3 schermen?
ATI Kaart vanaf 5xxx serie dacht ik.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ja 3 schermen, en nvidia heeft de voorkeurMr.Joker schreef op maandag 14 februari 2011 @ 03:21:
3 schermen?
Hmm, jankt dat ding bij 30 al retard?iFreaky schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:18:
Even de Airbus X getest:
Beetje jammer dat hij geen SIDS en STARS ondersteunt.
[video]
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
[ Voor 13% gewijzigd door Er!k op 16-02-2011 16:41 ]
Das beter idd
Ik heb zelf ook de 757 van Qualitywings en die ziet er erg goed uit! Ook de geluiden en 2/3D cockpit zijn super! Ondersteuning van airac en mogelijkheid tot het importeren van standaard flightplans. Hun motto is 'complexity simplified' dus verwacht geen high-end Captain Sim of LevelD...Tuzla schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:29:
Ziet er aardig uit, ookal heb ik geen kennis of ervaringen van qualitywings producten.
Werd ook tijd voor een Bae 146 payware, ik heb maandje terug met 1 freeware een filmpje lopen maken en dat ging erg moeizaam, leek wel een vliegtuig van papier.
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Het op het eerste gezicht volgende voortborduursel op de jarenoude FS-engine mag nu wel eens gratis worden weggeven. Kan iedereen zijn geld sparen voor een nieuwe flightsimulator als die er ooit eens komt.Bolk schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:00:
Het zou ook de video zelf kunnen zijn... Interessanter vind ik: Birds fly for free, so can you? Wordt het een gratis game met betaalde content of is het gewoon dat ze bedoelen dat je met een simulator for 'free' vliegt?
Oh best, als ze dan ook eindelijk eens de broncode erbij geven. Dan kunnen we die als community een keertje fatsoenlijk opruimen en ziet FS2004 er ineens een heel stuk anders uit met een simulatie-engine op 100+ FPS.rdluca schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:25:
[...]
Het op het eerste gezicht volgende voortborduursel op de jarenoude FS-engine mag nu wel eens gratis worden weggeven. Kan iedereen zijn geld sparen voor een nieuwe flightsimulator als die er ooit eens komt.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Free to play, wat ik er van weet zojuist via WikipStoney3K schreef op zondag 20 februari 2011 @ 18:23:
[...]
Oh best, als ze dan ook eindelijk eens de broncode erbij geven. Dan kunnen we die als community een keertje fatsoenlijk opruimen en ziet FS2004 er ineens een heel stuk anders uit met een simulatie-engine op 100+ FPS.
Als ze MS Flight een free-to-play game zouden maken heb ik daar gemengde gevoelens over, want van de ene kant zal het de community een stuk bekender maken, van de andere kant loop je dan het risico dat de controle over de content blijft liggen bij Microsoft. En dat betekent dus ook dat je als ontwikkelaar van nieuwe kisten onder aardige voorwaarden of restricties kan komen te staan, waar je met FS9 gewoon je eigen content erin kan duwen en het doet wel wat.
Verwijderd
Het wordt wel (logisch) een te betalen upgrade. (Of natuurlijk een complete 2.0 versie als je de huidige Airbus X niet hebt.)- Totally new MCDU with SID/STAR etc.
- New Autopilot to go with the new MCDU, including correct VNAV simulation
- New custom coded FBW system
- Misc. bug fixes as found by the community
Klinkt als een caching-probleempje, ik geloof dat je de boel van een SSD draaide? Misschien dat de SATA bus gewoon niet snel genoeg is om zo'n enorme hoeveelheid data (scenery) ineens in te laden als je een nieuw gebied binnenvliegt.gyedema schreef op maandag 21 februari 2011 @ 07:58:
Alleen: soms, ook wel bij andere sceneries, blijft die framerate intact maar is er een "hikje". En soms een paar hikjes achter elkaar. Een soort stotteren dus. Dat heb ik met mijn oude rig ook wel gehad, maar daar stond de boel flink lager en zat de framerate soms niet hoger dan 10, 15 max.
Weet iemand waar die stotters vandaan komen en hoe te fixen?
Nee draai gewoon van de HDD; 2TB. Het gekke is: de framerate blijft wel mooi, alleen die stotteringen. Heb wel diverse tweaks gevonden links en rechts die ik vanavond nog eens 1 voor 1 ga testen.Stoney3K schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:51:
[...]
Klinkt als een caching-probleempje, ik geloof dat je de boel van een SSD draaide? Misschien dat de SATA bus gewoon niet snel genoeg is om zo'n enorme hoeveelheid data (scenery) ineens in te laden als je een nieuw gebied binnenvliegt.
