Bij mij staat enkel de psvita-versie gratis in de store, de ps3-versie kost 29,99.PBP schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:48:
Jak Trilogy HD staat perongeluk? gratis in de PSstore
Ook de Vita versie
Dat zag ik ook, maar na het "afrekenen" van de Vita versie, terug naar de PS3 versie gaan, en toen stond die ook weer gratis. Dus ook die kunnen "afrekenen".
Edit:
Het is crossbuy. Reken de Vita versie af (voor € 0) en je krijgt de PS3 versie er gratis bij.
De Vita versie is maar net uitgekomen op PSN, en het gaat zeer waarschijnlijk om een fout.
Dus weer er snel bij als je hem wil hebben.
Edit:
Het is crossbuy. Reken de Vita versie af (voor € 0) en je krijgt de PS3 versie er gratis bij.
De Vita versie is maar net uitgekomen op PSN, en het gaat zeer waarschijnlijk om een fout.
Dus weer er snel bij als je hem wil hebben.
[ Voor 43% gewijzigd door M a r c o op 19-06-2013 15:01 ]
Ah shit de vita versie kost geld als je wilt afrekenen...
Wat zonde
voor € 0 had ik niet gaan klagen over de framedrops
Voor mensen die lui zijn, dat is deze lijst:Sinned123 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:20:
Exact de lijst die ik al eerder had gepost + saints row 3.
Dan zal de lijst ban Augustus ook wel kloppen

Voordat ik 38,5 GB ! ga downloaden voor Uncharted 3 vroeg ik me af wat nu precies het verschil is tussen een PSN game zoals Uncharted 3 en een volledige game als XCOM ?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat 38,5 GB geen volledige game is.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat 38,5 GB geen volledige game is.

[ Voor 11% gewijzigd door Greatsword op 19-06-2013 20:13 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Het is de volledige singleplayer van unchartered en de play for free van de multiplayer, XCOM is gewoon de volledige game(zoals het er staat dus zonder uitzondering)
Play for free betekend bij Unchartered dat je tot level 15 kunt levellen, daarna moet je betalen om de overige rangen te unlocken.
Play for free betekend bij Unchartered dat je tot level 15 kunt levellen, daarna moet je betalen om de overige rangen te unlocken.
[ Voor 28% gewijzigd door RaijRaij op 19-06-2013 20:44 ]
Uncharted heeft alleen de Singleplayer, dus je moet apart 2D movies en Multiplayer downloaden voordat je uberhaupt kan spelen.
Xcom is 1 downoad
Ze hebben de uncharted echt gigantisch verkracht
Xcom is 1 downoad
Ze hebben de uncharted echt gigantisch verkracht
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Beste mensen,
Een klein vraagje, gisteren een PS3 op de kop kunnen tikken. Een PSN Plus account aangemaakt, maar per ongeluk UK ingevuld als land (ik dacht ivm Taal). Nu ben ik erachter dat je bepaald DLC (lees uncharted 2 bijvoorbeeld) nu niet kunt downloaden met een Nederlandse game op mijn huidige UK account.
Ook heb ik The Last of Us geactiveerd (online) op mijn UK account.
Wat moet ik nu hiermee doen? Kan ik mijn PSN Plus nog overzetten op een andere account? Zo nee, kan ik een andere account aanmaken (NL) en hierop mijn gedownloade PSN Plus games spelen en de al geactiveerde TLoU?
Alvast bedankt!
Een klein vraagje, gisteren een PS3 op de kop kunnen tikken. Een PSN Plus account aangemaakt, maar per ongeluk UK ingevuld als land (ik dacht ivm Taal). Nu ben ik erachter dat je bepaald DLC (lees uncharted 2 bijvoorbeeld) nu niet kunt downloaden met een Nederlandse game op mijn huidige UK account.
Ook heb ik The Last of Us geactiveerd (online) op mijn UK account.
Wat moet ik nu hiermee doen? Kan ik mijn PSN Plus nog overzetten op een andere account? Zo nee, kan ik een andere account aanmaken (NL) en hierop mijn gedownloade PSN Plus games spelen en de al geactiveerde TLoU?
Alvast bedankt!
Zo schijfwissel is succesvol gegaan, nu een 1TB schijfje er in zitten waardoor ik ruimte heb voor Uncharted 3
.
Vraagje; wat doet PS+ met het automatisch uploaden van savegames zodra je door je 1GB online storage heen bent?
Zag toevallig gisteren dat ik op iets van 990MB zit, dus ik zit bijna aan de max. Krijg ik dan een melding dat ik zelf even moet uitzoeken wat er weg kan of gaat ie automatisch oude saves overschrijven van de games waarvoor ie probeert een nieuwe toe te voegen?
Gekke is dat ik sinds ik PS+ heb juist nooit meer dan 2 saves per game bewaar, ik overschrijf ze continue met in het achterhoofd dat online storage dan zo leeg mogelijk blijft.
Vraagje; wat doet PS+ met het automatisch uploaden van savegames zodra je door je 1GB online storage heen bent?
Zag toevallig gisteren dat ik op iets van 990MB zit, dus ik zit bijna aan de max. Krijg ik dan een melding dat ik zelf even moet uitzoeken wat er weg kan of gaat ie automatisch oude saves overschrijven van de games waarvoor ie probeert een nieuwe toe te voegen?
Gekke is dat ik sinds ik PS+ heb juist nooit meer dan 2 saves per game bewaar, ik overschrijf ze continue met in het achterhoofd dat online storage dan zo leeg mogelijk blijft.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
When there is not enough space left on the Online Storage, further saved data will not be able to be backed up. The user will have to delete and free some online storage space to back up a new save.
Begrijp ik nou dat als je voor online storage kiest er ook nog gewoon op de PS3 gesaved wordt ? Dus dat het online alleen een backup is ? Heb het eigenlijk nooit gebruikt , omdat ik dacht dat je dan alleen online je saves kreeg en dan verplicht PS+ lid moest blijven.
Begrijp ik nou dat als je voor online storage kiest er ook nog gewoon op de PS3 gesaved wordt ? Dus dat het online alleen een backup is ? Heb het eigenlijk nooit gebruikt , omdat ik dacht dat je dan alleen online je saves kreeg en dan verplicht PS+ lid moest blijven.
Stond er 990 / 1024 of 10 /1024XyritZz schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:39:Zag toevallig gisteren dat ik op iets van 990MB zit, dus ik zit bijna aan de max.
Dat eerste betekent namelijk dat je nog 990 over hebt. In die valkuil ben ik ook een keer getrapt.
Online storage is een backup. De lokale saves worden door de games direct gebruiktBeakzz schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:01:Begrijp ik nou dat als je voor online storage kiest er ook nog gewoon op de PS3 gesaved wordt ? Dus dat het online alleen een backup is ? Heb het eigenlijk nooit gebruikt , omdat ik dacht dat je dan alleen online je saves kreeg en dan verplicht PS+ lid moest blijven.
[ Voor 41% gewijzigd door NoMoreMusic op 20-06-2013 09:12 ]
Ben benieuwd hoe groot BF3 is ik heb nog maar een pietlullige hoeveelheid van 75GB over.. Van mijn 160GB HD..
Aha thanks, dat eerste dusNoMoreMusic schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:11:
[...]
Stond er 990 / 1024 of 10 /1024
Dat eerste betekent namelijk dat je nog 990 over hebt. In die valkuil ben ik ook een keer getrapt.
[...]
