Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:44:
[...]

'k heb na mijn vlucht nog eens geprobeerd (save game :9 ) met die A/THR uit te schakelen en daarna de levers op CLB. It did the trick. Waar staat die rode knop ergens? Ik heb de rode warning knop even uitgezet wat dat belletje is om zot te worden ^^
Daarna gewoon de A/THR met dat groen lichtje op de AP console uit en aan gezet.

Maar goed :p 'k vond het best wel cool dat die motoren in volle vlucht terug op gang gebracht kunnen worden.
De rode knop zit op de thrust levers aan de zijkant. Aan beide kanten 1, zodat je die met je duim kunt uitdrukken.

Overigens is de officiele Airbus procedure om die knoppen te gebruiken, net zoals de A/P disconnect buttons. De buttons op de FCU wordt eigenlijk nooit gebruikt voor een disconnect :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een grote sprong voorwaarts, dat is wat ik met de i7 2600K heb gemaakt. Op het oude(re) systeem (i7 860)de laatste vlucht Sion LSGS - Nice LFMN gemaakt en dezelfde vlucht met het huidige ysteem. Een groot verschil al met de CPU op default 3,4GHz.
Voor het eerst maak ik mee dat terrain tot aan de horizon volledig wordt geladen. Framerates boven de Alpen in spot view schommelt tussen de 50 a 90 FPS en in de VC van de PMDG JS4100 tussen de 30 en 50 FPS. Approach op het FPS-vretende LFMN van Aerosoft in de VC tussen de 20 en 40FPS schommelend. Niet te zien maar vol met AI traffic. Ik was aircraft shadows vergeten uit te zetten.

Het draait echt heerlijk soepel.

Systeem:
Tower: Cooler Master HAF 912 Plus
Voeding: Corsair HX850W
Mobo: ASUS P8P67 Deluxe, wat is EFI BIOS heerlijk om mee te werken.
CPU: i7 2600K
Mem: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz cas8 Dual Channel Kit
Win7-64 op een Corsair F120 SSD 120GB
FSX op een OCZ Vertex 2 SSD 120GB
Opslag: Samsung Spinpoint 1TB en WD Caviar Black 300GB
Video: Gigabyte GTX 460 1GB driver 266.35

FSX: UTX EU, GEX EU 2.0, FsGenesis-mesh
Take off Sion en dan via de 235 radial uitklimmen naar FL160. Op NIZ VOR 135nm naar heading 180 naar NIZ VOR en begonnen pics te maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2011-01/161958_test15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2011-01/161959_test19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2011-01/161959_test27.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2011-01/161959_test45.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2011-01/162000_test61.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2011-01/162000_test66.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2011-01/162000_test74.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2011-01/162001_test84.jpg

Nu maar eens naar de 4,3 GHz clocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:46
Ziet er goed uit!!!

Heb je nog tweaks toegevoegd of is dit ou-of-the-box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remco Tr schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:31:
Ziet er goed uit!!!

Heb je nog tweaks toegevoegd of is dit ou-of-the-box?
ENB bloom en Win7 en FSX via de guides van Nick Needham aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 17:38
FSX en Google Maps zou echt te gek zijn... *dreaming*..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm... dus geen mesh die zichtbaar omhoog popt (in de bergen) of textures die je ziet laden...? Jij vliegt natuurlijk wel hoog: ik vlieg meestel low and slow en dan zijn de omstandigheden heel anders. Ben benieuwd hoe het met popup van mesh en textures is als je low and slow vliegt door de bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op zondag 16 januari 2011 @ 01:02:
De rode knop zit op de thrust levers aan de zijkant. Aan beide kanten 1, zodat je die met je duim kunt uitdrukken.

Overigens is de officiele Airbus procedure om die knoppen te gebruiken, net zoals de A/P disconnect buttons. De buttons op de FCU wordt eigenlijk nooit gebruikt voor een disconnect :)
Hmm... Da's dan ook zo'n knopje om te binden aan een key?
Ik geloof niet dat het klikbaar is op de throttleview, noch in de VC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Ik zit ook te denken om een externe harde schijf te kopen met USB3.0, FSX daarop zetten en kijken of dat überhaupt enig positief verschil kan maken met de standaard interne schijf die er al in zit hmm..

Dan nu ff wat anders =]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RCL0kaILDKM]

[ Voor 19% gewijzigd door FSXnoob op 17-01-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

raymondvanderpl schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:55:
Hallo Allemaal,

Ik ben eigenlijk alleen maar een lezer, maar toch wil ik even het volgende onder de aandacht brengen.

Op 5 maart a.s. zal er in het Het Nationaal Luchtvaart Themapark Aviodrome gevestigd in Lelystad voor het eerst Flightsimulator Lanparty worden georganiseerd.
Ik heb hier eerder in de draad al mijn mening over gegeven. ;)

Het idee is super, en ik denk dat een FS LAN-party wel het flightsimmen meer onder de aandacht van het normale publiek kan brengen. Maar ik zit bijvoorbeeld zelf in Eindhoven, en ben bijna 2 1/2 uur met het OV kwijt om even mijn laptopje naar Lelystad te slepen, zoiets doe ik ook tijdens een FSWeekend alleen als ik meer dan één dag kan blijven.

Zoiets zal qua deelnemers meer succes hebben als je wat dichter bij een vervoersknooppunt zit, of zelfs Schiphol zo gek krijgt om ergens een stuk ruimte beschikbaar te stellen voor één of twee dagen. Dan is de kans dat mensen 'toevallig' komen kijken een heel stuk groter.

Wat ik zelf ook op het FSWeekend een beetje mis zijn inhoudelijke workshops en presentaties, er zijn een hoop handelaren die hun hard/software showen maar weinig mensen die een praatje houden waar je voor wil blijven zitten. Dit kunnen praatjes zijn over add-on software of de bouw van hardware, maar bijvoorbeeld ook over procedures of een vergelijking van FS met het 'echte' werk als verkeervlieger. Bolk, misschien iets leuks voor jou? ;)

Ik ben er zelf wel in geïnteresseerd om zoiets als een event voor elkaar proberen te krijgen, mogelijk in samenwerking met een universiteit voor de voorzieningen. De TU Delft is misschien een goeie kanshebber hiervoor, ook omdat ze een faculteit L&R hebben waar sprekers en bezoekers vandaan kunnen komen en ze een eigen simulator hebben.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:32:
Hm... dus geen mesh die zichtbaar omhoog popt (in de bergen) of textures die je ziet laden...? Jij vliegt natuurlijk wel hoog: ik vlieg meestel low and slow en dan zijn de omstandigheden heel anders. Ben benieuwd hoe het met popup van mesh en textures is als je low and slow vliegt door de bergen.
Ik ben van Sion door het dal en dan rechtsaf naar het meer van Geneve gevlogen en daar gekeerd en zelfde weg terug max 7000ft 200kts. Mesh/terrain is werkelijk overal waar je kijkt, VC en spot view, aanwezig en in de verte hoeft niets meer te worden geladen. De textures zelf zie je wel nog op plaatsen sharpen als je tussen de bergwanden vliegt maar dat gaat supersnel.

Laag door de bergdalen tussen de 30 en de 45fps. Ik moet ORBX PNW en The Rockies nog installen maar dat is stukken fps-vriendelijker dan de scenery met UTX en GEX rond AES Sion. Dat zal toch wel hogere fps opleveren.

Still stock @ 3,4 GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Stoney3K schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:12:
[...]

Ik heb hier eerder in de draad al mijn mening over gegeven. ;)

Het idee is super, en ik denk dat een FS LAN-party wel het flightsimmen meer onder de aandacht van het normale publiek kan brengen. Maar ik zit bijvoorbeeld zelf in Eindhoven, en ben bijna 2 1/2 uur met het OV kwijt om even mijn laptopje naar Lelystad te slepen, zoiets doe ik ook tijdens een FSWeekend alleen als ik meer dan één dag kan blijven.

Zoiets zal qua deelnemers meer succes hebben als je wat dichter bij een vervoersknooppunt zit, of zelfs Schiphol zo gek krijgt om ergens een stuk ruimte beschikbaar te stellen voor één of twee dagen. Dan is de kans dat mensen 'toevallig' komen kijken een heel stuk groter.

Wat ik zelf ook op het FSWeekend een beetje mis zijn inhoudelijke workshops en presentaties, er zijn een hoop handelaren die hun hard/software showen maar weinig mensen die een praatje houden waar je voor wil blijven zitten. Dit kunnen praatjes zijn over add-on software of de bouw van hardware, maar bijvoorbeeld ook over procedures of een vergelijking van FS met het 'echte' werk als verkeervlieger. Bolk, misschien iets leuks voor jou? ;)

Ik ben er zelf wel in geïnteresseerd om zoiets als een event voor elkaar proberen te krijgen, mogelijk in samenwerking met een universiteit voor de voorzieningen. De TU Delft is misschien een goeie kanshebber hiervoor, ook omdat ze een faculteit L&R hebben waar sprekers en bezoekers vandaan kunnen komen en ze een eigen simulator hebben.
Hehe, ik zit te overwegen, maar dan als controller. Weet alleen niet wie dat regelt, DutchVACC zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

negatief Raymond van der P is event cooordinator op ivao dus verwacht dat het vanuit die kant ook word georganiseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een degelijke review gezien van Sandy Bridge met FSX...? Ik zit er aan te denken een nieuwe computer te kopen, voornamelijk voor FSX, met deze nieuwe CPU (en natuurlijk het snelste RAM en de laatste top GPU). Maar ik wil dan wel eerst zeker weten of het ECHT allemaal zo mooi is...

Liefst zou ik willen wachten op LGA 2011, maar ik denk niet dat ik daar geduld voor heb... en je kan altijd wel blijven wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:35

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:46:
Heeft iemand al een degelijke review gezien van Sandy Bridge met FSX...? Ik zit er aan te denken een nieuwe computer te kopen, voornamelijk voor FSX, met deze nieuwe CPU (en natuurlijk het snelste RAM en de laatste top GPU). Maar ik wil dan wel eerst zeker weten of het ECHT allemaal zo mooi is...

Liefst zou ik willen wachten op LGA 2011, maar ik denk niet dat ik daar geduld voor heb... en je kan altijd wel blijven wachten...
Nou als ik kijk wat rdluca hierboven schrijft over de SB dan is dat toch wel een behoorlijke upgrade qua performance. Ben er zelf nu ook serieus naar aan het kijken; mogelijk volgende week aanschaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:46:

Ik weet niet welke cpu je momenteel hebt maar ik ben aangenaam verrast met de overstap van een i7 860 naar een 2600K. En dan heb ik hem nog alleen op stock speed draaien.
Als ik de voorgaande cpu upgrades terugkijk, Q6600 - Q8400 - i7 860 - 2600K dan is de laatste de meest overtuigende.

Overclocken gaat komend weekend pas gebeuren. Ben me nu aan het inlezen in alle EFI bios settings en de veilige voltages. Om safe te blijven zal ik niet verder dan 4,3GHz gaan. Helaas komt de GTX 560 pas volgende week uit. Als ik die heb wordt het misschien een grotere wow.

Heb je nu een i7 950/60 over hoger dan zal de overstap misschien wat tegenvallen, daar kan ik niets over zeggen. Op het avsim forum, sub MOBO, RAM, CPU's & Other Hardware, kan je redelijk wat ervaringen lezen om een beter idee te krijgen. Daar lees ik dat een overclockte SB vooral met een GTX570 of 580 ass kicked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me wil ook een nieuwe PC ;_;

Maareuh... bestaat er een leuke Lockheed L-1011 TriStar voor FS2004? Dus niet louter een freeware model met 737 panel en geen vc, maar een payware modelletje dat de moeite is?

Perfect Flight heeft er eentje, maar die is precies enkel voor FSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZWAAR OT natuurlijk, maar toch leek het me hier de logische plek om het te vragen: iemand hier die ervaring heeft met X-Plane for Android...? Vroeg me af of het voor een FSX-fan alsnog leuk is voor tussendoor... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Nee, niet echt. Het is even grappig om met je telefoon te kunnen sturen, maar echt veel is er niet mee te doen. Het is gas geven, gear up en dan maar rondvliegen. Een tablet met FS2004 erop zou meer fun zijn denk ik :P.

Vanavond maar eens m'n eerste vlucht met de Jetstream 41 + FSCrew VoiceCommander doen. Al een tijdje terug gekocht in de aanbieding, maar nog geen tijd gehad om erin te duiken. Ben benieuwd hoe goed het werkt :).

[ Voor 33% gewijzigd door Propane op 21-01-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Wat vinden jullie hier eigenlijk voornamelijk leuk aan? Ik heb een T-flight stick gekocht en het leek me eerst ook leuk, maar het is wel enorm veel leren, al bij FSX minder hoge instap dan bij Flightgear.

Kennen jullie ook nog 'games', niet simulators waarbij ik mijn T-flight stick kan gebruiken? 8)7

Ga vandaag maar weer tutorials volgen, een eerste succesvolle landing. Helaas crasht FSX nog weleens, ik zou het ook liever niet in full-screen draaien, maar alt-enter crasht ook. Moet dan hele programma opnieuw opstarten, erg groot, erg langzaam nog op snelle computer Q6600/4GB/5770. Grafisch ziet het er ook erg matig uit, al is dat natuurlijk niet belangrijk. Heb FSX met SP1 geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 08:38
Waarom niet SP2 ook? Ik heb eigenlijk nooit crashes gehad (sinds het uit kwam). Alleen gamespy knalt er constant uit :p. Maar das een bekend verhaal.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chronoz schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:38:
Wat vinden jullie hier eigenlijk voornamelijk leuk aan? Ik heb een T-flight stick gekocht en het leek me eerst ook leuk, maar het is wel enorm veel leren, al bij FSX minder hoge instap dan bij Flightgear.

Kennen jullie ook nog 'games', niet simulators waarbij ik mijn T-flight stick kan gebruiken? 8)7

Ga vandaag maar weer tutorials volgen, een eerste succesvolle landing. Helaas crasht FSX nog weleens, ik zou het ook liever niet in full-screen draaien, maar alt-enter crasht ook. Moet dan hele programma opnieuw opstarten, erg groot, erg langzaam nog op snelle computer Q6600/4GB/5770. Grafisch ziet het er ook erg matig uit, al is dat natuurlijk niet belangrijk. Heb FSX met SP1 geïnstalleerd.
Met 4GB zou ik in ieder geval SP2 installeren. Die kan meer dan 2GB adresseren. En als je op WinXP draait de boot.ini aanpassen naar:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Microsoft Windows XP Professsional" /fastdetect /3GB /Userva=2560

Ook in fsx.cfg zetten:
[GRAPHICS]
HIGHMEMFIX=1

Grafisch komt het bij nvidia kaarten aan op de juiste driver vinden en instellingen. Ik denk dat dat bij AMD wel hetzelfde zal zijn wat betreft FSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay :D
A. FLOOR en TOGA LK foutmeldingen kun je afzetten door even de AP uit te schakelen via het rood knopje 'Z' en dat rode knopje op de throttles 'SHIFT-R'
Lol :')
En ik maar zoeken in de VC hoe je die dingen moet indrukken.
Het probleem is trouwens het resultaat van een dichtgevroren pitot :s
Toch even moeten zoeken om die vlucht na te doen om te zien wat het probleem was.

