[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 37 Laatste
Acties:
  • 347.857 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 08:39
Phuncz schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:28:
[...]

Dit had ik ook met Southpark episodes: ze staan wel mooi per seizoen gerangschikt maar de episodes staan alfabetisch. Probeer idd. eens "01. " en verder voor de titels te plaatsen.
Dit kan je bij episodes oplossen door de episode nummers bij Track Number in te vullen, dat is het eerste waar hij op sorteert (helaas dus niet Episode Number, wat je zou verwachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:17

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Nitai schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 07:09:
[...]

Heb je aan deze thread iets?
Sorting Photos on iPad
Lees ook bericht 9 en 14.
Dat topic ben ik ook tegen gekomen idd, maar dan moet je je foto's via iPhoto naar je iPad halen, en ik laat gewoon een complete map met foto's omzetten, is makkelijker.
Maar ik heb het voor mij opgelost, ik open gewoon alle JPGs in voorvertoning en druk ze af naar een pdf en bekijk die in iBooks, werkt ook.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:24:
[...]

40tal moet te doen zijn via de mail. Zeker wanneer de foto's zo belangrijk voor je zijn.

Proberen kan geen kwaad.

Suc6 btw.
Dropbox kan ook natuurlijk, is nog makkelijker ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-10 16:22
Op de zaak hebben een aantal collega's een Ipad.
Het aparaat ziet er echt geweldig fancy uit en de korte demo's die ik heb gezien hebben een hoog: kopen, kopen, kopen gehalte.

De prijs is voor mij echter een denk om nu nog even een pas op de plaats te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-10 13:34
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:22:
Ik ben op zoek naar twee app's. Ten eerste eentje waar je degelijk pdf'jes met kunt openen. Ik heb cloudreader al eens ff bekeken, maar hoe kun je dan je pdf op je ipad krijgen?

Als tweede, tot nu toe is er blijkbaar nog geen live messenger beschikbaar voor de ipad. Zijn er alternatieven die jullie goed vinden??
[iPad] App Store Ervaringen & Discussie
Maarruh, pssssst: Goodreader. Synct met Dropbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Henkje.doc schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 11:09:
Het aparaat ziet er echt geweldig fancy uit en de korte demo's die ik heb gezien hebben een hoog: kopen, kopen, kopen gehalte.

De prijs is voor mij echter een denk om nu nog even een pas op de plaats te maken.
Wat is nu je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Dat Apple veeeeell te duur is natuurlijk!

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit waar is wat ik zeg. Maar was het nou ook mogelijk dat je de locatie van waar je de foto hebt gemaakt kon zien op een kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:10
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:05:
Ik weet niet of dit waar is wat ik zeg. Maar was het nou ook mogelijk dat je de locatie van waar je de foto hebt gemaakt kon zien op een kaart?
Zolang er of GPS coordinaten in de foto zitten, of er is een plaats aan toegewezen in iPhoto, dan kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10 20:50
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:05:
In iPhoto op de Mac idd wel, en ook in iOS4 op de iPhone, waarschijnlijk dat het dus ook komt in iOS4 op de iPad.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:10
ZpAz schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:09:
[...]

In iPhoto op de Mac idd wel, en ook in iOS4 op de iPhone, waarschijnlijk dat het dus ook komt in iOS4 op de iPad.
Het kan al in 3.2 op de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Exirion schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:05:
[...]

Dat Apple veeeeell te duur is natuurlijk!
Ferrari ook. Als je het niet kan betalen gewoon je mond houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 13:23

Haaguit

HBZNPLT!

Henkje.doc schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 11:09:

Mja, dat dacht ik ook. Ben zelf meer een windows man, maar heb rond gekeken en qua prijs/functionaliteit won de iPad hoor. Netbooks hebben wel 'dikkere specs', maar zijn zwaarder (niet lekker om rond te dragen of lang te lezen). De touchschermen werken ook minder fijn op de netbooks.

Het is alleen maar goed om na te denken voordat je een iPad koopt. Het blijft een bak geld, en je sociale leven heeft echt te lijden onder Angry Birds :9.

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben op zoek naar twee app's. Ten eerste eentje waar je degelijk pdf'jes met kunt openen. Ik heb cloudreader al eens ff bekeken, maar hoe kun je dan je pdf op je iPad?
Ik sleep mijn PDFs gewoon in iTunes en open die met iBooks. Niet geprobeerd met geavanceerde PDFs.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik ben op zoek naar twee app's. Ten eerste eentje waar je degelijk pdf'jes met kunt openen. Ik heb cloudreader al eens ff bekeken, maar hoe kun je dan je pdf op je ipad krijgen?
Staat heel duidelijk vermeld in de allereerste instructies die het programma geeft als je het voor de eerste keer opstart |:(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:21
Exirion schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:52:
[...]

Staat heel duidelijk vermeld in de allereerste instructies die het programma geeft als je het voor de eerste keer opstart |:(
Rustig maar, je hoèft niet te antwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

deBennie schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:56:
Rustig maar, je hoèft niet te antwoorden...
Sommige mensen zijn gewoon TE ignorant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Kan zijn, maar het valt me op dat je laatste posts in de iPad topics nogal geirriteerd van toon zijn. Daarbij denk ik dan steeds, je hoeft niet te antwoorden...

[ Voor 33% gewijzigd door deBennie op 15-08-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

deBennie schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:12:
Kan zijn, maar het valt me op dat je laatste posts in de iPad topics nogal geirriteerd van toon zijn. Daarbij denk ik dan steeds, je hoeft niet te antwoorden...
Toevallig zijn m'n laatste 3 posts inderdaad negatief van toon. Nou, om Cloud Reader maar eens toe te lichten dan:

Links onder in het beeld staat een 'wifi icoontje'. Als je daarop clickt start Cloud Reader een HTTP servertje en opent poort 8080. In beeld laat ie de volledige URL zien waarmee je via een browser op je PC/Mac een document kunt uploaden. Makkelijker kan bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:17
Even een vraag heb zelf nog geen echt duidelijk antwoord kunnen vinden...

