LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Bobcat is echt Atom niveau he? 2 dual core Atoms zijn ook niet sneller dan een goedkope dual/quad Core2.
[ Voor 36% gewijzigd door neliz op 06-09-2010 10:55 ]
Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen
Hmm fake? Ik zie een ATI stikker...neliz schreef op maandag 06 september 2010 @ 08:44:
Engineering Sample Cayman XT.
[afbeelding]
2xDL DVI
HDMI
2x mini-DP
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Ik zou maar niet meer te hard "Fake" roepen rond deze tijd.Xenomorphh schreef op maandag 06 september 2010 @ 10:54:
Hmm fake? Ik zie een ATI stikker...
AMD zou toch de ATI naam dumpen, waarom zouden ze dan een ATI stikker plakken op en nieuwe generatie kaarten?neliz schreef op maandag 06 september 2010 @ 10:55:
[...]
Ik zou maar niet meer te hard "Fake" roepen rond deze tijd.
Ook raar dat je bij de PEG aansluitingen door de shroud kan kijken..
[ Voor 10% gewijzigd door Xenomorphh op 06-09-2010 11:10 ]
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Het is waarschijnlijk een Engineering Sample die al gemaakt was voordat AMD bekent maakte dat de ATi naam zou verdwijnen.
Verder schijnt de gebruiker die dit materiaal lekt al van eerdere producten zaken te hebbengelekt die juist bleken te zijn. Dat geeft hem toch wel wat geloofwaardigheid.
En die chinezen zitten vaak dicht op het vuur (made in china...) Dus het is ook niet vreemd dat de eerste lekken daar vandaan komen.
[ Voor 15% gewijzigd door Lord Maximus op 06-09-2010 11:46 ]
Wat is jou uitleg erover dan dat je bij de PEG aansluiting gewoon door de zwarte shroud kan kijken, wie weet is het PCB en de bracket met aansluitingen wel echt maar de shroud lijkt mij echt fake.Lord Maximus schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:42:
Die afbeelding van de Cayman XT lijkt mij vrij echt. Dat ATi logo hoeft niets te betekenen.
Het is waarschijnlijk een Engineering Sample die al gemaakt was voordat AMD bekent maakte dat de ATi naam zou verdwijnen.
Verder schijnt de gebruiker die dit materiaal lekt al van eerdere producten zaken had gelekt die juist bleken te zijn. Dat geeft hem toch wel wat geloofwaardigheid.
Inderdaad. De 58xx serie hadden ze ook de juiste plaatjes.
Ziet er weer gelikt uit. Ik hoop dat ze er wel een Mini DP to DP convertor bij doen. Want anders zullen veel mensen met DB monitors een beetje balen dat ze weer andere kabels moeten gaan kopen.neliz schreef op maandag 06 september 2010 @ 08:44:
[afbeelding]
2xDL DVI
HDMI
2x mini-DP
Prototype anyone? als je naar Game.AMD gaat staat er ook gewoon nog ATi. Zo snel gaat dat allemaal niet.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Maakt dat theoretisch 7 schermen van 1920x1200 mogelijk?neliz schreef op maandag 06 september 2010 @ 08:44:
[afbeelding]
2xDL DVI
HDMI
2x mini-DP
Er doorheen kijken? Ik zie alleen een reflectie van de PEG connectors in de shroud. Dit zal vast komen door de lichtinval en het feit dat de shroud glanzend zwart is.Xenomorphh schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:44:
[...]
Wat is jou uitleg erover dan dat je bij de PEG aansluiting gewoon door de zwarte shroud kan kijken, wie weet is het PCB en de bracket met aansluitingen wel echt maar de shroud lijkt mij echt fake.
Als dit aan Eyefinity+ gekoppeld is, zou het smullen zijn inderdaad.Toettoetdaan schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:48:
[...]
Maakt dat theoretisch 7 schermen van 1920x1200 mogelijk?
Betekend ook dat fabrikanten wat meer vrijheid krijgen qua poorten etc.
Maargoed, Cayman komt niet als eerste.
Ik zie rooie stekkers en een zwarte aansluiting zoals altijd op de kaart.. een kleine milimeter boven de schroud en een centimeter dik door de zwarte shroud heen.Lord Maximus schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:51:
[...]
Er doorheen kijken? Ik zie alleen een reflectie van de PEG connectors in de shroud. Dit zal vast komen door de lichtinval en het feit dat de shroud glanzend zwart is.
Ik zal eens kijken of ik het wat duidelijker kan lijken dmv paint..
Even in negatief gezet en je ziet het een stuk duidelijker,

[ Voor 14% gewijzigd door Xenomorphh op 06-09-2010 11:59 ]
Dat is ook wat ik bedoelde. Volgens mij is dat toch echt gewoon een normale reflectie.Xenomorphh schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:56:
[...]
Ik zie rooie stekkers en een zwarte aansluiting zoals altijd op de kaart.. een kleine milimeter boven de schroud en een centimeter dik door de zwarte shroud heen.
Ik zal eens kijken of ik het wat duidelijker kan lijken dmv paint..
Even in negatief gezet en je ziet het een stuk duidelijker,
[afbeelding]
Zet eens een rood legoblokje op een zwar glanzend oppervlakte en maak daarvan onder een hoek van +/ 45 graden een foto. Dan krijg je hetzelfde effect.
[ Voor 11% gewijzigd door Lord Maximus op 06-09-2010 12:05 ]
Dat is idd reflectie van de PCI-e stekker van de voeding.Lord Maximus schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:03:
[...]
Volgens mij is dat toch echt gewoon een normale reflectie.
Maar het kan eigenlijk elke low profile kaart zijn uit de 4xxx of 5xxx serie
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Ahh je hebt gelijk nu ik hem lichter heb gemaakt lijkt het idd rood, ik neem mijn woorden terugLord Maximus schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:03:
[...]
Dat is ook wat ik bedoelde. Volgens mij is dat toch echt gewoon een normale reflectie.
Zet eens een rood legoblokje op een zwar glanzend oppervlakte en maak daarvan onder een hoek van +/ 45 graden een foto. Dan krijg je hetzelfde effect.
Too slow old manStefanvanGelder schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:05:
AMD Radeon HD 6300 card pictured too, apparently
Maar het kan eigenlijk elke low profile kaart zijn uit de 4xxx of 5xxx serie
Hij heeft dus een passieve koeling, maar wel een fanaansluiting op de kaart. Je zou toch zeggen dat ze eigenlijk helemaal geen actieve versie hoeven te maken, want deze is toch de low-end? Er staat trouwens wel al AMD op de kaart.neliz schreef op maandag 06 september 2010 @ 09:43:
Engineering Sample Caicos (HD6300) 1GB 4pcs 128Mx16 DDR3 650e/800m 4L,UVD+3D BD
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door YoupS op 06-09-2010 12:26 ]
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Rechts naast het ChipHell-logo in de linker boven hoek
Zou dat een SPI poort zijn om de bios te flashen?

(zit wel een GPU-z verzie verschil tussen de screen van de 6800 en deze, maar denk niet dat dat uitmaakt)
Dit wakkerd de rebrand geruchten aan...
ATi 5xxxx serie ?? Is dat nu de nog gebrekkige ondersteuning van GPU-Z of gaat AMD nog niewe budget kaarten in de 5 serie uitbrengen...
Wat denk je zelf? GPU-Z is gewoon een Database die dingen matched. Blijkbaar komt er iets overheen met een HD5 kaart. Maar W1zzard heeft al die info over de HD6xxx kaarten nog helemaal niet. Dus dan kan GPU-Z het ook niet herkennen.Lord Maximus schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:12:
[...]
ATi 5xxxx serie ?? Is dat nu de nog gebrekkige ondersteuning van GPU-Z of gaat AMD nog niewe budget kaarten in de 5 serie uitbrengen...
Hmm W1zzard zei toch dat die GPU-Z info van 6800 wel waar zou zijn? Als het zo is wat jij zegt zou dit plaatje hieronder ook totaal niet waar kunnen zijn. Of W1zzard heeft wel info of deze screen is fake.Astennu schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:21:
[...]
Wat denk je zelf? GPU-Z is gewoon een Database die dingen matched. Blijkbaar komt er iets overheen met een HD5 kaart. Maar W1zzard heeft al die info over de HD6xxx kaarten nog helemaal niet. Dus dan kan GPU-Z het ook niet herkennen.

Heb even iets verder gezocht. Maar volgens W1zzard komt die string uit de display driver.Astennu schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:21:
[...]
Wat denk je zelf? GPU-Z is gewoon een Database die dingen matched. Blijkbaar komt er iets overheen met een HD5 kaart. Maar W1zzard heeft al die info over de HD6xxx kaarten nog helemaal niet. Dus dan kan GPU-Z het ook niet herkennen.
Als je vervolgens de GPU-Z shots van de 6870 naast deze zet zie je wel meer verschillen.
Er bestaan 2 verschillende GPU-Z shots voor de Caymen XT:
Shot 1: Driver versie = 8.14.10.0786
Shot 2: Driver versie = 8.14.10.0781
Bij het GPU-Z shot van de caicos is het versienummer compleet anders. (en ouder)
Shot Caicos: Driver versie = 8.780.0.0
Mogelijk zijn de Caymen XT shots gemaakt met een nieuwere driver en de caicos met een oude pre 10.8
Dat het niemand opvalt dat er GDDR3 staat...
Mij lijkt dat Caicos dat gewoon krijgt, of meer waarschijnlijk DDR3, maar niet (G)DDR2 of GDDR5.Jejking schreef op maandag 06 september 2010 @ 16:30:
[...]
Dat het niemand opvalt dat er GDDR3 staat...
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Caicos (HD6350):
Vantage P:17XX

HD6350, 64bit meminterface, 1GB DDR3 memory, UVD3, support for HDMI 1.4, support for DP 1.2.
[ Voor 62% gewijzigd door -The_Mask- op 06-09-2010 17:39 ]
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Nieuwsdiscussie
En her en der word het vaker geoppert... http://news.ati-forum.de/...1-amd-bald-mit-rebranding
Er is namelijk ook nog de mogelijkheid om een LAN verbinding te openen via het Ethernet signaal dat ook in de HDMI 1.4 specificatie staat.
Is daar al wat over bekend?
Is het nou Radeejon of Reedejon? Na al die jaren weet ik het nog steeds niet.

[ Voor 33% gewijzigd door chim0 op 06-09-2010 17:27 ]
ja radeon blijft bestaan, en AMD radeon is even wennen maar ik vind het wel beterchim0 schreef op maandag 06 september 2010 @ 17:26:
Blijft de naam Radeon wel? ATI Radeon klinkt toch wat beter dan AMD Radeon, vind ik.
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
op zen Engels natuurlijk Reedejonchim0 schreef op maandag 06 september 2010 @ 17:26:
Blijft de naam Radeon wel? ATI Radeon klinkt toch wat beter dan AMD Radeon, vind ik.
maar wij Nederlandstaligen spreken het uit als Radeejon
op zich alle 2 goed dus.
Radeejon voor de Nederlanders onder onschim0 schreef op maandag 06 september 2010 @ 17:26:
AMD Radeon
Klinkt imo wel vers hoor ^^
Wat veel nieuwe posts trouwens ineens op één dag
[ Voor 12% gewijzigd door Fid3lity op 06-09-2010 18:22 ]
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
http://www.semiaccurate.com/2010/09/06/what-amds-northern-islands/
Core i7 930 @3500MHz | ASUS P6X58D Premium | Corsair Dominator 6G | eVGA 8800 GTS 512 KIA - RMA ---> HD6950 CFX | Dell U2711
Ik zou zeggen radeejon voor Engelsen en reedejon voor Amerikanen, anoloog aan de 'a' in tomato.Blue-Tiger schreef op maandag 06 september 2010 @ 18:19:
Radeejon voor de Nederlanders onder ons, en Reedion voor de Engelsen / Amerikanen
interessantere vraag: is het A. T. I. of ati?
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
ATibwerg schreef op maandag 06 september 2010 @ 18:40:
[...]
Ik zou zeggen radeejon voor Engelsen en reedejon voor Amerikanen, anoloog aan de 'a' in tomato.
interessantere vraag: is het A. T. I. of ati?
Nee het zijn/waren losse letters. Kijk maar op youtube naar die video's van ze, ze zeggen het allemaal los. A.T.I.
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Net als Advanced Micro Devices dus AMD.
Maar dit is helemaal niet belangrijk, dus back ontopic dan maar he
[ Voor 32% gewijzigd door madmaxnl op 06-09-2010 19:03 ]
En nu weer back ontopic
Dat klopt nog niet, afkortingen spreek je los uit, Yousssa voor USAmadmaxnl schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:02:
Array Technology Industry dus ATI.
Net als Advanced Micro Devices dus AMD.
Maar dit is helemaal niet belangrijk, dus back ontopic dan maar he
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Jamaar, oke, uitzonderinkje dan?Phyxion schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:08:
[...]
Dat klopt nog niet, afkortingen spreek je los uit, Yousssa voor USANiet als usa.

Blue-Tiger wil gewoon zijn gelijk

Ik heb liever nieuws

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Wordt geregeld
AMD's decision to kill ATI was a bad idea
"If you are in the hole, stop digging," is what Mike Magee, founder of The Register and The Inquirer would tell you. AMD is trying to justify killing the ATI brand, a move that has not been well-accepted in the graphics world. In short, our readers are not happy (please express your feelings in comment section below. ed.), and most of the industry insiders we met in Silicon Valley seem to agree.
At this point, many believe that AMD should gradually fade away the ATI brand. A reasonable idea would be to simply announce the AMD Radeon 6000 Series family and let people speculate why the company ditched the gaming brand. But since this is AMD, and since this is the company that completely mutilated its Fusion brand, we cannot expect anything better.
Many people believe ATI is a stronger brand than AMD. Over the years, ATI has won more successful product rounds with graphics than AMD has with processors. It's been a while since AMD has had dominance over Intel in this respect, and it doesn’t look like anything is going to change in the processor market until 2011. It is especially unwise for AMD to execute any game-changing CPU plans now, at a point where ATI is winning in the 40nm race against Nvidia - the company that was more than six months late with its latest generation of graphics products.
We could continue ranting all we want about how disappointing AMD's decision was to drop the ATI brand, but the company has officially made its final word clear. ATI is dead, just like 3DFX. As far as we are concerned, however, the debate is still not over.
Tja, ik vind de argumenten van AMD om ATI te laten vallen wel begrijpelijk. Alleen jammer dat ATI niet meer bestaat op het moment dat ze op het punt staan om nogmaals een ronde van nVidia te winnen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
[ Voor 17% gewijzigd door pino85 op 06-09-2010 20:38 ]
Liefhebber van Tweakers
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Slappen reden immers komt er een nieuwe CPU van AMD aan waardoor we -I hope so- terug gaan naar het Athlon 64 tijdperk
ATi mag dan de designwins opstapelen, bij de PR-war met nVidia hadden ze nog een gigantische achterstand.
[ Voor 3% gewijzigd door Dooievriend op 06-09-2010 22:24 ]
'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.
Volgensmij zie je dat anders niet terug in de verkoopcijfers van het laatste jaar.
En ik kan me erg vergissen maar ik zie nVidia nog geen antwoord hebben op de HD6xxx serie. D
PC Specs
bladerash schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 00:54:
AMD.. oh.. Ik spreek dat gewoon uit als amt.

ATi had een half jaar lang in alle opzichten een superieure line-up, en toch haalden ze in die periode maar iets meer dan 50% marktaandeel. Hoe verklaar je dat behalve merktrouw aan nVidia? Of merkschuw van ATi?Help!!!! schreef op maandag 06 september 2010 @ 23:47:
^
Volgensmij zie je dat anders niet terug in de verkoopcijfers van het laatste jaar.
