[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 116 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 22 Laatste
Acties:
  • 150.680 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 16:57

Edmin

Crew Council

get on my horse!

neliz schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:21:
[...]

Dan heb je dit bericht ook gemist.

[afbeelding]
Ik geloof dat ik mijn volgende htpc net gespot heb ;)

De passieve koeloplossing past goed bij de geruchten over het tdp dat sommige varianten meekrijgen. Erg goede zet om nu eindelijk eens op miTX in te zetten, want tot nu toe is dat een drama. Bewijst maar weer dat Atom een doelwit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Idd :(

Maargoed, we hebben Hot Chips nog volgende week voor de eerste echte public demonstrations. (naast Bulldozer)

Tevens hier het bewijs dat de aspect ratio werkt in de SC2 hack:
No, the game renders at that ratio. The video's was made before he (Hayden, creator of the hack) found the correct offset to adjust fov. :)

Here's the images after change with different aspect ratio's:
4:3
Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/673/4by3.jpg

16:9:
Afbeeldingslocatie: http://img197.imageshack.us/img197/1223/16by9.jpg
48:9:
Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/4858/eyefinity.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door neliz op 16-08-2010 16:27 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het echte interessante staat op de laatste pagina, waar ze nog even in gaan op de GTX460SLi vs. 5870CF review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
@neliz

Dus je had toch gelijk ;) alhoewel ik nu ook pas zie waar die zwarten balk vandaan komt. Als ze dit zo kunnen maken dat de arcering die eromheen hoort ook door loopt komt het goed want nu denk ik dat op de zwarten stukken waar geen arcering omheen zit ook niks komt te staan.
Wat is nu weer het nut van deze test, er is voor zo ver ik weet geen enkel bord waarbij je een situatie krijgt waarin twee kaarten in CF of SLI in 16x/8x PCI-e 2.0 modus draaien. Je hebt voor zo veer ik weet alleen 16x/16x PCI-e 2.0 en 8x/8x PCI-e 2.0 dus waarom testen ze dan ook niet gewoon het verschil tussen deze twee. Met andere woorden het verschil tussen P55 en X58 PCI-e 2.0 bandwidth.

[ Voor 55% gewijzigd door madmaxnl op 16-08-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251563

neliz schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:01:

Maargoed, we hebben Hot Chips nog volgende week voor de eerste echte public demonstrations. (naast Bulldozer)
Of we daar demonstrations kunnen verwachten weet ik niet - Freuhe zei dacht ik dat het meer over een paar details van de architecturen zal gaan. Duidelijke performance nummers willen ze eigenlijk liever niet geven voor de daadwerkelijke introductie, dus die zul je daar niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 14:27
Anoniem: 251563 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:30:
[...]

Of we daar demonstrations kunnen verwachten weet ik niet - Freuhe zei dacht ik dat het meer over een paar details van de architecturen zal gaan. Duidelijke performance nummers willen ze eigenlijk liever niet geven voor de daadwerkelijke introductie, dus die zul je daar niet zien.
Zo iets stond me ook bij. Fusion Demo + meer details over Bulldozer. Maar als ze een demo doen van Bulldozer vind ik het ook niet erg :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

madmaxnl schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:15:
Wat is nu weer het nut van deze test, er is voor zo ver ik weet geen enkel bord waarbij je een situatie krijgt waarin twee kaarten in CF of SLI in 16x/8x PCI-e 2.0 modus draaien. Je hebt voor zo veer ik weet alleen 16x/16x PCI-e 2.0 en 8x/8x PCI-e 2.0 dus waarom testen ze dan ook niet gewoon het verschil tussen deze twee. Met andere woorden het verschil tussen P55 en X58 PCI-e 2.0 bandwidth.
Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat jij niet alles weet. :)

Sowieso worden je vragen in het artikel beantwoord :+

In de inleiding stellen ze :
The PCIe 2.0 specification with the most bandwidth currently is handled by 16 lanes "x16" per PCI-Express slot. With many current generation motherboards you will have two PCI-Express slots capable of x16 operation. However, there are also many chipsets and motherboards that only support x8 electrical operation on other remaining physical x16 PCI-Express slot. The question is, "Does putting my SLI/CFX secondary graphics card in this x8 slot harm my performance compared to putting it in a x16 slot?" Today that is what we are going to find out.
Daarnaast weet je nu dat op een 16/16/8 board je evt een 16/8 config kan gebruiken om betere cooling van je kaarten te realiseren.

In de conclusie
(Next week, x16/x16 vs. x8/x8 in real world gaming.)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
"(Next week, x16/x16 vs. x8/x8 in real world gaming.)"

Hopelijk doen ze dan wel P55 vs X58 anders weten we nog niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:29

rapture

Zelfs daar netwerken?

Eindelijk verlossing na 3 jaar Atom tirannie. _/-\o_

3 jaar stilstaan en Intel zou nog zeggen "Wees blij dat de 945GC chipset gedumpt is.".

AMD brengt veel lekkers in 1 keer:
  • Halve grootte, dus 2 kleine processors voor dezelfde productiekost van 1 gewone. lees: Atom class prijzen.
  • Goede IGP.
  • Ongeveer Athlon64 X2 3800+ performance van 5 jaar geleden in een zuinig, compact en goedkoop (hopelijk toch) pakketje.
  • 8 PCI-Express lanes voor een 4x slotje voor I/O intensief materiaal (raid, dual gigabit,...) en 4 lanes voor 1x slotjes en onboard spul.
  • 6 sata-poortjes voor je schijven
  • 1 PCI-slot voor oude meuk
In Mini-ITX is het compact, performant, zuinig en 4x slotje voor een krachtige kaart.

In micro-ATX is het een I/O monster om een hoop kaartje met een goedkoop en zuinige platform aan elkaar te knopen. Vroeger keek je naar serverborden met lange PCI-sloten en andere specialiteiten om een RAID-controller aan dual gigabit aan te kunnen knopen. Nu kan dat met een dirt cheap oplossing dat nauwelijks meer dan een krachtige huishoudrouter verbruikt. Veel van die oude dual socket borden voor I/O kunnen straks gedumpt worden. De dag dat alles trager dan Athlon 64 X2 3800+ uitgerangeerd kan worden, komt steeds dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263719

Krijgen we vanaf volgend jaar 'AMD Radeon' logo 's...?

http://news.ati-forum.de/...iv-amd-bald-ohne-ati-logo

en
Cat 10.8 is scheduled for mid next week
http://twitter.com/CatalystMaker/status/21327521701

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 263719 op 17-08-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik zag er hier ook een stuk over: http://www.kitguru.net/co...th/ati-logo-finally-gone/

Tja, enerzijds wel logisch, zat er aan te komen. Anderzijds, o nostalgie, zou ik het wel erg jammer vinden.
Al jaaaaaaaren wordt dit topic volgeluld over ATI toch jammer als het ineens AMD nieuwsdiscussie heet. Sterker dat kan niet anders wordt het verwarrend met CPU's .... :P

"AMD (FKA ATI) GPU Nieuwsdiscussie Topic - Deel 117" 8)

Verder:
http://www.brightsideofne...dy-bridge-in-4q-2010.aspx
Intel Bullish on 3Q Sales: Sandy Bridge in 4Q 2010
8/18/2010 by: Theo Valich - Get more from this author

Recently, Intel held an investors meeting to update key financial analysts about the trends the company faces until the end of the year. Needless to say, it looks very positive for the chip giant from Santa Clara.