Kan ik mijn micro-sim van mijn iphone4 ook gebruiken in me ipad om van mijn 3g functie gebruik te maken.
Lees hier namelijk verschillende dingen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

k1978 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:38:

Kan ik mijn micro-sim van mijn iphone4 ook gebruiken in me ipad om van mijn 3g functie gebruik te maken.
Ik heb een duo-sim gehaald (kost een tientje) en de tweede sim zit in m'n iPad. Het werkt, maar niet tegelijkertijd, dan blijven ze kibbelen. Maar met de telefoon in airplane-mode werkt het prima. iPhone 3G overigens, maar dat is irrelevant.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Wat ik irritant vind in nde standaard safari op de ipad, als je rechtsbovenin in de google bar zoekt, dan staat de interface language standaard op 'engels'. Handmatig aanpassen in NL, alleen sprint ie elke keer weer terug naar Engels. Ik wil vaak graag enkel in NL sites zoeken (kun je dan aan de rechterkant kiezen)...

Edit: ben er net achter dat t aan mn ipad taal-instelling lag, die had ik op 'engels' staan..

[ Voor 13% gewijzigd door deBennie op 15-08-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:09
M'n iPad 64GB WIFI is al bijna verkocht aan m'n schoonpa!
Komende week dus even de 32GB Wifi+3G halen en duosim halen bij T-Mobile. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

BloodDragon schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:28:
[...]

Dit kan je bij episodes oplossen door de episode nummers bij Track Number in te vullen, dat is het eerste waar hij op sorteert (helaas dus niet Episode Number, wat je zou verwachten).
Hmm dat verklaart alles... Thx for the tip !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 19:00
Voor diegene die het interessant vinden de Preview van Pro Evolution Soccer 2011 van Tweakers heb ik even omgezet naar een ePub formaat. Hier te downloaden.

http://davekorthouwer.nl/...Evolution Soccer 2011.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Phuncz schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:14:
Ik geloof dat iOS4 enkel 2048x2048 resolutie textures ondersteunt in de OpenGL implementatie en dat daar de beperking zit. Het is voor een mobile oplossing (iPhone 4) al een hele klus om dat te kunnen vind ik persoonlijk. In theorie zou het op te lossen zijn met een specifiek programma die je foto's in meerdere high res textures opknipt en dan aan elkaar rendert een oplossing zijn, maar ik ben nog niets tegengekomen.

Het zal natuurlijk ook memory related zijn dat het er niet standaard in zit, want op MacOS X laat men maar al te graag zien hoe goed het high res foto's kan openen, inzoomen en bewerken met een minimale vertraging.
Photos ondersteunt gewoon grotere bestanden, als je fotos inleest via de CCK worden ze namelijk *wel* fullsize ingeladen. Tenminste, Photos kan dan iets -- misschien dat bij het lezen door Photos of bij het importeren via CCK een <4MP thumbnail gegenereerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 16:40

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Is het mogelijk om na aankoop van een iPad WiFi Variant, nog 3G toe te voegen doormiddel van een 3th Party Adapter voor de Dock Connector?

Ik zie namelijk nu het nut niet in om meer geld (lees €100,- + Maandelijkse Kosten) te gaan Betalen voor Internet On the Go (gezien ik ookal een BlackBerry heb die hierin voorziet), maar wellicht later wel potentie daarin zie, maar om dan m'n WiFiPad te verkopen voor een 3GPad jaagt enkel op onnodige kosten.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
JunkieXP schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 00:16:
om dan m'n WiFiPad te verkopen voor een 3GPad jaagt enkel op onnodige kosten.
Ik denk dat het op een langere termijn wel meevalt, hoor! :P Dan zit er tweedehands waarschijnlijk bijna geen prijsverschil tussen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:30
De 3G heeft ook gps, misschien dat dat het aantrekkelijer maakt?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
JunkieXP schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 00:16:
Is het mogelijk om na aankoop van een iPad WiFi Variant, nog 3G toe te voegen doormiddel van een 3th Party Adapter voor de Dock Connector?

Ik zie namelijk nu het nut niet in om meer geld (lees €100,- + Maandelijkse Kosten) te gaan Betalen voor Internet On the Go (gezien ik ookal een BlackBerry heb die hierin voorziet), maar wellicht later wel potentie daarin zie, maar om dan m'n WiFiPad te verkopen voor een 3GPad jaagt enkel op onnodige kosten.
Ik heb de 3G genomen juist om teleurstelling in de toekomst te voorkomen.. Nu zit er nog geen sim in, maar mocht het in de toekomst goedkoper worden of nodig zijn dan zit het er toch maar vast op. Ook op vakantie is het wel handig om er een prepaid sim in te stoppen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-10 11:23
M@cer schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 07:53:
[...]

Ik heb de 3G genomen juist om teleurstelling in de toekomst te voorkomen.. Nu zit er nog geen sim in, maar mocht het in de toekomst goedkoper worden of nodig zijn dan zit het er toch maar vast op. Ook op vakantie is het wel handig om er een prepaid sim in te stoppen.
Zo dacht ik in het begin ook maar tegen dat de tarieven goedkoper worden, zijn we al minstens een generatie ipads verder en zal ik het niet kunnen laten om de tweede generatie of derde te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Wat ik overigens jammer vind aan de 3G versies is de donkere onderbreking in de rand rondom het glas. Zonder het zwart ziet de iPad er net even mooier uit, vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnhak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05-2024
k1978 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:38:

Gaat prima! Ik heb het eerder deze week ook aangevraagd en zolang je geen gebruik maakt van 3G op de iPhone kan je de 2e sim gebruiken in je iPad.

PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
deBennie schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 08:19:
Wat ik overigens jammer vind aan de 3G versies is de donkere onderbreking in de rand rondom het glas. Zonder het zwart ziet de iPad er net even mooier uit, vind ik...
Mee eens. Het is nu nog een beetje zoals de eerste iPhone, strakke achterkant onderbroken door een zwartplastic strip. Jammer idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
[...]

Andere mogelijkheid om toch te kunnen internetten als je geen WIFI hebt is om internet op je telefoon te gebruiken. Op Symbian toestellen heb je bijvoorbeeld Joikuspot die van je telefoon een Wifi access point maakt, waardoor je toch met je iPad zonder 3G gebruik kan maken van de 3G op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Ben van plan vandaag een iPad te halen, maar twijfel is nog beetje aanwezig. 16GB 3G of misschien richting de 32GB 3G. voornamelijk in huis browsen, in het begin waarschijnlijk wat met apps in de weer en een filmpje kijken in de trein. note: ik ben een student, en 100EU is nog altijd iets waar ik voor moet werken.

Abbo's wacht ik nog even af, komt zo te zien meer keuze ( en meer concurrentie ), 3G word voornamelijk voor in de trein richting school / op school.

Ik denk met 16GB 3G toe te kunnen, maar misschien zijn er hier al meer in gevallen die nu eigenlijk denken "had ik maar een 32GB 3G" genomen. hoeveel ruimte is er sowieso over van die 16GB? 13-14 om muziek / apps / films op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
dan zou ik voor de 32GB gaan, 16GB is effectief amper 14 GB, 32 is +/- 29 GB
G-PHREAK schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 08:32:
[...]

Mee eens. Het is nu nog een beetje zoals de eerste iPhone, strakke achterkant onderbroken door een zwartplastic strip. Jammer idd.
vind ik niet, ik vind het wel wat hebben eigenlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Shanquish op 16-08-2010 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Wie weet er een goed gratis programma om DVD's om te zetten naar (het voor mij nog onbegrijpelijke) iPad formaat? Ik heb al gegoogled, maar of het zijn betaalde progs of het werkt niet vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
thijszor schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:10:
Ben van plan vandaag een iPad te halen, maar twijfel is nog beetje aanwezig. 16GB 3G of misschien richting de 32GB 3G. voornamelijk in huis browsen, in het begin waarschijnlijk wat met apps in de weer en een filmpje kijken in de trein. note: ik ben een student, en 100EU is nog altijd iets waar ik voor moet werken.

Abbo's wacht ik nog even af, komt zo te zien meer keuze ( en meer concurrentie ), 3G word voornamelijk voor in de trein richting school / op school.

Ik denk met 16GB 3G toe te kunnen, maar misschien zijn er hier al meer in gevallen die nu eigenlijk denken "had ik maar een 32GB 3G" genomen. hoeveel ruimte is er sowieso over van die 16GB? 13-14 om muziek / apps / films op te zetten?
Films moet je rekenen dat je zo rond de 700Mb-1Gb kwijt bent. Weet niet hoeveel muziek je er van plan bent op te zetten, maar als ik kijk waarvoor je het wilt gebruiken dan is 16GB waarschijnlijk wel voldoende. Je moet 'm misschien iets vaker aan je PC hangen om er weer wat anders op te zetten, maar je bespaart er wel 100 euro mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
AlexR schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:09:
Wie weet er een goed gratis programma om DVD's om te zetten naar (het voor mij nog onbegrijpelijke) iPad formaat? Ik heb al gegoogled, maar of het zijn betaalde progs of het werkt niet vlekkeloos.
Handbrake is perfect hiervoor en is gratis, heb nog niet met een DVD geprobeerd, maar hij zet divx prima om, inclusief ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

AlexR schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:09:
Probeer eens rechtsboven te kijken.

Staat een balkje met 'zoeken'.

Daar vul je in: DVD

(zorg dat er staat "in dit topic", maar staat standaard aan).

Hit "enter".

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

shameete schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:23:
vind ik niet, ik vind het wel wat hebben eigenlijk.
Ik stoor me er ook totaal niet aan. Bij ons thuis is het ook wel handig om die van m'n vriendin en mij uit elkaar te kunnen houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
LuNaTiC schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:12:
[...]

Probeer eens rechtsboven te kijken.
blablazeurnietzo
Hit "enter".
Nou nou er is 1 keer over Handbrake gesproken. En 1 keer over Airvideo maar dat is niet gratis.
Er worden hier talloze berichten geplaatst van "ik ben super blij met mijn Ipad" en als ik 1 keer iets vraag krijg ik het verwijt dat ik moet zoeken (wat ik dus al had gedaan)....
Walkman schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:11:
[...]

Handbrake is perfect hiervoor en is gratis, heb nog niet met een DVD geprobeerd, maar hij zet divx prima om, inclusief ondertitels.
Jij wel bedankt! Dan ga ik die proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

AlexR schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:29:
[...]

Nou nou er is 1 keer over Handbrake gesproken. En 1 keer over Airvideo maar dat is niet gratis.
Er worden hier talloze berichten geplaatst van "ik ben super blij met mijn Ipad" en als ik 1 keer iets vraag krijg ik het verwijt dat ik moet zoeken (wat ik dus al had gedaan)....

[...]

Jij wel bedankt! Dan ga ik die proberen!
Mikey NL in "[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5" Handbrake
zonoskar in "[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5" Handbrake, Airvideo. dvdtoipad.com
RvdH in "[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5" Wederom Airvideo
shameete in "[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5" dvdfab, Super decoder
jschoorl2 in "[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5" Handbrake again

Ik vind het prima om mensen te helpen, en je kunt via hetzelfde zoekbalkje om mijn nick op te zoeken dat ik dat ook geregeld (en tot herhalens toe bij sommige vragen) doe. Maar het is toch ook niet teveel gevraagd om zelf eens wat te proberen?

En zeg zelf, als je wel had gezocht via bovenstaande methode, had je op hetzelfde antwoord gekomen. Even goede vrienden.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
LuNaTiC schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:36:
[...]

Mikey NL in "[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5" Handbrake
zonoskar in "[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5" Handbrake, Airvideo. dvdtoipad.com
RvdH in "[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5" Wederom Airvideo
shameete in "[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5" dvdfab, Super decoder
jschoorl2 in "[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5" Handbrake again

Ik vind het prima om mensen te helpen, en je kunt via hetzelfde zoekbalkje om mijn nick op te zoeken dat ik dat ook geregeld (en tot herhalens toe bij sommige vragen) doe. Maar het is toch ook niet teveel gevraagd om zelf eens wat te proberen?

En zeg zelf, als je wel had gezocht via bovenstaande methode, had je op hetzelfde antwoord gekomen. Even goede vrienden.
Ik had al wel gezocht (zoals ik had geschreven). Airvideo en DVDFab zijn niet gratis. Ik vroeg me af of mensen andere gratis dingen gebruikte dan handbrake.
Zoals je zegt: even goede vrienden. Maar doe dan wel consequent "adminnen" want ik zie zovaak dubbele dingen voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

AlexR schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:41:
[...]

