[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 116 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste
Acties:
  • 151.311 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Xenomorphh schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:59:
[...]

Zit je nou een HD5870 CF te vergelijken met een GTX460 SLI?.. Als je het vergelijkt met een HD5830 CF zal de GTX460 toch echt sneller zijn tegen dezelfde prijs. ( of goedkoper geen idee wat de prijzen zijn atm.)
De HD5870 CF zit er niet tussen, de HD5830 CF setup is wel maar met een CAT 10.5 getest ik weet niet hoeveel het zou schelen als deze met 10.8 CAT getest zou worden maar dat het wat scheelt mag wel duidelijk zijn. En wat ik vooral duidelijk wil maken is dat ATI zeker nog wel een alternatief kan zijn en zeker niet buiten spel staat.
Interresante test, maar ATI is zeker niet uitgesloten in het segment waarin de GTX460 zit. Daar ging het mij om immers hebben ze dus wel een antwoord weliswaar in het eerste opzicht niet het beste antwoord maar nVidia heeft wel een nieuwere kaart in zijn handen. Ook kan "ATI" zijn prijzen flink laten zakken ze zitten nu gezellig boven de introductie prijzen. Wat een indicatie kan zijn over hoe de verkoop van ATI kaarten gaat (V&A regel) en dus ook een indicatie is dat er genoeg mensen nog altijd ATI in het segment van de GTX460 leuk vinden.

Uit HWI review:

"Prijs

In het productoverzicht onderaan dit artikel hebben we alle op dit moment verkrijgbare Radeon HD 5850 kaarten vermeld. Zeker gezien het feit dat al deze kaarten zijn gebaseerd op het hierboven besproken referentie exemplaar van AMD, is het opvallend dat de prijzen gigantisch uit elkaar lopen. Op het moment van schrijven kost de goedkoopste kaart gemiddeld € 222, de duurste gemiddeld € 314. Wie flink in de prijsvergelijker gaat rondklikken zal zien dat je al voor € 178 een 5850 kunt bestellen. Dat is 110 euro goedkoper dan de goedkoopste 5870 kaart, een zeer aanzienlijk verschil! Vanzelfsprekend zullen er de komende dagen, weken en maanden nog voldoende prijsschommelingen zijn, maar al zonder één benchmark te hebben bekeken mogen we concluderen dat het prijsverschil een stuk groter is dan het prestatieverschil."

Ook is je test/review een beetje scheef in de getesten games, immers gebruiken ze drie TWIMTBP titels.

Waarvan ik het resultaat van de Just Cause 2 erg dubieus vind.

Afbeeldingslocatie: http://nl.hardware.info/productinfo/grafiek/6521/82274,101991,102037,81426,80462,86545,103149,104951,101862,97556,97489/?colors=FF0000,FF0000,FF0000,FF0000,FF0000,FF0000,00FF00,0000FF,00FF00,00FF00,00FF00

Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/gpuvalue-2010q3/jc2-1920.gif
Nou hij is een allochtoon dus dat hij de Nederlandse taal niet helemaal beheerst is geen verrassing(ik bedoel er niks mee) dus een beetje begrip mag wel.

Laat het niet controversieel(taboe) zijn dat iemand als allochtoon wordt bestempel als er zich een situatie voordoet waar het relevant is.
spNk schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 17:52:
En wat moet ik hier zien behalve barts?
"Gerucht: De opvolger van Evergreen is pin-to-pin-compatible met Evergreen.
Waarschijnlijkheidsfactor: 90%. De laatste geruchten zeggen dat de refresh inderdaad pin-to-pin compatible is. Dat wil zeggen dat AMD alles (specs) tot op het laatste moment geheim kan houden. Dit wijst er echter ook op dat er weinig verandert is in shaderarchitectuur en memory controller en dat de snelheidswinst door kleine optimalisaties en clockspeed verhogingen zou moeten komen."
spNk schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 17:52:

Er klopt gewoon geen hol van het hele verhaal, stopt midden in zinnen enzo. :P
Sorry dat ik midden in een zin stopte waarschijnlijk dat ik iets heb verkloot bij het plaatsen want ik was heel zeker dat het goed leesbaar was. Verder staat er dan na een heel erg goede en informatieve reactie van jou en Blue-Tiger een opheldering.

[ Voor 16% gewijzigd door madmaxnl op 10-09-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
madmaxnl schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 18:05:
Interresante test, maar ATI is zeker niet uitgesloten in het segment waarin de GTX460 zit. Daar ging het mij om immers hebben ze dus wel een antwoord weliswaar in het eerste opzicht niet het beste antwoord maar nVidia heeft wel een nieuwere kaart in zijn handen. Ook kan "ATI" zijn prijzen flink laten zakken ze zitten nu gezellig boven de introductie prijzen. Wat een indicatie kan zijn over hoe de verkoop van ATI kaarten gaat (V&A regel) en dus ook een indicatie is dat er genoeg mensen nog altijd ATI in het segment van de GTX460 leuk vinden.
Dat de 460 nieuwer is en dat de Radeons goedkoper kunnen doet er (nu) natuurlijk niet toe.
Wie flink in de prijsvergelijker gaat rondklikken zal zien dat je al voor € 178 een 5850 kunt bestellen.
Link?
Een artikel van een jaar geleden quoten lijkt me niet zo slim.
Ook is je test/review een beetje scheef in de getesten games, immers gebruiken ze drie TWIMTBP titels.

Waarvan ik het resultaat van de Just Cause 2 erg dubieus vind.
Wat is er met JC2?
Nou hij is een allochtoon dus dat hij de Nederlandse taal niet helemaal beheerst is geen verrassing(ik bedoel er niks mee) dus een beetje begrip mag wel.

Laat het niet controversieel(taboe) zijn dat iemand als allochtoon wordt bestempel als er zich een situatie voordoet waar het relevant is.
Ah, ik dacht dat dat sloeg op "In BBGs kom ik de GTX 460 al tegen. Waar blijft AMD's antwoord toch?".
Dit wijst er echter ook op dat er weinig verandert is in shaderarchitectuur en memory controller
Waarom dat? Dat de memorybus even breed is is duidelijk, maar verder?

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-09-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 18:25:
[...]

1. Dat de 460 nieuwer is en dat de Radeons goedkoper kunnen doet er (nu) natuurlijk niet toe.

[...]

2. Link?
Een artikel van een jaar geleden quoten lijkt me niet zo slim.

[...]

3. Wat is er met JC2?

[...]

4. Ah, ik dacht dat dat sloeg op "In BBGs kom ik de GTX 460 al tegen. Waar blijft AMD's antwoord toch?".

[...]

5. Waarom dat? Dat de memorybus even breed is is duidelijk, maar verder?
1. Heb je gelijk in maar blijkbaar vind AMD dat ze een degelijk antwoord hebben :+

2. Staat er net boven of werkt die link niet ?

3. Nou allen Radeon resultaten komen overeen wat ook logisch is want de settings en de setups zijn gelijk met elkaar op de drivers na want met de 10.7 drivers doet de HD5970 het beter dan de 10.6 drivers.
De Geforce drivers zijn identiek aan de drivers zoals ze bij HWI zijn dus dan vraag ik me af waar het verschil in resultaten dan vandaan komt :? Ik zal hiervoor even wat andere sites gaan bekijken eens zien wat voorn resultaten die uitkrijgen.

