Wat Neilz ook al zij. Er zijn wel eens wat klachten geweest over de refferenced PCB's van AMD. Vooral door de overclockers die er veel meer uit willen halen. Bij de 5870 was dat al stukken beter. Bij de 5970 ook.madmaxnl schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:54:
[...]
Ik vind de HD5870 al te lang, van mij mag die korter hoor alhoewel ik het niet z'n probleem vind waarvoor ik z'n kaart niet zou halen. Is er een rede dat ze de kaart nu nog langer maken of is het gewoon gemak zucht zodat ze wat ruimte hebben op de PCB ? Dat er mensen zijn die er over klagen is normaal.
Ik kan me voorstellen dat ze het zelfde doen als met de 5850 en de 5870. Dus de 6850 lekker klein. En de 6870 voor pure performance/overclockbaarheid en dus met een groter PCB. Ik kan me daar ook wel in vinden.
De Cooling van de 5870 was trouwens ook een stukje beter en stiller. Als ik de 5850 op dezelfde voltages en clocks zette maakte die aanzienlijk meer herrie met iets hogere temps.
Ik zie geen probleem. De meeste mensen gebruiken 1920x1080 schermen of kleiner. Maar een heel klein presentage gebruikt die dure 2560x1600 schermen. En die schermen kosten 1000 per stuk. Dus dan kan 100e voor een Dual Link er ook wel van af. Dus ik snap deze keuze wel. Het moet goedkoop blijven.karakedi schreef op woensdag 01 september 2010 @ 03:59:
Vandaag zag ik deze bericht bij de buren.http://nl.hardware.info/nieuws/20493/amd-brengt-actieve-displayport-adapter-uit ik weet niet of het hier is al geplaatst, maar het is een interessant productie. Hierdoor wordt Eyefinity bereikbaar (financieel) voor een groter publiek. In plaats van een adapter van meer dan 100 euro, heb je nu een adapter voor 25 euro. Enige nadeel is dat het resoluties tot 1920x1200 ondersteund, omdat het geen dual link dvi is. Al met al een geweldige oplossing van AMD om eyefinety bereikbaar te maken voor een groter publiek.
384 bit geloof ik niet echt. Zeker niet als de mem speeds 1500+ MHz zijn (6GHz GDDR5). Dan is 256 Bit genoeg voor 200+gb/s. 384 bit maakt de boel onnodig complex. En je krijgt vage memory sizes zoals nVidia. Als je nu max 1,0 of 1,2 GHz GDDR5 hebt kan ik het me voorstellen. Echter zou dat betekenen dat die screenshots van GPU-Z niet kloppen.
Misschien stopt AMD de 6770 dit keer in een hoger segment met ook meer performance. En komt er nog een 6750 en een 6730 achter aan om maar geen dure 68xx chip te hoeven gebruiken. Ik kan me daar wel in vinden. De 5830 was een flop. Een dure chip en amper sneller dan een 5770.StefanvanGelder schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:37:
[...]
Volgens mij niet specifiek in het forum besproken, maar wel op de frontpage
Buiten het feit dat ik zelf nog zo'n tabletje kan maken vraag ik me af waarom de 6770 als opvolger van de 5830 wordt geplaatst. Volgens mij gaat de 6770 echt wel over de 5830 heen qua prestaties, daarnaast zit die in een ander segment(6770 high-mid, 5830 high). Ik leg de link dus niet echt...
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....