[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 116 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste
Acties:
  • 151.324 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zal wel Barts, Cayman, Antilles staan, maar zo heb je er natuurlijk vrij weinig aan. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 09:19
-The_Mask- schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:50:
Zal wel Barts, Cayman, Antilles staan, maar zo heb je er natuurlijk vrij weinig aan. :p
Je kunt er weinig uit opmaken. Maar wel dat Barts, Cayman & Antilles drie apparte series zijn.
Dus dat ontkracht de Barts = 68x0, Cayman = 6950 & 6970 & Antilles = 6990 theorie.

Het is gezien deze slide waarschijnlijker dat het zo is.

Barts = 67x0
Cayman = 68x0
Antilles = 69x0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Lord Maximus schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:07:
Het is gezien deze slide waarschijnlijker dat het zo is.

Barts = 67x0
Cayman = 68x0
Antilles = 69x0
Kan je al vast vertellen dat die kans vrij klein is. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
-The_Mask- schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:10:
[...]

Daar begint het inderdaad steeds meer op te lijken...... Ik vind het nog steeds erg wennen mja over een jaar weten we niet beter...

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Maximus
-The_Mask- schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:10:
[...]

Tsja. de geruchten dat Barts wel 68x0 is zijn wel heel sterk.

Maar dat zou betekenen dat of de slide fake is of dat de recent opgedoken "X" theorie (Cayman = 69x0, Antilles = 6Xx0) zou kunnen kloppen.

Ik zou het bijna jammer vinden dat de echte specs & namen binnenkort bekent zijn. Dan hebben we niets meer om over te speculeren :+

[ Voor 14% gewijzigd door Lord Maximus op 06-10-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Die "X" theorie komt van een Tsjechische jongen, die ik redelijk ken, die het bij voorbeeld opperde het was zijn idee totaal niet om het een theorie te laten zijn.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Maximus
neliz schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:52:
Die "X" theorie komt van een Tsjechische jongen, die ik redelijk ken, die het bij voorbeeld opperde het was zijn idee totaal niet om het een theorie te laten zijn.
Je doelt daarmee neem ik aan op: http://forum.beyond3d.com...?p=1479473&postcount=2619

Ik vond het anders een mooie theorie passend bij de chiphell foto. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Blue-Tiger schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:44:
[...]

Ik vind het nog steeds maar raar... HD68xx midrange... Barts... We wachten af. Ben wel benieuwd :)
Is maar net wat je midrange noemt natuurlijk, Barts moet ongeveer de prestaties van Cypress halen, dat is toch niet echt midrange. Zo'n kaart kan namelijk gewoon alles op high aan.

[ Voor 180% gewijzigd door -The_Mask- op 06-10-2010 17:33 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:08:
[...]

Is maar net wat je midrange noemt natuurlijk, Barts moet ongeveer de prestaties van Cypress halen, dat is toch niet echt midrange. Zo'n kaart kan namelijk gewoon alles op high aan.
Ja, maar zo zou men de GTX460 ook opeens high-end kunnen noemen omdat ie vrij gelijk presteert aan de oude GTX285. De HD5770 is ook een mid-end kaart, terwijl die ongeveer gelijk presteert aan de vorige high-end HD4870...
Want als Barts opeens high-end zou zijn, dan wordt Cayman enthusiast en Antilles 'super-enthusiast'? :+

Ik vind het gewoon onzinnig om de reeks op te schuiven, is gewoon nergens voor nodig. ATI was net zo goed bezig om voor een langere tijd geen rare dingen te doen met het wisselen van namen. Nu denken ze, wat Nvidia kan, kunnen wij ook! :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:56:
Ik vind het gewoon onzinnig om de reeks op te schuiven, is gewoon nergens voor nodig.
Het is dus nodig, omdat ze anders nummers te kort komen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo? Je verandert simpelweg de 5 in een 6 en als er twee versies zouden komen van de Antilles, noem je de ene HD6970 en de andere HD6990. Snap niet helemaal wat je bedoeld verder...
Er is toch verder weinig mis met het feit dat een HD6770 (Barts) sneller of even snel is als een HD5850? Dat was de HD5770 ook t.o.v. de 4850...

