Vette screenshots
Propane, ik dacht net zoals Tuzzla dat het wel een vrij ingewikkelde kist zou zijn om van de grond te krijgen. Ik heb zo'n beetje een zwak voor de Sud Aviation SE 210 Caravelle. Op AVSIM is een zalige freeware package met alles erop en eraan, maar eens geïnstalleerd wist ik niet goed wat ermee aanvangen ^^" Niks digitaal natuurlijk, maar damn... hoeveel analoge knopjes en metertjes heeft dat ding wel niet!?
Ik ben maar terug met m'n Airbus gaan vliegen, want ik kreeg eerlijk gezegd niet eens het vliegtuig aan de gang XD *shame on me*
@thys: thx voor je reactie ^^ Online vliegen is dus van een totaal ander level

Ik had zoiets toch nog niet verwacht. Misschien toch maar offline blijven vliegen, want mijn stunt van vandaag zullen ze daar niet appreciëren
Ik wou eens zien hoe dat zit met fuel planning bij die FS9 flight planner. EBBR-LOWI, one way met de A319 @ FL310: 2600kg jetfuel...Da's amper 1300kg in de left en right tanks. Het leek me toch iets te weinig en ik heb er maar 3200kg van gemaakt (beetje intuïtief). Bijna juist
Lekker boven Duitsland cruisen tegen 315kts... totdat de boel begint te piepen:
FUEL L WING TK LO LVL en FUEL R WING TK LO LVL op m'n displays... Oh crap >_<
Boven de Alpen ging het dus lekker mis: Ik ben nog maar een paar NM van LOWI verwijderd, moest naar rechts draaien, 145° met slechts 70kg in de tanks en inees vallen de engines uit *ouch >_<*
Ik was had al 2x aan de ATC gevraagd om met 10.000ft te dalen, om zo wat brandstof te sparen doordat de engines op idle staan tijdens die descend (@205kts)
Maar eens je geen fuel meer hebt, kapt de rest er ook mee D:
Fly-By-Wire wordt echt oncontroleerbaar? Ik hoopte nog even te kunnen gliden en het zo te halen, desnoods een noodlanding in de vallei... maar neen. Geen flaps meer, geen ailorons, rudder etc. Enkel de landing gear viel uit zijn plaats door het gewicht... Gevolg: recht de rotsen ingevlogen met m'n >140 souls on board D:
Is Airbus echt onbestuurbaar in zo'n geval!? Of is dat enkel de wilco die zo doet?
Dan ben je toch gewoon ten dode opgeschreven: je kunt niet eens een noodlanding doen om te proberen om enkele mensen levend eruit te krijgen
Ik heb achteraf met google een copy van load manifest gevonden voor EBBR-LOWI met A321. Ze hadden het hadden er 7011kh fuel in gestoken voor de heen en terug vlucht. Estimated trip fuel was 3021kg. Als ik dus 400kg extra had meegenomen zou ik dus LOWI gehaald hebben
Anyway... zijn er andere flightplanners die rekening houden met fuel en een juiste benadering geven van hoeveel je moet inslaan?
Vies regenweer in Brussel
Oei ... dat klinkt niet zo goed...
We can still make it! ... not ...
Crap, we're all fu**ed ;_;