5. Ja weet ik veel, ik quote alleen het gerucht ik heb het gerucht niet verzonnen/gelekt.
Immers denk ik dat dat is wat neliz ons wil duidelijk maken ?
Help!!!! schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 18:50:
AMD doet tov de GTX460 waarschijnlijk niks met de prijzen omdat ze vermoedelijk:
a) al hun chips tegen de huidige prijzen kunnen verkopen
b) ze op zeer korte termijn een volledig vernieuwde line-up hebben waarmee dit ''issue' al getackled wordt.
Ook heeft AMD mensen in dienst die precies weten wat nVidia "verdient" aan zijn GTX460. Wat wellicht ook bijdraagt aan AMD z'n wat passieve houding.

[ Voor 22% gewijzigd door madmaxnl op 10-09-2010 18:53 . Reden: Neliz moet zonder hoofdletter N -(^_-^)- ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

AMD doet tov de GTX460 waarschijnlijk niks met de prijzen omdat ze vermoedelijk:
a) al hun chips tegen de huidige prijzen kunnen verkopen
b) ze op zeer korte termijn een volledig vernieuwde line-up hebben waarmee dit ''issue' al getackled wordt.

Wat mij betreft liggen de feiten als volgt; AMD heerst al behoorlijk lang op de discrete GPU markt en is daarmee in staat de prijzen te dicteren. AMD kan het geld enorm goed gebruiken en we kunnen alleen maar hopen dat AMD haar imago van 'redelijke' partij waarmaakt.....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 17:14:
Daar hebben we nu niks aan. Punt is dat ik verwacht had dat AMD op zijn minst iets met de prijzen van de huidige kaarten zou doen.
Wet van vraag en aanbod etc.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
madmaxnl schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 18:47:
2. Staat er net boven of werkt die link niet ?
Ik wil graag weten waar ik de 5850 voor 178 euro kan kopen. ;)
De link naar de review werkt uiteraard wel, maar daar koop ik niks voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ik heb die informatie heb gegeven om aan te geven dat ATI veel hoger is geprijsd door V&A en dat door de GTX460 daar dus blijkbaar geen verandering in is gekomen wat dus resulteert in een AMD dat niks aan de prijzen doet waardoor jij verontwaardigd bent dat ATI geen "antwoord" heeft. Het boeit AMD dus blijkbaar geen fluit dat ze geen antwoord hebben omdat ze waarschijnlijk op een strategische manier naar kijken.

1. Ze zien bijvoorbeeld dat nVidia geen cent winst maakt met hun GTX460 dus waarom zouden ze dan met een antwoord komen ?

2. De huidige kaarten verkopen nog goed/voldoende volgens AMD dus waarom de prijs verlagen ?

3. Of AMD ziet zijn antwoord in de vorm van de HD6xxx serie.

Dus ja voorlopig is de GTX460 een goede keuze in zijn segment en dat laat AMD blijkbaar koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Persoonlijk vind ik het ook jammer dat AMD niet echt reageert op de GTX460. Ze zullen er vermoedelijk idd strategisch naar kijken. Wel klinkt "het laat AMD blijkbaar koud" mij te verwijtend en teveel alsof AMD wat "moet" doen.
Imho zijn zij de afgelopen jaren in ieder geval de partij geweest die hoge prestaties veel betaalbaarder gemaakt hebben.
En wellicht vind AMD dat de price/performance die ze nu aanbieden rechtvaardig is, de juiste verhouding.

Ik denk dat een oordeel over hoe redelijk de price/performance van AMD's lineup is, en in hoeverre ze gebruik maken van hun dominante marktpositie in discrete graphics beter te vellen is als de HD6xxx lijn gepositioneerd is.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Je kunt je afvragen of de prijs voor bv de HD5770 of de HD5830 (die op hetzelfde niveau zit als de GTX460 768MB) niet gewoon fatsoenlijke prijzen zijn voor de prestaties die ze leveren. Eindelijk prijst nVidia een kaart competitief ten opzichte van wat AMD al heeft en dan moet AMD gelijk maar een prijsoorlog beginnen terwijl de kaarten nog altijd goed verkopen?

Het is in mijn ogen niet veel meer dan het typische 'voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten' verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
madmaxnl schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 19:55:
Ik heb die informatie heb gegeven om aan te geven dat ATI veel hoger is geprijsd door V&A
Ah, was dat het punt? Got it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ja want immers was de start prijs van de HD5850 ~180 euro, en nu is dat ~260 euro dit komt omdat de vraag naar de HD5850(en de andere HD5xxx kaarten) enorm hoog was waardoor men niet kon voldoen aan de vraag waardoor initieel winkels en leveranciers de prijzen radicaal omhoog gooien omdat zei als eerste in de keten iets merken vraag en aanbod verhouding. Later deed ATI zelf nog eens de prijs omhoog maar dat is nooit in de orde groten zoals het verschil tussen advies prijs en actuele prijs is. Ook gooit de euro:dollar koers een beetje roet in het eten ten nadelen van ons hier in Europa.

@Hieronder lees eens even terug en open de link die ik bij de quote geef die over de prijs van de HD5850 gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door madmaxnl op 10-09-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
madmaxnl schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 21:07:
Ja want immers was de start prijs van de HD5850 ~180 euro, en nu is dat ~260 euro
Hoe kom je daarbij? De goedkoopste HD5850 is niet onder de 200 euro geweest.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=246220
Dit nog even los van het feit dat ze in het begin amper leverbaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 08:43
laatst bij de introductie van de GTS450 op tweakers.net was er al een discussie hoe de 450GTS zal presteren tegenover de 5770. daar bleek uit vele berkeningen dat de 5770 de betere keuze was t.o.v. de GTS450, omdat de 5770 4% beter zou presteren, en daartegenover ook nog 40 euro goedkoper zou zijn. ook hebben we maar meteen de 460 erbij gepakt, en toen is er gesteld dat de 5770 20% lager zou scoren dan de 460. dan is een 5770 in CF geen concurrent van de 460, maar een successie. je zou de 5770 CF kunnen vergelijken met de 465/470, dat is wat eerlijker.
dat AMD nu geen antwoord heeft op de 460 komt omdat zij ook weten dan nVIDIA hiermee te laat kwam. bovendien komt over een maand of 2 uit, dan hebben ze een antwoord. de 460 is dan nog steeds geen waardig tegenstander, want de 5850 verslaat hem met gemak (hoewel deze hoger geprijst is, zou men eerder de 460GTX nemen...)

nVIDIA heeft met de 460 wel een redelijke zet gezet, maar eigenlijk te laat. AMD zal hoogstwaarschijnlijk over een maand of 2 met de 6770/6750 de markt in de midsegment weer overnemen. en nog steeds is Fermi geen zuinige chip, dus op dat oppervlak is AMD niet te verslaan. zo zie je het verschil tussen de harde arbeider en de luie directeur maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaxnl schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 21:07:
@Hieronder lees eens even terug en open de link die ik bij de quote geef die over de prijs van de HD5850 gaat.
Voor 178 euro wil ik ook wel een 5850 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Commentaar is niet meer van belang nu ik onderstaand bericht heb gelezen.

