Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 13:21:
De Airbus X is inderdaad prachtig. Maar wel wat beperkt in zijn mogelijkheden, dus hou daar rekening mee. Voor mij biedt 'ie trouwens precies wat ik wil. ;) Op dit moment is er wel een (groot) probleem met de thrust: het ding is niet omhoog te branden met een volle lading. Ik had gisteren een vlucht op FL310 maar dat heb ik nooit gehaald. Maar ik doe meestal erg korte vluchten dus met weinig fuel en dan gaat alles prima. Van cold and dark tot aan de autoland en weer alles uit: dikke pret. Ziet er echt schitterend uit en het loopt werkelijk waar ongelooflijk soepel!!! Alsof ik aan het vliegen ben met de Ultralight (wat fps betreft dan!). Ik vind 'm helemaal top.
De 321 klimt bij mij beter dan de 320. Met de 320 ging ik ook met 400ft/min omhoog om ooit eens FL320 te halen. De 321 klom stukken beter.

Airbus model is zeer geslaagd. De MCDU is wel wat te beperkt om je flightplan helemaal naar wens erin te zetten, al helemaal niet onderweg dingen erin te kunnen aanpassen. Ook de leesbaarheid van de ND/ECAM enz-schermen kan toch echt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 13:21:
De Airbus X is inderdaad prachtig. Maar wel wat beperkt in zijn mogelijkheden, dus hou daar rekening mee. Voor mij biedt 'ie trouwens precies wat ik wil. ;) Op dit moment is er wel een (groot) probleem met de thrust: het ding is niet omhoog te branden met een volle lading. Ik had gisteren een vlucht op FL310 maar dat heb ik nooit gehaald. Maar ik doe meestal erg korte vluchten dus met weinig fuel en dan gaat alles prima. Van cold and dark tot aan de autoland en weer alles uit: dikke pret. Ziet er echt schitterend uit en het loopt werkelijk waar ongelooflijk soepel!!! Alsof ik aan het vliegen ben met de Ultralight (wat fps betreft dan!). Ik vind 'm helemaal top.
Gisteren tijdens een multiplayer vlucht met de standaard belading (heb nog niets aangepast sinds install) gewoon zonder problemen FL290 bereikt en van daar met Mach .75 gecruised. Volgens mij was de airspeed tijdens de klim zo rond de 220-240?

Edit: Sinds de update helemaal geen problemen meer tot dusver. Zonder problemen klimmen naar FL310 volgens het profiel in Managed Mode, vervolgens ook geen problemen om M0.78 te halen.

[ Voor 8% gewijzigd door Propane op 06-09-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Nou, een paar screenshots van die heerlijke Airbus dan maar (klikbaar voor fullsize):

1. Iberia middag shot.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4074/4957681089_2f0c6b3c7b_z.jpg

2. Iberia holding point.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4143/4958276368_b2e8492fca_z.jpg

3. Lined up and waiting.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4083/4957683739_f271484a17_z.jpg

4. Full throttle.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4092/4958277196_1ac33c2bc5_z.jpg

5. Take-off.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4105/4958279040_ac1c12b9d8_z.jpg

6. Belly shot.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4147/4958279346_3c7827140c_z.jpg

7. Alitalia interceptie.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4151/4958280718_00418095f9_z.jpg

8. Iberia @ FL310 cruise naar Mallorca.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4087/4964664105_bb3701da3c_z.jpg

9. Cockpit 1
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4108/4964664919_272069fefc_z.jpg

10. Cockpit 2
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4111/4964669545_f2bce4d08d_z.jpg

11. Cockpit panorama :P.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4112/4964670315_e0ac10d4bd_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Wouwwww welke Skai? Welke Weer-effecten? Welke addons? :9~ Ik moet FSX maar weer eens gaan installeren! >:)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
SalimRMAF schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 00:15:
Wouwwww welke Skai? Welke Weer-effecten? Welke addons? :9~ Ik moet FSX maar weer eens gaan installeren! >:)
  • MyTraffic 2010
  • REX 2.0 met alles op de hoogste resolutie waar mogelijk
  • Aerosoft Airbus X
  • Aerosoft Mallorca X
  • GEX Europe
  • UTX Europe
  • ENBSeries HDR plugin
Dat is het wel zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• typhoon1988
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-05 20:18
Ben zelf nu ook maar weer eens begonnen met fs2004 + addon scenery.
Hebben jullie nog leuke ideen voor een aantal leuke uitdagende vluchten.
En vind het fantastisch om al die leuke verhalen te lezen van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Gex & utx, zijn dat geen fps-vreters? het ziet er wel goddelijk mooi uit ja :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Tuzla schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:12:
Gex & utx, zijn dat geen fps-vreters? het ziet er wel goddelijk mooi uit ja :o
Valt wel mee, zelfde resolutie als de standaard textures geloof ik, maar meer variatie.

Anyway, ik heb nog even een repaint voor de Airbus X gemaakt:

1. Amsterdam Airlines op Schiphol ;)
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4108/4967081739_2fe9717007_z.jpg

2. Dito
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4083/4967686920_c1833bf882_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:54
Nice! Zou je die ergens kunnen uploaden? Een vriend van me vliegt bij Amsterdam Airlines en zou het wel leuk vinden om die repaint te hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Sander-B schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 15:30:
Nice! Zou je die ergens kunnen uploaden? Een vriend van me vliegt bij Amsterdam Airlines en zou het wel leuk vinden om die repaint te hebben denk ik.
http://www.forum.aerosoft...pp=downloads&showfile=413

Alstu! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meuh... Het Aerosoft forum ligt weer eens plat. Ze hebben wel pech met het forum zo rond de release van de Airbus! Ik las vandaag nog wel dat ze misschien morgen al patch 1 uit gaan geven (de vorige patch was meer een hotfix).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:58
En Mega Airport Orly (FS2004 en FSX) is nu verkrijgbaar. Helpt ook niet echt mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik heb net MyTraffic 2010 geinstalleerd, maar in FSX zelf heb ik GEEN AI! Hooguit een paar default kisten... |:(

ENB Series HDR werkt alleen voor DX9? 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door SalimRMAF op 08-09-2010 15:26 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SalimRMAF: Moet je niet ergens een tooltje runnen dat bij je MyTraffic 2010 zit?
Ik gebruikt zelf Ultimate Traffic voor FS9 en daar heb je een tool om een hele reeks aspecten van je AI traffic mee te regelen.

• FSXnoob
Ik heb ook weer vaagheden met me FSX, als ik een vlucht wil doen. Een keer start de boel met de engines on, ander x off, en zo gaat het heel de tijd, vroeger was alles altijd on en nu 50-50 na het laden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met "VOZ" ?
Blijkbaar een vrij complete freeware scenery voor Australië.

'k heb er nog nooit gevlogen met de sim omdat ik zo'n mental image heb van een vrij saai continent in FS2004.
Na dat filmpje te zien zou ik het misschien toch eens overwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VOZ was de voorloper van FTX (van Orbx). Ik vraag me af of je VOX voor FSX nog wel kan downloaden ergens...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:30
Ik wil binnenkort toch eindelijk eens een yoke gaan kopen. Maar ik zit te twijfelen tussen de CH Flight SIM Yoke USB en de PZ44 Pro Flight Yoke System van saitek.

Bij de luchtvaarthobbyshop zijn ze allebei rond de 120 euro, dus dat maakt niet veel uit. Ik weet alleen niet welke beter/prettiger/kwalitatief beter is. Iemand van jullie ervaring met een van beide?

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm. 'k heb het gedownload. Wat me opvalt is dat je slecht 1 regio kan VOZ'en en niet gans het continent. Voorts moet je de scenery manueel toevoegen aan je library, iets dat met Windows 7 niet zo vanzelfsprekend is :s het ding laat je precies geen directory selecteren, maar opent die gewoon en that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 19:31
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:22:
Hmm. 'k heb het gedownload. Wat me opvalt is dat je slecht 1 regio kan VOZ'en en niet gans het continent. Voorts moet je de scenery manueel toevoegen aan je library, iets dat met Windows 7 niet zo vanzelfsprekend is :s het ding laat je precies geen directory selecteren, maar opent die gewoon en that's it.
Manueel kan ook via de Scenery.cfg. Deze kun je vinden onder : C:\ProgramData\Microsoft\FSX
Gewoon onderaan toevoegen met een nieuw "Area" nummer.

Succes (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de tip drentm0nk. Eens zien of FS9 dat ook heeft ;)

By the way... Ik heb met Wilco Airbus v1 een serieus probleem bij ILS :s
Omdat ATC je van je vluchtplan doet afwijken (standaard FS .pln) zit ik bij approach altijd wat in de knoei.
Ik zorg altijd dat ik voor de final approach voor het laatste stukje terug netjes on course zit met de FMC zodat ik niet meer aan het heading knopje moet draaien.

So far so good... Maar als ik dat durf op "Appr." te drukken voor de ILS, dan gaat het volledig mis.
Ik merk bij de Radio Nav in de FMC dat de frequentie voor de runway niet klopt met die van FS9.
Als ik ze dan juist zet, samen met de heading, dat krijg ik effectief te zien wat ik moet hebben, voor deze keer: EGLL: 27L ILL 109.500 273°
Maar dan gaat het totaal mis. Het vliegtuig maakt een scherpe bocht naar links en daalt sneller dan je zou verwachten met een hoop doden als resultaat D:

Doe ik iets verkeerd? Want met een default FS9 vliegtuig of een freeware airbus heb ik nooit geen ILS approach missers :(

Best vervelend. Enig idee waarom dit altijd de mist in gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 16:52:
So far so good... Maar als ik dat durf op "Appr." te drukken voor de ILS, dan gaat het volledig mis.
Ik merk bij de Radio Nav in de FMC dat de frequentie voor de runway niet klopt met die van FS9.
Als ik ze dan juist zet, samen met de heading, dat krijg ik effectief te zien wat ik moet hebben, voor deze keer: EGLL: 27L ILL 109.500 273°
Maar dan gaat het totaal mis. Het vliegtuig maakt een scherpe bocht naar links en daalt sneller dan je zou verwachten met een hoop doden als resultaat D:

Doe ik iets verkeerd? Want met een default FS9 vliegtuig of een freeware airbus heb ik nooit geen ILS approach missers :(

Best vervelend. Enig idee waarom dit altijd de mist in gaat?
In de Airbus X van Aerosoft zet je nadat je de frequentie en course goed hebt in de FMGC eerst de LS modus aan op de PFD, daarna LOC mode van de autopilot en pas als de glideslope ook alive is schakel je over naar APP mode en zet je de 2de autopilot aan (zo uit m'n hoofd iig). Ben je wel goed established op de ILS voordat je switched naar APP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=34674027,noline]peeth .............................eens een yoke gaan kopen. Maar ik zit te twijfelen tussen de CH Flight SIM Yoke USB en de PZ44 Pro Flight Yoke System van saitek.
Ik ken alleen de Saitek, die bevalt mij heel goed, aan alle knoppen (ruim 12) kunnen 3 verschillende functies toegewezen worden. Ervaring met de CH flight heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor je reactie Propane.

Op de PFD komen onderaan en recht een balkje te staan met een paars vierkantje dat naargelang ik meer gealigneerd ben met de runway in het midden komt te staan van de balk. Ik neem aan dat ik dan toch op het goede ILS signaal zit en dat m'n descent ook goed zit? Hoe ik dat gisteren heb gedaan weet ik niet meer :/
Ik weet enkel dat ik heb zitten knoeien met frequentie omdat de FMC een andere aangaf dan de map in FS9 en ik toen die van FS9 heb ingesteld.

AP2 heb nooit de gebruikt O.o Welke functie die eigenlijk? Als ik het goed begrijp doet AP2 exact hetzelfde als hetgeen je instelt op AP1?

En dan dit nog... Na takeoff volg ik even de runway heading en dan krijg je van ATC te horen "turn right heading 280" bijvoorbeeld. Je doet dat dan... na een paar minuten wordt dat turn left heading 240 and resume own navigation. Ik druk dan op HDG zodat er --- tevoorschijnt komt en dan gaat dat vliegtuig natuurlijk acrobatentoeren uithalen om dat verplicht "overfly" punt te bereiken en dan pas verder te gaan met zijn vluchtplan. Kun je de waypoints die je voorbij bent niet deleten uit het flightplan of hem direct naar het volgende te laten vliegen? Die default ATC is hierbij toch wel een vervelend persoon :D

Ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: http://www.imagevimage.com/thumbs/fs9_2010-09-12_22-36-32-31.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.imagevimage.com/thumbs/fs9_2010-09-12_22-37-46-94.jpg

Is er bij de Wilco A320 trouwens geen verlichte 2D panel? De 3D cockpit is wel netjes verlicht :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
De roze diamantjes in je PFD zijn inderdaad indicatoren voor je localizer en glideslope. Zodra ze binnen één streep van het midden zitten ben je established. Als dit alleen zo is voor de onderste ben je 'localizer established'. Deze kom je over het algemeen als eerste tegen. Ik zet op dat moment in de Airbus X van Aerosoft de autopilot op LOC zodat hij die alvast pakt. Hierna komt de glideslope er vanzelf bij (ervan uitgaande dat je op de goede hoogte zit). Als die ook binnen die één streep van het midden zit gooi ik de autopilot op APP en zet ik de tweede autopilot aan. De tweede autopilot zorgt voornamelijk voor een stuk redundancy en veiligheid tijdens een autoland. Dit gaat uiteraard nog een stuk dieper en er zullen aardig wat procedures aan vast hangen ivm autolands en restricties als één van de twee uitvalt.

Wat betreft je waypoints, als het goed is kun je via de knop DIR op je FMGC een waypoint kiezen om direct naartoe te vliegen. Ben je dus bijvoorbeeld je eerste punt al voorbij voor je de instructie "Resume own navigation" krijgt kun je op die manier je volgende pakken. Hierna kun je als het goed is de autopilot gewoon in "Managed Mode" laten (de --- op de displays) en zal hij na de direct opdracht de rest van het vluchtplan volgen.

Dit is allemaal uit m'n hoofd en niet gebaseerd op de Wilco Airbus of real life Airbus kennis, maar volgens mij zou het wel moeten kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allright :)
Misschien is het een probleem van juiste frequentie bij EGLL? 'k Ga het straks eens opnieuw proberen met je richtlijnen. Een automatische landing heb ik nog nooit uitgevoerd. Bij de laatste paar ft neem ik de controle terug over van de AP en zet ik de kist zelf aan de grond. Soms durft het wel eens mis gaan, maar 't ergste is een vliegtuig dat schuin of de runway glijdt en tot stilstand komt in't gras. Bij BIKF heb ik dat meestal wel voor :3
/me grommelt iets over het slechte weer daar *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitman
  • Laatst online: 12-09 19:31
Vraag, ik heb nu net een nieuwe pc gekocht(deels)

En ik zat me af te vragen of een ssd nu echt handig is voor fsx, nu zag ik dit staan in de topicstart dat dit dus wel degelijk te merken is.
Maar nu is eigenlijk een beetje de vraag van is het nu nodig om voor fsx een hele dure ssd te kopen met een leessnelheid van +/-300MB/s zoals de intel of is het net zo goed om een wat goedkopere te kopen met een lagere leessnelheid.
Wat ik dus eigenlijk wil weten, wat is eigenlijk de benodigde doorvoersnelheid om geen hick ups te krijgen van het laden ook al heb je bijvoorbeeld allemaal scenery erbij opgezet van bv fs global.

Iemand hier verder ervaringen mee in zijn eigen pc oid?
En als ik hiervoor in het ssd topic moet zijn hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
@Kitman: ik heb mijn FSX op een SSD maar alle add-ons die niet perse op dezelfde drive hoeven te staan als FSX op een normale HDD (SSD is anders te klein :) )
Je merkt het vooral met het laden van FSX zelf en het opbouwen van de scenery tijdens het vliegen.
Of je de kosten wilt maken is aan jou....zelf heb ik een korte tijd geleden weer eens FSX op een normale HDD gezet, maar ben toch een paar dagen weer teruggegaan naar de SSD.
Het hangt allemaal af van de hoeveelheid extra's aan scenery en payware spul dat je hebt. Een kale FSX draait prima op een HDD, maar als je veel scenery hebt op een kleine resolutie, dan ga je het op een gegeven moment wel merken.
Ik heb zelf FSGlobal, UTX, GEX, Landclassfiles en airports en dan ook nog eens de nodige payware kisten. Dan merk je het wel.

Wil je het geld er niet voor uitgeven, koop dan een snelle raptor en zet daar FSX op. Die zijn goedkoper dan SSD's en hebben meer opslagcapaciteit. Wil je het nog sneller, dan zou een RAID een optie zijn, maar...dan heb je wel een goede controller nodig.

Wat de doorvoersnelheid minimaal moet zijn kan ik niet zeggen...dat is per systeem en gebruik van FSX verschillend. Mijn FSGlobal (omdat je daarnaar verwijst) staat niet op de SSD omdat de SSD die ruimte niet meer over heeft (FSGlobal heeft 21GB nodig), echter staat UTX en veel andere scenery wel op de SSD. Het liefst zou ik persoonlijk een 160GB SSD willen gebruiken, maar ja....de centjes he ;)

Het makkelijkste is nu 2 disken hebben: 1 voor FSX en de andere voor je OS en FSX add-ons waarbij de FSX disk de snelste is.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitman
Oke dat is duidelijk dan, dan heb ik nog een laatste vraag @ Kensei,
Hoeveel ruimte neemt jou fsx in. Aangezien ik wel van plan ben om ook de hele rambam zo goed, realistisch en mooi mogelijk eruit te laten zien. dus zal ik ook veel van de scenery en airports en ook vliegtuigen gaan gebruiken.

Op dit systeem moet het trouwens wel redelijk gaan lukken om fsx goed te draaien en zal ook een ssd een goede toevoeging zijn dan als ik inderdaad die scenery en alles ga gebruiken lijkt me:?
i7 920@4.1ghz
6gb ddr3 1600mhz
en een 4870x2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Oke dat is duidelijk dan, dan heb ik nog een laatste vraag @ Kensei,
Hoeveel ruimte neemt jou fsx in. Aangezien ik wel van plan ben om ook de hele rambam zo goed, realistisch en mooi mogelijk eruit te laten zien. dus zal ik ook veel van de scenery en airports en ook vliegtuigen gaan gebruiken.

Op dit systeem moet het trouwens wel redelijk gaan lukken om fsx goed te draaien en zal ook een ssd een goede toevoeging zijn dan als ik inderdaad die scenery en alles ga gebruiken lijkt me:?
i7 920@4.1ghz
6gb ddr3 1600mhz
en een 4870x2
Je grafische kaart is voor FSX wel overkill, maar ja...wel leuk voor andere games :) FSX is bij mij al zo'n 65GB en dat is nadat ik alle andere zaken al weg heb gemoved. Systeem zal zelf prima werken icm FSX, zelf zou ik wel willen dat de hexacores goedkoper werden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitman
Daar heb ik idd ook naar zitten kijken maar dat is onnoemelijk duur... :P
Hoop dat dit systeem het wel een tijdje volhoudt, maar dan moet ik dus gaan kijken naar een 120GB ssd begrijp ik..
Wordt ook weer een duur geintje.. }:O
Thanks for the info in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kensei schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:26:
[...]
......................... zelf zou ik wel willen dat de hexacores goedkoper werden >:)
De AMD Phenom II X6 1090T kost een kleine 250,00, dat is een heel verschil met de € 1000,00 voor de 980 van Intel.
Ik heb echter geen idee of de AMD ook geschikt is voor FSX en dan met een 5870 eyefinity kaart met een stuk of wat schermen er aan lijkt me dat smullen. Dan lijken de SSD kaarten ook ineens niet meer zo heel duur.
Wie helpt mij verder, even doorsparen of nog veel langer doorsparen voor een Intel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
De intel is met 4 cores praktisch net zo snel als die AMD met 6 cores. Het prijsverschil is idd aanwezig, maar voor mij geen reden om van de Intel af te stappen. Dan maar wachten tot de hexa's < $885 komen (eigenlijk bizar voor woorden dat je 6 cores nodig zou hebben voor een sim, maar ja...let's not go there again :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
20 vliegtuigen
27 gb aan filmpjes,
4 dagen aan elkaar plakken
50+ keer gecrashte corel videostudio
.. en dan heb je het eindelijk af .. _O-

[ Voor 46% gewijzigd door FSXnoob op 14-09-2010 14:39 ]

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Ik heb ff een "demo" van de Wilco PIC 737 gedownload. Het panel is niet compleet; de flap gauge en gear lever staan er niet op. Is dit met de ori versie ook zo? Zoja dan hoef ik hem niet.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Aah, die "demo" versie van je gecracked zorgt ervoor dat je veel gauches mist, ja als je hem straks hebt "ontdemoed" dan krijg je natuurlijk wel gewoon alles te zien. :) Ik kan het weten. :X

@Tuzla: zal je vid straks kijken, maar is het mogelijk om met Corel X3 een 1080p bestand te outputten? En waaromg ebruik je geen Adobe?

[ Voor 25% gewijzigd door SalimRMAF op 15-09-2010 12:30 ]

Gulfstream G650

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:09:
Allright :)
Misschien is het een probleem van juiste frequentie bij EGLL? 'k Ga het straks eens opnieuw proberen met je richtlijnen. Een automatische landing heb ik nog nooit uitgevoerd. Bij de laatste paar ft neem ik de controle terug over van de AP en zet ik de kist zelf aan de grond. Soms durft het wel eens mis gaan, maar 't ergste is een vliegtuig dat schuin of de runway glijdt en tot stilstand komt in't gras. Bij BIKF heb ik dat meestal wel voor :3
/me grommelt iets over het slechte weer daar *
Misschien heb je wat aan mijn procedure- en checklist! :)

http://www.forum.aerosoft...29a4fa7a4&showtopic=38744

Geen officiele list of zo, maar m'n persoonlijke lijstje van hoe ik het doe.

Ik doe trouwens altijd meteen de APPR aan, met AP2 erbij. LOC gebruik ik dus niet. Zo langzamerhand gaat het prima: autoland is lekker relaxed. ;) Je moet wel zorgen dat je een beetje bijtijds op de juiste snelheid zit, anders gaat de Bus gek doen (tenminste, deze versie).

EDIT
O, laat maar, je vliegt met de Wilco, zie ik nu net. }:O

Wat betreft ATC en 'resume own navigation': forget it. Je moet kiezen: OF je doet wat ATC zegt (en vliegt dan in selected mode) OF je volgt je vluchtplan (en vliegt dan in managed mode, alhoewel selected natuurlijk alsnog kan). Het is een van de twee. ATC volgt zelden je exacte plan (if ever) dus zodra je van selected (ATC) naar managed (plan) gaat, dan gaat je Airbus inderdaad soms opeens een andere kant op.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 18:19 ]

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 18:16:
[...]

Wat betreft ATC en 'resume own navigation': forget it. Je moet kiezen: OF je doet wat ATC zegt (en vliegt dan in selected mode) OF je volgt je vluchtplan (en vliegt dan in managed mode, alhoewel selected natuurlijk alsnog kan). Het is een van de twee. ATC volgt zelden je exacte plan (if ever) dus zodra je van selected (ATC) naar managed (plan) gaat, dan gaat je Airbus inderdaad soms opeens een andere kant op.
Je kunt beide prima gebruiken. Bij de departure volg je vrolijk de ATC instructies tot je weer je eigen plan mag volgen. ATC zal je richting je eerste punt of op een intercept koers voor je eerste leg zetten. Dus kun je vrolijk daarna in managed mode verder gaan.

Verwijderd

Bedankt voor je checklist J van E. 'k zal er na m'n werk eens naar kijken want de firewall blokkeert Aerosoft voor één of andere rede. Wat ik doe met ATC is eerst braaf luisteren en zodra ik "resume own navigation" te horen krijg laat ik het over aan de FMC.

Wat betreft die approach op EGLL ... Gisteren allemaal nog eens overgedaan en op final approach gaat het dus effectief mis. De ILS frequentie die je op de FMC ziet komt niet overeen met die van de EGLL RWY 27L.
Ik heb het zo gelaten om te zien of ik toch niet verkeerd zat, maar dat magenta ruitje op de PFD blijft dan gans links hangen en die voor de glidescope is nergens te bespeuren (@2500FT) zoals je kan zien op de screenshots. Nu heeft het geen zin om op LOC of APPR te drukken, maar ik wou weten wat het ging doen. M'n Airbus maakt dan een bocht van 180° en blijft cirkelen boven Londen ;_; 't Is beter dan crashen, maar toch....

Hier zie je het vliegtuig onmiddelijk rechtsomkeer maken nadat ik op APPR drukte ('k had LOC ingedrukt, maar vergeten HDG op --- te zetten, geen effect dus)

Afbeeldingslocatie: http://www.imagevimage.com/thumbs/fs9_2010-09-15_23-33-46-14.jpg

En hier zie je de ILS frequentie die gebruikt wordt:
Afbeeldingslocatie: http://www.imagevimage.com/thumbs/fs9_2010-09-15_23-35-58-88.jpg

Zou dit een bugje kunnen zijn in de software? Iemand zin om dat eens na te doen? (EBBR RWY25R >> EGLL RWY27L)

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Vergeet ook niet dat je ook weer niet té vroeg je APP moet activeren. Ik deed dat vroeger ook zodra ik een LOC had, maar dat ging wel eens mis. Nu wacht ik totdat de LOC een poosje established is en de glidescope redelijk actief is (dus dat je in(!) het glidepath zit).

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
In real wordt op de intercept heading de app mode geselecteerd en wordt daarmee de ils opgedraaid.

Van de gs heb je geen last omdat je met intercepten daar onder zit.

Loc mode wordt alleen gebruikt als je alleen de localizer gebruikt en dus niet bij een ils landing.

• FSXnoob
SalimRMAF schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:29:

@Tuzla: zal je vid straks kijken, maar is het mogelijk om met Corel X3 een 1080p bestand te outputten? En waaromg ebruik je geen Adobe?
Volgens mij was 720p max als ik me goed herinner, correl ben ik mee begonnen omdat het een van de makkelijkste prog. was, en zo eigelijk bij gebleven, ben me nu aan het verdiepen in andere video software prog's die leuk & makkelijk zijn tegelijk :+

Verwijderd

Ander soort flight sim:
http://www.play181.com/games/7736/airline.html

Leuk om op de achtergrond door te laten pruttelen. ;)

Verwijderd

Remco Tr schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:30:
In real wordt op de intercept heading de app mode geselecteerd en wordt daarmee de ils opgedraaid.

Van de gs heb je geen last omdat je met intercepten daar onder zit.

Loc mode wordt alleen gebruikt als je alleen de localizer gebruikt en dus niet bij een ils landing.
Ja, zo had ik het dus ook begrepen. Ik had in het begin wat moeite om dit met de Airbus X voor elkaar te krijgen, maar als je je speed maar een beetje goed onder controle houdt, werkt het nu prima als je meteen APPR aanzet.

Mijn 'checklist' is trouwens door Aerosoft toegevoegd aan de lijst van downloads in hun winkel (die je ziet als je de Airbus daar gekocht hebt, bij je 'overview' van 'previous orders' en dan bij de Airbus download zelf). 8)

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 13:43
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:19:
Bedankt voor je checklist J van E. 'k zal er na m'n werk eens naar kijken want de firewall blokkeert Aerosoft voor één of andere rede. Wat ik doe met ATC is eerst braaf luisteren en zodra ik "resume own navigation" te horen krijg laat ik het over aan de FMC.

Wat betreft die approach op EGLL ... Gisteren allemaal nog eens overgedaan en op final approach gaat het dus effectief mis. De ILS frequentie die je op de FMC ziet komt niet overeen met die van de EGLL RWY 27L.
Ik heb het zo gelaten om te zien of ik toch niet verkeerd zat, maar dat magenta ruitje op de PFD blijft dan gans links hangen en die voor de glidescope is nergens te bespeuren (@2500FT) zoals je kan zien op de screenshots. Nu heeft het geen zin om op LOC of APPR te drukken, maar ik wou weten wat het ging doen. M'n Airbus maakt dan een bocht van 180° en blijft cirkelen boven Londen ;_; 't Is beter dan crashen, maar toch....

Hier zie je het vliegtuig onmiddelijk rechtsomkeer maken nadat ik op APPR drukte ('k had LOC ingedrukt, maar vergeten HDG op --- te zetten, geen effect dus)

[afbeelding]

En hier zie je de ILS frequentie die gebruikt wordt:
[afbeelding]

Zou dit een bugje kunnen zijn in de software? Iemand zin om dat eens na te doen? (EBBR RWY25R >> EGLL RWY27L)
In je 2de shot staat bij de ILS freq 117.9 zo te zien. Dit lijkt me eerder een VOR freq. De RL freq is 109.50, course 271. Wat gebeurd er als je dat invoert en is dat gelijk aan de waarde die je ziet staan in de map functie van FS bij ils freq 27L?
http://www.ead.eurocontro...GLL_8-9_en_2010-06-03.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het even gesaved op een aantal nm van de luchthaven. Ik zal het vanavond eens hervatten en de frequentie aanpassen. Vorige keer had ik het reeds op 109.500 gezet, maar toen was het alsnog misgelopen (beetje te laat gezien).

Maar ik snap niet hoe die FMC aan 117.900 komt ipv 109.500? Foutje in een of ander bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:18:
Ik had het even gesaved op een aantal nm van de luchthaven. Ik zal het vanavond eens hervatten en de frequentie aanpassen. Vorige keer had ik het reeds op 109.500 gezet, maar toen was het alsnog misgelopen (beetje te laat gezien).
Waarom liep het vorige keer mis? Kreeg je bij het indraaien van 109.5 (binnen zeg 20nm van de baan) wel een G/S LOC indicatie alive of iig aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Techno: Dat herinner ik me helaas niet meer ;_;
Als het vanavond nog mis loopt bij het veranderen van de frequentie en course dan zal het wel een belletje doen rinkelen :+)

En even iets anders: http://forums.x-plane.org/index.php?showtopic=47604
Als X-Plane 10 dit kan waarmaken ... amaai O_o

Wat tegenvalt is AI... Dus busy airports, etc. komen er weer niet. Het lijkt me meer een sim voor full motion simulators of ander zwaar geschut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ENIG idee hoe je uit kan zoeken op welke vliegvelden in real life de Airbus 320 land...? Ik wil in Orbx PNW vliegen met de Airbus X en kan wel de belangrijkste vliegvelden vinden, maar ik heb van weer andere geen idee of er nou wel of niet Airbussen landen... Lijkt me leuk om het een beetje realistisch te houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
wow! Zou ik toch x-plane eens moeten proberen? >:) Maar ja...mijn FSX add-ons dan? Da's dan weer minder denk ik. Aan de andere kant...als het écht zo eruit gaat zien én de vliegtuigen zijn/worden as real as it canbe...waarom dan niet? Ermee rekening houden kan geen kwaad me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:43
Hier even een bericht van mijn zijde.

Ik speel op het moment FS2004 en dacht het nu wel aardig te kunnen spelen met mooie graphics en REX, UTX en de 737-900 van iFly.

Als ik speel ziet het er zwaar belabberd uit. Kartelig, wazig en gewoon niet mooi scherp. Het probleem is dat ik weet niet waar het hem nu in zit. Speel dit spel nog niet zo verschrikkelijk lang.

Hier een paar voorbeelden hoe het er op mijn scherm nu uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/7421/naamloos3q.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/1936/naamloos2i.jpg

Setup:

Ati 4870 1gb
E9450 @ 3,44 ghz
OCZ 6GB werkgeheugen

Ingame AA staat uit
AA op 8X en AF op 8X

Wat ik met name bedoel is dat de lijnen op de vleugels niet mooi strak zijn en ook de scenery in de '' verte '' ziet er een beetje schokkerig uit. Kortom de graphics zijn gewoon waardeloos.

Alle info is welkom :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ibin op 17-09-2010 22:54 ]

• Remco Tr
  • Nu online
Die kartels is je AA.

Dus check die instelling mischien andere mode of die 8x verhogen als dat kan.

Scenery in de verte kan je oplossen met een tweak. Google op '' fs9 tweak guide''

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee welke maatschappijen vanuit Schiphol vliegen met een Airbus 320? En of de routes ook ergens beschikbaar zijn? Na maandenlang gevlogen te hebben in Orbx PNW ben ik nu opeens weer terug, dankzij de Airbus X (UTX Europe maar weer even geinstalleerd), en ik wil eigenlijk wat 'echte' vluchten gaan maken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
De a320 vliegtuigen die ik op schiphol zie @ werk zijn vaak van,
Sky Airlines
Croatia Airlines
Air france
Amsterdam Airlines
Turkish airlines
Easyjet
BMI
Bmi baby
Czech airlines
etc..

En waar ze naar toe vliegen is easy te raden, hun eigen land =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
www.flightaware.com , zoeken op type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allright :D

Bedankt voor jullie hulp J van E, Propane & Kensei :)
Daarnet wat tijd gevonden om eens m'n vluchtje EBBR-EGLL over te doen. Deze keer volledig met ILS en zachte landing \(^_^)/

Zo te zien zal ik die ENB plugin weer moeten herconfigureren. Nadat ik de AA & AF settings heb aangepast is het overdreven blurry geworden.

EBBR, Cargo Ramp 685 (wordt tegewoordig niet meer gebruikt voor cargo sinds DHL is opgehoepeld)
Afbeeldingslocatie: http://www.imagevimage.com/thumbs/fs9_2010-09-19_12-23-17-70.png

Taxi'ing to RWY25R
Afbeeldingslocatie: http://www.imagevimage.com/thumbs/fs9_2010-09-19_12-37-44-45.png

Iberia op weg naar Madrid
Afbeeldingslocatie: http://www.imagevimage.com/thumbs/fs9_2010-09-19_12-40-19-38.png

Climbing...
Afbeeldingslocatie: http://www.imagevimage.com/thumbs/fs9_2010-09-19_12-54-41-06.pngAfbeeldingslocatie: http://www.imagevimage.com/thumbs/fs9_2010-09-19_13-03-42-63.png

Cruising...
Afbeeldingslocatie: http://www.imagevimage.com/thumbs/fs9_2010-09-19_14-12-06-39.png

Descending...
Afbeeldingslocatie: http://www.imagevimage.com/thumbs/fs9_2010-09-19_14-24-21-29.png

Approaching EGLL, RWY27R (ILS: 110.300, HDG 273 :3 )
Afbeeldingslocatie: http://www.imagevimage.com/thumbs/fs9_2010-09-19_14-44-47-19.png

OMGWTF!? "Speed Bird 731 Heavy Go Around" (voor een keer moet ik geen go-around doen)
Die zot kwam ineens over me heen gevlogen.
Afbeeldingslocatie: http://www.imagevimage.com/thumbs/fs9_2010-09-19_15-07-14-79.png

At the gates... En daar komt die luchtpiraat van British weer af!
Afbeeldingslocatie: http://www.imagevimage.com/thumbs/fs9_2010-09-19_15-23-31-61.pngAfbeeldingslocatie: http://www.imagevimage.com/thumbs/fs9_2010-09-19_15-23-53-57.png

En als laatste uitstappen :3
Afbeeldingslocatie: http://www.imagevimage.com/thumbs/fs9_2010-09-19_15-20-42-97.png

Pech voor de bagage van de pax, want die cargo doors gingen weer niet open :x

't valt nog mee qua graphics... Aangezien ik het voor mekaar heb gekregen om de PSU in de desktop te overbelasten, moet ik m'n oude laptop hiervoor gebruiken :')

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 19:31
Als jullie nog een (snel) plekje zoeken om je screenshots te uppe.
Gebruik dan gerust mijn screen dump op > www.swe-gaming.com/fsx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Kensei schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 17:29:
[...]

wow! Zou ik toch x-plane eens moeten proberen? >:) Maar ja...mijn FSX add-ons dan? Da's dan weer minder denk ik. Aan de andere kant...als het écht zo eruit gaat zien én de vliegtuigen zijn/worden as real as it canbe...waarom dan niet? Ermee rekening houden kan geen kwaad me dunkt.
Op een of andere manier trapte ik altijd in de fantastische screenshots van X-plane maar het gebrek aan fatsoenlijke add-ons maakte het toch een beetje een teleurstelling.

Als de community de XP10 engine oppikt komt er misschien markt voor, nu FS geen opvolger meer krijgt. Laten we het hopen :)

/edit: is die Airbus X wat?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Bolk schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:49:
[...]

Op een of andere manier trapte ik altijd in de fantastische screenshots van X-plane maar het gebrek aan fatsoenlijke add-ons maakte het toch een beetje een teleurstelling.

Als de community de XP10 engine oppikt komt er misschien markt voor, nu FS geen opvolger meer krijgt. Laten we het hopen :)

FS geen opvolger?

We hebben toch MS FLight!

[ Voor 27% gewijzigd door SalimRMAF op 19-09-2010 22:43 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibin
Remco Tr schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 11:39:
Die kartels is je AA.

Dus check die instelling mischien andere mode of die 8x verhogen als dat kan.

Scenery in de verte kan je oplossen met een tweak. Google op '' fs9 tweak guide''

Succes!
Heb je advies opgevolgd.

Steeds een stapje hoger en max was 24X. Blijft alsnog redelijk hetzelfde moet ik zeggen.
Zou het misschien door mn beeldscherm kunnen komen? Die is denk ik al redelijk verouderd

Response Time 8 ms
Monitor Type Flat Panel LCD TFT (Active Matrix)
Size 19 inch
Contrast Ratio 1,400:1
Aspect Ratio 5:4
Native (Recommended) Resolution 1280 x 1024
Form Factor Desktop
Resolutions supported 1024 x 768 • 1152 x 870 • 1152 x 900 • 1280 x 1024 • 640 x 480 • 720 x 400 • 800 x 600 • 832 x 624 • 640 x 350

Afbeeldingslocatie: http://p.gzhls.at/229668.jpg

Kan max maar tot 1280 x 1024 gaan. Hoger dan dat is buiten range..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Nu online
Als er niks veranderd dan gaat er iets niet goed AA van 8x naar 24x moet je zien.. Weet je zeker dat je AA insteld en niet iers anders?

En check of die op de hoogste sample mode staat multi sample ofzo..

Aan je scherm ligt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
SalimRMAF schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:43:
[...]

FS geen opvolger?

We hebben toch MS FLight!

[video]
Lol, laat me niet lachen met je nep video joh. Wees dan in ieder geval zo snugger om de standaard FSX menubalk weg te laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bolk schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:49:
[...]

Eyecandy is helemaal in orde bij de Airbus X, zowel binnen als buiten de cockpit. Aanrader de Shockwave lights erin zetten. Sommige repaints laten FSX bij mij crashen en andere paints weer niet :? . In de cockpit zijn wat mij betreft (op een 22inch 1280X1024) de ND en EICAS/EICAM (of hoe dat bij jou in de bus heet >:) ) te matig leesbaar.

Automated flight, voorzover qua fases (beperkt) ingebakken, doet die redelijk goed, alhoewel klimmen naar flightlevel nog een probleem(pje) is.
Laatste stuk handmatig gaat de pitch alle kanten op, lijkt te overreageren op kleine inputs. Lastig om goed onder controle te houden.

Bij release v1.0 al redelijk goed, binnen enkele dagen een v1.11 patch. Aerosoft komt tegen volgend weekend met v1.20 waarin een behoorlijk aantal bugs wordt verholpen.

Een echte showstopper vind ik de FMC. Te beperkt. Je vliegt zo'n ding toch als een airliner. Of je moet met fsx of route-utility een flightplan maken en laden, of je kan waypoint voor waypoint inkloppen. SID/STAR's ontbreken en een dep- of arr-rwy selecteren kan ook niet voor zover ik ermee ben gekomen.
Dit zal ook zo blijven totdat Aerosoft met een advanced versie oid komt. Dat kan nog wel even duren.

Een verademing is wel de manier waarop Aerosoft op hun forum met meldingen en vragen omgaat! Ze zijn erg open over de stand van zaken en nemen serieuze kritiek ook serieus op.

Al met al met best een gaaf ding!

Door problemen met bijsteken van 2x2Gb en de BSOD's die daarbij kwamen, is mijn hele WinXp install verneukt. Dat geheugen is erbij om met de ook nieuwe Gigabyte GTX460 1gb verder te gaan op Win7-64 (i860 @3,2ghz, 8Gb ram en GTX460 ). Twijfel nog over een SSD om FSX op te zetten.
Deze week in de avonden Nick's Win7 en FSX guides doorlopen en toepassen en wellicht volgend weekend kan ik van de Airbus X v1.2 ook weer wat pics hier laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Nu online
Propane schreef op zondag 19 september 2010 @ 23:13:
[...]
Lol, laat me niet lachen met je nep video joh. Wees dan in ieder geval zo snugger om de standaard FSX menubalk weg te laten...
Als je na de FPS kijkt zie je al snel dat het FSX is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hahahah ok dan, was een flauwe grap maar ja. Zelf ook pas weer een weekje FSX geinstalleerd, vind het een beetje saai. Xplane ook al geinstalleerd, maar dat is een totaal andere game. Niets voor mij dus. Hopen dat MSFLight snel uitkomt, kijken wat het voor ons in petto heeft. >:)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Heb maar is lopen shoppen, pc upgraden, AsRock P55 Extreme4 & i7 870 besteld :o als iemand nog interesse heeft in een E8400 & P5QL-PRO moederbord moeten we zaken doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibin
Remco Tr schreef op zondag 19 september 2010 @ 23:00:
Als er niks veranderd dan gaat er iets niet goed AA van 8x naar 24x moet je zien.. Weet je zeker dat je AA insteld en niet iers anders?

En check of die op de hoogste sample mode staat multi sample ofzo..

Aan je scherm ligt het niet.
Ja er veranderd wel wat aan de vleugels. Maar het mag eigenlijk geen naam hebben. :P

Nog even een tweak vinden tegen die rare glinsterende bomen en dan ben ik er wel klaar mee. :)
Dan word het tijd om eindelijk eens te gaan vliegen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aardige bespreking in het duits van de Airbus X :

http://simflight.de/2010/09/review-aerosoft-airbus-x/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

rdluca schreef op zondag 19 september 2010 @ 23:35:
[...]

Eyecandy is helemaal in orde bij de Airbus X, zowel binnen als buiten de cockpit. Aanrader de Shockwave lights erin zetten. Sommige repaints laten FSX bij mij crashen en andere paints weer niet :? . In de cockpit zijn wat mij betreft (op een 22inch 1280X1024) de ND en EICAS/EICAM (of hoe dat bij jou in de bus heet >:) ) te matig leesbaar.

Automated flight, voorzover qua fases (beperkt) ingebakken, doet die redelijk goed, alhoewel klimmen naar flightlevel nog een probleem(pje) is.
Laatste stuk handmatig gaat de pitch alle kanten op, lijkt te overreageren op kleine inputs. Lastig om goed onder controle te houden.

Bij release v1.0 al redelijk goed, binnen enkele dagen een v1.11 patch. Aerosoft komt tegen volgend weekend met v1.20 waarin een behoorlijk aantal bugs wordt verholpen.

Een echte showstopper vind ik de FMC. Te beperkt. Je vliegt zo'n ding toch als een airliner. Of je moet met fsx of route-utility een flightplan maken en laden, of je kan waypoint voor waypoint inkloppen. SID/STAR's ontbreken en een dep- of arr-rwy selecteren kan ook niet voor zover ik ermee ben gekomen.
Dit zal ook zo blijven totdat Aerosoft met een advanced versie oid komt. Dat kan nog wel even duren.

Een verademing is wel de manier waarop Aerosoft op hun forum met meldingen en vragen omgaat! Ze zijn erg open over de stand van zaken en nemen serieuze kritiek ook serieus op.

Al met al met best een gaaf ding!

Door problemen met bijsteken van 2x2Gb en de BSOD's die daarbij kwamen, is mijn hele WinXp install verneukt. Dat geheugen is erbij om met de ook nieuwe Gigabyte GTX460 1gb verder te gaan op Win7-64 (i860 @3,2ghz, 8Gb ram en GTX460 ). Twijfel nog over een SSD om FSX op te zetten.
Deze week in de avonden Nick's Win7 en FSX guides doorlopen en toepassen en wellicht volgend weekend kan ik van de Airbus X v1.2 ook weer wat pics hier laten zien.
Thanks voor je korte review.

SID/STARs zitten in de bus op de fltplan page. LSK1 op departure field. Voor arrival LSK6...

/edit: de leercurve voor de FMGC is wat stijler, maar als je 'm eenmaal door hebt vind ik 'm logischer werken dan de Boeing trouwens. Heb met beide gewerkt..

[ Voor 3% gewijzigd door Bolk op 21-09-2010 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:50
Bolk schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 00:28:
SID/STARs zitten in de bus op de fltplan page. LSK1 op departure field. Voor arrival LSK6...
Ik vrees dat rdluka 'ontbreken' bedoelt als 'niet geimplementeerd'.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

mekkieboek schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:11:
[...]

Ik vrees dat rdluka 'ontbreken' bedoelt als 'niet geimplementeerd'.
Snap ik ;) Maar ik heb heel vaak gehoord dat mensen de SID/STARS niet kunnen vinden in de bus. Dus dat was niet specifiek voor rdluca maar gewoon een algemene opmerking.

Maar aangezien het toch wel een belangrijke feature is kan ik me slecht voorstellen dat het er niet in zit. Voor mij zou dat een reden zijn om 'm niet aan te schaffen. Basic nav mag je toch wel verwachten van een Payware kist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ik kwam dit net tegen, de geheel nieuwe ontwerp van vliegveld Zagreb, Kroatie, die voor het grootste gedeelte uit glas word. Een pdf waar werklijk elk centimeter binnen, buiten en romdom het vliegveld te lezen en te zien is, jullie zullen niet alles snapen door de taalbarriere maar de foto's zijn ook heel bijzonder, ontwerp van een vliegveld beschreven tot op de centimeter en elk stoeltje na :D

http://npt.zlz.hr/ARCHITECTURAL_FEASIBILITY_STUDY.pdf
( heel groot pdf bestand, dus openen duurt wel poosje )

[ Voor 8% gewijzigd door FSXnoob op 21-09-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje. Wat zouden jullie uitkiezen als je 4 downloadable products mocht kiezen uit de Aerosoft.com shop? Ik heb niet zoveel wensen en weet eigenlijk niet wat te kiezen... EHAM lijkt me wel leuk, maar ik heb begrepen dat er veel problemen mee zijn (wat performance betreft). Ze verkopen ook spul van andere developers. Wat zijn echte aanraders? De Airbus X heb ik al en FEX ook. Qua vliegtuigen ben ik eigenlijk al voorzien, dus misschien wat tools of zo...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:10:
Vraagje. Wat zouden jullie uitkiezen als je 4 downloadable products mocht kiezen uit de Aerosoft.com shop? Ik heb niet zoveel wensen en weet eigenlijk niet wat te kiezen... EHAM lijkt me wel leuk, maar ik heb begrepen dat er veel problemen mee zijn (wat performance betreft). Ze verkopen ook spul van andere developers. Wat zijn echte aanraders? De Airbus X heb ik al en FEX ook. Qua vliegtuigen ben ik eigenlijk al voorzien, dus misschien wat tools of zo...?
Amsterdam X en Rotterdam X; Twee velden die je als Nederlander toch wilt hebben. De performance van EHAM vind ik nog best wel meevallen.

Innsbruck X; klassieker die de meeste flightsimmers toch wel regelmatig aandoen vanwege de mooi approach tussen de bergtoppen. Lekker dichtbij en mooie uitzichten als je op 11000ft aan komt vliegen op RTT NDB voor een LOC DME --> visual rwy 08.

Gibraltar X; om een heerlijke rwy 09 approach te vliegen. Aardig wat eyecandy, leuk voor pics.

Dutch Harbor X; om je eigen verse krab te halen en voor als dadelijk de Alaska scenery er is en daarna door te gaan naar PNW om op Boeing Field de PMDG NGX in ontvangst te nemen als het eindelijk zover is (who knows when).

Mallorca X; je wilt ook zo af en toe vakantiegangers ergens droppen.

Budapest X; om stedentrippers te droppen. Mooi veld en strakke scenery die volgens mij weinigen hebben ontdekt.

Madeira X; om met de VOR/DME en VOR Visual 05 te testen of je de Airbus ook op het handje kan vliegen.

FlightSim Commander; zodat je beetje behoorlijke flightplans voor in je Bus kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tips, ik zal ze eens gaan bekijken. ;) EHAM doe ik sowieso, denk ik, ook al loopt 'ie nog niet super. Hopelijk wordt dat gefixed en ja, EHAM moet je toch gewoon wel hebben... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Het enige dat ik hoop van MS Flight is dat het stukken sneller is dan FSX. Mag er ook wel wat mooier uitzien. Dan ga ik dan wel een iMac 27" kopen en Flight op een toffe resolutie spelen. Eindelijk zoals het moet, met vloeiende framerates en een prachtig helder beeld. En dan mogen add-ons als REX enzo ook wel weer erbij komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Bolk schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:15:
Maar aangezien het toch wel een belangrijke feature is kan ik me slecht voorstellen dat het er niet in zit. Voor mij zou dat een reden zijn om 'm niet aan te schaffen. Basic nav mag je toch wel verwachten van een Payware kist :)
M.n. het ontbreken van airways. Alle waypoints invoeren van Heathrow naar Schiphol is nog wel te doen maar dat houdt snel op. En dan ben je overgeleverd aan de flightplanner van fsx. Niet dat die zijn werk niet doet maar het heeft zijn beperkingen.
Toch kudo's voor Aerosoft, ze hebben iig snel iets op de plank gekregen (de 80-20 regel). Met een beetje mazzel is het vervolg net zoiets als de pmdg 737 al die jaren is geweest.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:37
Er staat een nieuwe video en een FAQ op de Flight website: MS Flight.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Verwijderd

Allard schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:04:
Er staat een nieuwe video en een FAQ op de Flight website: MS Flight.
Gloeiende gloeiende gloeiende, wat heb je nou aan zo'n filmpje... 8)7 (Ik doel hiermee op MS, hoor, niet op Allard!!! ;) )

• typhoon1988
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-05 20:18
Vanavond weer even een mooie vlucht insbruck - Madeira doen en dan wel een retour natuurlijk want zijn 2 fantastische velden om te mogen landen en opstijgen.

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:37
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:20:
[...]
Gloeiende gloeiende gloeiende, wat heb je nou aan zo'n filmpje... 8)7
Het is inderdaad wat kort, maar de wolken lijken wel een enorme verbetering t.o.v. FSX. Daarnaast zijn de FAQ's interessant omdat het idee bestaat dat Flight! meer een casual game zou worden. Dat lijkt dus mee te vallen.
Het feit dat Microsoft nu al begonnen is met een (zij het beperkte) informatiestroom betekent dat Flight eerder in 2011 uitkomt dan 2012.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• Joppnl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 21:17
ik gok op 2012.........

en dan ook nog eens minimaal 1 dan wel 2 jaar voordat de bijbehorende hardware om Flight op te draaien beschikbaar/betaalbaar is --> 2013/2014...