First off, it looks like the company will record another record revenue quarter - the company executives expect QoQ [Quarter-on-Quarter] revenue growth going between 4.0 and 11.5%. Given that second quarter of 2010 was Intel's all-time record quarter, this means Intel is steady growing towards 15 billion dollar quarters, with profit probably exceeding AMD's and nVidia's joint revenue.

However, rain on parade comes in the form of rumors from Asia - July notebook sales were well below expectations, and the company hopes that building products for Holidays 2010 shopping season will propel the quarter in towards the 11.6-11.7 billion dollar mark.

In order to achieve these sales, the company will introduce a series of price cuts across the range. We already wrote about the upcoming price cuts for Core 2 and Xeon processors. According to new information at hand, those price cuts will incorporate Atom processors to make room for new dual-core Atoms, as well as encompass more notebook products, including chipsets.

Secondly, we learned that the company is planning an aggressive ramp up of Sandy Bridge [SNB] products during 4Q 2010, one quarter ahead of schedule. Ramp-up follows its usual sequence: server/workstation [high margin parts], Core Extreme model [high margin part], desktop, mobile. This time around, the gap between the parts will be shortened to a great length.

Sandy Bridge is expected to deliver solid mainstream graphics performance, mostly relying on close ties between the integrated graphics chip [iGFX] and quad-channel, 256-bit memory controller. Naturally, weaker models such as Core i5s and Core i3s won't feature as complex memory controller as the one in Socket LGA-2011 parts. At the same time, the competition will remain silent all the way until the summer, when first Bulldozer products are expected to see the light of the day. This also means Intel's 32nm manufacturing leadership is extending from a year to year and a half.

Then again, every time Intel discussed graphics performance and promised the world ["decent mainstream performance"], the competition would be few steps ahead. In terms of today, that "decent mainstream performance" is now taking place in the form of $100-200 parts ranging between Radeon HD 5670, HD 5830 and GeForce GTX 460, as well as the upcoming GTS 455.

We'll see.

[ Voor 70% gewijzigd door Help!!!! op 18-08-2010 21:34 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Misschien uit protest toch gewoon lekker ATI Nieuwsdiscussie Topic blijven noemen en alle kaarten etc gewoon ATI blijven noemen i.p.v. AMD HD6xxx o.i.d. Zou wel grappig zijn als er nieuwsberichten zijn waarin er over een AMD kaart wordt gesproken waar wij dan hier lekker ATI tegen zeggen. Denk dat naam verandering er in een vorm wel komt. Maar het gaat zo gek uit zien, AMD in Intel laptop. Ik vind het jammer als de merknaam ATI verdwijnt alhoewel ik het wel beter vind dat de FKA ATI chipsets nu well AMD chipsets worden genoemd.
Vond het toen ook jammer dat Athlon weg ging als naam uit AMD CPU's maar die hebben ze weer terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

'Radeon' zullen ze ook nog wel gebruiken denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

madmaxnl schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:25:
Misschien uit protest toch gewoon lekker ATI Nieuwsdiscussie Topic blijven noemen en alle kaarten etc gewoon ATI blijven noemen i.p.v. AMD HD6xxx o.i.d. Zou wel grappig zijn als er nieuwsberichten zijn waarin er over een AMD kaart wordt gesproken waar wij dan hier lekker ATI tegen zeggen. Denk dat naam verandering er in een vorm wel komt. Maar het gaat zo gek uit zien, AMD in Intel laptop. Ik vind het jammer als de merknaam ATI verdwijnt alhoewel ik het wel beter vind dat de FKA ATI chipsets nu well AMD chipsets worden genoemd.
Vond het toen ook jammer dat Athlon weg ging als naam uit AMD CPU's maar die hebben ze weer terug :P
FYI het is al heel lang een AMD chipset :p

http://www.amd.com/uk/pro...0x-crossfire-chipset.aspx
http://www.amd.com/uk/pro...0x-crossfire-chipset.aspx
http://www.amd.com/uk/pro...d-690hd-capabilities.aspx
http://www.amd.com/uk/pro...es-discrete-chipsets.aspx

ATI's 28nm to be built in GF and TSMC

http://www.fudzilla.com/g...o-be-built-in-gf-and-tsmc

• madmaxnl
Slim, want nu kunnen ze het 28nm productie procedé uittesten bij beiden. Ook interresant wat ze dan gaan doen met Ontario, deze gaat eerst op 40nm bij TSMC omdat ze hier toch al ervaring mee hebben. Terwijl hier ook nog een die shrink van op de planning zal staan van 40nm naar 28nm bij welke fabrikant deze 28nm Ontario gebakken gaat worden is natuurlijk weer afhankelijk hoe de 28nm GPU's het gaan doen bij TSMC en GF. Waardoor ze dus ook al voor Ontario aan het "verkennen" zijn. Ook gaat AMD met zijn LIano een GPU in de vorm van een APU bakken bij GF op 32nm SOI+HKMG wat ook wellicht interresant kan zijn.

2011 gaat een boeiend jaar worden denk ik *O*

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-05 09:44
madmaxnl schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:17:

Hopelijk doen ze dan wel P55 vs X58 anders weten we nog niks...
Ik zou ze weleens de Asrock 870 Extreme3 en P55 Deluxe3 willen zien testen met twee high-end kaarten, zoals de GTX480 en HD5870 in SLI en CFX, want die wordt volop aangeraden in de BBG maar er is niemand die het kan testen met twee high-end kaarten. Deze borden kunnen x8/x8 maar waarschijnlijk door e.o.a. foefje van Asrock zelf want als je naar andere merken kijkt, is de standaard zo'n beetje x16/x4 voor het gemiddelde 870 of P55 bord. Dus ik ben benieuwd hoe Asrock dit gedaan heeft, er is geen extra chip ofzo. Lijkt me dat ze buiten de standaarden treden maar dat het toch op de e.o.a. manier werkt want anders hadden andere fabrikanten het ook gedaan, neem ik aan?

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Asrock kiest er gewoon voor om de beschikbare bandbreedte anders te verdelen. Dat is helemaal geen truukje, maar een andere prioriteit op je bandbreedte stellen.

• chim0
Edmin schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:25:
Asrock kiest er gewoon voor om de beschikbare bandbreedte anders te verdelen. Dat is helemaal geen truukje, maar een andere prioriteit op je bandbreedte stellen.
Waarom doen anderen het niet dan? Als ze weten x4 te weinig is voor CFX/SLI.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Omdat anderen moederborden in die prijscategorie niet marketen naar gamers. De 'duurdere' merken geloven erin dat je een gamer die bereid is twee videokaarten te kopen, ook wel de winkel uit kunt sturen met een €50 duurder moederbord. En daar hebben ze meestal wel gelijk in. Kijk eens naar de borden waar veel eigenaren van een CF setuup mee aan komen zetten. De UD7 en GD70 varianten zijn niet van de lucht. Pure winst voor (in dit geval) Gigabyte en MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.fudzilla.com/g...-chip-card-comes-from-ati

zegt Fudzilla nu dat de opvolger van HD5970 dit jaar nog komt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

offtopic:
Omdat hier de enthousiastelingen zitten die ook nog het een en ander van measurement weten: heeft hier iemand toevallig nog 't programma GPCBenchmark op z'n pc staan om bandbreedte te meten van videokaarten? Het is nergens meer terug te vinden en volgens mij zijn de heren reviewers hiermee wel aan de slag geweest, zoiets meen ik me te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.xbitlabs.com/n...raphics_Card_Rumours.html

Zelfde verhaal als dat van Fudzilla, maar in dit artikel staat de bron vermeld : http://www.cnbeta.com/articles/119955.htm
According to the report from Cnbeta web-site, ATI "Southern Islands" will also feature an improved version of ATI Eyefinity technology as well as a more advanced Universal Video Decoder (UVD). The improvements will allow the new chip(s) to playback video in ultra high definition (UHD) resolutions. Unfortunately, at present there are no commercial UHD movies, hence, a more important feature of future GPUs will be ability to upconvert full-HD Blu-ray movies to higher resolutions.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 263719 op 22-08-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-05 13:46
Als dat zo is, zullen de club kleuren dan ook veranderd worden?

Naar groen??

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Edmin schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:42:
Omdat anderen moederborden in die prijscategorie niet marketen naar gamers. De 'duurdere' merken geloven erin dat je een gamer die bereid is twee videokaarten te kopen, ook wel de winkel uit kunt sturen met een €50 duurder moederbord. En daar hebben ze meestal wel gelijk in. Kijk eens naar de borden waar veel eigenaren van een CF setuup mee aan komen zetten. De UD7 en GD70 varianten zijn niet van de lucht. Pure winst voor (in dit geval) Gigabyte en MSI.
Mwa, alleen winst weet ik niet. Die borden die je noemt zijn natuurlijk van beduidend betere kwaliteit en hebben een uitgebreidere feature-set. Lijkt me niet dat je 50 euro meer betaalt voor het omleiden van een paar PCI-e lijntjes? Tenminste, als het zo simpel is zoals jij suggereert. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nee, die €50 extra gaat onder andere zitten in een andere chipset, want dan praat je over 890FX planken. Asus, MSI, etc. rekenen erop dat de meeste gamers niet verder kijken dan een getalletje. Als de 870 chipset bekend staat als 'budget' en de 890FX als 'high-end', dan zijn er maar weinig gamers bereid hun dure spullen op het budget-mobo te plakken, ondanks dat het qua performance geen barst uitmaakt. En dat is de winst voor de mobomakers. Uit de gesprekken die ik gevoerd heb met mensen die in die hoek werken, begrijp ik dat de marges op die high-end planken echt een flink stuk aantrekkelijker is dan bij budgetmodellen (NSS).

Anyway, we dwalen af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 11:33
Catalyst 10.8 komt woensdag.

Wordt er hier toch nog iets nieuwswaardigs gepost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Weer eens wat nieuws...

http://www.techpowerup.co...d_Packaging_Pictured.html

Wat een beest :D Heeft even geduurt voordat hij kwam maar daar is die dan.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

chim0 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:31:
Mwa, alleen winst weet ik niet. Die borden die je noemt zijn natuurlijk van beduidend betere kwaliteit en hebben een uitgebreidere feature-set. Lijkt me niet dat je 50 euro meer betaalt voor het omleiden van een paar PCI-e lijntjes? Tenminste, als het zo simpel is zoals jij suggereert. :P
Als je moet kiezen tussen
  • 50 euro bordjes inkopen en voor 60 euro verkopen, 10 euro marge
  • 75 euro bordjes inkopen en voor 100 euro verkopen, 25 euro marge
  • 100 euro bordjes inkopen en voor 150 euro verkopen, 50 euro marge
Dan heb je liever dat de gamers die 500 euro of meer aan GPU-budget hebben, 150 euro betalen om jou 50 euro marge te geven ipv 60 euro betalen om jou 10 euro marge te geven.

Garvin beschreef de 8 dimensies van kwaliteit:
  • Prestaties: Dat kunnen we meten.
  • Features of Toebehoren: Toeters en bellen.
  • Betrouwbaarheid: Waarschijnlijkheid dat het faalt of slecht werkt.
  • Conformiteit: Komt het overeen met wat er vooraf gespecificeerde standaarden/normen is? Niet schots en scheef gebouwd.
  • Duurzaamheid: Levensduur
  • Dienstverlening: Snelheid, coulance, RMA-afhandeling,...
  • Esthetiek: Hoe ziet/voelt/smaakt/... het?
  • Gepercipieerde kwaliteit: Een meer transcendente kant van kwaliteit: een goed gevoel, meer vertrouwen, imago boost,... dat met image, reputatie, reclame,... van een bepaalde merknaam geassocieerd wordt. (Uitspraken zoals "bij merk X koop je the real thing", bv Intel Postville SSD versus de JMicron onduidelijkheid een tijdje terug. Je merkt dat ook aan mensen die zich beter bij Intel en nVidia voelen dan bij AMD en ATI.)
Een duur mobo heeft meestal meer esthetiek en gepercipieerde/transcendente kwaliteit te bieden. Tenzij als je de slechte gebouwde borden uit het verleden erbij neemt. Ik heb nog borden die hun elco's in minder dan een jaar tijd kwijt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-05 14:52

BTU_Natas

Superior dutchie

Edmin schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:01:
Nee, die €50 extra gaat onder andere zitten in een andere chipset, want dan praat je over 890FX planken. Asus, MSI, etc. rekenen erop dat de meeste gamers niet verder kijken dan een getalletje. Als de 870 chipset bekend staat als 'budget' en de 890FX als 'high-end', dan zijn er maar weinig gamers bereid hun dure spullen op het budget-mobo te plakken, ondanks dat het qua performance geen barst uitmaakt. En dat is de winst voor de mobomakers. Uit de gesprekken die ik gevoerd heb met mensen die in die hoek werken, begrijp ik dat de marges op die high-end planken echt een flink stuk aantrekkelijker is dan bij budgetmodellen (NSS).

Anyway, we dwalen af ;)
Dat verhaal klopt als je uitgaat van stock settings. Maar wat nou als er dikke oc's bij komen kijken? Juist em.
En trouwens heel amd is budget :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ze gaan wel all-the-way by HardOCP: 8)

GTX 480 SLI PCIe Bandwidth Perf. - x16/x16 vs. x4/x4

Uiteindelijke conclusie is dus dat die hele x16vs x16/x8/x4 geen bal uitmaakt voor je prestaties.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:25

epic_gram

undercover moderator

Help!!!! schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:02:
Ze gaan wel all-the-way by HardOCP: 8)

GTX 480 SLI PCIe Bandwidth Perf. - x16/x16 vs. x4/x4

Uiteindelijke conclusie is dus dat die hele x16vs x16/x8/x4 geen bal uitmaakt voor je prestaties.
Dat kan bijna niet kloppen, er zijn namelijk ook reviews waarin je behoorlijke prestatieverschillen ziet. Het is ook al vreemd dat X4 soms ook gewoon sneller is. :?

