Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen
Ik zat vanochtend al voor 8 uur met de kleine op de fiets, voor nieuw nieuws zul je nog eerder moeten opstaan!
.. en nog later naar bed moeten gaan, check posts van 01:36 en 07:26.
(eigenlijk best wel triest)
[ Voor 19% gewijzigd door neliz op 29-08-2010 09:49 ]
Overigens lijkt die roadmap van 3dCenter.org me wat overenthousiast. Negen gpu's lanceren in drie maanden tijd is wel erg vooruitstrevend.
Ook opvallend dat het bovenste schema (bron?) spreekt can twee Antilles varianten die beide op Cayman gebaseerd zijn. Daar gaat dus ons gecraft over power consumption.
Verbruik blijft altijd een probleem, maar het hoeft niet altijd evenredig groot te zijn met de extra logische eenheden..Edmin schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 09:52:
[...]
Overigens lijkt die roadmap van 3dCenter.org me wat overenthousiast. Negen gpu's lanceren in drie maanden tijd is wel erg vooruitstrevend.
Ook opvallend dat het bovenste schema (bron?) spreekt can twee Antilles varianten die beide op Cayman gebaseerd zijn. Daar gaat dus ons gecraft over power consumption.
Neem RV670 -> RV770, zelfde procede, 50% meer transistoren in 30% meer oppervlak, 30% meer oppervlak voor 2.5 keer meer shaders. alleen het verbruik schoot er bij in bij RV770.
|2600k|Asus 290|
Ik ben bang dat, tenzij er veel agressiever met domains/un-core omgegaan wordt, dat AMD het qua prestatie/Watt misschien niet eens zo heel veel beter gaat doen dan Evergreen.Edmin schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 10:05:
Waar, maar het zou om een Evergreen met wat toevoegingen gaan en daarom wordt het verbruik een tikje steviger ingeschat (lees evenredig schalend). Als het ook nog gelukt is het verbruik te drukken, dan zou dat natuurlijk helemaal mooi zijn
Ik geloof nog steeds niet in een out-of-spec Antilles, dus het verbruik zal onder de 300W liggen.
normaal gesproken hadden we van hem ook al het een en ander te horen gekregen maar tegenwoordig is hij zelfs nog amper in dit topic...... toch jammer
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Of overgestapt!

Of aan het benchmarken!

[ Voor 96% gewijzigd door neliz op 29-08-2010 11:39 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Nee hoor, ik had gewoon gelijkEdmin schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 09:52:
[...]
Inderdaad een mooie score. Fusion zou het echter nog een klap beter moeten doen. Ik hoop dat we daar binnenkort wat over kunnen zien.
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Natuurlijk nog puur op basis van wat Crysis benches maar als dat waar is... where can i pre order these ?
Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say
Als je gaat rekenen dan is rond de 40 tot 45% gemiddeld ook wel logisch.Hekking schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 15:11:
Op SemiAccurate speculeert men dat de 6870 serie richting de 40 % sneller kan zijn dan de 5870.
Natuurlijk nog puur op basis van wat Crysis benches maar als dat waar is... where can i pre order these ?
Alleen komt Bulldozer helaas pas redelijk laat in 2011, Q2-Q4, op de markt, Intel is dan al weer een heel eind op weg naar de refresh vd Mainstream SandyBridge.Edmin schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 12:03:
[...]
Inderdaad een mooie score. Fusion zou het echter nog een klap beter moeten doen. Ik hoop dat we daar binnenkort wat over kunnen zien.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Redelijk betrouwbare getallen lijkt me... Moet er nog een optimalisatie komen? Als ze mij willen interesseren voor een Cayman, mogen ze me eerst vertellen hoe lang de kaart is en wat de nieuwe Eyefinity oplossingen zijnHekking schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 15:11:
Op SemiAccurate speculeert men dat de 6870 serie richting de 40 % sneller kan zijn dan de 5870.

