaar heeft staan ;)
kleine update: ik heb nu alle HDMI CEC uitgezet op zowel de TV als de soundbar.
Dat is altijd een goed idee! Weg met die meuk! d:)b
De TV is via een optische kabel verbonden met de soundbar. Dit maakt weinig uit want dat heb ik alleen nodig als ik de smart-functies van de TV gebruik en dat is bijna nooit en al helemaal geen super dolby HD 7.1 of zo.
Mocht je wel jezelf straks afvragen waarom bijvoorbeeld Netflix je geen 5.1 oplevert : Heel veel TV's kunnen Optisch alleen 2.1 uitsturen, vanwege copyright crap :/

In dat opzicht is ARC wel handiger, maar die is weer vaak afhankelijk van CEC gedeeltelijk...
Alle andere apparaten zitten rechtstreeks op de soundbar die de decoding van het geluidsformaat voor zijn rekening neemt.
Werkt perfect nu en de tv bemoeit zich er niet mee als de harmony zijn ding doet.
Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
nero355 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 01:50:
[...]

Tja, zoveel combinaties van apparatuur dat je niet kan verwachten dat iedereen altijd een antwoord klaar heeft
ok, begrijpelijk.
Dat is altijd een goed idee! Weg met die meuk! d:)b

[...]

Mocht je wel jezelf straks afvragen waarom bijvoorbeeld Netflix je geen 5.1 oplevert : Heel veel TV's kunnen Optisch alleen 2.1 uitsturen, vanwege copyright crap :/

In dat opzicht is ARC wel handiger, maar die is weer vaak afhankelijk van CEC gedeeltelijk...

[...]

Mooi!
Ik kijk Netflix en Plex via een NVidia Shield, ook al heb ik deze beschikbaar op de TV. Is gewoon een stuk soepeler allemaal. Via Plex op de Shield kon ik de Dolby atmos demo's perfect afspelen. Weet nog wel dat ik destijds nogal druk maakte over de smart functies van diverse tv's maar, zoals al velen eerder hebben geconstateerd, zijn die eigenlijk bijzaak. Je kunt beter een los apparaat hebben die om de zoveel tijd nog vernieuwd kan worden. De TV als beeldweergever heeft een langere levensduur als het aan mij ligt.

Vreemd van de Samsung is dat als je CEC uitschakelt ook ARC het niet meer deed. Maar een ander voordeel is dat ik de soundbar nu op HDMI 1 kon aansluiten ipv de HDMI 4 ARC ingang. HDMI 1 t/m 3 kan de Harmony rechtstreeks aansturen terwijl HDMI 4 alleen indirect kan (HDMI 3 en dan source naar rechts).

Genoeg over dit soort mierengeneuk, het werkt nu. Wat ik persoonlijk erg leuk vind is dat ik nu via mijn stem (Google Home apparaat) de boel kan bedienen. Het wisselen van zenders (Hey google, turn on 1) is een beetje een gimmick maar de boel uitzetten als je naar bed gaat (Hey google, turn off) of als je het volume wat wil wijzigen (Hey google, louder) is stiekem toch erg grappig.
Mijn voorbeelden zijn overigens gebaseerd op de shortcut functionaliteit van Googl home. Het eigenlijk commando is bijv. "Hey google, ask harmony to turn on npo 1".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 08:48
Heeft er iemand nog een IR mini blaster liggen voor de Harmony hub waar hij niks mee doet? Logitech heeft ze niet op voorraad en verder kan ik geen plek vinden waar ik ze kan bestellen. Ik heb een kastje met twee aparte vakken, dus heb een extra blaster nodig om het signaal overal te krijgen wanneer de deurtjes dicht zijn. Zal 'm ook even in V&A zetten, maar aangezien dit topic specifiek over deze producten gaat :)

[ Voor 12% gewijzigd door jsiegmund op 01-02-2018 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
https://www.conrad.nl/nl/...l-8-3-m-zwart-559514.html

Zou dit niet gewoon moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

maxtrash schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 08:49:
Ik kijk Netflix en Plex via een NVidia Shield, ook al heb ik deze beschikbaar op de TV. Is gewoon een stuk soepeler allemaal. Via Plex op de Shield kon ik de Dolby atmos demo's perfect afspelen. Weet nog wel dat ik destijds nogal druk maakte over de smart functies van diverse tv's maar, zoals al velen eerder hebben geconstateerd, zijn die eigenlijk bijzaak. Je kunt beter een los apparaat hebben die om de zoveel tijd nog vernieuwd kan worden. De TV als beeldweergever heeft een langere levensduur als het aan mij ligt.
Mee eens, maar ik dacht dan weet je dat alvast :)
Vreemd van de Samsung is dat als je CEC uitschakelt ook ARC het niet meer deed.
Zoals ik al zei in mijn vorige post : Dat is bij alle HDMI apparatuur zo voor zover ik weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:12
Is het mogelijk om een klik aan klik uit te bedienen met logitech harmony ultimate?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Niet zonder een extra kastje,
Kan even niet op de naam komen.
Kost dacht ik 100 euro.
Heeft te maken met de rf frequentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Is het ook mogelijk om met de Harmony One de onderstaande activiteiten te maken:

1. TV kijken = TV, tv box en soundbar aan

2. Netflix kijken = TV aan, switchen naar HDMI2 (ivm Chromecast en soundbar aan.

en als je weer gaat TV kijken dat ie weer naar HDMI1 gaat.

of als iemand een betere methode heeft. Moet eenvoudig zijn aangezien mijn huisgenoten niet technisch zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Erik1805 op 05-02-2018 11:52 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Erik1805 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:52:
Is het ook mogelijk om met de Harmony One de onderstaande activiteiten te maken:

1. TV kijken = TV, tv box en soundbar aan

2. Netflix kijken = TV aan, switchen naar HDMI2 (ivm Chromecast en soundbar aan.

en als je weer gaat TV kijken dat ie weer naar HDMI1 gaat.

of als iemand een betere methode heeft. Moet eenvoudig zijn aangezien mijn huisgenoten niet technisch zijn.
ja dat is mogelijk

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_MAN
Erik1805 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:06:
Is het mogelijk om een klik aan klik uit te bedienen met logitech harmony ultimate?
Toevallig gisteren naar gekeken, het kan met de ICS-1000 van KaKu. Helaas lijkt het niet te werken met de ICS-2000 (die heb ik...).

De ICS-1000 staat gewoon in de lijst bij Logitech als ondersteunde producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik heb een Harmony 900. Nu heb ik de activiteit TV kijken werkend ( TV, TVbox en soundbar aan)

Nu wil ik ook een activiteit maken zodat ik Netflix kan kijken. Dus TV op HDMI2, soundbar aan en TVbox uit. Ik krijg het niet voor elkaar. Als ik dat maak en erop klik gaat de TV weer uit. Ik kan het niet aanpassen. Iemand tips? Terwijl je TV kijkt met de TVbox moet je toch gewoon een andere activiteit kunnen kiezen?

Zie onderstaande afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/j5ZwxjuDyCYVE5oDx2cNHgDI/thumb.png

En ik kan de TVbox niet verwijderen uit de netflix activiteit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/opfDbBNNj2W7g5CCBqNzj86V/thumb.png

Ik gebruik de Logitech Harmony Remote software 7.7.0

(sorry ben een beginner hiermee)

[ Voor 104% gewijzigd door Erik1805 op 08-02-2018 11:15 . Reden: andere vraag ]

Pagina: 1 ... 32 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.

Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony