Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14:42
Gizz schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 22:40:
@De-Hamster Somfy RTS is met een RFlink of Rxfcom (transceiver) aan te sturen via bijvoorbeeld Domoticz of Home Assistance (software). De afstandsbediening die je laat zien is RTS en dus wel gewoon 433Mhz.

Wil je een kant-en-klare oplossing, dan heeft Somfy daar zelf een kastje en bijhorende app voor. Maar dat had je vast al gevonden.
Daar zit nog wel een verschil in.
Somfy is 433,42 en normale rf is 433,92.

who put a "stop payment" on my reality check

• De-Hamster
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 08-02 15:01
Gizz schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 22:40:
@De-Hamster Somfy RTS is met een RFlink of Rxfcom (transceiver) aan te sturen via bijvoorbeeld Domoticz of Home Assistance (software). De afstandsbediening die je laat zien is RTS en dus wel gewoon 433Mhz.

Wil je een kant-en-klare oplossing, dan heeft Somfy daar zelf een kastje en bijhorende app voor. Maar dat had je vast al gevonden.
De kant-en-klare optie heb ik inderdaad bekeken, maar vind ik vrij prijzig. Via RTS of RF zou ik het ook moeten kunnen aansturen met een Broadlink RF4 Pro.

Maar ik heb dus gelezen dat die Somfy werkt met een wisselende frequentie of iets dergelijks. Zoals hieronder:
DaRk PoIsOn schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 22:55:
[...]

Daar zit nog wel een verschil in.
Somfy is 433,42 en normale rf is 433,92.
Dit heb ik dus ergens eerder gelezen, daarom vroeg ik me af, of zoiets niet op een andere manier alsnog zou kunnen?

• DaRk PoIsOn
De-Hamster schreef op zondag 27 december 2020 @ 00:11:
[...]

De kant-en-klare optie heb ik inderdaad bekeken, maar vind ik vrij prijzig. Via RTS of RF zou ik het ook moeten kunnen aansturen met een Broadlink RF4 Pro.

[Afbeelding]

Maar ik heb dus gelezen dat die Somfy werkt met een wisselende frequentie of iets dergelijks. Zoals hieronder:

[...]

Dit heb ik dus ergens eerder gelezen, daarom vroeg ik me af, of zoiets niet op een andere manier alsnog zou kunnen?
Ik kon niet achterhalen uit je berichten of je nog iets als domoticz of HA gebruikt, maar er staat een homewizard voor 20 euro in de v&a!
Die kan met beide frequenties omgaan
V&A aangeboden: HomeWizard

[Voor 4% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 27-12-2020 03:12]

• De-Hamster
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 08-02 15:01
DaRk PoIsOn schreef op zondag 27 december 2020 @ 03:11:
[...]

Ik kon niet achterhalen uit je berichten of je nog iets als domoticz of HA gebruikt, maar er staat een homewizard voor 20 euro in de v&a!
Die kan met beide frequenties omgaan
V&A aangeboden: HomeWizard
Beide nog niet. Ik lees wel dat deze HomeWizard nergens meer ondersteund wordt. Werkt dit dan nog wel voor Somfy? Domoticz moet ik mezelf in verdiepen, maar lijkt mij dat dit wel iets meer technische programmeer kennis vereist.

• DaRk PoIsOn
De-Hamster schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:49:
[...]

Beide nog niet. Ik lees wel dat deze HomeWizard nergens meer ondersteund wordt. Werkt dit dan nog wel voor Somfy? Domoticz moet ik mezelf in verdiepen, maar lijkt mij dat dit wel iets meer technische programmeer kennis vereist.
Qua ondersteuning zou je dat het beste even in het homewizard topic hier kunnen vragen.
In de v&a hebben ook weken lang 2x rfx433E en een XL gestaan voor rond de € 70. Heb je nu niets aan, maar misschien komt er binnenkort weer één.

Wat betreft Domoticz, als beginner in HA software kan ik je dat aanraden . HA is prachtige software en er kan ook steeds meer vanuit de UI. Qua ondersteuning van hardware en software is HA de weg om te gaan.

Maar, je bent op dit moment alleen bezig met de wering?

• ddddennis
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 09-02 12:52
Dag allen, een vraag: ik bedien al mijn apparaten geweldig met Google Home via stem, de app en bijbehorende shortcuts en routines. Tot ik vd week een Xgimi H2 projector kocht zodat de kids hier redelijk plug en play op kunnen kijken. Ik wil de projector aan en uit kunnen zetten via mijn Android-telefoon, maar de Bluetooth afstandsbediening maakt dat (volgens mij) niet mogelijk. Ik stuur de Blurayspeler aan via de Hombli IR blaster + app. Maar die werkt niet op apparaten die werken met een Bluetooth afstandsbediening. En de Google TV die aan de Xgimi hangt, stuur ik aan via een Android TV app. Wie kan mij vertellen of en hoe ik de projector aan/uit kan zetten via mijn Android-telefoon. Veel dank!
Pagina: 1 ... 74 75 76 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True