Als je een enorme lading aan RAM kan installeren dan is het probleem opgelost door gebruik te maken van een RAM-disk, maar ik geloof dat NL2000 daar een beetje te groot voor is.
Is de FeelThere Legacy niet compatible met FSX dan? Ik meen me te herinneren dat ze die met de laatste versie compatible gemaakt hebben met FSX, toen ze ook de E140/E135 hebben toegevoegd.rdluca schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:47:
[...]Helaas is er voor FSX geen Embraer Legacy 600.
Klinkt inderdaad als een HDD die het niet bij kan benen als je nieuwe scenery nodig hebt, terwijl de rest van de hardware (CPU, RAM, GPU) het op zijn sloffen haalt.gyedema schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:55:
[...]
Nee draai gewoon van de HDD; 2TB. Het gekke is: de framerate blijft wel mooi, alleen die stotteringen. Heb wel diverse tweaks gevonden links en rechts die ik vanavond nog eens 1 voor 1 ga testen.
[ Voor 51% gewijzigd door Stoney3K op 21-02-2011 13:02 ]
Verwijderd
Verwijderd
Misschien moet je je framerate eens locken. Drops van 80 naar 50 omdat hij iets moet inladen kun je namelijk ook als zo'n 'hikje' waarnemen.gyedema schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:30:
@JvE: da's ook weer helemaal waar. En zoals het nu draait qua fps versus alle sliders maxed out moet ik ook niet zeuren. Alleen vlieg ik erg graag military en als je dan toch vrij hard in komt draaien en zo af en toe een schokje krijgt dan is dat minder leuk dan dat het smooth as a babies ass gaat natuurlijk.
Ik zal nogmaals eens een paar tweaks er op los laten, en anders een paar sliders zoals de autogen eens wat verminderen. Kijken of het uitmaakt. Heb overigens al sceneries gehad die ik tegen de 80fps aan kreeg...
[ Voor 8% gewijzigd door rdluca op 21-02-2011 23:33 ]
Verwijderd
Ik weet niet of je geheugensloten vrij hebt maar de prijzen zijn nu nog vrij laag voor geheugen en FSX vind geheugen best lekker... Bij 2GB heeft FSX nog best trek.Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 16:43:
Oh
HIGHMEMFIX=1 heeft er zeker iets mee te maken dan... Ik zal die regel eens verwijderen en zien wat het doet.
Thanks Beatboxx ^^
Verwijderd
WP: Ecodan PUHZ-SW50
Verwijderd
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Airsimmer denk ik. Maare, dat zijn oplichters, pas opDani86 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:28:
@Bolk
Jij hebt enige tijd geleden gelinkt naar een PMDG achtige A320. Welke was dat?
[ Voor 19% gewijzigd door Tallguy op 28-02-2011 13:13 ]
Klopt, Microsoft game studios is al meer dan een jaar geleden gesloten en er komt vooralsnog geen nieuwe flightsim van Microsoft meer.Mils schreef op zondag 27 februari 2011 @ 17:41:
Met alle grote waarschijnlijkheid komt die niet meer. Microsoft heeft namelijk het ontwikkelingsbureau van FS opgeheven.
Dat zou eeuwige zonde zijn...Mils schreef op zondag 27 februari 2011 @ 17:41:
Met alle grote waarschijnlijkheid komt die niet meer. Microsoft heeft namelijk het ontwikkelingsbureau van FS opgeheven.
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2011 22:14 ]
Verwijderd
hahaha, ik was ook al erg raar aan het kijkenVerwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:13:
Eh...? Geen nieuwe flightsim van MS? Waar hebben jullie het allemaal over? Leven jullie onder een steen of mis ik een of andere grap...?
MS Flight
Met wat voor een systeem speel je eigenlijk? en wat is er mis met fs9:)Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:26:
Ah ... ik dacht even dat webisode 4 uit was
Op avsim is er een ganse thread over... blijkbaar nog niet ^^'
lol.. als FSX op m'n bak al sputtert, zal die flight niet eens starten xD
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Verwijderd
Waren er niet een aantal lui van ACES over gegaan naar Aerosoft? Ik kan me herinneren dat dat met MS Train Simulator ook gebeurd is, Kuju was geschrapt en die kwamen uiteindelijk met hun eigen Kuju Rail Simulator wat niks anders was dan MSTS2 die al in ontwikkeling was.Royer schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:29:
[...]