Online storage is een backup. De lokale saves worden door de games direct gebruikt
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
PSN Plus account is inderdaad regio gebonden. Kennelijk overheen gelezen, maar velen hebben een Japans account, US account en EU account. Vervelende van een koppeling met je Plus account is dus dat je dat per land doet.
Mijn PS3 staat ook op Engels ingedeeld en ik heb wel eens wat in de US store gekocht. Maar mijn Plus account heb ik aan een NL account gekoppeld.
Overigens moet je per spel bekijken wat voor een versie het is. De codes kun je in dit topic opzoeken denk ik. Batman bv is een EU versie. DLC uit de UK zal hier gewoon werken. Uncharted heeft een NL versie, wat ook terug te vinden is in de code op de cover. Daarom zal DLC uit de UK niet werken op die NL disc met NL-code...
Oftewel, met je UK-Plus-Account heb je niets aan gratis DLC voor spellen die specifiek voor en in NL zijn uitgebracht.
Mijn PS3 staat ook op Engels ingedeeld en ik heb wel eens wat in de US store gekocht. Maar mijn Plus account heb ik aan een NL account gekoppeld.
Overigens moet je per spel bekijken wat voor een versie het is. De codes kun je in dit topic opzoeken denk ik. Batman bv is een EU versie. DLC uit de UK zal hier gewoon werken. Uncharted heeft een NL versie, wat ook terug te vinden is in de code op de cover. Daarom zal DLC uit de UK niet werken op die NL disc met NL-code...
Oftewel, met je UK-Plus-Account heb je niets aan gratis DLC voor spellen die specifiek voor en in NL zijn uitgebracht.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Verwijderd
Toffe update. Alleen Payday: The Heist ooit gekocht in dat in Europa geflopte project genaamd PSN Play (in de VS bestaat het nog wel nl). Bijna een jaar na dato kreeg ik de laatste bijbehorende DLC pas, maar het meest frustrerende was dat ongeveer de helft van de games al in prijs gehalveerd waren voor de kerstdagen. Gelukkig had ik dan nog die paar gratis extra's...Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:08:
Entering PS Plus in July:
3rd July: Battlefield 3
3rd July: Payday: The Heist
3rd July: Saints Row the Third
3rd July: Ninja Gaiden Sigma Plus
3rd July: Unit 13
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2013 09:04 . Reden: kleine verschrijving ]
Ik moet zeggen dat ik sinds ik PS+ heb ik niet eens meer spellen koop, game op zich niet zo veel en er zit eigenlijk elke maand wel een spel bij wat ik wil spelen en daar heb ik best genoeg aan
Ben helemaal in2 Xcom en die had ik anders nooit gekocht. Had de Last of us gekocht , maar die ligt nog steeds te wachten nu
Is dat wel echt de ruimte die je in gebruik hebt of de nog vrije ruimte? Ik heb ook zo'n hoog getal staan, maar het lijkt me sterk dat al die savegame data van die paar games die ik heb 900 MB in beslag nemen.XyritZz schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:39:
Zo schijfwissel is succesvol gegaan, nu een 1TB schijfje er in zitten waardoor ik ruimte heb voor Uncharted 3.
Komende update veel games die op de PC maar weinig kosten en die veel mensen daar al zullen hebben. Hopelijk de volgende update weer een paar knallers
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik zie dat BF3 bij ps+ komt, maar is het voor mij dan ook mogelijk om die te installeren en dan te gebruiken icm met mijn BF3 premium en alle saves en mijn multiplayer zooi etc? Dus als vervanging van de schijf versie...
Dat zou wel fijn zijn, dan hoef ik de schijf niet meer te wisselen als ik BF3 wil spelen.
Dat zou wel fijn zijn, dan hoef ik de schijf niet meer te wisselen als ik BF3 wil spelen.
Verwijderd
@ Verstekbakker: Misschien dat het lukt omdat het aan je account bij EA gelinkt is, maar tot nog toe heb ik nog nooit wat gehad aan de savegames die ik later bij de digitale versie wilde gebruiken.
heb gister playstation plus genomen.
wilde de eerste games gaan spelen maar harddisk vol
kan ik een externe harddisk gebruiken voor game opslag?
wilde de eerste games gaan spelen maar harddisk vol
kan ik een externe harddisk gebruiken voor game opslag?
maakt het nog uit welke ik neem 5200/7200 rpm , sata/sata2M a r c o schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:53:
Nope, je zult je interne moeten upgraden.
tot hoeveel gb?
En ook met DLC (de premium) zou het niet werken? Ik heb een keer bij een vriend mn account ingelogd om BF3 te spelen en toen kreeg ik daar meteen alles vrijgespeeld. DLC weet ik dan weer niet, want hij heeft ook premium... Only one way to find out zullen we dan maar zeggen...Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:16:
@ Verstekbakker: Misschien dat het lukt omdat het aan je account bij EA gelinkt is, maar tot nog toe heb ik nog nooit wat gehad aan de savegames die ik later bij de digitale versie wilde gebruiken.
De savegame voor de single player boeit me eigenlijk niet, dus dat is niet zo erg.
sata-150 is voldoende. 5400 rpm.bartburg schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:56:
[...]
maakt het nog uit welke ik neem 5200/7200 rpm , sata/sata2
tot hoeveel gb?
je kunt tot 1 TB gebruiken, maar dan moet je wel opletten dat je een schijf met een dikte van 9,5mm hebt.
Sommige 1 TB schijven zijn dikker.
1TB werkt echt geweldigM a r c o schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:44:
[...]
sata-150 is voldoende. 5400 rpm.
je kunt tot 1 TB gebruiken, maar dan moet je wel opletten dat je een schijf met een dikte van 9,5mm hebt.
Sommige 1 TB schijven zijn dikker.

PSN: Bellerophon-
http://www.storagereview....view_500gb_7mm_wd5000lpvt
deze besteld morgen komt ie binnen kan ik eindelijk alle plus content downloaden
deze besteld morgen komt ie binnen kan ik eindelijk alle plus content downloaden
Verwijderd
De reden is dat ik het zo verwoord heb, is omdat Sleeping Dogs digital edition geen gebruik maakte van mijn retail savegame. De DLC heb ik met de digitale versie gespeeld namelijk en ondertussen heeft iemand anders zich vermaakt met de full game.Verstekbakker schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:45:
[...]
En ook met DLC (de premium) zou het niet werken? Ik heb een keer bij een vriend mn account ingelogd om BF3 te spelen en toen kreeg ik daar meteen alles vrijgespeeld. DLC weet ik dan weer niet, want hij heeft ook premium... Only one way to find out zullen we dan maar zeggen...
De savegame voor de single player boeit me eigenlijk niet, dus dat is niet zo erg.
voor al het HDD gezeur:
Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 54
Graag stoppen met off topic vervuiling
Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 54
Graag stoppen met off topic vervuiling
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
120 GB HDD is echt balen voor PS+.
Mooie titels trouwens, voor juli. Battlefield 3 heb ik al, maar Payday: The Heist niet (en die lijkt mij best wel interessant). Saints Row the Third wilde ik ooit een keer kopen, maar nooit gedaan (ik was net niet overgehaald). Nu toch maar eens uitproberen.
Mooie titels trouwens, voor juli. Battlefield 3 heb ik al, maar Payday: The Heist niet (en die lijkt mij best wel interessant). Saints Row the Third wilde ik ooit een keer kopen, maar nooit gedaan (ik was net niet overgehaald). Nu toch maar eens uitproberen.
battlefield 3 word dat dan wel met muliplayer? en is dat dan met of zonder de uitbreidingen
Het is de gewone versie, dus mét multiplayer, maar zonder de extra DLC (Back to Karkand, Close Quarters, etc).bartburg schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 07:04:
battlefield 3 word dat dan wel met muliplayer? en is dat dan met of zonder de uitbreidingen
Mogelijk hier maar beginnen.