offtopic:
Wel grappige icon heb je nu :9

[ Voor 77% gewijzigd door Fid3lity op 10-09-2010 22:45 . Reden: Commentaar niet meer van belang ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Hap hap ;)

[ Voor 144% gewijzigd door madmaxnl op 10-09-2010 22:34 . Reden: Bericht is niet meer van belang... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Voor de mensen die ermee te maken hebben:

Q
Dear @CatalystMaker, would it be possible to keep my HDMI over/underscan settings after I rebooted ? Thanks

A
Yup, use Catalyst 10.7. Not keeping the settings is a known issue in 10.8 and 10.9 will also have it.
10.10 will fix it

PC Specs

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
AMD Barts launches in October as Radeon HD 6800

De vraag is natuurlijk of het waar is, maar ja echt veel zal het ook niet uit maken het is immers maar een naam. Maar dan ga ik denken aan:
Barts met een 256bit geheugenbus met dezelfde geheugen snelheden als nu op Cypress, prestaties ook ongeveer gelijk met Cypress.
Cayman ook met een 256bit geheugenbus maar met geheugen op zo'n 7GHz effectief, prestaties toch wel zo'n 30% sneller dan Barts, maar onder die van HD5970
Antilles op 40nm met twee Barts GPU's om de TDP binnen de perken te houden, maar prestaties wel zo'n 20% sneller dan een HD5970.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• madmaxnl
HD6770 kan dus wellicht een 28Nm "test" sample worden ? Immers was de HD4770 een 40Nm "test" sample en heeft van te voren nooit een HDx7xx segment bestaan. Een test sample zal nu nog een extra hard nodig zijn omdat er zowel gerekend kan worden op een GF productie design of TSMC productie design. Voor AMD zou het dus belangrijk zijn/worden om te weten bij welke fabrikant 28Nm het voordeligste gaat uitpakken. Wat weer kan verklaren dat men spreekt van een rebrand van de HD5770 want deze zou dan door rollen als een HD6670.

HD4870>HD5770>HD6670 allen met 800 shaders en om en na bij de zelfde performance.

AMD maakt het wel leuk door zo veel FUD de wereld in te sturen, de vraag blijft natuurlijk welke geruchten kloppen of dat een mix van geruchten klopt. Ze letten er wel op dat bijna elk gerucht plausibel is omdat er voor de theorieën wat te zeggen valt.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:38
We can confirm that several manufacturers have tested the card and performance is said to be on par with Radeon HD 5850
Welke kaart is even 'snel' als een 5850?
Barts will be launched in two versions, Barts XT and Barts Pro. These cards will become Radeon HD 6870 and Radeon HD 6850 respectively
Wordt de 6850 even snel als de 5850? Misschien zelfs de 6870 even snel als de 5850?
Het lijkt me toch wel handig dat de 6850 op z'n minst toch wel gelijk is aan een 5870.

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

-The_Mask- schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 00:07:
De vraag is natuurlijk of het waar is
Volgens mij is de correcte launchdate al genoemd in deze thread.

Tevens moet iedereen die denkt dat de gisteren geshowde "Barts" een 68xx of hoger part is nog maar eens goed bij zichzelf te rade gaan. Dit is een 67xx of lager part.

[ Voor 27% gewijzigd door neliz op 11-09-2010 05:51 ]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:51:
[...]

In de burgklas komt spelling toch ook aan bod? :p

In BBGs kom ik de GTX 460 al tegen. Waar blijft AMD's antwoord toch?
Komt niet. Hooguit dat binnenkort de HD5770 prijzen iets zakken. En imo is dat ook niet noodzakelijk. Ze rest winnen ze alleen die classe niet. Dat kan AMD prima hebben als je het mij vraagt. Daarnaast verkopen ze nog genoeg. Bij de HD6xxx serie zal het wel weer helemaal goed komen.
warp schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 21:20:
[...]

Hoe kom je daarbij? De goedkoopste HD5850 is niet onder de 200 euro geweest.
[afbeelding]
Dit nog even los van het feit dat ze in het begin amper leverbaar waren.
In het begin zeker wel. Ik heb nog HD5850 in pre order gehad van 180. Ik wou daar niet op wachten dus heb een duurdere gekocht. Zelfde geld voor de HD5870 van 300.
Paprika schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 02:49:
[...]

Welke kaart is even 'snel' als een 5850?

[...]

Wordt de 6850 even snel als de 5850? Misschien zelfs de 6870 even snel als de 5850?
Het lijkt me toch wel handig dat de 6850 op z'n minst toch wel gelijk is aan een 5870.
Ik mag hopen dat die bullshit niet door gaat. Mid range kaarten in een houd High end segment zetten. Geeft toch een beetje scheef beeld. Aan de andere kant whats in the name. Maar ik vrees dat mensen gaan zeuren zodra ze de HD6870 en HD5870 naast elkaar zien en zien dat ze amper sneller zijn. Ik denk dat het gewoon een HOAX is. En dat de HD6870 gewoon een Cayman wordt.

HD3870 > HD4870 = Grote winst 80%+ HD4870 > HD5870 = Grote winst 70%+ en dan zou het nu ineens weer 10% zijn ?

Ik sluit me in dat opzicht bij neilz aan. Barts wordt imo een HD67xx.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

sleepwalkerbe schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:43:
Het lijkt me sterk dat een opvolger van de 5770 maar liefst 225W maximaal verbruikt, dat zorgt voor een verlies van heel veel voordelen van de 5XXX reeks en zal veel mensen weerhouden om een overstap te maken lijkt me
Met dit soort dingen is de chip grootte de beste graadmeter om in te schatten hoe de TDP gaat uitvallen. Chip fabrikanten maken altijd gebruik van betrouwbaarheids-modellen (MTBF) die sterk verbonden zijn met een maximum toelaatbare W/mm2 op een bepaalde node.
Aangezien Bart en Cayman ook op 40nm zijn gebakken en er van uitgaande dat ze maximaal 20% groter zijn lijkt het voor de hand liggend dat TDP toename ongeveer hetzelfde is.
Het zou kunnen dat door gebruik van 1.6Ghz GDDR5 nog een extra 5 tot 10W bijkomt.

Juniper = 108W --> Barts = ~135W (+20% +5W(128bit))
Cypress = 188W --> Cayman = ~235W (+20% +10W(256Bit))

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2010 12:10 ]

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 12:00:
[...]

Met dit soort dingen is de chip grootte de beste graadmeter om in te schatten hoe de TDP gaat uitvallen. Chip fabrikanten maken altijd gebruik van betrouwbaarheids-modellen (MTBF) die sterk verbonden zijn met een maximum toelaatbare W/mm2 op een bepaalde node.
Aangezien Bart en Cayman ook op 40nm zijn gebakken en er van uitgaande dat ze maximaal 20% groter zijn lijkt het voor de hand liggend dat TDP toename ongeveer hetzelfde is.
Het zou kunnen dat door gebruik van 1.6Ghz GDDR5 nog een extra 5 tot 10W bijkomt.