Dat zijn scores waar je mee thuis kan komen. Er druppelen wel heel wat geruchtjes binnen op het moment. Hopelijk betekent dat ook snel een echte review...
PC Specs
Rond de 6% meer prestaties, amper merkbaar dus.Help!!!! schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:09:
Mmm valt me nog enigzins tegen. Een 512 core GTX48x kan wellicht al redelijk weerstand bieden?
Ze zijn beide even hoog geklokt.Hoeveel invloed heeft de CPU in Heaven:? Beperkt toch?
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Er was een tijdje geleden een benchmark van een gtx480 met 512 shaders, 6% extra prestaties met 200 watt extra verbruik.Help!!!! schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:09:
Mmm valt me nog enigzins tegen. Een 512 core GTX48x kan wellicht al redelijk weerstand bieden? Hoeveel invloed heeft de CPU in Heaven:? Beperkt toch?
In die screenshot zie ik anders verschillende CPU clocks staan (in het nadeel van ATI weliswaar).-The_Mask- schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:11:
[...]
Rond de 6% meer prestaties, amper merkbaar dus.
[...]
Ze zijn beide even hoog geklokt.
Ok. Na ja, ff wat meer leaks/reviews afwachten voordat ik er echt wat van kan zeggen. De Tessellation is iig blijkbaar verbeterd en schaalt hopelijk ook beter.tomcatha schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:21:
[...]
Er was een tijdje geleden een benchmark van een gtx480 met 512 shaders, 6% extra prestaties met 200 watt extra verbruik.
[ Voor 39% gewijzigd door Help!!!! op 29-08-2010 23:23 ]
PC Specs
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
Verwijderd
Verder vind ik het "apart" dat ATi/AMD test met een Intel CPU...

Valt mij ook nog enigzins mee. Jammer dat ze deze niet hebben getest t/o een HD58xx kaartje, was imo ook een mooie vergelijking geweest
Er zijn bepaalden niet nader te noemen mensen die van ATI, AMD, Intel of nVidia meestal een engineering sample ontvangen met alle gevolgen van dien
hardware mix&match zegt niets, helemaal niet als je sneller wil zijn dan je concurentie.
Core i7 930 @3500MHz | ASUS P6X58D Premium | Corsair Dominator 6G | eVGA 8800 GTS 512 KIA - RMA ---> HD6950 CFX | Dell U2711
Ik gok dat ze PCI-E 3.0 well voor hun Bulldozer CPU's willen hebben. Dat ze niet direct nieuwe planken uitbrengen voor de oudere Phenom's zou ik niet raar vinden. Maar voor hun nieuwe high end platform vind ik het eigenlijk wel een must.Edmin schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:44:
[...]
En hoe lang zal het duren voordat het ook op AMD moederborden verschijnt? De overgang naar pci-e 3.0 is imho typisch zo'n moment waar op de markt het onderscheid tussen de gemiddelde gebruiker en de enthousiast duidelijk wordt.
... We'll see
Wat andere ook al zeggen die paar extra shaders gaan het em niet doen. GTX480 zoals hij had horen zijn was 10% sneller geweest dan de huidige kaart. Kortom en dan is de min FPS nog steeds niet hoog genoeg.Help!!!! schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:09:
Mmm valt me nog enigzins tegen. Een 512 core GTX48x kan wellicht al redelijk weerstand bieden? Hoeveel invloed heeft de CPU in Heaven:? Beperkt toch?
Het ATI Rood blijft wel behoudenDura Ace schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 08:21:
A farewell to Ati...
[afbeelding]
Artikel: http://www.anandtech.com/...ati-brand-later-this-year
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
spNk schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:29:
Help!!!!: Ik zie bij CPU flags maar 1mhz verschil hoor?
Verder vind ik het "apart" dat ATi/AMD test met een Intel CPU...

Is ook al tijdje geleden dat ik deze bench zelf gedraaid heb.
Snif snif, was al min of meer bekend maar blijft "the end of an era"Dura Ace schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 08:21:
A farewell to Ati...
[afbeelding]
Zou wel onduidelijk worden als ze ook groen zouden gebruiken voor GPU's. Alhoewel nVidia groen een tikje lichter en helderder is.Astennu schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 08:57:
Het ATI Rood blijft wel behoudenIk denk dat het scheelt dat AMD/ATi al een tijd door elkaar gebruikt gaat worden. Op die manier weten al aanzienlijk meer mensen dat ATi van AMD is. Zeker als ze Radeon voorlopig aanhouden. Deels is het wel jammer. Maar aan de andere kant wel een logische stap.
PS: Ben benieuwd hoe dit Topic gaat heten
[ Voor 64% gewijzigd door Help!!!! op 30-08-2010 10:21 ]
PC Specs
Dura Ace schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 08:21:
A farewell to Ati...
Stoeptegels hebben we ook nodig, waar moeten we anders overheen lopenneliz schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 00:41:
Ik ken een aantal huidige nvidia focus group gebruikers (op andere forums) die nog een HD4850 hebben/in hun sig hebben om zo maar "objectief" te lijken.
Uit protest vind ik dat we het gewoon "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel xxx" moeten blijven noemen.Help!!!! schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:24:
[...]
PS: Ben benieuwd hoe dit Topic gaat heten"AMD gpu Nieuwsdiscussietopic deel xxx"

Als CJ er wel is, kan ie even zijn DM checken, probeer hem te bereiken maar hij reageert maar niet
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Geef het op hij gaat je niets vertellenDarkasantion schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:31:
CJ is wel heel stil, is ie op vakantie?
Als CJ er wel is, kan ie even zijn DM checken, probeer hem te bereiken maar hij reageert maar niet
Als i op vakantie zou zijn post hij dat vaak wel op z'n twitter. En dat is momenteel niet het geval. Ik verwacht dat het gewoon stilte voor de storm is.
Hij mag verder ook niets zeggen vanwege de NDA's. Voorheen had hij die niet dus toen kon hij wel wat meer vertellen. Gewoon geduld hebben mensen
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
I know, gaat ook niet om de HD68xx-serie of zo, maar over iets andersAstennu schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 13:14:
[...]
Geef het op hij gaat je niets vertellen![]()
Als i op vakantie zou zijn post hij dat vaak wel op z'n twitter. En dat is momenteel niet het geval. Ik verwacht dat het gewoon stilte voor de storm is.
Hij mag verder ook niets zeggen vanwege de NDA's. Voorheen had hij die niet dus toen kon hij wel wat meer vertellen. Gewoon geduld hebben mensenDit is toch veel leuker dan alle specs al weten
Darkasantion schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:31:
CJ is wel heel stil, is ie op vakantie?
Volgens z'n Facebook ligt hij op dit moment in het ziekenhuis, wens 'm allemaal sterkte jongens (en meisjes.)
Beterschap, hopelijk ben je gauw weer op de been

PC Specs
Ooh, dat wist ik nietneliz schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:43:
[...]
Volgens z'n Facebook ligt hij op dit moment in het ziekenhuis, wens 'm allemaal sterkte jongens (en meisjes.)
Sterkte CJ!!! Dat je maar snel beter wordt
Sterkte CJ!neliz schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:43:
[...]

beterschap!!
Ik ga denk ik maar ATI-stickertjes hamsteren.Dura Ace schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 08:21:
A farewell to Ati...
[afbeelding]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Oke danneliz schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:43:
[...]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Sterkte dan maarneliz schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:43:
[...]
PC Specs
[ Voor 16% gewijzigd door madmaxnl op 30-08-2010 21:10 ]
Lekker lomp EdEdmin schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 00:23:
[modbreak]Ja, we vinden allemaal CJ liev. Echter, dit is niet het 'wens-CJ-beterschaptopic'. DM is daar veel beter geschikt voor. Hier blijven we lekker over gpu's roddelen. Dat zou hij ook zo hebben gewild[/modbreak]
[ Voor 91% gewijzigd door Jejking op 31-08-2010 12:33 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Zeus op 31-08-2010 03:42 ]
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
jeetje, ziet er echt goed uit.n0valyfe schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 00:10:
6800 performance screens:
http://www.fudzilla.com/g...ormance-benchmarks-leaked

Wel jammer dat hij het niet vergelijkt met de 5870, dat lijkt me wel interressant.
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Fud vergelijkt helemaal niets, dat zijn dezelfde scores en screenshots die ik hier eerder ook al geplaatst heb, allemaal standaard chinese forum-posts.epic_fail schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 07:53:
[...]
jeetje, ziet er echt goed uit.Al helemaal als ook de drivers nog beter worden.
![]()
Wel jammer dat hij het niet vergelijkt met de 5870, dat lijkt me wel interressant.
Dat is niet zo raar he. Ik weet niet wat bekender is. Ik denk zelf dat als je het wereldwijd bekijkt AMD net wat bekender is. ATi misschien meer onder de Gamers. Ik denk dat het allemaal wel zal wennen.bwerg schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:41:
Ja, het is ook vrij onvermijdelijk. Enkel is er wat betreft videokaarten niet zo heel veel reden toe lijkt me, van wat ik hier in dit topic merk is de merknaam toch populairder dan de naam AMD voor videokaarten. Dat je straks een AMD HD6870 hebt is toch jammer, maar dat zal wel een beetje nostalgie aan het werk zijn. Maar ach, radeon en het rode logo'tje blijft gewoon dus over een jaar denkt niemand er meer aan.
Die scores kun je gewoon opzoeken. BV: http://www.guru3d.com/art...x-480-enggtx480-review/18epic_fail schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 07:53:
[...]
![]()
[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 31-08-2010 08:55 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Fid3lity op 31-08-2010 08:55 ]
Ik vond die test niet echt kloppen. Heb nu een linkje naar Guru3D. Een normale non overclocked 5870 haalt al in de 19k op de P preset. Hij zou dus +- de performance hebben van een HD5970 (qua 3D Mark Vantage score) 2x HD5870 in CF gaat er wel overheen.Blue-Tiger schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:55:
Dan presteert die Cypress Cayman in Vantage dus zo'n 20% beter als je alleen kijkt naar de GPU score. In hoeverre is dit vergelijkbaar met de mogelijke winst ingame?
[ Voor 12% gewijzigd door Astennu op 31-08-2010 08:57 ]
Dat is opzich al een hele nette prestatie voor niet veel meer dan een enorme optimalisatie als ik het zo goed zegAstennu schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:56:
[...]
Ik vond die test niet echt kloppen. Heb nu een linkje naar Guru3D. Een normale non overclocked 5870 haalt al in de 19k op de P preset. Hij zou dus +- de performance hebben van een HD5970 (qua 3D Mark Vantage score) 2x HD5870 in CF gaat er wel overheen.
http://v.youku.com/v_show/id_XMjAyNjAyODA4.html
http://v.youku.com/v_show/id_XMjAyNjAzMDg4.html
Excuses, zit niet vaak op deze thread en had wat teruggebladerd maar niets gezien.neliz schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:51:
[...]
Fud vergelijkt helemaal niets, dat zijn dezelfde scores en screenshots die ik hier eerder ook al geplaatst heb, allemaal standaard chinese forum-posts.
zal wel fake zijn, er staat met grote letters ATi achterop ipv AMD

En 2x 8 pins..Sjaak_Banaan schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:02:
[...]
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Dat is juist perfect. Ik moet elke keer bij beide connectoren 2 stuks "wegbuigen" omdat ik maar 2x 6 hebXenomorphh schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:04:
En 2x 8 pins..Lijkt mij een Asus matrix aan het embleem te zien.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Eindelijk een reference design cooling oplossing voor cfx.
|2600k|Asus 290|
Het Logo klopt zelfs niet, er zit geen puntje in de I.Sjaak_Banaan schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:02:
[...]
het zou echter wel retecool zijn als er zo'n oplossing op de markt zou komen.
Fake.Sjaak_Banaan schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:02:
[...]
Volgens het eerste filmpje heeft de "6800";
- 1 DiplayPort
- 1 HDMI poort
- 1 DVI poort
Dat is geen Eyefinity4, zoals beloofd
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
misschien hebben ze dyson ingehuurd
YouTube: NEW ATI RADEON HD 6000 SERIES
Core I5 4690k 4.2 Ghz - 8GB DDR3 1600 - Gigabyte Z97MX-Gaming 5 - Sapphire 7870 xt | Steam: Kardet
Tja, hier stonden er tenminste nog 480GTX scores maar dat hoef je bij Fudo niet te verwachten. Dan zou hij immers z'n geldschieter tegen het zere been schoppenepic_fail schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 07:53:
[...]
![]()
Die stumpert

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say
http://www.donanimhaber.c...geliyor-iste-detaylar.htm
Cayman:
Standaard Vapor-Chamber cooling.
Langer dan de 5870
<200W verbruik.
Niemand heeft ooit Eyefinity4 beloofd, we hebben het over Eyefinity+..BETER niet meer.
[ Voor 107% gewijzigd door neliz op 31-08-2010 18:40 ]
Nog steeds ATX spec, mensen die gaanklagen dat het te lang is moeten een kast kopen die zich aan standaarden houdt. Hoe wil je anders high end draaien als je het liefst een een mini ITX kast wil?
[ Voor 14% gewijzigd door neliz op 31-08-2010 18:49 ]
Dat is wel weinig als de geruchten zouden kloppen dat een 6770 al een TDP van 150W zou hebben. Alleen maar positief natuurlijk.neliz schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:33:
<200W verbruik.
Begrijp me niet verkeerdneliz schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:46:
[...]
Nog steeds ATX spec, mensen die gaanklagen dat het te lang is moeten een kast kopen die zich aan standaarden houdt. Hoe wil je anders high end draaien als je het liefst een een mini ITX kast wil?
Ik ook, maar één van de grootste klachten was dat de 5870 te lang was voor sommige kasten.Blue-Tiger schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:55:
[...]
Begrijp me niet verkeerdmaar dat vind ik nou juist indrukwekkend!
Ik snap persoonlijk niet dat iemand zoveel geld uitgeeft aan een grafische kaart maar daar in verhouding een enorme budget-kast bij heeft die zich niet eens kan houden aan één van de meest simpele en meest veel gebruikte standaarden in de industrie ATX.
Als de "6870" inderdaad groter is dan de 5870 vind ik dat geen probleem en zou je echt over je eigen standaarden moeten gaan twijfelen als het niet in je kast past.
Dit alles is natuurlijk semi off-topic, het is weer smullen de komende weken!
[ Voor 18% gewijzigd door neliz op 31-08-2010 19:17 ]
Zou fijn zijn als de betere fabrikanten zich hier ns op gingen storten ipv de 1 na de andere eenheidsworst uit te brengen.
PC Specs
Tsja, er zijn een paar erg populaire modellen die er bij nader inzien moeite mee blijken te hebben. Neem bijvoorbeeld de Antec P180 serie. Daar zit de middelste HDD cage al snel in de weg voor een lange insteekkaart. Niet iets wat direct opvalt bij het kopen, helaas.neliz schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:59:
[...]
Ik ook, maar één van de grootste klachten was dat de 5870 te lang was voor sommige kasten.
Ik snap persoonlijk niet dat iemand zoveel geld uitgeeft aan een grafische kaart maar daar in verhouding een enorme budget-kast bij heeft die zich niet eens kan houden aan één van de meest simpele en meest veel gebruikte standaarden in de industrie ATX.
Als de "6870" inderdaad groter is dan de 5870 vind ik dat geen probleem en zou je echt over je eigen standaarden moeten gaan twijfelen als het niet in je kast past.
* Edmin heeft daar dan ook flink de zaag in gezet.
Eens!Dit alles is natuurlijk semi off-topic, het is weer smullen de komende weken!
Ik vind de HD5870 al te lang, van mij mag die korter hoor alhoewel ik het niet z'n probleem vind waarvoor ik z'n kaart niet zou halen. Is er een rede dat ze de kaart nu nog langer maken of is het gewoon gemak zucht zodat ze wat ruimte hebben op de PCB ? Dat er mensen zijn die er over klagen is normaal.neliz schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:46:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door madmaxnl op 31-08-2010 19:58 ]
Buiten dat je elektrische signalen korter wil laten (moeten) reizen als de snelheden hoger worden zie ik het lange pcb verhaal meer in het feit dat AMD zo lagen op hun PCB uitspaart, ik kan het mis hebben maar mijn huidige kaart ziet er nu niet echt overbevolkt uit.madmaxnl schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:54:
Ik vind de HD5870 al te lang, van mij mag die korter hoor alhoewel ik het niet z'n probleem vind waarvoor ik z'n kaart niet zou halen. Is er een rede dat ze de kaart nu nog langer maken of is het gewoon gemak zucht zodat ze wat ruimte hebben op de PCB ? Dat er mensen zijn die er over klagen is normaal.
Maargoed, PCB real estate is kostbaar, net zoals bij ons de bouwgrond.
Digitale PWM voor HD6K
Als de geruchten over de release date waar zijn, 1-upped AMD nvidia door op de dag dat nvidia z'n Gen1 DX11 line-up voltooid, met z'n eerste Gen2 DX11 product te komen. Ik zie de door AMD aangepaste "DX11 done right" websites al voor me.
(volgens mij eerder vandaag of gisteren al geopperd door iemand.)
[url=http://it-trib.com/content/amd-looks-capitalize-cheaper-eyefinity-capture-more-market-share-nvidia]Dit gedelete artikel praatte over de achtergrond van het afmaken van de ATI naam.
Consumenten zouden een veel sterkere herkenning hebben van AMD dan van ATI en AMD gaat proberen daar een slaatje uit te slaan.
AMD Looks to Capitalize on Cheaper Eyefinity to Capture More Market Share from NVIDIA:
Being a PC enthusiast for the last decade, it's a bit odd no longer talking about ATi. Of course all things change, just like NVIDIA bought out 3DFX all those years ago and now AMD has completely absorbed ATi and will kill the ATi brandname as is rumored. The news today is what AMD has announced it is doing to capture more discrete graphics marketshare from NVIDIA.
[ Voor 49% gewijzigd door neliz op 31-08-2010 21:29 ]