[ Voor 100% gewijzigd door Joppnl op 22-09-2010 15:59 ]

Verwijderd

Zou het ook niet kunnen dat ze flight efficiënt programmeren? Zo'n beetje zoals Windows 7 eigenlijk zeer deftig draait op m'n oude Centrino 1.6Ghz? Ze hebben bewezen dat ze het kunnen bij Microsoft, dus ze zouden dat best mogelijk zijn dat Flight er van kan profiteren?

Dat filmpje met die boot vind ik best wel lachen. 't zou me niet verassen moest je dat volledig online kunnen spelen en dat er mensen liever met een boot of een trein zitten rond te cruisen. Wel pech met vliegtuigen als je van die luchtpiraten hebt die alle regeltjes aan hun laars lappen en niets liever doen dan air collisions te veroorzaken XD *ok ... genoeg gefantaseerd*

Bestaat er een leuke addon voor de Canarische eilanden? 'k heb een vluchtje EGLL-GCXO gedaan, maar 't is nogal kaal daarachter :p

'k heb zitten cruisen op FL220. Als ik FL240 nader krijg ik A.Floor in amber :\ Waarschijnlijk te zwaar geladen dat hij gaat stallen als ik het juist begrijp? (alfa floor?) Nochtans staat de het op auto throttle in de CL detent. Maar goed ... Better safe than sorry zeker.

't is wel een mooie approach :p *pfoef* vanuit het wolkendek en dan de kliffen zien met verderop de runway <3

Afbeeldingslocatie: http://s1d2.turboimagehost.com/t/4239198_fs9_2010-09-19_18-34-00-96.png Afbeeldingslocatie: http://s1d2.turboimagehost.com/t/4239200_fs9_2010-09-19_18-38-42-12.png Afbeeldingslocatie: http://s1d2.turboimagehost.com/t/4239201_fs9_2010-09-19_18-43-45-45.png Afbeeldingslocatie: http://s1d2.turboimagehost.com/t/4239204_fs9_2010-09-19_18-47-37-52.png
Afbeeldingslocatie: http://s1d2.turboimagehost.com/t/4239220_fs9_2010-09-19_18-50-12-63.png Afbeeldingslocatie: http://s1d2.turboimagehost.com/t/4239221_fs9_2010-09-19_18-54-19-00.png Afbeeldingslocatie: http://s1d2.turboimagehost.com/t/4239222_fs9_2010-09-19_19-16-36-72.png Afbeeldingslocatie: http://s1d2.turboimagehost.com/t/4239223_fs9_2010-09-19_19-20-35-66.png Afbeeldingslocatie: http://s1d2.turboimagehost.com/t/4239224_fs9_2010-09-19_19-54-31-34.png Afbeeldingslocatie: http://s1d2.turboimagehost.com/t/4239227_fs9_2010-09-19_20-11-15-61.png Afbeeldingslocatie: http://s1d2.turboimagehost.com/t/4239230_fs9_2010-09-19_22-48-07-75.png Afbeeldingslocatie: http://s1d2.turboimagehost.com/t/4239232_fs9_2010-09-20_20-08-17-15.png Afbeeldingslocatie: http://s1d2.turboimagehost.com/t/4239234_fs9_2010-09-20_22-31-25-79.png Afbeeldingslocatie: http://s1d2.turboimagehost.com/t/4239236_fs9_2010-09-21_22-07-50-70.png Afbeeldingslocatie: http://s1d2.turboimagehost.com/t/4239237_fs9_2010-09-21_22-17-49-02.png Afbeeldingslocatie: http://s1d2.turboimagehost.com/t/4239238_fs9_2010-09-21_22-26-54-95.png Afbeeldingslocatie: http://s1d2.turboimagehost.com/t/4239240_fs9_2010-09-21_22-29-27-06.png Afbeeldingslocatie: http://s1d2.turboimagehost.com/t/4239242_fs9_2010-09-21_22-32-31-34.png Afbeeldingslocatie: http://s1d2.turboimagehost.com/t/4239244_fs9_2010-09-21_22-38-58-06.png Afbeeldingslocatie: http://s1d2.turboimagehost.com/t/4239247_fs9_2010-09-21_22-44-25-97.png

Lol @ TAP in die cockpit screenshot... Da's echt een "dive of death" :o
Ik ben best tevreden over de gfx op die ouwe centrino laptop (._.)

Maar goed ... Enkel in stedelijk gebied zou het ietsje beter kunnen, daar worden de textures niet zo snel scherp als je van 2D panel naar Spot switcht. Dan duurt het even voor het mooi wordt. Op zich niet zo erg.

• mekkieboek
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:33:
'k heb zitten cruisen op FL220. Als ik FL240 nader krijg ik A.Floor in amber :\ Waarschijnlijk te zwaar geladen dat hij gaat stallen als ik het juist begrijp? (alfa floor?) Nochtans staat de het op auto throttle in de CL detent. Maar goed ... Better safe than sorry zeker.
Van answers.com:
A system designed to prevent an aircraft from reaching very near its critical angle of attack because of slowing down too much. The system automatically increases the thrust of the aircraft when speed is predicted to reach or exceed the critical angle of attack.
Als ie idd in CL staat, heeft Aerosoft nog wat te tweaken. Tenzij je het gewicht niet juist hebt ingevoerd in de MCDU. Of je snelheid stond op manual en erg laag. Althans, denk ik, ben ook maar een sofa-piloot.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Alpha Floor is een stall protectie. Als je Amax vliegt (maximum angle of attack) met een snelheid in de low speed region krijg je automatisch TOGA power. Zelfs met Autothrust off.

Probeer maar eens: vlieg maar eens op 1000 ft met een vaste snelheid en trek maar eens full aft sidestick. Het vliegtuig gaat op Vamax vliegen op het randje van de stall speed. De overige protecties zorgen er dan voor dat de neus naar beneden gedrukt wordt om Amax te behouden.

Is trouwens een procedure bij een terrain warning. Zo haal je dus Vx (best angle of climb). Bij een Terrain warning hoef je dus eigenlijk niets te doen in de kist (deze specifieke procedure zegt wel dat je de thrust levers moet firewallen), behalve die sidestick als een gek naar achteren te trekken. De protecties zorgen er voor dat je nooit over je G-limit komt, je stalled niet en je komt nooit boven de 30 graden pitch up uit (25 met flaps).

Prachtig vliegtuig de Airbus ;)

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:57
Hmm ik heb het volgende rijtje add on scenery:
fs global
utx europe
scenerytech europe
Gex europe

Nou heb ik net van Aerosoft Madeira X geinstalleerd, echter is dit landschap compleet verneukt. Is er een manier om die textures nog goed te krijgen? Ik weet nl. niet waar precies het conflict mee ontstaat.

• FSXnoob
Dit is ook knap, met een 747-8 & 402 passagiers, dik verlies leiden bij fspassangersx op 1 klein tripje..

Report:

Flight Distance: 448 km
Landing Speed: 239.32 Km/h
Time Airborne: 00h45:58
Flight Time (block): 01h00:15 Landing Pitch: 4.87°
Time On Ground: 00h14:47 Landing Weight: 264284 kg
Average Speed: 584.88 Km/h
Total Fuel Used: 85632 kg
Average Cruise Speed: 760.84 Km/h (M0.63) Cruise fuel/hour: 6778 kg (calc)

Financial Report:

Ticket Income: +52'586€ (448 km)
Cargo Income: +16'987€ (17143 kg)
Services Income: +1'461€ (1 sandwich 0 hot food 1 drink)
Services Cost: -826€ (30% quality)
Fuel Cost: -55'469€ (85632 kg Jet-A1)
Airport Taxes: -750€ (Heavy Aircraft)
Insurance Costs: -19'923€ (28.64% rate)
Total Real Income: -5'932€
Total Income: -296'645€ (real x50)
Fleet Bonus: 0€ (4 aircraft ,no flights today)
Total Sim Income: -296'645€ (total income+fleet bonus)

Company Reputation:

Considering that the flight was perfect the ticket price good, the service price good and the service quality bad, passengers on this flight think that your company's reputation should be 100%
Your company reputation is now: 92.33% (+0.77 increase)

• mekkieboek
Tuzla schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:00:
Dit is ook knap, met een 747-8 & 402 passagiers, dik verlies leiden bij fspassangersx op 1 klein tripje..
Total Fuel Used: 85632 kg
Wow, heb je echt 85 ton opgebrand in 3 kwartier? Is dat niet een beetje veel? Da's eerder iets om met een 747 naar newyork te vliegen.

