Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 22:36
rdluca schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:15:
[...]

EHAM X loopt bij mij best wel ok.

Net of de EHAM versies die voorheen voor de voorlopers van FSX zijn uitgebracht, zoals die van LAGO en Cloud9, beduidend beter en in verhouding fps-vriendelijker waren :? Vind ik nogal meevallen.
Tot nu toe zijn de sceneries voor EHAM nooit echt geweldig geweest qua FPS inderdaad, maar zeker speelbaar. Toch denk ik dat, ondanks dat ik niet heel erg mag klagen, verbetering mogelijk is. Er lijkt nogal wat legacy code aanwezig te zijn in het FSX product, wat gewoon niet nodig is.

Aerosoft heeft het product zelf niet gemaakt, maar plakt wel zijn naam er op. Daarom wordt AS aangesproken. Op het moment dat AS een product uit brengt wat niet naar behoren werkt hebben ze zelf ook hun werk niet goed gedaan. Hadden ze maar betere kwaliteits controle uit moeten voeren.

Maar goed, laten we vooral genieten van het in mijn ogen toch wel mooie scenario ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdluca schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:15:
[...]
Net of de EHAM versies die voorheen voor de voorlopers van FSX zijn uitgebracht, zoals die van LAGO en Cloud9, beduidend beter en in verhouding fps-vriendelijker waren :? Vind ik nogal meevallen.
Daar zeg je wat. Cloud9 liep hier juist voor geen meter, en Schiphol X juist wel. Maar wel FS9 natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Zijn er mensen die de project airbus A380 gebruiken? freeware voor fs2004 maar werkt ook op fsx zie ik, alleen ik krijg het maar niet aan de praat bij fsx, het komt maar niet in het menu om te selecteren hmm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 19:31
Mensen,

Op het moment heb ik het volgende probleem. Mijn Ariane 737-800 x2 krijgt het maar niet voor elkaar CMD A en CMD B van de autopilot samen te laten branden voor een flair landing etc.

Nav freq beiden zelfde ILS freq.
Course zoals hij moet.
CMD A aan
VOR LOC aan
APP aan
CMD B aan > fail CMD A uit... (landing gaat gewoon door alleen hij komt gewoon zo hard neer dat het voorwiel breekt)

Waar gaat het mis? :+

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

drentm0nk schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:58:
Mensen,

Op het moment heb ik het volgende probleem. Mijn Ariane 737-800 x2 krijgt het maar niet voor elkaar CMD A en CMD B van de autopilot samen te laten branden voor een flair landing etc.

Course zoals hij moet.
CMD A aan
VOR LOC aan
APP aan
CMD B aan > fail CMD A uit... (landing gaat gewoon door alleen hij komt gewoon zo hard neer dat het voorwiel breekt)

Krijg je geen error msg in de FMC?

Anders gewoon manual landen. Het is alleen maar twee diamantjes op hun stokje houden :P

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• m0nkm0nk
Dani86 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:40:
[...]

Krijg je geen error msg in de FMC?

Anders gewoon manual landen. Het is alleen maar twee diamantjes op hun stokje houden :P
Nee...

Met ernstige mist etc lijkt het me erg prettig een flair te hebben :P en natuurlijk gewoon omdat het kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
drentm0nk schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:58:
Mensen,

Course zoals hij moet.
CMD A aan
VOR LOC aan
APP aan

Voor een hoop zaken over de Ariane kan je wel bij mij terecht. Heb dat ding bijna een jaar en vlieg eigenlijk niks anders dan die kist. Echt super!
Je moet hoe dan ook beide NAV1's op de juiste ILS frequentie zetten. Voorts moet je als piloot en co-piloot in je MCP de COURSE op de juiste heading zetten van de baan. Tijdens approach zal je dan eerst, nadat je VOR LOC je in je GS heeft gebracht en je daarna de APP hebt geactiveerd, zien op je PFD zien de tekst SINGLE (in geel). Als je daarna CMD B ook aanzet krijg je een volledig geautomatiseerde landing.

Ik lees in je verhaal dat je eigenlijk dus doet zoals het moet. Met welke snelheid en flapsetting kom je dan aan? Ik gebruik zelf TOPCAT om de gewichten (ZFW oa) in de *.cfg te zetten van de 737, zodat ik niet met volle tanks vertrek als dat niet nodig is en dus niet als een zware zwangere olifant op de baan afkom tijdens approach. Meestal heb ik een snelheid vlak voor touchdown van ongeveer 140kts met flaps 40. Je kan ook ongeveer 151kts doen met flaps 30.

Gaat het bij elke approach mis of alleen bij een bepaald vliegveld?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
Kensei schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:37:
[...]

Voor een hoop zaken over de Ariane kan je wel bij mij terecht. Heb dat ding bijna een jaar en vlieg eigenlijk niks anders dan die kist. Echt super!
Je moet hoe dan ook beide NAV1's op de juiste ILS frequentie zetten.
Dat was hem hahaha, wat dom ook. Ik zette steeds mn NAV1 reserve freq van de captain seat op dezelfde freq |:(

Nog wel even een ander vraagje, ik heb altijd een cold start met 0% fuel.
Om te tanken gebruik ik Passengers X zodat ik direct een vlucht heb.
Maar op één of andere manier hangt er altijd een Overload label uit mn cargo deur achterin.
Dan check ik mn gewicht maar zit altijd onder de 100% load.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
drentm0nk schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:15:
[...]

Dat was hem hahaha, wat dom ook. Ik zette steeds mn NAV1 reserve freq van de captain seat op dezelfde freq |:(

Nog wel even een ander vraagje, ik heb altijd een cold start met 0% fuel.
Om te tanken gebruik ik Passengers X zodat ik direct een vlucht heb.
Maar op één of andere manier hangt er altijd een Overload label uit mn cargo deur achterin.
Dan check ik mn gewicht maar zit altijd onder de 100% load.

8)7
Ik gebruik FSPassengersX ook, maar zoals ik al zei: ik zet de gewichten vooraf al goed via TOPCAT. Ik weet inmiddels hoeveel pax ik standaard heb, vul dat in, incl gewicht bagage, tripfuel en dat stuur ik door naar de *.cfg file van de Ariane. Ik weet dan ook meteen het ZFW, het cargogewicht incl de verdeling in cargo voorkant en achterkant kist. Die gewichtsinfo neem ik weer mee naar PassX.
Als je een combi gebruikt van FSBuild met ASE (ivm wind) en TOPCAT kan je een vlucht redelijk precies uitvoeren. De meeste close aankomst scheelde 7seconden met wat ik tegen PassX had gezegd :*)

Het probleem met FSPassX is dat je op de gok fuel, pax en bagage aan je kist hangt en niet weet of je over je TOW gaat (en dat mag nooit). TOPCAT geeft dat wel aan.

Als je wil kan ik je wel 1x een TOPCAT uitdraai meegeven voor een vluchtje zodat je zelf kan testen of het dan wel goed gaat (zie hieronder).

Een trip LOWI-EDDF met 142+2 pax, 10835lbs cargo en ongeveer 4100lb aan fuel heeft een ZFW van 127.6 met een landingweight van 131687lbs. Je hebt dan een underload van 964lbs (tov het TOW).
In FSpassX moet je vooraan 5418lbs aan bagage plaatsen en achterin 5417lbs.
* Deze info is even zonder rekening te houden met ASE.