Ik had al wel gezocht (zoals ik had geschreven). Airvideo en DVDFab zijn niet gratis. Ik vroeg me af of mensen andere gratis dingen gebruikte dan handbrake.
Zoals je zegt: even goede vrienden. Maar doe dan wel consequent "adminnen" want ik zie zovaak dubbele dingen voorbij komen.
Ik zag dat je al had gezocht via google, daarom wees ik je even op de GoT search functie. Maar goed, laten we er over ophouden en ontopic gaan. Wellicht een vraagje voor in de FAQ/TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Walkman schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:11:
[...]

Dus als ik het goed begrijp zet je een DVD om met HandBrake, zet je hem in iTunes en vervolgens zo op je iPad. Wat is het voordeel van AirVideo t.o.v. deze methode dan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-10 16:50
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:17:
[...]

Dus als ik het goed begrijp zet je een DVD om met HandBrake, zet je hem in iTunes en vervolgens zo op je iPad. Wat is het voordeel van AirVideo t.o.v. deze methode dan als ik vragen mag?
Kun jij video's kijken in de trein/auto/boot/vliegtuig/camping/enz. met AirVideo? (zonder je macbook/pc laptop)

[ Voor 3% gewijzigd door B___MAN op 16-08-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond had ik een witte pagina voor me. Toen zag ik dat er zeker twee strepen van ongeveer vijftien pixels lang en een pixel breed zeg maar die anders qua kleur zijn wanneer ik het scherm beweeg.. Nu het me opvalt is het best irritant. Nu zit er net bijna 2 dagen een screen protecter op het scherm. Dit zullen wel 'luie' pixels zijn zeker? Meer mensen hier last van?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Beertjeman schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:25:
[...]

Kun jij video's kijken in de trein/auto/boot/vliegtuig/camping/enz. met AirVideo?
Inderdaad om mee te nemen, een ander voordeel is dat wanneer je deze omgezette files op je NAS zet, je ze ook kan kijken zonder dat je PC aan moet zetten met Media link player lite (die kan ook muziek en foto's streamen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Kun jij video's kijken in de trein/auto/boot/vliegtuig/camping/enz. met AirVideo? (zonder je macbook/pc laptop)
Ja. Jij niet dan? :+

AirVideo dus ideaal voor thuis, op iPad zetten dus ideaal voor onderweg.

Vraag ik me alleen af waarom ik thuis video's zou gaan kijken op m'n iPad via AirVideo, terwijl ik o.a. een Philips Ambilight van 120 cm heb staan... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, de strepen (zie vorige post) nog eens goed bekeken. Maar zo te zien zitten de strepen in de screenprotector van boyguardz. Dit is best wel slecht... Kras vrij zeggen ze mooi niet dus. Er zitten namelijk ook nog over de gehele lengte 2 hele dunne strepen bij elkaar.. Die zijn niet echt opvallend, alleen als je witte pagina hebt en goed kijkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-10 19:32
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:37:
[...]

Ja. Jij niet dan? :+

AirVideo dus ideaal voor thuis, op iPad zetten dus ideaal voor onderweg.

Vraag ik me alleen af waarom ik thuis video's zou gaan kijken op m'n iPad via AirVideo, terwijl ik o.a. een Philips Ambilight van 120 cm heb staan... :?
Ik heb een Samsung 94 cm staan. Maar kijk toch regelmatig video's via de iPad:

Savonds in bed, meestal is er dan niets meer op de veel kleinere tv. Dan maar een video aanzetten op de iPad.
Op de WC: Een aflevering Southpark is prima te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:42:
Hmmm, de strepen (zie vorige post) nog eens goed bekeken. Maar zo te zien zitten de strepen in de screenprotector van boyguardz. Dit is best wel slecht... Kras vrij zeggen ze mooi niet dus. Er zitten namelijk ook nog over de gehele lengte 2 hele dunne strepen bij elkaar.. Die zijn niet echt opvallend, alleen als je witte pagina hebt en goed kijkt..
Je moet ook geen screenprotector gebruiken, is (naar mijn mening) pure waanzin. Dat is hetzelfde als sex hebben met een condoom; het is veiliger, maar ziet er niet uit en het voelt veel lekkerder aan zonder. :+

Maar even serieus, gewoon eraf halen die protector en er normaal mee omgaan. Dan komen er écht geen krassen op hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:56

Mud.Starrr

I shoot people for money

ChuckyDevil schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:43:
[...]

Ik heb een Samsung 94 cm staan. Maar kijk toch regelmatig video's via de iPad:

Savonds in bed, meestal is er dan niets meer op de veel kleinere tv. Dan maar een video aanzetten op de iPad.
Ok ik moest even lachen.
Jou iPad wil ik dus niet vasthouden :+

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexR schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:41:
[...]

Ja.. Danisoft Ultimateen ik hoe niks zelf in te stellen want het tooltje (kost niks) heeft al een automatische ipad conversie optie
Betaal met PP want dat scheelt met de euro vs dolar koers ivg met de normale winkel. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-10 20:38

Largo

Donderdraak

RonG schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:14:
[...]

Klopt, er zijn wel wat mogelijkheden op audiogebied (squeezbox heeft bv ook een app) maar ik ben toch nog niet bepaald 'de heilige graal' tegengekomen voor zowel audio als video icm een vette interface.

Valt me eigenlijk best wel tegen, de iPad is toch al eventjes uit in Amerika en daar zal bv Popcornhour toch ook best populair zijn?
Je kunt trouwens ook een IR gebaseerde remote pakken. (bijv. http://news.cnet.com/8301-17938_105-10462439-1.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Heel vreemd, ik ben al een paar pdfs tegengekomen waarbij sommige plaatjes niet getoond worden in iBooks (maar wel gewoon op Windows). Daarna nog eens geprobeerd in Goodreader en nog een andere maar hetzelfde verhaal. Onder water zullen ze allemaal wel dezelfde ingebouwde pdf engine gebruiken.