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
10.8 staat inmiddels online. :)

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

epic_fail schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:07:
[...]

Dat kan bijna niet kloppen, er zijn namelijk ook reviews waarin je behoorlijke prestatieverschillen ziet. Het is ook al vreemd dat X4 soms ook gewoon sneller is. :?
Tja, ik begrijp het ook niet, heb altijd wel vertrouwen in HardOCP. Maar ja, don't shoot the messenger :P
Blijft altijd lekker, zo'n vers setje drivers :9 :P

http://www2.ati.com/relnotes/catalyst_108_release_notes.pdf

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BSnU5wqWq10zvrzRKlqrj0jD/full.png

[ Voor 30% gewijzigd door Help!!!! op 25-08-2010 21:31 ]

PC Specs

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-05 11:32
(jarig!)
Radeon HD 6000 series GPU codenames found in Catalyst 10.8

Maar nog steeds weinig bekent over verbruik en performce

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Hmm.. Staat er boven het artikel dat het over Southern Islands gaat. Maar kijk ik zo in die codenames zie ik elke keer NI staan wat mij doet denken aan Nothern Islands, of staat dat NI ergens anders voor?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• chim0
Help!!!! schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:02:

Bij het groene kamp niet nee. :+

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Xenomorphh schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:03:
[...]

Hmm.. Staat er boven het artikel dat het over Southern Islands gaat. Maar kijk ik zo in die codenames zie ik elke keer NI staan wat mij doet denken aan Nothern Islands, of staat dat NI ergens anders voor?
Uit de TS:

Update: de laatste Computex geruchten zeggen erg hardnekkig dat SI pas na NI komt.

Dus het lijkt erop dat NI klopt, whatever NI in de praktijk mag zijn.... 8)

Ook uit de TS:
Antilles (opvolger Hemloc 5970)
Cayman (opvolger Cypress 5870)
Barts (opvolger Juniper 5770)
Turcs (opvolger Redwood 5670)
Caicos (opvolger Cedar 5450)

Doe mij maar zo'n Kaaiman. :+
chim0 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:17:
[...]

Bij het groene kamp niet nee. :+
http://www.hardocp.com/ar...dth_perf_x16x16_vs_x16x8/

Gebaseerd op deze test waarbij er geen verschil is tussen CFX en SLI lijkt het niet onwaarschijnlijk dat het ook voor CFX opgaat... :P

[ Voor 21% gewijzigd door Help!!!! op 26-08-2010 10:51 ]

PC Specs

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-05 21:39
Vanochtend m'n computer aangezet met een toch wel vreemd geluid, het leek erop alsof een kabeltje tussen een fan was gekomen. 'Vrrrrrooooeeem' - zo'n geluid.

Even wat gekeken, en het bleek om de Asus 5870 te gaan. De fan blijkt 'los' te zitten uit het niets. De kaart is ong. 3 maand oud.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Het 'aandrukken' van de fan hielp (helaas) niets.

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Rprp schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:03:
Vanochtend m'n computer aangezet met een toch wel vreemd geluid, het leek erop alsof een kabeltje tussen een fan was gekomen. 'Vrrrrrooooeeem' - zo'n geluid.

Even wat gekeken, en het bleek om de Asus 5870 te gaan. De fan blijkt 'los' te zitten uit het niets. De kaart is ong. 3 maand oud.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Het 'aandrukken' van de fan hielp (helaas) niets.
Oh is dat nieuws :P

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-05 21:39
Geen nieuws, zag helaas geen ander topic dus ik dacht ik vraag het hier even. :P

• Stefanovic45
(jarig!)
[...]

Viel mij inderdaad ook al op.
Ik ga voor een Barts :p Ik had een beetje zelf bekend dat een 6770 bijna gelijk aan een 5850 zou gaan presteren, gebaseerd op de extra shaders kloksnelheid en 4D shaders.

[ Voor 4% gewijzigd door Stefanovic45 op 26-08-2010 12:13 ]

• chim0
Help!!!! schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:48:
[...]

http://www.hardocp.com/ar...dth_perf_x16x16_vs_x16x8/

Gebaseerd op deze test waarbij er geen verschil is tussen CFX en SLI lijkt het niet onwaarschijnlijk dat het ook voor CFX opgaat... :P
Oh nee, dat was bij x1. Bij x4 valt het idd mee.

http://www.techpowerup.co...CI-Express_Scaling/1.html
Het nieuws is dus dat Asus losliggende fans heeft. :+

[ Voor 17% gewijzigd door chim0 op 26-08-2010 12:16 ]

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

chim0 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:15:
Het nieuws is dus dat Asus losliggende fans heeft. :+
End juist DAT maakt het weer geen nieuws :p

• chim0
neliz schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:33:
[...]

End juist DAT maakt het weer geen nieuws :p
Did you just troll ASUS??? :( :+

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Je weet toch dat het voor AllSupportedUnSupported staat. Het lijkt wel verkiezingsbeloftes. oa de mobo's die op papier 4 geheugenlatjes ondersteunen, maar in praktijk het niet doen. Toen was overstappen naar MSI of Gigabyte de enige oplossing.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Rprp schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:07:
[...]

Geen nieuws, zag helaas geen ander topic dus ik dacht ik vraag het hier even. :P
Dus je zocht naar ervaringen en kon niets vinden?
Het ATi HD5XXX serie ervaringen topic - Deel 4

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

rapture schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:44:
Je weet toch dat het voor AllSupportedUnSupported staat. Het lijkt wel verkiezingsbeloftes. oa de mobo's die op papier 4 geheugenlatjes ondersteunen, maar in praktijk het niet doen. Toen was overstappen naar MSI of Gigabyte de enige oplossing.
Of een BIOS die opeens weg is en alleen via Floppy te flashen is opnieuw ook al zou USB en CD zogenaamd ook moeten werken :')

* nero355 always trolls ASUS mobo's :Y

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Astennu
Haha dont get me started :P

Ik heb al jaren geen goed woord over voor Asus. Blij dat ik niet de enige ben die problemen had met dingen die zouden moeten werken. Meld je het krijg je vervolgens geen support.

Zijn er al mensen die de nieuwe Cat 10.8 getest hebben? of een review gezien hebben? Ben wel benieuwd naar die browser acceleration.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Stefanovic45
(jarig!)
Rumour: Radeon HD 6000 specs revealed
This now appears to have been confirmed by ATI Forum's sources, who say Barts-based graphics cards will feature 1GB of 5GHz (effective) GDDR5 memory, two six-pin PCI-E power connector and a TDP just above the 150W mark.
Een TDP van iets meer dan 150W voor de opvolger van de 5770, erg stevig als je het mij vraagt. Een hoger verbruik is natuurlijk te verwachten met iets meer shaders, als deze dan ook nog eens efficiënter gebruikt worden dan is het goed te verantwoorden. De prestaties van een 6770 moeten dan eigenlijk wel over die van de 5850 heen gaan. Anders ga je er met een nieuwe serie qua prestaties per watt op achteruit.

