Nog nooit gezien!Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:21:
@Ibin: De real stuff ziet er zo uit ^^
[afbeelding]
Recent geschoten?
Strakke stripes in ieder geval!
Passagiers die zullen voor wat uitzicht links moeten gaan zitten.Ibin schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:57:
[...]
Nog nooit gezien![/shame]
Recent geschoten?

Verwijderd
Gisterenmiddag @ EBBRIbin schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:57:
[...]
Nog nooit gezien![/shame]
Recent geschoten?

Boven Den Helder richting IJmuiden/EHAM kijkend

of
Amsterdam/Flevoland ter hoogte van Alkmaar

of
ten westen van Innsbruck

[ Voor 5% gewijzigd door Tallguy op 21-12-2010 19:23 ]
Verwijderd
Verwijderd
HmmmKensei schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:45:
Render ik zelf zodat ik ze als scenery kan toevoegen. Ben daarna dus niet meer afhankelijk van online download van de tilesHeb dan ook lente, zomer, herfst en winter textures.
Maareuh... dat duurt waarschijnlijk dagen of weken ^^" ?
Ik stoor me er in FS9 als aan dat als ik in een regio kom waar geen UT of GE Pro is, alles er zo saai uitziet >_<
Desalniettemin een heerlijke prijs voor hun B727/757/767 base packages en mogelijke addons. Ook de Hercules is absoluut de moeite waard (ja, ik vind Captain Sim producten nou eenmaal goede kwaliteit en nee, ik werk niet voor ze
Waar staat CS tov PMDG en Level-D?Propane schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:26:
Captain Sim heeft vanaf morgenmiddag 16:00 LT (15:00 UTC) weer een alles voor €9,99 uitverkoop... Nouja, alles... de mail had het over alles op twee producten na, dus dat zullen de B-52 Driver en 707 Captain wel zijn die de normale prijs houden.
Desalniettemin een heerlijke prijs voor hun B727/757/767 base packages en mogelijke addons. Ook de Hercules is absoluut de moeite waard (ja, ik vind Captain Sim producten nou eenmaal goede kwaliteit en nee, ik werk niet voor ze).
En wat is de beste mesh (met bijbehorende scenery) op het moment?
[ Voor 4% gewijzigd door Bolk op 22-12-2010 14:38 ]
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Grafisch boven Level-D en toch ook wel boven PMDG (de NGX even buiten beschouwing gelaten). System simulation gaat echter denk ik toch naar de Level-D en PMDG addons, al heb ik weinig ervaring met Level D. Dat PMDG op dat vlak beter is staat volgens mij aardig buiten kijf
Ik wacht tot de 707 op z'n minst met 50% korting is, 10 of 20 euro heb ik er nu nog voor over in deze crisisPropane schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:26:
Captain Sim heeft vanaf morgenmiddag 16:00 LT (15:00 UTC) weer een alles voor €9,99 uitverkoop... Nouja, alles... de mail had het over alles op twee producten na, dus dat zullen de B-52 Driver en 707 Captain wel zijn die de normale prijs houden.

Welke addon?Kensei schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:56:
@Hoshimaru: Ik heb vannacht een stuk van west Oostenrijk laten renderen. Ik ben nog een beetje aan het finetunen met het geheel, maar in een uurtje of 6 heb ik aardig wat km's gerenderd. Ik merk wel dat ik ondertussen heel wat add-ons kan uitzetten die ik had om de boel mooier te krijgen. UT heb ik alleen de night lighting nog aan. Uiteraard wel nog landclass van Europa. Ook zal ik naw FSGlobal gaan uitschakelen.
- De vliegtuigen zelf zijn best wel super.Bolk schreef op woensdag 22 december 2010 @ 14:35:
[...]
Waar staat CS tov PMDG en Level-D?
En wat is de beste mesh (met bijbehorende scenery) op het moment?
- Je werkplek zelf vind ik beduidend minder dan Level-D en PMDG. In de CS 767 en 757 is de raamstijl tussen window 1 en 2 dermate dik dat die storend veel je zicht naar buiten beperkt. Ook is de cockpit grafisch minder dan Level-D en PMDG.
- De air-file van CS beduidend minder dan Level-D en PMDG.
Als de 767-200 ook met goede korting te krijgen is, dan koop ik die wel. Een -200 vind ik toch wel erg gaaf.
[ Voor 8% gewijzigd door rdluca op 22-12-2010 19:10 ]
Ik kan me niet echt vinden in de opmerking over de grafische kwaliteit van cockpit om eerlijk te zijn. Ik heb ze voor mezelf nog eens naast elkaar gezet en volgens mij is de Captain Sim versie dan toch echt een stuk beter (klikbaar):rdluca schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:08:
[...]
- Je werkplek zelf vind ik beduidend minder dan Level-D en PMDG. In de CS 767 en 757 is de raamstijl tussen window 1 en 2 dermate dik dat die storend veel je zicht naar buiten beperkt. Ook is de cockpit grafisch minder dan Level-D en PMDG.
Captain Sim VC1

Level-D VC1

Captain Sim VC2

Level-D VC2

In allebei de vliegtuigen vanuit het standaard virtual cockpit camera standpunt en onder dezelfde omstandigheden (enkel vliegtuig geswitched, rest staat hetzelfde). Het zal ook gedeeltelijk een stuk persoonlijke smaak zijn, maar ik zie eigenlijk nergens een beter punt van de Level-D wat betreft de cockpit
Edit: De 767-200 is trouwens een addon voor de 767-300. De -300 is de base package en de -200 kost zonder sale ook €9,99. Maar op dit moment zou je daar nog de €40 voor de -300 als basis bij moeten leggen, tijdens de sale zou je dus voor €20 klaar zijn als je echt graag een -200 wilt.
[ Voor 8% gewijzigd door Propane op 22-12-2010 20:50 ]
Wat de overhead betreft geef ik je helemaal gelijk.Propane schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:46:
[...]
Ik kan me niet echt vinden in de opmerking over de grafische kwaliteit van cockpit om eerlijk te zijn. Ik heb ze voor mezelf nog eens naast elkaar gezet en volgens mij is de Captain Sim versie dan toch echt een stuk beter (klikbaar):
knip..
In allebei de vliegtuigen vanuit het standaard virtual cockpit camera standpunt en onder dezelfde omstandigheden (enkel vliegtuig geswitched, rest staat hetzelfde). Het zal ook gedeeltelijk een stuk persoonlijke smaak zijn, maar ik zie eigenlijk nergens een beter punt van de Level-D wat betreft de cockpit.
Edit: De 767-200 is trouwens een addon voor de 767-300. De -300 is de base package en de -200 kost zonder sale ook €9,99. Maar op dit moment zou je daar nog de €40 voor de -300 als basis bij moeten leggen, tijdens de sale zou je dus voor €20 klaar zijn als je echt graag een -200 wilt.
Van de CS 767 in fsx heb ik alleen een trial kunnen proberen. Maar daarvan vind ik hetzelfde slecht als van de 757 die ik wel heb. Cockpit main panel vind ik niet goed, veel minder leesbaar en duidelijk. Het oogt voor de één wellicht beter maar om mee te vliegen duidelijk minder dan de Level-D. Gewoon geen fijn en duidelijk panel om mee te vliegen. Nachtverlichting vind ik echt lelijker en onduidelijker.
Helemaal het zicht naar buiten vind ik in een CS stukken minder. Het vc-viewpoint in de pic van de Level-D is voor zover ik weet niet default. Default is meer zoomed in en de windows zijn stukken groter. Inzoomen in de CS en het lijkt net of de windows krimpen en naar je toe hruipen en je zicht naar buiten afsluiten.
Ik heb nooit aan het panel van de CS 757 kunnen wennen.
Het zelf ongetwijfeld een kwestie van smaak zijn.
Ik weet van de CS763 base pack en 762 expansion model. Voor rond de 20 euro ga ik de 763/2 mischien toch wel kopen. De vliegtuigen zelf maken wel veel goed.
- “Why did you drop ‘Simulator’ from the title of the game?”
- Many of you are concerned that because we want to appeal to a wider audience, we must be building an arcade game.
- What does appealing to a wider audience mean?
- Based on the previous webisode, we’ve heard, “This doesn’t look any different from FSX!”
Of over een dev blog ofzo?
Over de normale website, klik op news-> news from the development team. Daar stonden al wat dingen, maar er is tekst aan toegevoegd. Screenshots staan gewoon op de normale website, het is een slideshow met 6 foto's.Bolk schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:13:
Heb je het over de normale website? http://www.microsoft.com/games/flight/
Of over een dev blog ofzo?
€24,99Tuzla schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:56:
[...]
Ik wacht tot de 707 op z'n minst met 50% korting is, 10 of 20 euro heb ik er nu nog voor over in deze crisis
Die Runway strepen zijn bij jou helemaal vervaagd. Hoe heb je dat gedaan?
Met REX lukt het niet...
Bij mij zijn ze echt spierwit:

[ Voor 14% gewijzigd door rdluca op 23-12-2010 23:40 ]
ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, ik zie het nu pas, ging vanuit dat er geen sale kwam op 707 dus lette er ook niet op, 25 euro had ik er wel voor over gehad pff. Prutsers bij CS, met hun wel/niet sale onduidelijkhedenPropane schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:49:
[...]
€24,99. Ik heb hem net zelf ook gekocht
.

Zijn er mensen met FTX / ORBX ? Als je dat hebt, hoe moet je dat verwijderen van je pc? als dat überhaupt mogelijk is..
[ Voor 102% gewijzigd door FSXnoob op 26-12-2010 19:00 ]
Ik heb een ATi Radeon HD 4850 grafische kaart.
Wat ik probeer is mijn anti-aliasing werkend te krijgen in FS2004, vele hebben hier problemen mee.
Het lukt mij alleen in full-screen, windowed lukt niet. (Ik vlieg het liefst in windowed)
Bovendien, als ik mijn profiel geactiveerd heb voor FS2004, dan blijft dit profiel actief staan wat niet de bedoeling is.

Ik speel ook andere games waarbij ik die settings/profiel niet nodig heb.
Is er iemand in geslaagd om de anti-aliasing werkend te krijgen op zijn ATi kaart? (Windowed is het mooist!)
Bedankt,
Dennis
Dank dank, likewise (kan nog net). Heb vandeweek de pc ingewanden vervangen, op jouw aanraden ook core i5 met 8GB en GB 460GTX-OC. Draait als een zonnetje, in idle 20 watt minder
Maar FS draait als een speer. Heb nu eerst fs2004 geinstalleerd, eindelijk alles op max en toch goede framerates. FSX volgt later.
Voor ieder die nog FS2004 draait, de iFly737 is een aanrader. Net effe wat meer systemen gesimuleerd dan de pmdg737. Visueel is het ook prima, de pfd en nd mooi scherp, de ADF wijzers zwabberen heen en weer, trend arrow reageert snel enzo. De FMC heeft meer nav dingen geimplementeerd dan die van de oude pmdg (heb weer een boel te leren). Er waren wel (nogal) wat bugs maar die zijn met SP1 goeddeels opgelost. En dat alles voor 40 eurootjes. Er volgt een FSX versie al weet ik niet of die even mooi wordt als wat PMDG op stapel heeft. Als ik tijd heb zal ik wat screenshots maken...
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Maar ik vind deze erg mooi !
YouTube: Photorealistic Ground Textures for Flight Simulator X
...
Verwijderd
Luxicon schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:55:
Weet niet of dit filmpje bekend is?
Maar ik vind deze erg mooi !
YouTube: Photorealistic Ground Textures for Flight Simulator X

Ik had nog nooit eerder zoiets gezien bij een filmpje van FS namelijk.
...
Verwijderd
Ja, dat heb ik ook als ik m'n Airbus vlieg. Maar als ik bijvoorbeeld met de DA-40 de lucht in ga, dan vind ik het toch wel erg belangrijk of alles om me heen er een beetje ok uitziet! Met de Airbus vlieg ik alleen maar tussen m'n Aerosoft airports (in Europa) en dan geef ik weinig om hoe het er onderweg uitziet (alhoewel ik dan toch wel UTX aan heb staan om alles een beetje meer echt te laten lijken: ik wel in ieder geval wel wegen en waters herkennen!). Maar voor low en slow is FTX toch wel het beste. Maar de textures blijven 'generic' en alhoewel het er soms redelijk net echt uit ziet, komt het inderdaad nooit echt in de buurt van real life...Propane schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:04:
Ach, photoscenery of FTX... het komt toch never nooit in de buurt van real life. Ik maak me de laatste tijd meer druk om realistische weergave van het weer en de vertrek en aankomst vliegvelden dan om de rest van de omgeving
. Daar vlieg je toch maar overheen
.
Juist DAAROM ziet het er okay uit! Doordat het klein en low res is, vullen je hersens de rest aan en denk je dat het full screen nog mooier moet zijn.Luxicon schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:51:
Ik moet wel zeggen dat ik het er op het filmpje mooi uit vind zien. Aangezien het ook nog eens, niet 720p / 1080p is qua resolutie.
Trouwens, die poster van het filmpje kletst compleet uit z'n nek als hij zegt: "All the photo real scenery you see on the market are made of imagery stolen from google or microsoft. No licensed material" Da's een pertinente leugen. Complete bullshit. Er zijn ladingen photoreal sceneries te koop en die zijn heus niet gejat van Google of MS. Wat een onzin.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 21:26 ]
Wat nostalgie terug op Schiphol.
Voorheen gebruikte Transavia een 757 van Condor volgens mij. Nu hebben ze de 767 geleend.

En Birdie is back

Gulfstream G650
Voor je DutchBird paint heb je het verkeerde font gebruikt. DutchBird had een kleine variatie op Century Gothic (vooral te zien aan de 't').rdluca schreef op maandag 27 december 2010 @ 23:15:
Nog wat zitten rommelen in photoshop. Als de paintkit van de NGX net zo gebruiksvriendelijk is als die van Level-D dan gaan er nog wat leuke paints volgen
En Birdie is back
De link: ftp://forumspellen.nl is dood. Komt omdat die website verkocht is
Nieuwe mirror:
ftp://s1.pbservers.nl
Bestanden moeten er nog wel opgezet worden. (als je wilt kan je het ook in de start post vermelden
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Verwijderd

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2010 16:52 ]
Je ziet het ook goed aan de "a". Probleem is dat die font niet in mijn photoshop zit. Ik ben redelijk lang aan het proberen geweest en heb toen maar wat anders genomen.Er!k schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 08:24:
[...]
Voor je DutchBird paint heb je het verkeerde font gebruikt. DutchBird had een kleine variatie op Century Gothic (vooral te zien aan de 't').
Edit:
Aangezien ik nu weet welke font ik moet hebben, thnx! daarvoor
Heb wel Century Gothic Bold gevonden maar ik kan de Century Gothic niet vinden.

[ Voor 24% gewijzigd door rdluca op 28-12-2010 20:21 ]
Beste flightsimmers,
Ik heb een ATi Radeon HD 4850 grafische kaart.
Wat ik probeer is mijn anti-aliasing werkend te krijgen in FS2004, vele hebben hier problemen mee.
Het lukt mij alleen in full-screen, windowed lukt niet. (Ik vlieg het liefst in windowed)
Bovendien, als ik mijn profiel geactiveerd heb voor FS2004, dan blijft dit profiel actief staan wat niet de bedoeling is.
Ik speel ook andere games waarbij ik die settings/profiel niet nodig heb.
Is er iemand in geslaagd om de anti-aliasing werkend te krijgen op zijn ATi kaart? (Windowed is het mooist!)
Bedankt,
Dennis
Verwijderd
Flightplan: LOWI-AB-KPT-AMEMI-KUNOD-TGO-KOVAN-ETASA-SUKON-SUPIX-PSA-CHA-RID-EDDF
Met 126PAX en brandstof had ik een ZFW van 133.4.
Take-off met flaps 10 dus vlot de lucht in.
LDW was zo'n 136ton en deed ik met flaps30. Had gekozen voor een IAP op baan 07L. Vapp van 153kts en Vref van 144kts.
(foto's clickable)

[ Voor 12% gewijzigd door Tallguy op 29-12-2010 18:24 ]
[YouTube: http://www.youtube.com/v/YiQ8DG_Xcnk?fs=1&hl=nl_NL&hd=1]
Verwijderd
Hoe zwaar gaat FSX dan wel niet worden?
Binnen dik 10 jaar gaan we zo'n game hebben dat een beetje alles combineerd. Een echte virtuele wereld waar je als piloot fatsoenlijk kunt simmen, GTA spelen, FSP spelen, SimCity steden bouwen waar je dan met je vliegtuig kunt landen, mensen oppikken en het dan aan flarden zien geschoten worden door je aggressiever medespeler. Stel je eens voor
Ok ... genoeg fantasie... Het zien er iig cool uit ^^
Verwijderd
Net even met een F-16 een rondje in de Grand Canyon gevlogen. Wou even de Freeware scenery van OZX testen. Met 50fps door Grand Canyon! Met Fraps erbij zit ik nog rond de 30-40fps.
Dat leverden deze screenshots op:

Verwijderd
Je hebt Fokker 70/100 van Digital aviation, 737CL van PIC/Feelthere.Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 14:20:
Al een tijdje lees ik mee maar ik kan het niet laten om toch even een vraag te stellen. Ik ben namelijk op zoek naar een mooi (relatief) klein vliegtuig met auto-land functie (CAT III) voor FSX? De kleinste die ik tot nu toe heb kunnen vinden is de 737 van Aerosoft, maar helaas heb ik geen throttle dus die komt niet in aanmerking. De E-Jets vind ik grafisch niet zo interessant... Verder zijn er volgens mij geen kleinere toestellen te vinden of heb ik iets over het hoofd gezien?
Maar ik adviseer je spaar nog even door en wacht tot de PMDG NGX uit komt dat duurt niet heel lang meer.
[ Voor 99% gewijzigd door mekkieboek op 28-07-2011 23:44 ]
[ Voor 99% gewijzigd door mekkieboek op 28-07-2011 23:44 ]
Verwijderd
De Fokker heeft geen VC. En zowel de 737 als de Fokker voldoen niet helemaal aan mijn grafische eisen. Ik vlieg nu veel met de J-41 van PMDG. Die is erg mooi, zowel qua simulatie als grafisch. Ik neem je advies graag ter harte en wacht op de NGX.Remco Tr schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:04:
[...]
Je hebt Fokker 70/100 van Digital aviation, 737CL van PIC/Feelthere.
Maar ik adviseer je spaar nog even door en wacht tot de PMDG NGX uit komt dat duurt niet heel lang meer.
Verwijderd
Saitek heeft naast de bestaande functies:
altimeter - airspeed - attitude - heading - turnindictor - vertical speed
dit panel uitgebreid met de volgende functies:
hsib - vor1 - adf - vor2 - c3 - PFD
Voor de anobinabel slechte driver voor het multipanel heb ik een heel goede en gratis driver gevonden:
http://fstools.weebly.com/index.html
Complet met forum, SPAD = Saitek Panels Advanced Driver
In deze driver geen bugs meer dat het panel zich ophangt tijden de approach, ook zijn er wat extra's bijgekomen met deze driver voor het radiopanel.
Gaat hard vanaf 2008 haha
Gulfstream G650
Shake effecten zijn earthquake + gewoon shaken met de DBS camera en dan het beeld vertragen, Ik gebruik Cyberlink Power Director 8 omdat het zo zo lekker simpel is,SalimRMAF schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:16:
Mooi! Welke videoprogramma gebruik je voor het bewerken/opslaan? En met welke programma/addon kun je het "camerashaken" regelen?
[ Voor 9% gewijzigd door FSXnoob op 03-01-2011 23:57 ]
Gulfstream G650
De PMDG 737 is een beetje een DNF/Daikatana verhaal aan het worden.
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Eerst op mijn gemak de boel uitpakken, monteren en dan de hele meuk installeren.
Ik ben benieuwd
Hou er wel rekening mee dat er in het Aviodrome niet echt een mogelijkheid is om te overnachten of all-night longhauls te gaan doenVerwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:30:
5 maart 2011 in het aviodrome, http://www.fslanparty.nl/
Hotelkosten maken het ook wel een beetje duurder, Ik zou zelf meer voelen voor een FS-LAN in een scoutinggebouw waar je van niemand last hebt.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Hoezo op je gemak? Schiet op man!! Resultaten willen we zienrdluca schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:49:
Toch zeker wel dit weekend kan ik mijn eerste ervaringen met Sandy Bridge en FSX vertellen.
Eerst op mijn gemak de boel uitpakken, monteren en dan de hele meuk installeren.
Ik ben benieuwd
Ik zit ook al te loeren naar Sandy. Of zal ik toch maar wachten op Ivy? Of de opvolger daarvan of of

Wikipedia: Processor (computer)Tuzla schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:53:
ff amateur style, wat doet Sandy Bridge precies?
Nou zegt dat artikel maar bitter weinig over Sandy Bridge en dat was volgens mij nou net de vraag...
Check http://nl.hardware.info/r...-2300-sandy-bridge-review ; leuk stukkie wel.
[ Voor 18% gewijzigd door GurbY{nl} op 11-01-2011 11:49 ]
Verwijderd
Volgens mij maakte Remco een grapje... Als je vraagt wat Sandy doet, vraag je in feite wat een CPU doet... en daarvoor gaf Remco alsnog een goede link.gyedema schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:46:
[...]
Nou zegt dat artikel maar bitter weinig over Sandy Bridge en dat was volgens mij nou net de vraag...
Check http://nl.hardware.info/r...-2300-sandy-bridge-review ; leuk stukkie wel.
Ah ok. Alleen: Sandy verschilt toch nogal van de tradionele cpu architectuur; ik vind het wat kort door de bocht zoals je het stelt. Grafische integratie etc is toch flink anders; ik denk dat de vraagsteller best weet wat een CPU doet maar met de term S.B. onbekend is. Vandaar mijn reactie. Maar da's nogal off-topic al met al! (dus ik hou me weer koest!)Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:58:
[...]
Volgens mij maakte Remco een grapje... Als je vraagt wat Sandy doet, vraag je in feite wat een CPU doet... en daarvoor gaf Remco alsnog een goede link.
Welke graka komt er in dit heerlijke systeempje ?rdluca schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:49:
Toch zeker wel dit weekend kan ik mijn eerste ervaringen met Sandy Bridge en FSX vertellen.
[afbeelding]
Ik ben benieuwd
Hoop niet dat je leunt op de ingebouwde GPU...
Vind ik wel relevant voor je ervaring straks
[ Voor 4% gewijzigd door Yippie op 11-01-2011 21:35 ]
Voor FSX de ingebouwde GPUYippie schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:34:
[...]
Welke graka komt er in dit heerlijke systeempje ?
Hoop niet dat je leunt op de ingebouwde GPU...
Vind ik wel relevant voor je ervaring straks
Ik heb de 2600K op een P67 mobo natuurlijk om op 4,3 of 4,5 GHz te lopen.In afwachting van de GTX 560 zit er voorlopig een Gigabyte GTX 460 1GB in.
Maar ik ben de hele avond al aan het proberen de OCZ SSD aan de praat te krijgen maar volgens mij is er iets helemaal mis mee.
In de BIOS wordt die herkend als een Sandforge 25GB en daar blijft het bij. Win7 install DVD ziet hem vervolgens helemaal niet. Diskpart ook niet. Mijn oudere OCZ Vertex 2 wordt gewoon overal als een OCZ Vertex 2 in de BIOS gezien. Dat zou bij deze ook moeten zijn.
In mijn andere pc (Win7 64) geeft de BIOS weer een Sandforge 25GB aan. In win7 wordt die helemaal niet gevonden. CrystalDiskinfo ziet hem niet, OCZ Toolbox, Secure Erase en Firmwareupdate progjes zien hem ook niet. Ook op de WinXP SP3 pc hetzelfde verhaal.
Hele OCZ forum doorgegaan. Ik weet het niet meer
De OCZ SSD moet terug naar de winkel. Ik heb vrijdagavond pas tijd ermee naar Informatique te gaan.
Verwijderd
Balen... Is altijd zo vervelend als hardware het niet blijkt te doen... Ook balen voor ons, want wij (ik spreek even namens de rest) waren ERG benieuwd naar de eerste FSX Sandy test...
Heb nu dus 120GB voor mijn FSX beschikbaar en mijn OS (met FSX tools) draait nu ook op SSD. Best lekker vlot
Ik was ook van plan om mijn FS en FSX installaties op een SSD te zetten. Scheelt dat zoveel dan?Kensei schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 07:59:
offtopic: ik heb mijn FSX overgezet van mijn Intel Postville naar de Vertex 2 120GB. Qua benchmarks die ik ermee heb gedaan ontlopen ze elkaar nog geeneens zoveel (hoewel ik had gelezen dat de 4k blocks bij de Intel sneller zouden worden gelezen).
Heb nu dus 120GB voor mijn FSX beschikbaar en mijn OS (met FSX tools) draait nu ook op SSD. Best lekker vlot
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Laat ik zo zeggen....als er een 1TB SSD komt die betaalbaar is (200eur max) dan zou ik het wel weten
Verwijderd
FSX loopt er trouwens niet beter van, maar het laden van alles gebeurt iets sneller en dus ook net zo snel als toen ik FSX net had geinstalleerd. Ik vond de load times NIET veeeeeeeeeeeeeeeeel korter, eerder veeeeel korter.
In het verleden installeerde ik minstens elk half jaar alles wel opnieuw (Windows, FSX): mijn SSD zit nu precies een jaar in mijn computer, en ik heb nul komma nul behoefte om de boel te verfrissen: alles loopt nog perfect, alsof ik alles gisteren geinstalleerd heb!
Verwijderd
Damn
Zoiets wil ik wel in mijn garage hebben staan ;-)
Maar serieus... die software wat erop draait... De gfx alleen al
Zouden ze daar niet eens een vereenvoudigde versie van uitbrengen voor de consumentenmarkt?
Verwijderd
Och jij ^^" Dat zag er toch vrij cool uit qua gfx?
Maar goed ... FSX draait voor geen meter op mijn bak... 5 fps misschien xD
Verwijderd
Ik denk wel dat die dingen toch wat beter kunnen weergeven. Vliegen in barslechte weersomstandigheden enzo... moet toch ook een beetje visueel zijn, niet?
Ander ding: Heeeeeelp!
Net opgestegen vanuit EIDW voor een vlucht naar BIRK met de Wilco A319 CFM (FS9)
Ik was aan het climben van FL010 naar FL016 toen ineens de boel in overspeed zat. Het ding steekt vast in TOGA LK en het maakt niet uit of ik nu de lever op idle zet of thrust reverse, het blijft doorgaan. Engine shutdown en heropstarten helpt ook niet

Doomed to crash?
Fixed
A/THR uitzetten, motor stilleggen en terug starten in volle vlucht
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 15:29 ]
Je zit toch meer binnen te kijken dan buitenVerwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:19:
HeheFS98... da's zo oldskool
Ik denk wel dat die dingen toch wat beter kunnen weergeven. Vliegen in barslechte weersomstandigheden enzo... moet toch ook een beetje visueel zijn, niet?
Verwijderd
Maar ik geloof je wel hoor, dat je geen tijd hebt om zitten te koekeloeren ^^
Ik ben eigenlijk alleen maar een lezer, maar toch wil ik even het volgende onder de aandacht brengen.
Op 5 maart a.s. zal er in het Het Nationaal Luchtvaart Themapark Aviodrome gevestigd in Lelystad voor het eerst Flightsimulator Lanparty worden georganiseerd.
Een dag waarin u, als flight simmer aan het publiek en collega- flight simmers uw hobby kunt demonstreren. In een Lanparty zijn alle computers verbonden met elkaar in een netwerk, op deze manier kunt u dus ook andere deelnemers tegenkomen d.m.v. online luchtverkeersleiding wordt u netjes begeleid door het virtuele luchtruim.
Graag willen we u uitnodigen om op 5 maart 2011 deel te nemen aan de Aviodrome FS Lanparty.
U kunt zich natuurlijk als individu opgeven maar ook met een vertegenwoordiging van uw club om zich te presenteren aan ons publiek. Ervaar hoe het is om tegen elkaar en met elkaar virtueel te vliegen! Daarnaast willen wij ook graag onze bezoekers op een interactieve manier kennis laten maken met een FS Lanparty. Voordeel voor u is dat u actief bezoekers enthousiast kunt maken om lid te worden van uw vereniging of club.
Voor het bezoeken van de FS Lanparty vragen wij geen extra vergoeding, het kopen van een toegangskaartje is al voldoende! Als u zich aanmeldt via de internetsite ontvangt u als deelnemers een kortingskaart. Met deze kortingskaart kunt u met reductie de Aviodrome FS lanparty op 5 maart 2011 bezoeken.
Bent u door bovenstaande enthousiast geworden, schrijf u dan in middels het inschrijfformulier via de internetsite www.fslanparty.nl . Wij verwelkomen u graag op 5 maart 2011 in de Aviodrome!

Probeer de A/THR disconnect eens (rode buttons), en zet de levers weer in CLBVerwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:19:
HeheFS98... da's zo oldskool
Ander ding: Heeeeeelp!
Net opgestegen vanuit EIDW voor een vlucht naar BIRK met de Wilco A319 CFM (FS9)
Ik was aan het climben van FL010 naar FL016 toen ineens de boel in overspeed zat. Het ding steekt vast in TOGA LK en het maakt niet uit of ik nu de lever op idle zet of thrust reverse, het blijft doorgaan. Engine shutdown en heropstarten helpt ook niet
Doomed to crash?
Fixed![]()
A/THR uitzetten, motor stilleggen en terug starten in volle vlucht
FSC zijn mijn zakelijke buren, en ben toevallig 3 weken geleden langsgeweest.Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:53:
[video]
Damn
Zoiets wil ik wel in mijn garage hebben staan ;-)
Maar serieus... die software wat erop draait... De gfx alleen al
Zouden ze daar niet eens een vereenvoudigde versie van uitbrengen voor de consumentenmarkt?
Zeker wel het betere werk en heel erg leerzaam om te zien, de sims zijn een paar miljoen € per stuk, en ze hebben er een paar staan.

Uiteraard mogen vliegen, wat wel erg gaaf was ( incl simulatie van brand in motor met rook in cabine
Piloten van allerlei maatschappijen komen hun kennis bijspijkeren/bijhouden daar, KLM heeft zijn eigen sims.
Ze worden dan voornamelijk ook getraint op alles wat ze IRL niet mee willen maken.
Verwijderd
'k heb na mijn vlucht nog eens geprobeerd (save gameBolk schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:06:
Probeer de A/THR disconnect eens (rode buttons), en zet de levers weer in CLB
Daarna gewoon de A/THR met dat groen lichtje op de AP console uit en aan gezet.
Maar goed
Dit topic is gesloten.