Net een PS3 gekocht omdat ik voor mijn Vita een PSN+ account heb. En daar dus een shitload aan gratis games bij krijg voor de PS3. Moet er dan nog wel een grote hdd inzetten, maar dat zal het probleem niet zijn.
Waar ik echter wel tegen aanloop ;
als ik de PSN store opstart op de PS3 slaat het beeld op zwart en lijkt er geen donder meer te gebeuren. Omdat ik dacht dat hij naar 1080p schoot dit maar uitgeschakeld, maar ook dan blijft het. Dus weer aan.
Blijkt dus dat de store draait op 720p. Nu staat deze ingeschakeld op mijn TV, maar ook dan niks.
Enige dat ik dan kan doen is de PS3 opnieuw opstarten.
Iemand een idee hoe dit op te lossen? Kan ik PSN store forcen om in 1080i op te starten?
Ik kom wel overal hetzelfe probleem tegen, maar niet echt een oplossing.
Oja, ik heb FW 4.41
Edit ; heb dus dit probleem bij alles dat hij niet in 1920x1080 opstart. Moet dan maar eens verder kijken. Mijn mediaplayer (losse PCH-200) geeft dit probleem niet en mijn Xdoos360 ook niet.
Lastig.
Net een PS3 gekocht omdat ik voor mijn Vita een PSN+ account heb. En daar dus een shitload aan gratis games bij krijg voor de PS3. Moet er dan nog wel een grote hdd inzetten, maar dat zal het probleem niet zijn.
Waar ik echter wel tegen aanloop ;
als ik de PSN store opstart op de PS3 slaat het beeld op zwart en lijkt er geen donder meer te gebeuren. Omdat ik dacht dat hij naar 1080p schoot dit maar uitgeschakeld, maar ook dan blijft het. Dus weer aan.
Blijkt dus dat de store draait op 720p. Nu staat deze ingeschakeld op mijn TV, maar ook dan niks.
Enige dat ik dan kan doen is de PS3 opnieuw opstarten.
Iemand een idee hoe dit op te lossen? Kan ik PSN store forcen om in 1080i op te starten?
Ik kom wel overal hetzelfe probleem tegen, maar niet echt een oplossing.
Oja, ik heb FW 4.41
Edit ; heb dus dit probleem bij alles dat hij niet in 1920x1080 opstart. Moet dan maar eens verder kijken. Mijn mediaplayer (losse PCH-200) geeft dit probleem niet en mijn Xdoos360 ook niet.
Lastig.
[ Voor 15% gewijzigd door maartend op 26-06-2013 10:23 ]
Ik heb ook gisteren een PS3 gekocht en ik merk dat de store verschrikkelijk traag is. Haperen met overschakelen binnen de menu's in de store. Daarnaast uncharted 3 aan het downloaden en die is nu al een uurtje of 5 bezig en nog niet op een kwart. Zijn deze downloadsnelheden normaal? Nog geen MB per seconde...
Jep... Ik laat hem meestal downloaden als ik slaap en de store vermijd ik. Die kun je ook vanaf je pc bezoeken en pushen naar je PlayStation.kbloem schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 19:59:
Ik heb ook gisteren een PS3 gekocht en ik merk dat de store verschrikkelijk traag is. Haperen met overschakelen binnen de menu's in de store. Daarnaast uncharted 3 aan het downloaden en die is nu al een uurtje of 5 bezig en nog niet op een kwart. Zijn deze downloadsnelheden normaal? Nog geen MB per seconde...
Verwijderd
Ik doe precies hetzelfde tegenwoordig, omdat de PC Store ook net even sneller is.Cyleo schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:38:
[...]
Jep... Ik laat hem meestal downloaden als ik slaap en de store vermijd ik. Die kun je ook vanaf je pc bezoeken en pushen naar je PlayStation.
Btw, heeft iemand enig idee waarom er vrijwel nooit meer avatars gereleased worden voor PS+? Ik zie namelijk wel dat er in de Store bakken avatars (van alle variëteiten en obscuriteiten) te koop zijn, waarvan de meesten niet eens aangekondigd worden op het PS Blog.
Hoe precies? Want als ik naar de PS Plus site ga en op de Game van de maand klik dan zie ik nergens een 'push naar PS3' optie oid (ja ik ben ingelogd).Cyleo schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:38:
[...]
Jep... Ik laat hem meestal downloaden als ik slaap en de store vermijd ik. Die kun je ook vanaf je pc bezoeken en pushen naar je PlayStation.
Want ik word ook gek van de traagheid van PS-Store en heb dus liever dat ik m van mn pc kan benaderen en dan kan instellen om snachts te downloaden.
Ik wist ook nog niet van de functie af tot ik dit hier las.
log in op de PC store, en ga via je account naar je "downloadlijst"
je ziet dan alle "aangeschafte" producten.
Er staat dan een knop naast: "downloaden naar uw PS3"
De file word dan op de "downloadrij" geplaatst.

Het is inderdaad de vrije ruimteonox schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 08:07:
[...]
Is dat wel echt de ruimte die je in gebruik hebt of de nog vrije ruimte? Ik heb ook zo'n hoog getal staan, maar het lijkt me sterk dat al die savegame data van die paar games die ik heb 900 MB in beslag nemen.
Een van de leukste features van PS+: ik ontdek games die ik anders nooit gespeeld zou hebben. Bijv. Amalur vind ik echt verrassend leuk, heerlijk combat system. Had die game echter nooit zomaar gekocht.
Net aan de lijn gehangen met Playstation. Was een mevrouw...
Meneer dat ligt aan uw internet verbinding. Nee mevrouw, ik heb getest op een pc die ernaast staat en die pakt gewoon de volle 100 Mbit. Ja meneer, dan is het logisch dat uw playstation niet meer veel overheeft. (nekharen overeind)
Meneer wilt u de playstation een keer aan en uit zetten? Nee dat heeft geen nut mevrouw. Heeft u een moment?
Meneer heeft u de snelheid getest? Mevrouw, de pc staat nu natuurlijk uit en ik haal maar 5Mbit, dat is iets meer dan 600kbps. Oh...... heeft u een moment?
Daar ben ik weer, heeft u een firewall? Ja maar de Playstation staat in het DMZ dus is niet aan regels van de firewall gebonden. Ok...... heeft u een moment?
Daar ben ik weer. Heeft uw playstation een vast ip adres? Ja mevrouw.... Heeft u UPNP aanstaan? Ja mevrouw..... Mevrouw, ik zie dat dat er een update binnenkomt en die is precies een keer zo snel. 10-11 Mbit. Het lijkt er op dat gamedownloads geknepen worden mevrouw........ Heeft u een moment meneer?
Daar ben ik weer. U kunt beter uw playstation bij iemand anders thuis aansluiten.....
Meneer dat ligt aan uw internet verbinding. Nee mevrouw, ik heb getest op een pc die ernaast staat en die pakt gewoon de volle 100 Mbit. Ja meneer, dan is het logisch dat uw playstation niet meer veel overheeft. (nekharen overeind)
Meneer wilt u de playstation een keer aan en uit zetten? Nee dat heeft geen nut mevrouw. Heeft u een moment?
Meneer heeft u de snelheid getest? Mevrouw, de pc staat nu natuurlijk uit en ik haal maar 5Mbit, dat is iets meer dan 600kbps. Oh...... heeft u een moment?