Juniper = 108W --> Barts = ~135W (+20% +5W(128bit))
Cypress = 188W --> Cayman = ~235W (+20% +10W(256Bit))
http://gathering.tweakers...message/34588922#34588922 :*) :9

Verwijderd

Astennu schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 11:22:
[...]

HD3870 > HD4870 = Grote winst 80%+ HD4870 > HD5870 = Grote winst 70%+ en dan zou het nu ineens weer 10% zijn ?

Ik sluit me in dat opzicht bij neilz aan. Barts wordt imo een HD67xx.
De 5870 vind ik niet zo goed te vergelijken met de 4870. 5870 heeft de clocks van een 4890 en niet de prijs die de 4870 had. Het is eerder de opvolger van de 4890 dan van de 4870 IMO. De boost is ongeveer 50 procent tov 4890 geloof ik.

• Paprika
Een 4870X2 was meestal sneller dan een 5870. De 4870X2 was zeker niet sneller dan 2x 4890, dus nee, hij was ook niet 50% sneller dan 1 4890 ;).

• -The_Mask-
  • Niet online
Astennu schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 11:22:
Ik mag hopen dat die bullshit niet door gaat.
Niet? Ik zou Barts even snel als Cypress wel nice vinden voor hetzelfde productieprocess.
Mid range kaarten in een houd High end segment zetten. Geeft toch een beetje scheef beeld. Aan de andere kant whats in the name. Maar ik vrees dat mensen gaan zeuren zodra ze de HD6870 en HD5870 naast elkaar zien en zien dat ze amper sneller zijn. Ik denk dat het gewoon een HOAX is. En dat de HD6870 gewoon een Cayman wordt.
Wat maakt het uit hoe ze hem noemen? Het is gewoon een typenr.

AMD Nieuwsdiscussie

• Paprika
-The_Mask- schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 14:35:
[...]
Niet? Ik zou Barts even snel als Cypress wel nice vinden voor hetzelfde productieprocess.
Lijkt dan een beetje op de 9800GTX vs 8800GT/8800GTS, no?

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Paprika schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 16:17:
[...]

Lijkt dan een beetje op de 9800GTX vs 8800GT/8800GTS, no?
Niet als het een mid-range part word nee.. dus no = nee.

• Paprika
Als dat bericht zou kloppen en hij dus onder de 6850/6870 zou vallen, dan vind ik dat wel een beetje 't zelfde. Kleine aanpassing en verder niets daar, maar het bericht zal ook wel niet kloppen.

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Paprika schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 14:18:
Een 4870X2 was meestal sneller dan een 5870. De 4870X2 was zeker niet sneller dan 2x 4890, dus nee, hij was ook niet 50% sneller dan 1 4890 ;).
Ik heb deze zin nu 10 keer gelezen en ik snap m echt niet ;) Wat bedoel je precies?
De conclusie snap ik ook niet, want de HD5870 was wel degelijk zo'n 50% sneller dan de HD4890.

anathema

• Paprika
Wat ik zei is:
Dat een 4870X2 meestal sneller was (misschien nu niet meer met recentere drivers) dan een enkele 5870.
Een 4870X2 was ook niet sneller dan 2x 4890s in X-Fire.
Dan zou een 5870 eigenlijk ook (op 1 per 10 games na misschien) niet 50% sneller zijn dan een 4890.

Overigens zat ik bij die post een beetje fout erg fout te denken (immers is hij 50% sneller en dus bv 100 vs 66 FPS en niet 100 vs 50 FPS :F), echter heb ik nog even naar reviews van die tijd gekeken en het is meer 35% dan 50%.

[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 11-09-2010 17:44 ]

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Paprika schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 17:24:
Als dat bericht zou kloppen en hij dus onder de 6850/6870 zou vallen, dan vind ik dat wel een beetje 't zelfde. Kleine aanpassing en verder niets daar, maar het bericht zal ook wel niet kloppen.
Het is maar wat jij een "kleine aanpassing" vindt.

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:50
Inderdaad, de grootste aanpassing sinds de 3xxx serie vind ik niet niks!

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Paprika schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 17:43:
Wat ik zei is:
Dat een 4870X2 meestal sneller was (misschien nu niet meer met recentere drivers) dan een enkele 5870.
Een 4870X2 was ook niet sneller dan 2x 4890s in X-Fire.
Dan zou een 5870 eigenlijk ook (op 1 per 10 games na misschien) niet 50% sneller zijn dan een 4890.
OK, maar dan deel je de performance van een HD4870-X2 door twee en dat getal vergelijk je met een HD4890. Dat kan niet want crossfire schaalt lang niet met een factor 2 dus hoe de single versies zich verhouden kun je niet afleiden van dual kaart performance.
Ik bekijk computerbase vaak voor dit soort vergelijkingen en dan is de HD5870 wel zo'n 50% sneller op de meeste instellingen.
[...]
Dat zou toch onlogisch zijn, je houdt al generaties lang dit type naamgeving aan voor je snelste single kaart en vervolgens ga je dit een niveau opschuiven zodat een HD6870 niet sneller blijkt te zijn dan een HD5870. Zie niet waarom ze dat zouden doen, dus neem aan dat dat ook niet zo is.

anathema

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Stel nu, dat Barts met zijn aanpassingen ongeveer even snel is als de huidige HD5850/70, of zelfs sneller, zodra je tesselation etc goed gebruikt, terwijl in DX9 en DX10 games de prestaties wat lager liggen, waar niemand echt van wakker zou moeten liggen zolang de fps boven de 60 liggen. Stel dat Cayman om dezelfde reden behoorlijk veel sneller is dan de huidige 5800 kaarten, waardoor ze de benaming HD6930 en HD6950 krijgen (deze heb ik eerder voorbij zien komen dus geen uit de lucht gegrepen nummers).

Al met al zijn AMD nummers vrij overzichtelijk per generatie. Je moet alleen niet altijd terugkijken (of eigenlijk nooit) naar de vorige generatie. Hoewel het misschien een mooiere oplossing is om Barts HD67xx te noemen, is het toch gewoon vooral belangrijk dat het duidelijk is welk nummer welke performance meegeeft op moment van launch en wie weet is de DX11 performance van Barts wel net zo goed als die van de GTX480 (hele vette dikke gok en stille hoop :P)

• Astennu
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 14:16:
[...]

De 5870 vind ik niet zo goed te vergelijken met de 4870. 5870 heeft de clocks van een 4890 en niet de prijs die de 4870 had. Het is eerder de opvolger van de 4890 dan van de 4870 IMO. De boost is ongeveer 50 procent tov 4890 geloof ik.
De opvolger van de HD4890 gaat er nooit komen. We gaan meteen door naar de HD6xxx serie. De HD5870 verving natuurlijk beide kaarten maar het was meer de echte opvolger van de HD4870 vandaar ook de naam.
[...]

[...]
Dan is het toch ook geen opvolger als hij even snel is als de oude kaart? Hij heeft ook nog eens geen nieuwe versie van DX. alleen de UVD en Eyefinity hebben dan een update gehad. En dat zou dan een opvolger moeten zijn. Dont think so :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
anathema schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 17:29:
Een 4870X2 was meestal sneller dan een 5870. De 4870X2 was zeker niet sneller dan 2x 4890, dus nee, hij was ook niet 50% sneller dan 1 4890 .