Klopt, Microsoft game studios is al meer dan een jaar geleden gesloten en er komt vooralsnog geen nieuwe flightsim van Microsoft meer.
Aerosoft was wel bezig met iets maar hoever ze hiermee zijn en of het daadwerkelijk van de grond komt is nog niet bekend.
[ Voor 6% gewijzigd door Tallguy op 02-03-2011 10:51 ]
In FS9 ben ik erg vaak naar en vanaf FlyTampa KSFO gevlogen. Gaaf veld en ik zit al lang te wachten op een SFO voor FSX.Kensei schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:50:
Flightbeam heeft de scenery van KSFO (San Francisco) klaar! FSX only trouwens. Er zit ook een trial bij. http://www.flightbeam.net/ksfo.html
[afbeelding]
Verwijderd
Train Simulator 2 ja, ook al zo'n project dat wel was aangekondigd maar nooit van de grond is gekomen. Helaas hebben ze van Kuju Rail Simulator nooit iets spannends weten te maken.Stoney3K schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:02:
[...]
Waren er niet een aantal lui van ACES over gegaan naar Aerosoft? Ik kan me herinneren dat dat met MS Train Simulator ook gebeurd is, Kuju was geschrapt en die kwamen uiteindelijk met hun eigen Kuju Rail Simulator wat niks anders was dan MSTS2 die al in ontwikkeling was.
Verwijderd
O, deze gaat echt wel door, hoor, wees daar maar niet bang voor! Of 'ie echt goed gaat worden, da's een ander verhaal.Royer schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:13:
[...]
Train Simulator 2 ja, ook al zo'n project dat wel was aangekondigd maar nooit van de grond is gekomen. Helaas hebben ze van Kuju Rail Simulator nooit iets spannends weten te maken.
Ik wist niet van het bestaan van een nieuwe flight simulator maar zolang ik het niet in de winkel zie liggen blijf ik skeptisch.
Verwijderd
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2011 09:12 ]
Maar het grote probleem is dan ook dat FSX (en waarschijnlijk ook de nieuwe simulator) standaard nogal saai en weinig uitgewerkt is. Bijna iedereen heeft de afgelopen jaren geinvesteerd in add-ons.Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:11:
Haha, daar gaan we weer.Nu begint iedereen te praten over FSX zoals men over FS2004 praatte rond de tijd dat FSX uitkwam...
Ik ben erg benieuwd naar Flight, maar ook ik vermaak me nog prima met FSX (en alle addons...!). Toch hoop ik dat Flight flight simming naar een nieuw level trekt!
[ Voor 9% gewijzigd door Royer op 11-03-2011 09:23 ]
Verwijderd
Ja, maar dat was het geval met ELKE nieuwe versie van FS... en we hebben er nogal wat gehad! Dus wat dat betreft is er niet nieuws. Wat wél nieuw is, is dat er nogal wat tijd zit tussen de release van FSX en Flight, waardoor veel addons verder zijn uitgewerkt en meer kunnen doen dan voorheen. Addon ontwikkelaars hebben nu de tijd gehad om veel verder te gaan met aanpassingen en ontwikkelingen dan voorheen.Royer schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:20:
[...]
Maar het grote probleem is dan ook dat FSX (en waarschijnlijk ook de nieuwe simulator) standaard nogal saai en weinig uitgewerkt is. Bijna iedereen heeft de afgelopen jaren geinvesteerd in add-ons.
Neem nou FsPassengers. De maker heeft zeker 1,5 jaar gewerkt om het van FS9 ook compatible te maken met FSX. Nu komt Microsoft weer met een heel nieuwe simulator waardoor al die add-ons onbruikbaar zijn.
En ik moet nog zien dat als Aerosoft de draad ook hier weer oppakt. Helemaal als ze zelf ook met een simulator bezig zijn.
En ALS ze ook hier add-ons voor gaan maken zijn we zeker wel weer 3 a 4 jaar verder voordat we met de add-ons op hetzelfde punt zijn als nu met FSX. Tel daar de tijd bij op dat "Flight" nog in ontwikkeling is....
Leuk filmpje zeg !Tuzla schreef op zondag 13 maart 2011 @ 19:48:
De beste stukje freeware ooit gemaakt.. de nimitz (L) Ik ben er alweer helemaal verslaafd aan, 100 crashes met landen maar het blijft leuk en uitdagend![]()
[video]
Om nog even hier op terug te komen....rdluca schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:47:
Ik blijf op zoek naar iets dat dat als kruisnelheid 300+ kts heeft.
http://www.realairsimulat...php?page=duket10_whatsnewSustained climb rates of over 4000 fpm are now possible, max cruise speed is now up around 300kt TAS at altitude. A climb from sea level to 25,000ft can be done in as little as 9 to 12 minutes.