En ik kan me erg vergissen maar ik zie nVidia nog geen antwoord hebben op de HD6xxx serie. D
En idd, de HD6xxx is ook veelbelovend. Maar goeie prestaties moeten ook aangevuld worden met goeie marketing en vertrouwen kweken in je merk. En daar was ATi in het nadeel tov nVidia. Daarom de move naar AMD, en baat het niet, dan schaadt het niet.
'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.
Met de HD5xxx serie zit ATI gebeiteld bij de OEM's en dat zal met de HD6xxx serie alleen maar beter worden.
Trouwens zo slecht heeft de HD4xxx serie niet verkocht onder gamers kijk maar naar de Steam hardware survey cijfers. HD4800 serie staat ruim bovenaan, de enige reden waarom ATI niet hoger kwam dan 50% marktaandeel is vooral doordat nVidia redelijk goed zat bij de OEM's.
Ja joh waarom niet hebladerash schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 00:54:
AMD.. oh.. Ik spreek dat gewoon uit als amt.

[ Voor 49% gewijzigd door madmaxnl op 07-09-2010 01:45 ]
Verwijderd
Met de rest geef ik iedereen groot gelijk, maar om één of andere reden is Ati bij mij toch echt aat-ie en nu ik er over nadenk bij alle mensen om mij heen ook.madmaxnl schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 01:38:
Ja joh waarom niet heVS spreek ik uit als vis, USA spreek ik uit als Uwsa en hier komt de beste ik spreek EU uit zoals ik de "eu" uit spreek in neus en reus.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2010 03:16 ]
Een deel wordt uit de drivers gehaald. Maar een deel staat volgens mij niet in de drivers. Zoals het aanstal ROB's of Shaders. Clocks daarintegen zullen wel mee gegevens worden.Xenomorphh schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:33:
[...]
Hmm W1zzard zei toch dat die GPU-Z info van 6800 wel waar zou zijn? Als het zo is wat jij zegt zou dit plaatje hieronder ook totaal niet waar kunnen zijn. Of W1zzard heeft wel info of deze screen is fake.
[afbeelding]
Voor een low budget kaart wel ja. Al is GDDR3 wel een stuk sneller.-The_Mask- schreef op maandag 06 september 2010 @ 16:37:
[...]
Mij lijkt dat Caicos dat gewoon krijgt, of meer waarschijnlijk DDR3, maar niet (G)DDR2 of GDDR5.
Edit: Het stukje op S|A was wel interessant. Ook hij bevestigd die 4 shader layout. Maar zegt dat het ook nog eens andere shaders worden. Ipv 4 simple + 1 complex naar 4x medium. Die samen wel complexe berekeningen kunnen doen. En ook nog meer troughput zouden hebben dan de oude opstelling. Daarnaast zou de nieuwe NB er voor zorgen dat de shaders ook beter aan het werk gehouden worden en zitten er meer shaders in.
Het leek mij eerst te mooi om waar te zijn maar ik begin het nu langzaam toch te geloven. Lauch zou eind oktober zijn.... Cant wait
[ Voor 23% gewijzigd door Astennu op 07-09-2010 07:59 ]
happy-happyAstennu schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 07:24:
Het leek mij eerst te mooi om waar te zijn maar ik begin het nu langzaam toch te geloven. Lauch zou eind oktober zijn.... Cant wait
joy-joy!
Launch lijkt verdacht veel op Cypress. (inc. pre-launch event etc.)
Ja inderdaad. Dat zou mooi zijn want dat zou betekenen dat ze ook beschikbaar zijn @ launchneliz schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 08:45:
[...]
happy-happy
joy-joy!
Don't Worry!Astennu schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:01:
Ja inderdaad. Dat zou mooi zijn want dat zou betekenen dat ze ook beschikbaar zijn @ launchDit keer ga ik niet op 20/30 euro letten en gewoon meteen de eerste de beste kopen
. Wil niet weer een maand lang moeten zoeken en vervolgens voor een x860 moeten gaan omdat alles uitverkocht was
Barts lanceert als eerste: http://www.digitimes.com/news/a20100906PD214.html
S|A/VR-Zone zeggen 25 Oktober als launchdatum: http://vr-zone.com/articl...th-more-details/9772.html
[ Voor 14% gewijzigd door neliz op 07-09-2010 09:34 ]
Je zal mij ook niet horen zeggen dat nVidia geen goede marketing / goede naam heeft bij haar klanten, integendeel.Dooievriend schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 01:34:
[...]
ATi had een half jaar lang in alle opzichten een superieure line-up, en toch haalden ze in die periode maar iets meer dan 50% marktaandeel. Hoe verklaar je dat behalve merktrouw aan nVidia? Of merkschuw van ATi?
En idd, de HD6xxx is ook veelbelovend. Maar goeie prestaties moeten ook aangevuld worden met goeie marketing en vertrouwen kweken in je merk. En daar was ATi in het nadeel tov nVidia. Daarom de move naar AMD, en baat het niet, dan schaadt het niet.
Recentelijk werden hier weer cijfers gepost van John Peddie waaruit bleek dat AMD een aanzienlijke groei in marktaandeel tov nVidia heeft gerealiseerd. Een veel grotere winst dan in het verleden op momenten dat AMD ook een goede kaart had. Hier leid ik uit af dat ondanks de "goede" (ik vind het eerder aggressief maar goed) marketing van nVidia, de koper AMD steeds makkelijker weet te vinden.
Blijkbaar is er toch een grote groep voormalig nVidia kopers die vond dat AMD de betere propositie had. Dit zal alleen maar sterker worden als AMD weer een ronde weet te winnen.
Uiteindelijk is marketing leuk maar als je produkten het afleggen en je hebt schandalen met chips die kapotgaan dan gaat zelfs de meest verstokte consument overstappen.
PC Specs

[ Voor 3% gewijzigd door MrJT op 07-09-2010 10:40 ]
Hebben mensen er eigenlijk wel eens op gelet hoe klein een ATi sticker op een AIB doos is?Blue-Tiger schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:07:
[...]
Wordt geregeld
AMD's decision to kill ATI was a bad idea
[...]
Wat er meestal wèl met koeieletters op staat is "RADEON" en HDxxxx. Ik vermoed dat de merkkracht van die termen groter is dan die van ATi. Gezien de structuur met AIB's denk ik dat bij die mensen die er niet heel veel van begrijpen het stickertje AMD of ATi niet zo gek veel verschil maken. En mensen van de moderne wereld zijn gewend aan overnames en hernamingen. De link tussen ATi en AMD is via Radeon HDxxxx heel erg snel gelegd.
Bovendien zal uit de reviews blijken dat AMD Radeon HDxxxx kaarten gewoon hun mannetje staan in de betreffende prijscategorieën (er even vanuit gaande dat NI geen flop wordt).
Daar tegenover staat dat men mogelijk hoopt dat het merk AMD juist een boost krijgt van deze verandering, zeker nu Fusion om de hoek staat.
"Ow, dat is van AMD tegenwoordig? Die jongens zijn daar lekker bezig!".
EDIT:
Denken jullie dat Barts trouwens double precision floating point krijgt? Ik heb het toch altijd een beetje jammer gevonden dat Juniper die niet had en nu Barts in een iets hogere prijscategorie wordt getild, zou DP FP wel logisch zijn...
ideas?
[ Voor 9% gewijzigd door Helixes op 07-09-2010 11:21 . Reden: speculations.... speculations... ]
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.
Barts vervangt de 5700 serie.daantjer94 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:19:
Iemand trouwens een idee hoe duur de 6xxx serie karten wordt?
NVIDIA verlaagt de prijzen van de 460 omdat ze nerveus zijn over de performance van Barts.
Daar heb je al een goede indicatie.
Ik denk dus rond de €200, misschien iets eronder. Prijs van de huidige 460 maar performance meer richting de 5850.