Ik heb deze zin nu 10 keer gelezen en ik snap m echt niet ;) Wat bedoel je precies?
De conclusie snap ik ook niet, want de HD5870 was wel degelijk zo'n 50% sneller dan de HD4890.
de premissen zijn:
4870X2 > 5870
2x 4890 > 4870X2

Dus 2x 4890 > 4870X2 > 5870
deel dit door 2:
4890 > 4870 > 1/2(aka 50%) 5870 <---- dit is wat hij bedoelt.

Maar dat hij meer dan de helft van 5870 presteert is niet gelijk aan het 50% meer presteren van een 5870 tov 4890. Bij de eerste neem je 50% van 5870.. bij de 2e is die 50% van 4890.

Nog een belangrijke aanname die niet klopt is dat de prestaties van 2x 4890 gelijk staat aan 200% 4890.. Dit is dus totaal fout..
Dus zet er maar een streep doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het beter een streep door die hele discussie te zetten aangezien ik het ook niet erg meer begrijp en het ook niet erg relevant is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 12-09 13:37
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:28:
Misschien is het beter een streep door die hele discussie te zetten aangezien ik het ook niet erg meer begrijp en het ook niet erg relevant is :+
Ach ja het is normaal dat er na 5 foto's en 9 regels text al een druk gespeculeerd wordt over een compleet nieuwe lineup compleet met tdp, verbruik, performance en prijs...

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Laatst online: 30-08 18:22
Ja, natuurlijk. Speculeren is leuk. Maar veel gekker dan dingen als
de premissen zijn:
4870X2 > 5870
2x 4890 > 4870X2
Dus 2x 4890 > 4870X2 > 5870 deel dit door 2:
kan volgens mij niet... Het heeft zoals gezegd ook niet veel meer te maken met speculeren over nieuwe spullen.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doelde op die reacties over bestaande kaarten en wat nou beter is dan de helft van die etc. Ik zag geen verwijzing naar enige nieuwe serie in die posts....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
bladerash schreef op zondag 12 september 2010 @ 03:00:
[...]

de premissen zijn:
4870X2 > 5870
2x 4890 > 4870X2

Dus 2x 4890 > 4870X2 > 5870
deel dit door 2:

Maar dat hij meer dan de helft van 5870 presteert is niet gelijk aan het 50% meer presteren van een 5870 tov 4890. Bij de eerste neem je 50% van 5870.. bij de 2e is die 50% van 4890.

Nog een belangrijke aanname die niet klopt is dat de prestaties van 2x 4890 gelijk staat aan 200% 4890.. Dit is dus totaal fout..
Dus zet er maar een streep doorheen.
Ik kijk hier meestal even voor een performance indicatie:

http://www.computerbase.d...rformancerating_qualitaet

Daar zie je trouwens dat nVidia met de stap van GTX285 naar GTX480 ook maar 60% haalt. Met 8x AA is het wat meer. Overall heeft nVidia dus wel wat meer wist als je kijkt naar GTX285 vs GTX480 en HD4890 vs HD5870. Maar 50%+ vind ik toch wel next gen. Een speedbump / refresh is vaak toch 10-20% en niet meer dan dat.

Daarnaast maken CPU's helemaal niet van dit soort grote performance sprongen. En als ze dat wel doen zit er veel langer tussen dan een jaar. In het veleden zijn we gewoon verwend geweest dat ze 80% performance winst uit de volgende generatie VGA chips konden halen. Ik denk dat dat steeds moeilijker gaat worden.

Zeker als je dan een tegenvaller hebt zoals het niet door gaan van 32nm. Anders hadden ze wel meer winst kunnen halen. Echter moeten ze het nu weer met 40nm doen.

(dit is meer een algemene reactie en niet op een pesoon gericht)

[ Voor 19% gewijzigd door Astennu op 13-09-2010 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 19:04
er is een nieuwe twin frozr II op de markt
momenteel is hij nog niet verkrijgbaar maar de hoofdleverancier verwachten hem binnen kort

hier een artikel en review van de nieuwe 5870 lightning

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=256773

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

uhrm..

[ Voor 97% gewijzigd door neliz op 13-09-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
gekke-gerrit124 schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:16:
er is een nieuwe twin frozr II op de markt
momenteel is hij nog niet verkrijgbaar maar de hoofdleverancier verwachten hem binnen kort

hier een artikel en review van de nieuwe 5870 lightning

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=256773

Wat neilz volgens mij bedoelt is dat die post al van april dit jaar was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Die post is van augustus. Volgens mij betreft het een revisie; er was aardig wat commentaar op de koeler bij de eerste uitvoering.

[ Voor 35% gewijzigd door Edmin op 13-09-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Ja, dat staat er toch ook? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Edmin schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:39:
Die post is van augustus. Volgens mij betreft het een revisie; er was aardig wat commentaar op de koeler bij de eerste uitvoering.
Ik zie het ja my bad. Tijd notatie was daar wat anders.

Die eerste cooler was niet echt super nee. Vond em relatief veel herrie maken en had betere koel prestaties verwacht.

Maar de resultaten die je daar ziet zijn erg netjes. Nu kon je de performance van de oude cooler ook al iets verbeteren door wat ringetjes toe te voegen en zorgen dat hij er beter op gedrukt werd.

[ Voor 19% gewijzigd door Astennu op 13-09-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 19:04
dat klopt ja, maar best jammer omdat de koeler geen meerprijs krijgt en ik dus een oudere minder goed presterende koeler heb waardoor de waarde van de kaart daalt

MSI geef ons gratis cooler!

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
gekke-gerrit124 schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:19:
dat klopt ja, maar best jammer omdat de koeler geen meerprijs krijgt en ik dus een oudere minder goed presterende koeler heb waardoor de waarde van de kaart daalt

MSI geef ons gratis cooler!
Dit doen andere bedrijven ook niet. Zie dit gewoon als ene Lightning V2. Asus deed dit ook veel met moederborden. Denk maar niet dat als hun met een 2.0 versie van het PCB komen hun de boel om gaan ruilen.

Met auto's heb je dit "probleem" ook. Jaar later zelfde auto alleen nu heeft hij wel een aansluiting voor een ipod en hij is niet duurder geworden. Maar jij hebt die niet op jou auto zitten en je krijgt em ook niet gratis achteraf.

Thats just how things go. Het is een ander verhaal als je cooler defect zou zijn. Maar dat is niet zo. Hij is alleen niet zo goed als de nieuwe versie. Imo hadden ze die cooler ook de Twin Frozr III kunnen noemen maar die naam was denk ik al in gebruik voor de cooler die op de GTX480 Lightning zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb afgelopen Zaterdag iets leuk gezien op het IBC @ Amsterdam RAI :

ATI FireGL kaarten die 4K schermen aansturen _O_ Dit is echt zo ongelooflijk scherp dat je ogen het bijna niet trekken als al die scherpte op je afkomt :D

De heren van ATI hadden een 3D pakket die draaide constant met een gerenderde Audi R8 en je hebt gewoon geen AA meer nodig door de 4K resolutie !! Echt zooo gaaf ... "like a baby in a candyshop" of zoiets :Y) Had wel een Ferrari mogen zijn trouwens...