Een kleine tegenvaller dus van pdf's lezen op de iPad. Misschien wordt het in toekomstige versies opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
[...]

Zekers, stel je voor dat je door de straten van New York loopt (of Central Park), dan is het geweldig om Google Maps even open te slaan en te zien waar je bent, je route te plannen, wat interessante feitjes over gebouwen en de omgeving op te zoeken, etc...

Jammer dat er bij gebrek aan een camera nog geen Augemented Reality mogelijk is, anders was het helemaal feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
[...]

Jups, aangezien AirVideo kan converteren voor offline gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 13:23

Haaguit

HBZNPLT!

Exirion schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:30:
[...]

Toevallig zijn m'n laatste 3 posts inderdaad negatief van toon. Nou, om Cloud Reader maar eens toe te lichten dan:

Links onder in het beeld staat een 'wifi icoontje'. Als je daarop clickt start Cloud Reader een HTTP servertje en opent poort 8080. In beeld laat ie de volledige URL zien waarmee je via een browser op je PC/Mac een document kunt uploaden. Makkelijker kan bijna niet.
Het kan nog makkelijker ;). In iTunes klik je op je iPad, dan de tab apps, daarna voeg je cloudreader toe als device om files mee te sharen, en dan kopieer je je files naar de app. Staat trouwens ook in de app zelf vermeld ;).

Goeie tip trouwens voor MSI/Asus mobo gebruikers met iPad. Er zijn weinig pc's die de iPad niet op kunnen laden vanwege te lage spanning op USB 2.0. Ook oudere mac's trekken het niet trouwens. De iPad vreet 1,2A geloof ik, terwijl 0,5A de standaard is op een hoop mobo's. MSI en Asus hebben een patch uitgebracht die dit probleem kan fixen: http://www.infoomatic.com...ix-ipad-not-charging.html.

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:44

_AN

Haaguit schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:25:
[...]
Goeie tip trouwens voor MSI/Asus mobo gebruikers met iPad. Er zijn weinig pc's die de iPad niet op kunnen laden vanwege te lage spanning op USB 2.0. Ook oudere mac's trekken het niet trouwens. De iPad vreet 1,2A geloof ik, terwijl 0,5A de standaard is op een hoop mobo's. MSI en Asus hebben een patch uitgebracht die dit probleem kan fixen: http://www.infoomatic.com...ix-ipad-not-charging.html.
Geïnstalleerd en werkt perfect. Vond het al irritant. Ik houd graag mijn scherm aan i.v.m. agenda etc. Dan is opladen via Pc wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimios
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-09 22:13
Een minpunt van de ipad is (vooral de apps) je moet een redelijke internet connectie moet hebben, zit hier nu al 2 weken met internet van 8kb/s. Download dan maar eens een podcast :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 22:27
andromedaan schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:20:
Ben ik de enige waarbij de autobrightness totaal niet werkt ?
Nu meer mensen een iPad hebben wil ik het opnieuw vragen..
Autobrightness staat aan, maar hij werkt nooit. Sommigen zeggen dat hij de ambientlight alleen checkt als je je iPad unlockt, ook dan doetie niks. Ik heb het al getest in donkere kamers, verlichte kamers met m'n duim voor de sensor etc.. Hij werkt gewoon niet.

Redelijk irritant want ik moet nu elke dag een paar keer m'n brightness zelf instellen.
Iemand al mee naar de winkel geweest? of bij iemand anders zn ipad gecheckt of die t wel deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
struik978 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:47:
[...]

Iemand al mee naar de winkel geweest? of bij iemand anders zn ipad gecheckt of die t wel deed?
Heb ook gemerkt dat het volgens mij niet echt veel doet. Ik ga het zo ook even testen in de voorraad kast ofzo! Ik plaats wel een update...

Update: Het werkt wel. Heb er met een klein LED zaklampje op geschenen en binnen 5 seconden zag ik het scherm oplichten. Ik zag het scherm overigens net 2 seconden geleden ook klein beetje dimmen. In het donker heeft hij natuurlijk niet veel licht nodig, pas in de zon en met veel licht om hem heen gaat hij meer licht ''uitspugen''.

[ Voor 31% gewijzigd door Recon24 op 16-08-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 10:13

EgoPro

Time is an illusion.

Autobrightness werkt hier wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pimios schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:37:
Een minpunt van de ipad is (vooral de apps) je moet een redelijke internet connectie moet hebben, zit hier nu al 2 weken met internet van 8kb/s. Download dan maar eens een podcast :@
Zit je in een Ontwikkelingsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-10 14:15
En op een gewone pc heb je daar geen last van ofzo? :? Wat heeft dat nu met de iPad te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimios
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 18:23:
[...]

Zit je in een Ontwikkelingsland?
Nope, gewoon op een vakantiepark in kroatie.

@ronG
Als je op nuHD zit kun je amper is normaal een video kijken. En de ipad maakt hier heelveel gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
pimios schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 18:54:
[...]

Nope, gewoon op een vakantiepark in kroatie.

@ronG
Als je op nuHD zit kun je amper is normaal een video kijken. En de ipad maakt hier heelveel gebruik van.
Als jij een trage internetverbinding hebt dan verandert de iPad daar echt niets aan, is de schuld er niet van en is er ook geen nadeel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Yups hier ook

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocoia
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-11-2024
ChuckyDevil schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:43:
[...]

Dan maar een video aanzetten op de iPad.
Jij zit een hele episode van South Park lang op de WC? Misschien moet je even langs de dokter? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-10 13:34
Yeah, right. En hoezo is dat een probleem van de Ipad? Als er weinig druk op de waterleiding staat geef je toch ook het bad niet de schuld omdat het zo lang duurt voor het vol is? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slashdotter schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:04:
Heel vreemd, ik ben al een paar pdfs tegengekomen waarbij sommige plaatjes niet getoond worden in iBooks (maar wel gewoon op Windows). Daarna nog eens geprobeerd in Goodreader en nog een andere maar hetzelfde verhaal. Onder water zullen ze allemaal wel dezelfde ingebouwde pdf engine gebruiken.

Een kleine tegenvaller dus van pdf's lezen op de iPad. Misschien wordt het in toekomstige versies opgelost?
Klopt, de ingebouwde engine ondersteunt geen JPEG2000. Je kunt de pdf in Acrobat Pro openen, hersaven en daarbij JPEG2000 compressie uitzetten. Daarna werken ze wel op de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]pimios schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:37[/message]:
Wow, dat zijn 1999 snelheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:55:
[...]

Wow, dat zijn 1999 snelheden :)
Je liep achter!
* Luuk had toen al een jaar kabelinternet van 21kb/s. Yeah 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimios
Attilla schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 18:57:
[...]

Als jij een trage internetverbinding hebt dan verandert de iPad daar echt niets aan, is de schuld er niet van en is er ook geen nadeel aan.
Ik geef de schuld ook niet aan de ipad maar aan de apps :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Deze was geloof ik nog niet voorbij gekomen?
Asus heeft een software update voor haar moederborden waarmee je alsnog je iPad kan opladen:

http://event.asus.com/mb/2010/ai_charger/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:57

TDB

Slashdotter schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:30:
Deze was geloof ik nog niet voorbij gekomen?
Asus heeft een software update voor haar moederborden waarmee je alsnog je iPad kan opladen:

http://event.asus.com/mb/2010/ai_charger/
Nu nog HP...... Of zijn er wellicht andere updates mogelijk voor een HP laptop??

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
2e gerucht over 7"ipad:

http://www.computerworld....y_Christmas?taxonomyId=76

Ons huishouden heeft toch eigenlijk wel een 2e ipad nodig... ik vraag me af of een 7", met dezelfde resolutie lekker leest...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
kmf schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:59:
2e gerucht over 7"ipad:

http://www.computerworld....y_Christmas?taxonomyId=76

Ons huishouden heeft toch eigenlijk wel een 2e ipad nodig... ik vraag me af of een 7", met dezelfde resolutie lekker leest...
Ze noemen deze wel hardnekkig iPad 2, dus wellicht geen mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Roamor schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:02:
[...]

Ze noemen deze wel hardnekkig iPad 2, dus wellicht geen mini?
Tja... dat is slechts een naamgeving natuurlijk.

Ik ben nu al aan het bedenken van hoe het zal gaan.
Aannemende dat er echt een 7" komt.
:? Deze formfactor is wel leuk voor het meenemen, maar of je dan nog 10uur gebruiksduur krijgt. Je accuformaat is kleiner, maar compenseert het kleine scherm ook het verminderde accucapaciteit?
:? Is 7"met 1024x768 leesbaar voor A4 dingen? Of worden alle pdf-magazines e.d. weer onbruikbaar? Of compenseert de hogere dpi/resolutie dat? (hoeveel dpi is dat?)
:? Krijgt 7" misschien de iphone4-resolutie?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
7" is niet echt groot.. Ik heb een Archos 705 mediaplayer met 7" scherm. Leuk voor de kids in de auto om films op te kijken, maar dan houdt het ook snel op. Internetsites zijn er eigenlijk niet op te lezen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Wat tekeningen gemaakt met de ipad (niet door mij).
http://smashingpicture.co...-of-ipad-finger-painting/

helaas ben ik niet zo goed in tekenen...

[ Voor 4% gewijzigd door kmf op 17-08-2010 13:11 . Reden: effe duidelijk maken dat het een verzameling is van de beste tekeningen van anderen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-10 21:18
kmf schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:51:
Wat tekeningen gemaakt met de ipad.
http://smashingpicture.co...-of-ipad-finger-painting/

helaas ben ik niet zo goed in tekenen...
_/-\o_ Respect _/-\o_ als je zó kan tekenen zeg :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Eerst besefte ik niet wat er allemaal mogelijk is met de iPad, maar nu besef ik dat des te meer. Je moet er wel heel creatief voor zijn en veel inspiratie hebben. Bij mij ontbreekt dat laatste, maar ik ben aardig creatief. Op m'n vorige school (voortgezet onderwijs) haalde ik "bijna" altijd achten voor m'n werken. Al zal ik niet ontkennen dat het in m'n laatste schooljaar wat minder ging, omdat ik er ook theorie bijkreeg.

Maar goed, het gaat over tekeningen maken met de iPad (misschien ook leuk om er een topic over te starten?). Zelf zou ik er in m'n vrije tijd ook wel mee bezig willen zijn, als ik die iPad heb. Dat vereist natuurlijk wel veel oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Als je creatief genoeg bent (met tekenen) dan kan je op alles je uitleven, de ipad helpt je daar niet meer of minder mee.

Maar... ik vind wel dat je creatief moet zijn om het meeste uit de ipad te halen. Naja, je moet je conventies kunnen loslaten en een andere workflow kunnen accepteren, dan kan je er veel meer mee.

Een paar voorbeelden welke "niet mogelijk leken":
Als ik op een pc een torrent of nzb wilt laten starten, dan moest ik dat in het verleden downloaden en uploaden naar m'n nas welke de taak weer uitvoert.
Via de ipad zal ik de url van de nzb/torrent moeten kopieren en in de webinterface de url kopieren. (die vervolgens de torrent/nzb download en de downloadtaak begint)

Via de ipad moet moet je met een andere app dingen uploaden. Plaatjes bv gaan met photobucket, pixels, flickr etc. (ipv de website opzoeken en daar uploaden)

Wil ik een bestand in een ander programma openen (bv een comicbestand), dan download ik het via icab, en selecteer open in external app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik weet niet hoe jij erbij komt maar dat ligt dan aan je verbinding denk ik.
maar een podcast moet je ook gewoon met je normale computer downloaden
en dan overzetten. Snelst en effectiefst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ik wist niet eens dat je podcasts via de ipad kan downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:29:
[...]
Nou ik weet niet hoe jij erbij komt maar dat ligt dan aan je verbinding denk ik.
maar een podcast moet je ook gewoon met je normale computer downloaden
en dan overzetten. Snelst en effectiefst!
Nouja, idealiter misschien, maar dat maakt verder geen zak uit natuurlijk. Het zijn zelfs minder handelingen als je toch al met dat ding op schoot zit om het via je iPad te downloaden, dan eerst naar je PC te gaan, daar de podcasts op iTunes updaten, wachten tot ie klaar is, iPad syncen en weer terug te gaan zitten waar je zat.