Een mooie, maar betaalde, toevoeging daarop is de VRS F/A-18E SuperbugX. Voor zover ik aan de hand van NATOPS flight manual kan beoordelen heeft die erg realistische systemen, inclusief autothrottle voor de juiste landing angle of attack om de carrier landings in het begin wat makkelijker te maken (mocht je daar behoefte aan hebben). Ongetwijfeld zijn er een aantal dingen die er niet inzitten, maar tot nu is de enige "misser" die ik tegengekomen ben het INS dat altijd aligned en actief is (net zoals bij de PMDG 737). Overall vind ik gezien de complexiteit de prijs-kwaliteitverhouding in ieder geval prima in orde.Tuzla schreef op zondag 13 maart 2011 @ 19:48:
De beste stukje freeware ooit gemaakt.. de nimitz (L) Ik ben er alweer helemaal verslaafd aan, 100 crashes met landen maar het blijft leuk en uitdagend![]()
[video]
[ Voor 3% gewijzigd door m0nkm0nk op 24-03-2011 03:02 ]
Life is like living only without the peaches
Ik vind het nog steeds op FSX lijken, maar dat kan aan mij liggendrentm0nk schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 03:02:
De screenies van maart zijn er voor MS Flight
http://www.microsoft.com/games/flight/
Dat vind ik niet eens zo erg, als de balans tussen gpu en cpu maar goed is.Bolk schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:01:
[...]
Ik vind het nog steeds op FSX lijken, maar dat kan aan mij liggen
Mja, ik vrees het ergste als ik dit zo zie. Hopelijk schrijven ze een nieuwe engine...fynrd1 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:54:
[...]
Dat vind ik niet eens zo erg, als de balans tussen gpu en cpu maar goed is.
Dit dus, ik geloof wel dat ze er werk van maken. Ook DX11 gaat enorm helpen.fynrd1 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:54:
[...]
Dat vind ik niet eens zo erg, als de balans tussen gpu en cpu maar goed is.
Denk persoonlijk dat dit gewoon dezelfde engine is met dx10 ondersteuning, 11 zal wel weer teveel gevraagd zijn. Microsoft zou geen nieuwe flight sim uitbrengen, dus dit is gewoon arcade of ze maken fsx eindelijk is af met een nieuwe naam.. Maar dat is mijn idee erover heheBolk schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:52:
[...]
Mja, ik vrees het ergste als ik dit zo zie. Hopelijk schrijven ze een nieuwe engine...
...
Verwijderd
Waar lees je dat...? Ik lees dit:Luxicon schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:53:
Er staat ook op de site dat dit minder sim wordt, maar meer 'voor de massa'.
Zie wel hoe het gaat uitpakken.
...
Verwijderd
Dat hoop ik eigenlijk niet want backwards compatibility is meestal de doodsteek voor echte vooruitgang.fynrd1 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 20:49:
We zullen zien, ik hoop gewoon dat ze het spel volledig afmaken en alle mooie addons voor fsx ook gewoon gebruikt kunnen worden:)
Standaard FSX is ook een en al ' voor de massa ' opzich, zonder goede add-ons is het realisme en gemak vrij laag opzich.Luxicon schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:53:
Er staat ook op de site dat dit minder sim wordt, maar meer 'voor de massa'.
Zie wel hoe het gaat uitpakken.
[ Voor 17% gewijzigd door Sjah op 29-03-2011 13:06 ]
Heb je dit nog gedaan? Ik ben wel benieuwd of dit werkt... Zijn er al ervaringen met FSX op een externe schijf?Tuzla schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:16:
Ik zit ook te denken om een externe harde schijf te kopen met USB3.0, FSX daarop zetten en kijken of dat überhaupt enig positief verschil kan maken met de standaard interne schijf die er al in zit hmm..
Je cpu kan je gpu niet eens aan laat staan dat ze dan uberhaupt beiden samenwerkend FSX normaal aankunnen. Upgraden je CPU rapSjah schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:04:
Hee mensen, heb een gtx460 aangeschat, en nu maar ns FsX installt, en ja dat loopt wel. Maar als ik naar gpu-gebruik kijk, netaan 15%. Dat is weinig, dacht dat FsX zo zwaar was. Nu heb ik TS beetje doorgenomen, en zie dat vooral de cpu werk moet doen, dat is jammer, want die is hier nog maar een X2 5200+.
