Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• JER00N
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Zojuist twee Xbee 2.5-modules besteld (bij Sparkfun) plus wat ander spul (USB bordje om een Xbee-module op PC aan te sluiten, wat PIC's enzo). Ben benieuwd!

Ben ook nog bezig geweest met de rest van m'n domotica-systeempje. Ik kan nu 'events' ontvangen en verwerken. Ik heb nu bijvoorbeeld ingesteld dat als ik het commando 50 binnenkrijg ('infrarood-commando ontvangen') en de tweede parameter is 116 (de pauze-knop op de afstandsbediening), dan wordt Foobar2000 op pauze gezet.

Verder kan ik ook alarmen instellen zodat ik bijv. op een bepaald tijdstip, of elke dag om 12 uur, of elke maandag etc. een bepaalde actie kan laten uitvoeren.

• JER00N
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Na een paar maanden heb ik m'n domoticaproject met Xbee ook weer eens opgepakt.

Eerst communiceerden de Xbee-modules met elkaar in AT-mode (ook wel transparent mode genoemd), hierbij stuurt een module simpelweg de data uit die jij op de UART aanbiedt. Al vrij snel was ik erachter dat dit niet echt geweldig werkte en ben ik overgegaan op API-mode, wat met packets werkt. Kost wel een hoop tijd om het uit te zoeken en te implementeren in software (Delphi en PHP) maar als het eenmaal werkt, werkt het ook goed.

Ik kan nu bijv. vanuit PHP een Node Discovery-commando sturen, waarbij de Xbee-coordinator alle modules in z'n netwerk opvraagt. De modules worden vervolgens in een SQL-database gezet (of geüpdatet) en zo kan ik bijv. de adressen en status uitlezen.

Binnenkort maar eens beginnen met het implementeren van de API in een PIC. En daarna een IR-receiver en klik-aan-klik-uit setje eraan knopen :)

[Voor 19% gewijzigd door JER00N op 30-12-2010 02:49]

• The-Source
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 15:08
Als je zoiets bedoeld (zie foto)
vera scene

Ja dat kan. En een scene kun je natuurlijk weer laten triggeren via een ander apparaat.
Binnen de vera is ook een status van licht donker aan te vragen aan de hand van je tijdzone/ plaats. Precieze codes weet ik daar niet van uit me hoofd maar op het MCV forum is hij makkelijk te vinden.

[Voor 25% gewijzigd door The-Source op 15-10-2011 13:58]

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.
Meater - Ultieme kerntemperatuur meter

• RMX
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 09:59
Ik ben bezig een Z-Wave Droompakket samen te stellen voor ongeveer 1000 euro.
Nu kwam ik net dit ding tegen:
Yale InTouch:
http://products.construct...yale--intouch--nst37059-p

YouTube: Yale inTouch Durability Video
Dit kan toch gewoon in NL gebruikt worden of mis ik iets?

• soepah
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12-02 11:13
als je ziet hoe een Hotelschakeling werkt

zou je de Fibaro gewoon "naast" een huidige schakelaar kunnen gebruiken

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• PaulX
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 02-03 17:46

PaulX

Beyond your imagination...

Wie kan mij helpen?
Ik ben op zoek naar een oplossing om een rolluik automatisch te schakelen en moet op afstand (extern) te bedienen zijn en op een veilige manier.

Gebruik momenteel het relatief onveilige klik-aan-klik-uit
+
(SUN-500 module + tijd-programmmeerbare afst. bed.), jammer is dat klik-aan-klik-uit ook geen acknowledgement retoursignaal kent en ik kan uiteraard met deze set niet op afstand schakelen.

Nu heb ik gelezen over z-wave producten.
(dit protocol kent wel 'n acknowledgement retoursignaal en is goed veilig, toch?)
Als het goed is kan hiermee het rolluik automatisch worden geregeld:
Op zo'n wijze dat deze automatisch omlaag gaat nadat de zon onder is gegaan
en dat deze weer automatisch omhoog gaat zodra de zon weer opkomt.
Met automatische update van zonsopkomst/ondergangstijden.

Klopt het dat ik daarvoor alleen het volgende nodig heb?:Kan ik dan ook later bijvoorbeeld een z-wave temperatuursensor koppelen aan het rolluik?

Of later schakelaar tussenstekkers toevoegen aan het z-wave netwerk met 1 en dezelfde z-wave USB stick?

Moet ik 1 merk aanhouden of maakt dat op zich niet zoveel uit? :?

edit: Oh ja, en ik ben uiteraard van plan om de management software te 'draaien' op een servertje (een fit-PC'tje met win7 pro) ;)

[Voor 5% gewijzigd door PaulX op 15-01-2012 21:45. Reden: toevoeging]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

• Dshop
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 24-02 14:00
De SQ Blaster plus komt naar Nederland.

Naar verwachting zal de SQ Blaster plus medio Maart 2012 beschikbaar komen voor de Europese markt.
De USA versie zal ruim een maand eerder verschijnen, zodra dit product is vrijgegeven ( CE Keur ) zal het product ook in Europa beschikbaar zijn.
Deze nieuwe iR blaster beschikt over 8 High intensity iR leds en 4 iR uitgangen (3.5mm jack)
Deze iR controller werkt met een gratis app. ( VERA is te bedienen met de betaalde versie) en wordt bestuurd via WiFi. De blaster is geïntroduceerd op de CES in Las Vegas in Januari 2012
Meer info op de site van squareconnect

• RMX
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 09:59
Dshop schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 17:41:
[afbeelding]De SQ Blaster plus komt naar Nederland.
Naar verwachting zal de SQ Blaster plus medio Maart 2012 beschikbaar komen voor de Europese markt.
Bij mijn zoektocht naar het ideale Domotica huis, kwam ik deze tegen. Nu heb ik zelf niks van Apple, dus hoop dat ze echt haast maken met de Android support.
De macro functie, en de Vera koppeling maken dit apparaat ideaal.
Voorbeeld:
TV Kijken: TV aan, Input HDMI, Settopbox aan, Kanaal 1, Reciever Aan.
Maar door de Z-Wave mogelijkheid, kun je nu dus ook de functie lampen dimmen er aan koppelen.

Daarbij wordt de SquareConnect je afstandsbediening. Je kunt zelf je tablet/smartphone als AB gebruiken, en deze zelf inrichten.
Deze gaat er zeker komen dus!

[Voor 6% gewijzigd door RMX op 21-01-2012 01:58]

• 3raser
  • Registratie: mei 2008
  • Nu online

3raser

⚜️ Premium member

Ik heb de Vera 2 in huis, en ik snap er helemaal niks van. Nu dacht ik reuze handig te zijn in dit soort dingen, dus de vraag is of ik het fout doe of dat er iets niet klopt aan het apparaat.

Na de Vera te hebben aangesloten op mijn netwerk heb ik http://micasaverde.com/vera2 gebruikt om de Vera in te stellen. Dit ging prima, totdat de pagina mij doorverwees naar de wizard. Zie de 1e screenshot. Blijkbaar is de wizard buiten gebruik.

Via cp.mios.com een account aangemaakt en zo kwam ik alsnog op mijn Vera terecht zonder wizard. Dat ziet er uit als op screenshot 2. Volgens de titelbalk is dit UI5 en de firmware zegt dat ik up-to-date ben met versie 1.5.255.

Ik heb uiteraard op de "Read getting started guide" geklikt om te zien wat ik nu verder moest doen, maar die geeft screenshots aan die hele andere knoppen hebben dan mijn Vera. Ik heb ook geprobeerd een Zwave device toe te voegen d.m.v. de Zwave knop op de Vera. Er gebeurt echter niets. De knop doet niet wat er in de handleiding staat.

Ik zie ook overal "No room" staan. Betekend dat dat ik een room moet toevoegen? Zo ja, waar?

Help? :?

• The-Source
verbruik

Zo weer een stapje verder gekomen in het overzichtelijk maken van me energy verbruik. Ik kan nu namelijk ook losse tellers aanmaken voor apparatuur welke niet dmv een z-wave apparaat worden geschakeld. Natuurlijk is er dan geen aan/uit registratie maar voor iets wat continu aanstaat is dat niet nodig ;)
Me meterkast verbruik is nog niet helemaal precies gemeten maar het is in ieder geval al wat :P

[Voor 14% gewijzigd door The-Source op 23-01-2012 20:38]

Mijn V&A adv.

• whoami
  • Registratie: december 2000
  • Nu online
Alles naar de meterkast trekken, resulteert natuurlijk wel in een hoop kabels ....

En hier is niet 'alles' rechtstreeks naar de kast getrokken. (Stopcontacten per circuit naar kast, schakelaars liggen in een bus (gesloten lus)).
(2 verdeelkasten trouwens; eentje per verdieping).

[Voor 16% gewijzigd door whoami op 28-03-2012 22:15]

• xtra
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01-02 13:41

xtra

domestic archelogist

Bij deze wat foto's:

Door het hele huis heb ik 4 inbouwdozen op 30cm met twee buizen naar een centraal punt en één naar de kruipruimte. Het CAT6-doosje komt nog in het gat.

Dit krijg je zonder centraaldozen. (Ze zitten er wel maar dan puur voor verlichting.) Honderden meters buis richting centrale punten.

Boven de meterkast een 10" patchkastje met nu het hoogst noodzakelijke om hier te kunnen posten. Daarnaast voor de liefhebber de oude 'meterkast' met YouLess.

Hier de nog niet geïnstalleerde DIN-kast voor de besturing. Links onderin 5 pulsrelais. Die zijn trouwens 230VAC.

@bartvb: eLux ken ik. Het is niet echt een domotica-systeem maar meer een manier om de leidingen te leggen voor een datanetwerk. Ik denk dat een beetje Tweaker snel tegen de maximale buisdikte aanloopt: Het voorziet wel in veel aansluitingen maar niet in veel buizen om alles aan te sluiten.
(Je krijgt inderdaad veel meer centraaldozen. Het datanetwerk heeft ook in iedere ruimte een eigen centraaldoos.

Een PLC voor besturing kan. Ik weet niet of ze heel handig zijn om instant een programma aan te passen of te bedienen met een smartphone. Ik heb er twee liggen maar omdat ze 30W verbruiken ga ik ze niet gebruiken. Kijk ook goed naar de max. schakelstroom. Best kans dat je alsnog een los relais nodig hebt om te schakelen.

Ik zeg het met e-mail
Men nederlands is wel is beter geweesd
Nederlands is makkelijker als je denkt.

• 3raser
  • Registratie: mei 2008
  • Nu online

3raser

⚜️ Premium member

3raser schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:22:
Heeft iemand een tip voor een z-wave sleutelhanger? Dus een klein kastje aan je sleutelbos met 2 of meer knoppen die je kunt gebruiken om bijvoorbeeld de verlichting aan te doen als je voor de deur staat.
Heb na lang twijfelen toch de Aeon-Labs MiniMote Quattro Zwart gekocht. Ik wil de afstandbediening gebruiken om vanuit de slaapkamer enkele simpele opdrachten te geven.
De afstandbediening is lekker klein en ziet er netjes uit. Ik vind (helaas) veel Z-wave producten vrij lelijk. Slecht design, groot en lomp. Deze afstandbediening is dit allemaal niet. 4 knoppen die werken als scene-controller. Iedere knop kan aan en uit schakelen dus je kan eigenlijk 8 scenes koppelen.
Voor de mensen die ook een kleine afstandbediening zoeken is dit zeker een aanrader.

• McVirusS
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14-02 17:14
Iemand ervaring met meerdere schakelaars op 1 Fibaro module/ingang?

Wil eigenlijk op meerdere plaatsen een Fibaro module schakelen. Normaal kan je dit gewoon doen met een serieschakeling natuurlijk maar ik wil 3 schakelaars. Daar gebruik je normaal een kruisschakelaar voor maar die zijn er niet voor (dubbele) pulsschakelaars.

Dus nu zit ik te denken of het kwaad kan om puls schakelaars in parallel te zetten.

Zo dus:

Zou dit werken / is dit veilig / goed idee?

Alle schakelaars zitten wel op zelfde groep overigens. Mij lijkt het op zich geen probleem omdat je pulsjes stuurt, zelfs al zou je 2 schakelaars tegelijk indrukken dan stoort dat elkaar nog niet. Mij lijkt dat er maar één keer 220 volt door circuit loopt maar ik ben geen electra expert ;).

• Dshop
@ Mr Jinx De Fibaro modules zijn stabieler dan de Zwave.me variant, er dan ook een prijsverschil.
Wanneer je .ME en Fibaro door elkaar gebruikt kun je ook gebruik maken van de serie TREND van Duwi, deze hebben een betaalbare pulsdrukker. Link>

• Erkens
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf / Backend developer

Even wat foto's van mijn setup voor die itho ventilatie ter verduidelijking:

De remote control, daar heb ik een extra van gekocht, zodat ik deze in mijn keuken altijd nog handmatig kan gebruiken:

De betreffende itho-unit:

Aangesloten via een Z-Wave tussenstekker welke ik eigenlijk alleen gebruik om het stroomverbruik te kunnen monitoren:

Zie hier mijn tweede remote control unit, waar ik de schakelaars heb vervangen door op de juiste plek draden te solderen (merk op dat ik de batterij van deze unit nog gewoon gebruik!)

Die draden gaan via een simpel printje met een optocoupler naar de velleman aansturing (P8055) welke via USB aangesloten zit. Overigens heb ik in deze behuizing ook direct een ontvang en zend deel van mijn deurbel zitten zodat ik die ook kan gebruiken op ongeveer dezelfde manier, maar dat ga ik nog een keer vervangen door een aansturing van de Fibaro FGBS001.

Zo kan ik door middel van die zwave tussenstekker meten dat de itho nu bijvoorbeeld 8 watt verbruikt wat betekend dat hij in stand "2" staat. En via die velleman-print kan ik kort op de schakelaars "drukken" om de fan op een andere stand te zetten. Dit in combinatie met een vochtsensor in mijn badkamer kan ik alles heel mooi regelen.

• MitchellOnline
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22-02 21:17
Heb op dit moment een Homewizard, maar dat systeem is onstabiel en je ziet de status van de lampen niet.

Ik ben dus verder gaan kijken, en van plan om de Fibaro - Home Center 2 aan te schaffen.

Maar ik zie bij dit systeem alleen de Fibaro modules die je achter een schakelaar wegwerkt.

Weet iemand welke op afstand bedienbare stopcontact schakelaar (zoals hieronder op de afbeelding) goed samenwerkt met Home Center 2? Of werkt dit systeem met alle stopcontact schakelaars, zolang ze maar z-wave ondersteunen?

Sorry voor mijn misschien wat simpele vraag, maar ik zie door de bomen het bos niet meer :|

• MitchellOnline
DRuw schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:11:
[...]

let alleen wel op je bereik. als je 8 kranen hebt en die komen uit je tuinhuis aan de andere kant van jouw landgoed en die moet je met je RFXCOM bedienen die in de meterkast bij de voordeur staat weet ik niet oe je dat bereik red...
Beetje afhankelijk van je situatie dus.
Daar is ook een workaround voor hoor maar denk er wel over na..
Mooie tip voor die magneetventielen trouwens, best een betaalbaar alternatief (blijft een dure hobby;))

[...]

Hoewel ik er geen ervaring mee heb zou het gewoon prima moeten werken. Waarom de Fibaro en geen Vera als ik vragen mag?
In mijn optiek is de ondersteuning van Vera beter op het moment door de grote usergroep.. Fibaro staat nog relatief in de kinderschoenen, al zijn die inserts superdingetjes....
Met vera werken ze in ieder geval prima (heb er zelf ook een met een vera3).
Bedankt voor je reactie! Ik heb beide systemen bekeken, en ik vind de Fibaro qua GUI net wat beter uitzien.
Ook het slimme schakelen spreekt me enorm aan:

Ik was alleen bang dat ik beperkt was tot alleen de Fibaro schakelaars (zie: http://www.smartronix.nl/...y-667096/Fibaro-shop.html) erop zouden werken, en ik niet met een simpele stopcontact schakelaar kan werken.

Wat ik me ook afvraag, is hoe ik de luchtvochtigheid en temperatuur kan inlezen, heb ik daarvoor de "Fibaro universele sensor" voor nodig? (zie: http://www.smartronix.nl/...ro-universele-sensor.html )

Of kan ik de luchtvochtigheid / temperatuur ook uitlezen met een temperatuurmeter die z-wave ondersteund?

• JeroenZvZ
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 02-03 12:38
baronruud schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:08:
Ok, bedankt dan ga ik wwarschijnlijk een Vera Lite bestellen. Met een aantal Z-wave Multisensor (4 in 1)
Iemand hier al ervaring mee?
Zijn er ook nog goedkope tussenschakelaars? Of is de prijs gewoon het nadeel van Z-wave producten?
Goedkoper dan 35,- kom ik ze niet tegen!
Misschien toch KAKU ICS is beter bestuderen of dat wat is voor mij... :X
Schiet ook niet op zo... |:(

Welke webwinkel is aan te raden om Vera + Z-wave spul te halen? Kom de volgende tegen:
http://www.domotica-shop.nl
http://www.ezhome.nl
http://www.hashop.nl/
http://www.wirelesswonen.nl/
Ik heb sinds twee weken ook een vera lite. Als tussenschakelaar gebruik ik deze:

http://www.nuonenergiewin...-plug-voor-nuon-e-manager a 29,95 (meet ook de verbruikte energie)

En ze hebben ook deze a 49,95 (meet ook de gebruikte energie maar doet dat nu slechts voor het laatst ingeschakelde apparaat + is lastiger te installeren. Hoe dat moet vind je op het forum van Micasaverde zelf als je zoekt op "greenwave", de fabrikant):

http://www.nuonenergiewin...lug-6-voor-nuon-e-manager

• MitchellOnline
Ben vandaag bezig geweest met de Fibaro 2x1,5 KW relais switch.

Dacht slim te zijn en hiermee 2 stopcontacten in 1 doos te kunnen schakelen. Ons hele huis is voorzien van deze stopcontactdozen:

Zie bovenste artikel: http://www.klusspullen.nl...uw_(stucw_2002eujt212503/

Probleem is dus dat deze intern zijn doorgelust, en het Fibaro relais dus beide stopcontacten in een keer schakelt... :(

Dus ben maar direct naar een electro-groothandel gegaan waarbij iemand mij vertelde dat alle dubbel-uitgevoerde stopcontacten altijd intern zijn doorgelust en ik dus nooit de 2 stopcontacten los van elkaar kon gaan schakelen.... Ook zouden deze niet bestaan?!?!

Iemand hier een oplossing voor? En hoe wordt dit in andere huizen met domotica opgelost?

• MitchellOnline
Even een leuke update, Fibaro heeft vandaag bekend gemaakt met nieuwe Z-Wave sensoren op de markt te komen.

Raam/deursensor:

Werkt op batterijen, verkrijgbaar in 7 kleuren en geeft ook de temperatuur van de ruimte door! 8)

[Voor 3% gewijzigd door MitchellOnline op 16-11-2012 22:07]

• MitchellOnline
HeroS schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:50:
@Druw en MitchellOnline

Bedankt voor de uitgebreid reactie. Super gaaf.

Mijn idee is om in de badkamer de kraan te vervangen. Ik wil hem namelijk op een bepaald tijdstip van vries naar volvermogen hebben. Iets wat ik nu ook al doe met mijn bestaande kraan maar dan met de hand. En dit vergeet ik nog weleens. Zonde van de energie.

De temp wil ik gewoon regelen via de kamerthermostaat maar dan wel via de app van Fibaro. Iemand hier ervaring mee?
Het is ook mogelijk om je huidige kamerthermostaat te laten hangen, en parallel op de CV-Ketel de Fibaro relais aan te sluiten. Je kunt dan met de HC2 je ketel inschakelen, en je oude kamerthermostaat schakelt ook de ketel in. Alhoewel ik dit wel een omslachtig idee vind.

Je schakelt of per ruimte via de HC2, of je schakelt op de reguliere manier met een kamerthermostaat.

Je kunt ook overwegen om alleen op je badkamerradiator een Danfoss Thermostaatkraan te installeren. Op de HC2 stel je dan een schema in met temperaturen. Ik heb dit nu zo:

De Danfoss kraan draait zich automatisch dicht als de temperatuur boven de 16 graden is overdag.

• McVirusS
  • Laatst online: 14-02 17:14
Ik kijk best uit naar die Fibaro deur/raamsensors. Vooral ingebouwde temperatuursensor (moet je los kopen, wel flauw) is wel briljant. Dan kan ik wat losse temperatuur sensors weer verplaatsen. Wel jammer dat DS18B20 niet ook luchtvochtigheid meet, die wil ik ook graag in de gaten houden vanwege houten vloer namelijk.

Ben wel benieuwd of externe sensor aansluiten in plaats van deur sensor signaal komt of dat je allebei kan doen.

Van de DS18B20 kan je trouwens gratis samples aanvragen bij Maxim Integrated.

• MitchellOnline
MartijnGP schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:37:
Dan ga ik liever voor 5 euro wat solderen :) Heb nu een stuk of 10 sensoren die ik wil plaatsen en dan betaal ik liever 50 euro dan 500.

Is er hier trouwens iemand die ook gordijnen op en sluit middels domotica? Ik wil dat namelijk ook hebben zodat ze wanneer ik van huis ben zo nu en dan open en dicht gaan, maar ook zodat ik wanneer ik een film start op mijn HTPC niet alleen het licht dimt maar ook het gordijn dich gaat. Kon zo niks fatsoenlijks vinden wat kant en klaar te koop is, dus ook dat zal zelf gemaakt moeten worden. Probleem is echter dat ik wel de eis heb dat gordijnen ook met de hand beweegbaar moeten zijn. Vastzetten aan een lineaire actuator gaat hem dus niet worden. Zit nu te kijken of ik wellicht kan werken met een (ronddraaiende) motor, en een elektromagnetische koppeling.. Maar zie dat maar eens betaalbaar te vinden..
Ik heb een elektrische gordijnrails gekocht via http://autogordijn.nl/bestellijst.php - Deze stuur ik aan met de Fibaro Roller Shutter module. Ik moest tussen de gordijnrailaansturing en de Fibaro module wel 2 relais plaatsen. Dit omdat de Fibaro module niet potentiaal vrij is.

Deze rail schakel ik nu met de Fibaro Home Center 2. Ook heb ik een scene draaien welke de gordijnen sluit bij zonsondergang en opent bij zonsopgang.

Edit: Dit is trouwens wel een elektrische gordijnrail welke je handmatig kunt openen/sluiten.

[Voor 3% gewijzigd door MitchellOnline op 29-11-2012 23:26]

• NielsOo
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 11:20
DRuw schreef op zondag 09 december 2012 @ 15:34:
[...]
Ik weet van 1 huis waarbij er zoveel nieuw pvc extra in is gekomen dat het van de rekenkamer niet meer mocht omdat het beton te zwak ging worden;)
Klinkt als mijn huis (Westerzijde Amstelveen), kennen wij elkaar?

Voor de liefhebbers een foto:

[Voor 14% gewijzigd door NielsOo op 09-12-2012 19:51]

• 337854
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 25-01-2015
Ik zit te denken aan een elektrische gordijnen rails van:
http://www.pahedomotica.n...dex.php?p=6&sc=10&cat=200

Als ik een RF controller erbij koop:
Dit is een plug en play module om de CL200T elektrische gordijnrail via RF te bedienen.
Deze module is aanstuurbaar met de bekende RF equipment van RFXCOM zo zijn de elektrische gordijnen dus ook te openen en te sluiten via software zoals Homeseer.
Deze module is ook compatible met KlikAanKlikUit afstandsbedieningen.
Let op: voor gebruik met de AWST-8800 muur schakelaar, dient de RF-module een automatisch codesysteem te hebben
Kan ik deze dan ook via mijn homewizard bedienen?

• MitchellOnline
Fibaro is zojuist met een update gekomen voor de HC2 waarin een hoop nieuwe snufjes zitten;

en:

O+

• Erhnam
  • Laatst online: 15:45

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zijn er al mensen die dit hebben gezien: http://new.ninjablocks.com/

Lijkt een beetje op Homewizard waarbij je een basis station koopt en allemaal losse adapters en elementen kan aanschaffen. Alle software is open source en staat op github. Lijkt me alleen wat goedkoper dan HW.

Zo is er ook een dev board waar je zelf allemaal relays op kunt zetten:

http://www.xbmcfreak.nl/

• Loekie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 01-03 23:59
spoller schreef op maandag 24 december 2012 @ 11:06:
[...]

Geweldig - en ja, ik zat ook al over tape na te denken. Ga 't gelijk even proberen.

[Update] Geprobeerd, maar krijg het nog niet aan de praat. De link refereert aan Domotiga, in MiOS (Vera Lite) werkt het net wat anders. Onder de configuratie van de Power Node, tab 'Advanced', kun je 'New Services', 'New Variable' en 'New Value' in vullen. Ik heb '1' als 'Variable' en '255' als 'value ingevuld, maar dat levert niet het gewenste resultaat. Op het domoticaforum wordt ook geroepen dat de settings bewaard blijven als je de PowerNode reset (van de stroom af haalt).

Enig idee hoe ik dit zou moeten instellen op de Vera / waar ik de ingestelde waarde weer kan uitlezen?
Try this:

specs

• screamhouse
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14:50
Als iemand wil helpen met de topicstart wil ik er wel over denken, maar heb bv tot 5 min geleden nog nooit foto's op het forum gezet (hoop dat het goed gaat)

Het laatste plaatje is vanaf mijn iPad

• L201
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 14:18
upje schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 08:10:
[...]

Dat is heel leuk, maar ik wil graag een oplossing met een hoog WAF gehalte. Ik heb trouwens zelf wel eens een simpele Android app in elkaar gedraaid, maar omdat ik overga naar een iPhone is het zelf in elkaar draaien van een app niet meer mogelijk (zonder eerst een Mac aan te schaffen).
Ik gebruik op mijn iPhone HomeWave (https://itunes.apple.com/nl/app/homewave/id545422004?mt=8). Hiermee kan je je apparaten simpel bedienen, scenes triggeren, etc. Qua WAF gehalte in elk geval uitstekend wat mij betreft.. Een simpele interface die vlot reageert en voor vrouwlief makkelijk te bedienen is.

Je kan je lichten er zowel aan/uit mee schakelen, als ook dimmen. En het werkt zowel thuis als buitenshuis (deze screenshot is zojuist genomen terwijl ik op het werk zit.. de status van de lampen is echter wel de huidige).

Wil je instellingen op je Vera aan gaan passen dan zal dat er niet mee lukken. Je kan dit dus niet gebruiken (voor zover ik weet) om nieuwe scenes/triggers te definieren, devices toe te voegen, etc.

• Loekie
Wellicht wat meer ontopic, ik heb in de slaapkamer een wisselschakelaar waar ik een fibaro-inbouwmodule voor wil gebruiken. Die kan maar op 1 plek wegens weinig ruimte en geen aansluitingen centraal-doos anders dan licht aansluiting en geen ruimte bij 2e schakelaar. Omdat het maar op een plek kan, wil ik vragen hoe en of ik de FGD211 daar kan plaatsen?
Een schets van de situatie:

In het geel ge-arceerd kan ik de module plaatsen, vraag is echter welke aansluitingen ik kan gebruiken want blijk maar 1 output op de module te hebben.

[Voor 6% gewijzigd door Loekie op 03-01-2013 17:40]

specs

• DRuw
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:01

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ik ga ff de n00b uithangen hoor maar welk fotoalbum bedoel je van tweakers?
ik ben behoorlijk verslaafd maar deze ken ik niet.
Als je pulsdrukkers hebt is het relatief simpel en kun je met 1 extra draad de boel regelen zo te zien.
Het zou volgens mij ook kunnen met bi-stabiele schakelaars (en dan functie 13 aanpassen) maar ik weet niet zeker of dat goed werkt. hoe dan ook moet je wel beide schakelaars hetzelfde type zijn (beide mono of bi-stabiel)
Ik heb je plaatje aangepast maar als jij nou ff laat weten hoe ik hem plaatsen kan....?

edit, hehe, google is my friend...
Ik heb jou plaatje even zwaar verpest met mijn paintskills maar dit zou moeten lukken met 1 extra draad(je!)

Edit 2: for future reference even een mooiere gemaakt in pain(t):

fase (+) moet je dikke draad zijn, de schakelaars kun je dunnetjes voor gebruiken dus (goede tip Source!)

[Voor 58% gewijzigd door DRuw op 03-01-2013 19:13]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• DRuw

DRuw

KeesV schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:04:
Dat was inderdaad het volgende plan, om ze op dezelfde punten aan te sluiten. Dan moet ik alleen weer de lamp van het plafond slopen om bij de centraaldoos te komen, en daar heb ik nog geen zin in gehad :z
Ben benieuwd of jij het wel voor elkaar krijgt :)
Ik zit nog even door die manual te kijken maar het zou gewoon moeten werken...
EDIT: ik zit nog te kijken maar volgens mij heb ik een foutje gemaakt.
Sx is de gezamelijke en S1 en S2 zijn de schakelaar ingangen.
je zou dus Sx moeten aftakken en niet S2.
herstelde plaatje:

• XQlusive85
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14-03-2020
Reb65 en DRuw, bedankt voor jullie uitleg.
Ik werd even van de wijs gebracht, maar ik ben weer terug bij mijn eerst plan.
Het duidelijk uitgesproken advies van DRuw over de fibaro is met name erg fijn omdat het mij duidelijk richting geeft.
Even voor de volledigheid; welke draden trek ik van mijn groepenkast naar de doos?
Sluit ik de schakelaar met lamp normaal aan en lus ik de fibaro door met n extra nul draad?
Of gaat het toch iets anders?

Edit*
Zo?

[Voor 9% gewijzigd door XQlusive85 op 10-01-2013 21:22]

• Loekie
Heb idd geen toegang tot de buitenpost en het is intercom zonder beeld.
Idee is om notifications te krijgen bij aanbellen beneden en eigen deur en bij voorkeur ook nog onderscheid tussen beiden.
Hier de ene zijde:
intercom
Aan de rechterzijde de 5-pins aansluiting.
Linksboven de buzzer unit, rechtsboven de unit die contact maakt zodra je de hoorn opneemt en linksonder de aansluiting van de hoorn met daarboven de schakelaar voor openen van de algemene deur.
En de andere:
intercom
Voor zover ik de baantjes kan volgen zijn er 2 voor de buzzer, 2 voor het geluid en 1 voor openen deur, maar ik ben niet direct een EL-er.

specs

• DRuw

DRuw

Voor de geinteresseerden van de Zipatobox:
Ik heb er een binnen gekregen om mee te spelen (waar ik helaas geen tijd meer voor heb vandaag |:( ).
Eerste indruk is zeer goed, bijzonder gebruiksvriendelijke interface en vooral KLEIN!
Zie even snel 2 fototjes:

en de interface (leeg dus):

Hij is momenteel nog leeg en mijn Vera aan het warmhouden;)
Binnenkort mee spelen (wellicht ook een Zipabox topic aanmaken als ik tijd heb en iemand ermee wil helpen wellicht:))

• DRuw

DRuw

Voor de geinteresseerden: een screenshotje van de interface van de Zipadoos.

Ik krijg alleen de climate niet goed voor elkaar op het moment (iets met de boiler actuator volgens mij...)
Ohhja, en die wall controller van zwave.me krijg ik nog niet goed aangesloten....

• HeroS
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 02-03 19:41

HeroS

Domotica Nerd

Hier die van mij:

Blog over domotica: http://www.domotica-blog.nl

• Ultimato.nl
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 28-12-2020
Hoihoi,

Ik heb sinds kort een Vera Lite aangeschaft en probeer nu de eerste lamp er op aan te sluiten.
Echter reageert de stekker (Duwi Z-Wave built in switch)
Echter na het aansluiten doet de stekker niets.
Ik had oude bekabeling (rood/groen) en heb dit vervangen voor de nieuwe standaard.

Spanning op de fase: Check)
Met de oude schakelaar werkt de lamp: Check
Duwi schakelaar schakelt lamp fysiek: Fail
Duwi schakelaar zichtbaar in Vera: FAIL

ik heb de schakelaar aangesloten conform onderstaande afbeelding:

(de ster is de verdeeldoos

Wat doe ik verkeerd?

• scorpion303
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Deze receiver heeft aan de achterzijde de volgende aansluitingen... (negeer even de verbindingen tussen L, 2 en 3, deze zijn in mijn geval niet nodig)

Ik wil graag weten in hoeverre het noodzakelijk is dat punt N daadwerkelijk is verbonden met de (neutrale) Nuldraad van mijn electriciteitsinstallatie en punt L verbonden is met de Fasedraad van mijn electriciteitsinstallatie

Of kan ik er gewoon een normaal 230v kabeltje aan vast maken waarbij het vervolgens totaal niet uitmaakt op welke wijze ik de stekker in het stopcontact steek?

• Honeypot
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19-12-2013
krizzziz schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:04:
Hier ook een Homeseer gebruiker, wacht met smart op HS3!

Kijk even op het domoticaforum.eu. Daar zijn veel Homeseer gebruikers die antwoorden hebben op je vragen!
Niet te vergeten het homeseer forum zelf. Heel veel voorbeelden hoe je met scripts grafieken kunt maken. Gebruik zelf al heel lang HS2 maar ben wel een beetje teleurgesteld dat de upgrade naar HS3 zo veel tijd kost. Steek nu mijn energie maar in het aanpassen van mijn HSTouch interface in de woonkamer. Volgende versie die ik gemaakt hebt ziet er zo uit (Android):

• Dshop
Ipad app. voor de HC2 vanaf vandaag gratis te downloaden.

• HeroS

HeroS

Domotica Nerd

Voor aansluiten zie de handleiding:
http://www.fibaro.com/man...41-RGBW-Controller-en.pdf

Voor aansluiten strips:

En sensors (bv beweging)

Ik denk wel dat je de HC2 hiervoor nodig hebt. Ik zie dat zo 123 niet werken met bv de Zipato.

[Voor 54% gewijzigd door HeroS op 15-08-2013 14:33]

• Dshop
Laatste nieuwe FIBARO product de Flood sensor.
Deze is eind Augustus leverbaar.
Zojuist vrijgegeven.
http://www.domotica-shop.nl/fibaro-flood-sensor-p-16563.html

\

Hier de PDF folder http://prasa.fibaro.com/p...%20flood%20sensor_eng.pdf

[Voor 20% gewijzigd door Dshop op 20-08-2013 22:12]

• Ron_Tweaker
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 02-03 11:41
CheLLo schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:36:
Naar apparaten gaan, vervolgens apparaat toevoegen of verwijderen. Daar kan onderaan het verwijder proces worden gestart. Hoeft het apparaat niet voor geselecteerd te worden. Zodra het verwijder proces loopt de wallplug opstarten en dan afwachten of hij wordt opgepikt.

Voor die deursensor hoeft op de HC2 niets gedaan te worden. Die moet automatisch de wijzigingen van de deursensor oppakken.
Inmiddels de deursensor in zoverre werkend gekregen dat hij netjes ontwaakt is en ik heb de melding bij lage batterijspanning eindelijk werkend gekregen.

Toch zie ik geen temperatuursensor verschijnen in de HC2............

De wallplug is mij nog steeds niet gelukt om hem werkend te krijgen. Heb zoals gezegd via apparaat verwijderen, uiteindelijk de wallplug in het stopcontact gezet, maar er kwam geen activiteit naar voren.

Ook vind ik het vreemd dat ik een niet toegewezen kamer niet kan verwijderen... zie screenprint:

Apple | Marantz | B&W

• Criminelis
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 02-03 19:47
Zag net op Twitter dat Fibaro een Smoke dector aankondigde.

Benieuwd wanneer die verkrijgbaar is!

• HvB83
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 28-02 10:25
Hmm, misschien moet je hem in het echt zien, maar voor Fibaro valt het design me dan toch een beetje tegen. Ik had toch gehoopt dat het iets meer in deze richting zou komen:

[Voor 3% gewijzigd door HvB83 op 26-09-2013 13:56]

• AtlonXP1800
  • Laatst online: 24-02 19:29

AtlonXP1800

Ondertitel?

Ik zal mij ook eens melden in dit topic :)

Onlangs begonnen met een flinke verbouwing van mijn appartement, als onderdeel daarvan ga ik ook het een en ander met z-wave doen.

In eerste instantie was de bedoeling alleen de bedoeling een 5 tal lampen er mee te gaan schakelen, maar inmiddels begint het aardig te kriebelen om toch wat meet te doen.

Tot nu toe heb ik het volgende aan spullen in huis en al deels draaiend:

1x razberry - Z-wave module voor de raspberry PI
1x Schakelaar Busch Jaeger serie duro 2000 Duwi 05457
1x Vitrum 1 EU Z-Wave inbouw dimmer module voor 1 circuit
1x Vitrum 3 EU Z-Wave inbouw dimmer module voor 3 circuits

De vitrum schakelaars zijn prijzig, maar wel heel mooi:

Tot nu toe stuur ik alles aan via de (demo) interface die met de razberry mee wordt geleverd. Ik heb ook al het een en ander zitten klooien met openremote, en daar de boel ook mee aangestuurd gekeregn, maar daar moet ik nog wat meer werk in stoppen om het echt leuk werkend te krijgen.

Wat ik mij nu af vroeg is of er betaalbare oplossingen bestaan om je gordijnen motorisch open en dicht te doen, en dit ook met z-wave aan te sturen natuurlijk. Ik zou daarvoor 2x 3m gordijnrail nodig hebben (recht).
Ik kan op internet wel dingen vinden zoals g-rail en forrest shuttle, maar die gaan per rail van 3m al over de € 500, nogal prijzig dus vergeleken met de € 20 die je voor een simpele gordijnrail betaald. Bestaan er goedkopere alternatieven? is er misschien zelf iets te hobbyen op dit gebied?

• Dshop
Vitrum komt volgend jaar wel met een paar aardige producten.

De BS serie in meerder steensoorten.
Echt ongelofelijk mooi. En ja,... wel aan de prijs.

• Dshop
DRuw schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 18:14:
ik vrees toch echt dat we anders denken over "mooi" ;)
Ieder zijn mening, maar er zal toch wel een kleur of steensoort zijn die je wel mooi vind?
Ik heb de producten vorige week mogen bewonderen en op de foto komt e.a. niet geheel tot uiting.
Vitrum komt overigens in Q1 2014 met een paar aardige (Audio) gadgets op de markt.

Maar wellicht is een van onderstaande schakelaar meer iets voor jou? :)

Helaas geen Z-Wave.....

• Dshop
Hadden jullie deze al gevonden?

Bron Rudebaguette

Meerdere kleuren leverbaar.

• Dshop
HeroS schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:30:
@Dshop zou je jouw code willen post/delen? ben wel benieuwd hoe je het voor elkaar heb gekregen.
Voor de Zipabox of de HC2?

Met beide kan je zonder problemen de op de RFXtrx aangesloten schakelaars bedienen.
Let op! ik gebruik wel een Pi met een RFXtrx icm. de gratis Domoticz software.

Foto HC2 + KAKU.

Maak in de Zipabox een virtuele switch en daarna een Rule met de rule creator.

De code is eenvoudig te achterhalen wanneer je in bijvoorbeeld Google Chrome via weergave de Network opties laat zien, dan komt de juiste code tijdens het gebruik van Domoticz vanzelf voorbij dit met de unieke iD van het product wat je wilt bedienen.
Gewoon copy paste een Rule voor aan en een Rule voor uit. De HC2 was een stuk lastiger.

[Voor 61% gewijzigd door Dshop op 10-10-2013 19:06]

• Dshop
Nieuw de FIBARO Roller shutter 2
Begin November verkrijgbaar.

Nu met de mogelijkheid om achteraf de firmware aan te passen.
Sensor met weergave bereik.
En makkelijker exact een percentage open dicht in te geven in de gateway.

• HeroS

HeroS

Domotica Nerd

Ik zie dit op de Fibaro facebook pagina:

Neem aan dat dit de Roller Shutter 2 is?

[Voor 89% gewijzigd door HeroS op 23-10-2013 15:57]

• MartijnGP
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 26-02 16:26
Ik ben ook weer eens bezig.

Heb het altijd onzin gevonden om hele dure oplossingen te kopen, vaak nog vrij beperkt ook, voor basaal domotica werk als het schakelen van 220V. Ik heb nu, al zeg ik het zelf, toch wel een mooie clone van RFXCOM in elkaar gehackt :D

Een el-cheapo 434Mhz zendertje, aan een el-cheapo USB soundcard gehangen. Line in aansluiten op RX pin van receiver, Line out aansluiten op TX pin van transmitter. Opnemen middels Audacity, knopjes op de remote indrukken, knippen, opslaan als .wav en klaar. Wavjes afspelen naar RF zendertje, en schakelen die handel _O_ Totale kosten: 4 euro voor geïmproviceerde transceiver, 9 euro voor 3 geschakelde tussenstekkers :)

Je moet iets als arme student :+

Alleen hij produceert nogal een hoop ruis op de 434Mhz band als ie niks afspeelt. Daar moet ik echt nog even wat aan doen. Sowieso is het niet netjes continue ruis uit te zenden natuurlijk, maar het stuurt ook mijn andere projectje in de war, wat middels VirtualWire (een communicatie lib voor Arduino die werkt met 434Mhz transceivers) allerlei sensoren en actuators in mijn appartement aanstuurt. Van die communicatie blijft nu niet veel meer overeind ;(

Moet er wel bij vermelden dat het niet mijn eigen idee was, had het ergens op internet gevonden, kan alleen die bron niet meer vinden :X

[Voor 19% gewijzigd door MartijnGP op 23-10-2013 20:47]

• fabstar81
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 26-02 17:27
en scenes kan je handmatig oproepen? of zijn dat getimede triggers?

overigens zit ik mij te bedenken hoe ik die afstandsbedieningen wat cosmetischer zou gaan solderen. 3 afstandsbedieningen met 3 modules erachteraan gesleept is niet echt mooi. bovendien heb je ook nog eens een stopcontact c.q. stroomtoevoer nodig, wat uiteraard het hele nut van een afstandsbediening teniet doet.

is het mogelijk om 2 "contactpunten" als in een draadloze telefoonhouderding en de afstandsbediening te maken comme ca?

achterop de afstandsbedieningen 2 contactpunten op een houder aan de muur en kan je hem zowel via fibaro of handmatig besturen. neem je de afstandsbediening van de muur af blijft alleen de afstandsbediening over maar sleep je in ieder geval niet de fibaro module mee. die zit nl netjes in de muur verwerkt met alleen wat contactpuntjes in een houder oid.

:9~ :9~ :9~ :9~

dit ivm vrouw... :z

[Voor 15% gewijzigd door fabstar81 op 25-10-2013 11:09]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• Goof2000
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 14:00
DRuw schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:55:
Ik heb 12V dimbare ledspots aangesloten op een dimbare trafo met de fibaro dimmer en krijg het niet goed.
De dingen nemen gewoonweg niet genoeg stroom af om fatsoenlijk te dimmen.
Het was al de bedoeling oorspronkelijk om gewoon halo te nemen (heb een koof rondom met RGBWW leds dus zou dubbelop zijn).
230V zou wellicht kunnen maar ik zou het wel even testen op een of andere manier voor je de spullen inbouwt...
Let op dat je dan wel een bypass nodig hebt.
Zie:

• fabstar81
Zo, eindelijk mijn somfy drukschakelaar binnen om alle rolluiken in 1 keer op en neer te doen.
Het idee was om aan ddeze drukschakelaar op te offeren om te solderen aan een fibaro 2*1,5 module. Nu heb ik eerder een howto op internet gevonden en het werkt prima, net als een selis 1 afstandsbediening.

Het verschil zit hem in de knopen op de printplaat. Waar dat op de telis 1 hoge knoppen zijn, zijn dat op de drukschakelaar platte knoppen. Zie afbeelding.

Hoe moet ik ze nu solderen?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• fabstar81
nou, daar zijn ze, in het groot voor de soldeerpuntjes. iets betere belichting. voor en achter...

je ziet dat die knoppen zachte lage drukknoopjes zijn. aan de achterkant niet veel te zien,maar misschien kunnen jullie er meer kaas van maken :O

[Voor 8% gewijzigd door fabstar81 op 25-11-2013 13:33]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• Ron_Tweaker
  • Laatst online: 02-03 11:41
Ik heb het al voor elkaar gekeken... :)

Even gebeld met bevriende elektriciën. Bleek uiteindelijk niet zo moeilijk te zijn. Inderdaad blauwe nul draad extra getrokken vanaf verdeeldoos richting wandschakelaar.

Maar voordat ik de FGS-211 had ingeleerd kon ik met behulp van de wandschakelaar de verlichting normaal in en uit schakelen. Eenmaal de relay switch ingeleerd kan ik de verlichting niet meer schakelen met de wandschakelaar, enkel en alleen nog draadloos via een device zoals de iPhone.

Heb gekeken dat de relay switch als master staat ingesteld, de wandschakelaar als slave. Moet dit niet andersom? Of moet ik een andere instelling aanpassen?

Apple | Marantz | B&W

• Ethnocentrix
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 08:32

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Ik ben op zoek naar een pulsschakelaar die als volgt is opgebouwd:

De knop staat standaard in het midden, naar boven drukken is puls 1, naar beneden drukken is puls 2, loslaten is terugveren naar middenstand.
Nu heb ik op de website van PEHA de volgende knop gevonden:
http://www.peha.de/cms/fr...d=&catID=285&prodID=22205
(schakeldiagram van deze knop staat in bovenstaande afbeelding)

Weet iemand of deze knop doet wat ik wil?

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Ethnocentrix
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 08:32

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Ik zal even het doel uitleggen :)
Ik heb een klik-aan-klik-uit AWST-8800 Draadloze wandschakelaar gekocht om een lichtpunt mee te schakelen op een plek waar geen bedrading getrokken kan worden:

Het nadeel van zo'n schakelaar is dat die GOEDKOOP uitstralen en niet bij de rest van het schakelmateriaal in huis past.

Mijn idee was om het printje uit de schakelaar te halen, de knopjes eraf te halen en vervolgens de print door te verbinden naar de pulsschakelaar
Een jaloerzieschakelaar is ook nog een optie, maar wel minder mooi :'(

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• HeroS

HeroS

Domotica Nerd

Deze al gezien:
http://www.archos.com/nl/...home/ash/index.html?p=1#a

Lijkt via Bluetooth te gaan.

Deze lijkt verdacht ergens op:

• HeroS

HeroS

Domotica Nerd

Nieuwe sensor Fibaro.

skoTner, 
You'r right itd double funcionality on accelerometer sensor: 
1. Tamper 
2. Earthquake detection. 

It is only batery operated. 
It can change rgb coulour depending on temperature or light. 
It ca also work like small lamp at night when it detects movement. You can change how long led should be switched on. This are only the basis:) 

We will soon publish more details about that.

• Appie Heijn
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13:08
Ik ben inmiddels bezig met mij te oriënteren op de z-wave mogelijkheden. Nou zijn mijn gedachten aardig op hol geslagen denk ik.

Idee:
Ikea verlichting oriëntatieverlichting(4x led) welke reeds onder het bed gemonteerd is automatisch aan wanneer je in het donker uit bed stapt.

Benodigdheden:Vragen:
  • Kan ik de beide PIR's voeden via de 2 potentiale vrije outputs, max voltage is 36V DC / 24V AC en max current is 150mA. of dit per output is of voor beide totaal weet ik niet.
  • Welke PIR's te nemen?
  • Klopt het dat ik de diverse instellingen zoals AC/DC voltage en amperage voor de outputs kan instellen via de Vera? Uiteraard het belangrijkste kan ik deze (semi)permanent spanning laten leveren.
  • Qua programmeren, IF input 1 en/of 2=on THEN turn on the light, countdown 30sec THEN turn of the light. Effe in Jip en Janneke maar kan/klopt dit?? >:)
Note
  • Waarom 2x PIR ipv 1x? Dit is vanwege de opslagbakken onder het bed welke het zicht van een PIR blokkeren, ik kan elke PIR netjes wegwerken onder tegen de plint.
  • Waarom voeden via de outputs? Scheelt losse voedingen en maakt het mogelijk om één of beide PIR's uit te schakelen op bepaalde tijden, liever geen PIR's op batterijen.
  • Niet gekozen voor 2x z-wave PIR vanwege de kosten.
  • Zat eerst nog te denken om ipv een stekkerschakelaar de Fibaro RGBW controller te nemen en hem aan te sluiten zoals in onderstaand filmpje gedemonstreerd wordt. Toch maar niet omdat het voor de oriëntatie verlichting niet uit maakt en kost alleen maar weer meer. Nu draait het op KAKU met remote wat al mooi is, PIR's zijn voor mij net even de overtreffende trap :*)

Zo ziet de oriëntatieverlichting eruit wanneer het onder de boxspring is gemonteerd. Wellicht dat ik de achterste led's nog 2 plankjes naar voren zet zodat ze wat minder op de RVS poten weerkaatsen. Op bed liggend en in de kamer staand zie je hier niets van gelukkig. Excuses voor de slechte kwaliteit, HDR functie @ iPhone 5 doet het helaas niet beter dan dit.

[Voor 21% gewijzigd door Appie Heijn op 08-01-2014 21:28]

13x ET-M660255 @ SB3600-TL21; 32x vacuumbuis @ Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Appie Heijn
Kan iemand mij wellicht wijzer maken met het volgende?
Ik overweeg om onderstaande lamp aan te schaffen.

4x7,5W
http://www.philips.nl/c/k.../prd/nl/?t=specifications
Deze wil ik graag kunnen dimmen, iemand die een vergelijkbare situatie heeft met een bepaalde z-wave dimmer?

• Jahaa!
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 08:21
The-Source schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 08:28:
Nou jou output pin stuurt een +v. Ik heb de manuel niet bij de hand maar ik verwacht dat je juist een gnd moet aanbieden. Overigens is als je 1 draad uitgang hebt per definitie niet potentiaal vrij ;)
Ik heb hem als volgt aangesloten:

volgens de handleiding werkt hij met verschillende inputs.

Als ik hem invoeg in vera krijg ik allen de 6 standaard lights en geen inout switches.

• HvB83
Ik weet niet hoe dat op andere controllers zit, maar op de HC2 kan ik inderdaad instellen of een poort als ingang of als uitgang moet fungeren:

http://tweakers.net/ext/f/IbMRpsrcea4webDOzcIz5dds/thumb.png

• Appie Heijn

Iemand die mij kan vertellen hoe je de impuls nou aansluit op mijn Fibaro dimmer?
BTW het is een Busch Jaeger dubbele impuls

3 draden dus.
Maar dan....
Sx op L
S1 op uiterst links
S2 op uiterst rechts?

[Voor 23% gewijzigd door Appie Heijn op 23-01-2014 20:10]

• HvB83
Kan ik me voorstellen. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ver het nu is, maar het heeft zeker potentie. Sommige projecten zijn gewoon vele malen beter dan de commerciele alternatieven die er beschikbaar zijn. Het mooiste voorbeeld daarvan is wat mij betreft XBMC; geen mediaspeler die daaraan kan tippen. Misschien over een paar jaar dus als m'n HC2 is afgeschreven.

Domotica in het algemeen is ook verslavend, net weer een mooie uitbreiding binnen, inclusief de nieuwe Aeotec deursensor. :9

http://tweakers.net/ext/f/iksjf60vJ7tc9RWMajiuHsor/thumb.jpg

[Voor 35% gewijzigd door HvB83 op 24-01-2014 15:56]

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Ik ben bezig mijn z-wave netwerkje uit te breiden, maar begin tegen wat problemen aan te lopen.

Tot nu toe werkte alles goed, ik heb nu de volgende z-wave apparaten aangesloten:

De Aeon labs sensor en de duwi switch aan de linkerkant heb ik net toegevoegd, en daar beginnen de problemen...

De controller (razberry) kan ze namelijk niet bereiken :( Includen lukte alleen als ik de controller dichterbij hield (of de sensor) maar als ze eenmaal op hun plek hangen kan ik het wel vergeten. (de duwi switch wil soms met een flinke vertraging nog wel eens reageren, de sensor is echt niet te bereiken)

De routing table, waar eerst alles groen in was, ziet er ook niet erg florissant uit:

Nou zijn de afstanden allemaal niet gigantisch, en de muren ook niet enorm geïsoleerd. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Is de razberry gewoon brak en kan ik beter een echt controller gaan kopen? kunnen andere signalen storen? (er hangen nogal wat wifi netwerken rond hier)

• Appie Heijn
The-Source schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:47:
Als je via parameter 2 gaat werken dan worden beide knoppen scene controller en niet 1 van de 2;)
Virtual switch is een plugin die maakt dus een virtueel on/off device voor je. Deze zou je group id 2 kunnen geven en bij het omschakelen hiervan een scene kunnen starten. Deze scene zet dus je lamp op 10%
Euh Parameter 2, waar haal je die vandaan? Ik heb het over input2(S2) :) Virtual switch heb ik geïnstalleerd maar kan hem niet linken met group id 2, zou je iets meer toelichting kunnen/willen geven?
Dit zijn mijn settings:

[Voor 31% gewijzigd door Appie Heijn op 27-01-2014 14:25]

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Nu mijn aeon labs sensor het goed doet heb ik met een stukje java de waarden per minuut gelogd en in een mysql database weggeschreven, leuk om een beetje inzicht te krijgen in de data die er uit komt:

Nu nog wat bedenken om die data wat te middelen, google chart vind 1440 punten niet zo leuk :+
Wat je er ook leuk mee kan doen is dingen schakelen op basis van hoe donker het buiten is. Wanneer ik nu thuis kom stuurt mijn telefoon een http request (met tasker), dan checkt het script of er buiten minder dan 200 lux zijn, zo ja --> lampen aan.

• The-Source
Ik kwam net een stukje domotica van Samsung tegen. Blijkbaar al op de CES een proof of concept laten zien maar ik heb het hier nog niet voorbij zien komen.
Samsung Smart Home
The system communicates by Wi-Fi, or if you have the Lumen module, also by Z-Wave.

At its CES exhibit, Samsung was demonstrating the system to control an air conditioner, wireless cameras, Wi-Fi enabled LED light bulbs, and a robotic floor cleaner. Control of other devices, such as refrigerators and possibly AV equipment is also possible.

If a user buys compatible products, such as a Samsung smart fridge or light, the person only needs to download the free app and connect the devices. Programmed activities, which Samsung calls Moods, can be set up to run at the touch of a button or by a user-defined schedule.

The Lumen device is a wall-mountable touchscreen that can replace a light switch and thermostat and act as a simple interface with all connected equipment within the smart home—consider it the smart home’s remote control. Adding the Lumen to the system also adds Z-Wave, which broadens the number of compatible devices.

Samsung will also collaborate with third-party partners to make the platform extendible to their products and services.

Voice control, via a smart phone or tablet, is also possible through the new system. You can speak into your phone to tell it to turn off the lights or adjust the temperature.

Samsung says that initial deployment will focus on a range of Samsung smart TVs and appliances but will expand its coverage to include additional Samsung products as well as other manufacturers’ devices with a new Smart Home software protocol called SHP.

Voorlopig is het nog niet heel spannend maar Samsung kennende ontwikkelen ze dit nog wel een beetje door en dan kan het best leuk worden als je nog meer Smart spullen hebt ;)

Mijn V&A adv.

• rb338
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 02-03 22:33
AtlonXP1800 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:21:
De Forrest ziet er ook interessant uit, wel fijn dat ze gewoon zelf een z-wave module leveren, scheelt weer wat prutsen. Is het motorgeluid een beetje te doen? in het filmpje van Tim Schuhmacher lijkt het erg acceptabel.

Kan je bij de Forrest via z-wave de boel eigenlijk alleen open en dicht doen, of kan je ook zeggen ga maar 50% dicht oid?
Je krijgt (bij de HC2 althans) een slider, dus je kunt 'm instellen zoals je zelf wil op elke stand tussen 0 en 100%. Motorgeluid hoor ik totaal niet, alleen het gerammel van de glijders hoor ik, met name bij de bocht. Maar dat komt misschien ook omdat we andere glijders in de rail hebben gezet. Normaal zijn het vierkante uit één geheel, maar ik heb (ivm wave) ronde glijders met een touwtje eraan en haakjes die kunnen draaien.

De rail is 6 meter lang. De prijs weet ik niet meer precies, maar het was wel een vrij duur geval. Je merkt bij veel zonwering (luifels, screens, gordijnrails) dat de prijs flink omhoog gaat zodra je boven de 4 meter uitkomt. Maar ja, aangezien het gordijn in mijn geval ook 6 meter lang is was het geen optie om met een stokje te werken :+

De motor hangt achter het gordijn. Eventueel kun je ook een uitsparing in je plafond maken en de motor bovenop de rail bevestigen ipv eraan hangen. De Z-Wave module sluit je met een RJ11 connector aan op de motor.

Plaatje van de gordijnrail in HC2 control panel:

Je ziet (vlnr) knopjes voor openen, sluiten, half openen, en stoppen. Boven de knoppen dus de slider waar je zelf elke stand kunt kiezen.

[Voor 15% gewijzigd door rb338 op 11-02-2014 08:34]

• DRuw

DRuw

Ff de beloofde fotos:
de AB (waaardeloze kwaliteit plastic trouwens, maar goed dat hij achter het gordijn zit):
AB
De verbinding met de stroomdoos met Fibaro unit:
connectie
De AB bypass achterkant van printplaat:
AB bypass 2
en de voorkant:
ab bypass 1
en de setup achter het gordijn:
gordijn
oohja, en de stroomdoos met fibaro unit erin waar ik de trafoplug in heb gedaan (heb gelijk een stroompunt voor de karcher erbij:):
stroomdoos met fibaro module en trafo
Alles zit achter het gordijn, ook de stroomdoos en AB dus je ziet er niets van 8)
Nu het ding nog helemaal goed uitlijnen om het geluid te beperken (als ik tijd heb.... dus medio 2015...)

Ff nog voor de duidelijkheid: witte is aangesloten op de I van een alternatieve power supply, groen op O1 en Rood op O2
zie fig 1 (alternative power supply) van manual van de fibaro module http://www.wirelesswonen....y-Insert-(2-x-1.5KW).html

[Voor 16% gewijzigd door DRuw op 25-02-2014 13:02]

• hcpl
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
Dit topic moet ik eens doorspitten. Ik heb geen kennis van bestaande protocollen. Wat ik wel heb is 24V impulssysteem over het hele huis (elektriciteit is nieuw), een ventilatiesysteem met 3 standen en een heel eenvoudig te bypassen schakelaar, magneetcontacten aan deuren en ramen, verstand van programmeren, een beagle board en een schat van vrouw en kind.

Dit is een filmpje van de POC die ik gemaakt heb voor de ventilatie: http://youtu.be/OifJylVoqX8

Voor de verlichting heb ik eerder een POC gemaakt met een raspberry pi maar gezien de beagle board zoveel meer IO heeft zal ik nu waarschijnlijk die gebruiken. Een paar foto's om een idee te geven.

Dit was de test setup:

Een hele hoop kabels. Dit is wel inclusief netwerk, televisie, alarm, ... niet enkel licht en stopcontacten dus:

De voeding om de 24V om te zetten naar 5V voor de controller:

Optocouplers om de 24V signalen te triggeren vanaf de 3 (of 5V) van de controller:

Bedoeling nu is POC toe te passen in de kast (of beter in een kastje veilig er naast) en dan een REST interface op te zetten. Eens dat rond is kan ik beginnen nadenken over GUI. Er komt sowieso een tablet in de leefruimte maar we hebben ook allemaal een smartphone in huis dus veel zal die tablet niet gebruikt worden.

De thermostaten bypassen zou ik ook nog willen doen. Die heb ik nog niet open gemaakt. Het bypassen van de buttons lijkt me niet moeilijk maar dan weet ik natuurlijk nog niet wat de huidige temperatuur is (of beter de gevraagde temp op het display).

Daarna begin ik met het plaatsen van meters, water, elektriciteit en gas toevoer zou ik willen meten.

Wel tegenslag gehad bij de plaatsing van de magneetcontacten in de ramen. We hebben via zelfbouwpakket de elektriciteit zelf geplaatst maar ik dacht die sensoren beter te laten plaatsen gezien ik daarvoor in de houten raamkozijnen moest boren.

Wat blijkt nu, in de kleine ramen zitten de sensoren in de weg van het kantelmechanisme van de ramen. Mag ik dus alsnog zelf aan de slag :-( . Uitleg van plaatser was dat de ramen zo diep zaten (verbouwing met nieuwe gevel voor oude 35cm dikke muur) waardoor hij er niet gemakkelijk aan kon. Zelf had ik er nooit aan gedacht zoiets te boren zonder ramen er uit te nemen!?

• fabstar81
krijg ik vandaag mijn fibaro bestelling binnen met 3 x 2*1,5kwh schakelaars. denk ik dat ik de hotelschakeling op de overloop op de 1e verdieping wel even in elkaar knutsel. denk ik nog eens, denk ik nog eens...

doe ik de schakelaar open maken, kom ik erachter dat het een dubbele hotelschakeling is. pfffffff, nu is het echt hogere wiskunde voor me...

3 verdiepingen: begane grond, eerste, tweede. gaat om de dubbele schakelaar op de eerste verdieping. op zich is de Berker dubbele wisselschakelaar al behoorlijk ingewikkeld, de plaatjes op de achterkant helpen goed.

nu het hogere wiskundegedeelte...in de schakelaar zitten dus 6 draden:
1: bruin (L)
2: 2 x zwart voor lamp op eerste, 1 extra zwarte voor extra lamp in trappengat
3: 2 x zwart voor lamp op zolder

kan ik af met 1 2x1,5 kwh switch van fibaro? of heb ik er twee nodig?

volgens robbshop lijkt het te lukken om een hotelschakeling met S1 en O1 te faciliteren. maar in de tekst staat iets over dat S2 ook benut wordt op de e.o.a. manier. hoewel ik op de tekening dus geen draden in S2 zie lopen.

ik denk dat als ik de tekst goed begrijp, dat je dus de fibaro achter de "slave" van de schakeling moet hangen. waar alleen de zwarte draden naartoe gaan. (en waar je in dat geval dus nog apart blauw + bruin naartoe moet trekken).
als dit klopt, dan betekent dit dat je 2 fibaro's nodig hebt. 1 achter de schakelaar op zolder, en 1 achter de schakelaar op de begane grond. en geen een dus achter de "master" schakelaar alwaar bruin binnenkomt, en alle 5 de zwarte draden.... ;(

[Voor 34% gewijzigd door fabstar81 op 27-02-2014 14:40]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• HeroS

HeroS

Domotica Nerd

Wat de hek is dit :)

• hcpl
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
The-Source schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:43:
Ik moet zelf met grote regelmaat ook magneet contacten plaatsen in ramen/ kozijnen en in hout kan je het altijd wel passend maken. Snap ook zo niet waar het nu verkeerd op zit. Misschien een foto zodat ik wat tips kan geven.
Is zelfs moeilijk bereikbaar om foto te maken :). Dit is de onderkant van het raam met helemaal links op de foto een geboord gat voor magneet. De metalen rail is het mechanisme dat bij kiep er tegenaan botst.

Ik ga denk ik beginnen met raam er uit te nemen en recht te boren. Welke boor gebruik ik best? Echte houtboor is denk ik geen goed idee omdat daar zo'n pin op zit. En vooral hoe ver zou ik kunnen boren zonder glas te raken?

[Voor 2% gewijzigd door hcpl op 28-02-2014 10:25. Reden: typo en image fixed]

• Robsta86
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 12:39
Vraagje: Ik heb 2 "gewone" lampen die met een stekker in het stopcontact zitten. Aan de snoeren van de lampen zit nog een aan/uit schakelaar, zodat je niet steeds stekker in/uit het stopcontact hoeft te doen.

Ik zou deze lampen graag schakelen met behulp van z-wave in combinatie met Domoticz.

Nu twijfel ik alleen hoe ik dit het beste aan kan pakken? Is het handig om een soort "tussenvitting" te plaatsen? Bijvoorbeeld:

Voordeel: Uit het zicht
Nadeel: niet dimbaar? Aan/uit knop op snoer heeft dan geen functie meer dus altijd alleen via mobiel te bedienen?

Of kan ik beter een (Dimbare?) tussenstekker in het stopcontact doen? Bijvoorbeeld:

Voordeel: dimbaar
Nadeel: in het zicht.

Graag hoor ik van jullie hoe jullie dit aangepakt hebben...

• HeroS

HeroS

Domotica Nerd

Ik zie dit op de CEBIT stand van Fibaro:

Oftewel komt ondersteuning doormiddel van plugins met Netatom/Nest/etc.

• DRuw

DRuw

Er zit weer een nieuwe introductie aan te komen.. Goh, wat zou dat nou zijn??

• HeroS

HeroS

Domotica Nerd

Ziet er goed uit!

• HeroS

HeroS

Domotica Nerd

Dit is ook een mooi product:
http://estimote.com/

• HeroS

HeroS

Domotica Nerd

Deze ook algezien:

FGSW-Fibaro-Smart-Watch :P

http://tutoriels.domotiqu...art-watch-et-lili-20.html

• Femme
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 14:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hier kun je wat beter zien hoe de Fibaro Motion Sensor eruit ziet:

Zo te zien is ook dit weer een klompje goedkoop glimmend plastic zoals de Aeon Multisensor. Beats me hoe je op het idee komt om een bewegingsmelder eruit te laten zien als het oog van Sauron. Ik heb ook veel liever een plat apparaat dan een bol.

Hopelijk komt Philio binnenkort met dit ding:

• The-Source
Nieuwe 4in1 van Fibaro is aangekondigd

http://www.zwaveeurope.com/blog/?p=219

En natuurlijk de Fibaro aankondiging zelf: http://www.fibaro.com/en/the-fibaro-system/motion-sensor zij laten wel een aantal mooie opties zien :D

[Voor 29% gewijzigd door The-Source op 09-04-2014 20:43]

Mijn V&A adv.

• ET19611
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 05-07-2020
Hi,

De trigger is de timer (all days, time 12:00 en 11:55 in dit voorbeeld)

Ik heb toch maar even de moeite genomen om de afbeeldingen van de scenes up te loaden en te posten.
Dit om in detail aan te geven wat ik gedaan heb, ik zoek toch naar een oplossing, want alles uit mijn huis slopen is eigenlijk geen oplossing.
Vermoedelijk zal ik wel wat verkeerd doen.......

Groet,

ET

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 14:13
Ik heb deze blog gevolgd en zo de gegevens van mijn slimme meter toegevoegd aan mijn dashboard:

• gertjuhh
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 28-02 20:29
DRuw schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:50:
simpel overstappen gaat niet lukken vrees ik... tenzij je binnen hetzelfde merk blijft (daar hebben fabrikanten nog weleens een optie voor).
overstappen maken ze natuurlijk niet te makkelijk voor je;)
maar vanwaar de overstap eigenlijk? wat mis je?

Het is gelukt, alle devices zijn overgezet van de RazBerry naar de Z-Stick zonder alles te excluden/includen >:)

Het was een groot deel trial and error, want echt duidelijk staat het nergens beschreven... ;(
In hoofdlijnen:
1) include nieuwe controller (Z-Stick) in bestaande netwerk (RazBerry) (en niet andersom!).
2) nieuwe controller is nu slave controller, network ID is gelijk aan die van oude controller
3) transfer primary controller, nieuwe controller wordt primary, oude slave
4) exclude oude controller van "nieuwe" netwerk

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 15:58
Relevante stukje uit die nieuwsbrief (zonder NAW gegevens :P)

[Voor 11% gewijzigd door CyBeRSPiN op 11-07-2014 10:56]

• HeroS

HeroS

Domotica Nerd

Vandaag dit speeltje binnen gekregen:

Moet wel ff me bel weer bedraad maken >:)

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 14:20

Erasmo

Laadpaaljager

Ik heb een rolluik wat je handmatig bedient met een lint. Of eerder bediende, want het lint is onlangs geknapt dus het rolluik zit dicht en het lint is de kast in geslurpt ;w

Goed moment om er maar eens een buismotor in te (laten) zetten. Er is geen wcd of ander punt waarvan ik stroom kan trekken in de buurt dus het wordt een op zonne-energie:

Nu wil ik het gelijk goed aanpakken en zorgen dat het in ieder geval voorbereid is op domotica. Omdat het een draadloos luik is zal het sowieso aangestuurd worden met een afstandsbediening maar ik wil het later ook via een app kunnen bedienen en weesafhankelijk programma kunnen draaien.

Voor zover ik kan vinden zijn Velux, Harol en Bosch aanbieders van rolluiken op zonne-energie, ik ben nog aan het uitzoeken of het mogelijk is om alleen de buismotor en zonnekast af te nemen, de lamellen en geleiders zijn nog in perfecte staat.

Z wave lijkt me hier het handigst voor? Heeft iemand hier al toevallig zo'n ding op zonne-energie en wat zijn de ervaring op domoticagebied ermee?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• H00GiE
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 02-03 01:03
Ik heb het al eens eerder vermeld, maar er zijn in de tussentijd vele aanpassingen aangebracht in de software.
razberry + raspberry pi + homegenie...

En dat ziet er zo uit:

Media spelers zoals XMBC kunnen door simpele url calls (net zoals de Micasaverde VERA) lichten/gordijnen/thermostaten/etc besturen. Ik gebruik de software HomeGenie sinds een early alpha, de community is degelijk en er zijn geregeld (lees voortdurend) updates en addons (gratis) te downloaden...

Daarnaast is het mogelijk om Homegenie via LIRC infraroodsignalen te laten sturen (denk aan versterker andere signaalbron en volume regelen of de projector aan zetten...)

(ook in de taal Nederlands verkrijgbaar 8)7 )

Van de software is de source te downloaden, en dus behoorlijk "hackbaar"...
Naast de web interface is homegenie ook direct met een (simpele) api te besturen...
Zo kun je ook in de android app bijna alle aspecten gebruiken van HomeGenie.

[Voor 18% gewijzigd door H00GiE op 04-08-2014 02:44. Reden: GOT verwacht "echte" thumbnails...]

"Wat gebeurt er als ik ook dit knopje dr...."

• nielsn
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 11:04
Omdat het een huurwoning betreft ging ik er vanuit dat het met een standaard protocol zou werken welke dan weer makkelijk te integreren is.

Volgens de brochure heeft de Signo de volgende systeemcompatibiliteit: IPervoice, 2-draadssysteem, 2Voice, BitbusVOP en 4+en.

Ik zie dat de Signo met vier kabels is aangesloten, hieronder een foto van het systeem.

[Voor 47% gewijzigd door nielsn op 07-08-2014 18:36]

• Shaggie_NB
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 15:42
tcviper schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 17:47:
Ja dat kan inderdaad ook (deed ik voorheen, maar wilde es proberen als ik de pi alles liet doen), probleem was alleen dat dingen zoals gas niet juist aankomen van domoticz > fibaro, sommige dingen werken weer wel goed. Maar ik moet zeggen naar wat optimalisatie en zojuist weer update van domoticz dat het een stuk sneller is nu en zeer goed werkt met domoticz :)

Verder nog de vraag of iemand weet als je sensor hebt (contact voor deuren), domoticz ziet de sensor (onder switch) en als ik deur open doe zegt ie open en als ik deur sluit zegt ie closed dus dat is goed, maar nu wil ik dus eigenlijk dat als de lamp in de keuken nog niet aan is en het na sunset is dat ie de lamp aanmaakt als de deur open gaat (mits die al aan was). Enig idee hoe dat te realiseren? want met scene gaat dat niet zo gemakkelijk blijkbaar
Maak een virtuele schakelaar aan (in mijn geval genaamd "Donker")

Stel de timer van de schakelaar in:

Maak een "gebeurtenis" aan:

Voeg nog wel je deursensor met een AND toe....!!

Als je de lamp maar voor even aan wil zetten bij het openen van de deur kun je ook deze gebruiken:

Maar realiseer je wel, dat als je weggaat je ook de deur open doet......

Succes!

[Voor 10% gewijzigd door Shaggie_NB op 07-08-2014 18:32]

• HeroS

HeroS

Domotica Nerd

Iemand dit product al gezien:
http://littlebits.cc/cloud

Erg leuk!

[Voor 67% gewijzigd door HeroS op 08-08-2014 20:43]

• The-Source
Ik hoop van het weekend te gaan stoeien met Kinect en mijn HomeSeer installatie.
Dus gestures om scenes te triggeren. Spraak zou ook kunnen maar dat lijkt mij niks ;)
Z'n oplossing lijkt mij in ieder geval handiger dan die Fibaro pad die ik eens voorbij heb zien komen.

De plugin voor Kinect ondersteund o.a. aanwezigheid detectie (inclusief de hoeveelheid mensen)

Plaatjes zijn hotlink dus als ze niet werken laat het dan even weten zodat ik ze op tweakimg gooi.

edit: helaas door storingsdienst verplichtingen de pakketjes bezorger gemist :(

[Voor 5% gewijzigd door The-Source op 09-08-2014 11:01]

Mijn V&A adv.

Pagina: 1 2 3

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True