Daana netjes de engine in idle zetten, terug naar CL en dan de A.THR en AP terug inschakelen. En off course de pitot heat ^^"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/01/23/1295797195-630.jpg

Rara waar ben ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

36C @ EHAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow :o
Ik ben onder de induk van m'n FS2004. Active Sky Evolution maakt er een heel andere belevenis van.
Voeg er dan nog eens REX Overdrive aan toe en 't is pas echt snoepen voor mij :D

Als AA het nu nog eens wou doen in windowed mode ;_;

Regenwolkjes komen eraan... De laag liggende zon maakt er een mooi zicht van.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Psuyt.jpg

Tegen de tijd dat ik aan de voet van 25R stond, was het al volledig overtrokken en goed aan het regenen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/62oRb.jpg

De volgende 3 screenshot zijn van een avondvluchtje richting Nice. De manier waarom het nacht wordt is echt prachtig weergegeven met die nieuwe textures van REX Overdrive.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ts84v.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XrFwY.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KHtKs.png

Dit is zo'n 20nm ten zuiden van Hannover vandaag: Real time weather ftw^
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NgURI.png

En het weer wordt weer slechter ... Die kleurtjes *drool*
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/H2yKa.jpg

Wel... ik vraag me echt wel af of ik ooit gebruik ga maken van m'n FSX Deluxe :?
Dit ziet er gewoon prachtig uit voor een PC van 2003 _/-\o_

Sorry voor de grootte van de pics >_> imgur resized ze niet D:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:19
Welke Airbus is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's de Wilco Airbus Volume I (Retail). Het blijft toch m'n favoriete Airbus voor Flight Simulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:48:
Da's de Wilco Airbus Volume I (Retail). Het blijft toch m'n favoriete Airbus voor Flight Simulator.
Hmm, werkt die goed i.c.m. Windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog geen probleem gehad. Enkel FS9 afsluiten leidt tot een CTD door een van de gauges :s
Buiten dat is er niks op aan te merken. De FSX versie heeft dat probleem helemaal niet, dus dat loopt helemaal ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Gordon is ook een FSX fan zag ik net :D

YouTube: Joling en Gordon Over de vloer- Buurtsuper 1/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroykok
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-11-2024
lol, het moet niet gekker worden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
Hij was bezig met zijn PPL een aantal jaren terug. Of hij het ook gehaald heeft geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Bedankt voor de vorige vriendelijke reacties, begin het erg leuk te gaan vinden. Het is misschien een beetje asociaal, maar had nog best veel openstaande vragen. Het is veel uitzoekwerk allemaal, gelukkig is de meeste documentatie erg bloeiend en is het bij Flightgear nog erger :)
  • Is er een soort Atlas die wat overzichtelijk is dat de Flight Manager? Ik zou graag plaatsnamen zien i.p.v. allemaal vliegvelden.
  • Mocht je vroeger roken in vliegtuig? Ik heb een knopje 'No Smoking' aan en uit. Als ze in Turkse vliegtuigen een opname-bandje gebruiken, dan mogen ze dat best wel eens beter uitspreken! Het is nooit verstaanbaar wat ze in het Engels zeggen.
  • FSX Acceleration is slechts meer materiaal qua scenery, vliegtuigen en missies?
  • Zijn er must-haves qua uitbreidingen (behalve vliegtuigen)? FS Navigator?
  • Verkeer in FSX zou ook wel gaaf zijn... dit is mogelijk met Air Traffic FSX?
  • En online meedoen met anderen, werkt dat prettig? Spelen jullie standaard multiplayer met echte andere mensen in vliegtuigen?
  • Is het mogelijk de geluidscorrectie uit te zetten in FSX? Zodat ik kan vliegen en radio-luisteren, zonder dat FSX automatisch het geluid van de radio laag zet en zichzelf hoog? (Via Volumemixer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 15:42
Mocht je vroeger roken in vliegtuig? Ik heb een knopje 'No Smoking' aan en uit. Als ze in Turkse vliegtuigen een opname-bandje gebruiken, dan mogen ze dat best wel eens beter uitspreken! Het is nooit verstaanbaar wat ze in het Engels zeggen.
Ja vroeger mocht dat nog, het "No Smoking" lampje staat tegenwoordig tijdens de hele vlucht aan als het goed is.
FSX Acceleration is slechts meer materiaal qua scenery, vliegtuigen en missies?
Affirm
Zijn er must-haves qua uitbreidingen (behalve vliegtuigen)? FS Navigator?
Als je in Nederland vliegt zou ik je zeker NL2000 aanraden ;)
Verkeer in FSX zou ook wel gaaf zijn... dit is mogelijk met Air Traffic FSX?
Je kunt de default AI traffic gebruiken of een addon die wat meer realistisch verkeer heeft.
En online meedoen met anderen, werkt dat prettig? Spelen jullie standaard multiplayer met echte andere mensen in vliegtuigen?
Ik vlieg zelf altijd online op IVAO. Kost wat tijd voordat je de procedures een beetje kent maar zeker de moeite waard: http://www.martinpikard.nl/ivao/nl/?q=node/5
Is het mogelijk de geluidscorrectie uit te zetten in FSX? Zodat ik kan vliegen en radio-luisteren, zonder dat FSX automatisch het geluid van de radio laag zet en zichzelf hoog? (Via Volumemixer)
Hmm heb hier geen last van? Heb ook altijd de radio aan op de achtergrond en dat werkt prima, je kunt eventueel het FSX geluid uitzetten door op Q te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Zijn er hier veel spelers die vliegen met de kisten van A2A simulation? Ik heb zelf destijds de B17 gekocht. Ik was direct helemaal weg van het accusim add-on gedeelte op de standaard B17. Ik zal wellicht personen tegen het hoofd stoten met het volgende, maar zie het maar gelijk als een vraag... Na het vliegen met de B17 en de P-47 kon ik geen vliegtuig meer vinden die dezelfde kwaliteit kon bieden. Het uiterlijk van de kisten is abnormaal goed uitgewerkt. Maar zelfs dit valt in het niets waar accusim voor staat .. de physics<fon>. Heerlijk hoe die kisten klinken en hoe je ze aan de gang kunt krijgen. Het klikt als of ze echt tot leven komen.

Zelf volg ik al maanden de voortgang van de laatste toestellen. Zo te zien hebben ze aan het forum afdeling Accusim nu de Spitfire MK/1 en II toegevoegd. Dit betekend dat Scott een deze dagen deze kist voor de download gaat aanbieden.
En nee ik werk niet voor A2A. Ik denk wel dat als je deze kisten geprobeerd hebt dat je binnen de limieten van FSX mag vaststellen dat dit echt top of da bill add-ons zijn....

Dus peeps check out de site en vids! http://a2asimulations.com/forum/viewforum.php?f=39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ik ben al lang fan van de Boeing 377 (L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oban606 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 17:01:
Zijn er hier veel spelers die vliegen met de kisten van A2A simulation?
Nee, maar alleen omday de types die ze hebben uitgebracht niet 'my kind of planes' zijn. Ik kijk zelf eigenlijk wel uit naar de DA-20 van Aerosoft. Is wel weer een erg klein toestel, maar erg leuk voor sightseeing en bovendien gaat de ontwerper ervan (Aerosoft brengt 'm alleen maar uit, eigenlijk) nogal ver in de mogelijkheden. Gaat toch echt wel richting A2A, lijkt mij. De maker heeft ooit de Dornier Do-27 gemaakt, wat tijdenlang toch wel een van de meest realistische addons was wat betreft mogelijkheden (onderhoud, dingen die kapot kunnen gaan, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:46:
[...]

Nee, maar alleen omday de types die ze hebben uitgebracht niet 'my kind of planes' zijn. Ik kijk zelf eigenlijk wel uit naar de DA-20 van Aerosoft. Is wel weer een erg klein toestel, maar erg leuk voor sightseeing en bovendien gaat de ontwerper ervan (Aerosoft brengt 'm alleen maar uit, eigenlijk) nogal ver in de mogelijkheden. Gaat toch echt wel richting A2A, lijkt mij. De maker heeft ooit de Dornier Do-27 gemaakt, wat tijdenlang toch wel een van de meest realistische addons was wat betreft mogelijkheden (onderhoud, dingen die kapot kunnen gaan, etc.)
I Second that!
A2A maakt erg mooie en complete dingen maar het trekt ook mij niet. Ik ben op zoek naar wat kleins en snel om lekker de ORBX sceneries en de Alpen te doorcruisen en de kleine moeilijke velden bezoeken..

Ik heb de Carenado C340 gekocht.
Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2011-01/262025_edny2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2011-01/262025_edny6.jpg

Een mooi ding maar het vliegt te langzaam en de NAV radios instellen via die Garmin-troep vind ik echt om te huilen zo slecht.

Ik blijf op zoek naar iets dat dat als kruisnelheid 300+ kts heeft. Ik zit te denken aan de Flight1 441 Conquest II. Die heeft ook een panel zoals ik wil.
Iemand die ervaringen met dit product van Flight1 heeft?

Helaas is er voor FSX geen Embraer Legacy 600.

Daarnaast kijk ik echt uit naar de Aerosoft CRJ-200. Die is toch wel ideaal om tripjes van 300 a 400 nm mee te maken :P

De PMDG NGX737 geloof ik nu wel. Het is meegenomen als die tegen de zomer uitgebracht is en wie weet is iFly ze voor met een FSX -versie. Kunnen we eerst daar mee aan de slag.

Vandaag een Gigabyte GTX 560 Ti SOC besteld :9 De reviews zijn niet verkeerd. Hij wordt op bestelling geleverd (Informatique) :/ Stiekem hoop ik hem zaterdag te kunnen halen maar meer realitisch zal die hopelijk in de loop van volgende week arriveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat vliegtuig van Orbx dan niet iets voor je? Ik heb die niet gekocht omdat die veel te snel is. ;)

Lancair

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:06:
Is dat vliegtuig van Orbx dan niet iets voor je? Ik heb die niet gekocht omdat die veel te snel is. ;)
Hmm, ik ben er vanuit gegaan dat die wel langzaam zou zijn. Ik ga eens beter kijken. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik denk dat je voor een kruissnelheid van 300kts en hoger beter naar een zakenjet kan kijken zoals de Flight1 Citation Mustang... Die Cessna 441 valt uit elkaar boven de 260 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las net ergens dat de cruise speed van de Lancair zo'n 285 kts is...!

EDIT
Een zakenjet is niet geschikt voor wat rdluca wil, denk ik.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:10:
Ik denk dat je voor een kruissnelheid van 300kts en hoger beter naar een zakenjet kan kijken zoals de Flight1 Citation Mustang... Die Cessna 441 valt uit elkaar boven de 260 :P.
Als ik Flight1 mag geloven:
The Cessna 441 Conquest II is a luxury cabin class, twin turboprop aircraft that cruises well over 300 mph at an altitude of up to 35,000 ft.

http://www.flight1.com/products.asp?product=esd441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
rdluca schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:15:
[...]

Als ik Flight1 mag geloven:
The Cessna 441 Conquest II is a luxury cabin class, twin turboprop aircraft that cruises well over 300 mph at an altitude of up to 35,000 ft.

http://www.flight1.com/products.asp?product=esd441
Miles per hour != knots. Over het algemeen is mph namelijk in statute miles, en 1 statute mile is ca. 1,61km. Knopen is een snelheidsaanduiding in nautical mile per uur. Een nautical mile is 1,852km. Dus 300mph = ca. 260kt. Volgens verschillende bronnen gaat de 441 tot een max van 311kts met engine upgrades en op FL350. Dan zal het gas er wel aardig op staan denk ik eerlijk gezegd. Wil je wat brandstof besparen dan cruise je met zo'n 250kts.

Dat even achterwege gelaten... op die screenshots ziet het er niet meer echt van deze tijd uit imo :P.

Edit: de Lancair doet volgens de POH zo'n 260kts TAS op 26000ft en op dat moment zie je 180kts IAS op je snelheidsmeter staan :P.

Edit 2: Zo net nog even een test gedaan met die Orbx Lancair onder standaard ISA condities. Hij komt met moeite tot 26000ft en haalt daar met vol vermogen niet de beoogde snelheid. Ik kreeg er maximaal 261kt grondsnelheid uit.

[ Voor 19% gewijzigd door Propane op 26-01-2011 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
Propane schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:42:
[...]
: Zo net nog even een test gedaan met die Orbx Lancair onder standaard ISA condities. Hij komt met moeite tot 26000ft en haalt daar met vol vermogen niet de beoogde snelheid. Ik kreeg er maximaal 261kt grondsnelheid uit.
Naar aanleiding van jullie reacties hier ook even op onderzoek uitgegaan omdat ik ook wel graag een klein snel vliegtuigje in mijn collectie wil hebben, en de Epic LT Dynasty bevalt me wel.

Klimt met gemak naar 31.000ft en gaat tot daar tot zo'n beetje 420kt GS :)

Wel jammer van de Garmin pannels, het ziet er geweldig uit maar dat draaien aan die wieltjes blijft een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

En er zijn 4 nieuwe screens gepost op http://www.microsoft.com/games/flight/
Ziet er mooi uit, alleen te hopen dat ze voldoende tijd krijgen om het af te werken. Liever een goede simulator tegen 2012 dan een brakke tegen 2011 :)

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het zwaar tegenvallen: het is zeker niet mooier dan FSX met FTX en REX... Maar goed, het is allemaal default scenery dus hopen maar dat alles goed uitbreidbaar is... ;) Toch zijn het niet de 'next gen' graphics waarop ik hoopte...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
ik zie de irritante bomen weer, die net als bij fsx op een irritante manier als pop-up tevoorschijn zullen komen in en rondom je

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=gX8oWUDSbEY]

[ Voor 90% gewijzigd door FSXnoob op 28-01-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
Nice hoop dat ze hem snel uitbrengen. Ze nemen er wel de tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
thys schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 12:00:
[...]

Hmm heb hier geen last van? Heb ook altijd de radio aan op de achtergrond en dat werkt prima, je kunt eventueel het FSX geluid uitzetten door op Q te drukken.
Enorm bedankt voor je antwoorden :)

Je hebt de radio (e.g. 538) aan op de achtergrond? Bij mij zet FSX dan altijd de achtergrond radio op zacht en het FSX geluid op hard. Het uitzetten van het geluid is wel mogelijk, dan stopt FSX met het wijzigen van volumes, maar ik zou graag zacht FSX-geluiden horen en goed hoorbaar radio, muziek, video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Dat kan je nog wat fps kosten maybe :D
Ik gebruik soms gewoon de telefoon-radio of mp3 speler zelf, alle kracht van de pc voor fsx zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 10:23
Tuzla schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:19:
Dat kan je nog wat fps kosten maybe :D
Ik gebruik soms gewoon de telefoon-radio of mp3 speler zelf, alle kracht van de pc voor fsx zelf.
Sorry dit gaat me echt te ver... Outlook, IM, etc etc alles draait hier, merk geen keutel als ik dat afsluit. Maargoed, elke pc is weer anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Drentm0nk, welke bios settings gebruik je om je 860 op 4,2 te laten zwoegen?