(dat is juist het handige van het syncen, alles wat je wat je op je PC verandert wordt gelijkgetrokken op je iPad, maar natuurlijk geldt dat net zo goed andersom.

(en verder heeft het puur met je verbinding te maken natuurlijk. Voor mij maakt het weinig verschil als ik op m'n eigen snelle, betrouwbare wifi netwerk een podcast binnenhaal direct op m'n iPad of via m'n PC. Als je dan op een vakantiepark zit waarbij je een verbinding deelt met het hele park, kan dat weleens traag zijn. Maar dat heeft dan weer niets met de iPad te maken, zoals al opgemerkt was ;) )
kmf schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:30:
Ik wist niet eens dat je podcasts via de ipad kan downloaden...
Hetzelfde zoals op de iPhone ook al kon (uiteraard, zelfde OS ).

(" Get more episodes " in je lijst met podcasts op je iPod).

[ Voor 5% gewijzigd door LuNaTiC op 17-08-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hoewel het idee van de ipad me erg aanstaat en ik al drie keer bijna een ipad heb gekocht, komt het er maar steeds niet van. Eigenlijk verbaast dat me erg, omdat ik zoveel nut zie voor zo'n apparaat bij ons in huis en ik anderen ook enthousiast maak voor de ipad.

De dingen die me steeds tegenhouden zijn de volgende:
1. Sinds het uitkomen van IOS4 is mijn iphone duidelijk langzamer geworden. Waarschijnlijk door het multitasken, maar de apps starten ook langzamer op als alles is afgesloten. Hoewel de ipad nu erg snappy lijkt te reageren ben ik bang dat dat voorbij is zodra IOS 4 voor de Ipad wordt gelanceerd. Doordat de hoeveelheid werkgeheugen in de Ipad gelijk is aan de 3gs verwacht ik daar toch wel problemen mee.

2. Elke keer zit ik te dubben over de hoeveelheid opslaggeheugen. Aan de ene kant lijkt 16 GB me genoeg, want muziek zal ik er toch niet opzetten. Aan de andere kant kosten strips en bijvoorbeeld veel ruimte en zit 16 GB zo vol. Ik verwacht bijvoorbeeld ook grotere aps zoals interactieve reisgisden met filmpjes. Om nu 100 of 200 euro extra aan geheugen uit te geven, terwijl je er niet zeker van bent of dat vol komt weerhoudt me.

3. Hoewel de 3g functionaliteit bij aanschaf 100 euro kost, komt daar per maand waarschijnlijk nog eens minimaal 10 euro bij. Het alternatief prepaid is en duur en je hebt alsnog weinig data. Ik ga echter niet en een telefoon met een data abonnement en een ipad met dataabonnement nemen. Dus 3g wordt hem aan de ene kant niet, maar aan de andere kant zie ik zoveel potentie om juist buiten en op visite gewoon bij internet en mail etc te kunnen komen.

4. Het 10 inch scherm is erg mooi, maar iets kleiner lijkt me beter te passen (afmeting en gewicht) en dus meer portable voor bijvoorbeeld onderweg. Gezien het grote succes verwacht ik dan ook dat er binnen een jaar eentje komt met 7 inch. Als die dan gelijk de bovengenoemde punten meeneemt, ben ik van de partij.

Ik ben benieuwd of bovenstaande punten voor een van jullie ook een issue is, of is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-10 10:24
Wat mij betreft heeft de iPad zat issues... niet zozeer de issues die jij hebt, maar ik had ook liever de keuze uit een paar alternatieven (Android...). Anyway, ondertussen zit ik al lekker elke avond met de iPad op de bank, in plaats van op een stoel achter mijn bureautje, en alleen al daarom is het het waard voor mij.

Ik had wel een half jaar kunnen wachten (genoeg alternatieven aangekondigd, voorlopig echter niks fatsoenlijks verkrijgbaar en pas bij Android 3.0 komt er ondersteuning voor resoluties hoger dan 800 x 480...), maar bekijk ook eens de voordelen. Voor mij weegt de gebruikservaring wel op tegen de nadelen. Was er meer keus geweest, dan was dat misschien een ander verhaal. Dat is niet het geval, dus dan moet je gewoon de knoop doorhakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

wouter3 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:45:
Hoewel het idee van de ipad me erg aanstaat en ik al drie keer bijna een ipad heb gekocht, komt het er maar steeds niet van. Eigenlijk verbaast dat me erg, omdat ik zoveel nut zie voor zo'n apparaat bij ons in huis en ik anderen ook enthousiast maak voor de ipad.

De dingen die me steeds tegenhouden zijn de volgende:
1. Sinds het uitkomen van IOS4 is mijn iphone duidelijk langzamer geworden. Waarschijnlijk door het multitasken, maar de apps starten ook langzamer op als alles is afgesloten. Hoewel de ipad nu erg snappy lijkt te reageren ben ik bang dat dat voorbij is zodra IOS 4 voor de Ipad wordt gelanceerd. Doordat de hoeveelheid werkgeheugen in de Ipad gelijk is aan de 3gs verwacht ik daar toch wel problemen mee.
Eerlijk gezegd maak ik me hier ook wel zorgen over. Hoewel dit apparaat ontworpen werd gelijktijdig met iOS4, dus ik denk dat je niet heel erg veel ervan zal merken. Hoeveel je iPhone trager is geworden is erg afhankelijk van welke versie je hebt. De iPad kan nu ook prima multitasken (denk aan Mail, iPod & Safari), met de jailbreak kan je ook backgrounder installeren en op die manier andere apps backgrounden. Op zich werkt dat prima maar op een gegeven moment zal de 256Mb je toch gaan tegenwerken. Denk ook dat dat in de iPad 2 flink uitgebreid zal zijn.
2. Elke keer zit ik te dubben over de hoeveelheid opslaggeheugen. Aan de ene kant lijkt 16 GB me genoeg, want muziek zal ik er toch niet opzetten. Aan de andere kant kosten strips en bijvoorbeeld veel ruimte en zit 16 GB zo vol. Ik verwacht bijvoorbeeld ook grotere aps zoals interactieve reisgisden met filmpjes. Om nu 100 of 200 euro extra aan geheugen uit te geven, terwijl je er niet zeker van bent of dat vol komt weerhoudt me.
Dat is natuurlijk erg persoonlijk. Ik heb de 32Gb versie en kom zelden boven de 16G gebruik uit. Ik heb in het begin wel enorm veel apps geinstalleerd om te proberen waardoor ik vrij snel tegen de 16Gb aan kwam, maar nu die allemaal opgeruimd zijn heb ik ruimte zat over. Ik zet regelmatig een HD video op de iPad, maar die verwijder ik ook net zo regelmatig. Foto's importeren via de Camera Connection Kit zal ook (afhankelijk van je camera) veel ruimte in kunnen gaan nemen.

Het komt er op neer dat je je gaat schikken naar de hoeveelheid ruimte die je hebt. Ik had denk ik ook wel uit de voeten gekund met de 16Gb versie.
3. Hoewel de 3g functionaliteit bij aanschaf 100 euro kost, komt daar per maand waarschijnlijk nog eens minimaal 10 euro bij. Het alternatief prepaid is en duur en je hebt alsnog weinig data. Ik ga echter niet en een telefoon met een data abonnement en een ipad met dataabonnement nemen. Dus 3g wordt hem aan de ene kant niet, maar aan de andere kant zie ik zoveel potentie om juist buiten en op visite gewoon bij internet en mail etc te kunnen komen.
Dit was voor mij een no-brainer: bijna overal waar ik ben is er WiFi, en de gratis WiFi hotspots schieten als paddestoelen uit de grond. Mocht er ergens geen WiFi zijn dan heb ik een mobiel waar ik tethering op aan kan zetten.
4. Het 10 inch scherm is erg mooi, maar iets kleiner lijkt me beter te passen (afmeting en gewicht) en dus meer portable voor bijvoorbeeld onderweg. Gezien het grote succes verwacht ik dan ook dat er binnen een jaar eentje komt met 7 inch. Als die dan gelijk de bovengenoemde punten meeneemt, ben ik van de partij.

Ik ben benieuwd of bovenstaande punten voor een van jullie ook een issue is, of is geweest.
10" is uitermate geschikt voor onderweg. Ik ga regelmatig op de motor naar mn werk en kan de iPad makkelijk onder mn jas stoppen, dat kreeg ik met mn 15" MBP niet voor elkaar :)
Ik betwijfel of er een 7" versie komt, want "size does matter" en dat is ook precies waarom ze de iPad gemaakt hebben: een grote versie van de iPhone.
Wat ik wel zie gebeuren is dat ze de resolutie nog flink gaan opkrikken (ala iPhone 4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het grappig dat iedereen hier net doed alsof de ipad een grotere versie van de Iphone is terwijl (zeker de wifi only versie) het toch meer een grotere versie van de I-pod is.

Gisteren pardoes de 32 MB WiFi versie gekocht die bij Mediamarkt M'tricht gewoon op voorraad was. Ik zie niet geen reden voor 3G want ik heb de Ipad gekocht voor thuis in de woonkamer. Voor mij is hij zeker niet te groot dus. Wel een beetje zwaar als je een tijdje zit te gamen met het ding in je handen. Toch ben ik ervan overtuigd dat deze pad het ideale gaming device is voor een gezin. lekker gezellig gamen op een vrij groot scherm terwijl de rest gewoon TV kan kijken.

Daarnaast gaan we hem zeker toepassen als E-reader (Stanza) Video device (Air Video) Browser.

En voor de rest een beetje stoeien met zaken zoals remote desktop, citrix client e.d.

Mijn dochter van 15 wil hem zoals een goed puber betaamt op haar eigen manier gebruiken, Sketchbook, hyves en instant messenger.

Verder ben ik nog op zoek naar een standaard met een app waardoor de ipad kan dienen als digitale fotolijst als hij niet gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:09
Druk 's op het icoon naast de Slide To Unlock in het lockscreen.. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
IDG News translates a new Economic Daily News report that claims a 7" iPad will indeed be launched by Christmas of this year.
The Economic Daily reports that Taiwanese companies have won a number of component contracts for the iPad 2. Chimei Innolux will supply 7-inch LCD screens, which use the same IPS (in-plane switching) technology found in the original iPad, which improves viewing angles and color on LCD screens. Touchscreen technology for the screens will come from Cando Corporation, the report says.

While talk of a 7" iPad has been circulating for some time, it has recently regained the spotlight with a report from iLounge earlier this month. iLounge offered the above mock-up and suggested the 7" iPad would launch later this year or early next. Meanwhile, Digitimes also reported on the likelihood a 7" iPad just last week. 

The currently shipping 9.7" iPad has been seen as a huge success selling 3.27 million units during the first quarter of sales.
http://www.macrumors.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 19:31

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:44:
Gisteren pardoes de 32 MB WiFi versie gekocht die bij Mediamarkt M'tricht gewoon op voorraad was.
Dat is wel erg aan de krappe kant ;)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:10:
[...]

Dat is wel erg aan de krappe kant ;)
Kniesoor die daar op let... M of G das maar 6 letters verschil.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
wouter3 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:45:

2. Ik heb er 10 jaargangen aan Donald Ducks en tevens andere strips opgezet. TomTom (2GB) komt binnenkort ook naar de iPad. Gooi er nog wat films en mp3 erbij en 16GB is duidelijk te klein.

3. Duo sim kaart gebruiken en meeliften op de internet verbinding van je mobiel. Verder krijg je bij de 3G gps (voor TomTom).

4. Ik vind die 9.7 nu al perfect in elke rugzak en schoudertas passen qua formaat en gewicht (800 gram). Hoeveel winst denk je te krijgen met een 7 inch? 7 inch gaat alsnog niet in je broek/jas zak passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me opvalt....

Als ze die zwarte rand met scherm vullen dan heb je gewoon een 12" scherm op een pad van dezelfde grote.

Dus verzin een oplossing voor die knop en je hebt een IPAD HD 12" met 1600x1200 scherm met fysiek dezelfde afmetingen en gewicht als de huidige.

-------------------------------------------------

probeer net een NOS livestream te kijken...
-opties : silverlight of mediaplayer.
Dat gaat dus niet lukken.
Heeft iemand een idee hoe ik dat in Safari draaiende krijg?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 20:38 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid