Domotica. Ervaringen en vragen.

Pagina: 1 ... 18 ... 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:11
Zijn er nog mensen die Homeseer gebruiken?
Ik draai dat op een zuinige server met windows 8 erop.
Tot nu toe alles wat moet werkend gekregen.

Ik vraag me wel af hoe ik mijn energie verbruik in grafieken kan krijgen?
Weet iemand of de nieuwe tussenstekkers van Fibaro werken met Homeseer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 07:11
Hier ook een Homeseer gebruiker, wacht met smart op HS3!

Kijk even op het domoticaforum.eu. Daar zijn veel Homeseer gebruikers die antwoorden hebben op je vragen!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03 22:49
Ik heb dus ook wat domotica in voorbereiding ivm een huis dat ik voor bewoning geschikt aan het maken ben. Als het goed wordt (is) vandaag of morgen mijn z-wave dakraam geplaatst.

Toen ik een paar maanden geleden voor z-wave koos (na het doorlezen van dit hele topic toen) hoopte ik dat er als ik zover was er betere plug-and-play oplossingen voor de verwarming zouden zijn. Maar ik ben weer helemaal bij met lezen en helaas, er is nog niets.

Maar dat leek me toch gek, ik ben verantwoordelijk voor onderhoud van een paar duizend woningen waaronder een hele berg grote installaties en zie overal kleppen zitten en die moeten toch op één of andere manier te sturen zijn zonder een compeet gebouwbeheersysteem?

Nu vond ik deze: http://www.domoticahouse....r-ventielklep-p-1450.html Het is onderdeel van Xcomfort van Eaton, maar als je beschrijving leest is er niets Xcomfort aan. Het is gewoon een 230V apparaat dat wordt bestuurd door een relais/dimmer en dat kan mijns inziens ook een z-wave relais/dimmer zijn. Het enige dat ik niet kan vinden is of hij onder invloed van de dimmer ook % opent of sluit. Of zie ik iets over het hoofd?

En nu nog zoiets voor mijn ventilatiekanalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krizzziz schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:04:
Hier ook een Homeseer gebruiker, wacht met smart op HS3!

Kijk even op het domoticaforum.eu. Daar zijn veel Homeseer gebruikers die antwoorden hebben op je vragen!
Niet te vergeten het homeseer forum zelf. Heel veel voorbeelden hoe je met scripts grafieken kunt maken. Gebruik zelf al heel lang HS2 maar ben wel een beetje teleurgesteld dat de upgrade naar HS3 zo veel tijd kost. Steek nu mijn energie maar in het aanpassen van mijn HSTouch interface in de woonkamer. Volgende versie die ik gemaakt hebt ziet er zo uit (Android):

Afbeeldingslocatie: http://d3j5vwomefv46c.cloudfront.net/photos/large/770767444.png?1368693444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 17:09
Ik weet niet of dit in het goede topic is, echter heb een vraag over de dimmer modules. Domme vraag waarschijnlijk: Waar plaats je die? Achter de schakeldoos? Daar is geen ruimte zoals ik kan zien.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Achter de schakelaar of bij je lamp.. zie manual?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
toastingnow schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:58:
Ik weet niet of dit in het goede topic is, echter heb een vraag over de dimmer modules. Domme vraag waarschijnlijk: Waar plaats je die? Achter de schakeldoos? Daar is geen ruimte zoals ik kan zien.
Normaal gesproken achter de schakelaar, als je dozen van 50 mm diep hebt is dit goed mogelijk met de kleine modules van bijv. Fibaro. Als je een doos van 40 mm diep hebt is het erg pielen en afhankelijk van de diepte van de schakelaar mogelijk of niet.

Alternatief is om hem in je centraaldoos te plaatsen.

Let op wat voor dimmer/lamp je hebt, als je een transformator in je lamp hebt zitten dan moet je even goed opletten.

Zie voor het aansluiten de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 17:09
Dank, ik ga even een lijst maken. Wil beginnen met de woonkamer.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:23
Ik heb een slimme meter die ik via de P1-poort met een domotica systeem wil uitlezen. Ik ben tot nu toe maar een paar systemen tegengekomen die dit ondersteunen:
- Homewizard
- Vera met ZWave

Iemand nog andere suggesties die ik over het hoofd heb gezien?

Toegevoegd: Ik lees nu de P1-poort al uit via mijn Synology NAS, maar ik wil mijn slimme meter integreren in een Domotica systeem dat ik wil aanschaffen.

[ Voor 43% gewijzigd door aard01 op 20-05-2013 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 22:08
^ zie hier voor een homeseer variant of hier als python script.
En daarnaast nog talrijke opties te vinden om die poort uit te lezen.
Als je zelf niet handig bent met scripten dan zou ik naar een platform kijken waarbij iemand het al voor je heeft gedaan. En daarnaast niet geheel onbelangrijk is de kostprijs van de modules waarmee je later wilt uitbreiden.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:10

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Wellicht een domme vraag maar ik ben nav het filmpje op de frontpage me eens wat in domotica gaan verdiepen. Ik heb nu zelf een Elro setje met 3 schakelaars en afstandsbediening uit de bouwmarkt; weet iemand via welk systeem er wordt verzonden & ontvangen? Is dit WiFi of infrarood of ... ? Mij lijkt het eigenlijk best cool om hier gewoon een appje voor te schrijven dat je het op de mobiel via WiFi bestuurt. Is dat theoretisch ook mogelijk of stel ik hier een heel rare vraag mee?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

DeNachtwacht schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:16:
Wellicht een domme vraag maar ik ben nav het filmpje op de frontpage me eens wat in domotica gaan verdiepen. Ik heb nu zelf een Elro setje met 3 schakelaars en afstandsbediening uit de bouwmarkt; weet iemand via welk systeem er wordt verzonden & ontvangen? Is dit WiFi of infrarood of ... ? Mij lijkt het eigenlijk best cool om hier gewoon een appje voor te schrijven dat je het op de mobiel via WiFi bestuurt. Is dat theoretisch ook mogelijk of stel ik hier een heel rare vraag mee?
Dit gaat over 433Mhz, is te vangen met bijvoorbeeld RFXcom om vervolgens mee te kunnen doen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Nou het is gewoon RF en zeer waarschijnlijk 433MHz met een RFXCom transceiver zou je met een pc het kunnen aansturen.