Mijne draait nu 4,0 krijg hem niet hoger niet stabiel genoeg voor fsx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeez :s
Installeer ik gisteren eens Geneva van FSDreamteam en maak ik een vluchtje EBBR-LSGG.
Wanneer ik toe kom staat het stampvol gebouwen, prachtig om te zien :p

Helaas is die demo toch iets te snel voorbij :s
Tegen de tijd dat ik de runway verliet was alles weer weg :s

Zo kun je toch onmogelijk een eerste indruk krijgen van hun producten? Tenzij je daar even aan de gate staat en snel gaat slewen over de luchthaven voordat het weer verdwijnt?

Anyway... eens opnieuw proberen. Het lijkt me alvast fps friendly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

IStealYourGun schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:46:
En er zijn 4 nieuwe screens gepost op http://www.microsoft.com/games/flight/
Ziet er mooi uit, alleen te hopen dat ze voldoende tijd krijgen om het af te werken. Liever een goede simulator tegen 2012 dan een brakke tegen 2011 :)
Ik moet wel zeggen dat ik met MS Flight niet zo erg warm loop van 'mooie plaatjes'. Een scenery-engine maken is nog geen vliegsimulator.

Waar ze van mij eens flink tijd in mogen steken is het simuleren van fatsoenlijke flight dynamics en systemen van de kisten die ze erbij stoppen. Of daarvoor een API uitbrengen zodat andere programmeurs dat voor ze kunnen doen.

Aan die mooie plaatjes heb je immers niet zo heel veel als je met een heavy op FL350 boven de oceaan zit en motor nummer 2 valt plotseling uit. :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Ik ben met name benieuwd hoe MS Flight zal draaien (performance was toch altijd wel een issue) en hoe open en compatibel het zal zijn met de oudere versies van FS... Anders blijf ik nog lekker even op FS2004 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Zojuist maar weer eens een vluchtje gedaan EHAM-EGLL, in afwachting van de NGX. Rotterdam zie je met het vele glas van de kassen. Verderop is ook de Nieuwe Waterweg nog te zien.
Onderin in het midden ligt Den Haag/Scheveningen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9PLzBPjQHVN6kaHbjueM6m09/full.jpg

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Voor de liefhebbers, ik zie net dat FTX Australië (Compleet) nu 50% korting heeft. Het gaat om het gehele basis pakket up to date tot SP3 en je kunt binnenkort ook gratis updaten naar SP4 zodra die er is.

http://www.flightsimstore...c5hj4093pteeqdfb4tkgf6sh7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goede De Havilland Comet voor FS2004? Free- of Payware? :9
Ik vind dat echt een prachtig toestel :o Die snuit doet me een beetje denken aan de B-787 ^^"
Van die vintage kisten vind ik meestal niet zo geweldig, maar deze is echt wel wauw :D

Afbeeldingslocatie: http://www.itusozluk.com/img.php/d9fee2e74a5c96c0e481210ef578ca9b28135/de+havilland+comet

Echt spijtig dat ze geen lang leven hebben gehad door structurele fouten :(
Da's er echt zo eentje waar ik graag eens een vluchtje mee zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw systeem, nieuwe FSX installatie, maar niet echt wat ik had verwacht.
Voorheen een E6600 (2.4Ghz), 4GB, 8800GTS 640MB. FSX op een 150GB Raptop (10.000rpm).
Nu: Corei7 (3Ghz), 12GB, GTX560 1GB, FSX op de 150GB Raptor.

Wat staat er allemaal in FSX:

FSX + Accelleration
PMDG 747/MD11
Active Sky Evolution
EditVoicePack
FlyTampa TNCM
Aerosoft: BRU,FRA,EGLL,CDG,RDM
FSGenesis: Noth American Terrains (US/Canada/Mexico), Asia, Europe, "West"
sKAI 2.3

Bij bijv. aanvliegen op EGLL is de fps (PMDG 747) nog steeds om te huilen (10fps).

In de Nvidia driver heb ik voor FSX het volgende ingesteld:

Anisotropic filtering: 8x
AA (gamma): On
AA (mode): Enhance the application setting
AA (setting): 8xQ
AA (transparancy): 4x (supersample)
CUDA: GTX 560.
Max Pre renderered frames: 8
Multi/Single display: Single display
Power management: Max performance
Texture filtering (TF) - Anisotropic sample optimization: on
TF - Nevative LOD bias: Clamp
TF - Quality: Quality
TF - Trilinear optimization: On
Threaded optimization: On
Tripple Buffer: On
TF - Anisotropic filter optimization: Off (kan ik ook niet veranderen).
Vertical sync: Force On.

In FSX zelf heb ik 't als volgt ingesteld staan:

Target frames: 20fps
Screen: 1680x1050x32 (native resolutie van m'n scherm)
Global settings: Ultra High
Global texture resolution: Very High
DX 10: UIT
Lens Flare: aan
Light bloom: UIT
Advanced animations: aan

Aircraft: casts shadows on ground, itself, landinglights illuminate ground: aan.
Scenery: Radius (large), Mesh complexity (75), Mesh resolution (38m), texture resolution: (1m), Water effects (max 2.x). Scenery complexity (very dense), Autogen density (Dense), Special effects (high).
Weather: 128km, detailed clouds, could coverage (max).
Traffic: airline density (85%), GA (20%), Airport Vehicles (Medium), Land & sea traffic (allemaal 20%).

Wie kan me helpen om (zonder te OC-en) meer FPS uit mijn FSX te persen. Voelt nu alsof ik mijn systeem helemaal niet heb geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
is EGLL soms een Aerosoft scenery? Zo ja, dan is de lage FPS daar te verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat is de aerosoft scenery, maar over het geheel voelt het niet echt soepel aan.
Ook bij (default) Schiphol, is er met moeite 18FPS uit te persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Aerosoft is nl slecht in het maken van scenery met een goede FPS. Zet de EGLL scenery maar eens tijdelijk uit, dan merk je het verschil.
Ik heb zelf laastst van UK2000 hun Heathrow v2 gekocht en die loopt stukken beter dan die van Aerosoft. Het enige dat ik nog van aerosoft heb/gebruik is EHAM bij gebrek aan beter, en ook die loopt niet super.

Het beste wat je kan doen is eerst eens alles op default zetten en dus alle add-ons tijdelijk even uitzetten om te zien hoe het dan loopt. Loopt dat goed, dan stukje bij beetje zaken erbij zetten totdat de schuldige te voorschijn komt.
Lens flare heb ik bijv altijd uit. Je target frames op unlimited zetten. Zet je water effects eens op low, je scenery laag, geen hoge distance voor wolken en sight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kensei schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 17:39:
Zet je water effects eens op low, je scenery laag, geen hoge distance voor wolken en sight.
Ja, pffff, daar heeft hij geen nieuw systeem voor gekocht... :+

Ik zelf heb veel baat bij de Bufferpool tweak. Zit dit bovenin je fsx.cfg:

[BUFFERPOOLS]
Poolsize=0

En kijk eens of dat effect heeft. Het is de enige tweak die ik gebruik en ook de enige die een merkbaar effect heeft.