EDIT:
- Barts XT -> HD6750
- Barts Pro -> HD6770
- Cayman XT -> HD6850
- Cayman Pro -> HD 6870
- Antilles XT -> HD6970 (of gewoon HD6950)
- Antilles Pro -> HD6990 (of gewoon HD6970)

Zo lijkt het me veel logischer, maarja, wie ben ik! :|

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heeft Fusion hiermee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Als fusion graphics performance krijgt gelijkwaardig aan een HD5550 dan kunnen ze de HD64xx serie wat mij betreft achterwege laten. Dezelfde performance als met een IGP maar dan op een insteekkaartje lijkt mij niet echt rendabel, en voor die mensen kan AMD altijd nog een low-profile HD65xx serie uitbrengen met prestaties gelijk aan een 5670. Zo kan het worden:

HD64xx = IGP (Fusion), low-end
HD65xx = Low Profile -> Gericht op HTPC's met de eventuele mogelijkheid 3D te verwerken
HD66xx = Mid-range, graphics vergelijkbaar met de HD57xx serie
HD67xx = Mid- tot high-end graphics vergelijkbaar met de HD58xx
HD68xx = High-end graphics performance, vergelijkbaar met de HD5970.
HD69xx = Enthousiast, dual-GPU performance (based on ... ?)

Imo veel logischer en valt perfect in de keuze kwa nummers

Prijzen speculatie:

HD64xx = 150.-
HD65xx = 75.-
HD66xx = 100.-
HD67xx = 150 - 200.-
HD68xx = 250 - 350.-
HD69xx = 500.-

Geef Fusion dan een aparte titel:

AMD Fusion I64Pro

[ Voor 9% gewijzigd door Fid3lity op 06-10-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue-Tiger schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:21:
[...]
Imo veel logischer en valt perfect in de keuze kwa nummers

Geef Fusion dan een aparte titel:

AMD Fusion I64Pro
Ja, zo zie ik het dus ook meer en is het voor velen denk veel duidelijker. Fusion heeft weinig te maken met Barts/Cayman/Antilles, dan kunnen ze beter onderaan wat gaan schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:38:
[...]

Ja, zo zie ik het dus ook meer en is het voor velen denk veel duidelijker. Fusion heeft weinig te maken met Barts/Cayman/Antilles, dan kunnen ze beter onderaan wat gaan schuiven.
Wat maakt de naam nu weer uit, zolang ze maar geen nVidia GTX8800 -> GTX9800 -> GTS250 praktijken gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Ik wacht de presentatie wel af van over een week dat gespeculeer gaat nu zelfs zover dat mensen het complete product assortiment van AMD even opnieuw gaan inrichten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

madmaxnl schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:40:
[...]

Wat maakt de naam nu weer uit, zolang ze maar geen nVidia GTX8800 -> GTX9800 -> GTS250 praktijken gaan gebruiken.
idd.

Wat dat betreft heb ik er wel vertrouwen in dat AMD zoveel mogelijk een integere weg probeert te volgen.

Gelukkig worden we volgende week uit ons lijden verlost. 8)

Dit is toch wel weer een release met heel veel verwarring. Wat dat bertreft was de HD5xxx toch duidelijker....

Ik mis CJ (duhh) en Iltech4....

[ Voor 23% gewijzigd door Help!!!! op 06-10-2010 20:31 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
The source weet ook meer dan dat hij verteld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Ik ben bang dat het ene met het andere te maken heeft :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

neliz schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:48:
[...]

Ik ben bang dat het ene met het andere te maken heeft :'(
Ja daar was ik al bang voor..... -O-

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ik ben bang dat het verlies van CJ voor altijd gevoelig blijft voor de gene die dit topic volgen :( Maar hij zal er altijd door herinnert en in eren worden gehouden. Ik zie de vraag over een paar jaar al voor me: waarom heet dit topic eigenlijk CJ's ... Radeon Nieuwsdiscussie Topic Deel ..." ? En dan zullen wij goed over hem spreken zoals hij was en zo zullen wij hem altijd dankbaar blijven voor alles wat hij voor ons heeft gedaan.

Alhoewel ik nu wel offtopic ga het mag gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaxnl schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:40:
[...]
Natuurlijk is het nog niet zeker hoe de kaarten gaan heten, maar mocht het wel zo zijn dan mag daar toch gewoon kritiek op geleverd worden? Of moeten we bij alles wat ATI doet 'hallelujah' roepen?
Wat dat betreft is de naam in zoverre belangrijk dat het zo min mogelijk onduidelijkheid moet opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Volgens mij geeft hij juist aan dat hij het niet ok zou vinden als AMD dit zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begreep eruit dat de naam 'm niks uitmaakt, terwijl ik vind dat AMD moet kiezen voor zo min mogelijk onduidelijkheid. Enfin, laten we idd maar een paar weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:00:
[...]

Natuurlijk is het nog niet zeker hoe de kaarten gaan heten, maar mocht het wel zo zijn dan mag daar toch gewoon kritiek op geleverd worden? Of moeten we bij alles wat ATI doet 'hallelujah' roepen?
Wat dat betreft is de naam in zoverre belangrijk dat het zo min mogelijk onduidelijkheid moet opleveren.
Natuurlijk mag je kritiek leveren maar ik lever zelf bijvoorbeeld geen kritiek op nVidia dat ze de GT(X/S)3xx serie voor de desktop min of meer hebben overgeslagen. Het is ook niet kritiek waardig omdat ze hiermee de klant hiermee niet "oneerlijk" bespelen iets dat het rebranden van de GTX8800 naar GTX9800 etc wel is in mijn ogen.

Andere nummering voor producten bij ATI is niet "oneerlijk" de klant bespelen omdat ze gewoon transparant aangeven op welke markt een bepaald product gericht is.

ATI moet gewoon transparant blijven handelen, goede service geven en goede prijs prestatie leveren en dan zit alles goed in mijn ogen. Tja dat de product namen volgens jou dan niet goed zijn en dat jij daar kritiek op wil uiten is natuurlijk aan jou maar dat vind ik kul.
Edmin schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:05:
Volgens mij geeft hij juist aan dat hij het niet ok zou vinden als AMD dit zou doen.
Nee, want ik vind dat als AMD bijvoorbeeld het "middensegment" van HDx7xx nummering naar HDx8xx nummering zou verplaatsen mij dat niks uit zou maken zolang ze maar transparant blijven. En dus niet de HDx7xx voorheen op het middensegment was gericht nu als HDx8xx hoger gesegmenteerd wordt.

Iets dat nVidia in mijn ogen wel heel duidelijk deed met de GTX8800>GTX9800 deed.
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:13:
Terwijl ik vind dat AMD moet kiezen voor zo min mogelijk onduidelijkheid.
Uiteraard wie is daar nu niet voor. Maar als AMD zoiets zou doen zou het natuurlijk wel jammer zijn maar het maakt in feiten geen klap uit en als ze het doen zal het zo wel zijn reden hebben mag ik hopen.

[ Voor 29% gewijzigd door madmaxnl op 06-10-2010 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Blue-Tiger schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:21:
HD67xx = Mid- tot high-end graphics vergelijkbaar met de HD58xx
HD68xx = High-end graphics performance, vergelijkbaar met de HD5970.
HD69xx = Enthousiast, dual-GPU performance (based on ... ?)
Ik dacht dat het nu ondertussen wel duidelijk was. ;)

Maar denk dat we wel Fusion producten krijgen te zien welke sneller gaan zijn dan het meest low-end kaartje.
spNk schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:42:
The source weet ook meer dan dat hij verteld. ;)
Als je bij één van de fabrikanten werkt weet je vast wel meer ja, maar ik denk dat er wel meer mensen zijn die meer weten dan je denkt. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

-The_Mask- schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:25:
[...]

Ik dacht dat het nu ondertussen wel duidelijk was. ;)
Ik weiger eraan te erkennen!! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

-The_Mask- schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:39:
Zo erg is het niet hoor, het is maar een naam. ;)
Maar gewoon onbegrijpelijk als de HD68xx goedkoper wordt, slechter presteert en lager geklasseerd staat dan de HD58xx :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Blue-Tiger schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:47:
Maar gewoon onbegrijpelijk als de HD68xx goedkoper wordt, slechter presteert en lager geklasseerd staat dan de HD58xx :?
Hoe weet je dit allemaal zo zeker? Wacht eerst maar eens gewoon af voordat je in ongbegrip/ongeloof vervalt.

Als de HD6850 straks een kick-ass kaart blijkt is er toch helemaal geen probleem?

[ Voor 21% gewijzigd door neliz op 06-10-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

neliz schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:49:
[...]

Hoe weet je dit allemaal zo zeker? Wacht eerst maar eens gewoon af voordat je in ongbegrip/ongeloof vervalt.

Als de HD6850 straks een kick-ass kaart blijkt is er toch helemaal geen probleem?
Daarom blijf ik gewoon bij mijn standpunt een paar posts hierboven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue-Tiger schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 23:32:
[...]