^ zoals hierboven ook word gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
Ik heb ook een vraag over dimmermodules.

Als ik deze achter de schakelaar zet, kan ik de lamp dan ook nog met de hand dimmen of kan ik dan alleen de lamp nog aan en uit doen met de schakelaar? Als ik de documentatie van klikaanklikuit bekijk kan ik niet dimmen, alleen schakelen, maar is er een fabrikaat waarbij ik wel met de hand kan dimmen of is dit technisch niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
Op zoek naar niet al te dure motoren voor in mijn Roman Shades kom ik uit op het chinese Raex (raexmotor.com). Deze heeft kleine motoren (doorsnede 24mm) die mooi in mijn Luxaflex balk van de Roman shades passen.

Ik kan alleen geen importeur in Nederland vinden van dit spul?

Iemand een idee of wellicht een ander fabrikaat (geen Somfy $$$).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
aard01 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:22:
Ik heb ook een vraag over dimmermodules.

Als ik deze achter de schakelaar zet, kan ik de lamp dan ook nog met de hand dimmen of kan ik dan alleen de lamp nog aan en uit doen met de schakelaar? Als ik de documentatie van klikaanklikuit bekijk kan ik niet dimmen, alleen schakelen, maar is er een fabrikaat waarbij ik wel met de hand kan dimmen of is dit technisch niet mogelijk?
Als je nou eerst vermeld welke dimmer je denkt te gaan gebruiken. Dan is het makkelijker er op te antwoorden.
Meestal is een tast/ puls schakelaar nodig om het goed te kunnen bedienen met je huidige serie schakelmateriaal. Dit omdat je anders geen verschil hebt tussen aan/uit zetten (kort pulsje) of dimmer (langere puls)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 21:56

RMX

aard01 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 22:09:
Iemand nog andere suggesties die ik over het hoofd heb gezien?
Waarom koop je geen Plugwise P1 Slim module. Deze koppel je aan je slimme meter, en dan kun je via HTTP requests vast wel het eea uitlezen?
Althans, dat ben ik van plan. Heb hem al binnen, maar moet nog aan de slag gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@aard01

RAEX wordt geleverd door http://www.beckermotors.co.uk/ en levert naar NL
Wordt door domoticz en RFXtrx433 ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:44
Weet iemand hier toevallig welke oplossingen er op dit moment fatsoenlijk te krijgen zijn die wel via het electriciteitsnetwerk werken en dus niet draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
Net gestart met z-wave icm domotiga (domotiga.nl). Werkt mooi icm een Fibaro dimmer en Z2 stick. Nu wil ik graag voor mijn woonkamerlamp ook z-wave gaan gebruiken, maar deze heeft een schuifdimmer. Het enige alternatief welke ik op dit moment heb gevonden is een Qees dimmer welke de bestaande dimmer dan vervangt, maar dan praat je al snel over 77 euro ofzo. Zit wel ook energie meter bij, echter dus best wel prijzig. Heeft iemand ervaring met deze dimmer, of een ander alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:10

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

The-Source schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:42:
Nou het is gewoon RF en zeer waarschijnlijk 433MHz met een RFXCom transceiver zou je met een pc het kunnen aansturen.

^ zoals hierboven ook word gezegd
Er is dus geen mogelijkheid dat te doen via een mobiele telefoon app? Bijv. door het aan te sluiten op je router? Lijkt mij wel een ideale deal.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Je hebt naast die transceiver en PC/laptop nodig om met die transceiver te communiceren. En je telefoon zou dan weer met PC kunnen babbelen maar rechtstreeks over wifi dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 12:57
Ik ben sinds een poosje wat dingen aan het uitzoeken om het een en ander te automatiseren en uit te lezen in mn nieuwe appartement. Tot nu toe ben ik nog niet veel verder gekomen dan het aanschaffen van een Roomba 780.. :p

Nu heb ik een paar wensen, maar kan nog erg moeilijk uitvinden met welke basis ik daarvoor het beste kan beginnen..

Mn wensen (geen eisen dus) zijn:
- Uitlezen van mn slimme energiemeter
- Uitlezen van goedkope 433Mhz apparaten (zoals weerstation)
- Aansturen van goedkope 433Mhz apparaten (zoals KaKu)
- Aansturen van zo veel mogelijk verschillende standaarden (z-wave, philips lampen (hue/living colors), etc)
- Aansturen van infra rood (Roomba)
- Interface die te bedienen is via Windows en Android (of webbased)
- Een systeem dat actief ontwikkeld wordt en een goede basis voor de toekomst lijkt..
- Het mag een enkel software systeem zijn (wat ik op een servertje kan draaien) of een kant en klare appliance..

Best wel wat of niet?? Haha. Ben wel benieuwd of mensen met deze zelfde wensen hebben gezeten en nu een mooie oplossing gevonden hebben?

Ondertussen blijf ik in de diverse topics mee lezen. Vooral Domoticz hou ik in de gaten..

Thanx..

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:04

HeroS

SmartHome Nerd

Kijk eens naar www.zipato.com

Kan niet nog maar wel op andere manieren

Moet op termijn wel mogelijk zijn.

Kan binnenkort met module

- Aansturen van zo veel mogelijk verschillende standaarden (z-wave, philips lampen (hue/living colors), etc)
Z-wave > ja. Hue nog niet maar ondersteuning Zigbee is er wel via module

Er is wel een z-wave naar infra rood en wordt ondersteund maar of je hier je Roomba mee kunt aansturen geen idee. http://www.ezhome.nl/zwav...ave-naar-ir-extender.html

Yup kan

- Een systeem dat actief ontwikkeld wordt en een goede basis voor de toekomst lijkt..
Dat is altijd nog maar de vraag.

- Het mag een enkel software systeem zijn (wat ik op een servertje kan draaien) of een kant en klare appliance..
Kant en klare met wat maatwerk mogelijk.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:04

Tim Schuhmacher

abasios

Misschien wel interessant om hier eens te laten zien.