Het KAN gebeuren dat je na een tijdje artifacts krijgt of zo, maar da's niets blijvends, dus wees gerust. Als het te gek wordt, moeten we ff verder kijken. ;)

Ik heb alle scenery sliders op max (alleen water op de een na hoogste) en met deze tweak is de fps vloeiend, tenminste boven de gebieden waar ik graag vlieg. Zonder tweak wordt het horten en stoten. Ik heb een i7 920 @ 3.3 en een GTX285.

BTW Je moet water niet op max 2.x zetten: zet die eentje lager. Max is echt even te zwaar.

Voor degenen die denken 'waarom zo'n tweak...? Als die nodig was geweest had MS 'm wel automatisch ingevoerd...' : vergeet niet dat MS/Aces toendertijd niet de hardware had die wij hebben. Wiij hebben VEEL meer RAM en GPU's met 1 Gb aan RAM: om de mogelijkheden van de nieuwe hardware te gebruiken, heb je gewoon tweaks nodig waar ze toen nog geeneens aan dachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kensei schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 17:39:
Aerosoft is nl slecht in het maken van scenery met een goede FPS. Zet de EGLL scenery maar eens tijdelijk uit, dan merk je het verschil.
Ik heb zelf laastst van UK2000 hun Heathrow v2 gekocht en die loopt stukken beter dan die van Aerosoft. Het enige dat ik nog van aerosoft heb/gebruik is EHAM bij gebrek aan beter, en ook die loopt niet super.
Aerosoft brengt scenery uit van verschillende makers. De kwaliteit verschilt dan ook per maker, zowel grafisch als wat FPS betreft. Met EHAM hebben we de pech dat de betreffende maker minder kwaliteit levert dan de maker(s) van de Duitse velden, dat was ook al voor de release verwacht.
LOWI, EDDH, EDDP, EDDS en EDDM zijn stukken FPS vriendelijker.
En met EHAM en EGLL heb je ook wel meteen notoire FPS-vreters te pakken, dat is al de hele FS geschiedenis.

Tel Aviv lijkt me ook een leuk veld voor als tussenstop naar het Oosten, maar ook deze lijkt me weer van een mindere maker en FPS onvriendelijk.Bovendien lijkt het een matige upgrade van de FS9 freeware versie. Ik ben dus nogal huiverig om die te kopen van Aerosoft.

Van UK2000 en FlyTampa kan je constant dezelfde hoge kwaliteit verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de bufferpoolsize eens op 0 gezet, merk nog geen verschil.
Wat me ook opvalt is dat FSX maa slechts 3 van de 8 cores gebruikt.
(Heb er fysiek 4, maar door HyperThreading zijn het er 8).

Vond ook nog deze posts, ga daar ook eens wat tips uit proberen:
http://www.simforums.com/...o-tune-it_topic29041.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ik ben weer terug naar me oude skai 2.3 AI traffic, dan maar beetje out-dated maar wel goed voor de fps. Als je het op 65% zet en je vliegt vanaf R'dam dan zie je gelijk al 3 vliegtuigen die willen landen etc, heerlijk druk :o

Maar.. is er niet een how-to of iets hoe je manualy world-of-ai en alle packs kan downloaden en installeren, heb je dus zelfde als skai maar zonder een installer en up-to date..

[ Voor 28% gewijzigd door FSXnoob op 04-02-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In FSX.cfg:
[JOBSCHEDULER]
AffinityMask=254
[BUFFERPOOLS]
Poolsize=90000000
WideViewAspect=True
TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=70

In de Nvidia driver settings aangepast (tenopzicht van wat hier boven stond):

Anisotropic filtering: 16x (was 8x6)
Max Pre renderered frames: 3 (was 8)
Texture filtering (TF) - Anisotropic sample optimization: off (was on)
TF - Quality: High Quality (was Quality)

In FSX aangepast (tenopzicht van wat hier boven stond):

Target frames: Unlimited (was 20fps)
Lens Flare: UIT (was aan)
Filtering: Triliniar (stond op AA)

Scenery: Water effects (mid 2.x) (was max 2.x)

En nu, boven en tussen de alpen dik in de 40 frames met regemaltig moment in de 50 & 60 FPS.
EGGL Aerosoft nog steeds bagger, maar wel iets minder bagger, nu met 14FPS ipv een schamele 8.

FSX gebruikt nu ook van de 8 cores die Windows ziet, er 7.
PC krijgt het er wel lekker warm van. Maar goed, daar is ie voor gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 00:26:
In FSX.cfg:
[JOBSCHEDULER]
AffinityMask=254
[BUFFERPOOLS]
Poolsize=90000000
WideViewAspect=True
TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=70

In de Nvidia driver settings aangepast (tenopzicht van wat hier boven stond):

Anisotropic filtering: 16x (was 8x6)
Max Pre renderered frames: 3 (was 8)
Texture filtering (TF) - Anisotropic sample optimization: off (was on)
TF - Quality: High Quality (was Quality)

In FSX aangepast (tenopzicht van wat hier boven stond):

Target frames: Unlimited (was 20fps)
Lens Flare: UIT (was aan)
Filtering: Triliniar (stond op AA)

Scenery: Water effects (mid 2.x) (was max 2.x)

En nu, boven en tussen de alpen dik in de 40 frames met regemaltig moment in de 50 & 60 FPS.
EGGL Aerosoft nog steeds bagger, maar wel iets minder bagger, nu met 14FPS ipv een schamele 8.

FSX gebruikt nu ook van de 8 cores die Windows ziet, er 7.
PC krijgt het er wel lekker warm van. Maar goed, daar is ie voor gemaakt. :)
Ht schijnt slecht te zijn voor de fps in fsx geloof ik. Waarom niet overklokken? doet wonderen hoor in fsx:)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
HT schijnt ook niets te doen voor FSX omdat er maar 4 fysieke cores zijn, de rest is virtueel en FSX gaat daar niet altijd goed mee om. Nick Needham zegt ook dat HT beter uit kan blijven.
Het meeste heeft FSX (helaas) nog steeds aan brute Ghz snelheden en veel fysieke cores (zie ook mijn startpost). Eigenlijk zou een 6-core wel leuk zijn op 4Ghz voor FSX. I know..overkill voor al het andere in de normale wereld, maar voor FSX moet je nou eenmaal anders denken.

[ Voor 38% gewijzigd door Tallguy op 05-02-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 02:10:
Ht schijnt slecht te zijn voor de fps in fsx geloof ik. Waarom niet overklokken? doet wonderen hoor in fsx:)
HT is verder wel handig voor wat ik verder met mijn systeem doe, buiten FS om. :)
't is geen pure FSX bak.
OC-en heb ik nog nooit gedaan, zou niet weten hoe en eerlijk gezegd, hoeft dat voor mij ook niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Voor de mensen die de laatste paar weken toevallig ook de serie Come Fly With Me op BBC hebben gevolgd zal deze livery wel bekend voorkomen denk ik:

Opstijgen vanaf Gatwick voor een vluchtje naar Amsterdam
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5177/5420220094_613987d644_z.jpg

Beetje mistig hier
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5058/5419615435_84bf5751b2_z.jpg

Al snel er boven uit klimmen
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5299/5419615839_12dff0a1d5_z.jpg

En hier zitten we alweer in landing config voor baan 27 op EHAM.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5136/5420220612_492f0a3fd3_z.jpg

Opgelijnd en klaar voor een autoland
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5098/5419616101_63fdf71e35_z.jpg

