De HD5870 CF zit er niet tussen, de HD5830 CF setup is wel maar met een CAT 10.5 getest ik weet niet hoeveel het zou schelen als deze met 10.8 CAT getest zou worden maar dat het wat scheelt mag wel duidelijk zijn. En wat ik vooral duidelijk wil maken is dat ATI zeker nog wel een alternatief kan zijn en zeker niet buiten spel staat.Xenomorphh schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:59:
[...]
Zit je nou een HD5870 CF te vergelijken met een GTX460 SLI?.. Als je het vergelijkt met een HD5830 CF zal de GTX460 toch echt sneller zijn tegen dezelfde prijs. ( of goedkoper geen idee wat de prijzen zijn atm.)
Interresante test, maar ATI is zeker niet uitgesloten in het segment waarin de GTX460 zit. Daar ging het mij om immers hebben ze dus wel een antwoord weliswaar in het eerste opzicht niet het beste antwoord maar nVidia heeft wel een nieuwere kaart in zijn handen. Ook kan "ATI" zijn prijzen flink laten zakken ze zitten nu gezellig boven de introductie prijzen. Wat een indicatie kan zijn over hoe de verkoop van ATI kaarten gaat (V&A regel) en dus ook een indicatie is dat er genoeg mensen nog altijd ATI in het segment van de GTX460 leuk vinden.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 17:14:
Hoe kom jij erbij dat dit gebaseerd is op 10.3?
http://techreport.com/articles.x/19342/8
Uit HWI review:
"Prijs
In het productoverzicht onderaan dit artikel hebben we alle op dit moment verkrijgbare Radeon HD 5850 kaarten vermeld. Zeker gezien het feit dat al deze kaarten zijn gebaseerd op het hierboven besproken referentie exemplaar van AMD, is het opvallend dat de prijzen gigantisch uit elkaar lopen. Op het moment van schrijven kost de goedkoopste kaart gemiddeld € 222, de duurste gemiddeld € 314. Wie flink in de prijsvergelijker gaat rondklikken zal zien dat je al voor € 178 een 5850 kunt bestellen. Dat is 110 euro goedkoper dan de goedkoopste 5870 kaart, een zeer aanzienlijk verschil! Vanzelfsprekend zullen er de komende dagen, weken en maanden nog voldoende prijsschommelingen zijn, maar al zonder één benchmark te hebben bekeken mogen we concluderen dat het prijsverschil een stuk groter is dan het prestatieverschil."
Ook is je test/review een beetje scheef in de getesten games, immers gebruiken ze drie TWIMTBP titels.
Waarvan ik het resultaat van de Just Cause 2 erg dubieus vind.

Nou hij is een allochtoon dus dat hij de Nederlandse taal niet helemaal beheerst is geen verrassing(ik bedoel er niks mee) dus een beetje begrip mag wel.
Laat het niet controversieel(taboe) zijn dat iemand als allochtoon wordt bestempel als er zich een situatie voordoet waar het relevant is.
"Gerucht: De opvolger van Evergreen is pin-to-pin-compatible met Evergreen.spNk schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 17:52:
En wat moet ik hier zien behalve barts?
Waarschijnlijkheidsfactor: 90%. De laatste geruchten zeggen dat de refresh inderdaad pin-to-pin compatible is. Dat wil zeggen dat AMD alles (specs) tot op het laatste moment geheim kan houden. Dit wijst er echter ook op dat er weinig verandert is in shaderarchitectuur en memory controller en dat de snelheidswinst door kleine optimalisaties en clockspeed verhogingen zou moeten komen."
Sorry dat ik midden in een zin stopte waarschijnlijk dat ik iets heb verkloot bij het plaatsen want ik was heel zeker dat het goed leesbaar was. Verder staat er dan na een heel erg goede en informatieve reactie van jou en Blue-Tiger een opheldering.spNk schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 17:52:
Er klopt gewoon geen hol van het hele verhaal, stopt midden in zinnen enzo.
[ Voor 16% gewijzigd door madmaxnl op 10-09-2010 18:22 ]