Daar ben ik weer, heeft u een firewall? Ja maar de Playstation staat in het DMZ dus is niet aan regels van de firewall gebonden. Ok...... heeft u een moment?
Daar ben ik weer. Heeft uw playstation een vast ip adres? Ja mevrouw.... Heeft u UPNP aanstaan? Ja mevrouw..... Mevrouw, ik zie dat dat er een update binnenkomt en die is precies een keer zo snel. 10-11 Mbit. Het lijkt er op dat gamedownloads geknepen worden mevrouw........ Heeft u een moment meneer?
Daar ben ik weer. U kunt beter uw playstation bij iemand anders thuis aansluiten.....
en dit is precies de reden waarom ik altijd een hekel heb om met een klantenservice te bellen.kbloem schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:52:
die lui weten helemaal niks..!!
ik had laatst eenzelfde gesprek maar dan met Kaspersky
Thnx, gevonden en gelijk wat games in de downloadlijst gezet.M a r c o schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:44:
Ik wist ook nog niet van de functie af tot ik dit hier las.![]()
- Little Big Planet Karting
- XCOM
- Kingdoms of Amalur
Alleen... zit ik nu op het werk en kan dus niet de PS3 thuis aanzetten.
Dus vanavond maar even aanzetten en dan in de background laten downloaden en automatisch af laten sluiten als de downloads klaar zijn.
Verwijderd
Je kan ook, wanneer je PS+ abonnee bent de auto-update 's nachts aanzetten (goedkope stroom), je PS3 thuis 1 keer opstarten, een game spelen plus saven, daarna afsluiten. Dan pakt hij die downloads in de nachtelijke uren op.Griffin schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:13:
[...]
Thnx, gevonden en gelijk wat games in de downloadlijst gezet.
- Little Big Planet Karting
- XCOM
- Kingdoms of Amalur
Alleen... zit ik nu op het werk en kan dus niet de PS3 thuis aanzetten.
Dus vanavond maar even aanzetten en dan in de background laten downloaden en automatisch af laten sluiten als de downloads klaar zijn.
Goedkope stroom? Weet niet of ik dat hebVerwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:41:
[...]
Je kan ook, wanneer je PS+ abonnee bent de auto-update 's nachts aanzetten (goedkope stroom), je PS3 thuis 1 keer opstarten, een game spelen plus saven, daarna afsluiten. Dan pakt hij die downloads in de nachtelijke uren op.
Maar wat betreft die optie, die heb ik aanstaan en heb al zat wat updates zo binnen gehaald. Maar als ik je dus goed begrijp gaat de PS dan ook de downloadlijst qua games binnenhalen tijdens die 'update cycle'?
Updates, savegames, downloads, hij pakt gewoon alles op wat er in de rij staat.Griffin schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:59:
Goedkope stroom? Weet niet of ik dat heb.
Maar wat betreft die optie, die heb ik aanstaan en heb al zat wat updates zo binnen gehaald. Maar als ik je dus goed begrijp gaat de PS dan ook de downloadlijst qua games binnenhalen tijdens die 'update cycle'?
(mijne gaat rond 8 uur 's ochtends, vast tarief op de stroom, dus het maakt bar weinig uit).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Jongens waar hebben we het over. Ik ga na het weekend een klachtenbrief in elkaar zetten want snelheden worden zwaar geknepen. Ik hoop niet dat dit toonaangevend is voor de snelheid straks met de ps4.
Als ik de brief af heb hoop ik dat ik meer mensen kan vinden die bereid zijn hem in te sturen.
Als ik de brief af heb hoop ik dat ik meer mensen kan vinden die bereid zijn hem in te sturen.
Het is per game verschillend.
Mijn schijf was spontaan niet te lezen en moet nu dus voor 700GB aan data opnieuw downloaden.
Per game is het of tegen de 3a4MB of ruim minder dan 1MB.
Bij kleinere games heb ik er wat minder moeite mee, maar unchartered zit dus ook onder die 1MB en dat duurt gewoon echt lang.
Heeft trouwens niets met ps plus te maken, maar dat terzijde.
Mijn schijf was spontaan niet te lezen en moet nu dus voor 700GB aan data opnieuw downloaden.
Per game is het of tegen de 3a4MB of ruim minder dan 1MB.
Bij kleinere games heb ik er wat minder moeite mee, maar unchartered zit dus ook onder die 1MB en dat duurt gewoon echt lang.
Heeft trouwens niets met ps plus te maken, maar dat terzijde.
[ Voor 9% gewijzigd door Sinned123 op 27-06-2013 16:01 ]
Het hangt bij mij vooral ook af van het tijdstip(natuurlijk) en of de game net uit is(iedereen probeert te downloaden). Ik denk niet dat er bewust geknepen wordt maar eerder dat hun capaciteit niet voldoet.
Ik had uncharted toch wel binnen 2 uur binnen maar soms duurt het ook tergend lang. Zit je via een kabel of wifi?
Ennuh klachtenbrief? Volgens mij hebben ze je nooit snelle downloads belooft.
Ik had uncharted toch wel binnen 2 uur binnen maar soms duurt het ook tergend lang. Zit je via een kabel of wifi?
Ennuh klachtenbrief? Volgens mij hebben ze je nooit snelle downloads belooft.
[ Voor 3% gewijzigd door RaijRaij op 27-06-2013 16:05 ]
Verwijderd
Naja, hoog en laag tarief dan toch. Wij hebben twee metertjes in de meterkast hangen. Het scheelt aan het eind van de maand een paar euro. Ik hoef er niet per se op te letten, maar ik probeer ook zo min mogelijk te verspillen.Griffin schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:59:
[...]
Goedkope stroom? Weet niet of ik dat heb.
Ligt er echt aan hoe laat je download hoor, gister avond rond 8 uur de PS3 aangezet om even te gamen en toen begon de totale download van 35GB. Na 1 uur stond het eerste spel van 13.1GB (LBP karting) op 20%. Ik check net en alles is gedownload vannacht. Kan niet checken hoe laat het echt klaar was maar 35GB in ongeveer 10-12 uur is niet verkeerd.kbloem schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:17:
Jongens waar hebben we het over. Ik ga na het weekend een klachtenbrief in elkaar zetten want snelheden worden zwaar geknepen. Ik hoop niet dat dit toonaangevend is voor de snelheid straks met de ps4.
vind je?Griffin schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 08:12:
[...]
... maar 35GB in ongeveer 10-12 uur is niet verkeerd.
Met een 50Mbit internet verbinding download je 35 GB binnen 2 uur.
Download gewoon 's nachts, is geen oplossing maar wel een prima workaround.M a r c o schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 08:31:
[...]
vind je?
Met een 50Mbit internet verbinding download je 35 GB binnen 2 uur.
De PSN snelheden zijn gewoon niet om over naar huis te schrijven, dat is al jaren zo en zal ook echt niet meer gaan veranderen ben ik bang. Ik hoop dat ze zodra de PS4 uit is het hele network en store een grote overhaul geven waardoor het allemaal wat beter wordt.
De tip die ik las en heb uitgevoerd was om een proxy-server in te stellen en te gebruiken. Aangezien ik toch een servertje heb draaien was dat geen enkel probleem en mijn downloads van PSN gingen 2x zo snel. Helaas nog steeds niet de volle 100mbit.XyritZz schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:03:
[...]
Download gewoon 's nachts, is geen oplossing maar wel een prima workaround.
De PSN snelheden zijn gewoon niet om over naar huis te schrijven, dat is al jaren zo en zal ook echt niet meer gaan veranderen ben ik bang. Ik hoop dat ze zodra de PS4 uit is het hele network en store een grote overhaul geven waardoor het allemaal wat beter wordt.
-
Wat verwacht je dan?kbloem schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:52:
Dat de mevrouw van de klantenservice zegt: Oh meneer, ja dat kan, ik druk even op dit knopje en dan is uw snelheid weer volledig.
Een klantenservice is om problemen bij de gebruiker te verhelpen, dit is duidelijk gewoon een probleem met het netwerk van Sony of dat je naar de verkeerde edge locatie wordt gestuurd van hun CDN.
Soms is een download hier super snel binnen, andere keren duurt het tijden, zo is het gewoon en daar zal een klantenservice (net als een klachtenbrief) weinig aan veranderen.
Logisch ook hoor.. sorry maar gelijk zeuren met "Ik weet het beter dan de persoon omdat X" zoals het hele gesprek zeer overkomt, dan krijg je support medewerkers gewoon tegen je. En wat had je verwacht? "Nee meneer, hier is compensatie omdat u zo zielig bent, ook al hebben we vaak genoeg aangegeven dat we er mee bezig zijn" En waarom bel je uberhaupt support als je toch zo op alles gaat reageren.kbloem schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:52:
Kijk, ik werk zelf op support. Maar mensen moeten zich echt een keer gaan beseffen dat wij ook maar met beperkte tools werken, wij kunnen niet alles zien, doen etc. Hoe graag de klant ook dreigt met Kassa/Radar, wij kunnen niet veel.
Maar goed, het is dan makkelijker om op de support te bitchen dan misschien naar jezelf een keer te kijken denk ik altijd maar.

Meer mensen die The Cave niet gratis kunnen downloaden uit PSN plus? Hij staat in het menu als gratis (met PS plus) maar als ik het aanklik mag ik doodleuk 12,99 betalen.
Heb een PS plus abonnement. Tevens werken de andere "gratis" games wel.
[ Voor 19% gewijzigd door SL65 op 29-06-2013 12:12 ]
Ik heb The Cave gewoon gratis kunnen downloaden uit PSN plus.SL65 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 12:11:
Meer mensen die The Cave niet gratis kunnen downloaden uit PSN plus? Hij staat in het menu als gratis (met PS plus) maar als ik het aanklik mag ik doodleuk 12,99 betalen.
The Cave zit nu toch niet meer bij de PS+ content ? Dus als je hem toen niet heb gedownload is hij nu ook niet gratis.
Verwijderd
Dus The Cave zou wel nog gewoon moeten kunnen worden gedownloadLeaving PS Plus in July:
3rd July: Kingdoms of Amalur – Reckoning
3rd July: Lord of the Rings War in the North
3rd July: The Cave
Heb The Cave hier gewoon gratis binnen gehaald. (De game viel mij overigens wel tegen)
Ook maar plus genomen. Zijn de games van deze maand volgende maand ook nog te downloaden of vervallen deze? Dus ben ik verplicht deze te installeren als ik deze later wil spelen?
43% of all statistics are worthless.
Ok thanks Marco goed om te weten. Dan loop ik er nog een paar langs ;-)
43% of all statistics are worthless.
Gisteravond Kingdoms of Amalur: Reckoning gedownload en vanochtend even een paar uur gespeeld. Verdict: toffe game!
Ik zat te twijfelen tussen Demon's Souls en Kingdoms of Amalur, maar heb uiteindelijk voor Kingdoms gekozen, omdat deze RPG wat minder serieus oogde. Ik vind namelijk het cartooneske uiterlijk wel iets hebben. Het doet zo nu en dan zelfs een beetje aan de eerste Fable denken.
En dan een proxy in een andere regio? Want ik kan me niet bedenken waarom een proxy het downloaden zou versnellen als ie in dezelfde netwerk/regio staat.Edd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:12:
[...]
De tip die ik las en heb uitgevoerd was om een proxy-server in te stellen en te gebruiken. Aangezien ik toch een servertje heb draaien was dat geen enkel probleem en mijn downloads van PSN gingen 2x zo snel. Helaas nog steeds niet de volle 100mbit.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Een proxy op een servertje in mijn eigen huis verdubbelt de downloadsnelheid. Dus ik weet niet hoe en wat Sony heeft gedaan, maar erg vreemd is het wel. Alsof de download wordt geknepen wanneer je direct met je PS3 connectie maakt. Zelfde geldt volgens mij ook voor de Vita. Lijkt nu ook sneller te downloaden.
-
Lanerios, ik weet dat je dingen graag direct in het extreme trekt maar ik wil niet kassa/radar gaan bellen en ik wil ook niet ook geen compensatie en het laatste wat ik gedaan heb is de helpdeskmedewerker onder druk gezet of er tegen heb lopen "bitchen" zoals je het noemt.Waar het om gaat is dat ik totaal niet serieus genomen word en iemand het advies geven om maar even bij een ander de games te downloaden mag je gewoon niet zeggen.lanerios schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 11:29:
[...]
Logisch ook hoor.. sorry maar gelijk zeuren met "Ik weet het beter dan de persoon omdat X" zoals het hele gesprek zeer overkomt, dan krijg je support medewerkers gewoon tegen je. En wat had je verwacht? "Nee meneer, hier is compensatie omdat u zo zielig bent, ook al hebben we vaak genoeg aangegeven dat we er mee bezig zijn" En waarom bel je uberhaupt support als je toch zo op alles gaat reageren.
Kijk, ik werk zelf op support. Maar mensen moeten zich echt een keer gaan beseffen dat wij ook maar met beperkte tools werken, wij kunnen niet alles zien, doen etc. Hoe graag de klant ook dreigt met Kassa/Radar, wij kunnen niet veel.
Maar goed, het is dan makkelijker om op de support te bitchen dan misschien naar jezelf een keer te kijken denk ik altijd maar.
Bottomline, 5Mbit voor games en 10Mbit voor updates zegt mij maar 1 ding en dat is dat het verkeer gereguleerd word. Het is niet normaal dat ik nu een week verder ben en er bijna een week over gedaan heb om 6 games te downloaden. Dat zijn in 2013 geen acceptabele snelheden meer.
Ik heb liever dat zo'n supportmedewerker, en als jij op support zit dan weet je dat, tegen me zegt dat ze er geen antwoord op kunnen geven maar dat ze een melding voor me doorzet naar een lijn of iemand die dat wel kan. Maar ze mogen nooit met zo'n antwoord een gesprek beeindigen.
Ik ga een brief naar Sony sturen en wat ik eigenlijk gewoon wil horen is dat ze inderdaad het verkeer moeten knijpen door beperkte bandbreedte maar dat dit niet het geval zal zijn met de PS4. Dat is namelijk waar ik een hard hoofd in heb. En als ze nooit een klacht binnen krijgen met een goede onderbouwing dan zal er in elk geval nooit iets veranderen. Dat is het doel voor mij...
Welke software heb je daarvoor gebruikt?Edd schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:55:
Een proxy op een servertje in mijn eigen huis verdubbelt de downloadsnelheid. Dus ik weet niet hoe en wat Sony heeft gedaan, maar erg vreemd is het wel. Alsof de download wordt geknepen wanneer je direct met je PS3 connectie maakt. Zelfde geldt volgens mij ook voor de Vita. Lijkt nu ook sneller te downloaden.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Die kan je alvast gedag zeggenkbloem schreef op zondag 30 juni 2013 @ 20:48:
[...]
Ik ga een brief naar Sony sturen en wat ik eigenlijk gewoon wil horen is dat ze inderdaad het verkeer moeten knijpen door beperkte bandbreedte maar dat dit niet het geval zal zijn met de PS4.
Als je al een klacht in wil dienen, moet het niet over gaan over het knijpen an sich, maar de mate er van. Knijpen doen ze allemaal, anders kan je geen x aantal miljoenen mensen online laten downloaden tegelijk.
-
Op mijn 360 kan ik anders behoorlijk downloaden. En met Steam komt het maar zelden voor dat mijn download niet aan zijn max komt. Tuurlijk zal er geknepen (moeten) worden, maar PSN is daar dan wel nummer één mee. Het zou een groot voordeel zijn dat PSN+ members sneller kunnen downloaden.PWM schreef op zondag 30 juni 2013 @ 22:00:
[...]
Die kan je alvast gedag zeggenOp de 360 en WiiU is het nu ook beperkt. Ok, 10Mbit is wel waardeloos slecht, maar knijpen doen ze allemaal. Ook de Xbox One zal geknepen zijn, lijkt me niets vreemds aan. Als ik download met Steam haal ik ook nooit 100%.
Als je al een klacht in wil dienen, moet het niet over gaan over het knijpen an sich, maar de mate er van. Knijpen doen ze allemaal, anders kan je geen x aantal miljoenen mensen online laten downloaden tegelijk.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Waar je daarmee sowieso de mist in gaat is dat je er maar vanuit gaat dat jij de enige bent die belt over slechte snelheden. En dat je aanneemt dat er 'iemand' aanwezig is die jou gaat vertellen dat er wordt geknepen.kbloem schreef op zondag 30 juni 2013 @ 20:48:
[...]
Lanerios, ik weet dat je dingen graag direct in het extreme trekt maar ik wil niet kassa/radar gaan bellen en ik wil ook niet ook geen compensatie en het laatste wat ik gedaan heb is de helpdeskmedewerker onder druk gezet of er tegen heb lopen "bitchen" zoals je het noemt.Waar het om gaat is dat ik totaal niet serieus genomen word en iemand het advies geven om maar even bij een ander de games te downloaden mag je gewoon niet zeggen.
Bottomline, 5Mbit voor games en 10Mbit voor updates zegt mij maar 1 ding en dat is dat het verkeer gereguleerd word. Het is niet normaal dat ik nu een week verder ben en er bijna een week over gedaan heb om 6 games te downloaden. Dat zijn in 2013 geen acceptabele snelheden meer.
Ik heb liever dat zo'n supportmedewerker, en als jij op support zit dan weet je dat, tegen me zegt dat ze er geen antwoord op kunnen geven maar dat ze een melding voor me doorzet naar een lijn of iemand die dat wel kan. Maar ze mogen nooit met zo'n antwoord een gesprek beeindigen.
Ik ga een brief naar Sony sturen en wat ik eigenlijk gewoon wil horen is dat ze inderdaad het verkeer moeten knijpen door beperkte bandbreedte maar dat dit niet het geval zal zijn met de PS4. Dat is namelijk waar ik een hard hoofd in heb. En als ze nooit een klacht binnen krijgen met een goede onderbouwing dan zal er in elk geval nooit iets veranderen. Dat is het doel voor mij...
Daarnaast zien we ook maar één deel van het gesprek - wat jij ervan heb gemaakt. Een brief sturen heeft écht geen zin, niet na zoveel jaar dat PSN in dienst is - het internet staat er vol van. Maar nee, jij zal natuurlijk - na 6 - 7 jaar, de enige zijn die een brief gaat sturen of de klantenservice gaat bellen
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
en waarom doorzetten? er is al meerdere keren aangegeven dat er aan gewerkt wordt. wat maakt jou case dan zo uniek? dat je niet de insta fix krijgt betekend echt niet dat je gelijk het recht hebt om 2nd line te eisen. nee, als 1e lijns een beetje slim is, dan weten ze zelf echt wel wat door moet en wat niet. iets wat al lang bekend is, is niet nodig om door te zetten. of ben je 1 van die mensen die pas iets geloofd als het van 2nd line komt?kbloem schreef op zondag 30 juni 2013 @ 20:48:
[...]
Lanerios, ik weet dat je dingen graag direct in het extreme trekt maar ik wil niet kassa/radar gaan bellen en ik wil ook niet ook geen compensatie en het laatste wat ik gedaan heb is de helpdeskmedewerker onder druk gezet of er tegen heb lopen "bitchen" zoals je het noemt.Waar het om gaat is dat ik totaal niet serieus genomen word en iemand het advies geven om maar even bij een ander de games te downloaden mag je gewoon niet zeggen.
maar wat verwacht je dan? dat ze een speciale knop omzetten die magisch alles oplost? compensatie? veel succes ermee.
5Mbit voor games he. Dat is maximaal 625kbps en dat is gewoon waardeloos. Helemaal als je games digitaal aanbied die per stuk tussen de 20-40GB zijn. Natuurlijk snap ik dat er geknepen word en dat niet iedereen 100Mbit tot zijn beschikking heeft. Maar 2 dagen op Uncharted 3 wachten is gewoon niet meer van deze tijd.PWM schreef op zondag 30 juni 2013 @ 22:00:
[...]
Die kan je alvast gedag zeggenOp de 360 en WiiU is het nu ook beperkt. Ok, 10Mbit is wel waardeloos slecht, maar knijpen doen ze allemaal. Ook de Xbox One zal geknepen zijn, lijkt me niets vreemds aan. Als ik download met Steam haal ik ook nooit 100%.
Maar uitspraken als "internet staat er vol mee" en "het is al 6-7 jaar zo" vind ik gewoon ronduit schapengedrag. Door het leven gaan met de gedachte dat dingen nou eenmaal zo zijn vind ik te makkelijk.
Ik laat het antwoord wel weten van Sony.
Zal nooit een brief schrijven , maar ik ben het helemaal met je eens. De meeste Playstation bezitters lijken het normaal te vinden en hebben er een schema omheen gebouwd met nachtdownloads enzovoort.
Als je een Xbox gehad hebt dan weet je dat het ook sneller kan en laten we hopen dat het met de PS4 in zicht beter wordt. Wat het nu is slaat hoe dan ook nergens op.
Als je een Xbox gehad hebt dan weet je dat het ook sneller kan en laten we hopen dat het met de PS4 in zicht beter wordt. Wat het nu is slaat hoe dan ook nergens op.
Hieronder mijn brief. Wellicht dat sommige helpdeskers zich hier dan ook niet meer aangesproken voelen en bepaald fanboy gedrag kunnen laten varen. En zoals je inderdaad al zegt, nachtdownloads en schema's voor jezelf bevestigd alleen maar de brakke online dienst van Sony.
Hallo,
Een paar weken geleden heb ik een nieuwe Playstation 3 aangeschaft. Vanuit mijn Playstation Plus abonnement heb ik toegang tot de Instant Game Collection en hier heb ik dan ook een aantal games aangezet om te downloaden. Een week later had ik er zes binnen.
Ik ben al 20 jaar ICT-er en heb ook goede netwerkkennis. Vandaaruit dat ik ook kan stellen dat ik netwerk technisch mijn thuissituatie goed op orde heb. Na wat metingen kom ik erachter dat de snelheid voor het downloaden van games gereguleerd is op 5-6Mbit en dat het downloaden van updates, bijvoorbeeld firmware 4.46, gereguleerd is op 10-12Mbit. Dit kan ik bevestigen aan de hand van netwerkmetingen.
Nu zal ik in deze brief niet over termen van DMZ, UPNP, Firewalls etc. gaan praten. Wat voor SCEE relevant is om te weten is dat ik thuis over een 100Mbit internetverbinding beschik en dat er vanuit de UPC geen enkele beperking is op de lijn. Als ik de kabel vanuit de Playstation in een laptop prik en daar de snelheid op meet kom ik op gewoon op 100Mbit uit. Er zit in mijn thuissituatie dus absoluut geen beperking op de snelheid en de Playstation is aan geen enkele regel van firewalls o.i.d. onderworpen.
Nadat ik aan het meten ben geweest heb ik telefonisch de helpdesk benaderd en alhoewel ik vriendelijk te woord ben gestaan waren de afsluitende woorden van het gesprek met de helpdeskmedewerker zeer onbeschoft. Ik moest namelijk mijn Playstation maar even bij iemand anders thuis aansluiten.
Nu is bovenstaand telefoongesprek absoluut niet de rede waarom ik deze brief stuur maar ik wil wel kenbaar maken dat ik alles behalve tevreden ben over de downloadsnelheden van het Playstation Netwerk. Wat ik graag van jullie verneem is of dat het te maken heeft met een gebrek aan capaciteit en of dit toonaangevend is voor het netwerk waar de Playstation 4 straks gebruik van gaat maken.
Ik verneem graag van u!
Met vriendelijke groet,
Nou normaal is het niet, denk eerder dat de meeste mensen geen zin hebben om erover te klagen of niet bekend zijn met het probleem.Beakzz schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:22:
Zal nooit een brief schrijven , maar ik ben het helemaal met je eens. De meeste Playstation bezitters lijken het normaal te vinden en hebben er een schema omheen gebouwd met nachtdownloads enzovoort.
Maar het is gewoon echt idioot dat het zo verschrikkelijk langzaam gaat. Nou is het PSN al maanden traag, maar doe tegenwoordig niet eens meer de moeite om iets te downloaden.
Ik download tegenwoordig alleen nog maar de "aanschaf" en als ik de game echt wil spelen dan download ik hem maar ga er ook niet meer teveel tijd in stoppen, zoveel gebruik ik de PS3 niet en vermaak me prima met alle games die ik nog heb, daarbij het feit dat de PS4 ook al gereserveerd is. Maar het moet bij de PS4 wel een stuk sneller anders ga ik ook klagen bij ze, echt niet meer van deze tijd zo langzaam!
Op korte termijn wordt dit hele probleem toch verholpen.
Play while downloading wordt beschikbaar op zowel de PS 3 als 4 zover ik heb begrepen.
Play while downloading wordt beschikbaar op zowel de PS 3 als 4 zover ik heb begrepen.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Dan heb je toch niet goed gelezen. Na 6 - 7 jaar actieve dienst (nergens staat dat het al zolang duurt, dat maak je er voor het gemak zelf van) denk je toch niet dat je de eerste zal zijn die een klacht indient om de snelheid? Je insinueert net alsof je de enige op de wereld ben die het slimme idee heeft gehad om een brief te sturen of om even te bellen.kbloem schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:44:
[...]
5Mbit voor games he. Dat is maximaal 625kbps en dat is gewoon waardeloos. Helemaal als je games digitaal aanbied die per stuk tussen de 20-40GB zijn. Natuurlijk snap ik dat er geknepen word en dat niet iedereen 100Mbit tot zijn beschikking heeft. Maar 2 dagen op Uncharted 3 wachten is gewoon niet meer van deze tijd.
Maar uitspraken als "internet staat er vol mee" en "het is al 6-7 jaar zo" vind ik gewoon ronduit schapengedrag. Door het leven gaan met de gedachte dat dingen nou eenmaal zo zijn vind ik te makkelijk.
Ik laat het antwoord wel weten van Sony.

Maar goed ik houd met wel bij het schapen kuddegedrag, kun jij verder met je populistische houding en PSN veranderen met je brief, succes.

Verschil dat hij daadwerkelijk wat doet, dan erg gewoon op fora over loopt te klagen.SacreBleu schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:28:
Dan heb je toch niet goed gelezen. Na 6 - 7 jaar actieve dienst (nergens staat dat het al zolang duurt, dat maak je er voor het gemak zelf van) denk je toch niet dat je de eerste zal zijn die een klacht indient om de snelheid? Je insinueert net alsof je de enige op de wereld ben die het slimme idee heeft gehad om een brief te sturen of om even te bellen.
Ik gooi meestal gewoon paar downloads in de queue en laat dat ding dagje draaien, enige manier om redelijk zeker te zijn dat je alles binnen hebt (tot het moment dat je internet er even uitligt, stop ook gewoon alles ermee).
Wat mij wel nu opvalt, PS+ games gaat kolere traag, maar 'vers gekochte' games lijken opeens veel sneller te gaan. Redownload van GT5 ging behoorlijk snel, Payday the heist.
Zelfde verhaal was DOA5, die had ik gekocht voor PS+, welke best rap leek te gaan, maar download ik em nu, zelfde verhaal, na 3 uur was die op 51%.
Mijn test lijkt dat ze stuk meer knijpen op de PS+ downloads dan op reguliere downloads (mag ook wel, ik betaald per saldo 10 euro meer dan de disc versie).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Sorry dat ik je verhaal van 6-7 uur verkeerd gelezen heb. En nee ik denk niet dat ik de eerste ben en ik insinueer helemaal niets. Ik denk alleen wel dat er 99% gezeik op forums is en slechts 1% die een stap richting Sony zet. Zouden die cijfers omgekeerd zijn en al die mensen hetzelfde populistische gedrag, zoals je dat zo mooi verwoord, als ik getoont hebben dan weet ik zeker dat we nu niet 2 dagen de Playstation aan hadden hoeven laten staan voor een game als Uncharted 3.SacreBleu schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:28:
[...]
Dan heb je toch niet goed gelezen. Na 6 - 7 jaar actieve dienst (nergens staat dat het al zolang duurt, dat maak je er voor het gemak zelf van) denk je toch niet dat je de eerste zal zijn die een klacht indient om de snelheid? Je insinueert net alsof je de enige op de wereld ben die het slimme idee heeft gehad om een brief te sturen of om even te bellen.![]()
Maar goed ik houd met wel bij het schapen kuddegedrag, kun jij verder met je populistische houding en PSN veranderen met je brief, succes.
Gisteren duurde het ongeveer een uur om Syphon Filter te downloaden (PSone Classic) á 390 +/- mb.SinergyX schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:48:
[...]
Verschil dat hij daadwerkelijk wat doet, dan erg gewoon op fora over loopt te klagen.
Ik gooi meestal gewoon paar downloads in de queue en laat dat ding dagje draaien, enige manier om redelijk zeker te zijn dat je alles binnen hebt (tot het moment dat je internet er even uitligt, stop ook gewoon alles ermee).
Wat mij wel nu opvalt, PS+ games gaat kolere traag, maar 'vers gekochte' games lijken opeens veel sneller te gaan. Redownload van GT5 ging behoorlijk snel, Payday the heist.
Zelfde verhaal was DOA5, die had ik gekocht voor PS+, welke best rap leek te gaan, maar download ik em nu, zelfde verhaal, na 3 uur was die op 51%.
Mijn test lijkt dat ze stuk meer knijpen op de PS+ downloads dan op reguliere downloads (mag ook wel, ik betaald per saldo 10 euro meer dan de disc versie).
Ik heb vaak genoeg de klantenservice gebeld - geen brief gestuurd echter - maar nooit een antwoord gekregen.
Eenmaal wist iemand mij te vertellen dat het inderdaad werd geknepen en dat dát niet werd opgelost, dit kon ik verwachten van een gratis dienst.
Ik ben het ook wel met iedereen eens, maar bellen, klagen en dergelijke heeft weinig zin. Dan moeten we massaal naar het xbox kamp gaan. Brieven sturen deert niet - alleen de schoonmaker die ze van de shredder naar de compressor mag brengen. Zolang mensen klagen, maar wél nog steeds geld uitgeven ervoor - zal er voor de fabrikant weinig hoeven te veranderen.
We kennen, waarschijnlijk, allemaal deze afbeelding wel:

Ik vind het goed dat je stappen neemt, maar ik zou je aanhef nog even veranderen. Ook worden uitroeptekens niet echt gewaardeerd denk ik. Ik vind echter wel dat je gelijk hebt met betrekking tot de bandbreedte en begrijp de ophef ook niet echt? Klagen helpt niet? Dat is een vreemde instelling, als niemand het doet zal er inderdaad niets veranderen, maar iemand moet het initiatief nemen. Ook al denk ik niet dat het veel zal uitmaken, niet geschoten is altijd mis. Duskbloem schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:25:
Hieronder mijn brief. Wellicht dat sommige helpdeskers zich hier dan ook niet meer aangesproken voelen en bepaald fanboy gedrag kunnen laten varen. En zoals je inderdaad al zegt, nachtdownloads en schema's voor jezelf bevestigd alleen maar de brakke online dienst van Sony.
[...]
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Ik kan mij ook wel een beetje vinden in de gedachte van kbloem. Downloaden van full games duurt gewoon te lang nu.
Het is even afwachten hoe het dadelijk op de PS4 gaat maar als Sony nu al adverteert met day-1-digital games op de PS4 via PSN hoop ik dat de snelheden wat acceptabeler worden. Next-Gen games zullen ongetwijfeld groter in omvang worden. Dat je kunt spelen nadat de helft van je game binnen is scheelt al maar ik heb het 2 weken geleden geprobeerd met The Last Of Us. Dat was volgens mij een eerste proef van Sony waarbij je een retail game voor de helft download en dan kunt spelen, maar was toch 7 uur verder voordat ik op play kon drukken. Bij multiplayer games (BF4) lijkt het me lastiger om een game voor een gedeelte te downloaden en dan al te kunnen spelen, wellicht 1 map ofzo?
Het is even afwachten hoe het dadelijk op de PS4 gaat maar als Sony nu al adverteert met day-1-digital games op de PS4 via PSN hoop ik dat de snelheden wat acceptabeler worden. Next-Gen games zullen ongetwijfeld groter in omvang worden. Dat je kunt spelen nadat de helft van je game binnen is scheelt al maar ik heb het 2 weken geleden geprobeerd met The Last Of Us. Dat was volgens mij een eerste proef van Sony waarbij je een retail game voor de helft download en dan kunt spelen, maar was toch 7 uur verder voordat ik op play kon drukken. Bij multiplayer games (BF4) lijkt het me lastiger om een game voor een gedeelte te downloaden en dan al te kunnen spelen, wellicht 1 map ofzo?
Heh, zucht. De laatste paar dagen denk ik, ah nieuwe posts met wat nieuws over PS+ content...
Voor snelheden verhalen etc. kunnen jullie toch in het reguliere ps3 topic posten. Ok, hier is het wel een beetje relevant, maar we weten al jaren hoe "snel" psn is.
Voor snelheden verhalen etc. kunnen jullie toch in het reguliere ps3 topic posten. Ok, hier is het wel een beetje relevant, maar we weten al jaren hoe "snel" psn is.
Ok leuke brief, echter enkele dingen als support medewerker second line (dus de echt lastige klanten)kbloem schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:25:
[...]
Echt, die eerste zin kan er compleet uit. Totaal irrelevant en gewoon boasting. Geweldig voor je dat je al 20 jaar IT'er bent, maar dat geeft jou NIET de kennis over alle vormen van IT. Dus ook niet de connectie naar Sony oid.Ik ben al 20 jaar ICT-er en heb ook goede netwerkkennis. Vandaaruit dat ik ook kan stellen dat ik netwerk technisch mijn thuissituatie goed op orde heb.
Ben je nu een beetje klaar met boasten? Hoe meer je erop focussed, hoe minder je serieus wordt genomen. En ja zo werkt ELK bedrijf!Nu zal ik in deze brief niet over termen van DMZ, UPNP, Firewalls etc. gaan praten.
En dan laat ik de spelfouten er maar buiten.
Op zich een goede brief, maar je gaat er echt totaal niks mee bereiken.
Klagen heeft altijd nut. Als maar genoeg mensen het doen. En dan bedoel ik rechtsreeks bij de bron en niet op 1 of ander forum. Als ik hier zie hoeveel mensen gewoon voor lief nemen dat iets niet meer van deze tijd is en hoe weinig geloof er is in een klacht sturen dan snap ik ineens weer waarom de regering in Nederland met alles weg komt

Maar idd , minder gooien met je job en meer op feiten baseren.
Maar idd , minder gooien met je job en meer op feiten baseren.
misschien ook handig om je setup te beschrijven, dus hoe je de instellingen van de firewall, ps3, router etc hebt staan. daar hebbenze meer aan dan wat voor it god je zelf denkt te zijn.
http://www.ps3hax.net/showthread.php?t=34192
hier vind je een handleiding ga het vanavond even proberen hoop dat ie dan sneller download
hier vind je een handleiding ga het vanavond even proberen hoop dat ie dan sneller download
Verwijderd
Ik zag dat de Amerikaanse PS Store (via het blog) een behoorlijke summer sale zal krijgen met extra voordeel voor PS Plus leden. Ik hoop dat er ook bij ons weer wat acties komen voor PSN Games, want retailgames nemen veel te veel ruimte in op mijn harde schijf.KngfCnns schreef op maandag 01 juli 2013 @ 18:54:
Heh, zucht. De laatste paar dagen denk ik, ah nieuwe posts met wat nieuws over PS+ content...![]()
Zoals ik al zei, hij staat in het dmz...lanerios schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 07:24:
misschien ook handig om je setup te beschrijven, dus hoe je de instellingen van de firewall, ps3, router etc hebt staan. daar hebbenze meer aan dan wat voor it god je zelf denkt te zijn.
*zucht* Veel succes. Je laat duidelijk merken dat je hier alleen post om te laten zien hoe boos je bent, en totaal niet bereikbaar bent voor eventuele verbeteringen.
Ik heb je een PM gestuurd!lanerios schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 08:18:
*zucht* Veel succes. Je laat duidelijk merken dat je hier alleen post om te laten zien hoe boos je bent, en totaal niet bereikbaar bent voor eventuele verbeteringen.
En? Werkte het?bartburg schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 07:25:
http://www.ps3hax.net/showthread.php?t=34192
Langs de weg... vandaag nieuwe games!!
PSN: Bellerophon-
Best benieuwd naar Saints Row III. Deeltje 1 was echt fantastisch maar 2 een aanfluiting. Ben benieuwd of drie weer leuk is...Bellerophon schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:45:
[...]
En? Werkte het?
Bij mij niet, gaat op dezelfde snelheid (en heb zelfs het gevoel dat de download aan het einde langzamer ging dan normaal). Iemand enig idee of PSN via een p2p netwerk gaat? Het begin gaat rap en naarmate van het einde steeds langzamer.Bellerophon schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:45:
[...]
En? Werkte het?
Let op:
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.