kasteleman schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 22:43:
@homer1983: heb met wat stoeien het geheel aan het draaien op de hardfloat. Wat opvalt is hoe snel en vloeiend de webinterface op mijn iPad draait. Heel netjes! Zit zeker toekomst in, vooral omdat alles middels die interface kan worden bestuurd cq geconfigureerd. Nu de featureset nog uitbreiden en je zult veel gebruikers krijgen. Bluetooth, kaku (rfxcom), z-wave devices bv. Trouwens hoe komt het dat ik van mijn Fibaro 2x 1,5kw maar het eerste relais kan sturen?
Daar is Gene nog mee bezig, ik heb er zelf ook een dus ik zou daar ook graag gebruik van maken... overigens er is een lowlevel script te maken die wel beide relais kunnen gebruiken.
De kracht van HomeGenie, is dat het 100% modulair is. en 100% open source.
dus wil je een script maken die gebruikt maakt van de weer plugin dat je huis bij winterweer net wat warmer word gestookt of wat meer licht word aangezet, dan kan dat gewoon.
Je kan heel simpel de C# framework en api gebruiken om in enkele minuten een script te schrijven, letterlijk ALLES kan iets aan domotica automatiseren. alle input kan verwerkt worden tot acties.
Of je wil een hele mooie flash webapp die de besturing doet, dan negeer je de normale interface en gebruik je de API om je flash app te laten werken. API uitgang is JSON dus simpelweg json intrepeteren en je kan aan de slag. inkomende verzoeken zijn simpelweg web urls die moeten worden geopend.
In 20 seconden kan men voor XBMC een volledig werkende automatisering bouwen die bij opstarten van xbmc het projector scherm uitrolt, de beamer aanzet, een IR interface kan je versterker in DTS / Dolby mode zetten. en de ingang op hdmi zetten, en dit alles hoef je niet eens in te programmeren nee je laat LIRC gewoon "opnemen" en bij het "runnen" van het script word simpelweg de opname afgespeeld.
Dan als de film start gaan de lampen rustig dimmen naar uit (zoals in de bios) en na de helft van de film springt de film automatisch op pause, gaat het licht in de keuken op de gang en op het toilet automatisch aan. word de film weer hervat gaan alle lichten weer uit en de dimmers hebben verlengde slow stop. dus erg veel luxe en gemak.
Het bovenstaande heb ik zelf allemaal nu werkend op mijn raspberry pi, met een raZberry addonboard, usb wifi en usb infrarood oogje en zender. en een usb naar ttl voor mijn slimme meter houd bij hoeveel stroom ik verbruik. dit alles heeft me 3 uur, en €160 voor de raspberry en accesoires gekost.en 2 uurtjes en €300 voor alle ontvangers. dimmers en bewegingsmelders. bovendien heb ik MEER geschakeld dan ik ooit met alternatieven zou kunnen, voor de zelfde prijs. maar door dat de projector na een vertoning van de film of serie/en afsluiten van XBMC automatisch word uitgeschakeld, bespaar ik al 50 euro aan stroom per jaar... (185watt lamp). (als de projector 3 dagen in de week zou worden gebruikt), ook toiletlicht buitenlamp en ganglamp verbruiken dan minder KWH. al met al + aanschafkosten van nieuwe beamerlampen, die dus door minder verbruik langere levenduur heeft, heb je binnen 3 jaar de investering er al weer uit, bovendien heb je dan ook wel behorlijk wat "luxe" en gemak/woonplezier er voor terug.
siri op apple producten en spraakherkenning van onderandere google kunnen ook homegenie gesproken commando's geven, ik heb zelf in apple OSX een aantal python scriptjes gemaakt, die reageren op de ingebouwde spraak besturing van OSX. de bekende woorden: "computer, dim lights" klinken dan ook wel eens door de kamer...

JA, je bent een TREKKIE/TWEAKER of je bent het niet...
Ik ben nu zelf trouwens bezig met een APP versie van het besturingspanel te maken. voor raspberry pi, android,windows en apple producten. vooral om een serial lcd op de raspberry pi te gebruiken met "eneco toon" eigenschappen maar dan met besturing voor het hele huis, verwarming, licht, beveiliging en AV apperatuur. eventueel kan er gedacht worden aan alternatieve hardware, maar de sleutel is en blijft OPEN SOURCE!
[
Voor 0% gewijzigd door
H00GiE op 20-07-2013 02:47
. Reden: uitleg van mijn uitgebrijde domotica systeem. ]