Ik weet niet wat er van waar is hoor, maar vond het wel het waardig om het te posten.

[ Voor 22% gewijzigd door Stefanovic45 op 26-08-2010 18:07 ]

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

StefanvanGelder schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 18:04:
Rumour: Radeon HD 6000 specs revealed

[...]

Een TDP van iets meer dan 150W voor de opvolger van de 5770, erg stevig als je het mij vraagt. Een hoger verbruik is natuurlijk te verwachten met iets meer shaders, als deze dan ook nog eens efficiënter gebruikt worden dan is het goed te verantwoorden. De prestaties van een 6770 moeten dan eigenlijk wel over die van de 5850 heen gaan. Anders ga je er met een nieuwe serie qua prestaties per watt op achteruit.

Ik weet niet wat er van waar is hoor, maar vond het wel het waardig om het te posten.
En de HD6870 krijgt zelfs een 8 pins. Hoop niet dat hij het verbruik krijgt van een GTX480.

• Stefanovic45
(jarig!)
Als de 6770 een TDP van 160W krijgt dan krijg de 6870 al snel een TDP van 260W+

• Fid3lity
  • Laatst online: 13-04 20:10

Fid3lity

Spectre X

Xenomorphh schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:35:
[...]

En de HD6870 krijgt zelfs een 8 pins. Hoop niet dat hij het verbruik krijgt van een GTX480.
Maar, als ik dat zo lees zou ik er wel op rekenen ;) Geen verkleind productieproces betekent imo vrijwel automatisch een verbruik dat gelijk opgaat aan de increase in performance. En als de speculaties kloppen mogen we ook wel verwachten dat de HD6970 ( :? ) iig twee 8-pins krijgt voor de power toevoer. Duur grapje gaat dat worden.

Waar ik met name benieuwd naar ben is de nieuwe Eyefinity oplossing. Mocht het nou zo zijn dat ze ook ondersteuning krijgen voor 3 native DVI displays hebben ze mijn interesse :) Het nut van de mogelijkheid 4 displays aan te sluiten zie ik zo net nog niet, aangezien je altijd met die bezels in het midden zit...
StefanvanGelder schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:42:
Bij het vermelden van de nodige 8-pins pc naast de standaard 6-pins zou je mogen aannemen dat het verbruik zeker in de buurt gaat komen van de 75 + 75 + 150 = 300 Watt... :S De HD5870 ligt al op ongeveer ~188 Watt wat zeker doet vermoeden dat we mogen denken aan een kaart die minimaal 250 < Watt TDP mee gaat krijgen. Met de 8-pins als aansluiting om de kaart nog wat headroom te geven voor het OC'en...

[ Voor 26% gewijzigd door Fid3lity op 26-08-2010 19:48 ]

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Hmm nVidia geintjes worden dat dan.. Beetje jammer want nVidia kreeg daar juist commentaar op.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat het verbruik van de komende serie wat zal toenemen was natuurlijk wel te verwachten. Het wordt immers een Evergreen+ op het oude productieproces. Om dan te hopen dat het verbruik gelijk zou blijven, lijkt me ietwat naief...
Dat lijkt me overdreven. Met een TDP van 260W voor de 6780, blijft er geen ruimte over voor Antilles, tenzij ze die buiten de pci-e spec zouden zetten. Zeer onwaarschijnlijk.

[ Voor 45% gewijzigd door Edmin op 26-08-2010 19:45 ]

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Edmin schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:43:
[...]

Dat lijkt me overdreven. Met een TDP van 260W voor de 6780, blijft er geen ruimte over voor Antilles, tenzij ze die buiten de pci-e spec zouden zetten. Zeer onwaarschijnlijk.
Dat is allemaal toch redelijk goed verklaarbaar? Zelfde productieproces, en de nieuwe kaart willen ze toch wel een 20% increase aan performance meegeven, minimaal. Daar komt bij dat het geheugen ook nog even wat hoger is geklokt en dat is nog steeds GDDR5. Nou ben ik niet helemaal thuis in het geheugen maar dat zegt mij wel dat ook het vRAM wat meer gaat verbruiken. De HD5870 heeft een TDP van ~188 Watt gekregen.

188 x 1,20 = 225,6 Watt. De 2 6-pins op het ontwerp zijn berekend om ieder 75 Watt stabiel te kunnen leveren wat samen met een PCI-e lane zorgt dat je "veilig" 225 Watt uit die drie kunt trekken. Natuurlijk zit er wat speling in fatsoenlijke voedingen enzo, maar mocht AMDTI deze cijfers aan willen houden kunnen ze beter op safe spelen en die 8-pins er toch maar op zetten. Kom ik nog terug op mijn vorige post, een verbruik van ~235 Watt voor de nieuwe High-end single-GPU is reëel kunnen we wel stellen. Dan blijft er vrij weinig ruimte over voor een Antilles maar dat zullen ze dan anders ontwerpen. Hell, een AMDTI kaart met twee 8-pins zouden we toch totaal niet verwachten? :9

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Blue-Tiger schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:56:
[...]

Dat is allemaal toch redelijk goed verklaarbaar?
Dat zeg ik toch ook? Je geeft zelf al aan dat het TDP rond de 225W zal komen te liggen en dat lijkt me geen vreemde schatting; 260W niet.
Dat geeft overigens ook al aan dat een Antilles eerder uit een dubbele Barts zal bestaan dan uit een dubbele Cayman. Even theorycraften: Zou dat betekenen dat de HD5970 nog steeds de snelste kaart uit de line-up zal zijn?

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Edmin schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 20:06:
[...]

Dat zeg ik toch ook? Je geeft zelf al aan dat het TDP rond de 225W zal komen te liggen en dat lijkt me geen vreemde schatting; 260W niet.
Dat geeft overigens ook al aan dat een Antilles eerder uit een dubbele Barts zal bestaan dan uit een dubbele Cayman. Even theorycraften: Zou dat betekenen dat de HD6970 nog steeds de snelste kaart uit de line-up zal zijn?
Ik craft ff lekker mee: Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat ze die zullen maken obv een dubbele Barts, aangezien de performance dan ongeveer gelijk zou moeten liggen aan een enkele Cayman, zoals we bij de HD5770 CF vs HD5870 single hebben gezien. Mocht de nieuwe Barts echt rond de 160 Watt gaan verbruiken is het iets makkelijker om daarvan een dual-GPU exemplaar te maken die ~300 Watt verstookt, er hoeft maar minimaal gedownclocked te worden. Maar als dat dus in dezelfde verhouding schaalt als 2 HD5770 CF vs een HD5870 single zal het verbruik tov performance dik in het voordeel zijn van de Cayman... Plus de Cayman heeft met zijn 8-pins nog headroom om verder te clocken...