Verder gaat de 2e monitor op zwart, ok je kan FsX op windowed zetten, dus dat deed ik dan maar, heb graag beeld op de 2e TFT. Is dit echter ook mogelijk in fullscreen, of is dat een no-go? Moet nog de SP's installen, maar lijkt me niet dat die feature daar opeens wel inzit....
Wel gek dat meerdere cores gebruiken pas vanaf Sp2 erin zit, komop zeg, toen FsX in 06 uitkwam was er allang multicore. Tevens jammer dat de effecten van Dx10 tegen te blijken vallen, naar wat ik in de TS lees dan.
Ja daaag, heb net ook al een nieuwe voeding moeten halen, en een case met betere airflow komt nog. Blijf een beetje bezig. Ennuh spellen als Metro 2033 lopen redelijk, daar doet de graka toch meeste werk. En oja, FsX loopt ook ok hoor.drentm0nk schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:30:
[...]
Je cpu kan je gpu niet eens aan laat staan dat ze dan uberhaupt beiden samenwerkend FSX normaal aankunnen. Upgraden je CPU rap(denk eerder je hele pc, graka not incluced ofc.)
[ Voor 16% gewijzigd door Sjah op 29-03-2011 18:04 ]
Ik zeg gewoon waar het op staat. Je processor is te traag voor je grafischekaart.Sjah schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:40:
[...]
Ja daaag, heb net ook al een nieuwe voeding moeten halen, en een case met betere airflow komt nog. Blijf een beetje bezig. Ennuh spellen als Metro 2033 lopen redelijk, daar doet de graka toch meeste werk. En oja, FsX loopt ook ok hoor.
Hele pc upgraden, tjonge ik heb net nieuwe monitor, dikke geluidskaart, SSD, en jij gooit zo een opmerking erin. Tactisch.
[ Voor 41% gewijzigd door Sjah op 29-03-2011 18:53 ]
[ Voor 23% gewijzigd door Remco Tr op 29-03-2011 18:11 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Sjah op 29-03-2011 18:51 ]
Kun je nagaan hoe slecht fsx ontwikkeld is als het pas lekker loopt vanaf core i7Sjah schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 18:12:
Mijn cpu mag dan vgl met een Core i7 slap zijn, hij kwam een jaar nadat FsX kwam. Kortom dat loopt echt wel hoor.
Nouja laten we maar ophouden met deze zinloze discussie.
Heb je cfg builder gedaan, tx.
En wat zeg ik dus, je kan niet het maximale uit je GPU halen als je CPU het niet bij kan benen.Sjah schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 18:06:
Oneensch is. Zeg net dat in Metro, of bijna alle andere games, het loopt, omdat een game nou eenmaal de GPU vooral stresst. Geen drol aan, tuuuuuhrlijk.Maar goed, jij hebt recht op jouw mening, ik leg die naast me neer.
roepen koop maar het snelste en nieuwste is zoo makkelijk, de kunst is om met je middelen toch iets aardigs te hebben
Maak ik uit deze post op, dat je een upgrade hebt gedaan om fsx te kunnen spelen? Zo niet, dan is dat toch helemaal geen ramp? Het is wel mogelijk hoor om je vid, meer aan het werk te zetten. Maar het zal je pc slecht enkele frames meer opleveren, en iets stabieler. Ik heb zelf een q6600@3.4 en een gtx260 216ssc.. en sorry verwacht er geen wonderen van.. zeker niet met addonsSjah schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:04:
Hee mensen, heb een gtx460 aangeschat, en nu maar ns FsX installt, en ja dat loopt wel. Maar als ik naar gpu-gebruik kijk, netaan 15%. Dat is weinig, dacht dat FsX zo zwaar was. Nu heb ik TS beetje doorgenomen, en zie dat vooral de cpu werk moet doen, dat is jammer, want die is hier nog maar een X2 5200+.
Verder gaat de 2e monitor op zwart, ok je kan FsX op windowed zetten, dus dat deed ik dan maar, heb graag beeld op de 2e TFT. Is dit echter ook mogelijk in fullscreen, of is dat een no-go? Moet nog de SP's installen, maar lijkt me niet dat die feature daar opeens wel inzit....
Wel gek dat meerdere cores gebruiken pas vanaf Sp2 erin zit, komop zeg, toen FsX in 06 uitkwam was er allang multicore. Tevens jammer dat de effecten van Dx10 tegen te blijken vallen, naar wat ik in de TS lees dan.
[ Voor 50% gewijzigd door Sjah op 30-03-2011 16:19 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq