Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• DRuw
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:28

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Jammer dat de Somfy zelf zo reteduur is:(

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• fabstar81
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22-01 11:59
ja, maar als je dat al hebt...

en met "de somfy" bedoel je gewoon somfy-producten zelf? moet zeggen dat in mijn vergelijk met de rolluiken ik verschillende merken voorbij heb laten komen, en na wat onderhandeling was het prijsverschil nou niet erg groot.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• DRuw

DRuw

Inderdaad.
Tenzij je de schadebo/kallox dingen meeneemt. Uiteraard andere klasse maar ik had geen zin in 500+ euro per raam uit te geven...
Dat was iig voor gordijnrails, rolgordijn niet gekeken (nog);)

• aard01
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22:51
Inderdaad *jeej* en nog eens *jeej* _/-\o_ . Zijn ze net een paar maanden te laat mee... 8)7

• fabstar81
nou, inderdaad. heb me net aantal maanden geleden een ETH8020 en 3 afstandsbedieningen gekocht om hetzelfde te bereiken met solderen. uiteindelijk was de RFXcom goedkoper geweest, en dan heb je nog meer functionaliteit ook (weerstations uit de buurt oppikken etc.?)

ik denk dat ik hem sowieso nog ga kopen. scheelt me weer 18 kabeltjes solderen op 3 afstandsbedieningen...

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• Bumperke
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 04-01 09:56
Volgende week krijg ik mijn rolgordijnen binnen, deze zijn voorzien van een Somfy RTS motor. Helaas kon ik deze niet veranderen.

Ook ga ik volgende week beginnen met domotica. Als eerste schaf ik de volgende producten aan:

- Fibaro HC2
- Raspberry met Domoticz
- RFXcom E module

De Raspberry met RFXcom ga ik dan gebruiken voor het aansturen van mijn Somfy rolgordijnen. Wel zit ik nog met een aantal vraagjes en ik hoop dat jullie mij hier antwoord op kunnen geven.

Kan ik met de HC2 (Lua) of met Domoticz een commando sturen dat het rolgordijn automatisch voor bijv. 50% dicht gaat?
Mocht het gordijn voor 80% dicht zijn en ik druk op een voorgeprogrammeerde knop dat hij automatisch voor 50% open moet zijn, doet hij dit dan ook? Of gaat hij dan nog eens 50% extra naar beneden waardoor het rolgordijn dus helemaal dicht gaat?

• DRuw

DRuw

mag ik vragen waarom je niet de Vera(3) neemt ipv de raspberry en HC2?
Scheelt je belachelijk veel geld omdat je van 2 controllers naar 1 gaat (jij koopt er nu feitelijk 2...)

• HvB83
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 12:02
Terechte vraag van DRuw. HC2 werkt prima hoor, begrijp me niet verkeerd, ik heb hem zelf ook. Maar het wordt verkocht als de gebruikersvriendelijkste van het stel, maar uiteindelijk moet je ook daar gewoon behoorlijk wat programmeren om hem echt ten volste te kunnen benutten. Met Vera houd je dan een hoop geld in je zak om weer wat leuke modules voor te kunnen kopen.

• aard01
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22:51
Bumperke schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:12:
Kan ik met de HC2 (Lua) of met Domoticz een commando sturen dat het rolgordijn automatisch voor bijv. 50% dicht gaat?
Mocht het gordijn voor 80% dicht zijn en ik druk op een voorgeprogrammeerde knop dat hij automatisch voor 50% open moet zijn, doet hij dit dan ook? Of gaat hij dan nog eens 50% extra naar beneden waardoor het rolgordijn dus helemaal dicht gaat?
Een Somfy motor weet niet op welke hoogte het gordijn hangt. Hij weet alleen of hij helemaal boven of helemaal beneden staat. Als je hem op een bepaalde hoogte wilt hangen zul je dit met een timer moeten doen (commando omhoog/omlaag geven en na een aantal seconden het commando stop geven). Een andere optie is de 'tussenstand' die je in kunt programmeren (de middelste knop op de Somfy afstandbediening). Dit is dan wel een vaste stand waar je naartoe kunt gaan die niet eenvoudig gewijzigd kan worden.

• fabstar81
en let op het uit sync lopen als je de motor via een andere controller ook nog opdrachten geeft. zoals je lokale afstandsbediening.

met wat slim programmeerwerk kan je best wel de status weergeven waarop de controller de laatste keer een commando heeft gekregen. denk aan virtual switches of zo die 30, 40, of 50% weergeven a.d.h.v. de laatste commando van de controller.

ga je echter met een andere afstandsbediening aan de gang, klopt die status ook weer niet. is helaas het effect van RTS :'(

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dshop
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 30-11-2020
fabstar81 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:34:
en let op het uit sync lopen als je de motor via een andere controller ook nog opdrachten geeft. zoals je lokale afstandsbediening.

met wat slim programmeerwerk kan je best wel de status weergeven waarop de controller de laatste keer een commando heeft gekregen. denk aan virtual switches of zo die 30, 40, of 50% weergeven a.d.h.v. de laatste commando van de controller.

ga je echter met een andere afstandsbediening aan de gang, klopt die status ook weer niet. is helaas het effect van RTS :'(
Een en ander is wel op de vangen door eerst een commando volledig up of down te geven met daarna (na enkele seconden) de 30% 40% 50% via Lua.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17-01 17:52
Ik heb een vraagje aangaande het Raspberry Pi Z-Wave addon board.
Via de volgende link heb ik alle stappen doorlopen.

http://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_RaspberryPi_SD_Image

Daarna start Domoticz perfect op alleen blijf ik het veld houden wat aangeeft "No favorite devices defined ... (Or communication Lost!)"

Als ik dan naar switches ga en ik klik op "learn light/switch" dan kan ik op de everspring z-wave aan/uit schakelaar klikken maar dan gebeurd er niks en krijg ik op een gegeven moment een time-out melding.
Wat doe ik verkeerd, mis ik iets...

Dit aanmelden werkt bijvoorbeeld in de software van z-wave erg gemakkelijk maar deze is niet uitgebreid genoeg dus ben ik overgestapt.

[Voor 11% gewijzigd door Diego27 op 15-06-2014 22:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Je moet naar de manual van de razberry kijken... Zway erop zetten en daarin toevoegen, dan komt hij vanzelf in domoticz tevoorschijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Diego27
Zou je me misschien kunnen vertellen hoe dit te doen. Ik heb geen manual bij de raspberry gekregen alleen een hardware informatie papiertje. Bedoel je Z-wave of Zway ik kan ik het niet vinden, of eventueel een linkje ergens naartoe waar dit staat uitgelegd is ook goed. Ben al een hele dag bezig en ik begin nu een beetje vast te lopen. Hartelijk dank.

[Voor 14% gewijzigd door Diego27 op 15-06-2014 22:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Diego27
Z-way staat er inmiddels op via het commando Use the same command as to install Z-Way:

wget -q -O - razberry.z-wave.me/install | sudo bash , maar dan nog kan ik nergens hardware toevoegen helaas. Ik zal wel overkomen als een newbie, maar iedereen moet leren toch ?!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik doe dit forum met mijn foon dus linkjes lukken even niet.
Je moet die zway interface in met een ander poortnummer achter het ip van je raspberry. Google de op razberry interface ofzo, dan kom je er vast wel uit;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Diego27
Kijk ik snap wat je bedoel via 8083 op het einde ipv 8080 kom je dan in de Z-way interface.
Daar staan de devices ook in, alleen zie ik ze dan nog steeds niet in Domoticz. Ik heb ze toegevoegd onder "network" en dan via include device. Welke stappen moet ik precies volgen. Thanks voor je hulp via de mobiel. lol

[Voor 6% gewijzigd door Diego27 op 15-06-2014 23:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Diego27
Het is me uiteindelijk toch gelukt, ik had die verwijzing naar het andere systeem nodig, ik wist niet dat dit gekoppeld was aan elkaar. Duizend maal dank. Ik ga morgen lekker verder ermee en zal vast met nog veel vragen komen, maar deze is alvast dankzij jouw hulp opgelost.

• Bumperke
@DRuw; Het is inderdaad een terechte vraag. Ik ga voor de HC2 omdat deze er inderdaad het gebruiksvriendelijkste uit ziet. Tevens vind ik de App (voor IOS en Android) er strak uitzien. Als de HC Lite geen LUA restrictie zou hebben dan was ik daarvoor gegaan.

Omdat de HC2 nog geen Somfy RTS ondersteund moet ik hiervoor dus iets anders verzinnen. Daarom ben ik uitgekozen bij een Raspberry met Domoticz. Dat is voor nu de goedkoopste oplossing.

@fabstar81, @Dshop; Het commando vanuit de HC2 naar Domoticz sturen gaat nu volgens mij via een string (zie: http://forum.fibaro.com/v...a63f5fab533276ca3800ce5). Hoe zou ik het dan aan moeten pakken?

• Diego27
Ik heb nu steeds het volgende probleem, dat Domoticz na een bepaalde tijd automatisch uitlogt waarna ik steeds opnieuw via de command line Domoticz moet herinloggen om Domoticz weer werkend te krijgen. Waar stel je de time-out functie in in domoticz of wat is het commando daarvoor. Ik vermoed dat dat het probleem is.

• The-Source
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 12:14
Als iemand nog interesse heeft in goedkope Fibaro dimmers/ schakelactoren dan zou ik eens op twinsmarthome.nl kijken. Heb daar zondagavond 2x een 2*1.5KW besteld en die is vanmiddag afgeleverd.
Mooie is de prijs van 48,28 per stuk ipv de 59,95 die je overal ziet.
Volgens de pakkettracking van GLS kwam het pakket via Duitsland maar aangezien ik ze gewoon binnen heb ben ik tevreden ;)
Overige fibaro modules zijn daar ook niet duur, rookmelder was even uit mijn hoofd wel dezelfde prijs als bij andere webshops

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.
Meater - Ultieme kerntemperatuur meter

• HeroS
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19-01 13:44

HeroS

Domotica Nerd

Bedankt voor de tip!

Blog over domotica: http://www.domotica-blog.nl

• DRuw

DRuw

Klopt, ze staan ook niet op fibaro.com dus het is blijkbaar het een of het ander..
Ben benieuwd wat er gebeurd als je problemen hebt qua garantie... bij Fibaro kun je denk ik niet aankloppen want ze erkennen blijkbaar de distributeur niet.
Nouja, lang leve de europese wetgeving die vrijdag is ingegaan }:O

ze staan er wel op.... apart:)

[Voor 63% gewijzigd door DRuw op 19-06-2014 14:05]

• The-Source
Ja via de Fibaro site kwam ik ook achter het adres van hun. Dacht ik kijk gewoon eens of iemand het goedkoper aanbied... En daar was het raak. Scheelde mij toch weer bijna 24 euro en ook nog gratis verzending :D

Mijn V&A adv.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:29
Kwam zelf op smartcontrolshop.com uit, die leveren voor nog iets minder (45 euro voor die modules, maar wel verzendkosten bij bestelling < 150 euro, dus interessant als je meerdere modules nodig hebt of af kunt halen (Schiedam).

Zie hun advertentie:
http://www.marktplaats.nl...-modules-en-sensoren.html
Je moet dan account aanmaken en er wordt dan iets geactiveerd waardoor je de korting te zien krijgt..
Waarschijnlijk mag er van Fibaro niet openlijk gestunt worden met de prijzen..

[Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-06-2014 14:29]

• gertjuhh
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23-11-2020
Heb daar zojuist een account aangemaakt maar de prijzen zijn gewoon hetzelfde als wanneer ik niet ingelogd ben, mis ik iets?

• CyBeRSPiN
Ja je mist iets: namelijk contact opnemen via die marktplaats advertentie, dan activeren ze iets..

• DRuw

DRuw

Laat ik het zo zeggen, ik mail de webshop eerst (koop altijd meerdere dingen tegelijk) en dan maken ze een leuke prijs voor me die je niet op de website ziet.
maargoed, Fibaro zal hier achter zitten.
Wel apart trouwens als je naar het aantal shops kijkt in NL t.o.v. de andere landen... Crisis he;)

Edit: @ cyberspin, de advertentie meld wel demomodules he, dus 2ehansjes... moet je wel willen.

[Voor 14% gewijzigd door DRuw op 19-06-2014 15:23]

• CyBeRSPiN
Begreep dat ze gewoon sealed zijn en garantie hebben. Dat "demo" is volgens mij enkel een excuus om ze voor lagere prijs aan te mogen bieden. Ze hebben het dan ook (tegen mij in mail) over 'demo prijzen', niet over 'demo modules'.

[Voor 23% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-06-2014 15:31]

• gertjuhh
CyBeRSPiN schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:37:
Ja je mist iets: namelijk contact opnemen via die marktplaats advertentie, dan activeren ze iets..
Dat was me niet helemaal duidelijk uit je vorige post, excuus.
Inmiddels toegang gekregen tot dealersectie zoals zij het noemen.

De Fibaro prijzen voor de geïnteresseerden:
Wallplug, Motion sensor, Flood sensor: 49,-
Inbouw modules: 45,-
Door/window sensor: 37,50
Universal binary sensor: 29,50

@CyBeRSPiN heb je zelf al een bestelling geplaatst?

• CyBeRSPiN
Nog niet, wil eerst een lijstje maken wat ik allemaal nodig heb. Heb nu enkel een Z-stick en een dimmer. Maar die Motion Sensor klinkt interessant. Is die betrouwbaarder/beter dan die Aeon multisensor? Want daar lees ik alleen maar drama verhalen over..

• Dshop
Bumperke schreef op maandag 16 juni 2014 @ 07:38:
@DRuw; Het is inderdaad een terechte vraag. Ik ga voor de HC2 omdat deze er inderdaad het gebruiksvriendelijkste uit ziet. Tevens vind ik de App (voor IOS en Android) er strak uitzien. Als de HC Lite geen LUA restrictie zou hebben dan was ik daarvoor gegaan.

Omdat de HC2 nog geen Somfy RTS ondersteund moet ik hiervoor dus iets anders verzinnen. Daarom ben ik uitgekozen bij een Raspberry met Domoticz. Dat is voor nu de goedkoopste oplossing.

@fabstar81, @Dshop; Het commando vanuit de HC2 naar Domoticz sturen gaat nu volgens mij via een string (zie: http://forum.fibaro.com/v...a63f5fab533276ca3800ce5). Hoe zou ik het dan aan moeten pakken?
Gewoon via een browser in DomoticZ inloggen via DomoticZ bedienen en via de code of string achterhalen.

• gertjuhh
CyBeRSPiN schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:17:
Nog niet, wil eerst een lijstje maken wat ik allemaal nodig heb. Heb nu enkel een Z-stick en een dimmer. Maar die Motion Sensor klinkt interessant. Is die betrouwbaarder/beter dan die Aeon multisensor? Want daar lees ik alleen maar drama verhalen over..
Mijn huidige setup draait nog op Domoticz (icm RazBerry), ik wil overschakelen op OpenHAB (icm Z-Stick).
Voor zover ik heb kunnen zien werkt de motion sensor binnen OpenHAB goed, al zijn dit tests van < 1 uur geweest iedere keer.
Hoe stabiel het apparaat op lange termijn is kan ik je dus niet vertellen.

Weet iemand trouwens een makkelijke manier om van Z-Wave controller te wisselen? (dus niet alle devices excluden en weer opnieuw includen op nieuwe controller)

• DRuw

DRuw

simpel overstappen gaat niet lukken vrees ik... tenzij je binnen hetzelfde merk blijft (daar hebben fabrikanten nog weleens een optie voor).
overstappen maken ze natuurlijk niet te makkelijk voor je;)
maar vanwaar de overstap eigenlijk? wat mis je?

• gertjuhh
Zie hier een wat oudere post: gertjuhh in "Domotica. Ervaringen en vragen."

Helaas ligt dat plan al enige tijd stil...
Voornaamste reden hiervoor is dus dat ik het niet zoek om alle modules te excluden/includen O-)

Reden voor de controller switch is dat ik niet meer hardware platform afhankelijk wil zijn.
Op zich best tevreden over de RazBerry, je zit alleen vast een de Raspberry Pi.
Soms wil je toch net wat meer power hebben dan de Pi kan leveren.

[Voor 32% gewijzigd door gertjuhh op 19-06-2014 17:38. Reden: controller switch toelichting]

• DRuw

DRuw

Pi opvoeren met hogere voltages?
Maar ik snap je punt.
Voor huis-tuin-keuken gebruik vind ik dat domoticz toch wel erg goed verzonnen (goed gebruiksvriendelijk en no-nonsense).
Ik vraag me alleen wel af of je de zwave spullen ook allemaal even goed werkend krijgt...

• BlackShadow
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23-01 10:46
Mijn verlichting wordt momenteel geschakeld door PLC's icm relais. (wat heel stabiel werkt)
Nu zou ik graag een arduino inschakelen om de status van de relais uit te lezen alsook het laten schakelen van deze relais.

De bedoeling is in eerste fase het behoud van mijn originele situatie en intelligentie toe te voegen, als dat deel niet meer zou werken, wil ik wel nog mijn lichten kunnen schakelen zoals voorheen.

Op welke manier is het mogelijk om een seriele/TCP/UDP (via ethernet shield heeft mijn voorkeur) input op te vangen, te verwerken en commando's verzenden naar de arduino voor het schakelen van de verlichting?
Hoe zouden jullie deze situatie aanpakken?

• kasteleman
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16-01 20:39
gertjuhh schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:57:
Zie hier een wat oudere post: gertjuhh in "Domotica. Ervaringen en vragen."

Helaas ligt dat plan al enige tijd stil...
Voornaamste reden hiervoor is dus dat ik het niet zoek om alle modules te excluden/includen O-)

Reden voor de controller switch is dat ik niet meer hardware platform afhankelijk wil zijn.
Op zich best tevreden over de RazBerry, je zit alleen vast een de Raspberry Pi.
Soms wil je toch net wat meer power hebben dan de Pi kan leveren.
Razberry module krijg je ook draaiend op een Cubietruck (A20 dual core 1GHz). Check domotiga.nl Razberry deel. Geen officieel support, maar doet het wel.

• Bumperke
Dshop schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:39:
[...]

Gewoon via een browser in DomoticZ inloggen via DomoticZ bedienen en via de code of string achterhalen.
Maar als ik hem bijv. voor 40% wil laten zakken?

• gertjuhh
DRuw schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 18:08:
Pi opvoeren met hogere voltages?
Maar ik snap je punt.
Voor huis-tuin-keuken gebruik vind ik dat domoticz toch wel erg goed verzonnen (goed gebruiksvriendelijk en no-nonsense).
Ik vraag me alleen wel af of je de zwave spullen ook allemaal even goed werkend krijgt...
Domoticz is ook zeker een fijn programma, en zeker voor de doorsnee gebruiker een prima oplossing.
Maar ik zie meer potentie in OpenHAB en de manier hoe het ontwikkeld wordt.
Het gaat er daar allemaal wat opener en professioneler aan toe.
Daarnaast biedt het meer vrijheid (ten koste van admin-gemak).
kasteleman schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 18:33:
[...]
Razberry module krijg je ook draaiend op een Cubietruck (A20 dual core 1GHz). Check domotiga.nl Razberry deel. Geen officieel support, maar doet het wel.
Berankt voor de tip,maar dan ben je nog steeds gelimiteerd tot een beperkt (2) tal platformen.
Met de usb z-stick heb je legio mogelijkheden.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:26
Ik heb deze blog gevolgd en zo de gegevens van mijn slimme meter toegevoegd aan mijn dashboard:

• gertjuhh
DRuw schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:50:
simpel overstappen gaat niet lukken vrees ik... tenzij je binnen hetzelfde merk blijft (daar hebben fabrikanten nog weleens een optie voor).
overstappen maken ze natuurlijk niet te makkelijk voor je;)
maar vanwaar de overstap eigenlijk? wat mis je?

Het is gelukt, alle devices zijn overgezet van de RazBerry naar de Z-Stick zonder alles te excluden/includen >:)

Het was een groot deel trial and error, want echt duidelijk staat het nergens beschreven... ;(
In hoofdlijnen:
1) include nieuwe controller (Z-Stick) in bestaande netwerk (RazBerry) (en niet andersom!).
2) nieuwe controller is nu slave controller, network ID is gelijk aan die van oude controller
3) transfer primary controller, nieuwe controller wordt primary, oude slave
4) exclude oude controller van "nieuwe" netwerk

• DRuw

DRuw

Nice!
nu ik erover nadenk (makkelijk in retrospect..) domoticz heeft de modules in het programma zelf natuurlijk en je sluit de stick aan als item binnen domoticz, net als een slimme meter kabel of dergelijke in het dropdownmenu.
vervolgens kun je dan (omdat je dus in dezelfde interface zit) de boel omzetten en Domoticz et het dan als codes in de stick:)
Dit is volgens mij met geen enkele andere controller mogelijk maar jij hebt precies de combi wat wel lukt zo te zien.
Relaxt!

• gertjuhh
Ik heb Domoticz niet gebruikt, maar wel dezelfde backend techniek.

De RazBerry zit nog in m'n Pi, de Z-Stick in een laptop.
Op beide machines heb ik OpenZWave Control Panel geïnstalleerd (from source).
Hiermee heb je een wat beter overzicht van wat er allemaal gebeurd (al kan je in Domoticz volgens mij ook logging aanzetten).
Daarnaast heeft OZWCP net iets meer mogelijkheden dan Domoticz, waaronder "Send node information" wat je nodig heb om de ene controller bij de andere te includen.

Met de tijd die ik hier aan gespendeerd heb had ik trouwens al 4 keer al mijn devices kunnen excluden en opnieuw includen...
Maar je bent een tweaker of niet :*)

[Voor 14% gewijzigd door gertjuhh op 20-06-2014 22:09]

• The-Source
Nou ik kan je zeggen (net gedaan namelijk) dat de zwave stick van Aeon bijvoorbeeld zelf onthoud met welke modules deze is gekoppeld.
Als je deze aankoppelt en de devices list importeert dan krijg werkt het zo op een ander systeem ;)
Van het weekend lekker door gaan met stoeien/spelen met HomeSeer. Heb gisteren de Pro licentie gekocht met 30% korting welke nog een paar dagen geldig is ;)

Mijn V&A adv.

• gertjuhh
Dat is hoe Z-wave controllers werken.
Op hardware niveau meld je de devices bij je controller aan.
Het maakt dan niet uit welke software je gebruikt, het aantal devices zal altijd hetzelfde zijn.

• Da-Kurt
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 11-12-2020
Tweakers,

Ik heb een domoticasysteem(domintell) maar ik zoek nog een manier om emails te versturen. Een mac mini of rasberry pi heb ik bv en die mogen altijd aanstaan. Ik zoek bv een input module voor die computers zodat ze bij een spanningsloos signaal een email met een hoofding kunnen versturen. Het is voor gebruik met IFTTT.

Een ander ding dat ik nog probleem op te lossen is locatiebepalingen. Ik verstuur via IFTTT app (iphone) een sms als ik thuis kom MAAR er is heel weinig signaal hier waar wij wonen (grens NL/BE) en vaak lukt het niet. Op mijn werk werkt het perfect als ik aankom of vertrek. Is er een oplossing via WIFI?

(ik ben ook een backer van homey)

• The-Source
Da-Kurt schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 12:49:
Tweakers,

Ik heb een domoticasysteem(domintell) maar ik zoek nog een manier om emails te versturen. Een mac mini of rasberry pi heb ik bv en die mogen altijd aanstaan. Ik zoek bv een input module voor die computers zodat ze bij een spanningsloos signaal een email met een hoofding kunnen versturen. Het is voor gebruik met IFTTT.
Nou zou ik als ik jouw was eerst het volgende eens duidelijk vermelden.
Wat stuurt (of kan) je domintell versturen of wijzigen op het moment dat je een email wilt hebben?
Want dan kun je namelijk pas kijken wat voor input module je zoekt.
Is dit bijvoorbeeld een schakelaar omzetten welke een voltage af/op stuurt dan zou je daaraan een relais kunnen koppelen welke op deze spanning reageert om zo potentiaal vrij naar je input te gaan. Ik heb zelf geen rasberry pi maar zover ik weet heeft deze wel inputs dus vanaf dat relais kun je dus je input aanknopen.

Email versturen zal iets qua programmering op je rasberry moeten worden ;)

Mijn V&A adv.

• HeroS
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19-01 13:44

HeroS

Domotica Nerd

Op het Fibaro forum gaat het ook lekker:
http://forum.fibaro.com/v...dc13b6ba5669b840549#38233

Volgens mij is er iemand kwaad.

Kan me deels wel vinden in de punten maar om op deze manier een bedrijf kapot te maken is volgens mij niet helemaal de juiste weg.

Blog over domotica: http://www.domotica-blog.nl

• CopyCatz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 01:44
HeroS schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 20:17:

Volgens mij is er iemand kwaad.
Fibaro is dan ook wel heel raar bezig. Op facebook blijven ze maar vanalles te beloven qua producten, terwijl ze op het forum doodstil zijn. Waar ze eerst nog steeds riepen "is opgelost in versie 4" is het nu al weken stil. Dat betekent hopelijk dat ze heel erg druk met die versie zijn maar ik vrees het ergste. In zweden is de wall plug van de markt gehaald, de rookmelder is twijfelachtig en de meeste geupdate apparaten zijn niet meer z-wave gecertificeerd. Ik krijg het gevoel dat ze iets te hard van stapel lopen en het nu niet meer aankunnen.

Aan de andere kant merk ik wel als Domoticz ontwikkelaar dat domotica een beetje een populair item begint te worden waardoor er veel mensen binnenkomen die niet gehinderd door enige technische kennis verwachten dat al hun wilde plannen binnen een week gerealiseerd zijn en meteen boos worden als het niet lukt. Een commerciële fabrikant op zijn beloften aanspreken prima, maar in een open source setting zou ik graag een actieve community zien die elkaar helpt. Mensen zien een glimmend domotica object, gooien er geld tegenaan en merken dan pas dat domotica nog lang geen volwassen consumentenproduct is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Da-Kurt
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 11-12-2020
The-Source schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 14:13:
[...]

Nou zou ik als ik jouw was eerst het volgende eens duidelijk vermelden.
Wat stuurt (of kan) je domintell versturen of wijzigen op het moment dat je een email wilt hebben?
Want dan kun je namelijk pas kijken wat voor input module je zoekt.
Is dit bijvoorbeeld een schakelaar omzetten welke een voltage af/op stuurt dan zou je daaraan een relais kunnen koppelen welke op deze spanning reageert om zo potentiaal vrij naar je input te gaan. Ik heb zelf geen rasberry pi maar zover ik weet heeft deze wel inputs dus vanaf dat relais kun je dus je input aanknopen.

Email versturen zal iets qua programmering op je rasberry moeten worden ;)
Beste source

Domintell kan elnkel sms ontvangen/sturen kwestie van meldingen open smartphone en er is een ap waarmee je je schakelingen kan bedienen. Ik gebruik op het moment een axis (cam)sound module en die heeft 10 inputs en kan dus maar max 1O verschillende emails versturen. Aangezien ik die module ook gebruik om domoticasysteem dingen te laten zeggen (zoals bv welkom thuis/het alarm is uitgeschakeld) zelfs minder. Nog een axis sound module kopen kost mij 350 euro plus de modules van domintell om spanningsloos signaal te versturen nog eens 400 euro (plas kabel)

Dus elke oplossing goedkoper dan een 750 euro is leuk.

Domintell kan bijna elke elektrisch signaal ontvangen/vertsuten. ER zijn zelfs 0-10v modules

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The-Source
Input module zou ik zoals ik eerder zei je rasperry voor gebruiken > http://www.raspberrypi.org/using-the-gpio/
En als je je domintell gewoon 5v laat schakelen een paar 5v relais erbij, die kosten maar een paar euro per stuk en als je handig bent met solderen zou je ook voor print relais kunnen gaan en dan heb je er al 5 voor 2,50 > http://samenkopen.net/action_products/893878/570831
Je raspberry kan dan mailen maar wat ik niet begrijp is dat domintell per sms communiceert en je het anderzijds over email hebt.
Al met al ben je ruim binnen de 50 euro klaar (hou ik het heel hoog aan want denk dat je onder de 20 euro al klaar bent). Maar dat staat wel los van die domintell modules.

Mijn V&A adv.

• Eriksk
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Ik krijg een Aeon Z-Stick die ik icm een RPI ga gebruiken, software is nog niet bekend. Ik wil een tussenscahkelaar aanschaffen met energiemeting. Ik zie voornamleijk 3 merken; Fibaro, Aeon en Everspring. Zit er verschil tussen deze producten? Die laatste is 20euro goedkoper. Deze schakelaar komt achter een kast en zit dus uit het zicht.

• The-Source
Punten om op te letten (indien van toepassing)
Maximaal verbruik dat je verwacht dat er aangesloten gaat worden. Dit moet minder zijn dat de maximaal te schakelen last van je tussenschakelaar.
En sommige hebben geen energie meting dus kies wel het juiste type.
Verder ook wel handig dat je een NL model (randaarde) hebt en geen FR/BE met pin aarde ;)

Mijn V&A adv.

• Eriksk
  • Niet online
Bedankt, idd punten om op te letten. Ik zie zozeer geen verschil tussen de merken. Qua specs dus geen rechtvaardiging van de prijs. Maar misschien heeft iemand daar andere ervaringen mee.

• Dshop
Aan de ene kant heeft deze gebruiker gelijk maar ook weer niet helemaal.

Er is inderdaad veel beloofd, FIbaro heeft dit jaar meer dan 100 personen aangenomen om e.a. op tijd te kunnen uitbrengen, echter moet elke functie eerst worden getoetst om o.a. problemen met patenten te voorkomen ( zie de oorlog tussen Apple en Samsung) daarnaast moet het stabiel blijven werken.
Wanneer de HC2 of HC Lite alleen met de Fibaro modules zou zijn uitgerust dan zouden de "problemen" sneller zijn opgelost. Helaas heeft men ook rekening te houden met producten die al meer dan 5 jaar op de markt zijn, instabiel zijn en werken met een totaal andere manier van netwerkopbouw, firmware en Z-Wave stack.
Met andere woorden, een aardige klus om zo goed als alle configuraties goed werkend te krijgen.
Ik wil e.a. niet goed praten maar de heren van FIbaro marketing waren zoals aangegeven via o.a. de Fibaro Facebook pagina de afgelopen weken wereldwijd op 3 international beurzen aanwezig, logisch dat de reacties via het forum even op zich laten wachten.
Zelf heb ik alle verkrijgbare systemen in gebruik, MIOS VERA 1,2,3,LIte, ZIPABOX,eDomotica,BeNext,HC2 HC Lite, Indigo, DomoticZ Etc. en ik kan melden dat de producten van FIbaro nog altijd het meest stabiel zijn wanneer het de gateway betreft.
Qua documentatie kan het inderdaad een stuk beter. en er zijn nog genoeg zaken op te lossen.
Helaas wordt er op de diverse fora veelal gevraagd om koppelingen en oplossingen die niets te maken hebben met Z-Wave, dan moet je ook niet raar opkijken als er geen antwoord komt.
Mijn advies, wanneer je niet tevreden bent over de support, escaleer dan jouw vraag via jouw dealer waar je jouw product hebt aangeschaft. Je zult zien dat dat meestal prima werkt.
Let daarbij wel op dat er nog steeds een aantal bedrijven zijn in NL die niet worden vermeld op de Fibaro website en die waarschijnlijk via de "grijze import" hun producten betrekken. Hierdoor kun je vaak niet rekenen op directe support of garantie.
CopyCatz schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 20:44:
[...]

Fibaro is dan ook wel heel raar bezig. Op Facebook blijven ze maar van alles te beloven qua producten, terwijl ze op het forum doodstil zijn. Waar ze eerst nog steeds riepen "is opgelost in versie 4" is het nu al weken stil. Dat betekent hopelijk dat ze heel erg druk met die versie zijn maar ik vrees het ergste. In zweden is de wall plug van de markt gehaald, de rookmelder is twijfelachtig en de meeste geüpdatet apparaten zijn niet meer z-wave gecertificeerd. Ik krijg het gevoel dat ze iets te hard van stapel lopen en het nu niet meer aankunnen.

Aan de andere kant merk ik wel als Domoticz ontwikkelaar dat domotica een beetje een populair item begint te worden waardoor er veel mensen binnenkomen die niet gehinderd door enige technische kennis verwachten dat al hun wilde plannen binnen een week gerealiseerd zijn en meteen boos worden als het niet lukt. Een commerciële fabrikant op zijn beloften aanspreken prima, maar in een open source setting zou ik graag een actieve community zien die elkaar helpt. Mensen zien een glimmend domotica object, gooien er geld tegenaan en merken dan pas dat domotica nog lang geen volwassen consumentenproduct is.

• Dshop
Eriksk schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:56:
Bedankt, idd punten om op te letten. Ik zie zozeer geen verschil tussen de merken. Qua specs dus geen rechtvaardiging van de prijs. Maar misschien heeft iemand daar andere ervaringen mee.
Hallo Erik,

Naast de vormgeving zit er in de pluggen een aardig verschil qua netwerk functionaliteit, sommige producten werken met software van meer dan 4 jaar geleden hierdoor kan het zijn dat de Z-Wave mesh functie niet geheel tot zijn recht komt.
Ik zou zeggen kies een recent product en niet perse de duurste.

• Dshop
Bumperke schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 18:50:
[...]

Maar als ik hem bijv. voor 40% wil laten zakken?
Dat kan eerst kiezen voor volledig up of down, dit in verband met de mogelijkheid dat een ander in de woning een scherm wellicht al op 20% heeft gezet via de originele remote en daarna via een timer meten welke setting je moet gebruiken voor 40%, scene maken up,... xx sec dan stop. en klaar.

• DRuw

DRuw

Dshop schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:02:
[...]

Hallo Erik,

Naast de vormgeving zit er in de pluggen een aardig verschil qua netwerk functionaliteit, sommige producten werken met software van meer dan 4 jaar geleden hierdoor kan het zijn dat de Z-Wave mesh functie niet geheel tot zijn recht komt.
Ik zou zeggen kies een recent product en niet perse de duurste.
Ja of netwerk functionaliteit maakt niet uit en je neemt de goedkoopste... ;)

• Eriksk
  • Niet online
Netwerk functionaliteit? Je bedoelt daarmee dat elke ontvanger het z-wave signaal ook weer doorstuurt om zodoende een dekkend systeem te krijgen of versta je er iets anders onder?

• Dshop
Eriksk schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 07:52:
Netwerk functionaliteit? Je bedoelt daarmee dat elke ontvanger het z-wave signaal ook weer doorstuurt om zodoende een dekkend systeem te krijgen of versta je er iets anders onder?
Ja dat bedoel ik, echter per product verschilt de manier waarop. er zijn verschillen in de z-wave stack, snelheid en het aantal hops. voor een simpel netwerk maakt dit niet zo uit maar wanneer je netwerk groter wordt kan dit problemen veroorzaken. Ook wanneer je een netwerk hebt wat geen healing mode kent kom je in de problemen.

• DRuw

DRuw

Dat hangt weer van je controller af, niet alle controllers doen daar daadwerkelijk iets mee...

• CyBeRSPiN
Heb Openhab icm Z-stick op Pi werkend met een Fibaro inbouwdimmer om mee te beginnen :)
Echter heb ik nu last van een bekende bug, dat de module nauwelijks meer reageert op de fysieke schakelaar. Voor het includen werkte hij perfect, na het includen reageert ie vaak voor geen meter meer, moet soms 5x klikken om lamp aan of uit te doen. Via Openhab reageert ie prima op de commando's.
Nu wordt op het Fibaro forum als workaround het uitschakelen van parameter 10 (vloeiend aan/uit) genoemd: http://forum.fibaro.com/viewtopic.php?p=10299

Heb een nieuwe module, met volgens mij de laatste firmware er in.. Meer mensen hier met dit issue? En is er een alternatieve oplossing, want dat vloeiend dimmen vind ik wel een leuke feature.

edit: reply van de winkel is dat ik device 1 in association group 3 moet zetten en dat het niet perse een firmware issue is, zal dat vanavond gaan proberen.

Ben ook nog aan het stoeien om het systeem zover te krijgen dat een wijziging via de wandschakelaar doorkomt in OpenHab en de slider van de dimmer de juiste stand krijgt. Begrijp ik goed dat ik de controller in dezelfde association group moet zetten als de inbouwmodule?

edit2: ok zorgen dat device 1 in association group 3 zit lostte en het issue op en de synchronizatie met OpenHAB werkt nu :D

[Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-06-2014 23:42]

• Dshop
DRuw schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:11:
Dat hangt weer van je controller af, niet alle controllers doen daar daadwerkelijk iets mee...
Klopt, de VERA en Fibaro producten kunnen een netwerk optimaliseren. De Zipabox niet.
Voor een product zonder deze functie zou ik beginnen met de 230V producten die dicht bij de gateway worden aangesloten eerst toe te voegen en als laatste de producten op batterijen.
Wanneer je een product wilt verplaatsen, eerst excluden en later weer toevoegen om een zo stabiel mogelijk netwerk te behouden.
Verder is het belangrijk om niet te veel modules tegelijk toe te voegen, na het toevoegen van een product wil de gateway op de achtergrond nog wel een druk zijn met het opbouwen van de routing en communicatie met de verschillende nodes.

• JS1982
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
Er is een firmware update voor de LIFX Bulbs beschikbaar op: http://updates.lifx.co
Ook een nieuwe app uit voor op het iOS platform: https://itunes.apple.com/us/app/lifx/id657758311?mt=8

Beide maken de lang verwachte LIFX Cloud mogelijk (onder 'Settings' in de nieuwe iOS app) :)

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:27
Toevallig iemand hier al es nagedacht of oplossing gevonden om soort van Toon na te kunnen bootsen met bijv Fibaro systeem? (dus dat je energie verbruik en gas kunt meten en temperatuur in kunt stellen op 1 apparaat in woonkamer en tevens via app)? Zou dit heel graag willen weten, want we zitten dus nu gewoon vast aan Eneco ivm Toon als enige goede oplossing.

Of moet ik dan toch switchen naar Homewizard?

[Voor 6% gewijzigd door tcviper op 26-06-2014 14:41]

PSNid: tcviper | Steam: Viper | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• The-Source
DMV van een tablet aan de muur met de juiste app/ interface moet dit prima te realiseren zijn. Maar je moet dan wel je apparatuur hebben die zijn energie/gas meting doorgeeft aan je domotica systeem.

Mijn V&A adv.

• DRuw

DRuw

voor de vera/domoticz heb je een simpel kabeltje voor gebruik bij een slimme meter.
Fibaro pikt dit soort dingen over het algemeen niet..

• tcviper
Het is jammer dat Fibaro zo 'laks' is in fatsoenlijke updates en apparatuur te maken waar we echt wat aan hebben. Heb de HC2 nu al een tijd staan en buiten wat lampen aan en uit zetten word het nergens voor gebruikt. Dingen zoals P1 meting en temperatuur controle via goed uitziende themostaat zou heel fijn zijn, maar ja... homewizard heeft dat allemaal wel goed onder controle zie ik.

• DRuw

DRuw

tja, de Vera heeft ook prima ondersteuning hoor en de HC2 kun je ondersteuning krijgen via de raspberry eventueel;)
Homewizard is alleen de software he en dat is zeker niet voor iedereen weggelegd...
Ik ben steeds meer en meer fan van Domoticz moet ik zeggen... de brede ondersteuning en hoe het allemaal in elkaar zit vind ik echt wel positief :+

[Voor 50% gewijzigd door DRuw op 27-06-2014 12:46]

• tcviper
Ik vind het gewoon belachelijk om een RPI aan te moeten schaffen en te gebruiken terwijl de HC2 genoeg gekost heeft en dat ook zou moeten kunnen. Hoop nog steeds dat iemand met een P1 kabel dat wel aan de gang kan krijgen op een manier. De Vera ga ik niet ook nog aan zitten schaffen, wil gewoon graag 1 apparaat gebruiken.

Ik ga voor nu maar es met een RPI dan aan de slag, handig artikel dit:
http://forum.fibaro.com/viewtopic.php?t=4041&start=15

Nu alleen nog mooie thermostaat zien te regelen die met de fibaro werkt en er ook goed uitziet.

[Voor 26% gewijzigd door tcviper op 27-06-2014 13:31]

• DRuw

DRuw

Is het ook zeker maar Fibaro is gewoon de Apple van de domotica in mijn optiek... zeer weinig 3rd party mogenlijkheden en hoge restricties voor degene die wel werken.
Domoticz op een RPi met de kabel is een mooie work-around:)

kabel moet je deze hebben trouwens: http://www.wirelesswonen.nl/Smartcable

• tcviper
Ik heb die kabel allang besteld via robbshop ;) maaruh, dat domoticz op de RPI, wat moet/kun je daar dan mee?

• Tim Schuhmacher
code:
1
2
7470    Samsung TV      Woonkamer       Uit     about 14 hours ago
7469    Samsung TV      Woonkamer       Aan     about 14 hours ago

Dit was vannacht om 2u, toen ik dus lag te slapen - wat heeft mijn tv uitgespookt? Aan en Uit betekent eigenlijk dat de router hem zijn ip gegeven heeft. Het zal wel een update of zo zijn. Heel leuk zo'n event log, maar je kan er ook paranoïde van worden ;-)

• gertjuhh
Auto update (check) wellicht?

• Tim Schuhmacher
Mijzelf kende heb ik dat uitgezet maar zoiets zal het wel zijn

• DRuw

DRuw

tcviper schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:42:
Ik heb die kabel allang besteld via robbshop ;) maaruh, dat domoticz op de RPI, wat moet/kun je daar dan mee?
Is gewoon een volwaardige controller.
Je kunt via een virtual device die meterwaarde ophalen in je HC2 (weet ff niet precies hoe, ff googlen op de fora moet lukken;))

• DRuw

DRuw

Grappig concept!
Geen idee hoe het precies zit (dingetje wat gewoon data je huisnetwerk opblaast en een hc2 met virtual device die dat oppikt lijkt het?) maar interessant voor de hc2 gebruiker:)

• mvdarend
  • Registratie: augustus 2010
  • Niet online
Ik heb dit nog niet gezien hier, Energenie Pi-mote:
http://www.raspberrypi.or...s-with-energenie-pi-mote/

Ik kan alleen een Engelse winkel vinden:
https://energenie4u.co.uk...catalogue/product/ENER314

433Mhz, betekent dit dat het compatible zou kunnen zijn met Kaku, Elro? (Ik heb er niet zoveel verstand van)

• HvB83
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 12:02
Tim Schuhmacher schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:39:
code:
1
2
7470    Samsung TV      Woonkamer       Uit     about 14 hours ago
7469    Samsung TV      Woonkamer       Aan     about 14 hours ago

Dit was vannacht om 2u, toen ik dus lag te slapen - wat heeft mijn tv uitgespookt? Aan en Uit betekent eigenlijk dat de router hem zijn ip gegeven heeft. Het zal wel een update of zo zijn. Heel leuk zo'n event log, maar je kan er ook paranoïde van worden ;-)
Bij mij zie ik ook dat de Samsung af en toe aan ging en weer uit. Heb toen in het menu auto-update uitgezet, daarna is het volgens mij weg.

• CopyCatz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 01:44
mvdarend schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 08:20:
433Mhz, betekent dit dat het compatible zou kunnen zijn met Kaku, Elro? (Ik heb er niet zoveel verstand van)
Er zijn altijd twee zaken waar je op moet letten; frequenties en protocollen. Als twee apparaten op dezelfde frequentie zitten wil dat nog niet zeggen dat ze communiceren; het feit dat jij naar de chinese radio kan luisteren wil nog niet zeggen dat je er iets van snapt :)

[Voor 21% gewijzigd door CopyCatz op 28-06-2014 10:58]

• fabstar81
ik heb van de week mijn combi oven eens op een nuon smartplug 1 aangesloten. mijn wasdroger staat al tijden op een andere smartplug 1 zonder al te veel problemen. ook mijn stoomoven staat al tijdens op een smartplug 1. allen zonder prloblemen.

magnetronnen met de combioven gaat ook altijd goed. maar nu wilde ik gisteren een broodje bakken in de combioven, slaat de oven ineens uit. ik dacht meteen aan de smartplug en na loskoppelen van het ding ging de oven weer aan.

ik dacht altijd dat de droger de grootste verbruiker was, maar blijkbaar kan de combioven er ook wat van, maar dan alleen met de ovenfunctie. toch gek, want mijn stoomoven met ovenfunctie doet nooit iets geks. daar gaat het al maanden goed mee.

kan het liggen aan een piek belasting of zo? ik merkte dat het ongeveer op hetzelfde moment gebeurde. de opwarmfase en na 5-10 seconden was het beurt. heb het drie keer geprobeerd.

tech specs smartplug
tech specs siemens HB86P575

ik kan me niet voorstellen dat de oven meer verbruikt dan de droger, alswel dat hij in de opstart waarschijnlijk heul veul verbruikt. maar hoe monitor je zo een ding dan. de fibaro meuk gaan ook maar tot 2,5kwh geloof ik 8)7

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• CyBeRSPiN
Met een zogenaamde 'stroomtang' kun je veel hogere stroomsterktes meten, bijv je hele huis..
http://www.uk-automation....r-two-clamps-by-Aeon.html wordt dan wel een dure grap, maar hij kan tot 60A aan.. ;)

Je moet dan een klem om de Fase / Nul zetten, niet om beide aders, er is geen fysiek contact nodig met de betreffende aders.

• tcviper
DRuw schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:09:
Is het ook zeker maar Fibaro is gewoon de Apple van de domotica in mijn optiek... zeer weinig 3rd party mogenlijkheden en hoge restricties voor degene die wel werken.
Domoticz op een RPi met de kabel is een mooie work-around:)

kabel moet je deze hebben trouwens: http://www.wirelesswonen.nl/Smartcable
Cool ik ga dat domoticz es proberen op de RPI dan. Ik heb de kabel dus dat is ok, gewoon dat domoticz installen en de rest zie ik vanzelf of?

• DRuw

DRuw

jep, de kabel staat tussen de selecteerbare hardware in domoticz:)

[Voor 10% gewijzigd door DRuw op 30-06-2014 12:15]

• tcviper
Awesome! :) en geeft ie ook aan wat teruglevering is van zonnepanelen? (want dat zou moeten kunnen via p1)

Heb de P1 meter USB toegevoegd en staat er nu in, hoe krijg ik dat nu in de fibaro? vind er niet veel over namelijk :P Ik heb fibarolink toegevoegd, de fibaro admin zooi erin gezet en IP en nu kan ik dus die energiemeter enzo selecteren maar hoe maak ik dat goed aan aan de fibaro kant? zou iemand dit weten? dank.

[Voor 66% gewijzigd door tcviper op 30-06-2014 13:01]

• gertjuhh
Kunnen de vragen omtrent het gebruik van Domoticz niet beter hier of hier gesteld worden?

• DRuw

DRuw

Och, hij zoekt de link tussen een slimme meter, via een Rpi met Domoticz naar de Fibaro controller… ik zou geen beter topic dan een algemeen domotica topic weten eigenlijk!
Maar sorry tcviper, ik kom nog met de slimme meter en de Rpi een eindje maar de HC2 koppeling heb ik zelf geen ervaring mee vrees ik… wellicht iemand anders hier?

• tcviper
Heb het al gevonden en het werkt :) Zie domoticz topic :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fabstar81
Is het.mogelijk om de 2,5 kWh van de smart plug 1 te programmeren naar iets hoger? Ik monitor mijn combioven nu met een Fibaro power plug en die komt niet boven de 2375 uit. Terwijl de smart plug 2475 als laatste meet en dan uitvalt. Met de Fibaro valt hij niet uit.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The-Source
Dat uitvallen zal iets in de vorm van thermische zekering zijn of heel misschien softwarematig. Maar als het goed is staat er niet voor niets een maximale aansluitwaarde op. Dat heeft o.a. te maken met brand veiligheid. Er staat wel dat de Fibaro powerplug maximaal 2500watt zou moeten kunnen verwerken maar dat is vaak wel bij ohmse belasting. Hoe groot is de aansluitwaarde volgens de fabrikant van je combioven?

Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fabstar81
De aansluitwaarde is uit mijn hoofd 3 kWh. Zal morgen even in de oven kijken.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fabstar81
Op het stickertje met serienummer aan de binnenkant staat 3,6 kWh...

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Krijg net een mail van Eneco over de Slimme stekker voor Toon. Lijkt verdacht veel op een gewone Z-Wave....

-- verwijderd --

[Voor 49% gewijzigd door DennusB op 10-07-2014 15:35]

Mijn LinkedIn!

• CyBeRSPiN
Sterker nog, het Fibaro-logo is goed te zien, dus het lijkt er niet alleen op.. ;)

• gertjuhh
Dat is gewoon de Fibaro wall plug.
Overigens geen verkeerde prijs (die eenmalige actie).

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:22:
Sterker nog, het Fibaro-logo is goed te zien, dus het lijkt er niet alleen op.. ;)
Dus blijkbaar zit er een Z-Wave module in Toon? _/-\o_

Mijn LinkedIn!

• gertjuhh
Heb me er verder niet in verdiept, maar hier zijn ze er al langer mee bezig:
http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=17&t=8743

• DRuw

DRuw

Inderdaad, je moet je alleen afvragen of je die Toon wilt..
Volgens mij is er ook een koppeling voor de Toon in de vera, dacht ik.
Dat ding is toch trouwens een huur-apparaat?
Daar zou ik niet teveel mee gaan klooien plus dat eneco er gewoon in kan vanaf afstand...

[Voor 34% gewijzigd door DRuw op 10-07-2014 15:45]

Pagina: 1 ... 33 ... 76 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True