Craft de rest ook even lekker mee? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fid3lity op 26-08-2010 20:16 ]

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

[...]

Dat geeft overigens ook al aan dat een Antilles eerder uit een dubbele Barts zal bestaan dan uit een dubbele Cayman. Even theorycraften: Zou dat betekenen dat de HD5970 nog steeds de snelste kaart uit de line-up zal zijn?
Of ze doen hetzelfde als bij de HD5970. 2 Caymans en dan in dit geval flink terug clocken. Of een gecastreerde cayman en op normale clocks. Talloze opties lijkt me. Al is het slimst denk ik dubbele barts met hogere clocks

[ Voor 4% gewijzigd door Xenomorphh op 26-08-2010 20:17 ]

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Xenomorphh schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 20:16:
[...]

Of ze doen hetzelfde als bij de HD5970. 2 Caymans en dan in dit geval flink terug clocken. Of een gecastreerde cayman en op normale clocks. Talloze opties lijkt me. Al is het slimst denk ik dubbele barts met hogere clocks
Daar moet ik toch nog even op doorgaan. En alles theoretisch bepalend verder berekenen.

Stel, annemend dat een enkele Cayman inderdaad zo'n ~ 230 gaat verbruiken (in dit soort gevallen liever iets ruimer nemen), en ze willen Antilles op 300 Watt houden. Iets dat me sowieso al sterk lijkt, aangezien ze de Cayman al een 8-pins mee gaan geven. In dat geval kunnen ze Cayman en Antilles bouwen om hetzelfde ontwerp kwa verbruik, aangezien de 6-pins, 8-pins en de PCI-e lane samen 300 Watt kunnen leveren. Lijkt me sterk dat ze dat zullen doen, ook gezien het kwa uiterlijk niet erg logisch lijkt te worden.

Maargoed, aannemende dat ze Antilles onder de 300 Watt willen houden. En in de aanname dat een Barts 160 Watt verbruikt en een Cayman ~230 Watt. Mochten ze 2 Cayman chips willen gebruiken, wat wel te verwachten is, moeten ze toch zorgen dat ze het verbruik weten terug te brengen tot minder dan 150 Watt per chip (en bijkomend het PCB gedeelte, maar dat is rotwerk). Dan verlies je in het ergste geval:

150 / 230 x 100 = 65.

35 % performance per chip. En samen kunnen ze (theoretisch) in het ideale geval:

2x 65 = 130

~ 30% beter presteren dan een enkele Cayman. Buiten beschouwing gelaten zijn de bijkomende nadelen die ondervonden worden met Crossfire, het schaalt niet 100%. Laten we aannemen dat CrossFire in het meest ideale geval toch ~ 75% schaalt. Van die 30% mag je rekenen in het ideale geval 20% over te houden. Dat is dus, theoretisch, maar een increase van 20% kwa performance op een enkele Cayman. En dan praat je wel over 2 chips. Dat zijn dus belachelijke getallen.

Daar tegenover staat echter, een dubbele Barts. In Crossfire zouden die theoretisch even snel zijn als een enkele Cayman. Bijkomend is dat je ze, zoals vooraf theoretisch bepaald, 160 Watt elk verbruiken. Daar verliezen ze dus minimaal:

150 / 160 x 100 = 94

Ongeveer 6% performance. Dat is in principe zo erg nog niet. Aannemend dat Crossfire gewoon even goed schaalt als 2 fysieke kaarten zou je kunnen stellen dat een dubbele Barts Cayman een performance neer kan zetten gelijk aan 94% van Cayman's performance. Daarbij komt weer, dat een Cayman in zo'n geval nog de headroom heeft om over te clocken, waar je bij een dubbele Barts weer het plafond gevonden zou hebben.

Terugkomend op het idee, een dubbele Cayman op een kaart die theoretisch niet meer zou kunnen verbruiken, dan de Cayman zou mogen verbruiken met de aansluitingen die hij krijgt. Nee, lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Kijken we verder, dan zien we een kaart met twee 8-pins aansluitingen die volgens de specs tot:

75 + 150 + 150 = 375

375 Watt zouden kunnen leveren. En daarmee opnieuw gaan rekenen met een dubbele Cayman:

185 / 230 x 100 = 80

Dan zouden de Cayman chips op een Antilles beide op 80% van hun kunnen moeten draaien, dat is al een wat mooier getal. 2 Chips dus samen op:

2x 80 = 160

~ 160% van Cayman's performance draaiend. Na de CrossFire schaling:

60 x 0,75 = 45

Zou de Antilles theoretisch op ongeveer 145% van een Cayman's performance draaien.

Natuurlijk is dit allemaal theoretisch, en zullen alle getallen wel anders uitvallen. Maar ik vond het wel een leuke indicatie weer :) Zeg het maar, klinkt het aannemelijk?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
[...]

Slechte copy/past, zie de bron.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Hier nog een mooie samenvatting van de geruchten : http://vr-zone.com/articl...tion-in-october/9688.html

Oktober : HD67xx serie (Barts)
November : HD68xx serie (Cayman)
December : HD6970 (Antilles)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04 21:27
Een vlotte release dus weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
[...]

Zou best kunnen. nVidia zou immers ook 2x een GF104 gebruiken voor hun GX2 kaarten. Als een 6770 sneller kan zijn dan een 5850 zou de kaart nog steeds sneller zijn dan een stock 5970. Alleen die nieuwe Special editions die 850-1200 lopen zouden dan sneller kunnen zijn. Het hangt ook een beetje van de prijs van die kaart af. 2x een 6770 chip is wellicht kleiner / goedkoper dan een RV870.

Maar ik denk dat ik voor een mooie Cayman ga :P Ik denk dat ik dan voorlopig wel weer vooruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

alle SLI versus Crossfire reviews het raam uit! 10.8a Crossfire Profile Review/Update.

http://www.hardocp.com/ar...profile_108a_performance/

Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com//uploads/9692/6870Be.jpg
http://vr-zone.com/articl...enchmark-leaked/9692.html

[ Voor 32% gewijzigd door neliz op 27-08-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neliz schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:57:
alle SLI versus Crossfire reviews het raam uit! 10.8a Crossfire Profile Review/Update.

http://www.hardocp.com/ar...profile_108a_performance/

[afbeelding]
Zo zo dat is een beste performance boost. Daar gaat de stelling 2x GTX460 SLI sneller is dan 2x HD5870.

hmmm X119xx is best hoog :| als je ziet dat een Extreem overgeclockte HD5870 ook X11 haalt. En dan heb je het over LN2 cooled kaarten.

Clocks wel relatief laag met 850 MHz dus mogelijk leuk voor de overclockers :P memory 1600 MHz dus 6,4 GHz totaal. Als dit zou kloppen kunnen we heel blij zijn (mits het om de single chip versie gaat)

Maar ik vind dit te mooi om waar te zijn dus het zal wel niet kloppen.