Verder natuurlijk nog wat Eyefinity toestanden met 12 schermen en dergelijke, maar ik had daarvoor al 3x huge ass plasma's van Panasonic naast elkaar in portrait stand gezien met iets van EyeFinity achtigs aan dus dat was niet meer boeiend opeens :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Filmpje ergens beschikbaar? Vergelijkbaar met bioscoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Heb wel een filmpje van het 4K Plasma scherm van 152 inch die zeer zeker een beamer kan vervangen :) Moet die nog uploaden, maar heeft verder niks met ATI te maken eigenlijk. Scherm dat ze hadden gebruikt was ook opgebouwd uit 2 stuks eigenlijk dus heb ik niet opgenomen. Resolutie was wel een :9~ waard !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
nero355 schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:35:
Ik heb afgelopen Zaterdag iets leuk gezien op het IBC @ Amsterdam RAI :

ATI FireGL kaarten die 4K schermen aansturen _O_ Dit is echt zo ongelooflijk scherp dat je ogen het bijna niet trekken als al die scherpte op je afkomt :D

De heren van ATI hadden een 3D pakket die draaide constant met een gerenderde Audi R8 en je hebt gewoon geen AA meer nodig door de 4K resolutie !! Echt zooo gaaf ... "like a baby in a candyshop" of zoiets :Y) Had wel een Ferrari mogen zijn trouwens...

Verder natuurlijk nog wat Eyefinity toestanden met 12 schermen en dergelijke, maar ik had daarvoor al 3x huge ass plasma's van Panasonic naast elkaar in portrait stand gezien met iets van EyeFinity achtigs aan dus dat was niet meer boeiend opeens :+
Een ferrari pfff dat is zo 1990.......

Ben benieuwd wanneer we weer eens nieuwe PC schermen gaan zien met hogere reso's. In het verleden ging dat langzaam wel omhoog maar het staat nu al tijden stil met 2560x1600 als maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Astennu schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:45:
[...]

Ben benieuwd wanneer we weer eens nieuwe PC schermen gaan zien met hogere reso's. In het verleden ging dat langzaam wel omhoog maar het staat nu al tijden stil met 2560x1600 als maximum.
En zelfs die zijn nog op 2 handen te tellen :o Laten we dan maar niet beginnen over de prijzen van die schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37
nero355 schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:47:
Heb wel een filmpje van het 4K Plasma scherm van 152 inch die zeer zeker een beamer kan vervangen :) Moet die nog uploaden, maar heeft verder niks met ATI te maken eigenlijk. Scherm dat ze hadden gebruikt was ook opgebouwd uit 2 stuks eigenlijk dus heb ik niet opgenomen. Resolutie was wel een :9~ waard !!
_/-\o_ Ook gezien geweldig scherm was dat! / 4K is ook alweer wat 'jaartjes' oud he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Astennu schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:45:
DPI is toch nooit echt omhoog gegaan? De schermen werden gewoon groter, de DPI bleef gelijk en dus ging de resolutie ook omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Ik had vroeger een 19 inch crt met 1920x1440 als max resolutie, nu heb ik een 24 inch lcd met 1920x1200 als max resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Olaf van der Spek schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:47:
[...]

DPI is toch nooit echt omhoog gegaan? De schermen werden gewoon groter, de DPI bleef gelijk en dus ging de resolutie ook omhoog.
Niet helemaal waar. Je hebt bv 15 en 17" laptop schemen met full HD reso. Die hebben een veel hogere DPI dan de 30" desktop schermen. Dus ik zou best 30" schermen willen zien met een 4K reso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
tomcatha schreef op maandag 13 september 2010 @ 17:18:
Ik had vroeger een 19 inch crt met 1920x1440 als max resolutie, nu heb ik een 24 inch lcd met 1920x1200 als max resolutie.
Ik heb het over desktop LCD monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Neem deze waardes met een beetje zout:
On DX11 GTX460 performs little bit better than Blackcomb XT (ATI 6XXX):

Stone Giant:
GTX460 : around 24 FPS
Blackbomb XT: around 22 FPS

Unigine:
GTX460 : around 12 FPS
Blackbomb XT: around 12 FPS

But DX9 and DX10 Blackcomb XT should be much better.
Blackcomb XT zou iets lager gepositioneerd zijn dan de Mobility HD5870(Juniper.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neliz schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 09:09:

[...]

Blackcomb XT zou iets lager gepositioneerd zijn dan de Mobility HD5870(Juniper.)
Kortom HD65xx / HD66xx voor de desktop kaarten? Als in opvolger voor de HD56xx met 400 shaders. Dan vind ik het niet slecht.

Want het is dan Blackcomb > Barts > Cayman.
Bij nVidia is het GF104 > GF100. En Barts zou dan dus de tegenhanger worden van de GF104 en niet blackcomb. Of zit ik er nu helemaal naast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Die namen maken het alleen maar moeilijker :P

blackcomb XT zou dus de mobile 6770 moeten zijn. Dus een "barts" op de desktop..

maar hoe meer namen, hoe meer verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelvt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 21:29

michaelvt

Tweaky Gonzalez

neliz schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 09:09:

[...]

Op welke resolutie zijn deze tests gedraaid? Cijfers zijn trouwens wel bemoedigend, als de mobility variant al bijna net zo snel is als een normale GTX460, dan heeft ATI flink wat werk gedaan aan hun tesselation functie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:48

rapture

Zelfs daar netwerken?

Sandy Bridge achtige performance voor de gemiddelde gebruiker voor een netbookprijsje klinkt erg interessant. De igp-performance zorgt dat films en games minstens zo goed als op een Sandy Bridge draait, terwijl de processor toch altijd al met figuurlijke vingers zit te draaien tot de gebruiker eindelijk eens een knop indrukt.

AMD weet ook dat budget tot midend gamers niet meer dan een Athlon II X3 triplecore nodig hebben, dus Phenom II cores aan een gpu knopen om Llano te maken is een goede zet.

AMD maakt een einde aan "utterly useless" Intel onboard graphics dat standaard in de goedkope laptops zonder discrete graphics. AMD betreedt een nieuw territorium waar nVidia niet eens in de buurt komt. nVidia kan niet aan de massamarkt leveren die een goede processor/igp/chipset-combinatie vraagt en het probleem dat de grafische kaarten die in een oven gebakken moet worden, zorgt ervoor dat laptopfabrikanten zoveel mogelijk van nVidia afblijven. Er wordt in het Atom- en igp-landschap gedecimeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neliz schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:20:
Die namen maken het alleen maar moeilijker :P

blackcomb XT zou dus de mobile 6770 moeten zijn. Dus een "barts" op de desktop..

maar hoe meer namen, hoe meer verwarring.
Dan hangt het er even van af wat de Desktop barts gaat doen qua naam. Want nu is het zo dat de HD5870M een HD5770 desktop kaart is.

Dus als het een HD6770M is zou hij de helft zijn van de HD6770 desktop versie.