Sinds een tijdje heb ik een gordijnen op een elektrisch railsysteem van Forest Shuttle met z-wave ondersteuning. In eerste instantie gebruikte ik een losse TZ3300 afstandsbediening om de gordijnen open en dicht te doen. Nu heb ik een Vera Lite gekocht en de gordijnen hier in ge-include. Hiermee is de afstandsbediening even niet te gebruiken. Ik moet nog verder uitzoeken hoe ik de afstandsbediening met de Vera kan koppelen.

Via de Android app AutHomationHD kan ik de gordijnen nu openen en sluiten en ook gedeeltelijk open zetten.

De volgende stap was om eens wat leuks met mijn Raspberry Pi te doen. Daar heb ik een image met SiriProxy opgezet. En nu kan ik met Siri mijn gordijnen bedienen.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=HHBVgd3yN7g]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 07:11
Tim Schuhmacher schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:18:
Misschien wel interessant om hier eens te laten zien.

Sinds een tijdje heb ik een gordijnen op een elektrisch railsysteem van Forest Shuttle met z-wave ondersteuning. In eerste instantie gebruikte ik een losse TZ3300 afstandsbediening om de gordijnen open en dicht te doen. Nu heb ik een Vera Lite gekocht en de gordijnen hier in ge-include. Hiermee is de afstandsbediening even niet te gebruiken. Ik moet nog verder uitzoeken hoe ik de afstandsbediening met de Vera kan koppelen.

Via de Android app AutHomationHD kan ik de gordijnen nu openen en sluiten en ook gedeeltelijk open zetten.

De volgende stap was om eens wat leuks met mijn Raspberry Pi te doen. Daar heb ik een image met SiriProxy opgezet. En nu kan ik met Siri mijn gordijnen bedienen.

[video]
keurig! Mooi projectje. Vind het jammer dat de gordijnsystemen toch altijd nog wel redelijk geprijsd zijn. Nodig iets minder uit om mee te experimenteren. Moet je het systeem nou anders ophangen dan dat je daar "gewone" gordijnrails hebt hangen?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Ophangen is niet heel anders dan een ander willekeurig railsysteem. Je koopt de motor en rails wel samen. Toen de eerste ontvanger niet werkte en tijdelijk mijn gordijnen aan een normaal rail moesten hangen, werd er een heel ander rail aan het plafond geboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 12:57
HeroS schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 20:22:
Kijk eens naar www.zipato.com

Kan niet nog maar wel op andere manieren

Moet op termijn wel mogelijk zijn.

Kan binnenkort met module

Z-wave > ja. Hue nog niet maar ondersteuning Zigbee is er wel via module

Er is wel een z-wave naar infra rood en wordt ondersteund maar of je hier je Roomba mee kunt aansturen geen idee. http://www.ezhome.nl/zwav...ave-naar-ir-extender.html

Yup kan

Dat is altijd nog maar de vraag.

Kant en klare met wat maatwerk mogelijk.
Bedankt voor je reactie. Helaas lees ik nog veel 'op termijn', 'binnenkort' en 'nog niet'.. haha.. :P

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

hoho en 'nog maar de vraag' :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:02
McVirusS schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:31:
Temperatuur kan je ook meten met van die weerstation sensors. Die koop je voor iets meer dan tientje en doen ook luchtvochtigheid meten. Werken ook op 433 MHz en dan krijg je gewoon nette behuizing en terugmelding van batterijstatus bijvoorbeeld. Ik heb die dingen met zo'n rfxcom transceiver aan mijn Vera Lite gekoppeld.
Welke weerstationsensors zijn daarvoor geschikt en waar koop je die? Ik heb deze gevonden, maar hij heeft maar 3 kanalen, terwijl ik er een stuk of 8 wil aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:29
-Paul- schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:13:
[...]

Welke weerstationsensors zijn daarvoor geschikt en waar koop je die? Ik heb deze gevonden, maar hij heeft maar 3 kanalen, terwijl ik er een stuk of 8 wil aansluiten.
Dat ie maar 3 kanalen heeft maakt niet uit. Rfxcom herkent ze toch apart omdat ze elk een eigen id sturen.
Dus 8 lukt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:50
Yihaaa schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 23:29:
[...]

Dat ie maar 3 kanalen heeft maakt niet uit. Rfxcom herkent ze toch apart omdat ze elk een eigen id sturen.
Dus 8 lukt gewoon.
Bij bepaalde sensoren werken ze met anti-collision, wat niet meer inhoudt dan dat ze bij elke reset een even andere tijd voor verzenden signaal gebruiken. Vaak merk je niets van deze collisions(laat er eens 5 op een dag uitvallen op interval van 20-30s per 'puls').
Ik heb zelf 8x oregon sensors en geen problemen ondervonden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:58
Ik zou de lichtpunten van een klassieke installatie willen sturen via z-wave en mijn bestaande schakelaars behouden. Ik heb verschillende micro inbouw modules gezien hiervoor, maar heb na het lezen van de meestal te beknopte handleiding heb ik toch nog enkele vragen:
1) Kan dit werken met een wisselschakeling/hotelschakeling en klasieke lichtknoppen?
2) Kan de verlichting onafhankelijk via de bestaande lichtknoppen blijven werken (waar deze module tussen zit), of moet deze werking ook geprogrammeerd worden in de z-wave controller?
3) Bestaat er een mogelijkheid om de status van de verlichting (licht aan/uit) uit te lezen als deze via de lichtknoppen geschakeld is (om visualisatie te maken waar de lichten branden)?
4) Als men via de lichtknop het licht aan heeft geschakeld, is dit dan uit te schakelen via de z-wave controller zonder de fysieke lichtknop terug in uit positie te moeten schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Wat voor een controller ga je gebruiken?

1) Kan dit werken met een wisselschakeling/hotelschakeling en klasieke lichtknoppen?
Ja, dat kan: zie : http://www.ihomeautomate....eview-highlights/?lang=nl

2) Kan de verlichting onafhankelijk via de bestaande lichtknoppen blijven werken (waar deze module tussen zit), of moet deze werking ook geprogrammeerd worden in de z-wave controller?
Onafhankelijk natuurlijk niet aangezien je op een status op je systeem te zien krijgt. Maar je kunt het geheel ook blijven bedienen zonder je controller.

3) Bestaat er een mogelijkheid om de status van de verlichting (licht aan/uit) uit te lezen als deze via de lichtknoppen geschakeld is (om visualisatie te maken waar de lichten branden)?
Je ziet op mobiel via een app en op het dashboard dat iets aan/uit staat (zowel schakeling wandschakelaar als via app/controller). Het is wel mogelijk om de status ook ergens anders heen te sturen. Dit is wel afhankelijk van de controller.

4) Als men via de lichtknop het licht aan heeft geschakeld, is dit dan uit te schakelen via de z-wave controller zonder de fysieke lichtknop terug in uit positie te moeten schakelen?
Ja, dat maakt niet uit. Dus ik doe hem uit met de hand via de wandschakelaar en dan weer aan via de app. En andersom ook natuurlijk. Uiteraard wel goed aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Voor puntje 2 ben ik het niet helemaal met je eens, althans, niet voor mijn Fibaro-dimmers i.c.m. de Zipabox in ieder geval. Wanneer ik de Fibaro's rechtstreeks uit de doos aansluit laten ze zich prima sturen via de wandknop zonder dat de Zipabox erbij zit.

Wanneer ik ze met de Zipabox heb gepaired en hij om wat voor reden dan ook niet online is, dan merk ik dat de verlichting zich vaak veel lastiger laat bedienen. In of uitschakelen gaat dan wel, maar met heel veel pijn en moeite.

Wellicht ergens een setting, maar tot op heden kan ik niet onderschrijven dat de dimmers ook daadwerkelijk probleemloos stand-alone kunnen draaien. Voor nood (controller is een keer uit of weet ik veel), voldoet het echter wel, je kunt wel verlichting krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:58
Bedankt voor de snelle reactie. De bedoeling is om de volgende situaties aan te kunnen:
- alles-aan (bij bv alarm) & alles-uit (verlaten woning) schakeling
- visueel overzicht van welke verlichting waar nog aanstaat
- automatisering verlichting via rules en bediening via app/www
- indien controller offline of defect, nog kunnen terugvallen op klassieke systeem
Uitbreidingen die ik graag nog in de toekomst zou willen doen:
- koppeling van rook/water/gas melders aan het systeem
- koppeling van alarmcentrale
- schakelen van stopcontacten
- uitlezen van elektriciteitsverbruik

Nog geen idee voor welke controller of modules ik zou moeten gaan. Suggesties zijn altijd welkom.
Vraag me verder af of er een soort IN/OUT z-wave module bestaat. Ik denk hier bijvoorbeeld aan het doorsturen van de toestand van een standalone alarmcentrale of het aansturen van een elektrisch deurslot. Liefst iets met een hoop I/O poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Alles kan wel wat je opnoemt. Uiteraard soms via omwegen.

Input/output:
http://www.fibaro.com/fil...20FGBS321%20v12%20ENG.pdf

Alarm centrale kan ook aan zipato gekoppeld worden (ligt aan het type).

Controler is afhankelijk hoeveel je zelf wilt doen en wat je wilt uitgeven. Lees dit forum door :)

Heb zelf een Zipabox (www.zipato.com) bevalt me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
...en als je van een beetje hobby-en houdt en flexibel wilt zijn in je aansturing, ligt een Vera wellicht voor de hand www.micasaverde.com...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomfyTaHoma
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-11-2020

SomfyTaHoma

Bedrijfsaccount SomfyTaHoma
knipjammerreclame

[ Voor 97% gewijzigd door teacher op 13-06-2013 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guide
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 12:31
Volgens mij geeft deze module alleen de status van de input door. De output wordt intern geschakeld door de input en kan niet via een controller bestuurd worden.

"... it has two low-voltage inputs (which can attach to a single alarm sensor with tamper detection, or to two parametric alarm sensors), and a pair of output relays which connect towards the alarm panel and whose output state mirrors the corresponding input."

Ik zoek een module met minimaal 1 input en 2 outputs, waarbij ik de output via een controller (Vera Lite) kan besturen. De FGS221 komt hier denk ik het dichts bij, maar liever heb ik iets dat werkt op een lage spanning.

[ Voor 45% gewijzigd door The Guide op 15-06-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Klopt inderdaad!

Fibaro komt met een 0-10V regelaar misschien kun je hier wat mee. Kan alleen nog wel ff gaan duren denk ik. Men zegt 3de kwartaal dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Zie dat de http://smartthings.com/ website aangevuldt is met nieuwe info.

Check vooral ook even de 3 videos (in action) op de home.

Very nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzmerlin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-09 14:33
Heel interessant! Bedankt voor de link. Ik ga deze in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:53
Ik lees veel over de RFXtrx433, welke de FTDI com-driver gebruikt. Als ik slechts 'domme' signalen naar KaKu-schakelaars wil sturen (dus geen datacommunicatie zoals Z-Wave), dan zou een 433Mhz zender/ontvanger op een FTDI breakout board moeten volstaan? Maar welke software is hier het meest geschikt voor? Zou dit kunnen werken met software zoals Domoticz of Domotiga?

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deus4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2023
Hey,