[ Voor 29% gewijzigd door Astennu op 27-08-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Hmm 12k in extreme, een GTX 480 zat rond de 9-10k geloof ik, dus de nieuwe ATI serie is toch een flinke increase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Xenomorphh schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:15:
[...]

Hmm 12k in extreme, een GTX 480 zat rond de 9-10k geloof ik, dus de nieuwe ATI serie is toch een flinke increase.
Het zit in principe boven de GTX480-512 die expreview vorige maand maakte.

W1zzard van TPU/GPU-Z geeft aan dat hij niet denkt met een fake GPU-Z screenshot te maken te hebben:

http://forums.techpowerup...php?p=2004976#post2004976
nothing i can see in the gpuz part of the screenshot that suggests it's fake

[ Voor 29% gewijzigd door neliz op 27-08-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

neliz schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:53:
[...]

Het zit in principe boven de GTX480-512 die expreview vorige maand maakte.

W1zzard van TPU/GPU-Z geeft aan dat hij niet denkt met een fake GPU-Z screenshot te maken te hebben:

http://forums.techpowerup...php?p=2004976#post2004976

[...]
Ik zat wat te googlen naar extreme scores in vantage kwam ik dit tegen:
http://www.overclockersclub.com/reviews/nvidia_gtx480/13.htm

Daar scoort een HD5970 ook 12k.. Als dan een single chip ook al 12k haalt zou er dan een kans zijn dat deze net zo snel / iets trager wordt als een HD5970?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Xenomorphh schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:10:
[...]

Ik zat wat te googlen naar extreme scores in vantage kwam ik dit tegen:
http://www.overclockersclub.com/reviews/nvidia_gtx480/13.htm

Daar scoort een HD5970 ook 12k.. Als dan een single chip ook al 12k haalt zou er dan een kans zijn dat deze net zo snel / iets trager wordt als een HD5970?
in 3dmark he? dit zegt niets over de game prestaties.

Tevens is het algemeen bekend dat de Evergreen line-up computationeel heel sterk is maar dat het word beperkt door de huidige interne structuur. AMD zou met een simpele optimalisatie zo maar 20-30% kunnen winnen voor hun bottom-line (hier al besproken) maar dit zou ook effect kunnen hebben op hun algemene maximale performance.

tevens:

http://www.fudzilla.com/g...0-against-nvidia-gtx-480m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Over die laptop daar is het wel HD5870M in CF vs 1 GTX480M.

Ondanks dat verbruikt de CF setup maar 10watt meer, wel 17% sneller en daarnaast 200 dollar goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
(jarig!)
neliz schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:14:
[...]

in 3dmark he? dit zegt niets over de game prestaties.

Tevens is het algemeen bekend dat de Evergreen line-up computationeel heel sterk is maar dat het word beperkt door de huidige interne structuur. AMD zou met een simpele optimalisatie zo maar 20-30% kunnen winnen voor hun bottom-line (hier al besproken) maar dit zou ook effect kunnen hebben op hun algemene maximale performance.
Dat het effect heeft op de maximale performance lijkt me eigenlijk zeer lastig. Het lijkt mij het meest logische dat de maximale performance alleen verbeterd wordt door hogere clocks en meer shaders. 20 tot 30 % winnen in de bottom-line is alleen al op basis van die optimalisatie al goed te verantwoorden. Tel daarbij de extra shaders en hogere clocks bij op en je hebt een indicatie van de extra performance tov de evergreen serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

:9~

Ik zie de eerste single gpu die pas écht performance verlies gaat lijden bij Crossfire op x8 x8 :D Maar oei wat een lekkere performance. Ze hadden wmb die Technology wel in mogen vullen, we weten toch al dat dit op 40 nm blijft... Enfin, er komt wss nog wel een optimalisatie voor de launch, dus het lijkt me dat die getallen nog anders kunnen worden. Daarnaast verwacht ik ook niet dat Cayman nu eigenlijk al klaarstaat voor de launch :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-05 22:33

superwashandje

grofheid alom

Blue-Tiger schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:49:
[...]

Ik zie de eerste single gpu die pas écht performance verlies gaat lijden bij Crossfire op x8 x8 :D
HAH! word dat neit al 4 generaties lang gezegd? en als er pas nog is getest bij zelfs x4 x4 en dat nog nauwelijks verschil maakt lijkt het mij nog niet meteen zoveel verschil maken.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:11
Staat trouwens vast dat ATI van 5D shaders afgestapt is naar 4D shaders? Dit zou ook een performance boost kunnen geven. Theoretisch kan AMD 25% winst hiermee gaan halen. Van 320 volledig shader (4+1) naar 400 volledig shaders (3+1). Het aantal shaders hoeft niet eens ziijn te verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

superwashandje schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:23:
[...]

HAH! word dat neit al 4 generaties lang gezegd? en als er pas nog is getest bij zelfs x4 x4 en dat nog nauwelijks verschil maakt lijkt het mij nog niet meteen zoveel verschil maken.
Ik nam dat even aan aangezien de Bandwith hier op 200 GB/s staat. Mijn HD5870 doet daer op stock 153. Redelijk groot verschil imo :) En de HD5870 verliest ook maar zo'n 5% maximaal ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ach, aangezien we vanaf volgend jaar allemaal een pci express 3.0 moederbord kopen, is het allemaal wat triviaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Het ligt er wel aan wie je met "allemaal" bedoelt want zover ik weet komt het alleen in Intel socket 2011, de High end mobo's en CPU's die pas in 11Q2 zouden komen.... :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
(jarig!)
karakedi schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:23:
Staat trouwens vast dat ATI van 5D shaders afgestapt is naar 4D shaders? Dit zou ook een performance boost kunnen geven. Theoretisch kan AMD 25% winst hiermee gaan halen. Van 320 volledig shader (4+1) naar 400 volledig shaders (3+1). Het aantal shaders hoeft niet eens ziijn te verhoogd.
Theoretisch is het 50% hoor. (1920/4)/(1600/5)=50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Help!!!! schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:14:
^
Het ligt er wel aan wie je met "allemaal" bedoelt want zover ik weet komt het alleen in Intel socket 2011, de High end mobo's en CPU's die pas in 11Q2 zouden komen.... :)
En hoe lang zal het duren voordat het ook op AMD moederborden verschijnt? De overgang naar pci-e 3.0 is imho typisch zo'n moment waar op de markt het onderscheid tussen de gemiddelde gebruiker en de enthousiast duidelijk wordt.

... We'll see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

StefanvanGelder schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:18:
[...]

Theoretisch is het 50% hoor. (1920/4)/(1600/5)=50%
Die vat ik voor geen meter, volgens mij is het toch echt 25%. :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-04 21:24
Bench van 6870

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/news/radeon_hd_6000_3dmark_leak.jpg

was al gepost zag ik ..

[ Voor 26% gewijzigd door Masterkale1 op 27-08-2010 23:43 ]

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Laatst online: 01-05 09:00

pino85

Im just a Bird in the Sky

is al gepost ;)

neliz in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."