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 14-09-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Astennu schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:49:
Dan hangt het er even van af wat de Desktop barts gaat doen qua naam. Want nu is het zo dat de HD5870M een HD5770 desktop kaart is.

Dus als het een HD6770M is zou hij de helft zijn van de HD6770 desktop versie.
de mobile roadmap (hier ergens in het topic) plaatste 6770M performance net iets onder de mobile 5870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neliz schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:01:
[...]

de mobile roadmap (hier ergens in het topic) plaatste 6770M performance net iets onder de mobile 5870.
Dan klopt dat wel. 6770 desktop gaat over de 5770 desktop heen. En de 6870 mobile (als die nog komt) zou dan een barts variant kunnen zijn.

• Lord Maximus
  • Laatst online: 12-09 09:19

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat zou Barts XT dus net onder of op het niveau van een HD5850 brengen, maar wat me verbaast is de laatste zin:
better performance/W than GTX460...
Waarom staat daar niet gewoon 'better performance than GTX460...'?

• Astennu
Edmin schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:26:
Dat zou Barts XT dus net onder of op het niveau van een HD5850 brengen, maar wat me verbaast is de laatste zin:

[...]

Moet toch wel lukken dacht ik zo: http://www.computerbase.d...rformancerating_ohne_aaaf

Of ze hebben gewoon een Cypress ontwerp gebruikt en niets geen 4x1 ipv 5x1 shaders en zo. Dan zou je rond de GTX460 uit gaan komen. Met nieuwe tweaks zie ik em er toch wel overheen gaan. En tussen de 5830 en de 5850 in gaan zitten.

Wat me wel opvalt is dat ze nog steeds met blokken van 80 shaders per SMID werken. Nu is het natuurlijk de vraag of deze slides wel echt zijn. En dit hoeft ook nog niet te betekenen dat ze met 4x1 of 5x1 blokken werken.

En het verbruik vind ik ook aardig hoog. Dat komt in de buurt van de HD5850:
http://www.computerbase.d...schnitt_leistungsaufnahme
GTX460 is daar niet echt zuinig als je naar performance per watt kijkt.

Dus het kan nog alle kanten op. Maar als dit de echte specs zijn wordt het toch een leuke chip:
32 robs en 48 texture units. Dan wordt ik helemaal nieuwschierig naar Cayman :D Wellicht is dat een dubbele Barts ? (zou te mooi zijn om waar te zijn)

Anyway zo'n Barts Pro/XT wil ik wel voor in mijn lanbox. Kan die de oude HD4850 vervangen.

[ Voor 31% gewijzigd door Astennu op 15-09-2010 10:49 ]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik zou graag de overige sheets ook ff zien..... O-) :P

PS:
Alhoewel je als verstandig en reasonable bedrijf imho eigenlijk niet anders kunt, hier een voorbeeld van AMD's manier van werken waar je toch blij van wordt:

Anandtech - AMD's Zacate APU Performance Update

[ Voor 78% gewijzigd door Help!!!! op 15-09-2010 11:45 ]

PC Specs

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Vandaag driver 10.9

http://twitter.com/CatalystMaker

Ben benieuwd.

• Astennu
Help!!!! schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:28:
Ik zou graag de overige sheets ook ff zien..... O-) :P

PS:
Alhoewel je als verstandig en reasonable bedrijf imho eigenlijk niet anders kunt, hier een voorbeeld van AMD's manier van werken waar je toch blij van wordt:

Anandtech - AMD's Zacate APU Performance Update
Wow i'm impressed. Normaal zouden ze dat soort dingen niet doen. 45% sneller is nog steeds niet slecht. Al zal het niet zo snel zijn als SB want die haalt 2x de performance van de huidige I5's. Maar SB is dan ook meer High end waar dit entry level is. LIano is +- 5x krachtiger. Dus die gaat SB wel verslaan.

Ik hoop dat AMD meer open wordt zoals ze nu lieten zien. Intel doet dat al langer naar Anandtech toe. (zie de SB preview). Als AMD dat ook gaat doen zie ik dat zeker als positief. Als je product dan ook nog goed presteert is het ook nog eens gratis reclame want Anandtech is toch een van de grootste. Ik weet nog wel dat heel veel tweakers hun PC aankoop uitstelde toen ze de Intel Core peview lazen. Zo veel extra performance moeten ze gewoon hebben. Dat heeft toen ook nog meer dan een half jaar geduurd. Bij SB is het niet anders die komt ook pas volgend jaar.

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Gewoon met Steam downloaden!

http://blogs.amd.com/play...atalyst-updates-on-steam/
With today’s exciting announcement from AMD and Valve®, Steam gamers will never again have to worry about finding the most recent ATI Catalyst™ graphics driver. PC gamers can now detect and install the latest ATI Catalyst™ driver for their ATI Radeon™ graphics card directly from within Steam! Gamers using ATI graphics will not only be kept posted on the latest available drivers for their hardware, but with every update they’ll know that they’re getting the overall best possible gaming experience AMD and Valve can provide.

Here at AMD we’re big fans of Steam, and it’s not hard to see why! (And it would appear 25 million people love it just as much as we do.) In five short years, Valve has evolved the Steam platform to become the preeminent destination for easy and fast access to the latest games and online multiplayer play, offering new features to gamers and to developers, taking PC gaming to new heights – and new audiences. This evolution of PC gaming means exciting times for PC gamers, and today’s announcement is another step in that evolution.

Earlier this year at GDC we announced AMD Gaming Evolved, a program that demonstrates AMD’s ongoing commitment to PC gamers, PC game development and the overall PC game industry. AMD and Valve teaming up to make sure that Steam gamers always have the most recent drivers for their graphics cards is just another way that we are showing our commitment to the promise we developed in our Gamers’ Manifesto.

The first ATI Catalyst driver update that will be available via Steam will be ATI Catalyst 10.9. You can get the full list of all the new features and fixes available in the 10.9 update here.

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Astennu schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:12:
Wow i'm impressed. Normaal zouden ze dat soort dingen niet doen. 45% sneller is nog steeds niet slecht. Al zal het niet zo snel zijn als SB want die haalt 2x de performance van de huidige I5's. Maar SB is dan ook meer High end waar dit entry level is. LIano is +- 5x krachtiger. Dus die gaat SB wel verslaan.
De verhouding niet vergeten he? Zacate is een cpu van een paar knaken en die i5 is echt een veelvoud van de prijs.

AMD mikt hoog, als ze aar een echte Atom netbook hadden neergezet was het verschil nog groter geweest.

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Goede zet als je het mij vraagt. Niet alleen de laatste patches, DirectX, maar nu ook videokaart drivers binnen harken. Ideaal voor de mensen die hier niet zo van op de hoogte zijn.

Jammer van die login om de nieuwe features te kunnen bekijken. Even afwachten dus. :)

• -The_Mask-
  • Niet online
Edmin schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:26:
Misschien omdat als die 800 shaders heeft dat niet is. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Mogen wij dan wellicht ervan uitgaan dat de Barts PRO en Barts XT, goedkoper op de markt worden gezet dan respectievelijk de GTX460 768MB en de GTX460 1GB?

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

• Astennu
neliz schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:20:
[...]

De verhouding niet vergeten he? Zacate is een cpu van een paar knaken en die i5 is echt een veelvoud van de prijs.

AMD mikt hoog, als ze aar een echte Atom netbook hadden neergezet was het verschil nog groter geweest.
Dat zeg ik toch ook :) SB = high end net als LIano. Al zal LIano nog steeds iets lager in de markt staan dan de i7 SB.

Zacate zit nog een stukje lager. Eigenlijk een nieuwe Duron ?

• -The_Mask-
  • Niet online
Indy91 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:53:
Mogen wij dan wellicht ervan uitgaan dat de Barts PRO en Barts XT, goedkoper op de markt worden gezet dan respectievelijk de GTX460 768MB en de GTX460 1GB?
Als de slide echt is, is de kans groot ja.

AMD Nieuwsdiscussie

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Splinter Cell schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:24:
Goede zet als je het mij vraagt. Niet alleen de laatste patches, DirectX, maar nu ook videokaart drivers binnen harken. Ideaal voor de mensen die hier niet zo van op de hoogte zijn.

Jammer van die login om de nieuwe features te kunnen bekijken. Even afwachten dus. :)
Gebruik zelf momenteel geen steam maar vind het wel helemaal top.

Denk dat het vooral voor de mensen die niet zo techy zijn heel erg goed is. Er zijn waarschijnlijk enorm veel mensen met zwaar verouderde drivers die niet eens weten dat je ze kunt updaten en zo nieuwe functionaliteit, hogere snelheid, bugfixes etc. kunt krijgen. Erg goede zet.

Zetten ze ook de beta's en hotfixes op Steam :?

PC Specs

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

-The_Mask- schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:21:
Maar wie denkt dat deze slide echt is? Ik niet iig.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
-The_Mask- schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:21:
[...]

Lijkt mij niet. Waarom zou je een product dat sneller is dan je concurrent, minder verbruikt en waarschijnlijk meer functionaliteit biedt, goedkoper op de markt zetten? Volgens mij is de GTX 460 al relatief goedkoop en je zit ook nog met de rest van je line-up. Vooral onderin zullen videokaarten in het gedrang komen door de komst van de apu's.

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Marc Rademaker schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:34:
[...]

Lijkt mij niet. Waarom zou je een product dat sneller is dan je concurrent, minder verbruikt en waarschijnlijk meer functionaliteit biedt, goedkoper op de markt zetten? Volgens mij is de GTX 460 al relatief goedkoop en je zit ook nog met de rest van je line-up. Vooral onderin zullen videokaarten in het gedrang komen door de komst van de apu's.
Als die slide echt is, heb je een 5770 achtig product, dat meer verbruikt dan een 5850 en niet bijster snel is.

of AMD heeft ook haar eigen Fermi in handen.. dat kan ook nog.

(maar het is niet waarschijnlijk)

• -The_Mask-
  • Niet online
neliz schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:28:
[...]

Maar wie denkt dat deze slide echt is? Ik niet iig.
Geen idee, maar er is vast wel iemand die dat zegt. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
neliz schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:46:
[...]

Als die slide echt is, heb je een 5770 achtig product, dat meer verbruikt dan een 5850 en niet bijster snel is.

of AMD heeft ook haar eigen Fermi in handen.. dat kan ook nog.

(maar het is niet waarschijnlijk)
Volgens mij is het meer dat een HD6750 dezelfde of betere prestaties heeft als/dan een HD5830, en toch 25watt minder verbruikt.

Dus dat klinkt wel geloofwaardig ook al vind ik het wat mager.

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

nero355 schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:47:
Nog hier even op terugkomen.

de GTX480 heeft bijvoorbeeld HDMI 1.3a ondersteuning en geen HDMI 1.4, HDMI1.4 is onder andere 3D over HDMI, ethernet en 4k resoluties. Nvidia's 3D over HDMI is op dit moment een software oplossing.

• Stefanovic45
Marc Rademaker schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:34:
[...]
Waarom zou je een product dat sneller is dan je concurrent, minder verbruikt en waarschijnlijk meer functionaliteit biedt, goedkoper op de markt zetten?
Toen de 5850 op de markt kwam voor 200 euro versloeg die ook de GTX 285 van 275 euro + dus dat zegt ook weer niet alles... Anderzijds, de productiekosten van de 6770 zullen ongeveer wel even hoog zijn als die van de 5850, veel goedkoper dan 200 euro zal die waarschijnlijk dus sowieso niet worden idd.

[ Voor 18% gewijzigd door Stefanovic45 op 15-09-2010 16:53 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
StefanvanGelder schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:52:
Anderzijds, de productiekosten van de 6770 zullen ongeveer wel even hoog zijn als die van de 5850
Denk eerder tussen Juniper en Cypress in en dan meer dan Juniper toe, aantal shaders (volgens de slide hierboven) zit er ook tussen in.

AMD Nieuwsdiscussie

• Paprika
https://a248.e.akamai.net...yst_109_release_notes.pdf
Mouse cursor may intermittently be corrupt/missing in one of the displays under
Eyefinity configuration while playing games/samples
Zal die <censored> irritante cursor bug met eyefinity nou ooit nog eens worden opgelost? :F

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
Paprika schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:00:
https://a248.e.akamai.net...yst_109_release_notes.pdf

[...]

Zal die <censored> irritante cursor bug met eyefinity nou ooit nog eens worden opgelost? :F
Heb je er last van dan?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Waarom zou hij het anders melden? :F

• Paprika
Jejking schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:31:
Waarom zou hij het anders melden? :F
:Y

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
10.9 :)

[ Voor 11% gewijzigd door MelvinB op 15-09-2010 21:45 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

BTW, 10.9a is onderweg.

http://twitter.com/CatalystMaker

[ Voor 43% gewijzigd door Help!!!! op 15-09-2010 21:47 ]

PC Specs

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

.

[ Voor 93% gewijzigd door Help!!!! op 15-09-2010 21:47 . Reden: Dubbel 8)7 ]

PC Specs

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
http://www.fudzilla.com/p...ate-fusion-works-at-16ghz
500MHz DirectX 11 graphics inside
We were lucky to find out that the demo unit that AMD showed to various journalists at a hotel near the Moscone center works at 1.6GHz.

This is a dual core Bobcat based CPU with Radeon 5500 equivalent graphics, 18W TPD and at least the prototype shown at the hotel here, runs at 1.6GHz.

Interestingly enough this is the exact same clock as the most prolific Atom models and Zacate actually should perform better than an Atom, ending up closer to Pentium and Core i3 notebooks. The graphics part works at 500MHz which is a much more modest speed than the one that we expect from Sandy Bridge, but then again, Sandy Bridge should be a higher performance part, something that is out of Zacate’s league.

These might not be the final clocks but since the CPU should ship to partners in Q4 2010, this should be very close to the final clock, although it is currently impossible to confirm whether 1.6GHz is the final clock. At least now you have an idea about Zacate’s clock speeds. Naturally Ontario will have to get a lower clock to maintain its 9W TDP.

[ Voor 86% gewijzigd door spNk op 15-09-2010 22:02 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle posts in verband met het overlijden van CJ zijn verplaatst naar het condoleance topic