Daarom blijf ik gewoon bij mijn standpunt een paar posts hierboven ;)
Dan zal ik je daarbij een steuntje in de rug geven! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Maximus
Dit screenshot lijkt te bevestigen dat Barts inderdaad de 6800 serie word.

http://www.semiaccurate.c...php?p=74230&postcount=947

Afbeeldingslocatie: http://img696.imageshack.us/img696/4458/68002.jpg

Let vooral op de Device Id en de omschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Van zo'n redeneringen krijg ik het persoonlijk, waarom kunnen mensen niet gewoon het meest logische doen en gpu's gaan vergelijken per prijsklasse? Iedereen zou onderhand al moeten doorhebben dat namen niet altijd even logisch gegeven zijn, dus wat is het nut van daarmee te vergelijken? "Ohnee, de 800-serie van de nieuwe generatie radeon is trager dan de oude 800-serie! Dharma! Maar wacht, een nieuwe 900-serie die snéller is en die erop lijkt de 800-serie te gaan vervangen als vlagschip-serie? Tiens."

En afwachten is inderdaad zo geen slechte optie. Al vind ik al dat wachten ook niet even leuk. :+ Is er geen mogelijkheid dat neliz tegen betaling wat informatie lekt aan mij persoonlijk? Natuurlijk moet hij daarop "nee" antwoorden, maar deze onderhandelingen toch verderzetten in DM, anders gaan mensen achterdochtig worden en ook informatie willen. Goed gezien van mij. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

DevilsProphet schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 08:15:
En afwachten is inderdaad zo geen slechte optie. Al vind ik al dat wachten ook niet even leuk. :+ Is er geen mogelijkheid dat neliz tegen betaling wat informatie lekt aan mij persoonlijk? Natuurlijk moet hij daarop "nee" antwoorden, maar deze onderhandelingen toch verderzetten in DM, anders gaan mensen achterdochtig worden en ook informatie willen. Goed gezien van mij. =)
Met het ontvallen van CJ ben ik ook mij'n beste bron kwijt, Hij gaf wel eens express foute informatie maar het was altijd makkelijk te verifieëren met anderen.. en het werkte ook de andere kant op. Iemand als Charlie zag graag ook z'n twijfels bevestigd en één van zijn onderdanen/collegas/vrienden stelde zijn vragen altijd via mij aan CJ.

Waarom denk je anders dat ik een aantal van Charlie's nieuwsberichten, zoals de 1.57% yield voor GF100 A1 een aantal dagen van tevoren kon posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neliz schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:49:
[...]

Inderdaad als de prijs maar goed is en hij een beetje leuke prestaties neer zet dan denk ik dat men het niet erg gaat vinden. Wij tweakers vallen daar wellicht over. Maar de meeste consumenten niet. Die hebben wellicht het idee dat ze meer krijgen voor minder :)

Ik denk dat het even wennen wordt. Maar uiteindelijk gaat het mij om prijs/prestatie/features/watt. Ben al lang blij dat we ze niet klooien met rebrands zoals nVidia dat heeft gedaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Astennu op 07-10-2010 09:15 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Bullseye
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-09 11:57
Ik ben benieuwd.. Ik zit nog met een kaart van 2008\09 ( 260GTX 216 55nm, deze draaide eerder in SLI maar er is net een 2de kaart gesneuveld, hiervoor had ik 4870's maar ik vond 512mb te weinig worden. )
Ik hoop echt dat de kaartjes lekker worden. :)

Ik zit weer ronde een prijs klasse van 200-230 euro, een beetje als de 4870 was 2 jaar terug. Niet slecht voor zo'n kaart. Als er nu weer zo'n soort kaart op de markt komt weet ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Zou je het ff kunnen vertalen... ben niet zo goed in zweeds of wat het ook is 8)7
Alvast bedankt :)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Soundstorm2010 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:11:
Zou je het ff kunnen vertalen... ben niet zo goed in zweeds of wat het ook is 8)7
Alvast bedankt :)
het gaat toch alleen om dat tabelletje?

desnoods nog GoogleTranslate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
hahaha, snap ik... maar weet niet of ik dit moet geloven... wacht liever op ATI zelf

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Soundstorm2010 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:21:
hahaha, snap ik... maar weet niet of ik dit moet geloven... wacht liever op ATI zelf
Er staan nog foute dingen in, maar het is al een stuk beter dan het gereutel dat uit China kwam de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Als iemand nu nog gaat zeggen dat er een memory bandwith bottelnek is weet ik het ook niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
[...]

Wat maakt het tenaamstelling nou uit.

Wat als de Barts Pro (6850) en Barts XT (6870) een prestatie zou blijken te hebben van:
HD5850 > HD6850 > HD5830
HD5870 > HD6870 > HD5850

Met een MSRP van:
  • HD6850 €199,00
  • HD6870 €249,00
Dan hebben we toch kaartjes die zo’n 10 tot 20% meer prestatie leveren dan de huidige kaarten die in dezelfde prijscategorie zitten. :)

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priemt
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Met driver updates zullen de nieuwe kaarten ook nog beter gaan lopen dan de oude. Dat heeft ATI in t verleden wel laten zien (ging ook wel eens mis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Laatst online: 17:45
Jouw MSRP is voor die chip veel te hoog. Chip is kleiner dan GF104 en vast ook niet veel groter dan Juniper. Doe er 50€ af en het wordt al leuker. Dat maakt hem qua prijs (en vast ook prestaties) een concurrent voor de GTX460. Dat zou toch de bedoeling moeten zijn, dacht ik.

Valt een beetje af te wachten waar de prestaties nu exact gaan uitkomen. Minder shaders dan 5850/5870 maar wel hogere frequenties, bredere bus, 5D>4D, betere tesselation,... Benieuwd!

Anyway, misschien is het weer nep, wordt het nog helemaal anders... :)

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Noel schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:53:
Jouw MSRP is voor die chip veel te hoog. Chip is kleiner dan GF104 en vast ook niet veel groter dan Juniper. Doe er 50€ af en het wordt al leuker. Dat maakt hem qua prijs (en vast ook prestaties) een concurrent voor de GTX460. Dat zou toch de bedoeling moeten zijn, dacht ik.
Zijn dat geen rare uitspraken als je de performance niet kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Astennu schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:43:
[...]

Als iemand nu nog gaat zeggen dat er een memory bandwith bottelnek is weet ik het ook niet meer :P
Je kent de performance nog niet hè. ;)
Noel schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:53:
Anyway, misschien is het weer nep, wordt het nog helemaal anders... :)
Maar misschien klopt het ook best wel heel erg goed. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:20
Astennu schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:43:
[...]

Weer 1GB, al vanaf de 4870.... Hopelijk komt er een 2GB versie die niet het 2 a 3 dubbele kost van een 1GB (Eyefinity editie), want ik zie 1GB echt niet genoeg voor alle games voor nog een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
-The_Mask- schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:05:
[...]

Je kent de performance nog niet hè. ;)

[...]

Maar misschien klopt het ook best wel heel erg goed. ;)
Grapjas :P maakt niet uit het gaat er bij mij niet in dat 960 shaders meer troughput hebben dan de 1600 in cypress. Cypress was in de meeste gevallen (70-80%) gpu limited. Dus nee ken de performance niet maar als Barts echt een 256 Bit bus heeft heeft hij aardig wat ruimte over.

Overigens verwacht ik niet dat de Cayman meer dan 256 Bit gaat krijgen. Ben vooral benieuwd wat die voor een specs gaat krijgen.
Paprika schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:27:
[...]

Weer 1GB, al vanaf de 4870.... Hopelijk komt er een 2GB versie die niet het 2 a 3 dubbele kost van een 1GB (Eyefinity editie), want ik zie 1GB echt niet genoeg voor alle games voor nog een jaar.
Memory Bandwith =! Memory Size. Zie de huidige reviews 2GB doet momenteel weing voor de HD5xxx kaarten. Lang niet zo veel als wat de stap van 512 naar 1024 voor de 4870 deed. De 4850 had trouwens bijna geen baat bij 1024 mb.

Het zal aan de architectuur liggen. Barts zal wel 1 GB zijn. Misschien een paar custom designs over een paar maanden met 2GB. Maar ik verwacht (en hoop) dat er wel vrij snel Cayman kaarten met 2GB zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Paprika schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:27:
[...]

Cayman heeft 2GB standaard, dat was al eens langs gekomen.
Astennu schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:50:
[...]

Grapjas :P maakt niet uit het gaat er bij mij niet in dat 960 shaders meer troughput hebben dan de 1600 in cypress.
Nieuwe arcitectuur, dus niet te vergelijken.
Overigens verwacht ik niet dat de Cayman meer dan 256 Bit gaat krijgen. Ben vooral benieuwd wat die voor een specs gaat krijgen.
Doe eens een gok. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
In jouw ogen is natuurlijk nou niet echt een onderbouwing. Voor de meeste mensen zal idd 1GB genoeg zijn voor hun Caymannetje, maar dat wil niet zeggen dat die standaard 1GB krijgt. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
[...]

Grapjas :P maakt niet uit het gaat er bij mij niet in dat 960 shaders meer troughput hebben dan de 1600 in cypress. Cypress was in de meeste gevallen (70-80%) gpu limited. Dus nee ken de performance niet maar als Barts echt een 256 Bit bus heeft heeft hij aardig wat ruimte over.
In het tabelletje staat ook als optie voor Barts XT een 1120 SPU variant. Dat zijn dan 280 clusters (op 900MHz), tegenover 320 (op 850MHz) van de HD5870. Neem verbeteringen per SPU en verbeteringen in zaken als tesselation mee, en je weet maar nooit hoe de prestaties van Barts XT zich in DX11 titels verhoudt ten opzichte van Cypress XT. In oudere (DX9/10) titels zou Cypress het wel eens redelijk gemakkelijk kunnen winnen, maar daarvoor hoef je sowieso al geen nieuwe kaart te kopen als je een HD4850/HD5750 of beter hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Indy91 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:45:
[...]

Wat maakt het tenaamstelling nou uit.

Wat als de Barts Pro (6850) en Barts XT (6870) een prestatie zou blijken te hebben van:
HD5850 > HD6850 > HD5830
HD5870 > HD6870 > HD5850

Met een MSRP van:
  • HD6850 €199,00
  • HD6870 €249,00
Dan hebben we toch kaartjes die zo’n 10 tot 20% meer prestatie leveren dan de huidige kaarten die in dezelfde prijscategorie zitten. :)
Ja, hoe verkoop je dan nog een HD5870 door stellig te blijven volhouden dat deze beter presteert dan de nieuwere, goedkopere HD6870? :*) Want dan moet Cayman wel leuk geprijsd worden mocht ik nog overwegen te willen overstappen. For now hoop ik dat dit gewoon een grote smokescreen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Blue-Tiger schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:47:
[...]
For now hoop ik dat dit gewoon een grote smokescreen is :)
Dat hoop ik ook maar naar maten de launch nadert wordt het al maar onwaarschijnlijker omdat de "leaks" steeds accurater zouden moeten worden. Of ze ook accuraat zijn weten we natuurlijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Astennu schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:50:[...]
Memory Bandwith =! Memory Size.
Waar zeg ik dat dan... :?
Aah doordat ik je op dat stuk gequote had. :$ Maar nee, was even puur een reactie op het feit dat er wel nog altijd een memory capaciteit limiet kan ontstaan.
[...]Zie de huidige reviews 2GB doet momenteel weing voor de HD5xxx kaarten. Lang niet zo veel als wat de stap van 512 naar 1024 voor de 4870 deed. De 4850 had trouwens bijna geen baat bij 1024 mb.
Klopt, maar nog een jaar @ 6040x1200 met 1GB zie ik niet zo gebeuren met een aantal opkomende games ;).

[ Voor 12% gewijzigd door Paprika op 07-10-2010 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56

nFo

Op steam kun je nu de laatste ATI drivers laten downloaden.

[ Voor 3% gewijzigd door nFo op 07-10-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dat is al een maand zo. Of bedoel je de 10.10 drivers :P

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56

nFo

Help!!!! schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:30:
Dat is al een maand zo. Of bedoel je de 10.10 drivers :P
Ok nevermind.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Y180mub5YdpF10Wvl8K8k49S/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Blue-Tiger schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:47:
Ja, hoe verkoop je dan nog een HD5870 door stellig te blijven volhouden dat deze beter presteert dan de nieuwere, goedkopere HD6870? :*) Want dan moet Cayman wel leuk geprijsd worden mocht ik nog overwegen te willen overstappen. For now hoop ik dat dit gewoon een grote smokescreen is :)
Kun je mij wijzen op één winkel die een grote stapel onverkoopbare 5870's heeft liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Er zijn anders genoeg groene busjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

neliz schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 08:45:
[...]

Met het ontvallen van CJ ben ik ook mij'n beste bron kwijt
What happened to CJ, ik zie hem nog wel in het nV topique posten?

[ Voor 45% gewijzigd door Cassius op 07-10-2010 22:43 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Cassius schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:42:
[...]

Lees jij de warnings niet ofzo? :/
neliz schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 21:51:
[...]

Kun je mij wijzen op één winkel die een grote stapel onverkoopbare 5870's heeft liggen?
Ik bedoel als consument. 2e hands kaartjes. Daarnaast, onverkoopbare HD5870's op stock zijn er nog niet omdat de nieuwe reeks er nog niet is ;) We kunnen dan pas oordelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-08 09:18
Cassius schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:42:
[...]

Zie helaas de Topic warning onderaan de pagina :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Blue-Tiger schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:45:
Ik bedoel als consument. 2e hands kaartjes. Daarnaast, onverkoopbare HD5870's op stock zijn er nog niet omdat de nieuwe reeks er nog niet is ;) We kunnen dan pas oordelen...
Dat is ook gelijk het punt wat Neliz aansnijdt. De waarschijnlijkheid dat er veel HD5870's in de kanalen zitten ten tijde dat de opvolger uitkomt, is uitermate klein. Bovendien kan de prijs van de HD5870 aan het einde van zijn leven best wel voor 200-250 euro verkocht worden, om van de restjes af te komen, zonder dat dit grote verliezen op zal leveren (kijkende naar de GTX460)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Maximus
En we hebben weer een leak voor bij het ontbijt.

Op Chiphell staat een HD6000 series PDF...

http://www.chiphell.com/thread-128230-1-1.html

Oh, een klein nadeel. De PDF is in het chinees. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priemt
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
goed begin van de dag... ;)
Nu nog ff wachten op een vertaalde versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dura Ace
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10-2020
Het bijbehorende plaatje is wel leuk.
Afbeeldingslocatie: http://img1.gtimg.com/digi/pics/hv1/47/177/639/41596157.jpg

Core i7 930 @3500MHz | ASUS P6X58D Premium | Corsair Dominator 6G | eVGA 8800 GTS 512 KIA - RMA ---> HD6950 CFX | Dell U2711

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Ik snap alleen die slechts drie schermen eyefinity niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Hmm, kudt. Direct gepost in het 'goede' topic I guess.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:58

superwashandje

grofheid alom

Wel een leuk plaatje, zou het alleen niet Eyefinity+ worden?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is 'AMD Eyespeed' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en blijkbaar nu ook een alternatief voor Nvidia 's 3D Vision : 'AMD HD3D'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denheer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 21:03
Een hoger aantal Hz dan 60 voor schermen die dat aankunnen (bv 120Hz)?

Zou makkelijk erbij gemaakt kunnen worden als men toch al HD3D heeft welke wel 120Hz zal zijn met afwisselend links/rechts (60Hz effectief met 3D bril).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoom :

Afbeeldingslocatie: http://www.it.com.cn/diy/xianka/img/2010/10/08/10/201010_diy_hd6000_0007_h.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyronick
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:03

Pyronick

Vorsprung durch gas geben.

denheer schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:24:
[...]

Een hoger aantal Hz dan 60 voor schermen die dat aankunnen (bv 120Hz)?

Zou makkelijk erbij gemaakt kunnen worden als men toch al HD3D heeft welke wel 120Hz zal zijn met afwisselend links/rechts (60Hz effectief met 3D bril).
Dat zou heel mooi zijn, want het ergste verschijnsel bij 3D vind ik nog steeds het flikkerende beeld, vooral in mijn ooghoeken.
En ik denk dat veel mensen het eens met mij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Ik gok GPU assisted HW decoding en resizing voor meerdere streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vertaling van de PDF :
AMD Radeon ™ HD 6800 Series GPU Detailed Feature Summary

AMD Radeon™ HD 6870 GPU Feature Summary:

GDDR5 memory interface
PCI Express® 2.1 x16 bus interface
Eye-Definition graphics
Second generation graphics with full DirectX® 11 support
Shader Model 5.0
DirectCompute 11
Programmable hardware tessellation unit
Accelerated multi-threading
HDR texture compression
Order-independent transparency
Image quality enhancement technology
AMD Eyefinity multi-display technology
AMD EyeSpeed visual acceleration3
AMD Accelerated Parallel Processing (APP) technology
OpenCLSupport
DirectCompute 11

Accelerated video encoding, transcoding, and upscaling

o UVD 3 dedicated video playback accelerator
o Enhanced Video Quality features

Advanced post-processing and scaling
Dynamic contrast enhancement and color correction
Brighter whites processing (Blue Stretch)
Independent video gamma control
Dynamic video range control

AMD HD3D technology

o Stereoscopic 3D display/glasses support
o Blu-ray 3D support
o Stereoscopic 3D gaming
o 3rd party Stereoscopic 3D middleware software support

AMD CrossFireX™ multi-GPU technology

o Dual GPU scaling

Cutting-edge integrated display support

o Integrated dual-link DVI output with HDCP
o Integrated DisplayPort 1.2 output
o Integrated HDMI 1.4a with support for stereoscopic 3D
o Integrated VGA output

Integrated HD audio controller

o Output protected high bit rate 7.1 channel surround sound over HDMI with no additional cables required
o Supports AC-3, AAC, Dolby TrueHD and DTS Master Audio formats

AMD PowerPlay™ power management technology

o Dynamic power management with low power idle state
o Ultra-low power state support for multi-GPU configurations

AMD Catalyst™ graphics and HD video configuration software

o Certified drivers for Windows 7, Windows Vista, and Windows XP
o AMD Catalyst™ Control Center - AMD Catalyst™ software application and user interface for setup, configuration, and accessing features of ATI Radeon products
o Unified Graphics display driver - AMD Catalyst™ software enabling other PC programs and devices to use advanced graphics, video, and features of AMD Radeon™ products

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
SgtH3nry3 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:29:
[...]
Dat zou heel mooi zijn, want het ergste verschijnsel bij 3D vind ik nog steeds het flikkerende beeld, vooral in mijn ooghoeken.
En ik denk dat veel mensen het eens met mij zijn.
Met een LCD scherm? of CRT ? Met CRT had ik dat wel maar sinds ik LCD heb niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:07:
en blijkbaar nu ook een alternatief voor Nvidia 's 3D Vision : 'AMD HD3D'
Ik ben benieuwd, ga een 27" 120 hz monitor kopen als die uitkomt (ik hoorde geluiden dat een Asus 27" in oktober zou uitkomen) en dan wil ik die wel voor 3D gaan gebruiken. Ik had al besloten mn GTX480 daarom ook maar langer te gaan houden, maar als AMD met een goed alternatief komt kon een Cayman wel es interessant gaan worden.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Wanneer heb ik dat dan niet onthouden? :ooo

Zou leuk zijn als die kaart er echt zo uit komt te zien. Die rode lijn is zo wel leuk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Minder dan een maand voor de launch, dus hoogstwaarschijnlijk wel.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Afbeeldingslocatie: http://www.chiphell.com/data/attachment/forum/201009/09/0018361t6ondytzqytavye.jpg

Of dit zullen gewoon echt verschillende kaarten worden, of 1 der 2 is duidelijk fake, of ze zijn voor een andere PCB gegaan.

Zal dan wel het eerste zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 08-10-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:35
Ik ben al een tijdje in voor een nieuwe kaart ( heb nu de HD4850 ). Ik ben geinterreseerd in de 6870. Enige richtlijn hoe duur hij wordt? Kunnen de speculaties van 215 euro waar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
In dit geval zal speculeren niet echt veel goeds opleveren. De echte performance van de kaarten is nog niet eens bekend. Het zou kunnen dat een 6870 gewoon 1 op 1 zal zijn in performance t.o.v. een 5870 en dan 300 euro zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Paprika schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 17:05:
[afbeelding]

Of dit zullen gewoon echt verschillende kaarten worden, of 1 der 2 is duidelijk fake, of ze zijn voor een andere PCB gegaan.
Dit is toch een plaatje van Cayman XT? Maar dit kan ook nog een prototype zijn natuurlijk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Dat dacht ik ook, maar om eerlijk te zijn vind ik die donkere PCB er een stuk mooier uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Gezien zowat alle geruchten erop wijzen dat de Cayman XT een 6970 zal worden: 'Red-nVidia' incoming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Option 3:
Zelfde als 2, maar dan Juniper niet rebranden (wel houden) maar turks als HD67xx uitbrengen.

Maar ik denk optie 2, dat is ook wat ik zelf ongeveer al had gemaakt in kladblok vorige maand.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
@hierboven, of Turks als HD67xx en de GPUs in de fusions op HD66xx en HD65xx.
Paprika schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 17:05:
[afbeelding]

Zal dan wel het eerste zijn.
Je mag er van uit gaan dat de prototypen een rood PCB hebben en de finals een zwart ;)

[ Voor 77% gewijzigd door Toettoetdaan op 08-10-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Paprika schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 17:18:
In dit geval zal speculeren niet echt veel goeds opleveren.
Speculeren levert toch nooit iets goeds op? Dit topic is net een slechte soap geworden... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Deze slide is i.i.g. niet van AMD zelf afkomstig kan me niet voorstellen dat ze dat zo in een presentatie of what so ever gaan presteren. Met andere woorden hij is denk dat dit tinnef is.
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 19:36:
[...]

Speculeren levert toch nooit iets goeds op? Dit topic is net een slechte soap geworden... :p
Spuitelf
Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle posts in verband met het overlijden van CJ zijn verplaatst naar het condoleance topic