Edit:

Ah had je is al gepost opmerking niet gezien my bad |:(

[ Voor 24% gewijzigd door pino85 op 28-08-2010 00:27 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Edmin schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:44:
[...]

En hoe lang zal het duren voordat het ook op AMD moederborden verschijnt? De overgang naar pci-e 3.0 is imho typisch zo'n moment waar op de markt het onderscheid tussen de gemiddelde gebruiker en de enthousiast duidelijk wordt.

... We'll see :)
Het zou me op zich niet verbazen als AMD er snel bij is. Echter het blijft volgensmij voorlopig een high end feature omdat PCI-e 2.0 nog niet eens bandbreedte beperkt is. De nieuwe high end AMD Bulldozers komen ook pas ergens later in 2011. :'(

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Ik ben bij mijn opmerking uitgegaan van 1600 sp voor de 6xxx. Mocht het 1920 sp hebben. Dan is de theoretische performance increase 50% (1920/4=480 en 1600/5=320). Zoals gezegd is dit theoretisch er zijn ook andere factoren die de performance bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 29-04 21:27
http://translate.google.n...mayacak.htm&sl=auto&tl=nl

Voor de mensen zoals ik die geen turks(?) kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 29-04 21:46
karakedi schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 05:03:
Ik ben bij mijn opmerking uitgegaan van 1600 sp voor de 6xxx. Mocht het 1920 sp hebben. Dan is de theoretische performance increase 50% (1920/4=480 en 1600/5=320). Zoals gezegd is dit theoretisch er zijn ook andere factoren die de performance bepalen.
Inderdaad, wat dacht je bijvoorbeeld van die applicaties die wél goed met de 5D shaders om kunnen gaan, daar is de theoretische performance winst:

(1600*5)=8000 vs. (1920*4)=7680

Oftewel performance verlies ten opzichte van de huidige generatie. Kortom, loop niet al te hard van stapel, laten we eerst de cijfertjes maar eens afwachten. Theoretische winsten zijn leuk speculatiemateriaal, maar worden vrijwel nooit gehaald.

Hmm, lul volgens mij uit m'n nek ;).
1600 is al 320*5.. dus nog een keer vermenigvuldigen slaat nergens op ;).

[ Voor 7% gewijzigd door The Flying Dutchman op 28-08-2010 20:14 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Lol, leest echt super! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Op de turkse site wordt vermeld dat de hd6000 geen ati logo meer zal bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Nog een schepje bovenop de gekte.

De nieuwste drivers voor Mac praten over de AMD Radeon X3000 serie.
224,CAYMAN GL XT (6701),NI CAYMAN
225,CAYMAN GL XT (6702),NI CAYMAN
226,CAYMAN GL XT (6703),NI CAYMAN
227,CAYMAN GL PRO (6704),NI CAYMAN
228,CAYMAN GL PRO (6705),NI CAYMAN
229,CAYMAN GL (6706),NI CAYMAN
230,CAYMAN GL LE (6707),NI CAYMAN
231,CAYMAN GL (6708),NI CAYMAN
232,CAYMAN GL (6709),NI CAYMAN
233,CAYMAN XT (6718),NI CAYMAN
234,CAYMAN PRO (6719),NI CAYMAN
235,ANTILLES PRO (671C),NI CAYMAN
236,ANTILLES XT (671D),NI CAYMAN
237,BLACKCOMB XT/PRO (6720),NI BLACKCOMB
238,BLACKCOMB LP (6721),NI BLACKCOMB
239,BLACKCOMB XT/PRO Gemini (6724),NI BLACKCOMB
240,BLACKCOMB LP Gemini (6725),NI BLACKCOMB
241,BARTS GL XT (6728),NI BARTS
242,BARTS GL PRO (6729),NI BARTS
243,BARTS XT (6738),NI BARTS
244,BARTS PRO (6739),NI BARTS
245,WHISTLER XT (6740),NI WHISTLER
246,WHISTLER PRO/LP (6741),NI WHISTLER
247,WHISTLER XT/PRO Gemini (6744),NI WHISTLER
248,WHISTLER LP Gemini (6745),NI WHISTLER
249,ONEGA (6750),NI TURKS
250,TURKS XT (6758),NI TURKS
251,TURKS PRO (6759),NI TURKS
252,SEYMOUR XT/PRO (6760),NI SEYMOUR
253,SEYMOUR LP (6761),NI SEYMOUR
254,SEYMOUR XT/PRO Gemini (6764),NI SEYMOUR
255,SEYMOUR LP Gemini (6765),NI SEYMOUR
256,CAICOS GL PRO (6768),NI CAICOS
257,CASPIAN PRO (6770),NI CAICOS
258,CAICOS PRO (6779),NI CAICOS

ATIRadeonX3000AMDCaymanHardware
ATIRadeonX3000AMDBartsHardware
ATIRadeonX3000AMDTurksHardware
ATIRadeonX3000AMDCaicosHardware

Radeon Northern Islands Unknown Prototype
Radeon Cayman Unknown Prototype
Radeon Cayman GL PRO Prototype
Radeon Cayman GL XT Prototype
Radeon Caicos Unknown Prototype
Radeon Seymour LP Prototype
Radeon Seymour PRO/XT Prototype
Radeon Caicos PRO Prototype
Radeon Turks Unknown Prototype
Radeon Whistler PRO/LP Prototype
Radeon Whistler XT Prototype
Radeon Turks PRO Prototype
Radeon Turks XT Prototype
Radeon Barts Unknown Prototype
Radeon Blackcomb LP Prototype
Radeon Blackcomb XT/PRO Prototype
Radeon Barts PRO Prototype
Radeon Barts XT Prototype
Radeon Park LP Prototype

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344297

Was eigenlijk van plan een HD5xxx serie kaart te halen.
Als de HD6xxx serie al vanaf October verkrijgbaar is , dan wacht ik nog wel even.
Is het officieel bevestigd dat ze vanaf October te koop zijn?
Valt mij op dat er weinig wordt vrijgegeven over de kaarten (foto's , spec's en prijsklasse).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Anoniem: 344297 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 03:15:
Is het officieel bevestigd dat ze vanaf October te koop zijn?
nee
Valt mij op dat er weinig wordt vrijgegeven over de kaarten (foto's , spec's en prijsklasse).
Gebeurt wel vaker met dingen waar het bestaan van nog niet officieel bevestigd is, dus dat was mij nog niet eens opgevallen.

Afbeeldingslocatie: http://img836.imageshack.us/img836/7997/190931123104.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/1152/61647355.png

[ Voor 20% gewijzigd door neliz op 29-08-2010 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-04 21:13
Oops wrong section!

[ Voor 94% gewijzigd door Richard_AFC op 29-08-2010 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:25

epic_gram

undercover moderator

zo te zien gaat het stroomverbruik omhoog ten opzichte van de prestaties. Was al bekend maar nu lijkt het min of meer bevestigd.

@ richard_AFC, je zit in het verkeerde topic, dit is nieuws, je moet bij ervaringen oid zijn. ;)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Pagina: 1 2 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle posts in verband met het overlijden van CJ zijn verplaatst naar het condoleance topic