Als nieuwkomer op het gebied van domotica, ben ik aan het inventariseren wat de mogelijkheden zijn. Mijn interesse gaat vooral uit naar z-wave of zijn open-source equivalent Zigbee (geen x10). Helaas lijkt voor deze laatste relatief weinig hardware binnen europa verkrijgbaar te zijn.
Twee van de meer populaire producten binnen dit topic lijken de zipabox en de HC2 van Fibaro. Persoonlijk vind ik de interface van Fibaro bijzonder mooi. Behalve het heftige prijskaartje van de HC2, vind ik als groot nadeel dat dit een extern apparaat is. Ik zou veel liever mijn home automation laten organiseren door mijn linux server, die tevens dienst doet als data server en home cinema. Ik heb een hekel aan allerlei externe kastjes, zoals een dvd speler, een home cinema zoals de popcorn hour, een losse radio etc. Liever integreer ik dit alles op één server die netjes ergens staat verstopt in de meterkast. Het lijkt prima mogelijk te zijn om bijvoorbeeld een z-wave USB transceiver aan te schaffen voor minder dan 50,-. Wat is jullie ervaring met het draaien van domotica software op een eigen server middels bijv een z-wave tranceiver? Welke software kunnen jullie aanbevelen?
Persoonlijk zie ik een linux server met xmbc als een volwaardig, en professioneel ogend alternatief voor een externe media server. Echter, op het gebied van domotica lijk ik niet echt een een soortgelijke oplossing te vinden die volledig draait op een eigen linux server. Er bestaan wel wat projectjes, maar die zijn vaak klein, ondersteunen weinig hardware, zien er niet erg aantrekkelijk uit, of worden feitelijk maar door één persoon ontwikkeld.
Ik heb even gekeken naar het open-zwave project. Dit project is voornamelijk ontstaan dmv reverse engeneering. Helaas betekent dit ook dat een aantal features van verschillende apparaten (nog) niet ondersteund zijn. Liever zou ik niet tegen dit soort beperkingen aanlopen.

Ik ben heel benieuwd naar jullie aanbevelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:29
wilde het net ook al voorstellen.
Draai nu al ca. 6 maanden en ben erg enthousiast. Zit ook veel ontwikkeling in en open-source.
Erg positief (in mijn geval).
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deus4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2023
jazeker :) Dat ziet er een veel belovend systeem uit, maar het ondersteunt helaas geen z-wave of Zigbee, maar werkt met een RFXtrx433 433.92MHz transceiver. Vandaar dat ik het ook niet in mijn post had vermeld. Zodra dat systeem z-wave of Zigbee ondersteunt wordt het zeker een interessante kandidaat.

edit: Het staat niet in de manual van Domoticz, maar er lijkt support te komen voor z-wave: http://sourceforge.net/p/...s/thread/a7daa4a2/?page=0
Nadeel: dit is voor een razberry, niet voor een standaard linux server met z-wave usb transceiver ;( Hopelijk volgt dit in de toekomst. Zeker gezien dit project, en dan met name de grafiekjes, er zeer gelikt uit zien!

[ Voor 28% gewijzigd door deus4 op 24-06-2013 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

rgbw-controller van Fibaro is uit!
http://www.fibaro.com/en/the-fibaro-system/rgbw-controller

Zie ook hier:
http://forum.fibaro.com/viewtopic.php?t=2041

Zeer gaaf!

Gaat rond de 60 euro kosten.

[ Voor 37% gewijzigd door HeroS op 25-06-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Eerst zien... Fibaro kennende komen er eerst 50 naar Nederland en dan 4 maanden niets...
Maarre heb jij nog iets gehoord van de zipadoos fw upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Inderdaad maar ze hebben wel geleerd van hun fouten en ze hebben hun productie capaciteit uitgebreid.
Dus wie weet.

Ik doe geen uitspraken meer over de firmware upgrades van Zipato :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:26
Ziet er gaaf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb al een tijdje de Horstmann HRT4-ZW en ASR-ZW combi succesvol in gebruik. Hierbij communiceerden de thermostaat en de receiver enkel met elkaar (dus zonder gebruik van een extra controller).

Nu ben ik beiden deel aan het maken van mijn nieuwe Z-Wave netwerk (met een Vera Lite controller). Ik kan de thermostaat heel makkelijk opnemen in dit netwerk, maar ik krijg de receiver (ASR-ZW) met geen enkele mogelijkheid weer in de 'network mode' . Ik heb de receiver al tijdelijk losgekoppeld van de stroom en de network button '>||<' al een tiental keren voor korte - en lange periode ingedrukt, maar het kastje weigert om het Z-Wave - / Netwerk lampje aan te laten springen of te laten knipperen. De aan- en uit knoppen werken wel prima.

Weet iemand een oplossing? Wellicht een truc om deze receiver een factory reset uit te laten voeren? Of zou het toch defect kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Die Fibaro RGBW is nice. Echter de getoonde mogelijkheden gaan natuurlijk best in de papieren zitten. Nog ff daar en daar wat sensoren etc. Maar het blijft wel erg cool spul. Ben inderdaad benieuwd wanneer de levering daadwerkelijk start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

De RGB modules komen eind Q3/begin Q4 volgens Fibaro... maargoed, daar zijn ze gemiddels ook nog wel eens te positief mee..
Voorlopig in ieder geval dus nog geen rekening mee houden.

@scorpion, heb je de manual?
Er was een verhaal met dit ding qua volgorde van inclusion... volgens mij was het eerst aller eruit (hrt4 en asr) en vervolgens beiden los van elkaar toevoegen aan de vera en in de vera combineren... dacht ik...
EDIT: check dit ff: http://wiki.zwaveeurope.c...le=Horstmann_HRT4_in_Vera

[ Voor 47% gewijzigd door DRuw op 28-06-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Ik lees op forum van Fibaro (en wat andere websites) dat hij volgende week beschikbaar is.

Maargoed ik hou er ook geen rekening mee maar wil er alvast al wel 2 aub :)

Zie al voor me dat ik een fimpje ga kijken en dat hij dan aan de hand van de film een mooie kleur zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Een ambilicht-kamer hehehe:)
Je kunt ze proberen te bestellen zodra ze op een van de webshops opduiken en dan hopen dat je een voorloopmodel hebt... de "echte" productie komt altijd wat trager op gang (understatement).
Ik zou dit alleen doen als je een HC2 hebt voor het geval ze de software aanpassen en je het ding moet updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Heb geen HC2 maar een Zipato dus gaat sowieso nog wel even duren denk ik voor dat hun dat ding volledig ondersteunen :)