[ Voor 14% gewijzigd door neliz op 07-09-2010 11:38 ]
PC Specs
Verwijderd
Ik zie zo hordes hardwarematige analfabeten bij de mediamarkt vragen ''wat zit er nou in, Intel of die andere (amt zo u wil
Ik durf zo geen uitspraken te doen over de consumer awareness en de waardering voor het merk AMD in de processor markt, maar volgens mij loopt het mijlenver achter op Intel. Als AMD de kroon van de grafische markt weet te behouden zou dit wel degelijk kunnen helpen om dat imago van AMD als merk ook op te krikken.
Deeltje 117, AMD nieuwsdiscussie Topic, of hoe gaan jullie dat oplossen?
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2010 12:14 ]
Op dit moment zijn de GTX480's al te krijgen voor prijzen die net iets hoger liggen dan een 5870 1GB en onder die van van de 5870 2GB. En het zou me niets verbazen als Nvidia nog voor de aankondiging van de 68xx modellen ook de GTX480 nogmaals verlaagt in prijs.Astennu schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:53:
Ik zie nVidia de GTX470 en GTX480 niet snel voor HD58xx prijzen verkopen. En zo wel dan verwacht ik nog steeds dat de HD6xxx duurder wordt dan de HD58xx. Maar dat is ook niet raar je krijgt meer performance. En AMD kennende ga ik er van uit dat ze niet extreem duur worden. Maar voor de HD6870 verwacht ik wel 350-400.
Daarom hebben ze bij de rebranding ook gelijk twee sets Logo's geintroduceerd. Een setje met de AMD Merknaam en een setje zonder. (Dus alleen Radeon/FirePro graphics)Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:11:
Wat ik me afvraag is of het gevolgen ''zou kunnen hebben'' op oems die Intel processors inbouwen samen met ATi graphics. Zo komt er dus zowel een Intel als AMD aanduiding op die PCs en in de beschrijvingsteksten.
[ Voor 41% gewijzigd door Lord Maximus op 07-09-2010 12:38 ]
40 euro is een best groot verschil. Aangezien de GTX 480 al aanzienlijk in prijs omlaag is gegaan kan er denk ik niet veel meer vanaf voordat er geen marge meer over is.
Had trouwens niet verwacht dat die 5870's nog steeds zo duur waren. @ Launch waren ze 310 even later 380. Maar ze zijn dus niet in prijs gedaald.
Tsja, als we dat toch eens wisten!Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:03:
Komt de Cayman nou ook in Oktober uit? Of pas richting de kerst?
Kom er dus op neer dat ik beter m`n zojuist ontvangen 5870 in de verpakking kan laten zitten en terug sturen. Dan wacht ik nog wel even op de nieuwe serie. Heb er 360,- voor betaald.Astennu schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:20:
De goedkoopste 5870 = 340 euro de goedkoopste GTX 480 is 380 euro.
40 euro is een best groot verschil. Aangezien de GTX 480 al aanzienlijk in prijs omlaag is gegaan kan er denk ik niet veel meer vanaf voordat er geen marge meer over is.
Had trouwens niet verwacht dat die 5870's nog steeds zo duur waren. @ Launch waren ze 310 even later 380. Maar ze zijn dus niet in prijs gedaald.
Ik heb wel een nieuwe voor je, kost je wel een HD6870
Verwijderd
Hoeveel GF100's zouden er nog uit de fabrieken gepoept worden denk je?
Nog een paar voor de Tesla's waar je een dikke marge pakt, waarom zou je nog en masse 470/480's produceren?
Wat betreft de OEM's, volgens mij duurt het wel een tijdje voordat kaarten die uitkomen in OEM bakken liggen. Er is dus sprake van een ripple effect; het duurt wel even voordat een sterke line-up zich vertaalt in OEM sales. G80 en G92(b) zijn ontzettend belangrijk geweest voor Nvidia. Gt200b was een struggle om marktaandeel te behouden, de price cuts waren echt enorm. Over GF100 ga ik het niet eens hebben en de GTX460 is top, maar eigenlijk 8 maanden te laat.
Good times, zowel het launch gedeelten als het "happy-happy joy-joy!"neliz schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 08:45:
[...]
happy-happy
joy-joy!

Ik stel voor om het gewoon zo te laten zoals het al is dus:Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:11:
Deeltje 117, AMD nieuwsdiscussie Topic, of hoe gaan jullie dat oplossen?![]()
[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel xXx
of
[Algemeen] Radeon Nieuwsdiscussie Topic - Deel xXx
of
[Algemeen] Radeon HD Nieuwsdiscussie Topic - Deel xXx
Wellicht een poll ? zodat men kan stemmen op mogelijke namen die gebruikers voorstellen
Of zoietsmadmaxnl schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 19:14:
[...]
Ik stel voor om het gewoon zo te laten zoals het al is dus:
[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel xXx
of
[Algemeen] Radeon Nieuwsdiscussie Topic - Deel xXx
of
[Algemeen] Radeon HD Nieuwsdiscussie Topic - Deel xXx
Wellicht een poll ? zodat men kan stemmen op mogelijke namen die gebruikers voorstellen![]()
Niet op voorraad.
LOL
Over de TS gesproken, CJ's info over toekomstige GPU's die daar al tijden staat lijkt weer zowat helemaal overeen te komen met de recente leaks.mdcobra schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 19:32:
HAHAHAHA, zit ik vrolijk in die topicstart te staren, ik dacht al wat weinig info
BTW Ben je al opgeknapt?
[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 07-09-2010 20:49 ]
PC Specs
Help ze even met de naamsbekendheid en begin gewoon bij 1
[Algemeen] AMD GPU Nieuwsdiscussie Topic - Deel 117

Neeee... Wat moeten we hier nu van maken. De driver versie is nieuwer (8.790.0.0). Zou Catalyst 10.9 moeten zijn. Maar de GPU name string is anders, de bus breedte plots de helft en het geheugen loopt op 1250MHz. De GPU Clock is nu 900MHz en de boel staat ook nog eens in Crossfire.
Zouden ze bij ATi wellicht in elke driver versie (test versies) bewust andere informatie stoppen om verwarring te zaaien zodat de concurentie niet voor release de final specs krijgt?
[ Voor 5% gewijzigd door Lord Maximus op 08-09-2010 08:06 ]
Cayman + CF + Bandwith van slechts 80GBps =
Klinkt alsof er niet veel van klopt
memory bus moet je niet naar kijken, de bits worden geschat door gpu-z, die info wordt namelijk niet uit een database gehaald.Blue-Tiger schreef op woensdag 08 september 2010 @ 08:26:
[...]
Cayman + CF + Bandwith van slechts 80GBps =
Klinkt alsof er niet veel van kloptDaarbij, release date van 2010 is wél mooi optimistisch
Tsja.. en 2010..
uhm.. een mooi reisschema als 2010 klopt:
http://www.cruiseweb.com/CRYSTAL-CARIBBEAN-CRUISES-01.HTM
[ Voor 12% gewijzigd door neliz op 08-09-2010 08:33 ]
Ik had niet nu nog een 5870 gekocht. Zeker niet als je al 2 jaar met je oude kaart doet. Of misschien zelfs langer. Dan lukken die 2-3 maanden ook nog welMrJT schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:16:
[...]
Kom er dus op neer dat ik beter m`n zojuist ontvangen 5870 in de verpakking kan laten zitten en terug sturen. Dan wacht ik nog wel even op de nieuwe serie. Heb er 360,- voor betaald.
Nee gewoon 117. Dan denkt iedereen WOW onder welke steen heb ik geleefd heb dat hele topic nog nooit gezien hahaSjaak_Banaan schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 23:51:
[Algemeen] AMD Radeon Nieuwsdiscussie Topic - Deel 1
Help ze even met de naamsbekendheid en begin gewoon bij 1
Dit lijkt wel de opvolger van de 57xx. Maar de naam zou iets anders suggereer. Echter 80gb/s 128 Bit mem bus op 1250 MHz zegt mij iets anders.
Wel apart dat hij 32 rob's aan geeft. Ben benieuwd of deze info klopt.
Dit topic is gesloten.
Alle posts in verband met het overlijden van CJ zijn verplaatst naar het condoleance topic