Core i7 930 @3500MHz | ASUS P6X58D Premium | Corsair Dominator 6G | eVGA 8800 GTS 512 KIA - RMA ---> HD6950 CFX | Dell U2711
R600 kind of overkill!Dura Ace schreef op woensdag 01 september 2010 @ 08:20:
Het lijkt me dat er qua bandbreedte wel een enorme sprong wordt gemaakt als er een 384bits geheugenbus (zie neliz hierboven) en 1600MHz GDDR5 (uit het GPUz screenshot) wordt gebruikt bij de Cayman. Dan ga je toch ruim over de 300GB/s. Lijkt me voor deze chip wel een beetje overkill.
Volgens deze tabel zou de Cayman chip een 384bits interface hebben. Dit komt niet overeen met het GPU-Z screenshot. Hier word 1600MHz GDDR5 geheugen gemeld met een 256Bits bus.
Dat lijkt mij ook logischer aangezien de 6870 'pin compatible' zou zijn met de 5870. Dus zou je een 256 bits bus verwachten.
De eerste roadmaps die we kregen (ook nog gepost hier in dit topic) praten ook over 384-bit, hier is weinig anders aan.Lord Maximus schreef op woensdag 01 september 2010 @ 08:54:
[...]
Volgens deze tabel zou de Cayman chip een 384bits interface hebben. Dit komt niet overeen met het GPU-Z screenshot. Hier word 1600MHz GDDR5 geheugen gemeld met een 256Bits bus.
Dat lijkt mij ook logischer aangezien de 6870 'pin compatible' zou zijn met de 5870. Dus zou je een 256 bits bus verwachten.
Volgens mij niet specifiek in het forum besproken, maar wel op de frontpagekarakedi schreef op woensdag 01 september 2010 @ 03:59:
Vandaag zag ik deze bericht bij de buren.http://nl.hardware.info/nieuws/20493/amd-brengt-actieve-displayport-adapter-uit ik weet niet of het hier is al geplaatst, maar het is een interessant productje. Hierdoor wordt Eyefinety bereikbaar (financieel) voor een groter publiek. Ipv een adapter van meer dan 100 euro, heb je nu een adapter voor 25 euro. Enige nadeel is dat het resoluties tot 1920x1200 ondersteund, omdat het geen dual link dvi is. Al met al een geweldige oplossing van amd om eyefinety bereikbaar te maken voor een groter publiek.
Buiten het feit dat ik zelf nog zo'n tabletje kan maken vraag ik me af waarom de 6770 als opvolger van de 5830 wordt geplaatst. Volgens mij gaat de 6770 echt wel over de 5830 heen qua prestaties, daarnaast zit die in een ander segment(6770 high-mid, 5830 high). Ik leg de link dus niet echt...
Dit topic is gesloten.
Alle posts in verband met het overlijden van CJ zijn verplaatst naar het condoleance topic