Rekening houdende met deze gewichtsinfo (en ook het gemis aan ASE) kom je ruwweg uit op een vRef van 135kts met een VApp van 141kts en heb je 1487mtr nodig voor je landing met een flaps 40 setting.
't is een mooi vluchtje (net ook nog gedaan). Niet te lang, cruise op FL240, klein uurtje. Met aan dual-land zou je zo een landing moeten hebben die erg smooth zou moeten gaan.

Ga het eens proberen..ik hoor het wel :) Bots alleen niet tegen de bergen aan >:) Anders ff de Jeppesen charts downloaden of die van Eurocontrol (gebruik ik ook en zijn lekker acuteel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik een echte vliegles van een uur gehad op EHLE bij Polder Aviations, een cadeautje van mijn kinderen voor mijn 67ste verjaardag. Buiten dat het schitterend weer was, was het wel jammer dat het een beete (erg) heiïg was en de dus horizon nauwelijks of niet zichtbaar was. Ik heb buiten het opstijgen en landen alles mogen doen, taxiën, stijgen, dalen, bochten draaien, versnellen en langzamer gaan vliegen. Het was een ervaring om nooit te vergeten. Het viel mij wel op dat anders dan met de Saitek alle bewegingen aan de yoke veel kleiner waren (of doe/deed ik het verkeerd met de Saitek). Als toetje heb ik nog oefeningen meegekregen: "practical flight training", 15 A4-tjes, wat ook door Polder Aviations in hun PPL opleiding gebruikt worden. Zonder reclame te maken een echte aanrader om onze heerlijke hobby "FS-en" eens in de praktijk te beoefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Ik was gisteren ook op EHLA, maar dan voor de Simsensation 737 full motion simulator (http://www.simsensation.nl/). En mensen: het is zeer zeker de moeite waard om bij hun een afspraak te maken als je een keer op een betaalbare manier in een 737 wil vliegen.

Een aantal weken geleden had ik al een afspraak met Roel en Theo (van Simsensation) gemaakt voor een uur in de sim in een MCC (Multi Crew Configuration) setup (1 capt, 1 F/O). Echter kreeg Simsensation de afgelopen weken last van wat software problemen bij de sim waardoor mijn afspraak een aantal keer is verzet. Gisteren was het eindelijk toch zover!

Een vlucht van Innsbruck (LOWI) naar Rome (LIRF) had ik voorbereid door bij Eurocontrol de juiste charts uit te printen, via FSBuild de het juiste FP te laten maken met de juiste brandstofgegevens en via TOPCAT de juiste start en landingsgewichten te berekenen. Goed voorbereid kwamen we daarom 13:30u aan. Ze hadden een 737 piloot in opleiding erbij als instructeur (Huib) die hoe dan ook de eerste keren erbij zal zijn totdat je goedkeuring krijgt om de sim zonder instructeur te mogen gebruiken.
Bij Huib kon ik terecht voor nog wat vragen hoe 737 piloten zaken in het echt doen qua handelingen en procedures. Dat was erg prettig!
Na wat uitleg in een mockup station (waarbij ik, omdat ik al maanden met de Ariane 737 vlieg, bijna alles al wist) konden we plaats nemen in de sim.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YIpmLJNKMoKbPrDTdty4Owu4/full.jpg

Omdat ik me al aardig kan redden in de cockpit kon ik links op de capt seat plaatsnemen. Mijn broer ging rechts op de F/O plek zitten. Linksachter zat Theo van Simsensation en hij bediende de sim via een touchscreen. Rechtsachter ging Huib zitten zodat hij instructies kon geven.
Ik had gevraagd om een Cold setup omdat ik graag wilde weten of de kennis die ik heb omtrent de 737 en het opstarten klopte met de werkelijkheid. Ja dus...een paar dingetjes doen ze in het echt iets anders, maar dat was maar weinig.

Omdat ik goed voorbereid was (had een map met alle relevante zaken bij me incl een checklist) konden we redelijk vlot de sim instellen en de motoren starten, nadat ik de FMC had geprogrammeerd en Theo de juiste instellingen qua QNH en windrichting van mij had overgenomen. De hoeveelheid brandstof had ik ook uitgerekend...ik kwam op 6100ltr. Ik zat er niet ver naast :9 Het werd uiteindelijk 6400ltr.

Hier ben ik bezig de FMC te programmeren met de map op schoot met alle info die ik thuis al had klaargemaakt
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NmgNrlgrvA73JnD5IICYmpkI/full.jpg

Het starten op baan 08 op LOWI was even wennen. De pedalen van het roer gaan best zwaar en je voelt de hele sim nu ook meebewegen...da's het leuke van een fullmotion! _/-\o_

Baan 08 tijdens de setup van de cockpit
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/v7ZkO56IfOyQNdyzzTrshx28/full.jpg

Na een take-off en een klimsnelheid van 3000ft/m (wat een vereiste is op die ban van LOWI) draaiden we naar NDB AB op freq 313 en bogen af op koers 67 graden richting OEJ. Daarvandaan een scherpe bocht naar rechts richting waypoint INN om daarvandaan het FP op te pakken. Je merkt aan de hele sim het stijgen, het 'schokken' als je de klimsnelheid opeens veranderd, het hangen in de bocht, het trillen van de kist vanwege het vermogen van de motoren...je voelt echt alles. Ook windveranderingen merk je....echt super!

Over de Alpen klommen we door naar onze uiteindelijke kruishoogte van FL390. De landing op LIRF wilden we in een CAT-III doen om te testen of de sim dat kon, maar om een of andere reden zat er een verschil in de scenery tov onze QNH...we kwamen dus iets harder neer dan verwacht. De trustreverse erop en proberen de kist op de centerline te houden. Dat laatste was niet makkelijk.

Wel een belevenis, vooral omdat we nog niet klaar waren. Omdat onze sessie ook stiekem een veredelde testsessie was >:) mochten wel nog langer van de sim gebruik maken dus na even een kopje koffie te hebben genomen gingen we 3x een landing met het handje oefenen.

1e keer deed mijn broer een landing op de Kaagbaan (06) op EHAM. Normaal doet hij vaak een ILS landing dus was het even wennen aan een sim die je zelf in de hand moest houden. Volg die "wiebertjes' van de ILS dus maar zo goed mogelijk...da's best een kunst. Na een wat lastige landing werd de sim gereset en mocht ik dezelfde landing proberen. Ik kende de truc van de glidescope volgen uiteraard en het ging me best goed af hoewel het nog best lastig is te merken dat in het echt een vliegtuig meer tijd nodig heeft om te reageren op de controls dan op je PC. Vooral in het begin ging de sim nogal van link naar rechts todat ik op een geven moment meer het gevoel had wanneer ik al moest gaan corrigeren. De landing ging best soepel hoewel het veel van je vraagt: koers houden met rudder, yoke en dan ook nog eens het vermogen moet regelen en ondertussen de flapsetting moet doorgeven die ik wilde. Maar goed....als je je voor 75% concentreert op je glidescope en af en toe naar buiten kijkt ter verificatie gaat het prima.

De laatste landing was voor mijn broer...die deed nogmaals een Kaagbaan 06 landing, maar nu in de mist (CAT-I). Gelukkig wist hij nu dat het volgen van de glidescope op de PFD de beste manier was om een redelijk goede landing te maken dus kwamen we redelijk zacht neer op de baan (het kan altijd beter).

De cockpit op een mistige EHAM na te zijn geland in een CAT-I
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/af09iUFORaRoWQ2n9tDhVGPw/full.jpg

We hebben nog even nagepraat met Theo, Huib en Roel en zijn toen naar huis gegaan. Het was inmiddels 5 uur dus we hebben zeker een flinke tijd doorgebracht in de sim :)

Voor mij zijn het nog wat "puntje op de i" zetten volgens Huib voordat ik een aantekening kan krijgen waardoor ik zonder instructeur mag vliegen daar. Fijn te horen dat hij best tevreden was over wat ik al wist en kon :9~ Zijn mijn uren achter de PC met de Ariane 737 tenminste niet voor niks geweest O-)

Conclusie: Echt zeker de moeite waar mensen om een afspraak bij Simsensation te maken. Ze zitten momenteel nog even in een soort testfase om de sim helemaal 100% af te krijgen. Er zijn nog wat metertjes en functies die het even niet doen, maar dat komt allemaal omdat ze, na de problemen van de afgelopen weken, niet in 1x alles weer aan willen zetten en dan erachter komen dat er 'ergens' nog iets niet lekker werkt. Dan maar wat meer tijd eraan besteden en stukje bij beetje de sim af maken.
Wat doet het dan nog niet wil je misschien weten? Het trimwiel deed het 5seconden en stopte toen. Het had wel moeten werken, maar het was even onduidelijk waarom het niet werkte. Ook wat analoge meterjes deden het nog niet en hadden geen backlight. De TOGA mochten we niet gebruiken omdat die functie tijdelijk werd gebruikt voor het troubleshooten.
Als je echter kijkt wat er wel werkt dan is dat toch 95% en dat is méér dan genoeg om een hele goede ervaring te krijgen. Hetgeen er dan weliswaar niet helemaal werkte was zo miniem...als je je daaraan stoort ben je wel een erg grote kniesoor!

Wat gaat er nog veranderen? Ze zijn voornemens om volgend jaar de scenery aan te passen. Nu gebruiken ze nog FS2004, dat willen ze volgend jaar dus verbeteren.
De prijzen gaan begin volgend jaar omhoog naar € 149 pp, dat is nu € 125,--.

Nogmaals: heb je de zin om dit een keer te willen doen, dan moet je het echt doen! Je zult niet teleurgesteld zijn. Men neemt de tijd voor je, zijn behulpzaam om je wegwijs te maken, en proberen er alles aan te doen om je een fijne vlucht te geven!

* Tallguy kan niet wachten om binnenkort nog een keertje te gaan :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Ze gebruiken nu FS2004 voor scenery, willen ze dan naar FS-X?
Bieden ze ook de mogelijkheid voor bijv. nl2000 en fs-global enzo?

Wel apart, want ze gebruiken een andere engine om het vliegen zelf te simuleren en geven dan alleen de coördinaten en richting door aan FS2004 die dan voor de visuals zorgt.

Kan dit ook als thuis gebruiker?
Dat je een meer realistische flight engine gebruik en dan bijv FS-X als graphics engine?

(zelf ben ik trouwens een beginner met FS :P )

[ Voor 5% gewijzigd door Lennart_1337 op 15-08-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Ja, qua scenery is het nog FS2004. Nee, geen extra scenery momenteel, dus geen FSGlobal of NL2000. Je ziet het ook verkeerd. De 1e prio voor hun is uiteraard te zorgen dat de sim helemaal vlekkeloos loopt. Pas daarna kan gekeken worden naar upgrades van scenery..

Wie zegt dat ze een andere engine gebruiken? Als ze bijv Project Magenta gebruiken kunnen ze de hele cockpit aansturen. Het is dus niet zomaar dat het ene het andere uitsluit.

Als je dus daar mee over wilt weten moet je eens gaan zoeken op home cockpit builders en wat zij gebruiken aan software voor het aansturen van hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gebruiken ze eigenlijk voor simsoftware in een 'echte' simulator trainings unit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
@Kensei,
Ik dacht dat bijv. X-plane een realistische betere simulatie had dan microsoft en dat er commercieel misschien nog betere simulatoren waren.
Maar nu ik deze link lees begin ik ook te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Mooi verslag Kensei. Ik was een jaar terug bij prosim4u, maar die was crap. Zo te zien is het die 125€ zeker waard! :)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
@Dani86: 100% het geld waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt tóch een nieuwe Flight game van Microsoft:

http://www.neowin.net/new...in+%28Neowin+Main+News%29

http://www.microsoft.com/games/flight/
Microsoft Heralds a New Age of Gaming With “Age of Empires Online”
New franchise installment joins exciting PC lineup of LIVE-enabled titles from Microsoft Game Studios.

COLOGNE, Germany — Aug. 17, 2010 — On the eve of gamescom 2010, the world’s largest consumer-oriented games showcase, Microsoft Corp. unveiled the newest addition to the famed “Age of Empires” franchise, “Age of Empires Online.” Microsoft also announced the development of “Microsoft Flight,” a new entry inspired by the best-selling “Microsoft Flight Simulator” franchise. Published by Microsoft Game Studios, these new titles, along with the previously announced “Fable III,” fully integrate the free* Games for Windows – LIVE online service to deliver compelling socially connected gameplay experiences.

“Today, we’re bringing powerful, inventive gaming experiences to the Windows-based PC,” said Phil Spencer, corporate vice president of Microsoft Game Studios. “Over the years, our PC heritage captured the hearts and minds of millions of players. Reinventing these iconic franchises with social, shared experiences at their core marks the beginning of our return to PC gaming in bold new ways.”

“Introducing “Microsoft Flight”

Twenty-eight years after the debut of “Microsoft Flight Simulator 1.0,” Microsoft Game Studios also announced the internal development of “Microsoft Flight,” a new Windows exclusive. “Microsoft Flight” will bring a new perspective to the long-standing genre, welcoming everyone, including long-time fans, to experience the magic of flight.

A teaser of the future of Flight on the Windows-based PC is available at http://www.microsoft.com/games/flight.

Powered by Games for Windows – LIVE

All three titles are designed with Games for Windows – LIVE at the core, delivering a seamless online gaming experience from start to finish. Log in with a single identity to earn Achievements and up your Gamerscore across Games for Windows – LIVE and Xbox LIVE. See your friends online, send and receive voice messages, text messages and game invites, and enjoy cross-platform communication. You even receive automatic game updates and the ability to extend the experience with Game Add-ons only found on the Games for Windows – LIVE Marketplace.

Additional information, screenshots and trailers for “Age of Empires Online,” “Microsoft Flight,” and “Fable III” are available at the Microsoft gamescom press site at http://xbox.com/en-GB/press.

About Microsoft Game Studios

Microsoft Game Studios is a leading worldwide publisher and developer of games for the Xbox 360 video game console, Windows-based PC and Windows Phone 7. Comprising a network of top developers, Microsoft Game Studios is committed to creating an innovative and diverse gaming portfolio across all platforms, including such landmark franchises as “Halo” and “Age of Empires.”

About Games for Windows – LIVE

Games for Windows – LIVE is a free online gaming service that lets you connect and play with your friends and more than 25 million global Xbox LIVE members. It’s a world-class online gaming network that offers online matchmaking using the patented TrueSkill enhanced matchmaking system. The service offers text and voice messaging across Games for Windows – LIVE and Xbox LIVE. In addition, consumers can easily discover, view, and purchase full game titles and game add-ons through the Games for Windows – LIVE Marketplace at http://www.gamesforwindows.com. For more information and updates on the latest games and add-on content available, follow the Games for Windows – LIVE Twitter account, join the Facebook page, or subscribe to the RSS feed.

About Microsoft

Founded in 1975, Microsoft (Nasdaq “MSFT”) is the worldwide leader in software, services and solutions that help people and businesses realize their full potential.
* Broadband Internet required.