Kan ik vast sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Breng me niet op een idee met dat ambilight..... ;-)
Je kan bv bij domotica-shop wel al preorder doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Tuurlijk.. zou ik ze ook even vragen om een levertijd...
Pre-order is leuk voor bedrijven... gratis geld;)
Pre-order en achteraf betalen kom ik niet vaak tegen...
Als ze nou eens met die PIR aan de gang gingen... eindelijk een alternatief op de aeon labs (niet dat daar echt iets mee mis is maar het is mooi om een alternatief te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
DRuw schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:32:
@scorpion, heb je de manual?
Er was een verhaal met dit ding qua volgorde van inclusion... volgens mij was het eerst aller eruit (hrt4 en asr) en vervolgens beiden los van elkaar toevoegen aan de vera en in de vera combineren... dacht ik...
EDIT: check dit ff: http://wiki.zwaveeurope.c...le=Horstmann_HRT4_in_Vera
Thanks voor de tip! Ik heb uiteindelijk bij sales@horstmann.co.uk om hulp gevraagd. Vanuit daar kwamen al snel de gebruikershandleidingen terug. Deze waren wat uitgebreider dan degene die nu op internet te vinden zijn en bevatte ook de manier waarop je de receiver kunt excluden als deze eerst deel heeft uitgemaakt van een ander Z-Wave netwerk. Dit verliep zonder problemen en daarna kon ik hem weer includen. Vervolgens heb ik ze beiden in de Vera Lite onderdeel gemaakt van dezelfde group (zoals beschreven in jouw link), zodat ze nu weer onderling communiceren en de Vera Lite alleen de doeltemperatuur in de thermostaat aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
^ ik heb als eerste het op het mcv forum gepost en tevens op in het domotica topic. Veel duidelijker dan dat kan het niet worden. Het juist aanmelden is echt niet moeilijk als je maar de stappen goed doorloopt of de boel een reset geeft en dan de stappen doet ( Reset heb ik ook daar vermeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H00GiE
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-09 11:19
Ik ben recentelijk overgestapt op een Raspberry Pi met een razberry opprik kaart (gpio) en heb nu een paar weken oude Aeon Labs Z-Stick S2 over. iemand interesse?
V&A aangeboden: Bijna nieuwe USB Zwave Controller (AeonLabs Z-Stick versie 2)

"Wat gebeurt er als ik ook dit knopje dr...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
@Homer1983 Wat zijn je ervaringen met de Raspberry Pi en opprik kaart? Wat draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H00GiE
Ik draai HomeGenie, een van de (voor mij) meest bruikbare opensource HomeAutomation pakketjes.
https://sourceforge.net/projects/homegenie/
ik ben nu zelf betrokken in de ontwikkeling van HomeGenie, en dan met name voor de Qt interface om op de raspi zelf (met een kleine touchscreen) een soort van opensource "eneco toon" te bouwen.
(QT4.7/QT5 / openGL ES / wayland weston)

Het kaartje werkt prettig: reageert snel, het bereik van het kaartje is prima, de firmware is simpelweg bijna identiek aan de meeste USB ZWave sticks (vandaar ook dat ik mijn Z-Stick verkoop) en is gebaseerd op de Sigma Designs Serial API SDK (Versie 4.54)

Alleen is dan wel de backup en recovery functie aangepast (toegevoegd) ook voor de netwerk topologie. er is een grotere node info frame (20 Command Classes) voor onderandere de nieuwe RGB ledstrip controller of de 2x 1.5kw relais van fibaro. Een ge-optimaliseerde wachtrij toepassing, voor als er (te) veel commando's tegelijk gegeven worden. Firmware kan worden opgewaardeerd vanuit de Raspi, ook in een productie omgeving (live omgeving). en als laatste voor de zwave knoppen en sensoren die op batterijen werken is er een verbeterde wakeup functie, die batterijbesparend werkt.

Er is een nieuwe firmware in maart uitgebracht, die ook de aanmelding van ZWave sloten op een veilige mannier kan voltooien.

Het geheel (Raspberry Pi, USB WLAN, raZberry, Raspbian PI wheezy (debian 7 voor raspberry pi) en homegenie) doet niet onder voor bijvoorbeeld een MiCasaVerde Vera. zeker niet als je bedenkt dat de software nog geheel in beta is. En omdat je de RaZberry gebruikt IN de Raspi, kun je behoorlijk normaal door huis lopen met een noodstroom-usb-lader-dingetje van bijvoorbeeld duracell of de BlackBerry ACC-50256-201 (spare battery pack voor BlackBerry Z10 smartphone) en de raspi in de hand. Binnenkort ga ik zelf wat experimenteren om de gpio te gebruiken voor in elk geval één hardware knop die ik wil programmeren om de raZberry in "associate mode" te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Zo zeg,dat klinkt erg interessant. Vooral voor onde randere de nieuwe RGB ledstrip controller of de 2x 1.5kw relais van fibaro! Komt er bv ook nog rfxcom support voor bv KAKU devices te kunnen aansturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H00GiE
Als er een duidelijke API is (die goed is gedocumenteerd) dan moet dat inderdaad wel te doen zijn.
X10, Zigbee en W800RF32 RF zijn ook al toegevoegd op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Kijk maar eens op rfxcom.com. Veel mensen gebruiken de usbtransceiver rfxtrx433. Ik gebruik bv op dit moment domotiga met zo'n transceiver en daarnaast een usb zwave stick op een cubieboard (cubieboard.org). Echter zoek nog goede webinterface support voor bediening vanaf tablet of telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H00GiE
Ik zal dit idee eens opgooien, ik zie dat de usb versie eigenlijk niets verschilt van een zwave usb stick: hex codes naar serieel sturen... of heb ik dat weer helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Het is een usb-serial adapter en dat lijkt er voor mij wel op, maar ik ben er niet zo in thuis. Wat wordt er eigenlijk gebruikt om de gegevens en configuratie te bewaren?

[ Voor 28% gewijzigd door kasteleman op 05-07-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H00GiE
RaZberry:
Sigma Designs ZM3102 Z-Wave transceiver SOC.
8051 micro controller.
32KB Serial EERPOM that stores the network data.