Uiteraard besluit ATC om nog even een CRJ op 1nm voor me te gooien die 120kt vliegt op de approach, terwijl ik 140kt erop heb.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5098/5420221012_6e515740cd_z.jpg

Gelukkig zijn de FlyLo piloten goed voor dit soort situaties getraind en weten ze de Air France crew af te troeven ;).
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5296/5420221112_31419fc2d9_z.jpg

Ik vond de BBC serie hilarisch en rondvliegen met een FlyLo kist leek me dan ook erg vet. Zelf maar even een livery gemaakt voor de Airbus X A321.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de Mac naast de 27 stond ook een dikkertje achter de counter die meer oog had voor de vliegtuigen dan voor de bestellingen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op zondag 06 februari 2011 @ 02:30:
Voor de mensen die de laatste paar weken toevallig ook de serie Come Fly With Me op BBC hebben gevolgd zal deze livery wel bekend voorkomen denk ik

Ik vond de BBC serie hilarisch en rondvliegen met een FlyLo kist leek me dan ook erg vet. Zelf maar even een livery gemaakt voor de Airbus X A321.
Jammer, die serie gemist. Maar je screenshots zijn er mooi: sommige lijken wel een echte foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Voor de mensen die de laatste paar weken toevallig ook de serie Come Fly With Me op BBC hebben gevolgd zal deze livery wel bekend voorkomen denk ik:

Opstijgen vanaf Gatwick voor een vluchtje naar Amsterdam
[afbeelding]

Beetje mistig hier
[afbeelding]

Al snel er boven uit klimmen
[afbeelding]

En hier zitten we alweer in landing config voor baan 27 op EHAM.
[afbeelding]

Opgelijnd en klaar voor een autoland
[afbeelding]

Uiteraard besluit ATC om nog even een CRJ op 1nm voor me te gooien die 120kt vliegt op de approach, terwijl ik 140kt erop heb.
[afbeelding]

Gelukkig zijn de FlyLo piloten goed voor dit soort situaties getraind en weten ze de Air France crew af te troeven ;).
[afbeelding]

Hoe zwaar was je?

Gebruik VLS + 5 voor je reference speed. Zou dat ding automatisch moeten berekenen in je approach page...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Bolk schreef op zondag 06 februari 2011 @ 12:20:
[...]

Hoe zwaar was je?

Gebruik VLS + 5 voor je reference speed. Zou dat ding automatisch moeten berekenen in je approach page...
Dat weet ik zo niet, ik gok ergens rond de 65000kg. Ik heb de approach phase in de MCDU erbij gepakt en de snelheden automatisch laten invullen, hierbij kwam Vapp op 141 (ik weet zo niet of hij daarbij de wind mee neemt als factor, aangezien ik real world weather aan had met 23kt gusting 38 ofzo). Ik heb de vlucht ook absoluut niet volgens het boekje gedaan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-08 13:25
Hallo!

Eerder had ik het probleem dat mijn AA in FS2004 niet werkte in windowed mode.

Vanaf nu heeft ATI heeft de AA problemen met FS2004 in windowed mode gefixt. :)
  1. Download de nieuwste drivers van ATI : http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx
  2. Vervolgens verwijder je de oude drivers van jouw ATI kaart via Driver Sweeper : http://www.guru3d.com/category/driversweeper/
  3. Installeer Driver Sweeper vervolgens en start hem op, vink ''ATI - Display'' aan.
  4. Klik op analyse en vervolgens op clean.
  5. Reboot.
  6. Installeer vervolgens de nieuwe ATI drivers die je net gedownload hebt.
  7. Reboot.
  8. Waarschijnlijk heeft ATI geen CCC snelkoppeling gemaakt, deze is te vinden in : Lokale schijf - Program Files (x86) - ATI Technologies - ATI.ACE - Core Static - CCC (application) en maak een shortcut.
  9. Start deze op vanaf het bureaublad.
  10. Vervolgens in CCC ga je naar Gaming - 3D Application Settings.
  11. Ga naar : SMOOTHVISION HD: Anti-Aliasing.
  12. Vink : ''Use application settings'' uit.
  13. Klik op Box en zet Level op 8x. (misschien kan het ook met andere levels, moet getest worden.)
  14. Start FS op (in windowed mode) en je AA werkt! _/-\o_ :D :*)
Dennis, :)

[ Voor 5% gewijzigd door Denniszx op 09-02-2011 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
Zelf maar even een livery gemaakt voor de Airbus X A321.
Is dat de Airsimmer? Ik ben nogsteeds op zoek naar een mooie goed werkende Airbus en als ik je mooie screenshots zie begint het toch weer te jeuken. De Wilco geeft bij mij problemen met het pannel (1fps zodra ik in de cockpit ben geweest) en de Airsimmer heeft nogsteeds geen sids en stars als ik me goed heb laten informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
thys schreef op maandag 07 februari 2011 @ 00:07:
[...]

Is dat de Airsimmer? Ik ben nogsteeds op zoek naar een mooie goed werkende Airbus en als ik je mooie screenshots zie begint het toch weer te jeuken. De Wilco geeft bij mij problemen met het pannel (1fps zodra ik in de cockpit ben geweest) en de Airsimmer heeft nogsteeds geen sids en stars als ik me goed heb laten informeren.
Nope, dat is de Airbus X van Aerosoft. Geen volledige systeem simulatie en je kunt dus ook niet in de FMC SIDS & STARS of runways selecteren, ook geen VNAV inbegrepen. Voor de rest vliegt hij wel erg lekker en ziet hij er erg goed uit. Maar als je een volledige simulatie van een Airbus wilt moet je de Airbus X niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:40:
[...]
Maar als je een volledige simulatie van een Airbus wilt moet je de Airbus X niet nemen.
Maar als je een Airbus sim wilt hebben die beter is dan de default, aardig wat opties heeft, er top uitziet en ook nog eens vlot loopt, dan weer wel! ;)

Toevallig had ik 'm gisteren ook weer in gebruik genomen. Vanochtend meteen even mijn personal procedure- and checklist geupdate en gepost op het Aerosoft forum, zodat 'ie nu helemaal perfect bruikbaar is in Europa. (Ik had de Airbus een paar maand niet gevlogen maar dankzij mijn eigen lists, kon ik in 1 keer een perfecte vlucht maken. Hulde aan mijzelf. :+ )

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

thys schreef op maandag 07 februari 2011 @ 00:07:
[...]

Het team van Airsimmer zijn boeven, laat die echt links liggen. Die gasten hebben geen enkel idee hoe ze een product in de markt moeten zetten, en voor zover ik weet is de ontwikkeling van die bus ook gestaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Tuzla schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 22:42:
Ik ben weer terug naar me oude skai 2.3 AI traffic, dan maar beetje out-dated maar wel goed voor de fps. Als je het op 65% zet en je vliegt vanaf R'dam dan zie je gelijk al 3 vliegtuigen die willen landen etc, heerlijk druk :o

Maar.. is er niet een how-to of iets hoe je manualy world-of-ai en alle packs kan downloaden en installeren, heb je dus zelfde als skai maar zonder een installer en up-to date..
Bij WOAI is er een klein installer. Je kan dan elke airline (package) apart installeren. Het is een goed half uurtje werkt om de meeste geïnstalleerd te krijgen maar dan heb je wat :)

http://www.world-of-ai.com/installer.html

Manual install wordt onderaan uitgelegd.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik weet dat er hier veel mensen zitten te wachten op de PMDG 737, maar wie het kleine(re) niet eert.... Ik zit uit te kijken naar de Digital Aviation CRJ die via Aerosoft eraan zit te komen. 3D model + Virtual Cockpit door Aerosoft gemaakt en van dezelfde hoge kwaliteit als de Airbus X en de systemen zijn nog in ontwikkeling door Digital Aviation die een goede naam schijnen te hebben als het gaat om realisme.

Screenshots zijn hier te vinden:

http://www.forum.aerosoft...520&p=276644&#entry276644
http://www.forum.aerosoft...520&p=276646&#entry276646
http://www.forum.aerosoft...520&p=276647&#entry276647

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:59:
Ik weet dat er hier veel mensen zitten te wachten op de PMDG 737, maar wie het kleine(re) niet eert.... Ik zit uit te kijken naar de Digital Aviation CRJ die via Aerosoft eraan zit te komen. 3D model + Virtual Cockpit door Aerosoft gemaakt en van dezelfde hoge kwaliteit als de Airbus X en de systemen zijn nog in ontwikkeling door Digital Aviation die een goede naam schijnen te hebben als het gaat om realisme.

Screenshots zijn hier te vinden:

http://www.forum.aerosoft...520&p=276644&#entry276644
http://www.forum.aerosoft...520&p=276646&#entry276646
http://www.forum.aerosoft...520&p=276647&#entry276647
Yep, ook ik wacht op de CRJ. Leuk vliegtuig en ideaal voor de tripjes die met de JS4100 wat lang gaan duren.

Wat Digital Aviation betreft, eerst zien dan geloven. Ooit hebben ze een Fokker F70/100 uitgebracht en iedereen tot kopen verleid met de belofte van een VC. Die VC is er niet gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 09:17:
[...]

Jammer, die serie gemist. Maar je screenshots zijn er mooi: sommige lijken wel een echte foto!
Die serie loopt nog en is ook wel terug te vinden op internet.
Erg leuke serie, vooral als je een aantal seizoenen van Airline o.i.d. hebt gekeken.

"Mile High" is trouwens ook leuk (al wel wat ouder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2011-02/071853_loft29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2011-02/071854_loft28.jpg

Ik ben bezig met deze paint te rommelen.

Nu wil ik het geel van het frontlogo in dezelfde kleur krijgen als op de staart en de winglets. Magic wand etc. daar krijg ik het niet mee voor elkaar. Is het mogelijk om zoals in de onderste pic de kleur geel te wijzigen naar de donkere varaint. Ik probeer en zoek me rot. Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
rdluca schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:02:
Ik ben bezig met deze paint te rommelen.

Nu wil ik het geel van het frontlogo in dezelfde kleur krijgen als op de staart en de winglets. Magic wand etc. daar krijg ik het niet mee voor elkaar. Is het mogelijk om zoals in de onderste pic de kleur geel te wijzigen naar de donkere varaint. Ik probeer en zoek me rot. Wie kan me helpen?
Misschien werkt het om de pen tool te gebruiken om een path rondom de gele 'vegen' te maken en vervolgens rechtsklikken op het path en "Make selection" gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk83
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 13:46
Even de Hue / Saturation optie gebruiken (control+u). Daarmee kan je de kleur wat bijstellen. Het wit blijft in dat geval dan netjes wit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:40
Ben ander tool gewend. Zit er geen flood-fill op? Zal toch wel? De juiste kleur selecteren met de color picker, fill en klaar ben je. Dat de anti-alias randen niet meekomen is niet zo erg als de twee gelen niet veel verschillen. Als het afbeeldingen zijn met een kleurpalet ipv rgb gaat de fill denk ik niet werken. Dan moet je de gebruikte geel in het palet aanpassen.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:12:
[...]
Misschien werkt het om de pen tool te gebruiken om een path rondom de gele 'vegen' te maken en vervolgens rechtsklikken op het path en "Make selection" gebruiken?
henk83 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:27:
Even de Hue / Saturation optie gebruiken (control+u). Daarmee kan je de kleur wat bijstellen. Het wit blijft in dat geval dan netjes wit. :)
Bedankt mannen! :) Ben nog een beetje Photoshop aan het ontdekken. De saturation optie gaat me het best af.
Het gaat de goede kant op volgens mij.
Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2011-02/071959_loft33.jpg
mekkieboek schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:42:
Ben ander tool gewend. Zit er geen flood-fill op? Zal toch wel? De juiste kleur selecteren met de color picker, fill en klaar ben je. Dat de anti-alias randen niet meekomen is niet zo erg als de twee gelen niet veel verschillen. Als het afbeeldingen zijn met een kleurpalet ipv rgb gaat de fill denk ik niet werken. Dan moet je de gebruikte geel in het palet aanpassen.
Hmm.. ook die optie eens zoeken :P

Thnx voor de hulp allemaal!

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2011-02/072049_loft44.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door rdluca op 07-02-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Heeft iemand toevallig nog de bestanden voor de Wilco a330 KLM Mcphat paint? Zit me rot te zoeken op internet maar volgens mcphat zijn deze voorgoed verloren als ze niet op avsim, of op de mcphat site zelf staan..

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Iemand interesse in een echte 737-700 flightsim ?

Afbeeldingslocatie: http://www.1dayfly.com/cms_img/mainboeing_737_simulator.jpg

Aanbieding geldig tot 10 Feb 12:00
http://www.1dayfly.com/nl...700-simulator#description

[ Voor 29% gewijzigd door Yippie op 09-02-2011 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:13

Dani86

AeroGeek

Gaan jullie nou stoppen met dat gespam?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yippie schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:53:
Iemand interesse in een echte 737-700 flightsim ?

Aanbieding geldig tot 10 Feb 12:00
http://www.1dayfly.com/nl...700-simulator#description
Minimum leeftijd 12 jaar. ( anders onder begeleiding van een ouder).

Dan weet ik al dat je dit totaal niet serieus kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Norwegian Air Shutle gaat op de grotere afstanden vliegen en heeft daarvoor een 767 in huis gehaald. Ik mag hem overvliegen naar de thuisbasis 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2011-02/112211_NOR20.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2011-02/112212_NOR32.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2011-02/112212_NOR70.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2011-02/112212_NOR91.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2011-02/112213_NOR102.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2011-02/112213_NOR105.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2011-02/112214_NOR134.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2011-02/112214_NOR152.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2011-02/112215_NOR178.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2011-02/112215_NOR184.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooooh :o Die virtual cockpit ziet er zalig uit ^^
Welke 767 is dat? Level-D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is ook wel een leuke setup: http://home.planet.nl/~jarkest/fs/4thsetup.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel verdorie D:
Omdat mijn fps toch maar aan de lage kant is met rex, ge en ut wou ik eens een ander AI package proberen. WOAI... Nu merk ik dat oa op Aerosoft's EBBR alle gates, parkings en taxiways een paar meter verplaatst zijn :s

Hier moest ik dus Romeo 4 volgen, en er staat een Lufthansa avroliner in de weg en als je de paarse streep ziets ziet dat er niet uit als R4 :(

Enig idee hoe je dat oplost? Iets met AFCAD files ofzo?
FPS is trouwens nog steeds om te janken btw. Windows XP is misschien wat beter aangewezen dan Windows 7 op die bak? Anyway, de screenshot van het voorval:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/67JeX.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Een vriend van me heeft een 9600GT videokaart en wil 3 schermen hier op draaien.

Nu kunnen er max 2 schermen op. Wat is nu de beste optie om dat 3de scherm aan te sluiten?

het gaat om 2x 19'' schermen 1 scherm met gewoon 2d cockpit andere scherm met sideview.

En een kleine 15'' met overhead.

Is het beste om er een extra videokaart bij te prikken of een matrox dualhead2go te nemen?
Pagina: 1 ... 9 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.