For more information, press only:

Cindy Davidson, Edelman, (206) 268-2258, Cindy.Davidson@edelman.com
Whitney Strong, Edelman, (206) 505-6567, Whitney.Strong@edelman.com

Note to editors: For more information, news and perspectives from Microsoft, please visit the Microsoft News Center at http://www.microsoft.com/news. Web links, telephone numbers and titles were correct at time of publication, but may have changed. For additional assistance, journalists and analysts may contact Microsoft’s Rapid Response Team or other appropriate contacts listed at http://www.microsoft.com/news/contactpr.mspx.

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke teaser, het opent Windows Media Player, duurt lang om te bufferen, moet vervolgens een codec installeren waarna het nog niet werkt, dan kan je op 'web help' klikken wat resulteert in een dode link...

Werkt nu wel, maar blijft een nietszeggende teaser (zegt nog minder dan andere teasers :))

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk krijgt de nieuwe 'Flight' nu wél een fatsoenlijke grafische engine (en wordt het wat minder afhankelijk van de CPU-kloksnelheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:27:
Hopelijk krijgt de nieuwe 'Flight' nu wél een fatsoenlijke grafische engine (en wordt het wat minder afhankelijk van de CPU-kloksnelheid)
Lijkt me maar vrij logisch. ;)
Ik heb meer 'schrik' dat ze het toegankelijker gaan willen maken en/of minder add-on support gaan inpluggen. Vooral de naamsverandering en de integratie van Windows Live doet me zo iets vermoeden. Hoewel dat laatste ook niet negatief hoeft te zijn.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn :D
Dat is goed nieuws! Ik ben wel benieuwd om te weten wat ze ervan gaan maken. Een echte simulator of eerder iets piece of cake zodat het toegankelijker is voor iedereen (dat Live gedoe online?) Hopelijk dat eerste.

Ik vraag me wel af wat het gaat worden qua sys requirements :|
'k heb me altijd afgevraagd waarom de graphics in FS niet schaalbaar zijn naargelang de hardware waar het op draait. Zo'n beetje zoals bij X-Plane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hopen dat de naam niet veranderd van FS* naar "Flight". DX11 support zal er zeker komen.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SalimRMAF schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:57:
Hopen dat de naam niet veranderd van FS* naar "Flight". DX11 support zal er zeker komen.
Er staat net dat het wel zal veranderen: “Introducing “Microsoft Flight”. Tenzij het nog een schuilnaam is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Flight", zonder "Simulator" dan nog wel... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Eh...er staat in het artikel 2009...we zijn al een jaar verder??? |:(

In het artikel van MS zelf staat wél 2010. Nu maar wel hopen dat alle add-ons blijven werken :X

Ik zal de TS bijwerken.
EDIT: TS is bijgewerkt

[ Voor 61% gewijzigd door Tallguy op 17-08-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metamarty
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:58

metamarty

Private RocketTwinky reporting

Dani86 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:45:
Mooi verslag Kensei. Ik was een jaar terug bij prosim4u, maar die was crap. Zo te zien is het die 125€ zeker waard! :)
Ik wil toch nog even wat recht zetten voordat er verkeerde ideeën ontstaan. Prosim is sinds vorige week volledig over gegaan op mijn glass cockpit suite en dat is een wereld van verschil. Ik heb deze suite van de grond af aan gebouwd om een echt complete 737 trainer te kunnen aansturen. Het is veelvuldig getest door 737 instructeurs en vliegers om de correctheid van de autopilot modes en systemen te kunnen garanderen.

Simsensation is een Project Magenta cockpit en zal deze mate van precisie nooit kunnen halen. Wat ze wel hebben is duurdere cockpit onderdelen en motion. Het ligt er dus sterk aan wat je zelf wilt. Je zult in lelystad absoluut meer beweging voelen, maar de systeemsimulatie gaat nou eenmaal niet verder dan wat Project Magenta biedt. Als je daar verder geen probleem mee hebt en je wilt motion, dan moet je zeker daar heen gaan.

Prosim is niet ingericht op "sensatie" en meer bedoeld voor echte precisie, waar dus met name afgestuurde vliegers gebruik van maken om bij te blijven. Het is een andere insteek en misschien minder geschikt voor Flight Simulator vliegers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Aerosoft zal er blij mee zijn met dit nieuws :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MS Flight... Op de site staat rechts een foto van wat volgens mij een sexy pilote moet voorstellen... Dus ze gaan het over die borst... eh boeg gooien.... :|

Ik verwacht geen nieuwe SIM, eerlijk gezegd... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
metamarty schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:14:
[...]

Ik wil toch nog even wat recht zetten voordat er verkeerde ideeën ontstaan. Prosim is sinds vorige week volledig over gegaan op mijn glass cockpit suite en dat is een wereld van verschil. Ik heb deze suite van de grond af aan gebouwd om een echt complete 737 trainer te kunnen aansturen. Het is veelvuldig getest door 737 instructeurs en vliegers om de correctheid van de autopilot modes en systemen te kunnen garanderen.

Simsensation is een Project Magenta cockpit en zal deze mate van precisie nooit kunnen halen. Wat ze wel hebben is duurdere cockpit onderdelen en motion. Het ligt er dus sterk aan wat je zelf wilt. Je zult in lelystad absoluut meer beweging voelen, maar de systeemsimulatie gaat nou eenmaal niet verder dan wat Project Magenta biedt. Als je daar verder geen probleem mee hebt en je wilt motion, dan moet je zeker daar heen gaan.

Prosim is niet ingericht op "sensatie" en meer bedoeld voor echte precisie, waar dus met name afgestuurde vliegers gebruik van maken om bij te blijven. Het is een andere insteek en misschien minder geschikt voor Flight Simulator vliegers.
Sorry dat ik het zeg, maar ik heb nu wel het idee alsof je Lelystad een beetje afkraakt wat naar mijn mening onterecht is. Het is echt geen hobbysim daar...ze trainen ook piloten in opleiding. Jouw gebruik van woorden zoals 'sensatie' en het '..meer bedoeld voor echte precisie..' zijn naar mijn mening niet terecht.
Lelystad biedt juist precisie, biedt de mogelijkheid om getrained te blijven en bieden hun diensten, net als prosim4u, aan aan zowel recreanten als aan proffesionals.

Jij doet het overkomen alsof het een of andere el cheapo sim is. Daar ben ik het niet mee eens.

Maar goed..laten we daar niet verder over doorgaan...dit is een flightsim topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:17
Vraag

Ik wil mn HD5850 upgraden naar een nvidia kaart omdat dit toch beter werkt qua AA. Krijg hem met die HD5850 niet lekker draaiend.

Welke raden jullie aan geen idee wat goed genoeg is voor FSX en soms keer battlefield bad company 2

GTX460 1GB of GTX470 1.25GB

Draai alle bekende addons en vlieg pmdg.

cpu i7 860 @3.8Ghz
8GB ram geheugen.
40gb ssd voor FSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs mijn GTX275 (896MB) en mijn voormalige 8800GTX (768MB) zijn al overkill voor FSX (op 2560x1600), veel beter om je CPU hoog te overklokken. Staat ook allemaal in de openingspost vermeld.