• FSXnoob
Ik heb geen idee, ik vlieg voor het eerst met de 747-8i @ fspassangers x, hoe die dan 85 duizend opkrijgt is mij ook een raadsel 8)7

• Propane
  • Niet online
Ik denk dat je zelf wel kan concluderen dat dat een fout van FSPax moet zijn, aangezien er onder een meer acceptabel brandstofverbruik in cruise staat, en je slechts 45 minuten in de lucht zat.

Verwijderd

Vanavond een paar Aerosoft Mega Airports geinstalleerd: zijn m'n eerste grote addon airports. Mooi! Taxien is nu echt wel een STUK leuker!!! :) EHAM liep bij mijn trouwens best goed: vond het reuze meevallen na alle verhalen die ik had gehoord. Maar goed, ik had wel autogen op normaal (maakt volgens mij voor de airport scenery niet uit, alleen voor de verdere omgeving...?) en water op Low (hoogste stand). Dat scheelt natuurlijk wel wat. Maar al met al leuk om met de Airbus X naar wat mooiere airports te vliegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Propane schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:58:
Ik denk dat je zelf wel kan concluderen dat dat een fout van FSPax moet zijn, aangezien er onder een meer acceptabel brandstofverbruik in cruise staat, en je slechts 45 minuten in de lucht zat.
Hoe graag ik ook FSPX de schuld wil geven, het was helaas toch de mijne, ik las ook bij het rappot onderaan dat ik iets met fuel niet had ingesteld, kreeg daar ook -200 punten voor op het eind. Maar verder was het een goede vlucht.. Net 2de vlucht gedaan en de fuel was gewoon normaal, en aardige winst gemaakt ook.

Nu zit ik met het probleem dat ik niet kan registreren op IVAO, ik krijg maar geen mail van ze om de registratie te bevestigen, heb het met 3 mails geprobeerd en niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
Tuzla schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:34:
[...]
Nu zit ik met het probleem dat ik niet kan registreren op IVAO, ik krijg maar geen mail van ze om de registratie te bevestigen, heb het met 3 mails geprobeerd en niks..
Heb je je geregistreerd op IVAO.org of IVAO.aero? Dat maakt volgens mij nog wel verschil uit. Tenminste het bovenstaande herken ik van mijn registratie op ivao.

Oh, en alvast welkom! Als je vragen hebt pm je maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versie 1.20 van de Airbus X is uit! Check ook m'n nieuwe personal procedure- and checklist hier! De Airbus X heeft nu een approach mode: heerlijk. Works like a charm!

Vraagje: mijn Mega airport vliegvelden zijn akelig leeg. Zelfs als ik (voor een test) de AI op 100% zet... Dan zie je misschien een paar vliegtuigen ergens op een of ander perkeerterrein, maar bij de gates en zo is het echt doodstil. Oftwel eigenlijk niet echt leuk zo...

Moet ik dan maar toch een AI addon installeren...? Probleem is dat ik eigenlijk helemaal niet zit te wachten op AI: ik zou een lading static aircraft net zo goed vinden... Bestaat er ook een addon die je vliegveld volpleurt met vliegtuigen? Rondrijden over een doods EHAM of Charles de Gaulle is toch niet zo geslaagd...

EDIT
Oooooookay, ik dacht: laat ik eens WOAI gebruiken. Dus ik installeer een stuk of 10 airlines en nu heb ik helemaal geen AI meer in FSX... :X Iemand enig idee wat dat kan zijn? Ik heb de AI op 100% gezet en EHAM is 100% leeg... Waar zet WOAI z'n bestanden neer...? Tijdens het opstarten van FSX werden er wel nieuwe scenery files of zo gevonden, maar nu is het echt TE stil... :/

EDIT 2:
Oooooookay, ik moet dus FS9 ai omzetten naar FSX ai... Pffff, lekker handig allemaal. Ik heb nu die paar vliegtuigen aan de randen weer terug maar bij de gates ziet het er nog steeds zo uit... (klik voor grotere picture):

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/7352.jpg

En dat met 100% AI...? 8)7 Wat een gedoe, zeg... Kan dat niet makkelijker...? Hoe krijgen jullie die vliegvelden zo mooi vol? Moet je soms een paar honderd van de WOAI pakketten installeren dan?

EDIT 3:
Grrrrrrrrrrrrrr.... Heb nu 35 WOAI packages geinstalleerd en nog steeds geen AI op EHAM. HELP! Hoe krijg ik potverdorie AI op m'n vliegvelden???????????????? :-(

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2010 11:31 ]

Verwijderd

Nou, ik geef het op. Ik heb net de flightplans van al die WOAI airliners bekeken via de WOAI expert mode en er nu zijn er nog 21 over die her en der zouden moeten komen, maar nog steeds 0,0 AI, niet om 8.00 uur, niet om 12.00 uur, niet om 20.00 uur. Wat een gedoe...

EDIT
Diverse tips geprobeerd: shadows off, trafficAircraft.bgl OFF, nog steeds niets. 8)7 ;w Ben hier nu echt a; UREN mee bezig en ik wordt nogal chagerijnig, so please help! ;)

EDIT 2
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, eindelijk... Wat blijkt: het omzetten van de bgl's naar FSX was fout. Ik moet gewoon de oude originele WOAI bgl's gebruiken, de default FSX AI uitzetten (trafficAircraft.off) EN de schaduwen uitzetten en nu heb ik EINDELIJK AI op m'n vliegvelden... Pfffffffffff, wat een gedoe!!! Nou, en nu dan eindelijk eens een vlucht gaan maken en kijken of de fps een beetje overeind blijft...

Blijft natuurlijk wel vreemd dat ik geen FSX bgl's aan de praat kan krijgen... Klopt niet helemaal, lijkt me. Ik lees overal dat je dat eigenlijk wel zou moeten doen. Zie ik nou ook geen auto's meer rijden en zo...?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2010 12:38 ]

Verwijderd

Damn :D
Zoveel moeite voor AI vliegtuigjes? Dan geef je toch gewoon een paar € uit aan een out of the box solution?

Jaja ...I know. Je kunt zogoed een paar avonden bezig zijn met alle vliegtuigen van WOAI te downloaden, converteren en installeren, maar als je niet zoveel tijd hebt of erin wilt steken is zo'n commercieel pakket een echte timesaver hoor. En ze zijn verre van slecht. Die AI vliegtuigen moeten toch niet de polygon count halen van de wilco, cls, pmdg toestellen :p

Verwijderd

Nou, een paar euro... Ken jij een AI pakket voor 5 euro dan? ;) Ik heb al veel te veel uitgegeven aan FSX de laatste tijd. ;) En van wat ik hoor zijn die payware pakketten ook niet echt super (alsnog lege vliegvelden, zware fps hit, etc.). En van wat ik begrijp zetten de meeste pakketten alsnog de boel niet vol en moet je gaan leuteren in AFCAD's of weet ik veel... (Correct me if I am wrong!)

EDIT
Jaaaaa, is toch wel errug leuk, hoor! Dit is eigenlijk voor het eerst dat ik 1. grote airport scenery gebruik en 2. met AI vlieg. Da's echt een STUK leuker dan ik dacht! En het valt me allemaal erg mee wat performance betreft (EHAM en de AI). Je zit opeens in een levende wereld! ;) Tot nu toe vloog ik meestal GA om van het uitzicht te genieten en de keren dat ik vroeger grotere vliegtuigen vloog, deed ik dat toch eigenlijk alleen, zonder AI, omdat dat teveel fps kostte en zo. Grappig, wist niet dat het zo leuk was.

Nu ff AI Smooth voor FSX opsnorren...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2010 16:32 ]

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

AI Smooth? ZOrgt dat ervoor dat AI vliegtuigen in de lucht niet "stotteren"? :? Want ik heb al die jaren gedacht dat het aan mijn ondeskundigheid lag. :D Als er een oplossing voor is: Perfect. _/-\o_ Trouwens, JvE; welke FSX Schiphol scenery gebruik je, en Pic's pleaseee 8)

Gulfstream G650

Verwijderd

Argh D:

GMSL Automated Weather Report is op dezelfde frequentie als Casablanca App (125.100)... Je kunt dus niet meer met ATC klappen en bijgevolg is't IFR flight cancelled...

Nu mag ik daar VFR toertjes draaien in't pikkedonker met een A319 XD

Als dat elke keer zo is wanneer ik ergens in de buurt van Afrika kom is't wel ambetant.
Ik ben zo random van de ene naar de andere luchthaven aan't hoppen: EBBR > EGLL > GXCO > GMME

Mag ik die frequency, 125.100 schrappen uit de commlist met AFCAD 2.21 ? Of het aanpassen naar 125.125 om niet die weather report te krijgen die alles verstoort?

Het grappige is dat de AI vliegtuigen ook allemaal hun draad kwijt zijn :p "Learjet KNY, please confirm last transmission" :')
Pagina: 1 ... 4 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.