HomeGenie:
XML file storage
JSON API

[ Voor 13% gewijzigd door H00GiE op 07-07-2013 06:00 . Reden: Home Genie opslag er ook even bijgezet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Handleiding van de Fibaro RGBW controller is beschikbaar:

http://www.fibaro.com/man...Controller-en-2.1-2.3.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
@Homer1983: jammers dat ik mono niet krijg draaien op mijn cubieboard anders had ik zeker wel eens geprobeerd. Krijg nl mini-arm.h:23:2: error: #error "hardfp-abi not yet supported." :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Lokale bediening met 4schakelaars... dat moet toch makkelijker kunnen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Leuk die Fibaro RGBW module. Ik heb hier in huis 13 schakelaars en een Home Center 2 van Fibaro, plus op 3 plaatsen RGBW led strips met controllers die via WiFi te bedienen zijn met een app. Maar nu zou ik dus het liefst die controllers vervangen door de Fibaro modules.

Wat is nu het geval: het liefst bouw je die module in achter je lichtschakelaar, maar daar komt normaal gesproken 230V aan, niet 12 of 24.

Ik heb bijvoorbeeld op de badkamer een 230V draad die via een schakelaar naar een voorzetwand loopt. Daar zit een stopcontact en die wordt dus geschakeld. Aan dat stopcontact zit een 24V adapter, die op zijn beurt de led controller voedt. Aan de controller hangt de led strip.

Wat moet ik dan doen als ik de Fibaro module wil gebruiken? Ik denk zelf dat ik dan de 230V naar het stopcontact moet laten doorlopen, de adapter daarop aansluiten en de 24V uitvoer door dezelfde buis terug naar de lichtschakelaar en vervolgens daar de Fibaro module aansluiten. De wandschakelaar zit dan weer op de Fibaro. Maar dan moet ik dus 4(!!) lichtschakelaars maken?

Ik wil eigenlijk gewoon 1 lichtschakelaar om de led strip aan/uit te schakelen. Als ik de kleur wil veranderen, doe ik dat wel met de iPhone/iPad.

Misschien volstaat het dan ook wel om simpelweg de Fibaro module in plaats van mijn huidige controller te plaatsen. Dus dan krijgt de module pas stroom als ik de lichtschakelaar omzet. Ik ben benieuwd of de module nog wel gewoon blijft werken, dus dat 'ie herkend wordt door de HC2 zodra ik de lichtschakelaar omzet.

edit:

In other news: de Fibaro iPad app is gisteren ingediend bij Apple! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Dat zat ik me ook af te vragen.

Maar kun je de 4 draden niet gewoon bij elkaar bundelen? en dan aan 1 schakelaar hangen? Het gaat er neem ik aan om of de stroom wel of niet onderbroken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Dat kan, maar dat kun je blijkbaar ook via een instelling bereiken. Ik lees net dit:
Fibaro RGBW Controller has 4 controllable inputs I1-I4, configured
by default to work with push buttons. Each input controls
designated channel, i.e.:
- I1 controls R channel.
- I2 controls G channel.
- I3 controls B channel.
- I4 controls W channel.
Controlling I1-I4 inputs is achieved by connecting ground wire
(GND) to specified channel (see scheme).
Further, parameter's 14 settings allow for following type of manual
control:
1) NORMAL mode - controlling output assigned to given input
terminal. In this setting outputs will be controlled independently
from one another, e.g. allowing for free adjusting each colours
saturation. Double click will set a given channel's saturation to
100%. This operating mode works with momentary and toggle
switches.
2) BRIGHTNESS mode - all outputs are controlled together, i.e.
one switch controls brightness of all channels at the same time.
This operating mode works with momentary and toggle switches.
3) RAINBOW mode - 3. mode - all outputs are controlled together
giving a transition of full colours spectrum. RAINBOW mode works
with momentary switches only.
Dat zou kunnen werken... ik maak eruit op dat de helderheid terug naar de vorige instelling gaat als je inschakelt (aangezien dubbelklik 100% doet). Hmm, interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Wat voor een ledstrips heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Verschillende:
- RGB + Warm Wit, 60 leds per meter (30xRGB+30xWW) 5,90m 12V
- RGB + Warm Wit, 120 leds per meter (60xRGB+60xWW) 2,50m 24V
- RGB + Warm Wit, 120 leds per meter (60xRGB+60xWW) 2,60m + 2,20m 24V

De eerste in de woonkamer, de 2e in het toilet en de derde op de badkamer.

Ik kan eigenlijk nergens eenvoudig de Fibaro module inbouwen. Overal zal ik draden moeten trekken om de 12/24V terug te krijgen bij de wandschakelaar en om de RGBW en 12/24V draden vanaf de module weer bij de ledstrip te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

volgens mij heb je per kleur een schakelaar maar wit is een aparte.
als je dan een schakelaar op wit hebt kun je wit apart aanzetten lokaal en via een app oid de kleurinstellingen doen (moet je wel eerst wit uitzetten want hij zal hem niet overrulen gok ik..)
maar inderdaad, hij werkt vanaf je trafo zie ik en de 220 (en dus je schakelaar) blijft ergens anders zitten in 99 van de 100 gevallen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Zou je zoiets er dan tussen moeten zetten?
http://www.led-konzept.de/RGB-DMX-Wandcontroller
Wel een beetje prijzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

die heb je in nederland ook voor ongeveer 30 euro (bijna dezelfde) maar ik denk niet dat dat gaat werken met een module, het is geen aan/uit als output volgens mij en dat heeft de module wel nodig zo te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Der staat in de hanleiding ook nog een schema met een soort van draaiknop meen ik. Waar is die dan voor? Trouwens waar kan ik de schakelaar in nederland dan vinden? Waarschijnlijk heb ik dan het verkeerde zoekwoord gehanteerd..... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dshop
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-10-2021
rb338 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:03:
Dat kan, maar dat kun je blijkbaar ook via een instelling bereiken. Ik lees net dit:

[...]

Dat zou kunnen werken... ik maak eruit op dat de helderheid terug naar de vorige instelling gaat als je inschakelt (aangezien dubbelklik 100% doet). Hmm, interessant.
De RGBW instellen zonder HC2 ? zie hier het document. > link voor de parameters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

als je die nou ff naar zipato & micasaverde stuurt;).....
@kasteleman: dat zou inderdaad dus kunne: dat is een potmetertje die 0-10 verdeelt per kanaal maar dat is dus afhankelijk volgens mij van de output van de schakelaar...
Wel geinig om te proberen.
Ik moet toevallig binnenkort een badkamerverlichtingsprojectje doen met rgbleds en was die wandcontroller van plan te nemen.
Toch eens kijken of ik die module ertussen kan zetten.
(heeft geen zin om op mij te wachten, ik heb meerdere projectjes die maar niet af komen.....*zucht*).

Edit: zoek voor dat ding in Nederland op rgb wallcontroller;)

[ Voor 5% gewijzigd door DRuw op 09-07-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Vandaag ff naar HomeGenie gekeken nadat ik mono kreeg draaien op mijn cubie. Ziet er veelbelovend uit. Nu nog mijn Fibaro 2x1,5 kW ondersteunen naast de rfxcom en wie weet..... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Microsoft brengt ontwikkelplatform voor HomeOS uit

>> http://webwereld.nl/devel...lplatform-voor-homeos-uit

Wel fijn om te lezen dat ervoor Zwave gekozen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Leuk om te zien dat MS (althans, een clubje binnen MS) bezig is met domotica en idd vooral leuk dat ze voor Z-Wave kiezen. Als ik zo die screenshots zie van dat HomeOS is er nog een héél lange weg te gaan voor ze. Ik vraag me af of ze ooit op het niveau komen van bv Fibaro. Ben op zich wel geïnteresseerd, ik geloof wel in een opzet met een centrale server in huis voor alle media, domotica en andere fratsen. Heb zelf een Fibaro Home Center 2 in de meterkast staan, plus een servertje met Windows Home Server 2011. Zou leuk zijn als ik over een paar jaar, als de Fibaro afgeschreven is, alles met 1 apparaatje kan doen. Windows Home Server 2015 met Z-Wave ondersteuning... ik zie het wel voor me :)

Iemand hier met een Z-Wave USB stick die dat HomeOS eens kan proberen en evt wat extra screenshots plaatsen? Ben wel benieuwd namelijk!

[ Voor 9% gewijzigd door rb338 op 17-07-2013 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzmerlin
Kijk, dat zijn nog eens goede ontwikkelingen. Een grote gevestigde naam die zich, al is het dan voorzichtig, ook met Domotica gaat bemoeien. En ook nog eens met het Zwave systeem.
Ik ga dit wel in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

http://msrvideo.vo.msecnd.net/rmcvideos/152197/dl/152197.mp4
Hier zitten wel leuke voorbeelden tussen, afhankelijk van de sterkte van wifisignalen kunnen bepalen waar je in huis bent. En via een kinect lampen aanwijzen die aan of uit moeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzmerlin
Bestaan er ook ZWave sensoren die niet alleen op batterijen/accus werken?

Ik zie het niet zitten om regelmatig een rondje rond het huis te doen om de batterijen te moeten vervangen.
Een tussenoplossing zou nog mooier zijn. Sensor werkt op lichtnet, maar heeft een batterij/accu backup. Accu wordt opgeladen door lichtnet.

Uitdaging wordt natuurlijk wel om de bekabeling dan mooi weg te werken en 'm tamper-proof te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Ja er is een AEON Sensor die een USB aansluiting heeft. Moet zeggen dat de sensoren die werken met speciale batterijen, (geen AA of AAA) het wel lang volhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzmerlin
Klopt, die heb ik ook. De multisensor. Je kan 'm inderdaad via de USB voeden.

Ik heb een aantal Fibaro deur/raam sensoren die al vrij snel offline zijn gegaan. Ik had gehoopt en verwacht dat ze het minstens een jaar zouden uithouden, maar na drie maanden was de prik al op..

(wat > was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
echt, ik heb er 3 en de eerste zeker een half jaar (voordeur) en batterij geeft nog 90% aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Ik heb ook de Fibaro deur/raam sensor en heb hem ook zo'n 4 maanden. De baterij zit nu op 58% voor de voordeur en de achterdeur 65%..

Heb wel de Led uitgezet en hij update pas bij 1 graden verschil.

Overigens was er een bug in de zipabox waardoor de batterij snel dan normaal zou leeg lopen.

[ Voor 19% gewijzigd door HeroS op 17-07-2013 14:25 . Reden: Overigens toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzmerlin
Vreemde is wel dat ze nog wel data doorgeven aan de Zipabox. Zowel temperatuur als deur open/dicht.

De Zipabox geeft vlak na een restart/update aan dat alle sensoren actief zijn, maar na een paar minuten staan er alweer rode uitroeptekens bij... De batterijstatus heb ik al tijden niet meer gezien..

De led had ik ook al uitgezet. Eigenlijk nog niet nagezocht, maar zijn dat vrij standaard batterijblokjes die in die Fibaro's zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Probeer eens:

>> Dashboard
>> Total devices
>> Fibaro doorsensor opzoeken (bovenste mapje klikken)
>> Klikken op re-apply device descriptors

Kan ook zijn dat ze te ver zitten van de Zipabox maar dat lijkt me stug.

Welke versie heb je trouwens draaien? (ik FGK - 101-107 v2.1)

[ Voor 12% gewijzigd door HeroS op 17-07-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Wizzmerlin schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:29:
Eigenlijk nog niet nagezocht, maar zijn dat vrij standaard batterijblokjes die in die Fibaro's zitten?
Check site nkon.nl voor de batterijen, hij is redelijk goedkoop (geen aandelen) Iets van 3 eur

Hoe zet je de led uit?

Battery level is zelfs nog 94 na 6 maanden

[ Voor 42% gewijzigd door screamhouse op 17-07-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzmerlin
@Hero,

We hebben dezelfde versie: FGK 101-107 v2.1
Ik heb je stappen doorlopen, maar helaas geen positief resultaat. Nog steeds 'OFFLINE'. De ene keer zet ie er trouwens OFFLINE' neer, de andere keer een rood uitroepteken..

@screamhouse,
Led status kan je in de Zipabox uitzetten:
- Dashboard
- Total Devices
- Kies je fibaro sensor
- Kies het tabblad 'Configuration'
- Daar staat vermeld : LED STATUS. en die kan je met een combobox op 'DISABLE' zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
ahhh, heb geen Zipato....maar een Vera
Pagina: 1 ... 18 ... 76 Laatste