PS: Het staat er zelfs nog veel uitgebreider vermeld dan ik dacht.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:29:
[...]
Goed he? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja :) Maar de volgende alinea zou wel weg mogen :)
Komt er nog een Flightsim 12?
Nee, die komt er, zoals het er nu naar uitziet, niet!
Microsoft heeft in een melding op 26 januari 2009 aangegeven te stoppen met de ontwikkeling van Flightsim cq de samenwerking met hun ontwikkelstudio ACES STUDIO stop te zetten. Er zijn wel berichten dat Aerosoft bezig is met een eigen ontwikkelde Flightsimulator. Zie daarvoor ook verder in deze topicstart bij de "Laatste ontwikkelingen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:29:
[...]
Zelfs mijn GTX275 (896MB) en mijn voormalige 8800GTX (768MB) zijn al overkill voor FSX (op 2560x1600), veel beter om je CPU hoog te overklokken. Staat ook allemaal in de openingspost vermeld.

Ja maar je merkt toch weel een verschil tussen 285 en de 470? Al is het misschien niet groot..

Op dit moment is een 2de hans 285 180 euro en een nieuwe 460 200 euro. Dan is een 460 toch betere keus ook qua prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:06:
[...]
Ja :) Maar de volgende alinea zou wel weg mogen :)

[...]
Ik zal 'm aanpassen. Ik had de TS trouwens al bijgewerkt, maar nu ook dat kleine specifieke stukje. Ook de (DVD) releasedatum van Aerosoft Schiphol X bijgewerkt (ETA 31-8-2010)

[ Voor 27% gewijzigd door Tallguy op 18-08-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:10:
[...]

Ja maar je merkt toch weel een verschil tussen 285 en de 470? Al is het misschien niet groot..

Op dit moment is een 2de hans 285 180 euro en een nieuwe 460 200 euro. Dan is een 460 toch betere keus ook qua prestaties.
Tja, als je ook andere games speelt is een 460 idd beter, maar voor FSX op zich maakt het zo goed als niets uit. ik had het trouwens over een 275.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Kensei schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:01:
[...]

Sorry dat ik het zeg, maar ik heb nu wel het idee alsof je Lelystad een beetje afkraakt wat naar mijn mening onterecht is. Het is echt geen hobbysim daar...ze trainen ook piloten in opleiding. Jouw gebruik van woorden zoals 'sensatie' en het '..meer bedoeld voor echte precisie..' zijn naar mijn mening niet terecht.
Lelystad biedt juist precisie, biedt de mogelijkheid om getrained te blijven en bieden hun diensten, net als prosim4u, aan aan zowel recreanten als aan proffesionals.
Tja, als je je bedrijf Simsensation noemt dan roep je zo'n uitspraak ook wel een beetje over jezelf af (ja, ik weet dat er verschillende betekenissen zijn voor sensation) ;). Maar volgens mij is die sim in Lelystad toch niet gecertificeerd ofzo? Zou natuurlijk wel aardig zijn als ik uurtjes daarin als sim sessie in m'n echte logboek mag schrijven, dan kan het voor piloten in opleiding nog wel interessant zijn als ze graag wat basis jet uren willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Propane schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:41:
[...]
Tja, als je je bedrijf Simsensation noemt dan roep je zo'n uitspraak ook wel een beetje over jezelf af (ja, ik weet dat er verschillende betekenissen zijn voor sensation) ;). Maar volgens mij is die sim in Lelystad toch niet gecertificeerd ofzo? Zou natuurlijk wel aardig zijn als ik uurtjes daarin als sim sessie in m'n echte logboek mag schrijven, dan kan het voor piloten in opleiding nog wel interessant zijn als ze graag wat basis jet uren willen hebben.
Als die sim een certificaat krijgt dan worden de uur prijzen ook veeel duurder. De prijs van certificaat is namelijk niet goedkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Remco Tr schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:47:
[...]

Als die sim een certificaat krijgt dan worden de uur prijzen ook veeel duurder. De prijs van certificaat is namelijk niet goedkoop ;)
Dat weet ik, daarom vond ik de opmerking dat er piloten in opleiding worden getrained ook wat apart. Zolang dat ding geen certificaat heeft worden de uren ook niet erkend right? Dus waarom maken ze dan gebruik van die sim?

Geen kritiek by the way, ik ben enkel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Nee precies ben het met je eens..

Enige wat ik me voor kan stellen is dat je het gebruikt als voorbereiding op..

Denk dat aantal piloten die daar de sim in gaan ook erg klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metamarty

metamarty

De Prosim simulator gaat mogelijk wel gecertificeerd worden. De meeste gebruikers zijn afgestudeerde vliegers die vaardigheden bij willen houden. Er zit een enorm verschil tussen wat afgestudeerde vliegers van een simulator verwachten en wat FS vliegers willen. Met name vliegen op de flight director is extreem belangrijk voor afgestudeerden. Dit is een zwak punt in de huidige "goedkope" simulatoren en ook één van de redenen dat ik zelf ben begonnen met eigen 737 software. Ook subtiliteiten als barometric alt hold v.s. mcp alt hold en CWS fallback modes zijn vaak niet goed gesimuleerd.

Verder worden er ook cursussen gegeven aan FS vliegers door echt erkende vlieginstructeurs. Dat is gewoon puur voor de hobby. Je krijgt dan 6 avonden les met praktijk erbij op 737 procedures voor 180 euro.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
SimSensatation gebruikt trouwens geen Project Magenta,maar Flightdeck software.

Ik moet trouwens wel lachten om de posting van Remco...een 1GB of een 1,5GB videokaart. Naar mijn gevoel is het niet eens zo lang geleden dat we nog blij mochten zijn met een 384-512MB kaart ;)

• metamarty

metamarty

Kensei schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 08:27:
SimSensatation gebruikt trouwens geen Project Magenta,maar Flightdeck software.
Hee, dat is interessant. Hoe zit het dan met systeemsimulatie? De vorige keer dat ik er naar keek was het namelijk vrijwel afwezig.

• Remco Tr
Kensei schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 08:27:
Ik moet trouwens wel lachten om de posting van Remco...een 1GB of een 1,5GB videokaart. Naar mijn gevoel is het niet eens zo lang geleden dat we nog blij mochten zijn met een 384-512MB kaart ;)
Je lacht me toch niet uit he :+

Het gaat zo snel met ghz mb rnz dat je het niet eens meer door hebt. Kijk alleen maar naar je jnternet verbinding 10jaar geleden had je niet eens 1mb :p

• FSXnoob
Remco Tr schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:08:
Vraag

Ik wil mn HD5850 upgraden naar een nvidia kaart omdat dit toch beter werkt qua AA. Krijg hem met die HD5850 niet lekker draaiend.

Welke raden jullie aan geen idee wat goed genoeg is voor FSX en soms keer battlefield bad company 2
GTX460 1GB of GTX470 1.25GB
Hou de 5850 en overlock het goed dan heb je een beest wat elk spel meer dan goed speelt opzich, qua prijs schelen ze ook niet gek veel als je er 1 moet kiezen, alle 3 de opties zijn opzich goed als je er 1 moet kiezen maar om 1 voor de ander in te ruilen is naar mij weten niet een echte grote vooruitgang..

Enig voordeel is wel dat je de 470 als een grill kan gebruiken want dat ding vreet veel stroom haha

Afbeeldingslocatie: http://images.hardwarecanucks.com/image//skymtl/GPU/GTX480123/GTX480-40.jpg

• Remco Tr
Ik had voor dr hd5850 een nvidia 9600gt en die was op aa vlak veel beter dan de 5850.

Lijkt wel of aa van de ati kaarten niet lekker overweg kan met fsx.
Qua AA zit ik op hele lichte instelling

• metamarty

metamarty

Remco Tr schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:03:
Ik had voor dr hd5850 een nvidia 9600gt en die was op aa vlak veel beter dan de 5850.

Lijkt wel of aa van de ati kaarten niet lekker overweg kan met fsx.
Qua AA zit ik op hele lichte instelling
AA is altijd lastig geweest in FSX. Ik snap niet goed waarom, maar het loopt gewoon niet met AA, terwijl de kaarten van tegenwoordig toch genoeg power hebben. Ik zet het ook minimaal zodat je net geen edges krijgt. Ik gebruik een Nvidia GTX285. Laten we hopen dat de nieuwe Flight een compleet nieuwe graphics engine heeft, want de moderne spellen kunnen toch een hoop meer.

Verwijderd

metamarty schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:13:
[...]

AA is altijd lastig geweest in FSX. Ik snap niet goed waarom, maar het loopt gewoon niet met AA, terwijl de kaarten van tegenwoordig toch genoeg power hebben. Ik zet het ook minimaal zodat je net geen edges krijgt. Ik gebruik een Nvidia GTX285. Laten we hopen dat de nieuwe Flight een compleet nieuwe graphics engine heeft, want de moderne spellen kunnen toch een hoop meer.
Ik zet het op 'toepassingsinstellingen verbeteren', en niet op 'toepassingsinstellingen opheffen'. In combinatie met AA aangevinkt in FSX heb ik een prima resultaat.

• metamarty

metamarty

Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:24:
[...]
Ik zet het op 'toepassingsinstellingen verbeteren', en niet op 'toepassingsinstellingen opheffen'. In combinatie met AA aangevinkt in FSX heb ik een prima resultaat.
Mmm, het is lastig te vertalen. Ik ken wel een instelling die application defaults overschrijft met nvidia settings. Dat zal wel "opheffen" zijn. Maar "verbeteren" zegt mij niet veel. Zou de nvidia driver dan de instellingen in alleen overrulen als de applicatie bijv. een lagere AA stand heeft dan welke in nvidia is geconfigureerd? In beide gevallen kom je volgens mij uit op de ingestelde nvidia AA. Dat blijft bij mij problemen geven.

• Propane
  • Niet online
Ik gebruik in Catalyst Control Center over het algemeen gewoon 8x AA op de Box instelling. Geen problemen in FSX.

Verwijderd

Propane schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:00:
Ik gebruik in Catalyst Control Center over het algemeen gewoon 8x AA op de Box instelling. Geen problemen in FSX.
/me nods and takes notes ;)

• Remco Tr
Propane schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:00:
Maar welke mode gebruik je dan? Multi,Adaptivemulti of super sample?

Verwijderd

metamarty schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:47:
[...]

Mmm, het is lastig te vertalen. Ik ken wel een instelling die application defaults overschrijft met nvidia settings. Dat zal wel "opheffen" zijn. Maar "verbeteren" zegt mij niet veel. Zou de nvidia driver dan de instellingen in alleen overrulen als de applicatie bijv. een lagere AA stand heeft dan welke in nvidia is geconfigureerd? In beide gevallen kom je volgens mij uit op de ingestelde nvidia AA. Dat blijft bij mij problemen geven.
http://i38.tinypic.com/1fgy6a.jpg

• Propane
  • Niet online
Remco Tr schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:48:
[...]

Maar welke mode gebruik je dan? Multi,Adaptivemulti of super sample?
Ehm, mijn HD4850 heeft die instellingen niet ;). Ik kan kiezen uit Box, Wide-tent, Narrow-tent en Edge Detect. Adaptive anti aliasing staat uit, dat veroorzaakte wel eens wat menu problemen in FSX voor mij.

• FSXnoob
[b][message=34483117,noline]
.... Ook Vienna loopt niet altijd even lekker.
Nu kan ik er op terugkomen uit ervaring, heb de scenery zelf ook ik sta werklijk met me mond open hoe FPS vriendelijk de scenery is, ondaks tig ai-traffic die als een gek heen en weer bewegen, ik heb er een filmpje gemaakt wat morgen op YT komt, zelfs de hele omgeving rondom de airport is onder handen genomen en mooi gemaakt, me flytampa fangehalte is sins nu verdubbeld _/-\o_

Een van me leukste filmpjes is daar net opgenomen, morgen hier & yt * :+

[ Voor 5% gewijzigd door FSXnoob op 19-08-2010 22:47 ]

• Remco Tr
Propane schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:24:
[...]
Ehm, mijn HD4850 heeft die instellingen niet ;). Ik kan kiezen uit Box, Wide-tent, Narrow-tent en Edge Detect. Adaptive anti aliasing staat uit, dat veroorzaakte wel eens wat menu problemen in FSX voor mij.
Dat verschilt per kaart dan.. Er vanuit gaan dat je de laatste versie van catalyst hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuzla schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:36:
[...]

Nu kan ik er op terugkomen uit ervaring, heb de scenery zelf ook ik sta werklijk met me mond open hoe FPS vriendelijk de scenery is, ondaks tig ai-traffic die als een gek heen en weer bewegen, ik heb er een filmpje gemaakt wat morgen op YT komt, zelfs de hele omgeving rondom de airport is onder handen genomen en mooi gemaakt, me flytampa fangehalte is sins nu verdubbeld _/-\o_

Een van me leukste filmpjes is daar net opgenomen, morgen hier & yt * :+
morgen... Nou waar blijft dat kreng hahah :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Bij deze =)
En dan voornamelijk de in-flight shots tussen de vliegvelden 8)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=qKg0uogPq94]

[ Voor 29% gewijzigd door FSXnoob op 20-08-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
@ Tuzla

Ik heb ook de PMDG 737 in FSX maar mn AP werkt ineens niet meer voor de rest werkt alles super.

Alleen mn CMD's willen niet aan blijven ze gaan gelijk weer uit met disconnect geluid..

Heb jij een idee?

Ik heb dr 1 vlucht mee gedaan en dat ging perfect!

Thanks

BTW nice filmpje ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Remco Tr op 20-08-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
De AP heeft het bij mij nooit gedaan eigelijk, de flight model werkt opzich ok in fsx maar als je het te profesioneel wilt vliegen dan gaat de boel op meerdere punten haperen ja, ik vlieg er alleen maar mee op GPS en puur voor filmwerk omdat het zo fotogeniek vliegtuig is haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Oke want rare is ik heb gewoon vlucht gedaan Ibiza-Amsterdam met fmc ils alles dr open aan.

Maarja pmdg komt vanavond met nieuws over de NGX!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Werd tijd, deze gebruik ik nu al 2 jaar en vlekkeloos gaat t helaas niet allemaal op de mijne :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Kom nog even terug op ATI en AA verhaal.

Als ik mn HD5850 op de hoogste aa settings zet dat is 8x box supersample.

Dan wordt hij voor 100% belast. Als ik die 8x verlaag naar 6 (1 stap terug) wordt hij voor 60% belast.

Ik vind het nog wel een groot verschil... En heb hij die 8x 6FPS en bij de ander 30+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knap filmpje n_n
Wat voor addon gebruik je om zo'n schok-effectje te maken en die niet-standaard viewpoints tijdens je vlucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:25:
Knap filmpje n_n
Wat voor addon gebruik je om zo'n schok-effectje te maken en die niet-standaard viewpoints tijdens je vlucht?
dbs walk & follow en videoediting effects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metamarty

metamarty

Remco Tr schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:03:
@ Tuzla

Alleen mn CMD's willen niet aan blijven ze gaan gelijk weer uit met disconnect geluid..

Heb jij een idee?
Ik weet niet hoe PMDG hun systeem modelering hebben, maar je kunt dit proberen:

- FCC voor de autopilot moet aan staan (F/D knop voor de autopilot die aan moet)
- hydraulics A voor CMD A en B voor CMD B moeten druk hebben.
- Geen input op de flightcontrols
- Flight director moet nagenoeg in het midden staan.
- Boven de 400 voet RA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Mij te ingewikkeld allemaal :P
Ik hou het laatste 2 jaar meer bij filmpjes maken dan echt vliegen hehe, zie dat bij CLS de MD80 net uit is, ben benieuwd of het de flight1 md80 of de maddog md80 verslaat, lijkt me vrij sterk eigelijk.

Zal wel zelfde verhaal worden als met de 767, leuk en grappig maar de 4 jaar oude level-d wint het haast met alles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
metamarty schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 13:55:
[...]

Ik weet niet hoe PMDG hun systeem modelering hebben, maar je kunt dit proberen:

- FCC voor de autopilot moet aan staan (F/D knop voor de autopilot die aan moet)
- hydraulics A voor CMD A en B voor CMD B moeten druk hebben.
- Geen input op de flightcontrols
- Flight director moet nagenoeg in het midden staan.
- Boven de 400 voet RA
Dank voor het meedenken..

Maar dit staat allemaal goed...

Als ik op 1 van de cmds druk krijg ik in mn pfd in het geel CWS R te staan..

[ Voor 7% gewijzigd door Remco Tr op 23-08-2010 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metamarty

metamarty

Remco Tr schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:39:
[...]

Dank voor het meedenken..

Maar dit staat allemaal goed...

Als ik op 1 van de cmds druk krijg ik in mn pfd in het geel CWS R te staan..
Zoiets als deze screenshot?

Afbeeldingslocatie: http://marty.selfip.com/screenshots/splitAxis1.png

Zolang je "CMD" ziet staan in je PFD is er een autopilot actief. Een autopilot moet je wel vertellen wat hij moet doen. Als er een FMA veld leeg is zoals in mijn screenshot, dan weet de autopilot het ook niet meer. Hij valt dan terug op CWA voor het lege kanaal. Je mist dan ook de flight director streep voor het kanaal.

Probeer als rollmode eens een heading select of VOR/LOC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Ik zie ook dat je geen VOR loc hebt. Als ik met de Ariane 737 vlieg en ik een ILS landing wil doen, dan moet zowel NAV1 de jusite freq van het baken hebben als dat de COURSE is ingesteld op de baanheading.
Wil ik een CAT-III landing doen, dan geldt hetzelfde voor de NAV1 van de F/O en moet ook zijn COURSE dezelfde heading hebben.

Als ik om een of andere reden wel een VOR loc heb, maar veels te laat ben met het activeren van mijn APP, dan gaat mijn PFD ook op een gegeven moment (als ik uiteindelijk toch besluit de APP te activeren) in een CWS R te staan.

Maak anders een een screenie van je cockpit in de setup vlak voordat het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metamarty

metamarty

Kensei schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:05:
Ik zie ook dat je geen VOR loc hebt. Als ik met de Ariane 737 vlieg en ik een ILS landing wil doen, dan moet zowel NAV1 de jusite freq van het baken hebben als dat de COURSE is ingesteld op de baanheading.
Wil ik een CAT-III landing doen, dan geldt hetzelfde voor de NAV1 van de F/O en moet ook zijn COURSE dezelfde heading hebben.

Als ik om een of andere reden wel een VOR loc heb, maar veels te laat ben met het activeren van mijn APP, dan gaat mijn PFD ook op een gegeven moment (als ik uiteindelijk toch besluit de APP te activeren) in een CWS R te staan.

Maak anders een een screenie van je cockpit in de setup vlak voordat het mis gaat.
VORLOC wordt automatisch opgepakt zodra er signaal wordt ontvangen. Dit is overigens niet altijd NAV1. De master FCC is bepalend voor NAV1 of NAV2. Je kunt zien welke FCC de master is door naar het MA lampje te kijken op je MCP. Normaal gesproken is de master FCC de FCC van de kant van de autopilot die aan staat, maar als je zonder autopilot vliegt is het de kant waar de F/D voor het eerst aangezet is.

Als de G/S aan gaat en je vliegt met een autopilot aan wordt het nog leuker. Dan worden beide FCC's master en sturen los van elkaar de Flight Directors aan. Dat betekent dat als één van de NAV radio's niet op de ILS getuned staat, die kant zijn flight directors verliest. Armen van de 2e autopilot voor autoland is dan ook niet mogelijk tot beide radio's getuned zijn.

Overigens hoeft de course knop niet precies gelijk te staan. Als je meer dan 90 graden van de frontcourse instelt, dan gaat de FCC er vanuit dat je een backcourse vliegt en raak je je glideslope indicator kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ik ben al 4 jaar anti heli's geweest... tot ik dit tegen het lijf aanliep, liefde op het eerste gezicht :o
De PMDG onder heli's, alles werkt, miljoen knoppen instellingen en alles, heel bizar voor een amateur als mij :P

[ Voor 61% gewijzigd door FSXnoob op 28-08-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
OMG jongens ik heb u hulp nodig, of iemand de hele map van de standaard vliegtuig Aircreation_582SL kan uploaden voor me ergens, ik heb het per ongeluk gewist tijdens het opruimen @ Airplanes map en nu start me hele FSX moeilijk en met errors omdat hij als eerste dat vliegtuigje laadt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:29
Tuzla schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 17:03:
OMG jongens ik heb u hulp nodig, of iemand de hele map van de standaard vliegtuig Aircreation_582SL kan uploaden voor me ergens, ik heb het per ongeluk gewist tijdens het opruimen @ Airplanes map en nu start me hele FSX moeilijk en met errors omdat hij als eerste dat vliegtuigje laadt..
Ik wil hem ook wel voor je uploaden (als dat lukt), maar als je Aircreation niet vaak vliegt, kun je dit proberen:
Start fsx
goto the airport of your choice
load aircraft of your choice
load any weather settings you want
press ; and save it as your default flight.
It will start there every time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Aircreation vloog ik ook haast nooit, dus missen kan ik het wel, met u oplossing werkt alles weer zoals het moet thnx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me laten vertellen dat de PSS Airbus A320 serie het beter doet dan de Wilco Airbus Volime 1 die ik momenteel gebruik. De MDCU zou beter zijn en PSS heeft geen navigatiebug O.o

Zijn er hier mensen die met beiden hebben gevlogen en weten hoe het precies zit? En voorts merk ik dat die PSS site niet meer bestaat? Zijn gestopt of failliet gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij bestaat PSS inderdaad niet meer. Ik ga vandaag trouwens de Aerosft Airbus X kopen. Is veel gedoe over dat het geen advanced addon is, maar dat maakt mij niet uit. Hij biedt me wat ik wil. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 12:35
Belangrijkste verschil tussen PSS en Wilco: PSS heeft geen fly-by-wire geimplementeerd. (bijv auto trim functies) De WIlco heeft dat wel. (hetzij brakkig)

Verder draait PSS niet op FSX en is de add-on al zeker 7 of 8 jaar oud, denk ik. Oh ja, niet geheel onbelangrijk, PSS bestaat niet meer.

ALs je een A320 voor FS9 zoekt, kijk ook eens bij Airsimmer. De basic edition doet het redelijk na de laatste patch ronde. En voor FSX de Aerosoft versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie net dat AVSim een vrij recente (15.01.2010) review heeft van de Airsimmer A320 ^^

Bij de Wilco Airbus A320 serie heb ik altijd wel problemen bij het landen. Om één of andere rede komt die descend nooit goed en ben ik verplicht om een go-around te doen :< Bij de Wilco Embraer E-170 heb ik dat probleem helemaal niet. Over Wilco A330 en A340 kan ik me niet uitspreken.
De PMDG B737 vliegt overigens ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
De Aerosft Airbus X is toch nog niet uit? of liegt mijn google nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Tuzla schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:56:
De Aerosft Airbus X is toch nog niet uit? of liegt mijn google nou
Komt morgenochtend ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om een onverklaarbare reden heb ik een voorliefde voor de Boeing modellen en cockpits, maar het is altijd weer leuk om de release van een nieuw product als nu de Airbus van Aerosoft te volgen. Zal er uiteindelijk toch wel op neerkomen dat ik hem ook ga kopen 8) Het is toch altijd weer leuk bekend te raken met een nieuw product :P Ik zal de ervaringen en pics hier met grote belangstelling volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Ik ben benieuwd hoe dat met route werkt..

Ik ben echt werkende fmc's gewend van pmdg en level-d maar vind deze bus ook wel leuk maar hoe doe je dat met je routes via fsx enz?

Dus met airways sids en stars enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze avond op een vriend zijn laptop even met de PSS Airbus gevlogen omdat ie toch nog wat dingen van mijn schijf moest plukken. Wat me direct opvalt is hoe wild dat dat vliegtuig beweegt ivm m'n Wilco Airbus A320. Ik ga die PSS toch maar braaf opzij laten liggen :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:14
Iemand ook de iFly 737NG gekocht en geprobeerd? Man daar mag nog een behoorlijke service pack overheen. Als je alleen al de support forum leest wordt je al niet vrolijk :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:58
CreativeMind schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 00:45:
Iemand ook de iFly 737NG gekocht en geprobeerd? Man daar mag nog een behoorlijke service pack overheen. Als je alleen al de support forum leest wordt je al niet vrolijk :s.
Erger dan de Airsimmer A320 kan het niet worden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:57
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 13:28:
Ik zie net dat AVSim een vrij recente (15.01.2010) review heeft van de Airsimmer A320 ^^

Bij de Wilco Airbus A320 serie heb ik altijd wel problemen bij het landen. Om één of andere rede komt die descend nooit goed en ben ik verplicht om een go-around te doen :< Bij de Wilco Embraer E-170 heb ik dat probleem helemaal niet. Over Wilco A330 en A340 kan ik me niet uitspreken.
De PMDG B737 vliegt overigens ook perfect.
ik vond de PMDG 737 heel relaxt. Kan niet wachten tot die voor FSX uit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 23:00:
Ik ben benieuwd hoe dat met route werkt..

Ik ben echt werkende fmc's gewend van pmdg en level-d maar vind deze bus ook wel leuk maar hoe doe je dat met je routes via fsx enz?

Dus met airways sids en stars enz
Je kan geen SIDS of STARS selecteren: als je die echt wilt gebruiken (om wat voor reden dan ook) dan kan je ze wel zelf in je flightplan zetten of in de MCDU punt voor punt invoeren, natuurlijk. ;)

Het is geen advanced versie: de Airbus ziet er schitterend uit maar 1. alleen alles wat je op een normale vlucht tegen zal komen zit erin en 2. sommige onderdelen zijn simpel gehouden (zoals de MCDU wat betreft SIDS en STARS etc. en ook VNAV). Er zijn dus geen 1001 failures ingeprogrammeerd of zo. En je kan niet alle systemen handmatig instellen.

Kort gezegd: met deze Airbus kan je ALLES meemaken wat een echte Airbus piloot in het echt ook meemaakt op een dag dat alles werkt en meezit... :) Voor sommigen zal dat niet genoeg zijn, maar ik vind het prima. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 12:35
CreativeMind schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 00:45:
Ik heb hem gekocht.
Inderdaad is er wel een servicepackje nodig maar het ding vliegt verder prima. Stuk uitgebreider dan de PMDG 737 voor FS9 overigens.

Echter, mijn grootste bezwaar is de gauge refresh rate in de VC. Die is veeeels te laah voor mij, waardoor een ILS op het handje bijvoorbeeld lastig vliegen is omdat het allemaal zo schokkerig gaat.Als ze daar niet iets aan doen, gaat ie weer terug. (FLight1 biedt geld terug mogelijkheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:14
Idd maar heb nog wel meerdere dingen waar ik het niet helemaal mee eens ben. Zoals taxi thrust is ergen op 50% N1 dit moet normaal 35% zijn ongeveer. Maarja op het moment dat de N1 boven de 60% uitkomt lijkt het wel een F16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Helaas niet:
Airbus X released on halt Tuesday, 31.08.2010
Sorry gents, we have to solve an issue before releasing. In the final test that are done on machines in the HQ a problem appeared that we knew about but that we thought we had under control. We are now trying to figure out why it reappeared on those machines. As the forum server also has a case of the hiccups that might be not soooo bad (well yes it is but we need some excuse). A bad day in the office. Sorry.

• Propane
  • Niet online
Hij is er: http://en.shop.aerosoft.c...egory=Flight%20Simulation

Al aangeschaft & downloading now :P.

Eerste indrukken, grafisch erg mooi, zeer net exterior model en de virtuele cockpit is een van de beste die je op dit moment kunt krijgen. Even snel een random takeoff gedaan om de kist te horen en de FBW te testen, werkt erg goed. Krijg het gevoel dat ik hier nog wel wat uurtjes mee ga vliegen :P.

[ Voor 44% gewijzigd door Propane op 02-09-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Nou ik ga het nu dus ook maar kopen.. ookal was ik van plan te stoppen met geld uit te geven maar ja..
Blijft weer jammer dat ze geen demo-iets hebben dat je het ff half uur kan testen voor je het koopt

[ Voor 69% gewijzigd door FSXnoob op 04-09-2010 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FSX vraagt steeds meer beeldschermen, er bestaan nu vidiokaarten met 6 aansluitingen voor beeldschermen.
Ik ben gecharmeerd van de MSI R5870 eyefinity, die kost wel een paar dubbeltjes en ik kan mijn geld helaas maar één keer uitgeven.
Bij www.ikbenstil zag ik dat ze deze kaart ook inbouwen in een van hun machines.
Heeft iemand in dit panel al ervaring met deze kaart vooral met betrekking tot FSX ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:43
Let wel op dat die eyefinity kaart met displayport werkt en je dus schermen moet hebben die displayport ondersteunen (of actieve verloopjes aanschaffen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Hijs echt geweldig de A320 X, zit nu de manual te doen en ff snel 1 promo filmpje maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is FS Assist van Lago nog ergens te vinden? Zou helpen voor pushback bij sommige payware kisten waar je 'toevallig' niet meer mee kunt draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Airbus X is inderdaad prachtig. Maar wel wat beperkt in zijn mogelijkheden, dus hou daar rekening mee. Voor mij biedt 'ie trouwens precies wat ik wil. ;) Op dit moment is er wel een (groot) probleem met de thrust: het ding is niet omhoog te branden met een volle lading. Ik had gisteren een vlucht op FL310 maar dat heb ik nooit gehaald. Maar ik doe meestal erg korte vluchten dus met weinig fuel en dan gaat alles prima. Van cold and dark tot aan de autoland en weer alles uit: dikke pret. Ziet er echt schitterend uit en het loopt werkelijk waar ongelooflijk soepel!!! Alsof ik aan het vliegen ben met de Ultralight (wat fps betreft dan!). Ik vind 'm helemaal top.
Pagina: 1 ... 3 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.